Bejelentkezés Regisztráció

A komolyzene jelene és jövője Magyarországon


Téma ismertetése: Erkel, Zak, zeneoktatás, amatőr mozgalmak, kultúrpolitika, zene és közélet etc

2099 -zéta- 2016-09-24 07:17:19 [Válasz erre: 2098 Heiner Lajos 2016-09-24 05:22:22]
Már csak azért is, mert az a felbecsülhetetlen értékű Stradivari a magyar állam tulajdona, amit nyilván csak a legnagyobbak kaphatnak meg....

2098 Heiner Lajos 2016-09-24 05:22:22 [Válasz erre: 2097 musicus2 2016-09-23 23:42:18]
Sok köszönet az infóért! Lemondom a Mars-körüli utamat, bár Toscanono dirigálja az enbicsi zenekarát, és Gvarren énekel - de ezen a rendkívüli concserten ott kell lennem!

2097 musicus2 2016-09-23 23:42:18
A zenei humor topicba is betehettem volna, de pesszimistább, vagy talán realistább vagyok már annál. Diótörő decemberben az Arénában - Cirque de Monte Carlo & Edvin Marton Mivel a szövegek, amikre a linkek mutatnak, elég hamar eltűnnek, idemásolom a reklámcikket, mert őrizzük meg a jövőnek, ami érdemes rá. Ami örökbecsű és klasszikus. Akár Madách is írhatta volna abban a bizonyos londoni színben. "Kedves Olvasónk! Egyedülálló családi showműsort mutat be 2016. december 20-án a Cirque de Monte Carlo és Edvin Marton a Papp László Budapest Sportarénában. Csajkovszkij klasszikus balettje, a Diótörő szenzációs akrobatikus balett show-ként mutatkozik be egy különleges karácsonyi meseelőadáson. Hírlevelünkből most 5% kedvezménnyel vásárolhatja meg jegyét e kivételes produkcióra! Cirque de Monte Carlo & Edvin Marton Papp László Budapest Sportaréna december 20. kedd, 19:30 Diótörő A Cirque De Monte Carlo és Edvin Marton egy kivételes show-t alkotott, a Diótörőt, mely egy csodálatos ötlet különleges megvalósítása. Csajkovszkij klasszikus balettje karácsony előtt szenzációs akrobatikus balett show-ként jelenik meg, ahol a cirkusz és a balett egy egészen új dimenzióba kerül. A Diótörő dallamai mindenki számára ismerősen csengenek, a Cirque de Monte Carlo és Edvin Marton feldolgozása pedig felejthetetlen élményt ígér. A jelszó: mindent a fülnek és mindent a szemnek. A Papp László Budapest Sportarénában 2016. december 20-án látható produkció látványvilágát a Cirque de Monte Carlo adja, amelynek varázslattal teli, emlékezetes produkciói a megújult cirkuszi művészet alapjaira épülnek. Ők a kortárs cirkuszi művészet egyik vezető társulata, mely folyamatosan arra törekszik, hogy művészete tökéletes legyen. A Cirque de Monte Carlo együtt jeleníti meg a cirkuszi művészetet a zenével, a tánccal és a színházzal egyedi, eredeti formában. Legyenek a világ bármely részén, a Cirque de Monte Carlo kreativitásával és profizmusával emlékezetes eseménnyé varázsolja előadásait. Az elmúlt 5 év alatt több mint 200 produkcióval járták be a világot, mára már elmondható, hogy nincs párja a társulatnak az egyedi előadások terén, de a technikai kivitelezésben sem. A Diótörő csodás dallamait Edvin Marton magyar származású világhírű hegedűművész idézi majd meg fantasztikus hegedűjátékával. Edvin Marton 2008-ban az Eurovíziós Dalfesztivál győztese lett, az akkori szereplését szerte Európában és a világ más pontjain több mint 200 millió ember kísérte figyelemmel a televízió közvetítéseknek köszönhetően. További díjak között van egy 2008-as MTV Europe Award, valamint egy Amerikai Televíziós Emmy-díj a legjobb eredeti kompoziciónak (ABC Television Network). A művész egyedi szuggesztív előadásmódjával varázsolja el a nagyérdemű közönségét Európában, Ázsiában és Amerikában egyaránt, különleges zenei atmoszférát teremt a koncertjein. Ennek az egyedi összeállításának köszönheti, hogy Arany és Platina lemezes művész lett Európában, Oroszországban és Kínában. Koncertjei a világ minden részén teltházasak. A Csajkovszkij utolsó balettjét bemutató családi showműsor további különlegessége, hogy Edvin Marton egy felbecsülhetetlen értékű 1699-es Antonio Stradivari hegedűn fog játszani. A Diótörő decemberi bemutatója felülmúl eddigi minden várakozást. folyamatosan arra törekszik, hogy művészete tökéletes legyen. A Cirque de Monte Carlo együtt jeleníti meg a cirkuszi művészetet a zenével, a tánccal és a színházzal egyedi, eredeti formában. Legyenek a világ bármely részén, a Cirque de Monte Carlo kreativitásával és profizmusával emlékezetes eseménnyé varázsolja előadásait. Az elmúlt 5 év alatt több mint 200 produkcióval járták be a világot, mára már elmondható, hogy nincs párja a társulatnak az egyedi előadások terén, de a technikai kivitelezésben sem. A Cirque De Monte Carlo és Edvin Marton egy kivételes show-t alkotott, a Diótörőt, mely egy csodálatos ötlet különleges megvalósítása. Csajkovszkij klasszikus balettje karácsony előtt szenzációs akrobatikus balett show-ként jelenik meg, ahol a cirkusz és a balett egy egészen új dimenzióba kerül. A Diótörő dallamai mindenki számára ismerősen csengenek, a Cirque de Monte Carlo és Edvin Marton feldolgozása pedig felejthetetlen élményt ígér. A jelszó: mindent a fülnek és mindent a szemnek. A Diótörő csodás dallamait Edvin Marton magyar származású világhírű hegedűművész idézi majd meg fantasztikus hegedűjátékával. Edvin Marton 2008-ban az Eurovíziós Dalfesztivál győztese lett, az akkori szereplését szerte Európában és a világ más pontjain több mint 200 millió ember kísérte figyelemmel a televízió közvetítéseknek köszönhetően. További díjak között van egy 2008-as MTV Europe Award, valamint egy Amerikai Televíziós Emmy-díj a legjobb eredeti kompoziciónak (ABC Television Network). A művész egyedi szuggesztív előadásmódjával varázsolja el a nagyérdemű közönségét Európában, Ázsiában és Amerikában egyaránt, különleges zenei atmoszférát teremt a koncertjein. Ennek az egyedi összeállításának köszönheti, hogy Arany és Platina lemezes művész lett Európában, Oroszországban és Kínában. Koncertjei a világ minden részén teltházasak. A Csajkovszkij utolsó balettjét bemutató családi showműsor további különlegessége, hogy Edvin Marton egy felbecsülhetetlen értékű 1699-es Antonio Stradivari hegedűn fog játszani. A Diótörő decemberi bemutatója felülmúl eddigi minden várakozást."

