vissza a cimoldalra
2018-06-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60859)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4025)
Momus társalgó (6335)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Társművészetek (1255)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11277)
A csapos közbeszól (95)

Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1424)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (890)
Franz Schmidt (3141)
Erkel Színház (9337)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2767)
Wagner (2593)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1234)
László Margit (149)
Opernglas, avagy operai távcső... (20091)
A díjakról általában (1026)
Élő közvetítések (7243)
Fiatal művészeink hazai és nemzetközi sikerei (326)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4282)
Palcsó Sándor (213)
Ilosfalvy Róbert (803)
Marton Éva (724)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: ulysses
Leírás:
Honlap:
   


ulysses (14 hozzászólás)
 
 
Miklósa Erika • 10762016-12-19 21:49:45
Lépcsőháztól a lépcsőházig... Sastaps!!!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 578332016-12-06 18:57:48
Aztán az EMI-PATHE (La Voix De Son Maitre) 1964-ben ugyanezen francia gárdával készítette el az opera stúdiófelvételét, Pierre Dervaux vezényletével...
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 578282016-12-05 18:17:44
"...az Aida címszerepét még túl korainak tartották Gencer számára, így a Scala színpadán
először 1957-ben mutatkozhatott be Francis Poulenc A karmeliták párbeszédei című elsöprő
zenedrámájában, melyben Madame Lidoine szerepét osztották rá. A darab világpremierjén a
kor legkiválóbb énekesnői működtek közre, többek között Virginia Zeani, Gianna Pederzini,
Gigliola Frazzoni és Fiorenza Cossotto, az előadást Nino Sanzogno dirigálta."...
http://www.parlando.hu/2016/2016-5/Bartok_Gergely-Leyla_Gencer-portre.pdf
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 577422016-11-24 21:55:29
Biztosan igazad van Edmond Dantes, talán én látom fonákán a dolgot, nekem nem tetszenek a plakátok egyedül... Ha egyedül vagyok ezen meglátásommal, azt se bánom! Mindenesetre köszönöm érdekes okfejtésed a téma kapcsán, abszolút elgondolkodtató! :)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 577322016-11-24 12:48:35
Ugyan valaki magyarázza már el nekem, hogy a Dialogues des Carmélites címből hogyan lett A karmeliták? Csak mert ezt a csonkolt címet még kimondani is fáj (nekem) vagy a tükörfordítás nem ment? Ma néztem a plakátot, fantáziátlan, gyenge mint úgy általában az összes többi! Mit szimbolizál az apáca arcában az a Bosch-jellegű „gyönyörök kertje”, vagy csak számomra megerőltető eme képzettársítás? Borzasztó, hogy folyamatos megbízást kap az a grafikus, aki ezeket ontja magából, ne adj’ isten egy egész csapat! Frusztráló, elidegenítő, értelmezhetetlen „alkotások”; horror-Traviata, piros lámpás-Lucia, etc… Szerintem az embereknek lenne igénye szebbre, igényesebbre, jobbra!
Mi újság a ZAK-on és a hazai koncerttermekben? • 2592016-11-20 22:49:02
Cilike kedves! Eszemben sincs veled vitába szállni, főként nem politizálni. Utóbbihoz nem értek én politikai hovatartozástól, orientációtól függetlenül írtam le azt, amit! Másrészt nem én voltam az egyetlen, aki "pórul járt". Engem nem érdekel a politika, a rogános hozzátoldást a levélküldő szőtte bele mondandójába. Én zenét hallgatni indultam, nem politizálni. Köszönöm, hogy ismerni véled bárminemű politikai álláspontomat, de közlöm veled mély tisztelettel, hogy: Nincs igazad!
Mi újság a ZAK-on és a hazai koncerttermekben? • 2572016-11-20 22:15:45
Tudom, hogy Erkel Színház topicos megnyilvánulásom után sokan azt gondolják majd, hogy azért írok ide is, mert meghúztam a vitriolos kulacsot, mégis biztosítok mindenkit, hogy egy kiegyensúlyozott és alapjáraton kellemes ember pusztán csalódottságot kifejező sorai a következők. Téma: a Zeneakadémia! Ma este elzarándokoltam hírős-nevös Liszt Ferenc Zeneakadémiára, ugyanis SOS!-emailt kaptam pénteken, melyet ide is bemásolok! Fogalmam sincs, honnan tudták az elérhetőségemet, csak arra tudok gondolni, hogy egyszer megbízási szerződéssel –vagyis anélkül- dolgoztam az intézményben –bár ne tettem volna-, s valószínűleg megmaradtam nekik a rendszerben. Arra kértek, továbbítsam, akinek csak tudom. Én jóhiszeműen toboroztam is a népet… A levélíró hölgy nevét természetesen nem teszem közzé. Ím’ a levél:
„November 17-20. között lesz a Zeneakadémián Várjon Dénes kamarazenei fesztiválja, a kamara.hu.

