vissza a cimoldalra
2018-11-17
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61317)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4097)
Milyen zenét hallgatsz most? (25002)
Momus társalgó (6349)
Kedvenc felvételek (149)
Társművészetek (1278)
Kedvenc előadók (2824)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11292)
A csapos közbeszól (95)

Kurtág György Szeretete (53)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1159)
Élő közvetítések (7519)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (784)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2622)
Operett, mint színpadi műfaj (3764)
Kimernya? (2839)
Franz Schmidt (3225)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1530)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2995)
Balett-, és Táncművészet (5577)
Opernglas, avagy operai távcső... (20163)
Nagy koncertek emlékezete (35)
A nap képe (2107)
Lisztről emelkedetten (932)
Pantheon (2280)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Pörköltszaft
Leírás:
Honlap:
   


Pörköltszaft (10 hozzászólás)
 
 
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 25132018-05-06 00:44:10

Természetesen ismerős. Pontosan semmi köze nincs ahhoz amit írtam. Ha ismét elolvassa a mai kiírásomat, akkor valószínűleg rájön. Nem írtam senkiről rosszat, nem becsméreltem senki művészetét. Kérdeztem. Hogy miért? Ennyi. Ha van kedve erre válaszolni, vagy ehhez hozzáfűzni valamit, akkor hajrá. 



Amennyiben nincs, akkor ne fűzzön hozzá semmit. 



De vitázni nincs kedvem a semmin...



Mert most a semmiből csinál elefántot...



További kellemes fórumozást...


Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 25082018-05-05 23:55:25

Kedves Nyitott színházszerető ember!



Javaslom a  szövegértés gyakorlását. Semmilyen sértő megjegyzés, becsmérlés, énektechnikai, vagy művészi kritika nem volt leírva a hozzászólásomban. Egy kérdést tettem fel, amire ez nem válasz, de még csak közel sincs hozzá. Mindenkinek megvan a saját véleménye, mely nem mindig egyezik máséval. 



Ezek szerint ön tudja, hogy Pál Tamás karnagy válogatott arra a darabra, amit ha jól emlékszem, márpedig jól, Ő nem vezényelt, vagyis köze nem volt a Carmenhez, amelyből jelölték.



Itt senki művészi munkája nem lett kritizálva, nem lett fényképekkel becsmérelve...



További jó fórumozást.


Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 25042018-05-05 23:20:53

Üdv!



Valaki elmondaná, hogy a Dömötör díj jelöltjeinek kiválasztásakor miért nem emlékeznek az őszi félév operájára? Volt egy Sevillai borbély, amiben jobbnál jobb alakítások, élvezhető és virtuóz hangi teljesítmények voltak láthatóak, hallhatóak szegedi, szegedhez köthető és vendégművészek által egyaránt. Hol vannnak a jelöltek közül Kovács, Kiss, Hanczár, Rab? De van akinek keresni valója sincs a jelöltek közt... (pl. Kónya) 



Bár Laczák Boglárka díjazása után nagyot csökkent a díj értéke az emberek szemében. Köztük az enyémben is. 



De mindegy is... Ha már csak azt nézzük mi megy a színházban, vagy körülötte az elmúlt pár évben...


Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 22642016-06-24 20:09:22
Mi a fene folyik Szegeden?
Botrányosnak tartom, amit meg mernek csinálni...
Jegyet akarok venni, a Bolygó-ra, erre nézem a szereposztást, Rácz István neve sehol. Olvastam az interneten egyszer, valahol a Gábor Gézáét is, de az sincs ott. Altorjai? Az után a "csodálatos" Sarastro után? Wagner-t? Botány.
Ezek után felvilágosítottak, hogy az énekkar, a szegedi énekkar nem lesz benne. Azzal mentegetőzve, hogy musicalt énekelnek Pesten júliusban. Az ország egyik leg méltatottabb OPERA- kórusát Wagner helyett odaadjuk "nyünyükézni". Méltatlan...
Elnézést a hibákért, de nem olvasom újra, mert csak még idegesebb leszek! Valaki csináljon már valamit...
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 21372015-07-05 22:18:06
Na akkor Kedves fórumozók!

