vissza a cimoldalra
2019-11-21
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11450)
A csapos közbeszól (95)

Társművészetek (1452)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4610)
Palcsó Sándor (270)
A Magyar Zenekarok helyzetéről (84)
Kimernya? (3297)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3509)
Élő közvetítések (8247)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2358)
Meg kell újítani az ének-zene oktatást! (137)
Erkel Színház (10374)
Pantheon (2446)
Kiss B. Atilla (202)
Operett, mint színpadi műfaj (4148)
High Fidelity - beállt a jégkorszak? (546)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1805)
Franz Schmidt (3456)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Livingstone
Leírás:
Honlap:
   


Livingstone (215 hozzászólás)
Alexandru Agache, a bariton • 742015-02-14 09:11:01
Szenzációs volt a művész úr a Nabucco premieren tegnap! Nem hallottam soha még férfi énekest ilyen gyönyörü hangon énekelni, de játékban és kinézetben is tökéletesen jelenítette meg az erős hadvezért. Ez az alakítás abszolút világszínvonalt hozott az Erkel színházba!
Erkel Színház • 51742015-02-13 13:04:24
Nyugodtan csinálhattak volna 3 szereposztást, háromszor ennyi előadással! Állítom, hogy az összes teltházzal menne.
Erkel Színház • 51542015-02-11 17:53:47
Az ováció Verdi zenéjének mindig kijár, és különösen az előadás végén megismételt gyönyörű kórus váltja ki az emberekből elementáris erővel.

A rendezésről nem tudok mit mondani és nem is akarok, ám a részben a nézőközönség köré, főlé kirendezett kórus és az első felvonásban a terem legmagasabb és legmesszebb pontjára száműzött Nabucco ambivalens érzéseket teremtett bennem.
Vokálisan és játékban is a SZTÁR, az ÉNEKES, a fantasztikusan énekelni tudó és hangfenomén ALEXANDRU AGACHE Nabuccójáról csak a legelragadtatóbb jelzőkkel lehet szólni. Ő a legeslegjobb, de ez így elég gyenge megfogalmazás. Agache, aztán nagyon hosszú szünet....
Alexandru Agache, a bariton • 692015-02-09 12:26:34
És milyen jó, hogy ide jöttek! Agache egyik előadásán gondoltam, hogy milyen szerencsések vagyunk, hogy élőben hallhatjuk.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 515982015-02-07 10:36:22
Ezért nem szeretek fôpróbákra járni! Ha tehetem, és általában őrült szervezési manőverek árán sikerül is, inkább az előadásokra és a premierekre járok. Cura második Otellóját nézem meg nagy várakozással, a szereposztást viszont teljes egészében nem tartom hozzá méltónak, ezt előre megmondom!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 515632015-02-06 16:21:49
Érdekes, mert nekem úgy tetszett a tegnapi előadás, ahogy volt. Badea karmester is! Istenem, máshogy vezényel, mint más, akiket esetleg megszoktunk, de nem lehet mindenki egyforma, ahogy 2 egyforma előadás sincs a földön. A Lukács- Agache páros fenomenális volt, hangilag, átélésben, meg aztán náluk érezhetően jelen van az a plusz, hogy nem idegenek egymásnak, ami többletet kölcsönöz az előadásnak. Ihletett volt a nagyduett, vehemensek és szenvedélyesek az Erik jelenetek, csodálatosak a kórusrészek. Nem baj ha itt vagy ott lassúbb, szerintem ettől bensőségesebbek voltak bizonyos részek és érzelmesebbek. Jó a karmester, más, de miért lenne ez baj?
Alexandru Agache, a bariton • 622015-02-05 08:48:41
Salamon király szerepére telitalálat Agache, már csak
erős, tekintélyt parancsoló megjelenése miatt is.
Alexandru Agache, a bariton • 432015-02-04 13:11:45
Olvasom a Nabucco premier előzeteseit a portálokon ahol kiemelik, hogy hol énekelte Agache művész úr a címszerepet...Chicago, London, Arena di Verona, Met, Houston, Berlin meg a többi nagy hely! Nagyszerű, hogy a pesti közönség is hallhatja!
Alexandru Agache, a bariton • 342015-02-03 12:09:18
Agache szombati előadását láttam, nem azt amiről a kritikus írt. Érdekes, hogy engem nem zavart, hogy a művész úr magas és férfias kiállású. Jól néz ki, ezzel együtt figurában is hiteles Rigoletto. Remélhetőleg jövőre is ő énekli!
Erkel Színház • 51392015-02-01 19:13:55
Nem volt rossz Maddalena Szolnoki játékban és kinézetben, a hangja tűnt kevésnek, nem jött át.
