vissza a cimoldalra
2020-08-14
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11552)
A csapos közbeszól (95)

Bánk bán (2977)
Kedvenc magyar operaelőadók (1187)
Operett, mint színpadi műfaj (4530)
Régizene (3732)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4039)
Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (164)
Franz Schmidt (3663)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2023)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1443)
Pantheon (2716)
Média, zene, ízlés (99)
A MET felvételei (1029)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7366)
Erkel Színház (10623)
Társművészetek (1834)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4697)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Escamillo
Leírás:
Honlap:
   


Escamillo (45 hozzászólás)
 
 
Opernglas, avagy operai távcső... • 140262007-06-08 16:04:04
Uram, segíts! Ezt nem gondoltam volna Ambrus Ákosról...
Cecilia Bartoli • 4642007-04-06 23:31:29
Igen ott, volt, és állítólag számíthatunk arra, hogy itthon is hallhatjuk. A koncert nagyon tetszett neki, láthatólag nem udvariasságból mondta....
Opernglas, avagy operai távcső... • 126772006-11-20 21:02:18
találkozok, bocsi
Opernglas, avagy operai távcső... • 126762006-11-20 21:01:33
Régen nem szóltam hozzá itt, inkább előadásokra jártam. Azt nem gondoltam volna, hogy itt is találkozoz zsidózással, márpedig ez vastagon az. Próbálkozz meg hasonló mondatot megformálni egy, a Bazilikában tartott koncertről. Meg sem lehet igazán ilyet fogalmazni! A keresztényeknél??? Hülyén hangzik, mi?
Milyen zenét hallgatsz most? • 87132006-02-20 14:58:22
Glenn Gould játsza az angol szvitteket...
hanglemez - lemezhang • 882006-02-06 11:53:14
A Lang Lang lemezkritikával sajnos nagyon egyet tudok érteni, legalábbis a zongorista értékelését illetően. Ugynis bár konkrétan ehez a koronghoz nem volt szerencsém, hallottam LL Csajkovszkij-Rachmanyinov 1. zv-es és Rachamnyinov 3. zv és Paganini rapszódia albumait, amelyeken tökéletesen bizonyítja, hogy miként lehet teljesen értelmetlen tempókkal, gyakorta giccsbe hajló hangulatokkal tönkretenni műveket. Az USA-ban a fiatalemberről többen úgy beszélnek, mint az új Horowitz-ról, ami végzetes tévedés. Az amazon.com-on látható beszámolók is jól tükrözik a helyzetet. Az egekbe magasztalások váltakoznak értetlenkedésekkel, hogy miként lehet, hogy LL a legnagyobb nevű karmesterekkel (az első zv-es cédén Barenboim, a Rachamnyinov cédén Gergiev)és a világ legjelentősebb klasszikus zenei kiadójánál jelentetheti meg a felvételeit. A diverz vélemények vizsgálva általában hamar kiderül, hogy a dícsérő kritikák többsége olyanoktól származik, akiknek ez szinte csak az ismerkedése a klasszikus zenével, így összehasonlítási alapjuk nincs, és a popkultúrán nevelkedtek számára valóban andalító lehet LL stílus. A másik oldalhoz tartozó vélemnyek jó része viszont hallotta a jó felvételeket is... Ez utóbbi természetesen nem feltétlenül Horowitzot jelenti.
Nekem a fiatal "sztárok" közül például Arcadi Volodos sokkalta jobban tetszik.
Milyen zenét hallgatsz most? • 85842006-02-01 00:21:36
Hát igen. Az volt a nagy "felfedezés". Én még jobban kedvelem azt a felvételt, már a lemeztörténeti jelentőssége is külön ízt ad neki. Sajnos azonban a 30as évekbeli felvétel zajszintje ma néha zavaró, főleg fülesen keresztül. Ennek ellenére többször hallgatom a katalán mestert...
Milyen zenét hallgatsz most? • 85802006-01-31 17:15:16
J. S. Bach: Cselló szvittek. Yo-Yo Ma. Csoda.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 7842006-01-24 22:57:15
OFF
Régóta nem értem, talán mert nem mozgolódtam eleget zenész körökben, de miért bántják állandóan a brácsistákat, miért születik annyi vicc róluk?
