vissza a cimoldalra
2018-10-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61159)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4071)
Társművészetek (1278)
Kedvenc előadók (2824)
Milyen zenét hallgatsz most? (24998)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Momus társalgó (6348)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11291)
A csapos közbeszól (95)

Opernglas, avagy operai távcső... (20149)
Kiss B. Atilla (185)
Operett, mint színpadi műfaj (3727)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2934)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1120)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4357)
Lisztről emelkedetten (921)
Élő közvetítések (7459)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1506)
Franz Schmidt (3199)
Zenetörténet (239)
Zenei események (993)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (592)
Charles Gounod (220)
A hangszerek csodálatos világa (182)
Gioacchino Rossini (1019)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Amarilla
Leírás:
Honlap:
   


Amarilla (361 hozzászólás)
 
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 332892010-09-12 10:56:02
Bocsi, túl sok szót pazarolunk erre a témára, de én először csak azt írtam, idézem: hogy "Petrovics is morc pofa volt (nem igaz) mégis voltak akik szerették."
Erre a fórumozó társ nekem írja, hogy biztos nagyon közel álltam hozzá!
Én meg furcsálltam, hogy pont ő írja ezt! Ennyi!
Egyébként nagyon igazad van abban, hogy ne ez legyen már az újság a Magyar Állami Operaházban!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 332722010-09-11 16:19:58
Úgy van, ezt én is így gondolom!
Nekünk nem kell, hogy nagyon jól énekeljen, a többit meg meglátjuk! Horváth Ádám egy szimpatikus figura, a sok morc pofa után már ez is több mint a semmi!
Egyébként mennyivel lenne jobb egy balettművész miniszteri biztosnak, illetve mit tett Vass Lajos miniszteri biztosként az Operáért? Én úgy tudom, hogy nem sokat.
Horváth Ádám találkozni fog a zenekarral, a kórussal, a magánénekesekkel, és úgy tudom, már sok művészt fogadott és a legtöbben bizalmat szavaznak neki.
Mást egyelőre nem is nagyon lehet tenni.

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 332592010-09-11 09:18:53
Bizony, bizony nem tud ám vele dolgozni, mert Kovács kiállt a zenekar és a szólisták mellett!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 332552010-09-10 20:06:49
Pedig a művészetről és a művészekről kelljen, hogy szóljon ez a műfaj! Ha nem ez a fő szempont, csinálhatnak amit akarnak, megette a fene!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 332452010-09-09 21:06:05
"Kovácsot a társulat szereti, és olyan ember, aki bármilyen előadást két próbával jó szinten hoz."

Ez igaz. De Kovács János ennél sokkal több!
A társulati ülésen nem véletlenül zúgott neki és csakis neki percekig a tapsvihar, a bravózás. Nem véletlenül éltették az Operaház dolgozói! Nem tudom, figyelte-e valaki eközben Fischer arcát! Érdekes volt!
Kovácsot nem lehet csak úgy, leváltással pótolni, sőt nem lehet helyettesíteni sem!
Ez az igazság!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 332342010-09-09 19:32:00
Az Operaház honlapján még Kovács az első karmester, főzeneigazgató meg nincs!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 332312010-09-09 19:17:57
De már az évadnyitó tárasulati ülés előtt is lehetett hallani Kovács János leváltásáról.
De aztán kijött a színpadra, és úgy konferálták föl, mint első karmestert.
Fischert meg mint főzeneigazgatót!
No most F. az, vagy nem az?!
Momus társalgó • 36882010-09-09 19:13:29
Hát ez aranyos!
Momus társalgó • 36852010-09-09 12:38:35
Én is így akartam a Rácz Károly-sztorit megfogalmazni, de nem sikerült. Viszont mélyen egyetértek veled.
Egyszer a gyerekem, (még kiskorú volt) és a tv-ben véletlenül TB-re kapcsolt, amikor hallom, hogy az az idióta éppen azt ecsetelte, hogy milyen gazdag is ő szexuális téren, mert ugyanis volt már heteroszexuális, aztán homoszexuális, most pedig éppen az aszexuális idejét éli!
Mire gyerekem nagy bölcsen megjegyezte, hogy " ezek után már csak az maradt, hogy csigává változzon!"
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 332262010-09-09 12:29:34
Én egyébként többek között azt sem értem, hogyha olyan nagy a pénzügyi ínség az Operában, mint azt Vass Lajos évadnyitói beszédében ecsetelte, (ti. 2001 óta nem volt fizetés emelés, és a kormány egyre csak zsugorítottaa pénzeket) ez esetben hogy lehet, hogy annyi külsős és külföldi sztár énekel nálunk az idei évadban!!!!
Félreértés ne essen, jöjjenek, de kiváncsi lennék, miből fizetik többek között Juan Pons, Neil Shicoff vagy Vlagyimir Galusin sztárgázsiját!
Hiszen éppen Holender úr kotyogta el az újságban, hogy a Máo túl sok pénzt fizet a külföldi fellépőknek!
Vass Lajos akkor lett volna korrekt, ha "újévi" beszédében elmondja, hogy csak a magyar közalkalmazott tagoknak, illetve fellépő művészek számára üres a kassza!
Momus társalgó • 36752010-09-08 08:51:22
No jó, én ennél több szót nem pazarolnék TB-re, az sem érdekel, hogy ő más. Tudod, amíg nem teszik kötelezővé....
De groteszk túlkapásnak tartom, hogy ezentúl az -egyébként saját bevallása szerint is a 8 osztályt sem végzett- Rácz Károlyra mint honatyára kellene tekintenünk!
Nekem is az "erkölcsi bizonyítványával" van bajom!
Momus társalgó • 36702010-09-07 17:59:11
Jobb lenne TB-t inkább a holdra lőni!
Undorító, ráadásul nagyképű, és még halál büszke is magára!
Én még azon sem csodálkozom, hogy az MSZP igényt tartana rá.
De az már sokkal felháborítóbb, hogy gyerekeket is kapott örökbe!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 332022010-09-07 17:30:39
Nekem Ssőcshöz tolmács kellett volna, mert nem igazán értettem, hogy mit is akart mondani!
De az azért elgondolkodtató, hogy ugye megemlítette, a balettintézetet már eladták "idegenbe", és kvázi vigyázzunk! mert a szemben lévő épület is tetszik az új tulajnak!

Továbbá: elég nevetséges volt, hogy állítólag már 15 éve "figyeli" az Operát, tehát sokat tud róla!
Szívem szerint megkérdezném tőle, hogy mikor látott előadást e patinás épületben!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 331852010-09-07 09:34:35
"Pedig jó lett volna tudni, hogy de facto meddig töltötte be az állását."

