vissza a cimoldalra
2019-11-12
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11446)
A csapos közbeszól (95)

Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4425)
Kimernya? (3270)
musical (188)
Operett, mint színpadi műfaj (4144)
Balett-, és Táncművészet (5934)
Élő közvetítések (8232)
Pantheon (2442)
Momus-játék (5761)
Palcsó Sándor (267)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3499)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1796)
Franz Schmidt (3451)
Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (108)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4603)
Opernglas, avagy operai távcső... (20350)
Milyen zenét hallgatsz most? (25044)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: pagliacci
Leírás:
Honlap:
   


pagliacci (14 hozzászólás)
 
 
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 619262019-10-05 21:02:10

"ha az Operaház vezetősége részletes választ adna arra, milyen okok miatt tolódott 2021 végére a dalszínház újboli megnyitása"



Amennyire én tudom/látom, ebben a kérdésben az Operaház vezetőségét hiába kérdeznéd. Fura/szomorú lehet, de úgy tűnik az Operaház vezetőségének viszonylag kevés szava van a kérdésben. Dióhéjban - ha jól követem az eseményeket - Zoboki Gáborék maximálisan historizáló felújítás koncepciója győzött, ami viszont - tekintve hogy ezzel a Ház bezárásánál még nem számoltak - azzal jár, hogy további ..... hónapig/évig csupán a felújítás részletes terveinek kidolgozása történik.



Másik síkon pedig az Operaháztól elvéve a felújítás menedzselését előbb a Városligetet is betonozó felújító/építő Baán László fémjelezte Városliget Ingatlanfejlesztő Zrt-hez rendelték, amely idén nyáron létrehozott egy "Opera Vagyonkezelő Kft"-t erre a célra. Tehát a kérdéseket oda érdemes intézni.



Némi (nyilvános) céginformáció: A cég kézbesítési címe:opera@ligetbudapest.hu














13. A vezető tisztségviselő(k), a képviseletre jogosult(ak) adatai
13/2.

dr. Gyorgyevics Benedek Tamás















15. A felügyelőbizottsági tagok adatai
15/1. Dr. Baán László Ferenc

 


 










15/3. Novák Ákos


 










15/4. dr. Pántya Juliánna 

 


 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 617512019-06-09 20:15:29

"tehetetlensegi nyomatek es egy bizonyos nezoi kor nosztalgikus rajongasa"



Hát azért azt gondolom, ennél többről, másról is szó van, például a díszlet is szerepet játszik. Persze lehet hogy az a bizonyos nézői kör elfogult, de mikor első alkalommal láttam, magam is önkéntelenül csatlakoztam a harmadik felvonás KÉPÉNEK tapsához, amint felment a függöny... 



De bizonyára itt lenne az idő Rembrandt képeinek újrafestésére is, a fiatalabb nemzedék már nem nézi meg. Vagy mégis?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 617502019-06-09 20:15:17

"tehetetlensegi nyomatek es egy bizonyos nezoi kor nosztalgikus rajongasa"



Hát azért azt gondolom, ennél többről, másról is szó van, például a díszlet is szerepet játszik. Persze lehet hogy az a bizonyos nézői kör elfogult, de mikor első alkalommal láttam, magam is önkéntelenül csatlakoztam a harmadik felvonás KÉPÉNEK tapsához, amint felment a függöny... 



De bizonyára itt lenne az idő Rembrandt képeinek újrafestésére is, a fiatalabb nemzedék már nem nézi meg. Vagy mégis?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616802019-05-10 13:24:35

Sajnos e téren műveltségem hiányos, így Montanaro-t sem hallottam még zenélni. Viszont erről jut eszembe, tavasszal nagyon jó tempójú és temperamantumú Luciákat vezényelt nálunk Antonello Allemandi - el is gondolkoztam, vajon esetleg jön-e jövőre....


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616272019-04-12 20:03:47

Úgy tudom, az új játszóhelyen jelenleg - mivel a terület jelentős része még építési terület - nincs parkolási lehetőség az előadásra érkezőknek. Később, az új évadban(?) elvileg lesz.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614462019-01-18 23:10:21

Nem tudom mi a műsortopik, de ha az Operaház honlapjáról beszélünk, a Triptichonok mellett kis piros keretben a "Jegyvásárlás" helyett az "Elmarad" felirat olvasható, ezzel együtt értelmezve lehet helyesnek is mondani a műsorrendet.



(Más kérdés hogy szerencsésebb lenne az elmaradó előadásokat másképp, hangsúlyosabban jelölni).


