vissza a cimoldalra
2018-05-25
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60800)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3983)
Társművészetek (1254)
Momus társalgó (6334)
Milyen zenét hallgatsz most? (24996)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11275)
A csapos közbeszól (95)

Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1407)
Franz Schmidt (3127)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (577)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2527)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4274)
Simándy József - az örök tenor (536)
Élő közvetítések (7195)
Momus-játék (5488)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2731)
Kolonits Klára (1066)
Jonas Kaufmann (2255)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (842)
Operett, mint színpadi műfaj (3604)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (711)
Udvardy Tibor (185)
Miller Lajos (60)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: gezakadocsa
Leírás:
Honlap:
   


gezakadocsa (49 hozzászólás)
 
 
Momus-játék • 54812018-05-18 16:35:17

Hogy ne legyen olyan sima a Trisztán-kérdés, leírom a saját tapasztalatomat. Anthes Györgyre tippeltem (igazából Georg Anthes), aki átvette Buriantól ezt a szerepet. Ez biztos, amint az is, hogy Burian a bemutató utáni szezon végén "elszökött" Bp-ről, ahogy egy helyen írják, s arról is van korablei kritika, hogy Burian olaszul (tehát nem magyarul és nem is németül) énekelte itt ezt akkor. Hogy Anthes magyarul énekelte, azt én is csak azzal tudom altámasztani, hogy ismert, hogy sok szerepet magyarul énekelt (derűt keltő rossz kiejtéssel állítólag), mint a módosított megfejtés embere. Az pedig biztos, hogy hamarabb énekelt Trisztán Bp-en, mint utóbbi. 


Momus-játék • 54682018-04-24 17:23:15

Nekem nincs meg a Falstaff se lemezen, sem a partitúrája, de a google alapján meg lehet nézni a teljes librettót olaszul, s aszerint Fenton csak Ford után szerepel, bár kétségtelenül ugyanabban a jelenetben, tehát lehet, hogy ténylegesen a színpadon, mivel többen  egyszerre jönnek be, nemcsak ők ketten, lehet, hogy Fordot lehet hallani utolsóként köztük. Szeretném azonban azt is tudni, hogy az általam írt másik variáció miért nem jó, mivel a tündérkirálynő egyértelműen csak a 3. fölvonásban szerepel, s nemcsak a librettóban olvasható, de youtube-on meg is található videó-fölvételen az ő egyszemélyben előadott áriája: Erriam sotto  la luna... Tudom, hogy nem kötelező az ilyen hozzászólásokra a válasz, de az Anthes Györggyel kapcsolatban -5461.sz.a.- régen föltett kérdésemmel kapcsolatban sem lettem okosabb.


Momus-játék • 54612018-04-18 18:09:43

Hogy a Parsifal jó válasz, arra -utólag- gyorsan rájöttem, mivel bennem csak a legendás Reiner Frigyes-féle első előadás maradt meg, amiről tudtam, hogy A.Gy. volt a címszereplő, s nem gondoltam arrra, hogy az nem az OH-ban ment. Ezzel szemben  kérdezem, hogy az általam írt A bolygó hollandi miért nem jó? Magam ugyanis ennek bp-i OH-i történetéről olyan fölsorolást találtam valahol, ahol a háborúig az összes előadás főszerepolőit megemlítik, s A.Gy. csak rendezője volt az egyik előadásnak, de egyszer sem énekelte eszerint ott a főszerepet. Ha ez így van, járna a pont, ha nem, érdekelne, hogy mikor énekelte az OH-ban ezt. Egyúttal az is, hogy jól láttam-e, hogy a IV.2-i (rádióhírmondós opera) kérdésre nem jár pont a Bánk bán után?


