Bejelentkezés Regisztráció

Kedvenc magyar operaelőadók


1068 parampampoli 2018-04-01 22:19:19 [Válasz erre: 1066 Búbánat 2018-04-01 20:59:21]

Tragikus, hogy egy énekes így gondolkodik az operáról. Ennél csak az tragikusabb, hogy a nyolcéves parlamenti tevékenységét is úgy gondolja, ahogy.


1067 -zéta- 2018-04-01 21:52:39 [Válasz erre: 1066 Búbánat 2018-04-01 20:59:21]

Jó ez az interjú, csak azért van egy nagy baj.

Az rendben van, hogy Gulyás olyan énekeseket választ, akik színpadilag tökéletesen lefedik a hősökről alkotott képét. Hoz erre példát történetesen pont az általa rendezett Macbethből. 

Hát pontosan itt a bibi, mert az általam látott két főszereplő (a pesti előadáson), Macbeth és neje alakítói megközelítőleg sem tudták elénekelni a szerepet. Maradt az alkati megfelelés, meg a hangi feszengés. Mert annyira azért voltak énekesek, hogy tudták, hogy ez úgy nincs rendben...


1066 Búbánat 2018-04-01 20:59:21

A világhírű énekes vállalja, hogy sok embert megbánt majd ezzel az interjúval

Origo.hu MÁGÓ KÁROLY2018.04.01. 19:59

"Őszintén beszélt mindenről az Origónak adott interjújában a Kossuth-díjas Gulyás Dénes. Például azt is elmondta, ha egy adott szerepre, egy adott énekes hangja megfelelő, de a külseje nem, akkor bizony nála nem fog szerepet kapni. A világhírű operaénekes azt is mondta, hogy tudja, ezzel sok embert megbánt, de nem hajlandó kompromisszumokat kötni. Egyetlen dologról nem akart beszélni, a politikáról. Még az interjú előtt, a szervezés alatt azt is mondta a korábbi fideszes parlamenti képviselő, hogy természetesen mindent úgy gondol, ahogy a Parlamentben töltött két ciklus alatt. Semmi nem változott."


1065 david28 2018-03-19 10:29:04 [Válasz erre: 1064 Búbánat 2018-03-19 10:03:56]

Az én nagymamám 40 éves volt, amikor születtem, a dédnagymamám 58 lett volna, ha nem viszi el a rák 51 évesen. :( Szóvel ez ismerős. Gratula! :)


1064 Búbánat 2018-03-19 10:03:56

László Boldizsár nagypapa lesz - pedig még csak 48 éves. Elmondta, hogy a családjukban mindenki fiatalon lett szülő, a baba nyáron születik majd. Legkisebb lánya és unokája között csupán két év lesz a korkülönbség.

ORIGO2018.03.17. 11:24

 


1063 ladislav kozlok 2018-03-19 06:09:25 [Válasz erre: 1061 lujza 2018-03-19 00:26:47]

A bécsi árak -  228-15euro, 196-14 euro

A muncheniek- 163-11 euro, eloadasok fiatalok számára 100-9 euro


1062 joska141 2018-03-19 05:56:43 [Válasz erre: 1061 lujza 2018-03-19 00:26:47]

A STOP-ban az a jó, hogy áprilistól szezon végéig szinte az összes előadást kivetítik a térre.(Live im Platz részen a honlapon elérhető a teljes műsor)


1061 lujza 2018-03-19 00:26:47 [Válasz erre: 1060 ladislav kozlok 2018-03-18 14:15:46]

Szerintem is München a legjobb, de egyáltalán nem olcsóbb. Viszont aki fiatal, az tud állni, úgy már megéri.


1060 ladislav kozlok 2018-03-18 14:15:46 [Válasz erre: 1059 david28 2018-03-18 13:35:57]

Probáld meg Munchent, alacsonyabbak az árak mint a STOPban és szerintem  a Bajor Allami Opera a legjobb      jelenleg Europában.


