vissza a cimoldalra
2017-11-19
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Momus társalgó (6255)
Milyen zenét hallgatsz most? (24979)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60134)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3855)
Társművészetek (1217)
Kedvenc művek (142)
Kedvenc előadók (2813)
Haladjunk tovább... (205)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11195)
A csapos közbeszól (94)

Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (559)
Kolonits Klára (1015)
Bartók Béla szellemisége (233)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6422)
Erkel Színház (8507)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1175)
Franz Schmidt (2953)
Verdi-felvételek (530)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2410)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (363)
Élő közvetítések (6678)
Kocsis Zoltán (640)
Operett, mint színpadi műfaj (3346)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2414)
Zenei témájú könyvek (92)
Nagy koncertek emlékezete (32)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Klára
Leírás:
Honlap:
   


Klára (346 hozzászólás)
 
Kolonits Klára • 9992017-11-17 07:37:11

Mint az imént MÁO fórumban tett bejegyzésemben említettem, nálunk már a politika és a politikusok "vannak a spájzban" - és ez mindenre és mindenkire hatással van. Ha egy művészeti intézmény - Opera, Szinház, Múzem, stb - vezetősége nem tisztán csak művészeti szempontok alapján választ, bocs a vulgáris stílusért, megette a fene az egészet! Nem mellesleg, az ilyen megalkuvó vezető/vezetőség messzemenően szégyellhetné magát,  de persze nem teszi, Miért is? Hiszen őket valaki kinevezte, megbízta, stb.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601312017-11-17 07:29:30

Én is nagyon remélem, hog nem szüntetik meg! Sajnos, nem ez lennez azz első ilyen jellegű "esemény", és valószínűleg nem is az utolsó. Ha egy országban minden ennyire átpolitizált, akkor ..... Nálunk nem az "oroszok vannak már a spájzban", hanem a politika, 


Pitti Katalin • 7922017-11-12 15:11:38

Két megjegyzés:



egy személyes élményem- amikor a gimázium első évfolyamát sikeresen befejeztük, és megkezdtük a második évfolyamot, megtudtuk, hogy az első évben tanúsított jó magaviseletünk, tanulmányi eredményünk, stb. alapján - mint valamennyi kortársunkat - felvettek bennünket a KISZ-be! Az, hogy Édesnyám a hí hallatán mejd elájult, csak színesítette a hatást. (az 1960-as évekről van szó!)



Ami Róna Viktort illeti, évekig volt Dame Margot Fontey partnere, majd szintén évekig a  Norvég Állami Balett beletmestere - nem hiszem, hogy mindezekre a KISZ tagság predesztinálta - ha egyáltalán tagja volt eme szervezetnek.


Opernglas, avagy operai távcső... • 198652017-11-12 14:57:07

Nem kell elkiabálni, még erre is sor kerülhet!


Momus társalgó • 62392017-11-11 13:01:35

Ehhez képest az ATV tegnap bemutatott - ha jó láttam - egy próbanapi kiírást, melyen Káati István az aznapi próbán szereplő darab szereplői között fel volt tüntetve! Ennyi!



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601072017-11-11 12:42:20

 És helikpoter-leszállópálya tetőn, hogy a VIP vendégek akadálytalanul és főleg láthatatlanul jöhessenek-mehessenek! A Ferenc Jóska korabeli "udvari lépcsőház" smafu volt ehhez képest!


Plácido Domingo • 6822017-11-10 13:16:34

Oké, de nem váltottak át baritomra, már pedig Simándy József erről beszélt! Ami azért nagy különbség.



Egyébként Domingo ifjabb éveiben maga is eléggé negatívan nyilatkozott azon idősödő pályatársakról, akik nem ismeték fel, mikor kell visszavonulni! Lásd: Bühne c. önéletírását. Elég lenne azt újraolvasnia!



 


Pitti Katalin • 7622017-11-10 13:09:48

Most attól jobb karmester lett, vagy rosszabb?



A mai fiatal generáció tagjai közül sokan törnek pálcát azon idősebbek felett, akik annak idején annak a bizonyos egyetlen pártnak a tagjai voltak, Vagyunk nem kevesen, akik még emlékszünk, milyen kifinomult módszerekkel terelgettek sokakat abba a bizonyos irányba, hogy "önként és dalolva" kérjék felvételüket.


Pitti Katalin • 7222017-11-07 18:24:36

Polgár Lászlót - mint minden énekest és színészt - lehet szeretni, vagy nem szeretni. DE! Miután Magyarországról eltávozott, évekig megbecsült, tisztelt és sikeres tagja volt a Zürichi Operának, ahol azért a Pereira korszakban sem, és azóta sem kispályások énekeltek!  A tubuson van fent néhány igem jó felvétel azokból az időkből, bele lehet hallgatni!



 


Momus társalgó • 61962017-11-07 15:33:44

És ez még csak a jéghegy csúcsa!  Mi van az egyéb intézményekkel? A hivatalokkal, és úgy általában az egész környező vilg nem kis részével?



Boldogult bölcsészhallgató koromban szinte midenki tudta, melyik tanársegédhez,  prof.-hoz, stb. lehetett "egyéni szóbeli vizsgára" menni! Vagy a boldogult hatvanas, hetvenes ,stb évek KISZ építőtáborai? Csak akkoriban nem nagyon mert senki megmukkanni a tárgyban.



Augias istállója -vs-Herkules


Opera DVD-k • 1972017-11-06 18:43:35

Végzet hatalma beszerezhető a Liszt Ferenc Zeneműboltban (Budapest) is, a 2008. MET  Traviata-ról DVD nem készült - legalábbis eddig nem


Erkel Színház • 84702017-10-31 15:43:23

Azt hiszem, a Meyerbeer operák részben hosszuk. részben témájuk miatt nem nagyon szerepeltek az Operaház repertoárján. (esetleg még az énekes-hiány miatt, amivel sokáig egyes Wagner művek elmaradását indokolták.) A yuotube -n sok felvétel van, elég csak Gedda, vagy Slezak nevét beütni. Meglepő, hogy egyik-másik cca 80 éves felvétel milyen jó állapotban van, és milyen csodálatos élmény lehetett akkoriban ilyen énekeseket színpadon látni- hallani!


Erkel Színház • 83982017-10-29 07:56:23

Okos felvetés, ez a kérdés már benem is megfogalmazódott néhányszor! Mikor kezdtem operába járni - és ennek több, mint fél évszáazada - az énekesek keveset mozogtak, álltak lehetőleg minél közelebb a rivaldához, úgy énekeltek. Azon pl tinédzserként jót mulattunk, hogy a szerelmi kettőst gyakran egymás mellett állva énekelték. Inkább az a kérdés merült fel bennünk, hogy hogyan lehet egy torokkal és egy hanggal az egész Operaházat beénekelni, akkoriban ugyanis a 3. emelet középső-hátsó soraiban ültünk, mert "arra futotta". Tény. akkoriban  az ÉNEKLÉS számított, mást nem is nagyon vártak el. Del Monaco volt az első, aki ki merte jelenteni, hogy már nem elég csak énekelni, játszani is  tudni kell.



Mivel operaszínpadon nem énekeltem, a hogyan látják az énekesek a karmestert kérdés sokkal később fogalmazódott meg bennem, már felnőtt fejjel, és főleg azóta, mióta a rendezések mozgalmasak lettek, a szereplők - bocs a  kifejezésért - jönnek-mennek a színpadon, és a kórus sem kötelező jelleggel a nezőtér felé fordul, mint hajdanán.