Momus-játék • 54352018-03-12 22:53:33

Nem tudom  igazolni, hogy a Scalában szerepelt-e vele, de ott is játszották elég hamar az eredetileg nem ott bemutatott Semiramist, aminek címszerepét Rossini az általam megfejtésként írt első feleségének (I. Colbran) írta, aki az ősbemutatón biztosan énekelte, s az is tény, hogy hamarabb volt nagyon híres és befutott, mint Rossini felesége, s más Rossini-operákban is énekelt címszerepet, de a Scala műsorrendjének és szereposztásainak kutatása kívül esik nemcsak a szabadidőm, de érdeklődési köröm keretein is...


Momus-játék • 54272018-02-28 16:58:23

Magam is hamar rájöttem, hogy Einsteinék nem megfelelő válasz, de mivel ezt egyértelműnek láttam, sok másnál pedig hiába kereskedtem, nem írtam be semmit, gondolva, hogy van helyes válasz, s senki nem jelzett semmit és a kérdést sem korrigálták. Figyelmet érdemel azonban, hogy Galileiék majdnem megfeleltek a kérdésnek.


Momus-játék • 54142018-02-09 18:12:56

Talán segít: a youtube-on beütni: schubert stabat mater d.175. - és elsőként meg fog jelenni, 6:10-cel, s az is a címében van, hogy g-moll. Megjelenik a másik is, ha csak schubert stabat matert írunk be, de az f-moll, D.383. és csaknem 40 perces mű - ez a Klpostock-féle német szövegű. Ha a g-moll-ban írtat hallgatjuk, s ha nem elég egyértelműen kivehető a latin szöveg, elő kell venni a latin szöveget (a google-ban is megvan), s amellett kell követni az éneket, s teljesen egyértelmű. Amúgy ha a google-ból a schubert stabat matert beütjük, kicsit lejjebb, de még az első oldalon szerepel a D.175 is, a Carus Verlag kottakiadványaként, s annak a kísérő szövegében az első sorban írják is, hogy ez a latin nyelvű stabat matere schubertnek.


Momus-játék • 54112018-02-08 19:39:08

Ezek szerint Kodály hazájában pl. népdalföldolgozás sem lehetne megfelelő válasz hasonló esetben. Mellesleg én mindhárom szóbajöhető személyt megjelöltem, s még arra is kitértem, hogy a szakirodalom szerint közülük ki a legáltalánosabban elfogadott szerző. Akinek ennyi jó kevés... 


Momus-játék • 54092018-02-07 16:34:45

Szeretném tudni, holgy az általam írt válasz, mely a kérdés minden elemére részletesen kitér, s vers, nyelv, mű, szerzők, minden megfelel, miért nem jó? Még azt is leírtam, hogy Schubertnek melyik Stabat Matere felel meg a kérdésnek, s melyik miért nem. Mindkét általam írt mű meghallgatható a youtube-on is, latinul természetesen. (Először az Ave Mariára golndoltam, de az nem felel meg Schubertnél a kérdésnek.) 


Momus-játék • 53982018-01-22 19:44:44

Nincs igazán tétje, de szerintem is el kellene fogadni azokat a triókat, amiben van zongora és Wilhelm Müller versére készült. Így pl. az előttem szólóval is egyetértek, miként magam is részletresen leírtam az általa meg is jelölt Schubert-mű összetevőit és a hangszervariációkat is, amiben  azonban a zongora az egyetlen következetes része a műnek.


Momus-játék • 53802018-01-02 22:04:55

Csak mint megjegyzést írom, hogy magam Kmenttre nem gondoltam, de az nagy kérdés, hogy ki mennyire népszerű, ellenben szerintem a világhírneve aligha vitatható. Hamarjában: Salzburgban énekelt Mozartot, Bayreuthban Wagnert, Bécsben sok mindent, több "nagyágyúval" Richard Strausst, de szerepelt a Bécsi Staatsoper 1955-ös újranyitásánál is a Fidelioban (Jaquino volt, ahol Dermota fantasztikus Florestan) Böhm alatt, de szólista volt a Kilencedik szimfóniában Klemperernél (Philh.Zkr., EMI) és Karajannál is (utóbbinál a Bécsi Szimf. mellett és  62-ben (DG) a berliniekkel is).