1059 david28 2018-03-18 13:35:57 [Válasz erre: 1058 ladislav kozlok 2018-03-18 13:19:04]

Staatsoperben voltam, hat a jegyek azert jobb helyre nem olcsoak sajnos, de nyarra terveztem is egy operaturat (nem Karpat-haza :))


1058 ladislav kozlok 2018-03-18 13:19:04 [Válasz erre: 1057 david28 2018-03-18 13:01:19]

Kedves Dávid, nekem nagyon tetszik, hogy szereted az operát, a szép hangot.Kérlek ne csak Budapesten járj operába. Tík fiatalok már szabadon és aránylag olcson utazhattok Europában. El kell menni Bécsbe, Munchenbe, Berlinbe, Milánoba vagy Londonba. Nincs jobb mint eloben látni  a nagyokat.Ha ugyes vagy, tudsz  olcso jegyet szerezni.


1057 david28 2018-03-18 13:01:19 [Válasz erre: 1053 nizajemon 2018-03-18 12:25:23]

Irigykedem azért rátok tényleg. Nem tudok vitába szállni azokkal akik többet láttak,hallottak mint én :D Az újakban meg nagyrészt eddig egyetértettem az itteniekkel.


1056 david28 2018-03-18 12:59:33 [Válasz erre: 1051 nizajemon 2018-03-18 12:10:41]

Mivel ez nem befolyásol semmit szvsz, így nem hinném hogy ne lenne szerencsés :D Sajnos operaénekes nem lehetek, született lírai musical hangom van, ami ellen tiltakoztam kézzel lábbal, én drámai operaszerepeket akartam volna énekelni, de ez jutott :D


1055 david28 2018-03-18 12:57:05 [Válasz erre: 1049 parampampoli 2018-03-18 12:04:13]

Örülök, ha kijavítanak, én csak a benyomásaimat írtam le azokalapján amit eddig hallottam. Lehet, hogy elhamarkodottnak tűnik, de pillanatnyi empíriák, benyomások ezek. Akkor nem tévedtem a szinte konnyu lirai szoprán kapcsán, a nagy hangerőt értelemszerűen én is hallom, meg azt is tudom miket énekelt igen sokáig (ebben egyrészt erős hangszálai játszhatnak szerepet, másrészt ha jól tudom ő kórustagból idősebb korában vált szólistává). 


1054 nizajemon 2018-03-18 12:26:55 [Válasz erre: 1052 parampampoli 2018-03-18 12:17:50]

Nem volt bennem bántó szándék,elnézést,ha olybá tűnt. Egy bűbáj pasas vagyok(röhög).


1053 nizajemon 2018-03-18 12:25:23 [Válasz erre: 1049 parampampoli 2018-03-18 12:04:13]

Nekem a Turandot premieren tűnt úgy a Figlio del cielo résznél,hogy olyan erejű c-ket énekel,ami leviszi a fejemet. :)


1052 parampampoli 2018-03-18 12:17:50 [Válasz erre: 1051 nizajemon 2018-03-18 12:10:41]

Ne bántsuk az ifjú urat, végre egy új ember, aki értelmesen szól hozzá, ha esetleg téved vagy nem egyezik véleménye a mienkkel. Legalább kicsit felkavarta a momus állóvizét. A vélemények ütköztetése mindig kellemes dialógushoz vezet, álláspontját pedig mindenki megvédheti . De ajánlatos a véleményeket ütköztetni, nem a véleményezőt ütni és minősítgetni. ;)


1051 nizajemon 2018-03-18 12:10:41 [Válasz erre: 1049 parampampoli 2018-03-18 12:04:13]

Lehet,hogy félreértettem valamit,de úgy rémlett,mintha az ifjú úr említette volna,hogy énekelni tanul.Akkor pedig nem a legszerencsésebb csipkedni olyan énekesnőt,aki betonkemény repertoárt vitt,több mint megbízhatóan.


