vissza a cimoldalra
2020-09-18
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11553)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (10699)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4733)
Társművészetek (2054)
Momus-játék (5886)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62444)
Simándy József - az örök tenor (665)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (626)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2055)
Régizene (4286)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (3070)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7367)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4928)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4100)
A MET felvételei (1206)
Eiffel Műhelyház (282)
Kimernya? (3762)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: ambors
Leírás:
Honlap:
   


ambors (38 hozzászólás)
 
 
Wagner • 14922008-06-22 18:17:23
Így van. Mindenki másképp hallja. Én - és még sokan mások - a továbbiakban is nagyon fogom szeretni amit csinál és várom, hogy újra láthassam, hallhassam :)

No további szép napot!
Wagner • 14902008-06-22 17:34:13
No pont ezért írtam, hogy nem a saját véleményemet akarom másokra eröltetni. Csupán azt szerettem volna elmondani, hogy esélyt kellene adni arra, hogy élőben hallva alkossunk véleményt egy olyan művészről, akit van lehetőség meghallgatni itthon.
Ahogy Sesto is azt írta, hogy nem mond véleményt Franzról hisz nem hallotta élőben. Bár azoknak akik hallottuk, láttuk élőben - ha jól olvastam a fórumokat - szinte mindannyiunknak tetszett.
De bárkinek lehet bármilyen véleménye ettől szép az élet :)
Wagner • 14832008-06-22 16:28:07
Kedves Speranza
Tiszteletben tartva a véleményed - Christian Franzról- azt szeretném megkérdezni , hogy amit az ő produkcióiról leírtál, azt csak a rádió közvetítésekre alapozod? Mert én úgy értettem hogy igen. Mert ha csak közvetítést hallottál akkor - ha teheted és remélem lesz rá lehetőséged - jövőre hallgasd meg élőben. Véleményed nem szándékozom megváltoztatni azzal, hogy megpróbálom rád beszélni a sajátom, csak éppen Christian Franz az a művész akit biztos vagyok benne, hogy nem felvételről, vagy közvetítésekből lehet megítélni. Pont amiatt, ami sokunkat elvarázsolt (én harmadik éve látom, hallom és már most várom, hogy jövőre újra jöjjön). Ő egy olyan összetett művész, akinél a hang csak egy dolog (számomra gyönyörű hang és ideális wagner tenor - no de ez a szubjektív rész) a "jelenséghez" és művészi nagyságához azonban még sok dolog hozzátartozik. Ő valami olyan dolognak a birtokosa, amelyben elválaszthatatlan egységet alkot a muzikalitás, az énekhang, a színészi képesség, és a kisugárzás - ilyenek az igazi tehetségek. Nos ezek nagy részét a rádió nem közvetíti. Abban sem vagyok biztos, hogy a hangot olyan jól adná vissza. No picit hosszú lett :)
Opernglas, avagy operai távcső... • 158182008-05-22 22:27:36
Kálmándi Mihály a Bolygó Hollandi címszerepét énekli a Prágai Operában!!!

Gondolom,ezért mondta le a budapesti Don Carlos előadásokat!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 217592008-05-18 10:52:21
Köszi a beszámolót!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 217562008-05-18 10:10:35
Milyen volt a tegnapi Don Carlos????????
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 217272008-05-15 17:31:28
Hupsz ezt nem olvastam el. Lehet, hogy ez volt az oka - ez logikusabb mint amit én gondoltam...
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 217262008-05-15 17:29:56
Tényleg volt hangosítás a kóruson a Don Giovanniban!!! Vagy kifejlesztették azt a képességüket a kórustagok, hogy enyhén visszhanggal tudnak énekelni, biztos annyira jó a fejrezonanciájuk :)

No de komolyra fordítva a szót, tényleg ki voltak hangosítva, bár szerintem nem azért, mert nem lett volna elég a kórus ereje, hanem, mert kicsit földöntúlivá akarták tenni a hangzást... Hogy sikerült e nekik az persze más kérdés...