Most már tudom, miért csak ma regisztráltam, és miért fogom törölni, ha egyáltalán lehet ezen az őskövületen. Emberek csoportja, akiknek az a szórakozás, hogy összeesküvés elméleteket gyártanak, vagy nagyon szubjektív véleményeket nyilvánítanak. Sajnálom azokat, akik ennyit értek el az életben. Akiknek ez a megnyugvás, hogy megnéznek valamit, ha egyáltalán megnézik, majd feljönnek ide, és saját szubjektív vélemény ként leírják, amit valamelyik politikai, vagy művészeti oldal, irányzat kritikájában olvasott. Szánalmas, hogy bárki mocskolódhat egy ilyen, művészeti fórumon, vagy sértegethet olyan művészeket, akik egész életüket arra fordítják, hogy a megtanult technikát, énekstílusokat a hozzájuk mérten, a tőlük telhetően maximálisan a rendezők által kérten színpadra vigyék! Azok által a rendezők által, akik ha nem is sikerül valami jól akkor is sokat dolgoztak vele, álmatlan éjszakákon át törték a fejüket, és itt most senki ne merjen neveket írni, én sem teszem, mert mindenkire vonatkozik. Mindegy mit, hol és hogyan csinál. Hogy mernek ilyen emberek mint maguk, megalázó dolgokat írni, fényképeket kitenni és poénkodni mások véres verejtékkel, sírással vagy üvöltéssel elért munkáit pocskondiázni? Mert egy egyéni véleményt, kedves névtelen "barátaim" sértő dolgok, jelzők nélkül is meg lehet írni. Tudom, hogy nem fogom megváltani a világot és ilyen begyepesedett gondolkodású embereket sem fogok megváltoztatni(nem is akarok, mert nem méltó rá egyikőjük sem),de utolsó üzenetemben leírom, hogy sajnálom mindegyikőjüket. Lehet ezután csámcsogni, lehet szitkozódni, lehet rám majd csúnyákat és gonoszokat írni, mert mosolyogva fogom élni tovább az életemet felesleges feszültség nélkül.
Azért szeretnék egy-két példát hozni a kedves -zéta- úrnak, hogy nem én személyeskedek vagy pocskondiázok, hanem a barátai.
Hogy pld. Altorjai Tamásról, aki elismert szegedi operaénekes, hogy írhat egy ilyen senkiházi olyat, hogy nulla mélységei vannak, vagy egy fiatal majdnem, hogy pályakezdő énekesnőről, hogy borzalmas vibrátókkal énekel!
Vagy nyíltan beszéljünk trágárul? (elb.szták? csak ott ki is volt írva?)
Vagy szidjuk a rendezőket, mert megtehetjük bármiféle következmény nélkül... A kulturált művészeti beszélgetés, vélemény nyilvánítás nem erről szól.Le lehet írni, hogy nem tetszett a rendezés mert, sok volt benne a zavaró zaj(lift), vagy nem tetszett egy énekes, mert nem volt mélysége(de tudjuk mát ki énekelt, ha egyszer elvileg láttuk az előadást), vagy nem tetszett a szoprán hangja. (ha részletezni akarjuk akkor személy szerint nekem sok volt a vibrátó).
Ne nekem kelljen már elmondani a " nagy öregeknek", hogy hogy ír egy EMBER véleményt, hogy elmondja amit gondol, de ne legyen PARASZT, és ne sértsen meg embereket a hátuk mögött.
Úgyhogy szeretnék gratulálni az összes embernek aki azt hiszi, hogy itt ő milyen jól végzi a dolgát! További jó "fórumozást" mindenkinek!
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 21292015-07-05 21:03:39
Ehhez a védekezéshez ismét csak gratulálni tudok...
Inkább telefonon írva hagyok ki néhány vesszőt... legyen akár 10.000 db is, mint, hogy , egy , ilyen, emberrel, beszéljek, erről, miközben ez egy művészeti fórum. úgyhogy, szeretném elnézéseket kérés közben, pótolni a vesszőket, ott is ahova, nem kell, nehogy hiányát érezze a kedves nyelvtanilag túlművelt fórumozó, aki eltévedve egy operákról szóló beszélgetésbe tévedt. Ha esetleg lenne kedve a művészeti témában is beszélgetni, akkor állok elébe, de a "," az nem téma. De még egyszer elnézést, ha zavart volna valakit a vesszőhiány.
A háttal való éneklésről, ha már témánál vagyunk, csak annyit, hogy 20 éve volt "divat" kiállni és énekelni. Ez változott. Már színészkednek, játszanak az operaénekesek is. Ha nem tetszik valakinek, akkor lehet dvd-t nézni, vagy cd-t hallgatni. Akkor nem kell ilyen gyerekesen csámcsogni egy fényképen. Ja és ha véletlenül még esetleg vessző hiánya lenne a kedves Héterőnek akkor tessék,,,,,,,,,,,,
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 21272015-07-05 20:12:58
Ha ló ha nem ló!
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 21252015-07-05 20:11:44
Nem gondolom,hogy a hozzászólások mennyisége az bármire is kötelezne. Nem kell elfogadni, vagy nem elfogadni, a lóláb pedig akkor lóg ki ha kilógatják. Márpedig én nem írtam semmi olyat amivel magamat olyan helyzetbe hoznám,hogy ilyet kelljen írni. Egyébként nem ismerem még a fórum rendszerét, mert most regisztráltam, de több érdemi bejegyzést írtam 2 óra alatt mint sok felhasználó aki nagy művésznek, hozzáértőnek vagy okosnak képzeli magát évek alatt. Ha mindenki azzal foglalkozna amivel kell akkor nem is regisztráltam volna. Úgyhogy ha lóg a láb akkor lógjon rendesen vagy sehogy.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 21232015-07-05 19:53:49
Amint azt már leírták, a színpadkép nem ez. Amúgy pedig egy normális ember tudja mit lát? 2 énekest,akik lehajolva hátranéznek. Aki ismeri,vagy látta a darabot az pedig tudja,hogy egy vicces pozícióban lettek lefotózva keresés közben. Aki mást lát az nem látja a fától az erdőt, vagyis nagyon egyszerű ember, vagy együgyű.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 21122015-07-05 18:08:57
Kedves tejeskave!