Ez így van, mint ahogy azt is jó lenne tudni, hogy mire és meddig kapott fizetést!
Mert ugyebár most mindent ellenőrizni fognak!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 331802010-09-07 08:57:07
Bizottság helyett 1. rész

Hát érdekes összefoglaló!
Pl: Müller Péter Sziámi stratégiai tanácsadó, hivatalosan nem is létezett!
Hogy ez is mit keresett az Operában? Sajnos ez a kérdés is örökre megválaszolatlanul marad, mert nincs is válasz rá.
Mint ahogy Fischer Művészeti Tanácsadó Testülete is
egy Nagy Hambukk, hazugság várra építve!
És mindenki csodálkozik, hogy mitől is vannak működési problémák a Házban?
Plácido Domingo • 1782010-09-06 21:42:27
Igen,ez igaz, Dimitrova szuper Amneris volt a Scalás Aidában!
Kevés ilyen kivétel van, de hadd jegyezzem meg, hogy Dimitrova vérbeli, sötét színű, nagy volumenű drámai szoprán volt!
Persze,nálunk is voltak, vannak, akik nem a hangjukhoz passzoló szerepeket énekelik, erre nem tudok mit mondani.
Gémes Kati mindig is lírai szoprán volt. Hogy ki talála ki, hogy mezzo?
Viszont Miller sztem bariton volt, nem tenor 2!
Vagy???
Na, összezavarodtam!
Plácido Domingo • 1742010-09-06 20:59:37
Nem muszáj egyetérteni, bár én tartom magam az előbbi véleményemhez!
Egyébként sosem értettem, valszeg az én hibám, hogy mi az a "világos mezzo, mert akkor sztem, de csak is sztem, a világos mezzo ne énekeljen Azuczenát és Amnerist, na, finnyás vagyok, nekem dögösebb hangokkal tetszik, és kész! A világos bariton meg akkor nem bariton hanem tenor2? Na, nem tudom, mert annyira azért nem vagyok bariton szakértő!
Horváth Ádámnak viszont már sokkal jobb "dolga" van assziszem!
Plácido Domingo • 1722010-09-06 20:15:17
Annyit azért szabadjon Domingo védelmében megjegyeznem, hogy nem ő az első, aki a hangfajától idegen szerepeket énekel!
Mindenki tudja, és ezt egy tv-s interjúban el is ismerte Leo Nucci, hogy ő bizony nem bariton, hanem tenor! És amikor a riporter megkérdezte, hogy miért nem a tenor fachban énekel, azt válaszolta, hogy mert nyugodtan szeretne aludni!
De a világ vezető színházaiban fellépő, számomra katasztrofálisan éneklő Carlo Guelfi is tenor, mint ahogy George Petean is, és a hozzáértő vájt fülüeknek talán az sem titok,hogy Agnes Baltsa sem volt soha igazi mezzo!
Tehát nem Domingo törte meg a jeget, de vele sokkal nagyobb a veszély, hogy példáját csőstül fogják követni a magasság nélküli tenoristák,illetve olyanok, akik lusták dolgozni a kényes felső regiszteren!
Plácido Domingo • 1672010-09-06 19:10:06
IL CORRIERE DELLA GRISI
PLACIDO DOMINGO DA TENORE A BARITONO

Nagyon érdekes, és főleg (szakmailag!)mérhetetlenül tanulságos írás! Érdemes elolvasni!
Olaszul tudók előnyben, illetve, kérjük meg Parampampolit, hogy segítsen!
Miklósa Erika • 5302010-09-03 22:59:08
Muszáj üdvözölnöm Parampampoli hozzászólását, mert lám, Isten tudja hányadszor láthatjuk, hogy egyesek tehetetlenek a szakmai érvekkel szemben!

Csak sajnos kevesen vannak, akik ilyen szinten értenek a műfajhoz, mint az akinek hozzászólására reagáltam!
Miklósa Erika • 5222010-09-02 23:00:09
Ez igaz, mármint az, hogy vele tényleg készített lemezt!
De Abbadonak és az ő lemezének semmi köze Budapesthez!
Tucatnyi énekes van, akik sokkal többet letettek az asztalra a Máo-ban, mint M.E.
A sor hosszúra nyúlna, és ráadásul sokan vannak köztük, akik Budapesti születésűek!
Ahogy azt már írtam, minden kapcsolatok és elintézés kérdése!
Ennyi!
Momus társalgó • 36642010-09-02 22:53:15
Ez ugye egy vicc?
Ha igaz,és mindenki számára követendőnek nevezte, akkor talán az exfeleségét is meg kéne agitálnia!
Nem?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 331342010-09-01 17:48:58
Ez igen érdekes!
A díjakról általában • 6582010-08-30 18:32:52
Tudod, még szakmán belül sem lehet a díjazottakat összemérni, hisz sokszor olyan horderejű (szakmai)különbségek vannak köztük!
Példának: Kammersangerin Marton Éva, Edita Gruberova, Ileana Cotrubas, és -ki tudja, mire föl és milyen úton megkapta a titulust Raimondi Ildikó is!
Szted össze lehet mérni az első három világnagyságot Raimondi teljesítményével?
Na ugye!
A díjakról általában • 6552010-08-29 19:37:37
Ne már, hogy M.-t a dalai lámához mérjük!
Nincs semmi bajom vele, azon kívül, hogy a fachjában sztem vannak nála sokkal jobbak is, de mért van az, hogy (és ezzel tudom, hogy nem vagyok egyedül) viszont Miklósa körül úgy érzem, hogy a dolgok "el vannak intézve, meg vannak csinálva"!
Mű szaga van az egész Miklósa-jelenségnek, nagyobb a füstje mint a lángja!
A díjakról általában • 6502010-08-28 23:29:31
Akkor muszáj volt Sztálin apánknak is adni!
Más idők voltak!
De Miklósa miért kapta? A ruhái tényleg szépek, viszont nem ártana az arcát is kivasalni hozzá!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 331072010-08-28 22:59:09
A világ minden kincséért sem szeretnék belefolyni egy ilyen mocskos dologba, akár igaz, akár csak vádaskodás! De meg kell mondanom, hogy nekem is bizony eszembe jutott: ha Sundawill ujdonsült fórumozó kollégánk kezén mentek keresztül az ilyen bűncselekménynek minősülő fiktiv szerződések ( alla Hagyó) akkor miért csak most és itt a fórumon keresztül, nicknév alatt teszi meg a bejelentést?

Állítólag el fog jönni az igazság órája, és ha igaz, lesz egy bazi nagy ellenőrzés!
De szerintem ennek csak akkor lesz értelme, ha egy független bizottság, méghozzá múltbéli igazgatók, Máo-s érdekeltségű emberkék nélkül fogják levezetni!
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 7432010-08-27 23:13:13
Ja, a celebek! Egyébként ma már az Emirátusba kijáró, magukat áruba bocsájtó kurvákat is így hívják!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 330682010-08-27 18:35:05
Ha jól értettem, (mert én nagyon nehéz felfogású vagyok) akkor most minden szem Szőcs Gézára vetődik?
Kérdés: Szőcs tisztában van vele, illetve ismeri művészeinket, önjelölt leendő igazgatóinkat ahhoz hogy rossz és még rosszabb között dönthessen?

