vissza a cimoldalra
2018-09-23
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4057)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61041)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Társművészetek (1268)
Momus társalgó (6348)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Kedvenc előadók (2821)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11288)
A csapos közbeszól (95)

Élő közvetítések (7401)
Kimernya? (2752)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4338)
Ilosfalvy Róbert (812)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1066)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1480)
Franz Schmidt (3183)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2889)
Palcsó Sándor (227)
Balett-, és Táncművészet (5550)
Momus-játék (5515)
Opernglas, avagy operai távcső... (20137)
Operett, mint színpadi műfaj (3700)
Pantheon (2260)
Lisztről emelkedetten (917)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (774)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Bali Cecília
Leírás:
Honlap:
   


Bali Cecília (97 hozzászólás)
 
 
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 11732007-06-14 08:44:11
Nekem meg végem, ha ilyeneket írtok! -:)
És igazából azt gondolom, ha Wolfinak kedve van, akkor egész életében egyetlen b-t énekel, én meg játszom és elképzelem a magam kismillóját. Nagy a világ, mindannyian beleférünk!!!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 11662007-06-13 20:41:42
Kedves Wolfi!

Ha Neked egy szöveg szavainak értelmezésekor nem számít a szövegkörnyezet és azok után, hogy 20 évet eltöltöttél az énekesi pályán egy a-moll nápolyi szextjének a b-jét ugyanoda és ugyanolyan színnel énekled, mint az F-dúr IV. fokának alaphangját, akkor sajnos nem tudok mit hozzáfűzni a dolgokhoz.

Üdvözlettel: Cili
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 11542007-06-11 20:12:28
Kedves Wolfi!

Nagyon sajnálom, de azt hiszem nem tudok érdemben segíteni azokon a dolgokon, amiket nem értesz. Megvallom őszintén a "hamisan intonálni" kifejezésen én sosem gondolkoztam el, hogy helyes, vagy helytelen. A zenészek viszont használják.
Látogass el egy próbára, egy nyilvános kurzusra, lépten-nyomon találkozhatsz majd ezzel a kifejezéssel. Az "elképesztő szövegmondás"-t azért merészeltem további jelzők nélkül leírni, mert egy olyan részben van, ahol minden elképzelhető módon dícsérem az énekest. Nem beszélve arról, hogy a végén is hangsúlyozottan csak egyetlen problémáról beszélek, mégpedig a magasságot illetően, nem pedig a szövegmondás kapcsán. Ebben a szövegkörnyezetben úgy gondolom nem kérdés, hogy elképesztően jó, vagy elképesztően rossz-e a szövegmondás.
Azt pedig, hogy egy énekes harmóniába, hangszínek közé intonál nem tudom megmagyarázni. Ez egyszerűen így van. Legalábbis egy bizonyos szint fölött. Megintcsak azt tudnám javasolni, hogy látogass meg egy nyilvános kurzust, egészen elképesztő, hogy mennyit számítanak ezek az apró kis igazítások. A hangmagasság és a hangszín egyébként borzalmasan szoros egységet alkotnak, szinte elválaszthatatlanok. Aki tud velük bánni, az azt csinál a közönséggel, amit csak akar. Ez a pasas pedig azt csinált velünk, amit akart. Végülis ez volt a lényege ennek a koncertnek - számomra.

