vissza a cimoldalra
2018-07-19
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60964)
Momus társalgó (6347)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4053)
Társművészetek (1259)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11286)
A csapos közbeszól (95)

Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (744)
Kimernya? (2727)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (942)
A díjakról általában (1029)
Gaetano Donizetti (948)
Élő közvetítések (7303)
Udvardy Tibor (190)
Operett, mint színpadi műfaj (3639)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2807)
Erkel Színház (9443)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1442)
Franz Schmidt (3155)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (950)
Marton Éva (745)
Verdi-felvételek (539)
Balett-, és Táncművészet (5529)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Rózsika
Leírás:
Honlap:
   


Rózsika (25 hozzászólás)
 
 
Milyen zenét hallgatsz most? • 249202017-03-25 12:54:14
A hallgatás olykor nagyon beszédes tud lenni. ;)
Milyen zenét hallgatsz most? • 249142017-03-09 16:54:11
Biztos a Háry János a kedvenced Kodálytól. ;)

Emlékszel hogy bandzsított a Tanár Úr?
Franz Schmidt • 26652017-02-09 23:38:34


Prof. Dr. Franz Schmidt: Sinfonie Nr. 2 Es-Dur; komponiert: 1911–1913, UA: Wien 1913 innen letölthető mp3 formátumban.

(Dirigent: Erich Leinsdorf)


Az előző link hibás volt, kérem törölni. Köszönöm.
Franz Schmidt • 26642017-02-09 23:00:14
Prof. Dr. Franz Schmidt: Sinfonie Nr. 2 Es-Dur; komponiert: 1911–1913, UA: Wien 1913innen letölthető mp3 formátumban.

(Dirigent: Erich Leinsdorf)
Franz Schmidt • 26592017-02-07 00:36:53


Prof. Dr. Franz Schmidt: Sinfonie Nr. 2 Es-Dur; komponiert: 1911–1913, UA: Wien 1913


1. Lebhaft
2. Allegretto con variazioni

Einfach und zart
Var. I in demselben Zeitmaß
Var. II Etwas fließender
Var. III Schnell und leicht
Var. IV. Schnell (Dasselbe Zeitmaß)
Var. V. Sehr schnell
Var. VI. Langsam und ruhig
Var. VII. Sehr schnell
Var. VIII. Sehr leidenschaftlich, nicht zu schnell
Var. IX Scherzo. Sehr lebhaft
Var. X Trio. Sehr ruhig. Tempo I Scherzo

3. Finale. Langsam. Ruhig und fließend

Etwas lebhafter

Die Spieldauer beträgt ca. 50 Minuten.

Keith Anderson: SCHMIDT, F.: Symphony No. 2 / Fuga Solemnis. Begleittext zur CD mit dem Malmö Symphony Orchestra. Naxos 8.570589

Franz Schmidt • 26582017-02-07 00:31:07

Wiener Symphoniker
Musikverein Wien, Großer Saal

Julius Patzak Dirigent
Edith Farnadi Klavier

Pjotr Iljitsch Tschaikowski: Konzert für Klavier und Orchester Nr. 1 b-moll op. 23

Franz Schmidt: Symphonie Nr. 2 Es-Dur

22. November 1952



PÁR-BAJ-TÉR - Topic személyes konfliktusok rendezésére • 9112017-01-15 18:23:30
Mutatok két jó példát a szócséplésre.

Fórum - Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (smaragd, 2016-09-10 17:01:08)

710 • smaragd Előzmény 709 2017-01-13 15:15:57

„709 számú bejegyzésre:”

Minek írod le, hogy melyik számú bejegyzésre válaszolsz, amikor ott van a hozzászólásod címsorában hogy Előzmény 709? --- Hacsak, nem a szócséplés a célod?

„a zeneszerző neve, Kemény Egon”

Minek írod le még egyszer külön, teljesen feleslegesen Kemény Egon nevét, amikor a Kemény Egon fórumban vagy, és éppen róla beszélsz több hozzászóláson át? A napnál is világosabban egyértelmű, hogy „a zeneszerző neve, Kemény Egon”? --- Hacsak, nem a szócséplés a célod?

