vissza a cimoldalra
2019-03-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61567)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2319)
Társművészetek (1297)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4257)
Milyen zenét hallgatsz most? (25009)
Haladjunk tovább... (230)
Kedvenc előadók (2833)
Momus társalgó (6353)
Kedvenc felvételek (150)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11322)
A csapos közbeszól (95)

Simándy József - az örök tenor (588)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1614)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4463)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3180)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (596)
Operett, mint színpadi műfaj (3867)
Balett-, és Táncművészet (5720)
Franz Schmidt (3295)
Belcanto (920)
Jonas Kaufmann (2367)
Pantheon (2327)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1284)
László Margit (160)
Kossuth-díj (1426)
Erkel Színház (9788)
Giuseppe Verdi (1388)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

1035   Klára • előzmény1034 2018-07-28 07:50:31

"Ugyancsak stratégiagyanús a kritikusok idei igyekezete Alföldi Róbert alkotásának elismerésére "

Lehet, hogy Vidnyánszky Attla éppen ezért vonult vissza? Sajnos, manapság csak annak jár elismerés, aki a mainstream elvárásainak megfelel, másoknak nem! Ezt lehet elismerni, lehet tagadni, ez sajnos tény!

 

1034   IVA • előzmény1033 2018-07-27 03:02:23

Igen vegyes gondolatokat ébreszt bennem Vidnyánszky Attila gesztusa.
A szerintem jelentéktelen tehetségű szemfényvesztő sokat köszönhet a magyarországi kritikusoknak, akik a gagyiért való lelkesedésük jegyében elismerték produkcióit és nagymértékben hozzájárultak ahhoz, hogy megvethesse lábát az anyaországban.
Jóval később Vidnyánszky többször is igencsak lekezelően nyilatkozott a színikritikusok társadalmáról. Azt is állította, hogy sohasem olvassa el a kritikákat, azok nem is érdeklik. Ehhez képest mára tűpontosan megfogalmazza a Színházi Kritikusok Céhe munkásságáról és etikai gyakorlatáról alkotott képét:
»Az elmúlt évek sok-sok negatív tapasztalata íratja velem ezeket a sorokat.
Annyi „furcsaság”, szakmailag megkérdőjelezhető, vitatható, politikai, ideológiai indíttatású döntés született e díjak kapcsán, annyiszor írta felül az Önök ideológia elfogultsága előadások esztétikai értékét, annyiszor éltek a büntetés eszközével az Önök „ízlésétől” eltérő politikai, színházi világlátású társulatokkal, rendezőkkel, színészekkel szemben, hogy ezt a jelölést a magam részéről semmisnek tekintem.
«
A kritikusok javára írom, hogy szakmailag igen felkészültnek, többnyire műveltnek és szorgalmas, lelkiismeretes előadáslátogatónak tartom őket – ezzel együtt immár több, mint évtizedes tapasztalatom alapján úgy gondolom, Vidnyánszky nemcsak tűpontosan fogalmazott, de tökéletesen igaz is a meglátása.
Lehet, hogy ha láttam volna Vidnyánszky Nemzeti-beli Bánk bánját, és – szemben az Erkel színházival – tetszett is volna, másképp vélekednék, de látatlanul nagyon meglepett a kritikusok értékelése, és nehezen tudok nem valamiféle stratégiát sejteni benne. Ugyancsak stratégiagyanús a kritikusok idei igyekezete Alföldi Róbert alkotásának elismerésére. A kritikusok általában a támadások, botrányok kereszttüzében (sokszor igazságtalanul) álló Alföldi mellett foglaltak állást, de művészete minőségének elismeréséig nemigen merészkedtek, kritikáikban is tárgyilagosságra szorítkoztak. Most ezen a téren is megszakadni tűnik egy hagyomány.
Íme az idei jelölések: https://papageno.hu/intermezzo/2018/07/a-2017-2018-as-szinhazi-evad-legjobbjai-a-kritikusok-szerint/
Tudni való, hogy a nyertesek személye, illetve a nyertes alkotások díjazása már eldőlt: a Színházi Kritikusok Céhe döntött róluk. A nyilvánosság csak később, a szeptember 20-i díjátadó gálaesten értékelhette volna, hogy „Alföldi megverte Vidnyánszkyt” vagy hogy „a kritikusok csatlakoztak a kurzushoz”. Hacsak nem az Újvidéki Színház Borisz Davidovics síremléke című előadásának rendezője, Alekszandar Popovszki kapja a legjobb rendezés díját, a jó szándékúnak tűnő jelölések mindkét esetben az árkok szélesítéséhez és mélyítéséhez vezetnek. Lehet, hogy Vidnyánszky Attila ezúttal nem kívánt részt venni az indulatok kavarásában.
Noha érteni vélem elutasító döntését, az mindenképpen az általam lejjebb említett megbélyegzéshez vezet. Bárki nyeri is a díjat, dicsőségén a bélyeg: „persze, mert Vidnyánszky visszavonult”. Egy jelölés visszautasításával gyarapodott a díjak el nem fogadásának sorozata. Egy nem túl nagy horderejű színházi fordulat tovább halványítja a múltbeli és mindenkori díjak, elismerések, kitüntetések ragyogását általában.

