Bejelentkezés Regisztráció

A komolyzene jelene és jövője Magyarországon


Téma ismertetése: Erkel, Zak, zeneoktatás, amatőr mozgalmak, kultúrpolitika, zene és közélet etc

2125 Klára 2016-12-02 13:43:40 [Válasz erre: 2124 Edmond Dantes 2016-12-02 13:21:19]
Erre és ez előzőre is: sajnos, ez mind igaz."Nem csökken a zöldfelület, mert ültetnek másik fát" annak növekedési ideje min. 5 év, ha egyáltalán meg,marad. Az, pedig, hogy az épületek tetején lesz zöldfelület, ami pótolja - ilyet csak politikus ejthet ki a száján. Ami még ennek kapcsán eszembe jutott: volt egyszer egy terv egy Nemzeti Színházra, a Deák tér- Bajcsy Zsilinszky út sarkán. Nem tudom, hogy igazán jó volt-e a helyszín kiválasztása, de a munkálatok elkezdődtek, az alapokat kiásták. Fiatalok, akik nem emlékeznek a 2010 előtt időkre, ebből lett 2010 után a "NEMZETI GÖDÖR", aminek a helyén most vendéglátóipari létesítmények, illetve vízzel töltött medence van. A Nemzeti Színház pedig kiköltözött a Lágymányosi - bocsi Rákóczi híd lábához...Mert valaki nem akart az elődök által kiválasztott helyen építeni. Aztán lett MŰPA, most pedig lesz Zeneakadémia2 - még jó, hogy nem a mostani helyén! Minden más csak körítés, porhintés, parasztvakítás. Ja, és a Városliget állapota tényleg katasztrofális, azt helyreállítani kellene, nem folytatni az évtizedek óta zajló folyamatos csonkítást!

2124 Edmond Dantes 2016-12-02 13:21:19 [Válasz erre: 2123 lujza 2016-12-02 03:04:26]
Kedves Lujza, csatlakozom: nem először és nem utoljára. És nemcsak és nem is elsősorban a zöldfelület-toposz miatt. Ha törik, ha szakad, úgyis bebizonyítják az abban érdekeltek, hogy a zöldfelület nem csökken/t, sőt, növekszik majd. A komplett Liget-projekt fölösleges úgy, ahogy van. Ha sarkítani akarnék, azt mondanám: a Városliget mint közpark rendbetételét -ami szükséges!- ne kössék százmilliárdos nagyságrendű fölösleges, pénznyelő múzeum- és zeneház-építkezésekhez! Nem folytatom, mert innentől már politika következne...ugyanis az egész Liget-cécó tömény politika, aminek kiindulópontja, "kályhája" a Galéria ill. annak kiebrudalása a Várból, mert a helye ugyebár más célra kell. Ebből a Galéria-költözésből nőtt ki egy szerepét tévesztett múzeumigazgató Liget-projekt munkacímet viselő agymenése, felső(bb) akarattal és/vagy utasításra. Aki ezt nem ismeri fel, úgysem győzhető meg, pedig Napnál világosabb a dolog.

2123 lujza 2016-12-02 03:04:26 [Válasz erre: 2117 musicus2 2016-11-30 02:07:23]
Én nem tudom, hogy szükség van-e a Zene Házára, vagy sem, de mivel itt lakom a Ligetnél, látom annak állapotát. Szerintem SEMMIT se szabadna építeni bele, viszont az eddig ott csúfoskodó különféle romokat sürgősen el kellene takarítani, és a helyüket parkosítani, ahogy eredetileg volt. Egy nagyon hamis mondat van ebben a szövegben: "Az épület nem vesz el a parkból semmit, nem csökken a zöldfelület, és olyan területet hasznosítanak, ami eddig nem volt a park része." Meddig? Már hogyne lett volna a park része, ott van a Liget közepén, közel a tóhoz! Az 50-es, 60-as években oda belerondítottak irodaépületeket a BNV céljaira, amiket már rég el kellett volna takarítani onnan. És jobb, ha nem méricskéljük a zöldfelületeket, mert az ebben a városban igencsak fogyóban van. Hogy mit lehetne még oda tenni? Például játszótereket. Ha valaki ilyen szemmel járja végig a Ligetet, meglepődik. A Hermina út felőli részen egyáltalán nincs, túl a Széchényi Fürdőn lehet találni legközelebb. Gyerekeknek pedig nem elég csak sétálgatni a parkban. Persze, ha még egy-két múzeum oda épül, gyerekeknek már nem nagyon lesz keresnivalójuk a Ligetben.

2122 eccerű 2016-12-01 13:59:35
Tök fölösleges ebben a témában bármiről is vitatkozni több ok miatt is. 1. Az ára. Kishazánkban nem/sem volt még példa arra, hogy egy nagyberuházás annyiba kerüljön, mint amennyi a tervekben szerepel, meglátjuk erre mennyi fog jutni, és az mire is elég. 2. Kivágnak-e fát. Itt is meglehetősen nagy különbség szokott mutatkozni az ígéretek és a beteljesülés között, ezért ha valaki gyanakvó, nem tudom elítélni. Persze, hogy azt ígérik, nem vágnak ki fá(ka)t. Aztán majd meglátjuk. 3. A koncepció. Szépen hangzó általánosságok, ettől még akármi is lehet, jó is, rossz is, igazán a tartalom fogja eldönteni, hogy mi is ez az egész tulajdonképpen. Viszont arra nagy pénzben mernék fogadni, hogy még nagy botrányok lesznek abból felmelegítve évtizedes-évszázados vitákat, kik kerülnek bele a kiállítás anyagába. Az elmúlt hat év gyakorlatát tekintve lehet attól tartani, hogy majd valaki(k) - és gondolom az MMA környékén kell keresni ezeket a valakiket - eldöntik, kinek az életműve érdemes arra, hogy bekerüljön a Magyar Zene Házába.

