vissza a cimoldalra
2018-04-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60752)
Társművészetek (1244)
Momus társalgó (6313)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3969)
Milyen zenét hallgatsz most? (24996)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11263)
A csapos közbeszól (95)

Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1224)
Balett-, és Táncművészet (5515)
Operett, mint színpadi műfaj (3572)
Franz Schmidt (3105)
Opernglas, avagy operai távcső... (20059)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2494)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2674)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1380)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (750)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4254)
Momus-játék (5468)
Kedvenc magyar operaelőadók (1082)
Zenei események (991)
Natalie Dessay (1802)
Kodály Zoltán (378)
Erkel Színház (9195)

Fórumok teljes listája
Apróhirdetések
• 2018-04-17
A Magyar Nemzeti Énekkar meghallgatást hirdet bariton és basszus szólamra, valamint basszus szólamvezetői megbízatásra szakirányú felsőfokú végzettséggel rendelkező énekesek számára.

A meghallgatás anyaga:

1. Szabadon választott skála, ami a hangterjedelmet bemutatja.

2. Két szabadon választott, különböző karakterű darab (ária, vagy dal) előadása (zongorakísérőt biztosítunk)

3. Előre megadott énekkari állások előadása zongorakísérettel az alábbi művekből (kottát kérésre biztosítunk):

- Bach: h moll mise
- Brahms: Német Requiem
- Bartók: Cantata profana
- Verdi: Quattro pezzi sacri

4. Lapról olvasás

5. Szólampróba vezetése (csak szólamvezető-jelölt esetében!)


Jelentkezés részletes szakmai önéletrajzzal 2018. május 10-ig Tóth Antal menedzsernél a toth.a@filharmonikusok.hu e-mailcímen.
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Matyus
Leírás:
Honlap:
   


Matyus (45 hozzászólás)
 
 
Kedvenc magyar operaelőadók • 10772018-04-02 11:12:28

A Kékszakáll 2. szereposztása sokkal jobb az elsőnél, és abban énekel egy igazi operai hang is, a fiatal Lusine Sahakyan személyében. De a férfi szereplők is jobban énekelnek abban a felállásban. 


Erkel Színház • 91012018-04-01 16:13:06

Valóban nagyon szép előadás volt a Parasztbecsület Lukács Gyöngyivel, Kamen Chanevvel, Alexandru Agachéval, Balatoni Évával és Heiter Melindával. Nem éreztem, hogy lassú, vagy vértelen tempók lettek volna, de az is igaz, hogy a főszereplők nagyon kitettek magukért, jól énekelttek és sistergően játszottak. A Bajazzók már kicsit leült, valamiért fáradság lengte be a színpadot. Váradi Zita jó énekesnő, de nem biztos, hogy ez lenne a legjobb szerepe, és Chanev sem vérbeli Canio! 


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 12152018-03-13 13:19:45

Összehasonlíthatatlanul szebben, és jobban énekeltek!


Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28892018-03-13 10:20:42

Nekem így is, az első rész meghúzásával is tetszett a koncert, különösen a Gioconda rész!  Nem vitás, hogy a szerep Lukács után kiált,  drámai, átütő hangja miatt.  Jó volt Fodor Bernadett is, talán picit óvatosan énekelt, de róla is elmondták, hogy betegen vállalta a fellépést. Fekete Attila meggyőzően énekelte Enzót,  Agache világklasszis hangja remekül szólt Barnaba jeleneteiben. A karmestert találtam kissé visszafogottnak, nem élt együtt a zenével, sokszor lemaradt, vagy lehagyta zenekarával a szólistákat. 


Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28792018-02-02 10:18:34

Nagyon szép koncertet ígér a műsor, és külön kuriózum a Gioconda! A Norma jelenetekben kikkel énekel a művésznő? 


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 65132018-02-01 09:13:23

A hozzászólásokat olvasgatva, van itt, mi szemszájnak ingere! Rosszindulat, káröröm és védőbeszéd, csak győzze olvasni a fórumozó!



Parampampoli kritikájával nagyjából egyetértek, habár én nem öt, hanem csak két előadást láttam, egyet-egyet mindkét szereposztással, amiről az Erkel topicban röviden írtam is.