Kb. 2-3 éve volt olyan egy olyan opera előadás, ahol a háttérben éneklő kórust felvételről oldották meg, ez azért biztos, mert olyan háttérzaja volt a kórusnak, mintha diktafonnal vették volna fel... Sajna nem emlékszem melyik előadás volt az - az ilyen rémes élményeket mindig törli a memóriám, da az tuti, hogy később már élő kórust alkalmaztak, mert mikor legközelebb láttam azt az operát, emlékszem, hogy kifejezetten vártam ezt a részt és SZERENCSÉRE elmaradt az élmény :)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 215332008-05-04 22:43:55
Légyszi részletesebben írjatok Muskátról.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 215222008-05-03 23:32:17
Milyen volt a Turandot?
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 5932008-04-23 22:13:22
Én hallottam a MÁO-ba Elviranak idén. Összességében szépen csinálta - főleg a második felvonásbeli áriát, de az én izlésemhez képest, nem volt elég drámai hang. Én jobba szeretem, ha Elvira nehezebb hang, de ez szerintem izlés dolga és az énekesnő teljesítményéből nem von le.
Balett-, és Táncművészet • 2382008-03-23 20:37:37
Egy fantasztikus művész távozott. Azt hiszem hatalmas űrt hagyva maga után a klasszikus balettben. Rengeteg fantasztikus előadást láttam vele, a neve mindig garancia volt arra, hogy remek előadást fog a közönség látni, és biztosan nem én voltam az egyedüli, aki mikor balett jegyet vett megnézte melyik előadást táncolja ifj. Nagy Zoltán. S ha tehettem - és még volt jegy - akkor csak az ő előadására vettem jegyet.
Wagner • 12862008-03-22 11:24:08
Egész jók voltak a viráglányok, de nem hiszem, hogy ők lennének a kiemelendők a tegnapi Parsifalból.
összességében nem volt rossz előadás - szerintem. Sajnos Valter Ferenc (Gurnemanz) és Molnár András kifáradtak a harmadik felvonásra és ez sokat rontott a teljesítményükön. Mondjuk szerintem Valter nem való Gurmenanznak - de ehhez képest az első felvonásban még egész jó volt. Viszont Németh Judit és Perecz Béla nagyon jók voltak, mind hangban mind karakterben. Egrit én nem szeretem és azt gondolom nem is volt túl jó. A zenekar elég szépen játszott viszonylag kevés gikszerrel és Kovács Jánost is dícséret illeti, bár tőle nem újdonság, hogy Wagnert nagyon érzi - én ezt gondolom.
Opernglas, avagy operai távcső... • 153892008-02-11 21:12:55
Kicsit régen olvastam ezt a topicot, és lehet, hogy leírta már valaki, de végül kiderült, hogy Rálik elvállalta e Szegeden a nyári Turandotot? Illetve lehet e már tudni valamit a szereposztásról?
Turandot • 762008-02-11 19:23:00
Én is láttam a miskolci vendégjátékukat. Azért mentem el, mert előtte Prágában nagyon tetszett. A miskolci színpad kb. fele akkora mint a prágai ezért a látvány nem volt annyira teljes, de még így is nagyon jó volt. Teljesen egyetértek azzal, hogy lenne érdeklődés itthon a ritkábban hallható operák iránt, meg az olyan előadásmód iránt is, amely nem abból áll, hogy az énekes kiáll a színpad szélére és "elnyomja" a szerepét, s hogy eközben lép egyet jobbra, egyet balra, de hogy miért azt már a sok beállás miatt senki nem tudja, csak talán a rendező, aki pár éve megrendezte. De ebből a szempontból, az idei Elektra reményekkel tölt el... :)
Azt gondolom, hogy egy igazán jó operához hozzá szabad nyúlni nyugodtan - persze csak jó rendezőnek - mert az igazi remekművek minden kor emberének mondanak valamit, és ezt több féle módon lehet közvetíteni, több korba, szituációba elhelyezve. A zene pontosan kijelöli, hogy meddig lehet elmennie egy rendezőnek. Persze fenn áll a veszély, hogy rossz rendező nyúl a dologhoz és akkor...
Turandot • 732008-02-11 18:51:18
Amikor én hallottam Kalafnak, akkor éppen kitűnő formában volt. Esetleg látta kinnt Leoncavallo: Bohémek című operáját is? Érdekelne a véleménye.
