vissza a cimoldalra
2018-01-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60404)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3889)
Társművészetek (1227)
Milyen zenét hallgatsz most? (24992)
Kedvenc előadók (2815)
Haladjunk tovább... (207)
Momus társalgó (6308)
Kedvenc művek (143)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11213)
A csapos közbeszól (95)

Kolonits Klára (1028)
A Porgy és Bess Magyarországon (220)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1284)
Franz Schmidt (3024)
Bánk bán (2941)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4150)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (533)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2561)
Abbado – az ember (146)
Bartók Béla (1881-1945) (200)
Bartók Béla szellemisége (264)
Erkel Színház (8774)
Bretz Gábor (117)
Élő közvetítések (6847)
Lisztről emelkedetten (884)
Kedvenc magyar operaelőadók (1023)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Toscanini
Leírás:
Honlap:
   


Toscanini (40 hozzászólás)
 
 
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 403052011-09-05 07:59:20
Lehet azt tudni, hogy ki kapott eplsz. rohamot?
Mi újság a ZAK-on és a hazai koncerttermekben? • 2062011-03-30 17:25:12
De ugye senki nem gondolja, hogy az oraado tanarok brutto 1500Ft-ja vagy a teljes statuszu oktatok brutto kb.180-200 ezer forintja okozta a problemat?!?
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 3792008-04-14 05:29:59
Kedves Fruzsi!Teljesen igaz!SAJNOS!....
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 214762008-04-14 05:04:02
Robi bacsi!Mar elBatta de rendesen!:))))
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 3592008-04-12 05:33:17
BRAVO Kelemen Zoli!!!!!!!!!!!!!!!:))
Opernglas, avagy operai távcső... • 136642007-04-04 01:04:06
Szegény Tokody Ilona....
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 162822006-06-19 15:06:23
Megint Kesselyák lesz a főzeneigazgató!Könyörgöm,valaki állítsa meg ezt az őrületet.Nem lehet igaz,hogy nincs megfelelőbb EMBER erre a posztra!!!Miért jó,ha összeomlik ez az opera???Kinek jó ez???Tényleg ilyen borzasztó a helyzet???Kik ülnek a minisztériumban???KÖNYÖRGÖM NE TEGYÉK EZT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mi a véleményetek Kesselyák Gergelyről? • 2252006-06-19 14:57:37
:)))Ez nagyon Jó!!!De a madarak azt csiripelik ebben a "meleg-ben-ről",hogy megint ez a "puhatestű" készülődik ráülni ama bizonyos nyeregre-be...szóval,hogy ő puhatestűsége lesz megint a MÁO "főfarmestere"-zeneigazgatója. Ebben az országban mindent lehetséges????????????????????Hiába,ez a korlátlan lehetőségek hazája.
Opernglas, avagy operai távcső... • 119572006-05-25 08:58:27
Teljesen jogosan reagált így!!!!!!!!!!!!
Mi a véleményetek Kesselyák Gergelyről? • 1712006-05-25 00:22:10
Kedves Robi bácsi! Claudio iménti reflektálásával tökéletesen egyet tudok érteni.Talán csak annyit tennék hozzá,hogy Kákay elburjánzása is KG lelkén szárad.Az Isten mentsen meg minket a közepes,de annál feltörekvőbb karmesterek és kórus tagok rendkívülien buta,karrierizmusától!AMEN!
Mi a véleményetek Kesselyák Gergelyről? • 1652006-05-24 01:18:55
Kedves Robi bácsi!Kesselyák Gergelyt ez a "szemét állami vezetés" emelte hatalomra,adva neki egy hatalmas lehetőséget amivel ő, -sajnos- nem tudott élni,a már Claudio által is említett okok miatt sem,meg sok más ok miatt sem.Ami pedig a
