vissza a cimoldalra
2019-03-23
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61587)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2320)
Társművészetek (1297)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4257)
Milyen zenét hallgatsz most? (25009)
Haladjunk tovább... (230)
Kedvenc előadók (2833)
Momus társalgó (6353)
Kedvenc felvételek (150)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11323)
A csapos közbeszól (95)

Balett-, és Táncművészet (5739)
Erkel Színház (9789)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2936)
musical (186)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3182)
Élő közvetítések (7781)
Jonas Kaufmann (2368)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1617)
Franz Schmidt (3296)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2655)
Kossuth-díj (1429)
La Voix humaine - avagy az énekhang varázsa (138)
Operett, mint színpadi műfaj (3873)
Simándy József - az örök tenor (590)
Edita Gruberova (3078)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4463)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

2183   Momo • előzmény2182 2017-01-02 11:09:35
"MüPa is ott, áll, ahol...de tudjuk, hol áll, csak valahogy nem akarjuk észrevenni. Miért nem?"

És, ha "észrevesszük", akkor mi van? Az ember megállapítja a dolgot, és túllép rajta. Alapvetően nem érdemes olyasmin elakadni, ami a lényeget tekintve mellékes körülmény, viszont nem lehet rajta változtatni.
2182   Edmond Dantes • előzmény2181 2017-01-02 09:55:45
-Bevezetés: a meg-nem-győzhetőség, attól tartok, kölcsönös. Érvek és érzelmek.

-Tárgyalás

--Zaj- (és rezgés)csökkentés: a) nem a MüPa és a "mellesleg" soha-meg-nem-épült Nemzeti (a Gödör) extra vastag extra zaj- és rezgéscsillapítási költségeit hasonlítjuk össze, hanem a MüPa költségeit ö n m a g á b a n = mennyivel drágult az épület csak és csupán amiatt, mert oda épült, ahová. b) ha MüPa netán a Gödör helyére épült volna (ami csak gondolatkísérlet): ugye nem teszel egyenlőségjelet a Bajcsy-Zsilinszky út/Erzsébet tér zajai és rezgései és a MüPa-helyszín (híd, vasút, közút, HÉV) zajai és rezgései és egyebei közé?

--N e m értékeltem le és n e m neveztem botfülűnek a közönséget. Olvasd el, mit írtam, azt fenntartom. A világ legnagyobb művészei pediglen mindig eljöttek Bp.-re, ha hívták őket és ha jöhettek, MüPa nélkül is: az állítólag tényleg rossz akusztikájú régi Vigadótól kezdve a még 3.000-es, nem túl elegáns, Tisza Kálmán téri Városi (ma Erkel) Színházon és a leégett BS-en (ma Papp László Aréna) és igen, a BKK-n keresztül a Népstadionig, mindenhová. A pénznek (gázsinak) nincs akusztikája. Pontosabban: a fémpénznek van akusztikája (azaz csengése), de a papírpénznek nincs. Mindenhol mindig mindenki ájultan dicsérte a csodálatos magyar közönséget és sehol nem sérelmezték a rossz (ha rossz) akusztikát vagy a szűk öltözőt vagy bármit. (1-1 kivétel lehetett.) Felléptek, elutaztak, gázsi utalva a számlára oszt'jónapot. Továbbá: m i n d e n t be lehet szorítani valahová. És mivel az ún. komolyzene nem a felszálló ágban van (MüPa sem fogja a magasba repíteni), a "beszorítás" -sajnos- egyre könnyebb lesz.

--Befejezés, az egyszerűsítés jegyében: hirdesd meg fórumunk (és a világ) két aktuális külföldi énekes kedvencét, Netrebkot vagy/és Kaufmannt az A r é n á b a. Az új Nép- azaz Puskás Ferenc- stadionba egyelőre ne, mert az már-még nem áll. Szóval hirdesd meg őket az Arénába és láss csodát: színültig tele lesz tomboló bot- és vájtfülű közönséggel és a művész/ek oda meg vissza lesz/nek a várostól, a közönségtől ÉS a létesítménytől is.