2121 Momo 2016-12-01 12:17:06
[url]http://www.intezmenyek.ligetbudapest.eu/hu/places/jovo/magyar-zene-haza;Magyar Zene Háza[/url] "A Magyar Zene Háza Budapest legújabb zenei centruma, a második érzék interaktív élményközpontja, amely a hangok világát mutatja be, fókuszában a magyar zenetörténet teljes ívének élményszerű, interaktív bemutatásával. Magyarországon egyedülállóan összetett funkcióival nem csupán kiállítóközpont, hanem sokoldalú élményt nyújtó, ismeretterjesztő intézmény lesz, a bécsi [url]http://www.hausdermusik.com/en;Haus der Musik[/url] vagy a párizsi Cité de la Musique mintájára." "A Magyar Zene Háza a magyar zenetörténetre fókuszáló állandó kiállítással, valamint a zene világának legkülönbözőbb szegmenseihez kapcsolódó időszaki kiállításokkal, továbbá alkalmi programok folyamatos kínálatával szolgálja a zene iránt érdeklődők legtágabb körét. Oktatási és ismeretterjesztési funkciójában élményszerűen, de reprezentatív igénnyel mutatja be Magyarország zenei múltját és jelenét, kiemelkedő egyéniségeit és munkásságukat. Egyfajta hangkiállítás, mely megajándékozza a látogatókat a hangkompozíciók létrehozásának élményével is: speciális installációkon és kiállítástechnikai megoldásokon keresztül személyesen átélhetővé teszi a zene születését, a hangok érzékelésének fiziológiáját is, s természetesen, bár nem elsősorban, koncerthelyszínként vagy éppen táncházként is funkcionál." "A Magyar Zene Háza a Liget belső részén, a Városligeti tó mellett, a Vajdahunyad vára és a Műjégpálya épülete közelében kap helyet, egy jelenleg beépített területen, a volt Hungexpóhoz kapcsolódó, elhagyatott, bontásra ítélt irodaépületek helyén." Nekem tetszik ez a koncepció. Aztán lehet, hogy ti tudjátok jól, és mégis egy új koncertterem épül, de egyelőre ezt írják róla.

2120 kobzos55 2016-11-30 22:52:28 [Válasz erre: 2117 musicus2 2016-11-30 02:07:23]
Köszönöm, kedves Musicus2 a higgadt hozzászólást. Manapság, amikor szinte divattá vált a mindig minden ellen tiltakozás(lehetőleg a konkrét részletek ismerete nélkül!), nagy szükség van az ilyen korrekt beírásokra!

2119 Edmond Dantes 2016-11-30 21:09:59 [Válasz erre: 2117 musicus2 2016-11-30 02:07:23]
A Magyar Zene Háza olyan intézmény, amire nincs szükség. Remélhetőleg elég tömören fejeztem ki a lényeget. Mindössze arról van szó, hogy visszatetsző az egész Városliget-projekt.

2118 Klára 2016-11-30 20:11:30 [Válasz erre: 2117 musicus2 2016-11-30 02:07:23]
Bocs, pár nappal ezelőtt arról beszéltünk, bocs, leveleztünk, hogy az Erkel árt-e a MÜPÁ-nak, vagy viszont, melyik melyiktől veszi el a közönséget. Most miért is kell lelkesednünk egy újabb zenei intézmény létesítése okán? Miközben a jelenlegiek forráshiányosak és emiatt komoly problémákkal küszködnek, Az, hogy zöld területet nem vesznek el, kb a Hófehérke és a 7 törpe színvonalán van. A Városliget területe évek óta folyamatosan csökken, visszaadni kellene, nem pedig veszélyeztetni. És ne keverjük bele a tetszik-e a kormány, vagy sem, mert ez nem erről szól!

2117 musicus2 2016-11-30 02:07:23 [Válasz erre: 2116 Klára 2016-11-28 13:56:33]
Ott voltatok? Én ott voltam. Nem zavartak meg semmit. Bejöttek, civilizált módon átadták, amit átadtak, és el is mentek, nem fogadták el az invitálást. a Rózsavölgyi ajtaja előtt zajló heppeningből semmi sem hallatszott be, teljesen civilizált tiltakozás volt. Az épület NEM vesz el a parkból semmit, NEM csökken a zöldfelület és olyan területet hasznosítanak, ami eddig nem volt a park része. Tehát az egész tiltakozásnak az apropója nem valós, kitaláció. A Magyar Zene Háza olyan intézmény, ami nálunk újdonságnak számít, hasonló legfeljebb a Csodák Palotája, amely hasonló jellegű ismeretterjesztő funkciót lát el. Tehát az új intézmény NEM iskola lesz és NEM koncertterem! És nem kakaókoncert, és nem illusztrált zenetörténeti előadás. Egyszerűen nem értem, hogy a tiltakozás miért kap ekkora hírverést, szinte nagyobbat, mint az, ami ellen tiltakoznak? Mindössze arról van szó, hogy visszatetszőnek találnak egy kormányt, amelyik kulturális nagyberuházásokat merészel tervezni, és még végre is hajtja azokat? Valóban merőben szokatlan magatartás. Viccet kizárva, lehet egyetérteni a projekttel, lehet vitatkozni vele, lehet tiltakozni ellene, de hogy ez az épület elkészül, az bizonyos. Hogy mi lesz az épületben és körülötte, majd meglátjuk. Viszlát az avatón, ahol majd megint lehet tiltakozni.

2116 Klára 2016-11-28 13:56:33 [Válasz erre: 2114 lujza 2016-11-24 02:26:00]
Talán a meglévőket kellene rendbehozni, felújítani, a megfelelő működési feltételeket biztosítani! Pláne nem az egyre inkább "fahiányban" szenvedő Városliget további ritkításával. Színház, illetve XY nevű színpad is annyi van, mint égen a csillag - persze, mind Budapesten és veszi el a támogatást a kevés vidékitől. Vagy esetleg Valaki a MŰPA mellé "második Zeneakadémiát" akar építeni?

2115 Edmond Dantes 2016-11-24 19:52:42 [Válasz erre: 2114 lujza 2016-11-24 02:26:00]
Jól tették, ha "megzavarták". Semmi szükség egy kilencvenharmadik budapesti zeneházra, koncertteremre. Egy szerepet tévesztett megalomán ámokfutó rémálma, közpénzből, fölöslegesen. A "zöld vonal" = az, hogy zöld felület kárára épül, szinte mellékes.

2114 lujza 2016-11-24 02:26:00
http://fidelio.hu/klasszikus/2016/11/23/tiltakozo_akcioval_zavartak_meg_a_magyar_zenei_tanacs_uleset/

2113 Heiner Lajos 2016-10-02 11:16:39 [Válasz erre: 2112 Momo 2016-10-02 09:21:51]
Talált, süllyedt.

2112 Momo 2016-10-02 09:21:51
Ezen a ponton rögzült Lajosban egy életre a munkásosztály felsőbbrendűségébe vetett hit. :-)))

2111 Heiner Lajos 2016-10-02 08:23:50 [Válasz erre: 2110 musicus2 2016-10-01 01:00:29]
Segédmunkás voltam. Raklapokat pakoltam. Közvetlen főnököm analfabéta volt. Eső után csigát kellett gyűjteni. Brigádvezetőm, K. Bertalan, ritka normális ember volt. Amikor csigát gyűjtöttünk, és állt a gyár, mert nem pakoltam a raklapokat, durván káromkodott, hol a pics@ban voltatok, b@sszátok meg. De fizetéskor megitta délben a fél liter pálinkáját, biciklire ült, és nyílegyenesen hazatekert.

