vissza a cimoldalra
2017-12-13
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Társművészetek (1220)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3859)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60213)
Momus társalgó (6308)
Milyen zenét hallgatsz most? (24990)
Kedvenc előadók (2814)
Kedvenc művek (143)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Haladjunk tovább... (205)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11198)
A csapos közbeszól (95)

Berlioz újratemetése (140)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2451)
Erkel Színház (8577)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1203)
Franz Schmidt (2975)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1142)
Bartók Béla szellemisége (256)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (423)
Opernglas, avagy operai távcső... (19881)
Jonas Kaufmann (2150)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (571)
Lisztről emelkedetten (879)
Élő közvetítések (6743)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (935)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6440)
Kimernya? (2610)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Alvaro
Leírás:
Honlap:
   


Alvaro (510 hozzászólás)
 
Pitti Katalin • 7962017-11-12 15:27:35

A kontraszt volt mellbevágó... a művésznő keresztényként mindig a szeretet, a megbocsátás erejét hirdeti... ehhez képest nem ezt vettem ki a szavaiból ebben az esetben


Pitti Katalin • 7952017-11-12 15:27:31

A kontraszt volt mellbevágó... a művésznő keresztényként mindig a szeretet, a megbocsátás erejét hirdeti... ehhez képest nem ezt vettem ki a szavaiból ebben az esetben


Pitti Katalin • 7942017-11-12 15:24:57

Más kérdés, hogy nyilván keletkezett bennem tüske, mert mindkét művészt, Tokody Ilonát, és Polgár Lászlót is nagyra tartom, de elismerem Pitti Katalin nagyszerű teljesítményeit is


Pitti Katalin • 7932017-11-12 15:21:46

Biztosíthatom, hogy a fenti mondatok így hangzottak el, ahogyan leírtam. Nem értettem félre semmit :)   Semmiféle érdekem nem fűződik a művésznő hírnevének csorbításához. Csak hozzátartozik a képhez...művészi és emberi nagyság nem mindig találkozik... szerintem fiatal, leendő énekesek előtt nem volt elegáns ez a két megjegyzés. 


Pitti Katalin • 7752017-11-11 17:04:11

A művésznő ezeket a szavakat 2016. augusztus 9 - én mondta, amikor kurzusának aznapi része véget ért a Budai Zenészházban, és  a résztvevőkkel beszélgetett. Amúgy az említett kifejezéseket leszámítva nagyon kedves volt.


Pitti Katalin • 7652017-11-10 13:44:48

Aztán rövidesen ellenfelévé is vátl Mussolininek...


Pitti Katalin • 7642017-11-10 13:44:44

Aztán rövidesen ellenfelévé is vátl Mussolininek...


Plácido Domingo • 6792017-11-09 18:25:32

Tiszteletem Simándy Józsefé, de ezzel az érveléssel azért nem teljesen érteke egyet... vannak nagyon is fejlődő pályát befutó tenorsiták, akik Nemorinóként kezdték, és Otelloként fejezték be a pályát, mindezt töretlen hangi- művészi fejődés kvetkeztében...


Pitti Katalin • 7412017-11-08 09:12:49

Azt gondolom ez nagyon jó meglátás, és helytálló


Pitti Katalin • 7392017-11-08 09:03:01

kezdem érteni...:)


Pitti Katalin • 7362017-11-08 08:45:11

egyetértek. Nagy énekes, szerencsére dolgozhattam vele :) 


Pitti Katalin • 7352017-11-08 08:44:35

Semmit nem von le.  Ilyen minőségű hangok mint az említett két művésznőé...ma nemigen akad....Amúgy, a világhír, tudjuk néha nagyon csalóka... én elég sokat járok Bécsbe...bizony, sokan meglepődnének a nagy nevek néha élőben mennyire nem úgy szólnak mint felvételeken....


Pitti Katalin • 7322017-11-08 08:36:09

Tavaly láttam Sümegi Esztert az "Árnyék nélküli asszonyban" mint Császárné...világszinvonal volt, csodálatos alakítást nyújtott. Ezen kívül a Köpenyben is... és volt szerencsém próbán és utána  a koncerten is a színpadról figyelni ahogyan dolgozik, énekel. Becsüljük meg Őt nagyon :)   


Pitti Katalin • 7312017-11-08 08:33:11

Hát, valószínűleg nem annyi volt mint az Operában a közalkalmazotti fizetés...:)


Pitti Katalin • 7272017-11-07 21:44:33

Vajon miért nem? Sümegi Eszter számos alkalommal énekelt Bécsben Toscát pl... kár, hogy nem volt folytatás....


Pitti Katalin • 7262017-11-07 21:44:28

Vajon miért nem? Sümegi Eszter számos alkalommal énekelt Bécsben Toscát pl... kár, hogy nem volt folytatás....