1050 nizajemon 2018-03-18 12:05:38 [Válasz erre: 1049 parampampoli 2018-03-18 12:04:13]

Igen...:)))


1049 parampampoli 2018-03-18 12:04:13 [Válasz erre: 1047 david28 2018-03-18 08:01:13]

Akkor kicsit tegyük helyre ezt a dolgot. -:))  Misura teljes pályájának ismeretében, úgy érzem, érdemben hozzászólhatok. Davidnek részben igaza van abban, amit írt, mert Misura hangja a középfekvésben színben és olykor erőben is egy teljesen világos lírai szoprán volt, gyakran egyenesen operettes jelleggel. Amikor azonban a magas regiszterbe ért, képes volt hatalmas hangerővel megszólalni. Soha nem felejtem el a Mózes premierjét, ahol az első felvonás egyik együttesében úgy vitte át a teljes apparátust, hogy csoda, hogy a színház egészben maradt utána.Tökéletes énektechnikájának köszönhetően (mert az volt!) fantasztikusan jól szólt a mélyregiszterben is. Ergo: egy olyan énekesnő, akit bármilyen fachban lehetett volna használni. A Figaróban lehetett volna éppúgy Susanna is, mint Grófné. Egyik se lett, mert egy színház mindig hiánygazdálkodást is folytat. És mivel Misura mindent el tudott énekelni, ráállították azokra a szerepekre, amelyeket más nem tudott elénekelni, így lett elég rövid időn belül az Opera egyik oszlopa. A hangszín ízlés kérdése, azon vitatkozni nem érdemes, nem csak Misura esetében nem, hanem a többi felsorolt, kiválóbbnál kiválóbb énekes esetében sem. De aki látta Misurát Leonóra, Senta, Izolda, Turandot, Abigél szerepében, aki ott volt jubileumi gálaestjén, ahol egyetlen estén háromra való programot énekelt úgy, hogy mindenkinek a szája tátva maradt, az tudja, miről beszélek. Vagy visszavonulása után pár évvel az Operacsillagok gálán Fokanovval egy olyan kettőst a Trubadúrból, hogy a szó szoros értelmében s.ggre ültem tőle. Énekleckét adott mindenkinek. (Általában nagyon kockázatos olyan énekesekről kategorikus nyilatkozatot adni, akiket nem hallott az ember élőben, pláne olyanról, akit más évizedeken át hallgatott. Véleményt persze mindenki mondhat, ahhoz nem kell ugyanolyan pályát befutni, mint egy énekesnek, ahogy -- már mondtam ezerszer -- az is véleményt mondhat egy tojás frissességéről, aki nem tud tojást tojni. De a tévedés lehetősége ilyenkor nagyon nagy. Egyébként a Toscában én sem szerettem igazán, épp ezért abban összesen csak kétszer néztem meg. Abban mindig mások voltak az ideáljaim. -:)) )


1048 nizajemon 2018-03-18 12:03:38 [Válasz erre: 1047 david28 2018-03-18 08:01:13]

Melyik szerepben szólt kifejezetten gyengén?


1047 david28 2018-03-18 08:01:13 [Válasz erre: 1046 nizajemon 2018-03-17 19:27:38]

Én nem vagyok operaénekes, sajnos nem is leszek, de nem hinném, hogy annak kéne lennem ahhoz, hogy valakiről véleményt mondjak (pláne hogy nem vagyok zenekritikus sem, csak egy fórumozó, zenekedvelő, akinek némi köze van, volt az énekléshez, színpadhoz). Úgy veszem észre, hogy itt a "régi nagy"-okra semmi negatívat nem lehet mondani, szerintem voltak régen is bőven alul-és túlértékelt énekesek, ahogy ma is. Hangsúlyozom, hogy felvételek alapján (!) nekem Misura egy lírai szoprán volt (még csak nem is spinto, érdemes meghallgatni pl a Dich teure hallet egymás után Astrid Várnaytól, Nilssontól, Sasstól, Caballet-tól és Elisabeth Schwarzkopftól, Misuráé leginkább az utolsóéra emlékeztet), akit beszuszakoltak drámai szerepkörbe mert nem volt helyette más és nekem kifejezetten gyengén szólt ezekben a szerepekben. Sajnos valószínűleg az alkata lehetetlenné tette, hogy hangjának megfelelő szerepeket vállaljon. Persze lehet aki élőben látta egész mást mondana, nekem még a Toscája is inkább vicces.


