vissza a cimoldalra
2019-06-19
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11348)
A csapos közbeszól (95)

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61816)
Ilosfalvy Róbert (847)
Operett, mint színpadi műfaj (3939)
Jacques Offenbach (477)
Palcsó Sándor (244)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3272)
Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (72)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1680)
Franz Schmidt (3350)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4505)
Simándy József - az örök tenor (606)
Opernglas, avagy operai távcső... (20232)
Élő közvetítések (7916)
Társművészetek (1305)
Erkel Színház (10237)
Komlóssy Erzsébet (42)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Kati
Leírás:
Honlap:
   


Kati (37 hozzászólás)
 
 
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 617672019-06-13 18:51:04

A legjobb, amit eddig róla olvastam. Pontosan ilyen. Ebből a cikkből egy lelkileg súlyosan sérült - és nem túl okos - gyerekből vált felnőtt képe bontakozik ki, akinek az intelligenciaszintje helyett a nyelve nőtt hatalmasra. Amit aztán használ is: beszélni és.... ezt nem írom le, az igét tegye hozzá mindenki azt, amit gondol.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 68892019-06-08 13:34:13

Volt neki zenitje? Nem vettem észre. Jelentéktelen hang, jelentéktelen személyiség volt mindig, aki a férje nélkül a szlovák vidék sztárja lehetett volna maximum. Különben én a a férjét se szerettem sose.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 617282019-06-07 19:00:47

De te voltál, ártatlanul. -:) Gyakran az első kattintásra nem viszi el az üzenetet a rendszer, ezért te többször is kattintottál. Pont annyiszor, ahányszor itt megjelent ugyanaz a beírásod. Velem is előfordult már. Máskor ne kattints újra, hanem lépj egy oldalt vissza, és nézd meg, megjelent-e a fórumon! Legtöbbször ott van, de ha nincs akkor be kell gépelni újra.


Erkel Színház • 101732019-06-07 18:07:30

Hihetetlen. Hogy még mindig van lejjebb. -:((((


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67132019-05-22 11:42:49

Semmi elfogultságot nem érzek az írásban, tényeket ír le, amelyeket a valóság támaszt alá. Az ilyen írások a leghasznosabbak, mert egy koncerten kevesen voltak, de a színházba sokan járnak. Valaki kimondja az igazat, köszönet érte.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67042019-05-20 08:37:06
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67032019-05-20 08:37:03
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67022019-05-20 08:36:51

Nekem ez teljesen új volt, de elhűlve olvastam. Köszönöm, megértettem sokmindent. Sajnos nem voltam ott a koncerten. Már bánom, de a Manont is csak rádióban hallgattam.


Erkel Színház • 100482019-05-19 15:01:40

Létaynak két hangja van: egy fenn, egy lenn. Fenn még szól is, de lenn semmi. Főétel meleg levegő, gombóccal tálalva. -:)


Erkel Színház • 100472019-05-19 14:59:06

Mit nem hallok? Hogy Molnár Levente csodálatos hanggal van megáldva, és tegnap is gyönyörűen énekelt. Röhögni kell tényleg.


Erkel Színház • 100432019-05-19 10:00:23

Még mindig Giordani a legjobb az összes között. Nem olyan, mint régen, de még mindig ő az egyetlen, akit komolyan lehet venni. (Rádión hallgatom, most épp Molnár és Palerdi. Tényleg szánalmas. Palerdi még ebben is. Nincs elég előadása?)


Erkel Színház • 99032019-04-13 11:26:14

Ízlésficam, ha ezt valaki kedveli. (Önnek , Búbánat, mi nem tetszik ebben a mostani Operában? Ennyi pénze van, hogy minden előadáson ott ül? Vagy ingyen jeggyel jár, és még fizetést is kap a nagy elégedettségéért?)



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616052019-04-06 07:04:58

Minek?? Úgyse tartják be évek óta, amit előre meghirdetnek. Olyan ez mint Vágó István Fele sem igaz című tv műsora volt.


Erkel Színház • 98472019-04-06 07:03:38

Volt egy rendszer itt Magyarországon, amikor megfelelő szakemberek hathatós közreműködésére emberek aláírták a nyilatkozatot, hogy május 40-edikén találkoztak a gaz imperialistákkal a Holdon. Az Opera kb. ugyanitt tart. Végtelen szomorú, hogy az énekesek ehhez asszisztálnak egy szó nélkül. Egyszer még szégyellni fogják magukat miatta.