"hazug,tanulatlan,drogbárót" illeti:Nem épp Kesselyák Gergely volt az aki együtt pályázott erre a posztra vele? Nem azért mert már Miskolcon is együtt voltak? Nagyon lehetetlen,ha arra gondolok,hogy nagyon is jól ismerte "hegyi árpád jutocsát"...?Nem lehet,hogy a te általad említett jelzőket Kesselyák is ismerte Jutocsával kapcsolatban?Ha a válasz ezekre IGEN,akkor nem értem a dolgot,és tartok tőle,hogy ezzel nem vagyok egyedül.
Mi a véleményetek Kesselyák Gergelyről? • 1642006-05-24 00:37:15
Kedves Claudio!
:-)))))))...hát nem gondoltam volna,hogy igazad lesz,de legalább mi megértettük egymást! A mai világban már ez is nagy dolog.:-)
Üdvözlettel:Toscanini.
Mi a véleményetek Kesselyák Gergelyről? • 1492006-05-20 14:19:00
Kedves Claudio!
Ez a "vicc" vezeti a magyar kultúra fellegvárát az össz'művészetek templomát,Magyar Állami Operaházat...(Szerinted eddig ezt nem vették elég komolyan?)
Mi a véleményetek Kesselyák Gergelyről? • 1472006-05-20 11:29:11
"Egy igazi jellem!Hálás,tiszteli és kikéri véleményét azoknak akik e pozicióra emelték.Igéreteit mindig betartja.Mindig jó tanácsosokra hallgat.Hűséges.A végsőkig kitart azok mellett, akikkel korábban szövetkezett.Soha nem futamodig meg a problémák elől.Tökéletes vezető.Szakmailag támadhatatlan.Mindig alázatos és tanulni vágyó.Nagyszerűen és egyedien értelmezi a partitúrát,ráadásul mindent képes egyből lezongorázni.Bámulatosan olvas lapról.Rendezései is nem mindennapi egyéniségéről tanuskodnak.Műveltsége páratlan.Több nyelvet beszél folyékonyan.Elképesztően ért az ének hangokhoz,szereposztásai önmagukért beszélnek.Nagy hazai és külföldi tapasztalatok után kerűlt már a miskolci színházhoz is,ahol csak tökéletesítette tudását,ami most mindenki örömére az Ybl palotában teljesedhetett ki.Döntéseit mindig alapos és hosszas szakmai átgondolásokat követően hozza meg.Csak az számít neki,hogy minnél jobb színvonalasabb opera előadások legyenek.Mióta megválasztották,szerényen a háttérbe szórította saját vezényléseit és inkább átengedte a lehetőséget másoknak.Inkább a nálánál tapasztalatlanabb pályatársainak adott lehetőséget,hogy felzárkozhassanak hozzá.Őszinte, ha kell önfeláldozó,soha sem a saját karriere számított,hanem e csodálatos műfaj az opera felemelése,segítése,szolgálata." BRAVO!
Opernglas, avagy operai távcső... • 115202006-02-25 22:30:07
Így is lehet fogalmazni.....de minek?Ha lenne egy cseppnyi önkritikája már rég nem énekelne "kínpadon".Szerintem a legnagyobb baj,hogy egész művészi pályáját,annak őszinteségét,méltóságát kérdőjelezi meg és illúzióját rombolja.Generációk nőttek fel hallgatva és csodálva Őt.Sokunknak volt idolja.Miért kell ezt az illúziót tönkretenni,miért teszi ki magát ilyen kínos helyzeteknek?És itt nem csak a Melindára gondolok...Kár:-(
Opernglas, avagy operai távcső... • 115172006-02-25 16:13:19