2096 Hangyász 2016-06-20 18:16:49 [Válasz erre: 2055 Cilike 2016-05-08 07:35:42]
Sajnálja a fene.

2095 lujza 2016-06-14 01:52:38 [Válasz erre: 2094 B.Cs 2016-06-12 13:24:34]
Köszönöm a linket, nagyon rokonszenves, tanulságos interjú, érdemes végigolvasni!

2094 B.Cs 2016-06-12 13:24:34
Jelen és jövő Tanulságos ___________________ Magyar Narancs: Zongoristának ugyan még fiatal, de azért elég sokat megélt, és ön után is vannak sikeres generációk. Milyen változásokat lát a zongorázásban? Technikában, viselkedésben, hozzáállásban, ismeretekben, hangversenyéletben, bármiben. Ránki Dezső: Kétféle nagy változásra gondolok. Az egyik: a darabokhoz való hozzáállás nagyon megváltozott. Ma – néhány kivételtől eltekintve – mindenki önmagát akarja megvalósítani. A „mi időnkben” a Zeneakadémián mintha nagyobb tiszteletben tartottuk volna a zeneszerzőket, most viszont, úgy látom, mindenki elsősorban nagyon egyéni akar lenni, ki akar tűnni valamivel. A másik nagy változás, hogy a menedzselés és önmenedzselés soha nem látott méreteket öltött. Ez az én hozzáállásomtól tökéletesen idegen; szerintem a zene a fontos. A zenének akkor is van értelme, ha senki nem hallja, de az külön öröm, amikor a hallgatók megérzik a darab lényegét. MN: Nekem úgy tűnik, ez nem annyira az egyes muzsikusok „hibája”. Ha előbbre akar jutni, ma menedzselnie kell magát. RD: Igen, ez kortünet, ahogy a gátlástalanság hihetetlen mértéke is. Ami a legsajnálatosabb, hogy a közönség, amely nem feltétlenül hozzáértő, az egyre ügyesebben megkreált külsőségek által sokszor be van csapva. MN: Ha ön most indulna, mit tenne? Megtehetné, hogy menedzselés és ügynök nélkül alakítsa a pályáját? És mit tudna mondani egy most induló fiatalnak? RD: Azt a szerencsét kívánom neki, hogy egy ügyes menedzser felfigyeljen rá, üzletet lásson benne és menedzselje. Rettenetesen sajnálom, de ma ez a helyzet, és így épp a lényeg szorul háttérbe. http://magyarnarancs.hu/zene2/je-milyen-jol-megy-99340

2093 telramund 2016-06-07 12:21:24 [Válasz erre: 2092 pinocchio 2016-06-06 01:34:17]
"Tényleg sokat fejlődött Kristofori Ferenc karakter tenorja.(Tanárnőjénél Nádor Magdánál talán mostanra érett be a munkájuk)." Kristofori Ferenc Fried Péter tanítványa.

2092 pinocchio 2016-06-06 01:34:17 [Válasz erre: 2089 Kaliban 2016-06-03 22:11:02]
Köszi a linket!Én a27-i előadást láttam. A vendég Oberon férfialt hangja és kisugárzása nagyon tetszett.A 'kis' Puck helyneként érthetőbb lehetett volna prózájában.Valójában nem tudom ki hanyadik évét járja. Tavalyi emlékem szerint Jörös Andrea diplomázó, aki nagyon szuggesztiv egyéniség, és jól fekszik neki Titánia szólama.Tényleg sokat fejlődött Kristofori Ferenc karakter tenorja.(Tanárnőjénél Nádor Magdánál talán mostanra érett be a munkájuk).Erdős Attila nagyon fitalal(baritenor), még korai lenne itlékezni,nála a későbbi szerepek fogják megmutatni merre is halad. A szinpad viszont sokat hoz rajta.A kinai Zuo You hangja nagyon szép és érdekes hangszinű tenor, csak olasz szerepeket szabadna, és Mozartot énekeltetni vele!Namhagyható ki a vendég Gál Csaba Bottomja és hátán vitte az előadást játékban, énekszólama mennyiségében,bár..na mindegy(néha nekem intonálása nem volt meggyőző, legalábbis aznap). Szabó Máté rendező kifejezetten imponált, hogy nem magát, hanem a művet valósította meg, és a hallgatókon érezhető volt az oldott szerepelni vágyás. Jelmez, diszlet kiváló!! Ha igy mehetne tovább.....

2091 Edmond Dantes 2016-06-05 21:04:51 [Válasz erre: 2090 Edmond Dantes 2016-06-05 21:02:51]
Ugyanez kissé más "hangszerelésben" avagy: Változatok egy témára http://www.168ora.hu/arte/ezeket-programokat-mondja-le-fesztivalzenekar-146190.html

2090 Edmond Dantes 2016-06-05 21:02:51 [Válasz erre: 2033 Edmond Dantes 2016-05-05 14:35:19]
Friss hír: http://fesztival.mandiner.hu/cikk/20160605_vegul_csak_egy_koncertet_mond_le_a_bfz_a_tamogatas_csokkentese_miatt Benne: "...csak egy koncertje marad el a Budapesti Fesztiválzenekarnak..." "...a Külgazdasági és Külügyminisztérium kultúrdiplomáciai szempontból nagy jelentőségűnek tartja a Budapesti Fesztiválzenekar külföldi koncertjeit és kipótolja a balti államokba tervezett turné 60 millió forintos deficitjét,..." "Az iskolai és a közösségi programokon spórolnak majd" (Ha jól emlékszem, a főváros 260 MFt helyett ad 60 MFt-t.)

2089 Kaliban 2016-06-03 22:11:02
[url]http://operavilag.net/kiemelt/tunderszep-alom/;Kondor Kata beszámolója a budapesti operavizsga előadásról.[/url] A magam részéről ennyire nagyon jónak nem éreztem. Erdős Attila annyira tenorális hangon énekelt, hogy köze nem volt még a lírai vagy világosabb hangszínű baritonhoz sem. Színészileg tényleg jó volt mindenki, de vokálisan több énekest éreztem elég színtelennek, egysíkúnak. De lehet nincs igazam. Zuo You tenor hangja ígéretes. A közönség soraiban jelen volt 29-én Marton Éva és Kiss B. Attila mellett Fried Péter, Almási Tóth-András és Anger Ferenc - meg biztosan más szakmabeliek is. Én őket vettem észre a nézőtéren.

2088 Búbánat 2016-06-02 11:24:25
(Utólag is érdemes ezt a cikket elolvasni.) [url] http://nepszava.hu/cikk/1095393-vigopera-es-klarinetszimfonia; Vajda Gergely _ Vígopera és Klarinétszimfónia [/url] Népszava|2016. máj 30. 05:46 „Az Egyesült Államokban élő – de itthon is rendszeresen hallható – karmester-zeneszerző, Vajda Gergely mind szélesebb körben elismert a nemzetközi zenei életben. Zeneigazgatói posztja Huntsville városához (Alabama állam) köti, emellett rangos fesztiválokra hívják, a közelmúltban vígoperát és Klarinétszimfóniát írt. Következő magyarországi koncertje egy operagála lesz, amit május 31-én rendeznek az Olasz Kultúrintézetben, a Zsidó Művészeti Napok keretében.”

