vissza a cimoldalra
2019-11-18
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11450)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (10367)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7228)
Opernglas, avagy operai távcső... (20352)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1802)
Franz Schmidt (3455)
Vincenzo Bellini (478)
Élő közvetítések (8243)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4608)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1362)
Palcsó Sándor (268)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3504)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (998)
Kimernya? (3282)
Kedvenc magyar operaelőadók (1148)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4457)
Simándy József - az örök tenor (633)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: zenebaratmonika
Leírás:
Honlap:
   


zenebaratmonika (845 hozzászólás)
 
Operett, mint színpadi műfaj • 41372019-11-04 14:14:20

A Turay Ida Színház már már teljesen elfeledett operettet is felújított idén, Jacobi Leányvásárját, amit meg is néztem, és nagyon tetszett, bár még harmadház se volt a hétvégi előadáson. Láttam itt a Viktóriát és a Bál a Savoybant is, ott valamivel azért nagyobb volt  a közönség. Emellett a Jacobi Sybilljét is feltették. Úgy tudom ezek darabok még műsoron lesz az évdban. Decemer 15. Sybill, dec. 1 és 21. Luxemburg grófja Soroksáron, november 11 órakor és 15 órakor pedig Bál a Savoyban is lesz, tehát mégse vették le. Akit pedig Huszka Bob Hercege érdekli nagyszínpadon, Győrben jelenleg műsoron van.


Operett, mint színpadi műfaj • 41362019-11-04 13:59:29

Úgy tudom, nincs egyetlenegy unokája sem Kálmán Imrének, leszámítva Charles két nevelt gyerekét.


Operett, mint színpadi műfaj • 41282019-11-04 10:36:03

Ábrahám Pál: Viktória c. darabja lesz áprilisban az operettszínházban. Eisemann Mihály:Egy csók és más semmije megy a Tháliában, és Szirmay Mágnás Miskája a vígszínházban. A Fedák Sári Színház pedig felteszi Lehár Luxemburg grófját és Víg özvegyét. (Most a budapesti előadásokat soroltam fel)


Operett, mint színpadi műfaj • 41272019-11-04 10:33:37

Zeller: Madarász, ez jöhetne vagy akár Leo Fall: Sztambul rózsája.


Erkel Színház • 103462019-11-02 14:12:56

Én már 2-szer láttam, idén tuti nem megyek.


Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. • 8332019-11-02 13:54:25

127 éve, 1892. november 2-án látta meg a napvilágot Apatinban (vagy Zomborban nem tudni) (Vajdaság, ma Szerbia) Ábrahám Pál a magyar operettirodalom nemzetközileg is elismert, kiemelkedő alakja. Három operettje, az 1930-as Viktória, az 1931-es Hawaii rózsája és az 1932-es Bál a Savoyban c. darabja a nemzetközi operettirodalom részévé vált, ma is játszák azokat főként a német nyelvű színházak (Németország, Ausztria,Svájc) és a magyar színházak. Emellett a Bál a Savoyban többek között Észtországban, Bulgáriában, Lettországban, Lengyelországban is műsorra került. Emellett a 3:1 a szerelem javára c. 1936-os sportoperettje is időnként műsorra kerül (pl. Székesfehérvári Vörösmarthy Színház, Komische Oper Berlin).


Operett, mint színpadi műfaj • 41082019-11-02 10:11:39

A János vitéz helyett inkább 2 másik operett lett volna jó, mert a János vitézt az Erkel is feltette, talán kéne a két színház között valami összhang.



Nálam mindig Ábrahám Pál: Hawaii rózsája lenne a befutó, és az nemzetközileg is jegyzett és játszott darab napjaiknban is, és egész modern.



A másik ilyen kedevenc a Fényes Szabolcs: Maya, de azt feltették tavaly és meg is néztem.


Operett, mint színpadi műfaj • 41072019-11-02 10:09:36

A Güll Baba pár éve ment a Turay Ida Színházban, bár én nem láttam. A Bob herceget nagyon rég láttam, de az meg megy jelenleg a Győri Nemzeti Színházban, ott megnézheted.



Offenbach szerintem nem lesz mostanában, nemrég volt a Kékszakáll, azt láttam is, sőt a Rajnai Sellők is ment az Erkelben, az is nagyon szép volt. Az Orfeuszt inkább az Erkelnek kéne feltennie.



A Suppé és Planquette darab, az tényleg nagyon régies. A Dubarry-ban egy ismert dal van, az ment is a palotakoncerten.


Operett, mint színpadi műfaj • 41012019-11-01 11:31:06

A cikk említette, hogy a Grand hotel c darabot vezényelte Pfeiffer Gyula, ez Ábrahám Pál Mese a Grand Holtelben c. darabja lenne? Ez eddig csak 2 helyen ment, a német Komische Oper Berlinben és Mainz-ben, illetve egy hete feltette a Luzerner Theater is Svájcban.


Operett, mint színpadi műfaj • 40962019-10-30 13:59:04

Egy kis revüoperett tévémozi az NSZK-ból, 1971-ből: 



Ábahám Pál 1931-es Hawaii rózsája c. darabja egészében (kivéve az Ittam egy kis pityókát c. dal) megtekinthető az alábbi linken (az eredeti librettót Földes Imre szerezte). Jó lenne egyszer már a magyar színházakban is látni a darabot:



https://www.youtube.com/watch?v=Zy_z1-afxRE



Szereposztás



Suzanne Provence - Layla : Uta Sax



Lilo Taro: Rex Gildo



Jim Boy: Gene Reed



Bessie: Stella Mooney



Raka: Paola



Stonk kapitány: Peter Fröhlich


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 619362019-10-25 12:06:57

Mindenesetre érdekes a lista, 18 helyen Kálmán Imre, aztán Lehár akit nem jelölnek magyarként se máshogy, ő 20. helyen, 53. helyen Ábrahám Pál, Bartók 162. helyen, Ligeti György 173.



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 619352019-10-25 11:55:12

Nr.ComposerPopularityCountryBornOperas



91Sorozabal, PabloSpain189719882



92Zandonai, RiccardoItaly188319441



93Schubert, FranzAustria179718281



94Schütz, Heinrichn/en/en/e1



95Serrano, Josén/en/en/e1



96Gomes, CarlosBrasil183618962



97Vives, AmadeoSpain187119321



98Granados, EnriqueSpain186719161



99Moniuszko, StanislawPoland181918721



100Suppé, Franz vonn/e181918951



101Glass, PhilipUsa1937-1



102Reznicek, Franz vonn/e186019451



103Grigoriu, Theodorn/en/en/e1



104Dvorak, AntoninCzech184119042



105Albert, Eugen deSchotland/Germany186419322



106Janacek, LeosCzech185419281



107Capdevielle, JeanUsan/en/e1



108Méhul, Etiennen/e176318171



109Wolf-Ferrari, Ermannon/e187619482



110Martini, GiambattistaItaly170617841



111Künnecke, Eduardn/e188519531



112Barbieri, Franciscon/en/en/e1



113Millöcker, Karln/e184218991



114Pietri, GiuseppeItaly188619461



115Nessler, VictorFrance184118901



116Cottrau, GiulioItaly183119161



117Salieri, AntonioItaly175018251



118Schönberg, Claude-Micheln/en/en/e1



119Rabaud, HenriFrance187319491



120Wolf, Hugo PhilipAustria186019031



121Sarti, GiuseppeItaly172918021



122Falla, Manuel deSpain187619461



123Charpentier, GustaveFrance186019561



124Traette, Tommason/e172717791



125Argento, DominickUsa1927-0



126Debussy, ClaudeFrance186219182



127Franchetti, AlbertoItaly186019421



128Gretry, Andrén/e174118132



129Pfitzner, HansGermany186919491



130Franck, Césarn/en/en/e1



131Marschner, HeinrichGermany179518611



132Porrino, EnnioItaly191019591



133Dittersdorf, Karl vonAustria173917991



134Gazzaniga, GiuseppeItaly174318181



135Dukas, PaulFrance186519351



136Reyer, ErnestFrance182319092



137Goetz, HermannGermany184018761



138Schreker, FranzAustria187819341



139Martin y Soler, VicenteSpain/Russia175418061



140Scarlatti, AlessandroItaly166017251



141Ascher, LeoAustria188019421



142Tate, PhyllisEngland191119870



143Bock, Jerryn/en/en/e1



144Brahms, JohannesGermany183318971



145Bruneau, AlfredFrance185719341



146Cornelius, Carln/e182418741



147Dargomyrski, AlexanderRussia181318691



148Hindemith, PaulGermany189519631



149Hoffmann, ErnstGermany177618221



150Joplin, ScottUsa186819171



151Nebra, José den/en/en/e1



152Neubach, Ernstn/en/en/e1



153Orff, CarlGermany189519821



154Pacini, GiovanniItaly179618671



155Rachmaninov, SergeiRussia187319431



156Ricci, LuigiItaly180518591



157Rubinstein, AntonUkraine182918941



158Schmidt, FranzAustria187419391



159Zeller, Carln/e184218981



160Musgrave, TheaScotland1928-0



161Piccinni, NiccolòItaly172818000



162Bartók, BélaHungary188119450



163Chabrier, EmmanuelFrance184118940



164Cui, CésarFrance183519180



165Charpentier, Marc AntoineFrance164317040



166Balfe, Michael WilliamIreland180818700



167Dallapiccola, LuigiItaly190419750



168Schubert, FranzAustria179718280



169Peri, JacopoItaly156116330



170Soliva, Carlo EvasioSwitzerland179118530



171Shostakovich, DmitriRussian190619750



172Tippett, MichaelEngland190519980



173Ligeti, GyörgyHungary192320060



174Blow, JohnEngland164917080



175Cavalieri, Emilio deItaly155016020



176Sacchini, AntonioItaly173017860


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 619342019-10-25 11:39:11

https://www.opera-arias.com/composers/#x 



a honlap közzéteszi a leghíresebb opera- és operettszerzőket népszerűségi sorrenben (passz mi alapján veszi)