ON
A legnagyobb képzavar • 272006-01-17 22:28:30
Fáy a múltkori Chopin-Rossini koncert kapcsán: "Wiedemann Bernadett indokolt és élményszerű" (köszönet Búbánatnak a kritikára való figyelemfelhívásért!)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 7652006-01-17 14:40:42
Kis kedvenc a hivatkozott kritikából: "Wiedemann Bernadett indokolt és élményszerű"
Opernglas, avagy operai távcső... • 111702006-01-09 09:53:28
Ezt nem mondod???? Én sajnos nem tudtam ott lenni, így vártam a véleményeket. Szóval adva van Magyarország legjobb (csúcson levő) énekesnője, és kényszerítik arra, hogy énekeljen, vagyis, hogy rongálja a hangját. Hát, ha ez igaz, akkor gratuláció a vezetésnek!
Callas • 1782006-01-06 09:23:42
Én nyáron láttam a kiállítást Salzburgban (sajna nem a fesztiválkor, előbb jártam arra), igen érdemes megnézni! Nem tudom, ott is minden ott volt-e, mintha csak a Swarovski ékszerek lettek volna.

Ja, és ingyenes volt!
Edita Gruberova • 11312005-12-29 09:00:42
Akinek=Aki
Edita Gruberova • 11302005-12-29 09:00:13
Akinek Szilveszter este szeretne Gruberova-t hallgatni, akkor Bartókon a Denevér 20.23-tól, a Művésznő, természetesen Rosalinde-t énekli!
Opernglas, avagy operai távcső... • 110062005-12-21 15:53:31
Életem első színpadon látott Turandotja maradandó emlék lesz a szívemben. Ehhez a Lukács-Jeong-Won páros ehhez pozitívan járul hozzá, csodásak voltak, a Művésznő különösen a 3. felvonásban tetszett. A Nessun dorma tényleg nagyon jól sikerült, de vagy nem kellett volna széttapsolni a folytatódó zenét (a tapsot a koreai maximálisan megérdemelte!!!), vagy Pál Tamásnak kellett vón megállítania katonazenekarát! A negatív oldalon viszont nagyon súlyos eset a császár: Róka István egész egyszerűen az elviselhetetlen kategóriába tartozott. Tudom, hogy mellékszerep, de ez a színvonal még abban sem megengedhető, különösen nem egy egyébbiránt nívós előadáson. (Ja azért a kórus szétesett néha, a belépéseik lehettek volna egységesebbek, pontosabbak.)
Politikai homokozó • 29172005-12-11 21:29:45
http://www.fidelio.hu/hir.asp?id=9078, ez a link a hírhez! Úgy tűnik, komoly...
Politikai homokozó • 29182005-12-11 21:04:43
Bocsánat a fogalmazás nem pontos, a műsorszerkezetet kívánják átalakítani, itt lennének a nemzetiségi műsorok és a parlamenti közvetítések. Ezek időtartam persze rengeteg!!! Na nee! A forrás egyelőre csak az index.hu fóruma, de keresem már a hitelesebb forrásokat is.
Politikai homokozó • 29152005-12-11 20:59:54
Úgy tűnik, idáog még nem ért el a hír. Állítólag Hollós be kívánja szüntetni a Bartók adót és parlamenti közvetítést kíván a helyére rakni!!!!!!!!!!!! Segítség orvost!!!!!!!!!!
Belcanto • 3492005-11-29 22:15:54
Köszi a beszámolóért! Egy kérdés: mennyire belcanto az Otello? Én már az Álarcosbálnál is kétkedek a műfaji besorolásban, de ha tévedek, javítsatok ki!
Opernglas, avagy operai távcső... • 106522005-11-29 17:56:44
Szerintem kezdd el tükörfordítani néhány európai nagy nyelv irányába, és rá jössz...
Milyen zenét hallgatsz most? • 73102005-11-21 16:58:33
Horowitz Scarlatti lemezét. Nem rossz...