2110 musicus2 2016-10-01 01:00:29 [Válasz erre: 2108 Heiner Lajos 2016-09-30 11:24:10]
Mit dolgoztál a Ládagyárban? és hogyan vitt arra a sors?

2109 musicus2 2016-10-01 00:58:26 [Válasz erre: 2108 Heiner Lajos 2016-09-30 11:24:10]
Nem úgy, mint a villamos, vagy a gubacsi iparvágány. Szegeden gyártották a tömeghegedűket, igaz, hogy az árukhoz képest nem voltak annyira rosszak. De ha egy hegedű csúnyán szól, a vájtfülű hegedűsök azt mondják: "szegedi ládagyár".

2108 Heiner Lajos 2016-09-30 11:24:10 [Válasz erre: 2104 musicus2 2016-09-26 09:54:43]
Hogy szól a Szegedi Ládagyár? Szegeden dolgoztam a Tisza Bútoripari Vállalatnál segédmunkásként, arra emlékszem, hogy szólt. De a Ládagyár? Úgy, mint a 211-216-os ikervillamosok? Panaszosan?

2107 -zéta- 2016-09-29 12:08:24 [Válasz erre: 2105 Edmond Dantes 2016-09-28 16:59:07]
És ezt még a hamisítók is tudják...;-)

2106 Búbánat 2016-09-29 10:06:52 [Válasz erre: 2105 Edmond Dantes 2016-09-28 16:59:07]
"Sztradivari" - persze Kálmán Imre Cigányprímás című operettjében is ezt éneklik a népszerű dalbetétben...

2105 Edmond Dantes 2016-09-28 16:59:07
Nekem még fiatal koromban azt mondták, az az igazi és eredeti, amibe beírták ezt, így: "készítete Sztradivári".

2104 musicus2 2016-09-26 09:54:43 [Válasz erre: 2103 -zéta- 2016-09-24 23:08:27]
Tehát a Stradivari tényleg Stradivari. "A művész honlapján említett Stradivarit egy külföldi bank bocsátotta Csűry Lajos, azaz Edvin Marton rendelkezésére, aki ezt csak alkalmilag, a bank által támogatott koncertjein tudja használni." Üzlet, az üzlet. A bankvilág pedig bankvilág, manapság így működik. Tekintsétek meg Edvin Marton honlapját, kiváló menedzsere van. Komolyzene jövője? Ugyan. Láttam, akarom mondani, hallottam Edvin egy produkcióját a TV-ben, jó tíz éve. A műkorcsolya világbajnokság gáláján nyűtte a hegedűt a pálya közepén, valamelyik exbajnok pedig korcsolyázatt körülötte, elképesztő ugrásokat mutatva be. Azért írom ezt le, mert szegény Edvin hegedűje akkor úgy szólt, mint a Szegedi Ládagyár. Ez egy Sztradiváry volt, vagy az általad hivatkozott linkben említett Tesztoszterrore, esetleg egy [url]http://comment.blog.hu/2013/09/03/kamu_edvin_marton_3_millios_hegeduje;Gvarnéró?[/url]. Mármint annak a kópiája?

2103 -zéta- 2016-09-24 23:08:27
Sem ez, sem az, mert kicsit árnyaltabb a kép. [url]http://www.es.hu/nadori_attila_magi_istvan_vegso_zoltan;edvin_marton_es_a_stradivari;2004-05-10.html;Íme[/url]

2102 musicus2 2016-09-24 22:29:27 [Válasz erre: 2099 -zéta- 2016-09-24 07:17:19]
Ez nem helytálló infó, ez a Stradivary rosszmájú feltételezések szerint Steszák Mariska tulajdona, aki halaskofa a Lehel piacon. A Stradivari úgy Stradivari, ahogy Edwyn a Heifecz. Pedig nem oly rég, még Csüry Lajosként, készített sa Hungarotonnak egy valóban kiváló Sarasate CD-t, amit egy közönséges médiacickány nem képes abszolválni. De: üzlet az üzlet. És ez nagy kár.

2101 cviki57 2016-09-24 08:48:11
Drága Cilike! Érzem, értem, mint vélekedik, de kérem, gondoljon a „Panem et circenses”-re, a Gauss görbére, a „jó zene van, és rossz zene” mondásra, s arra, hogy az e koncerten résztvevők nagy részének hiába mondaná, hogy jöjjenek el Baráti Kristóf zeneakadémiai Bach szólókoncertjére, ugyanilyen nagyszerű hegedűt fog hallani, nem jönnének. (Szerencsére, mert így nagyobb eséllyel tudok jegyet venni a legközelebbire is!) De gustibus non est disputandum!

2100 Cilike 2016-09-24 08:13:31 [Válasz erre: 2099 -zéta- 2016-09-24 07:17:19]
Biztos nagyon túlzok, de én betiltanám ezeket a könnyű-komolyzenészeket. Nem fogok neveket írni, de van zongoristában és fuvolistában is. A tisztességes hangszeresek szégyenei. Richard Claydermann-szindróma. Négy darab akkordfelbontásból koncertet kihozni.

2099 -zéta- 2016-09-24 07:17:19 [Válasz erre: 2098 Heiner Lajos 2016-09-24 05:22:22]
Már csak azért is, mert az a felbecsülhetetlen értékű Stradivari a magyar állam tulajdona, amit nyilván csak a legnagyobbak kaphatnak meg....

2098 Heiner Lajos 2016-09-24 05:22:22 [Válasz erre: 2097 musicus2 2016-09-23 23:42:18]
Sok köszönet az infóért! Lemondom a Mars-körüli utamat, bár Toscanono dirigálja az enbicsi zenekarát, és Gvarren énekel - de ezen a rendkívüli concserten ott kell lennem!