Pitti Katalin • 7252017-11-07 21:44:24

Vajon miért nem? Sümegi Eszter számos alkalommal énekelt Bécsben Toscát pl... kár, hogy nem volt folytatás....


Pitti Katalin • 7232017-11-07 18:29:54

Egyetértek. Hallgassuk meg a "Téli utazás" lemezfelvételét, vagy a Schiff Andrással közös Zeneakadémián rögzített koncertjének részleteit ugyanebből a műből....Harnoncourt lemezeit...(Don Giovanni, Fidelio), vagy Kékszakállút Boulezzel...pl...) A hangvolumen nem minden..... Csak egyszer hallottam élőben, Muszorgszkij "A halál dalai és táncai" c művét tolmácsolta.... megrázó volt... Ami Tokody Ilonát illeti, számomra olyan aurája van, olyan erővel képes közvetíteni az olasz opera és dalirodalom remekeit, amit más előadóban nem, vagy kevésbé találok meg. Nyilván neki is vannak, voltak hibái volkálisan, nincs tökéletes hang... 


Pitti Katalin • 7202017-11-07 17:36:27

Egyetértek a Sümegi Eszterről alkotott véleménnyel. De hogy egy tenort is mondjak, szerintem B. Nagy János nemzetközileg is generációja egyik legszebb hangú tenorja volt... ha már az elmaradt világsztárságot említettük... 


Pitti Katalin • 7152017-11-07 13:23:56

Ezzel egyetértek...igenis tisztázni kell a múltat...és beszélni róla...az elfojtott, elhallgatott, félig kimondott dolgok megbetegítik az egyént, és a közösséget is....azzal is, hogy ami Tokody művésznőé, az az övé, ami Pitti Kataliné, az pedig az övé... sokan szeretik mindkettőt, hogy ki kit tart jelentősebbnek, az pedig sokszor szubjektív.... 


Pitti Katalin • 7112017-11-07 12:51:47

"Az érzelmek papnője" c. Pitti Katalinról szóló könyvben nyilatkozza valaki, hogy neki, mármint a művésznőnek világsztárnak kellett volna lennie, de a Turandot botrány után Marton Éva mindenhol rossz hírét keltette a világban...nem hiszem, hogy Marton Évának a karrierje csúcsán, éppen Pitti Katalintól kellett volna féltenie a pályáját... 


Pitti Katalin • 7062017-11-07 11:51:03

Sajnos engem is nagy csalódással, megdöbbenéssel töltöttek el ezek a szavak...nem értem amúgy ezt a fajta keserűséget ami belőle árad... szerették, szereti a közönség, szép pályát futott be.... arról Tokody Ilona és Polgár László nem tehet szerintem, hogy az Ő személyes dolgai hogyan alakultak...talán emiatt van benne ez a fajta rosszindulat...az pedig, hogy valaki több mint 70- szer énekel a bécsi Staatsoperben, világkörüli turnéra megy a Metropolitannel, Carreras és Domingo kedvenc Mimije és Desdemonája, akinek lemezeiről Caballé tanulta bizonyos szerepeit... szóval erről nem hiszem, hogy a "párt " tehetett....Polgár László pedig szerintem az egyik legmuzikálisabb, legelmélyültebb énekes volt akit szerencsém volt hallani...hogy nem volt hatalmas orgánuma, ez tény, de idősebb korára gyönyörű felhangokkal szólt a hangja...és ezzel párhuzamosan gazdagodott kifejezőereje....  


Pitti Katalin • 6982017-11-06 17:14:43

Nem, a művésznő ezeket a szavakat egy kurzus után mondta szűk körben, nekünk résztvevőknek...magam egy kedves barátomat kísértem el erre az alkalomra. Az utálat tárgya Tokody Ilona volt, aki szerinte csak annak köszenhette a karrierjét, hogy "jól feküdt pártvonalon", a másik pedig Polgár László, akinek mindig is "fing "hangja volt...legalább Pitti Katalin szerint... különösen disszonáns ez annak fényében, hogy a művésznő állandóan a szeretet hatalmát hirdeti.... 


Pitti Katalin • 6942017-11-06 15:48:39

Kiváló énekesnő, ez nem vitás, de az a fröcsögő utálat, ahogyan néhán kollégájáról beszélt a fülem hallatára, nem igazán tett a hívéve. Olyan kollégáiról, akiket  a nagyközönség és a szakma  alegnagyobbak között emleget nemzetközileg is... 