- Vélemény: Tisztelt Operarajongók/Értők! Engedjék meg nekem,hogy felhívjam az Önök igen tisztelt figyelmét arra,hogy az opera egy olyan előadómüvészet amit általában ÉNEKELNI szokás.- legalábbis optimális esetben.E nemes és gyönyörű foglalatossághoz pedig elsősorban-persze sok más dolog mellett,- HANGRA van szükség.Ha viszont e kritérium MÁR csorbát szenved-az idő múlásának is köszönhetően,- egy-egy művész esetében,én úgy gondolom,hogy már NEM kéne ama világot jelentő deszkákra lépni.Ha valaki igazán őszinte,alázatos és nagy művész,akkor annak igazi nemes Úr/Úrinő módjára tudni kéne befejezni e foglalatosság ezen részét,és inkább a nevelni,okítani TANÍTANI kéne a most felnövevő ifjúságot, akik biztos vagyok benne,hogy innák minden szavukat olyan fantasztikus tudás és tapasztalat birtokában....
Opernglas, avagy operai távcső... • 114912006-02-23 00:30:33
És mit szóltok Németh Judit Vénuszához és Felber Gabriella Erzsébetjéhez?Azzal együtt,hogy egy igazi Vénuszt láttunk a színpadon,őszintén szólva,én egy kicsit többet vártam a Scala és Bayreuth után...Középen gyönyörűséges a hang,de a magasságok igen csak kívánni valót vontak maguk után.Felber Gabriella minősíthetetlen volt.
Opernglas, avagy operai távcső... • 114902006-02-23 00:16:57
Kedves Turandot! Csak sajnálhatod,hogy nem hallottad a mostani Wendler-Lukács produkciót!Azt nem tudom,hogy a tavalyi előadás milyen volt,azt viszont igen,(mivel láttam)hogy a Wendler-Bátori páros igen csak messze elmaradt a várakozásomtól.Az idei Wendler-Lukács párosítás viszont annál nagyobb élményt szerzett.De,persze izlések és pofonok...Azt viszont nyugvást mondhatom,hogy az egyik legszebb(ha nem a legszebb) előadás volt amit itt hallottam,a Bándi-Tokody kettőst is beleértve...
Opernglas, avagy operai távcső... • 114682006-02-18 23:42:31
Nagyszerű Toscat-t köszönhetünk ma Rálik Szilviának!Bár szerintem a hangja inkább illik a német repertoárhoz,gyönyörű dolgokat csinált Toscaként!Gratulálok!
Opernglas, avagy operai távcső... • 114662006-02-15 22:22:04
Volt valaki ma operába? Németh Judit volt Vénusz.
Opernglas, avagy operai távcső... • 114652006-02-15 22:19:42
:-))))...
Opernglas, avagy operai távcső... • 114622006-02-15 14:16:01
Remélhetőleg fogjuk a két Lukács nővért is együtt hallani!Innen üzenem az opera vezetőségének,hogy ez még üzletnek sem lenne rossz.Élni kéne a lehetőséggel,amíg mindketten itthon vannak...Az emberek szokták az ilyet szeretni.
Opernglas, avagy operai távcső... • 114612006-02-15 14:11:03
Ez jó...!!!!!!:)))Kedves Heiner Úr!Senkinek sincs megtiltva a karmesterek nevének ilyetén használata.:))
Opernglas, avagy operai távcső... • 114592006-02-15 12:02:51
Valóban nagyon szép este volt a tegnapi! Wendler Attila és Lukács Éva az egyik legszebb Otello és Desdemona volt akit hallottam.Úgy gondolom aki ilyen elképsztően elénekli az Otello-t,az nem csak "jó partner" mások mellett,és nagyon örűlhetünk,hogy ilyen tenor van Magyarországon...Lukács Éva egyenrangú félként szép,alázatos,gyönyörűen énekelt Desdemonát nyújtott.Úgy gondolom Lukács Gyöngyi is büszke lehet a testvérére,aki szerintem feladta a leckét az idősebb és tapasztaltabb Desdemonáknak.Fantasztikus lehet két ilyen énekes egy családban,büszkék lehetnek a szülők.Szerintem nem sok ilyen(sajnos) előadás van az Operában mostanság.Mindenkinek csak ajánlani tudom a pénteki Otello-t!
Opernglas, avagy operai távcső... • 114462006-02-10 09:49:27
Ha gondolja kedves Heiner Lajos,lehetek Celibidache vagy Karajan is...:)))Úgy gondolom a jelen helyzetbe mindegy ,hogy mi a "nevem".Ez nem azt jelenti, hogy egy percig is az általam is igen tisztelt, ama karmesterek legnagyobbikához gondolnám hasonlítani magam...Nevével meg nem kívánok "játszani".Üdvözlettel:Toscanini:-)( nem Arturo)