A két, nagyon különböző színvonalú előadásban voltak meglepetések, de csalódások is, és nekem az egyik csalódás, Boross Csilla volt! Mondom ezt úgy, hogy nem is olyan régen hallott Abigéljei a Zsinagógában és az Erkel színházban valósággal lenyűgöztek, csakúgy, mint Amelia Grimaldija. Sajnos az utána való években majdnem mindent lemondott, akármikor mentem el az előadásaira, szerepeiben helyettes fogadott. Tavalyi Aidája már nem győzött meg, küszködést, és a pianók teljes tárházának a hiányát hallottam.



Mostani Toscájában már egy megfáradt, és ha voltak is szép pillanatai, hangilag egy nem meggyőző alakítást nyújtott, egy félig elénekelt imával!



Lehet, hogy hangilag ilyen időszakban van az énekesnő, talán túl sokat és túl nehezeket énekelt, de tehetséges, és ki fog lábalni belőle!



Azt viszont igazságtalannak tartom, hogy januári Tosca pertnereit érdekes módon békén hagyják, pedig az ő teljesítményükben is lehetne kutakodni, akár éneklés, akár játék terén!



A másik szereposztás, Lukács Gyöngyi, Kiss B. Attila és Alexandru Agache viszont olyan kétségkívül világszínvonalú, és beleköthetetlen előadást produkált, amely bármely operaház becsületére és büszkeségére válna!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 38962018-01-30 14:09:14

Antonenko fantasztikus volt, végre egy Otello! A többiek rendre alul maradtak mellette. Rostból alig hallatszott valami, hiányoztak  a középhangjai, és szűk a felső regisztere. Kevés, kevés!  


Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28722018-01-28 13:58:00

Tud- e valamelyikőtök közelebbit a márciusi Lukács Gyöngyi koncertről? A pontos műsor, és a fellépők érdekelnének! 


Erkel Színház • 87752018-01-21 09:52:33

Akkora volt a különbség a pénteki és a szombati Tosca előadás között, hogy azt hittem, hogy nem ugyanazt az operát látom! Sajnos a tegnapi nekem is nagy csalódás volt! Boross Csilla hangjának szerintem sem tettek jót a nehéz drámai szoprán szerepek, kifáradt és fakó hangon énekel. Fokanov pedig egy Scarpia bohóckodást ad elő! A legjobb Fekete Attila volt, de tőle is hallottam már sokkal  jobban énekelni Cavaradossi szerepét. 


Erkel Színház • 87722018-01-19 21:07:55

Csak úgy, fantasztikus, tényleg világszínvonalú Tosca megy az Erkelben! Agache, Lukács ,  óriásiak, de még Kiss B. is sokkal jobb, mint bármikor! 


Erkel Színház • 87042018-01-10 08:58:20

A Jancsi és Juliska másodszori nekufutásra nekem ehetőbb volt. Nem azt mondom, hogy szuper koncepciójura álmodta meg a rendező, de úgyis belefér az utóbbi időszak agyament rendezései közé! Ami viszont nyugtalanító, az a mikroport használata! Vagy az lenne a megoldás, hogy a pici hangú énekesekre erősítőt rakunk, és ezzel a dolog el van intézve? Ilyenformán bárkit ki lehetne állítani az Otello, Aida vagy a Tosca szerepeiben? Rossz és nagyon igénytelen megoldás! 


Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 24232017-11-30 13:54:02

Ezek sosem tudnak egy rendes szereposztást kiállítani? 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601752017-11-29 19:10:29

Zavaros E. inkább beszéljen, mint énekeljen! Mindenki jobban jár!


Pitti Katalin • 7712017-11-11 09:16:34

Csak egy kis korrekció. Pittinek nem négy, hanem őt hivatalosan megkötött házassága volt! Ács János viszont nem volt a férje. 


Erkel Színház • 83492017-10-19 22:02:59

Meglehetősen gyenge Nabucco előadás volt a mai, sok hangtalan hanggal,  rendkívül gyenge színvonalon! Bretz Gábor a semminél is semmibb énekléssel csúfolja meg Zakariás szerepét Rálik Szilvia széténekelt hangja sokszor a tűrőképesség határát súrolta, Gál Erika alacsony intonációja volt igen zavaró stb. Egy hang énekelt jól, Agache, aki nagy sikert aratott! 


