vissza a cimoldalra
2019-09-22
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11438)
A csapos közbeszól (95)

A díjakról általában (1069)
Juan Diego Flórez (737)
Élő közvetítések (8140)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4562)
Balett-, és Táncművészet (5885)
Társművészetek (1411)
Erkel Színház (10315)
Kimernya? (3221)
Pantheon (2386)
A nap képe (2157)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1764)
Franz Schmidt (3422)
Opernglas, avagy operai távcső... (20316)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61895)
Operett, mint színpadi műfaj (4061)
Erkel Ferenc (1063)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

A szegedi Dóm tér idei külföldi sztárjai
Operatikus, 2012-07-27 [ Interjúk ]
nyomtatóbarát változat

A Bajazzók vendégszopránja litván édesanya és örmény apa gyermeke. A Caniót éneklő tenor Kazahsztánból származik, de orosznak tartja magát. Mindketten muzsikuscsaládból származnak, és mindketten énekelték már ezt a szerepet. A próbák közben csíptük el őket.

Asmik Gregorian és Avgust Amonov Asmik Gregorian Vilniusban nőtt föl, a Litván Állami Operában indult a karrierje. Szülei is énekesek, apja a híres tenor, Gegham Grigorian, aki többször is föllépett a Miskolci Bartók+ Operafesztiválon. Ő ma már teljesen visszavonult, így lánya csak néhány koncerten énekelhetett vele. Asmik fiatalon máris széles repertoárt birtokol, énekli a Traviata címszerepét, a Köpeny Georgette-jét, Michaelát a Carmenből és a Wozzeck Marie-ját.
Avgust Amonov 37 éves, de már 45 főszerep van mögötte. Énekelte többek között a Turandot Kalafját, A végzet hatalma Alvaróját, az Álarcosbál Riccardóját, Radamest az Aidában, az Otelló címszerepét, és Siegmundot A walkürben. Karrierjét az Alma Ata-i Operában kezdte, manapság főleg Moszkvában a Bolsojban és a szentpétervári Marinszkij Színházban énekel.

Egyikük sem tartja veszélyesnek, ha valaki fiatalon is drámai szerepeket énekel.
– Nem veszélyes, ha az ember megfelelő zenei képzést kapott. Akkor mindegy, hogy Wagnert énekel, vagy Mozartot. Az eszeden, a torkodon és a jó iskolán múlik – mosolyog Amonov.
– Bárhova megyünk, veszélyes dolgokkal találkozunk. Ez is személyiség kérdése. Van, aki 100 évig elvan öt szereppel, és van, aki minden alkalmat megragad, mindent kipróbál, aztán gyorsan elég. Én talán ebbe a típusba tartozom. Szeretem a veszélyt, szeretem a kockázatot, azért csinálom azt, amit csinálok
– véli Grigorian.

Amonov most Wagner Parsifaljára készül, és szívesen elénekelné Trisztánt is. A Momus fórumozói által vitatott jövő évi metropolitanes Otelló rejtélyét is föloldja: egyelőre cover lesz New Yorkban. Kedvenc szerepe azonban az Aida Radamese, ezt alakította legtöbbször. Először 23 éves korában énekelte Moszkvában, ami valószínűleg világcsúcs. Ez a szerep lett a névjegye, és a védjegye. Canio azért érdekes szerep a tenoroknak, mert nagyon sokszínű, van benne dráma, líra, és még humor is.
– Nagyon rövid szerep, és azért nehéz, mert erősen kell kontrollálnia az embernek az érzelmeit. Hideg fejjel, és forró szívvel kell énekelni – véli.

Gregorian Neddát erős, függetlenségre vágyó nőnek képzeli. Szerinte Silvióval nem nagy szerelmet él meg, csak a vágy erős köztük, és arra használná a férfit, hogy szabaduljon a vándorkomédiás társulatból.
– Nem keresem a túl lírai figurákat, mert azokat nekem nehéz megformálni. Más energiák vannak bennem, mások az élettapasztalataim. Akkor énekelek csak szívesen lírai szerepet, ha az előadást kifejezetten rám szabják, és megmutathatom az alak drámai oldalát is. A szerep, amire vágyom, Puccini Pillangója. Egyszer már elénekeltem, de az nem volt az igazi, mert gyorsan jött, be kellett ugranom, nem volt időm megcsinálni azt, amit én szeretnék. A legjobb, amit idáig énekelhettem, Marie volt Kölnben.

Amonovtól arról is érdeklődtünk, milyen Kazahsztánban a zenei élet és a zenei oktatás.
– Nagyon magas színvonalú a zenei oktatás. A sztálini elnyomás alatt sok kitűnő professzor menekült oda, vagy oda száműzték őket. Ők aztán ott ragadtak, és így rengeteg híres énekes, zongorista és hegedűs került ki onnan, akik világszerte ismertek.
Amonov szerint manapság a volt Szovjetunióból származó énekesek nem költöznek nyugatra vagy Amerikába. Kényelmesebb nekik, hogy otthon laknak, szabadon utaznak és énekelnek bárhol a világon, majd visszatérnek, és otthon költik el azt a pénzt, amit külföldön kerestek.