No és persze hamár Prágáról van szó, a Jenufa ott az igazi (azt mondjuk a Národní Divadloban láttam)
Én a gulasokat mindig housková knédlivel eszem, de lehet, hogy a rizs is nagyon jó hozzá.
Turandot • 692008-02-11 17:58:20
Ja és szerintem a "sörben párolt marhagulyáshoz" kötelező a knédli ... :)
Turandot • 682008-02-11 17:56:18
Én voltam Turandoton tegnap. Szerintem egy korrekt előadás született. Farkasréti - tavaly talán jobb volt - de idén is elénekelte a szerepet. Nekem hiányzott a tűz és az átélés a szerepformálásból, de sajnos (szerencsére :) ) sokat néztem a Marton féle előadásokat felvételről és szeretem nagyon azt is, amit Lukács csinál és hozzájuk hasonlítok. Hozzájuk képest Farkasréti nem egy nagy szám. de ha eszembe jut kb 4 éve Francesca Paténe hogyan rikoltozott az Erkelben mint Turandot - akkor viszont remek volt. Bándit én nem szeretem Kalafnak. Létay Kiss Gabriella Liúja gyönyörű volt - méltán kapta az este a legnagyobb tapsot.
Egyébként én is láttam Prágában a Turandotot kb.: 2003-ban. Ott hallottam élőben a legjobb Kalafot eddig. Igor Jan volt, lehet hogy van más aki nála jobban énekli, csak azt nem hallhattam sajna élőben. Szerintem is nagyon jó a prágai előadás - bár szerintem a hazai Kovalik rendezés jobb, bár mamár sajnos úgy érzem, hogy senki nem tudja mit miért csinál, hát fel lehetne kicsit frissíteni a magyar rendezést... szerintem megérné a fáradságot, mert így is mindig siker, de úgy...
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 210642008-02-08 22:35:37
Volt valaki Rigoletton? Milyen volt? Fekete Attila, Massányi milyenek voltak?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 209172008-01-29 11:57:20
Én az Operában - koromra való tekintettel csak a második Miko, a színpadon a zenekar féle Kovalik és a kb 3 éve bemutatott Szinetár féle Kékszakállú rendezéseket láttam. Hát nem voltam odáig értük. A mű olyan remek, hogy még ezekkel is élvezhető volt, de érdemelne egy jobbat!
Nem tudom, hogy rajtam kívül - az itt hozzászólók közül - ki látta a Miskolci Alföldi rendezését a Kékszakállúnak (kb.: 2005-ben de lehet, hogy 2004-ben) Polgár és Wiedemann előadásában, de nekem az a színpadra állítás nagyon tetszett. Nagyon kifejező volt. No pl. azt szívesen látnám újra akár az Operaházban is.
Opernglas, avagy operai távcső... • 153122008-01-28 10:59:46
Én három évvel ezelőtt láttam a Prágai Nemzeti Színházban - mert ott játszanak operákat is, nem is akárhogyan - a Jenufát és a Kostelnicka a Silja volt, vendégként.Akkor sem volt már fiatal, de fantasztikus volt, nagyon nagy élmény volt. No persze az egész előadás remek volt, mert ha valakik, hát a csehek érzik a Jenufát...érthető módon. Furcsa volt elsőre, hogy pont a csehek külföldi vendéggel énekeltették, ha csak két előadás erejéig is ezt a szerepet.
Bár az itteni előadás sem volt rossz, csak néhány énekes kiejtése volt kicsit érdekes :)
Wagner • 10392008-01-19 23:28:30
Szerintem is nagyon jó volt a pénteki előadás. Bándi számomra nagy meglepetés volt. Eddig nem kedveltem nagyon, egy atombiztos énekesnek tartottam, de semmi különös( kivétel Csajkovszkij Pikk Dáma-mert abban remek volt). Mostmár értem mi volt a baj. Olasz tenor szerepekben hallottam, holott, neki Wagner való (no meg a Csajkovszkij... - szerintem.
Én a Vénuszt éneklő művésznő fogyási teljesítményét nagyon csodálom és becsülöm érte, de tegnap akkor is hamis volt, akármennyit fogyott és egy operaénekes esetében mégis ez a fontosabb szempont - nekem.
Kálmándi mint eddig mindig mikor én láttam hallottam nagyon jó volt, és szerintem is remek volt a zenekar Győriványi keze alatt - remélem a jövőben fog vezényelni itt, mert jót tenne Operaházunknak.