PS Nem vádollak azzal, hogy a Müpában/nak dolgozol, már csak azért sem, mert 1) nem tudom 2) nem (lenne) bűn, sőt. Vádolni csak bűn(cselekmények)ért szoktak + nem vagyok ügyész (sem). Továbbá sok zenei intézmény tesz sokat a komolyzene jövőjéért. MüPa és Opera összevetése itt és most erősen sántít: Opera ui. bő 130 éve áll ott, ahol: Budapest legnevesebb és a Ház építésekor már elkészült sugárútján. MüPa is ott, áll, ahol...de tudjuk, hol áll, csak valahogy nem akarjuk észrevenni. Miért nem? C s a k. Ez a válasz már egyszer valahol valakinek "bejött", alkalmazom én is.
2181   lujza • előzmény2180 2017-01-02 02:32:58
Semmivel se kellett többet költeni zajcsökkentésre, mint a Nemzeti gödrénél. Arra viszont kíváncsi lennék - ha már a közönséget úgy leértékelted, hogy botfülűek, és nem érzékelik a különbséget a BKK és a Müpa között - hogy mindazok akik örömest eljöttek a Müpába fellépni, ugyanúgy eljöttek volna a BKK-ba is?
Budapestnek szüksége van egy jól megépített, korszerű, sok igényt kielégítő, nagyméretű koncertteremre, nem lehet mindent beszorítani a Zeneakadémiára, és sem a BKK, sem az Erkel Színház nem megfelelő erre a célra. Engem nem lehet azzal vádolni, hogy a Müpában/nak dolgozom, viszont szeretem a Müpát, amely eddig annyi gyönyörű zenei élménnyel ajándékozott meg. Az Operába már több, mint ötven éve járok, a Müpába csak tíz éve. Ehhez képest az Operával nincs személyesnek nevezhető kapcsolatom, a Müpával van. Hogy a témánál maradjak, a Müpa sokat tesz a komolyzene jövőjéért is, míg az Opera kezdeményezései halványak. Eközben az Opera legalább akkora pénznyelő automata, mint amilyennek a Müpát lefested. És folytathatnám, de minek, úgysem győzlek meg.
2180   Edmond Dantes • előzmény2178 2017-01-01 20:12:47
Kedves -zéta-, én máris jelzem, sőt akár a MüPa életére is megesküszöm :-) hogy nem bántódom meg, már ha egyáltalán bárkinek lenne oka megbántódni..szerintem nincs oka.

HÉV vs MüPa: én is megírtam már itt, amit amúgy mindenki (?) tud: a MüPa építési költségét jelentős mértékben éppen az dobta meg, nem kicsit, hanem nagyon, hogy oda épült, ahová. A híd rezgéseit és zajait (vonatok+villamosok+négykerekűek áradata) valamint a HÉV által okozott rezgéseket és zajokat olyan speciális technikákkal, anyagokkal stb. kellett kiküszöbölni, amik csak ott, csak az említett okok miatt kellettek. Sarkos példával élve: valószínűleg az Etna tetejére is építhető (lenne) koncertterem, de egyelőre nem épül :-) nehéz (lenne) megközelíteni..

BKK rossz akusztikája -és annak vélt és/vagy valós okai- a zenész-szakma kedves toposza a ház megépülése óta, az én fülemig is eljutottak a hozzáértők hírei BKK rossz akusztikájáról (na meg MüPa világbajnok akusztikájáról): hidd el, hogy a közönség túlnyomó többsége távolról sem annyira érzékeny és kényes a kényes akusztikára és a pénzéért ugyanolyan lelkesedéssel tapsolta és tapsolná meg ugyanazt a produkciót amott mint teszi azt emitt, a fellépő vendégművészek pedig a pénzükért (azaz a gázsijukért) ugyanúgy szeretnék amazt mint emezt. Ezen állításom cáfolatát (ha lesz/nek ilyen/ek..lesznek!) készséggel tudomásul veszem, de akceptálni nem tudom.