Ami a modern technikát illeti, a youtube egyik operafelvételén egy kommentelő azt írta,, hogy csalódótt, mert az énekesnek minimikrofonja volt, hiszen látszott a közeli felvételen a zsinór. Erre valaki visszaírta, hogy nem mikrofon van rajtuk, hanem füles, és azon keresztül hallják a súgót. Kérdem a tőlem szakértőbbeket, lehetséges ez? (Egy biztos, hallottam egyszer egy ötvenes évekbeli operafelvételt, Franco Corellivel. Minden mondata előtt hallatszott  a súgó - azt hiszem, a mai hallgatóság ezt már nem tolerálná!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600252017-10-28 20:46:47

Ez az egész dolog annyira szégyenletes és szégyenteljes! Ha Főzeneigazgató úr tavasztól mostanáig nem volt képes/nem akart Kollektív Szerződést kötni, akkor valami nagyon aljas és piszkos dolog van a háttérben. Miért kell a dolgozókat átszervezéssel és csoportos létszámleépítéssel fenyegetni? A MÁO nem az a hely, ahova sitty-sutty felveszünk pár (pár tucat?) pártkatonát, vagy protezsált valakit darabra! A KSZ éppen a dolgozók érdekében készül - már ha - és éppen a különleges, általánosan nem szabályozható munkahelyek, munkavégzési körülmények  teszik szükségessé! Éppen a bemutató különleges körülményei (évforduló, nemzetközi érdeklődés, stb.) adtak lehetőséget, hogy ezt a zsarolást elkövesse a dolgozókkal szemben, és ezért különösen aljas eljárás volt, amire ne legyen annyira büszke.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 599872017-10-28 10:16:40

Van még valaki, aki hisz ezeknek a vezetői nyilatkozatoknak? Ha kell Kollektív Szerződést kötni, akkor kössék meg! Nyilván nem ok nélkül találták ki ezt a szabályzó rendszert, és éppen a különleges tevékenységet ellátó, speciális munkarendben foglalkoztató munkáltatóknál kellene kötni.



Lehet, hogy bizonyos összeggel nagyobb kifizetések történtek, mint előző évben - mondja a vezetés. És mit mondanak a dolgozók? Annyira megelégedettek mégse lehetnek, ha sztrájkot kockáztatnak. Évekig dolgoztam olyan válllatnál, hol szintén gondok voltak a KSZ megkötése körül, és sztrájkok is voltak - hoggyék el nekem, nem egy népünnepély!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 599862017-10-28 10:10:37

Nem a másik rendszer ideológiáját sírom vissza, amire egyébként manapság sokan hivatkoznak, amikor megvonják az emberektől mindzt, amit éppen...



A felelős vezetés - ha van ilyen- kultúrpolitikáját hiányolom, mert az nem megy, hogy egyrészt sírunk a mai fiatalok sekélyes igényszíntjén, parciális érdeklődésén, műveltségén, stb - nem kívánt törlendő - másrészt nem mutatunk nekik mást!  Ausztria, Németország, Svájc, Franciaország, Dánia stb. szintén kapitalista, de a TV társaságok rendszeresen sugároznak opera előadásokat! Az ARTE csatornán jövő márciusig fent van a Don Carlos két héttel ezelőtti felvétele, a német és osztrák csatornákon néztük a legújabb opera primiereket, amíg a kábeltv társaságok ki nem vették és tették be a legújabb gagyit!  Ez nálunk is megoldható lenne, ha valaki akarná.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 599742017-10-27 17:47:09

A mai technikai - hangtechnikai - feltételek mellett "csak" egy dolog játszik szerepet: tartja-e kötelességének az színház - operaház - és TV vezetősége, hogy a kultúrát azokhoz is elvigye, akik nem tudják mefizetni a jegyárakat? Vagy meg tudnák, de objektív okok miatt egyszerűen nem juthatnak el egy-egy előadásra? Betegség, vidéki lakhely, stb. Mert ők is adófizető polgárok, és nekem pl. az a kényszerképzetem van, hogy az egész bagázs kormányostul, művészeti életestől, stb a MI pénzünkből kerül finanszírozásra! Boldogult tinédzser koromban még a Margitszigeti Szabadtéri Színpad előadásait is közvetítette a TV, pedig ott még a szél is fújt, susogtak a falevelek, stb! Szóval, nem volt egy MET-közvetítés minőség, de volt! Ma is lehetne,a  pl...(töröltem a hirtelen eszembe jutott csodákat!) helyett! Valamint a sok gagyi csatorna helyett kérnénk vissza az ARTE, MEZZO, csatornákat! Miközben könnyűzenei csatorna van kb. 10, ha nem még több!


Kolonits Klára • 9932017-10-27 13:59:18

Valóban! Csodálatos!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 599442017-10-25 18:01:39

Bocs, a MET-ből, Scala-ból, stb miért tudnak élőben közvetíteni? Talán az ottani vezetés kevesebbet kér ezért, vagy a társadalmi elvárásoknak megfelelően természetes egy előadás közvetítése?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 599392017-10-25 12:24:29

Pedig a "Közszolgálati televíziónak" - ha van még ilyen? -  feladata lenne a kultúra terjesztése, színházi, opera, hangverseny előadások közvetítése a sok gagyi import műsor és agresszív badarság helyett! Vagy ez már a múlt évszázad, évezred naívsága?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 599212017-10-23 11:38:57

Szerintem Ókovács éppen erre játszik - lásd 59918 bejegyzésem!


Jonas Kaufmann • 21412017-10-23 09:01:16

Igen, köszönet érte! Kár, hogy francia felirattal van, jobban szerettem volna egy németet, mert az értem. De ne legyünk telhetetlenek!



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 599182017-10-22 19:10:44

Miért kell "puccsintásnak" degradálni más dolgozók követelését? Ha jól emlékszem, a Kollektív Szerződés vezetés részéről történt egyoldalú felmondása valamikor év elején történt, és a dolgozk már augusztusban jelezték, hogy adott esetben sztrájkolni fognak! Lehet, hogy az Operaház vezetése "aki időt nyer, életet nyer" alapon húzza az időt, és éppen arra játszik, hogy az előadás elmaradása miatt várható botrány elkerülése érdekében a dolgozók meghunyászkodnak és elállnak a sztrájktól?



Azt hiszem, ez az eljárás a"sas" helyett egyre inkább a vakondok életterének színvonalára süllyed!


Jonas Kaufmann • 21392017-10-22 17:12:39

Nem csak Kaufmann felvételeit veszik le szinte azonnal, másokét is, de a ROH, illetve a Müncheni Staatsoper különösen érézékeny a kalózvideókra, meg persze a menedzser is! Ahelyett, hogy minél több felvételét kiadnák CD-n, vagy DVD-n, persze elfogadható áron.


Milyen zenét hallgatsz most? • 249762017-10-22 17:09:26

Csodálatos  a zenekari átdolgozás is, de számomra az eredeti verzió az etalon, Cziffra György vagy Fischer Annie előadásában!


Jonas Kaufmann • 21372017-10-22 12:48:27

A Tenof for the Ages egy igen rossz felvétel volt, azt még megértem, hogy törölték. Az Othello viszont nagyon jó felvétel volt. De a szerzői jogdíj, vagy mi a szösz! Sajnos, az ilyen kalóz feltöltéseket vagy rögtön le lehet - kell - venni, mert másnap, harmadnap már nincs fent. A Tenof for the Ages fent van a BBC iplayer-en az alábbicímen, de csak az UK területéb fogható (sajnos)



https://www.bbc.co.uk/iplayer/episode/b099tpby/jonas-kaufmann-tenor-for-the-ages



 



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 599112017-10-22 12:34:54

És az ezt követőekre is:



Először is, Bárány Balázs Péter, az Operaházi Dolgozók Független Szakszervezetének elnöke - tehát választott szakszervezeti tisztségviselő, ellentétben holmi kinevezett vezetőkkel. Ebben az esetben semmi jelentősége nincs annak, hogy korábban a vasútnál, a cipőfelsőrészkészítőknél, stb. dolgozott!  Nyilván letett az asztalra valamit, nami miatt erre a tiszségre megválasztották.



Másodszor, megható Ókovács úr szerénysége, mikor sashoz hasonlítja önmagát - egyébként, ha idézünk, idézzünk pontosan, "A sas nem kapdos legyek után" ez a klasszikus szöveg pontos fordítása. Tevékenysége pedig  egyáltalán nem magasröptű!