Composer Popularity Country Born Operas



1Verdi, Giuseppe Italy 1813 1901 28



2Mozart, Wolfgang Amadeus  Austria 1756 1791 22



3Rossini, Giaochino Italy 1792 1868 28



4Donizetti, Gaetano Italy 1797 1848 26



5Handel, Georg Germany/England 1685 1759 19



6Puccini, Giacomo Antonio Italy1858 1923 12



7Wagner, Richard Germany 1813 1883 13



8Bellini, Vincenzo Italy1801 1835 9



9Massenet, Jules France 1842 1912 12



10Gounod, Charles France 1818 1893 6



11Sullivan, Arthur England 1842 1900 3



12Monteverdi, Claudio Italy 1567 1643 6



13Bizet, Georges France 1838 1875 4



14Strauss jr, Johann n/e 1825 1899 6



15Purcell, Henry England 1659 1695 2



16Gluck, Christof von Germany 1714 1787 5



17Weber, Carl Maria von Germany 1786 1826 4



18Kalman, Emmerich Hungary/Usa 1882 1953 3



19Strauss, Richard Germany1864 1949 10



20Léhar, Franz n/e 1870 1948 8



21Weill, Kurt Germany 1900 1950 6



22Britten, Benjamin England 1913 1976 3



23Berlioz, Hector France 1803 1869 5



24Giordano, Umberto Italy 1867 1948 4



25Offenbach, Jacques Germany/France 1819 1880 5



26Leoncavallo, Ruggero n/e 1857 1919 4



27Vivaldi, Antonio Italy1678 1741 10



28Meyerbeer, Giacomo Germany1791 1864 7



29Mascagni, Pietro Italy 1863 1945 7



30Thomas, Ambroise France 1811 1896 2



31Cilea, Francesco Italy 1866 1950 2



32Delibes, Leo France 1836 1891 1



33Ponchielli, Amilcare Italy 1834 1886 2



34Humperdinck, Engelbert Germany 1854 1921 2



35Menotti, Gian Italy/Usa 1911 2007 5



36Tchaikovsky, Peter Ilyich Russia 1840 1893 2



37Gershwin, George Usa 1898 1937 1



38Lortzing, Gustav Albert Germany 1801 1851 5



39Stravinsky, Igor Russia 1882 1971 4



40Adams, John Coolidge Usa 1947-1



41Beethoven, Ludwig van Germany 1770 1827 1



42Cherubini, Luigi Italy 1760 1842 3



43Haydn, Joseph Austria 1732 1809 4



44Cimarosa, Domenico Italy 1749 1801 2



45Boito, Arrigo Italy 1842 1918 1



46Saint-Saëns, Camille n/e 1835 1921 1



47Flotow, Friedrich von Germany 1812 1883 2



48Benatzky, Ralph Czech 1884 1957 1



49Strauss, Oscar Austria 1870 1954 3



50Halevy, Jacques n/e 1799 1862 1



51Auber, Daniel France 1782 1871 4



52Barber, Samuel Usa 1910 1981 2



53Abraham, Paul Hungary 1892 1960 1



54Pergolesi, Giovanni Italy 1710 1736 1



55Berg, Alban Austria 1885 1935 1



56Smetana, Bedrich Czech1824 1884 1



57Spontini, Gasparo Italy 1774 1851 1



58Prokoviev, Sergei Russia 1891 1953 2



59Moore, Douglas Stuart Usa 1893 1969 1



60Adamo, Mark Usa 1962-0



61Nicolai, OttoGermany181018491



62Borodin, Alexander Russia 1833 1887 1



63Adam, Adolphe France 1803 1856 3



64Rimsky-Korsakov, Nikolai n/e 1844 1908 6



65Dostal, Nico Austria 1895 1981 2



66Bernstein, Leonard Usa 1918 1990 3



67Copland, Aaron Usa 1900 1990 1



68Boieldieu, Francois France 1775 1834 1



69Rousseau, Jean Switzerland 1712 1778 1



70Stolz, Robert Austria 1882 1975 3



71Catalani, Alfredo Italy 1854 1893 2



72Floyd, Carlisle Usa 1926-1



73Poulenc, Francis France 1899 1963 1



74Moreno Torroba, Federico Spain 1891 1982 1



75Cavalli, Francesco Italy 1602 1676 2



76Alfano, Franco Italy 1875 1954 1



77Korngold, Erich n/e 1897 1957 1



78Mussorgsky, Modest Russia 1839 1881 3



79Ravel, Maurice France 1875 1937 2



80Kienzl, Wilhelm Austria 1857 1941 1



81Reimann, Aribert Germany 1936-1



82Mercadante, Giuseppe Italy 1795 1870 2



83Rameau, Jean France 1683 1764 1



84Fall, Leo Austria 1873 1925 2



85Lalo, Edouard France 1823 1892 1



86Galliard, John n/en/en/e1



87Mendelssohn, Felix Germany 1809 1847 1



88Busoni, Ferruccio Italy 1866 1924 1



89Paisello, Giovanni n/e 1741 1816 1



90Glinka, Michael von Russia 1804 1857 3



 


Operett, mint színpadi műfaj • 40802019-10-12 19:48:28

Köszi a linket, de itt ugyanúgy nincs kedvezmény semmi. Annyira nem fontos, inkább a Férfiagyat nézem meg ugyanennyiért.


Operett, mint színpadi műfaj • 40772019-10-11 19:21:02

Ha az Egy csók és más semmire gondolsz, én is rámentem az jegy.hu-ra és nincs semmilyen akció most és elég drága, az opiban egy operett megtekintése jóval olcsóbb. A Tháliában 6500-4000 Ft, csoda, hogy ennyit eladtak, ráadásul, ez nem is igazi operett, csak inkább zenés vígjáték, nem hiszem, hogy sok dal van benne. A filmben kb. 3 dal volt.


Operett, mint színpadi műfaj • 40752019-10-11 15:55:40

A bariton Foki Dánielnek komoly sikert jelent, hogy a Komische Oper Berlinben énekel, íme egy kis ízelítő hangjából:



https://www.youtube.com/watch?v=Tsw_fL3wfuo


Operett, mint színpadi műfaj • 40742019-10-11 15:48:02

A Komische Oper Berlin pedig egy újabb Ábrahám Pál operettet újít fel 2019. decemberében 2 koncert erejéig, az 1935-ös darab címe Dschainah Das Mädchen aus dem Tanzhaus, ami anno annak idején a Theater Wien-ben került bemutatásra egész nagy sikerrel, ráadásul, ez volt a színház utolsó sikere a bezárása előtt. Az operett végül sohasem jutott el a magyar színházakba, mert helyette Ábrahám másik darabja került műsorra az évben, aminek Történnek még csodák volt a címe.



A Dschainah c. operett 5 szereplős darab, ezek közül az egyik a virtuózok tehetségkutatóból ismertté vál Foki Dániel BARÓ BOGUMIL BARCZEWSKY szerepében.



Dániel Foki



https://www.komische-oper-berlin.de/programm/spielplan/dschainah-das-maedchen-aus-dem-tanzhaus/1258/



Azt nem tudom, hogy erről az operettről is készül e hangfelvétel, mint a Mese a Grandhotelben c. operettről, utóbbi itt hallgatható meg:



https://www.youtube.com/watch?v=iUYMZwRQ-Bc



 


Operett, mint színpadi műfaj • 40732019-10-11 15:23:21

Most látom, hogy a Thália Színház műsorára tűzte Eisemann Mihály: Egy csók és más semmi c. operettjét, https://port.jegymester.hu/hun/Production/56938  2019.október 18. a premier, az alábbi linken érhető el a jegyvásárlás, eléggé elvitték már a helyeket.


Erkel Színház • 103242019-10-11 14:51:36

Úgy nézem ebben az évadban is elég üresek az előadások, sőt egyre romlik a helyzet, már a Porggy-n is alig vannak, bár még van idő addig.


Operett, mint színpadi műfaj • 40722019-10-11 13:58:28

Én hamarosan megnézem a Carouselt, kiváncsian várom, még a Színházak éjszakáján vettem rá jegyet 30% kedvezménnyel, ennyit még áldoztam rá, gondolom nem igen lesz máskor rá lehetőség. Szerintetek leveszik? Ez nagy kudarc lenne. Egy lányt kérdeztem az operett és musical gálán, aki előttem ült, neki tetszett a musical.


Pantheon • 23922019-10-02 11:36:32

A ČTK cseh hírügynökség szerint 80 éves korában meghalt Karel Gott, akit a Kelet Sinatrájaként és Prága aranyhangjaként is gyakran emlegettek. Felesége tájékoztatása szerint az énekest családi körben, álmában érte a halál kedd éjjel.