Ki tudja, hogy van ez. Ha kicsi a hang azért nem szól, ha a nagy énekes énekel pianókat, az hogy-hogy mégis hallatszik?
Gábor Géza telitalálatos Sparafucil, és úgy látszik, hogy sok oldalú színész is.
Erkel Színház • 51282015-02-01 11:48:34
Azért hogy valami kellemesről is írjunk, a tegnap esti Rigoletto előadás jóvoltából igazán katartikus élmény élhettünk át mi, akik ott voltunk.
Pál Tamásnak kisujjában van a darab, csillogó színeket varázsolt elő a zenekarból. Az énekeseket nem szűnő figyelemmel kísérte, alkalmazkodva hangjuk erejéhez, de nem áthúzva a Verdi által előírtakat.
Az előadás sztárja, aki valóban sztár a szó legnemesebb értelmében, aki valóban hatalmas karriert ért el a világban, és valóban nagyon tud énekelni, Alexandru Agache. Éljen!
Ő volt az előadás hangja, szíve és motorja.
A hangja leírhatatlanul szép színű, kiegyenlített, az énektechnikája páratlan, a szerepet könnyekig megindítóan adta elő.
Utána néztem a pályájának, szakmai életrajzában a legnagyobb színházak, Scala, Met, Covent Garden, Párizs, Róma, Verona, Chicago, Houston, és még ki tudja mennyi állomás. A partnerek, Domingo, Carreras, Pavarotti, Gheorghiu, Kiri Te Kanawa, Ghena Dimitrova, Solti, Levin, Zeffirelli.
Fantasztikus, hogy nálunk énekel, és a közönség őszinte ünneplése tegnap nem a szokványos egyszerű sikernek látszott.
Nem lehetne egy kicsit sztárolni azt, aki amúgy is megérdemelné?
Nem sokszor esett meg velem, hogy másnap reggel is az előző esti énekes hangja van a fülemben.
Erkel Színház • 50942015-01-30 15:26:48
Maximálisan támogatom a hozzászólást. Ráadásul nem csak kevésszer játszák a sikerdarabokat, de azonos időben. Nem tudom ecsetelni, hogy milyen nehézségek árán jutok el a kedvenc operáimra a kedvenc énekeseimre( munkatárssal való csere, családi program felrúgása) hogy eljussak a holnapi Rigolettóra, majd egy Sümegis és Lukács- Agachés Bolygóra, aztán a Nabuccóra!
Erkel Színház • 50802015-01-30 11:14:00
Nagyon sokan panaszkodnak az ' egy évadban egy széria' rendszer miatt, mert a népszerű operákat több ciklusban kellene játszani, és több szereposztással! Régebben így volt. Lezavarnak most februárban 6 előadást, és ha nem tudsz elmenni, magadra vethetsz! Ha nem megy jövőre, 2 évet vagy többet is várhatsz! Ez a közönség büntetése is.
Erkel Színház • 50792015-01-30 11:06:21
23.-án nem katonazenekart hallottam, szerintem nagyon szépen játszottak. A tenorista azon az estén sem tudta végigénekelni a Nessun dormát. A többiek jók voltak és hallatszódtak. A kórus is.
Erkel Színház • 50622015-01-28 16:17:18
Ó szombat estére van jegyem. Gyógyuljon meg, azt kívánom!
Erkel Színház • 50562015-01-23 22:20:36
A mai Turandotot láttam, amivel összességében majdnem elégedettek lehettünk. A címszerepben Lukács Gy. énekelt kitűnően, szép hanggal, erős egyéniségű Turandotot alakítva. Meghajlásánál tomboló közönség fogadta. Váradi Zita szintén kimagasló Liú volt, főleg pianói tetszettek. Bándi János az elején jó volt, aztán egyre kevésbé. A híres ária sajnos megoldatlan maradt. Kár. A zenekar és a kórus mint mindig remekelt.
Erkel Színház • 50552015-01-23 22:20:07
A mai Turandotot láttam, amivel összességében majdnem elégedettek lehettünk. A címszerepben Lukács Gy. énekelt kitűnően, szép hanggal, erős egyéniségű Turandotot alakítva. Meghajlásánál tomboló közönség fogadta. Váradi Zita szintén kimagasló Liú volt, főleg pianói tetszettek. Bándi János az elején jó volt, aztán egyre kevésbé. A híres ária sajnos megoldatlan maradt. Kár. A zenekar és a kórus mint mindig remekelt.
Erkel Színház • 49762015-01-18 15:06:32
Nem szép az a hang, akármit énekel.