Harmadszor, de nem utolsó sorban, egy intézmébn, vállalat, stb, vezetőjének többek között az ott dolgozó munkatársak megfelelő munkafeltételeinek biztosítása is a feladata, erre szolgál többek között a KSZ - ha van. NEm véletéen, hogy a Magyarországon megtelepült multik - tisztelet a kivételnek - éppen szakszervezetet nem engednek alapítani és KSZ kötéséről sem lejet szó. Nem hiszem, hogy éppen ezt a mintát kellene átvennünk külföldről.


Élő közvetítések • 66422017-10-20 13:32:30

Kedves Cviki, köszönet az infóért!



A Tenor for the Ages élvezhetelen, hibás felvétel volt - a 17-ik perctől kb. még 20 pecig az előző 17 perc megismételt hangja  a folyamatosan továbbmenő kép és felirat mellett, szóval tényleg élvezhetetlen. Nem csoda, hogy letiltották.



A másikat megtaláltam, az eredeti időben on line le volt tiltva de most már nézhető, Sajnos, levenni nem tudom, a hanganyag mindenképpen megérné - a rendezés, stb. kicsitmorbid- legalábbis számomra.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 598852017-10-20 00:45:12

Elég szégyen, hogy ez a dolog idáig elfajult.



Kívülállóként, csak egytlen kérdésem lenne: ha a dolgozók már augusztusban !



sztrájkkal fenyegetőztek - ami nem tegnapelőtt volt - miárt nem lehetett megegyezni velük? Nem hiszem, higy jókedvükben folyamodnának ehhez az eszközhöz!


Élő közvetítések • 66402017-10-19 21:06:02

Danke, leider geht nicht.



Nicht verfügbar.


Élő közvetítések • 66382017-10-19 17:39:45

Szerencsések, akik fogni tudják! Sajnos a Digi tv kivette a kínálatból, és tudomásom szerint más kábelttv-k palettáján sem sűrűn szerepel!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 598802017-10-19 17:36:51

Ebben egyetértünk, mindenféle premiert veszélyeztetni zsarolás, erkölcstelenség. De! hónapokig Kollektív Szerződés nélkül dolgoztatni embereket sem az az erkölcsi magaslat!


Jonas Kaufmann • 21302017-10-19 13:47:21

Bocs, "mindent kétszer mond"    ez egy gépelési hiba volt.


Jonas Kaufmann • 21292017-10-19 13:46:32

"Maga mindent kétsuer mond?"  .



Bocs, egyszer volt egy kabaréjelenet, evvel a motóval - nyilván géphiba, de nem tudtam kihagyni a ziccert!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 598762017-10-19 13:24:32

Van néhány dolpg, amikre eddig elmodtuk, hogy "ilyesmi a MÁO" történelmében nem fordult elő, ez nálunk elképzelhetetlen. Na, most már ...



Ha valaki később megkérdezi, ki volt az az Ó.Sz. főzeneigazgató, az lesz az ismertetőjel, hogy alatta maradt el előadás sztrájk miatt?


Operett, mint színpadi műfaj • 32812017-10-18 12:33:35

A "hivatalos" indok ilyenkor, hogy a szövegek kissé idejétmúltak. A nem hivatalos, hogy ezért az átirásért nem kevés suskát lehet felmarkolni! Ami az egyes betétdalok elhagyását illeti, annak idején a bonvivánok, primadonnák, stb tudtak énekelni, mindeféle hangfekvésben és magasságban. Nem egyszer operaénekesek szerződtek át különféle okból (Baksay Árpád, Oszvald Gyula, éppen ők jutottak eszembe), és mikroport nélkül énekeltek. És a mai külföldi operaénekesek közül szép számmal akadnak, akik rendszeresen éneklik az operett-irodalom gyönyszemeit! K.F: Vogt, Kaufmann, René Fleming, Netrebko, stb. Beczala és Hampson pl. jövő februárban operettestet ad a MÜPA-ban. A mi mai operetteseink  - tisztelet a kivételnek - nem tudnak énekelni, és sokuknak a hangja is hagy maga után kivánnivalót! Ami a szerzői jogvédelemre vonatkozó megjegyzést illeti, az sajnos egy idő után elévül, és akkortól - ahogy mondni szokták - szabad a pálya!


Végveszélyben a komolyzene a Magyar Rádióban? • 4542017-10-18 10:09:53

Csak egy apró kérdés (persze, lehet, hogy ez csak merő kicsinyesség és szűklátókörűség) és ezt mind az adófizetők pénzéből? Miközben a minimálbér annyi, amennyi és éppen most tervezik korlátozni pl. a rákbetegek részére adható életmentő gyógyszerek, terápiák körét!



Mikor érjük el - ha valaha egyáltalán -  azt a szintet, hogy az ilyen és hasonló egyezséges, illetve peres pénzeket azok fizessék ki, akik annak idején "közreműködtek" az ilyen helyzetek,  perek stb.  kialakulásában?


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 38422017-10-17 19:10:40

Annyi minden élvezett már műemléki védettséget,  és mégis! Legfeljebb majd megszűnik a védettség.



Persze, a remény hal meg utoljára!


Marton Éva • 6902017-10-17 15:42:33

Látta valaki azokat a "programokat", vagy ez is csak szöveg, mint eddig annyi minden más?



Ami pedig Marton Éva MŰVÉSZNŐT illeti, a kisszerű emberek nehezen viselik a kritikát, egyszerűbb valakit magatartásbeli alapon leminősíteni, mint elgondolkodni azon, hogy esetleg talán egy kicsit mégis igaza van a megfogalmazott kritikában, véleményben, stb? Hiszen a Művésznő nem a protekcionizmussal és ki-kinek-a-lekötelezettje stb. összefonódásokkal tarkított itthoni körülmények között énekelte világhírűvé önmagát, hanem kőkemény megmérettetések közepette! Mai azért mégiscsak valami!


Végveszélyben a komolyzene a Magyar Rádióban? • 4482017-10-17 15:33:37

Miért is vagyunk meglepve? Ma délelőtt az orvoosi rendelő várójában kezemde került a  Demokrata c. hetilap 40. száma, melyben hosszú cikk taglalja az OSC Kossuth Lajos utcai, kb 120 éves vívótermének sorsát. Bezárás, megszűntetés, esetleg sport történeti múzeummá átalakítás lehetőségét!



Igaz, az Astoria szomszédságában, a Puskin mozi fölötti terem nyilván igen komoly (nem eszmei) értéket képvisel, a felbecsülhetetlen eszmei érték mellett, de kit érdekel ez manapság? Ez az a terem, ahol olipmiai és vilgbajnokok generációi nevelkedtek, de mivel nem foci, nincs támogatás?  És az egyetlen, még működő, Európában is ritkaságnak számító hazai vívóterem.



Maholnap Konrgold "Die tote Stadt" című művét adaptálhatjuk Budapestre?



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 598392017-10-15 14:13:52

"Mi aztán számon nem tartjuk itt senki származását, hitét, nemi identitását, társadalmi helyzetét, politikai meggyőződését "–



erre mondják, hogy a papír mindent kibír! Egyébként az egész kicsit szégyenteljes is!


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28722017-10-15 13:54:12

És a csatolt adatok alapján a nézők/hallgatók a  szolídabb árakon sem tolonganak!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 598352017-10-15 13:47:15

Nem kerestem ki a Wikipédián, de azt hiszem, Zubin Mehta a világ minden valamirevaló operaházában és hangversenytermében vezényelt, vezényel és remélhetőleg még sokáig vezényelni fog! Majd ha Ókovács úr ezek valamelyikében egy icike-picike koncertet adott, és icike-picike sikert aratott, lehet véleménye a Mesterről! Rövidebben: köhög as bolha.....


Jonas Kaufmann • 21022017-10-15 13:09:24

Bocs, mindenkinek vannak és lehetnek rosszabb napjai - elvégre az operaénekes is ember - de akinek nem rossz napja van,csak rossza hangja, azzal mi a helyzet? Vagy azzal énekeltetünk, aki aznap éppen ráér? Csak hogy legyen előadás?