Erkel Színház • 83482017-10-19 22:02:46

Meglehetősen gyenge Nabucco előadás volt a mai, sok hangtalan hanggal,  rendkívül gyenge színvonalon! Bretz Gábor a semminél is semmibb énekléssel csúfolja meg Zakariás szerepét Rálik Szilvia széténekelt hangja sokszor a tűrőképesség határát súrolta, Gál Erika alacsony intonációja volt igen zavaró stb. Egy hang énekelt jól, Agache, aki nagy sikert aratott! 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 597682017-10-02 08:14:30

Agachét szopránoktól függetlenül, mindig érdemes meghallgatni! Tavaly az a rémes kölcsönbe vett lepkef...g hangú Abigél se tudta hazavágni az előadást,  mert olyan címszereplője volt a darabnak, amilyen ma már csak nagyon kevés színházban hallható, a legnagyobb operaházakat is beleértve! Úgyhogy miatta még Rálik Szilvia extracsúnya, pengeélességű hangját is el lehet viselni! 


Alexandru Agache, a bariton • 1212017-08-16 14:44:55
Isten éltesse sokáig a világ egyik legnagyobb baritonját, Alexandru Agachét!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 38012017-08-14 09:15:12
A tegnapi Székesfehérváron, a Koronázó téren volt.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 38002017-08-14 09:14:00
Augusztusban két kitűnő Verdi Requiemhez is volt szerencsém. Először az Ördögkatlan fesztiválon Kolonits Klára, Fodor Bernadett, Brickner Szabolcs és Gábor Géza közreműködésével, tegnap viszont csupa nagy ágyú énekelt: Lukács Gyöngyi, Komlósi Ildikó, Pataki Adorján és Alexandru Agache. Remek volt!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 37042017-07-03 12:01:32
"szánnivaló" Az volt! László Boldi vitte a pálmát, vokálisan, figurában, és a szerep is nagyon neki való!
Jonas Kaufmann • 19892017-07-02 05:22:44
Miért lenne már kötelező, hogy egyik vagy másik mindenképpen tetsszen az embernek? Azért, mert magácska rajong értük? Ha jól emlékszem, Gruberováról azt írtam, hogy nem maradéktalanul tetszet a mostani éneklése. Na és? Ez az én véleményem. Mint ahogy az is, hogy nem Kaufmann a világmindenség legjobb Otellója! De nem ám! Voltak nála sokkal jobbak külföldön, de a MAO színpadán is!
Jonas Kaufmann • 19772017-07-01 17:36:25
Nagggyon erős túlzás!
A díjakról általában • 9762017-06-26 07:53:25
"14 féle szerepben remekelt..." No, és ki osztja a szerepeket? Nem Ókovács? A " remekelt" meg erősen vitatható minősítés az ő esetében.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592702017-06-25 17:53:54
Szerintem mindenkinek szabad elmondania a véleményét, nem kötelező egyet érteni! Én nem ájultam el Gruberova tegnapi teljesítményétől, pedig kedvelem és nagyra becsülöm, mint világhírű énekest. Az is igaz, hogy már nem fiatal, de ezért nem lehet bizonyos hibáktól eltekinteni, amiket másoknak tuti, hogy felrónának!
Erkel Színház • 79342017-05-22 15:25:44
Bizony, más hang!
Vincenzo Bellini • 4572017-05-20 11:00:40
Nagyszerű Elvirát énekelt Jessica Pratt, remek technikai bravúrral abszolút fölényesen. Jó, hogy eljött és a magyar közönség is hallhatta!
Kolonits Klára • 9242017-05-16 15:28:14
Kolonits Klára A csodálatos koloratúrszoprán! Mi mást lehetne mondani a bel canto koncertje után? Köszönjük, és nagyon várjuk a folytatást. A másik fantasztikus énekes, Alexandru Agache! Őt sem lehet eléggé dicsérni! Nagy kiváltság nekünk, hogy itt erősíti a magyar opera társulatát!
Erkel Színház • 79092017-05-13 14:31:12
Nagyon tetszett Fekete Attila Bánk bán szerepében és szépen énekelt a Melindaként debütáló Kriszta Kinga is. Átütő jelenség és hang Lukács Gyöngyi mint Gertrudisz. Röser Orsolya első osztályú Melindája számomra kellemes meglepetés volt.
Erkel Színház • 78022017-04-23 07:00:28
Azelőtt Zakariás szerepére is voltak hangok. Most olyannal kell beérni, akinek a hangja és a technikája sincs meg hozzá!
Erkel Színház • 77812017-04-22 12:40:49
Sajnos egyet kell értenem! Gyakorlatilag zéró szopránnal, full gyenge basszussal és lirissimo Mozart tenorral ment a darab! Ha Agache nem lett volna, sokan ott hagytuk volna az előadást!!
Opernglas, avagy operai távcső... • 196482017-04-13 06:35:28
IIlyen esetek évek óta ismétlődnek, és még külföldiekkel is megesett, hogy minden előzetes egyeztetés nélkül kiírták őket előadásra! A háttérben rengetek etikátlan intézkedés zajlik énekesekkel szemben, illetve ellenük, csak erről senki nem beszél!
Opernglas, avagy operai távcső... • 196402017-04-12 15:49:45
A legcsúnyább hang, amit valaha hallottam!
Erkel Színház • 76552017-03-28 07:17:15