Üdvözlettel: Cili
Olvasói levelek • 42942007-05-04 22:23:19
Vajon Verdi is megköszönné? -:)))
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 11032007-05-01 11:40:01
Hát ez a nap is jól kezdődött, betegre rötyögtük magunkat. Gratula minden vers-sírónak!!!!!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 10892007-04-30 16:46:02
Nahát! Nem véletlen, hogy ki találja fején...akarom mondani Fáyin a szöget! -:)))))
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 10852007-04-30 08:35:12
Ezt megértem. De attól, hogy pl. a zongora olyan egyszerű hangszernek látszik, mert nincs belőle, csak egy féle, még nem tudnak róla sokkal többet a kritikusok. Ahogy macskás írta: én is szeretm, ha egy véleményt megindokolnak. De egy kritika megindoklása sok féle dolgon nyugodhat. Lehet alapja a hangszer sajátossága, amihez viszont játszani kell a hangszeren. Tök mindegy, hogy tudom-e a nevét, melyik hangszrecsaládba tartozik...stb.stb. - játszani kell rajta. De nyúlhatok még 100 féle szemszöbgől a zenéhez. Zenetörténetlieg, hatástörténetlieg, zeneesztétikailag, meg persze az előadáshoz is. Manapság már sokan írnak, sokféle szemszögből. Választhatunk, vagy épp kaphatunk képet az összes írásból egyerre is. Az internet korában ez még külön pénzbe sem kerül! -:))
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 10732007-04-29 19:51:14
Azért mégiscsak tudhat valamit, ha ennyire izgat titeket a lénye...hiszen csak egy firkász. Ez itt nem Amerika. Itt nem várnak a koncert utáni gratulációval, amíg Fáy, mint Magyar o. első számú napilapjának kiritkusa nyiltakozik a koncertről. Szóval nem számít. Attól, ha megírná, mondjuk a Minifesztiválról, h Durkó Péter darabjai dilettánsak, a pasi még ugyanolyan szilárd lábakon állna a zeneszerzők között. Tudjuk, miért. Az talán jobb, ha még ennek a dilettáns Fáynak - aki talán az egyetlen laikus, akinek a véleménye visszajut az előadókhoz - is bekötnénk a száját? Kemény a pasi, jól ír, igaz, h nincs mindig igaza, de ő is csak egy kis mitugrász a magyar zeneéletet átszövő érdek-zónákon kívül.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 9642007-01-04 09:54:22
Ezt innen a Fehérvári útról legalább olyan jól megtudom ítélni, mint Te. Egy hónapja itthon vagyok és még legalább egy hónapig itthon is leszek.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 9632007-01-04 09:53:15
Errefele célozgattam. -:) A legtöbben tényleg csak azt tekintik katarzisnak, amiről azt írtad, hogy "annak van szánva". (nagyon tetszik nekem ez a megfogalmazás) Pedig azt hiszem a szó eredeti jelentése szerint minden műalkotás, ami képes a hétköznapok világábaól egy magasabb rendű erkölcsiségű létbe átrántani a hallgatót/nézőt, az katartikus élményt okoz.
Így pl. a Goldberg is. -:)
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 9562007-01-03 10:58:05
Lajossal csak úgy lehetsz földi, ha az egész világ a hazád....de legalábbis Európa. -:))
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 9542007-01-02 22:59:44
Ugyan nem hallottam azt a lemezt, de az a gyanúm, h a zenekar is csak más volt. Azóta sokat változott a világ.....
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 9532007-01-02 22:58:32
Azért ezzel a 'katarzis' dologgal szerintem nagyon kell vigyázni. Most kezdem érteni, h mi bajod Neked Dvorakkal. A művészet katarzist okozó része csak egy nagyon kis területe annak. Ez egyébként szerencse is, mert hová is lennénk, ha lépten nyomon katarzisba botlanánk. Komolyra fordítva a szót. Sok zene kimondottan agyat megmozgató, ami bármily nemes legyen is, még egy Bach fúga esetében sem nevezném katartikusnak. És van még számos más, nem kevésbé remek átélnivaló érzés. Ott van pl. az egyszerűség, a szépség, a gonoszság, a vakmerőség, a csalódottság. De lehetünk egészen konkrétak is. Élvezhetjük a hangszerelést, egy-egy harmóniaváltást, szerkesztési elvet....sokféleképpen lehet zenét hallgatni.
Olvasói levelek • 37622007-01-01 22:05:24
Akár csak a régi szép időkben, amikor Szepesit hallgatta az egész ország és - ha nem is a zenekarunkat - de legalább a foci válogatottunkat bámulta a fél világ.
-:)
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 9492007-01-01 21:59:37
Hát én nem vallom be, h melyik zenekart tartom a legjobbnak. De azt elárulom, hogy mit szeretek a BFZ-ben. Minden játékosuk pontosan tisztában van saját szólamának a zenekari szövetben elfoglalt helyével. Nem összeillesztgetik a szólamokat, hanem mindannyian játsszák a zenei folyamatokat úgy, h bíznak a társakban: ők is ugyanazokat a folyamatokat játsszák. Ettől olyan élő az egész és ettől olyan összefogott. A hallgatónak az az érzése, h 'rálát' a műre, amikor a BFZ játszik.
Szívesen meghallgatnám egy próbájukat!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 9452007-01-01 19:55:53
Én szó szerint szerelmes vagyok az ilyen 'könnyű' zenékbe. Mendelssohn, Dvorak, Puccini....nem kell gondolkodni, az ember csak érez. Kis narkotikum...jó az!!! -:)))
Olvasói levelek • 37502006-12-31 15:17:31
Én is "jót rötyögtem" magunkon!
-:)
Tényleg szép gyűjtemény.
És Nagyon BUÉK mindenkinek!!!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 9402006-12-29 20:48:27
A koncertre nem is?!?!
Csak vicc volt, mielőtt compjuteren át megeszel!!!!!
-:))
Barokk zene • 2272006-12-23 21:42:31
Boismortier, azaz 'Fahalálosi', ahogy Czidra Tanár Úr hívta. -:)
Historikus előadás.... • 3912006-12-15 14:59:33
Csak a pontosság kedvéért tegyük hozzá, h Johanna NEM a historikus hangszereket hiányolta, hanem némi jártasságot a régizenében - akár 'mai' hangszereken is.
A ZAK eléggé múltszázadi létezésmódja erre tényleg nem nagyon ad lehetőséget. De hát ebben az országban nem ez az egyetlen hely, ahol nem bírnak elszakadni a XIX. századtól!
Olvasói levelek • 37032006-12-15 14:42:34
Nahát!-Zéta
kész poéta.
Kórusok, kórusművek, karéneklés • 362006-08-14 10:13:59
Amit az angol kisvárosi kórusról és arról a fiúról írsz, az tényleg a tradíció körébe tartozik. Az öregektől tanult. De nem vagyok benne biztos, hogy egyetlen zseniális ember vezetését hagyományteremtőnek tekinthetjük. Szabó Miklós, vagy Berkesi Sándor instrukcióival, vezénylésésvel hozza ki a legjobbat az énekesekből. De az kérdéses számomra, hogy ha fél évre magára marad akármelyik kórus, ugyanazt tudja produkálni, mint állandó karnagyával. Míg az angol kórus esetében azt hiszem mindegy, ki a vezető, ők ugyanúgy fognak szólni. Mert egymástól tanultak és nem valaki jól vezette őket.
De amit írsz, az felvet még egy dolgot. Nem lehet, hogy a helyes zenei megvalósítás érdekében tett erőfeszítések legalábbis részben magukkal hozzák a helyes éneklési technikát is? Amikor még Szabó Miklós kórusába énekeltem, azt figyeltem meg, hogy a 3 órás! próba végén könnyebben énekeltem, mint az elején. Pedig sosem tanultam énekelni. De amíg jó hangon, értelmesen nem szólt, nem hagyott nekünk békét.