Momus-játék • 53772018-01-02 16:45:12

A tegnapi föladványhoz: nem vitatom R. Taubert, de szerintem az általam írt Anton Dermota is jó. Szerintem se tenormivoltához, sem  nagyságához  nem férhet kétség, s egyike volt a leghűségesebb és legtovább működő bécsi operatagoknak. Nekem is megvan az a lemez, amin a bécsiekkel Alfrédot énekel (C.Krauss a karmester), de az, hogy Eisensteint is énekelte, megtalálható az allmusic.com/artist/anton-dermota.../biography oldalon,  a cikk negyedik bekezdésében. 



 


Momus-játék • 53742017-12-19 19:24:01

A Karajan-Kodály-féle megoldással nem vitatkozom, csak megjegyzem, hogy a Háry-Intermezzót kétszer is fölvette még a Philharmonia zenekarral, én ebből következtettem arra, hogy legalább hatszor elő is adta, míg a Psalmusnak egy fölvételét láttam, "ritka"-ként megjelölve.


Kimernya? • 26042017-12-10 14:27:08

Nem szól a rejtvény-zene! Nem látszik az időtartama (és a régieké) sem!


Momus-játék • 53232017-09-07 16:24:16
Szerintem pedig az előző hozzászólás bár helytálló, az általam írt A hallgatag asszonyra (R. Strauss) még inkább áll, hogy igenis megfelel a kérdésnek.
Momus-játék • 53102017-07-26 15:16:55
Csak kérdezem, hogy végülis A Rajna kincse után kaptam meg a pontot vagy pedig Liszt Férfikari miséje után, ami ugyebár azonosítható a Szekszárdi misével, csak én az eredeti címét írtam be. (Két változata van, s másodszorra lett belőle "Szekszárdi" - közben eltelt több mint 20 év,s hogy bonyolultabb legyen a dolog, Albach atyának szólt az első változat ajánlása, akkor, amikor III. Napóleon még nem volt III. Napóleon... - Lásd Szabolcsi B. - Tóth A. Zenei lexikon ((1965.)), II. kötet 475.oldal és J. Milstejn: Liszt ((Zeneműkiadó, 1965.)) II. kötet 918.oldal., de a Wikipédia ((elnézést az előbbi szerzőktől, hogy melléjük írom a világhálót!)) Szekszárdi mise címszava is megerősíti mindezt.)
Momus-játék • 53052017-07-25 16:32:34
Én is reklamálok, mivel magam is A Rajna kincsét írtam, pontosan az egyik hozzászólásban is hivatkozott interjút akartam ezzel kapcsolatban megemlíteni, mivel ott nemcsak azt mondta el, hogy Loget sosem énekelte és nem is bánja, hanem azt is, hogy az A bolygó hollandiban viszont föllépett, igaz külföldön, de szerintem a kérdés igenis egyértelmű, de úgy, hogy nem tartalmazza azt, hogy csak a bp-i operaházi szerepléseire vonatkozik. A pesti műsorra utalás csak kisegítő megjegyzésként értelmezhető - a jelek szerint a kisegítés (mint oly sokszor az életben) visszafelé sült el.
Kimernya? • 24412017-06-24 08:57:34