Erkel Színház • 98342019-03-27 22:38:16

Félreértett, mert épp arra utaltam, hogy attól, hogy élőben sokszor transzponálva énekelte a Strettát, nagyon is volt céje, desze is.


Erkel Színház • 98272019-03-27 10:09:06

Erről beszéltem. Corelli élőben majdnem mindig transzponálta a Rodolfo-áriát és a Strettát is, mert biztosra ment. Ez nem jelenti azt, hogy ne lett volna céje, vagy akár desze is. Pavarottinak szintén. Nem hiszem, hogy a pesti Bohémélet előadásán egyetlen néző is becsapva érezte magát, mert nem azt kapta a pénzéért, amire befizetett. Ha mégis, akkor úgy kellett neki.


Erkel Színház • 98252019-03-27 09:45:46

Ebből a gondolatmenetből az következne, hogy akkor Pavarotti ne legyen operaénekes, vagy ne legyen szólista, de minimum ne énekelje a Bohéméletet. Hogy ez a gondolatmenet értelmes és jogos-e, azt mindenkinek saját döntésére bízom. Persze ilyen értelemben Corelli ne legyen Manrico, Bergonzi szintén ne. Mindez persze már múlt időben.


Erkel Színház • 98212019-03-26 22:35:59

Ez a beírás így értelmezhetetlen. A transzponálás az egész világon bevett szokás, még nagyon biztos magasságú énekesek is éltek és élnek vele, ahogy E.Dantes fórumtársunk is leírta.


Erkel Színház • 98202019-03-26 22:32:32

Én a dátumoknak nem néztem utána, Búbánat fórumtárs írására reagáltam, miszerint Sümegi előadás előtti napon énekelte el délután a Méregáriát. Amit az utolsó Gioconda-előadásról írtam, továbbra is érvényes.


Erkel Színház • 98102019-03-26 09:26:04

Sajnos az esti előadáson már nem volt olyan remek formában. Az a hat Gioconda alaposan betett a hangjának, a második felvonástól már a hangszalagjai se záródtak. Tartós pihenés javasolt.


Erkel Színház • 98092019-03-26 09:24:25

Ez új. Az előadás felvételei bizonyítják, hogy egyáltalán nem takarékoskodott. Állítólag migrénnel énekelt, de ez a hangján nem hallatszott. Az áriát transzponálva énekelte, de azt akkoriban már mindenütt.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 615692019-03-20 18:43:57

Így van. Az első felvonás az egyben egy kép, a direktor nem jelenetekről beszélt.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 615622019-03-19 11:48:04

Lehet a kétperces képek számozásán rugózni, de akinek a 15. perc nem a darab eleje, még Carmen megjelenése előtt, az a művet nem ismeri. Szőrszálhasogatás. (A kutya meg a hazug érvényes egyébként is.)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 615602019-03-19 09:20:00

-:))))))



A direktor azt hiheti, hogy az origót csak olyanok olvassák, akik a Carment életükben nem látták, hallották, de ebben is téved. (A hazug embert könnyebb utolérni, mit a sánta kutyát.)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 615542019-03-17 19:36:21

Van olyan, hogy egy énekes munkanélküli szeret lenni? Hogy nem akar énekelni? Mert szerintem nincs. Természetesen Fekete Attila AKARNA énekelni.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 615432019-03-16 12:02:38

Egyetértek.


Kossuth-díj • 13912019-03-16 12:01:15

Amíg Marton Éva ül a bizottságban, a felsoroltak az életben nem fognak Kossuth-díjat kapni.


Kossuth-díj • 13862019-03-16 10:50:49

Én azzal egyetértek, hogy elsősorban az számít, hogy itthon mit tett le az asztalra valaki. Vannak olyan nemzetközi karrierek, amelyek ennek ellenére jogosultak lehetnek egy magas elismerésre, akár a Kossuth-díjra is. (Marton, Sass mondjuk.) De olyan valaki, aki semmi érdemlegeset nem tett le sehol, mint például Balázs János, annak semmi joga erre nincs. Az ő kitüntetése csak arra jó, hogy a díj szakmai presztízsét levigye a béka ...-e alá.


Kossuth-díj • 13852019-03-16 10:45:35

Nagy eredmény, tényleg. Hatalmas repertoár.


Kossuth-díj • 13732019-03-15 22:28:44

Ott van a Bayerische Staatsoper a sorban.