Öt koncert lesz:
november 17. Solti terem 19h
november 18. Solti terem 19h
november 19. Solti terem 19h
november 20. Solti terem 11h
november 20. Nagyterem 19h30
A Zeneakadémia eddig maga intézete koncertjeinek a
reklámozását, ez most megszűnt és csak egy központi kormányhivatal (nem tudom,melyik, azt hiszem Rogáné) beiktatásával lehet reklámozni. Az eredmény: a Zeneakadémia már nem, a kormányhivatal még nem tudta hirdetni a koncerteket, így a jegyeladás siralmas, miközben
Várjon meghívására olyan világsztárok játszanak, mint Steven Isserlis, Tabea Zimmermann, Carolin
Widmann, Jörg Widmann, Christoph Richter, Vivane Hagner, Sarah Shafer, ezek tényleg elképesztő nevek.
A Zeneakadémiának is iszonyú kínos persze a dolog és mindenkit, engem is, megkért, hogy segítsek. Arra gondoltam, hogy ha szétküldenéd ezt a levelet az ismerősöknek, biztos sokan érdeklődnének.
Megteszed?

A jegyekért nem kell fizetni!”

Idézőjel bezárva! –És akkor az ember négykézlábról két lábra emelkedik és elindul vasárnap este a műintézménybe többedmagával. Az érzékelhető káosz-hangulatban utat törve magamnak először a biztonsági őrt interjúvoltam meg, hogy merre van az arra, de mivel ő a nevén kívül sok mindent mondani nem tudott, így beálltam a jegypénztár irányába kígyódzó sorba. Idő van! Alapozótól izzadó arcú kislány közli velem, hogy szó sincs mutyi-jegyről, csakis teljes árú jeggyel mehetek be a kamara-koncertre és a kiküldött e-mail, hogy idézzem őt: „egy rosszindulatú e-mail!” De még mielőtt annyit mondhattam volna felháborodva, hogy ez inkább egy rossz vicc, a mellettem teljes árú jegyet váltani kényszerült idős hölgy megszólított: „Nyugodjon meg, fiatalember! Velem is ugyanezt játszották el, és ezért lesz még egy-két keresetlen szavam az illetékesekhez!” Térültem-fordultam, és inkább ettem egy fánkot –na, nem a Vajna Timi-félét- az utcán. Konzekvencia nincs, csak egy kérdés: KI EZÉRT A FELELŐS?!
Erkel Színház • 68842016-11-20 21:23:31
A tegnapi Tosca margójára…

