vissza a cimoldalra
2019-07-24
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11352)
A csapos közbeszól (95)

Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3328)
Kimernya? (3182)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1712)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7048)
Opernglas, avagy operai távcső... (20271)
Társművészetek (1323)
Jules Massenet ! Ki ismeri ? (308)
Franz Schmidt (3378)
Élő közvetítések (8039)
Belcanto (922)
Operett, mint színpadi műfaj (4012)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1324)
Kedvenc magyar operaelőadók (1125)
Pantheon (2371)
Haspók (1259)
Fischer Ádám (512)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: eccerű
Leírás:
Honlap: nincs
   


eccerű (1981 hozzászólás)
Kossuth-díj • 12452015-03-16 22:04:40
Két-három? Miért nem rögtön 10, vagy 100? És miért kéne már megint az operaénekeseket privilegizálni? Amúgy is eltolódott az egész szisztéma, szerintem komponisták aránytalanul sokan kapják meg, ahogy a vezénylők is, és az énekesek is. Ha rajtam múlna, 4-5 évenként adnék egyet-egyet. Mert gondold csak meg, ha mindenki megkapja, az olyan, mintha senki sem kapná meg!
Na jó, anyagilag nem...
A másik része pedig, tudom, azért az operaénekesek kerülnek itt ezen a fórumon előtérbe, merthogy ők minden fellépésükkor vásárra viszik a bőrüket, és elég sok fellépésük van. De legyünk kontrasztosak: a háttérembereket ki veszi észre? Mondjuk egy Pogány Imolát ki fog díjazni, aki pedig énekesek tucatjaiból csinált énekest? Vagy egy konzis főtárgytanárt, aki diákok százait tereli a pályára, és adott esetben a félautista gyereknek is megtanítja a 6/8-ot?
A díjakról általában • 8822015-03-14 11:45:09
Azért vannak még más díjak, Vashegyi is kapott egy keresztet, meg Mága Zoltánnak is találtak valamit, amivel felférhetett a kitüntetettek listájára.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 520032015-03-06 21:14:28
Erőd Iván zeneszerző fia. Az apa 56-ban emigrált, és odaát elég népszerű komponistának számít. Adrian valóban bariton, nem világrengető voce, de nagyon érzékeny és intelligens zenész.
Kossuth-díj • 12252015-02-10 10:28:16
Szagosak bizony, és nem kellemes az illata. Majd szólok, ha volt egy ilyen, mert előre sajnos nem lehet tudni.
Kossuth-díj • 12242015-02-10 10:26:47
Tényleg nem érted, vagy csak nem akarod érteni? Éppen azért nem lehet összehasonlítani az Orbán-kormány alatt kitüntetetteket más - ideértve az 1990-94-es időszakot is - kormányok idején kitüntetettekkel, mert ott a Kossuth-díj bizottság legalább hozzáértőkből állt. Még így is megtörténhetett, hogy kebelbarát kapja, mert a mindenkori kultuszminiszternek is volt jelölési joga, amit a bizottság nem írhatott felül, de amúgy a bizottság legalább észnél volt.
Kossuth-díj • 12192015-02-09 21:31:13
Az egyre inkább hakniszagú koncertjeire gondolsz?
Persze, ha Hegedűs Endre megkaphatta, onnantól fogva bárki megérdemli. Hozzá képest Vashegyi rengeteget letett az asztalra.
Kossuth-díj • 12182015-02-09 21:28:40
Ez, sajnos, pontosan így van.
Balett-, és Táncművészet • 40152015-02-06 20:02:03
De, még nekik is lehet vesztenivalójuk. Ebben az országban nem tudhatod, hogy ki mikor repül. Éppenséggel a vezetésnek is köthetnek útilaput a lábára, és akkor bizony ők visszajöhetnének akár. Az embernek kell olyan okosnak lennie, hogy névvel senkiről nem mond rosszat, mert nem tudhatja, ki kinek a kije.
Balett-, és Táncművészet • 40092015-02-06 10:42:28
Mármint ha igaz a feltételezés.
Balett-, és Táncművészet • 40082015-02-06 10:41:17
Azt persze nem értem, hogy miért megalázó egy bizottság előtt bemutatni egy táncosnak a fizikumát, a tudását. Úgy gondolom, 1500–1800 néző előtt is tétje van minden mozdulatnak. Egy egész estés darab főszerepét eltáncolni, vagy kari feladatait ellátni nem jár feszültséggel?
Egyfelől teljesen más dolog esténként a egészséges előadási drukkal pozitív közegben fellépni, mint egy szürke délelőtt/délutánon egy olyan bizottság előtt, akiről azt feltételezed, hogy a kákán is keresi a csomót.
Félreértés ne essék, egy vérprofinak ez nem kell, hogy gondot okozzon. Valószínűleg nem is okozna, csak, ahogy kivettem a megnyilvánulásokból, sokan azt sejtik előre, hogy a megmérettetés csak egy ürügy a szelektálásra, mert a végeredmény már rég megvan, csak kell hozzá egy procedúrát keríteni, hogy úgy tűnjék, mintha ott alakult volna ki az eredmény. Na ez a megalázó.
Balett-, és Táncművészet • 40022015-02-05 21:40:55
Annyit fűznék hozzá, hogy az elmúlt 10-15 évben elég sok, magát az élvonalhoz tartozó magyar zenei együttesben volt valamiféle ehhez hasonló szakmai megmérettetés. Mindahányszor hasonló hullámokat kavart az adott együttesnél, legfeljebb a sajtóba ebből más jutott el, ha eljutott. Elég sokszor volt oka is a felzúdulásnak, és elég sokszor éppen azok voltak a leghangosabbak, akiknek okkal volt félni valójuk a megmérettetéstől.
De nem mindig. Általánosítani ezért nem lehet. Másrészt az is igaz, hogy az ilyesfajta felmérést, egyik esetben sem kivitelezték úgy, hogy ne érezhessék a résztvevők ezt megalázónak.

