vissza a cimoldalra
2018-07-23
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60969)
Momus társalgó (6348)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2278)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4053)
Társművészetek (1259)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11286)
A csapos közbeszól (95)

Balett-, és Táncművészet (5535)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2813)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1447)
Élő közvetítések (7311)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (952)
A díjakról általában (1033)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4309)
Operett, mint színpadi műfaj (3648)
Karmesterekről, karmesterségről-"úgy általában" (633)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (746)
Franz Schmidt (3156)
Gaetano Donizetti (951)
Miklósa Erika (1224)
Kedvenc magyar operaelőadók (1085)
Momus-játék (5503)
Kimernya? (2729)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

2176   Edmond Dantes • előzmény2174 2016-12-31 14:47:47
Nem. Az idő nagy úr és idővel kiderül, mi hová fejlődik fel vagy vissza.
Kérdésed félig-meddig felér egy egyetértés-szerűséggel, aminek ezúttal kivételesen nem örülök, mert ha úgy van, ahogy gondolom = hogy kérdésed szinte válaszol is önmagára, az nem jó. Nem nekem nem jó és nem neked nem jó, hanem senkinek nem jó...kivéve persze azokat, akiknek a Soroksári úti behemót a munkahelye azaz a megélhetési forrása. Én is (jobban) szeretném a MüPát, ha a munkáltatóm lenne, naná :-)
Ha rosszul értelmeztem válasszal felérő kérdésedet, akkor elnézést kérek, de részemről akkor is fenntartom a véleményemet, amit, hangsúlyozom, nem polgárpukkasztásnak vagy effélének szántam és benne van a tévedés lehetősége...meg az igazság lehetősége is.
2174   Momo • előzmény2173 2016-12-31 12:05:55
Na, és akkor mi legyen...? Bontsuk le...? :-))
2173   Edmond Dantes • előzmény2172 2016-12-31 11:46:31
Úgy észlelem, mindkettőnket bűvkörében tart Róma, nekem (is?) kedvenc városom. Eszük az tényleg van, de ez nem feltétlenül a koncertterem helyszínének kiválasztásában merül(t) ki. Egyszer majd felkészülök "Róma helyzete a kulturális intézmények elhelyezkedésének tükrében" c. toposzban és akkor tudok érdemben visszatérni erre a dologra.

A másik kérdésre rövidebb a válaszom: s e h o v á.

Lábjegyzet...néha hosszabb mint a válasz maga:
Az Erkel Színház és a Zeneakadémia a klasszikus zene magyarországi fénykorában is szépen kiszolgálta az igényeket, pedig az olcsó helyárak, az akkori szűkösebb kulturális kínálat és egyéb tényezők okán nagyobb volt a kereslet + folyamatosan nyíltak, nyílnak az új illetve felújított játszóhelyek: Vigadó, BMC, Aréna (!) és még sokan mások.
Másfelől a komolyzene bizonyos szakágai iránt többé-kevésbé drámaian csökken a kereslet mármint a valódi, fizető(képes) kereslet, a többnyire nyomott jegyárak mellett (ellenére) is. A kamarazenét szinte mindenestől elérte a keresletcsökkenés sőt, a kereslet hiánya, hasonlóképpen a kóruskoncerteket, az orgonakoncertek nagy részét (...amikre amúgy van egy jó pár templom) és még sorolhatnám. És most tessék kapaszkodni: a nagy hangversenytermi koncertek ékköve, a nagyzenekari koncert műfaja sem felszálló ágban van, mifelénk sem. Erkel és (a szintén nem túl szerencsés helyre épült, de meglévő) BKK bőven kiszolgálná a Bartók-termi igényeket. Fesztivál Színház profilját felszívná egy csomó más befogadó intézmény. Ludwig Múzeum pedig huss, átröppen a már tárgyalt Liget-projekt egyik új épületébe. Apropó, remélhetőleg már elkészültek a (program)tervek a MüPa megszűnő Ludwig-tereinek kihasználására.