Kórusok, kórusművek, karéneklés • 312006-08-10 19:08:19
Sziasztok! Most tényleg, mint olvasó szólnék hozzá a témához, ha szabad. Az utóbbi 10 évben kb. életem felét énekesek és kórusok társaságában töltöttem. Rengeteg énektanárral is dolgoztam együtt, akiktől rengeteget tanultam. Ez teljes mértékben a véletlen hozta így, merthogy 10 évvel ezelőtt szó szerint utáltam az énekes műfajt, különös tekintettel az operát. nagy szerencsém volt, mert egy-két remek énektanárral is összehozott a sors, akik rádöbbentettek, hogy nem a műfajjal van a hiba. Szépen, aprólékosan kinyitották a fülem és megmutatták, hogy miért rossz hallgatni az énekesek és a kórusok többségét. A téma nem kifejthető itt a fórum keretein belül, hiszen könyvek halmazában is csak megközelítőleg tudták leírni. Talán leginkább kulcs kérdés, hogy mennyire tud egy énekes bánni a levegőjével, kihasználja-e tüdejének kapacitását. Mert ha nincs elég levegő, akkor nincs mire ültetni a hangokat, akkor kénytelen az ember torokból tartani. De persze a levegő használata nem egyszerű dolog. Ez egy borzasztóan nehéz szakma. Virág László egy kis cikkben nem fejthette ki az egészet alaposan. De sajnos az én fülem is azt mondja, hogy igaza van. És én is úgy látom, hogy az énekesek, kórusragok többsége - tisztelet a kivételnek - rettentő boldogan elevickél ebben az üvöltözésben. Már-már az a gyanúm, hogy nem hallja, milyen borzasztó hangokat ereget és senki nem is mondja meg neki. Merthogy ezt nem illik. A szakma minden tagja kedvesen mosolyog a másikra, és aztán hátulról fúrják egymást.(Persze nem szakmai dolgok miatt) És a lényegről szó sem esik. Nagy hang, mindegy, milyen áron. Nagyon sokszor csak ez a lényeg. és az sem számít, hogy embereket tesznek vele tönkre. Mert egyszercsak visszaüt az üvöltözés, és oda a karrier! EZ a legnagyobb baj!
Kórusok, kórusművek, karéneklés • 202006-08-03 21:08:12
De hát nem is csak az amatőr kórusmozgalmat "fikázta"! A rádió és az opera kórus tagjait is említi, sőt szólistákról is beszél. Úgyhogy én azt hiszem pont hogy nem az amatőr kórusmozgalom számára lealázó, amit írt. A profikat sokkal jobban bántja.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 165722006-07-06 11:59:30
Jól van na! Ez a kis emberek öröme, hogy hihetetlen elánnal megtárgyalják, amibe semmi beleszólásuk sincs. Akárcsak a fociban, ahol mindenki 'szagértő'. Nem kell olyan komolyan venni.
Pontosabban egy dolgot azért még elmondanék, ami idő közben eszembe jutott. Nagyon sokszor elhangzott a sajtájon, h "törvény adta keretek, lehetőségek"...stb. Szóval szerintem amiért mégiscsak érdemes odafigyelni erre a játszmára, hogy jelenlegi törvényeink egy csomó felháborító dologra adnak lehetőséget. Pl.: a horribilis összegű végkielégítések, vagy az elbocsátás módja. Mert nehogy azt higgye bárki, hogy csoportos elbocsájtás esetén - amikor nem lehet személyekről dönteni, csak az elbocsátandók csoportját lehet általánosan bahtárolni - nem lehet személyre szabni ezt a bizonyos behatárolást. Vagy hogy energiatakarékos izzócsere kapcsán nem lehet ragyogóan felfuttatni a sógor izzó boltját.
Szóval kedves sphynx, amit lehet az operaházban, azt lehet bármelyik közalkalmazottakat foglalkoztató intézményben. Nem árt ha az ember figyel és megpróbálja magát felvértezni ezek ellen a dolgok ellen.
Persze kívánom, h soha nem legyen ezekre a tapasztalatokra szükségünk!!!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 165662006-07-06 11:19:51
Kedves Búbánat! Lassan a fél életemet adnám azért, h megismerjelek! -:))
Bár sajnos a rátermettségemmel sem tudok egyet érteni és ezt nem a szerénység mondatja velem, hanem az objektivitás. De nem is ezért írok. Amit a Népszabadságból másoltál ki, az sokkal jobban tetszik nekem. Az ott leírt adatok valóban elhangzottak, és szerepel még valami, ami szerintem is fémjelzi a mostani változásokat. Mégpedig, h nem biztos, h pályázat útján töltik be a vezetői posztokat. Manapság ritkán írnak ki 'csak úgy' pályázatot. Rend szerint valaki számára van kiírva a pályázat. Olyan kritériumokkal, ami az illetőnek jó. Tehát ez egy felesleges cécó. Egyszerűbb, ha mindjárt felkérik a vezetésre és kész.
Szóval megvan rá az esély, h az effajta áldemokratikus aktusok pluszköltségeitől eltekintenek. Amúgy szerintem semmivel sem demokratikusabb a jelenlegi megbízott vezetés, mint az előzőek. Csak elég udvariasan, és számokkal jól alátámasztott, és első hallásra támadhatatlannak tűnő logikával átszőtt realizmussal adják elő a dolgokat. Ezzel pedig nehéz vitatkozni. Azt sem gondolnám, h Győriványi bármilyen tekintetben is rosszabb volt náluk. Egyszerűen csak kevésbé közlékeny és rosszabb lekenyerező. Ma az emberek szeretik úgy érzeni, hogy képben vannak a dolgokról. Aki ezt nem teszi lehetővé számukra, azt nem szeretik.
Hangsúlyozom, h ez csak az én véleményem.
Azt gondolom, h egy igazán alapos interjú elkészítéséhez sokkal jobban kéne ismerni a ház ügyeit, előéletét, mint ahogy én ismerem. De talán valamelyik kollégám. -:))
Üdv: Cili
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 165552006-07-06 09:59:25
Bocsáss meg Búbánat, de ez nem egészen így volt. Kovács J. nem a Győriványit bíráló kijelentéseinek TARTALMA miatt kért elnézést, hanem annak MÓDJÁÉRT. Ha jól emlékszem úgy fogalmazott, h azon a sajtájon nem egészen kultúr ember módjára fogalmazta meg a véleményét. De pillanatnyi kétséget sem hagyott affelől, h a véleménye most is ugyanaz. Egyébként az általad idézett mondatot szerintem a cikk írója kissé átgondolatlanul fogalmazta meg, bár az utána leírt zárójeles mondat némileg helyreteszi a dolgokat.Csak ezt Te nem idézted nekünk.
Üdv!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 7932006-06-27 10:20:08
Köszönöm,köszönöm!
Ezzel a korszakkal valóban én is csak most ismerkedem. /Már amennyiben a szakmához sorolhatom magam. -:)/
Pedig Bellonnal nem is olyan rég még foglalkoztam is. Ráadásul egy félig meddig kényszerű távollét miatt csak most olvastam el soraidat.
Még egyszer köszönöm a teljesen jogos javítást!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 7912006-06-13 18:21:15
Aha. Úgy látom, akkor csak kb. két évvel vagyok lemaradva a közélet eseményeit illetően.
-:)))
Ejnye Bali! Már megint nem figyelsz!!!!
Help me! • 4672006-06-12 21:44:47
Kösz!
-:))
Help me! • 4652006-06-12 20:59:12
Ha tud valaki egy megbízható zongorahangolót, aki apróbb javítások terén is korrekt, kérem írja meg az illető nevét és elérhetőségét.
Előre is köszönöm!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 7872006-06-12 20:56:25
Kedves Janomano!