Bár ez utóbbi esetben inkább a név- és címfétised lehet a háttérben.

Most csak két példát hoztam. Számtalant lehetne mutatni, mert minden hozzászólásod 80%-ban ebből áll.

Aránytalan, és méltatlan Franz Schmidt és Kemény Egon nevét így elcsépelni. Ha élnének az érintettek kikérnék maguknak.

Még egy dolog. Folyton ügyet csinálsz abból, ha valamit véletlenül kétszer ír be valaki, de te már számtalanszor belinkelted ugyanazokat a youtube videókat, újra és újra, könyörtelenül. Az egyik ilyen az a szerencsétlenül járt Intermezzo a Notre Dame operából a F. Schmidt fórumban.
PÁR-BAJ-TÉR - Topic személyes konfliktusok rendezésére • 9062017-01-09 21:06:07
A pszichiátria is egyre fejlődik, de fórumtársi jó szándékból :-) nem teszem, nehogy bajod legyen belőle.
Franz Schmidt • 26042017-01-08 13:58:32
Franz Schmidt - Präludium D-Dur ("Halleluja")

[b]Prof. Dr. Franz Schmidt, a nagy tiszteletnek és közmegbecsülésnek örvendő pedagógus, konzervatórium igazgató, kolosszális zeneszerző (1874-1939):
Präludium D-Dur ("Halleluja")[/b]

Fiona Pollak, Seifert-Orgel
Quirinus-Münster (Neuss)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) • 6692017-01-08 13:34:08
Bilicsi Tivadar - Egy, kettő - Komáromi farsang

Kemény Egon, kétszeres Erkel Ferenc-díjas (1953, 1955) zeneszerző - Komáromi farsang

Bilicsi Tivadar - Egy, kettő - Komáromi farsang

PÁR-BAJ-TÉR - Topic személyes konfliktusok rendezésére • 9032017-01-08 13:27:29
Franz Schmidt fórum, smaragd, 2594 sz. bejegyzés, 2017-01-04 06:32:53

[i]„Ez egyébként, utánagondolva, mégiscsak csodálatos, köszönöm szépen!

Bejegyzésed szerint szinte látom magamat, amint "smaragd" nicknevemen karmester-óriásokkal, a Wiener Philharmonikerrel, a Wiener Symphonikerrel, ének- és zeneművész kiválóságokkal, Franz Schmidt bécsi zeneakadémiai tanszékvezető, igazgató majd rektor egykori tanítványaival, az életművét tisztelő osztrák ill. nemzetközi zenei nagyságokkal és a közönséggel karöltve - nem egymagam, az igaz - szembemegyek az általad említett kánonnal....:-)...

(Elnézést kérek a fent említettektől, hogy tréfás mondatomba bevontam őket.)”[/i]

Úgy látom, nem tudod abbahagyni. Ahelyett, hogy szégyenedben hallgatnál, még rá is játszol. Na ez az abszolút ... [nem írom le micsoda - nem azért mert trágár lenne vagy ilyesmi, eszemben sincs, hanem nincs értelme a minősítésnek, csak ezen a módon szeretném azt az új, alsóbb szintet jelezni, amire smaragd lépett]

Egyébként, ha már itt tartunk.

Mi értelme a Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) fórum, 660 sz. bejegyzésében, 2017-01-06 01:25:13 egy külön posztot írni arról, hogy egy téves bejegyzés is odakerült? Ha már annyira „véded” a fórumot a nem odavaló bejegyzésektől, akkor ezzel pont fordított hatást érsz el, mert ezzel a téves bejegyzés nem szűnik meg, csak eggyel több témaidegen poszt lesz ott. Ebből is látszik milyen álszent az egész tevékenységed. Ha te offolsz, az már ugye nem baj? Magamutogatás az egész.

Az alábbi üzenetet is minek másoltad be mindenhová, ha annyira véded a fórumokat az offtól?