Szeretnék gratulálni a megfigyelőképességének 100%-os kiaknázásához, ugyanis a kedvenc megemlített jelenetei között a tények és valósság messze állnak a leírtaktól. Ön szerint lehet mazohizmus,de én többször is megnéztem.
1. Úgy gondolom a beöntést nem szájon át csinálják márpedig a 3 hölgy megmosni szeretné a Tamino urat.
2. Ha annyi képzelőereje sincs mint a hörcsögömnek,aki egy papírlapot is fűszálnak tud nézni, akkor miért jár színházba... (Fuvola/szívószál)
3. Gondolom a neve alapján (ami egy álnév,mert gondolom saját néven nem merné vállalni a "véleményét"),szereti a kávét, vagyis függő és örömet okoz önnek a kanál csörgése... Na ezért kap üvegcsét,mert bent ez segít neki nem egy csengő... De ez hozzá tartozik a 2-es ponthoz.
4. A színház néha megérteni is segít nem csak élvezni,ugyanis honnan tudná az ember hogy mert fordul hátra 30 énekkari művész mikor nem történik semmi, ha nem hall valamit? (Ok-okozat) Amit a rendező az első pillanattól az utolsóig nagy gonddal kezel.
5. 6. 7. Ha vannak ilyen meglátásai is akkor nem értem a többit...
8. Statiszták nincsenek a darabban. Az első fináléban senki nem röhög senkin. A Tamino áriája alatt pedig semmi bolondság nincs,csak gonoszság,ugyanis ha megfigyeli, vagyis nem csak néz hanem lát is, akkor észreveszi,hogy gonoszan megpróbálják az ápolók beijeszteni,megbolondítani a Taminot, ami egy látomás jelleggel orvosi és kórházi kellékekkel ruhákkal kialakított kavalkád. A pingvintől a légyen át a jegesmedvén keresztül a vizilóig minden felvonul. Ismét a 2. pont.
9. Na ehhez annyit fűznék hozzá,hogy egy olyan embertől,mint maga semmi féle "véleményt" az emberek hangjáról nem fogadok el, sőt nem is tűrhetem szó nélkül,mert eddig csak a színházhoz való nemértését bizonyította be,de az,hogy kritikus szemmel nyilatkozzon nyílvánosan úgy,hogy azt sem tudja kiről ír, na az botrányos. Altorjay Tamás ugyanis egyetlen elírt szereposztáson szerepel,mivel nem Ő énekelte a szerepet. A többi szereplő nevét meg sem nézte, az meg,hogy a női főszereplő hangját nyílvánosan ilyen jelzővel,mint "borzalmas" még egy hozzá értő ember sem engedhet meg magának. Bár aki ért hozzá az nem is enged meg magának ilyet,még ha így is gondolja. Megjegyzem egyáltalán nincs így.
Gondolom a Rendező Urat pedig a fentebb megemlített dolgok nem megértése miatt ítéli el. Azt javaslom, hogy nézze meg még párszor ezt az előadást, olyan szemmel ami nem elítél,hanem befogad. Ha pedig képtelen befogadó szemmel színházi előadást,operát,filmet,mesét nézni vagy akár egy könyvet elolvasni és megérteni azt,hogy minden ember másképp értelmez dolgokat,akkor javaslom,hogy a darabban látott intézet valamelyik létező testvérében foglaljon magának egy kényelmes lakosztályt és élete hátralevő részében ott kényeztesse a felfogását saját gondolataival. Persze csak miután elnézést kért mindenkitől akit megbántott vagy valótlant írt róla,ugyanis biztos jobb lesz egy gumiszobában ülni nyugodt lelkiismerettel.
Köszönettel egy nyitott színházszerető Ember!
   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Elek Szilvia (csembaló)
J.S. BACH: Esz-dúr szvit, BWV 819
BARTÓK: Mikrokozmosz, 5. füzet (részletek)
ELEK SZILVIA: Metopé kertje – három tétel csembalóra
HUSZÁR LAJOS: Szonáta csembalóra – második változat
COUPERIN: Pièces de clavecin (Csembalóművek), 1. kötet – 5. ordre (részletek)
FRANCAIX: Két darab csembalóra