2097 musicus2 2016-09-23 23:42:18
A zenei humor topicba is betehettem volna, de pesszimistább, vagy talán realistább vagyok már annál. Diótörő decemberben az Arénában - Cirque de Monte Carlo & Edvin Marton Mivel a szövegek, amikre a linkek mutatnak, elég hamar eltűnnek, idemásolom a reklámcikket, mert őrizzük meg a jövőnek, ami érdemes rá. Ami örökbecsű és klasszikus. Akár Madách is írhatta volna abban a bizonyos londoni színben. "Kedves Olvasónk! Egyedülálló családi showműsort mutat be 2016. december 20-án a Cirque de Monte Carlo és Edvin Marton a Papp László Budapest Sportarénában. Csajkovszkij klasszikus balettje, a Diótörő szenzációs akrobatikus balett show-ként mutatkozik be egy különleges karácsonyi meseelőadáson. Hírlevelünkből most 5% kedvezménnyel vásárolhatja meg jegyét e kivételes produkcióra! Cirque de Monte Carlo & Edvin Marton Papp László Budapest Sportaréna december 20. kedd, 19:30 Diótörő A Cirque De Monte Carlo és Edvin Marton egy kivételes show-t alkotott, a Diótörőt, mely egy csodálatos ötlet különleges megvalósítása. Csajkovszkij klasszikus balettje karácsony előtt szenzációs akrobatikus balett show-ként jelenik meg, ahol a cirkusz és a balett egy egészen új dimenzióba kerül. A Diótörő dallamai mindenki számára ismerősen csengenek, a Cirque de Monte Carlo és Edvin Marton feldolgozása pedig felejthetetlen élményt ígér. A jelszó: mindent a fülnek és mindent a szemnek. A Papp László Budapest Sportarénában 2016. december 20-án látható produkció látványvilágát a Cirque de Monte Carlo adja, amelynek varázslattal teli, emlékezetes produkciói a megújult cirkuszi művészet alapjaira épülnek. Ők a kortárs cirkuszi művészet egyik vezető társulata, mely folyamatosan arra törekszik, hogy művészete tökéletes legyen. A Cirque de Monte Carlo együtt jeleníti meg a cirkuszi művészetet a zenével, a tánccal és a színházzal egyedi, eredeti formában. Legyenek a világ bármely részén, a Cirque de Monte Carlo kreativitásával és profizmusával emlékezetes eseménnyé varázsolja előadásait. Az elmúlt 5 év alatt több mint 200 produkcióval járták be a világot, mára már elmondható, hogy nincs párja a társulatnak az egyedi előadások terén, de a technikai kivitelezésben sem. A Diótörő csodás dallamait Edvin Marton magyar származású világhírű hegedűművész idézi majd meg fantasztikus hegedűjátékával. Edvin Marton 2008-ban az Eurovíziós Dalfesztivál győztese lett, az akkori szereplését szerte Európában és a világ más pontjain több mint 200 millió ember kísérte figyelemmel a televízió közvetítéseknek köszönhetően. További díjak között van egy 2008-as MTV Europe Award, valamint egy Amerikai Televíziós Emmy-díj a legjobb eredeti kompoziciónak (ABC Television Network). A művész egyedi szuggesztív előadásmódjával varázsolja el a nagyérdemű közönségét Európában, Ázsiában és Amerikában egyaránt, különleges zenei atmoszférát teremt a koncertjein. Ennek az egyedi összeállításának köszönheti, hogy Arany és Platina lemezes művész lett Európában, Oroszországban és Kínában. Koncertjei a világ minden részén teltházasak. A Csajkovszkij utolsó balettjét bemutató családi showműsor további különlegessége, hogy Edvin Marton egy felbecsülhetetlen értékű 1699-es Antonio Stradivari hegedűn fog játszani. A Diótörő decemberi bemutatója felülmúl eddigi minden várakozást. folyamatosan arra törekszik, hogy művészete tökéletes legyen. A Cirque de Monte Carlo együtt jeleníti meg a cirkuszi művészetet a zenével, a tánccal és a színházzal egyedi, eredeti formában. Legyenek a világ bármely részén, a Cirque de Monte Carlo kreativitásával és profizmusával emlékezetes eseménnyé varázsolja előadásait. Az elmúlt 5 év alatt több mint 200 produkcióval járták be a világot, mára már elmondható, hogy nincs párja a társulatnak az egyedi előadások terén, de a technikai kivitelezésben sem. A Cirque De Monte Carlo és Edvin Marton egy kivételes show-t alkotott, a Diótörőt, mely egy csodálatos ötlet különleges megvalósítása. Csajkovszkij klasszikus balettje karácsony előtt szenzációs akrobatikus balett show-ként jelenik meg, ahol a cirkusz és a balett egy egészen új dimenzióba kerül. A Diótörő dallamai mindenki számára ismerősen csengenek, a Cirque de Monte Carlo és Edvin Marton feldolgozása pedig felejthetetlen élményt ígér. A jelszó: mindent a fülnek és mindent a szemnek. A Diótörő csodás dallamait Edvin Marton magyar származású világhírű hegedűművész idézi majd meg fantasztikus hegedűjátékával. Edvin Marton 2008-ban az Eurovíziós Dalfesztivál győztese lett, az akkori szereplését szerte Európában és a világ más pontjain több mint 200 millió ember kísérte figyelemmel a televízió közvetítéseknek köszönhetően. További díjak között van egy 2008-as MTV Europe Award, valamint egy Amerikai Televíziós Emmy-díj a legjobb eredeti kompoziciónak (ABC Television Network). A művész egyedi szuggesztív előadásmódjával varázsolja el a nagyérdemű közönségét Európában, Ázsiában és Amerikában egyaránt, különleges zenei atmoszférát teremt a koncertjein. Ennek az egyedi összeállításának köszönheti, hogy Arany és Platina lemezes művész lett Európában, Oroszországban és Kínában. Koncertjei a világ minden részén teltházasak. A Csajkovszkij utolsó balettjét bemutató családi showműsor további különlegessége, hogy Edvin Marton egy felbecsülhetetlen értékű 1699-es Antonio Stradivari hegedűn fog játszani. A Diótörő decemberi bemutatója felülmúl eddigi minden várakozást."

2096 Hangyász 2016-06-20 18:16:49 [Válasz erre: 2055 Cilike 2016-05-08 07:35:42]
Sajnálja a fene.

2095 lujza 2016-06-14 01:52:38 [Válasz erre: 2094 B.Cs 2016-06-12 13:24:34]
Köszönöm a linket, nagyon rokonszenves, tanulságos interjú, érdemes végigolvasni!