Azt tudja valaki, hogy Temesinek mért kell ilyen borzalmas ruhát és parókát viselnie? Ő az életben elég jó megjelenésű, elegáns nő, mért kell elcsúnyítani?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 207822008-01-14 19:05:04
2007. szeptember Varázsfuvola 1. felvonás Éj királynője ária, Hertelendy Rita. A közepén rosszul lépett be (fél ütemmel korábban) és nem tudott visszatérni - totál szétzuhanás - csak az utolsó két-három ütemben tért vissza, de lehet, hogy a zenekar érte be... (?) A karmester Medveczky, aki derekasan állta a sarat, a zenekart nem engedte széthullani, ők legalább kitartottak. Integetett veszettül az énekesnőnek, de teljesen fölöslegesen, mert esélytelen volt, hogy visszatér. Bár a végére sikerült mégis.
No ezek szerint nálunk ez már csak így megy...
És csöndben jegyzem meg, hogy van egy Miklősa Erika nevű szoprán aki magyar...és sok helyen énekli a szerepet óriási sikerrel. Én a vezetőség helyében kezem lábam törném, hogy rávegyem az itthoni éneklésre, és egyeztetnék vele ezerrel.
Nem akarom bántani őket de...
No igen a rendezés szerintem már a bemutatón sem lehetett jó, de most... Nem hallottam Herczenikkel, de nem tudom elképzelni, nem az a hang - SZERINTEM.
Opernglas, avagy operai távcső... • 152142008-01-08 19:36:08
Én is szerencsétlennek tartom, hogy magyar nyelven fogják énekelni, de nem feltétlenül az éerthetőség illetve érthetetlenség okán. Én azt gondolom, hogy a legfontosabb érv az eredeti nyelven történő előadás mellett, hogy a zeneszerző olyan zenét írt amely az eredeti nyelvhez illeszkedik a legjobban, azzal alkot tökéletes egységet, és ezen csak ront egy fordítás legyen az akármilyen zseniális.
De emellett nem gondolom, hogy az operába nem járó fiatalok a nyelv miatt nem mennek. Akit nem érdekelt eddig az opera, az szerintem még csak nem is sejti, hogy nem magyarul éneklik, el sem gondolkodott ezen. Sokkal inkább olyan előadásokat kellene létrehozni, mint pl. most volt az Elektra, vagy a nyári Mupa-s Wagner napok. No azzal a színvonallal már lehet elérni dolgokat. Nekem van olyan barátom, aki egyszer gyerekkorában volt operában és úgy döntött akkor hogy semmi pénzért soha. Most megnézte az Elektrát és azóta már van két jegye más előadásokra, mert akkora élmény volt neki :)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 206542008-01-06 11:02:03
Mért lenne "műaggodalom". Én azért járok operába, mert a lehető legjobbat szeretném hallani egy előadásban. Elfogadom, hogy nem a Scala közelében lakom, és nem minden este hallhatok világsztárt :) De vannak jó énekeseink akiktől szerintem elvárható, hogy jók legyenek. Az aggodalom nem a művész lelkivilágának szól elsősorban, hanem a teljesítményének, amit hallunk. Amikor értük aggódom, én önző módon magam miatt mint a közönség része miatt aggódom, hogy jót hallhassak...
Kiss B. Atilla • 1082008-01-06 10:57:17
Ezek szerint félre értettem azt a mondatodat bocs érte.
Kiss B. témában pedig itt van a véleménykülönbség közöttünk. Szerintem kifejezetten különleges színű hangja van. Elfogadom, hogy neked nem tetszik, ez egy teljesen szubjektív kérdés. Erről vitázni olyan mintha arról leveleznénk, hogy én nem szeretem a szilvásgombócot, pedig a többség oda van érte :)
Szerintem hőstenor hang, de mondom ízlések és pofonok...
Azt írod, hogy olyan tenor mint Kiss B. van jópár. kikre gondolsz név szerint? Komolyan érdekel.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 206512008-01-06 10:49:15
Én általában 400 Ft-os "nemlátó
" jegyet veszek a harmadik emeletre, majd nem ülök a helyemre, hanem vagy az üresen maradt helyeket foglalom el, vagy végig álom az előadást és úgy látok nagyjából mindent. Ilyen 400-as jegy mindig van, csak a péntztáros nem mondja rá kell kérdezni.