Opernglas, avagy operai távcső... • 114422006-02-08 23:58:40
BOOOCCSSS!!!!! Csak most olvastam el....
Opernglas, avagy operai távcső... • 114412006-02-08 23:57:21
Kedves frushena!
Szerintem pillangó nem erre a két előadásra gondolt,hanem arra amiben Molnár Levente volt a címszereplő...Vagy lehet,hogy én értem félre?
Opernglas, avagy operai távcső... • 114372006-02-08 00:24:11
Örülök Kedves Karnagy,hogy hasonlóan hallunk!
Ami a Wendler Jenufáját illeti emlékszem,hogy az egyik jelenetben ahol Ő bent állt hátúl a színpadon, mégis az Ő hangja jött át a legjobban,és nem azért mert hangos volt, hanem mert jó helyen volt...
Opernglas, avagy operai távcső... • 114342006-02-07 10:07:23
...és miért nem esik szó Bátori Éva enyhén szólva igen csak gyengécskére sikeredett Don Carlos-Erzsébetjéről,vagy mostani,hasonló színvonalú Desdemona-járól? De ha igazságosak akarunk lenni akkor a Kisvárosi sem az ő hangjára lett írva.Szerintem többek között annak a szerepnek is köszönhető,hogy olyan volt az Erzsébet és a mostani Desdemona is amilyen..."Reguta"-kódex:A Jenufa,az igen!
Opernglas, avagy operai távcső... • 114282006-02-06 23:46:25
Voltam a vasárnapi Otello-n és úgy érzem méltatlan, a többi énekessel(itt elsősorban Wendler A.ra gondolok, aki "csak" a címszerepet énekelte),hogy Bátori Éván kívűl nem esik szó senkiről.Úgy látom,hogy itt vannak maguk között kedvencek akik bármit csinálnak,bárhogy énekelnek, csodálatosak,fantasztikusak,zseniálisak nagy művészek,stb...,nekik minden el van feledve,ők tökéletesek.Vannak viszont olyanok,mint pl.Wendler A. aki bár már nyolc alkalommal igenis fantasztikus teljesítményt nyújtott mint Otello,csak mint Bátori "jó partnere" van megemlítve itt a fórumon.Én úgy gondolom,hogy a fentebb említett jelzők,most sokkal inkább Wendler Attila teljesíményére valók.
Opernglas, avagy operai távcső... • 114092006-02-03 10:35:37
Volt valaki Otello-n? Milyen volt Bátori Éva?
Opernglas, avagy operai távcső... • 114032006-01-30 22:29:08
Ki volt Don Giovanni-n a "fiatalokkal"?
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 572005-11-16 15:32:18
(Nincs ilyen sorszámú üzenet.)
Opernglas, avagy operai távcső... • 104622005-11-16 15:23:13
IGAZ!
Opernglas, avagy operai távcső... • 102812005-10-29 10:50:59
1. Sudár az előzőn is iszonyú hamis volt. 2. Évek óta ilyen hamis.3. A Petrovics is jól tudta ezt már 4 évvel ezelőtt is. Keresett is énektanárt neki, csak nem talált. A felháborító az, hogy neki még mindig adott lehetőséget, míg másokat már rég kirúgott! Mi alapján rúgott ki sokkal jobb énekeseket mint a Sudár?
Pesti Emese az előzőn tényleg jobb volt. Ő nála tényleg lehet beszélni jobb vagy rosszabb formáról Az első gyönyörűen énekelt sokkal kevesebb hibával,de tegnap is csinált nagyon jó dolgokat. Egy nagyon tehetséges szép német hang, aki még igazán most kezdi a pályáját. Ami az Elzaját illeti, nem az alulintonálás és nem a K. Wagner volt az oka, hogy nem ő énekelte a bemutatót. K. Wagner ugyanis Őt szerette volna, csak a Szinetárék nem engedték…Azóta viszont énekelt Elza-t, nagyon szépen.