Tettem még egy kísérletet, az eredmény ugyanaz. Ezennel föladom, megjegyezve, hogy sok nagyszerű zenét lehetne beírni, ahol van ilyen hosszú csönd - persze tudtommal fölvonásközökben. (Kivéve esetleg valamilyen "modern" alkotást.) Gyönge vigaszul a nemrégen elhunyt szegedi énektanárra, Joó Etére emlékeztetek, aki a 60-as években az itteni Radnótiban sütötte el -számos szellemes megjegyzésén kívül- a következőt: Kiállításon egy üres vászon, alatt a cím: Legelésző tehén. Kérdi valaki, hogy hiszen itt nincs is fű? A rendező: Már lelegelte a tehén. Előző: De tehenet sem látok? Válasz: Persze, bolond lenne ottmaradni, ahol már nincs mit legelni.
Kimernya? • 24372017-06-23 22:26:48
A hozzászólásokat is elolvasva, rendkívül figyelmesen hallgattam végig a 4:33-t, de egyáltalán semmit nem hallottam - ide nem értve a fejhallgatón is átjövő számítógép-alapzajt(ventillátor). Ellenőriztem egyéb zenés dolgokkal (pl. az említett opera több részletét a youtube-on), s mindenütt hallani, tehát azt hiszem, a hiba nem az én készülékeimben van...
Kimernya? • 24282017-06-13 21:01:36
Utólag ismét meghallgatva a VI.9-i föladványt, nem vitatható, hogy Gesualdo és nem T.L. de Victoria, de azért érdemes megjegyezni, hogy az -általam pontosan megjelölt- szentírási részre írta de Victoria is a maga a capella művét, aminek szövege teljesen, időtartama pedig kb. azonos a Gesualdoéval (mindkettőből többféle földolgozás létezik természetesen), s ahogyan pl. a Dies Irae is több -sokszor persze nagyon különböző- földolgozásban is benne van, de a lényeget tekintve azonos dallammal, itt is én úgy éreztem, hogy ez helyes válasz lehet.
Momus-játék • 52402017-05-11 20:04:57
Csatlakozom azokhoz, akik közvetve azt fejezik ki, hogy a pantomim és a balett "szövege" nem biztos, hogy azonosítható a koreográfiával. Talán hihető, hogy én is hamar eljutottam Dohnányiékhoz, de azért nem küldtem be megfejtést, mert úgy láttam, hogy akkori felesége csak koreográfusa (és táncosa) volt többször, ami szerintem sem a darab eredeti szövege. Gondoljunk a sok nagyszerű Jókai-filmre - mindnek volt forgatókönyvírója és dramaturgja, sőt rendezője is, mindegyikük -nem kevés!- szöveget írt, de aligha mondja bárki is, hogy valamelyikük szövege a film alapja. De érdemes fölütni a Balettlexikont is, ami külön címszó alatt szerepelteti a koreográfiát és a pantomimot, s csak igen erőltetetten lehet ezeket eminens szövegként értelmezni. Ahogyan én is most írtam egy szöveget, de ez nem döntés a szóbajöhető válaszokról, de mégcsak a kérdésről magáról sem... Ha az volt a cél, hogy ne legyen túl egyszerű (érthető?) a kérdés -pl. ki készítette vagy ki írta a koreográfiát?- ez sikerült.
Momus-játék • 52192017-04-21 14:10:32
Magam is rögtön gondoltam arra, hogy nem az a kifejezett Wagner-tenor Schreier, de Wagnernél sem csak a főszereplők fontosak (Siegfried, Siegmund, Parsifal, Tristan) - Schreier pl. énekel az egyik etalon-Mesterdalnokok lemezen, Karajannal és a Drezdaiakkal.
Olvasói levelek • 110552017-04-20 16:02:05