1046 nizajemon 2018-03-17 19:27:38 [Válasz erre: 1042 david28 2018-03-17 14:56:48]

Ifjú úr,most olvasom a Misura Zsuzsával kapcsolatos élcelődést(?). 20éven át hallgattam a művésznőt,nos ha a 10%-át tetszik annak abszolválni olyan szinten mint Ő,akkor benne leszen a neve az annalesekben :)


1045 Búbánat 2018-03-17 15:28:55 [Válasz erre: 1042 david28 2018-03-17 14:56:48]

Ha már szóba került Horti Lilla, magamnak emlékeztetőül, előkerestem, mit írtam róla 2016 őszén itt a fórumon:

"A Széchényi–Liszt barátság dalokban II. 

2016. november 29., a Magyar Rádió Márványterme

Közreműködött:

Horti Lilla – szoprán 
Erdős Attila – bariton
Pataki Bence – basszus 
Virág Emese – zongora

Horti Lilla – szoprán. A dalest legnehezebb, legigényesebb, komoly énektechnikai tudást igénylő Liszt- és a Széchényi Imre- dalokat fölényes ének- és zeneismeret birtokában abszolválta (ugyancsak kotta nélkül), bemutatva ragyogó, biztosan vivő szopránját, mely minden regiszterben szinte kiforrott, és megcsillogtatta azokat az énektechnikai eszközeit is, melyek révén bámulatos hatást tud elérni a más-más énekstílust igénylő előadásával, hogy a kifejezés szolgálatába állítja meglévő eszköztára gazdagságát. Ezekkel már most biztos sikerre viszi az előadandó akár dalokat, melyeket tegnap este is magával hozott és elénekelt nekünk, ahogyan dicséretes teljesítményt nyújtott a tavalyi operavizsgán is, és nemrég a II. Marton Éva Nemzetközi Énekverseny döntőjében elért sikere sem elhallgatni való: az egyetlen magyar versenyző, Horti Lilla a II. díjat érdemelte ki!
Már megismerve a tehetsége kibontakozását, talán nem merészség kijelenti, Horti Lillát nagy szoprán ígéretnek tartom, és ezt a megelőlegezett bizalmat beléhelyezem: a benne meglévő kedvező adottságokra és képességekre alapozva és kiaknázva, a jövőben kamatoztatni akár már az operaszínpadokon is megkísérli, amit nemsokára bizonyíthat is az Operaházban, márciusban a Pikk dáma Mása szerepében való bemutatkozásával.

Horti Lilla ezeket a dalokat énekelte tegnap este a Rádió Márványtermében – abszolút perfekten:

Széchényi Imre: Nachtgruss – Éjszakai üdvözlet
Liszt Ferenc: Freudvoll und leidvoll – 1. változat – Örömmel és bánattal
Széchényi Imre: Ja, Winter war’s - Igen, tél volt
Liszt Ferenc: Die Loreley – A Loreley
Széchényi Imre: Là bas – Ott lenn
Széchényi Imre: Si j’étais petit oiseau – Ha kismadár volnék
Liszt Ferenc: O quand je dors… – 2. változat - Ha álmom mély…
Széchényi Imre: Lieto amor – Boldog szerelem

És a ráadás-tercettben: Széchényi Imre: Es fällt ein Stern herunter – Lehullott egy csillag”

 

Olvasva az előző hozzászólásokat, egyre jobban kíváncsi vagyok a Művésznőre már mint az operaénekesnőre is: operaszínpadon operaszerepben mit tud, mire képes, mire alkalmas, mit bizonyít(hat)ott már  (mit még nem). A jövő titkait fűrkészni jó lenne...