2094 B.Cs 2016-06-12 13:24:34
Jelen és jövő Tanulságos ___________________ Magyar Narancs: Zongoristának ugyan még fiatal, de azért elég sokat megélt, és ön után is vannak sikeres generációk. Milyen változásokat lát a zongorázásban? Technikában, viselkedésben, hozzáállásban, ismeretekben, hangversenyéletben, bármiben. Ránki Dezső: Kétféle nagy változásra gondolok. Az egyik: a darabokhoz való hozzáállás nagyon megváltozott. Ma – néhány kivételtől eltekintve – mindenki önmagát akarja megvalósítani. A „mi időnkben” a Zeneakadémián mintha nagyobb tiszteletben tartottuk volna a zeneszerzőket, most viszont, úgy látom, mindenki elsősorban nagyon egyéni akar lenni, ki akar tűnni valamivel. A másik nagy változás, hogy a menedzselés és önmenedzselés soha nem látott méreteket öltött. Ez az én hozzáállásomtól tökéletesen idegen; szerintem a zene a fontos. A zenének akkor is van értelme, ha senki nem hallja, de az külön öröm, amikor a hallgatók megérzik a darab lényegét. MN: Nekem úgy tűnik, ez nem annyira az egyes muzsikusok „hibája”. Ha előbbre akar jutni, ma menedzselnie kell magát. RD: Igen, ez kortünet, ahogy a gátlástalanság hihetetlen mértéke is. Ami a legsajnálatosabb, hogy a közönség, amely nem feltétlenül hozzáértő, az egyre ügyesebben megkreált külsőségek által sokszor be van csapva. MN: Ha ön most indulna, mit tenne? Megtehetné, hogy menedzselés és ügynök nélkül alakítsa a pályáját? És mit tudna mondani egy most induló fiatalnak? RD: Azt a szerencsét kívánom neki, hogy egy ügyes menedzser felfigyeljen rá, üzletet lásson benne és menedzselje. Rettenetesen sajnálom, de ma ez a helyzet, és így épp a lényeg szorul háttérbe. http://magyarnarancs.hu/zene2/je-milyen-jol-megy-99340

2093 telramund 2016-06-07 12:21:24 [Válasz erre: 2092 pinocchio 2016-06-06 01:34:17]
"Tényleg sokat fejlődött Kristofori Ferenc karakter tenorja.(Tanárnőjénél Nádor Magdánál talán mostanra érett be a munkájuk)." Kristofori Ferenc Fried Péter tanítványa.

2092 pinocchio 2016-06-06 01:34:17 [Válasz erre: 2089 Kaliban 2016-06-03 22:11:02]
Köszi a linket!Én a27-i előadást láttam. A vendég Oberon férfialt hangja és kisugárzása nagyon tetszett.A 'kis' Puck helyneként érthetőbb lehetett volna prózájában.Valójában nem tudom ki hanyadik évét járja. Tavalyi emlékem szerint Jörös Andrea diplomázó, aki nagyon szuggesztiv egyéniség, és jól fekszik neki Titánia szólama.Tényleg sokat fejlődött Kristofori Ferenc karakter tenorja.(Tanárnőjénél Nádor Magdánál talán mostanra érett be a munkájuk).Erdős Attila nagyon fitalal(baritenor), még korai lenne itlékezni,nála a későbbi szerepek fogják megmutatni merre is halad. A szinpad viszont sokat hoz rajta.A kinai Zuo You hangja nagyon szép és érdekes hangszinű tenor, csak olasz szerepeket szabadna, és Mozartot énekeltetni vele!Namhagyható ki a vendég Gál Csaba Bottomja és hátán vitte az előadást játékban, énekszólama mennyiségében,bár..na mindegy(néha nekem intonálása nem volt meggyőző, legalábbis aznap). Szabó Máté rendező kifejezetten imponált, hogy nem magát, hanem a művet valósította meg, és a hallgatókon érezhető volt az oldott szerepelni vágyás. Jelmez, diszlet kiváló!! Ha igy mehetne tovább.....

2091 Edmond Dantes 2016-06-05 21:04:51 [Válasz erre: 2090 Edmond Dantes 2016-06-05 21:02:51]
Ugyanez kissé más "hangszerelésben" avagy: Változatok egy témára http://www.168ora.hu/arte/ezeket-programokat-mondja-le-fesztivalzenekar-146190.html

2090 Edmond Dantes 2016-06-05 21:02:51 [Válasz erre: 2033 Edmond Dantes 2016-05-05 14:35:19]
Friss hír: http://fesztival.mandiner.hu/cikk/20160605_vegul_csak_egy_koncertet_mond_le_a_bfz_a_tamogatas_csokkentese_miatt Benne: "...csak egy koncertje marad el a Budapesti Fesztiválzenekarnak..." "...a Külgazdasági és Külügyminisztérium kultúrdiplomáciai szempontból nagy jelentőségűnek tartja a Budapesti Fesztiválzenekar külföldi koncertjeit és kipótolja a balti államokba tervezett turné 60 millió forintos deficitjét,..." "Az iskolai és a közösségi programokon spórolnak majd" (Ha jól emlékszem, a főváros 260 MFt helyett ad 60 MFt-t.)

2089 Kaliban 2016-06-03 22:11:02
[url]http://operavilag.net/kiemelt/tunderszep-alom/;Kondor Kata beszámolója a budapesti operavizsga előadásról.[/url] A magam részéről ennyire nagyon jónak nem éreztem. Erdős Attila annyira tenorális hangon énekelt, hogy köze nem volt még a lírai vagy világosabb hangszínű baritonhoz sem. Színészileg tényleg jó volt mindenki, de vokálisan több énekest éreztem elég színtelennek, egysíkúnak. De lehet nincs igazam. Zuo You tenor hangja ígéretes. A közönség soraiban jelen volt 29-én Marton Éva és Kiss B. Attila mellett Fried Péter, Almási Tóth-András és Anger Ferenc - meg biztosan más szakmabeliek is. Én őket vettem észre a nézőtéren.

2088 Búbánat 2016-06-02 11:24:25
(Utólag is érdemes ezt a cikket elolvasni.) [url] http://nepszava.hu/cikk/1095393-vigopera-es-klarinetszimfonia; Vajda Gergely _ Vígopera és Klarinétszimfónia [/url] Népszava|2016. máj 30. 05:46 „Az Egyesült Államokban élő – de itthon is rendszeresen hallható – karmester-zeneszerző, Vajda Gergely mind szélesebb körben elismert a nemzetközi zenei életben. Zeneigazgatói posztja Huntsville városához (Alabama állam) köti, emellett rangos fesztiválokra hívják, a közelmúltban vígoperát és Klarinétszimfóniát írt. Következő magyarországi koncertje egy operagála lesz, amit május 31-én rendeznek az Olasz Kultúrintézetben, a Zsidó Művészeti Napok keretében.”

2087 B.Cs 2016-05-21 08:32:43
Gazdag zenei körképet ad közre a Magyar Narancs - jelenről és jövőről. Mottója mégis: "a lényeg szorul háttérbe" (?!)