Erkel Színház • 95402019-01-09 14:28:24

" repertoár túlnyomórészt az olasz operákra szűkül(t) "



Puccini évad van ha jól tudom. Egy jó éve még az volt a kritika hogy alig játszik olaszt a ház...



"hogy Wagner teljesen kihullott az idei műsorból"



De, a MÜPÁban van Wagner napok, jó minőségben, ne legyünk telhetetlenek. ((Egyébként idén operaházi produkcióként pont ma Bolygó Hollandi is megy, szintén a müpában.))


Olvasói levelek • 112802018-06-22 17:59:38

bocsánat nem tudom jó helyen járok-e, Erkel topikban duplán került be a hozzászólás, egyik törölhető.


Erkel Színház • 93492018-06-22 17:58:37

Többekkel ellentétben nem gondolom hogy förtelmes bűn volna (ezt a) musical-t az Erkel Színház színpadára vinni (bár, ez az Operaház deszkái esetében ebben már nem vagyok biztos...) Nem kell egy ekkora országnak több Opera-szentély, ráadásul értelmesnek, elfogadhatónak tartom az "ifjúság balett irányába vonzására" történő hivatkozást.



Az itthoni megvalósításról legalapvetőbb élményem hogy NAGYON HANGOS, ezt persze lehet műfaji sajátosságnak is gondolni, és nyilván mindenkinek más az érzékelési szintje. Nem is a nagy együttesekre gondolok, de hogy a lírai részeknél is ennyire tolni kell az elektronokat és így a hanghullámokat...?



A második alapvető élményem hogy a legszebb rész benne a klasszikus balett-betét:)



A harmadik hogy amikor végre kibontakozik a darab (drámája), akkor jön a számomra oda nem igazán illő "Brodway-farok" (kötelező kellék - vörös farok után szabadon), a nagy happy tánc és zene... - ez nekem kicsit furcsa, erőltetett volt.



-------------------------



A médiában történteket nem értem és nem is igen foglalkoztat, viszont az egyes előadások lemondásánál erre hivatkozás meggyőződésem, hogy csupán jogi csűrcsavar, mivel itt véli megtalálni a vezetőség azt a "vis maior"-t ami miatt szerintük a szereplők, akik idejüket már erre szánták, a bevétellel terveztek, ne követelhessenek a Háztól kártérítést.



Ismerve a honi viszonyokat, a nyilvánvaló képtelenség ellenére sem fog senki bírósághoz fordulni a Házzal szemben az elmaradt bevétele miatt, így a dolog - oly sok más mai magyar ill. operai történéshez hasonlóan - simán múlt idővé válik majd.



Miközben a fő probléma a darabbal kapcsolatban elsősorban a túltervezett előadásszám. Hogy ezt kinek köszönhetjük, milyen megállapodás van a háttérben a jogtulajdonossal, arról csak elképzeléseink lehetnek. A hivatkozott egyéb musical-ekkel kapcsolatban, jól látom a Madách féle Macskákra pl. összesen 12 előadás van betervezve az Erkelnél nem sokkal nagyobb Kongresszusi központra következő évadra.



El tudom képzelni, hogy ha Billy-ből is egy szezonban csak ennyi menne, teltházakat tudna produkálni.


Erkel Színház • 88932018-03-03 19:37:32

Az előadói apparátus viszont nem férne be...


Erkel Színház • 86882018-01-09 07:24:29

Cigánybáró, 2018.01.06., 2. (???) szereposztás



Teljes kritikát írni nincs bátorságom, de jelzem hogy Szvétek László és Szemere Zita (bár a finom Kriszta Kingát is kedveltem), valamint Boncsér Gergely beállásával lassan összejön egy szereposztásra való, a feladatra alkalmas (sőt, több szerepben kiváló) gárda a Cigánybáróba. A darabot nyilván ők sem változtatják meg, de remélem ha lesz még, legközelebb együtt, Haja Zsolttal egy szereposztásban láthatunk színvonalas előadást..


Erkel Színház • 85782017-12-13 17:14:06

Általánosságban egyetértek, viszont a konkrét kiinduló példánál maradva majdnem biztos vagyok benne, hogy egy hagyományos, gyerekmesét idéző színpadképpel és rendezéssel a Jancsi és Juliska előadásaira bizony könnyű lenne "megtölteni" a ("nagy") Házat (is).



Mert a szürke cukorgyáras történetet nem (én sem) merem ajánlani. Annyi (felnőtt)opera van, miért a meseoperából kell felnőtt-történetet (is) csinálni?