Operett, mint színpadi műfaj • 40612019-09-25 09:56:35

Theater Dortmund operettgálájának műsora:



SA, 28. SEPTEMBER 2019

SO, 13. OKTOBER 2019

SO, 17. MAI 2020



Programm (Änderungen vorbehalten):



1.) Ouvertüre (Franz von Suppé: Leichte Kavallerie)

Dortmunder Philharmoniker, Dirigent: Christoph JK Müller



2.) „Mein Herr Marquis“ (Johann Strauss: Die Fledermaus)

Anna Sohn, Dirigent: Christoph JK Müller



3.) „Wie mein Ahnl zwanzig Jahrʼ“ (Carl Zeller: Der Vogelhändler)

Fritz Steinbacher, Opernchor Theater Dortmund, Dirigent: Sebastian Engel



4.) „Freunde, das Leben ist lebenswert“ (Franz Lehár: Giuditta)

Mirko Roschkowski, Dirigent: Christoph JK Müller



5.) „Heia, heia, in den Bergen ist mein Heimatland“ (Emmerich Kálmán: Die Csárdásfürstin)

Romana Noack / Irina Simmes, Opernchor Theater Dortmund, Dirigent: Christoph JK Müller



6.) An der schönen blauen Donau, Walzer Op. 314 (Johann Strauss)

Dortmunder Philharmoniker, Dirigent: Sebastian Engel



7.) „Es steht ein Soldat am Wolgastrand“ (Franz Lehár: Der Zarewitsch) Opernchor Theater Dortmund, Dirigent: Sebastian Engel



8.) Wolgalied (Franz Lehár: Der Zarewitsch)

Mirko Roschkowski, Dirigent: Sebastian Engel



9.) Vilja-Lied (Franz Lehár: Die lustige Witwe)                        

Romana Noack / Irina Simmes, Opernchor Theater Dortmund, Dirigent: Sebastian Engel



10.) „Mein Liebeslied muss ein Walzer sein“ (Ralph Benatzky/Robert Stolz: Im weißen Rössl, Arr. M. Grimminger)

Anna Sohn, Fritz Steinbacher, Dirigent: Christoph JK Müller



11.) Finale 1 (Ralph Benatzky: Im weißen Rössl, Arr. M. Grimminger)

Fritz Steinbacher, Opernchor Theater Dortmund, Dirigent: Christoph JK Müller

                                       

- Pause -

12.) Radetzky-Marsch, Op. 228 (Johann Strauss (Vater) )

Dortmunder Philharmoniker, Dirigent: Sebastian Engel



13.) „Lippen schweigen“ (Franz Lehár: Die lustige Witwe)

Romana Noack / Irina Simmes, Mirko Roschkowski, Dirigent: Sebastian Engel



14.) Frühlingsstimmen, Walzer Op. 410 (Johann Strauss)

Anna Sohn, Dirigent: Christoph JK Müller



15.) Dynamiden, Walzer Op. 173 (Josef Strauss)

Dortmunder Philharmoniker Dirigent: Christoph JK Müller



16.) Unter Donner und Blitz, Polka Op. 324 (Johann Strauss)

Dortmunder Philharmoniker, Dirigent: Christoph JK Müller



17.) „Es ist so schön am Abend bummeln zu gehʼn“ (Paul Abraham: Ball im Savoy)

Romana Noack / Irina Simmes, Fritz Steinbacher, Dirigent: Sebastian Engel



18.) „Wenn es Abend wird“ (Emmerich Kálmán: Gräfin Mariza)

Mirko Roschkowski, Dirigent: Sebastian Engel



19.) „Klänge der Heimat“ (Johann Strauss: Die Fledermaus)

Romana Noack / Irina Simmes, Dirigent: Sebastian Engel



20.) „Schenkt man sich Rosen in Tirol“ (Carl Zeller: Der Vogelhändler)

Anna Sohn, Fritz Steinbacher, Opernchor Theater Dortmund, Dirigent: Christoph JK Müller



Besetzung






Operett, mint színpadi műfaj • 40592019-09-18 22:09:23

Miket nem találok, egész elképesztő meglepetés (Ez Fényes Szabolcs igazgatása alatt lehetett...)



Kossuth Népe, 1947. 12. 25.



A FŐVÁROSI OPERETTSZÍNHÁZ

is bekapcsolódik a nagyszabású tervezgetésekbe. A centenáris emlékére valószínűleg Lestyán Sándor ír darabot, de addig is sok magyar operettet mutat be a színház. Lekötötték Szántó-Szécsén „Művészálom“ című operettjét, Békeffi—Bródi diákoperettjét, a „VIII. osztály"t, Ábrahám Pál „Tamburin“ című új darabját, valamint Vadnai László „A maharadzsa és a manikűröslány“ című vígjátékát. Tárgyalások folynak arról is, hogy Kálmán Imre legújabb operettjét, a „Saratoga“t a Fővárosi Operett színház mutatja be.

Az ünnepi műsor tehát mindenütt teljes, most már csak jobbnál jobb előadásokat várunk és kérünk a centenárium tiszteletére.



Nem semmi, de hogy kerül a műsorba, a nácik elől Amerikába menekült két világhírű komponistánk, Ábrahám Pál és Kálmán Imre soha sehol be nem mutatott, Amerikában komponált két operettje. Azt se tudtam, hogy Kálmán írt ilyen darabot. Ábrahám és Kálmán ezen két operetteje Amerikában nem került bemutatásra, végül persze Budapesten sem.



A többi darab is teljesen no name, nem tudom mik kerültek végül repertoárra.



 


Operett, mint színpadi műfaj • 40582019-09-18 21:50:25

Pesti Napló 1929. január 23.



Tizennyoloéves komponista operettje — budapesti színpadon

Szabolcs Ernő. a Fővárosi Operetttzinház főrendezője mondja:

— A Fővárosi Operettszínházba» ezentúl kizárólag fiatal magyar komponisták operettjei kerülnek színre. Egész különös kivétel lesz az, ha ettől az irányelvünktől néha-néha el fogunk térni. Íme a bizonyosság: Ábrahám Pál,

Eisemann, és legközelebb: Kemény Egon. Kemény Egon mindössze huszonkét éves. Kikelet utca 3 című operettjének zenéje meglepően jó és szép.

— Van azonban színházunknak egy új zeneszerzője is, kivel eddig még nem beszéltünk. Ki ez? Fényes Szabolcs a neve. Mindössze tizennyolc éves. A Zeneakadémia növendéke. Egy teljes operettre váló zenéjét fogadtuk el előadásra. Színrehozzuk a jövő szezonban. Most készítjük hozzá a librettót. Azt hisszük, hogy Fényes Szabolcs zenéje meglepetés lesz. Ki ez.a Fényes Szabolcs, Fényes Annusnak, a volt kis operettprímadonnának unokaöccse. Többet mi sem tudunk róla.


Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) • 17612019-09-18 21:43:38

Miket nem találok? Ő az édesanyja?



Esti Kurir 1933. augusztus 23.



Házasság

Kemény Egon, Ábrahám Pál munkatársa és titkára, Berlinben nőül vette Gora Zoltán elvált feleségét. A fiatal pár Budapestre jön nászúira, ahol Kemény Egon segédkezni fog Ábrahám Pálnak a Rákóczi cimü film zenéjének filmrc


Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) • 17582019-09-18 21:31:55

A Kálmán Imréről írtakra gondolsz?



Itt rá a válasz:



Pesti Naplo 1934. április 19.

(*) Brodszky Miklós zenei munkatársul szerződtette Kemény Egont. Kemény Egon hosszú éveken keresztül Ábrahám Pál zenei munkatársa volt és mint ilyen, szép és komoly munkát végzett Ábrahám mellett. A szezón elején Ábrahám Pál és Kemény Egon között nézeteltérések támadtak, amelyek következtében Kemény Egon itthagyta állását, Bécsbe utazott, hogy Kálmán Imra szolgálatába szegődjék. Ez a terve nem sikerült, visszajött Budapestre, ahol szerződést írt alá, hegy a jövőben Brodszky Miklós zenei munkatársaként fog működni. A szerződés aláírása után Brodszky Miklós Londonba utazott, ahol résztvesz Kék lámpás címfi operettjének előkészítő munkálataiban.


Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) • 17572019-09-18 21:29:21

Az Est 1934. április 21.







(•) Kemény Egon tervel.



Kemény Egon, a fiatal magyar komponista mondja a következőket: Nem szerződtem végleg Brodszky Miklóshoz, csupán megállapodtam vele, hogy étn hangszerelem a Singaporei Maharádsa című új operettjét. Ugyancsak én hangszerelem Földes Bolecskó operettjét, a Pármai ibolyát is, amely június végén fog színrekerülni a Budai Színkörben. Nem szerződtem végleg Brodszkyhoz, mert Ábrahám Páltól is azért váltam meg, mivel végre úgy éreztem, hogy itt az ideje, hogy magamnak dolgozzam. A jövő szezónban ki akarok jönni egy nagy operettel, amelynek librettóját Vándor Alfréd írta. Ugyancsak én komponáltam a muzsikát Vándor Alfrédnek René című filmkönyvéhez. Ezt a filmet júliusban kezdik forgatni Párizfifcan. A rádióban két-három hét múlva előadják Magyar fantázia című kompozíciómat és szeptemberig befejezem Magyar szvit című négytételes magyar kompozíciómat. Elhatározott szándékom, hogy a jövő szezonban már csak saját munkáimat hangszerelem.


Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) • 17552019-09-18 21:06:44

Az Est 1934. január 20.





Zenei íródiákját Kálmánnak engedte át Ábrahám





Zenei iródiákí Ilyen is van, csak a be nem avatottak nem tudnak róla.

Népszerű, sokat dolgozó, sokfelé elfoglalt zeneszerzők tartanak ilyen zene- titkárt, aki segít is nekik és őrzi is titkaikat. (Mert egy zeneszerzőnek csak vannak titkai ?...)

A zenei íródiák rendezi, fésüli, összeállítja, szétszedi, Ábrahám Pál ismét összeállítja, csoportosítja az anyagot, amit a Mester alkot, A melódia, a harmónia, a ritmus a nagy zeneszerző kötelessége, a hangszerelés is az ő feladata, — ha ráér. Ha nem ér rá és a színház sürget: az instrumentálásban segit neki a zenei munkatárs.