Más: éppen a napokban olvastam egy interjút Komlósi Ildikóval, amelyben elmesélte, hogy R. Alagna nyílt színen ment le a Scala színpadáról, mert kevesellte a "Celeste Aida" után kapott tapsot. És most olvasom a Bayreuth-i 2018. programot, amely szerint a Lohengrinben Netrebko helyett Anja Harteros lép fel - van Isten - Lohengrint pedig Alagna énekli! Úgy látszik, a harmadik generációs Wagnereknek más nem csak Kaufmann, de K.F. Vogt sem felel meg? Na de Alagna! Mert Bayreuthban még nem énekelt?



 


Jonas Kaufmann • 20992017-10-15 11:50:02

Tegnap közvetítette a M5 TV csatorna az AIda felvételét a Scala 2015.-ik évi előadásáról, az alábbi szereposztásban:





  • Kristin Lewis (Aidan Green )

  • Chiara Isotton (Főpapnő)

  • Fabio Sartori (Radamesz)

  • Matti Salminen (Ramfisz)

  • George Gagnidze (Amonasro)

  • Carlo Colombara (A király)




  • Azer Rza-Zada (A hirnök)

  • Anita Rachvelishvili (Amnerisz)




Matti Salminen nevét ismerem, de ő már túl van a legjobb évein, Rachverisvili mind énekben, mind játékban elsőrangú. Aida még megközelytette a színvonalat. A többi.......És ez a Scala előadása volt!



 


Jonas Kaufmann • 20972017-10-15 10:47:33

Ezért nem (sem) jó, ha egy énekesnőnek karmester a férje!



Ez már több alkalommal nem vált be.


Jonas Kaufmann • 20882017-10-14 11:26:39

A teljes előadásra én is kiváncsi lennék, már a rendezés és a díszlet, stb. miatt is.



Az énekesek hangjáról - a rövid pár perces bevágások miatt -nincs véleményem. Remélem, hogy az október 19.-i ARTE közvetítés "véletlenül" valahogy felkerül a tubusra, mert az itthoni kábel TV szolgáltatók palettáján nem szerepel.


Élő közvetítések • 66262017-10-14 11:21:28

Arte: 19. Oktober 2017, 20.15 Uhr, Don Carlos, Opera National de Paris (live zeitversetzt)  Jonas Kaufmann, stb



Remélem, valaki felteszi!


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28682017-10-12 10:14:42

Lehet, hogy megköveznek, de én leginkább az érzelmet és a szerepek átélését hiányolom benne! Tiszta hangon, szépen énekel, de nekem mindig a Hoffmann meséi Olympiája jut eszembe!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 598212017-10-12 10:06:10

Jelentősen "alulképzett" vagyok matekből, bocsi a humán beállítottságomért, de fordítsa már le valaki, hogy ez szóban kifejezve mennyi Ft? És hogy aránylik kis hazánk GDP-jéhez?


Kedvenc magyar operaelőadók • 9962017-10-07 15:41:20

Megnéztem a filmet, nagyon jó összeállítás, mem kevés munkát fektethettek bele, és komoly kutatást végeztek a különféle archivumokban, többek között a MÁO és a Staatsoper archivumában is. Megható és megindító, hogy Argentinában a zenetudományi szakma a mai napig emlékszik Pataky Kálmánra, és az ottani nagy művészek között tartja számon.



Néha nem is tudjuk, mekkora értékeink voltak!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 598192017-10-07 15:35:03

Nem ért rá felvenni?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 598172017-10-06 08:09:38

Oké, ez szép és "tartalmas" -inkább kicsit zsúfolt. Reélem, lesz egyszer egy hosszabb, rendezettebb beszámoló is.



És ha a későbbiekben lesz délvidéki, stb turné, adjanak az utolsó előadás megnyitóját tartó főzeneigazgatóra valami rendes, ünnepélyesebb öltözéket!


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27622017-08-31 08:45:59
Csatlakozom! A nagy tenorok - Carusotól Björlingen, Corenán át többnyire alacsonyak és "kissé ducik" voltak.(kivétel talán Slezák, 195 cm de ő is volt kb 150 kiló) Csak az ötvenes évektől Corelli, Vinay, John Vickers, stb személyében jelentek meg az első karcsúbb, magasabb tenorok. M. del Monaco sem magasított talpú lábbelijének köszönhetően volt olyan Otello, Canio, Sámson amilyen.AKik láttuk őt Budapesten, emlékszünk. És senkit nem zavart egy Caballé, Sutherland, stb majd' kétméteres szoprán.
Sajnos, az utóbbi években előtérbe került a "kihogynézki" szempont, ami szerintem inkább ártott, mint használt. Az operában a hang, a technika, az alakítás, stb számít, nem a bel ami vagy szépségkirálynő megjelenés. De erről már írtam, kaptam is hideget-meleget.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27572017-08-30 17:43:27
Sajnos, tény, hogy bizonyos mértéket meghaladó fogyókúra nem használ -Callasnak sem tett jót a drasztikus fogyás annak idején. A manapság elterjedt erőszakos beavatkozások - gyomorszűkítés, stb hosszútávú hatása még nem ismert. És egy operaénekesnek szuflával és kondicióval is bírnia kell azt a néhány órát. De az is tény, hogy a "nagynevű" énekeseket gyakran leszálló ágban is felléptetik. A bejáratott kapcsolatrendszer, stb. ÉS persze a húzónevek megtöltik az operaházakat!
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27362017-08-28 19:52:31
Csatlakozom az előttem szólókhoz! Az opera mégiscsak attól opera, hogy szép hangú emberek csodálatos áriákat énekelnek, és remek zenekar kíséri őket. Persze, az opera varászának élvezetéhez némi fantázia is kelletik! Nem árt, ha egy énekes jól néz ki, de nem az az elsődleges szempont. Sajnos, a hollywoodi sztárokon és valóságshow-ok "edződött" korosztály már nem csak a fülével, de a szemével is hallja, nézi az operát és hasonló megjelenésű énekeseket keres. Ez nem jó irány!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 596402017-08-27 10:37:40
Bocs, az elmúlt napokban nem voltam gépközelben.
Attól, hogy valaki "jóindulatú ember", még nem biztos, hogy jó opera (színház, gyár, stb)igazgató lesz! Sőt, egyáltalán, nem biztos, hogy akármilyen vezetőnek jó lesz, ahhoz ennél kicsivel több kelletik!
Ha Ókovács úr néha meghallgatná azokat, akik ellentmondanak neki, sőt talán esetenként meg is fogadná, kevesebb hibát követne el.
Persze, sok minden írható a hiányzó gyerekszoba rovására, de könyörgöm, már nem gyerek! Az élet folyamatos tanulás, aki ezt nem érti, érzi, az reménytelen ember.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 595922017-08-20 08:14:19
Porhintés! Pályázatot írunk ki, győzzön a jobb -ez a szöveg, a kirakat. A demokrácia látszata, és a kinevezői felelősség elhárítása. Kérem szépen, mi megpályáztattuk, ez a pályázat volt a legjobb...
Ennyi!
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26552017-08-17 06:52:53
Nem Netrebko lesz az első, aki tönkreteszi a saját hangját, mert olyan szerepeket énekel, melyeket egyáltalán nem, vagy egyeseket csak évekkel később kellene énekelnie. Sajnos ma szinte "elvárás" hogy minden énekes mindenben mutassa meg magát, mert a nagy házak versenyeznek egymással, hogy ki tud minél több nagy nevet szerződtetni. Ezért szerződnek pl. 4-5 évre előre, ami tulajdonképpen szakmai szempontból tökéletes agyrém.
A lemez-ipar is megteszi a magáét! Nem ok nélkül való, hogy folyamatosan csodáljuk elmúlt korok nagy énekeseinek korai és kissé rossz minőségű felvételeit - valahogy akkoriban nem ezt a rohanó életet élték és égtek ki olyan hamar.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 595812017-08-16 17:30:28
Megvan már a jelölt kérem szépen!
Opernglas, avagy operai távcső... • 198092017-08-10 15:30:53
Ez felfogás kérdése, ebben nem muszáj egyetértenünk.
Én éppen a jó ízlés határainak a feszegetését érzem az ilyen hangi bravúrokkal - a közönség emlékezetében az előadás, az alakítás és a szerep megformálása maradjon meg, nem egy-két bravúr. Egyébként ez tiszteletlenség a bravúrra nem vágyó, vagy bravúrozni az ária jellege miatt nem tudó kollégákkal. Nem beszélve arról, hogy mi maradna az eredeti műből és meddig tartana, ha minden szereplő megtűzdelné saját dallamát némi betoldással?
De ez az én véleményem, amit nem kötelező elfogadni.
Egyébként a nekem nem tetsző hely:
https://www.youtube.com/watch?v=QnK_DH0fr2Q
1:24 - 1:25
Opernglas, avagy operai távcső... • 198072017-08-10 15:05:52
https://www.youtube.com/watch?v=QnK_DH0fr2Q
1:24-1:25