A másik: emlékszem Vass kinevezésénél a kedves Hiller bácsi azt mondta, hogy most aztán ő rendbe teszi az Operát!
Meg is kezdték a tisztogatást: első körben mindjárt ki is rúgtak X közalkalmazottat, zenekari tagokat, énekeseket, kóristákat stb.
Viszont a belső ellenőrzés érdekes módon teljes mértékben elmaradt!

Egyébként valaki lejjebb azt írta Harangozóról, hogy az ilyen ember nem való vezetőnek! Ezzel teljes mértékben egyetértek, és engem személy szerint nem érdekel, hogy mit csinált Bécsben!
Kultúrember ilyen agresszívan nem viselkedhet!
De az is elgondolkodtató, hogy ebben az országban nincsenek törvények! Bárki bármit megtehet ha a háta mögött áll a megfelelő Mumus! Elképesztő!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 330462010-08-26 17:56:22
A fejszét elfelejtettük megemlíteni!

A történések viszont azt engedik feltételezni, hogy az erőszak valamilyen formában már benn van a Házban!
Egyébként az egészben a legsajnálatosabb, hogy a vezetés hatalmának megszerzése körüli bonyodalmak, az érdekösszefüggések illetve ellentétek összecsapásainak szenvedő alanya a tagság, a művészek!
Már pedig velük senki sem törődik!
Mint ahogy azzal sem, hogy Operaházunk a legmesszemenőkig le van járatva itthon és külföldön egyaránt!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 330412010-08-25 23:58:52
Igazad van, ezekben a darabokban már van!
Addig örüljünk amíg csak a színpadon használják őket!
Ahogy elnézem a történéseket.....
Momus társalgó • 36582010-08-25 23:56:07
Állítólag nagyon készül rá!
Régi álma a Macbeth, azt hallottam maga választotta ki a szereplőket is!
Hát, majd meglátjuk!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 330272010-08-24 23:15:18
Kupleráj?
Ez már lassan egy hízelgő kifejezés lesz az Operaházra nézve!
Nekem mindig gyanús, ha valaki(k)rendet akarnak tenni!
Mi jöhet még?
Gépfegyver, vagy egyenesen egy atombomba?!
Horrorfilmben érzem magam, ha az Operára gondolok!
Plácido Domingo • 1402010-08-24 19:57:06
Nekem a "foggal-körömmel" a színpadhoz ragaszkodó Domingo bocsánat - én is nagyra becsülöm őt eddigi teljesítményéért- de már szánalmas!
Láttam egy juniusi gálán a tv-ben, igen megöregedett, és a hamuszínű, lesoványodott arc nem éppen jó egészségnek örvendő emberre vallott. Ő tényleg megvárja, amíg tepsiben viszik ki, de magától nem fog elbúcsúzni a színpadtól.

A másik, talán még nagyobb veszély, hogy minden bizonnyal mások is követni fogják a példát, hallhatunk még tenoristákat bariton, netán basszus szerepekben is! Mert ha a nagy Domingo divatba hozta, azt mindenképpen követni fogják!
A szerzők úgyis meghaltak!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 329422010-08-21 03:02:25
Te ide figyelj momo!
Mit gondolsz, te mondod meg nekem, hogy mit csináljak és mit ne?
Ha-ha!
Aki itt letorkol, és kicsavar témákat, beszégetéseket, az tudjuk, hogy te vagy!
Úgy hogy mellőzd a velem való kötözködést, mert nem biztos, hogy jól jössz ki belőle!
Nekem van egy véleményem Fekete Attiláról, (másnak is lehet, és én azt tiszteletben is tartom) akit egyébként nagyon tisztelek, és tehetségesnek tartok, és sztem senkit nem torkoltam le. Hozzád meg -sok más fórumozóhoz hasonlóan- nem is kívánok szólni, úgy hogy te is mellőzz engem, ha megkérhetlek!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 329222010-08-20 19:49:14
Olvasom a sok "C-s" beírást, mintha Manrico szerepe csak ebből állna. Jó az egy, vagy több masszív H-val is, ne már hogy ezen lovagoljunk tovább!
A szerep lényege a hangszínben és a vivőerőben van, mert hőstenor szerep ám ez a javából! És éppen ez az ami hiányzik Fekete Attilánál! Ő a volument "rányomással" illetve préseléssel kívánja elérni, mert a hangja természetes színe sokkal világosabb, vívőereje jóval kisebb mint amit Manrico szerepe mindenképpen megkívánna.
Sajnálom, hogy magára erölteti a hőstenor szerepeket, és nincs a vezetőségben senki, mint a régi, szép időkben, amikor egy Lukács Miklós vagy egy Mikó azt mondta az énekesnek, hogy "bocsánat, de ez a szerep nem a tiéd"!
Most mi van? Kell egy Trubadúr a Budafestnek, mert most éppen ez megy, Fekete meg éppen jó mert elénekli x összegért, fiatal, jól néz ki, a többi meg majd legyen szószerint az ő baja!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 328972010-08-19 20:47:48
Meghódítja a világot Domingoként!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 328932010-08-19 20:07:40
Karizs sztem is a világ egyik legnagyobb énekese volt! Mindegy, hogy nem jutott el szinte sehova, nem az a lényeg! Nagy volt és kész!
És ami a lényeg: hangjához való szerepeket énekelt!
Vagy a hangja volt meg a szerepekhez? Nem tudom, de olyan Hermann, Kalaf, Trubadúr nem egyhamar fog születni!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 328592010-08-18 18:21:49
Igen 10 éve énekel, voltak nagyon jó előadásai is, pl a közelmúltban előadott Don Carlos stb.
A vészharangot nem kell kongatni, mert kongatták már eleget másoknál is, még sem mindig azok mentek tönkre!
De Manricot személy szerint korainak, és talán soha nem neki valónak tartom. A magas hangok erő feletti préselése és gyakori alulintonálása sztem elgondolkodtató!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 26012010-08-13 19:35:05
Egyébként én csak 1 fél mondatot nem értek Heiner kritikájából: " a maga családi hátterével" tulajdonképpen mit is akart mondani?
Illetve tudom, de nem értem, minek ilyesmit egy opera-kritikában megemlíteni! Sztem nem tartozik ide, de mindegy!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 26002010-08-13 19:27:44
A magam részéről Rácz Ritáról annyit, hogy fantasztikus hangmagassággal és jó technikai tudással rendelkezik. Emellett csinos is.
DE!!!!
A hangja még koloratúrok között is meglehetősen kicsike, vivőereje - nem csak a tutti részekben -egyenlő a nullával. Egyszerűen nem jön át. Egy zenekari mezzoforte már betakarja. Hallhattuk ezt, vagyis bocsánat emiatt nem hallhattuk a Rózsalovag egyes részeiben, a Carlos mennyei hangjánál pedig bele kellett bujnia a mikrofonba, hogy kihallattszódjon a nézőtérre! Ez az egyetlen nagy pechje az egyébként tehetséges énekesnőnek!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 328142010-08-09 19:48:29
Persze, az már a kezdetektől nyílvánvaló volt, hogy egyedül neki lett volna érdeke, ő hivatta tanácsadónak is!
Egyébként a Rádiózenekar szétzüllesztése után kisértetiesen hasonlítanak az operaházi események is az ott történtekre!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 328102010-08-08 17:15:53
"... Holender jó a MET-nek, jó Münchennek, nekünk nem jó."
Hát kérem szépen, aki ilyen kijelentéseket tesz, az nincs tisztában azzal, hogy nálunk minden tekintetben, de elsősorban anyagiakban más dimenzióban élünk! És ez így lesz még egy jóóóó darabig.
Egyébként a változtatások, amire utalt,az alatt pölö éppen egyik "klassz" tanácsa értendő, hogy ugyanis minek a tagság, menesszék a közalkalmazott énekeseket, és vendégként szerződtessék őket. Így nagyobb teret kapnak a külföldi művészek is! Hát nem is tudom,.... ha azt vesszük, hogy állítólag nincs pénz, de hadd ne mondjam, mennyit kapott a szörnyűséges Maroccu kisasszony, vagy Hampson úr, a milyeinknek meg 9 éve volt utoljára fizetésemelése....Arról nem beszélve, hogy szakmai nívó szempontjából egyik főszerepet éneklő énekesünket sem cserélném el az ezévben nálunk fellépő külföldi művészekkel!
Mint az sem mellékes, hogy a távolból nem lehet tanácsokat osztogatni. Hány előadáson is volt itt Holender Úr? A magyar énekeseknek többször Bécsbe kellett kimenni hozzá előénekelni, de nem a Staatsoper számára, hanem a Máo előadásaira!
Ezzel együtt köztudott, hogy nem magyarbarát, márpedig ezt a tényt sem lehet felületesen kezelni!