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 6812005-11-19 21:48:14
Nanáááá :))))
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 6762005-11-19 21:27:28
egy mellesleggel kevesebb, bocs
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 6752005-11-19 21:27:00
Most muszáj eza hangnem????? Végre egy koncert, ami jelen levők TÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚLNYOMÓÓÓÓÓÓÓÓ többségének katarzist nyújtott, miért kell megpróbálni tönkretenni az emlékeket??? Mellesleg ez a dilletáns mellesleg az egyik legelismertebb kortárs zeneszerző is, '83 óta vezényel a Philharmónia Zenekarnak, hatalmas tapasztalata a XX. századi művek előadásában. De a kritizálók biztosan könnyedén vezényelnék jobban a Mandarint...
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 6572005-11-18 12:18:10
Mobilok: egy ilyen új teremben, ekkora kultúráltsági fok mellett, lehet, hogy meg kellett volna gondolni, nem jobb-e leárnyékolni a termet, akkor meg lenne oldva csörgés-kérdés, de a levélírás is, ha csak nem az egyik sorból megy a másikba. Bocellit ne emlegssük, mert fájdalmat okoz, főleg, ha opera-részletekkel akar(na) próbálkozni. A tegnapi estére visszatérve érdekes volt az emberek arca, amint jöttek ki a teremből, a nagy többségen látszott az elementáris erejű hatás. Hogy mennyire fogyaszthatók a tegnap hallott darabok? Ha valaki nem ismeri őket, de legalább a füzetet elolvassa, és utána egyszerűen átadja magát a zenének, akkor szerintem egy ilyen előadás igenid megérinti. Ha viszont csak a megjelenés, a sznobéria kedvéért van ott, akkor meg tök mindegy mit hall, jöhet a levélírás.
Azok a lépcsők valóban kissé hajmeresztőek, de hál'Istennek nem vagyok egy tériszonyos típus.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 6542005-11-18 12:06:49
Úgy tűnik teljesen egy véleményen vagyunk, ld. No.650... Ott voltál tegnap? Nem láttalak.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 6522005-11-18 10:37:07
Ilyen vonatkozásban érthető a panasz. Emlékszem, amikor kissrác voltam, volt ZAK-os gyerekbérletem, és ott a művekre is felkészítettek, meg el is magyarázták, mikor "szabad" tapsikálni. Valami ilyen koncertekre kellene ezeket a társaságokat elterelni, mert valóban marha kellemetlen tud lenni, múltkor, Peskó Zoltán vezényelte a Mahler 7-et, akkor az első tételköz eset áldozatul. Azért fenntartom, azért már nem túl gyakori. Meg van nekem Horowitz második felvétele Csajkovszkij 1. z.versenyéről,Tosnaninivel, ez koncert felvétel, és sajna itt is beletapsolnak.
Bocsi, ha off voltam!
ui.: a másik fórumban emlegetett ismertető könyv tényleg jó lenne, lásd Peskó is nagyra értékeli a Mahler VII-et. (Nekem is tetszett.)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 6502005-11-18 10:00:47
Nem tudtam, hogy iszonyatos vagyok, és bárkit is a jeges rémület kell, hogy elfogjon a látványomtól, és nem szoktam szimfóniák (versenyművek, egyéb többtételes darabok) tételközeibe beletapsolni. Azt pedig, hogy ülőhelyet osztottak ki nekem, nem rajtam múlott. Minden esetre az első emeletről csodás volt a koncert, az egyedüli, egyébként elhanyagolható zavaró tényező az volt, hogy a kihelyezett trombitás kottatartój
ának világításához a mögöttünk levő technikai helyiségből vezettek ki az áramot egy résnyire nyitott ablakon, és kicsit kihallatszott a benti számítógépek hűtése. (a pianissimo-kban lehetett csak észrevenni)Szóval az általánosításokat kérjük mellőzni! Főleg, hogy van egy rakat fizetős sznob, akinek fogalma sincs arról, hogy mit hallgat, no ezek is hajlamosak beletapsolni... Azért ez a jelenség egyre ritkábban fordul elő.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 6482005-11-18 08:39:22
Hát, igen ez, ahogy pestiesen mondják, nem volt semmi. Micsoda zenekar és micsoda karmester! Felejthetetlen volt... Nekem a pulzusom többször 180 körül járt, és amikor leintette a Mandarint, mozdulni sem bírtam! Fantasztikus vonóskar, csodás tempók, színek! Ezek tökéletesen beszélték a bartóki zenei nyelvet! A közönség is ki tett ezúttal magáért!