„Ezúton köszönöm fórumtársunknak azt a nagy erőt igénylő tevékenységét, amellyel olvasói fórumainkon bejegyzéseimet, választott nicknevemet több, mint egy éve lankadatlanul népszerűsíti - kissé szokatlan, botrányosnak ható formába ugyan, de sajátos módján felkeltve ezzel az érdeklődést a fórum teljes anyaga, értékes bejegyzései iránt is -, feltehetően újabb és újabb, fantáziadús nicknevei igénybevételével, :-).”

Azt sem értem, hogy pl. minek kell minden egyes bejegyzésben leírni hogy Franz Schmidt, Dr. Franz Schmidt (és ezek variánsai, gyakran a titulusainak, címeinek felsorolásával, majd ezek méltatásokkal cifrázva) magában a Franz Schmidt fórumban? Hát róla szól a fórum, nyilván róla írsz, ha nem tünteted fel külön, hogy másról szólsz éppen.

Olyan, mintha más címeivel, érdemeivel, titulusaival a saját nevedben, a saját élvezetedre kérkednél. Nagyon fura ez az egész. Nem vagyok pszichiáter, de ez számomra betegesnek tűnik. Talán ha van itt szakember a fórumon, ezt meg tudja erősíteni.
PÁR-BAJ-TÉR - Topic személyes konfliktusok rendezésére • 8992017-01-03 07:26:11
Nem akarom a Franz Schmidt fórumot szétoffolni, ezért itt reagálok Ardelao 2587. sz. üzenetére.

Kedves Ardelao,

Nem akarom szaporítani a szót, ezért csak vázlatosan, röviden válaszolok.

1)
Jogod van, de ízléstelen mások beszélgetésébe ilyen módon belekontárkodni.

2)
„De nem magyarázkodom tovább. Egyrészt azért, mert azt semmi sem teszi szükségessé”

Én erre a mondatodra reagáltam. Azóta sem értem, miért kezdtél hosszas magyarázkodásba, anélkül hogy „nebuló” vagy „vádlott” lennél.

3)
Oké-oké, ezt mind értem. Azt viszont nem értem miért szajkózzátok folyton ezt. Nem tudok róla, hogy bárki megtiltotta, vagy megtilthatta volna ezen a fórumon a személyes vélemények megosztását, illetve a saját kútfőből való érvelést. Lehet csak nem találkoztam a tiltással, de akkor kérjétek meg a Tónit, hogy írja ki a fórum címe alá nagy betűkkel: Ebbe a fórumba csak másolni lehet, saját véleménynek vagy érveknek helye nincs.

4)
Nem eszementség az. Inkább jól kitalált dolog. Szerintem bőven lehetnél a fiam, de talán az unokám is. Valószínűleg azért próbálod „véníteni” magad, mert nagyobb tiszteletet, illetve nagyobb hitelt remélsz a szavaidnak általa.

5)
Folyton azt ecseteled, te milyen szerény vagy, mégis előállsz az alábbi kijelentéssel.

„Alig akad olyan zene, amelyet ne ismerénk.”

Egyrészt, ilyent szerény ember nem mond. Másrészt, ilyen blődség után senki sem hiszi el neked, hogy aggastyán vagy, főleg nem, hogy képben vagy egyáltalán.

6)
Na és? Nem erről volt szó. Ettől még lehet saját zenei véleményed, illetve saját zenei érved, nem? Vagy olyanja csak a hangversenyre járóknak van?

7)
Jaj Istenem... Egyre fárasztóbb. Sok pont van még?

8)
--> 7

9)
Nem bántotta smaragdot senki, ő esik pánikba minden ellenvéleménytől, illetve attól, ha nem másolni kell, hanem érvelni, saját véleményt kifejteni. Ilyenkor támad, mert más módszere nincs a helyzet kezelésére.

10)

„Nekünk van egy külföldön elismert,”

Te miért használtál többes számot? Valószínűleg azért, mert a magyar emberek, a magyarság nevében próbáltál szólni.

Mivel így fogalmaztad meg a mondatot, én is eszerint reagáltam. A magyar emberek, a magyarság büszke rá, nem akarja elvitatni az érdemeit... folytassam?

„Talán jobb lenne e kérdést nem feszegetnünk, mert nem biztos, hogy Te kerülnél ki győztesen.”

