vissza a cimoldalra
2018-08-18
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61025)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Társművészetek (1268)
Momus társalgó (6348)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4053)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11286)
A csapos közbeszól (95)

Élő közvetítések (7352)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (990)
Pantheon (2247)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6683)
Alexandru Agache, a bariton (123)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (760)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1464)
Franz Schmidt (3166)
Birgit Nilsson (36)
Erkel Színház (9452)
Jules Massenet ! Ki ismeri ? (302)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (155)
A nap képe (2077)
Opernglas, avagy operai távcső... (20129)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4330)
Dmitrij Dmitrijevics Sosztakovics (93)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Ametiszt
Leírás:
Honlap:
   


Ametiszt (340 hozzászólás)
 
Momus társalgó • 63322018-05-05 23:06:53

Otello, Sámson, Cavaradossi, Don José, Andrea Chénier, Dick  Johnson, Calaf, Stiffelio, plusz Peter Grimes, Tannhauser (két új szerep) most is bármikor élmény= José Cura tenor. Szerintem sokkal jobb, mint G. Kunde és stb.-k.



 


José Cura • 5562018-03-30 18:45:00

Tényleg már csak ez a primitív, régi lemez marad: nő és szerelem? Ez az érvrendszer? Nevetséges.



 


José Cura • 5532018-03-30 13:30:28

?? Érdekes, hogy így menekülsz a kelepcéből.


José Cura • 5512018-03-30 11:37:54

Kedves Lajos!



Pedig épp arra kérlek, mivel újságíróként működsz időnként  és ilyetén hiteles információk közlése a feladatod, hogy nézz utána annak, amit közölni akarsz, mielőtt rosszindulatúan valótlanságot állítasz valakiről. Még ha egy hivatkozásban olvastad is,de azt a feltételezést, hogy ő állította magáról, már te teszed hozzá vagy a szintén rossz forrásod: A hivatkozott mondat "Besides being one of the world’s greatest tenors, José Cura is a polymath, a Leonardo da Vinci of our time" egy elég nívós szakmai portál kritikájában jelent meg a stockholmi Bohémélet rendezéséről írt kritikában (Seen & Heart International, November 2015). Cura nem tett mást, mint beidézte ezt a mondatot a honlapján a forrással együtt.



 


José Cura • 5492018-03-29 18:34:37

Kedves Lajos! Ne ferdíts! Cura honlapján egy kritikust idéz, ott a hivatkozás is. A stockholmi Bohélet rendezése kapcsán.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 64742018-01-08 15:22:33

Ez a vita régóta nem egyenlő felek között folyik. Ez a MOMUS, ami egy fórum, itt felhasználói nevek vannak. Attól még érvényes az, amit az illető a fórum nevén beír, mint a saját véleménye. Sőt vissza lehet nézni a korábbi véleményeit, beírásait, sőt vezércikkeit is. Fölösleges arra hivatkozni, hogy nem az igazi nevén ír, hiszen  a vélemény vagy cikk ide, erre a fórumra készült. (Azon persze lehet morfondírozni leírta-e  volna- mindazt ide és úgy, ahogy írta, ha a saját nevén ír.) Ha valaki kiviszi a válasz rekciót egy másik közegre, a MOMUS-on kívülre, akkor ott már más játékszabályok érvényesek. Lehet ezen csámcsogni, még jó sokáig.....De mivel két különböző közegről beszélünk, és nem egyenlő felekről, párbeszéd soha nem lesz ebből.


Élő közvetítések • 67252017-12-08 15:30:57

Nekem úgy tűnt, az est csalódása Netrebko és hozzá viszonyítva az est hőse Eyvazov! Meglepett Eyvazov éneklése, legalábbis a MÜPA-beli koncerthez képest jelentősen fejlődött, látszott, hogy komolyan dolgoztak rajta az énektanárok. Persze hangja ettől nem lett szebb, de jobban mutatott mindenképpen, azáróduettben em omlott össze. Nagyon koncentrált minden hangra, összes erőtartalékát mozgósította, próbált mindent kiénekelni és ez nagyjából sikerült is neki és sztem mostani legjobbját adta. Színészileg is fejlődött valamelyet az extrémítások (semmi vagy ripacs) lenyesegetésével, de karizmája és karaktere sose lesz. Volt néhány furcsa testbeszéde, ahogy drukkolt magának vagy éppen a hatást leste ill. mulatságos volt "oldalra nézegetése" a nagy duettben  a  végén, amit nehezen lehetett érteni, hogy akkor kinek énekel?  És hát nem egy Chenier alkat, mikor belépett a bálterembe észre sem lehetett venni. Netrebko végig küzdött a szereppel és ezt sem hangban sem látványban nem volt jó nézni. Csak a zárófelvonásban éreztem néhány szép megoldást tőle. A nagy áriája átélése tetszett, de hanggal, technikával nem bírta a követelményeket. A bariton volt a leggyengébb, alulintonálva és hát színészileg sem igazán karakteresen szenvedte végig az estét. Mindhármukra igaz, hogy volt mikor nem lehetett igazán ráismerni a dallamívekre, amik a fejünkben szólnak ebben az operában. Összeségében nem volt egy sikeres este, gyér taps és a végén az utolsó meghajlás után (ami még benne volt a közvetítésben), megjött a búúúú is.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 593292017-07-01 16:51:53
És ki hiszi el egyáltalán, hogy 2019 januárjában újra nyit az operaház?
Jonas Kaufmann • 19762017-07-01 14:09:29
Csak jelzem korábbi felvetésekre: van Otelló a jelenlegi tenor palettán,nem is akármilyen, nem 1-2 Otellóval a háta mögött, hanem éppen 20 évnyi szerepformálás evolúciójával (1997-2017):
https://bachtrack.com/review-otello-cura-forte-arrivabeni-wallonie-liege-june-2017
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592792017-06-25 21:40:11
Ki sérteget? Te, önmagadat? Ne ártana időt szánni arra keresgélésre. Persze, inkább lezárod, ez a stílus ismerős mások részéről itt a Momuson. Ha visszakérdezünk, jön a menekülés. A 3. mondatod nem tudom értelmezni, olyan kaotikus és önellentmondó, hogy az felér egy önbizonyítvánnyal, de ha alaposabban próbálom megérteni, akkor két dolgot továbbra is állítasz:
1) dícshimnuszok? (olvasd el mit írtam a közönség szemüvegemről)
2) őrült rajongás részemről, mert védtem ha vki merte kritizálni?
Mégis keresgélni kéne, mert 1-2-re ugyanazt tudom mondani: részemről érvekkel alátámasztott elemzéseket olvashatsz. Nem védés és őrült rajongás a helyretétel olyan beírásokkal szemben, amik nem felelnek meg a valóságnak és ez tényekkel alátámasztható.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592762017-06-25 21:17:36
Kedves Orfeusz!

Nem tőled vártam, de nagyon örültem a bejegyzésednek, már rávilágít arra a komoly hibára, ami napjainkban igen elterjedt itt a Momuson is, hogy nem olvassuk el mit ír a másik, hanem zsigerből odaszúrunk igaztalan dolgokat. A TÉNYEK:
1)nem nevettem ki senkit, de miért gondolod, hogy téged?
2) te nem voltál ott az előadáson
3) ha bármi olyan dicső jelzőt vagy mondatot be tudsz idézni tőlem - vissza lehet keresni - , amicszerint én "ugyanazt" teszem Curával kapcsolatban, mint ami jelzőket, feltételen dícshimnuszokat itt évek óta Gruberovával kapcsolatban leíródik, akkor igazad lenne.
4) De ilyet nem tudsz beidézni tőlem senkivel kapcsolatban sem, mert ilyen nem létezik, nem ez az én közönségi szemüvegem, stb. Épp ez a különbség! A tiéd lehet, hogy ilyen, ebből indulsz ki, tehát ezt akarod rám oktrojálni. Ha viszont leírom, hogy valami tetszett és szerintem jó volt, és azt is elmondom, hogy miért mondom ezt, akár Curával vagy mással kapcsolatban, az nem az a kategória, amiről te beszélsz. A Gruberova élménnyel kapcsolatban is így írtam. Leírtam mi tetszett és mi nem.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592622017-06-25 12:37:39
Mindig mulattat, ha szuperlatívuszokban beszélnek egy olyan fellépésről, ami nem volt elejétől végig diadalmenet – ettől még lehet nagy élmény és siker - és úgy állítják be, ez volt minden idők legjobb előadása a művésznőtől, amire „nincsenek szavak”. Természetesen, nem várom azt, hogy Edita Gruberova úgy énekeljen mint 10-20-30-40 évvel ezelőtt és nem is azt az élményt keresem. Az nézem, most milyen élményt tud nyújtani, az is elég izgalmas ebben a korban és ilyen nehéz szerepben. Utoljára 2007-ben láttam élőben, ahhoz képest eltelt időintervallum meglátszik a hangján, de soha rosszabbat. Számomra Gruberova valójában csak a 3. felvonásban ért oda, ott vettem észre magamon is, hogy csak a színpadot és őt bámulom és a hangi élmény is pozitív volt. Érzésem szerint ezzel – az 1.-2. felvonáshoz képest is látványos javulást mutató – bravúros teljesítménnyel érdemelte ki az álló ovációt és hosszú ünneplést. Addig sok hiányosság és hiba is fellelhető volt a produkciójában a bravúrok mellett, ami nem baj, ezzel együtt is lehet szeretni és éltetni és a jókat kiemelni, annak örülni. A zeneszerző a mély és közép hangokat is beleírta a szerepe és az is tisztán lejött, hogy szinte forgatókönyvszerűen egyes bravúros részekre tartalékolt a művésznő, más helyeken az „egyszerűbb” hangokkal már annyira nem törődött és sok volt az egyfajta „énekes-beszéd” is az előadásban. Bravúros hangi megoldásai mellett, igen, Gruberova játszott is a színpadon egy olyan szerepben, ami a kisujjában van, és nem most énekelte először. Játékán lehet álmélkodni, de észre is lehet venni bizonyos receptszerű manírokat, mely helyenként kissé nevetségesnek is hatnak. Főleg egy olyan szerepben, ahol az idős-fiatal, szerelem-megcsalás, királynő-alattvaló sztereotíp belcanto ellenpárok és vezérmotívumok sok csapdát rejtenek magukban. Számomra igen értékes volt László Boldizsár kitűnő tenorja, még ha a kottába feledkezett is – a körülményeket ismerve lássuk be, mást nem is igen tehetett - valóban nemzetközi szintű, szépen csillogó, elegáns és elsőrangúan megformált tenort és éneklést hallottunk. Schöck Atala éneklése hasonlóan szívmelengető jelenség volt, főleg, ha hozzátesszük, hogy élte is a szerepet a kotta fölött, ami igen szimpatikus volt. Szegedi Csaba baritonja is üzemképes és kellemesen energikus, szépen szóló volt. A zenekar és kórus is kitűnően teljesített.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 582382017-02-05 21:06:05
Én is imádom a Cheniert, jó énekesekkel, akik énekelni és játszani is tudnak. Persze van benne néhány üresjárat és nem bír a libretto "Otello-mélységekkel" (bár bírhatna ....), de nagyon lehet élvezni.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 34662017-01-15 13:38:30
Klassz épület, csak ne sétálj a tetőn, mert nagyot lehet zúgni, ha nem figyelsz és nem látod a nem túl nyilvánvaló tereplépcsőket alant....
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 33422016-12-17 10:05:28
Hamar Zsolt megérdemelné ezt a posztot.
Kolonits Klára • 8252016-11-25 17:10:30
Köszönjük a józan hangot, mert itt van néhány fórumozó "megmondó ember", aki nem etikusan fórumozik éppen a fentiek miatt, tiszteletlen és megalázó módon becsmérelnek művészeket, csupán azért, mert nekik nem tetszik valami velük kapcsolatban. Olyan művészeket, akik évtizedeket) átfogó szép karriert és sikereket értek el és vásárra viszik a bőrüket minden fellépés alkalmával. És más művész is behelyettesíthető ide, akik hasonló "bánásmódban" részesülnek tőlük. Aki szót emel ez ellen, azt pedig hasonlóképpen a földbe döngölik. Rajongani,persze nekik szabad, az egy más kategória!!!
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 23262016-10-02 11:20:14
http://www.revizoronline.com/hu/cikk/6302/anna-netrebko-es-yusif-eyvazov-koncertje-mupa-budapest/