Milyen zenét hallgatsz most? • 71172005-11-12 17:12:20
Hát a Cortigiani-n elbőgtem magam... A "csodás" nagyon gyenge szó.
Milyen zenét hallgatsz most? • 71162005-11-12 17:07:02
egy ? lemaradt, bocsánat.
Milyen zenét hallgatsz most? • 71152005-11-12 17:05:46
Nicolai Herlea árialemezét bakelitről, most találtam a szülői gyűjteményben. Ép Luna gróf II. felv. beli árija szól. Fantasztikus vivőerő, ha kell lírai, ha kell keserű (ez már Rigoletto monológja). Csodás barriton volt, és eddig még nem is hallottam róla. Valakinek van róla bővebb infoja, mert a boritó románul van...
Operett, mint színpadi műfaj • 1792005-11-10 16:47:33
Én nem nagyon akartam beszámolót írni, gondolván, adtam egy estét az általam nem igazán kedvelt operett műfajnak, nem jött be, a többieknek biztosan tetszett, biztosan csak a 3. emeleti állóhelyeken nem lehetett hallani Rostot, stb. Az eddigi beszámolókkal teljesen egyetértve visszaigazolva látom, hogy tán mégse az én készülékemben van a hiba. Remélem a mai Jenufa kárpótól, ahol az emlegetett paróka-röptetők egyike is mintha fellépne, ha már nem is csúcsformájában...
Zenei események • 5192005-11-07 14:42:33
Ha ki nem fogy érkezésem előtt a diákjegy...
Zenei események • 5142005-11-07 07:46:38
Szívesen, remélem lesznek ennyire kellemes élményeim a 11-i Rost-féle Mozart est után is! (Jobbam várom a mai operett válogatásnál.)
Zenei események • 5122005-11-05 23:30:26
Tegnap este a "Zongora" sorozatban Ránki Dezső adott hangversenyt a ZAK-n. A szélesívű műsor Haydn egyik "hölgyszonátájától" Bartók szonátáig terjedt, közbenső Schumann, Ravel lépcsőfokokkal. Haydn C-dúr szonátája alattkezdett el Ránki varázsolni, ahogyan egy asszony összetett, finom zenei portréját megrajzolta, nem rejtve el, hogy eme hölgy esetenként akár a fúria kategóriűba is sorolható. Az első félidő második műveként az ellentmondásos lelkivilágú Robert Schumann Davidsbündlertänz-je szólalt meg. 18 apró tétel, stilizált tánc, amelyekben Eusebius és Florestan mondai alakjaiban elevenedtek meg a szerző személyiségenek oldali. Eusebio-ként törékeny, romantikus alkat, csöndesen érzelmes, az álmaiban él. Mindezekkel szemben a Fidelio Florestanja energikus, kirobbanó energiájú, zseni. A két alaknak természetesen meg kell férnie egy személyben, és, hogy ez lehetséges, az egyes tételekből érezhető is. Ránki fantasztikusan játszotta a darabot, tempó és karakterváltásai lenyűgöztek nemcsak engem, de a Nagyterem igen jelentős számú közönségét is. A szünet után Ravel Nemes és Érzelmes keringői táncoltattak át minket a XX. századba, pontosabban a hosszú XIX. század (fr. forradalomtól az I. VH végéig)legvégére. Fazekas Gergely igen jó ismertetője kiemeli a darab céltalanságát, miszerint a muzsika nem akar több lenni, csak szép. A koncert innét kezdve telt Bartók jegyében, először a Mikrokozmosz V. füzetéből hallottunk néhány tökéletesen előadott részletet, majd következett az est általam leginkább várt része, az 1926os keletkezésű szonáta. A bartóki életmű vízválasztójának számító esztendőben született mű meglehetős követelményeket támaszt az előadóval szemben, de tegnap este szerencsére nem kellet csalódnunk. Ránki tökéletesen bemutatta a mű Bach-i, Beethoven-i, jazzbeli gyökerit, a virtuóz Alllegro moderato után a második tétel tépelődésénél volt talán a legnagyobb feszültség a teremben, amibe szinte belerobbant a finale elsöprő erejű néptánc fergetege. Számomra Bartók művei, és köztük a most hallott szonáta, illetve a Szólószonáta, vagy a Concerto különösen a XX. század emberének a világgal való konfliktusáról szólnak, a küzdelemről az emberi méltóságért. Az, hogy ez megmenthető, elérhető, az Bartóknak életfelfogás volt. A diadal ellen fellépő erők, melyek oly fenyegetőek a második tételben, hiába próbálkoztak utoljára az Allegro molto-ban. Győzött az Ember, és ezt Ránkinak köszönhettük tegnap este.