2087 B.Cs 2016-05-21 08:32:43
Gazdag zenei körképet ad közre a Magyar Narancs - jelenről és jövőről. Mottója mégis: "a lényeg szorul háttérbe" (?!)

2086 telramund 2016-05-12 20:19:44
Akkor legyen együtt minden! 2016 06 11 Tegnap sikerült a Zeneakadémia Áriavizsgájára jegyet kapnom!Hatalmas munka lehet ennek a 24 áriának,,duettnek,tercettnek, jelenetnek a felkészítése ,beállítása és eléneklése.A cél megmutatni a jővő énekeseinek a felhozatalát.A kapott műsorban elég hiányosan szerepel a növedékeknél, ki melyik évfolyamon tanul és hiányoltam ,hogy az egyes nevek mellett nem szerepel a tanár neve.Nem tartom jónak,ha név szerint elemzem az egyes produkciók előadóit.Sajnos a véleményem nem a legjobb.Így leginkább általánosságban írnék.Teljesen problémamentes hang szinte nem is volt. Az én fülemnek igazán szépnek mondható is csak egy.Igaz ez a szoprán hang gyönyörű , sötét, lebegésmentes,érzelmet közvetítő.Sajnos nagyszerű énekét beárnyékolta a partner tenor katasztrofális éneklése.Így is egy olyat szólt( énekelt) a produkciója végére,amit utoljára Caballenál hallottam ,ugyanebben a szerepben!A jővő a kezében van csak vigyázni kell rá. Kérdem én ,ha lehet így is képezni egy hangot a többieknél miért maradnak az „egyenes” hangképzésnél?.Lírai szoprán dömping,de legtöbbjüknél lebegés, főként a közép regiszterben.Fachtévesztésben képzett hangok.(bariton tenor hanggal,mezzo szoprán hanggal).A hallott tenorokat (a növendékekről van szó)igazán nem tudom operaszínpadon elképzelni. Ami a legnagyobb problémán volt,hogy szinte semmi érzelmet nem közvetítettek a legtöbben..Leénekelték a kottát,de adósak maradtak,hogy a kifejezésükkel megfogjanak. Lehetetlen, hogy ezt a tanárok ne hallják!Vagy saját „képükre” formálják a hangokat? Nem helyes út.A múltban is sok katasztrófához vezetett . Amit még kifogásolnék..A pódiumra nem lehet kiállni abban az öltözetben,amiben az utcán járok.Ez megengedhetetlen.!A lányoknál ezt nem tapasztaltam .Az, hogy egy fiú egy zakót ne vegyen legalább fel nem elfogadható.Érdekes a két szereplő” mv”tudta ezt.Így a kontraszt még nagyobb volt. Nagyszerű volt a MÁV Szimfonikus Zenekar Szennai Kálmán vezetésével! Hogy a jővő mit hoz még elképzelni sem tudom!Ha az operajátszás így akar megújulni az nem fog sikerülni! 2016 06 12 Korábbi hozzászolásomhoz annyit tennék hozzá,hogy neveket nem írtam,mert nem tudom kinek ki a tanára.Márpedig a növedéknél fontos tudni,hiszem megmutatkozása ,éneklésének jó-rossz oldalai egyenlőre a tanár felelőssége.A tanár szerepe nagyon fontos főleg olyan pályákon,ahol egy adottság dominál ,amit felismerés után megfelelően kell írányítani,képezni. A tanárnak is le kell tudni vonni a munkájának eredményéből,hogy helyes útra tereli- e a tanítványt.Ez szerintem sokszor nem történik meg.Ezért a sok fiaskó.A tanár marad a növendék tönkremegy.Itt csak a növedék viszi vásárra a bőrét.Egy művésztanárnak ki kell lépnie a művész szerepéből csak úgy tud helyes írányt mutatni.A növendék torkában kell gondolkodnia nem a sajátjában. Szinte pontosan megmondanám,hogy ki kit készített fel erre a vizsgára.Nem technikai klónokra van szükség,hanem adott személy kvalitásainak megfelelő egyedi módszerekre. Ebben a topicban kifogásolták,hogy az egyik szoprán miért énekelte a Csók-áriát,ami mezzo szerep, utána meg Erzsébet királynét a Don Carlosból ,ami szopránra íródott. A válasz szerintem rém egyszerű.Így tudta megmutatni a növendék azt a bő két oktávos hangterjedelmét,ami egy vonalban szól,semmi törés nincs benne,a mély hangot megénekli és nem lemellezve odanyomja.Széles nagy dallamíveket énekelhetettNem tremolos és tud pianot és fortét énekelni..Valószínű gondosan kitervelt bemutatkozás volt,amit valószínű a tanár is támogatott.Fontos mozzanatnak tartom!