Tudom, a Grimm-mese sem tejszínhab, de vegyük észre, nem a Grimm-mesét kell(ene) előadni hanem az abból készült operát..


Momus társalgó • 63062017-12-08 04:47:35

Végül is minden szexuális esemény, akár romantikus, akár visszataszító számunkra, kezdeményezések és arra adott válaszok láncolata; jól is néznénk ki, ha minden kezdeményezést zaklatásnak tekintenénk! 



Ebben teljesen igazad van, és ettől nem független, hogy pályájuk és életkoruk csúcsán, delelőjén, vagy azon is túl levő, vezetőknek duplán kell(ene) vigyázniuk minden kezdeményezésükre, elsősorban fiatal lányok (vagy akár ma már fiúk) irányában.



Az egészséges lelkű emberek ezt tudják és önkéntelenül is így csinálják, de azt is tudjuk hogy a hatalom gyakran nem az egészséges lélekkel jár együtt.



Még egy megjegyzés: nem véletlenül tiltja és üldözi a fiatalkorúakkal folytatott szexuális viszonyt a jog, és nem véletlenül pl. egy gimnáziumi korosztállyal foglalkozó pedagógust jellemzően azonnal kirúgnak ha tanítványával él szexuális életet. Fontos: Még akkor is ha a tanítvány (is) akarta! //És ettől független, hogy jó magam hallottam olyan esetet amikor egy ilyen kaland eredménye egy életen át tartó boldog házasság lett//


   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Szent Gellért Plébániatemplom

Weiner liturgikus bérleti sorozat I. - Sztán István emlékére
HAYDN: Korál
Romasz Jácint, Svajka Lázár, Erdősi Máté (trombita) Felkészítő tanár: Monoki Attila
Pusztán Fanni, Haga Réka, Nagy Sándor (trombita) Felkészítő tanár: Ifj. Sztán István
J.S. BACH: Ária a 208- as kantátából
J.J. MAURET: Rondó
Sallai D. Barna, Horeczky Balázs (trombita), Bereczky Bence Gergő (kürt), Dogi Henrik (harsona), Ocskai Miklós (tuba), Felkészítő tanár: Kovács Kálmán
GRIEG: 2 elégikus melódia op.34. (1. Szívfájdalom, 2. Az utolsó tavasz)
Szakgimnáziumi vonószenekar, Vezényel: Ludmány Emil
SUSATO: Reneszánsz táncok I., II., VI. tétel
J.S. BACH: Choral
Huszti Boldizsár, Springs Botond, Sallai D. Barna, Horeczky Balázs (trombita), Wadi Shahin Ákos, Bereczky Bence Gergő (kürt), Ruzsányi István, Dogi Henrik, Nok Roland (harsona), Vida Mátyás, Hegyi Máté (tuba), Körényi Péter, Ligeti Kadosa (ütőhangszerek), Felkészítő tanár: Bálint Rezső
KODÁLY: Esti dal
Weiner Vegyeskar, Vezényel: Balassa Ildikó

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

A Kodály Zoltán Magyar Kórusiskola, a Dunaharaszti AMI, a Bartók Konzervatórium ütőhangszeres növendékei (felkészítő tanárok: Tóth Benedek, Bojtos Károly, Holló Aurél)
A Zeneakadémia ütőhangszeres hallgatói
Amadinda Ütőegyüttes
"Amadinda Percussion Project" - Hommage à Balázs Oszkár
BALÁZS OSZKÁR: Nyolc trió
BALÁZS OSZKÁR: Utazás Pentatóniába
BALÁZS OSZKÁR: Három burleszk
BALÁZS OSZKÁR: Integráció
JOHN CAGE: Amores
BALASSA SÁNDOR: Quartetto per percussioni, op. 18
19:30 : Debrecen
Kölcsey Központ

Goran Filipec (zongora)
Kodály Filharmonikusok Debrecen
Vezényel: Kollár Imre
"Lemezbemutató koncert"
LISZT–BUSONI: Spanyol rapszódia
LISZT: Magyar fantázia, De Profundis, Haláltánc
A mai nap
született:
1833 • Alekszandr Porfirjevics Borogyin, zeneszerző († 1887)
1939 • Lucia Popp, énekes († 1993)
elhunyt:
1948 • Umberto Giordano, zeneszerző (sz. 1867)
1997 • Kroó György, zenetörténész (sz. 1926)
2010 • Henryk Górecki, zeneszerző (sz. 1933)
2013 • John Tavener, zeneszerző (szül. 1944)