A balettosok annyiban nem hasonlíthatók az említett zenei együttesekhez, hogy míg egy kórista, zenekari zenész nincsen, vagy csak kicsit van szokva vizsgaszituációhoz - hiszen tk. a fúvósok kivételével nem szólóznak - a táncosokat bármelyik előadáson lehet egy(én)enként vizsgálni. Bármelyikük teljesítménye elemezhető, ha ez szükséges. Ergo éppen az ő esetükben kevéssé indokolt ez a vizsgáztatás.
Momus társalgó • 56402015-01-23 08:07:41
De az alapproblémának azt érzem, hogy a valamit valamiért elvet át akarja ugrani. Nem akar konkurálni a nagy nevű cégekkel, mondja, ez nyilván bla-bla, mert ha nem akarna, nem kerülne ennyibe. A szép, nemes hang a fától van, ha a fa helyett bármilyen mesterséges anyag kerül, soha nem lesz természetes a hangja. Ez van. Lehet nem szeretni, de a természetet megerőszakolni nem.
Momus társalgó • 56392015-01-23 07:57:24
Jaj emberek, ne kajáljuk már be ezt a propagandát? Mégis mit gondolunk, mások talán nem szeretnék fejleszteni a mostani hangszereket, másoknak nincsenek "új művészi igényeik"? A Steinway, a Bösendorfer, a Fazioli, a Yamaha és a többi vajon nem akarja fejleszteni a meglévő kínálatát? Bele kell törődni, műanyag kutyából nem lesz szalonna. Ráadásul a koncepció sem új, a Schimmel már húsz éve bemutatta a Pegasust, aminek a hangja vacakabb ennél, de egyrészt nem kerül 60 millióba, másrészt tisztán visszaköszön a "csodazongorán" stílusa, dizájnja.
A díjakról általában • 8632015-01-18 07:40:14
Kivételesen nem linkelem be, az Indexen olvastam amúgy, de olyan szép az egész, hogy bemásolom ide:
"Van egy díj Magyarországon, amelyet nem adnak át többet, mert már minden arra érdemes megkapta
Elég abszurd díjazási döntésről számolt be az MTI. Kapaszkodjon meg, aki tudott a Tinódi-lant díj létezéséről. Ugyanis nem adják át többet díjat, mivel az alapítók szerint már minden arra érdemes művész átvehette az elismerést.
A kuratórium január 14-i budapesti ülésén döntött úgy, hogy
a díj betöltötte hivatását, ezért befejezte működését.
Az 1999-ben alapított Tinódi-lantot Szabó István lantművésznek, L. Kecskés András lantművésznek, Kuncz László énekművésznek, Ferencz Éva énekművésznek, Csörsz Rumen István zenekarvezetőnek, Zádori Mária énekművésznek, Kobzos Kiss Tamás énekművésznek, Kátai Zoltán énekmondónak, Deák Endre lantművésznek, Virágh László zeneszerzőnek, Babrik József énekművésznek posztumusz, Buda Ádám énekművésznek, Szvorák Katalin énekművésznek és Róka Szabolcs énekmondónak ítélte oda a kuratórium.
A díjat Molnár Pál újságíró és Virágh László zeneszerző alapította az énekelt vers elismerésére, a kitüntetés fából faragott kobozt (a lant elődjeként számon tartott pengetős hangszer) formázott. "
De szép is az, amikor valaki saját magát tünteti ki...és mióta zeneszerző az illető?
Pantheon • 13932015-01-12 10:11:30
A közismert művész-gyászoltakat azért nem említem külön, mert azok elhunytának a híre úgyis bekerül ide.
Pantheon • 13922015-01-12 10:09:53
Tisztelt joska 141!

A színészet és a zene eléggé közel állnak egymáshoz, ez nem zavaró, tágabb értelemben az összes művészet elfér itt. A sportot nem tenném ide. De ha az a probléma, hogy miért pont csak Buzánszkyt tettem szóvá, megkövetek mindenkit, és utólag megkérdem, mit keres itt az összes focista, Tocsik Márta, Neil Armstrong és az összes többi ilyen-olyan okból ismert ember, akinek a világon semmi ismert köze nem volt a művészetekhez és benne a zenéhez? Az én olvasatomban ez a topik arról szólna, hogy olyanokról emlékezzünk meg, akiket talán kevesebben ismertek, de életművük megérdemelné a nagyobb ismertséget, példaként való állítását. Semmi bajom Buzánszky Jenővel, de arról a tényről, hogy meghalt az Aranycsapat utolsó tagja is, a világon mindenütt megemlékeztek, ehhez mit tudna már a Café momus hozzátenni?
Többször idéztem már Kodály azon mondását, hogy "nem az a fontos, ki az Operaház igazgatója, hanem, hogy ki Kisvárdán az énektanár". Szerintem itt elsősorban a "kisvárdai énektanárokról" kéne megemlékezni.