11:00 : Budapest
Zeneakadémia, Kupolaterem

Simon Izabella (zongora), Vigh Andrea (hárfa), Andrea Hallam (hegedű), Szappanos Edit (szoprán), Blahunka Flóra, Borka Ráhel, Aranyos János (cselló)
Meseillusztrátor: Kőszeghy Csilla
kamara.hu - A Zeneakadémia Kamarazenei Fesztiválja
Aranyhúrocska és a három cselló

17:00 : Budapest
Zeneakadémia, Kupolaterem

Reto Bieri (klarinét), Alexander Janiczek (hegedű), Várjon Dénes (zongora)
Merel Quartet: Mary Ellen Woodside, Edouard Mätzener (hegedű), Alessandro D’Amico (brácsa), Rafael Rosenfeld (cselló)
kamara.hu - A Zeneakadémia Kamarazenei Fesztiválja
Üveggyöngyjáték
HELENA WINKELMAN: Az óra
MESSIAEN: Kvartett az idők végezetére

17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Józan Vivien (szoprán)
Szalai Lotti, Tokárszky Máté (gitár), Kalocsai András (brácsa), Németh Zoltán, Gulyás Gergely, Dankó Richárd (zongora)
Hangulatkoncert
DANKÓ RICHÁRD: Két kép
VARGA ABIGÉL: Vail - for solo guitar
GULYÁS GERGELY: Dalok zongorára
JÓZSA TAMÁS: Három barokk tétel
NÉMETH ZOLTÁN: Mixage

18:00 : Budapest
BMC, Koncertterem

Classicus Quartet:
Rácz József, Baksai Réka (hegedű), Tornyai Péter (brácsa), Zétényi Tamás (cselló)
Das Wohltemperierte Streichquartett 4. – 'D'
HAYDN: d-moll vonósnégyes, op.76, no.2. ('Quintenquartett')
BOROGYIN: D-dúr vonósnégyes
KEDVES CSANÁD: Új mű
SCHUBERT: d-moll vonósnégyes ('Halál és a lányka')

18:30 : Budapest
Zeneakadémia, Előadóterem

Diana Cohen (hegedű), Roman Rabinovich (zongora)
kamara.hu - A Zeneakadémia Kamarazenei Fesztiválja
Roman Rabinovich műsora – zene és vizualitás