Marton Éva • 7142017-10-19 11:10:29

Én nem akarok, nem is tudok ebben a vitában részt venni, csak annyi megjegyzés: tudom, tudjuk, Marton Éva emberileg nem könnyű eset. De mégis, próbáljuk meg elválasztani a közéleti megnyilvánulásait a művészetétől. Ami utóbbit illeti, számomra Ő a XX. század második felének egyik legnagyobb operaénekese. 


Erkel Színház • 83012017-10-05 15:45:02

Nem ilyen minősíthetetlen produkciókkal kell megnyerni a fiatalságot a műfajnak... felháborító amit H.A tett... szomorúbb, hogy tehette...


Erkel Színház • 82892017-10-03 07:49:37

H. A. kiállt az elején (ettől a korábbi Operakaland előadásokon is rosszul voltam) , és azt mondta a Figaro házasságában nagy szerepe van a szexnek...és képzeljétek el fiatalok, ahogy szállnak a spermiumok....már ekkor el akartam indulni kifelé, de amikor Figaro "Non piú andrai" kezedetű áriája a végén "poposítva" szólalt meg, akkor kezdtem felemelkedni a székből...de még ekkor is maradtam... akkor szakadt el a cérna, amikor a Grófné azt mondta: az én férjem a legnagyobb strici... ekkor hagytam ott a nézőteret. H.A. az elején elmondta, Ő a Figarót a legnagyobb operának tartja... ha így van, mutathatott volna némi tiszteletet iránta, és a szerzője iránt... Gondoltam, ezt neki is megírom, de rájöttem, semmi értelme..szerinte a fiatalokat így kell operakedvelővé nevelni.... szerintem viszont nem.... másképpen látjuk a világot.... sajnos neki jogában állt ezt a gyalázatot megtenni, nekem és a tanítványaimnak pedig, hogy ne nézzük.... csak azokat sajnálom nagyon, akik mondjuk először jártak operában... és azt gondolták, valóban ilyen lehet minden előadás... egy intézmény, ami mondjuk olyan világszínvonalú előadásokat tud produkálni mint a Karmeliták párbeszéde, vagy az Árnyék nélküli asszony az elmúlt évadban ezt hogyan engedheti meg magának... ez az igazgató felelőssége is.... 


Erkel Színház • 82852017-10-02 21:08:59

és nem mondják, hogy ilyen szeméttel kell megnyerni a fiatalokat a műfajnak...az én tanítványaim el voltak képedve, hogy ilyen darabot akarnak a torkukon lenyomni....


Erkel Színház • 82842017-10-02 20:58:58

Az opera műfajának megcsúfolása, ennek a csodálatos operának a meggyalázása volt a mai Figaro 2.0....a csoportommal kollektíven otthagytuk az első rész után... H.A. biztos nagy művésznek hiszi magát.... de amit tett az merénylet a műfaj ellen....