Ábrahám Pál egyike ma a világ legelfoglaltabb komponistáinak, tehát neki is szüksége van zenei író diákra. Több év óta Kemény Egon, egy fiatal magyar zeneszerző töltötte be mellette őzt a tisztet. Nemrég Ábrahám lemondott régi hűséges zenetitkáráról, akit aztán Kálmán Imre azonnal szerződtetett. A zenei berkekben ez nagy esemény volt, de csak addig, amíg Ábrahám meg nem találta új zenei munkatársát Bródy Tamás, a tehetséges és nagyon Ifjú karmeter személyében.



Csak érdekességképp küldöm a cikket, remélem segítségére lehettem. Most már érhető, hogy miért is van édesapja kézírása a darab kottáján, mert ezzel is segített neki, nyilván szépen írt. Szerintem Kálmán Imrénél végül is nem dolgozott, Passz, csak nem hallottam arról.


Operett, mint színpadi műfaj • 40262019-08-02 19:50:57

Az miért jó, ha ingyenes. Persze a lakosoknak jó, de a színháznak nem annyira.



A mai palotakoncert elmarad, vasárnap lesz megtartva. A kérdés mi van akkor, ha holnap is esik este...


Operett, mint színpadi műfaj • 40232019-08-02 18:45:28

De lesz még máshol is előadás? Ezt nézd meg....



Pécsen lehet nem vitték a jegyeket, vagy az ottani polgármesternek nem tetszett.


Operett, mint színpadi műfaj • 40212019-08-02 16:44:28

Most az idén a Városmajori Szabadtérin feltett Állami Áruházat akarják betiltani vagy a margitszigeti Csárdáskirálynőt, vagy mindkettőt, vagy egyiket sem? Úgy értelmeztem, hogy az Állami Áruház túlzottan kritizálta a mai rezsimet és ez nem tetszett egyeseknek.... megyünk vissza a pártállamba tényleg.



Az operettszínházat úgy néz ki nem érdekli, hogy ma estére 90% esőt jeleznek, árulják a jegyeket a ma esti palotakoncertre....16.44-kor is...ezek se tágabb látókörűek a balatonfüredi Annabál szervezőinél, hisz ott is 90% eső és vihar volt előrejelezve de azért a szabadban megterítettek.... mintha az időjárás alkalmazkodna hozzájuk, de hát mindketten tévednek.... ez egy súlyos baklövés.


Operett, mint színpadi műfaj • 40192019-08-02 14:33:05

Na a mai palotakoncert úgy nézem eső miatt törölve lesz, a köpönyeg szerint innentől reggel 7-ig esik.... kérdés mikor van az esőnap...


Operett, mint színpadi műfaj • 40182019-08-02 14:07:50

Milyen életszínvonal emelkedésről beszélsz... a fizetések maradnak és a nyugdíjak ugyanott, az árak viszont nőnek egyre jobban.... 8400 Ft az nagyon sok egy hátsó szélső jegyért, ezért nem fogy. Példa erre, 1.8% nyugdíj emelésre és 0% béremelésre (az enyém ennyi volt...) jön 4.5% infláció.


Operett, mint színpadi műfaj • 40162019-08-02 10:09:26

Szia, én akkor pont Füreden nyaraltam pár napot. A két operagálán kint voltam, aztán odamentünk az Anna bálra is, messziről láttam Kálmán Imre lányát beszélni, 9-kor átmentünk egy borozóba, de ott már lehetett látni, hogy szakad az eső, tehát onnan elmentünk...



Mi lett a teritékkel, összetörtek a tányérok? Nem értem miért tették annyira ki az asztalokat, és amikor látták, hogy esni fog rögtön be kellett volna vinni a teritéket. Az ételek is kint voltak, állítólag nem vitték be azokat az eső előtt. Abból maradt valami?



Mindenesetre az egész egy felelőtlen szervezés volt. A kivetítőn és a Duna tévén nem volt közvetítés. Az se tudom, hogy megtartották e az operettgálát végül, de szerintem ha volt is, csak a báli közönség láthatta. Elvileg 22.30-tól lehetett volna nézni a kivetítőn a Gyógy téren felállított fehér székeken, de nyilván az esőben nem ült le senki azokra, másrészt nem is volt vetítés úgy tudom.



A bevonulást azt láttam, szép volt, mindenki korabeli ruhában volt.


Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) • 17042019-07-22 10:37:31

Kemény Egon fia ifj. Kemény Egon él még?


Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) • 17032019-07-22 10:37:22

Arról tudsz valamit, hogy Kemény Egon barátja Ábrahám Pál Apatinban vagy Zomborban született? A bizonyítványai Apatint jelölik, viszont házassági anyakönyvi kivonatában Zombort írják születése helyéül.


Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) • 17012019-07-22 09:50:25

Miért kassai Kemény Egon, ha Bécsben született?


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 69392019-07-17 16:28:42

Varsóban is van operaház....


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 69372019-07-17 16:12:48

Ki távozott?


Operett, mint színpadi műfaj • 39862019-07-17 13:35:54

Én nem szeretem a Margitszigeti Szabadtéri Színpadot, kb. 3 éve vettem 2 jegyet egy filmslágerek gálára, többek között Radics Gigi és Szabó Ádám is énekelt James Bond meg egyéb külföldi filmdalokat, a maeste színházon vettem, viszonylag elől és oldalt. Na onnan távcső nélkül semmit  és senkit se lehetett látni, még jó hogy vittem magammal, így megnéztem az arcokat. Ez még egy ilyen koncerten ok, de egy színházi előadás számomra itt élvezhetetlen, ráadásul a hang is elmegy az éterbe a szabadtéren. Ráadásul a wc meg egyéb szolgáltatások, büfé igen csak pocsékok voltak, az egész szünet ráment a sorban állással. Ja a belső épület minősíthetetlenül lerobbant volt, szerintem 30 éve ott nem újítottak.



Szóval inkább a Városmajori, bár a wc ott is gond, de legalább lehet látni valamit hátul is.


Operett, mint színpadi műfaj • 39842019-07-17 10:31:23

https://www.youtube.com/watch?v=yXY-9uT9Pyk&t=8424s



Ábrahám Pál: 3 1 a szerelem javára c. operettje teljes egészében az alábbi linken német nyelven a Komische Oper Berlinből megtekinthető, alul angol, német, francia és török felirat kérhető hozzá (dalok és dialógusok is fordítva vannak), lehet automatikus fordításnál magyar feliratot is kérni, bár ekkor csak a dalokat fordítja és a dialógust nem.


Operett, mint színpadi műfaj • 39832019-07-17 10:25:34

https://www.youtube.com/watch?v=FQTgDzl79Xc



Íme egy meglehetősen modern Csárdáskirálynő 2018-ból Bécsből, ráadásul teljes előadásos videón.


Operett, mint színpadi műfaj • 39822019-07-17 10:13:35

Persze, hisz majdem teltház volt...


Operett, mint színpadi műfaj • 39802019-07-17 08:54:23

Nem gondoljátok, hogy kissé giccses ez a margitszigeti Csárdáskirálynő díszlet? Nem láttam az előadást, de nagyon sziruposnak tünik nekem.... Látom Kálmán Imre lánya is a vendégek között volt, az arcáról azt olvastam le, hogy ő elégedett volt.



Igaz ő mindennel elégedett, pár éve Németországban egy transzfesztita férfi alakította Sylviát és az is tetszett neki. Persze ettől még lehet jó az előadás...


Élő közvetítések • 79622019-07-07 18:52:13

Hát tévedtem, ez ugyanis a Verdi Trubadurja.... a cigánytáncot mindenki ismeri.


Operett, mint színpadi műfaj • 39482019-07-06 11:54:07

Komische Oper Belrin



Ábrahám Pál: Három egy a szerelem javára c. operett (Roxy und ihr wunderteam)



német nyelven angol felirattal



https://operavision.eu/en/library/performances/operas/roxy-und-ihr-wunderteam-komische-oper-berlin#



https://www.youtube.com/watch?time_continue=8958&v=yXY-9uT9Pyk



Sam Cheswick: Uwe Schönbeck Roxy: Christoph Marti Bobby Wilkins: Johannes Dunz Gjurka Karoly: Tobias Bonn Aranka von Tôtössy / Customs inspector / Maid: Andreja Schneider Baron Szalmary: Christoph Späth Jani Hatschek: Jörn Felix Alt Hotel director / Custom officer / Kovacz / Misky / Radio announcer: Mathias Schlung Arapad Balindi: Kevin Arand Aladar Kövess: Dennis Weißert Géza Alpassy: Mathias Reiser Laczi Molnar: Tobias Stemmer Jenö Körmendy: Christopher Bolam Máté Pulitzer: Paul Gerritsen Tamás Kodály: Hunter Jaques Lászlo Kertész: Thiago Fayad Zlotán Ligeti: Andrew Cummings Ilka Prinitzer: Gabriela Ryffel Marika V. Dobossy: Milena Sophia Hagedorn Ilonka Taussig: Laura Mann Réka Rökk: Mariana Souza Ildikó Farkas: Meri Ahmaniemi Erzébet Kalmán: Friederike Meinke Krisztina Gabor: Paula Rummel Magdolna Horváth: Diemut Wauer Mónika Bartók: Sabine Hill Boglárka Esterhazy: Katharina Thomas Katalin Tabori: Katrin Hacker Spectators in the stadium: Solists from the Chorus of Komische Oper Berlin Music: Paul Abraham Text: Alfred Grünwald and Hans Weigel Conductor: Kai Tietje Director: Stefan Huber Set Designer: Stephan Prattes Costume Designer: Heike Seidler Lighting Designer: Diego Leetz Choreographer: Danny Costello Chorus Master: Jean-Christophe Charron Dramaturg: Ulrich Lenz and Maximilian Hagemeyer


Élő közvetítések • 79562019-07-06 11:52:44

Ez a traviáta lenne? Azt nemrég az islandi operából is feltették.