Egy kritika a koncertről.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 62572016-10-01 16:23:00
Akkor lett volna korrekt a kérdésem, ha paramétereket is teszek mellé/kaliber, ami alapján kérdezem (pl. hangi és előadóművészeti kvalitás, muzikalitás, repertoár szélessége, karrier zenitje/2016) Nos,Kaufmann, esetleg,(inkább csak a muzikalitás miatt, a többiben nem igazán). Persze a férjénél jobbakat (pl. csak hangi, előadóművészeti kvalitást tekintve)legalább egy tucatot lehetne mondani. Baritonként (basszus) egyetértek Ildar Abdrazakov-al, de ez limitált repertoár. Akkor most tényleg, erősen túloztam a kijelentésemmel?
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 62562016-10-01 16:14:08
A verizmo-t nagyon sok értelemben lehet alkalmazni.
Pl- maga az a korszak, mikor a mű született, de vannak egyéb jelzők: realista, naturalista, melodramatikus, szenvedélyes, mindennapi életből vett karakterek, történet vagy éppen a mű a zenei megoldásai miatt lehet egy opera verista. Sokan vitatkoznak ezen a műítészek maguk is. Tehát egyáltalán nemcsak a Parasztbecsület/Bajazzók vagy a történet időbelisége, librettója az egyetlen szempont.
Puccinira mindenképpen hatással volt a verizmus, hiszen alkotó élete belenyúlt a verismo térhódításába és műveire is jellemző.
Leginkább verista operája a TOSCA!!! Meg lehet gondolni, igazán realista, naturalista, szenvedélyes, drámai, történelmileg korrekt és zeneileg is verista megoldásokat tartalmaz. De sokan verista operának tartják a Pillangókisasszonyt vagy a Triptichon 3 egyfelvonásosának egyes részeit. A Bohémélet igazi verizmus a maga mindennapi realizmusában, karaktereiben és drámai történetében. Az én véleményem szerint a Manon Lescaut-ba is vannak ilyen elemek, de mint minden "korszakra", itt is igaz, az, hogy vannak átmenetek, mondhatjuk ezt az operát "romantikusnak is". A Nyugat lánya, igen,lehet verista, sok szempontból. Sőt, a Turandot számomra (nem igazán zeneileg), hanem inkább pszichológiailag, összevetve Puccini életrajzi elemivel és az opera megírt karaktereivel, librettójával átvitt értelemben erős verista elemeket hordoz.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 62532016-10-01 13:22:29
Tudna mondani egy hasonló kaliberű partnert Netrebko mellé 2016-ban (tenor vagy bariton).
Hát azért Puccininak igencsak van verista korszaka. Soroljam????
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 23142016-10-01 13:18:43
"Maga egyébként soha nem érvekkel jön,hanem gyanusítgatásokkal,idegesítő beszólásokkal és miközben másokat minősít nem néz tükörbe.Itt az ideje."-írja.
Kedves Telramund, itt Ön minősít, nem én, maga üldözési mániába szenved, igen kifejlett hímsovinizmus komplexusban, ami minden beszólásában benne van (bizonyos fórumozók felé) és kicsit nagy az arca. Miért gondolja, hogy csak Ön jár sokat operába és csak Ön ismeri az énekeseket? Miért emlegeti állandóan az é kedvenc énekesemet, mi köze van ehhez egy másik témának? Egyébként nem csak egy van, tudja??? Nem beszólok, hanem leírom, hogy nem értek egyet azzal a kijelentésével, hogy Netrebko-ban nincs kifejezőerő, érzelem. Akkor hogy tarthatna ott, ahol tart? Hogy ne lenne benne és az előadásában, és ezt a MÜPÁ-ban is bizonyította. Itt tehát vélemény eltérés van közöttünk. És akkor mi van, nem kell rögtön a másikat fikázni, ezt jegyezze meg, legyen toleránsabb az ellenvéleménnyel, mert kultúremberek vagyunk (vagyunk?). Hogy mi a verizmus és mik a verista művek Ön szerint, az igen csak szűken méri. Nálam ez sokkal bővebb kategória, de sose szerettem a "beskatulyázásokat" és "címkézéseket", mert az csak korlátozó lehet.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 23102016-10-01 12:29:50
Igen, Önre céloztam. Persze, arról ír, amiről akar,mint ahogy én is. Nevezetesen szóvá tettem korunk egyik jellegzetes és a Momuson is jelen lévő "kórképét", amit nem igazán kedvelek.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 62512016-10-01 11:40:53
Köszönöm Operatikusnak, hogy szavakba öntötte azt, amit sokan gondoltak a koncert után(értsd: ünneplő közönség), de talán nem tudtuk megfogalmazni magunk számára sem, mitől olyan természetes, magától értetődő és magával ragadó egy kiemelkedő teljesítmény és művész, akit végre hazai koncerten hallgathattunk. Én másodszor hallottam élőben Netrebkót, kb. 10 év elteltével. Ha most leírnám, hogy a jó 10 évvel ezelőtti koncerten milyen repertoárt énekelt és hogy ott, az akkori tenor teljesítményével elvitte előle a show-t mégis, miközben a tenyerén hordozta, sokan csodálkoznának ..... Ma más a helyzet, Netrebkonak nincs igazán partnere a színpadon 2016-ban.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 23062016-10-01 11:25:45
Kedves Telramund, ott volt a koncerten a MÜPÁ-ban? Nem kétes minőségű tubus felvételekből vagy fórumokból kéne tájékozódni arról, hogy mit láttunk, hallottunk. Én biztos nem írnék le olyat a MÜPA koncert után,hogy Netrebkonál a "kifejezéssel" van baj és hogy nem énekelt komoly áriát. Nekem épp az a kifejezés volt az egyik nagy élmény, amivel előadta a komoly áriákat (nemcsak "esztrádot" és "kommerszet" hallottunk). Épp ez az élő koncert varázsa, amit nem lehet a CD-ből kiolvasni. Egyet értek Mártával, a Verismo CD-t meg lehet hallgatni, a MÜPA-ban meg kaptam néhány ritkán hallott, komoly áriát is. Igaz, az is rajta van a CD-n. De ha nem lettem volna ott a MÜPA-ban, nem biztos, hogy megveszem ezt a Verismo CD-t. Így tettem, most ezt hallgatom, nagyon tetszik.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 22932016-09-30 18:55:42
Hallottam elégszer, tudhatná!!!
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 22872016-09-30 18:37:05
Olvassa el még egyszer mit írtam, minden szavát és mondatát figyelmesen. Aztán kössön bele másba. Szép napot!
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 22832016-09-30 17:56:37
Annyira jellemzőek ezek a hozzászólások. Az egyik legnagyobb hangú ott sem volt, de elmondja, szerinte a hozzászólásokból mit lehet kivenni (????). Ez milyen műfaj? A lényeg: a közönség Netrebkót akarta hallani ÉLŐBEN, tudta mire megy (program, partner), tudta mennyi a jegy, megfizette, el is kelt mind kb. 1-2 óra alatt, a publikus jegyvételtől számítva. Annácska jött és énekelt, sztem a közönség megkapta tőle azt, amiért jött és nem csalódott. Ki is tombolta magát, mert Annácska szépen énekelt és szívmelengetően és egy olyan kvalitással, ami megkülönbözteti őt másoktól. Ezt akartuk látni és hallani. Kit érdekelnek a program bukfencei, meg Yusif és a fél madárdal! Netrebkoért megérte (kb. 40-90 EUR-os helyárak és nem kellett érte Bécsbe, Londonba vagy Párizsba menni). Egy művésznek joga van újabb és újabb repertoárok felé nézni, kipróbálni magát benne, különben sose menne a világ előrébb ....
Jonas Kaufmann • 16172016-09-25 19:15:38
Bocs, Boldit "angolosan" írtam, természetesen László Boldizsárra gondoltam
Jonas Kaufmann • 16162016-09-25 19:13:57
Kaufmann egy lett volna a fellépő tenorok között, teljesen fölösleges úgy beállítani, mintha róla szólt volna a koncert. Aki így gondolkodik, érvel, "pénzt követel vissza", az hamisan teszi, meghamisítja a tényeket. A belépők pedig igazán olcsók voltak. Betegség előfordul, nemcsak a "világsztárral", de tervezett magyar fellépőkkel is megtörtént. Pótolták őket. A koncert Simándy Józsefről emlékezett meg méltóan, szépen és sokan voltak ott az Erkel Színházban. Legjobban Boldizsár László, Boncsér Gergely és Rafael Rojas tetszett. Mindenki kitett magáért. A zenekart és Kovács Jánost is sokáig ünnepeltük, de leginkább Simándy Józsefet (Bánk bán áriájának bejátszása után).
Jonas Kaufmann • 14422016-06-11 17:27:03
Most a "kiábrándítónak tűnő magyar közönség reakciójával" van baj (= MÜPA eseményoldal?? visszhangja??, az mi??), a koncerten más tapasztaltam a közönség részéről) vagy a recenzió/visszhang hiányával? Ahogy általában bizonyos "közönségréteg"-nek fogalma sincs mit fog hallani egy dalesten, és hogy egy dalest mit is jelent, úgy az a kritikus réteg is hiányzik, aki képes lenne egy dalest elemzésére és kritikájára. Nemcsak Kaufmann-al történik az, hogy csak beharangozókat olvashatunk a "tenorkirályról" (csupa ezerszer elpufogtatott kliséket és marhaságokat) de az előadás utáni kritikákat már nem, hanem más neves és elismert művészekkel is.