Pantheon • 13902015-01-11 23:57:42
Már ne is haragudj, de ez egy komolyzenei magazin. Mit keres itt Buzánszky Jenő?
De ha már itt vagyok, megemlíteném, hogy hosszú betegségben nemrég elhunyt Nits Márta is.
Mi újság a ZAK-on és a hazai koncerttermekben? • 2242014-12-28 21:29:41
Na, az ilyen beszólások miatt van rossz híre a Café momus fórumának.
Volt egy pár énektanár a ZAKon, aki még így se tudott volna kiállni, mégis nagy nevek egész sorát nevelte ki. Meg ugye ott volt a nagynevű tenoristánk, aki emberek hosszú sorát tette tönkre, annyira nem értett a tanításhoz. Nem ezen múlik a tanárság.
Pantheon • 13642014-12-23 15:13:49
You are so beatiful
Olvasói levelek • 105292014-12-21 13:36:05
???
Pantheon • 13452014-12-01 22:53:56
Héthy Apor
Momus társalgó • 55242014-11-18 11:00:11
Óh, lehetne folytatni a sort, hogy mást ne mondjak, Bánk bán sem egészen olyan volt a valóságban, mint amilyennek Katona drámájából tűnik, de ez nem zavar senkit. És nem vádolja Katonát senki történelemhamisítással.
Momus társalgó • 54182014-11-09 21:51:21
"Abszolút egyetértek veletek, hogy bosszantó az ilyesmi, de ne tegyünk úgy, mintha ilyesmi csak most lenne. "
Hogy lecseréli a közmédia szignáljait?
És valahogy nem rémlik az esetnél a Bartók-jogutód tiltakozása sem.
Momus társalgó • 54002014-11-06 21:20:44
Nekem aztán nem ingem, nem gatyám Mihály András, sőt, inkább kellemetlen emlékeim vannak róla, ezért elfogulatlanul kérdezhetem: ez most mire volt jó?
Tele van az ország olyan kaliberű seggnyalókkal, akik a huszadát nem érik, és tették le az asztalra, mint ő.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 502192014-09-06 20:55:18
Herr Hauptdirektor.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 502012014-09-06 00:10:07
A műsorvezetőn kívül még egy sokk ért: Herr Alte Schmied, aki valami popzenét volt képes előnyekeregni saját kíséretével, de rendkívül hazafiasnak szánt szöveggel.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 501982014-09-05 21:55:46
Itt senki nem nézi a Fábry-show-t? Mondjuk megértem, én sem szoktam, tegnap csatorna-lapozgatást közben véletlenül belebotlottam, és két percig néztem, mert láttam valami szörnyűségeset, de úgy látszik, csak nekem volt az.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 501822014-09-03 12:06:39
De jól jelzi a szakmai állapotokat. Nincs a MNO-nál egy lektor, aki kijavítsa a már 2 napja helytelenül ott díszelgő dátumot?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 501802014-09-02 14:37:42
Meg azt is, hogy hivatalosan megnyitották a 2013-14-es évadot...
Pantheon • 12802014-07-19 09:46:20
Akik ismerték:
Kovács Kálmánné
Momus társalgó • 53502014-06-18 23:26:29
Kedves Búbánat! Nem látom be, hogy az újratemetés miért lenne örömteli. Június 16-a államilag nemzeti gyásznap, innentől nincs miről beszélni. Tegyék azt a koncertet egy másik napra, vagy másik helyre, és nincs kegyeletsértés, ennyi.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 499062014-06-13 20:21:03
Speciel ezt a sztorit egy Staatsoper-béli karnagy mesélte, nem mellesleg mélyen egyetértve Kleiber hozzáállással. Nem ellenőriztem le a történetet, lehet, hogy Kleiber az említett dirigálások után lett ilyen próbaigényes épp azok tapasztalatait leszűrve.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 498552014-06-06 21:19:31
Carlos Kleibert sokszor hívták a Staatsoperbe, de soha nem ment, mert az volt a feltétele, hogy ő 45 próbát kér - most mondtam egy számot. Persze a bécsiek meg mondták, hogy szó nem lehet ennyiről, max. a negyede - most mondtam egy másik számot, az arány a lényeg. Mire Kleiber azt mondta, hogy nem ő akar Bécsben dirigálni, neki ezek a feltételei, ha n nem teljesítik, nem jön. Nem teljesítették, nem ment.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 498462014-06-05 22:28:13
Érdemes felidézni, háromnegyed éve hogy nyilatkoztak róla ebben a fórumban a tévedhetetlen ítészek
Momus társalgó • 53302014-05-24 18:35:26
T. Szerk.!