1044 david28 2018-03-17 14:57:52 [Válasz erre: 1039 parampampoli 2018-03-17 11:09:25]

Köszönöm a bókot, de azért van mit fejlődni még (s itt most csak a szellemre gondoltam persze, haha ;)))


1043 david28 2018-03-17 14:56:52 [Válasz erre: 1038 parampampoli 2018-03-17 10:47:41]

1042 david28 2018-03-17 14:56:48 [Válasz erre: 1038 parampampoli 2018-03-17 10:47:41]

Drámai, hát Misurához képest lehet, de na. :D Én egy potenciális (!) spintot hallottam (de annyira nem hallottam sokszor, gyorsan hozzáteszem) - abból viszont egy ígéreteset (nagyon gyenge színészi játékkal), nem kéne elrontani ilyen korán. Kíváncsi leszek a következő Marton énekversenyre, vajon melyik tanítványa nyeri majd meg :D


1041 david28 2018-03-17 14:52:30 [Válasz erre: 1040 telramund 2018-03-17 14:16:45]

Sass Sylvia egyik legnagyobb rajongója, úgyhogy óvakodj az eretnektől ;)


1040 telramund 2018-03-17 14:16:45

Ki vagy Te Dávid 28?:):):):)


1039 parampampoli 2018-03-17 11:09:25 [Válasz erre: 1037 david28 2018-03-17 08:56:59]

David28, te egy igen szellemes fickó vagy. (Jó füllel.) -:)))


1038 parampampoli 2018-03-17 10:47:41 [Válasz erre: 1037 david28 2018-03-17 08:56:59]

Horti Lilla figyelemre méltó hang volt növendék korában, veszélyes technikai hibákkal. Ezeknek a technikai hibáknak az az általános természete, hogy ha nem küszöbölik ki őket azonnal, akkor öt év múlva 5x, 10 év múlva 10x akkora hibáknak fognak hallatszani. Horti Lilla a vizsgáin is, a Marton versenyen is folyamatosan forszírozva és disztonálva énekelt (magyarul: folyamatosan alacsonyan),mivel, úgy tűnik, fejébe vette (vagy tették), hogy ő egy nagy drámai szoprán már most is, de mindenképpen az lesz. Jövőre, mint hírlik, ő lesz Manon Lescaut. Aki ismeri a szerepet, tudja, hogy az nem Mimi, hanem annak sokszoros többszöröse. A 3-4. felvonás iszonyatosan nehéz és megterhelő, drámai szoprán feladat. Horti Lilla, félek, és bár ne legyen igazam, a magyar szoprán temető legújabb áldozata lesz.


1037 david28 2018-03-17 08:56:59 [Válasz erre: 1034 IVA 2018-03-17 02:33:17]

Nem, valóban nem csak itt, például nem jártam még Rómában, elvileg két hónap múlva utazom, ott is új leszek. Meg a Pólus Centerben is, mert ott sem voltam még.

Az interjút és az újságíró hibáit ki lehet elemezni betűről betûre (nyilvánvalóan vannak is), de érdemes Horti Lillával egy felvett beszélgetős interjúra rákeresni, ahol kb. olyan árnyalt és sokrétű személyiségről tett tanúbizonyságot, hogy egy lírai tenor is megirigyelhetné. :) :) Persze, előlegezzük meg neki, hogy fiatal es tapasztalatlan; én is az vagyok, mégse nyilatkoznék sületlenségeket és ennyire semmitmondó frázisokat - talán, mint a könnyűzenei énekeseknél, kéne neki is egy menedzser (nincs?), aki felkészíti az interjúkra. De énekelni tud, végülis ez a lényeg.


1036 IVA 2018-03-17 03:21:09 [Válasz erre: 1026 parampampoli 2018-03-16 22:50:26]

A címbeli idézet nem is szerepel az interjú szövegében! A riporter költése vagy félrevezető összegzése.
Egyébként a megfelelő kontextusban (pl. „Úgy érzem, ...” főmondattal indítva) nem szerénytelenség, hiszen az alkalmatlanság kétségében nem lehet színpadra lépni, vagy eltölteni egy pályát.