Itt egy visszhang linkje:
http://playliszt.reblog.hu/kaufmann-kozonseg-nelkul
Jonas Kaufmann • 13892016-06-08 15:07:20
Nem mondtam azt, hogy nem tudja, hogyan kell németül énekelni. Csupán azt mondtam, hogy ez a része a kiejtésének nem tetszett. Hallottam mást is németül énekelni és ott nem tűnt fel ez a dolog.
Jonas Kaufmann • 13852016-06-08 13:00:08
Ez a dalest azt bizonyította számomra, hogy Kaufmannt jobban szeretem dalénekesként, mint az opera repertoárban. De itt is van még fejlődni a még több finomság és dinamika, virtuozitás vagy éppen a közönséggel való "kapcsolatteremtés" terén. Tetszett, ahogy a közönség ráhangolódott a dalokra és a vége felé komoly fejlődést mutatott a zenei elmélyülésben (ami mindenképpen a művész érdeme), zongorakísérlet levezetésének megvárásával a tapsok előtt és a köhögésrohamok civilizáltabb (taps alatt) megejtésében. 6 db ráadás volt, elég jól megkomponálva (dramaturgiailag). Az operettet én annyira nem kedvelem és az se nagyon hat meg, ha az utolsó operett ráadásban az utolsó refrént magyarul énekli. De ez a poén kellett a közönségnek, hogy végre talpra ugorhasson, ez is közös játékhoz tartozott. A 3. ráadásnak elhangzott Liszt dal számomra önmagában felért az egész koncerttel. A Gruberova szintet majd talán 10 év múlva vitassuk meg.Ez nem ellenvélemény akar lenni. Ami kifejezetten nem tetszett, az Kaufmann időnkénti szövegmondása: a sor végi szavak végén a "t-k" és "c-k" szinte fájdalmas megnyomása a német szövegben. Összességében egy magas színvonalú, kellemes este volt.
José Cura • 5332016-05-27 18:35:39
Kedves Márta!

Örülök, hogy végre túllépett 1997-en! De most egy kicsit lemaradt. Olvassa el a Momuson folytatott polémiánkat a 486-os bekezdéstől anno március(kritika versus live élmény + a szokásos elfogult hozzászólások.
A belinkelt youtube-nál sokkal jobb minőségben (nem kalóz videón) lehetett látni a Classicán és egy ideig a Sonostream TV-n (5 EUR)is ezt.
Ez a rendezés (bár élőben elég idegesítő volt) azóta is kísért, sok érdekes gondolatokat is ébresztve az emberben.Sajnos még nem találtam olyan írást erről, ami jobban a közelébe férkőzött volna .. Viszont azóta egyre jobban hiszem, ha Desdemonát más énekli, az egész előadás "hivatalos fogadtatása" teljesen más lett volna (és Cura Otellója is).
Erkel Színház • 67192016-04-26 10:51:28
Meglepve olvasom a Erkel-beli kínai Turandot előadásról írtakat. IVA írása áll legközelebb a valósághoz, de túl szigorúnak érzem, mintha mindennap ilyen Turandot előadásokat hallanánk az operában, ami nyilván nem igaz. Korábban azt írtam, végre voltak hangok. A 3. emelet felső harmadában ültem és elárasztottak a színpadról a hangok, Puccini gyönyörű zenéje. És ezt Calafra is értettem. Csak úgy dőlt a tenorból a hang, nekem hangszíne is kellemesnek tűnt, cseppet sem éreztem, hogy bárminek is bátortalanul futott volna neki, a Nessun Dormának meg pláne nem, magasságai is biztosak voltak, csak nem vagyunk az ilyen hanghoz hozzászokva. Számomra így kell szólnia egy Calafnak, bár a decibel lehet kisebb is. Alkata ugyan nem hősi és színészi képességekkel sem áldotta meg a sors, de az előadásra jellemző statikus szerepformálás épp egy Turandot mesében teljesen megfelelő Calafnál is. Egyébként én úgy éreztem, hogy a kínai énekesek a hangi szerepformálásban igenis árnyalták szerepeiket (Calaf is) és ez volt a siker kulcsa. Nekem is Liú tetszett legjobban. A 10 perces, több hullámban visszatérő vastaps nem a "külföld"-nek szóló udvarias "gesztus" volt, hanem egy egyszerűségében nagyszerű, magas színvonalú és eredendően természetesnek ható előadás megérdemelt sikerének szólt. Örülök, hogy láttam az előadást (telt ház).
Erkel Színház • 66972016-04-21 12:44:06
Nagyon klassz volti ez a pekingi Turandot, végre voltak hangok(!) és zenekar és egy női karmester! Szép produkció volt.
Kb. 10 perc vastaps a végén.
Jonas Kaufmann • 13632016-04-18 18:32:06
Ha mindenki elhinné azt a sok hülyeséget, amit a "világhálón" lehet olvasni, akkor nagy bajban lennénk.
Jonas Kaufmann • 13612016-04-18 18:12:18
Miért lenne savanyú a szőlő?
Ezt Ön mondja, nem én, tehát ez az Ön nézőpontja, nem az enyém, már ne haragudjon, de engedje már meg, hogy másképp közelítsek a művészet és zene élvezetéhez, mint az Ön által felvetett szőlő kérdés. Meghallgattam A.G nagy áriáját. Nem tűnt úgy, hogy kevés elismerést kapott volna.
Nem kell minden "hisztit" elhinni.
Az élet sokkal prózaibb.
Jonas Kaufmann • 13592016-04-18 15:27:55
Nem tudom miért akarják egyesek leharapni A.G fejét.
Végül is nem ő tehet róla, hogy tovább tartottak az előzmények (taps,ismétlés). Nem könnyű újra spiccen lenni egy 2. belépéshez.
Opernglas, avagy operai távcső... • 190442016-04-07 13:25:11
Én arra gondoltam, hogy annak nem sok köze lesz Verdihez és italianata meg végképp nem lesz. Ezt a két követelményt azért igényelném egy Otellótól.
Opernglas, avagy operai távcső... • 190422016-04-07 12:51:44
Sztem Kaufmann Caniójából, de akár hangi és színészi karakteréből is kiindulva Otellójának semmi realitása nincs. Egy vicc. Akár egy, akár több év múlva.
José Cura • 5202016-03-28 12:58:20
Akkor álljon már itt egy többet mondó link egy személyes interjúval:

http://revizoronline.com/hu/cikk/6017/jose-cura-az-otelloval-ter-vissza-gyorbe/?cat_id=6&first=0
José Cura • 5142016-03-28 10:35:11
Azért azt megkérdezném a T. Szerkesztőktől, hogy Heiner Úr sajátos képzavarai és a fórumtársakat sértő, személyeskedő megjegyzései a fórumszabályzat melyik részével egyeztethetők össze?
José Cura • 5072016-03-27 15:50:35
Igen, Desdemona valóban öregecske volt. De azért volt agresszívre formálva, mert egy ilyen agresszív Otellóval találta magát szembe a 3. felvonásban, speciel itt nekem ezért tetszett, hogy felvette a kesztyűt, én is jól pofán vágtam volna azt az Otellót, aki azt műveli, amit. Tulajdonképpen a szoprán színészi játéka tetszett. Alkatilag és hangilag viszont nem igazán Desdemona alkat.
José Cura • 4992016-03-26 16:29:28
Igen, a Momus arról is ismert, hogy vissza lehet olvasni a fórumozók beírásait egy jó hosszú időtávon. Ebből azt is lehet látni ki mond véleményt és ki az aki csak brahizik, a brahizás kedvéért. Azt ne nevezze véleménynek, mert akkor csak álszenteskedik.
José Cura • 4942016-03-26 14:11:05
Én csak azt nem értem Heiner Úr és ppp miért érez mindig ellenállhatatlan vágyat arra, hogy belepiszkítson ebbe (és más topicba), ha olyan témáról és információ átadásról van szó, amit ők nem kedvelnek.Ez az ő sajátos lelkületük megnyilvánulása, nem mások sárba tiprása, tehát semmi értelme, mert nem érik el eredeti céljukat.
José Cura • 4882016-03-26 12:37:03
Ott voltál? Hogy a kritika mit ír le, az üzlet és politika nagyrészt főleg Salzburg esetében. Én ott voltam a premieren március 19-én, amiből a közvetítést felvették. Igen, óriási búzást kapott a rendezői koncepció! Azért a közönség és énekes ellenes rendezésért, amiben csak az öncélú látvány számít, Verdi Otellójához nem sok köze volt, ráadásul Jágót próbálta a középpontba helyezni, amit az opera levetett magáról a 3-4. felvonásban. Volt benne néhány jó ötlet, de ez Verdi Otellójához kevés és egy nagyszerű alkalmat elmulasztottak egy emlékezetes előadásra, ha mindez jó kezekbe került volna. De Salzburg az Salzburg, itt meg kell hökkenteni a közönséget, az a trendi. Igen, kb. 30-40 kritika is megjelent az előadásról, boldog és boldogtalan írt róla, mindegy, hogy igaz-e vagy sem, ők megtették a magukét. Ezekben a karmestert (Thielemann időnként wagneri interpretációja nem éppen Verdit és az énekeseket szolgálta!!) és a rendező teamet (sötét színpad vagy vakító fények, fekete angyal állandó jelenléte, nulla koncepció és színészvezetés) persze nem nagyon merték kritizálni, tisztelet a kivételnek. Más zajlott a színpadon és más a zenekari árokban. Azért néhány kritikus felrótta a rendezői teamnek az opera megcsúfolását. Persze néhány búú jutott az énekeseknek is, több Desdemona alakítójának, kevesebb Cura Otellójának (persze az a szenzáció, ha a kritikus azt emeli ki, hogy őt búúzták ki) és rengeteg fütty a rendezésnek. De azt csak egy-két kritikus írta le, hogy a közönség tapsa 12 percig tartott, három teljes visszahívással a végére. Ez szerintem abszolút az énekesek elismerése mellett tette le a voksot, hogy végig vitték az előadást és nem lett hatalmas botrány, pl. nem szakadt félbe az előadás, pedig sok kritikus pont volt benne erre vonatkozóan. Egyébként olyan kritikát is olvashatsz (nem a rögtön pár órával az előadás után megjelentek között), ami dicséri Curát és azt is leírja, hogy egyáltalán nem érdemelte meg azt a néhány búúzást, ami őt is elérte. Heiner Lajosnak azt ajánlom nézze meg a produkciót (Classica is leadja ezt az Otellót 27-én este fél 10-kor vagy https://sonostream.tv/ -n interneten is nézhető márc. 26. 20.15-től) vagy képzelje el az eredeti szereposztás Bothával (értsd: színészi képességek) vagy Hvorotovsky-val (értsd: szereptudás és tapasztalat Jágóként). Egyébként Carlos Alvarez Jágóként (azoknak, aki a kritikusoknak elhiszi, hogy ő aztán elvitte a prímet) végre jó hanggal bíró énekes, de teljesen egysíkúan énekelt és játszott. Dorothea Röschmann nagyon gyengén kezdett, produkált néhány furcsa hangot is, a két utolsó szólójában szépen teljesített, de nem igazán hatott meg Desdemonaként. Cura hozta saját Otello ábrázolását, ahol és ahogy tehette, kivéve, hogy a rendező mindenképpen azt próbálta erőltetni, hogy Otello egy tehetetlen báb, akivel Jágónak könnyű dolga van. Nos, aki ismeri Vedri Otellóját és Cura szerepfelfogását is, azt tudja, hogy a szerep ennél jóval komplexebb és a teljes út bemutatható a dicsőséges múlttól a teljes összeomlásig, gyilkolásig, ami egyáltalán nem egy romantikus történet, a főhős se egy romantikus, ereje teljében lévő hadvezér. Akinek meg azzal van baja, hogy Cura öregedő, sebezhető és gazember Otellót játszott, az nem ismeri az opera lényegét. Nem tudom, hogy milyen lesz a filmfelvétel, a közeli és távolabbi kamerákkal hogy adják vissza az élő előadásban látottakat. Aki teheti, nézze meg a felvételt, mert vannak benne érdekes részek. Ha pedig valaki Cura igazi Otello értelmezésre kíváncsi ZENEILEG, az menjen el Győrbe április 23.-án az Otelló koncertre, amit ő vezényel és állít színpadra (hisztériakeltő kalandorok kíméljenek ez ügyben.)

Plácido Domingo • 4982016-02-08 18:41:33
Domingo: 2002 Újpesti Stadion: úgy éreztem ez az utolsó alkalom, mikor még megérte elmenni, megnézni és meghallgatni őt, a koncert program is erős volt és jó emlékekkel távoztam.
Domingo: 2005 Népstadion: csak a koncert első része volt elfogadható színvonalú. Kongott a nézőtér.
Aztán jöttek olyan évek, mikor elég ciki volt Domingót emlegetni, ő persze járta a világot koncertekkel (opera előadásban fellépése alig-alig volt tán), és mondhatni mélypontra jutott a karrierje. Ha akkor jön Budapestre fél ház sem telik meg az Operaházban.
Aztán ki tudja mitől 5-6(?) éve olyan Domingo-boom van, hogy nem hiszek a szememnek. Persze jól ráéreznek a szervezők, hogy itt egy legendát akar látni és ünnepelni a közönség, bármit is csinál. Az idős szerepekben pedig még mindig ott van színpadi karizmája és hatalmas munkabírása, ami tiszteletet érdemel.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 552812016-02-03 18:15:02
Odáig értem, hogy "ellenőrzi .... stb.ide egy spion vagy másképp ISO minőség ellenőr kelletik, aki elvégez mindenféle adminisztratív jelentési kötelezettséget, hogy ISO-k legyünk a Házban?" De mit jelent, hogy "irányítja"? Ahhoz más kvalitások kellenek és nem 1 év., de zenekari igazgatónak nem nevezném. Biztos van erre a pozícióra divatosabb szó (pl. asszisztens??)
Élő közvetítések • 51912016-01-27 11:46:01
Éppenhogy tanulmányoztam, azért tettem fel a kérdést neked, tudod-e? Ő még messze van attól, amivel felruházod.
Élő közvetítések • 51892016-01-27 11:34:54
kb hány produkciót? 4-5 db eddig?
Élő közvetítések • 51862016-01-27 11:07:56
?? Be tudnád idézni, hogy az illető tenor mikor és hol énekelt Otellót nemzetközi szinten (pl. hányat eddig működése során?)
Élő közvetítések • 51842016-01-27 09:02:07
Marc Heller énekelt.
Miklósa Erika • 9912016-01-04 17:44:36
Milyen bérfeszültségről beszélsz?
Az informatikusokat meg lehet fizetni (még a pályakezdőket is ..), az orvosokat nem (és még sorolhatnám ..)?
Hagyjuk a paraszolvenciát (te is eszerint kapod a fizetésed?), meg a fiktív számokat.
Több évtizedes károkat kellene itt felszámolni, nagyon sűrgősen, mert végleg elveszítjük őket (és másokat is).
Olvasói levelek • 108312015-12-08 15:24:37
Heinernek lehet, ő az alomhoz tartozik. Más kérdés, hogy ez mennyire kifizetődő.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 537502015-10-12 16:34:10
Megpróbálom mégegyszer elmagyarázni számomra elsősorban mi az opera:
1) nem chippendale fiúk gyülekezete
2) hangi kvalitás
3) színészi játék=színházi élmény kvalitása

Én a 2)-3)-t nem tudom egymástól elválasztani. A 3)-ban nem a fizikai kinézetre gondolok elsősorban, hanem a hiteles karakterformálásra (akár a testesebb Bothától vagy a nagymama korú szoprántól is elfogadom, ha olyan minőségű, azaz katartikus!!!)

Számomra az opera a legkomplexebb zenei/színházi élményt jelenti, de azt el is várom tőle. Remélem érthető.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 537402015-10-12 13:49:34
Botha hangban kitűnő Otello, ezért bármikor meghallgatom CD-n, de élő, színpadi operaelőadáson nézhetetlen nem létező színészi kvalitásai és alkata miatt (bár van némi fejl.)Kunde érdekes eset,ő eléggé élvezhető hangilag és színészileg is, de még csak most 1-2-3 éve kezdte énekelni a szerepet, semmiképpen nem tekinthető érett Otellónak, bár a kora megvann hozzá. Az én ízlésemnek ő túl lassú és körülményes/ének, színészi játék. Antonenkóról hasonlóan vélekedünk, láttam a MÁO-ban, kiábrándító volt, meg itt-ott hallott közvetítésekben is.
Edita Gruberova • 28162015-10-12 12:11:54
Kedves Telramund!