Felfogás kérdése.
Szerintem a zeneszerző darabját adják elő, nem pedig "X.Y művész vagy Z.Q.művésznő" magánszámát. Amennyiben mindenki azt és ott told bele, ahol és amit akar, háttérbe szorulnak azok a pályatársak, akik nem rendelkeznek magamutogató hajlamokkal, "csak" eléneklik az eredeti áriákat. De ez persze az én véleményem, amit nem kötelező osztani.
Palcsó Sándor • 1652017-08-10 14:57:01
Értékőrzés, értékmentés - még hozzátenném, hogy ízlésbeli nevelés.
Mindenhol azt magyarázzák, hogy "erre van igény". A közönségnek "arra van igénye", amit adnak neki. Izaura, Dallas, bugyuta sorozatok, celebek, némi trágársággal fűszerezve, amire a mai médián nevelődő ifjak azt hiszik, hogy ez a menő, és ennél maradnak. Holott lehetne, sőt, KELLENE más, nívós! Főleg, hogy a mai életmód - 10 órás munkaidő, másodállás, stb. - és színházjegy árak mellett egyre kevesebben engedhetik meg maguknak a színvonalas programokat, ha egyáltalán találnak! Kistelepülések, vidék - nem mindenki lakik Budapesten vagy színházas nagyvárosban. Valamikor a rádió és a TV - az az egy csatorna - kötelességének érezte a kulturális misszió teljesítését. Ma is van közszolgálati csatorna, de minek is?
Opernglas, avagy operai távcső... • 198052017-08-10 12:43:36
Egy dolgot azért nem értek! Másnál sem, az 'isteni" Annánál sem! Miért kell egy zseniális zeneszerző által csodálatosan megírt áriába belelopni egy oda nem írt és oda nem illő magas hangot? Csak, hogy megmutassa, hogy "neki ilyen is van"? És milyen karmester az, aki ezt eltűri? (Most ne gyertek avval, hogy bezzeg a stretta magas C-je sem Verdi, mert az már szinte hagyomány.) Nem vagyok barátja sem a húzásnak, sem a különféle betoldásoknak, csingilngiknek, mert mindkettő az eredeti mű meghamisítása.
Lásd:
https://www.youtube.com/watch?v=QnK_DH0fr2Q
Opernglas, avagy operai távcső... • 198022017-08-09 12:13:49
Miért is vagyunk meglepve? Manapság sajnos akárki rendezhet és akárki felléphet!
Pár hónapja egyeztünk meg, hogy a MET-ben mostanság fellépő "művészek" egyike-másika egy középkategóriás német, vagy bármelyik zenei kultúrával és múlttal rendelkező operában nem biztos, hogy felléphetne! Az idei bayreuthi Tannhäuser rendezésében sem értettem pár dolgot. A tavalyi Parsifal előadás pedig egyenesen botrányos volt rendezésileg. És a mai napig nem tudjuk, miért lépett vissza Andris Nelson a vezényléstől!
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26482017-08-07 12:25:22
A nyomdai átfutási időt alapul véve a tyúk előbb volt, mint a tojás! Bocs, a "kritika" már előre készen volt, csak be kellett vágni a megfelelő helyre.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 595732017-08-07 12:18:56
Ki a kottafelelős ilyenkor? Nem hiszem, hogy a helyzet magaslatán állna!

A művész előtt mindenesetre kalapot emelhetünk!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 595692017-08-06 14:58:28
Bocs, sok "tízezres német kisváros" színháza gyakran jobb színvonalon van, mint mi!

Külföldi énekest,karmestert, stb akkor szabad meghívni, ha jobb, mint az itthoniak, De akkor meg kell hívni. Középszerűt, uram bocsá rosszabbat csak azért mert külföldi, egyáltalán nem lenne szabad meghívni!
Pantheon • 20442017-08-02 11:47:34
Bocs, mivel mindannyian [b] franciák, az lenne csoda, ha nem lenne "valami franciás" bennük!
Fischer Ádám • 4872017-08-02 08:25:13
Valamikor disszidens volt a megnevezés, aztán "külföldre szakadt hazánkfia", manapság magyar származású. Én mindegyiket undorítónak tartottam és tartom ma is.

Ennél már csak az undorítóbb, ha valaki szégyelli a magyarságát, és nem vállalja, holott ide született, életének egy részét itt élte le, itt járt iskolába, stb. Ha valami miatt elment - mert nem tetszett a rendszer, vagy mert kedvezőbbek voltak a karrier-kilátások egy külföldi továbbtanulás, vagy szerződésrévén - lelke rajta. Csak azt nem rétem, miért kell világszerte szidni, ócsárolni, mindennek elmondani az itthoni állapotokat - evvel kompenzálják a haza elhagyása miatti lelkiismeret furdalást? Miközben persze esetenként nem kevés fellépti díjért hazajárogatnak?

Régebben is voltak és ma is vannak kiváló művészek, akik jelentős külföldi pályafutás után hazatértek, pl. Svéd Sándor, Ilosfalvy Róbert, Marton Éva, bocs de jelenleg Ők jutottak eszembe. És érdekes módon egyiknek sem lett kisebb a külföldi karrierje attól, hogy nem keltette rossz hírünket odakint.