Két szereposztással is megnéztem a Cigánybárót, és ennek alapján elmondhatom, hogy a vélemények nem véletlenül csengenek össze! Egy operett két legfontosabb szereplője a primadonna és a bonviván, amit ezesetben nem sikerült megfelelő énekesekkel megszólaltatni, de eljátszatni sem! László Boldizsár a jobb tenor, hangja legalább szól. Kiss B. Atillát viszont ebben a szerepében sem kellemes hallgatni! A két primadonna szoprán kakukktojás, akik nem tudni milyen szempontok alapján lettek kiválasztva, mivel érdemelhették ki a kitűzést! Zavaros Eszter csúnya hangszínnel rendelkezik, ráadásul kicsi hang, ám vibrátói hatalmasak! Szakács kellemesebb hangszín akkor, amikor hallatszik is valami belőle! A mezzók sokkal jobbak, mint Wiedemann, mint Ulbrich, de a többi férfihangból sokan akkor is beszélnek, amikor énekelni kellene! A rendezés kavalkádsó jellegű, ami a végére teljesen leül, unalmas lesz!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 588522017-03-25 12:40:21
Kétlem, hogy ez a gyagyás Otelló rendezés tartaná életben az operát!
Sass Sylvia • 3702017-03-16 15:31:50
Sass Kossuth- díján csodálkoztam! Nem óhajtok vitába bocsájtkozni senkivel, de szerintem lett volna, aki jobban megérdemelte volna!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 586392017-03-06 06:59:06
A Pikk dámában tegnap a tenorista Chirstian Benedicten és a Paulinát éneklő Gál Erikán kívül senki sem fogott meg! A tenorista nagyon szép hang, jól is énekel, de abban nem vagyok biztos, hogy hős tenor-e. Iszonyatosan keményen énekelt Rálik Szilvia! Sok helyen erősen vibrál is a hangja, de a csúnyán éles hangadás a legzavaróbb az éneklésében. Fokanov után nem lehet mást hallgatni Tomszkij szerepében, olyan elérhetetlenül magasra tette a mércét! Budai Líviának sajnálatosan nincs már mivel énekelnie! Lehet, hogy valamikor szép nemzetközi karriert futott be, de ma már ebből semmi nem hallatszik!
Olvasói levelek • 110522017-03-05 15:40:19
Tetszett az interjú!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 585052017-03-03 08:13:13
A gépem a bolondját járatja velem! Tehát: szerényebb kitörésekkel!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 585042017-03-03 08:11:23
Mester Viktória
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 585032017-03-03 08:09:53
A tegnapi Pikk dáma után elég ambivalens érzésekkel távoztam! Sok minden tetszett, sok minden nem. Az egész előadás óvatosnak tűnt, mintha ismerkednének a darabbal! A Hermannt éneklő Mihail Gubszkij minden érdeme ellenére is csak erősen közepes teljesítményt nyújtott. Bár fölényesen birtokolja a szerepet, a hangja matt, az éneklése egysíkú, figurában, kinézetben jelentéktelen. Anatolij Fokanov viszont még mindig elementáris erővel hat, akinek hangján semmit nem fog az idő vasfoga! Probléma egy szál se, lehengerlően énekelt! A Lizát éneklő Lukács Gyöngyinél értetlenül álltam, mert elképzelni sem tudom, hogy ő akinek ennyire való ez a szerep, miért csak most énekli! A hangja tökéletes intenzitással szólt a drámai részekben, sötét, telített hangon, tökéletes orosz dikcióval! Több énekessel ellentétben rajta látszott, hogy valóban érti, hogy miről énekel! Picike megongást a második áriában hallottam, de az utána jövő nagyjelenetet elsöprő fölénnyel énekelte. A grófnő a még mindig szép és különleges hangú Wiedemann Bernadett volt!, remek alakítást nyújtva. Szépen énekelte Paulina szerepét Medter Viktória, de néha levegő problémák adódtak nála. Haja Zsoltot még mindig nem hallom baritonnak. A zenekart Kocsár Balázs vezényelte, óvatosan, néha lassabb tempókkal ésszetényebb csúcspont kitörésekkel.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 584652017-02-27 08:53:32
Az utolsó két Chéniért látva elmondható, hogy a két szereposztásból nyugodtan lehetett volna egyet csinálni! Farkasréti Mária, Kálnay Zsófia, Fekete Attila, Lukács Gyöngyi, Alexandru Agache énekelhette volna az összes előadást! Nem volt meggyőző Chénier Kamen Chanev, és Kálmándin is hallattszott, hogy nem érzi igazán jól magát a szerepben! Rálik Szilvia súlyos szereposztási tévedés, amiért a felelősség a szereposztás kiagyalóit terheli! Az utolsó előadáson Agache az észrevehetetlenségig utasította háttérbe a többi énekest óriási, szenzációs éneklésével!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 35082017-02-26 13:58:50
Színvonalas koncertet hallhattunk Balázs János zongoraművész és Rost Andrea előadásában a Ciffra fesztivál keretében.
   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
13:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Nagy Dóra (oboa)
Karasszon Eszter (cselló), Csuti Dávid (nagybőgő), Tóth Ágnes (fuvola), Katrin Mátyás, Nyujtó Zsanett (klarinét), Gaján Evelin (oboa), Tóth Ramóna, Losonci Luca (fagott), Csabay László, Südi Bálint, Szokola János (kürt)
Közreműködik: Szolnoki Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Hámori Máté
"Nagy Dóra oboa diplomakoncertje"
J.S. BACH: A-dúr oboa d’amore verseny, BWV 1055
DORÁTI: Öt darab oboára
IBERT: Három rövid darab
DVOŘÁK: Fúvósszerenád, Op.44