Élő közvetítések • 79552019-07-06 11:49:44

Komische Oper Belrin



Ábrahám Pál: Három egy a szerelem javára c. operett (Roxy und ihr wunderteam)



német nyelven angol felirattal



https://operavision.eu/en/library/performances/operas/roxy-und-ihr-wunderteam-komische-oper-berlin#



https://www.youtube.com/watch?time_continue=8958&v=yXY-9uT9Pyk



Sam Cheswick: Uwe Schönbeck Roxy: Christoph Marti Bobby Wilkins: Johannes Dunz Gjurka Karoly: Tobias Bonn Aranka von Tôtössy / Customs inspector / Maid: Andreja Schneider Baron Szalmary: Christoph Späth Jani Hatschek: Jörn Felix Alt Hotel director / Custom officer / Kovacz / Misky / Radio announcer: Mathias Schlung Arapad Balindi: Kevin Arand Aladar Kövess: Dennis Weißert Géza Alpassy: Mathias Reiser Laczi Molnar: Tobias Stemmer Jenö Körmendy: Christopher Bolam Máté Pulitzer: Paul Gerritsen Tamás Kodály: Hunter Jaques Lászlo Kertész: Thiago Fayad Zlotán Ligeti: Andrew Cummings Ilka Prinitzer: Gabriela Ryffel Marika V. Dobossy: Milena Sophia Hagedorn Ilonka Taussig: Laura Mann Réka Rökk: Mariana Souza Ildikó Farkas: Meri Ahmaniemi Erzébet Kalmán: Friederike Meinke Krisztina Gabor: Paula Rummel Magdolna Horváth: Diemut Wauer Mónika Bartók: Sabine Hill Boglárka Esterhazy: Katharina Thomas Katalin Tabori: Katrin Hacker Spectators in the stadium: Solists from the Chorus of Komische Oper Berlin Music: Paul Abraham Text: Alfred Grünwald and Hans Weigel Conductor: Kai Tietje Director: Stefan Huber Set Designer: Stephan Prattes Costume Designer: Heike Seidler Lighting Designer: Diego Leetz Choreographer: Danny Costello Chorus Master: Jean-Christophe Charron Dramaturg: Ulrich Lenz and Maximilian Hagemeyer


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 617432019-06-08 20:04:01

Most hallgatom Smetana Eladott menyasszonyából pár dalt, ami magyarul fent van a youtube-n, ez kb. annyira opera, mint a Kodály Háry Jánosa, mindkettő inkább népzene, mint opera.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 617402019-06-08 18:09:49

https://www.youtube.com/watch?v=FQTgDzl79Xc



Ehhez a Csárdáskirálynő rendezéshez mit szólnának vajon Magyarországon?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 617392019-06-08 18:08:00

És ilyenkor a díszlet és a ruhák is a régi? Nyilván a szereplők már mások....



https://www.youtube.com/watch?v=K4Btxz5c5uA



Ez a Müpás verzió is a régi rendezés?


Operett, mint színpadi műfaj • 39302019-06-08 15:40:56

Nem értem, hogy bukhatott meg a Csókolj meg Katám, amikor tele van közismert Cole Porter slágerekkel:



https://www.youtube.com/watch?v=XPbyKG58grQ



https://www.youtube.com/watch?v=WS_YAKZH3lw



https://www.youtube.com/watch?v=G2nr0gOMrNc



https://www.youtube.com/watch?v=JSsMnruSAKc



https://www.youtube.com/watch?v=ocq0-LINGyw



Azért ez egy nagyon erős darab zeneileg.



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 617362019-06-08 14:37:42

Nem értem, hogy miért probléma, hogy egy új rendezés van, 22 év az sok idő, addigra sokat változik a világ.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 68772019-06-06 18:58:04

A Janacek operákat mikor kapták így fel nemzetközileg? Elvileg ilyen alapon Erkel is ismert lehetne külföldon.



Te nézted a jegyeladásokat Amerikában? Úgy tudom a Sába királynője, a Bánk Bán és a Kékszakállú herceg vára operákból volt egy-egy előadás. Melyikre vitték és melyikre nem a jegyeket? Hogy fogadta a kinti közönség az egyes darabokat?


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 68762019-06-06 18:52:44

Őszintén szólva ő az egyetlen cseh énekes akit ismerek. Ti tudtok még valakit?


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 68752019-06-06 18:45:39

Nem feldkeztem el Petrovics Emilről, korábbi hozzászólásomban említettem is a nevét, nem ismerem operáit, én csak arra emlékszem, hogy gyermekkoromban rengeteg tehetségkutatóban zsűrizett, de akkor még komolyabb személyek végeztek ilyen munkát, mint manapság.



Az a lista amit írtam, a wikipedia adatbázisa, tehát abba nem szerepel Petrovics Emil a magyar operaszerzők között, de ezeket a listákat lehet bővíteni. Elvileg van német nyelvü oldala, ha elég rövid is. Angol viszont nincsen, tehát ezért nincs benne a listában.



https://de.wikipedia.org/wiki/Emil_Petrovics


Operett, mint színpadi műfaj • 39292019-06-05 21:08:56

https://www.youtube.com/watch?v=mfZkEiGLvfk



Ez igazi trianon operett dal. Lesz e úgy, mint valamikor rég...


Operett, mint színpadi műfaj • 39282019-06-05 21:06:38

A Csókolj meg Katám az megbukott? Úgy tudom többször is feltették, és másodszor már siker volt.


Operett, mint színpadi műfaj • 39272019-06-05 21:03:49

Nemrég feltettek egy 56-os musicalt, és hát az is nagyot bukott Kocsák Tibor: Lady Budapest címmel.



A Szörényi Levente István királya az viszont továbbra is sláger marad.



Az Ábrahám Pál: Viktóriába is nyilván bele fog kerülni Trianon, úgy is az I. világháború után játszódik.



A Mohács 1526 az mi akar lenni? Még a szerzője se tudom ki.....



A Kálmán Imre: Csárdáskirálynőt is a magyar érzés miatt muszáj lesz visszahozni új feldolgozásban.



És hát Kacsoh Pongrác János vitéze is a nemzeti sorstragédia része, ugye szegény Iluskát megöli a gonosz mostoha és Jancsi utána meg Bagóval a mennybe, de végül Iluska és a Tündérek se kellenek Jancsinak, hanem inkább visszatér szülőfalujába...


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 68722019-06-05 20:37:11

https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Hungarian-language_operas



Pages in category "Hungarian-language operas"



The following 10 pages are in this category, out of 10 total. This list may not reflect recent changes (learn more).





Hát itt összesen a Háry János és a Kékszakállú herceg vára szerepel az Erkel darabok mellett, igaz a Sába királynője az német nyelvű darab.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 68712019-06-05 20:25:46

Köszi



https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Hungarian_opera_composers
































Z





Néhány operettszerző is ide került:Kálmán Imre, Ábrahám Pál, Huszka Jenő, Vincze Zsigmond, Jacobi Viktor, Erdélyi Mihály. viszont Lehár nem



Hozzászólások a Momus írásaihoz • 68682019-06-05 18:27:30

Ezt az Jaromir Weinberger:Svenda a dudás c. operát két színházban játszák mostanában vagy a közeljövőben,  Németországban és Csehországban is egy-egy színházban. Őszíntén megvallva és soha sem hallottam róla.



Az is érdekes, hogy a wikipediában Ruszalka (Dvořák) és a Brundibár  c. gyermekoperán kívül egyetlen cseh darabnak sincs honlapja, szemben az olasz, német, orosz, francia operákkal, amelyekből még az ismeretlen műveket is részletesen ismerteti pl. Rossininak 38 operájáról készült honlap. Hát nem tudom mivel ismertebbek ezek, mint a Janacsek Jenufája, amit pár éve az operaház is játszott....



A Brundibar 1 helyen megy USA-ban, Bonn-ban és Kassel-ben Németországban, és Cardiff-ben az Egyesült Királyságban, tehát van még egy további jegyzett cseh operaszerző, ő már az 5. ha jól számolom.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 68672019-06-05 18:19:16

Dohnányi operáiból külföldön egyet se ismernek, de még Magyarországon se igen játszák, bár pár éve feltették a Tenort és jövő évadban a Simona néni is lesz. Az ő operáiról tudtok valamit milyenek? Dohnányi inkább a szimfonikus műveiről ismert külföldön.



Kodálynak egy jegyzett operája/daljátéka van a Háry János, bár az se igen megy Magyarországon kívül esetleg Erdélyben. A Székelyfonót azt itthon néha előveszik pl. tavaly, egyszer én is láttam.



Kurtág György operáiról még semmit sem hallottam, csak annyit írt valaki a fórumon, hogy nemrég írt egyet és nagy sikerrel ment Olaszországban.



Erkel pedig csak az operaház jóvoltából ment most Amerikában, őt sem játszák máshol, pedig megérdemelné.



Az igazat megvallva nem állunk jól nemzetközileg opera téren. Sőt már Goldmark Károly Sába királynőjét se igen veszik külföldön elő, annak ellenére, hogy régen ez egy nagy siker volt.



Ligeti Györgynek van egy külföldön is játszott modern operája, és Eötvös Péternek három is.