1035 IVA 2018-03-17 03:10:47 [Válasz erre: 1027 david28 2018-03-16 23:21:12]

Hadd vegyem védelmembe ennek az interjúnak az alapján Horti Lillát, akivel én is csak egy Mimit láttam decemberben.
Előbb hangzik el a riporter kérdése, utána a riportalany válasza. Aztán a riporter dolga megszerkeszteni az interjút, úgy, hogy a válaszok tartalma és stílusa hamisítatlan maradjon, de szabatossá teheti a mondatokat, és korrigálhat olyan bakikat, amelyek abból erednek, hogy egy muzsikusnak nem a nyelvkincs az önkifejezési eszköze. (Kivétel persze ebben is akad.)
Ha az énekes, korlátozott kifejezési készségével, olyasmit mond, hogy „elvarázsolt művészegyéniségem mellett”, a riporternek kötelessége tisztázni vele, mire gondol pontosan, mert így ennek nincs értelme és az olvasót arra a (bizonnyal) téves következtetésre juttatja, hogy az énekes szemérmetlenül el van ájulva magától.
Kezdő énekestől azt kérdezni, hogy feladatának tartja-e a közönség nevelését, olyan otromba ostobaság, amire nem lehet intelligens választ adni. Sajnos a gyakorlatlan riportalany nem képes csattanósan visszautasítani a buta kérdést. Nem hiszem, hogy létezik olyan énekes, aki a közönségnevelés küldetésével énekel el egy dalt vagy egy szerepet, vállal el vagy utasít vissza egy feladatot. Ez üres újságírói közhely.
Ugyanígy sajnos a többi kérdés is felelős a nem túl meggyőző válaszokért.


1034 IVA 2018-03-17 02:33:17 [Válasz erre: 1032 david28 2018-03-17 00:50:09]

Nem csak itt vagy még új...


1033 IVA 2018-03-17 02:32:14 [Válasz erre: 1031 david28 2018-03-17 00:45:11]

Sajnos a Házy Erzsébettel készitett összes rádió-, hanglemez- és tv-felvétel nem reprezentálja (pontosabban félrereprezentálja) az énekesnő operai és operett-beli munkásságának arányát.
Kevés teljes operafelvétel készült vele. Amikor pályájának csúcsára jutott és birtokba vette nagy szerepeit, a Magyar Rádió vagy a Hanglemezgyártó Vállalat már elkészítette a népszerű operák teljes felvételeit, az előző generáció szopránjaival (Mimi: Mátyás Mária; Cso-cso-szán, Liù: Szecsődi Irén; Tatjána: Osváth Júlia; Antónia: Orosz Júlia), és csak kivételesen fordult elő, hogy énekesek vagy karmesterek kedvéért új magyar felvétel készüljön. Házynak voltaképpen csak a Manon Lescaut és kortárs operák komplett felvételére volt lehetősége.

Poulenc Az emberi hang című egyszemélyes operájának 1976-ban készült, Vámos László rendezte tv-változatára emlékszel.


1032 david28 2018-03-17 00:50:09 [Válasz erre: 1030 IVA 2018-03-17 00:38:00]

De köszönöm a tippet, rákeresek a topikra (új vagyok még itt:)).


1031 david28 2018-03-17 00:45:11 [Válasz erre: 1030 IVA 2018-03-17 00:38:00]

Igazad van, rosszul fogalmaztam: nagyrészt operettfelvételek TALÁLHATÓAK meg tőle. Legalábbis én a youtubeon és a Spotify-on inkább azokat találtam (sajnos a szüleim nem hallgattak operát, 20 évesen ismerkedtem meg zenei tanulmányaimmal párhuzamosan a műfajjal, így lemezeim abból az időből nincsenek). Egy antikváriumban találtam egy árialemezt tőle, az van meg nekem. Ami még érdekes, hogy sok kortárs operában is jelen volt, nem jut eszembe a címe annak, amit még régebben láttam vele, egy telefonba énekelt szinte végig. Az egész nőt körüllengte valami misztikum és drámaiság, ill azon kevés felvételen amit láttam, nekem úgy tűnt, mintha színészileg jobb lenne kortársai nagyobb részénél.


1030 IVA 2018-03-17 00:38:00 [Válasz erre: 1028 david28 2018-03-16 23:21:20]

Kedves David28, van ezen a fórumon egy Házy Erzsébet művészete és pályája című topic. Elég tallóznod benne egy kicsit, és tapasztalni fogod, hogy Házy nem jelentéktelen mértékben, de mégiscsak mellékesen játszott operettekben. Nem túl hosszú, de nagy ívű pályáját elsősorban operai szerepei, operaházi működése határozta meg.