Egyébként egy mondat erejére visszatérnék Fischerre!
Azzal a bizonyos láthatatlan művészeti bizottsággal meddig fogják még etetni az operaházi dolgozókat?



Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 327962010-08-07 18:02:18
Nekem Holenderrel kapcsolatban csak egy kérdés motoszkál a fejemben!
Mi köze van hozzánk, és milyen alapon dumál bele a magyar operai élet legbelsőbb ügyeibe, és az Erkel színház sorsába?!
Véleményét ismerjük, a magyarokhoz való empátiáját nemkülönben.
Menjen a jó fenébe, ez az én szerény vélenényem!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 327542010-07-30 07:52:43
Hát persze hogy nem!
Hányan mondanak le, adnak vissza szerepet, (lásd:Rost, nem tudom hányszor cserben hagyott Melindája) de tiszta vizet nem ártana SE-nek tölteni a pohárba! A lemondott munkát pedig valamelyik kolléganőnek kell elvégezni! Ha valaki beteg, akkor a többi szerepre is beteg, vagy betegen is énekel! Ilyen is elő szokott fordulni a Házban! Véleményem szerint a művésznő azért is került újra nehéz helyzetbe, mert a legtöbb kollégájával megromlott a kapcsolata. Ebből kifolyólag nem szívesen helyettesítik, amikor csak úgy elmegy a kedve egy szereptől.
Ettől függetlenül nem szégyen azt mondani, hogy nem elég az idő a szerep megtanulására, vagy úgy érzem nem nekem való ez vagy az a szerep, vagy várok még 1-2 évet! Őszinteséggel elkerülhetők a kellemetlen helyzetek. Szerintem.
Olvasói levelek • 79622010-07-29 19:12:00
Úgy van! De az énekesek is panaszkodtak, ez viszont tuti!
Olyannyira, hogy még tartott a Szinetár-éra, de már Kerényi nem rendezett az Operában.

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 327232010-07-29 15:06:59
Gábor Géza Pestre szállításának én sem örülök annyira, de -ezt ma hallottam- "kidőlnek a basszusok, ezért szükség van rá!"
Hát nem tudom...
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 327202010-07-29 14:27:12
Egészen pontosan a premier előtt volt lekettőzve egy másik énekesnő mellett, de a próbák megkezdése előtt 2 nappal visszaadta a szerepet. De a Budafest után sem állt be, hirtelen Rálik Szilviának kellett helyette megtanulnia norma szerepét.
Ebből persze messzemenő következtetéseket nem szabad levonni, de egy biztos: az idei évad közben és után feltűnően megnőtt a megbetegedett énekesek száma! Úgy tudom, több énekesnek szó szerint felmondta az idegrendszere a szolgálatot! Ezen sztem nem is lehet csodálkozni, ha végig vesszük mennyi nyomásnak és fenyegetésnek voltak kitéve az utóbbi 2-3 évben!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 326852010-07-28 14:24:38
És mikor énekelte el live ezt a szerepet? Vagy csak én nem tudok róla?
Bizet és a Carmen • 892010-07-28 09:35:24
Ez így van, de a Szegedi Szabadtéri nem először jár el ilyen etikátlanul. Más is került már Atalához hasonló helyzetbe, csak azok nem kaptak ilyen visszhangot!
Olvasói levelek • 79582010-07-28 09:31:44
Jó, tényleg, Vidnyánszky sem rendezett azóta....