2085 parampampoli 2016-05-12 10:18:24
A Zeneakadémia nagytermében tegnap este látott koncert ismét felveti a kérdést, amelyet már egy éve is boncolgattam írásomban, majd pár hónapra rá -zéta- egy másikban, hogy vajon minden rendben van-e a Zeneművészeti Egyetem ének ill. opera tanszakán. A tegnapi tapasztalatok, noha a tavalyi koncertnél színvonalasabb volt, továbbra is azt mutatják, hogy egyáltalán nem. A fellépő fiatal énekesek közt volt néhány, akik egy év alatt fejlődtek vagy legalább nem romlottak el, de továbbra is többen vannak, akiknek énektechnikáját, és ebből következően produkcióját is, nem lehet súlyos kritika, vagy olykor egyenesen döbbenet nélkül nézni és hallgatni. Fabricius alábbi megállapításaival teljes mértékben egyetértek, lényegében telramunddal is, és nagyon örülök — ha ilyen lehangoló élmények után ez a szó egyáltalán használható ebben a kontextusban—, hogy ennyire egyformán ítéljük meg a növendékek teljesítményét. Tavaly Kristofori Ferenc volt talán a leggyengébb, ő idén pár apró lépést tett előre, legalább annyiban, hogy nem gikszerezett, de továbbra is támasz nélkül, szorult gégével énekel. Czikora László volt akkor a másik tenor, akit idén már nem láttunk, mint kiderült, őt tavaly a tanszakról eltanácsolták. Azt kell mondjam, jogtalanul és alaptalanul, ha helyette most Ódor Botond bármilyen szóval is értékelhetetlen produkcióját kellett elszenvedni. A fiatalember, mint Fabricius írta, alapvető tévedésben van, valakinek meg kéne mondani neki egyértelműen, hogy ezzel a hanggal és technikai tudással semmiféle jövője nincs a pályán. Alaposan ki is szúrtak vele, mert két olyan feladatot adtak neki, amelyben csak az esélytelenek biztos tudatával indulhatott. Max áriájából szinte semmit nem lehetett hallani, a hatalmas zenekar teljesen befedte hangját, a Don Carlos első felvonásbeli duettjében pedig sajnos még a zenekar effajta jótékony támogatására se számíthatott: minden hallatszott, noha jobb lett volna, ha nem halljuk. Az áriában rossz választás áldozata lett duett-partnernője, Sahakyan Lusine, aki az első részben Delila Csókáriáját ízléssel és elhitető erővel interpretálta, de végig hallatszott, hogy ez nem az ő jelenlegi hangjára íródott. A Carlos duettben aztán megmutatta, mit tud, és hogy mit tudott volna mutatni, ha egy fiatal olasz szopránígérethez méltó áriát kapott volna az első részben. Akár Erzsébet, akár a Végzet hatalma vagy Aida áriájával is kitűnően megbirkózott volna, és felfogni nem tudom, miért nem így történt. Amit a duettben, különösen annak záró részében mutatott, már nem ígéret, sokkal több annál. Sötét színekre is képes, nemes orgánum, amelynek nem csak drámai ereje, de szép pianóin kívül légköre is van. Rajta kívül kitűnő teljesítményt nyújtott még Horti Lilla Leonóra és Sárközi Xénia Violetta nagyáriájával. Horti Lilla figyelemre méltó hanganyag, remek volumen, biztos magasság, neki is, akárcsak Sárközinek, a tiszta intonációra, és a hang gömbölyítésére kellene koncentrálnia. Sajnos mindkettőjük belekerült az énektanszak téves koncepciójába, amellyel egyenes éneklésre tanítanak, ahelyett, hogy a puha, gömbölyű, a magas hangokat is az egész matéria vonalába építő hangadást tanítanának. Amellyel olasz operákat KELL énekelni, nem csak barokkot és modernet LEHET. Brassói-Jőrös Andrea meglepően jól énekelte a Sztravinszkij opera részletét, az Attilában már nem tudta ugyanezt a színvonalat megközelíteni. Sajnos Verdiben minden erény és hiányosság azonnal kiderül. A most először hallott hölgyek közül igen jó benyomást tett a színpadra termett, biztos technikával éneklő Bojtos Luca Norinaként, noha nem mutatta meg, hogy a fach csúcsmagasságainak is birtokában van-e. Az ellenben nyilvánvaló volt, hogy az Annuska áriájához szükséges középregiszterén még van javítani való. Nagy Zsófia szintén inkább a magas részek táján érzi magát biztonságban, neki légzéstechnikáján kell javítani, hogy a nagy frázisokat, az áriák piano lezárását is győzni tudja levegővel. A férfiúkhoz visszatérve: Zuo You szépen, kellemes, de a korábbiakhoz képest kisebb hangon énekelte Ernesto áriáját. Ismét konstatálni kellett ezen kívül, hogy férfiénekesek terén az utánpótlás majdnem a nullával egyenlő. Blazsó Domonkos még nem operatanszakos, csak énekszakos közreműködő volt, és mostani teljesítménye alapján nem is hallom alkalmasnak rá. Örömteli pillanatokat csak a vendégként fellépő Turpinszky Gippert Béla szerzett, aki minden egyes megszólalásával azt mutatta meg, hogy kellene énekelni a fiataloknak is, és folyamatosan azt a kérdést tette fel az embernek, hogy miért nem énekel ez a tenor a budapesti Operában??? Ilyen gazdagok volnánk? Végezetül, mint tavaly is, szólni kell a két fachtévesztésről, amely egyben felveti az Egyetem tanári karának szakmai kompetenciáját. Ruszó Alexandra és Erdős Attila mezzo ill. bariton szólamot énekel, noha a napnál világosabb, hogy szopránnal és buffo tenorral van dolgunk. Ruszó tavaly óta sokat romlott, most már a hang egyetlen fekvésben sem szól, sem fenn, sem lenn, középen pedig csúnyán vibrál is. Erdős Attila az alsó regiszterben parlandóra vált, a magas regisztere pedig, a világos hangszín ellenére is kidolgozatlan. Voltak már ilyen hangszínű baritonok korábban is, de legalább szórták a g-ket, asz-okat és a-kat is — erre sajnos ő nem képes. Az Egyetem tanárai hosszú évek alatt se hallották meg, hogy rossz irányba képzik őket? Sőt, továbbmegyek, és ez már a legfontosabb: az alapkérdés. Mi célt szolgál ma a Zeneművészeti Egyetem ének tanszaka? Munkanélküli pályakezdőket képeznek tömegével? Mert a tegnap hallott fiatalok többsége nem sok reménnyel indulhat a világot jelentő deszkák felé, ez több, mint valószínű. Biztos, hogy azok és úgy tanítanak a tanszakon, akiknek kellene? Tavaly is céloztam rá, most kimondom egyenesen: az Egyetem énekes tanári kara olyan erőkből áll, pár kivételtől eltekintve, akik soha nem tudtak jól énekelni, technikájuk mindig is fogyatékos volt, a pályán valódi eredményeket nem tudtak elérni. G.B. Shaw klasszikus mondatával élve: aki nem tudja (tudta), tanítja? Kincses Veronikát például nem kérték fel tanítani Pesten, Tokody Ilona például Pécsen van, a hozzájuk még csak nem is mérhető egykori és még fungáló énekesek sora a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen? Azonnali lépésekre, a megfelelő tanerők felkutatására lenne ill. van szükség, különben a magyar énektanítást véglegesen elparentálhatjuk. És velük a magyar operakultúrát is, mert így 10-20 éven belül egy darab magyar énekes nem sok, annyit se fogunk színpadon látni. Vagy lehet, hogy pont ez a titkos cél????

2084 parampampoli 2016-05-11 15:44:39 [Válasz erre: 2083 Fabricius 2016-05-11 11:02:34]
Kedves Fabricus, engedelmeddel bejegyzésedet átteszem a ZAK-ról szóló topicba és a Mi újság a MÁO-ban topicba is. Lévén, hogy amit tegnap hallottál, hallottunk, közelről érinti a színház jövőjét is.

2083 Fabricius 2016-05-11 11:02:34
A Zeneakadémia operaszakos növendékeinek vizsgáját hallhattuk tegnap a nagy teremben. Különös benyomást és meglehetősen vegyes összhatást mutatott a mérleg, voltak hallgathatatlan produkciók, de kiemelkedők is. A kevésbé jókkal kezdeném. Két hallgató éneklése nálam alaposan kiverte a biztosítékot! A tenorista Ódor Botond, akinek az énekléséről csak csúnya kifejezésekkel lehetne írni, és szépen megkérdezni az illetéseket, hogy mi alapján tanulhat a Zeneakadémián egy hangtalan ember? A mezzóként kezelt Ruszó Alexandra, aki valójában szoprán, igaz, hogy sosem volt jó, mert mindig mozgott a hangja, de mára jelentős volumen csökkenés is fennáll nála, éppen ezért a zenekar teljesen elnyomta- Ami meg hallatszott belőle, az csúnya és tremolós volt! A hangremegés tulajdonképpen szinte mindenkire érvényes volt, ami a technikai hiányosságok elsőrendű bizonyítéka lehet. Mindenkit nem lehet felsorolni, pár nevet azért kiemelnék. Zuo You tenorista szintén jelentős visszalépést mutatott a korábbi vizsgáihoz képest, sajnos a hangerő hiánya miatt a zenekar állandóan legyőzte őt. Horti Lilla jelentős hang, bár nem a legszebbek közül való. Néha viszont hamis, és bizonyos hangokat, a magasakat nyomással éri el. Tetszett Sárközi Xénia Traviata áriája, jól bírta szusszal és a futamok is kijöttek. Nem ártana egy kis puhaságot vinni az éneklésébe! A legszebb hangmatéria az örmény Lusine Sahakyáné, aki méltán aratott nagy sikert, főleg a Don Carlos Erzsébetjének tolmácsolásáért. Brassoi-Jőrös Andrea a Rake's Progressből mutatott áriát biztosan, szép magas hangokkal tolmácsolta, ellenben Odabella szólama nem az ő hangjának való, ez már a belépésénél azonnal megmutatkozott. A MÁV Szimfónikus zenekart Szennai Kálmán vezényelte biztosan, maximálisan az énekesekre figyelve és biztonsággal kísérve őket.