Az alkalmat megragadva egyben boldog Újesztendőt kívánok a T. Szerkesztőknek,
ED
2178   -zéta- 2017-01-01 19:04:00
Nem akarok senkit megbántani, de a MÜPÁ-ban éppúgy nem lehet "behallani" a HÉV hangját, mint ahogy az Operában sem a földalattit. Körülbelül, ennyit is ér a téma felvetése.

Aki meg nem hallja a Kongresszusi Központ és a Bartók Béla Hangversenyterem közti különbséget, az nyugodtan járjon az előbbibe élvezkedni...;-)
Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:00 : Budapest
Zeneakadémia, Előadóterem

"Liszt-kukacok Akadémiája"

11:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Rajk Judit (ének) és Borbély László (zongora)
"Hol vagy, csillagocska... – Papp Mártára emlékezve"
LISZT: Elfeledett románc
MUSZORGSZKIJ: Hol vagy, csillagocska – 1. változat (Nyikolaj Grekov versére)
DARGOMIZSSZKIJ: Keleti románc (Afanaszij Fet versére)
DARGOMIZSSZKIJ: Szerettem Önt (Alexandr Puskin versére)
DARGOMIZSSZKIJ: Bú nyom és unalom (Mihail Lermontov versére)
DARGOMIZSSZKIJ: Ne nevezd őt égi lénynek... (Nyikolaj Pavlov versére)
LISZT: Resignazione
MUSZORGSZKIJ: Gyermekszoba – 1. A dadával
LISZT: Bölcsődal
CSAJKOVSZKIJ: Hat románc, op. 6 – 1. Ne higgy nekem barátom (Lev Tolsztoj versére)
CSAJKOVSZKIJ: Szellemem, angyalom, barátom (Afanaszij Fet versére)
CSAJKOVSZKIJ: Hat románc, op. 28 – 5. Egy szó, egy üdvözlet se jön felőled (Alekszej Apuhtyin versére)
CSAJKOVSZKIJ: Hat dal, op. 65 – 2. Csalódás (Paul Collin versére)
LISZT: Mme Pelet-Narbonne körhintája
LISZT: Csendesedj (Henriette von Schorn versére)
LISZT: Valaha... (Friedrich von Bodenstedt versére)

11:00 : Budapest
4-es metró II. János Pál pápa téri megálló

Váradi Zita, Megyesi Zoltán, Bátki Fazekas Zoltán
vez.: Oberfrank Péter
"Bach Mindenkinek Fesztivál"
J.S. BACH: Schweigt stille, plaudert nicht („Kávékantáta”), BWV 211

15:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Sebestyén Márta
Vizin Viktória, Cser Krisztián
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Fischer Iván
román népi táncok
BARTÓK: Román népi táncok, Sz. 68, BB 76
magyar népdalok
BARTÓK: Magyar parasztdalok, Sz. 100, BB 107
BARTÓK: A kékszakállú herceg vára, op. 11, Sz. 48, BB 62

17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Bojta Zsuzsanna (alt), Kéringer László (tenor)
Pétery Melinda (tánc)
Bali János (furulya), Szászvárosi Sándor (viola da gamba), Pétery Dóra (csembaló, orgona), Bozzai Balázs (barokk hegedű)
"Bach Mindenkinek Fesztivál"
J.S. BACH: G-dúr triószonáta voice flute-ra, hegedűre és basso continuóra BWV 1038
J.S. BACH: Liebt ihr Christen in der Tat - altária, BWV 76
J.S. BACH: O Seelenparadies - tenorária, BWV 172
J.S. BACH: Tételek az a-moll partitából csembalóra, BWV 827
J.S. BACH: Erbarme dich - altária a Máté-passióból, BWV 244
J.S. BACH: Das Blut, so meine Schuld durchstreicht - tenorária, BWV 78
J.S. BACH: Adagio és Allegro a g-moll szonátából viola da gambára és csembalóra, BWV 1029
J.S. BACH: Et misericordia - duett a Magnificatból, BWV 243
J.S. BACH: Largo és Allegro az A-dúr szonátából voice flute-ra és csembalóra, BWV 1032
J.S. BACH: Ich furchte zwar - duett és korál, BWV 66