Viszont, mikor kitör a tagság körüli bonyodalom, sajnos igen kevesen emelték fel szavukat a közalkalmazotti státusz mellett.
Sokan mostanra döbbentek rá, hogy ha az énekeseket szélnek eresztik, (már pedig a leghasználhatóbbakról volt szó: Lukács, Fried, Sümegi, Németh stb)ez esetben sok szerep gazdátlan marad, vagy kinyithatja az Operaház a bukszáját, ha külföldi szereplőket akar hozni!
Nem beszélve arról, hogy elveszíthetjük énekeseinket. Lám, a fiatal generáció már ki is szerződött, ahelyett, hogy itthon megbecsülnék őket!
Azon sem lehet csodálkozni, hogy a 10-15-18 éve itthon státuszban dolgozó, de külföldön is sokat teljesítő énekeseink sem szerettek volna megválni tagságuktól, hiszen sokat letettek már az asztalra az Operában. Egyébként a közalkalmazotti státusz adta biztonság oda vissza is igaz!
Olvasói levelek • 79572010-07-28 09:16:09
-reagálhat-
Olvasói levelek • 79562010-07-28 09:15:42
Bocs, de nem hogy komolyan gondolom, de tudom is, hogy Kerényi enyhén szólva is bunkó stílusával vívta ki az énekesek ellenszenvét, (nem csak a világsztárokét)és ennek hangot is adtak!
Egyébként nyugodtan ragálhat az,aki máshogy tudja, vagy vitatja az általam leírtakat!
Olvasói levelek • 79522010-07-27 21:28:37
Én is meglepődtem azon, hogy Zéta pont ezeket a neveket dobta be! Még arra is gondoltam,hogy talán provokációnak szánta, mert bocsi, de tegye fel a kezét az, akinek hiányzik Galgóczy vagy Nagy Viktor munkája!
Viccet félretéve, Kerényi nem a rendezéseivel szakította ki magát az Operaházból, hanem már nem akadt énekes, aki dolgozni akart volna vele!
Amikor még meg volt a tagság nagy része, úgy emlékszem, csőstül mentek az énekesek Szinetárhoz panaszkodni Kerényi stílusa miatt! Volt ám ott anyázás meg mindenféle érdekesség!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 326682010-07-27 12:41:43
Igen jobb így, mint ha megvárta volna a hanyatlást.
De én azt sem tudtam volna elképzelni, amint Kovalikkal és Fischerrel egyezkedik, és a habitusától távol álló dolgokra kényszerítik. Nem beszélve arról, hogy abszolút jogosan, de ő aztán nem engedte volna porig alázni magát! Talán ez is szerepet játszott a döntésében. Ki tudja!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 326652010-07-27 08:27:20
Én is nagyon örültem, hogy Kelen Péterről olvashattam, nekem is nagy kedvencem! Isten éltesse!

Kelen azon nagy művészek közé tartozik, akik fantasztikus tehetségükkel, professzionalitásukkal és a szakma iránti alázatukkal "politizáltak"!
Kevés ilyen van.
Nagyon hiányzik az Operából, távozása nagy űrt hagyott a színpadon.
Azért is tisztelem, mert hangja teljében tudott visszavonulni, nem várta be a közönség sajnálkozását, bár sztem ettől ő még nagyon messze volt.
Éppen a nyárköszöntő gálán jutott eszembe egy másik nagy magyar énekes, Polgár László szereplése közben, hogy hajaj,visszavonulni nem csak az énekesnőknek kellene tudniuk! Mert hogy valamiért mindig csak róluk van szó!
De Kelen Péter önkéntes száműzetését korainak, számunkra fájdalmasnak találtam. De ez a méltóságos szakmai búcsú illik az ő egyéniségéhez.
Bizet és a Carmen • 572010-07-26 20:34:50
Nála is kiderült már rövid Máo-beli főzeneigazgatósága idején, hogy furcsa elképzelései vannak az etikáról. Nem való vezetőnek!
De karmesternek tehetséges, még dinamikai túlkapásai ellenére is!
Bizet és a Carmen • 522010-07-26 18:34:16
Meglepett engem is, hogy eltávolították az énekesnőt, hiszen felkérték, próbált, és nem hinném, hogy azért mondtak fel neki, mert nem illett a rendező koncepciójába.
Azt meg, hogy Mozartot és nadrágszerepeket játszott, eddig is tudták. Tehát eléggé kilóg a lóláb. Én is sajnálom, hogy manapság a művészeket ilyen egyszerűen, leellenőrizhetetlen, mondvacsinált módszerekkel ki lehet rúgni. Ez hitelrontás, ami után a művésznő idehaza nem hinném, hogy bárhol is kapna még egyszer lehetőséget erre a szerepre. Remélem, legalább anyagiakban kárpótolják őt!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 326322010-07-26 10:24:43
Abszolút egyetértek!
Tudjuk, hogy vannak emberek, akik az arcukon igen vastag bőrréteggel szaladgálnak, de mégis, hogy is van ez? K. az Operaház lejáratása után nyugisan besétál a színházba rendezni, - mert azért rendez ebben a kócerájban, sőt meg van sértve, hogy nem maradhatott művészeti igazgatónak,- de ezek után hogyan néz az emberek, a művészek, a kollégái szemébe??? Persze ismerve őt neki ez nem jelent nagy gondot!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 326202010-07-25 17:05:55
Íme jó pár csúsztatás!

"Nagyon kevés magyar ismeri a világot."

Ezt meg honnan tudja? Talán kutatást végzett ezügyben? Még jó, hogy nem azt mondta, mint egy másik nagy magyar büszkeségünk, hogy nálunk balkáni állapotok uralkodnak.

"Szinte senki nem beszél más nyelven a Magyar Állami Operaházban."

Hát nem tudom, kikről beszél itt Kovalik. Talán a Putzfrauról? Szegény, ő talán tényleg csak magyarul ért. De bocsánat, az énekesek, a zenekari tagok, az énekkar, akiket rendszeresen vezényel (lt) külföldi karmester, akik természetesen valamilyen külföldi nyelven kommunikálnak velük, már hogyne beszélnének idegen nyelvet?!

"Engem nagyon zavar az értelmiség és a művészek hallgatása."

Na ettől lehet ám hátast dobni! Az Operában nem zavarta a művészek hallgatása? Ha ellenvélemény akadt, Kovalik rögtön megtorolta. Vezető művészek kaptak felszólításokat, fegyelmiket, van aki szó szerint a semmiért!

"Szabad-e a Kékszakállúnak, a nemzeti szupermacsónak a földre feküdnie?"

Már mért ne szabadna, ha ezt a koncepció alátámasztja, vagy ha uram bocsá', a rendező nem tud mást kitalálni!
De ajánlatos olyan basszust meghívni, akinek földön fekve is szól a hangja! Nem úgy, mint a múlt évad bőrfejű macsójának!

Egyébként az interjú - szerintem- 1 dologra van kihegyezve: egy bizonyos kör akarta őt eltávolítani, és az ország- véleménye szerint -ilyen irányba masíroz.

A legutolsó mondatával viszont mélyen egyetértek!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 326132010-07-25 13:37:41
Köszönjük szépen Kovalik Balázsnak, hogy a Süddeutsche Zeitungban leszégyenítette hazánkat és a Magyar Állami Operaházat, "idegenek" előtt teregetve ki a házi szennyest!
Megalázó módon beszélt a magyar közönségről, a magyar kultúráról, munkakapcsolatáról Vass Lajossal és egyáltalán, egy jóérzésű magyar - mindegy, hogy rendező vagy bármi más szférában ténykedő ember- véleményem szerint nem így vesz elégtételt a megbántottságáért!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 325982010-07-23 22:00:00
A bizottságokkal tele van a tökünk!
Meg a féltehettség igazgató önjelöltekkel!
Most végre rájöttek, hogy a tagságra szükség van. Mert hiába van-volt nemtom hányféle, ilyen- olyan igazgató, ha az énekeseket, zenekari tagokat garmadával rúgták ki!
Egyébként, ha szabad kérdeznem, Fischer úr nem volt meghíva tegnapra? És miért nem?