Negatív példát nem hozok, mert rögtön törölnének, mindenki gondol, amit akar és akire akar.Persze, így is lesznek, akik megköveznek ezért a véleményért, de ez benne van a pakliban, ezt belekalkuláltam.
Élő közvetítések • 65122017-07-30 09:51:59
Sajnos,én sem. Remélem, előbb-utóbb valaki fellopja.
Ha másként nem,legalább részletekben!
Erkel Színház • 79752017-07-29 11:29:39
Az tény, hogy a "korabeli" fordítások a mai nyelvnek, fülnek sokszor anakronisztikusak, nehezen értelmezhetőek. Hiszen a köznapi beszélt nyelv folyamatosan változik, másrészt az is igaz, hogy a korai fordítások elsődlegesen a magyar szöveg és a zene összhangját tartották szem előtt, nem pedig a szöveg emészthetőségét. Egyébként operalibrettót,vagy oratórium szöveget fordítani a legnehezebb feladatok egyike. Istenben boldogult Keresztapám évekig énekelt az akkori Budapest Kórusban, és a többi latinos végzettségű kórustaggal közösen dolgozott a Carmina Burana elfogadható szövegű magyar fordításán. Elmondása szerint embert próbáló feladat volt.
Ami pedig Meyerbeer operáit illeti, hát nem mindennapi énekesgárda kell egy-egy művének színpadra állításához.
Egyébként akármelyik zeneszerző,vagy akár színdarab író művét állítják színpadra, mindig voltak és vannak, akiknek tetszik, és vannak, akiknek nem. Ha csak azt mutatnák be,, ami 100%-os siker, be lehetne csukni a színházakat és az operákat! (de a koncerttermeket is)
Élő közvetítések • 65102017-07-29 09:25:53
Köszönöm, de az eredmény ugyanaz! Sok minden bejött, de ez ismét csak a megszokott szöveget dobta fel. A jogvédelmet kicsit komolyabban veszik, mint mi! Ezért vetetik le a tubusról, amit valaki stikában feltöltött.
Élő közvetítések • 65052017-07-28 18:08:33
A probléma ugyanaz, mint a premier közvetítéssel a BR Klassik műsorán: Die Sendung ist nur in Deutschland, Österreich und der Schweiz verfügbar.
Plácido Domingo • 6602017-07-26 12:49:50
Na, te jóságos ég!
Pantheon • 20292017-07-26 12:46:50
Nagy formátumú énekes volt, tartsuk meg jó emlékezetünkben!
Élő közvetítések • 64962017-07-25 18:10:13
Na,ja! Ezek azok a megjegyzések, amitől az ember gutaütést kap!
Viszont: a BR Klassik Radio élőben közvetíti, éppen azt hallgatom most is. Nem ugyanaz, de a semminél több. Nagy előnye, hogy közben sok egyéb csendes foglalatosságot el lehet végezni.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 594612017-07-20 12:36:15
Az egész Eiffel-csarnok, telek-ügy stb komplexumhoz egy aprócska megjegyzés: jó néhány nagy múltú, és ezért "Belvárosban" felépült operaház és színház küszködik hasonló gonddal, a műhelyek nem férnek el, a díszletek oda- és elszállítása megoldatlan, nem beszélve a mai kor technikai felszereléseiről stb Csak hát nem mindegyik épület a MET, amelyet komplettül újjá. illetve újraépítettek. Ezért lett volna nagyon jó megtartani a Lázár utcai telket, és lett volna jó - talán még lenne?- jó megszerezni a volt pártház épületét. Sajnos, mind a politikusok, mind az egyéb döntéshozók csak az orruk hegyéig látnak, és a mai hasznot tartják szem előtt (helyesbítek, egyesek még az orruk hegyéig sem!)
Társművészetek • 11812017-07-19 09:50:02
Fordulat: Lekerült a bordó lepel a Golgotáról

Ismét egyben látható Munkácsy Mihály monumentális trilógiája Debrecenben, a Déri Múzeumban. A Golgota magyar származású amerikai tulajdonosa ugyanis úgy döntött, hogy leveteti az alkotást eltakaró leplet. Pákh Imre azért döntött most így, mert a Kúria kedvező döntést hozott abban a bírósági eljárásban, amelyet a kép további sorsával kapcsolatban indított.
Kisebb megszakításokkal két éven át takarta bordó lepel Munkácsy trilógiájának Golgota című festményét. Az alkotást a tulajdonosa takartatta el, mivel az állam a képet védetté nyilvánította így pedig sem az országból, de még a múzeumból sem lehetett kivinni. Pákh Imre, magyar származású amerikai műgyűjtő szerint az állam nem korlátozhatta volna a jogait, ezért bírósághoz fordult.


„Ha nem tudok rendelkezni azzal, ami az enyém, akkor azt ellopták. Lopott képet pedig nem illik kiállítani múzeumban”

– mondta korábban az RTL Híradónak Pákh Imre. A Golgotát az állam szerette volna megvásárolni a Nemzeti Bank Értéktár programján belül. Először úgy tűnt, hogy sikerül megállapodni: kilenc millió dollárban állapodott meg Pákh Imre és az állam.

Később az állam meggondolta magát és már csak a kialkudott összeg kétharmadát, hatmillió dollárt akart fizetni a képért. Ennyiért azonban már nem volt eladó a Golgota, így jött a kép védetté nyilvánítása és így Pákh Imre jogainak csorbítása. A gyűjtő ezután döntött, bíróságra ment, a képet pedig letakartatta. A múzeum látogatói szerint nem az a fontos, hogy mi zajlik a kép körül, hanem az, hogy most újra látható.

Pákh Imre most engedélyezte, hogy levegyék a leplet. Ez azért történhetett, mert a Kúria, a korábbi két bírósági eljárást követően, Pákh Imrének adott igazat és megállapította, hogy a gyűjtő jogainak korlátozása nem volt törvényszerű, ezért az első fokú bíróságot új eljárás lefolytatására kötelezte.
Győriványi Ráth György, karmester • 7702017-07-18 08:39:20
A Bourbonok óta tudjuk, hogy az emberek - általában - nem tanulnak a saját hibáikból, és nem felejtenek! (És ráadásul még ismét hatalomba kerülve többnyire kiteljesítik bosszújukat!)
Zenei témájú könyvek • 862017-07-15 19:19:38
Antikvárium-tippem nincs, de a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtárban megvan, kölcsönözhető.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 37752017-07-15 15:07:37
Köszönet a józan hangért és a megnyilvánulásért! Nem csak azért, mert én is kaptam véleményért hideget-meleget, hanem mert ennek tényleg a kultúra és a zene fórumának kell maradnia.
Jonas Kaufmann • 20792017-07-15 13:45:59
Ha valakit érdekel!
Ma este 22:15 órakor az M5 tv csatorna műsorán
Fidelio a Salzburgi Ünnepi Játékok felvétele!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 37572017-07-14 09:39:14
Ez a legteljesebb dilettantizmus! Csakugyan azt hiszik, hogy embereket úgy lehet variálni, cserélgetni mint a bábokat a sakktáblán?
Társművészetek • 11802017-07-14 09:31:46
Köszi a bővebb válaszért! Valóban a sok ködösítés és politikai felhang miatt ez egyre inkább hitvita. Hogy Lázár János kancellária-miniszter úr mit mond, az sajnos igen sokszor politika. Én még emlékszem, mikor éppen ő és L. Simon László akkori államtitkár (vagy miniszteri biztos? ki tudja ezt követni) állapodtak meg Pákh Imrével szóban a festmény megvételéről és a lehetséges vételárról. Aztán sajnos később változott a helyzet. Mindenesetre a Kúria újabb döntése az egész ügyet kissé más megvilágításba helyezi.
Egyébként én sem tételezem fel senkiről, hogy permanensen hazudna, de sajnos a politikai összefüggések sokszor megváltoztatják a dolgokat.