Kurz: MüPa egy pénznyelő automata. Lehet, hogy szép (szerintem rút), lehet, hogy jó helyen van (szerintem nem), lehet, hogy eminens és pótolhatatlan szükség van rá (szerintem nem), de hogy pénznyelő automata, az tuti. És nagylelkű leszek: n e m teszem hozzá, hogy a futballstadionok még pénznyelőbbek. Nem teszem hozzá, bizonyára egyik-másik fórumtársunk nagy bánatára.
2172   lujza • előzmény2166 2016-12-31 01:51:03
Ez telitalálat volt! Róma képes volt visszalépni az olimpiarendezéstől, bár épp olyan messzi és nehezen megközelíthető helyre építette a szupermodern hangversenytermét, mint mi. Úgy látszik, mégis több eszük van. De azóta is töprengek, hogy vajon a mégiscsak kicsi Zeneakadémia mellé, mondjuk az V.-VI. kerületben, hogy ne kelljen utaznod, hová lehetett volna még egy hangversenytermet felépíteni?
2166   Edmond Dantes • előzmény2163 2016-12-24 10:01:12
Nem jártam és/de nem Rómában vagyunk és nem Rómáról beszélgetünk. MüPa alkalmatlan helyre épült (Nemzetivel együtt), ráadásul köztudott "titok", hogy a híd miatt irdatlan extra építési költségek keletkeztek a rezgések és plusz zajok kiküszöbölése érdekében.

PS Róma képes volt viszalépni az olimpiarendezéstől. Akkor most Róma jó vagy rossz példát mutat(ott) ezzel Bp.-nek? Szóval ne keverjük ide Rómát (se). Különben is: Roma locuta... :-)
2163   lujza • előzmény2159 2016-12-24 01:41:47
Ha jártál volna Rómában, a Santa Cecilia Zenekar új, szupermodern hangversenytermében (bár lehet, neked az is csak egy hodály), akkor tudnád, mi az a messze. És azt is, milyen nehéz az úri közönségnek oda kijutni, majd hazamenni onnan. De aki csak 1-2 km-en belül szeret koncertet hallgatni, az így járt!
A Liget-projektnek pont az a baja, hogy nem hajlandóak azokat a múzeumokat valahol messzebb felépíteni, mint ahogy a Müpával megtették.
2159   Edmond Dantes • előzmény2157 2016-12-23 11:38:22
MüPa: nem a bögyömben van, hanem a Soroksári úton és ez vele a nagy baj meg a nagy bajom. Nem Nagybajom, bár még ott is épülhet hangversenyterem, még inkább Liget-projekt múzeum, leginkább pediglen mint tudjuk, stadion.

Hogy él és virul-e MüPa, nem tudom, talán senki nem tudja (mármint pénzügyileg és ténylegesen jegyet váltók száma tekintetében), de azt tudom, hogy ugyancsak farkasétvágyú és feneketlen pénznyelő hordó, ráadásul a "hordó" beruházási költségei a végtelenben fognak találkozni, megtérülni és/vagy törlesztődni még ott = a végtelenben sem.