1. Lawrence Power - lásd: műsor és előadók a cikk tetején
Bár igaz: ismétlés a tudás anyja -:))

2. Melyiket sejted? ha Vásáryt, akkor a másik Kocsis. Ha Kocsist, akkor a másik Vásáry. /NFZ és Rádió zenekar/

Örülök, h segíthettem!
Üdv: Cili
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 7812006-06-06 19:49:39
El kéne olvasni mégegyszer azt a kritikát.
Olvasói levelek • 34192006-05-25 11:52:52
Hát igen. Érdekes kérdések ezek. Mert ha az ember átruccan Ausztriába, akkor minden kis vidéki településen talál valamilyen zenekarocskát. Lehet, h csak sramli, de azokat is fönn kell tartani valamiből. Van rá pénzük, SZÁNNAK rá pénzt. És ha azt nézem, h itt Budapesten mennyi mindenre szórják el a lóvét /Borzasztó színvonalú önkormányzati rendezvények, vagy éppen fővárosiak...stb./ akkor nagyon sajnálom ezeket a zenekarokat. De az tényleg kérdéses, h van-e igény ennyi zenekarra. Nagy úrnak kell képzelnie magát annak, aki ebben döntést akar hozni!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 7472006-05-24 16:13:50
Én azt gondolom, hogy aki a műszaki cikkekhez hasonlóan az operaházi jegyvásárlásait és a lemeztárát a fórumok alapján alakítja, azt még káposztafejszámba sem lehet venni. De az kétségtelen, h sokan olvassák a fórumokat. Íly módon szerintem a negatív kritika talán még nagyobb reklám, mint a pozitív. Az ember duplán kíváncsi lesz az illető művészre. Rosszat a legnagyobb nevekről is írnak. Pl. Schiff, Kocsis...stb. Föl sem veszik. Mert a lényeg csak annyi: OTT VAN a neve. Beszélnek róla, benne van a köztudatban.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 7342006-05-24 12:12:02
Nekem ez az utolsó mondat kulcsmondatnak tűnik. "Ideje lenne jobban megbecsülni a művészeinket, nekünk is, és az OPERAHÁZnak is!" Bocsánat az önkényes kiemelésért. Magamat is beleértve: sokat 'fikázzuk' az Opraház művészeit, mitöbb már Akadémista korukban is rendes froclizásnak vannak kitéve az emberek. De hát megbecsüljük-e őket, a tehetségüket? Ha nem jók, ha tönkrement a hangjuk, az vajon mitől van? Könnyű az előtérben bőrét vásárra vivő embert cseszegetni. de sokkal értelmesebb, ha megpróbálunk olyan helyzetet teremeteni, h tudjon elmélyülni, színvonalasan teljesíteni. És még ezt leírni is könnyű. Igazán változtatni az előállt helyzeten: az baromi nehéz.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 7252006-05-23 21:08:08
Ugyan Uraim! Sosem hallották még azt a régi népi bölcsességet, h akinek halálát jósolják, az hosszú életű lesz? Jöjjenek inkább igyunk valami 'rendeset'BÚCSÚZÓUL!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 6742006-05-14 19:08:13
Hagyjuk a csudába. Elbeszélünk egymás mellett. Bocsánat, h belekotyogtam.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 6492006-05-13 17:01:15
De hát pontosan erről beszélek!!! Úgy érdemes zenéről beszélni, ahogy pl. Thomas Mann tette a dr Faustusban! Ahol - bármilyen degradálónak tűnik is - a zene csak eszköz ahhoz, h beszéljünk valamiről.
De hogy hol a határ Thomas Mann és az újságírás között....ez biztos, h olyan pontosan behatárolható? Egyáltalán jól járunk MI hallgatók, olvasók, ha elválasztjuk a kettőt?
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 6402006-05-12 12:59:25
Számomra érdekes, hogy így reagáltad le ezt az írást. Különösen az utolsó hozzáfűzésedet illetően. Mert tényleg. Tulajdonképpen "KI A FENÉT ÉRDEKEL" ez a kiábrándulás? EZ a kiábrándulás senkit. De azért esetleg felvethet pár kérdést. Akár önmagunkkal szemben is. nemcsak, hogy mi értelme zenéről írni, de mi értelme olvasni? Jelent-e fejlődést az egyén szempontjából, ha ilyesmikkel tölti az idejét? Megérthetjük-e a másik gondolatait, vagy a zene olyan erősen hat az érzelmi oldalra, hogy eleve elzár minden külső értelmezést, s magunk számára csak a magunkké létezik?
Van-e értelme azt mondani egy másik embernek: 'Ezt hallgasd meg, mert olyan szép'. vagy ez kevés? Menniyre lehet egyáltalán objektíven beszélni egy művészeti ágról. Néha olyan magabiztosan kijelentjük valamiről, h ez etalon. Aztán 100 év múlva már ugyanaz szinte nevetséges. Én sokszor elbizonytalanodom és megkérdezek magamtól ilyesmiket, gondolkodom efféle dolgokon. Ti nem?
Bartók Béla (1881-1945) • 912006-05-10 18:54:20
Igen. Az Kékszakállúban a "polgári miliő" engem is eléggé zavart. A balettnál viszont a jelmezek, díszletmegoldások (folytonos misztikus ködfelhő, csigákon ki-be zörgő tárgyak) számomra nem voltak annyira bántóak. Viszont azt a törekvést, hogy a hagyományos balett mozdulatsorait ötvözzük némi kis modern mozgásformával már sokkal kevésbé tudom elfogadni. A kerek, puha, művészies klasszikus balett mozdulatai nekem egyik darahoz sem passzoltak. A Mandarinban eltáncolt jó mozdulatsorokat is agyoncsapták a végén a bűbájos primadonna meghajlásokkal. pedig ott ráéreztek a táncosok a kicsit 'élesebb hangvételű' mozgásformákra. Én egy mai színpadra állítás esetén hihetetlen ellentétet érzek a klasszikus balett és a két történet között.
Bartók Béla (1881-1945) • 862006-05-10 10:48:02
Merész? Nekem pontosan az a bajom, hogy túl konvencionális! Mindhárom. Bár kétségtelen, h még a Mandarinban azért próbálkoztak.... De Bartók gyakorlatilag benne sétál az emberi lélekben, Kékszakáll fejében, ott áll az emberi viszonyok kellős közepében.
És az előadás nekem szól. Nekem, a ma emberének. ÉN azonosulok a megjelenített belső dolgokkal. Ezt vagy akkor tudom megtenni, ha a látottak aktualizálva vannak, vagy méginkább akkor, ha időtlenné, kortalanná vannak téve. De ha elvisznek a század elejére, az engem elidegenít a színpadon történő dolgoktól. Bartók nem múzeumba akart vinni minket. Nála nem volna szabad a 'bámészkodó' szerepkörébe taszítani a befogadót.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 6062006-05-04 19:57:27
Ha ezen múlik, én visszavonom a 602 alatti NE!-met! Csak ÍRJON Drága!!!!
Kávéházi terefere • 44592006-05-04 19:53:24
Ott töltött éveim emlékei alapján a cívis városban még csak 1906-ot írunk....-:)) és most nem a korommal akartam 'dicsekedni'.
Kávéházi terefere • 44552006-05-03 18:29:27
Nem messzebb, hanem följebb: azaz közelebb az égiekhez! Nekik kétszer is jár a feltámadás!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 6042006-05-03 18:23:39
Ne csintalankodj Janomano, mer' átkeresztellek Gonoszmano-nak!
Én csak a felsorolást sztornóztam! -:))
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 6022006-05-03 14:31:56
NE!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 5872006-04-27 17:06:10
Hát ilyet még nem láttam. Talán vmi új babona?
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 5852006-04-27 14:33:35
Az ülésrendről az SH-atlasz-ban a következőt találtam.
Amit szombat este láthattunk Tyemirkanovétól az az un. régi v. klasszikus ülésrend, amit egy J.Fr. Reichardt nevő pasas alkalmazott először 1775-ben. Ő dalok és Singspielek szerzője volt ebben az időben. A ma szokásos új ülésrend Stokowski nevéhez fűződik. /1945-ös dátummal/ Érdekes, ez utóbbi bennem úgy élt, mint a Toscanini-féle ülésrend...nem tudom, honnan vehettem.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 5832006-04-27 10:07:01
Hát persze! Szeretik őt és nem is véletlenül. Most olvasgattam egy kicsit tőle, mert elkezdett érdekelni, mint ember. Szóval amit most írok, az csak FELTÉTELEZÉS. Szerintem ő arról tud lélekre hatóan írni, ami őt érzelmileg megragadta. A többire nem is nagyon fecséreli a szót, inkább csak egy-két odavetett jelzővel elhessegeti. Ez nem baj. Sőt, ebben a rideg, üzleties világban azt hiszem pont ezzel hat ránk, hogy MER érzelmek alapján szelektálni.
Én szeretek gondolkodni a zenében (is), de ez legyen az én egyéni problémám. És akinek jobban esik úgy, csak hagyja hatni a zenét és ne foglalkozzon a miértekkel.
Többnyire úgyis felesleges, mert nem találjuk rá a választ. De hát mindig lesznek ilyen elvetemültek, mint én, akik nem bírnak nyugton maradni. -:)
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 5802006-04-27 08:24:51
NAAAAAAAAAAAA!!!Ezért nem szeretem, ha kiveszünk egy-egy mondatot a szövegkörnyezetéből és úgy értelmezzük. Szóval még azért ne temessük el csórikámat, mert egyrészt nincs abban a korban, másrészt meg istanigazában szerintem a halott szerzők csinálják a bajokat. Leginkább akkor, ha mindenféle felvételeket hagynak maguk után, és nem tudják az előadókat ettől független, szabad értelmezésre bíztatni. -:))
És Kedves Lajos szégyen ide, szégyen oda - én nem szoktam Fáy-t olvasni. Erre az írására is a szüleim hívták fel a figyelmemet, amikor csodálkozásukat fejezték ki, hogy ennyire ellentétes a véleményem eme elismert kritikuséval. És tényleg nem akarom őt bántani, de a jó íráskészség olyan, mint a manager szak egy egyetemen. Ha nem párosul egy szakterülettel, melyben alaposan otthon van az illető, akkor nem ér semmit. Minden esetre annyi bizonyos - bár én kezdtem - hogy most jó reklámot csinálunk neki. -:))
Mit csinálsz éppen most? - azon kívül, hogy a Momust olvasgatod. • 28922006-04-26 22:15:58
Verseket olvasgattam és végre megtaláltam, hogy ki írta ezt a hónapok óta a fejemben mászkáló kis versikét:

"Letéptem ezt a hangaszálat
Már tudhatod az ősz halott
E földön többé sose látlak
Ó idő szaga hangaszálak
És várlak téged tudhatod"

Ez egy Vas István fordította Apollinaire vers. /Búcsú címmel/
Biztos sokan ismertétek, de én most úgy örülök ennek a felfedezésemnek!!!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 5752006-04-26 22:09:33
Hát persze! Demokrácia van a kritikaírás terén is. Azaz: mindenki úgy használja ki a rendelkezésére álló teret, ahogy akarja.
-:))
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 5702006-04-26 18:21:55
Végülis a színpadkép is hozzátartozik egy koncerthez. -:))
De az nekem is fura, h a Sosztakovicsról nem írt. A Rachmaninovtól meg azt várta, ahogy magan Rachmaninov játszotta. Számomra ez is érdekes, ahogy azt már alább is írtam. Bár lehet, h Fáynak van igaza.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 5682006-04-26 14:24:07
És még egy apróság! Mindenkinek ajánlom Fáy cikkét a népszabiban. Mintha nem is ugyanazon a koncerten lettünk volna.
Neki olyan volt!Egyébként szerintem érdekes kérdés, mennyire számonkérhető dolog a szerző előadásában történő megfogalmazás ennyi idő távlatából. Mert hát Rachmaninov óta eltelt azért pár év, s rengeteget változott az előadói 'divat', gyakorlat. Kezdve a vonógondolkodáson át egészen az arányokig.
Vajon figyelmen kívül hagyhatjuk-e ezen változásokat? Egyáltalán TUDJUK-e figyelmen kívül hagyni? Mert ha Tépé jön és azt mondja: 'ez az én művem, így és így kell játszani'...akkor oké. Most írta ebben a korban nekünk, a mi világunkba.
De talán a fentebb említett eset már kérdésessé válik.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 5672006-04-26 14:10:35
Kedvesek vagytok, de erről a koncertről tényleg csak szuperlatívuszokban lehet beszélni. És igaza van nocsának is! A zenekar ülésrendje tényleg említésre méltó dolog. Én például a rendezői bal oldalon ültem és eleinte fura is volt az első hegedű és a bőgő közeli hangzása szemben a második hegedűk távoli, ráadásul a nézőtér másik része felé irányított hangjával. A brácsákat viszont a távolság ellenére is csaknem 'telibe' kaptuk. De csak egy-két percig tartott az átállás és az elején is csak a pianissimo részeknél volt lényeges. Aztán már erre nem volt idő figyelni. -:)
A madárének és a zene kapcsolata • 1212006-04-21 13:37:00
Megjött az a gólya,
Nem setét rigó a'!
Fábry mádór viccelt,
Poénra poént lelt.

Megkérdezte tőlünk:
Miniszterelnökünk
ki lenne, ha most is
kommunizmus dívik?

Meglepő a válasz:
Gyurcsány Feri bá az!
"Hogy lehet ez kérem?"
- Ámulnak a népek.

Nem lehet ez másként,
Minthogy csere történt.
Balra ment a 'jobb fél',
Jobbra meg a 'bal rész.