Nem tudom, egy cikkhöz hogy és hol lehet hozzászólni, ezért írok ide Heiner Lajos legfrissebb szegedi koncertbeszámolójához. Magam ezen a hangversenyen nem voltam ott, ellenben emlékszem rá, hogy amikor Vaszy Viktor nyugdíjba ment, Pál Tamás lett a szegedi zkr. vezető karmestere, s az első időszakban (talán 1976-ban) emlékeim szerint ő vezényelte (ebben lehet, hogy tévedek, de az időszak, a mű és a folytatás biztos) Sosztakovics V. szimfóniáját, ami nekem annyira tetszett, hogy megvettem lemezen, majd további műveit is, s ennek nyomán jóideje kifejezetten egyik kedvencemmé vált a szerző, mellesleg nemcsak a szimfóniáival. Az V-nek pedig a Bernstein-féle tán 59-es stúdiófölvétele sokáig kedvencem volt (N.Y.Philh., CBS). Mravinszkijjal van belőle részlet a saját zenekarával dvd-n is, A múlt nagy karmesterei 2. részében, s ő is a Csajkovszkij V-höz hasonlítja.
Momus-játék • 52172017-04-20 15:41:58
Nem akarok erősködni, de szerintem Adolf Wallnöfer nemcsak osztrák, hanem német is volt, s az összes föltételnek megfelel, de Peter Schreier pláne, aki kifejezetten német (doch: eredetileg keletnémet!) volt, s a világhálón is van nyoma MET-beli és bayreuthi Wagner-szerepléseinek (lemez is őrzi több Wagner-szerepét, ez is ellenőrizhető, bár ez nem a kérdéshöz tartozik), emellett pedig nemcsak Bach-oratóriumok vannak vezényletével, pl. a Drezdai Staatskapellevel, de más híres zenekarokat és más szerzőket is vezényelt, ez is ellenőrizhető.(Lásd pl. a Google alapján az idegen nyelvű Wikipediakat.)
Kimernya? • 23902017-04-05 18:03:33
Sokszor együtt és mindenesetre egymás után van a kettő, ahogyan az igazi miseszövegben (közös imaként) is, de itt speciel két külön tételként van megjelölve (legalábbis az én lemezemen, de az Oratóriumok könyvében is így emlékszem), s a föladványban egyértelműen a Benedictusnál kezdődik, a sanctus nincs benne. A Hozsanna viszont igen, aminthogy az tényleg szinte sosem önálló tétel.
Kimernya? • 23882017-04-05 17:10:12
Szerintem elírás van a tegnapelőtti föladvány megfejtésében, mert nem a Sanctus, hanem a Benedictus volt Schubert Asz-dúr miséjéből.
Momus-játék • 51762017-04-04 16:58:17
Nagyon köszönöm a gyors választ, de ez tulajdonképpen nem a kérdésre adott válasz, hiszen utólag könnyű ez; a kérdés az lehet ezek után, hogy hogy jutott el valaki pont ehhöz az operához?
Momus-játék • 51742017-04-04 16:41:56
Kedves Játékostársak! Érdekelne, hogy akik a Wozzeck befejezési évével eltalálták a -kétszer változtatott szövegű és gyanúsan április 1. előtt ill. alatt föltett- kérdésre a helyes választ, hogyan jöttek rá?
Momus-játék • 51602017-03-29 17:00:14
Bocsánat, most látom, hogy elírtam az első adatsort, ott természetesen nem karegoriak, hanem kategoriak van, vagyis:

offbiennale.hu/kategoriak/egyetemes-himnusz
Momus-játék • 51592017-03-29 16:56:52
A számítógéphöz finoman szólva is keveset értek, így linket küldeni csak "linkelve" próbálhatnék. Ellenben leírom, hogy a Google-ba belépve ENSZ himnusz-t beírva több, az én megfejtésemet alátámasztó kínálat is van. Ezek közül több megerősíti azt, hogy az ENSZ-nek -jóval a Casals-féle 1971 után- se volt hivatalos himnusza, s az általam írt számítógépes dolgot, és az Örömódás variációt is. Így:

offbiennale.hu/karegoriak/egyetemes-himnusz

multikult.transindex.ro/?cikk=21984

EU-himnusz/Sulinet/Hírmagazin

Az ENSZ-nél sincs sehol az, hogy lenne hivatalos himnusza.
Momus-játék • 51572017-03-28 19:04:10
Utánanéztem, s természetesen elfogadható P. Casals mint helyes válasz, de fönntartom azt, hogy az ENSZ-nek hivatalos himnusza nincs, nemhivatalosnak pedig elfogadható az is, amit én írtam, mégpedig teljes részletességgel, adatokkal. Szerintem tehát mindkét válasz helyes.
Momus-játék • 51552017-03-15 18:41:49
Hogy Shakespearet miért kellene elfogadni, kérdéses (magam nem találtam nála harmadikat), én viszont konkrétan is megjelöltem Byronnál mind a három szerzőt, háromnál is több operával -igaz, az egyik befejezetlen maradt, amit viszont föl is tüntettem. Kicsit Rigolettósnak tűnik a dolog...
Momus-játék • 51472017-02-22 16:12:29
Talán hihető, hogy nekem is rögtön eszembe jutott a Rigoletto, de az is, hogy púpos, tehát nem mozgássérült. Csak megerősített ebben az, hogy eszembe jutott a Porgy és Bess is, s gondoltam, hogy ez a csel a kérdésben, hogy mindenki a Rigolettot fogja írni, tévesen. Ezzel szemben Porgy esetében aligha lehet vita, s ma már Gershwin operája is klasszikusnak számít, hiszen a szűk értelemben vett, stílusirányzat szerinti klasszikus kategóriába Verdi sem sorolható, mivel romantikus volt. A klasszikus időtálló, stb. értelmében pedig a Porgy és Bess is régen elfogadott. (Lásd pl. a sok évtizedes magyar operák könyvét.) Mindenesetre sokkal közelebb van a klasszikushoz, mint a púpos a mozgássérülthöz...
Momus-játék • 51402017-02-16 16:51:36
Én is egyetértek; én is B.L-t írtam, aki nemcsak a világhálón van fönn egyértelműen, de a magyar Operalexikonban és a régebbi, Tóth Aladár-féle és az újabb, Brockhaus-Riemann-féle zenei lexikonban is. A kérdés itt is félrevezető volt, de legalábbis nem elég pontos, miként Mozart leghosszabb kamaratételénél - itt is el kellene fogadni mindkét választ.
Momus-játék • 51332017-02-09 18:37:07
Bocsánat, a kimernyához írtam, amit ide szántam, ezért kénytelen vagyok itt megismételni: tehát ha nem írtam volna, akkor ezennel írom, hogy az általam utolsóként írt műnél is az első tétel a megfejtés a mai föladványnál.
Kimernya? • 23542017-02-09 18:34:53
Elnézést, nem emlékszem rá, de ha nem írtam volna, az általam utolsóként írt műnek is az első tétele a megfejtés.
Momus-játék • 51322017-02-09 18:25:23
Nem tudom igazolni, hogy a címszerepet énekelte L. Hilgermann, csak az összes többi szerepéből és pozíciójából következtettem, de szerintem ez Fiorenza Cossottoval (aki igenis énekelt a Normában Callas mellett, s akkor még nem volt annyira befutott, később pedig neki is egyik nagy szerepe lett ez) kiegészítve összesen egy pontot a kettő megérne...
Kimernya? • 23512017-02-07 19:50:36
Nem tudom, hogy másnál is ez-e a helyzet, de nálam ebben a rovatban a januári helyes megfejtésekhöz vannak hozzáadva a februáriak - elmaradt a nullázás. (A játéknál nem.)
Kimernya? • 23362017-02-03 15:15:45
Nyilván elírás a tegnapi föladvány közölt megfejtése, de azért nem árt tisztázni: a kérdéses szimfónia a 9., a 8. pedig melléknév nélküli és G-dur.