2082 Búbánat 2016-05-10 18:09:11 [Válasz erre: 2081 IVA 2016-05-10 17:28:01]
Erre szokták mondani - minden oldalról - "csal a kamera/optika"...

2081 IVA 2016-05-10 17:28:01 [Válasz erre: 2080 Búbánat 2016-05-10 11:23:50]
Ez az eset jó példa arra, hogy mindent lehet eltérő nézőpontból, szándékkal, beállításban tálalni. A [url]http://www.168ora.hu/itthon/megtelt-vorosmarty-ter-fischer-ivan-es-budapesti-fesztivalzenekar-tiltakozasan-145387.html;168 Óra cikkét[/url] csak azért linkelem, mert látható benne egy kép, amelyen a Vörösmarty tér, ahol kétségtelenül sokan gyűltek össze, mintha olyan nagy lenne, mint a Kossuth tér.

2080 Búbánat 2016-05-10 11:23:50
[url] http://magyaridok.hu/belfold/sarastro-ariaja-es-balliberalis-veteranok-fesztivalzenekar-tuntetesen-belvarosban-651328/; „SARASTRO ÁRIÁJA ÉS BALLIBERÁLIS VETERÁNOK A FESZTIVÁLZENEKAR TÜNTETÉSÉN A BELVÁROSBAN” [/url] A KARNAGY BEJELENTETTE, OLYAN BUDAPESTET SZERETNE, AHOL KEVESEBB A GYŰLÖLKÖDÉS Magyar Idők, 2016. MÁJUS 9. HÉTFŐ 12:57 „Elsősorban azt demonstráljuk, hogy mi nagyon szeretjük Budapestet, és tudjuk, hogy Budapest is nagyon szereti a Budapesti Fesztiválzenekart – mondta a szombati tüntetéskoncert előtt Fischer Iván, a zenekar vezetője a budapesti Vörösmarty téren összegyűlt néhány száz fős, jórészt a májusi napfényben sétálgató, turistákkal kiegészült közönség előtt.”

2079 Momo 2016-05-10 09:18:08 [Válasz erre: 2078 Momo 2016-05-10 09:01:48]
(ja igen: a Wikipédiából idéztem, ha már IVA volt olyan kedves, és felhívta rá a figyelmet)

2078 Momo 2016-05-10 09:01:48
[url]https://www.youtube.com/watch?v=Sftdepswy3w;Budapesti Fesztiválzeneker - Az első koncert [/url] "A Fesztiválzenekart Fischer Iván és Kocsis Zoltán alapította 1983-ban. A cél a kezdetektől fogva az volt, hogy olyan elitzenekart hozzanak létre, mely nemzetközi színtéren is megállja a helyét, ennek megfelelően igen magas követelményrendszer jellemzi. Az első hangversenyre 1983 Karácsonyán került sor." :-))

2077 IVA 2016-05-10 05:46:30 [Válasz erre: 2076 lujza 2016-05-10 01:38:39]
Szerintem a vita eddigi résztvevői is értik a helyzetet – más-más viszonyulással, érzelmekkel és kommunikációval. Hogy a Fesztiválzenekar mögött mennyire „nincs” se állam, se önkormányzat, az [url]https://hu.wikipedia.org/wiki/Budapesti_Fesztiv%C3%A1lzenekar;innen[/url] is kiderül. Ha ez tévedés, vagy hazugság lenne, végül is miről van szó? Én még emlékszem arra, hogy már a zenekar megalapításának gondolata és megvalósulása is érdekek és érzelmek viharát kavarta. Az alapítók megosztó személyiségek voltak. Fischer Iván ma is az. Engem, őszintén szólva, ebben a mérhetetlen társadalmi igazságtalanságokkal és annál is mérhetetlenebb pazarlási dühhel terhelt világban, amelyben már a jövőnket is pazaroljuk, nem érdekel a Fesztiválzenekar támogatásának mértéke és tendenciája. Az viszont fölöttébb nem tetszik, ha valaki a saját érdekét védve kiáltja: [url]https://www.youtube.com/watch?v=K04Hy4aKshA;nem fogjuk cserbenhagyni Budapestet![/url] Miért is nem tetszik? Amikor a budapesti Erkel Színházat meg akarták semmisíteni, egyetlen szót sem ejtett Budapestért. (Nyilván a családi szót nem ejtés jegyében is.)

2076 lujza 2016-05-10 01:38:39 [Válasz erre: 2073 Cilike 2016-05-09 12:34:45]
Olyan fura, hogy ez ennyire foglalkoztat, mindenre hivatkoztok, de nem értitek. A Fesztiválzenekar egy magán együttes, nincs mögötte se állam, se MÁV, se önkormányzat, mint fenntartó. Alapítvány tartja fenn, amelyik úgy tűnik, jól gazdálkodik (manapság elég szó esik alapítványokról). Igyekeznek minél több bevételt szerezni, hiszen ez biztosítja a hosszú távú fennmaradásukat. Nem élhetnek úgy, hogy jövőre vagy támogat az állam, vagy nem, mert akkor szélnek ereszthetnék a zenészeiket, nem beszélve az évekkel előre lekötött nemzetközi és hazai szerződéseikről, koncertjeikről. De a pénzügyi helyzetük nyilvános, és bizonyára irigylésre méltó. Elgondoltam, mi lenne, ha csökkentenék a fizetésemet, azon a címen, hogy vannak jó megtakarításaim? Nem hinném, hogy igazságosnak érezném. Vagy ha az Unió kevesebb támogatást adna Magyarországnak, hiszen most jól áll.

2075 Momo 2016-05-09 13:27:36 [Válasz erre: 2074 Edmond Dantes 2016-05-09 13:23:43]
Na, tök jó. Akkor légy szíves vegyél fel a nem válaszolós listádra...! (Legalább megúszom, azt is, hogy beszólsz.) Előre is köszönöm.