Ha bármely olyan igen hangzatos felsőrégiókba emelő jelzőmet be tudja idézni Curával kapcsolatban általam említett valaha, amivel itt Gruberovát rendeszeresen túldicsőitik, akkor megadom magam. Ön mindig a Normával és a Bajazzókal jön (2006, 2007). Többet nem látott azóta sem. Így azt a Prológot sem tudja megemlíteni, amiben ovációt kapott. Nem baj. Nem kell Curát szeretni, ezt már többször elmondtam. Én a 10 éve is túlzott hangi teljesítmény/Gruberova erre a 2007-os bécsi Normájára vonatkoztatom. Akkor a Staatsoperben én is csatlakoztam a 20 perces Gruberova ovációhoz annál a résznél, aminél úgy éreztem igen, ez olyan volt. Más részeknél meg úgy éreztem az nem volt annyira sikerült és nem tapsoltam.Ettől ő még nagy művésznő, senki sem vitatja, én sem. És másra vonatkoztatva sem.
Edita Gruberova • 28132015-10-12 10:20:08
Nem hiszem, hogy a provokatív szavak és kifejezések amiket idézel Cilikével kapcsolatban, azok ilyenek lennének. Inkább szemléletesek, a véleményét támasztja alá vele, ami eltér másokétól. Hol vannak ezek azokhoz képest amit néhány "hangadó" és "megmondó" ember megenged magának itt a Momuson, ha valakinek más a véleménye, mint az övé. Nem gondolom, hogy a Gruberova topikban nem lehetne más véleménynek hangot adni. Mások is megteszik,ezt máshol, szétverve akár a MÁO vagy más énekes topikokat, nem számít. De az ellenvéleménnyel nincs baj, ha nem tiszteletlen és személyeskedő és nem akarja a másikat földbedöngölni vagy éppen értékítéletét rasszista módon pl. "női érzelmeire" és ezért eleve nyilvánvaló "tudatlanságára" hivatkozva megkérdőjelezni. Micsoda tárháza lenne itt az ilyen fals érveknek ebben a topikban, de én nem élek vele. Igen, ez a kettős mérce a "rajongás" megítélésében a Momus fórumain bántóan jelen van egyesektől. Egyéként én is megnéztem a belinkelt videót Gruberovával. Nem tartom megalapozottnak azt az általános ájultságot, amivel illetik jelen fellépését sem a képi sem hangi állapot alapján. Már 10 éve is erős túlzások illették hangi teljesítményét. Persze nyilván jó, hogy sok örömet okoz még a rajongóinak, és menjenek is meghallgatni, ha tetszik nekik, de nem kéne irreális jelzőkkel illetni a teljesítményét. Nyilván vannak benne erősségek és gyengeségek is. Az összehasonlításokat meg, hogy ki mit énekelt hány évesen, ne alkalmazzuk, mert az abszolút egyénre szóló, valakire igaz, valakire nem, nem lehet párhuzamot vonni az egyedi esetek között.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 537192015-10-10 23:11:24
Annyira jellemző Önre ez az előítéletes, lekezelő, felsőbbséges szöveg: felhevült hölgy, lábszárának vonzereje, Önre gyakorolt hatás, a hölgyek köre, tájéjozatlan stb. Ennek semmi értelme nincs.Nem gondolom európai gondolkodásnak, mikor valaki ilyenekkel érvel. A zene, az opera, a színház, a művészet ennél sokkal több. Önre ilyen hatást gyakorol? Hiszen a maga nevében beszél. Én meg úgy gondolom, hogy Ön nagyon egyoldalúan tájékozott, az olasz vonalon, nyilván, mert azt a nyelvet beszéli. Miből gondolja, hogy én nem tudok olaszul? Egyáltalán miért feltételez, ír rólam vélt dolgokat, mikor nem is ismer, soha nem találkoztunk, semmi közünk egymáshoz.Hát tudom, nehéz az élet ....
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 537112015-10-10 16:07:50
Én inkább azt mondom, döntse el vezérkritikákat akar írni a Momusba vagy más véleményét trollkodni és sértegetni a fórumozót, mert nem egyezik véleménye a magáéval. Lehet ezt kulturáltan is közölni, európai módon. Az ÖN kettős megjelenése bizony üti egymást, mert ilyen stílus után nem tudom a "hivatalos írásait" sem más szemmel nézni. Nem lehet egyszerre "objektívnak" mondani magát, aki "ingyen" ír és csak az „igazságot" (stb.) az egyik helyen, a másikon meg abszolút szubjektívnek lenni utálata tárgyában. Egyébként Cura két különböző produkcióban énekelt Otellót (mindkettőt jelentős Verdi évforduló kapcsán), Zürichben, (2002-2004 ill. 2010-2011: ez utóbbi a Hampson-Cedolinos, nem is erről írtam,legalább nézzen utána. Akármit feltehet a youtube-ra vagy beidézhet. Nem ismerem az idézett, általam sose hallott Barcaccia című operamagazint, de higgye elég gazdag kritikusi gyűjteményem van az Otellókról, bármikor tudok olyat idézni, ami Önt cáfolja. Mint ahogy nyilván ÖN is tud néhány olyat idézni, amit alátámasztásnak vél. Amúgy Agache 1999-ben énekelte azt a Jágót Buenos Airesben, igen lehet, hogy most is jó lenne benne, de azóta nem hallottam ebben a szerepben sem itthon se nemzetközileg.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 537062015-10-10 14:48:17
Nekem mindenképpen kaotikusnak tűnik tervezésben ez az új Otello rendezés/évadnyitó. Koncepciózusan úgy tűnik, az operát a Shakespeare év miatt gondolták megújítani. Egy ilyen szimbolikus rendezést azonban csak három kiváló, érts: nemzetközi élvonal (nem 3.-4. szint) tud sikerre vinni. Otellóként erre egyedül José Cura lett volna képes, aki szerintem jó 15 éve egyeduralkodó a mai napig ebben a szerepben. De egy erős Jágó (nem szerep debütálóra gondolok itt) is kellett volna, ami ma már nehéz dió nemzetközileg is (talán Dalibor Jenis vagy Claudio Sgura, de ők még szintén nem nőttek bele a szerepbe eléggé). Desdemona egy ilyen hangulatú rendezésbe sem igen illik bele hazai forrásból, de talán megoldható lett volna (Rost Andreával igen). Szóval szerintem itt az opera vezérkara referenciát kívánt adni Stefano Podának, amiről majd „sokáig fognak beszélni”. De nem számoltak a koncepció fenti gyengeségeivel, mert ahhoz sokkal jobban és időben előbbre (3-4 év) kell tervezni, forrásokat biztosítani.
2004-ben láttam Zürichben egy funkcionalitásában a mostani rendezéshez hasonló, elhidegített, értelmetlen szcenikájú űr-Otellót egy szintén sztár rendezőtől. Ott, akkor Cura, Raimondi és Dessi hármasa fantasztikussá tette az előadást, mer ők hangilag és színészileg is abszolút a maguk javára fordították a rendező rémálmait, csak őket figyeltük a színpadon, olyan igazi opera drámát tudtak elénk varázsolni Verdi zenéjére. Curát februárban láthattuk a régi, nagyon szép kiállítású és hagyományos rendezésben, szerencsére! Itt a fórumon egyes örök fanyalgók, elfogult helyi kritikusok és hirtelen megnövekvő számú, ismeretlen új nick-nevek megpróbálták szét-trollkodni beírásaikkal a februári élményt, Zéta „Momus-kritikája” pedig skandalumot kiáltva akarta lerántani a leplet a „sztár”-ról. Kiváncsi volnék most mit írna a mostani Otellókról. Szerencsére voltak olyanok is, akik akkor hangot adtak egyedi élményükről/Cura és Pasztircsák Polina, a fórumról is.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 535952015-10-06 14:50:24
http://operaslovakia.sk/otello-v-budapesti/
http://www.eliconie.info/?x=entry%3Aentry150930-165526

Két MÁO Otello kritika külföldiek szemével.

