vissza a cimoldalra
2019-02-16
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4224)
Haladjunk tovább... (225)
Kedvenc előadók (2833)
Momus társalgó (6353)
Társművészetek (1289)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61447)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2285)
Kedvenc felvételek (150)
Milyen zenét hallgatsz most? (25007)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11312)
A csapos közbeszól (95)

modern eszement rendezesek (242)
Balett-, és Táncművészet (5612)
Kolonits Klára (1085)
Edita Gruberova (3073)
Élő közvetítések (7723)
Erkel Színház (9680)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3138)
Franz Schmidt (3276)
A MET felvételei (128)
Momus-játék (5607)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1591)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (161)
Lapról játék (1)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1280)
Belcanto (917)
Diana Damrau (438)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: trapper
Leírás:
Honlap:
   


trapper (20 hozzászólás)
 
 
Balett-, és Táncművészet • 56102019-02-15 16:17:18

Egyetértek!



Díszsorfal volt, de méltatlan. Két fős, OKSZ és ST!



Sorfalukon senki sem hatolhat át!



OKSZ ripacskodása a Fábrynál bezzeg jól beharangozott volt.



Meddig még Ök?


Balett-, és Táncművészet • 56042019-02-02 23:35:41

Kedves Amalgám!

Nagyon jól tetszett leírni a nemzetközivé váló nemzeti balettünk soraiban történt változásokat.

Az említett elmúlt 40 év minden területen drámai változásokat, fordulatokat hozott életünkben, melynek nagyon fontos része az opera és a balett művészetünk.

Bele kell e nyugodnnk az Ön által felsorolt fogyatkozásba?

Be kell e állnunk a sorba, a nagy nemzetköziség elfogadásával?

Kívánatos e számunkra a magyar művészek helyett más nemzetek sztárjaiban gyönyörködni?

Kell e egyáltalán magyar opera és balett!

Hiábavaló lett volna a nagy magyar opera és balett alkotók, iskola teremtők fáradozása?

Sok-sok kérdést lehetne még felsorolni, de már e néhány kérdés megfogalmazása is fájdalmas lehet sokunk számára.

Beteges izléstelenség, igazgatói hatalmaskodások, vásári megnyilvánulások, korát éljük.

Szereposztás tévesztések, repertoár furcsaságok, lélek és ház rombolások korát éljük.

Szavuk és személyes sikerük csak az igazgatóknak lehet, és van is, még csúfos kudarcok esetén is.

Levéláriákkal, média erőfölénnyel favorizálják magukat és híveiket.

Nincs érdemi szakmai kritika és kritikus sem. Nem engedik.

Inkább a levitézlett politikusokat csépeli az is, akinak a ház volt az otthona, mert ebből nem lehet baja környezetének.

Ez a magyar ugar, változatlanul, a tehetégtelenek, a gyávák de erőszakosak ideje.

Elmúlik majd ez is, remélem, és feltámad  a kedv és kibontakozik az értelem, mert:

Szükség van magyar alkotókra.

Kellenek magyar alkotások, koreoráfiák.

Kellenek magya művészek a szinpadokra.

Kell erős hazai képzés.

Nem kellenek viszont azok, akik mindezek ellenében tevékenykednek, jó látszatot keltve!

A színvonalas hazai gárdát színezheti nemzetküzi sztár, mint régebben is, de külföldi sikereinknek is a hazai "termés" a feltétele. 


Balett-, és Táncművészet • 55902018-12-22 12:27:35

Egyetértek.



A jelenleg játszott változat hemzseg az izléstelenségektől, helyenként pedofil és a gyerekek számára is élvezhetetlen.



De amíg Ókovács ezt elfogadja a Billyvel együtt, nem lesz változás.



Sajnos.



 


Balett-, és Táncművészet • 55862018-12-20 18:48:51

Volt már olyan időszak kis hazánkban is, mikor balettintézeti növedékek szép számmal szerepeltek az opera szinpadán.

Csak néhány emlék: a (nem Solymosi féle) Diótörő majd mindháro felvonása, a Coppélia kis harangöntő inasai, stb.

Teljes előadás az intézetben az amerikából származott Diótörő és a jelenlegi saját koreográfiájú változat.

Megtört a folymat!

Ókovács-Solymosi páros tánca tönkretette a kapcsolatot a korábbi balettintézettel, még a nevüket is kisajátították.

A jópofa iskolai Diótörőt a megsértdött mester magával vitte, megfosztva korábbi növendékeit a darabtól.