2074 Edmond Dantes 2016-05-09 13:23:43 [Válasz erre: 2072 Momo 2016-05-09 12:32:15]
Bevallom, ennél még tőled is színvonalasabb választ vártam...tévedni emberi dolog. 2071-ben (és előzőekben) érdemben reagáltam. 2072-ben "válasznak" álcázva a szokásos riposzt. Arról írtam, amit fontosnak tartottam. PS Jelenleg két (2) olyan nick van, akiknek é n nem válaszolok...de ez a lista bővülhet :) idővel szűkülhet...ki tudja, mit hoz az élet? Örülök, hogy számon tartasz, netán a privátomat is? Meggyőződésem, utóbbira gondos szemek-kezek-gazdák vigyáznak.

2073 Cilike 2016-05-09 12:34:45
Az a probléma, hogy más zenekaroknak nemhogy megtakarításai nincsenek, de a tagjaikat is csak alacsony szinten tudják megfizetni. Értem én, hogy a Fesztiválzenekar olyan nagy szám -ez anyagi kérdés. Annak idején volt is belőle elég feszültség, hogy csinálnak egy "zenész-válogatottat". De ugye beláthatjuk, hogy a magyar zenei élet nem érheti be azzal, hogy egyetlen zenekart jól túlfinanszíroz? Ugye egyetérthetünk abban, hogy az egész országot "ellátni" bizony kellenek a helyi zenekarok, és azokat is támogatni kell. És akkor érdekes a fenyegetőzés attól a vezetőtől, akinek a biznisze jól jövedelmez.

2072 Momo 2016-05-09 12:32:15 [Válasz erre: 2071 Edmond Dantes 2016-05-09 09:28:07]
Muszáj vagyok megjegyezni, amit minden alkalommal: veled nem lehet érdemben beszélgetni. Félremagyarázol, belemagyarázol, csúsztatsz; a mondanivaló lényege helyett, egy-egy mellékes félmondaton rugózol. Olyasmire reagálsz, amit a másik nem is mondott. Ezért nem válaszol egy idő után neked, aki nem válaszol. Úgyhogy én sem válaszolok. Tekintsük úgy, hogy én is írtam valamit, meg te is, és nincs sok köze egymáshoz.

2071 Edmond Dantes 2016-05-09 09:28:07 [Válasz erre: 2066 Momo 2016-05-08 21:52:39]
2031 óta csak és kizárólag BFZ pénzügyeivel kapcsolatban tettem itt 1-2 megjegyzést, azért nem többet, mert az ott belinkelt valamikori grafikon nem adhat reális képet a zenekarok összes valós támogatását illetően és a magyar zenekarok pénzügyi körülményeit az arra illetékes állami-önkormányzati szervek hivatottak és kötelesek vizsgálni, ha szükséges: korrigálni. Sem művészi ("melyik zenekar jobb?") sem politikai ("melyik zenekar melyik kurzus kedvence?") oldalról nem közelítettem, mert akkor elvesznénk szubjektív viták tengerében, noha attól nem dől(ne) össze a világ...összedől az mástól. Annyit azért (továbbra is semlegesen) megjegyeznék, hogy még mindig jobb és tisztább, ha egy alapítvány a megtakarításait átláthatóan és mindenki számára nyilvánosan kezeli, mintha így-úgy eltüntetné a világ szeme elől netán szétosztaná a tagságnak és akkor most mutogathatna az üres "zsebeire" = "üres" folyószámláira. Szóval rossz üzenete van annak, ha valakinek azt hánytorgatjuk fel, hogy milyen sok megtakarítása van, ő csak ne elégedetlenkedjék. Példáid a politikai bosszúra nem helytállóak. BFZ fenntartója -tudtommal- nem az állam, nem önkormányzat = nem "válthatja le" a karmestert, nem "helyezheti kilátásba a támogatás megvonását, ha nem mond le magától"...az önkormányzat pedig ezt most nem kilátásba helyezte, hanem ténylegesen m e g t e t t e: megvonta az idei támogatás cca. 3/4-ét. Ez tény. És bizony kilátásba helyezte a fennmaradó cca. 1/4 megvonását is, ha a zeneigazgató továbbra is quasi "rosszalkodik", "szemtelen". Ez olyan iskolás, durcás dolog, nem?! Ezen a szinten, ebben az életkorban (18 fölött) már nem szokás "magatartás" tantárgyból osztályzatot adni. Adóhatóság "rászabadítása" BFZ-re: megtörténhet. Ha bekövetkezik: akkor is "politikai bosszúnak" fogod minősíteni mint itt és most? Avagy -mint teszem azt, Norvég Alap ügye- jogszerű, szabályos eljárásnak fogod minősíteni? Megjegyzem: jogszerű, szabályos eljárás lenne, ha nem pont ebben a szituációban "jutna eszébe" NAV-nak. Egyébként ha időszerű: vizsgálódjanak. És ab start talán találnának is "szabálytalanságra utaló jeleket", ahogyan Norvég Alapnál (Ökotárs-ügy) is talált a NAV, KEHI, ügyészség, rendőrség "súlyos szabálytalanságokat", "hűtlen kezelésre utaló jeleket", egyebeket...hogy aztán az egész eljárást, amilyen hangosan elkezdték és lefolytatták, olyan csendesen le is zárták, bűncselekmény hiányában. Ha és ahol bűncselekmény vagy annak gyanúja fennáll, ott az ügyészségnek és az illetékes pü. hatóságoknak le kell folytatnia a vizsgálatot és 100% pártsemlegesség mellett bűnvádi eljárást kell indítania, ahol erre alapos ok merül fel. Mindenhol. Működési szabály átalakít(tat)ása: nem tudom, ki jogosult ezt elrendelni. "Fenntartójuk" nem az állam, nem az önkormányzat = ők nem alakíttathatják át. Ha "színlelt szerződések" vannak mint azt kétked írta itt, meg kell vizsgálni azokat (is) a hatályos rendelkezések alapján. Észak-Korea és (volt) SzU lehetőségei más dimenzióba emelnék társalgásunkat és az egész ügyet, úgyhogy ebbe az irányba nem nyitnék frontot. Még béke- vagy népfrontot sem :)

2070 tiramisu 2016-05-08 23:41:39 [Válasz erre: 2068 Momo 2016-05-08 22:06:59]
Most ez a téma, holnap más.....etc

2069 Momo 2016-05-08 22:11:10
[url]https://www.youtube.com/watch?v=Dt3n1hJXTTs;Kodály: Galántai táncok[/url] - Budapesti Fesztiválzenekar, Fischer Iván én ezt szeretem

2068 Momo 2016-05-08 22:06:59 [Válasz erre: 2067 tiramisu 2016-05-08 22:05:20]
Igen el, és nem vagyok tőle boldog, hogy ez a közbeszéd tárgya a Fesztiválzenekar körül.

2067 tiramisu 2016-05-08 22:05:20 [Válasz erre: 2066 Momo 2016-05-08 21:52:39]
Ha nem érdekel, nem kell foglalkozni vele, ilyen egyszerű. De lám csak elolvasod a megjelent cikkeket...