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 38312017-09-21 08:38:07
Érzek ebben némi nagyképűséget, hogy Pavarotti nevével hirdetik a koncertet... szerintem a művésznőnek lassan meg kellene fontolnia a visszavonulást...az Erkel Színház 3. sorában tavaly már nem hallottam...
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 597332017-09-19 15:34:59
Most olvastam a Figaro 2.0 című dologról, mert az Operakaland keretében látható lesz... rossz érzésem van ezzel kapcsolatban. H.A. munkája, gondolom már megint egy kísérlet arra, hogy megszerettessék a fiatalokkal a műfajt... szerintem tökéletesen jó az ahogyan Mozart és da Ponte megírta...de úgy látszik van, aki veszi magának a bátorságot, hogy átalakítsa....
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 597302017-09-19 12:58:29
Úgy gondolom, Ókovács Szilveszter főigazgatói működése összességében pozitív, de ezt pl. nem tudom ép ésszel megérteni, hogy miért kell a Triptichont részekre szedni... állítólag hosszú... akkor szedjék szét mondjuk a Don Carlost, a Lohengrint, vagy az Aidát is... egyik sem hosszabb mint a 3 darab egy estén... részlet a főigazgató úr origon megjelent írásából :"Azt vettük észre, hogy valamiért nem megy jól a produkció előzetes értékesítése az Erkel hatalmas nézőterén. Ha Puccini neve már nem garancia, az nagy baj volna (nem gondolom így), de mégis, milyen nevet adjunk a műnek, ha a szerzője így nevezte el? Ugyanakkor az tény, hogy már úgy látjuk, hogy szemben a száz év előtti ember türelmével, figyelmével, ma sok egy estére három történet három órája, plusz két hosszú szünet, közte az óhatatlan átdíszítésekkel. Ezért inkább 2-2 egyfelvonásost adunk, a Gianni Schicchi, mint a legnépszerűbb rész fix, előtte a Köpenyt és az Angelica nővért váltogatjuk az öt előadásban. Puccini az akkortájt felcsapó egyfelvonásos-őrület miatt írta ezt a hármast, de ritka erős művek születtek, én pedig nagyon bízom az előadásunkban. Meg az eladásunkban is." Lehet , én vagyok elfogult, lévén az egyik kedvencem a Triptichon, és nagyon örülök, hogy kiváló előadókkal itthon is meghallgathatom. Volt szerencsém februárban kifogni egy olyan péntek estét, amikor egyben ment a 3 darab.
Erkel Színház • 82402017-09-17 21:17:58
Kár....még nagyon fiatal....még mennyi nagy szerep előtte lehetne...reméljük csak ideiglenes hangi válság(?)áll fenn...
Erkel Színház • 82362017-09-17 20:09:33
Én nagyon nagy ígéretnek láttam M.L - t... :( amúgy ami a fórumozást illeti, szerintem a legbecsületesebb az lenne, ha mindenki vállalná a nevét... könnyű osztani egymást álnév mögül...
Erkel Színház • 82242017-09-17 18:39:24
Molnár Leventét a Figaró Grófjaként hallottam 3 éve. kiváló volt, szép színű nagy hangon énekelt. Nem osztom azokat akik jelentéktelen hangnak tartják, mert ez egyszerűen nem igaz. Szomorúnak tartanám, a ilyen fiatalon máris a hangi hanyatlás jeleit mutatná.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28422017-09-07 11:43:48
Lényegesen közelebb áll a hangi karaktere Aidához és Maddalenához mint Netrebkoé... Netrebko úgy tért át a drámai szoprán szerepkörre, hogy erre az adottságai messze nem predesztinálják.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28402017-09-07 08:52:24
A lemondás veszélye mindig benne van... de inkább vállalom. Kinek a pap kinek a papné... nekem ők...
Erkel Színház • 81472017-09-07 08:06:44
Szeretném felhívni a kedves fórumtársak figyelmét, hogy programütközés miatt eladóvá vált 2 db jegyem az Erkel Színház Bánk bán előadására szeptember 15 - én, péntek estére. A jegyek a 7. sor közepére szólnak, 7500/db. Aki esetleg érdekelne, kérem jelentkezzen. Tudom, hogy ez a fórum nem jegyeladásra való elsősorban, de hátha valaki szeretne elmenni...
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28372017-09-07 07:50:10
Egyszer volt már ilyen, hogy jegyet kínáltam eladásra és akkor többen nehezményezték, hogy ez nem a vatera...ezért szabadkoztam... hogy miért Bécsben nézem? Mert Kaufmannt nem lehet J.E - hez hasonlítani, Harterost pedig kiváló énekesnőnek tartom, mindehhez Otto Schenk pazar, korhű rendezése. Már volt szerencsém látni korábban a darabot Bécsben, Norma Fantinivel és a megboldogult Johan Bothával
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28302017-09-06 14:58:42
én , ha választani lehet, inkább 2018 áprilisában fogom megnézni Bécsben a Chéniert Kaufmannal és Harterosszal, Otto Schenk szép, klasszikus rendezésében.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 596982017-09-06 14:42:03
Elnézést, tudom,nem ez a legmegfelelőbb hely a dologra, de eladóvá vált 2 db jegy az Erkel Színház Bánk bán előadására szeptember 15 - én estére. 7. sor közepére szólnak. Ha esetlegesen érdekelne valakit, kérem privátban jelezze nekem.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28292017-09-06 14:39:11
Elnézést, tudom,nem ez a legmegfelelőbb hely a dologra, de eladóvá vált 2 db jegy az Erkel Színház Bánk bán előadására szeptember 15 - én estére. 7. sor közepére szólnak. Ha esetlegesen érdekelne valakit, kérem privátban jelezze nekem.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28202017-09-04 18:04:09
Richard Bonynge kiváló karmester, sokat tett a bel canto operák újrafelfedezéséért.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28192017-09-04 18:04:07
Richard Bonynge kiváló karmester, sokat tett a bel canto operák újrafelfedezéséért.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28062017-09-03 11:59:10
én tavaly januárban a Turandot előadása után gondolkoztam erősen, hogy amúgy Kossuth - díjas tenoristánkat "kibúzzam"... minősíthetetlen volt az éneklése....amúgy maga az előadás világszínvonalú volt, az énekkarnak és a zenekarnak , és elsősorban Kovács Jánosnak köszönhetően...