Nem arról van szó, hogy mások tökéletesen énekelnek, mindenkinek vannak és lehetnek is hibái.Az a baj, hogy ha valaki évek óta sorozatban mindig iszonyú hamis.
Opernglas, avagy operai távcső... • 102692005-10-28 23:42:36
Innen üzenem Petrovics Emil tanár úrnak, hogy legyen szíves vegye a fáradságot és a bátorságot, és hallgassa meg Sudár Gyöngyvér-t Tannhäuser Erzsébetjeként! Feltehetőleg ő osztotta ki rá ezt a szerepet. Tanár Úrnak ott kellett volna ma állnia az opera főbejáratánál az előadás végén, és minden egyes embertől, bocsánatkérés közepette vissza kellett volna adnia a jegy árát.SGY. minden hangja negyed és a fél hang közti intervallummal volt alulintonálva a zenekarhoz képest,- végig. Gyöngyvérnek érdemes lenne elmenni egy jó ének tanárhoz, mert a hangja megérné, de könyörgöm, addig ne menjen színpadra! Bár nem vagyok biztos benne, hogy ez csak technikai hiba. Van egy sanda gyanúm, hogy ő ezt nem is hallja…Akkor viszont,....csak nézőként való az operába.:-(
Opernglas, avagy operai távcső... • 99812005-10-02 13:37:52
Bocsánat, de tegnap dühömben amit Bátori É. miatt éreztem- akit egyébként nagyon szeretek-, elfelejtettem említést szólni II.Fülöpöt alakító Cserhalmi F.-ről és a Főinkvizítor Szvétek L.-ról. Cserhalmi még egyszerűen éretlen az ilyen főszerepekre, bár sosem gondoltam volna, hogy egy Bátori É.-t képes lesz „leénekelni”. Ugyan is sajnos még ő is jobb volt, főleg az elején. Az mindenképp dicséretes, hogy Cserhalmi legalább próbált íveket énekelni, nem nyomni,- ha ez nem is mindig sikerült, és általában legalább átjött. A hang nem túl szép,és még nem elég egy II. Fülöp-höz. Ami a Főinkvizítort illeti, Szvétek L. viszonylag megfelelő volt,- legalábbis ebben a szerepben. Még csak annyi: nagyon remélem, hogy az új vezetőség több inteligenciával, sokkal jobb füllel,hozzáértéssel részrehajlások nélkűl, emberek életére, hangjaira sokkal érzékenyebben osztogatja ki a szerepeket!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - (Ha csak nem akarják tudatosan tönkretenni az operát, és később ezt is a külföldnek eladni, mint mindent ebben az országban.)?...
Opernglas, avagy operai távcső... • 99732005-10-02 00:36:41
Olyan Don Carlos-n voltam ma este, hogy nem bírom megállni, hogy ne szóljak egy pár szót erről az igen szomorú eseményről. Verdi operával állunk szembe, ami bizony már önmagában bizonyos kritériumokat helyez elénk amit az igen tisztelt opera vezetés (tudom ez még az előző volt) úgy látszik nem vesz figyelemre, vagy úgy is mondhatnánk, hogy fogalmuk sincs róla. Ez már azért is szomorú, mert tudomásom szerint igen nagyra voltak hozzáértésükkel. Szerintem egy operaház művészeti vezetésének minimum érteni kéne az énekhangokhoz, azok természetéhez, terhelhetőségéhez, egy –egy karakter kiválasztásához stb… De ha már ők nem törődnek Verdivel, szerepeivel, karaktereivel, az egész operával, akkor legalább a művészeknek kellene hallani, érezni, tudni, mi az amit még igen, és mi az amit nem. Hadd kezdjem a főszereplőkkel. A címszereplő valamikor sokkal jobb napokat is megélt művész, aki már ahogy mondani szokták, „megette kenyere javát”, és bizony a hang már megkopott, fáradt. Tudom, hogy a tenorképzés különösen nehéz dolog , de azért én ismerek a fiatalok körében olyanokat, akiket ki lehetett volna, vagy ki kéne, nevelni és nem engedni, hogy vidéki színházakban ( …és itt nem a vidéki operajátszást kívánom lenézni, hanem éppen ellenkezőleg. ) és mindenféle olcsó haknikkal tönkremenjenek.