Bocsánat, flood-olni fogok, de szeretnék neki reklámot csinálni - csak jelezni szeretném, hogy ilyen is van!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 26632014-05-24 18:34:09
T. Szerk.!

Csak jelezni szeretném, hogy ilyen is van!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 496162014-05-10 09:07:47
Csak hogy tisztázzuk a fogalmakat: ezek nagyobbrészt nem dalok.
Kossuth-díj • 12012014-04-25 14:04:41
Elnézegettem egy kicsit a Kossuth-díjasok listáját, mert csak zavar a dolog.
Először is volt, hogy évekig nem is kapott senki, vagy pl. 1964-ben csak Lyka Károly. Amásik dolog, hogy a könnyűzene behozását a Kossuth-díjasok közé (magyarul az elvbarátok díjazását) 2000-ben kezdte el az akkori kormány.
A harmadik, az eddigi Kossuth-díjas zongoraművészek listája (Kadosát és Vásáryt kihagytam belőle, mert ők nemcsak zongorázásukért kapták): Ungár Imre, Fischer Annie (2), Hernádi Lajos, Kocsis Zoltán (2), Ránki Dezső(2), Jandó Jenő, Schiff András, Bogányi Gergely. Ehhez jött most HE.
Momus társalgó • 53272014-04-03 12:18:39
próbajáték
A feltételek közt van egy meglepő dolog:
Középiskola/gimnázium, zeneművészeti szakközépiskolai, vagy zeneművészeti főiskolai szakirányú végzettség.
Tehát ad absurdum valaki egy zeneművészeti szakközépiskolai végzettséggel első trombitás lehet a MÁO zenekarában??? Így akarunk felzárkózni Európához? Miközben a Zeneakadémia meg elvárja évtizedek óta ott tanító, de jelenleg óradíjban foglalkoztatott akár 70 éves oktatójától, hogy évente új erkölcsi bizonyítvánnyal álljon elő.
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 19382014-03-31 12:16:24
A ZAK felújításából kiindulva: ó, dehogynem lenne!
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 19362014-03-29 20:14:54
Gondolom, ennek véletlenül sincs köze ahhoz, hogy igen hamarosan lejár Batta kormánybiztosi mandátuma.
Kossuth-díj • 12002014-03-15 21:05:54
...és a szerencsétlen még el is mondja a mini interjúban, hogy képtelen egy eljátszandó koncert összes hangját megjegyezni. Pedig van a világon néhány ezer zongorista, akinek ez nem probléma. Na, ők nem is Kossuth-díjasok...
1200
Kossuth-díj • 11932014-03-14 21:28:42
Hegedűs Endre Kossuth-díjas. Még ízlelgetem.
Kossuth-díj • 11742014-03-11 12:54:51
Lennének ütősebb érveim is, de nem itt.
Kossuth-díj • 11732014-03-11 12:53:51
Máshonnan közelíteném meg a dolgot: miért kell minden évben adni akár többeknek is? Biztos, hogy van annyi ember, aki erre érdemesült? Mert ilyenkor jön az, hogy ha X megkapta, akkor Y-nak is jár, és így tovább, a vége pedig az, hogy az egésznek nem lesz értéke. Ferencsik óta nincs Magyarországon karmester. Mégis, többen megkapták. Szólistáknál is ugyanez a helyzet, számomra kb. az a színvonal lenne a Kossuth-díjra méltó, amit Kocsis és Ránki képvisel(t). Zongoristáknál talán Bogányi beleférne pár év múlva, - ehhez képest már rég megkapta... - vonósoknál Perényi tud ilyet, és kész. Énekesekről inkább nem nyilatkozom, mert nem akarok darázsfészekbe nyúlni. Zeneszerzők megint nehéz téma, hiszen majd csak a jövő teszi helyre az értéküket, de a ma élők közül legföljebb Gyöngyösi Leventének adnék, valószínűleg meg is fogja kapni idővel.
A könnyűzene idesorolását pedig nem is értem.
Kossuth-díj • 11692014-03-10 23:11:09
Ó, dehogy ért. A helyzet ennél sokkal rosszabb: nem érdekel senkit.
Kossuth-díj • 11682014-03-10 23:09:54
Mert zenészek közül csak operaénekes kaphat? Egyébként ha zavar a dolog, tehetsz ellene 4 hét múlva...
Olvasói levelek • 103362014-02-11 23:06:59
Nem foglaltam állást a kérdésben, csak leírtam az emlékezetem szerinti különbséget a vonal alatti és fölötti topikok esetében. Amúgy nem hiszem, hogy a hozzászólások száma minősítené egy topik tartalmát és minőségét.
Én nem támogatnám az erkeles vonal fölé helyezését - le is írtad miért: a két topik látogatói szinte ugyanazok. És szinte ugyanazt is művelik.
Olvasói levelek • 103332014-02-10 21:43:46
Ha jól emlékszem, a vonal alatti fórumokhoz bárki hozzászólhat, a fölötte lévőkhöz pedig csak az, aki már átment a szerk. rostáján.
Tehát ha az erkeles topik oda felkerül, akkor az kvázi zártkörűvé válik a többi vonal fölöttihez hasonlóan.
Olvasói levelek • 103282014-02-02 00:00:52
A macska rúgjon meg, melyik tegnapi? Volt írva egy délutánra (Bogányi), meg egy estére (ÚMZE).
Olvasói levelek • 103262014-01-31 22:52:22
mellik? mer kettő is vóna
Olvasói levelek • 103112014-01-28 17:49:20
Örülök, hogy itt helyesen szerepel a "Polovec táncok" címe. Sok helyütt poloveci-nek írják, mintha polovec földrajzi név lenne, nem pedig népnév.
Momus társalgó • 53172014-01-22 20:47:21
Nem tudja valaki, mi lett a komolyzenei szuperközpontos tervvel? Mára írták a döntést.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 25712014-01-20 23:34:51
"A tavaszi fesztivált egy átszervezéssel-összevonással épp most teszik tönkre."
Azt már tönkretették.
Társművészetek • 9292014-01-11 21:15:48
Én meg arról beszélek, hogy mindegy, az előadásról beszél-e, vagy nem, ha egyszer igazat szól. Nem zavar, ha valamiről beszél egy mű kapcsán, ha egyszer annak az érvénye a mű(előadásá)ra is vonatkoztatható. Mert a Johanna, mint színházi élmény elég sekélyes. Nekünk, zeneszeretőknek azért nyújt többet, mert mi Honegger miatt mentünk oda, nekünk a színpadi látvány ténye már a zenéhez képesti plusz, nem pedig a kiindulópont. Mint színdarab ezer sebből vérezne. Nincs benne dráma, nincsenek karakterek, a szövegkönyv több helyen értelemzavaróan rossz. A zene teszi élvezhetővé. Aki nem Honegger miatt, hanem a színházi élmény miatt nézte meg, az valószínűleg csalódott, hacsak nem a politikai meggyőződése vitte el, mert akkor boldogan összekacsinthatott Vidnyánszkíval, hogy jól megmondtuk ezeknek. Csak szegény Honegger meg ne tudja...
Társművészetek • 9272014-01-11 20:33:47
Nem tudom, kedves zalbarna tetszett-e látni az előadást. Én láttam, kétszer is, és egyet tudok érteni a beidézett két gondolattal. A zárójelben megkérdőjelezett kritikuséval. Pláne, hogy Vidnyánszky jó előre felhívta a figyelmet arra, a Johanna rendezésének lényegi mondanivalója a kártyajátékos részben van. (EU-fikázás)
Van-e élet a komolyzenén kívül? • 17492014-01-05 14:43:49
"Először hallhatta az Aréna közönsége a Kossuth díjas zeneszerző, Dubrovay László által újrakomponált Szózatot a 170 fős Kárpát-medencei egyesített magyar kórus és a gálaest szólistáinak előadásában"
Ebben aztán minden gusztustalanság egy helyen megvan. Gratulálok az érintetteknek, beleértve a közönséget is!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 48052014-01-01 21:40:09
A mai cikkhez:
"Tán a legidősebbek öregapja sem emlékszik olyanra, hogy március 25-én kötésig érő hóban kelljen elevickélni a Nemzeti Filharmonikusok szokásos Bartók születésnapját köszöntő-hangversenyére, a MűPába."