Kossuth-díj • 13722019-03-15 22:28:04

Szempont, ha ezt írják a laudációban. Mindig igazat kell. Sümegi nagy karriert csinált, itthon. De most a külföldről volt szó. Miklósa oké, de egy szerep nem szerep. Azt énekelhette akárhol, akkor sem lett jobb énekesnő, legalábbis nekem nem. Abban az egyben is sokkal jobbak voltak nála itthon.


Kossuth-díj • 13652019-03-15 20:03:49

Met, Scala, Covent Garden, Wiener Staatsoper, Teatro Colón, ezek a legjelentősebbek. Aztán Bastille, Deutsche Oper, Liceu, Bayerische Staatsoper, San Francisco, Chicago, Houston. A laudációban a legfontosabbakat írták. Ő ezek közül egyben sem volt. De itt már régóta össze-vissza hazudoznak másokról is, hogy mekkora karriert csinált, pl Sümegi Eszter is. Aki az egyik Walkür volt Párizsban, a Carnegie Hallban meg akkor énekelt, mikor Ókovács kibérelte neki. A legfontosabb helyeken énekelt Ilosfalvy, Marton, Sass, Tokody, Miller, Budai, Kincses, Rost, Lukács, Komlósi.


Kossuth-díj • 13612019-03-15 15:34:35

Kálmándy milyen jelentős színpadon énekelt folyamatosan? Ha adták neki, legalább a laudációban írjanak igazat. Ezeket a díjakat már nem lehet komolyan venni. Balázs János? Ki az? Zenei értelemben.


Kossuth-díj • 13372019-03-13 13:52:40

Ha Marton Éva beleszólhat az ügybe, akkor az alább felsorolt énekesek közül egy se fog Kossuth-díjat kapni. Ártó szelleme meddig rombolhat még?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 615162019-03-12 15:03:05

Olvasom a kitüntettek listáját, és nem akarom elhinni, hogy Kolonits Klára semmit nem kapott. Sokadszorra sem kapott. Mire várnak az illetékesek?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614382019-01-13 21:52:20

Most olvastam a facebookon:



" A múlt héten történt:

van egy énekesnő,egy élő legenda,aki hosszú-hosszú éveken át az ország első dalszínházának oszlopa volt,főleg a Wagner-repertoárban,de Turandotként is Takács Paula méltó utódaként vitte a szerepet sok-sok estén át!Már régóta nem énekel,visszavonult,az ifjabb nézőgeneráció talán már a nevét sem tudja.

Most kerek évfordulóhoz érkezett,dalszínházunk vezetősége(vagy ki tudja kik) úgy gondolták köszöntik Őt ezen jeles alkalomból.Egy olyan opera előadását választották,aminek női főszerepét a Művésznő sokszor énekelte,igen magas színvonalon!Családilag kapott egy páholyt,és nagy boldogan ülte végig az előadást,amelynek a végén,ahogyan őt értesítették,a színfalak mögé várták,hogy ott köszöntsék.

A Művésznő a sikeres előadás megtekintése után,örömmel a szívében ,átsétált a nézőtéri ajtón,majd a folyosón,a dalszínház hátsó traktusába,ahol (kis túlzással élve) kb. két szólista ,pár volt tanítványa várta!A színház vezetőségéből:senki!A dalszínház zenei vezetője egy félfelvonást megnézett majd távozott a színházból,a főizgazgató pedig meg sem jelent (minek is??!!),csak egy emailt küldött,amit (ismét kis túlzással) a színház egy huszadrangú munkatársa,egy huszonéves hölgy olvasott fel az egybegyűlteknek…és a -kissé- megalázott,”ünnepelt” Művésznőnek!

Régen,az antivilágban,abban a bizonyos Kádár-rendszerben,de még később is,az ilyen ünnepségeket délutánonként,az Operaház(azóta főizgazgatói szobának kisajátított!!!) Székely Bertalan termében szokták volt tartani,ahol a teljes vezetőség és a barátok,kollégák is megjelentek,és ünnepelték az adott művészt!Mára,ezek szerint,ez is elmúlt!((Ugye,mint tudjuk,az Operaház felújítás alatt van!!)

Pedig nem akármilyen művészről beszélünk,hogy csak a díjait említsem:Liszt-díj,Székely Mihály emlékplakett,Bartók-Pásztory díj,a Magyar Köztársasági Érdemrend tisztikeresztje,Érdemes művész,a Halhatatlanok Társulatának Örökös tagja,a Magyar Állami Operaház Örökös tagja….!Igaz,a legfontosabbat,a még mindig legrangosabbnak számítót,a Kossuth-díjat ő sem kapta meg (mint annyi más,kiváló,pályatársa,de azért ezek a díjak is jelzik,hogy nem akármilyen formátumú művészről beszélünk).