2086 telramund 2016-05-12 20:19:44
Akkor legyen együtt minden! 2016 06 11 Tegnap sikerült a Zeneakadémia Áriavizsgájára jegyet kapnom!Hatalmas munka lehet ennek a 24 áriának,,duettnek,tercettnek, jelenetnek a felkészítése ,beállítása és eléneklése.A cél megmutatni a jővő énekeseinek a felhozatalát.A kapott műsorban elég hiányosan szerepel a növedékeknél, ki melyik évfolyamon tanul és hiányoltam ,hogy az egyes nevek mellett nem szerepel a tanár neve.Nem tartom jónak,ha név szerint elemzem az egyes produkciók előadóit.Sajnos a véleményem nem a legjobb.Így leginkább általánosságban írnék.Teljesen problémamentes hang szinte nem is volt. Az én fülemnek igazán szépnek mondható is csak egy.Igaz ez a szoprán hang gyönyörű , sötét, lebegésmentes,érzelmet közvetítő.Sajnos nagyszerű énekét beárnyékolta a partner tenor katasztrofális éneklése.Így is egy olyat szólt( énekelt) a produkciója végére,amit utoljára Caballenál hallottam ,ugyanebben a szerepben!A jővő a kezében van csak vigyázni kell rá. Kérdem én ,ha lehet így is képezni egy hangot a többieknél miért maradnak az „egyenes” hangképzésnél?.Lírai szoprán dömping,de legtöbbjüknél lebegés, főként a közép regiszterben.Fachtévesztésben képzett hangok.(bariton tenor hanggal,mezzo szoprán hanggal).A hallott tenorokat (a növendékekről van szó)igazán nem tudom operaszínpadon elképzelni. Ami a legnagyobb problémán volt,hogy szinte semmi érzelmet nem közvetítettek a legtöbben..Leénekelték a kottát,de adósak maradtak,hogy a kifejezésükkel megfogjanak. Lehetetlen, hogy ezt a tanárok ne hallják!Vagy saját „képükre” formálják a hangokat? Nem helyes út.A múltban is sok katasztrófához vezetett . Amit még kifogásolnék..A pódiumra nem lehet kiállni abban az öltözetben,amiben az utcán járok.Ez megengedhetetlen.!A lányoknál ezt nem tapasztaltam .Az, hogy egy fiú egy zakót ne vegyen legalább fel nem elfogadható.Érdekes a két szereplő” mv”tudta ezt.Így a kontraszt még nagyobb volt. Nagyszerű volt a MÁV Szimfonikus Zenekar Szennai Kálmán vezetésével! Hogy a jővő mit hoz még elképzelni sem tudom!Ha az operajátszás így akar megújulni az nem fog sikerülni! 2016 06 12 Korábbi hozzászolásomhoz annyit tennék hozzá,hogy neveket nem írtam,mert nem tudom kinek ki a tanára.Márpedig a növedéknél fontos tudni,hiszem megmutatkozása ,éneklésének jó-rossz oldalai egyenlőre a tanár felelőssége.A tanár szerepe nagyon fontos főleg olyan pályákon,ahol egy adottság dominál ,amit felismerés után megfelelően kell írányítani,képezni. A tanárnak is le kell tudni vonni a munkájának eredményéből,hogy helyes útra tereli- e a tanítványt.Ez szerintem sokszor nem történik meg.Ezért a sok fiaskó.A tanár marad a növendék tönkremegy.Itt csak a növedék viszi vásárra a bőrét.Egy művésztanárnak ki kell lépnie a művész szerepéből csak úgy tud helyes írányt mutatni.A növendék torkában kell gondolkodnia nem a sajátjában. Szinte pontosan megmondanám,hogy ki kit készített fel erre a vizsgára.Nem technikai klónokra van szükség,hanem adott személy kvalitásainak megfelelő egyedi módszerekre. Ebben a topicban kifogásolták,hogy az egyik szoprán miért énekelte a Csók-áriát,ami mezzo szerep, utána meg Erzsébet királynét a Don Carlosból ,ami szopránra íródott. A válasz szerintem rém egyszerű.Így tudta megmutatni a növendék azt a bő két oktávos hangterjedelmét,ami egy vonalban szól,semmi törés nincs benne,a mély hangot megénekli és nem lemellezve odanyomja.Széles nagy dallamíveket énekelhetettNem tremolos és tud pianot és fortét énekelni..Valószínű gondosan kitervelt bemutatkozás volt,amit valószínű a tanár is támogatott.Fontos mozzanatnak tartom!