1033   Edmond Dantes 2018-07-26 16:24:01

Vidnyánszky Attila visszautasította a kritikusok jelölését. 

A Színházi Kritikusok Céhe az előző évad legkiemelkedőbb színházi teljesítményei közé emelte...Vidnyánszky Attila Bánk bánját is. Ám Vidnyánszky nem kér a jelölésből. Részletek itt. Részemről no comment. Ennyit arról, ki(k) politizálja(k) át a művészeti életet. Ki mit mikor miért (nem) vesz át.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

"Losonci Luca fagott diplomakoncertje"
C.P.E. BACH: B-dúr csellóverseny, H. 436
Koncertmester: G. Horváth László
A hallgató barátaiból alakult zenekar
FARAGÓ BÉLA: Tánczrend - 1. Zirkus Waltz, 2. Lassú Csárdás, 3. Passepied
SCHUMANN: Fantáziadarabok, op. 73
Kerek Erzsébet (zongora)
MILHAUD: René király kandallója, op. 205
Tóth Ágnes (fuvola), Adorjáni Csenge (oboa), Katrin Mátyás (klarinét), Südi Bálint (kürt)
Losonci Luca (fagott)

17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Tóth-Vajna Zsombor (csembaló)
"A holdfény és Bach"
Bach Mindenkinek Fesztivál
FROBERGER: C-dúr toccata
BUXTEHUDE: Auf meinen lieben Gott - szvit
FRESCOBALDI: Toccata settima (Libro II)
KERLL: Canzona quarta
PACHELBEL: D-dúr fantázia
BUXTEHUDE: Nun lob, mein Seel', den Herren
FISCHER: Chaconne
ZACHOW: Nun komm der Heiden Heiland - partita
J.S. BACH: F-dúr partita

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Söndörgő:
Eredics Áron (prímtambura, tambura szamica, darbuka, ének), Eredics Benjámin (brácstambura, trombita, ének), Eredics Dávid (klarinét, szaxofon, kaval, prímtambura, basszprím-tambura, ének), Eredics Salamon (harmonika, furulya, hulusi, basszprím-tambura), Buzás Attila (tamburabőgő, csellótambura, tapan, ének)

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Wiedemann Bernadett (ének)
Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara
Magyar Rádió Énekkara (karigazgató Pad Zoltán)
Magyar Rádió Gyermekkórusa (karigazgató Dinyés Soma)
Vezényel: Vajda Gergely
MAHLER: III. (d-moll) szimfónia

19:30 : Budapest
Óbudai Társaskör

Karl Lorenz (hegedű), Dobozy Borbála (csembaló)
Liszt Ferenc Kamarazenekar hangversenye
Koncertmester: Tfirst Péter
VIVALDI: Arsilda, regina di Ponto (Arsilda, Pontusz királynője), RV 700
SCHUBERT: A-dúr rondó, D.438
VIVALDI: F-dúr concerto három hegedűre, RV 551
HIDAS FRIGYES: Csembalóverseny
HÄNDEL: B-dúr concerto grosso, Op.6/7
19:00 : Pécs
Kodály Központ

Kuti Ágnes, Megyesi Schwartz Lúcia, Horváth István, Bognár Szabolcs (ének)
Dr. Fodor Gabriella (zongora, orgona), Bajic Ágnes (zongora), Murin Jaroslav (mélyhegedű)
Szászi János (házigazda)
Pécsi Kamarakórus (karig.: Tillai Aurél)
Pécsi Egyetemi Kórus (karig.: dr. Lakner Tamás)
Pannon Filharmonikusok
vezényel: Tillai Aurél
"60 éves a Pécsi Kamarakórus"
VECCHI: Jó ez a fény
MONTEVERDI: Cor mio
SCHÜTZ: Ich bin eine rufende Stimme
JOHANN CHRISTOPH BACH: Ich lasse Dich nicht
ROSSINI: Salve o Vergine Maria
GRIEG: Ave maris stella
BRAHMS: Liebeslieder Walzer (részletek)
VIC NEES: Nuestra senora della soledade
JOHN RUTTER: Candlelight Carol
TILLAI AURÉL: Missa secunda – ősbemutató
KODÁLY: Budavári Te Deum
A mai nap
született:
1890 • Beniamino Gigli, énekes († 1957)
1890 • Lauritz Melchior, énekes († 1973)
1915 • Carelli (Krausz) Gábor, énekes († 1999)
1915 • Szvjatoszlav Richter, zongorista († 1997)