Petrovics Emil, Szokolay Sándor, Ránki György operái szintén sehol se szerepelnek a külföldi repertoárban, nem is ismerik azokat.


Operett, mint színpadi műfaj • 39252019-06-05 18:07:43

Szerintem pedig jó, hogy feltették, bár még nem láttam, de ez egy nemzetközileg jegyzett darab. A magyar musical választék elég szegényes nemzetközi téren. A Cole Porter: Csókolj meg Katát és a  Cy Coleman Sweet charity-t is hiányolom a magyar repertoárból, azok párszor már mentek, de rég, viszont ez a Carousel még szerintem soha, még a fő dala sem. A Turay Ida Színház feltette a Vértestvéreket és az Irma te Édest, és milyen jó ötlet volt tőlük, akár a Hello Dolly vagy most a Cabaret, bár utóbbit csak a városmajorin láttam, a másik három darab remek volt a kisszínházban. Jöhetne még Webbertől a Starlight Express vagy akár Sunset Boulvard.



Nemrég láttam a Queen musicalt is, We will rock you a címe, a zene persze remek volt meg az éneklés is, bár elég bugyuta volt hozzá a futurisztikus libretto.



A Liliom az most került repertoárra a Vígszínházban és ott úgy nézem jó a jegyeladása.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 68592019-06-03 21:47:49

https://www.youtube.com/watch?v=Ki3LXPA5qZI&t=4445s



Az operavision feltette Ábrahám Pál. 3:1 a szerelem javára c. operettjének német verzióját a Komische Oper Berlinből, ROXY UND IHR WUNDERTEAM címmel, pár napon belül pedig lesz hozzá automatikus magyar fordítás is. Ráadásul itt még a téma is magyar focicsapatról szól és tornász lányokról az angolok ellen.



Nemrég a Bánk Bán is fent volt az Erkel színházból, már azóta leszedték.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 68582019-06-03 21:43:55

Jó de az még Trianon előtt volt.



Van nekünk is pár nemzetközileg játszott szerzőnk, ne elégedetlenkedjünk.



Bartók, bár nem tudom, hogy a Kékszakáll mellett játszák e balettjait.



Nagy néha Goldmark Károly Sába királynője, bár ez inkább csak múlt időben, az utóbbi időben csak egyszer ment Németországban.



Ligeti Györgynek is van egy operája amit játszanak



Eötvös Pétert is kedvelik külföldön



És hát az operettszerzők közül Lehár Ferenc, Kálmán Imre és Ábrahám Pál is játszott azokon a részeken, ahol van operett egyáltalán.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 68552019-06-03 20:55:01

Milyen cseh operaszerzők vannak még?



Janacek, Smetana, Dvorak. Mahler is csehnek számít, bár nem írt operát.



Dvoraktől szinte csak a Rusalka megy, meg még 2 helyen az Ördög és Kata.



Smetana-tól pedig csak az Eladott menyasszony.



https://www.operabase.com/home/hu



Janacektől viszont sok operát játszanak:



Jenufa, Makropulosz ügy, Katja Kabanowa, The Cunning Little Vixen



https://www.operabase.com/home/hu


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 68442019-06-03 18:56:28

https://www.oper-leipzig.de/de/programm/rusalka/75646



Lipcsében pedig egy valódi sellő fetreng, ráadásul mellbimbóit is megcsodálhatja a nagyközönség.



A Rajnai sellőknél is valami ilyet vártam, de azért szép volt az Offenbach zene és a díszlet is.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 68382019-06-03 18:02:59

Az opera iránti érdeklődés apadt úgy általában, pár kivétel van pl. Carmen, Porgy és Bess, Traviata, Hunyadi László,  Bánk Bán, Rigoletto, Álarcosbál, Turandot, Pillangó kisasszony, a Wagner darabok közüll talán a Bolygó Hollandi meg a Tannhauser.



A kevésbé ismert Puccini operákon is lézeng a közönség, de a mai Trichotonon sincs meg a félház, pedig abban is van egy nagy ária.



Nemcsak nálunk van ez így, hanem a németeknél is. Ott néztem az operaelőadásokat és az olasz darabok is üresek, sőt gyakran még Mozart is. Az operett viszont népszerű, Kálmán Imre Csárdáskirálynője vagy Ábrahám Pál Bál a Savoybanja, vagy Strauss Denevérje, Benatzky-Stolz: Fehér lója mindenütt telt vagy majdnem teltházakkal megy, és persze az ismertebb musicalak is, amiket szintén játszanak a nagy operaházak.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 68372019-06-03 17:41:17

A Ruszalkát milyen nyelven kell énekelni, csehül vagy németül vagy magyarul? Lehet, hogy lenne rá közönség, mert Dvořák neve azért jól hangzik komolyzenei körökben. Kérdés milyen közönséget célozna meg a sellő mese, gyerekeket vagy felnőtteket?



 


Élő közvetítések • 78942019-06-01 11:18:16

A magyar feliratra még várni kell pár napot, addig németül lehet meghallgatni az operavision.eu-n Ábrahám Pál 3:1 a szerelem javára c. operettjét a Komische Oper Berlinből.



https://www.youtube.com/watch?v=Ki3LXPA5qZI



Érdekesség, hogy Roxyt (Bársony Rózsi egykori szerepe) egy férfi alakítja női ruhába öltözve.


Operett, mint színpadi műfaj • 39202019-05-31 19:28:27

https://operavision.eu/en/library/performances/operas/roxy-und-ihr-wunderteam



Ábrahám Pál 3:1 a szerelem javára c. operettjének német verziója megtekinthető teljes egészében a Komische Oper Berlin előadása, egészen 2019. augusztus 30-ig az alábbi linken.Roxy und ihr Wunderteam a német verzió címe.


Élő közvetítések • 78922019-05-31 19:23:46

https://operavision.eu/en/library/performances/operas/roxy-und-ihr-wunderteam



Ábrahám Pál:3:1 a szerelem javára c. operettjének német verziója a Komische Oper Berlin műsorán. Itt élőben megnézhetitek a premiert, alul lehet szabad magyar fordítást választani. 2019. augusztus 30-ig elérhető.





When a smart and confident woman employs the help of a football team to flee from her dim fiancé, the happy distraction threatens the men with sporting and emotional defeat.



From the composer of The Flower of Hawaii and Ball at the Savoy comes this ‘football operetta’, a crazy and turbulent sports satire. Paul Abraham’s fiery music is a cocktail of jazz, puszta and operatic melodies, all rounded off with a shot of stadium chanting. Well-known German music cabaret trio Die Geschwister Pfister take on the three leading roles in this new production at the Komische Oper Berlin.






Sung in German



English, French and German subtitles soon available with possibility of auto-translation into 114 other languages.





Available from

31.05.2019 at 19h30 CET



Available until

30.08.2019 at 23h59 CET






































































































































































Sam Cheswick Uwe Schönbeck
Roxy Christoph Marti
Bobby Wilkins Johannes Dunz
Gjurka Karoly Tobias Bonn
Aranka von Tôtössy / Customs inspector / Maid Andreja Schneider
Baron Szalmary Christoph Späth
Jani Hatschek Jörn Felix Alt
Hotel director / Custom officer / Kovacz / Misky / Radio announcer Mathias Schlung
Arapad Balindi Kevin Arand
Aladar Kövess Dennis Weißert
Géza Alpassy Mathias Reiser
Laczi Molnar Tobias Stemmer
Jenö Körmendy Christopher Bolam
Máté Pulitzer Paul Gerritsen
Tamás Kodály Hunter Jaques
Lászlo Kertész Thiago Fayad
Zlotán Ligeti Andrew Cummings
Ilka Prinitzer Gabriela Ryffel
Marika V. Dobossy Milena Sophia Hagedorn
Ilonka Taussig Laura Mann
Réka Rökk Mariana Souza
Ildikó Farkas Meri Ahmaniemi
Erzébet Kalmán Friederike Meinke
Krisztina Gabor Paula Rummel
Magdolna Horváth Diemut Wauer
Mónika Bartók Sabine Hill
Boglárka Esterhazy Katharina Thomas
Katalin Tabori Katrin Hacker
Spectators in the stadium Solists from the Chorus of Komische Oper Berlin
   
Music Paul Abraham
Text Alfred Grünwald and Hans Weigel
Conductor Kai Tietje
Director Stefan Huber
Set Designer Stephan Prattes
Costume Designer Heike Seidler
Lighting Designer Diego Leetz
Choreographer Danny Costello
Chorus Master Jean-Christophe Charron
Dramaturg Ulrich Lenz and Maximilian Hagemeyer


 





Erkel Színház • 101202019-05-25 22:02:51

Sose hallottam róla. Én azt tartottam felelőtlenségnek, hogy felrakták a Puccini összest, aztán a nézőtér sokszor kongott az ürességtől. Ha Rossini összes lenne, az kb. 40 darabból állna, Offenbach meg 100-ből, Puccini az csak 15, de azért felrakni üresjáratba az is sok. Emlékszem hogy az előző évadban 1 koncertre feltették a Korngolg halott várost, és ott se volt szinte senki. Mennyit bukhattott a színház a Billy Ellioton, ami még ebben az évadban is lesz....


Erkel Színház • 101172019-05-25 16:58:34

Azt lehet tudni mik lesznek a Bánffy teremben és hogy ott lesz e kedvezmény a Ma este színház-on?


Operett, mint színpadi műfaj • 39162019-05-23 19:56:28

Ábrahám Pál 3:1 a szerelem javára c. operettje teljes egészében németül megtekinthető lesz, alul magyar automatikus fordítást lehet kérni, elvileg angol, francia és német felirat  lesz, az alábbi honlapon: 



https://operavision.eu/en








31.05.2019 at 19h30 CET

Komische Oper Berlin - Roxy und ihr Wunderteam


Always remember to keep your eye on the goal!