-->7

11)
Egyetértek, ne szaporítsuk tovább a szót, mert egyre nevetségsebbé teszitek magatokat. (Ld.: smaragd, Franz Schmidt fórum 2588. és 2589. poszt)
Franz Schmidt • 25862017-01-02 07:36:18
Kedves Ardelao,

„De nem magyarázkodom tovább. Egyrészt azért, mert azt semmi sem teszi szükségessé”

Én sem értem miért magyarázkodsz. Smaragddal beszélgettem és nem veled.

Mindig gyanús amikor valaki ennyire magyarázza azt a bizonyos bizonyítványt. Ami végképpen hiteltelenítette a kígyózó soraidat, az az alábbi mondat.

„Alig akad olyan zene, amelyet ne ismerénk.”

Azt is erősen fenntartásokkal kezelem ezek után, hogy te valóban hetven-valahány éves lennél.

„Tehát, ha mindenképpen személyes véleményre tartasz számot, nem szerencsés hivatkoznod a kánon szerinti meghatározásra, mert a kánon szerinti értékelés azok számára jelent iránymutatást , akik magukra hagyva eltévednének a dolgok megítélésének az útvesztőjében, azaz mindazok számára, akiknek nincs személyes véleményük .”

Éppen ez a lényeg. Smaragd szembe megy a kánonnal, mégsem tud előállni személyes véleménnyel úgy, ahogyan az általad idézett jeles személyek teszik. Fórumtársunk csak terel, olyan képet próbál festeni magáról, ami köszönő viszonyban sincs a valósággal, és ennek elfedése érdekében próbál a barátságtalan, elitkedő stílusa mögé bújni.

A 2573 sz. becsmérlő, a tőle megszokott leereszkedő stílusú, rossz színben feltüntetni próbáló bejegyzésében az alábbiakat írja.

„Rózsika (?) általánosító, semmitmondó bejegyzése itt marad, ő maga előmerészkedik-e zenei érveivel? Nem hiszem.”

Tette fel a kérdést úgy, hogy ő még egyszer sem állt elő zenei érvekkel, vagy saját, nem másolt zenei véleménnyel a Café Momus fórumaiban.

A levélváltásaink során sikerült magát teljesen hitelteleníteni, és beigazolni azt, hogy a munkássága tényleg nem más, mint másolás, és személyes meggyőződést nélkülöző, színpadias dicshimnuszéneklés.

A te munkásságoddal nincs probléma (bár tőled sem olvastunk még saját zenei gondolatokat, érveket), és smaragdéval sem lenne, ha nem kezelné az ellenvéleményeket ilyen agresszíven és becsmérlően személyeskedve úgy, hogy közben nincsenek saját gondolatai, érvei.

Saját gondolatok és érvek nélkül bárkit levehetett volna a polcról, de éppen Franz Schmidtre esett a választása. Talán azért, mert valahol olvasott róla valamit, egy elismerő okfejtést, és saját vélemény híján ezt tette magáévá, és ezt próbálja meg képviselni személyes meggyőződés nélkül. Meggyőződés nélkül pedig hiteltelen és felesleges az egész. Értelmét maximum abban látom, hogy programot, elfoglaltságot talál benne.

Végül még egy, korábban közölt, alább idézett bekezdésedre reagálok.

„Nekünk van egy külföldön elismert, Franz Schmidt nevű zeneszerzőnk, akinek az édesanyja magyar, és az anyanyelve is az volt. Büszkék lehetnénk rá, és teljes erőbevetéssel törekedhetnénk arra, hogy minél inkább ismertté tegyük őt. De mit tesz a többség? Lehetőleg igyekszik nem tudomást venni róla, vagy elvitatni az érdemeit.”

Büszkék vagyunk rá, és nem akarjuk elvitatni az érdemeit, de nem akarunk hamis érdemeket neki tulajdonítani, és hamis jelzőket ráaggatni csak azért, mert magyar gyökerei voltak. Innen indult az eszmecserénk [2567], ne essünk aránytévesztésbe, és főleg ne kezeljük az ellenvéleményeket smaragd mintájára.