ZAK-kal égvilágon semmi bajom, se Nagybajom se Kisbajom. Régi fényében tündököl. Mióta élek, minden otthonom 1-2 km-en bévül van onnan = semmi okom nincs, hogy a bögyömben legyen. Talán visszaszoknak-visszaszöknek majd lassacskán azok a produkciók ZAK-ra, amiknek kb. akkora közönsége van, amekkora a nézőtere és az a közönség örömmel fog odajárni (Soroksári út helyett), a parkolási gondok daczára is.
2157   lujza • előzmény2156 2016-12-23 02:21:40
Légyszíves ne hodályozd le a Müpát! Nagyon a bögyödben van, hogy él és virul, a Zeneakadémiával együtt.
2156   Edmond Dantes • előzmény2152 2016-12-21 13:16:28
Legyen neked igazad! Lehet, hogy a "halódás" kifejezés stilisztikailag túlzó, de a minap is beírtak itt valamelyik topikba arról, hogy ZAK valahogy nem a régi vagy ehhez hasonlót. És a programok iránti valós=fizető közönségigény is elég "változatosnak" tűnik.. Talán ha majd egy csomó produkció visszacsorog oda MŰPA-ból, mert nem lehet velük megtölteni a Soroksári úti hodályt, akkor...
2152   -zéta- • előzmény2151 2016-12-20 15:54:24
Halódna??? Hát ezt cáfolnám. Az elmúlt évad során számos koncertről maradtunk le a Zeneakadémián, a telt ház okán. A Kisterem pedig a korábbinál jóval sűrűbb programot teljesít, amióta Solti Györgyről van elnevezve...
2151   Edmond Dantes • előzmény2149 2016-12-19 10:19:50
Ld még 2150.
ZAK felújítása szerintem elsősorban mint műemlék és mint oktatási intézmény felújítása (volt). A két terem persze főleg játszóhely, de érdekes módon mintha kissé (?) halódna a felújítás óta. Mintha "maradék elv" alapján kerülnének oda koncertek és azok többségére sem állnak sorba jegyért, pedig elég jó a ház tájolása. És ha egyszer igazán beindulna az Erkel befogadó-ház profilja (mint anno), akkor ZAK, de MÜPA is felköthetné...azt. Utóbbi aztán pláne.
2149   Cilike • előzmény2146 2016-12-18 23:00:25
És azért mennek félházzal, mert "építünk újat"? Vagy mert nincs rá kereslet? Új Operaház NEM épül. A régi viszont igenis kap támogatást. Legyünk tényszerűek, ha gyalázkodunk. A Zeneakadémia is fel lett újítva. Az, hogy a kultúrára -magas kultúrára- költeniakarnak, az szerintem nem baj. Aki szerint meg igen, az nem tudom, mit keres egy komolyzenei fórumon?
2146   Klára 2016-12-18 20:18:48
Nem értjük? Új Nemzeti Színház (nem a betervezett helyen), MÜPA (ha már új Zeneakadémia nem épülhet), Magyar Zene Háza, új Operaház - semmiből sem jó a régi, mert "nem mi építettük". Aztán a régieknek se támogatás, se pénz, se posztó. Színház, illetve XY Színpad, lakásszínház, stb is van Bp-en kb 30, félházzal mennek, és eszik a pénzt. Mi meg építünk újat, oszt jónapot!
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)

17:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

"A II. Fehér Ilona Nemzetközi Hegedűverseny nyitókoncertje"
Fesztiválakadémia Budapest
BARTÓK: 44 duó két hegedűre, BB 104 (részletek)
Kokas Katalin, Kelemen Barnabás (hegedű)
MENDELSSOHN: d-moll hegedűverseny
Tóth Kristóf (hegedű), Anima Musicae Kamarazenekar (művészeti vezető: G. Horváth László)
SCHNITTKE: Concerto grosso, No. 1
Shlomo Mintz, Kelemen Barnabás (hegedű), Dinyés Soma (csembaló, preparált zongora), Anima Musicae Kamarazenekar (művészeti vezető: G. Horváth László)
Vezényel: Jan Latham-Koenig

20:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

„Amikor leszáll az éj”
A Fesztiválakadémia Budapest nyitókoncertje
SAINT-SAENS: Violons dans le soir
Horti Lilla (szoprán); Natalia Lomeiko (hegedű); Balog József (zongora); Molnár Piroska (vers)
POPPER: Requiem, Op. 66
Danjulo Ishizaka, Natalie Clein, Jan-Erik Gustafsson (cselló); Balog József (zongora)
MOZART: g-moll vonósötös (K. 516)
Kelemen Barnabás, Kokas Katalin (hegedű); Yuri Zhislin, Dmitry Smirnov (brácsa); Jan-Erik Gustafsson (cselló)
J.S. BACH: „Mein gläubiges Herze” – ária a BWV 68-as kantátából
Horti Lilla (szoprán); Dmitry Smirnov (hegedű); Philippe Tondre (oboa); Lakatos György (fagott); Dinyés Soma (csembaló)
SOSZTAKOVICS: d-moll cselló–zongora szonáta, Op. 40
Fenyő László (cselló); Diana Ketler (zongora)

20:30 : Budapest
Vajdahunyadvár

Közreműködik: Radnóti Katalin (fuvola), Kiovics Okszáná (hegedű), Szabadfi Mónika (csembalo)
Semmelweis Vegyeskar (karigazgató: Oláh Márta)
Musica Sonora Kamarazenekar
Vezényel: Illényi Péter
J.S. BACH: V. Brandenburgi verseny BWV 1050
VIVALDI: Gloria RV 589
SCHUBERT: Esz-dúr mise D. 950
A mai nap
született:
1866 • Francesco Cilea, zeneszerző († 1950)
1944 • Maria Joao Pires, zongorista
elhunyt:
1757 • Domenico Scarlatti, zeneszerző (sz. 1685)
1969 • Kemény Egon, zeneszerző (sz: 1905)