2066 Momo 2016-05-08 21:52:39 [Válasz erre: 2062 Edmond Dantes 2016-05-08 19:48:52]
Én arra gondoltam, hogy most sorra jelennek meg az újságcikkek, melyek a Fesztiválzenekar anyagi viszonyait, a karnagy úr politikai kötődéseit tárgyalják. Hát ki a francnak kell ez egy művészeti együttes kapcsán? (Nekem ugyan nem.) Amíg a karnagy úr nem politizált, addig maximum a kritikusokkal kellett megküzdenie. Aki viszont beszáll a politikai harcokba az számítson rá, hogy előbb-utóbb visszaütnek. --- Ami a "politikai bosszút" illeti: Hát az marha nagy bosszú, ha elvonják a zenekar össz költségvetésének 3%-át. (Amikor tavaly is ennél több volt az adózott nyereségük... :-) De mondok néhány példát: Politikai bosszú például az, ha a fenntartó leváltja a karmestert, vagy ha kilátásba helyezi a támogatás megvonását, ha nem mond le magától. Bosszú az is, ha rászabadítják az adóhatóságot a Fesztiválzenekarra, jól megbírságolják őket, és a jövőben kikényszerítik a rendes foglalkoztatást. Vagy, ha átalakíttatják úgy a működési szabályzatot, hogy ezen túl mindent engedélyeztetni kel a fenntartóval. Észak-Koreában (diktatúra) a család menne a munkatáborba. A SzU-ból meg kb. "hagyták" volna emigrálni, egy szál karmesteri pálcával.

2065 Edmond Dantes 2016-05-08 21:50:21 [Válasz erre: 2063 társalgó 2016-05-08 20:30:24]
Mint Tatjana-sorozata legutóbbi levelének címe is jelzi: körté(r)t hasonlít almához. Nem érdemes idecitálni a német vagy más szimfonikus zenekarok működését, mert tapinthatóan nem ilyesmiről szól sem a történet sem a "levél".. Főigazgató Úr összeönti 1 db. de 2-féle üzemmódban működő zenekar előadásszámát, közönségszámát és egyebeit--->innentől fogva értelmezhetetlen az egész és a BFZ-ével összehasonlíthatatlan adatok állnak elő. És/de még ha igaza van/lenne is, az ő = saját neve alatt közzétett episztolájában leírtaknak bizony masszívan köze van a politikához. Divatos szóval: beleáll a témába, éppen most, éppen így. Véletlen volna? Állami intézmény kormánybiztosa, majd főigazgatója quasi ítélkezik egy másik (mellesleg nem-állami) zenei intézmény fölött. Fordítva hogy festene a dolog? Összeférhetetlenség esete forog fenn. Nem először és sajnos egyéb vonalon is karambolozott már az etikával: főigazgatók pl. nem szoktak társintézmények produkcióiról színikritikákat írni. Ő írt. Ha kérdez, azt tanácsoltam volna neki: ne tegye és főleg ne a saját nevén. Ilyen esetekben -ha már valakiben lobog az ítészi láng- szokásos írói álnevet használni. Nem elbújni mögé, hanem jelezni a distinkciót: ezt a cikket, kritikát, költői levelet nem főigazgatói minőségemben írtam. Az ő célja azonban -jelen esetben legalábbis- éppenséggel a demonstratív kiállás a kurzus és a főpolgármester (intézkedése) mellett. Összeférhetetlenség.

2064 kétked 2016-05-08 20:51:41 [Válasz erre: 2063 társalgó 2016-05-08 20:30:24]
Színlelt szerződés. Ezt minden zenekarnál meg kellett szöntetni. Ellenőrzik, számonkérik. A zenekarok vezetése befizeti az ide vonatkozó adót. A BFZ pedig kivételes helyzetben volt eddig, mert nem tette. És megtehette. Meddig?

2063 társalgó 2016-05-08 20:30:24 [Válasz erre: 2059 Edmond Dantes 2016-05-08 15:47:46]
Ókovácsnak igaza van. A MÁO zenekara úgy működik, mint bármely pl. német operaház/zenés színház zenekara. A fenntartó felügyeletével, a zenészek megfelelő szakszervezeti és egyéb védelmével. Egyébiránt a szimfonikus zenekarok is így működnek világszerte. Nem értelmezhető. miért van nálunk olyan együttes, amely alapítványi formában, tehát a fenntartó beleszólási jogát kizárva, a művészeit színlelt szerződésekkel alkalmazva működik. Ennek szerintem semmi köze nincs semmiféle politikához.

2062 Edmond Dantes 2016-05-08 19:48:52 [Válasz erre: 2061 Momo 2016-05-08 18:20:43]
Jesszus, ha mindezt nem te, hanem én írom, azt a dörgedelmet kapnám, hogy ezek szerint én a főpolgármester politikai bosszújának tulajdonítom a forráselvonást. Minek tulajdonítsam, hogyan értelmezzem akkor a forráselvonást, ha te írod mindezt? ;) Vagyis ha tetszünk "egy kicsit jobban megbecsülni őket", akkor...akkor mi is van? És kik is azok az "ők"?

2061 Momo 2016-05-08 18:20:43
A probléma ott van szerintem, hogy Fischer karnagy úr nyilvánosan politizálni kezdett, és ennek keretében rettentő barátságtalan kijelentéseket tett. Nem csak az ország jelenlegi vezetése felé (hát istenem, nem szereti őket), hanem úgy általában [url] http://magyaridok.hu/belfold/fischer-ivan-magyarok-legszornyubb-gaztetteirol-211204/;a magyarságnak is címezve azokat[/url]. Ez utóbbi viszont igazán gáz szerintem. Ugyanis elképesztően kivételezett helyzetben van. És alapvetően a magyar adófizetők közpénzeinek köszönhetően. Mert sok jó karmester van ugyan a világban, de olyan szerencsés, akinek közpénzekből, évtizedekig fenntartanak egy világszínvonalú zenekart, nagyon kevés. A Fesztiválzenekar működésének stabil alapját a magyar költségvetés támogatása jelenti évtől évre. Az, hogy ilyen jók tudnak lenni, hogy ilyen színvonalon tudnak dolgozni: hogy ilyen pénzeket tudnak kifizetni, és ezzel a legjobb zenészeket odavonzani, mind a magyar adófizetőknek köszönhető. Tessék egy kicsit jobban megbecsülni őket, szerintem. Itt 2010 után sem bántotta senki a karnagy urat, nem vették el a támogatását, nem vették el zenekarát. Most sem akarja szerintem senki. Minek ez az állandó hadiállapot? Kormányokat leváltani a választásokon lehet. A népet meg leginkább sehogyan.

2060 Heiner Lajos 2016-05-08 18:06:53
"(...) Roby Lakatos mostanában újra szoros szálakkal kötődik Magyarországhoz. (...)...újraértelmezte Vivaldi mesterművét A négy évszakot. A négy hegedűversenyen alig-alig változtatott, viszont régi muzsikustársa, id. Cséki Kálmán komponált egy nagyszabású bevezetőt (Alpha), amely a Teremtést szimbolizálja, ebben orgona és énekkar is közreműködik. Hatodik részként pedig Cséki megírta az Omegát, amely maga a zenei apokalipszis; jazzes-rockos hangzásokkal, dobbal és szintetizátorral,. A különleges album utolsó tétele pedig egy Ave Maria, amit Ilia grúz ortodox pátriárka komponált." Népszava, május 7, 5. old. No comment.