További sok sikert kívánok a Franz Schmidt fórumnak!
Franz Schmidt • 25832017-01-01 15:20:01
Kedves smaragd,

Lényegtelen, hogy mit határoztál meg az első bejegyzésben, az is lényegtelen hogy mit köszöntél meg nekem [2580], minden további dolog, amit itt összehordasz a hárítás érdekében, az lényegtelen. Próbálsz kibújni az önálló zenei gondolatok közlése alól (mert talán nincsenek is), és a leereszkedő stílusoddal takarózol, ahogyan mindig is.

A tevékenységed az elejétől fogva nem tűnt hitelesnek, megalapozottnak. Sajnálom, mert őszintén örültem volna, ha önálló zenei gondolatok közlésével meg tudtad volna cáfolni ezt a benyomást. Sajnos, csak megerősítetted, és végérvényesen hiteltelenítetted magad.

Azért köszönöm ezt a néhány üzenetváltást, tanulságos volt.
Franz Schmidt • 25812017-01-01 14:06:41
Kedves smaragd,

A Franz Schmidtről szóló saját zenei érveid nem tartoznak a Franz Schmidt fórumba? Ez paradoxon.

Ameddig nem mersz, vagy nem tudsz előállni saját zenei érvekkel a Franz Schmidt nagyságát ellentmondást nem tűrő módon hirdető kijelentéseid alátámasztására, addig nem tudom komolyan venni azokat. Ameddig ez be nem következik, addig a leereszkedő stílusod is hiteltelen.

Az én személyes véleményem az, hogy Franz Schmidt középszerű zeneszerző volt. Ennek alátámasztására hozom fel azt, hogy a kánon sem tartja őt nagy zeneszerzőnek, és te ezzel a kánonnal mész szembe kijelentéseiddel. Ezért várnám azok alátámasztását saját zenei érvekkel. Ki tudja, talán még meg is tudnál győzni!
Franz Schmidt • 25792017-01-01 13:27:26
Kedves smaragd,

Én békés vagyok, de a te hangnemedet fenyegetőnek érzem. Kérlek, ne vidd el ilyen irányba a beszélgetést.

Nyitott vagyok, hátha meg tudsz győzni. Kérlek, írd le ide a saját zenei érveidet Franz Schmidt mellett.
Franz Schmidt • 25762017-01-01 12:57:53
Kedves Ardelao,

Franz Schmidtet nem tartja a kánon nagy zeneszerzőnek. Ezt nem tudják felülírni azok az elismerő mondatok, amiket néhány személytől idemásoltál.
Franz Schmidt • 25752017-01-01 12:57:16
Kedves Ardelao,

Franz Schmidtet nem tartja a kánon nagy zeneszerzőnek. Ezt nem tudják felülírni azok az elismerő mondatok, amiket néhány személytől idemásoltál.
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) • 6472016-12-30 13:02:48
Oké, ti tudjátok, de ennyi energiát befektetni értelmetlenül? Legalább valami értelmessel töltenétek fel a fórumokat. Pl. nem értem, hogy mi szükség van a Franz Schmidt fórumba bemásolgatni a Wiener Symphoniker oldaláról egyenként az ősrégi koncerteket, amikor ha valakit érdekel valami, akkor majd megnézi a Wiener Symphoniker oldalán. Mert az biztos, hogy nincs olyan ember aki innen mazsolázná ki őket.

Egyébként nincs másik nicknevem, nem írok ide évek óta.
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) • 6432016-12-30 08:08:17
Kemény Egon zenéjét szeretni és rajongani érte ízlés kérdése, de nincs egy kicsit ez is túllihegve?

Aki idetéved a Google-ből Kemény Egonra keresve, rögtön elmegy innen, mert az önmagát ismétlő, ugyanazt a végtelenségig ragozó posztok végeláthatatlan kígyózásába beleszédül, és amit innen kinyerhetett volna információt, inkább hátrahagyja.

