vissza a cimoldalra
2020-06-06
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11498)
A csapos közbeszól (95)

Kimernya? (3647)
A MET felvételei (467)
Pantheon (2652)
Momus-játék (5854)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3900)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4814)
Operett, mint színpadi műfaj (4322)
Balett-, és Táncművészet (6025)
Történelem (494)
Franz Schmidt (3611)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1953)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (1015)
Kolonits Klára (1176)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4595)
Bartók Rádió (774)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62175)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: david28
Leírás:
Honlap:
   


david28 (122 hozzászólás)
 
Sass Sylvia • 4012018-03-17 15:39:20

Hm, hát szentségtörés vagy sem, én ssok esetben inkább hallgatom Sasst, mint Callast. Utóbbi énektechnikája sokszor fülemnek-torkomnak egyaránt fáj és ha valaki, akkor ő aztán rendszeresen túlvállalta magát. Mint színésznő, előadó őt is nagyra tartom, valóban egy áttörés az egyénisége, lénye, művészete, de mint énekes technikailag azért ő sosem volt a legjobbak között. Nagyon egyedi színű hang és interpretőr volt, de meglátásom szerint egyáltalán nem ismerte a korlátait.


Sass Sylvia • 3982018-03-17 15:09:57

Természetesen kedvenc vagy nem kedvenc, én is hallom, amit annyira nem szeretnék. Az operettfelvételeit kedvelem, végre egy hanggal hallok operettet, mert a Honthy-féle éles, bizarr csipogással engem ki lehet kergetni a világból. Az igazi mellélövése szerintem a poplemeze volt, néhol Psota Irént idézi az éneklése, ami inkább vicces. Az Ave Maria szép, de ennyi. A Total eclipse of the heart (Nézz körül) meg nagy kedvencem, szép is a magyar szöveg de az orrhang, torokhang meg az operás fejhang váltakozása egy dalon belül kifejezetten bizarrá teszi azt a feldolgozást.


Kedvenc magyar operaelőadók • 10442018-03-17 14:57:52

Köszönöm a bókot, de azért van mit fejlődni még (s itt most csak a szellemre gondoltam persze, haha ;)))


Kedvenc magyar operaelőadók • 10432018-03-17 14:56:52
Kedvenc magyar operaelőadók • 10422018-03-17 14:56:48

Drámai, hát Misurához képest lehet, de na. :D Én egy potenciális (!) spintot hallottam (de annyira nem hallottam sokszor, gyorsan hozzáteszem) - abból viszont egy ígéreteset (nagyon gyenge színészi játékkal), nem kéne elrontani ilyen korán. Kíváncsi leszek a következő Marton énekversenyre, vajon melyik tanítványa nyeri majd meg :D


Kedvenc magyar operaelőadók • 10412018-03-17 14:52:30

Sass Sylvia egyik legnagyobb rajongója, úgyhogy óvakodj az eretnektől ;)


Sass Sylvia • 3942018-03-17 10:06:58

Mert akkor Scarpia innentől vagy menjen át kezesbárányba vagy ne vállalják jóképű-jotestu baritonok vagy ha igen, csakis kizarolag furdonadragban.


Rost Andrea • 19872018-03-17 09:03:12

Minden tiszteletem és szeretetem Kolonits Kláráé, de még neki sem volt való Judit, hát akkor Rostnak? Jaj. Májusban Komlósi Ildikó és Mester Viki lesznek Juditok, én inkább megnézem velük, a Salomét úgyis "kénytelen" leszek megnézni Rosttal.


Kedvenc magyar operaelőadók • 10372018-03-17 08:56:59

Nem, valóban nem csak itt, például nem jártam még Rómában, elvileg két hónap múlva utazom, ott is új leszek. Meg a Pólus Centerben is, mert ott sem voltam még.



Az interjút és az újságíró hibáit ki lehet elemezni betűről betûre (nyilvánvalóan vannak is), de érdemes Horti Lillával egy felvett beszélgetős interjúra rákeresni, ahol kb. olyan árnyalt és sokrétű személyiségről tett tanúbizonyságot, hogy egy lírai tenor is megirigyelhetné. :) :) Persze, előlegezzük meg neki, hogy fiatal es tapasztalatlan; én is az vagyok, mégse nyilatkoznék sületlenségeket és ennyire semmitmondó frázisokat - talán, mint a könnyűzenei énekeseknél, kéne neki is egy menedzser (nincs?), aki felkészíti az interjúkra. De énekelni tud, végülis ez a lényeg.