Nos, tekintettel arra, hogy mikor nyílt meg a Művészetek Palotája, nem kell nagyon idősnek lenni ahhoz, hogy az ember kimondhassa: biztosan nem fordult még elő, hogy március 25-én komoly hóban kelljen menni a MűPába. ;)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 489942013-12-24 13:39:09
Nem tilos nemet mondani. Egyébként az egyházi kórusokat is lehetne sajnálni, ilyenkor a templomokban is elég hideg van, és egy ünnepi misét végigülni, -állni esetenként 8-10 fokban szintén eléggé próbára teszi az immunrendszert.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 489892013-12-23 16:20:35
Ha tőlem kérdezed, igen énekeltem. Sőt orgonáltam is hasonló körülmények közt, sőt játszottam olyan darabban csembalót, ahol valami félreértés folytán a csembalót 415-re hangolták, de orgona continuo is volt benne, az orgona viszont fél hanggal följebb szólt, és nekem abszolút hallásom van, tehát elég zavaró volt, hogy egy hangemben volt a kotta, egy másikban játszottam, és egy harmadik szólt. Ja, és persze mindezt grátisz.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 489872013-12-23 14:40:24
A törpök élete nemcsak játék és mese!
Társművészetek • 9212013-12-15 00:35:30
Mindenki magából indul ki. Nem a kritika ideológiai alapú, hanem az a rendezés, amirő a kritika szól. A katolikus egyházat okkal keményen bíráló műből megpróbált egy szerinte a jelenlegi európai liberálisnak nevezhető irányzatot fikázó művet létrehozni. Nem sikerült, mert a párhuzam ordítóan rossz: Jeanne d'Archoz sem a mostani Magyarország, sem a miniszterelnöke nem hasonlítható. Innentől már csak az a kérdés, hogy Vidnyánszkynak önszorgalomból, vagy "Pelikán elvtárs, egyszer majd kérünk Öntől valamit" alapon sikerült magából kibocsátani ezt a nem túl nagyívű koncepciót. Egyik verzió sem túl hízelgő reá nézvést.
Társművészetek • 9122013-12-04 00:39:25
Van még itt több is:
neki nagyon nem tetszett,
neki igen, viszont sem
neki, sem pedig
neki nem. Madarak csiripelése szerint is zeneileg mindenképp felejtős, egyébiránt pedig az utoljára linkelt írás áll a legközelebb a valósághoz.
Momus társalgó • 53082013-12-02 00:17:00
Minden kommentár nélkül:
A pályázat célja
A pályázat célja olyan elismert, nemzetközi tapasztalatokkal is bíró szakember kiválasztása és említett pozícióra történő kinevezése, aki a zenei élet szereplőjeként, valamint az Énekkar vezetőjeként középtávú koncepcióval rendelkezik az MR Énekkar működésével kapcsolatban, folytatva a több mint hat évtizedes hagyományokat.
A pályázható pozíció
A pozíció nyilvános pályázat útján nyerhető el, és egy évadra szóló, azaz határozott idejű munkaszerződés keretében tölthető be. A szerződés időtartama 2014. augusztus 1.- 2015. július 31.-ig tart, melyet a Felek a kölcsönös megállapodás esetén meghosszabbíthatnak.
A pályázat tartalmi és formai követelményei
A pályázat benyújtásakor az alábbi információkat kérjük megadni:
1.) Részletes szakmai önéletrajz
a) végzettségek feltüntetésével, s azokat igazoló okiratok másolatának csatolásával
b) szakmai tapasztalatok, eredmények, díjak ismertetésével
c) elérhetőségek (telefonszám, e-mail cím, postai cím) pontos feltüntetésével
2.) Az Énekkar működésével kapcsolatos koncepció ismertetése
a) a következő zenei évadra vonatkozó tervjavaslatok
b) más zenei intézményekkel való együttműködés tervezetének ismertetése
3.) Javadalmazással kapcsolatos elvárások (fizetés, egyéb juttatások) ismertetése
A pályázat benyújtásának módja és helye
A pályázatot elektronikus úton és postán feladva/személyesen kell benyújtani az alábbi címre:
- postacím: MTVA - 1037 Budapest, Kunigunda út 64. (HEGI)
- e-mail cím: hegi@mtva.hu (a tárgy rovatban kérjük a "Karnagy pályázat" megjegyzést feltüntetni)
A pályázat érvényességének vizsgálata
A benyújtott pályázatokat az MTVA Humán erőforrás gazdálkodási igazgatósága iktatja, és pályázati azonosítóval látja el. A beérkezést követően a pályázat formai vizsgálatára kerül sor.
A Humán erőforrás gazdálkodási igazgatóság 2014. január 10-ig ellenőrzi, hogy a beérkező pályázatok megfelelnek-e az előírt követelményeknek.
A formai vizsgálat szempontjai:
a) a pályázat kötelező elemeinek megléte,
b) kizárás fennállásának vizsgálata.

A pályázat formailag csak akkor érvényes, ha a pályázó megfelel a kiírás feltételeinek, valamennyi szükséges információ megtalálható a pályázati anyagban, és az aláírva beérkezett az előírt határidőre.
A pályázat tartalmi elbírálása
A döntést a beérkezett koncepciók - pályázatok - ismeretében hozza meg a bíráló bizottság, melynek tagjai: a vezérigazgató döntése szerint a bíráló bizottság tagjainak száma és összeállítása változhat
- A Zenei Együttesek ügyvezető igazgatója
- a Zenei Együttesek művészeti vezetője
- az MTVA HR Igazgatóságának képviselője
- az MTVA Bartók Szerkesztőségének csatorna koordinátora
- az MR Énekkar Művészeti Tanácsának képviselője
- a Magyar Rádió Zrt. Bartók intendánsa
- az MTVA vezérigazgatói kabinet delegált tagja
A vezető karnaggyal szembeni elvárások:
- egyetemi szakirányú végzettség karvezető szakon
- hivatásos énekkarvezetői gyakorlat /legalább 3 év/
- felsőfokú nyelvvizsga legalább egy világnyelvből
- középtávú koncepció az MR Énekkar működéséről.