S mit tesz ez eseteben
szegény magyar ember?
Haki Tamás módra
Fütyül a világra!
Minden, ami nem opera... • 2552006-04-08 22:24:30
Nekem az volt az érzésem, h általában - tehát a Bachok és a Sosztakovicsok is nagyon éles hangvételben, de gondolkodó módon kezdődtek, és aztán az előadón a zene hatására egyre inkább eluralkodott az idegláz. Míg legvégül átfordult egy tökéletes rendszert alkotó lázálommá a darab. Ilyenkor már mindegy volt, h Bach v Sosztakovics. Mustonen úgy kezelte a hangokat, mint egy szabad játékteret, Nem érdekelte a stílus, a darabon belül uralkodó vonzásviszonyok. Bármikor bármit lehett csinálni. Kicsit olyan ez számomra, mint az előadóművészet dodekafon változata. Valóban nagyon hatásos, de rám nem jó értelemben hatott. Inkább sokkolt.
De lehet, h én konzervatív vagyok. -:))
Minden, ami nem opera... • 2512006-04-07 23:11:58
Hiába, Bécsiek unatkoznak, és ugranak mindenre, ami valamiért különleges. Az viszont kevéssé valószínű, h Bach is ugana, ha hallaná a finn fiatalember játékát. de végülis nem beszéltem a Mesterrel én sem...-:))
Olvasói levelek • 33502006-04-06 11:17:32
Köszönöm
Minden, ami nem opera... • 2492006-04-06 11:16:59
A Wohltemperierte Klavier két kötetéből válogatva 12 prelúdium és fúgát Bachtól, majd pedig 12-őt Sosztakovicstól. nagyon szép a műsor. És így Donohoe után jól esne egy profi előadás. -:)) Akkor reménykedhetem ez utóbbiban ugye? Most már csak az a kérdés bejutunk-e, mert jegyem az még nincs.
Minden, ami nem opera... • 2472006-04-06 09:00:54
Holnap lesz egy Olli Mustonen nevű finn zongorista koncertje a ZAK-on. Hallotta már valaki játszani?
Olvasói levelek • 33482006-04-05 19:42:15
Kedves Búbánat!
Ezt a koncertet ugyan nem hallottam, de az akcsi zenekarát nem olyan rég igen. Körülbelül ugyanazt produkálták, mint amit Johanna leírt. Őszintén szólva én már eleve csodálkoztam, h a Tavaszi Feszt. keretében Pál Tamás elvállal velük egy fellépést. Mégpedig azért csodálkoztam, mert egy produkcióról vitatkozni akkor lehet, ha minden szólam hangjai tisztán, a megfelelő időben megszólalnak. Nos úgy tűnik a zenekarnak ez egyenlőre nem erős odala, így esetükben nincs miről beszélni. Bár még egyszer mondom, ezt a koncertet nem hallottam.
Az viszont Johanna írásából is kitűnik, h az énekesek megfeleltek ezeknek az alapkövetelményeknek. Róluk tehát valóban érdemes vitázni. Az már csak egy sajnálatos tény, hogyha egy koncerten az egyik 'tényező' (jelen esetben a zenekar) nem üti meg az alap mércét, akkor az tönkre teszi a többiek munkáját is. Egy mű, így egy produkció, tehát külön nem értékelhető.
Richard Strauss • 1732006-03-24 09:31:39
Persze, h szabad! (Nem is tudom, miért írtam így a nevem, mindenki a rövidebb alakon szólít)
Kissé kioktató hangeműre sikerült az előző írás, ne haragudj érte! Szóval jók ezek mind. Érdekes, hogy az idő mindig megmutatja, ki alkotott igazán nagyot. Vajon miért olyan nehéz megítélni a kortársakat, s miért válik ey idő után egyértelművé, melyik szerző volt zseniális?
Olvasói levelek • 32952006-03-23 18:29:25
Hát igen...De sajnos vagyunk egy páran, akiknek légzsák helyett csak légbuborék jutott. -:))
Olvasói levelek • 32722006-03-22 22:45:34
Látom ismét sikerült a lényegre koncentrálnod. Bár azt hiszem igazad van.
Egy dögös nyelvi lektor, aki mindig résen van, még jól jöhet a háznál!
Richard Strauss • 1692006-03-22 22:21:07
Talán inkább 'sokk', nem? Téged egyszerűen sokkolt a tény, hogy kirángattak a barokk számodra megszokott, kényelmes világából. Ne hagyd magad! Csak Te vesztesz rajt, ha nem próbálkozol tovább. És ki tudja: lehet, hogy Debussy és Strauss megértése után a barokk is másként fog szólni....
Olvasói levelek • 32702006-03-22 22:13:48
Az utlosó kérdésedre válaszolok a Mravinszkijjal kapcsolatos eszmefuttatásod kapcsán. Daunerni hívja a hölgyeket is, csak a hölgyek NEM szeretnek hideg, adatoktól hemzsegő kétlábonjáró lexikonokkal sörözni. Apropó! Nincs kedved a szakmai lektor szerepét átvenni az újságnál? Azt hiszem a zene világában ez az egyetlen terület, ahol ennyi adat tudásából profitálhat az ember. Csókjaim Dr!
Játsszunk... • 11412006-02-25 18:50:42
Én is csak tippelek: Odüsszeusz?
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 5152006-02-24 12:47:34
Úgy tűnik...bacnégyzet. És akkor Fáy a tömeg?
Mit csinálsz éppen most? - azon kívül, hogy a Momust olvasgatod. • 27942006-02-15 09:35:47
Akkor én most beharangozom, h ma este megyek az Orfeuszra. -:)) És lesz cikk is, meg ilyesmi. Szóval nyugi, ha nem is előre, de utólag lesznek írások az elhangzott koncertekről. És egy csöpp kis beharangozás azért a hír rovatban volt.
Média, zene, ízlés • 292006-02-08 20:59:11
szerencsét találok...-:))
Média, zene, ízlés • 232006-02-07 20:15:34
Az én legnagyobb problémám a reklámokkal, hogy a befektett pénz mennyisége nincs arányban a reklámozott áru minőségével. Sőt, azt kell mondjam, hogy inkább fordított az arány a két dolog között. PL. A zacskós levesek esetében- amelyek véleményem szerint kifejezetten károsak az egészségre - sokkal több pénzt fektetnek a reklámra, mint mondjuk a miskolci belcanto-fesztivál esetében. Ennek nyilván a legfőbb oka az, hogy eleve sokkal többen érdeklődnek a zacskós levesek iránt, mint egy belcanto- fesztivál iránt, tehát jobban megy az üzlet, több a bevétel, többet lehet reklámra fordítani. Ezen is el lehetne gondolkozni. Így viszont - amennyiben én tévedek és a reklámok mégis elérik hatásukat - egyre többen fognak zacskós levest enni. Ez egy öngerjesztő rendszer - mindenféle minőségi garancia nélkül. És nekem ez utóbbival van leginkább gondom. Az egyoldalú termékbemutatóval. Ja, és az emberek pszichés manipulációjával. (boldog családi képek, hibátlan modellek...stb.)Azt sugallja: "Ha megveszed, Te is ilyen leszel!"
Média, zene, ízlés • 212006-02-07 08:42:26
Nekem az a gyanúm, hogy a TV-k előtt csupa "tolvaj" ül, mert nem nagyon tudok elképzelni olyan embert, aki nincs rosszul az anyós szerepbe bújtatott Pécsi Ildikótól, amint egy asztalterítő belsejében sétál a menyével. De ha ez így van, akkor megéri egyáltalán a reklámozott cégnek olyan baromi sokat fizetni? Hiszen egy fél percnyi reklám is horribilis összegekbe kerük. Nekem meg tényleg az a mákom, h keveset TV-zek, mert különben egyetlen terméket sem lennék hajlandó megvenni. Valahogy ösztönösen utálkozom a reklámokban látott cuccoktól.
Média, zene, ízlés • 202006-02-06 20:54:50
OKÉ. Rend szerint nem is nézem. De tudod néha szeretnék megnézni egy filmet, mert mondjuk ki akarok kapcsolódni, vagy csak egyszerűen mert jó film. És amikor már éppen belemerültem, biztos jön egy remek nőalázó mosópor reklám, vagy egy ötperces rémisztgető híradó. És ha átkapcsolok a másik adóra, tuti, hogy ott is éppen ebben a fázisban van a műsor. De hát: peches ember ne menjen a jégre...
Média, zene, ízlés • 192006-02-06 20:50:39
Nagy mágus vagy! És persze semmit sem árulsz el nekünk, ugye? Legalább add át köszönetemet a rémhírkeltő-kereskedelmi-TV-riógató úriembernek! -:))
Média, zene, ízlés • 162006-02-06 15:52:01
Ez nagyon tetszik nekem! És azt is tudod, mi a módja egy ilyen hírlapi kacsa életrekeltésének? Egyszerűen betelefonál a szerkesztőségbe és kész? Hogy döntik el odabent, hogy melyik hírnek járnak utána és melyiknek nem?