1029 parampampoli 2018-03-16 23:49:55 [Válasz erre: 1027 david28 2018-03-16 23:21:12]

-:))))))


1028 david28 2018-03-16 23:21:20 [Válasz erre: 1026 parampampoli 2018-03-16 22:50:26]

A kedvenceim egyébként: maradok örökre Sass Sylvia híve elsősorban. Mindig is szerettem az olyan énekeseket, akik mernek kockázatokat vállalni és az addig kialakult trendekkel szembemenni, ami belőle jött, az mind igaz és őszinte volt. Minden szerepe, minden hangja, még a túlzásai is. Kezdve a Traviatától a Saloméig, sajnos utóbbit nem láthattam (1990-ben születtem) és nincs fent sehol. Nedda, Judit szerepében elvarázsolt, az általam nagyon nem szeretett operett műfaj általa énekelt dalait mindig szívesen hallgatom, sötétebb színű hangja az operettes világos cukormázba életet vitt számomra. Nem drámai szoprán, sokkal inkább egy spinto, akinek csodálatos líraisága drámai erővel ötvöződött. Azonkívül nagyon mély érzésű, fantasztikusan színes lelkületű ember, szóval nekem ő a kedvencem.

Egyébként nagyon szeretem még Tiszay Magdát, aki nagyon-nagyon kevés altunk egyike volt egy egészen gyönyörű tónussal, sajnos kevés felvétel maradt fent tőle. Palánkay Klára izgalmas, egyedi hangszíne miatt. Házy Erzsébet is egy nagyon jó hang volt és egy érdekes személyiség, de sajnos inkább operettekben játszott. Melis György számomra A bariton, a fantasztikus Svéd Sándorral együtt, de talán előbbi mégis közelebb áll a szívemhez. Székely Mihályt szerintem mondanom sem kell, de basszusok közül talán Polgár László nagyobb kedvenc. Az újak közül László Boldizsár a kedvenc tenorom (nem, nem Fekete Attila, mint mindenkinek :D), Mester Viktória és Schöck Atala a mezzoszopránok közül, az altba hajló Fodor Bernadett ill a sokat méltatott Vörös Szilvia is nagy reménység, szopránok közül pedig nagyon magasan Kolonits Klára - és a sajnos igen keveset foglalkoztatott Bakonyi Anikó, valamint a kedvenc szerintem "eltévedt drámai (igazából Falcon) szoprán"-om, Wiedemann Bernadett. Az inkább basszbariton Palerdi Andrást is kedvelem. Nagyra becsülöm még Hamari Júliát, Lukács Gyöngyit (bár ők már nem annyira "újak"), hu nem tudom kit hagytam ki, de sokan vannak még. Ja, és ezek csak a magyarok :D


1027 david28 2018-03-16 23:21:12 [Válasz erre: 1026 parampampoli 2018-03-16 22:50:26]

Horti Lilla nem volt rossz Mimiként, a nagy szavakhoz azonban ez még kevés. De egy interjú alapján amit láttam vele, nála nem áll fenn az a probléma, amivel pl Lukács Gyöngyit riogatták a pályája elején, hogy talán túl intelligens erre a pályára :D


1026 parampampoli 2018-03-16 22:50:26 [Válasz erre: 1024 Búbánat 2018-02-11 19:56:06]

Milyen kis szerény, mint az ibolya. Egyenesen erre született... ezt majd meglátjuk, mondjuk 20 év múlva.


1025 Búbánat 2018-03-16 21:10:37

Sümegi Eszter nyilatkozata Kossuth-díjának átvételét követően:

“Fantasztikusan jó érzés, hogy a legmagasabb állami szinten is elismerésre méltónak találták az elmúlt 25 év munkáját” – mondta Sümegi Eszter az MTI-nek.