Sass Sylvia • 3922018-03-17 01:17:52

Nem hiszem, hogy egy művésznőnek azzal kéne foglalkoznia szerepválasztás és szerepátélés kapcsán, hogy az életben hány férfi szereti a drámázó nőket. Én férfiként az olyan férfiakat utálom, akik nem bírják elviselni az erős, okos nőket, mert féltik a "hatalmuk"-at. Ennél butább érvelést még az életben nem hallottam, már elnézést.


Kedvenc magyar operaelőadók • 10322018-03-17 00:50:09

De köszönöm a tippet, rákeresek a topikra (új vagyok még itt:)).


Kedvenc magyar operaelőadók • 10312018-03-17 00:45:11

Igazad van, rosszul fogalmaztam: nagyrészt operettfelvételek TALÁLHATÓAK meg tőle. Legalábbis én a youtubeon és a Spotify-on inkább azokat találtam (sajnos a szüleim nem hallgattak operát, 20 évesen ismerkedtem meg zenei tanulmányaimmal párhuzamosan a műfajjal, így lemezeim abból az időből nincsenek). Egy antikváriumban találtam egy árialemezt tőle, az van meg nekem. Ami még érdekes, hogy sok kortárs operában is jelen volt, nem jut eszembe a címe annak, amit még régebben láttam vele, egy telefonba énekelt szinte végig. Az egész nőt körüllengte valami misztikum és drámaiság, ill azon kevés felvételen amit láttam, nekem úgy tűnt, mintha színészileg jobb lenne kortársai nagyobb részénél.


Rost Andrea • 19842018-03-17 00:15:53

Salomét már írni se mertem. Toscát hol? Jaj. Nem mondom, hogy rossz énekes Rost Andrea, de semmi drámaiság nincs a hangjában, egy teljesen lírai szoprán, sőt könnyű lírai. Azt tudom belső forrásból (az énektanáromtól, aki szintén operaházi tag volt évekig), hogy anno mezzoként vették fel a Zeneakadémiára, mert nem voltak magasságai, aztán rájöttek hamar hogy valami nem oké...


Rost Andrea • 19822018-03-16 23:25:02

Juditot? Rost Andrea? :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD


Kedvenc magyar operaelőadók • 10282018-03-16 23:21:20

A kedvenceim egyébként: maradok örökre Sass Sylvia híve elsősorban. Mindig is szerettem az olyan énekeseket, akik mernek kockázatokat vállalni és az addig kialakult trendekkel szembemenni, ami belőle jött, az mind igaz és őszinte volt. Minden szerepe, minden hangja, még a túlzásai is. Kezdve a Traviatától a Saloméig, sajnos utóbbit nem láthattam (1990-ben születtem) és nincs fent sehol. Nedda, Judit szerepében elvarázsolt, az általam nagyon nem szeretett operett műfaj általa énekelt dalait mindig szívesen hallgatom, sötétebb színű hangja az operettes világos cukormázba életet vitt számomra. Nem drámai szoprán, sokkal inkább egy spinto, akinek csodálatos líraisága drámai erővel ötvöződött. Azonkívül nagyon mély érzésű, fantasztikusan színes lelkületű ember, szóval nekem ő a kedvencem.



Egyébként nagyon szeretem még Tiszay Magdát, aki nagyon-nagyon kevés altunk egyike volt egy egészen gyönyörű tónussal, sajnos kevés felvétel maradt fent tőle. Palánkay Klára izgalmas, egyedi hangszíne miatt. Házy Erzsébet is egy nagyon jó hang volt és egy érdekes személyiség, de sajnos inkább operettekben játszott. Melis György számomra A bariton, a fantasztikus Svéd Sándorral együtt, de talán előbbi mégis közelebb áll a szívemhez. Székely Mihályt szerintem mondanom sem kell, de basszusok közül talán Polgár László nagyobb kedvenc. Az újak közül László Boldizsár a kedvenc tenorom (nem, nem Fekete Attila, mint mindenkinek :D), Mester Viktória és Schöck Atala a mezzoszopránok közül, az altba hajló Fodor Bernadett ill a sokat méltatott Vörös Szilvia is nagy reménység, szopránok közül pedig nagyon magasan Kolonits Klára - és a sajnos igen keveset foglalkoztatott Bakonyi Anikó, valamint a kedvenc szerintem "eltévedt drámai (igazából Falcon) szoprán"-om, Wiedemann Bernadett. Az inkább basszbariton Palerdi Andrást is kedvelem. Nagyra becsülöm még Hamari Júliát, Lukács Gyöngyit (bár ők már nem annyira "újak"), hu nem tudom kit hagytam ki, de sokan vannak még. Ja, és ezek csak a magyarok :D