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 325942010-07-23 21:33:37
Egyébként sztem az sem mellékes, hogy milyen alapon is képviselte a tegnapi találkozón Selmeczi György az Operaházat?
Ja, már értem! Hiszen jó ismerőse Szőcs Gézának Erdélyből!
Milyen kár, hogy kis hazánkban ennyi is elég az üdvösséghez!
g
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 325912010-07-23 20:06:33
Ősszel kinyit az Erkel színház?

Igen! Megkezdődnek a próbák benne!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 325882010-07-23 19:51:30
Őszintén szólva, engem nagyon meglepett, hogy az Operaházat az énekesek közül Wendler Attila képviselte. Talán a szakmában prominensebb énekes is helyettesíthette volna, bár megjegyzem, nyílván Gulyás hívathatta. Mindjárt el is mondta, hogy ő rá szavaz.
Azt sem értem, hogyan közvetíthette Ráczcal
karöltve énekes kollégáik óhaját, miszerint Gulyást és Dénest szeretnék a bakra! Ez enyhén szólva is felháborító!
Talán érdemes lenne másokat is megszólaltatni, mert Rácz már rég hitelét veszítette, Wendler meg a hangját, szóval utóbbi talán azért szeretné annyira Gulyást, mert ő már biztosan nem fogja semmilyen szerepből kitúrni!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 325772010-07-23 10:07:48
Bocsánat, de lehet, hogy le vagyok maradva, viszont én személy szerint nem értesültem olyan "társulati véleményről", hogy a Dénes Istvántot, vagy a Gulyás Dénest akarná a tagság igazgatónak! Sőt!
Szerintem ez megint egy "rácos" hazugság, ami valamiért így lenne jó neki!
Bizet és a Carmen • 282010-07-21 16:05:45
"Igazgató úr még nem fotóztatja magát ...."
Olyan külsővel én sem tenném! Bár ami késik, nem múlik!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 325212010-07-18 20:48:07
"Inkább arról beszéljünk, hogy mit tesz a karmester, az énekes és a zenekar együtt a drámai vagy érzelmes pillanatok létrejöttéért!"
Hát ez az! Az operánál bizony ez a lényeg, mondhatni az elsődleges. Csak utána jöhet a rendezés.
Csak az a baj, hogy a zenei megvalósítás megítéléséhez érteni is kell! Nem lehet ám csak úgy belenyúlkálni. Vagy ha mégis, akkor olyan kotyvalékok jöhetnek létre, mint amilyeneket zsinorban olvashatunk már nem is tudom mióta!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 324962010-07-14 19:45:07
Kulturális visszaéléseket vizsgálnak - olvasható az indexen.
Többek között az Erkel színház tájékán is körülnéznek!
Reméljük!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 324902010-07-13 18:15:34
Szegény, szegény Péteri Lóránt!
És még mihez is ért az említett úr?
Ill. még mi az amihez nem ért?

Ennek a Pillangónak alattam viszont nagyon is igaza van!
Nem mellékes, hogy az a bizonyos, nagysikerű Fidelio, Xerxes és a többi szinte fél házzal üzemel!

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 324792010-07-09 15:03:07
Hiába harangozták be orrba-szájba a nyárköszöntő koncertet Hampson főszereplésével, kritikát eddig, személy szerint csak egyet találtam.
Az opera-világ elemzése véleményem szerint korrekt, igaz, nekem Novikova magas hangjai nem tűntek mattnak.
Thomas Hampson • 1722010-06-29 10:44:46
Már ne is haragudj, de a frizurájába ezúttal sem lehetett belekötni.
De tényleg!
Thomas Hampson • 1672010-06-28 08:37:00
Hogy mitől világsztár valaki? Nos a felsorolásban nagyon sok tényező foglalhat helyet, kezdve a nemzetiségtől a megjelenésig, a (ön)menedzseléstől a szerencséig és így tovább...
Az utolsó szempontok egyike között talán ott van a hanganyag és az ének tudás is! Talán....
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 324222010-06-28 08:31:32
Tudja Isten, nekem sem hiányzik az eredeti verzió!
Jó, be lehetett volna egyszer mutatni, de utána kik énekelnék zsinorban? A kivágott részek csak nyújtják a darabot és nem igazán jó zenék.
Aztán ott van az eredeti Gertrudis szólam, ami igen nehéz és drámai szoprán szerep. Arra sincs megfelelő énekesnő.

Ha már a premiereknél tartunk: a Bánk bánra és a többi premierre is beharangozott fotókon nem inkább a címszereplőknek kellene díszelegni?
Tudom, a kákán is csomót keresek, de mégis.

Thomas Hampson • 1612010-06-26 21:51:20
A londoni Álarcosbálban katasztrofális élményt nyújtott!
Mondhatni, ha nem tudtam volna, hogy Hampson énekel, akkor azt hittem volna, hogy egy hangját próbálgató, első-másod éves, gyenge hangú kezdő tévedt a londoni Opera színpadára!

Egyébként remek dalénekes, de hangi adottsága semmiképpen nem a Verdi szerepekre predesztinálja!
Ennek ellenére sztár, mert jól van futtatva!

Majd meghalljuk a hétfői koncerten, ahol (nagyon gonosz vagyok, hogy kikotyogom, de állítólag a menedzsere kérésére más bariton nem léphet fel!) Viszont én igen sajnálom, hogy pl Anatolij Fokanov nem énekel!
Pedig a hangi különbség égbekiáltó lenne!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 324042010-06-26 10:57:16
No de bocs, hát nem Bátor csinálta a szereposztásokat? Nem ő az a bizonyos jó tündéres fantom!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 323992010-06-25 17:06:55
Figyusz!
Lehet szépítgetni meg magyarázni, de nem Kovalik hiányzik meg az ő kreált posztja, hanem szégyen szemre a főzeneigazgatói szék üres!
Mindez egy magát Operaháznak nevező intézményben!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 323972010-06-25 12:23:14
És melyik az a boldogabb világ kedves Bárdos Lajos?

Kovalik úgy tudom, nem csak Vasst szerette volna lecserélni, hanem az egész tagságot akarta meneszteni!
Hát most őt rúgták ki!