A hozzászólás elején idézett összefogás nem jellemző a két állami intézmény vezetői között.

A könnyebb utat választó Solymosi teljesen a nemzetközi piacra épít, mert a hazai "beszerzés" a nehezebb út, elsorvasztásra ítéltetett a személyes sikereik és művészeti vezetői tehetségtelenségük révén.

Nagyon nehéz lesz ismét felépíteni a leromboltakat, de nem reménytelen.

Legelőször meg kellene szabadulni a rossz úton járó nárcizmussal kőzdő beteges vezető emberektől!   


Balett-, és Táncművészet • 55832018-12-17 16:27:37

Nincs igaza Szakács Árpádnak. Sokkal nagyobb a baj.



Keresztéydemokrata köntösbe bújnak a művészeti vezetők az Operaházban is, miközben telve vannak magyargyűlölettel, amit jól álcáznak.



Tagadhatatlan a liberalizmusuk. Vigyázat! Nem jóemberek!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613842018-12-09 20:48:13

Igen.

Építészetileg remekmű minkét alkotás.

Az Ybl MÁO és az ipari kortársa, az Eiffel.

Akkoriban ilyeneket alkottak az értő emberek.

Az őket negtöltő művek sokaságáról és minőségéről nem is beszélve, akár operáról, akár mozdonyokról esik szó.

Korunkban elbizakodott, öntelt, felületes ismeretekkel kitömött média magabiztosságok a jellemzők.

Nekiesnek egyszerre mindennek, bontanak, átalakítanak, megváltoztatnak, átrendeznek, mintha csak virtuális térben élnének.

Számomra a cikk csak megerősíti azt a véleményemet, hogy nem lett volna szabad a Házhoz hozzányúlni, amig el nem készülnek a háttér üemek, beleértve az Erkel tényleges korszerűsítését is.

Már késő.

A határidők távoliságánál és a költségeknél csak az emberi károk a nagyobbak.

Sajnálom, hogy nem szítottam ellenállást azon a szörnyű estén, mikor OKSZ kéjesen leengedte a vasfüggönyt.

Hiba volt mindannyiunk részéről némán sírva tűrni! 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613572018-12-01 17:43:10

Háttérkép:



Lehet, hogy vége az esztelen pazarlásnak?



Lehet, hogy vége Ókovács nagyképű, beképzelt parádéjának?



Lehet, hogy végre a kultúrális tásca is felfigyelt az ellentmondásokra?



Hajrá MÁO, hajrá MNB! 


Balett-, és Táncművészet • 55762018-11-15 21:57:01

"Tamás a minőség keresztes lovagja"



Gratulálok! Ekkorákat mondani akárki nem tud.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613152018-11-14 20:47:21

Még szerencse, hogy Geri lejött a levegőből, de OKSZ úgy látom fennt ragadt egy jó ideje!

Ideje lenne alászállnia és a valóság talajára állni. (De nem a saját valóságáéra!)

Mellékesen, úgy tudom OKSZ nem is szereti, mindíg is lenézte, csak megtűrte  a műfajt és művelőit.


Balett-, és Táncművészet • 55722018-11-14 20:37:02

Még szerencs, hogy Geri lejött a levegőből, de OKSZ úgy látom fennt ragadt egy jó ideje!

Ideje lenne alászállnia és a valóság talajára állni. (De nem a saját valóságáéra!)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613042018-11-12 15:32:31

Szóval mi mind hülyék vagyunk?

Ó Kovács, miért vagy te Ókovács.

Operaház romboló kovács!


Balett-, és Táncművészet • 55692018-11-12 15:30:29

A MNB átalakul Nemzetközi Balett együttessé, melyben -bár egyre kisebb létszámban- maradtak még magyar vendégművészek.

Mindez valószínűleg a kultúrális vezetés hallgatólagos jóváhagyásával és finanszírozásával. (Másra nem tud gondolni az ember egy magyar nemzeti társulat összetételében történő ekkora változáskor, mikor a balettmesterek már meg sem szólalnak magyarul!)


Balett-, és Táncművészet • 55612018-10-25 19:55:59

Kossuth Rádió:

Operaházi vásári harsogás!

A Főigazgató Pártay Lillát élteti ma a születésnapján!

Méltatja munkásságát!

Harsogja, darabjai a repertoáron!

Csak két apróság:

Nem ma van a napja és nincsenek évek óta darabjai szinpadon, így a repertoáron sem lehetnek nagy becsben tartva.