Ahogy éjszaka is írtam Lukács magához képest volt gyenge - nekem. Gyönyörű hang fantasztikus kisugárzás, stb. Egyébként én leginkább érte aggódom, mert még fiatal ahhoz, hogy ilyen tehetséggel és képességekkel esetleg gyenge első vagy akárhányadik felvonást énekeljen. És ezt most nem csak a tegnapi Nabuccora értem, mert már volt korábban is ilyen élményem vele. Egyszer van rossz nap sokszor az már valami "bajt" jelent.
Szerintem Perencz egyáltalán nem énekel fogottan, de mindenkinek más a füle:) De ami nála nagyon fontos, hogy sokszínű. Biztosan látták mint Scarpiát vagy mint Jagot amikor nagyon erős játékot hozott és igazi vadállat volt, amit Nabuccoként a második felvonásbeli kettősben csinált(kéri Abigailt, hogy Fenena életét hagyja meg...) vagy az áriában az gyönyörű volt. Az én meglátásom szerint változik a szerepekkel az egész ember, és ez nagyon ritka.
Láttam már jó színészi képességekkel megáldott énekest közepes hanggal, és fantasztikus hangot aki úgy mozgott mint aki azt se tudja hol van. No de hogy a kettő találkozzon az a ritka. Szerintem Perenczben találkozik ez és ezért jó.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 206282008-01-06 00:53:31
Ki látta a szombati Nabuccot? Nekem nagyon vegyes volt az élmény.
Az általam tisztelt és jónak tartott Lukács Gyöngyi most elég gyenge volt - magához képest persze - félő, hogy nem neki való szerepeket énekel(?). Régebben meg volt neki a drámai koloratúra de vajon még ma is megvan? Amióta Turandotot énekel - szerintem nagyon jól - azóta nem érzem őt olyan jónak a többi szerepben. Kesselyák gyönyörű nyitányt vezényelt, de sajnos a későbbiekben túl hangos volt a zenekar és ezért Kováts Kolos nem nagyon volt hallható.
Szerintem Perencz mint Nabucco messze a legjobb volt de ez nem volt számomra meglepő, mert ő garanciát jelent - szerintem. Gyönyörű hang és nagyon erős, biztos technikai tudás amivel ő bír, olyan amivel bármit csinálhat és ezzel az előadással is ezt erősítette meg, és ugye az sem utolsó, ha valakiből árad a hang mellett a lélek is a színpadról, no belőle áradt most is :) - ez most elég érdekes megfogalmazás lett... - de talán lehet érteni mit akartam mondani vele.
Fekete Attila biztos jó volt de én nem szeretem -ennek okára nem tudok rájönni, szép hang, és még a megjelenése is elmegy, de számomra irritáló, de erről nem hiszem, hogy a művész tehet. Kiváncsi vagyok mások véleményére is, hogy mit gondolnak az előadásról?
Kiss B. Atilla • 1052008-01-06 00:28:39
Én Kiss B. hangját nagyon ritka és értékes hangnak tartom. Valóban van, hogy nem jó, főleg a tavalyi évadban volt ilyen, de talán ez az év jobban sikerül neki. Nem is énekel idén annyit, és ez jó. Én hallottam azt a Caballés szegedi koncertet a helyszínen, és szerintem is remek volt a Hazám, hazám. Ott énekelte Kalaf áriáját is és megvolt neki, ráadásul szépen. Én csak amiatt aggódom egy picit, hogy esetleg elfárad a harmadik felvonásra, és ugye a Turandotban azért oda nagyon kell a hang, de majd meglátjuk. Egyébként szó esett Molnár Andrásról is aki szerintem is remek Wagner tenor volt, mert bizony ő is fárad, meg idősödik, de azért még mindig nem rossz, de én kb három éve hallottam Kalafnak az Operában és az valami borzalmas volt. Aki látta már valaha a Turandotot az tudja, hogy a Kalaf ária végén nincs zenei szünet, hanem folytatódik az előadás, de mivel az ária fantasztikus mindig tapsol a közönség és le kell, hogy álljon a zene. Nos ezt Molnár Andrásnak úgy sikerült elénekelnie, hogy senki nem akart tapsolni... Ezt nem azért írtam le, mert Molnár Andrást akarom bántani, csak azért, mert korábban valaki azt is írta, hogy voltak vannak és lesznek is tenorok. Ez - szerintem - tévedés. Nincsen Magyarországon tenor túltengés SŐTTTTTT!!!!! Ezért énekeltetik őket halálra.
Hű de hosszú lett - bocsánat érte
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 202062007-10-15 22:05:39
Kicsit kesve szolok a temahoz, de szeretnem hozzatenni, hogy szerintem is nagyon fontos a szineszi jatek is az operaszinpadon, de ne felejtsuk el, hogy kivetelesen pont Scarpia eseteben van ilyen enekesunk. Biztosan az itt irok, ezt olvasok kozul is sokan hallottak lattak a szerepben Perencz Belat, aki nem csak fantasztikusan enekli, hanem nagyon jol szemelyesiti meg Scarpiat.
Bocs, hogy ekezetek nelkul irok, csak kulfoldi klaviaturat hasznalok, kulfoldon nyilvanos netezo helyen.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 199572007-09-14 12:53:34
Hupsz, a nekem véletlen lett nagybetű, nem vagyok olyan beképzelt :)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 199562007-09-14 12:52:38
Ezek szerint nem csak Nekem van problémám Berkes Jánossal mostanában. Én is láttam tavaly Sümegit nekem is tetszett mint Violetta és jó lenne, ha idén is énekelné. És szerintem Perencz összehasonlítása nagy bariton elődökkel teljesen jogos. Én is hallottam tavaly többször (pl.:Nabucco, Rigoletto, Scarpia) és mindig nagyon tetszett. Az egyetlen ami fura volt vele kapcsolatban, hogy Rigolettonak túl "délceg" ha lehet ezt a szót használni, de amit külsőleg nem hoz, azt hozza hangban. Szóval szerintem talán az egyetlen hangfaj az Operában amiből jobban áll az a bariton (Perencz, Fokanov, Kálmándi és bár fiatal még de ide sorolható lassan szerintem Massányi is) Persze ez csak az én véleményem.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 199462007-09-14 00:30:05
Látta valaki idén a Traviatát (rajtam kívül)? Mi a véleményetek róla? Én azt gondolom, hogy egy ilyen művet úgy előadni, ahogy most sikerül az Operának, az bűn. Az egyetlen ami jó volt benne - nagyon jó - az Perencz Béla Germontja, de Perencz mindig jó, mert gyönyörű a hangja és atombiztos a technikája. Violetta - Bazsinka Zsuzsa (szerintem szörnyű, de én a művésznőt úgy ahogy van nem szeretem tehát lehet, hogy nincs teljesen igazam) Alfred - Berkes János hihetetlenül rossz volt. Én tudom, hogy idősebb és nagyon tisztelem a pályáját, de azt tudnám leginkább tisztelni, ha belátná, hogy van már ami nem neki való. Arról nem is beszélve, hogy még a harmadik emeletről is látszik, hogy küzd minden hangért, és az is érződik, hogy az apját éneklő Perencz tízszer több energiát sugároz mint az állítólag huszonévest éneklő Berkes. Tudom, hogy Perencz egy tizessel ha nem tizenöttel fiatalabb nála. De ez nem zavarna, ha Berkes leénekelné a csillárt, de így...
És Verdi műve nem ezt érdemli. Arról nem is beszélve, hogy egy olyan kaliberü bariton mint a Perencz jobb társaságba való.
Kiváncsi vagyok másnak mi erről a véleménye.
TOP 10 - Kedvenc énekesek • 762007-09-10 20:52:38
Üdv!