Nem szokásom glosszákat írogatni ezen fórum ezen topic-jába, és sokat is törpöltem, hogy van-e egyáltalán bármiféle értelme annak, hogy negatív élményemet a tegnapi Tosca-előadással és annak körülményei kapcsán klaviatúrát ragadva nyugtázzam. Aztán –mivel azóta sem ocsúdtam fel a többszörös csalódásból- döntöttem, így most a legfontosabb történéseket pontokba szedve jegyzem észrevételeimet:
1., Marcello Giordani Cavaradossijára kapkodtam a lábam, hogy a kezdés előtt jó háromnegyed órával biztosan jegyhez jussak. Kaptam is egy középárasat –kicsit szívtam a fogamat, de a csodás élményért még ez is belefért- a flegma kis jegyárus leányzótól, akinek szabados uniformisáról, homeless-kesztyűcskéjéről és szimmetrikusan copfba font hajáról hirtelen nem tudtam eldönteni, hogy most a pár évvel korábban oly divatos Hannah Montana diák-musicalből pottyant véletlenül közénk vagy netán a koreai felnőttfilmek világából kölcsönözte felöltője ötletét. Mindegy is –gondoltam-, mentem tovább érvényesíteni a jegyet. Bokasúroló-nadrágos kisfiú (host vagy mifene!); éppen csak meg nem hajlok, egy egészséges „Jó estét kívánok!”-ot mondok. Ő kezeli a jegyem s csak annyit mond: „Kösz! Szevasz!” – Na, már most… Hízelgő –bár mindennapos-, hogy így a krisztusi korhoz közeledve is 20-22-nek néznek sokan, de kikérem magamnak, hogy egy számomra ismeretlen senki letegezzen és ennyit böfögjön az orra alatt egy színházban, mint amennyi ettől a fiútól tellett!
2., Elfoglalom helyem az üresen maradt sorok egyikében fent a kakasülőn… Már minimum 30-szor láttam a Toscát, nem is azért jöttem, csak hallgatni idefentről, hiszen kiváló az akusztika. A héten már ez volt a harmadik Toscám. Az egy dolog, hogy az előadás kezdete után bő negyedórával még csordogálnak mellém az emberek, de hogy órámra pillantva 19:40-kor még beengednek bárkit is, hogy végigbukdácsoljon a sorok között: nonszensz! Ráadásul az említett későn érkező egy méretes nejlon szatyorral érkezett, aznap valamiért nem a Pradára és nem is egy Guess-darabra esett a választása. Ezúton köszönöm neki, hogy halaszthatatlan és kényszeres turkálnivalója okán végigcsörögte-zörögte mind a három felvonást! Az ötödik hátrafordulásom után elneveztem moToszkának! De nem ő volt az egyedüli, aki mérhetetlen bunkóságáról tett tanúbizonyságot, de nem ám! Mellettem kettővel ülő favágó-szakállas trendi úriember és jegyese is zavartalanul húzták meg a Nestea-s butykost, amíg az végül ki nem ürült, hogy aztán egy picit játsszanak a műanyag palackkal, majd pedig azt leejtvén sziszegve mulassanak rajta egyet. Néztem a jobb sarokba, néztem a balba, a kandikamerát sehol sem találtam, hallgattam tovább a megunhatatlan Puccini-muzsikát, melyből az első felvonás alatt már csak két teljes hangerőn megcsippanó monton csengőhang zökkentett ki. Na, de a lényeg! Parampampoli már megírta a tegnapi simlisséget, hogy világszép hangú Giordani helyett Fekete ugrott be. Megemelem előtte nem létező kalapom, hogy bevállalta, de én Giordani-Boross kombóra jöttem, s erről nem kaptam semmiféle tájékoztatást! Előtte este néztem a neten, s már meg nem mondanám, hogy akkor már a megváltozott szereposztás lett volna vagy sem, mindenesetre én az előző szombaton hallottak után jegyeztem fel ezen dátumokat csakis a Giordani miatt. Azt hiszem, hogy - ha már a pénztárnál nem értesítenek a változásról - legalább egy tisztességes méretű plakátra piros nagy kanca betűkkel kiírva jelezhetnék, hogy nem az van, amiről korábban szó volt, ergo meghagyhatnák számomra a döntés jogát: akarom-e vagy sem ugyanazt a brancsot százhuszonhatodjára. A közönség soraiban helyet foglaló barátaim, ismerőseim sem tudtak a változásról. Tudom, mi vagyunk a hibásak, hogy nem simogatjuk az iphone 6-ost minden minutumban! Teszem hozzá, minden tiszteletem a művészeké, egy jó előadás született pluszok nélkül… Első felvonás vége, latymatag tipsi-tapsi, villany fel s megakad a szemem –istenemre, nem keresem, hogy mibe köthetek bele még- az előttem helyet foglalt fiú kezében villódzó 0,75-ös sörösüvegen. Ha jól láttam, Arany Ászok volt! Nem egy 0,33-as Edelweiss a zakó alatt, értitek? S mindez egy operaházban, a nézőtéren! Éreztem, hogy szót sem érdemel, hogy panaszt tegyek ajtónálló kis- és nagylányoknak, mert ha ők ezért és sok másért nem szóltak, akkor nincs miről beszélnem. Távol áll tőlem a beképzeltség, s lehet, hogy durván fogalmazom, de ez valóban a proliszektor csupa nagy betűvel. Én is fiatal vagyok, sok mindent elfogadok, kénytelen vagyok, de hogy egy dalszínházban szombat este ne lehessen önfeledt módon kikapcsolódni és feltöltekezni a csodálatos muzsikával, az egyszerűen abszurdum! A felvonások szépen, gond nélkül lementek egyébként, s már csak egy dolgot vagyok képtelen magamban tartani, mint kissé epés megjegyzést, és esküszöm, hogy nem a rosszindulat mondatja velem, de az esti Scarpiánk valószínűleg olvasva ppp kritikáját, kicsit túl komolyan vette azt. Hangja nemes, szépen szól –sosem szerettem valamiért-, de játéka már-már vetekedett egy-egy ízesebb Sas-kabaréval, néha már kínosan Tosca-paródiának éreztem az egészet, s azon gondolkodtam, hogy ennyi nekem nem tetsző tapasztalás után teszek Toscának egy szívességet, s én vetem le magam a karzatról, de íziben! Ennyit a Toscáról, ennyit az Erkel Színházról…
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 570502016-09-27 21:37:37
A premieren déjà vu érzésem volt... Katt a videóra!