Tévedni emberi dolog, de aki ilyen "kis" emberi dolgokban felületes, attól valóban csak rombolást lehet elszenvedni. 


Balett-, és Táncművészet • 55582018-10-16 19:36:16

 



2018.10,.15.   M5     A kalóz.



 



Ez egy dokumentum volt.



 



Persze tudni kell olvasni (látni) a sorok között.



 



A felszín sokakat megtéveszthet.



 



A MAO és a MNB művészeti vezetésének világát tükrözi ez a dokumentum.



 



A világ tetején legfelül a szövegáriákkal és szájmuzsikával magát dicsőítő igazgatókkal, legalul pedig a teljesítmény kényszerbe préselt középszerű külföldiekkel felduzzasztott társulat, a MNB társulat és a balettigazgató betanító  balettmesterei.



 



A közismert és kiváló mesterek helyzete nem egyszerű a túlpörgrtett, túlszervezett,  a MNB hagyományait felrúgó, rombolva építő vezetés akaratának sodrában, ahol nem tűrnek kritikát.



 



A szólista szerepek épp, hogy kartáncosi szinten valósulnak meg a sok szereposztásos szervezésben, így nem biztosított a betanító mesterek munkája ellenére sem,  az elvárható kidolgozott művészi színvonal.



 



Egy magyar volt a kivétel, Kerényi, aki emlékeztetett a hajdani időkre. Persze Táncművészetis, nem a „perspektívikus” új operai oktatásban képzett, vagy "beszerzett", a vezetés szempontjából csak még megtűrt.



 



Ebben a sokszereposztásos megoldásban lehet favorizálni egy-egy kedvencet, amíg a céluknak megfelel, de a karban dolgozóknak tett igéreteket is lehet teljesíteni. Végső soron nincs kockázat, minden előadás lemehet bárkivel, a közönség így is dől, a média pedig bármit és bárkit kifényez, némi szóáradat kiséretében.



 



A kar, mivel több előadást "gályáznak" végig, néhol szólistai erényeket csillogtatott meg, táncosai szólistai reményekkel, igéretekkel  vannak táplálva az igazgató által.



 



Így, nem nő senki szakmailag a vezetés fölé, biztosított a vezető szerep, kézben tartható a társulat. Ha nem tetszik, nyitva a kapu.



 



Az egész produkció hakni jellegét még igazgatói giccsparádé is színezte, így végképp méltatlan lett az eredeti mű világához, de a korábbi MNB-hez is, mert bár porosnak mondhatják a hozzáértők, de máig halljuk és látjuk versenyeken, nagy tátsulatok előadásában kidplgozott, színvonalas megvalósításban. Egy alapmű ez is, amit csak magas színvonalon szabad megközelíteni.



 



Sajnos a korábban látott balett klasszikusokat is sikerült biztos kézzel belenyúlva tönkretenni, izléstelenné alakítani a "mesternek".



 



Ideje lenne kontrollálni, publicistáknak, kritikusoknak megvilágítani a valóságos helyzetet, mielőtt csim-bumm cirkuszt nem csinálnak a közérthetőség érdekében a milliárdokat elpocsékoló vezetők az intézményből!



  


Társművészetek • 12772018-10-14 19:05:30

Idézet ebből a sokadik szövegáriából:

http://mandiner.hu/cikk/20181012_okovacs_szilveszter_az_operaert_felelek_nem_masok_cikkeiert



"Aki jó magasra ugrik és jó magasságot énekel, az fog itt fellépni, nem pedig az, aki jó magas pozícióban ülő politikushoz húz."



A FŐIG mekkorát ugrik és milyen magasságot énekel?

Csak nem jó magas pozícióban ülő politikushoz húz?

Közismertek olyan művészek, akiket Ő mellőz, pedig bőven teljesítik a fogalmazása szerintieket.



Szövegáriák helyett hozzáértés, megértés, szerénység és emberség kellene! 


Balett-, és Táncművészet • 55562018-10-08 20:10:40

Történelmi! Felemelő! Világszínvonal!

https://www.youtube.com/watch?v=EdklpFMHuRA&feature=youtu.be

Történelmi az újpesti balettgyár miatt!

Nem tudom kit emel fel a balett igazgatón kívül!