Ha jól értem a 2. kritikában az olasz kritikus 09.26-i bemutatóról beszél, de Rafael Rojas Otellóját említi. Inkább nem kommentálom ...
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 535312015-09-27 13:44:47
Én is tagja voltam annak a kitartó csapatnak, aki a szemerkélő esőben a kivetítőn nézte az Otello premiert. Eléggé balszerencsés az operaház, hogy a nagy szabadtéri rendezvényekre rendre elromlik az idő és hát az évadnyitó egy rögzített dátum, nem lehet máskor megrendezni. Pedig profi módon előkészítették, berendezték a nézőteret. Remélem lesz még ilyen alkalom az évadban.
Később sem az eső riasztott el – hamar el is állt - nem is a hideg, ami bizony egyre fogvacogtatóbb volt az este előrehaladásával. A 2. felvonás végén úgy éreztem, ez az énekeseket háttérbe szorító, szürke-fekete, apokaliptikus, futurisztikus és kiürített koncepció, legyen mögötte bármiféle szimbolika, aminek értelmi csíráját sem sikerült felfedezni, nem tud semmi újat vagy értelmeset nyújtani a hátralévő 3.-4. felvonásban, így a szünetben eltávoztam. De egy ilyen rendezés mellett is lehetett volna az előadás katartikus, ami maradásra bír, ha van három olyan főszereplő, aki színészi játékával és énekesi teljesítményével úgy elviszi a hátán ezt a gyönyörű operát, hogy csak őket nézzük a színpadon és semmi más sem számít. Sajnos ez a szintű teljesítmény az énekesek, elsősorban Otello oldaláról hiányzott.
Lance Ryan most beugró Otello volt, bár később kitűzött főszereplője a darabnak. Nem értem, hogy attól, hogy valaki Wagner énekes, miért következik, hogy jó Otellót képes énekelni. Az 1. felvonásbeli színpadra lépése az Esultate!-ban több mint illúzióromboló volt, a színpadi háttér és fekete bőrszerkója is ellene dolgozott, hát köze nem volt a karizmatikus hadvezérhez sem színészileg, sem hangilag, mint ahogy a szerelmi duett sem villanyozott fel, inkább egy kihűlt, jövőbeli falanszterre emlékeztetett sivárságával. Érdekes módon a 2. felvonásban a tenor feljavult, de mintha minden erőfeszítése arra irányult volna, hogy minden egyes szótagot hosszan kimondjon, meglegyenek valahogy a hangok, még egyfajta merev, hőstenori ércesség is volt benne, de bármiféle jellemábrázolási koncepció, színek, dinamika és simogató bársonyosság nélkül, kétes magasságokkal. Rég láttam-hallottam ennyire vontatott, nyúlós Otello éneklést. Létay Kiss Gabriella Desdemonája is nagyon előnytelen színpadi megjelenést kapott, hangi és színészi teljesítményét jónak, bár hangerőben kevésnek éreztem. De ezt csupán a szerelmi duettből nehéz megítélni. Legjobban Kálmándi Mihály Jágója tetszett, aki szépen, erőteljesen énekelt és élvezhető teljesítményt nyújtott, de hát egy Otellóban nem ő a főszereplő, bár jelenléte meghatározó az opera sikerében.
Persze mindezek a benyomások egy félig látott, kivetített szabadtéri élmény alapján születtek. Nem tudom, a kőszínházban a teljes előadás mit közvetített. Ha bármiről lemaradtam a későbbiekben, akkor meggyőzhető vagyok egy újabb revízióra kőszínházban is.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 527432015-06-11 22:01:13
Május 26-án is "teleszkópos cuccal" csínálta Margit a szelfizést, csakúgy, mint a MÁO bemutató kisfilmjén. Úgy látszik a TV felvétel napján ez éppen nem volt kéznél vagy elromlott.
Általában élvezem a "Seen and Heard" írásait, de ennyi bosszantó hiba a nevekben és egy ki tudja honnan vett hibás fotóval megspékelve az írást eléggé felhúzza az embert. Azért a művészek csak megérdemlik, hogy a neveiket pontosan írják le.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 55332015-06-09 17:43:12
Nem az eltérő véleménnyel van bajom, hanem a túlzóan sarkos, igazságtalannal, nem objektívvel, bizonyos tények kifordításával egy koncepció szolgálatában. A kettő között azért még húzódik egy skála, amin lehetne mozogni eltérő véleménnyel is. Miért kéne egyetértenünk? Miért baj, ha egy koncerten próbál ki jövendő repertoárt? Dehát nemcsak erről szólt az este ....
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 55262015-06-09 12:14:51
Nem is hozzád szóltam a "nemzetközi kitekintés" ügyében, de ha magadra vetted,akkor nincs mit tenni ...(Zétának címeztem).
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 55242015-06-09 11:50:14
Akkora arcod van, mint a Himalája. Miből gondolod, hogy nekem nincs nemzetközi kitekintésem? Csak az van, és nem hiszem hogy neked kellene próbára tenni azt vagy hogy ez bármit is jelentene ....
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 55212015-06-09 11:04:12
Zéta írásaiban nem először figyelem meg bizonyos "előítéleteit" és fenntartásait" az ún. "világsztár" (utálatos jelző!) felléppőkkel kapcsolatban. Tényleg el akarja velünk hitetni - csakúgy, mint Cura Otellójánál - hogy átvertek minket és csak egy "átlagos" vagy az alatti estét kaptunk az újabb nagy névtől, Flóreztől. Mintha minden este ilyen előadásokkal szembesülnék a MÁÓ-ban! Könyörgöm, hol van itt az objektivítás?!!!Mások meg megint a "rajongó" dumával jönnek, meg hogy a közönség "sznob" és mindenkinek tapsol, főleg ilyen helyáraknál. Nos a közönség individuomokból áll, akik egyenként állnak össze egy nagy tömeggé (pl. kb. 800-1000 ember)és ennek eredőjét halljuk. El kell menni a koncertre és abból mindenki ítéljen maga, milyen volt, de nem hiszem, hogy egy egyöntetű és kérdőjel nélküli álló óváció azt jelentené, hogy kár volt elmenni a koncertre. Az a művésznek szól, az az esti teljesítményéért. Kellene egy kicsit nagyobb nemzetközi kitekintés és tájékozódás a nagy világból. Mindez nem kisebbíti azt sem, ha végre itthon is, hazai felléppőkkel élvezhetünk egy nagyszerű előadást (pl. Faust).
José Cura • 4702015-06-08 13:41:40
Kedves Telramund, köszönöm a kedvességed, már olvastam.Talán ha elolvasod többet megtudsz róla.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 54952015-06-04 10:09:22
Az énekkarról sajnos hajlamosak vagyunk elfeledkezni, én is. Így most leírom a Faustban a az egyik legnagyobb meglepetést és örömöt számomra az énekkar adta. Nem akartam hinni a szememnek és a fülemnek. Volt mikor azt gondoltam, a táncosok tanutak meg így énekelni vagy a kórus ilyen jól mozogni? Igen munkás szerep hárult rájuk és kiválóan megoldották így a szezon végén, nem is tudom honnan vettek ennyi energiát hozzá (zene, karmester?).
Juan Diego Flórez • 6092015-06-03 14:04:40
Juan Diego Flórez koncert MÁO: Szép volt, először hallottam élőben őt és nem bántam meg, hogy elmentem. Bejelentették, hogy megfázott és a műsor is változott emiatt, ezeket kedvesen ő maga közölte a számok előtt mikrofon nélkül, ezért talán nehezebb volt követni azoknak a műsort, akik hátul vagy a magasabb régiókban ültek. De csak hátradőltünk és hallgattuk a gyönyörű zenét és éneklést. Nagyon szép hangszín és gyönyörű énekstílus, biztos magasságok, ihletett előadás, jó színészi kvalitások a hangi elbeszélés szolgálatában és atombiztos humorérzék apró rezdüléssekkel operálva, tud a közönséggel bánni. Egy kis játék a szegfűvel, az almával és a magas hang „keresésével” és odatálalásával. És végre hallottunk egy Gounod Faust áriát is, amit itt énekelt először. Persze a legvégére jöttünk bele mi is, ilyenkor hallana még szívesen az ember egy újabb, teljes műsort, további 1-2 órát. Legjobban a 2. ráadás tetszett (a közönség hangosabbik részének kívánságára „Una furtiva lagrima”), azt úgy énekelte, hogy érződött, most olyan szépen akarja elénekelni, ahogy csak tudja, egyéni dallamvezetést is beletéve a 2. refrénbe. Az utolsó ária és két ráadás közt 10 perces vastaps, bravók, örömfüttyök, a legvégén végre a MÁÓ-ban is láttam egy faltól-falig tartó álló ovációt. Így köszöntük meg az estét. A zenekar gyönyörűen játszott!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 54852015-06-02 12:06:48
Gratulálok Zétának, szívemből szólt! Megfogalmazta mindazt, ami azóta is bennem kavarog a Faustból, de magam számára sem tudtam igazán szavakba önteni. Én már láttam MZ rendzést külföldön (Sámson és Delila), az is vitákat váltott ki, nézőként szintén katartikus élmény volt a megragadó képi világ, a következetes és átélhető koncepció miatt.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 526592015-05-29 13:18:11
Egy újabb vélemény a Faustról:

http://bachtrack.com/de_DE/review-faust-bretz-hungarian-state-opera-budapest-may-2015

"Devilishly good fun: Gábor Bretz’s Méphistophélès dominates the stage in Budapest"
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 526442015-05-27 00:52:02
Nálam nem telt be a pohár, inkább azt mondanám: VÉGRE! Szerintem fantasztikus volt a ma esti Faust! Ez a produkció világszínvonalat képvisel/zenekar, karmester, rendezés, énekesek (kiv : DS alias Faust). Semmi bajom a rendezéssel, sőt, csodálatosnak találom, nekem minden üzenet átjött „modernül is”, még több mint egy hagyományos, unalmas rendezésben! Ezt a gyönyörű zenét hihetetlenül jól játszotta a zenekar Maurizio Benini vezérletével! Időnként persze túlságosan megnőtt a hangerő, de nem bántam. Abszolút bravó a két főszereplőnek Rost Andreának és Bretz Gábornak, de nagyon tetszett Haja Zsolt, Vörös Szilvia és Wiedermann Bernadett is. Nemcsak nagyszerű éneklés, de kiváló színpadi játék is társult teljesítményükhöz. Úgy éreztem mindenki szárnyakat kapott ebben a környezetben és nagyon élvezték a darabot. Külön elismerés a táncosoknak! Valóban Dario Schmunck volt a leggyengébb láncszem Faustként, leginkább hangerőben maradt alul, de érdekes módon esetlen és semmittevő figurájában helyenként volt valami rokonszenves is és tulajdonképpen Bretz Gábor igen erős és karakteres Mefisztója mellett engem nem nagyon zavart, hogy nem volt igazi Faust a színpadon (a tenor részek pedig úgy-ahogy elmentek). Az előre látható, hogy nem könnyű feladat a darab „kritikai” elemzése, a sok fejtörés helyett mindenkinek azt ajánlom, nézze meg az előadást!
José Cura • 4642015-05-05 22:28:55
Kedves Búbánat!

Értem én mit akartál mondani, de a tényeket ne feledjük el.Mindig ugyanaz az 1-2 fórumozó érez arra késztetést, hogy azonnal agyonvágjon egy induló témát ezen a topicon- pl. amit te belinkelsz, egy kedves, lelkes, nem túl hosszú és mélyen szántó, de szem és fültanúként megerősíthetem, találó és igaz megállapításokat tevő írást egy koncertről, Curáról kedvezően. Aztán még hozzájuk szokott kapcsolódni, szintén negatívan néhány új, ismeretlen felhasználónevű forumozó is, rövid, de velős, megfellebbezhetetlen, az általuk írt negatívummal egyetértő kijelentésekkel. Pl. "Ez igaz, ez korrekt megjegyzés, stb." Ez a RECEPT.
Nehogy már ez legyen az általános kép. Jelen esetben is min. 2-2 az állás. Más meg úgyse ír de, mert nem érdekli a téma vagy nem volt ott. És igen Rost Andreáról is szót kell ejteni, aki kiválóan énekelt és nagyszerű partner volt végig, humorérzékből is jól vizsgázott.Kérdezd meg tőle a véleményét a Facebookján, de egyszerűen nem értem, miért gondolod, hogy ez számítana is valamit a témában.
José Cura • 4602015-05-05 21:07:14
Telramundban pedig azt kedvelem, hogy jobban ismer engem és többet tud rólam, mint saját magam. Majd felkérem életrajzírómnak, hiszen ő jobban tudja mikor, mit csináltam, kiért rajongtam, hol tévelyedtem el.Jaj, csak azok a megtalálhatatlan archívumok ne okoznának mindig gondot ..
José Cura • 4592015-05-05 21:04:05
Ni, érdekes, egy új, ropogós, friss nickname. Vajon kit takarhat?
José Cura • 4582015-05-05 21:02:42
Ha a 435-ös bejegyzésedre gondolsz, akkor nem, nem korrekt, amit írsz. Csupán egy forrásból idéztél, ebből, ami nem más, mint a „Il Corriere della Grisi”, igaz tényleg idézőjelek között, sőt még le is fordítod:
Carmen alla Scala….non pervenuta.
by Giulia Grisi, Scritto il 23 marzo 2015
Ez számodra „egy abszolút megbízható és hozzáértő zenei folyóirat”, hát ezen lehetne vitatkozni.
Máshol nem találok tőled hivatkozást több helyről utóbbi kis üzenetváltásainkban.
José Cura • 4542015-05-05 18:16:07
Arra kértelek idézz, nem arra, hogy kinyilatkoztass.Nem írtál le semmit,vádaskodsz.