De,mára ez maradt…legalábbis neki!Szomorú,nagyon szomorú."


Erkel Színház • 91672018-04-04 14:45:28

Vidéken élek, de rendszeres olvasója vagyok az oldalnak. Most írok először. Egy Fb ismerősöm bejegyzését szeretném közzé tenni, mert véleménye nagyon hasonlít az itt olvasott dicséretekre. Szép szavak egy olyan művésznőről, akit én is szeretek, és szívesen hallgatnám, ha közelebb laknék Budapesthez.



" Nem múlhat el a Húsvét "Parasztbecsület" nélkül, főleg akkor nem, ha Mascagni operájának ilyen csúcsszuper Santuzzája van, mint Lukács Gyöngyi. A Művésznő hatalmas drámai erejű hangja viharként söpört végig a szinpadon. Lenyűgöző volt ennek a gyönyörű hangnak szenvedélyekkel teli megszólaltatása. Santuzza és Turriddu kettőse engem mindig nagyon felkavar, és könnyekre fakaszt. Olyan szépen fejezi ki a Müvésznő az olyan mély érzelmeket, mint a szerelem, féltékenység, kétségbeesés. Az Alfióval énekelt duett is csodaszép volt a kivételes bariton hanggal rendelkező Agache-val. Ahol már a szenvedélyek olyan magas fokra hágtak, hogy váltakozva jelent meg a bosszú, majd megbánás érzése a sokféle érzelem hullámzása közt, a két gyönyörü hang találkozásánál, a két kiváló énekes előadóművészetében.

Sokadszorra láttam már ezt az operát Lukács Gyöngyivel, és mindig meg kell állapítanom, hogy az évszázad Santuzzáját hallhattam. Köszönöm ezt az élményt a Művésznőnek.

A Bajazzókban újból viszontláthattuk Agache-t, akinek hangját tovább élvezhettük ebben az operában is. Lenyűgöző szerepformálási képessége Tónióként még jobban érvényesült. Köszönet a Művész Úrnak, ezért a páratlan előadásáért.Meg kell emlitenem még Váradi Zita Neddáját és Haja Zsolt Silvióját, ami figyelemre méltó.

A Caniót éneklő bolgár tenorista játékából hiányzott a szenvedélyesség, ez a szerep nem neki való volt, viszont a Parasztbecsület Turriddujában jobban kifejezésre juttatta hangi adottságait.

Az Operaház kórusa mindkét operában nagyszerű volt."


   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Demeter Áron (zongora)
Rippert Péter (zongora), Hencz Kornél, Láposi Dániel (ütőhangszerek)
Demeter Áron zongora diplomakoncertje
BEETHOVEN: 32. (c-moll) zongoraszonáta, op. 111
RAVEL: Gaspard de la nuit
BARTÓK: Szonáta két zongorára és ütőhangszerekre, BB 115

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Javorková Ildikó (ének)
Közreműködnek: Kaffehr Zsuzsanna, Szenthelyi Krisztián, Katona Lóránt, Ilyés Zsanett, Híves Boglárka, Csölley Martin, Fenyvesi Gabriella Rea, Mráz Nikolett, Erdős Róbert (ének), Kiss Enikő (hegedű), Bárkányi-Horváth Éva (zongora)
Javorková Ildikó ének diplomakoncertje
MOZART: „L’amerò sarò costante” – Aminta áriája A pásztorkirály második felvonásából
MENDELSSOHN: „Zion streckt ihre Hände aus” – duett és kórusrészlet az Éliás oratóriumból
MENDELSSOHN: „Höre, Israel, höre des Herrn Stimme!” – ária az Éliás oratóriumból
BRAHMS: Dalok – Wie Melodien zieht es mir leise durch den Sinn, op. 105/1; Dein blaues Auge, op. 59/8; Mein wundes Herz, op. 59/7; Junge Lieder I., op. 63/5; Lerchengesang, op. 70/2
PUCCINI: Dalok – Sole e amore; Terra e mare; Storiella d’amore; Casa mia, casa mia; Canto d’anime
ELGAR: „The sun goeth down” – ária A királyság című oratóriumból

19:00 : Budapest
Erkel Színház

VERDI: Az álarcosbál
A mai nap
született:
1913 • Gyurkovics Mária, énekes († 1973)