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27942017-09-01 20:19:20
Én kíváncsi vagyok rá :)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27922017-09-01 19:36:25
Alvarez vagy Kaufmann mellett így nem tündökölhetne...a férje meg...én eléggé szégyenteljesnek találnám, ha a feleségem farvizén építenék karriert...
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27912017-09-01 19:31:28
Segített eldönteni a dilemmámat, hogy menjek e Bécsbe...Alvarez miatt mentem volna...úgy látszik már Bécsbe is benyomta... rohadtul nem érdekli szerintem, hogy a közönség többsége nem vevő az "urára"....
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27352017-08-28 19:39:10
Amúgy pl. Ambrogio Maestri sem éppen vékony alkat, de ilyen bariton nem szaladgál minden sarkon, és szükség van rá, szerintem nem nagyon mondják neki, hogy fogyjon le...más kérdés, hogy egészségtelen, de az már az Ő személyes ügye.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27342017-08-28 19:34:39
Azért az elsőnek mégis a hangnak kellene lenni...de lassan már az lesz utolsó...nagyon rossz irányba megy az operaéneklés..
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27122017-08-25 15:18:48
Hallottam Stuat Neillt tavaly márciusban az Erkel Színházban Radamest énekelni... hatalmas hőstenor, ilyen hang kell Radameshez. Mellesleg azon az estén Komlósi Ildikó szenzációs Amneris alakítása hatalmas sikert aratott. Az Eyvazovval kapcsolatban leírtakkal egyetértek...a felesége pedig nagyon felülértékelt... persze kivételes hang, de az igazi nagysághoz számomra valami hiányzik belőle...nekem kívül csil
log, belül üres...
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26992017-08-22 23:30:02
trotty karmester.... ezt nem kommenálnám... Én magam hallottam Netrebkot Bécsben mint Michaela... gyönyörű hangszínű lírai szoprán... de nagyon messze attól a hangtípustól amely azokhoz a szerepekhez szükségeltetne, amelyeket mostanában énekel...
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28662017-07-09 15:21:32
Agache nem basszbariton...marhaság...
Abbado – az ember • 1412017-06-27 09:33:02
vagy én értelmezem félre, amit a szerző "modern zene " alatt ért...
Abbado – az ember • 1402017-06-27 09:29:52
Nem hinném, hogy Abbado Mehtának köszönhette a karrierjét. De tény, hogy mindketten Bécsben tanultak és Hans Swarowsky osztályában életre szóló barátságot kötöttek. Karajan nem a Bécsi Szimfonikusok, hanem a Filharmonikusok vezénylésére hívhatta meg esetleg, bár inkább maguk a Filharmonikusok szokták meghívni, kivel szeretnének dolgozni. Alapvető tévedés, hogy a modern zenéért nem lelkesedett. Gondoljunk csak a bécsi igazgatósága alatt bemutatott Wozzeck és Lulu produkciókra, valamint a Wien Modern lemezre, amelyen Ligeti, Nono, Boulez, Rihm műveit vezényli a Bécsi Filharmonikusok élén. Saját bevallása szerint is fontosnak tartotta a XX. századi alkotásokat. Lehet vitatkozni arról is, vajon Karajan tényleg a nácik leghűségesebb karmestere volt - e....
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26362017-06-18 19:57:17
Olga Borodina és Ildar Abdrazakov sem mindig együtt léptek fel...amíg házasok voltak, sőt még Georghiu és Alagna sem....
Rost Andrea • 19322017-06-17 13:22:31
Tehát: énektanárnőm akkoriban Bende Zsolt növendéke volt a Zeneakadémián és mint élete egyik legnagyobb operai élményét említette Zempléni Mária alakítását.
Rost Andrea • 19312017-06-17 13:19:34
Énektanárnőm akkoriban Bende
Rost Andrea • 19302017-06-17 13:19:27
Énektanárnőm akkoriban Bende
Rost Andrea • 19292017-06-17 13:19:22
Énektanárnőm akkoriban Bende
Rost Andrea • 19282017-06-17 13:19:18
Énektanárnőm akkoriban Bende
Rost Andrea • 19272017-06-17 13:19:14
Énektanárnőm akkoriban Bende
Rost Andrea • 19262017-06-17 13:19:11
Énektanárnőm akkoriban Bende
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592342017-06-16 16:09:10
"Jonas Alber színpadias gesztusait sem nagyon valósították meg a zenészek." számomra ez a mondat értelmezhetetlen....
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592332017-06-16 16:01:15
nyilvánvalóan nem lehet... karmesterfüggő... tavaly januárban Turandotot láttam Kovács János vezényletével és mind a zenekar mind az énekkar kiemelkedőt, véleményem szerint világszínvonalút nyújtott.De ebben nyilván a kiváló dirigensnek is volt szerepe. Nyilván más, amikor egy áriaestet kísérnek és más amikor egy komplet előadást játszanak.
Giacomo Puccini • 1122017-06-15 09:34:13
Remélem egyszer vége lesz a rendezők uralmának az operák világában... hol vannak ma már a Ponnellehez, Götz Friedrichez hasonló kaliberű alkotók... jómagam vállaltan a konzervatívabb táborhoz tartozom, számomra még a zenei minőség az elsődleges a színpadon. Persze, az ötletes, a szerző szellemiségét tiszteletben tartó, újító rendezéseket szívesen megnézem. Kiváncsian várom pl. az Álarcosbál jövő évadban esedékes új premierjét...(elsősorban Sümegi Eszter és Agache fellépését...)
Rost Andrea • 19182017-06-14 23:39:49
Elnézést,korábbi hozzászolásaibol látom,Ön is nagyra becsuli a muvésznöt...
Rost Andrea • 19172017-06-14 22:59:48
Ugy értettem,hogy az utobbi 25 év teljeitményei alapján véleményem szerint a legkiválobbak között a helye a saját szerepkörében. Fuggetlenul attol,hogy en nondjuk Toscaként el tudom e képzelni.Ön nyilván nem kedveli Öt,de azért joindulatubban kellene hozzáállni a dologhoz.
Rost Andrea • 19152017-06-14 21:28:22
Neki már kész az életműve, megteheti....ne nézze hallgassa, akinek nem tetszik...
Rost Andrea • 19132017-06-14 20:42:25
Isten éltesse a Művésznőt előre is születésnapján :)