José Cura • 4522015-05-05 17:20:29
1) Ugyan, mit hordott össze Cura többi tenorról és Gruberováról? Nevetséges, ezek a te rágalmaid, idézd be a szöveget, forrást, vagy meg se említsd.
2) Ha annyira bennfentes lennél, akkor tudhatnád, hgy már azon az 1999-es Forza premieren egyáltalán nem volt felhőtlen a viszonyuk Mutival....
José Cura • 4432015-05-05 14:32:42
1) Mi köze Curának Bocellihez és Milánóhoz, az egy másik esemény, nyilván ott is volt közönség. Ne legyen közönség egy koncerten, ne nyilvánítsa ki tetszését, mert az szakmaiatlan? Ez milyen érv, mire bizonyíték?
3) Cura ma is ott van az élvonalban, csak te nem hallgatod, téged nem érdekel, miért is tennéd? Számodra valamiért 1999 óta nem létezik, mint mondtad egyszer (addig talán kedvelted), azóta 16 év telt el, ő még mindig ott van az élvonalban,csak te nem tudsz róla, hiszen nem érdekel, nem szereted, ez nem baj, csak ne állíts valótlanságot.
4) a te 4)-es pontos továbbra sem érv semmire sem. De speciel Bruson Cura egyik legrégibb kollégája és barátja, már ha ezt figyelembe akarnád venni ...
5) Sokaknak tetszik Cura művészete, ékes bizonyíték erre a győri 3500-as nézőszám
José Cura • 4412015-05-05 13:55:22
Kedves Búbánat!
Ezt komolyan gondolod? Milyen "kollegialitásról" beszélsz, meg objektív elmondásról, mire gondolsz, talán ez egy összeesküvés elmélet részedről, nem lehet tudni Cura énekművészetéről, azt mástól kell hallani, te nem tudod megítélni saját magad számára? Az élet nem erről szól! Menj el a koncertre nézd meg és utána mondd el a véleményedet. Legutóbb meg is tetted Otellója kapcsán. Nincs itt semmi titok!!
José Cura • 4382015-05-05 13:42:45
Fantasztikus koncert volt. Csak elismerés illeti a Győri Filharmonikus Zenekart, a zenészeket és Berkes Kálmánt, vezetőjüket, karmesterüket annyira csodálatosan játszottak vasárnap esti a győri Audi Arénában 3500 néző előtt. Nagyszerű volt a technika, hangosítás, a kivetők és a mi nézőközönség elvarázsolódtunk teljes két órára. Kitűnően szólt a zenekar, ha csak egy szimfonikus koncert lett volna a programban, akkor is teljes élménnyel távoztunk volna, de ez igazi opera élmény volt. José Cura és Rost Andrea csak most, a győriek meghívására léptek fel együtt egy ilyen nagyszabású koncerten hazánkban, mégis olyan természetes partnerei voltak egymásnak, mintha évek óta együtt énekelnének. Kivételes minőségű volt a koncert, Cura bomba formában volt, egyedi, meleg, bársonyos hangszín, fényes csúcshangok, igazi italianata stílus, színgazdagságság, dinamika, szenvedély, óvó figyelem a partnerek felé és sziporkázó humor, mind megmutatkozott, ezek az ő egyedi védjegyei. Két Otello szólója (Dio mi potevi..,..Niun mi tema) maga volt a dráma teljes keresztmetszete, megható, fájdalmas, őrült, könnyes vallomás, az est egyik fénypontja. Rost Andrea is gyönyörűen énekelt, leginkább a Traviata blokkban volt elemében. Az igazi csemege kettejük Traviata duettjének udvarlás-hódítás tréfás-komoly játéka volt az egyszer színpadi díszlet adta helyzetkomikumokat is kihasználva. A koncert a négy ráadással pedig humorral és improvizációval gazdagon megszórt örömzenéléssel végződött. Hosszú percekig szóló, többszöri vastaps, ováció, lábdobogás, mi nézők még tovább is kitartottunk volna, nem mi álltunk fel a helyünkről, a színpad ürült ki a végén, mert különben sose megyünk haza. Többet nem is akarok írni erről, el kell menni és megnézni, Győr nincs olyan mesze, hogy két ilyen nagyszerű művészt halljon, lásson az ember.
Parampampolinak szerettel:
Szerintem Cura Prológja az opera reklámja hogyan lehet élvezettel és humorral közvetíteni egy TÖRTÉNETET, igen a tribün felső részéről indulva a közönség sorai között felsétál a színpadra és közben nemcsak kezet ráz a nézőkkel, de el is MESÉLI mit fognak látni az előadásban.
Más: Láttam Cura márciusi Don Joséját a Scalában, kitűnő volt. Én az utolsó, 3. előadást láttam és a nézők búúzás nélküli (!) tíz perces tapsa mindent elmondott az előadásról (a milánói újságokban nem olvasol erről). És nem a kakasülőn ültem, mindent teljes pompájában láttam a színpadon. Garanca Carmenét és Cura Don Joséját, amit bárhol, bármikor újra megnéznék, nagy élmény volt. És képzeld, a rendezés is tetszett, amit pedig a helyi sajtó skandalumnak aposztrofált és a nézők búzása kísért már anno a 2009-es bemutatón is. Lehet a helyi és más újságokat idézem, meg ismerősöket, amit elolvas az ember, aztán jót nevet rajta, főleg ha tudjuk ennek politikai szálait is (Cura és La Scala/Muti viszonya a múltban, ill. a mostani intendáns ellen divat szólni, hiszen ő Mr Alexander Pereira). Több kommentár nem kell ehhez. Szóval azt ne várd, hogy onnan Curát dicsérő kritikát olvasol majd. El kell menni és megnézni! Nekem nem a „Corriere della Grisi” a mérce, meg amit mások mondanak, hanem amit élőben megnézek. Neked pedig mindenki dilettáns, aki más véleményen van. Pedig a művészetekben az a szép, hogy ahány befogadó, annyi vélemény létezik. Számomra egyszerűen röhejes, hogy az az az érved, mit mondott az ismerősöd, vagy akár Nucci, Bruson vagy éppen Rost (egy öltözőtök van talán???) „véleményét” próbálod idézgetni??? Nekem elég csak arra hivatkoznom, hogy legutóbb arra szólítottad fel a Momus olvasóit, hogy sürgősen adják el a jegyeiket, olyan szörnyű volt Cura Otellója a MÁO-ban, amit csak a szünetig bírtál nézni a főpróbán. Nekem nem az a mérce, és nem azért írok ide, hogy ki tud egy topicot leghatékonyabban szét trollkodni (mint ahogy „egyesek tették” Cura fenti Otellója kapcsán). Ott, akkor neked is nagyon érlelődött egy húzós eltiltás, de nem te kaptad sajnos.(vissza lehet olvasni ..)
José Cura • 4232015-04-29 15:15:01
De az volt.
A koncertfilm időpontja változott: május 11, 22:30 Duna TV.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 27682015-04-18 15:15:59
Szerintem Garanca "hidegsége" vizuális előítélet, szőkesége okán. Technikailag zseniális énekes. Hangja tud nagyon is érzéki lenni, nekem semmi bajom nem volt a Delila áriával, mégis mit kellett volna a színpadon tennie egy szóló koncerten, hogy "érzékibb" legyen? Én nagyon jól éreztem magam és a közönség vastapsa, a 3x ráadás kikövetelése is azt mutatta, hogy teljesen megnyerte magának a közönséget. Szép műsor volt ritka és népszerű számok vegyesen, a zenekar kiválóan teljesített ebben a nehéz műsorban rutinos és jó kezű karmester (Chikon) alatt. A Bacchanalia pl. fergeteges volt. Végig az volt az érzésem, hogy szerencsésebb lenne szóló számok helyett mellett duettekkel is operálni egy mezzo koncerten. Egy Sámson és egy Don José oda-oda kívánkozott a színpadra. Meg is volna rá a jelöltem. Én láttam Garancát Carmenként idén márciusban a Scalában, nagyon jó volt benne, itt alakítását meghatározta egy egyedi, sokaknak nem tetsző, szerintem nagyon izgalmas rendezés. Ott is a fanyalgók több "sexiséget" követeltek volna. Nem igazán értem, miért kéne egy Carmennek sexbombának lennie, azon túl, amilyen adottságai amúgy is megvannak, ezt énekben és színpadi játékban is át tudja adni kellő hőfokon.
Fáy Miklós Fan Club • 602015-04-17 16:51:34
Ha belegondolsz Fáy módszere is alpári, persze nem ezekkel a szavakkal, de gondolatiságában igen. Miért a zenésznek rohan neki mindenki, Fáy bírálatáról mikor jelent meg több hasábos cikk a Fidelión vagy máshol vagy XY tollából? Ez az igazi képmutatás.
Fáy Miklós Fan Club • 522015-04-17 15:10:07
Nagy baj lenne, ha így lenne! Van amikor élvezetesen és találóan írja le az előadás alatt érzett benyomásait. Máskor unalmas és semmitmondó ez az eszmefuttatás. De nem neveznám kritikusnak semmiképpen. Van, amikor kifejezetten szemétkedő és akár beperelhető is lenne azért, amit írt. Épp ezért van(ak) olyan olyan művészek, akiknek nem is merne a szemébe nézni, ezért kifejezetten kerüli az alkalmat. Jó lenne, ha belegondolnának egyesek, hogy amit leírnak "kritikaként" az mások munkájának megítélése, az adott művésznek elvileg ez egy hivatkozási alap lenne (pl. biográfia stb, ha megütné azt a mércét). Ön örülne, ha ilyen stílusban írnának a szakmai munkájáról? Éppoly tisztelettel kéne viseltetni mások munkája iránt, mint a magunké felé, akkor is, ha nem tetszik.
Jonas Kaufmann • 11112015-04-08 21:32:07
Csak egy a bibi. Ezt a személyeskedést, meg a magácskázást mindig Ön teszi meg, hogy úgy mondjam kezdeményezi újra és újra, ellenállhatatlan vágyat érezve, hogy megszólítson, akármi a téma, szerintem ciki és elavult stílusban, szereti az embereket hülyének nézni, ha más a véleményük. Aztán elmondja mindig ugyanazt (kedveltem, de már nem stb., mintha ez bárkit is érdekelne vagy releváns lenne ..). Nem kell kedvelnie, nem kell hozzá szólnia, ez nem erről szól!! Majd miután a másikat úgymond "lefokozta" (vagy legalábbis azt hiszi, hogy így tett) nagy elégedetten úgy tesz, mintha semmi sem történt volna. Egyébként nem tudom milyen mondatomból derült ki lelkesedésem a rendezés iránt. Csupán annyit írtam, hogy eltűrtem, hozzáedződtem és önmagában koherens volt. Miért pont a fiún van kiakadva, ez adja a keretet, elrendezi a viszonyokat, nem kell a többin már agyalni. Tudja: kövér, öregedő feleség, aki csak főz- főz, kamaszodó gyerek, hosszú félrelépési időszak némi idegbetegséggel és félelemmel vegyítve.
Jonas Kaufmann • 11082015-04-08 18:23:01
Majd ha illően irogat ebbe a fórumba, kellő tisztelettel a másik iránt, akkor talán várhat választ, de addig ....úgy tűnik sportot űz abból, hogy személyeskedjen és egy bizonyos személyt mindig megemlítsen. Csak nem lett magácska rajongó?
Jonas Kaufmann • 11062015-04-08 17:48:23
Engem csak az zavart - a többit meg tudtam emészteni - hogy miért kellet ledöfni szegény Turridut, ha a maffiózók (Alfio) mind testes piszollyal járkálnak a színen. Az meg végképp magas, miért kellett szegény Turridut egy remegő idegbetegnek ábrázolni? (lehet hogy Kauffman csak ezt tudja ..) Nem bírta a feszültséget (pedig jó ideje folytathatta félrelépését e dramaturgia szerint)?
Jonas Kaufmann • 10882015-04-07 13:08:23
Borzalmas volt sztem ez a Cav és nem is a rendezés miatt, mert az legalább önmagában következetes volt, az ember egy idő után hozzá idomult.Hanem a hangi és zenei megvalósítás miatt. Adva van itt egy tenor, aki ugyanazon a monoton és színtelen, fa hangon végigüvölt egy előadást, gyakorlatilag nem ismertem fel előadásában az opera dallamát.Santuzza is elég gyenge volt, de ott legalább volt valami dallamra utaló jel is. Ue a zenében is ... Ha Salzburgnak jó ez?? Persze az üzlet számít, ezért dícsérni kell majd ....
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 517342015-02-14 12:39:11
Kedves Búbánat!