2059 Edmond Dantes 2016-05-08 15:47:46 [Válasz erre: 2058 Edmond Dantes 2016-05-08 15:41:59]
Bocsánat, a lényeg lemaradt: http://faktor.hu/faktor-okovacs-szilveszter-almat-a-korterrel?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201605 Ez alatti hszmat a fenti п и с ь м о-gás (de)generálta. До свидания (avagy: páká)

2058 Edmond Dantes 2016-05-08 15:41:59
Főigazgató Úr egy nívós szójátékkal valóban körté(r)t hasonlít össze almával. Mivel nem kértek fel rá, nem fogok hozzá a szó- és információzuhatag szétszálazásához, két megjegyzés azonban engedtessék meg, továbbra is sine ira et studio. 1) BFZ hangversenyeinek számát az BFTZ + Operazenekar EGYESÍTETT hangversenyszámával összevetni valóban olyan mint körtér(t) almával. Márpedig ő ezt teszi, nemde? Operazenekar tudtommal állami szolgálatban játszik operát. BFTZ tudtommal n e m-állami (egyesületi? kft? mindegy is milyen) formában szerveződve hangversenyeket ad, bizonyára külön = második fizetés/gázsi ellenében. 1 muzsikus, 2 állás és tudtommal nem is kötelező BFTZ-tagnak lenni ahhoz, hogy valaki az Operazenekar tagja legyen. Innentől fogva minden további elemezgetés, magyarázat értékelhetetlen, értelmezhetetlen. De azért csak tessék, rajta! 2) Nincs tudomásom róla, hogy Tatjana nénihez hasonlóan Jenő (Jevgenyij) bácsi is levelet kapott volna, amiben Fischer Iván nem teljesen semleges álláspontról ekézte volna Jenő bácsikájának MÁO-t: ha igen, elnézést kérek, és/de egy állami intézmény, "az ország első zenés színházának" vezetője másutt ilyesmit nem tesz, hogy úgy mondjam, nem ilyesmiért kapja a fizetésért. Vagy utóbbi tekintetében netán t é v e d n é k??

2057 szálkák 2016-05-08 10:56:03
A jó zenész - egyik - ismérve a jó arányérzék. Ha a Karnagy Úr rendelkezik vele, akkor elcsendesül.

2056 Momo 2016-05-08 08:41:56
Na, hát eddig zenéltek, most már a fesztivál is megvan... (egyébként a zenekart és művészeit nyilván nem szabad összekeverni a karnagy úr személyével és "írói munkásságával")

2055 Cilike 2016-05-08 07:35:42
Arról meg ne essék szó, hogy mint kiderült, a Fesztiválzenekarnak valami egymilliárdos MEGTAKARÍTÁSAI vannak. "Milliárdos megtakarítás értékpapírokban (állampapírokban, kötvényekben, Mol- és OTP-részvényekben), 300 millió forintos éves nyereség – két, egyáltalán nem elhanyagolható tényre bukkantunk a Budapesti Fesztiválzenekar legfrissebb, 2014-es közhasznúsági jelentésében, amelyekről a zenekar nem tartotta fontosnak tájékoztatni a közvéleményt minapi, pénzügyi helyzetét tisztázni hivatott közleményében. Főleg annak fényében nem mellékes a két adat, hogy a zenekar vezetője, Fischer Iván a fővárosi támogatáscsökkentésre hivatkozva közölte: kénytelenek lemondani koncerteket. A Fesztiválzenekar erre is reagálva hozta nyilvánosságra pénzügyeit tisztázni hivatott közleményét. Ebből kiderült, hogy 2014-ben több mint másfél milliárdos saját bevételük is volt (1 651 000 000 forint). Összesen tehát, a magyar és nemzetközi támogatásokkal együtt több mint hárommilliárd forintból gazdálkodhattak (3 098 468 000 forint). A zenekar jelenleg megismerhető utolsó pénzügyi évéről szóló jelentése alapján viszont legalábbis furcsának találhatjuk, hogy Fischer elmaradó koncertekkel revolverezi a városvezetést. Hiteles akkor lehetne az érvelés, ha az együttes annyit költene, amennyi bevétele van. Nem ez a helyzet. A zenekar a 2013-as évet 316 milliós, 2014-et pedig újabb 291 milliós adózott nyereséggel zárta – ezek a tények sajnos kimaradtak a BFZ közleményéből. Ahogy az is: az együttes a 2014-es évre vonatkozó beszámoló szerint több mint egymilliárdot (!) tart értékpapírban (egészen pontosan 1 068 489 000 forintot)." Így kissé más a leányzó fekvése. Lehet menni tüntizni miattuk, aki még mindig sajnálja őket.

2054 oberon 2016-05-07 21:04:59 [Válasz erre: 2053 tiberio 2016-05-07 20:49:14]
15

2053 tiberio 2016-05-07 20:49:14 [Válasz erre: 2052 oberon 2016-05-07 20:43:53]
Hány centivel?

2052 oberon 2016-05-07 20:43:53 [Válasz erre: 2051 nizajemon 2016-05-07 20:10:18]
Igazad van, a hírnév, vagy az ismertség, de még a gazdagság sem igazol semmit. És F.I. nem is olyan kiváló karmester, mint amilyennek megvásárolt hírneve alapján gondolhatnánk. Hogy más vád ne érhessen, pl. Kovács János vagy Pál Tamás egy-egy csuklómozdulata többet ér, mint Fischer egész handabandázása. Szeretném megtudni, hogy hasonló körülmények között ki tudott volna színvonalasabbat alkotni. De hogy még fokozzam, Kocsis Zoltán sokkal jobb muzsikus és Medveczky Ádám és Hollerung Gábor is sokkal jobb karmesterek szakmai szempontból.

2051 nizajemon 2016-05-07 20:10:18 [Válasz erre: 2047 Búbánat 2016-05-07 15:41:37]
Igen,én is kerestem a szavakat.Annyit mondjon meg nekem valaki,hogy a világhír mire ad legitimációt?Gyalázni egy országot,70 éve elkövetett szörnyűségekért,ahol nincsen már élő ember,aki részt vett volna bennük?Meddig?Miért?Mi a cél ezzel?Tudja egyáltalán,hogy ami faszságokat összenyilatkozik,az hogyan érint pl engem?Akinek az anyja 1942-ben született,most 74 éves,és kemény időket élt át a családja,de soha nem beszélt az országról szégyenletes módon?Én nem hallottam zsidózást,semmit.Az elmúlt 30 évben hányszor tetszettek szaladni a terekre,amikor a jövőnket lopták el?Törölhetnek véglegesen.

2050 Heiner Lajos 2016-05-07 17:07:00 [Válasz erre: 2045 Búbánat 2016-05-07 15:14:16]
Fő a békesség! A Fesztiválzenekar adjon ingyenkoncertet a felcsúti stadionban! Fűtésre nem kell költeni, de legyenek beépített Kubatov-téglák! A rendezvény legyen elérhető a fonódó M5-ös - felcsúti járattal, T. I. Mint a metró vezetője, O. V. Mint főmasiniszta. És biztosítsanak ingyenszotyolát a helyi mészárszékről!





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.