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Körmendi Johanna (hegedű)
Kovalszki Mária, Horváth Krisztina (zongora)
"Körmendi Johanna hegedű diplomakoncertje"
J.S. BACH: 2. (d-moll) hegedűpartita, BWV 1004 – 5. Chaconne
DEBUSSY: g-moll hegedű-zongora szonáta
MOZART: 5. (A-dúr) hegedűverseny, K. 219
SAINT-SAËNS: Havanaise, Op.83

19:00 : Budapest
Duna Palota

Duna Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Ligeti András
SMETANA: Az eladott menyasszony – Komédiások tánca
SOSZTAKOVICS: 9. (Esz-dúr) szimfónia, Op.70
DOHNÁNYI: Szimfonikus percek, Op.36
ENESCU: Román rapszódia (A-dúr), Op.11 No.1

19:00 : Budapest
Erkel Színház

SEREGI / DELIBES: Sylvia
Balettkomédia két felvonásban

19:00 : Budapest
MOM Kulturális Központ

Horgas Eszter - Falusi Mariann: Kék Rapszódia - Gershwin és Bernstein Amerikában

19:30 : Budapest
Nádor Terem

Hsin-Ni Liu (zongora)
CHEN MAO SHUEN: Fantasy Ballade No. 1 (2009 premiered)
Nocturnes No. 1 (1989 published, 1991 premiered)
Nocturnes No. 2 (1989 published, 1991 premiered)
Fantasy Ballade No. 2 (2009 premiered)

19:30 : Budapest
BMC, Koncertterem

Klukon Edit, Ránki Dezső (zongora)
GRIEG: Két szimfonikus darab Op.14
GRIEG: Norvég táncok Op.35.
GRIEG: Két keringő -capriccio Op.37
DEBUSSY: Hat antik felirat
DEBUSSY: Kis szvit
LISZT: Második Mefisztó keringő - a szerző saját négykezes átirata

19:45 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Olena Tokar (szoprán)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Takács-Nagy Gábor
MOZART: 1. (Esz-dúr) szimfónia, K. 16
MOZART: Ch’io mi scordi di te – koncertária, K. 505
MOZART: Bella mia fiamma, addio – koncertária, K. 528
MOZART: Un moto di gioia – koncertária, K. 579
HAYDN: Holdbéli világ – nyitány, Hob. XXVIII:7
HAYDN: 60. (C-dúr) szimfónia, Hob. I:60 („Il Distratto”)

20:00 : Budapest
Szent István Bazilika

"Orgonaestek Virágh Andrással (operaénekesekkel és hangszeres művészekkel"