Média, zene, ízlés • 152006-02-06 15:50:10
És még valami. Azóta kicsit alaposabban tanulmányoztam a Bartók rádió műsorát és azt gondolom, hogy nagyon színes, mindenki számára tartalmaz érdekes dolgokat. Viszonylag sok vokális műfajt adnak, de azt gondolom, hogy a rajongó tábora is ennek a legnagyobb és ráadásul a zeneirodalom nagy része is énekelt zene.Bevallom, azt, hogy mikor adják a műsorokat, nem vettem figyelembe. Lehet, hogy ezt jobban lehetne az igényekhez igazítani. Egyébkén én nagyon szeretem az irodalmi műsorokat is, amiből tényleg nincs túl sok. De pl. a hangjátékok szerintem embertelen jók! És hát tudomásul kell venni, hogy hiába szeretnék én több vonósnégyes muzsikát hallani, ha ez az igényem viszonylag kevesekével találkozik, akkor nyilván nem teljesül.
Média, zene, ízlés • 132006-02-06 15:42:32
Ez tényleg szándékos etetés volt? Én csak magára a hírre emlékeztem, arra, hogy mi lett a végkifejlet, nem. De egy ilyen "etetés"-ben én is szívesen részt vennék. Végre egyszer nem ők vesznek palira bennünket, hanem mi őket!!!
Média, zene, ízlés • 82006-02-02 22:23:43
Ez a szenzáció hajhász híradó stílus már engem is régóta idegesít. Számomra minősíthetetlen, hogy ahol vért szagolnak a média hiénái, ott azonnal megjelenik 100 kommentátor, és hihtetlen pánikkeltő stílusban, a tragikum és a show-műsorok stílusát ötvöző modorban boncolják az eseményeket a végletekig. Ilyenkor valóban lealacsonyítva érzem magam. Akárcsak a reklámoknál. Egyszerűen nem akarom elhinni, h van ma még ember, akinek hiteles egy mai reklám. Minőségtől függetlenül állítják mindenről, hogy ez a legjobb.
A Kossuth rádiót én csak anyukámnál szoktam hallgatni szombaton és vasárnap délután, de nekem úgy tűnt, hogy ebben az időszakban kimondottan az idősebb korosztály szája íze szerint szerkesztik a műsorokat.
A bartók esetében én szívesen hallgatnék akár még több kortárs zenét. Nekem a reggeli időpont ellen sincs kifogásom. Viszont szerintem jó lenne, ha többször hívnának meg zeneszerzőket, akik segítenének felfogni a zenéjüket. Sajnos messze kerültünk saját korunk termékeitől, s talán a bartók rádió segíthetne abban, hogy megszűnjön ez a szakadék a hallgatók és a komponisták között.
És van nekem is egy kedves csatornám, mégpedig a gazdaság rádió. Sokszor mondanak híreket, de röviden és objektíven. Közte pedig első osztályú jazz szól. Legalábbis este és éjszaka mindig így van.
Olvasói levelek • 31372006-01-30 11:12:53
Hú! Ez engem pl. nagyon érdekelne! Mi nem tetszik a Bartók műsorpolitikájában? És milyen zenét, műsorokat szeretnél hallani a kereskedlmi adókon? Vagy pl. a Kossuthon meg a Petőfin? Erről beszélgessünk már valahol!
W.A.Mozart • 2792006-01-23 21:29:11
Na jól van! Egész éjjel nem aludtam volna, ha nem oldozol fel bűnöm alól! -:))
További jó mulatást! Engem ledöntött a mai nap végleg.
W.A.Mozart • 2762006-01-23 20:37:14
Igen. Kell valamit csinálni. Tényleg így éljük meg. Plusz van az emberiségben még egy jó adag megalománia (mennyiség minőségbe csap át -:))
Szóval ha már kell, akkor jó nagy legyen, meg csillogó. Egy jó nagy, csillogó Mozart nap.....
W.A.Mozart • 2642006-01-23 20:20:02
Hm. Pedig mennyit erőlködtem és csak egy!
Egyébként őszintén megmondva engem eléggé irritál ez az egész nap Mozartot játszunk c. fejezet. Tudom, hogy senki nem köt le a TV elé, de mindig úgy éreztem, hogy az igazán nemes dolgokból csak mértékkel szabad fogyasztani. Borból, cigarettából...Mozartból, mert úgy lehet igazi odafigyeléssel tényleg kiélvezni!
W.A.Mozart • 2622006-01-23 20:11:08
Iiiigen! Ez az! Most hízik a májam.
Remélem mindenki érzi hihetetlen teljhatalmamat!
W.A.Mozart • 2712006-01-23 20:02:39
Szent Anya! Én olyan udvarias voltam! Eszem ágában sem volt beléd rúgni!
És még csak ki sem vettem, amit fáradtságos munkával összeállítottál!
Tényleg bocsásd meg nekem, ha megbántottalak, és ezennel átminősítem a kérést egy szerény javaslattá!
De sajnos megbánni nem bírtam. Ilyen megátalkodott vagyok! Születési hiba...
W.A.Mozart • 2662006-01-23 17:36:35
Kedves Efraim Singer!
Biztosak lehetünk benne, hogy akik olvassák a momust, azok rendelkeznek internettel. Mindenki. Tehát mindenki, aki ide 'jár' képes arra, h bepötyögje számítógépébe: www.port.hu
Ennek tudatában szerintem legközelebb bőven elég lesz, ha utalsz rá, h hol találhatjuk meg a jan. 27-ei részletes TV műsort.
Előre is köszönjük!
Olvasói levelek • 31162006-01-23 14:11:54
Szerintem minden díj sántít már pusztán azon az alapon, hogy emberek ítélik oda embertársaiknak. És ennek a díjnak az igazi lényege, hogy emléket állít egy zseniális embernek. (Legalábbis én nagyon szeretem Lajtha műveit.) És persze egyértelmű, hogy ennek a díjnak a következményeként valószínűleg több Lajtha mű fog elhangozni. Nem érzem, hogy ez probléma lenne. Maga a díj pedig nyilván nem olyan értékű, mint pl. a Kossuth-díj.
W.A.Mozart • 2612006-01-22 21:29:03
Honnan tudod, lehet, h direkt van, és ez lesz a beugratós találós kérdés az ominózus napon. Nem árt figyelni, esetleg jó jegyeket nyerhetsz vele további Mozart koncertekre.../vagy Beethovenre/
Milyen zenét hallgatsz most? • 85302006-01-22 21:25:08
Esetleg egy csinos szőkével? -:))
Kovács Piri • 412006-01-18 22:02:57
Nem évfordulós. Nincs mese, akkor idén nem foglalkozunk vele.Vagy legyünk kegyesek és változtassuk meg a dátumokat?
Talán Szilgyo elnézte...-:))
Kovács Piri • 392006-01-18 21:33:42
A születési és a halálozási időpontját nem tudjátok? Hátha nemcsak Mozart, Bartók és Sosztakovics éve ez!
A legnagyobb képzavar • 322006-01-18 19:42:44
Tuladonképpen a szövegkörnyezetben érthető ez a mondat. De a szegény Wiedemann Bernadette erősen úgy van kezelve benne, mit 80 kg húsdarab, aki örüljön, hogy "indokolt"-nak találták a létezését, s attól meg egyenesen legyen boldog, hogy van, akinek még a látása is "élményszerű" érzeteket nyújt.
Írjunk saját nevünkkel! • 2202006-01-18 19:34:54
Nahát hova fejlődött ez a fórum, mióta nem jártam itt! És tényleg lesz jóslás is?
Az az igazán szép dolog, mert hát a múltat elemezgetni mindenki tudja. De a jövőt....
Írjunk saját nevünkkel! • 182006-01-13 15:43:45
Ez szép dolog! Már csak az a kérdés, hogy mit mersz a neved alatt felvállalni? Mert az időjárásról én is bárkivel, bármikor nyíltan elcsevegek.
Írjunk saját nevünkkel! • 172006-01-13 15:41:23
Tényleg érdekes kérdés, hogy ebben a fene nagy demokráciában hány ember mer a saját neve alatt őszintén nyilatkozni pl. a munkahelyéről, vagy a vallási hovatartozásáról. Én mindenesetre kétszer is meggondolom a napi robot színhelyén hogy mi fogja elhagyni a számat, mielőtt véleményt nyilvánítok. S gyanítom, h ezzel nem vagyok egyedül.
Írjunk saját nevünkkel! • 22006-01-13 10:03:07
Van benne valami! De attól, hogy XY odaírja, h Kovács Géza, még nem tudok róla sokkal többet, mintha álnevet ír.
És azért szerintem javarészt nem a provokációk vannak többségben. Írjunk felvett névvel is, mert az jó játék, és írjunk sajátunkon is mert ez meg egy másik fajta jó játék! És biztosan akadnak majd olyanok is, akikről azt hisszük, h a saját nevüket használják és közben nem is. Vagy esetleg a fordítottja...-:))
   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
14:30 : Budapest
BFZ Székház