A kiválasztás során előnyként értékeljük:
- a jelölt művészi tevékenységének elismertségét
- nemzetközi tapasztalatokat
- a kortárs zenében való jártasságot.
A felkért bíráló bizottság a végleges döntést 2014. január 20-ig hozza meg.
Jogorvoslat
A pályázó pályázati anyagának benyújtásával elfogadja a bíráló bizottság által - az anyagok értékelését követően - meghozott, s a végeredményre vonatkozó döntését, s nem kezdeményez jogi lépéseket.
A benyújtás határideje: 2013.december 31. (beérkezés, ill. személyes leadás)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 486082013-11-05 13:15:39
Magad írtad, hogy ezek nyugdíjasok. Nem lehetnek kizárólag ők a célközönség, mert akkor megette a fene az egészet.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 486032013-11-04 23:34:34
"Azt gondolom, ezek az elképzelések erőteljes falakba fognak ütközni - a konzervatív magyar közönség (e réteg véleménye most még nyomós befolyással bír a döntéshozóknál) ízlésvilága, érdeklődése és értékválasztása bizonyosan nem fog találkozni a főzeneigazgató hangoztatott vágyaival; egy periférikus, kisebbség-réteg kíváncsiságát is ki kell (lehet) elégíteni ilyen darabok műsorra tűzésével, de a repertoárban aligha vernek gyökeret."
Szerintem meg a főzeneigazgatónak többek között az is a dolga, hogy ezt a "konzervatív magyar közönséget" illetve az ízlésvilágát tágítsa. Ne a befőtt főzze be a nagymamát. Különben ez a konzervatív magyar ízlésvilág egyre jobban beszűkül és a végén már csak a Varázsfuvolát, a Bohéméletet meg a Hunyadi Lászlót fogja meghallgatni, és megnézni is csak kosztümös rendezésben.
Momus társalgó • 53002013-11-01 20:48:29
Az angolnak ehhez semmi köze, mert ez még az angol térhódítás előttre datálódik: kétféle latin kiejtés terjedt el a világban, az "olaszos", és a "németes". Azzal együtt, hogy nem szeretem az olaszost, Verdi mű esetében azért mégiscsak ez lenne a helyes. Amúgy érdemes meghallgatni, a mindenkori pápát, ő is olaszos latint használ.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 485062013-10-23 16:06:52
Nem gondolnám, hogy 1990-ig csak hozzáértők, azóta pedig csak dilettánsok vezetik az Operaházat.
Momus társalgó • 52792013-09-28 23:38:59
Ez így csak félig igaz. A Vidámpark valóban bezár. De a műemlék jellegű játékok megmaradnak - immáron az Állatkert kezelésében.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 482982013-09-19 22:07:11
Mint a pedagógus életpálya modellnél: van, akinek 30%-kal csökken a fizetése az "emelés" után...
Momus társalgó • 52632013-09-12 08:57:43
globális felmelegedésből zene?
Csak azt nem értem, hogy egy magát komolyzeneinek valló médiaforrás hogy nevezhet zenének valamit, ami nélkülözi az alkotóművészet lényegét. A zene az nem azt jelenti, hogy egy kupac meghatározható magasságú hang.
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 18262013-09-08 20:30:07
Több sajtóorgánumnak is szokása, hogy időközönként felméri olvasótáborának összetételét. Meglepődnél, ha tudnád, mennyi magát egyértelműen jobboldalinak meghatározó ember olvassa rendszeresen, ahogy a HVG-t is.
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 18212013-09-08 10:44:59
jav.: koncepciója
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 18202013-09-08 10:44:34
Orbánnak van koncepció a zenéről is
Nem tudom, ennek örüljünk, vagy inkább féljünk, és a Battától sem először hallható ez a "zenei szilíciumvölgy" kifejezés, de ha ez a koncepció annyi pénzzel jár, mint a focis, akkor akár még jól is elsülhet. Mondom: akár...
Olvasói levelek • 100752013-09-06 19:46:22
Biztos, hogy akarsz oda írni, pláne ha másképp hallod, mint "a szakmabeliek"? Meglátod, úgy kiosztanak, hogy csak no, nem lehet itten csak úgy egyéni véleményed...
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 18172013-09-02 01:19:14
"Arról még nincsen hírem, hogy lesz-e hozzá terem is..."
Pedig erről beszélek, az rendben van, hogy elengedik a gyereket, ha a szülő kéri, de a délelőtti iskolának úgy kell készülnie, hogy nem kéri, és biztosítania kell a foglalkoztatást legalább négyig, de olvastam már 5-öt is. Ahhoz meg terem kell.
A díjakról általában • 8292013-09-01 00:49:31
Miért ne lehetne, az kapja, akire többen szavaznak! Ez, kérem, betelefonálós játék!
Help me! • 9352013-09-01 00:47:30
Hugo Wolf: Elfenlied
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 18142013-09-01 00:40:09
Nem tudom, hogy hányaknak esett le, de a köznevelési törvény azon módosítása, hogy a gyerekeknek délután 4-ig az iskolában kell lenniük, amiről ugyan a szülő bizonyos esetekben kikérheti a gyereket, de az iskola felől nézve a dolgot, nekik biztosítani kell az ottlét lehetőségét, azt okozza, hogy a zeneiskolák nem tudnak hol kezdeni fél kettőkor, mert nincs üres terem.
Négy órai kezdéssel számolva hogy fog kijönni a tanár minimálisan 22-es heti óraszáma, ami inkább 26, nem beszélve arról, hogy a törvény szerint heti 32 órát bent kéne tölteni a munkahelyen. Hol és mikor?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 482592013-08-31 10:01:52
Nem mondom, hogy a szívem csücske volt az a rendezés, mindösszesen arra szerettem volna utalni, hogy sokan sokféleképpen látnak dolgokat, ezért az értékrend is sokféle. Megjegyezném továbbá, hogy mindig az új út keresése vitte előre a világot, természetesen ez sok zsákutcát tartalmaz, de utólag nézve nagyon sokszor nem az látszik előrevivőnek, ami akkor elnyerte a kor tetszését. Sokszor meg igen, lényeg, hogy nincs összefüggés a kettő között. Félreértések elkerülése végett nem azt állítom, hogy a polgárpukkasztás önmagában érték.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 482562013-08-30 21:24:42
Amikor itt vagdalkozunk értékítéletekkel nem árt, ha tudjuk, hogy abban az évben, amikor a MÁO-ban volt ama bizonyos Lohengrin, melyet a Wagner-sarjadék rendezett, az volt az egyetlen MÁO produkció, amelynek volt bármiféle nemzetközi visszhangja.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 482282013-08-28 22:19:26
Az első mondatodat leszámítva egyetértek.
Társművészetek • 8692013-08-28 22:06:30
Dalos ügynöknek becsülete is van? Hmm.
Társművészetek • 8552013-08-27 22:01:26
Alapmű? Minek az alapja?
Társművészetek • 8542013-08-27 21:58:42
De igen, nagyon is árt...
Társművészetek • 8372013-08-26 15:27:03
-sajátja
Társművészetek • 8362013-08-26 15:14:37
Oké, de mindenkinek saját katarzisa van. Az, hogy Vidnyánszkyt nem érte katarzis az István, a királyt megnézvén nem csoda, hisz meg se nézte. 10 perc alapján ne is legyen, mert az már eiaculatio praecox... Szóval katarzis szerint produkciót megítélni elég nehéz, mert egy: nem minden jó produkció (értsd jó műalkotás jó interpretáció sajátja) hoz magával automatikusan katartikus élményt; kettő: a katarzishoz szükségeltetik a befogadó közeg (néző) "katarzisképes" állapota; három: magát a katarzist ugyanabban a hallgatóságban sem feltétlenül ugyanaz váltja ki.
Nekem pl. az István a király sosem tudna eljutni ide, mindig untam, ha épp műsoron volt. Most legalább érdekes volt és elgondolkodtató, igaz, cserébe zeneileg gyöngébb lett.
Momus társalgó • 52472013-08-23 10:49:52
Ezt másutt találtam, igencsak a témába vág:

„Ami pedig a politikai kiaknázást illeti… igen, ahol a politika kezdődik, ott megszűnik a művészet és a tudomány, megszűnik a jog és belátás.”