Az én TOP 10 listám:

Lukács Gyöngyi
Marton Éva
Perencz Béla
Polgár László
Gál Erika
Németh Judit
Christian Franz
Edita Gruberová
Placido Domingo
Giorgio Zancanaro
Erkel Színház • 2492007-03-04 22:06:31
Hát ki ezt szereti ki pedig azt : ) De ez a jó szerintem, hogy kinek ez kinek pedig az jön be : )
Erkel Színház • 2472007-03-04 20:30:21
Kedves Verdi13!

Köszönöm, hogy leírtad a véleményed. Megnézném az általad összeállított szereposztással. Törököt jó karmesternek tartottam már régen is, a decemberi Nabucco óta pedig az egyik legjobbnak. Kálmándit is szeretem. Kovácsháziról már leírtam a véleményem, és teljesen egyetértek azzal amit róla írtál.
Bevallom a teljes Carment Gál Erikával még nem láttam. A Habanerat már hallottam tőle. Nagyon tetszett. Persze nem csak az. Összességében nagyon szeretem amit csinál. Nagyon tehetséges. Eddigi Carmen élményeim Pánczél Évához, Kovács Annamáriához kötődtek - már ami az élő előadást illeti. Hozzájuk képest Vizin Viktória óriási különbséget jelent. Egyébként mindkét idősebb művésznőt hallottam már más darabokban amikben jók voltak, olyan szerepekben amik nekik valók...Senkit nem szeretnék bántani de mostmár remélem mi is eljutunk oda - ha lassan is - hogy opera JÁTSZÁS legyen Budapesten, hogy az éneklés ne zárja ki a mozgást - vagy fordítva : )És erre bíztató jeleket lehet látni például Kovácsházi és Gál - meg még hál Isten több más művész produkcióiban. Sajnálom, hogy a Gál féle előadásról lemaradtam, de bevallom, hogy Wendler Attilát nem szeretem, és ezért nem néztem meg a másik szereposztást.