Ha ez a világszínvonalú koreográfus csapat, akkor inkább Seregi, Pártay, Harangozó...stb.!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610922018-10-08 19:05:18

Elment ez a kedvencem is a másik után!

https://magyaridok.hu/kultura/galamb-leszek-szep-hazambol-3553481/

Ezt a párosítást elviseli  az OPERA műfaj.

Amiket Ókovács és Solymosi párosít, abból nem sok felemelő származik.



Ideje lenne a változásnak!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610422018-09-24 19:06:40

A felújítások szükségességét mindenki elismeri.

A mértékét és módját már kevesebben tudják megítélni.

A költségeit még kevesebben.

És ezt nagyon jól ki lehet használni személyes karrier szempontjából!

Nem lett volna szabad nekiesni az Operaháznak addig, mig nem készül el az ipari háttér a Ganzban és nincs teljesen MEGújítva, kibővítve az Erkel!

Különösen nem egy alkalmatlan ember kezébe adni, aki a szétbombázással kényszerhelyzetet teremtett a maga javára.

Nem látszik a vége, de jól látszik a VÉG. Opera helyett látványosság, vándorcirkusz, MNB helyett ST magántársulat, egyre kevesebb magyarral, magyar milliárdokból!

Nagyon nehéz lesz ismét színvonalas egyensúlyba hozni a műfaj Bazilikáját! 


Balett-, és Táncművészet • 55492018-09-20 18:56:50

Húha! Akkor igazán "visszafogta" magát. Sok sikert kívánok neki. Érthető, hogy miért rúg hatalmasokat Alindába, Olgába,..stb.

Ott vezeti le a magában tartottakat, amit máshol nem tehet? De mi lesz akkor, ha a kedvese is mellőzve lesz, mint sok más magyar táncos? Mert ST-nél semmi sem lehetetlen! A MNB ma már egy nemzetközi vándortársulat, vagy egy szinte magántársulatként kezelt együttes, sok milliárdos magyar állami támagatással! A kulturális tárca vagy vak, vagy jól meg van vezetve. A publicista töbször említette, hoy Seregi nagyon kedvelte. Ehhez vajon mit szólna a Mester? 


Balett-, és Táncművészet • 55452018-09-13 20:07:07

Kellene egy bátor, jó publicista, aki ismeri a szakma helyzetét a Házban. Lenne ilyen, de inkább kontárkodik, Alindázik, migránsozik, szóval jó nagyokat rúg a már amúgy szakavatottabb írók által lebírkózott szmélyekbe, témákba. Enélkül nem fog változni semmi!


   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:00 : Budapest
Zeneakadémia, Előadóterem

"Liszt-kukacok Akadémiája"

11:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Anima Musicae Kamarazenekar
(művészeti vezető: G. Horváth László)
R. FUCHS: D-dúr szerenád
SCHUBERT: Hattyúdalok, D. 957 – 4. Szerenád
CSAJKOVSZKIJ: Vonósszerenád, op. 48

11:00 : Budapest
Erkel Színház

ZAHAROV-ASZAFJEV: A bahcsiszeráji szökőkút - Balett

11:00 : Budapest
Festetics Palota, Tükörterem

Boros Misi (zongora)
„MVM Koncertek – A Zongora a Festetics Palotában”
MOZART: a-moll szonáta, K. 310, Schubert: A-dúr szonáta, D 664
LISZT: Un sospiro, Manók tánca, Paganini etűdök (válogatás)

11:00 : Budapest
Olasz Kultúrintézet

Langer Ágnes (hegedű)
MÁV Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Cser Ádám
MOZART: Titusz kegyelme - nyitány
MOZART: D-dúr hegedűverseny K.118
MENDELSSOHN: IV. (Olasz) szimfónia

14:30 : Budapest
BFZ Székház

"Kakaókoncert"
ismétlés: 16:30

17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Wang Yenting (zongora)
"Hangulatkoncert"
J.S. BACH: Das wohltemperierte Klavier II, g-moll prelúdium és fúga, BWV 885
BEETHOVEN: Asz-dúr zongoraszonáta, op. 110
SCHUMANN: C-dúr fantázia, op. 17

17:00 : Budapest
Olasz Kultúrintézet

MÁV Szimfonikus Zenekar
"Kamarazenei bérlet 2"
MOZART: Varázsfuvola – részletek
TORELLI: D-dúr Concerto trombitára No.1
BARTÓK: I. vonósnégyes

18:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Steven Mead (eufónium)
A Szent István Király Szakgimnázium Fúvószenekara
Vezényel: Makovecz Pál
HOLST: A bolygók, op. 32 - Uránusz, Szaturnusz, Merkúr, Jupiter
PETER GRAHAM: In League with Extraordinary Gentlemen - eufónium-verseny; magyarországi bemtató
JOHAN DE MEIJ: Extreme Make-over - Egy Csajkovszkij-téma metamorfózisai

18:00 : Budapest
BMC, Koncertterem

Budapesti Vonósok
A művekről ismertetőt tart és vezényel: Vashegyi György
"Haydn közelében II."
HAYDN: g-moll szimfónia, „Tempesta di mare” (Tengeri vihar), No. 39, Hob. I:39
HAYDN: G-dúr szimfónia, „Palindrom” (Oda-vissza) No. 47, Hob. I:47

18:00 : Budapest
Bartók Béla Emlékház

Bársony Péter (brácsa), Marczi Mariann (zongora)
BRAHMS: Esz-dúr szonáta op. 120, no. 2.
MILHAUD: 4 Visages
HONEGGER: Szonáta

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Koller Dániel (tamburák, ének), Pozsonyi Dávid (tamburák, tapan, ének), Babcsán Bence (tamburák, klarinét, furulya, szaxofon, ének), Réti Benedek (harmonika), Varga Veronika (tamburabőgő, ének)
"Babra"
Déli szlávok népzenéje
Szerb, horvát, magyarországi szerb és horvát, valamint makedón népzenei feldolgozások

19:00 : Budapest
Erkel Színház

ZAHAROV-ASZAFJEV: A bahcsiszeráji szökőkút - Balett

19:00 : Budapest
Klauzál Gábor Budafok-Tétényi Művelődési Központ

Hegedűs Endre és Katalin (zongora)
"Hegedűs Endre és Hegedűs Katalin koncertje a Házasság Hete jegyében"
„Párok az életben, párok a színpadon”
BEETHOVEN: e-moll szonáta, op.90.
SCHUMANN: Keleti képek, op.66
CHOPIN: Esz-dúr keringő, op.18
CHOPIN: E-dúr noktürn, op.62
CHOPIN: Asz-dúr keringő, op.42
DVOŘÁK: e-moll szláv tánc, op.72 No.2
BRAHMS: 6., 7., 1., 2. és 5. magyar tánc

19:00 : Budapest
Festetics Palota, Tükörterem

Király Csaba (zongora)
LISZT: Erdőzsongás, 3. magyar rapszódia, Un sospiro, Scherzo és induló
Két transzcendens etűd (Ricordanza, f-moll etűd), Desz-dúr consolation, no. 3,
BELLINI-LISZT: Norma-parafrázis

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Paulik László (barokk hegedű), Ratkó Ágnes (csembaló)
Jean-Joseph Cassanéa de Mondonville, Giuseppe Tartini, Jean-Marie Leclair, Francesco Maria Veracini művei

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Rost Andrea, Sebestyén Miklós, Rab Gyula
Purcell Kórus
Concerto Budapest
Vezényel: Keller András
HAYDN: A Teremtés Hob. XXI:2

20:00 : Budapest
Mátyás-templom

Magyar Virtuózok Kamarazenekar

23:30 : Budapest
Várkert Bazár

Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Fischer Iván
"Midnight Music"
17:00 : Martonvásár
Brunszvik-Kastély

Budapesti Filharmóniai Társaság
BEETHOVEN: D-dúr vonósnégyes op. 18.
DEBUSSY: Trió fuvolára brácsára és hárfára
BEETHOVEN: D-dúr szerenád fuvolára, hegedűre és brácsára op. 25. (részletek)
SCHUBERT: Erlkönig
DVOŘÁK: Két keringő

18:00 : Miskolc
Művészetek Háza

Miskolci Szimfonikus Zenekar
Vezényel: David Curtis
"Muzsikás maszkabál…"
WEINER: Farsang
SELMECZI GYÖRGY: Farsang
LISZT: II. Magyar rapszódia
ROSSINI: A sevillai borbély – nyitány
LEOPOLD MOZART: Gyermekszimfónia
JOHANN STRAUSS: Im Krapfenwaldl
JOHANN STRAUSS: Perpetuum mobile
RESPIGHI (Rossini): A varázsdoboz
A mai nap
elhunyt:
1829 • Francois-Joseph Gossec, zeneszerző (sz. 1734)
1963 • Lajtha László, zeneszerző (sz. 1892)
1993 • Faragó András, énekes (sz. 1919)