Operas | Abraham
















When a smart and confident Scottish lass employs the help of a football team to flee from her dim fiancé, the happy distraction threatens the men with sporting and emotional defeat.



From the composer of The Flower of Hawaii and Ball at the Savoy comes this ‘football operetta’, a crazy and turbulent sports satire. Paul Abraham’s fiery music is a cocktail of jazz, puszta and operatic melodies, all rounded off with a shot of stadium chanting. Well-known German music cabaret trio Die Geschwister Pfister take on the three leading roles in this new production at the Komische Oper Berlin.






Sung in German



English, French and German subtitles soon available with possibility of auto-translation into 114 other languages.




Available from




31.05.2019 at 19h30 CET



Available until

30.08.2019 at 23h59 CET











































































































































































Sam Cheswick Uwe Schönbeck
Roxy, his niece Christoph Marti
Bobby Wilkins, her fiancé Johannes Dunz
Gjurka Karoly, Team captain Tobias Bonn
Aranka von Tôtössy, Custom auditor, Maid Andreja Schneider
Baron Szalmary, Club's president Christoph Späth
Jani Hatschek, Goalkeeper Jörn Felix Alt
Hotel director, Custom's officer, Kovacz, Misky, Radio announcer Mathias Schlung
Arapad Balindi Kevin Arand
Aladar Kövess Dennis Weißert
Géza Alpassy Mathias Reiser
Laczi Molnar Tobias Stemmer
Jenö Körmendy Christopher Bolam
Máté Pulitzer Paul Gerritsen
Tamás Kodály Hunter Jaques
Lászlo Kertész Thiago Fayad
Zlotán Ligeti Andrew Cummings
Ilka Prinitzer Gabriela Ryffel
Marika V. Dobossy Milena Sophia Hagedorn
Ilonka Taussig Laura Mann
Réka Rökk Mariana Souza
Ildikó Farkas Meri Ahmaniemi
Erzébet Kalmán Friederike Meinke
Krisztina Gabor Paula Rummel
Magdolna Horváth Diemut Wauer
Mónika Bartók Sabine Hill
Boglárka Esterhazy Katharina Thomas
Katalin Tabori Katrin Hacker
Spectators in the stadium Solists from the Chorus of Komische Oper Berlin
   
Music Paul Abraham
Text Alfred Grünwald and Hans Weigel
Conductor Kai Tietje
Director Stefan Huber
Set Designer Stephan Prattes
Costume Designer Heike Seidler
Lighting Designer Diego Leetz
Choreographer Danny Costello
Chorus Master Jean-Christophe Charron
Dramaturg Ulrich Lenz and Maximilian Hagemeyer














Élő közvetítések • 78712019-05-23 19:44:35




https://operavision.eu/en  (ingyen megnézhető a honlapon)


 


24.05.2019 at 19h00 CET

Icelandic Opera Giuseppe Verdi: La traviata



Farewell, sweet past, happy dreams of days gone by. Operas | Verdii




Available from

24.05.2019 at 19h00 CET



Available until

23.11.2019 at 23h59 CET



















































































































Violetta Valéry Herdís Anna Jónasdóttir
Alfredo Germont Elmar Gilbertsson
Giorgio Germont Hrólfur Sæmundsson
Annina Hrafnhildur Árnadóttir
Flora Bervoix Sigríður Ósk Kristjánsdóttir
Gastone Snorri Wium
Barone Duphol Oddur A. Jónsson
Marchese d´Obigny Paul Carey Jones
Doctor Grenvil Valdimar Hilmarsson
Giuseppe Þorbjörn Rúnarsson
Commissioner Magnús Guðmundsson
Servants and gardener Ásgeir Eiríksson, Tómas Haarde, Guðmundur Arnlaugsson
Dancers Sigrún Ósk Stefánsdóttir, Eydís Rose Vilmundardóttir, Brynja Jónsdóttir, Ernesto Camilo, Shota inue, Felix Urbina
Chorus Chorus of Icelandic Opera
Orchestra Orchestra of Icelandic Opera
   
Music Giuseppe Verdi
Text Francesco Maria Piave
Conductor Bjarni Frímann Bjarnason
Director Oriol Tomas
Set Designer Simon Guilbault
Costume Designer Sébastien Dionne
Lighting Designer Erwann Bernard
Choreographer Lucie Vigneault
Chorus Master Magnús Ragnarsson
Video Director Félix Fradet-Faguy
Assistant Stage Director Emilie Martel







Operett, mint színpadi műfaj • 39152019-05-23 19:33:16

A Suppé darab nagyon keveseket érdekelt volna, és ezért maradt el, de máshova még feltehetik, pl. Müpa kisszinháza.


Operett, mint színpadi műfaj • 39142019-05-23 19:20:24

Ez megint egy átvágás, mert nem lett olcsóbb.... csak a legolcsóbb hely 1600 fent hátul a szélén.



Közületek látta már valaki a Carouselt?


Operett, mint színpadi műfaj • 39122019-05-23 19:08:40

A Ma este színházon kint lesz a Carousel?


Operett, mint színpadi műfaj • 39112019-05-23 19:08:37

Hol lehet hozzájutni 1600 Ft-ért a Carousel jegyeihez? Ennyiért szívesen megnézném, de 6000-et sajnálok érte.


Operett, mint színpadi műfaj • 38992019-05-14 19:53:17

Nemrég találtam egy érdekes cikket a beteg Ábrahám Pállal készítették pár nappal halála előtt 1960-ban, 100. születésnapján 1992-ben közölte a riportot a Kurir:



 



Kurír - reggeli kiadás, 1992. november (3. évfolyam, 300-329. szám)





AZ UTOLSO INTERJÚ ÁBRAHÁM PÁL ZENESZERZŐVEL





Hamburg villanegyedében, távol a zajos altonai kikötőtől és messze a hírhedt Reperbahntól, egy gesztenyefasorral szegélyezett utcácskában álló, századforduló korabeli földszintes épületben töltötte el utolsó éveit és hunyta be örökre a szemét 1960. május 6-án Ábrahám Pál. November 3-án volt száz éve, hogy megszületett.

A Bál a Savoyhan, a Viktória és még vagy egy tucatnyi világsikert aratott revüoperett komponistája elborult elmével, a külvilág elől hermetikusan elzárva pergette végső napjait. Pár nappal halála előtt látogattam meg. Mielőtt a felesége bekísért volna a lakásba, még az előszobában a lelkemre kötötte: ne csodálkozzak azon, amit el akar majd a térje mondani, és semmiről se vitatkozzak vele.

Belépve a szalonba, már az első pillanatban megértettem ennek a figyelmeztetésnek az okát. Ábrahám fürgén elém sietett, s leültetett maga mellé a kerevetre.

- Köszönöm, hogy felkeresett! Milyen volt a repülőút New Yorkból ide, Hollywoodba? Vagy San Franciscóból jött? Most jár először ebben a csodálatos filmvárosban? Hogy tetszik?

Am meg sem várva, hogy válaszoljak, folytatta:

- Képzelje! A jövő hónapban lesz a premierem a Broadwayn. Azt mondja a producerem, hogy a darab óriási sikernek ígérkezik. Újra meghódítom vele Amerikát! Nézze! Mit írnak róla máris az újságok!



És egy rakás gyűrött, megsárgult lapot rakott elém.

- Nem találom a szemüvegemet! Keresse csak ki maga az áradozó cikkeket, a velem készült remek interjúkat!

A feleség észrevétlenül intett: tegyek úgy, mintha valóban keresném és meg is találnám a nem létező írásokat. De Ábrahám egy mozdulattal lesöpörte az asztalról a lapokat.

- Hagyja a fenébe! Inkább hallgassa meg a darabom slágereit!

S nyomban a szoba közepén álló zongorához ült. Néhány gyors ujjlazító futam, s máris felcsendültek a jói ismert, örökzöld melódiák, a La Tan- golita meg a többiek.

- Hát nem csodálatos! - súgta fülembe a feleség. - Azt sem tudja, hol van, mindent elfelejtett, a legjobb barátait sem ismeri fel, de az ujjai szinte valamennyi szerzeményére, még a fiatalkoriakra is pontosan emlékeznek. De sajnos hamar elfárad. Ha abbahagyja a zongorázást, gyorsan köszönjön el tőle, mert már rég le kellett volna feküdnie.

Néhány perc múlva véget is ért ez a rögtönzött koncert. Gratuláltam és búcsúzni kezdtem. Ábrahám Pál az ajtóig kísért.

.- Még egyszer köszönöm, hogy eljött! Elvárom a premieremen is! Ott legyen ám!

' GARAI TAMÁS


Operett, mint színpadi műfaj • 38902019-05-08 22:13:48

A Városmajori Szabadtéri Színpadon június 18-án 19.30-kor műsorra tűzik nagy meglepetésre Kerekes János Állami Áruház c. operettjét. Az előadást a kecskeméti színház társulata játsza.



 



 


Erkel Színház • 99662019-05-08 21:33:39
Erkel Színház • 99652019-05-08 21:33:37
Erkel Színház • 99642019-05-08 21:33:35

https://www.operabase.com/curseason/hu



Itt látható a teljes 2019-220-as évad


Erkel Színház • 99632019-05-08 21:33:33

Mit szóltok az Erkel 2019-20-as évadához? Most nem tudom, hogy mely előadások lesznek az új Eifell műhelyben, melyek az Erkelbe. Az operaház mikor nyit meg?