Hozzátette: az utóbbi 8-10 évben lehetősége volt olyan művekben szerepeket, főszerepeket énekelni, amelyeket ritkán vagy még sosem játszott a dalszínház. Ilyenek például a Richard Strauss-operák vagy a különleges Verdi-művek, s ennek ő részese lehetett.

Elmondta, hogy mindig nehezebb volt Magyarországon magyaroknak énekelni, mert a meghatottságtól nehezebb a szíve, sokkal személyesebb érzésként éli meg az itthoni fellépéseket. “Mégis megéri ezt az utat bejárni, mert csodálatos dolog itthon énekelni” – hangsúlyozta.

Kedvenc szerepeként az Aidát említette, amelyet még 13 éves korában hallott először, ez volt az “első operai érintése”. A művészetet a legcsodálatosabb hivatásnak nevezte, hiszen ennek eszközeivel valamennyit visszaadhat a közönségnek a “föntről kapott” tehetségből, de mindehhez művészi alázatra is nagy szükség van – mutatott rá, hozzátéve: ha valakiből miatta vált zenekedvelő, operaszerető ember, akkor már megérte csinálni.

Mindig a közönség volt az első – emelte ki Sümegi Eszter, aki szenvedélyként éli meg a különböző szerepek megformálását és fantasztikusnak tartja a művek színpadig eljutó folyamatát.

A művész jelenleg párhuzamosan készül két főszerepre Eugen d’Albert A hegyek alján című koncertszerű előadásában és Verdi Az álarcosbáljában.

/Színház.org; MTI /


1024 Búbánat 2018-02-11 19:56:06

Horti Lilla: „Erre a pályára születtem”

Hózsa Zsófia

FIGARO

2018.02.10. 10:06

Horti Lilla neve a 2016-os Marton Éva Énekverseny óta minden zenekedvelő fülében ismerősen cseng. Azóta már főszerepet is énekelt az Erkel Színházban, a naptára tele van fellépésekkel, és továbbra is hallgatója a Zeneakadémiának. A sűrű napok rohanásában mégis jutott ideje egy beszélgetésre – színészetről, legendás tanárairól, a közönség iránti felelősségről, szerepekről és célokról. 

A Figaro interjúja.

 


1023 Beatrice 2018-02-07 12:40:53

Kováts Kolos 70 éves lett. Isten éltesse!

Fidelio

Opera-világ


1022 Búbánat 2018-01-20 09:23:52

Bartók Rádió ma 17:00 – 17:42

Pászthy Júlia énekelhttp://hangtar.radio.hu/images/kh0.png

Zong. km. Garam Zsuzsa


1. Haydn: a) A kunyhó, b) Viszonzott szerelem

2. Mozart: a) A gyermekjáték, b) A varázsló, c) Alkonyat, d) Az ibolya

3. Schubert: a) Az ifjú apáca, b) Hullámok hátán, c) Margit a rokkánál, d) Tavaszi üdvözlet

 4. R. Strauss: Ophelia három éneke - a) Hogy ismerem én meg, b) Holnap Szent Bálint napja lesz, c) Vitték födetlen arccal őt,

 (22-es stúdió, 1984. február 24.


1021 Búbánat 2018-01-13 09:25:43

Bartók Rádió sugározza ma délután

16.52 – 17.34 Misura Zsuzsa énekel
 

1. Wagner: Wesendonk dalok - a) Az angyal, b) Csendesen állj!, c) A melegházban, d) Fájdalmak, e) Álmok

 (zong. km. P. Szabó Anikó - 22-es stúdió, 1994. március 30.)

 2. R. Strauss: Négy utolsó ének - a) Tavasz, b) Szeptember, c) Lefekvés előtt, d) Alkony

(zong. km. Patkó József - 6-os stúdió, 1995. augusztus 16.)


1020 telramund 2018-01-06 14:04:53 [Válasz erre: 1019 Búbánat 2018-01-06 12:32:22]

Kár!


1019 Búbánat 2018-01-06 12:32:22 [Válasz erre: 1018 Búbánat 2018-01-06 10:16:50]

Sajnos, a Nők Lapja Kincses Veronikával készült interjújának befejező része nincs fent az interneten.






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.