100 éve adták ki Bukarestben Bartók Béla Román népdalok (Cîntece poporale româneşti) című gyűjteményét. A gyűjtemény és a hozzá írt előszó egyértelművé tette a magyar és román népzene szoros kölcsönhatását, s azt is, hogy a népdalok „kereszteződése és visszakereszteződése” már évszázadok óta tart. Ezen álláspontjáért román és magyar nacionalisták is megtámadták Bartókot. A zeneszerző 1909 nyarán kezdte meg a román folklór gyűjtését. Egy évtized alatt 3500 román népdalt gyűjtött Erdélyben, s eközben megtanult románul is. A bihari román népzenéről például azt írta 1914-ben, hogy talán egész Magyarország területének „...legcsodálatosabb népzenéje, amely abszolút szempontból is oly elragadó, hogy Európa minden zenésze joggal csodálhatja”. Nem véletlen, hogy az élete folyamán általa közölt népdalok többsége román eredetű volt. „Úgy vágyakozom valami kis román ének vagy román beszéd után" – írta a gyűjtés lezárása után román barátjának, Ioan Buşiţiának, a belényesi líceum tanárának. Húsz évvel később, amikor az ultranacionalista politika mindkét országban beleszólt a népdalkutatásba is, tanulmányban fejtette ki gondolatait:

„Tagadhatatlan, hogy a népdalkutatás, valamint általában minden népművészeti tanulmány megindulásának ösztökéjét a nemzeti érzés felébredésében kell keresnünk. A népköltési és népzenei kulturértékek felfedezése feltüzelte a nemzeti büszkeséget, s mivel összehasonlításra kezdetben semmiféle mód sem volt, minden nemzet fiai azt gondolták, hogy ilyenfajta kincsek birtoklása az ő egyedüli és legsajátabb kiváltságuk. Kisebb, különösen pedig politikailag elnyomott nemzetek ezekben a kincsekben bizonyos fokig vigasztalást találtak, öntudatuk megerősödött, megszilárdult; ezeknek az értékeknek tanulmányozásában és közzétételében alkalmas eszközük volt arra, hogy a nemzet műveltebb rétegének a nemzeti érzését, amely az elnyomatás következményeképpen nem egy ponton csorbát szenvedett, újra megerősítsék. Azonban nemsokára némi csalódás következett be. Bármily keveset törődtek is a szomszédos nemzetek ilyenféle értékeivel, mégis elkerülhetetlen volt, hogy néhanapján, akaratlanul is szemük ügyébe ne kerüljön a szomszédos nemzetek efféle kultúrkincseinek egy-egy darabja; és itt kezdődött a baj.

A megsértett nemzeti érzésnek valamiképpen védekeznie kellett – megsértette az a tény, hogy a szomszédos nemzet is birtokában van annak a kincsnek, amelyet eddig őseredeti nemzeti vagyonnak tekintettek –, és azzal védekezett, hogy bejelentette igényét az elsőbbségre. Mivel azonban a szomszédos nemzetben ugyanilyen érzés és ugyanilyen világnézet uralkodott, ott sem engedtek abból a meggyőződésből, hogy övék az elsőbbség: civakodás, szócsatározás kezdődött és tart még napjainkban is. (...)
Úgyszólván lehetetlenség, hogy a földkerekség néhány száz népe közül még a legkisebbnek is csupán őseredeti népdalanyaga legyen! Ha azután a kutatók kénytelenek a különféle népzenében jelentékenyebb kölcsönhatást, idegen hatást vagy idegen eredetet megállapítani, akkor bizony ezek a megállapítások e sok nép akárhányára nem lesznek valami kedvezők. Azt is meg kellene gondolni, hogy az ilyen „kedvezőtlen” megállapítások sem az alacsonyabbrendűség érzésére nem adnak okot, sem pedig arra nem alkalmasak, hogy politikailag kiaknázzák őket. Mert: ahol még él és virágzik a népdal a szó valódi értelmében, ott szó sem lehet meddő betű- és kottaszerinti átvételről, ott az átvett anyag többnyire mégiscsak megváltozik valamiképpen az új miliő következtében, mégiscsak kap valamilyen helyi, „nemzeti” jelleget, bárhonnan származik is. Ami pedig a politikai kiaknázást illeti… igen, ahol a politika kezdődik, ott megszűnik a művészet és a tudomány, megszűnik a jog és belátás. Ne is pazaroljunk tehát több szót olyan eshetőségek ecsetelésére, amelyek úgyis a népdalkutatás halálát jelentenék.

(…) Nyomtatásban megjelent műveimben már régen megállapítottam, azaz véleményem szerint helytálló érvekkel bebizonyítottam, hogy egy aránylag kicsiny, az erdélyi székely-magyarokkal határos román terület népzenéje erős székely-magyar hatás alá került. (Ez a hatás az előttem ismeretes erdélyi román anyagnak körülbelül 25%-ára vonatkozik.) Ez a tény elegendő volt arra, hogy engem bizonyos román publicisták a legkíméletlenebbül megtámadjanak. A támadásokban nem is próbálkoztak ellenérvekkel: nyilván a románság elleni merényletnek tekintették azt az állítást, hogy az erdélyi román népzene negyedrészét a magyar népzene befolyásolta. A támadók még azzal is megvádoltak, hogy ezt a „merényletet” politikai okokból követtem el. Szerencsére nem mindenütt találkozik az ember ezzel a betegesen elfajult érzékenységgel. Munkáimban például megállapítottam, hogy a szlovák népzenei anyagnak körülbelül 20%-án magyar hatás mutatkozik. Megállapítottam azt is, hogy a magyar anyagnak mintegy 40%-a idegen, nagyrészt északi (vagyis morva-szlovák) hatást mutat. (…)

Korunk világnézeti feszültségei, sajnos, előmozdítják az ilyen beteges egyoldalúságok elburjánzását, ahelyett, hogy a tárgyilagos szemléletnek engednének teret. Ha azonban a fentebb vázolt elfogultság tudományos vitákban egyre jobban elterpeszkedik, akkor vége a tudománynak. (...) Az eddig elmondottakból ez következik: ha a zenei folklór nagy hálával tartozott is a nacionalizmusnak, ma az ultranacionalizmus annyit árt neki, hogy ez a kár sokszorosan meghaladja amazt a hasznot. (...)”
(Népdalkutatás és nacionalizmus, 1937)
Momus társalgó • 52432013-08-20 22:52:51
Most komolyan, neked ebből tényleg ennyi jön át? Eljutunk oda, hogy valami buzgómócsing csinovnyik félreértelmezett nemzettudattól vezérelve, avagy pusztán műveletlenségből és félelemből Bartókot cenzúráz, a felettese még meg is magyarázza, hogy miért volt ez jól így, és akkor neked, mint zenét szerető magyar embernek annyi a véleményed, hogy a zindex ezen fog rágódni?
Mert akkor legyél boldog: nem fog.
Momus társalgó • 52412013-08-20 17:55:15
Kíváncsian vártam, hogy mikor fog bekövetkezni valami hasonló. Csak annyit tudok mondani, hogy gratulálok, csak így tovább előre a lenini úton!