Kakaókoncert
ismétlés: 16:30

15:00 : Budapest
Zeneakadémia

"Liszt-Kukacok Akadémiája"
Zenelabirintus

15:00 : Budapest
Erkel Színház

ORFF: Carmina Burana

16:30 : Budapest
Napfényes Étterem és Rendezvényterem

Narihito Mukeda (zongora)
Shimizu Yosuke, Hagiwara Riku, Hagiwara Izumi (cselló)
Ifjú virtuózok és mesterművek
PAGANINI: variációk egy Rossini témára
POPPER: Koncertpolonéz Op. 14.
SCHUMANN: Adagio és Allegro
BARRIÉRE: Szonáta két csellóra
BOCCHERINI: Esz-dúr csellószonáta
POPPER: Szvitek két csellóra
POPPER: Requiem Op.66.

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

25 éves a Nemzeti Kulturális Alap
Fesztiválnyitó gálaest

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Nyíregyházi Pro Musica Leánykar
Vezényel: Szabó Dénes
Ittzés Gergely (fuvola), Balog József (zongora)
Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Hollerung Gábor
Gyöngyösi Levente szerzői estje
Nőikarok
Fuvolaverseny
Zongoraverseny
A Mester és Margarita – I. felvonás
19:00 : Kecskemét
Hírös Agóra, Kulturális Központ

Operát az Operából! – Klasszikus és modern
Balett-est
A mai nap
született:
1923 • Kónya Sándor, operaénekes († 2002)
1973 • Ingrid Fliter, zongorista
elhunyt:
1835 • Vincenzo Bellini, zeneszerző (sz. 1801)
2006 • Pege Aladár, jazz-muzsikus, zeneszerző (sz. 1939)