https://www.youtube.com/watch?v=WVv7VWFDl7g
Rost Andrea • 19122017-06-14 20:33:32
Nem veszíthet semmit. Amúgy nagyon kedvelem, saját szerepkörében kb. 1994 - 2004 között egyike volt a legjobbaknak a világon. Csodálatos technikája van és nagyon igényes minden szerepében.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592222017-06-14 16:54:19
2012 - ben Bécsben mint Fülöp király láttam a most futó rendezés premierjén, és sajnos hangilag nem győzött meg. Inkább basszbariton, mint basszus hang. De a kilencvenes évekbeli teljesítménye azért más volt. Veszített azóta a volumenből, hangszíne világosabb lett.
Rost Andrea • 19062017-06-14 12:52:43
szerencsésebb lett volna a "jelentős" jelző
Rost Andrea • 19052017-06-14 12:52:36
szerencsésebb lett volna a "jelentős" jelző
Giacomo Puccini • 602017-06-07 14:46:46
Értelmetlen a művek, operák korszerűségéről beszélni...a remekművek, márpedig a Butterly az, mindig aktuálisak. Akik most ágálnak ellene, valószínűleg nekik még nem okozott katarzist a mű...vagy nem látják az értékeit.... kezd elegem lenni a mai divatokból, amelyek és akik minden régebbi értékel meg akarnak semmisíteni....
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26052017-05-12 17:07:38
Számomra nem ördög, csak felülértékeltnek tartom
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26032017-05-12 15:16:05
egyetértek
Jonas Kaufmann • 19032017-05-12 11:39:15
Nem értek egyet azzal, ahogy a kis szerepeket éneklő "comprimario" énekesekről vélekednek többen...igenis fontos szerepük van előadásokban...egy Sekrestyés, Spoletta pl. egy jelenet hangulatát is meghatározhatja... Ne felejtkezzünk el az olyan nagy legendás comprimariokról mint Italo Tajo, Henz Zednik,Michel Sénechal, Piero de Palma... persze, nem ők kapják a legnagyobb ovációt, és természetes, hogy a Toscában mondjuk Scarpia meghatározóbb, de ők is az együttes fontos részei
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26012017-05-12 11:32:58
Az meg egyenesen visszataszító, hogy a férjét, ezt a középszerű énekest benyomja már a Metropolitan gálaestjére is...
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26002017-05-12 11:31:48
Netrebko hiába gyönyörű hang és attraktív nő, hiányzik belőle az a plusz számomra ami régi nagyokban megvolt...a szereppel való azonosulás, a mélyen átélt alakítás...szóval nekem felületes...csillog, de nincs mögötte semmi... hiányzik az az élmény, ami pl. számomra Gheorghiu minden egyes megszólalását élménnyé teszi... hangsúlyozom, ez az én véleményem...amúgy élőben is láttam, 2010- ben Bécsben, mint Michalea...
Marton Éva • 6822017-05-04 14:40:45
Elérhető youtube - on a teljes felvétel
Marton Éva • 6772017-05-04 08:05:20
https://www.youtube.com/watch?v=IrqkHFq0SZo Ring, Chicago, 1993
Marton Éva • 6762017-05-04 07:47:54
1993 - ban Chicagoban énekelte a Ringet Zubin Mehta vezényeltével, James Morris volt Wotan. Ezt megelőzően lemezre énekelte Brünhildét Bernard Haitink vezényeltével, '91 - ben (EMI)
Marton Éva • 6732017-05-03 19:02:20
Az METes Trubadúr 1988 - as...16 év egy énekes életébetén az nagyon sok idő...a hang változik... anno 1975- ben a Scalában is ezzel a szereppel debütált... Zajick Azucenaként nekem sem tetszik, igaz volt amiben aztán tetszett, pl. Amnerisként Domingo és a csodálatos Aprile Millo oldalán, szintén a METből...
Marton Éva • 6702017-05-03 16:10:32
az a Trubadúr nekem is megvan...szerintem itt már "nehéz" a hangja Leonorához...szerencsére van a 80-as évekből Hamburgból egy Trubadúr Bonisollival, Martonnal, Obrazcovával, Cappuccillivel...abban szeretemm
Marton Éva • 6692017-05-03 16:07:36
itt olvashatunk a MET-es tervekról, és amik meghiúsultak...http://www.nytimes.com/1989/08/19/arts/eva-marton-cancels-at-met-opera.html
Marton Éva • 6682017-05-03 16:07:24
itt olvashatunk a MET-es tervekról, és amik meghiúsultak...http://www.nytimes.com/1989/08/19/arts/eva-marton-cancels-at-met-opera.html
Marton Éva • 6662017-05-03 16:02:46
Úgy tudom, a DG akarta Behrenst, mert a Ringet kiadták aztán videón...mint azt mindenki megláthatta...anno a New York Times archivumában olvastam,hogy lett volna Macbeth a METben, Brusonnal, Martonnal, Sinopolival... aztán nem lett mégsem...érdekes amúgy, hogy az első Izoldáját is csak 2000- ben énekelte...
Marton Éva • 6642017-05-03 13:05:23