(és azt is kíváncsian várom, hogy mikor fog felháborodottan tiltakozni Vásárhelyi Gábor...)

Orbán beszéde előtt inkább kihagyták a román szót a Bartók-mű címéből

Magyar zeneszerző művét kérte a székesfehérvári önkormányzat egy helyi vonószenekartól, amely augusztus 19-én, a kihelyezett kormányülés alkalmából léphetett fel. A zenekar Orbán Viktor beszéde előtt egy tízperces betéttel próbálta színesíteni az eseményt. „Éppen ezért elővettük Bartók Béla egy művét, a Román népi táncok címűt, gyakorlatilag az egyetlen olyat a szerző életművéből, amely vonósegyüttesre íródott és nem haladja meg egy amatőr zenekar képességeit” – írta egy olvasónk, aki a zenekarnak is tagja, habár hétfőn nem lépett fel.
Beszámolója szerint viszont mielőtt felléptek volna a vonósok, a felkonferálásból „a »román« szó valahogy eltűnt, maradt tehát »Bartók Béla: Népi táncok«”. A zenekar emiatt kérdőre vonta az önkormányzat kulturális ügyekért felelős egyik tisztségviselőjét is, akitől azt a magyarázatot kapták, hogy „a városvezetés nem akarta vállalni egy esetlges diplomáciai botrány kirobbanását”, ezért csonkították meg önkényesen a mű címét.

„Kíváncsi lennék, mit szólnának ehhez akár Bartók örökösei, akár a román diplomácia képviselői vagy egyszerűen bárki jó érzésű ember. A szakirodalom szerint a Bartók gyűjtötte több mint 8000 dallamból álló népzenei anyagból nagyjából 2000 a magyar, nagyjából ugyanennyi a román és szlovák dallam, a maradék pedig török és észak-afrikai arab. Lehetetlen (és fölösleges is) tehát elhallgatni, hogy Bartók legalább annyit tett a román és szlovák népzenéért is, mint a magyarért. Ennek ellenére keresve se találhatnánk »magyarabb« zeneszerzőt, mint Bartók Béla, aki a tegnapi események után minden bizonnyal forog a sírjában” – írta felháborodott olvasónk.
Az Index az ügyben megkereste az önkormányzatot is, amelytől azt a választ kaptuk, hogy csak egy egyszerű bakiról van szó, a műsorvezető tévesztett. Cser-Palkovics András polgármester szerint nem volt tudatosság a cím megváltoztatása mögött, hiszen már korábban is nyilvános volt a műsor részletes programja.

A műsorvezetővel „történt egyeztetés során arra jutottunk, hogy véletlen tévesztés történt, amikor nem a mű pontos címét konferálta fel, hanem azt mondta, hogy Bartók Béla magyar táncfeldolgozásait hallhatjuk – ami egyébként meg is felel a valóságnak, hiszen a történelmi Magyarország területéről származó táncokat dolgozott fel a zeneszerző. De úgy gondoljuk, hogy a kiadott program alapján mindenki tudhatta az elhangzó mű pontos címét, így ez nem befolyásolhatta a Hermann László Kamarazenekar műsorának minőségét és élvezhetőségét” – írta az önkormányzat.
(index.hu)
Olvasói levelek • 100122013-07-21 08:46:04
T. szerk, kérem az operás topicban a legutolsó hsz.-om törlését, köszönöm!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 480802013-07-20 17:07:56
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 17762013-07-11 20:54:01
Igazából csak egy dolgon lepődtem meg, hogy 1 és nem 9 évre nevezték ki.
Olvasói levelek • 100082013-07-11 00:38:08
Megbízható források szerint kb. úgy rúgták ki, mint tavaly Thészt.
Ez az Oláh Gábor azonos a Baptista Kórus karnagyával?
Momus társalgó • 52042013-06-28 16:27:26
- A többiek csak úgy mondják, de engem tényleg üldöznek!
Momus társalgó • 52022013-06-25 22:38:45
nekünk is szabad, csak akkor mi a különbség?
Momus társalgó • 52002013-06-25 16:20:43
Ezzel most mit akarsz bizonyítani, hogy a románok is vannak annyira nacionalisták, mint a magyar kormánypárt és hívei?
5200
Olvasói levelek • 100002013-06-15 23:30:31
10000
Olvasói levelek • 99992013-06-15 23:30:26
9999
Marton Éva • 2772013-06-02 21:57:42
Kezdve a tanszakvezetővel.
 
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:30 : Budapest
Városmajori Szabadtéri Színpad

Kodály Zoltán Ifjúsági Világzenekar
vez.: Vásáry Tamás
14:30 : Kapolcs
Művészetek völgye

Főszerepben: a zongorista
"A majdnem igazi zongorista: Liszt Ferenctől David Helfgottig"

17:30 : Kapolcs
Művészetek völgye

Szabó Marcell (zongora), Karasszon Eszter (gordonka)
VIVALDI: B-dúr szonáta RV 46
RACHMANINOV: 2 darab csellóra és zongorára op.2
RACHMANINOV: g-moll csellószonáta op.19

19:00 : Keszthely
Festetics Kastély

Illés Eszter (fuvola), Stark János Mátyás (hegedű), Szedmák Eszter (csembaló)

20:45 : Szombathely
Iseum Savariense

Giorgio Casciarri, Domenico Menini, Alessandro Goldoni
Denis Biancucci (zongora)
Savaria Szimfonikus Zenekar
vezényel: Lorenzo Tazzieri
Amore Italiano - 3 tenor
A mai nap
született:
1921 • Giuseppe Di Stefano, énekes († 2008)