Erkel Színház • 99622019-05-08 21:33:29

Azt tudtad, hogy ez egy megtörtént eseményen alapul? Tényleg született egy csupa szőr ember, akitől mindenki félt. A darabot egyszer láttam, már nem emlékszem rá, de egy sláger van benne, amit mindenki ismer. De szerintem ez inkább gyerekeknek való darab.


Erkel Színház • 99602019-05-08 19:51:30

Ezt honnan veszed? Elvileg az csak felújítás szerintem, tehát az nem valami helyett lesz.


Erkel Színház • 99582019-05-08 18:32:07

A Légy jó mindhalálig musicalt játsza a József Attila Színház, szóval talán az is elmarad? Operettet szerintem operettre cserél le, tehát inkább a Légy jó mindhalálig helyett lesz a Trianon musical. Utóbbi megint melléfogás lehet, de hát most van a 100 évforduló, gondolom azért teszik fel.



Ez a Carousel Molnár Liliiomja után nagy melléfogás az opinak, alig viszik rá a jegyet, pedig világsiker. Gondolom summás volt a jogdíj utána. Látta valaki közületek, hogy milyen? Bécsben is megy a darab...


Erkel Színház • 99562019-05-08 18:15:20

Az Operettszínház jövő évadra a Kacsoh János vitézét tervezte eredetileg, most néztem, hogy lesz az Erkelben, gondolom egymás elől nem cél elhalászni a közönséget, így valami mást talál ki helyette az opi, hisz nem akar összeveszni Ókováccsal. Tudtok valamit az opi 2019/20-as programjáról?


Erkel Színház • 99472019-05-06 19:11:26

A magyar opera nem nagyon játszik gyerekeknek darabot, hát nem sok gyerekoperát ismerek Hunpendinck Jancsi és Juliska, Rossini Hamupipőke, Ránki Pomadé király új ruhája, Mozart: Varázsfuvola, Kodály Háry János, Kacsóh János vitéz, bár az inkább operett. A Hamupipőkét igazán feltehetnék.



A Diótörő ugye megy, viszont hiányolom a Csajkovszkij Csipkerózsikáját is a balettek közül.



Ti esetleg tudtok más gyermekoperát vagy balettot?



 


Opernglas, avagy operai távcső... • 202142019-05-04 20:32:38

Természetesen gratulálok Kurtág Györgynek.



És még egy magyar siker



https://folksoperetta.org/



A Chicagoi Folksoperetta színház a tavalyi Kálmán Imre Csárdáskirálynő után 2019. nyarán Ábrahám Pál: Hawaii rózsája c. operettjét tűzi műsorára, mely egyben a darab amerikai premierje. (2014-ben már játszottak egy Ábrahám darabot, a Bál a Savoybant)



Bár nem hiszem, hogy bárki is eljut Chicago-ba, de linkelem a jegyvásárlást:



https://tickets.vendini.com/ticket-software.html?t=tix&e=4ffea426e507eb8778b16fdfe8412b14&vqitq=a7092dde-e73d-4784-b2c1-cd8934e35ce4&vqitp=28897fa9-9897-4348-a9c0-6997b5938d3e&vqitts=1556994547&vqitc=vendini&vqite=itl&vqitrt=Safetynet&vqith=caaf268d30506b398b4756400ccfea9d



 



 


Nagy Zeneszerzők • 11962019-05-04 16:44:40



  1. 26









  2. 27









  3. 28









  4. 29









  5. 30









  6. 31









  7. 32









  8. 33









  9. 34









  10. 35









  11. 36









  12. 37









  13. 38









  14. 39









  15. 40









  16. 41









  17. 42









  18. 43









  19. 44









  20. 45









  21. 46









  22. 47









  23. 48









  24. 49









  25. 50








Nagy Zeneszerzők • 11952019-05-04 16:43:17





50 legjobb klasszikus zeneszerző



According to Phil G. Goulding in his book "Classical Music - The 50 Greatest Composers and Their 1,000 Greatest Works"











  1. 1









  2. 2









  3. 3









  4. 4









  5. 5









  6. 6









  7. 7









  8. 8









  9. 9









  10. 10



     






  11. 11









  12. 12









  13. 13









  14. 14









  15. 15









  16. 16









  17. 17









  18. 18



     






  19. 19









  20. 20









  21. 21









  22. 22









  23. 23









  24. 24









  25. 25








Operett, mint színpadi műfaj • 38822019-04-16 21:14:34

Itt pedig ismertetik a Béka díj 2018-as nyertesét:



https://www.br-klassik.de/aktuell/news-kritik/operetten-frosch-des-jahres-2018-verliehen-thomas-enzinger-blume-von-hawaii-100.html


Operett, mint színpadi műfaj • 38812019-04-16 20:36:19

Bad Ischl Lehárfesztivál_Ábrahám Pál-Földes Imre: Hawaii rózsája német nyelvú előadása:



https://www.youtube.com/watch?v=mA5G1PwvdgM&t=2s



https://www.youtube.com/watch?v=mA5G1PwvdgM&t=2s



https://www.youtube.com/watch?v=emKzJCITvfY


Operett, mint színpadi műfaj • 38802019-04-16 20:22:23

Ausztriában és Németországban minden évbek kiosztják a legjobb német nyelvű operettprodukciónak a "Forsch" magyarul Béka díjat, ezt a díjat 2018-ban Ábrahám Pál-Földes Imre: Hawaii rózsája c. darabjának Bad Ishle-i előadása nyerte. Szerencsére láttam ezt a fantasztikus előadást, kár hogy nem beszélek németűl, de a lényeget így is értettem és a zenéje pedig fantasztikus. Jó lenne már Magyarországon magyarul végre látni e darabot. Eddig csak annyit tudok, hogy a Csárdáskirálynőt megint felújítják a nyáron.



https://www.br-klassik.de/programm/radio/ausstrahlung-1677522.html



Ezen a linken meg lehet hallgatni a 2019. márc 5-i díjátadó ünnepséget, melyben előadják námetül Ábrahám Pál két dala mellett, egyik a Hawaii rózsája operettje Ittam egy kis pityókát és a másik a Dzsaniah, a lányok táncháza c  Ábrahám operett egyik dalát is. Továbbá hallható Offenbach több dala, közte a Kékszakáll c. operett dala, Suppé operettje, és mellettük Lehár Clo Clo c. darabja egy dala valamint Kálmán Imre Chicagoi hercegnő c. operettje két dala is.



 



 



 


Operett, mint színpadi műfaj • 37532018-11-10 18:15:26

Abban külföldi operett is van, tényleg jóval drágább volt, de gondolom vastagabb is.


Operett, mint színpadi műfaj • 37512018-11-10 14:25:05

Már meg lehet venni?



Különben Huszka darabjait nem igen játszák más országban, viszont Ábrahám Pál népszerű német nyelvterületeken, sőt máshol is pl. Baltikum.


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

"Doktorandusz koncertek 2."
HAYDN: 44. (E-dúr) zongoratrió, Hob. XV:28
DVOŘÁK: 4. (e-moll) zongoratrió, op. 90 („Dumky”)
Varga Oszkár (hegedű) Matuska Flóra (cselló) Dani Imre (zongora)
DEBUSSY: Romance
FAURÉ: Après un rêve
RAVEL: Öt görög népdal
Bódi Zsófia (szoprán) Farkas Mira (hárfa)
D. SCARLATTI: f-moll szonáta, K. 46
PAGANINI: 2. (h-moll) hegedűverseny, op. 7 – 3. Rondo à la clochette („La campanella”)
Farkas Eszter (cimbalom) Farkas Mira (hárfa)
CSAJKOVSZKIJ: Melankolikus szerenád, op. 26
Kondorosi Karolina (hegedű) Taraszova Brigitta (zongora)
MOZART: 4. (D-dúr) hegedűverseny, K. 218 – 1. Allegro, 2. Andante cantabile
J.S. BACH: 1. (g-moll) hegedűszonáta, BWV 1001 – 3. Siciliana
Osztrosits Eszter (hegedű) Dani Imre (zongora)

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Hegedűs Endre (zongora)
"Az örökifjú Chopin"
CHOPIN: E-dúr etűd, op. 10/3
CHOPIN: cisz-moll etűd, op. 10/4
CHOPIN: f-moll etűd, op. 25/2
CHOPIN: c-moll („Forradalmi”) etűd, op. 10/12
CHOPIN: 5. (fisz-moll) polonéz, op. 44
CHOPIN: c-moll mazurka, op. 30/1
CHOPIN: h-moll mazurka, op. 30/2
CHOPIN: Desz-dúr mazurka, op. 30/3
CHOPIN: cisz-moll mazurka, op. 30/4
CHOPIN: 6. (Asz-dúr) polonéz, op. 53
CHOPIN: 1. (Esz-dúr) keringő, op. 18
CHOPIN: 2. (F-dúr) ballada, op. 38
CHOPIN: Barcarolle, op. 60
CHOPIN: 3. (Asz-dúr) ballada, op. 47
CHOPIN: Andante spianato és nagy polonéz, op. 22
19:00 : Veszprém
Hangvilla

Henrik Wiese (fuvola)
Győri Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Bényi Tibor
HAYDN: g-moll szimfónia No. 39, Hob I:39
REINECKE: D-dúr fuvolaverseny, op. 283
MOZART: C-dúr “Linzi” szimfónia, No. 36, KV 425
A mai nap
született:
1786 • Carl Maria von Weber, zeneszerző († 1826)
1899 • Ormándy Jenő, karmester († 1985)
elhunyt:
1986 • Bárdos Lajos, zeneszerző, karnagy (sz. 1899)