https://www.youtube.com/watch?v=Kt5woZzYqwk
Opernglas, avagy operai távcső... • 192702016-08-03 23:29:42
Huhhh, mennyi butaság és kiábrándító sületlenség van itt összehordva.Nevek, percemberek, Salzburg, miegymás...
Miklósa Erika • 10362016-07-08 23:41:04
Az igen! Van itt ám öntudat... Láttam Gara Máriának is, de csak a nyakon feszülő inak sejlenek fel, mint emlékképek. S más szopránoknak, akik erejük teljében, észbontó énektechnikával a küszöbön toporognak; fityisz, nuku! Ki érti ezt? Mindegy is, mert majd újra jön a mese mese mátka, hogy magyar(!) bel canto-t azért nem tud ám akárki eldalolászni meg jó Luciák sem szaladgálnak mostanában csak úgy. Na, majd most! :)
Miklósa Erika • 10342016-07-08 22:07:30
Hogy miért? Jobb nem firtatni... Én is hallottam Gildának, harmatgyenge alakítás volt, a Bosszúkettősben meg olyan hamis, amilyen csak mesében van. Lehet, tévedek, de mintha azt hallottam volna, hogy nemsokára Luciát fog énekelni idehaza. Arra aztán befizetek...
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 568592016-07-01 14:41:43
Igen, ahogy az várható volt...

"Szinte ilyen bakugrásokkal jött előre a színpadon és ilyen örömkitörésben tört ki, hogy hú, ezt megcsinálta... Pedig ez nem is a premier volt... ...és én is azt mondom, hogy ő akkor most nem rendült meg a saját alakításától vagy legalább nem bízik abban, hogy a nézők közül valaki megrendült és ezt az állapotot akarja látni???" -Vicc!
   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Erkel Színház

Billy Elliot - A musical

18:00 : Budapest
Győri Nemzeti Színház

"Győri Táncfesztivál"
VENEKEI MARIANNA, TENNESSEE WILLIAMS, DÉS LÁSZLÓ: A vágy villamosa

19:00 : Budapest
Erkel Színház

Billy Elliot - A musical

19:00 : Budapest
BMC Koncertterem

Kristóf Réka (ének)
Szüts Apor (zongora)
MOZART: D´Oreste, d´Aiace az Idomeneo c. operából
MOZART: Fantázia és fúga
SMETANA: Och, jaký žal az Az eladott menyasszony c. operából
BIZET: Je dis que rien a Carmen c. operából
LISZT: XI. Magyar rapszódia
JOHANN STRAUSS: Klänge der Heimat a Denevér c. operettből
KODÁLY: Zöld erdőben
KODÁLY: Tücsöklakodalom
KODÁLY: A csitári hegyek alatt a Székelyfonó c. daljátékból
BARTÓK: Piros rózsát szedtem én
LIGETI: Öt Arany-dal (Csalfa sugár, A legszebb virág, A csendes dalokból, A bujdosó)
GERSHWIN: Fascinating rhythm, The man I love, Swanee
RICHARD STRAUSS: Fünf kleine Lieder op. 69 (Der Stern, Pokal, Einerlei, Waldesfahrt, Schlechtes Wetter)
MOZART: h-moll Adagio
RICHARD STRAUSS: Tavaszünnep op 56. No. 5
A mai nap
történt:
1947 • Az Albert Herring bemutatója (Glyndebourne)
született:
1819 • Jacques Offenbach, zeneszerző († 1880)