19:00 : Budapest
Belvárosi Szent Mihály Templom

Organ & Choir

19:00 : Budapest
Budavári Városháza

Miki Hayashi, Alisa Katroshi, Yuliia Keikieva, Molnár Eszter, Varga Anna, Vámosi Katalin (ének)
Harazdy Miklós (zongora)
Sass Sylvia mesterkurzusának záró koncertje
Részletek Mozart, Donizetti, Verdi, Puccini operáiból

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Balogh Eszter (mezzoszoprán)
Balogh Vera (fuvola), Kállay Katalin (furulya), Kallai Nóra (viola da gamba), Várallyay Ágnes (csembaló)
Savaria Barokk Zenekar
Vezényel: Németh Pál
JOHANN GOTTLIEB GRAUN: Concerto grosso in G
JOHANN GOTTLIEB GRAUN: C-dúr kettősverseny furulyára és hegedűre
JOHANN GOTTLIEB GRAUN: F-dúr concerto viola da gambára
JOHANN GOTTLIEB GRAUN: Apollo, amante di Dafne – kantáta
JOHANN GOTTLIEB GRAUN: c-moll csembalóverseny
JOHANN JOACHIM QUANTZ: G-dúr fuvolaverseny
CARL PHILIPP EMANUEL BACH: D-dúr szimfónia Wq 183/1

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Alexander Janiczek, Anthony Marwood (hegedű), Jürg Dähler (brácsa), Christoph Richter, Rohmann Ditta (cselló), Heinz Holliger (oboa, angolkürt), Roman Rabinovich, Simon Izabella, Várjon Dénes (zongora)
Merel Quartet: Mary Ellen Woodside, Edouard Mätzener (hegedű), Alessandro D’Amico (brácsa), Rafael Rosenfeld (cselló)
A Zeneakadémia Vonószenekara
Vezényel: Heinz Holliger
kamara.hu - A Zeneakadémia Kamarazenei Fesztiválja
HAYDN: 33. (g-moll) vonósnégyes, Hob. III:33
VERESS: Hommage à Paul Klee
BEETHOVEN: G-dúr variációk Wenzel Müller „Ich bin der Schneider Kakadu” című témájára, op. 121a
HEINZ HOLLIGER: 2 Albumblätter, getuscht (Ilse von Alpenheimnek) (ősbemutató)
KURTÁG: Jelek, játékok, üzenetek – In Nomine - all'ongherese; Einen Augenblick lang; ...ein Brief aus der Ferne an Ursula
SCHUMANN: Esz-dúr zongoranégyes, op. 47

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Vadim Gluzman (hegedű)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Hamar Zsolt
Lukács Ervin-bérlet 2.
SCHUBERT: Rosamunda - nyitány
CSAJKOVSZKIJ: D-dúr hegedűverseny, op. 35
BEETHOVEN: VII. szimfónia (A-dúr), op. 92

19:30 : Budapest
MTA Díszterem

BOCCHERINI: d-moll szimfónia (Az ördög háza) G. 506
BOCCHERINI: B-dúr csellóverseny G. 482
SZENTPÁLI ROLAND - SZY KATALIN: Éva – ősbemutató
közreműködik: Tompos Kátya
SZENTPÁLI ROLAND: Chill Fantasy – magyarországi bemutató
közreműködik: Révész Richárd – zongora; Weisz Nándor – wawe drums
vezényel: Cser Ádám, koncertmester: Pilz János, művészeti vezető: Botvay Károly

20:00 : Budapest
Mátyás-templom

Magyar Virtuózok Kamarazenekar
19:00 : Zalaegerszeg
Ady Art Mozi

Operát az Operából! – Belföldi turné
Klasszikus és modern Balett-est

19:00 : Gödöllő
Művészetek Háza

Gödöllői Szimfonikus Zenekar
vezényel és a műsort vezeti: Horváth Károly
DUKAS: A bűvészinas
RÓZSA PÁL: Kilenc szimfónia és postludium egy tételben
DVOŘÁK: VIII. G-dúr szimfónia op.88.
A mai nap
született:
1923 • Eősze László, zenetörténész
1925 • Charles Mackerras, karmester († 2010)
elhunyt:
1959 • Heitor Villa-Lobos, zeneszerző (sz. 1887)