Milyen zenét hallgatsz most? • 69722005-11-05 22:33:20
Kissé félbehagyott Pillangó után Rattletől hallgattam Mahler ötödiket. Még nem tértem magamhoz.
Milyen zenét hallgatsz most? • 69702005-11-05 20:39:53
Madame Butterfly a Bartókon.
Milyen zenét hallgatsz most? • 69222005-11-02 20:30:31
Beethoven: 9. szimfónia Arturo Toscanini, az NBC SZimfónikus Zenekar, 1952.

Fantasztikus, talán még jobban tetszik, mint '63-as Karajan felvétel.
Milyen zenét hallgatsz most? • 68992005-10-31 23:31:11
Liszt Ferenc: Liebestod előjáték és Liebestod, átirat. Kocsis Zoltán

Elképesztő...

(ui.: Nemz.Hangv.Teremben ma este Hegedűs E. játszott két másik Liszt-Wagner átiratot, de hát a különbség, az valahogy úgy fogalmazható meg, hogy becsületes zongorás vs. Maestro)
Renée Fleming • 852005-06-22 19:32:59
Ma este 22.30 Bartók Rádió: R.F. operafelvételiből. Kár lenne kihagyni.
Opernglas, avagy operai távcső... • 90702005-06-20 22:46:30
Sajnálattal közlöm, hogy az opera honlapjáról már levették, hogy Lukács Gyöngyi Juditot éneklne... Már csak: N.N.
Milyen zenét hallgatsz most? • 48532005-05-03 23:22:35
Beethoven: No. 9 A-dúr hegdű-zongora szonáta (Kreutzer)

Gideon Kremer, Argerich
Opernglas, avagy operai távcső... • 81062005-04-18 07:15:00
Hát igwen... Immáron regisztrálódva én is csak csatlakozni Trubadúr vonatkozásban az előttem szólókhoz. DE! Nekem volt egy kis plussssz élményem! A társam mellett ülő hölgy, aki még meglehetősen kellemetlen légkört is vont maga köré, a két nagykórust félhangosan énekelte - amíg nem szóltunk, hogy esetleg nem őt szeretnénk hallani. Tessék felrakni a lemezt, oszt lehet bekapcsolódni! De ne az évad eddigi (általam hallott) legjobb "Erkeles" előadásán. Szendrényi nagyon tetszett, hang, szerepformálás, szípadi alakítás... Megérdemelten kapott vastapsot. Tokody picit gyengébben kezdett az első felvonásban, valóban kevés volt sokszor a hangereje, de aztán erősödött is, így ő is maradandó élményt nyújtott. Fokanovnak "feküdt" a szerep, és nála kiemelném azt a pármásodperces színészi alakítást, ahogy a fináléban összeomlik, miután mindent megtudott Azucena-tól, bár ehhez kellett is a fantasztikus partner! Koreai vendégünk hangja lenyűgöző! Hatalmas, tiszta, kidolgozott. De miért áll a színpad közepén, mint a cövek? Anyjának, kedvesének kell körülötte forgolódnia, hogy legyen valami színészi játék. No, de ez legyen a legnagyobb baj! Palerdi is imponáló volt.
   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1901 • Franz Konwitschny, karmester († 1962)
1924 • Georges Pretre, karmester († 2017)
1951 • Kovács János, karmester
elhunyt:
1981 • Karl Böhm, karmester (sz. 1894)
1996 • Sergiu Celibidache, karmester (sz. 1912)