Kedvenc magyar operaelőadók • 10272018-03-16 23:21:12

Horti Lilla nem volt rossz Mimiként, a nagy szavakhoz azonban ez még kevés. De egy interjú alapján amit láttam vele, nála nem áll fenn az a probléma, amivel pl Lukács Gyöngyit riogatták a pályája elején, hogy talán túl intelligens erre a pályára :D


Erkel Színház • 89512018-03-13 14:26:39

Tényleg: milyen volt a Hunyadi László?


Erkel Színház • 89502018-03-13 14:19:32

Mindenkinek ajánlom megnézésre és "házi feladat"-nak és főleg zeneakadémiás leendő énekeseknek és nem csak opera, bármilyen műfaj, sőt továbbmegyek bármilyen színpadi műfaj leendő mesterei számára azt az iszonyatos mértékű művészi alázatot és hiteles érzékenységet, amivel Kolonits Klára megjelenik egy ilyen produkcióban mint a Lammermoori Lucia. Amikor azt érzi a néző, hogy a művész érte létezik, amikor azt érezzük, hogy ami a színpadon történik, ami belőle jön az egyszeri, első és megismételhetetlen. Hiába tudjuk, hogy profi énekesnő, aki rengetegszer énekelte, begyakorolta ezt a szerepet, a sok énekesnél sterilitásba attáncoló rutinosságot másodpercre sem érezzük. Egyszerűen megjelenik egy angyali kórusból egy estére leküldött élő karakter, hogy elkápráztasson bennünket és tragikus sorsát elmesélje úgy, ahogy azt elmesélni kell. Az ő hihetetlen mély és realistán szürrealista játéka megszerettette velem a Lammermoori Luciát, amit más énekesnők, előadások tolmácsolásában bravúrok tárházának hallottam, de különösebb tartalom nélkül (habár azok nagyon is jól sikerült bravúrok az általam hangilag eddig legtökéletesebbnek tartott Luciától, Joan Sutherlandtől például). Itt azonban kiderült, hogy van ebben a műben tartalom, csak fel kell ismerni, meg kell jeleníteni, át kell tudni adni és Kolonits Klára színészi, énekesi elvárásokon felül teljesít. Én szeretném megköszönni, hogy az a megtiszteltetés ért, hogy ez a csodálatos énekesnő nézőként engem betekintést engedett a lelkébe. A végén a meghajlásnál is érezni hogy még az is fontos neki, hogy ő megköszönje a tapsot. Hát ÉN köszönöm, de nagyon.

Kiemelném még a nyúlfarknyi szerepben tündöklő Vörös Szilviát, őt szerintem még nagyon sokan fogják emlegetni a későbbiekben. :)


Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28872018-03-13 07:52:38

Szerintem pedig értékelni kéne, hogy kiállt énekelni betegen is.Nem tudom, hogy Ön énekelt-e valaha (én énekelek), sajnos ez egy olyan biológiai dolog, hangszer, amit egy ilyen esemény akaratunkon kívül befolyásol negatívan.Nekem minden tiszteletem a Művésznőjé, hogy ezt így bevállalta, zokszó nélkül lemondhatta volna az egészet. Amúgy meg ez az ünnepelt ünnepe és estje, azt rak bele, amit akar.


Sass Sylvia • 3912018-03-08 11:19:47

Miért nem küldi el a hozzászólásaimat?


Sass Sylvia • 3902018-03-06 01:21:01

.


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
történt:
1953 • A Pomádé király új ruhája bemutatója (Budapest)
született:
1903 • Aram Iljics Hacsaturjan, zeneszerző († 1978)
1926 • Klaus Tennstedt, karmester († 1998)
elhunyt:
1950 • gróf Bánffy Miklós író, grafikus, díszlet- és kosztümtervező, színpadi rendező, operaigazgató (sz. 1873)