C'est la vie!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 323952010-06-25 11:47:50
Én a legégetőbbnek egy Főzeneigazgató kinevezését tartanám!
Most ha megint jön egy rendező, aki nem ért a hangokhoz, (ebből kifolyólag nem is érdekli) a szereposztásokhoz szintúgy dettó , az énekesek meg zenei problémákkal, kérdésekkel ki a Jó Fenéhez forduljanak? Ezt a problémát sokan szeretnék a szőnyeg alá söpörni, pedig addig, míg az énekesek "másodhegedűsként" működnek a házban, szerintem senki se várjon javulást, jöjjön akárki is Kovalik helyett!!!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 323522010-06-17 14:00:48
Hát persze! Pölö olyan is volt, hogy valakit itthonról egy beteg kollegina helyett beugrasztottak a Pillangóba, aztán soha többé nem hívták!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 323292010-06-15 16:26:28
Aszonta, hogy nyitottak lennének vele szorosabb együttműködésre is a Máo-nál!

Hát kérem alássan, kik lennének erre nyitottak?
Vagy talán úgy is fel lehetne tenni a kérdést, hogy ki lenne erre nyitott?

De nagy költői kérdés az is, hogy miért is nincs a Magyar Állami Operaháznak legálisan szerződtetett főzeneigazgatója? Mert az azért tényleg elkelne!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 323072010-06-13 19:22:52
Nagyon tetszett a Kertesi Ingriddel készült interjú a Fidelion!
Érdemes elolvasni, és talán 1-2 dolgot megszívlelni!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 323032010-06-13 14:20:48
Ezzel én is csak egyet tudok érteni!

Egyébként sajnos olyan mélypontra süllyedt már az Opera, hogy jelenleg nem az az elsődleges feladat, hogy hogyan is tudna beépülni a nemzetközi operaéletbe, -ami véleményem szerint pénz nélkül lehetetlen, vagy mégis van pénz???- ezt csak a tűzhöz legközelebb állók tudják megítélni- de sajnos jól megbecsült magyar rangját és pozícióját is jócskán elveszítette! Először ezt kellene helyreállítani, ill. a magyar művészek helyzetén kéne rekord tempóban javítani! Mert ha ilyen művészellenes irányban folytatódik tovább a vezetés ideológiája, félő, hogy akik tehetik külföldre teszik át a székhelyüket!
A Holenderre tekinteni mint megváltó istenre, több mint csacsiság! Szerintem!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 322812010-06-12 10:42:37
Nehéz volt kitalálni!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 322662010-06-11 16:52:15
De Keveházit most nevezték ki újabb 5 évre! Vagy rosszul tudom?
Követhetetlen dolgok!
Miklósa Erika • 4762010-05-31 15:45:22
"...Erika mellett fellép a világhíres...."

Mintha a többi mellesleg lenne ott! Inkább örüljön M.E. hogy ő is énekelhet.
Pl Hampson nem is akart vele duettet énekelni!
A nap képe • 4022010-05-27 19:12:48
A mostani román nemzeti színház először magyar színházként működött. Első igazgatója is magyar ember volt, szintúgy mint a hajdani társulat összes tagja.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 322282010-05-26 11:02:50
A program 1-2 áriát leszámítva rémes!

Az is feltűnő, hogy Komlósi művésznő nem igen erőlteti meg magát! Mert mit is énekel? Carmen ária, és a végén az a könnyű limonádé duett,- kérem szépen - nem tudna egy Ebolit elereszteni?
Na persze, nem úgy, mint az előadáson!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 322212010-05-25 17:40:43
Inkább az a fura, hogy két azonos hangú koloratúrát raktak be a gálakoncertre.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 322082010-05-20 21:51:08
Persze, igazad van! Álmodozni is szoktam. Ki nem?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 322062010-05-20 21:44:14
Ugyan ugyan, kérlek.... te nem értetted, hogy miről van szó!
Nem kötözködtem, de szerintem most te igen!
Én a véleményemet írtam le, te is megteheted!
Hol itt a baj?
Ha kijózanodsz, beszélgethetünk!
Nem emlékszem, hogy te énekeltél volna ebben az operában. Vagy igen? Lehet, hogy csak én nem láttalak?

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 321952010-05-18 18:07:06
A jedi- kardról már Perencznél írtak. Nem az énekes "bűne", hogy ilyennel kell játszania, és egyébként
Fáy is tök nevetséges lenne ha a kezébe adnák!
Én azzal értek egyet, hogy sokat árt az opera műfajának! Ha nem szakmabeli, vagy Operába járó ember olvassa, hát szerintem, messze elkerüli a Házat! Ha ez a cél, erre tökéletes Fáy betegeskedése!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 321912010-05-18 16:44:27
Nagyon jó fej ez a Fáy, hogy úgy mondjam: fasza gyerök!
DE!!! Szerintem csak egy dologhoz ért ezen a kerek világon, azon kívül semmi máshoz! Méghozzá, mások, főleg a művészek ledegradálásához! Én nem tudok nevetni a Nabucco-kritikáján. Ugyanis nem találom jó pofának, mikor -mint ebben az esetben is - a megengedett hangerő maximum fokán túl gúnyolja és röhögi ki a énekeseket!
Pedig Fáyn is lehet ám röhögni, hogy szegény, milyen gnóm lelkületű! De ugyanakkor sajnálni is lehet a gnómokat!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 321902010-05-18 16:23:20
Jaj,ne!
Szó szerint értetted, hogy a Furlanetto az olaszsága miatt értheti a művet???
Nem erre szerettem volna rávilágítani, de mindegy!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 321872010-05-18 09:25:03
Szeretném Bóka Gábor Don Carlos kritikájára megjegyezni, hogy ugyebár azt írja, hogy Furlanetto folyamatosan reagál Posa éneklése közben arcmimikával, gesztusokkal, illetve az autodaféban. De nem lehet, hogy az olasz művész szó szerint érti is amiről énekelnek?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 321632010-05-16 14:14:09
Igaz, igaz, de várj Tiramisu!
Ott volt az a sovány, külföldön futtatott mezzó a Kékszakállúban!
Közelről nem is olyan szép nő, hadd ne mondjam, milyen az arca! Messziről ok, mert sovány. De a hangjához nem kellett füldugó, mert alig vagy szinte nem is hallatszott!!!
Sok a vita, hogy látvány vagy hang legyen! Nem baj ha van illúziókeltő látvány, de éneklés nélkül szerintem semmire se jó! Operában legalábbis!

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 321572010-05-16 11:36:32
Lemaradt, amit még írni akartam!

Fodor művésznő szép hang, jól énekel. A vezetésnek más baja van vele!
Az első dámát nem könnyű elénekelni. Rálik Szilvia is énekelte, pedig mindig főszerepekben szokott fellépni.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 321562010-05-16 11:32:13
Be akarják biztosítani az előadásokat, ha beüt a krakk, nehogy baj legyen!

Ennek ellenére a premierekre csak 1 szereposztás van kitűzve! De mi lesz, ha a bemutató napjára az egyik, másik vagy több főszereplő is belázasodna????