2085 parampampoli 2016-05-12 10:18:24
A Zeneakadémia nagytermében tegnap este látott koncert ismét felveti a kérdést, amelyet már egy éve is boncolgattam írásomban, majd pár hónapra rá -zéta- egy másikban, hogy vajon minden rendben van-e a Zeneművészeti Egyetem ének ill. opera tanszakán. A tegnapi tapasztalatok, noha a tavalyi koncertnél színvonalasabb volt, továbbra is azt mutatják, hogy egyáltalán nem. A fellépő fiatal énekesek közt volt néhány, akik egy év alatt fejlődtek vagy legalább nem romlottak el, de továbbra is többen vannak, akiknek énektechnikáját, és ebből következően produkcióját is, nem lehet súlyos kritika, vagy olykor egyenesen döbbenet nélkül nézni és hallgatni. Fabricius alábbi megállapításaival teljes mértékben egyetértek, lényegében telramunddal is, és nagyon örülök — ha ilyen lehangoló élmények után ez a szó egyáltalán használható ebben a kontextusban—, hogy ennyire egyformán ítéljük meg a növendékek teljesítményét. Tavaly Kristofori Ferenc volt talán a leggyengébb, ő idén pár apró lépést tett előre, legalább annyiban, hogy nem gikszerezett, de továbbra is támasz nélkül, szorult gégével énekel. Czikora László volt akkor a másik tenor, akit idén már nem láttunk, mint kiderült, őt tavaly a tanszakról eltanácsolták. Azt kell mondjam, jogtalanul és alaptalanul, ha helyette most Ódor Botond bármilyen szóval is értékelhetetlen produkcióját kellett elszenvedni. A fiatalember, mint Fabricius írta, alapvető tévedésben van, valakinek meg kéne mondani neki egyértelműen, hogy ezzel a hanggal és technikai tudással semmiféle jövője nincs a pályán. Alaposan ki is szúrtak vele, mert két olyan feladatot adtak neki, amelyben csak az esélytelenek biztos tudatával indulhatott. Max áriájából szinte semmit nem lehetett hallani, a hatalmas zenekar teljesen befedte hangját, a Don Carlos első felvonásbeli duettjében pedig sajnos még a zenekar effajta jótékony támogatására se számíthatott: minden hallatszott, noha jobb lett volna, ha nem halljuk. Az áriában rossz választás áldozata lett duett-partnernője, Sahakyan Lusine, aki az első részben Delila Csókáriáját ízléssel és elhitető erővel interpretálta, de végig hallatszott, hogy ez nem az ő jelenlegi hangjára íródott. A Carlos duettben aztán megmutatta, mit tud, és hogy mit tudott volna mutatni, ha egy fiatal olasz szopránígérethez méltó áriát kapott volna az első részben. Akár Erzsébet, akár a Végzet hatalma vagy Aida áriájával is kitűnően megbirkózott volna, és felfogni nem tudom, miért nem így történt. Amit a duettben, különösen annak záró részében mutatott, már nem ígéret, sokkal több annál. Sötét színekre is képes, nemes orgánum, amelynek nem csak drámai ereje, de szép pianóin kívül légköre is van. Rajta kívül kitűnő teljesítményt nyújtott még Horti Lilla Leonóra és Sárközi Xénia Violetta nagyáriájával. Horti Lilla figyelemre méltó hanganyag, remek volumen, biztos magasság, neki is, akárcsak Sárközinek, a tiszta intonációra, és a hang gömbölyítésére kellene koncentrálnia. Sajnos mindkettőjük belekerült az énektanszak téves koncepciójába, amellyel egyenes éneklésre tanítanak, ahelyett, hogy a puha, gömbölyű, a magas hangokat is az egész matéria vonalába építő hangadást tanítanának. Amellyel olasz operákat KELL énekelni, nem csak barokkot és modernet LEHET. Brassói-Jőrös Andrea meglepően jól énekelte a Sztravinszkij opera részletét, az Attilában már nem tudta ugyanezt a színvonalat megközelíteni. Sajnos Verdiben minden erény és hiányosság azonnal kiderül. A most először hallott hölgyek közül igen jó benyomást tett a színpadra termett, biztos technikával éneklő Bojtos Luca Norinaként, noha nem mutatta meg, hogy a fach csúcsmagasságainak is birtokában van-e. Az ellenben nyilvánvaló volt, hogy az Annuska áriájához szükséges középregiszterén még van javítani való. Nagy Zsófia szintén inkább a magas részek táján érzi magát biztonságban, neki légzéstechnikáján kell javítani, hogy a nagy frázisokat, az áriák piano lezárását is győzni tudja levegővel. A férfiúkhoz visszatérve: Zuo You szépen, kellemes, de a korábbiakhoz képest kisebb hangon énekelte Ernesto áriáját. Ismét konstatálni kellett ezen kívül, hogy férfiénekesek terén az utánpótlás majdnem a nullával egyenlő. Blazsó Domonkos még nem operatanszakos, csak énekszakos közreműködő volt, és mostani teljesítménye alapján nem is hallom alkalmasnak rá. Örömteli pillanatokat csak a vendégként fellépő Turpinszky Gippert Béla szerzett, aki minden egyes megszólalásával azt mutatta meg, hogy kellene énekelni a fiataloknak is, és folyamatosan azt a kérdést tette fel az embernek, hogy miért nem énekel ez a tenor a budapesti Operában??? Ilyen gazdagok volnánk? Végezetül, mint tavaly is, szólni kell a két fachtévesztésről, amely egyben felveti az Egyetem tanári karának szakmai kompetenciáját. Ruszó Alexandra és Erdős Attila mezzo ill. bariton szólamot énekel, noha a napnál világosabb, hogy szopránnal és buffo tenorral van dolgunk. Ruszó tavaly óta sokat romlott, most már a hang egyetlen fekvésben sem szól, sem fenn, sem lenn, középen pedig csúnyán vibrál is. Erdős Attila az alsó regiszterben parlandóra vált, a magas regisztere pedig, a világos hangszín ellenére is kidolgozatlan. Voltak már ilyen hangszínű baritonok korábban is, de legalább szórták a g-ket, asz-okat és a-kat is — erre sajnos ő nem képes. Az Egyetem tanárai hosszú évek alatt se hallották meg, hogy rossz irányba képzik őket? Sőt, továbbmegyek, és ez már a legfontosabb: az alapkérdés. Mi célt szolgál ma a Zeneművészeti Egyetem ének tanszaka? Munkanélküli pályakezdőket képeznek tömegével? Mert a tegnap hallott fiatalok többsége nem sok reménnyel indulhat a világot jelentő deszkák felé, ez több, mint valószínű. Biztos, hogy azok és úgy tanítanak a tanszakon, akiknek kellene? Tavaly is céloztam rá, most kimondom egyenesen: az Egyetem énekes tanári kara olyan erőkből áll, pár kivételtől eltekintve, akik soha nem tudtak jól énekelni, technikájuk mindig is fogyatékos volt, a pályán valódi eredményeket nem tudtak elérni. G.B. Shaw klasszikus mondatával élve: aki nem tudja (tudta), tanítja? Kincses Veronikát például nem kérték fel tanítani Pesten, Tokody Ilona például Pécsen van, a hozzájuk még csak nem is mérhető egykori és még fungáló énekesek sora a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen? Azonnali lépésekre, a megfelelő tanerők felkutatására lenne ill. van szükség, különben a magyar énektanítást véglegesen elparentálhatjuk. És velük a magyar operakultúrát is, mert így 10-20 éven belül egy darab magyar énekes nem sok, annyit se fogunk színpadon látni. Vagy lehet, hogy pont ez a titkos cél????

2084 parampampoli 2016-05-11 15:44:39 [Válasz erre: 2083 Fabricius 2016-05-11 11:02:34]
Kedves Fabricus, engedelmeddel bejegyzésedet átteszem a ZAK-ról szóló topicba és a Mi újság a MÁO-ban topicba is. Lévén, hogy amit tegnap hallottál, hallottunk, közelről érinti a színház jövőjét is.

2083 Fabricius 2016-05-11 11:02:34
A Zeneakadémia operaszakos növendékeinek vizsgáját hallhattuk tegnap a nagy teremben. Különös benyomást és meglehetősen vegyes összhatást mutatott a mérleg, voltak hallgathatatlan produkciók, de kiemelkedők is. A kevésbé jókkal kezdeném. Két hallgató éneklése nálam alaposan kiverte a biztosítékot! A tenorista Ódor Botond, akinek az énekléséről csak csúnya kifejezésekkel lehetne írni, és szépen megkérdezni az illetéseket, hogy mi alapján tanulhat a Zeneakadémián egy hangtalan ember? A mezzóként kezelt Ruszó Alexandra, aki valójában szoprán, igaz, hogy sosem volt jó, mert mindig mozgott a hangja, de mára jelentős volumen csökkenés is fennáll nála, éppen ezért a zenekar teljesen elnyomta- Ami meg hallatszott belőle, az csúnya és tremolós volt! A hangremegés tulajdonképpen szinte mindenkire érvényes volt, ami a technikai hiányosságok elsőrendű bizonyítéka lehet. Mindenkit nem lehet felsorolni, pár nevet azért kiemelnék. Zuo You tenorista szintén jelentős visszalépést mutatott a korábbi vizsgáihoz képest, sajnos a hangerő hiánya miatt a zenekar állandóan legyőzte őt. Horti Lilla jelentős hang, bár nem a legszebbek közül való. Néha viszont hamis, és bizonyos hangokat, a magasakat nyomással éri el. Tetszett Sárközi Xénia Traviata áriája, jól bírta szusszal és a futamok is kijöttek. Nem ártana egy kis puhaságot vinni az éneklésébe! A legszebb hangmatéria az örmény Lusine Sahakyáné, aki méltán aratott nagy sikert, főleg a Don Carlos Erzsébetjének tolmácsolásáért. Brassoi-Jőrös Andrea a Rake's Progressből mutatott áriát biztosan, szép magas hangokkal tolmácsolta, ellenben Odabella szólama nem az ő hangjának való, ez már a belépésénél azonnal megmutatkozott. A MÁV Szimfónikus zenekart Szennai Kálmán vezényelte biztosan, maximálisan az énekesekre figyelve és biztonsággal kísérve őket.