Ami a Seuso kincseket illeti, ebben sem fog soha senki teljesen tisztán látni, nyilván mindig mindenki igyekezett eltüntetni a nyomokat. Arra vonatkozó feltevések vannak, hogy eredetileg több darabból állt/kellett állnia, de az is kérdéses, hogy mennyiből és nyilván azt sem fogja soha senki kideríteni, hogy az egészet komplett elásták, vagy csak a legértékesebb darabokat. Egy biztos, annak idején már öltek ezért!
A műkincslopásokra szakosodott hivatalos szervek régóta tudják, hogy bizonyos műgyűjtői kört nem igazán érdekel a megszerzés módja és mikéntje, mert egész egyszerűen számukra a birtoklás a lényeg, és egyelőre nem áll szándékukban eladni, kiállítani, stb.
Jonas Kaufmann • 20762017-07-13 14:11:36
Bár nem tudtam olyan szépen megfogalmazni, mint Héterő, de maximálisan egyetértettem vele.
Társművészetek • 11692017-07-13 14:07:49
Bocs, úgy tudom, azért fórum, hogy különböző vélemények ütközzenek!
Nem vagy köteles velem egyetérteni, sem te, sem azok, akiknek a nevében a királyi többest használod. Csak azt írtam, hogy kiviheti, mert a sajátja. Az, hogy mikor és mennyiért vette, számlával igazolt adat. Egy műtárgy értéke a legkülönbözőbb okok és tényezők miatt bármikor megváltozhat, erről a műkereskedők, galéria tulajdonosok tudnának mesélni! Az is biztos, hogy a 3 festmény együtt komoly eszmei értéket képvisel!
Aki valamit el akar adni, megszabja a vételárat, a vevő fizet, vagy alkuszik. Itt az első szóbeli megállapodás után jött a "sokalljuk az árat, adja olcsóbban", ami már kissé cinkes, de lehet alku kezdete. De ezt követően egyoldalúan bemocskolni az eladót, és végül zár alá venni más ember tulajdonát, ezt civilizált országban lopásnak hívják.
Nem mondom, hogy csak a Magyar Állam hibás, de hatalmi helyzetével visszaélve elkövetett egy-két vitatható dolgot. Az, hogy Pákh Imre a három festmény együttes elhelyezésével kicsit felértékelte a képet, csak feltevés. Nem biztos, hogy teljesen erkölcsös, de ennél nagyobb hibát egyetlen állami szerv se kövessen el.Egyébként egyikünk sincs abban a helyzetben, hogy ezt az egész ügyet átlássa és helyesen megítélje, mert túl sok benne a politika és a dezinformáció. (ahogy a SEUSO kincsek esetén is, bármennyire örömteli, hogy hazakerültek)
Opernglas, avagy operai távcső... • 197602017-07-12 17:49:11
Örülök, hogy mégis itt van köztünk.Üdv a fedélzeten!
A Carmen-t már hallgatom.
Bánk bán • 28762017-07-12 16:41:39
Szüleim és Nagyszüleim elbeszéléséből tudom, hogy Palló Imre baritonban ragyogó Bánk bán volt, de a későbbiekben vissza-tenorosított Bánk bánt is kiváló énekesek kiválóan énekelték. Nem a hangfekvésen és az énekesen múlnak a dolgok, manapság a rendezők és díszlettetvezők koncepciói teszik tönkre a darabokat (tisztelet a kivételnek)
Ami az x+1-ik átdolgozást illeti, csak szegény szereplők tudják észben tartani, hogy aznap este éppen melyik verzióban lépnek fel!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 593942017-07-12 16:29:04
Bájos mentalitás, hogy mindig mindenhol minden áremelést a külföldi magasabb árakkal indokolnak! Szeretnék látni végre egy béremelésre vonatkozó törekvést. mert ugye külföldön a bérek is lényegesen magasabbak!
Már néhányszor leírtam/leírtuk, hogy semmiféle ösztönzés nincs a közönség megnyerésére és a jegyeladások növelésére, mert állambácsi mindent fizet. A külföldi csoportok, akiket szervezetten behoznak, megtöltik a fél nézőteret, akkor is, ha egyébként csak wellness-hétvégére jönnek Budapestre. Aki meg igazi operalátogató, az azért jön ide családosul, mert egy bécsi, berlini, müncheni, stb belépőjegy áráért az egész család operába mehet.
A hazai közönség zöme pedig a jelenlegi árakra nem fizetőképes! Arról nem is beszélve, hogy a mai 10 órás munkanap után kinek van kedve, energiája színházba,operába menni?
Azt ki lehet jelenteni, hogy szeretni nem kell, de ugye állambácsi a sok-sok magyar ember által befizetett adóból - vagyis a mi pénzünkből - tartja fenn az Operaházat és az Erkelt is, tehát a dolog "kissé" etikátlan.
(Remélem, ezt a pár sort nem tekinti senki kirekesztőnek,lázítónak, stb.és nem gyomlálja ki, mint egy másik topicba tett bejegyzésemet kb 20 másikkal együtt!)
Jonas Kaufmann • 20682017-07-11 15:24:35
Köszönök minden kapcsolatos véleményt, hozzászólást, még a kigyomláltakat is - bár nem egészen értem, ki és milyen alapon gyomlál.
Éppen azért vetettem fel a kérdést, hogy mitől lesz jobb vagy rosszabb zeneszerző (színész, énekes, festő, stb) valaki a legintimebb tulajdonságai alapján. És módfelett gusztustalannak, mondhatni undorítónak tartom ennek akár jelenlegi, akár - mint az ominózus cikkben - múltbeli felemlegetését!
Társművészetek • 11562017-07-10 14:02:57
"vitte is volna ki az országból" - bocsi, saját tulajdona, miért ne vihette volna ki? Az, hogy a más ember - igazoltan, számlával igazoltan pénzért vett - saját tulajdonát az állam védelem alá helyezi, és nem engedi kivinni, a lopás finomított változata! Egyébként a tulajdonos előéletének vitatott részletei csak az után kerültek előtérbe, hogy nem volt hajlandó a korábban 2 hivatalos, megbízott egyénnel - miniszterrel illetve miniszteri biztossal - egyeztetett és elfogadott vételárból engedni, csak azért, mert valaki ezt kitalálta? Én ezt a magyar szervek részéről sokkal erkölcstelenebbnek tartom. Nem vagyok műtörténész, a képek művészi értékéről nem tudok nyilatkozni, de csak azért aláígérni és szó szerint zár alá vetni, mert állambácsi hatalmi pozícióban van, finoman szólva is erkölcstelen.
Ami pedig a jelenlegi tulajdonos vitatott előéletét, műgyűjtői tevékenységét illeti, ezen az alapon jó néhány honfitársunk fennakadna egy ilyen rostán, maximum a műgyűjtői tevékenység kritérium helyett vállalkozói tevékenység kerülne szemrevételezésre.
Egyébként mindhárom felvetett kritériummal egyetértek. Nagy presztízs veszteség lesz,ha végül valamelyik nemzetközi bíróság elmeszeli a Magyar Államot!
Élő közvetítések • 64482017-07-10 11:12:19
Talált, süllyedt. Köszönöm!
Egyébként elsősorban Harteros és Zeppenfeld miatt fentem rá a fogamat, bennük nem is csalódtam. Harteros önmagát felülmúlóan énekelt és játszott, szerepformálása kitűnő. Pankratova is nagyon jó, brá nem tudom, hogyan tudott felállni sz egyes felvonások végén. KFV borzalmas, semmi szerepformálás,- ha csak a néha kissé kidülledő szemeit nem tekintjük annak - csak felénekelte az egészet, és ahhoz képest, hogy ifjabb éveiben nagyzenekarban kürtön játszott, időnként meglepően kevés szuflája volt.
A rendezés szerintem is borzalmas, ha valaki érti, mit kerestek azok a félpucér amazonok kis nyilaikkal a nyitány alatt, illetve a 2. felvonásban végig, magyarázza el nekem kérem! Nem beszélve a földön fetrengő bizonytalan alakokról, akik szintén elég érdekes mozdulatokkal fűszerezték a történéseket!
Opernglas, avagy operai távcső... • 197492017-07-09 21:06:42
De igen!


Élő közvetítések • 64442017-07-09 18:36:52
Sajnos az sem!
Egyértelmű : Dieses Video ist in Ihrem Land nicht verfügbar.
sorry!
Jonas Kaufmann • 20192017-07-09 18:20:35
Kedves Gábor! Első körben köszönöm az egyetértést. Második körben nem csak Kaufmann-, hanem általában zenerajongó és több évtizedes múltú opera-és hangversenylátogató vagyok. A mi időnkben (a 7-ik X környékén járok) is voltak művészek, énekesek, színészek, balett-táncosok, karmesterek,stb. akikről tudni lehetett, hogy "mások". De nem proccoltak vele, nem tüntettek, és nem hivatkoztak rá, ha egy szerepel, rendezéssel, bármivel nem arattak osztatlan sikert. Az idézett cikk önmagában felháborított, miért kell egy zeneszerző, költő, bármilyen alkotóművész privát szférájába beletalpalni, és nyilvánosan megszellőztetni? Egyáltalán, miért is téma ez manapság?!