Ez tényleg igazán apróság, csak a korrektség miatt. Az első szövegben amit még reggel olvasni lehettt bizony még az volt, hogy néhány nappal korábban debütáló Pasztircsák Polina. Azóta a szövegben ez javításra került úhy, ahogy te idézed. ):
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 52722015-02-14 11:02:35
Köszi, azt hiszem a szavaid téged minősítenek, nem engem.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 517282015-02-14 11:01:02
Zseniális írás Zétáé. Végre lerántotta a leplet arról a "szemfényvesztésről és szélhámosságról", amit Cura Otellóként művel több mint 15 éve. Elismerésem, hogy koncepcióját fáradhatatlanul végig is viszi, noha sok tárgyi tévedést tartalmaz. A rendezés elavultsága nem Cura hibája, azért ez még mindig egy szép, hagyományos produkció, ritka holló a világban. És tényleg felteszem a kérdést, főleg azoknak akik ott voltak és merik vállalni a véleményüket nyilvánosan is, nemcsak privátban - láttunk ilyen Otellót az operaházban az elmúlt 15 évben? Mert Zéta úgy próbálja beállítani, hogy itt mindenki át lett verve. Persze ez is egy vélemény, lehet mondani. Sokan dörzsölik mosta tenyerüket. És a felelősséget is vállalni kell érte.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 52702015-02-14 10:41:21
Kedves Yatu92!

Téged már ismerünk abból az általad beidézett és más fórumon elhangzott beírás idézéséből, miszerint Fokanov Jágóként leénekelte Otellót. No comment.
Ki írhat kritikát? • 13832015-02-14 09:56:10
Nem. Az előző bejegyzésemben egyértelmáen leírtam, mire gondolok.

Kedves Haandel,

Te ott voltál bármelyik előadáson?
Mert arról nem olvastunk a kritikában, hogy ott konkrétan mi történt. Cilike többet leírt az élményből.Miért nem idézed a kritikus első bekezdését, ami súlyos prekoncepciókal indít és nem is igaz. Na ennyit az elfogulatlan és korrekt kritikáról, legfőképpen ezt kifogásoltam
Ki írhat kritikát? • 13812015-02-14 08:39:36
Kedves Haandel,

Miért idézel mást tőlem, miért nem azt amit a legfontosabbnak tartok. Magyarul írtam, lehet érteni.
Nem ismételem meg mégegyszer. Olvasd el figyelmesen az előző beírásomat.
Ki írhat kritikát? • 13792015-02-13 18:21:18
Kedves Haandel,

Te ott voltál bármelyik előadáson?
Mert arról nem olvastunk a kritikában, hogy ott konkrétan mi történt. Cilike többet leírt az élményből.Miért nem idézed a kritikus első bekezdését, ami súlyos prekoncepciókal indít és nem is igaz. Na ennyit az elfogulatlan és korrekt kritikáról, legfőképpen ezt kifogásoltam.

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 517172015-02-12 12:49:25
jaj, kedves Momo én nem ilyen olcsó dolgokról írtam, hagyjuk már ezt rajongó, meg kedvenc szöveget. Konkrét mondatokról ill. kritikusi megközelítésről írtam, mit nem tartok korrekteknek benne. Amiről írtam az a kritika kb 1/4-e. Ezeket a részeket akkor sem tartom korrektnek, ha más művésszel kapcsolatban találkozom vele. Főleg arra reagálva, hogy egyből megszületik a kijelentés, ez egy korrekt kritika. Nem a távolságtartással van bajom. Talán amire utaltam, túl finom dolgok, mások észre sem veszik, engem zavarnak. Nem azért, mert rajongó vagyok, hanem mert az értékrendemet zavarja.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 517152015-02-12 11:53:54
Kedves Cilike, értékelem jóindulatodat. Én arról írtam, mit nem tartok korrektnek, olvasd el figyelmesen. Pontosan azokat a részeket emeltem ki, amik azt támasztják alá, hogy a kritikus bármennyire igyekszik, nehéz lenne teljesen elfogulatlannak minősíteni. Amiket idéztem, az erről szól. Nem a magas hangokról és a kottahűségről.Viszont a sűlypontok nagyon fontosak, mert ha rosszul helyezi el őket, akkor nem a valóságról ír, nem az előadásról, ahogy és ott történt.
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Belvárosi Szent Mihály Templom

"Organ & Choir"
11:00 : Kaposvár
Szivárvány Kultúrpalota

"Kaposfest"
Ránki Dezső koncertje
BACH: g-moll zongoraverseny BWV 1058
Ránki Dezső (zongora), Apollon Musagète Kvartett
BACH: A-dúr zongoraverseny BWV 1055
Ránki Dezső (zongora), Apollon Musagète Kvartett

15:00 : Tolcsva
Szirmay-Waldbott kastély könyvtára

Trüffel Kvartett:
Lajhó Barbara, Kristó-Varga Nikolett (hegedű), Kusz Viktória (brácsa), Kószás Ágnes (gordonka)
"Zempléni Fesztivál"
Kalandozás a slágerek világába, barokktól a filmzenékig


17:00 : Tolcsva
Oremus-szalon

Bogányi Gergely (zongora), Bogányi Tibor (gordonka)
"Zempléni Fesztivál"
CSAJKOVSZKIJ: Változatok egy rokokó témára, Op.33
CSAJKOVSZKIJ: Évszakok, Op.37/b – válogatás

19:00 : Kaposvár
Szivárvány Kultúrpalota

"Kaposfest"
SCHUBERT: B-dúr trió D.471
Kirill Troussov (hegedű), Veit Hertenstein (brácsa), Henri Demarquette (cselló)
BRAHMS: a-moll trió Op.114
Veit Hertenstein (brácsa), Henri Demarquette (cselló), Enrico Pace (zongora)
RACHMANINOV: Hét dal énekhangra és zongorára
Károlyi Katalin (alt), Würtz Klára (zongora)
FRANCK: A-dúr hegedűszonáta
Baráti Kristóf (hegedű), Würtz Klára (zongora)

19:30 : Kismarton
Esterházy-kastély, Haydn Terem

Avi Avital (mandolin)
Haydn Filharmónia
HAYDN: 45. (fisz-moll) szimfónia, Hob. I:45 (Búcsú)
PAISIELLO: Esz-dúr concerto mandolinra, vonósokra és csembalóra
ROSSINI: 1. (G-dúr) szonáta
VIVALDI: C-dúr concerto mandolinra, RV 425
WOLF: Olasz szerenád
HAYDN: Allegro a G-dúr hegedűversenyből, (mandolin átirat) Hob. VIIa:4

20:00 : Sárospatak
Basilica minor – Vártemplom

Ballabás Aliz, Kalafszky Adriána, Pintér Ágnes (szoprán), Bárány Péter (kontratenor), Gál József, Mészáros Péter (tenor), Melkovics Zoltán (basszus)
Purcell Kórus & Orfeo Zenekar
Vezényel: Vashegyi György
"Zempléni Fesztivál"
STRATTNER: Aus der Tiefe rufe ich Herr, zu dir
BUXTEHUDE: Das neugeborne Kindelein BuxWV 13
BUXTEHUDE: Mit Fried und Freud - Klaglied BuxWV 76
BUXTEHUDE: Befiehl dem Engel daβ er komm BuxWV 10
STRATTNER: Sehet doch, ihr Menschenkinder
BUXTEHUDE: Herzlich lieb hab ich Dich, o Herr BuxWV 13
A mai nap
született:
1750 • Antonio Salieri, zeneszerző († 1825)
1954 • Hollerung Gábor, karmester
elhunyt:
2004 • Lukin László, karnagy (sz. 1926)
2009 • Hildegard Behrens, énekes (sz. 1937)