Diliház • 17452010-05-12 17:33:43
Kőbe véssük szavaidat, mert manapság bizony az álzenészeké a világ!
Én egyébként bocsánat, ezer elnézést, ha valakit megbántok, de röhögni szoktam rajtuk.
A Mágáról zengedezik, hogy hegedűművész! Diplomája nincs neki, egy épkézláb komoly darabot nem képes eljátszani. A lakását mutogatja, királyi ágy miegymás, nagy gizdaság, de hogy milyen igazságtalan ez a pálya! pl a másik, az igazi hegedűművész, akit úgy hívnak, hogy Lendvai József, nos róla semmit se hallani! Talán mert hegedűversenyeket játszik -nem is akárhogy- gisscegyveleg helyett!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 320672010-05-12 11:46:42
"Kifelejtettem, hogy pölö "alig volt kapcsolat a főszereplők között" - nos ez az egyik hazug megállapítás, amiről én is úgy gondolom, hogy a mindentudó, csak éppen az operához semmit se konyító Fáy úr egy másik Tosca előadást láthatott!
Ha valaki a második felvonás Lukács Gy. és Ataneli játékából nem látta az "összetartozást", akkor biz'nyilvávaló, hogy erős rosszindulat vezérli! Vagy nem jól lát. Mert, hogy nem jól hall, azt már mindenki tudja!
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Kiss Péter (zongora)
Liszt születésnap - matinékoncert
LISZT: Három koncertetűd
LISZT: Két legenda
LISZT: Költői és vallásos harmóniák – 6. Hymne de l’enfant à son réveil (Az ébredő gyermek himnusza)
LISZT: 2. (h-moll) ballada

16:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Bokor Jutta (ének), Király Csaba (zongora)
Liszt születésnap - délutáni koncert
LISZT: Liebesträume (Szerelmi álmok) – 1. Hohe Liebe; 3. Oh Lieb, so lang du lieben kannst
LISZT: Freudvoll und leidvoll
LISZT: Oh! quand je dors
LISZT: Du bist wie eine Blume
LISZT: Im Rhein, im schönen Strome
LISZT: Négy elfelejtett keringő
LISZT: 4. Mefisztó-keringő
LISZT: Consolations

17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Gaál Eszter, Miklós Annamária (hegedű), Vitályos Bence (brácsa), Pelle Fanni, Petruska Emma (gordonka)
Juhász Eszter (zongora)
Hangulatkoncert
BEETHOVEN: D-dúr vonósnégyes, Op.18, No. 3
SCHUMANN: Öt darab népies stílusban, Op.102

17:00 : Budapest
BFZ Próbaterem

Tatai Nóra (szoprán),
Lesták Bedő Eszter, Mózes Anikó, Szefcsik Zsolt (barokk hegedű), Polónyi István (barokk brácsa), Sovány Rita (viola da gamba), Kertész György (barokk cselló), Sipos Csaba (barokk bőgő), Kőházi Edit, Nagy Csaba (barokk oboa), Győri István (barokk gitár, lant),
Dinyés Soma, Szokos Augusztin (csembaló)
Homolya Dávid (orgona)
Vissza a természethez - kamarazene korhű hangszereken
EVARISTO FELICE DALL'ABACO: Concerto a quattro da chiesa, Op. 2, No. 5
NICOLA PORPORA: „Alto giove” (ária a Polifemo című operából)
HÄNDEL: F-dúr orgonaverseny, HWV 292
EVARISTO FELICE DALL'ABACO: Concerto à più istrumenti, Op. 6, No. 5
JEAN-PHILIPPE RAMEAU: Pièces de clavecin en concerts, No. 5
JOSEPH BODIN DE BOISMORTIER: g-moll szonáta, Op. 10, No. 3
GEORG PHILIPP TELEMANN: e-moll ("Párizsi") kvartett, TWV 43:e4

18:55 : Budapest
Müpa, Fesztiválszínház

Metropolitan-operaközvetítések a Müpában
SAINT-SAËNS: Sámson és Delila

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

CAFe Budapest
BERNSTEIN: Trouble in Tahiti
Bakonyi Marcell, Dinah: Meláth Andrea
Estefanía Avilés, Erdős Róbert, Erdős Attila (ének)
Vezényel: Dobszay Péter
FEKETE GYULA: Római láz
Meláth Andrea / Makiko Yoshida, Szabóki Tünde / Imai Ayane
Vezényel: Serei Zsolt
Budapesti Vonósok (koncertmester: Pilz János)

19:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Borbély László (zongora)
Liszt születésnap - esti koncert
LISZT: 3. Mefisztó-keringő
LISZT: Impromptu
LISZT: Sancta Dorothea
LISZT: Schlaflos! Frage und Antwort
LISZT: 4. Mefisztó-keringő
LISZT: Resignazione
LISZT: Két Csárdás – 1. Csárdás, 2. Csárdás obstinée
LISZT: Romance oubliée
LISZT: 4. elfelejtett keringő
LISZT: Trübe Wolken – Nuages gris
LISZT: Öt zongoradarab – 5. Sospiri!
LISZT: Hangnem nélküli bagatell
LISZT: Carrousel de Madame P-N
LISZT: Zarándokévek, 3. év – 5. Sunt lacrymae rerum, en mode hongrois
LISZT: Wiegenlied (Chant du berceau)
LISZT: Unstern! Sinistre, disastro
LISZT: En rêve (Nocturne)
LISZT: Zarándokévek, 3. év – 7. Sursum corda

19:00 : Budapest
Belvárosi Szent Mihály Templom

Organ & Choir

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Baráth Emőke (szoprán), Eva Zaïcik (mezzo), Maximilian Schmitt (tenor), Florian Boesch (basszus)
Collegium Vocale Gent
Orchestre des Champs-Elysées
Vezényel: Philippe Herreweghe
MOZART: 41. (C-dúr) szimfónia, K. 551 („Jupiter”)
MOZART: Requiem, K. 626

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Sebestyén Márta (ének)
Jazzical Trio
CAFe 2018
17:00 : Martonvásár
Beethoven Múzeum

Az Operaház rézfúvós kvintettje
Bach, Telemann, Händel, Gershwin, Grieg művei

19:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély

Kocsis Krisztián (zongora)
AUBER-LISZT: Tarantelle di bravura d’après la tarantelle de La muette de Portici S. 386 - 9'
LISZT: Vallée d’Obermann S. 160 13'
BELLINI-LISZT: Reminiscènes de Norma de Bellini S. 394 - 15’
A mai nap
történt:
1842 • A Rienzi bemutatója (Drezda)
1923 • Robert Craft, karmester († 2015)
1973 • Megnyílt a Sydney Opera House
született:
1874 • Charles Ives, zeneszerző († 1954)
1977 • Leila Josefowicz, hegedűs
elhunyt:
1999 • Kistétényi Melinda, orgonista (sz. 1926)