Társművészetek • 11522017-07-09 16:18:10
Én még a letakarás előtt láttam a 3 Munkácsy-t Debrecenben. Grandiózus látvány, elmondhatatlan élmény volt. Láttam idős embereket, akik a terem bejáratától szó szerint térden csúszva közelítették meg, mint egy oltárképet. A mindenkori magyar kormányok szégyene, hogy a Golgota megvásárlására nem képesek - az, hogy nincs pénz, mese habbal. Mint gyakorló háziasszony és családanya pontosan tudom, hogy arra van pénze a családnak, amire akarjuk, csak közös akarat kell, és persze adott esetben egy kicsit spórolni kell. Egész egyszerűen erre nincs politikai akarat. Talán egy fél stadionnal kevesebbet kellene építeni!
Élő közvetítések • 64402017-07-09 15:56:54
Sokért nem adnám, de sajnos az Arte én TV szolgáltatóm kínálatában nem szerepel, interneten pedig - mint országon kívüli - nem tudom fogni! Marad az a pár részlet, ami a tubuson fent van!
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28682017-07-09 15:45:16
És legközelebb viszonzásul a székesfehérvári polgármester lép fel Érsekújvárban?
Jonas Kaufmann • 20172017-07-09 15:40:00
Ettől a bejegyzéstől kezdve folyamatosan nem értek valamit, (félreértések elkerülése végett nem Csiki Gáborral van bajom). mit akart a vonatkozó cikk szerzője mondani? Jobb zeneszerző lesz valaki attól, hogy meleg, vagy rosszabb? Egyáltalán, mi közöm van nekem, mint hallgatónak a művész magánéletéhez, szexuális irányultságához? Nem ezért tetszik a zenéje, mert... és nem azért nem tetszik, mert...
Én az egész cikket helytelennek, sőt gusztustalannak tartom, éppen olyan provokatív jellege van, mint ennek a magamutogató felvonulásnak, ahova egyébként a másságukat normálisan megélő, megélni akaró emberek sose mennének ki!
Az, hogy a ROH szolidáris valamivel, az a színház ügye, Kaufmann "bevállalása" az ő ügye, hogy slusszpoénnak a cikk végére tették, az pedig a cikkíró észbeli állapotának az ügye. Lehet, hogy sugallni akart valamit, vagy csak növelni az érdeklődést - engem Kaufmann a színpadon, vagy a koncert teremben érdekel, és ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy igen vagy nem! (egyébként 3 gyermekes családapa, ha valaki nem tudná)
A MÁO korszakos jelentőségű énekesei és karmesterei is a művészi teljesítményükkel tűntek ki, és nem esetleges másságukkal, ami az akkori "boldog békeidőkben" egyáltalán nem volt téma! És ma sem kellene annak lennie!
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:00 : Budapest
MOM Kulturális Központ

"A hangszerek világa" – MVM Koncertek
Vigh Andrea hangszerbemutató koncertje gyerekeknek

11:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Nyíregyházi Cantemus Vegyeskar (karigazgató: Szabó Soma)
Budafoki Dohnányi Zenekar
Előad és vezényel: Hollerung Gábor
"Vokális univerzum"
KODÁLY: Liszt Ferenchez
KODÁLY: Akik mindig elkésnek
KODÁLY: Öregek
KODÁLY: Jézus és a kufárok
KODÁLY: Mátrai képek

11:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Várjon Dénes, Roman Rabinovich (zongora)
Veronika Eberle (hegedű), Perényi Miklós, Marie-Elisabeth Hecker (cselló)
Escher Vonósnégyes:
Adam Barnett-Hart, Danbi Um (hegedű), Pierre Lapointe (brácsa), Brook Speltz (cselló)
"kamara.hu/4"
A Zeneakadémia Kamarazenei Fesztiválja
SCHUMANN: Fantáziadarabok, Op.88
SOSZTAKOVICS: 9. (Esz-dúr) vonósnégyes, Op. 117
SCHUMANN: Meseképek, Op.113
SMETANA: g-moll zongoratrió, Op.15

11:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

"Énekeljen mindenki!"
KODÁLY: Háry János

11:00 : Budapest
Erkel Színház

MOZART: Parázsfuvolácska

17:00 : Budapest
BFZ Székház

Bodó Antónia, Illési Erika, Molnár Noémi, Nagy Gabriella (hegedű),
Gálfi Csaba, Juhász Barna, Yamamoto Nao (brácsa), Kertész György,
Mód Orsolya (cselló), Jóföldi Anett (fuvola), Szitka Rudolf (klarinét),
Polónyi Ágnes (hárfa), Teraszova Brigitta (zongora)
"Vasárnapi Kamarazene"
ENESCU: F-dúr hangversenydarab brácsára és zongorára
MOZART: A-dúr klarinétkvintett, K.581
BAC: Elegiac Trio
DVOŘÁK: Esz-dúr vonósnégyes, Op.51, No.10

18:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Juhász István (tenorharsona), Veér Mátyás (basszusharsona)
Kodály Filharmonikusok Debrecen
Vezényel: Dobszay-Meskó Ilona
KODÁLY: Galántai táncok
HIDAS: Florida - kettősverseny
LAJTHA: VI. szimfónia, Op.61

18:00 : Budapest
FUGA Budapesti Építészeti Központ

Környei Miklós (gitár), Pregun Tamás (zongora)
BEETHOVEN: G-dúr szonáta (Op.49, No.2)
TÁRREGA: Traviata fantázia
RODRIGO: Concierto de Aranjuez
RAHMANYINOV: Etudes-Tableaux (Op.33)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Simon Izabella, Várjon Dénes (zongora)
Megyesi Zoltán (tenor), Muriel Cantoreggi (hegedű), Kim Kashkashian (brácsa), Perényi Miklós (cselló)
Klenyán Csaba (klarinét), Radovan Vlatković (kürt)
Escher Vonósnégyes:
Adam Barnett-Hart, Danbi Um (hegedű), Pierre Lapointe (brácsa), Brook Speltz (cselló)
"kamara.hu/5"
A Zeneakadémia Kamarazenei Fesztiválja
BRAHMS: Változatok egy Schumann-témára, Op.23
SCHUMANN: A költő szerelme, Op.48
WOLF: Olasz szerenád
DOHNÁNYI: C-dúr szextett, Op.37

19:00 : Budapest
Erkel Színház

ROSSINI: Olasz nő Algírban

19:00 : Budapest
MűPa, Fesztivál Színház

"Cimbalom és tárogató, hagyomány és megújulás"

19:00 : Budapest
Marczibányi Téri Művelődési Központ

Kemény Krisztina és tanítványai (gordonka)
Fauré, Glazunov, Popper, Klengel, Csajkovszkij és Dvořák művei

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Solymári Tímea (gitár)

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Musica Nostra Nőikar, Szekér Bernadett (zongora)
vez.: Mindszenty Zsuzsánna
Meláth Andrea (mezzoszoprán), Szabó Ferenc János (zongora)
Vass Lajos Kamarakórus, Baja Mónika (zongora)
vez.: Darázsdi Zita és Somos Csaba
Kolonits Klára, Megyesi Schwartz Lúcia (ének)
Budapesti Monteverdi Kórus
Erdődy Kamarazenekar (koncertmester: Szefcsik Zsolt)
vez.: Kollár Éva
"A KÓTA ünnepi hangversenye Orbán György 70. születésnapja alkalmából"
ORBÁN GYÖRGY: Missa sexta
ORBÁN GYÖRGY: Kilenc dal Weöres Sándor verseire
ORBÁN GYÖRGY: Prédikátor-ének
ORBÁN GYÖRGY: Liber scriptus
ORBÁN GYÖRGY: Tószunnyadó
ORBÁN GYÖRGY: Zsoltárváltozat
ORBÁN GYÖRGY: Tavaszi szél
ORBÁN GYÖRGY: Stabat Mater
10:00 : Tatabánya
A Vértes Agorája

Tatai Ütőegyüttes:
Májer Dániel, Wéber Péter, Molnár Szabolcs
Szerkesztő, műsorvezető: Ocskai Gabriella
"Ráhangoló"
A mai nap
született:
1921 • Anda Géza, zongorista († 1976)
1928 • Pernye András, zenetörténész, zenekritikus († 1980)
1944 • Agnes Baltsa, énekes
elhunyt:
1828 • Franz Schubert, zeneszerző (sz. 1797)