Én sok interjúban hallottam Domingoról beszélni, nem volt ellenséges, vagy rosszindulatú vele..legalábbis ott nem... tudomásom szerint az utolsó közös produkciójuk a MET - beli Turandot volt, ahol együtt éneklték a premiert 1987 - ben. Először a 70'es évek elején énekeltek együtt Frankfurtban a Végzet hatalméában, majd '75 - ben Münchenben Tosca (Milnes volt Scarpia)...aztán még sok sok előadás...Manon Lescaut, Aida, Tosca (a youtubeon fent van a manilai előadás 1979 -ből valamint a '82 - es produkció a Teatro Colonból...szerintem inkább arról lehet szó, hogy Marton 1990- ben összeveszett Levine - al, és minden eltervezett szerepet visszaadott (köztük Lady Macbethet és Sentát is...) Domingo pedig akkoriban is rengeteget énekelt a METben...talán csak elkerülték egymást...Marton aztán 97ben tért vissza a Turandottal, és végül '99 novemberében egy Kristján Johanssónnal és Juan Ponsszal énekelt Toscával búcsúzott a MET -től
Sass Sylvia • 3722017-03-16 17:55:19
Sass Sylvia...végre megkapta,ideje volt
Simándy József - az örök tenor • 3622016-10-01 03:05:12
Simándy József egy kiváló énekes volt, de messze nem világhírű... persze a tisztelgés miatt jól hangzik... két magyar tenorista volt, aki valóban világhírű: Ilosfalvy Róbert, és még inkább Kónya Sándor...
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 22472016-09-20 07:28:25
Erős túlzás, hogy Carrerast a betegség teljesen tönkretette..még a 90 es években is drámai, sötét, sűrű hangon szólaltak meg előadásai, iga a magasságai már nem voltam meg, vagy erősen forszírozottan. Nemrég hallgattam egy 1977 es Bohéméletet Bécsből vele, Karajan vezényelt, Rodolphe - ot mámorító szépséggel énekelte... aki csak a betegsége utáni időkből, és a Három Tenor koncerteről ismeri, fogalma sem lehet, mit tudott fénykorában...
Pantheon • 17842016-08-22 12:07:49
Megdöbbentő és szomorú Daniela Dessi eltávozása. Nagyon szerettem. Rendkívül muzikális, emberileg kedves művész volt. Staatsoperben mint Butterfly volt alkalmam hallani, látni.
Momus társalgó • 57842016-06-21 08:55:45
Eladó 1 DB jegy a budapesti WAGNER napokra a NÜRNBERGI MESTERDALNOKOK előadására. 2016. június 26. vasárnap 16. óra. II.em. középerkély. 3. sor 9. szék Ára: 7900 ft
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 32352016-06-21 08:54:57
Eladó 1 DB jegy a budapesti WAGNER napokra a NÜRNBERGI MESTERDALNOKOK előadására. 2016. június 26. vasárnap 16. óra. II.em. középerkély. 3. sor 9. szék Ára: 7900 ft
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 61432016-03-28 10:40:16
Évekkel ezelőtt - van már vagy tíz is - áradoztam itt az általam hallott Giulini féle Rigolettoról (Domingo, Cotrubas, Cappuccilli), hogy milyen remek, erőteljes előadás. Mire egyik fórumtárs sommásan megjegyezte: az a felvétel nem jó... szóval minden relatív....
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 61412016-03-27 20:05:06
Jó rendben, tekintsük tárgytalannak a hozzászólásomat. Áldott Húsvétot! :)
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 61382016-03-27 15:01:29
Lehet beszélni egy zenemű hiteles előadásáról? Vagy egy énekes korrekt megítéléséről? Szerintem valameilyen szinten minden kritika szubjektív. Egyébként amikor azt írtam, nem tartom korrektnek az ilyen kritikákat, akkor nem arra gondoltam, hogy szinvonaltalan, vagy akár mocskolódó írások lennének. Én az álnéven írást nem tartom annak. Ha véleményünk van, vállaljuk fel. Mint ahogy, ha mondjuk közéleti kérdésekről van szó, én is mindíg azt teszem.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 61362016-03-27 13:00:03
amúgy az én zenei múltam: 11 év énektanulás, ami ma is folyik, szólófellépések, 13 év folyamatos kóruséneklés, 20 év operai tapasztalat, egyetemi diploma, csak hogy ne gondolja senki, hogy életemben nem jártam a zene közelében...meg minden péntek délután 3 - 4 óra zenehallgatás a szabó ervin zeneműtárában...
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 61352016-03-27 12:55:58
Mindegy, nincs jelentősége... amúgy tudtam, hogy ezek lesznek a reakciók :) Amúgy az a vicces ebben az egész fórumozásban, hogy itt kedvesen egymás torkának esnek az emberek, de ha ismernék egymást személyesen,mint pl. parampampoli engem, lehet, remekül megértenénk egymást...világosabban ki tudnám fejezni, miért nem tartom igazi kritikáknak az itt megjelent írásokat... a névtelenséggel meg az a bajom, hogy XY kritikus, lehet hogy személyes jó barátja mondjuk Z énekesnek, és személyesen megdícséri, hogy hú, ilyen meg iyen jó voltál, a kritikában meg névtelenül lehúzza :) Így működünk mi emberek...
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Belvárosi Főplébániatemplom