Kimernya? • 23152017-01-30 19:58:34
Lehet, hogy még nincs kiértékelve a pénteki föladvány, mivel 0/0-t mutat? Én a megoldást Da Pacem címmel küldtem be, de ugyanaz, sőt ez a pontosabb, ha a megoldásként föltüntetett előadást nézzük meg a youtube-on. Az első néhány szó után jön a Magnificat ismert szövege.
Kimernya? • 23092017-01-21 20:50:54
Nem rokonom K. Rebeka.
Kimernya? • 23042017-01-21 09:35:30
Kodály Balettzenéje hozzáférhető CD-n: Hungaroton HCD 32122 - a Nagy magyar zenészek sorozatban, Ferencsik János vezényel, a CD-n a Bp.Filh.Társ. Zkr-át, s több más -gyönyörűen játszott- Kodály-mű mellett ennek egy 1965-ös stúdiófölvétele is rajta van. Mellesleg remek szöveg van a dobozban négy nyelven, ahol igen szimpatikus megnyilatkozást idéznek Ferencsiktől, hogy miért maradt Mo-n, s ehhöz ráadásul egy szegedi példát említ - szegediként nekem ez külön kedves.
Momus-játék • 51122017-01-11 16:39:18
Nem a magam védelmében (is) írom, de több operáját is maga tanította be és vezényelte J. Haydn, még ha itthon is volt annakidején a mai Fertődön, s ő igenis nem magyar volt azért és elég híres már akkor is. Szóval szerintem jár érte a pont.
Olvasói levelek • 109992016-12-14 16:44:05
A tegnapi "mai nap" adatoknál Wagner nagy tévedés, mert nem a 12. hó 13-án, hanem a 2.hó 13-án halt meg.
Kimernya? • 22172016-10-28 18:15:16
A Kimernya? nem engedi, hogy beírjam a megfejtést, pedig be is léptem, s a zenét engedi megszólalni.
Kimernya? • 22092016-10-24 19:25:28
A pénteki megfejtést elküldtem, s Lisztet, pontos címmel, de nem látom jóváírva.
Momus-játék • 50492016-10-21 13:41:38
Ma már tudom, hogy Respighi jó válasz volt tegnapra, s azt is, hogy ismertebb ma mint A.Ny.Szerov - ha nem is elsősorban operaszerzőként!-, de attól még az én válaszom is megfelelt a kérdésnek -kérem elfogadni.
Kimernya? • 21792016-10-12 17:00:43
Tegnap megírtam Goldmark K. Sába királynőjét, mégsem adtak hozzá egy pontot az edigiekhöz. Ismét jogorvoslattal élek, hisz a részletet nem kell a szabályok szerint pontosan megjelölni.
Momus-játék • 50332016-10-07 15:48:31
Ha jól értettem, elfogadták Salierit, tegnapra pedig én is Brucknert írtam, így nem értem, hogy miért csak 2 pontom van. (Előtte már Reger is jó volt a héten.)
Momus-játék • 50312016-10-06 16:29:54
A tegnapi játéknak szerintem az általam adott válasza (A. Salieri, mint a három nagy mester tanára) legalább annyira jó, mint Diabelli, s főként a kérdésből nem csak Diabellire lehet gondolni. Salieri sem éppen agyonjátszott szerző, ugyanakkor Diabelli már a maga korában is inkább volt kiadó (lásd pl. a föladványt!), mint zeneszerző. Tehát ezennel jogorvoslattal élek, bár nyilvánvaló, hogy nem vérre megy a játék.
   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

Fejérvári Zoltán tanítványai
"Házimuzsika a Zeneakadémián"

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Shen Yue (zongora)
Shao Yingying (zongora)
"Shen Yue zongora diplomakoncertje"
J.S. BACH: Das Wohltemperierte Klavier, 2. kötet – D-dúr prelúdium és fúga, BWV 874
SCHUBERT: Három zongoradarab, D.946
BRAHMS: Hat zongoradarab, Op.118
MILHAUD: Scaramouche, Op.165b

19:00 : Budapest
Nádor Terem

A Harmonia Caelestis Barokk Zenekar szólistái:
Belovári Beatrix (barokk fuvola), Tóth-Vajna Zsombor (csembaló, orgona)
"Nagy Frigyes és zeneszerzői II."

20:00 : Budapest
Szent István Bazilika

MOZART: Requiem
A mai nap
született:
1928 • Hidas Frigyes, zeneszerző († 2007)
1929 • Beverly Sills, énekes († 2007)
elhunyt:
1934 • Gustav Holst, zeneszerző (sz. 1874)