Asmik Gregorian és Avgust Amonov

Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Erkel Színház

Billy Elliot - A musical

11:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Solti György Ifjúsági Kamarazenekar
Bolla Milán
HÄNDEL: Tűzijáték-szvit, HWV 351 - részletek
PURCELL: Rondó az Abdelazer-szvitből
DELIBES: Pizzicati a Szilvia című balettből
SIBELIUS: Andante festivo
FARKAS: Régi magyar táncok
BARTÓK: Gyermekeknek
WEINER: Csárdás és Rókatánc

15:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Nora Fischer (mezzoszoprán)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Fischer Iván
SCHUBERT-BERIO: Visszaadás
BERIO: Népdalok
J.S. BACH-RESPIGHI: Nun komm, der Heiden Heiland, BWV 659
RESPIGHI: Róma fenyői

16:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

"Rumy Balázs DLA záró koncert"
DONATONI: Clair
Rumy Balázs (klarinét)
VERESS: Szonatina
Salvi Nóra (oboa), Rumy Balázs (klarinét), Tóth Sára Rebeka (fagott)
CHAUSSON: Andante et Allegro
Rumy Balázs (klarinét), Dani Imre (zongora)
VERESS: Introduzione e Coda
Rumy Balázs (klarinét), Soltész Ágnes (hegedű), Rózsa Richárd (cselló)
BRAHMS: 2. (Esz-dúr) klarinét-zongora szonáta, op. 120/2
Rumy Balázs (klarinét), Fülei Balázs (zongora)
CHARLES NEIDICH: Whirlwinds
Balog Evelin (fuvola), Rumy Balázs (klarinét)
GOULD: Benny’s Gig
Rumy Balázs (klarinét), Hornyák Dávid (nagybőgő)
GUILLAUME CONNESSON: Techno Parade
Balog Evelin (fuvola), Rumy Balázs (klarinét), Dani Imre (zongora)
Rumy Balázs (klarinét)

18:00 : Budapest
Rákoshegyi Bartók Zeneház

Borbély László (zongora)
J.S. BACH: Háromszólamú ricercar a Musikalisches Opfer-ből BWV 1079
Olasz koncert BWV 971
Négy duett BWV 802-805
Három részlet a Fúga Művészeté-ből BWV 1080
Hatszólamú ricercar a Musikalisches Opfer-ből BWV 1079

18:00 : Budapest
Szent Angyalok Plébánia

Bogányi Gergely (zongora)
LISZT: Sposalizio
Legenda no.1
Genfi harangok
Benediction di Dieu

18:00 : Budapest
FUGA

Klenyán Csaba (klarinét), Szalai András (cimbalom), Tóth Ramóna (fagott), Kiss Péter (zongora)
"Klenyán 50"
Jeney Zoltán, Serei Zsolt, Tihanyi László, Klenyán Csaba, Kedves Csanád, Balogh Máté, Tornyai Péter, Kondor Ádám, Zarándy Ákos Sári József művek

19:00 : Budapest
Erkel Színház

Billy Elliot - A musical

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Komlósi Ildikó (mezzoszoprán), Kovácsházi István (tenor)
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Hámori Máté
LIGETI: Atmosphères
MOZART: 25. (g-moll) szimfónia, K. 183
MAHLER: Dal a Földről

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Vida Mónika Ruth (zongora)
“Sem emlék, sem varázslat” - Zenei időutazás
BACH: c-moll partita, No. 2, BWV826
BEETHOVEN: f-moll ("Appassionata") zongoraszonáta, op. 57, No. 23
LISZT: Spanyol rapszódia, S. 254, R. 90
RACHMANINOV: b-moll zongoraszonáta, op. 36, No. 2
RAVEL: Gaspard de la nuit (Ondine - Le gibet - Scarbo)
STRAVINSKY - GUIDO AGOSTI: Firebird
15:00 : Fertőd
Esterházy Kastély (Haydn terem)

Accord Quartet
HAYDN: C-dúr "Orosz" vonósnégyes Op.33 No.3
CSAJKOVSZKIJ: D-dúr vonósnégyes Op.11.

19:00 : Fertőd
Esterházy Kastély (Haydn terem)

Castalian Quartet
"Háborús időkben (sem hallgatnak a múzsák)"
HAYDN: G-dúr "Lobkowitz" vonósnégyes Op.77 No.1
ELGAR: e-moll vonósnégyes Op.83
BEETHOVEN: e-moll "Razumovszkij" vonósnégyes Op.59 No.2
A mai nap
történt:
1869 • A Rajna kincse bemutatója (München)
született:
1954 • Gőz László, harsonás
1958 • Andrea Bocelli, énekes
elhunyt:
2001 • Isaac Stern, hegedűs (sz. 1920)