"Belvárosi orgonakoncertek"

17:00 : Budapest
MűPa, Üvegterem

Berecz Mihály (zongora)
Central European String Quartet:
Miranda Liu, Soós Máté (hegedű), Nagao Haruka (brácsa), Szabó Judit (gordonka)

"Hangulatkoncert"
BACH: c-moll szonáta, BWV 1017
CSAJKOVSZKIJ: Meditáció, Op.42
HAYDN: C-dúr („Madár”) vonósnégyes, Op.33/3

18:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

A Zeneakadémia Népzene Tanszékének tanárai és hallgatói
"Találkozások Liszt Ferenccel"
Liszt Ferenc és a cimbalom

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

"Házimuzsika a Zeneakadémián"
Mező Péter tanítványai

18:00 : Budapest
MTA Zenetudományi Intézet

Classicus Kvartett, Brassói-Jőrös Andrea (ének)
"Kodály és kortársai III."
KODÁLY: II. vonósnégyes
DEBUSSY: vonósnégyes
SCHÖNBERG: II. vonósnégyes

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Borbély Mihály (klarinét, szaxofon)
Kodály Kórus Debrecen
Vezényel: Szabó Sipos Máté
"Kodály-parafrázisok"

19:00 : Budapest
Erkel Színház

CSAJKOVSZKIJ: A diótörő

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Frankl Péter (zongora) Ács Ákos (klarinét), Szőke Zoltán (kürt) Kelemen Kvartett: Kelemen Barnabás, Kokas Katalin (hegedű), Homoki Gábor (brácsa), Fenyő László (cselló)
DOHNÁNYI: 1. (c-moll) zongoraötös, Op.1
DOHNÁNYI: esz-moll zongoraötös, Op.26
DOHNÁNYI: C-dúr szextett, Op.37

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Lenneke Ruiten, Hélène Walter, Christopher Ainslie, Helena Rasker, Paul Schweinester, Valerio Contaldo, James Platt, York Felix Speer (ének)
Les Musiciens du Louvre
Vezényel: Marc Minkowski
J.S. BACH: Karácsonyi oratórium, BWV 248 - 1., 2., 4., 6. kantáta
A mai nap
született:
1870 • Leopold Godowsky, zongorista († 1938)
1943 • Gösta Winbergh, énekes († 2002)
elhunyt:
1976 • Lily Pons, énekes (sz. 1904)