Akkor talán nem kéne már nyugdíjas korú embereknek adni a fiatal szerelmes szerepét.
Aki a legjobban meglepett és elszomorított az, a Erzsébetet éneklő Bátori Éva. Egy gyönyörű hang aki pl. nagyszerű Jenufát énekelt, és tudom, hogy ezen kívül még nagyon sok mindent amit csak részben hallottam. Ezt viszont igen, és meg kell mondjam, hogy nagyon- nagy hiba volt oda adni és elvállalni ezt a szerepet. Ez a hang túl van terhelve! Nem lehet sorozatban, hosszútávon, büntetlenül, egy hegedűn (ami egyébként egy jó olasz hangszer) cselló vonóval, nagybőgő darabokat játszani. Szétmegy a hangszer. Ennek lehettünk ma szemtanúi ma este. Se magasság se mélység, se drámai erő, se királynői méltóság. De hogy is lehetne már- már nem záródó hangszalagokkal??? Szerintem Verdit egész egyszerűen nem kéne erőltetni, és csalódottan hagyni a közönséget olyan gyönyörű Jenufák után.Vashegyi úriemberhez méltóan, ahol csak lehetett visszavette a zenekart, de ezen ő sem tudott segíteni. Wiedemann B. Eboli-a kétségtelenül a legjobbnak volt mondható bár az elején nem gondoltam volna, hogy ilyen áriát fog énekelni. Szerintem a hang több helyen megtörik, bizonyos hangzóknál az orrba megy és levegős lesz, több hangszínen énekel, a magasságokat torokból, de legalább szól. Ő egyre jobb lett , bár ahhoz képest ahogy előtte be lett harangozva, nekem csalódás volt. Posa-t éneklő Busa T. –nak nagyon „hátúl” szól a hangja. Számomra így élvezhetetlen. Őt is hallottam már jobban. Tebaldo-t játszó „kislány” ,egyszerűen –szerintem-nem operai hang. A „mennyei” hang komikusnak tűnt.( Ha elgondolom, hogy valamikor ebben a házban a fiatal Marton Éva énekelt mennyei hangot…)
…És akkor a temérdek zeneietlenségekről, zenei pontatlanságról, nem is szóltam.
Opernglas, avagy operai távcső... • 99162005-09-17 16:45:37
Tovább megyek.A legutóbbi év végi opera studiós vizsgaelőadás után ahol Lukács É. Grófnőt énekelt gyönyörűen,neki kellett volna adni a Grófnő szerepét,nem pedig a Bakonyi A.-nak.
Opernglas, avagy operai távcső... • 99142005-09-17 01:36:17
A "hozzánemértés" csúcsa!
Feltételezem,hogy az elöző vezetés "műve" volt, ez a tökéletes borulás...
Hogy lehet az egy "Figaró házasságában",hogy a Grófnőnek van a leglíraibb hangja,aztán következik Suzanna majd a szerep szerint is a legfiatalabb Barbarinának van a legdrámaibb? Nem fordítva szokták ezt csinálni?
Amennyire Bakonyi Anikó be lett harangozva,akkora csalódás volt!Egyszerűen vékony és pici volt a hang ebben a szerepben,ráadásul színészileg is messze elmaradt a korábbi Grófnőktől.(mint pl.Kolonits Klári.)
Suzanna tüneményes volt,bár hangilag nem a legjobb formáját mutatta.A három szoprán közűl viszont ő volt egyedűl a "helyén". Simon Krisztina hangja kissé fáradtnak tűnt, de a figurája tetszet.Lukács Éva szépen énekelte kis áriáját,csak éppen -ahogy korábban már utaltam,- nem erre a szerepre való a hangja. Figarot játszó fiatalember nagyon tehetséges, és szép hangú,akinek sok sikert kívánok!
Busa T. szerintem jobb volt korábban Figaro-nak,mint Grófnak.A többi kisebb szereplő a helyükön és viszonylag rendben voltak.
   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