2082 Búbánat 2016-05-10 18:09:11 [Válasz erre: 2081 IVA 2016-05-10 17:28:01]
Erre szokták mondani - minden oldalról - "csal a kamera/optika"...

2081 IVA 2016-05-10 17:28:01 [Válasz erre: 2080 Búbánat 2016-05-10 11:23:50]
Ez az eset jó példa arra, hogy mindent lehet eltérő nézőpontból, szándékkal, beállításban tálalni. A [url]http://www.168ora.hu/itthon/megtelt-vorosmarty-ter-fischer-ivan-es-budapesti-fesztivalzenekar-tiltakozasan-145387.html;168 Óra cikkét[/url] csak azért linkelem, mert látható benne egy kép, amelyen a Vörösmarty tér, ahol kétségtelenül sokan gyűltek össze, mintha olyan nagy lenne, mint a Kossuth tér.

2080 Búbánat 2016-05-10 11:23:50
[url] http://magyaridok.hu/belfold/sarastro-ariaja-es-balliberalis-veteranok-fesztivalzenekar-tuntetesen-belvarosban-651328/; „SARASTRO ÁRIÁJA ÉS BALLIBERÁLIS VETERÁNOK A FESZTIVÁLZENEKAR TÜNTETÉSÉN A BELVÁROSBAN” [/url] A KARNAGY BEJELENTETTE, OLYAN BUDAPESTET SZERETNE, AHOL KEVESEBB A GYŰLÖLKÖDÉS Magyar Idők, 2016. MÁJUS 9. HÉTFŐ 12:57 „Elsősorban azt demonstráljuk, hogy mi nagyon szeretjük Budapestet, és tudjuk, hogy Budapest is nagyon szereti a Budapesti Fesztiválzenekart – mondta a szombati tüntetéskoncert előtt Fischer Iván, a zenekar vezetője a budapesti Vörösmarty téren összegyűlt néhány száz fős, jórészt a májusi napfényben sétálgató, turistákkal kiegészült közönség előtt.”

2079 Momo 2016-05-10 09:18:08 [Válasz erre: 2078 Momo 2016-05-10 09:01:48]
(ja igen: a Wikipédiából idéztem, ha már IVA volt olyan kedves, és felhívta rá a figyelmet)

2078 Momo 2016-05-10 09:01:48
[url]https://www.youtube.com/watch?v=Sftdepswy3w;Budapesti Fesztiválzeneker - Az első koncert [/url] "A Fesztiválzenekart Fischer Iván és Kocsis Zoltán alapította 1983-ban. A cél a kezdetektől fogva az volt, hogy olyan elitzenekart hozzanak létre, mely nemzetközi színtéren is megállja a helyét, ennek megfelelően igen magas követelményrendszer jellemzi. Az első hangversenyre 1983 Karácsonyán került sor." :-))

2077 IVA 2016-05-10 05:46:30 [Válasz erre: 2076 lujza 2016-05-10 01:38:39]
Szerintem a vita eddigi résztvevői is értik a helyzetet – más-más viszonyulással, érzelmekkel és kommunikációval. Hogy a Fesztiválzenekar mögött mennyire „nincs” se állam, se önkormányzat, az [url]https://hu.wikipedia.org/wiki/Budapesti_Fesztiv%C3%A1lzenekar;innen[/url] is kiderül. Ha ez tévedés, vagy hazugság lenne, végül is miről van szó? Én még emlékszem arra, hogy már a zenekar megalapításának gondolata és megvalósulása is érdekek és érzelmek viharát kavarta. Az alapítók megosztó személyiségek voltak. Fischer Iván ma is az. Engem, őszintén szólva, ebben a mérhetetlen társadalmi igazságtalanságokkal és annál is mérhetetlenebb pazarlási dühhel terhelt világban, amelyben már a jövőnket is pazaroljuk, nem érdekel a Fesztiválzenekar támogatásának mértéke és tendenciája. Az viszont fölöttébb nem tetszik, ha valaki a saját érdekét védve kiáltja: [url]https://www.youtube.com/watch?v=K04Hy4aKshA;nem fogjuk cserbenhagyni Budapestet![/url] Miért is nem tetszik? Amikor a budapesti Erkel Színházat meg akarták semmisíteni, egyetlen szót sem ejtett Budapestért. (Nyilván a családi szót nem ejtés jegyében is.)

2076 lujza 2016-05-10 01:38:39 [Válasz erre: 2073 Cilike 2016-05-09 12:34:45]
Olyan fura, hogy ez ennyire foglalkoztat, mindenre hivatkoztok, de nem értitek. A Fesztiválzenekar egy magán együttes, nincs mögötte se állam, se MÁV, se önkormányzat, mint fenntartó. Alapítvány tartja fenn, amelyik úgy tűnik, jól gazdálkodik (manapság elég szó esik alapítványokról). Igyekeznek minél több bevételt szerezni, hiszen ez biztosítja a hosszú távú fennmaradásukat. Nem élhetnek úgy, hogy jövőre vagy támogat az állam, vagy nem, mert akkor szélnek ereszthetnék a zenészeiket, nem beszélve az évekkel előre lekötött nemzetközi és hazai szerződéseikről, koncertjeikről. De a pénzügyi helyzetük nyilvános, és bizonyára irigylésre méltó. Elgondoltam, mi lenne, ha csökkentenék a fizetésemet, azon a címen, hogy vannak jó megtakarításaim? Nem hinném, hogy igazságosnak érezném. Vagy ha az Unió kevesebb támogatást adna Magyarországnak, hiszen most jól áll.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.