Üdv: Ambors
Erkel Színház • 2412007-03-03 13:33:27
Ja egyébként bárki más véleménye is érdekel aki látta a 2-dik Carmen szereposztást, csak Verdi13 említette, hogy látta-ezért emeltem őt ki.
Erkel Színház • 2402007-03-03 13:23:43
Én is láttam a Carmen második szereposztását az Erkelben csütörtökön, és ha jól olvastam Verdi13 is. Én kiváncsi lennék a véleményére.
Az enyém egyébként a következő: nagyon tetszett az előadás. Már nem először láttam ezt a rendezést, de most tetszett igazán. Valahogy, olyan friss volt az egész. Lehet, hogy az új beállók lelkesedése miatt. Nekem Vizin Viktória nagyon tetszett. Csinos, szép telt a hangja és véleményem szerint nagyon jól kezeli az alsó váltóhangját - amira az én fülem nagyon érzékeny. Kovácsházit talán més sosem hallottam ilyen jónak, pedig kedveltem őt eléggé eddig is - nagyon tetszett a Nürnbergiben is, de szerintem neki ez a szerep telitalálat. Molnár Levente is jó - bár szerintem - még fiatal a szerephez a hangja. Most is jó, de igazán tíz év múlva tudom vele ezt elképzelni. Nekem talán Herczenik Anna lógott ki a sorból. Az én fülemnek az ő hangja nem Micaela. Szerintem egy sokkal líraibb hang illik ehhez a szerephez. Ennek ellenére a harmadik felvonás beli áriát elég szépen csinálta.
Hát ezt gondolom én.
   
Hírek
• Elmaradnak az Operaház előadásai
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Narrátor: Mécs Károly
A Zeneakadémia Kamarazenekara
Koncertmester: Rolla János
Haydn: Krisztus hét szava a keresztfán, Hob. XX:1B

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Narrátor: Mécs Károly
A Zeneakadémia Kamarazenekara
Koncertmester: Rolla János
Haydn: Krisztus hét szava a keresztfán, Hob. XX:1B
Élő közvetítés!
A mai nap
történt:
1809 • Megnyílt a Royal Opera House Londonban
született:
1587 • Francesca Caccini, zeneszerző († kb. 1640)
1916 • Simándy József, énekes († 1997)
1971 • Anna Netrebko, énekes
elhunyt:
2008 • Maurizio Kagel, zeneszerző (sz. 1931)