Azért írok, mert én is így jártam, a Google-ből tévedtem ide. Megint bocs, nem akarom szabotálni sem ezt a fórumot, sem a Franz Schmidt fórumot, de ez az egész számomra nem több, mint magamutogatás a fórum gazdái részéről. Ettől nem fog senki benneteket szakértőként tisztelni, mert naphosszat összehordtok mindent rendszer és logika nélkül.
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) • 6422016-12-30 08:05:12
Kemény Egon zenéjét szeretni és rajongani érte ízlés kérdése, de nincs egy kicsit ez is túllihegve?

Aki idetéved a Google-ből Kemény Egonra keresve, rögtön elmegy innen, mert az önmagát ismétlő, ugyanazt a végtelenségig ragozó posztok végeláthatatlan kígyózásába beleszédül, és amit innen kinyerhetett volna információt, inkább hátrahagyja.

Azért írok, mert én is így jártam, a Google-ből tévedtem ide. Megint bocs, nem akarom szabotálni sem ezt a fórumot, sem a Franz Schmidt fórumot, de ez az egész számomra nem több, mint magamutogatás a fórum gazdái részéről. Ettől nem fog senki benneteket szakértőként tisztelni, mert naphosszat összehordtok mindent rendszer és logika nélkül.
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) • 6412016-12-30 08:04:40
Kemény Egon zenéjét szeretni és rajongani érte ízlés kérdése, de nincs egy kicsit ez is túllihegve?

Aki idetéved a Google-ből Kemény Egonra keresve, rögtön elmegy innen, mert az önmagát ismétlő, ugyanazt a végtelenségig ragozó posztok végeláthatatlan kígyózásába beleszédül, és amit innen kinyerhetett volna információt, inkább hátrahagyja.

Azért írok, mert én is így jártam, a Google-ből tévedtem ide. Megint bocs, nem akarom szabotálni sem ezt a fórumot, sem a Franz Schmidt fórumot, de ez az egész számomra nem több, mint magamutogatás a fórum gazdái részéről. Ettől nem fog senki benneteket szakértőként tisztelni, mert egész nap összehordtok mindent rendszer és logika nélkül.
Franz Schmidt • 25672016-12-30 07:53:15
Franz Schmidt biztosan kiváló pedagógus és jó ember volt, ezt sokfelé olvasni, de mint zeneszerző-nagyságot nem nagyon dicsérik.

„Nem volt könnyű meghoznunk ezt a döntést, mégis fel kell ismernünk „az idő jelét”: Azok a fontos személyiségek, akik a támogatásokért az elmúlt 20-30 évben felelősséggel viseltettek, most nyugdíjba vonultak. Utódaik számunkra ismeretlenek, és kétséges, hogy ezek a hölgyek és urak támogatni fognak minket.”

Személyes véleményem az, hogy Franz Schmidt középszerű zeneszerző volt, és ez a társaság csak azért jöhetett létre és működhetett pont addig, ameddig ezek az idős hölgyek és urak támogatni tudták, mert elsősorban Franz Schmidtnek, mint személy és pedagógus szólt, nem pedig a zeneszerző-nagyságnak. Ha tényleg nagy zeneszerző lett volna, akkor sokfelé játszanák rendszeresen a műveit, és sok „Franz Schmidt Társaság” működne világszerte.

Bocs, nem bántásból mondom, de nem értem miért kell ennyire sulykolni a fórum minden posztjában, hogy Franz Schmidt mekkora zeneszerző volt? Elhiszem, hogy nektek fontos a zenéje, meg sokat kaptok tőle, és teleírhattok 100 fórumot is nyugodtan, nincs semmi gond vele, de aránytévesztés „kolosszális” (és társai) jelzőt aggatni erre a jó mesteremberre.
   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Belvárosi Nagyboldogasszony Főplébánia-templom

"Orgonahangverseny"

20:30 : Budapest
Vajdahunyadvár

Mendelssohn Kamarazenekar
Művészeti vezető és közreműködik: Kováts Péter (hegedű)
MOZART: G-dúr cassazione K.63
MOZART: B-dúr hegedűverseny K.207
MOZART: D-dúr divertimento K.136
MOZART: A-dúr szimfónia K.201
20:00 : Balatonfüred
Gyógy tér

Magyar Állami Operaház Énekkara
vez.: Csiki Gábor
"OperaFüred"
Énekkari gála