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. terem

Regős Róbert műelemzéssel egybekötött koncertje a zeneszerző fórum keretében
HELMUT LACHEMANN: Serynade

18:30 : Budapest
Budapest Kongresszusi Központ

Faludi Judit tavaszi hangversenye

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Kokas Katalin (hegedű), Maxim Rysanov (brácsa), Kokas Dóra (cselló), Lily Maisky (zongora)
CSAJKOVSZKIJ: a-moll zongoratrió, op. 50
SCHUMANN: Meseképek, op. 113
BRAHMS: 3. (c-moll) zongoranégyes, op. 60

19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Fejérvári Zoltán (zongora)
Bevezetőt mond: Bolla Milán
HAYDN: C-dúr fantázia, Hob. XVII:4
BEETHOVEN: C-dúr szonáta, op. 53
SCHUMANN: C-dúr fantázia, op. 17

19:00 : Budapest
BMC, Koncertterem

Balga Gabriella (mezzoszoprán), Bakonyi Marcell (basszus)
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Hámori Máté
Házigazda: Eckhardt Gábor
"Salon de Musique 2. - Casanova"
RAMEAU: Zoroastre – nyitány
VIVALDI: Griselda – Ombre vane
BEETHOVEN: Nyolc variáció egy Waldstein témára
MOZART: Don Giovanni – nyitány
MOZART: Madamina, il catalogo
MOZART: La ci darem la mano

19:00 : Budapest
Marczibányi Téri Művelődési Központ

Vida Mónika Ruth (zongora)
"Orosz-Lengyel zongoraest"
PADEREWSKI: Részletek a lengyel táncokból op.9
CHOPIN: H-dúr és a-moll "Vihar" etűdök op.25.no.10-11.
CHOPIN: H-dúr noktürn op.9. no.3.
CHOPIN: Desz-dúr noktürn op.27.no.2.
RACHMANINOV: b-moll szonáta op.36.no.2.
CSAJKOVSZKIJ: Dumka
CHOPIN: f-moll ballada op.52.no.4.
CHOPIN: a-moll és Asz-dúr maturkák op.58.no.1-2.
CHOPIN: 2 noktürn - c-moll és fisz-moll op.48.
STRAVINSKY - GUIDO AGOSTI: Firebird

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Seres Borbála (gitár)
SCARLATTI: A-Dúr Szonáta K. 208.
SCARLATTI: A-Dúr Szonáta K. 533.
DIABELLI: C-Dúr Szonáta Op. 29 No. 1
NAPOLÉON COSTE: Rondeau de concert Op. 12
PIAZZOLLA: Ausencias
LEO BROUWER: Nuevos Estudios Sencillos:
Omaggio a Szymanowski No. 9
Omaggio a Prokofiev No. 4
(Közreműködik: Egri Eszter)
BARRIOS: Julia Florida - Barcarola
Vals Op. 8 No. 4
MANUEL M. PONCE: Sonatina Meridional
17:00 : Pécs
Kodály Központ

Pannon Filharmonikusok
Tavaszköszöntő
A tavasz köszöntésére a Pannon Filharmonikusok az operairodalom legszebb áriáiból és musical részleteiből ad válogatást neves magyar szólisták közreműködésével.

17:00 : Martonvásár
MTA ATK Agroverzum, előadóterem

Csalog Gábor (zongora), Tury Enikő, Biró Tamás (hegedű), Török Mátyás (brácsa), Rönkös Ildikó (cselló)
"A zene természete - A vízről mindenkinek"
BEETHOVEN: Bagatellek op. 119/ részletek
BEETHOVEN: F-dúr vonósnégyes op. 18. no.1.
SCHUMANN: Esz-dúr zongoranégyes op. 47.
A mai nap
született:
1826 • Léon Minkus, zeneszerző († 1917)
1927 • Békés András, rendező († 2015)
1944 • Michael Nyman, zeneszerző