Tourte Vonósnégyes:
Varga Oszkár, Kapor Andrej (hegedű), Kurgyis András (brácsa), Virág Mátyás (cselló)
SCHUBERT: 10. (Esz-dúr) vonósnégyes, D.87
JANÁČEK: 1. vonósnégyes („Tolsztoj Kreutzer szonátája nyomán”)
MENDELSSOHN: 2. (a-moll) vonósnégyes, Op.13

11:00 : Budapest
Erkel Színház

RÁNKI GYÖRGY: Pomádé király új ruhája

11:00 : Budapest
MűPa, Fesztiválszínház

LOL
Balett-est két részben

17:00 : Budapest
BMC, Koncertterem

Budapesti Vonósok
Művészeti vezető: Botvay Károly
Házigazda: Molnár Szabolcs
Szűcs Péter (klarinét), Dömötör Máté (zongora), Liptai Enikő (hegedű), Forgó Boglárka (cselló)
MOZART: D-dúr Divertimento KV 136
RÁNKI GYÖRGY: Divertimento
VIVALDI: B-dúr versenymű hegedűre és csellóra RV. 547
SZŐNYI ERZSÉBET: Trio concertino

18:00 : Budapest
Olasz Kultúrintézet

Sofia Gülbadamova (zongora)
MÁV Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Dimitrij Yurovski
DOHNÁNYI: I. Zongoraverseny
RACHMANINOV: Szimfonikus táncok

19:00 : Budapest
MűPa, Fesztiválszínház

LOL
Balett-est két részben

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: Tosca

19:00 : Budapest
BMC, Könyvtár

"Átlátszó Hang Újzenei Fesztivál 2018)
EÖTVÖS PÉTER: Három nővér (operafilm)

19:00 : Budapest
Corvin Művelődési Ház - Erzsébetligeti Szinház

Anima Musicae Kamarazenekar
Művészeti vezető: G. Horváth László
SZERVÁNSZKY ENDRE: Szerenád
WEINER LWeiner Leó: Divertimento
DOHNÁNYI - SITKOVETSKY: Szerenád
BARTÓK: Román népi táncok

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Stefán Zsófia (fagott)
Bábel Klára (hárfa), Szokos Augustin (csembaló, orgona), Gábor-Nagy Nóra (zongora), Szilágyi Kristóf (fagott), Bánfi József (fagott), Duffek Mihály (fagott), Jánbor Anna (hegedű), Várkonyi Zsófia (hegedű), Apró Ágnes (brácsa), Szabó Zsolt (viola da gamba), Kaczander Orsolya (fuvola), Rózsa Gerda (oboa), Rumy Balázs (klarinét), Lakatos Péter (kürt), Pápai Ákos (basszusklarinét)
"Barangolás idegen kertekben" lemezbemutató hangverseny
Vivaldi, Chopin, Csajkovszkij, Monteverdi, Merula és Borne műveinek fagott átiratai

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Oboán játszik és vezényel: François Leleux
BEETHOVEN: Coriolan-nyitány, Op.62
MOZART: C-dúr oboaverseny, K. 314
SCHUBERT: 4. (c-moll) szimfónia, D. 417 („Tragikus”)

20:00 : Budapest
Budavári Mátyás-templom

Magyar Virtuózok Kamarazenekar
A mai nap
született:
1935 • Balassa Sándor, zeneszerző
1951 • Fischer Iván, karmester
elhunyt:
2014 • Claudio Abbado, karmester (sz. 1933)