Simon Keenlyside • 3732015-01-16 11:57:51
Mást sem tesz a premier óta, csak magát tisztázza.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 513352015-01-15 15:59:02
Mindkét estén énekel olyan, akire kiváncsi vagyok, és mindegyiken többségben olyanok, akik helyett szívesebben látnék másokat. Ez csak nem baj?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 513332015-01-15 15:01:51
A zeneszerző megírta a művet. A Rigolettót például, amit a jövő héten kétszer fogok megnézni, 2 különböző castal. Milyen eszközökkel, azt a szereposztások böngészésénél nagyjából ki lehet találni.
Erkel Ferenc • 9312015-01-01 17:49:13
Tavaly egy meglehetősen rossz Bánk előadás elszenvedője voltam. Bánk bán többet beszélt, mint énekelt. Melindából semmit sem lehetett hallani, Gertrudisz megszólaltatójának alig jött ki hang a torkán. Tiborc énekelt a legjobban, Petur és Biberach a helyén volt, no de sajnos ez nem elég az üdvösséghez.
Olvasói levelek • 105382014-12-28 11:36:51
Önnek ez a véleménye, nekem más. De úgy emlékszem, hogy a kritika sem volt elragadtatva Mimijétől, hiszen a többiek mellett tényleg halvány- szürkés színben szerepelt. Ókovács direktor úr , egyszer egy újságban azt mondta, hogy nem szabad takarózni a díjakkal! Különben meg örülök, hogy nem vagyok művészek rokona, barátja, riválisa, mint sokan itt, a véleményem semmi nem befolyásolja. Jó érzés.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 510782014-12-27 18:41:03
Steinberg Solti Györgyhöz való hasonlítása kegyeletsértő!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 510702014-12-27 15:29:09
Nem érdekli a szerző? Hát ez jó!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 510552014-12-27 08:21:56
Elég gyakran járok operába, ezért elmondhatom mert hallom, hogy nem csak a külföldi meghívottak esetében megfoghatatlan , hogy kit miért szerepeltetnek. Az Erkel topicban szó van két magyar hölgyről is. Az egyiket nemes egyszerűséggel nagydarab tátogónak nevezte egy előttem ülő úr a közönségből. Sajnos semmi bántó nincs ebben, mert valóban ez az ábra. A másikon fel vagytok háborodva, hogy miért fog Gildát énekelni. Én azt kérdezném, hogy miért énekelhet egyáltalán az operában? Rácz Rita még a capella is kevés, ez a helyzet!
Erkel Színház • 48762014-12-22 15:59:26
Szóval, hét lakattal kéne elzárni a színpadtól, nehogy véletlenül arra tévedjen!!!
Erkel Színház • 48752014-12-22 15:57:17
A kritikus talán ott sem volt, de ha mégis látta az előadást sokak előtt köztudott, hogy a Fidelión megjelent kritikák többnyire hiteltelenek. Nem vagyok kritikus, de ahhoz nem is kell annak lenni, hogy Wierdl Esztert, mint hangi katasztrófát kikérjem a magam és a közönség azon rétegeinek a nevében, akik nem megvezethetők, hanem a hallottak alapján, nem pedig egyébb szempontok tükrében alakítják a véleményüket! Wierdlet hét lakattal
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 510152014-12-21 11:42:11
Annyi mindent hallottam a Bűvös vadászról, hogy kicsit vonakodva, de elmentem megnézni.
Nekem nem olyan rémes a rendezés, mint arról olvasni lehetett, inkább elgondolkodtatásra és megfejtésre indít.
A csoportok mozgatása sokértelmű, ki-ki megtalálhatja a neki tetsző magyarázatot, de a színnek, a látványeffektusok semmi kétség, különös világba kalauzolja a nézőt.
Nem mondom, hogy minden tetszett, és nem mondom, hogy csak ilyen rendezések kellenek ezentúl, a jelmezekkel például egyáltalán nem voltam kibékülve, mert az énekeseket kifejezetten előnytelenül mutatta. Ez volt a cél, mert akkor értem.
Az első szereposztás énekesei remekül helytálltak, csak egy nagyon nem!
Kovácsházi, Szabóki, Palerdi tetszett, mellettük Wierdl Eszter gyötrelmesen énekelt.
Nem is értem, hogy mit keres a színpadon ilyen énekléssel!
Meg fogom nézni a másikakat is, és még emésztgetem a rendezést, de összességében nekem érdekes volt.
Az Erkel topicba szántam, no mind1.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 509742014-12-12 14:17:06
Pinkertonját!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 509732014-12-12 14:15:57
Rendkívül jól énekelt a román Teodór Ilincai a Bohéméletben, aki ezzel az alakításával tavalyi Pinkentonját is überelte, és az utóbbi évek legjobb Rodolpho - ja volt!!! Káprázatos technika és hanganyag, kitűnő, nem akármilyen megjelenés, egy szóval minden egyben! Partnernője sajnos mindenben elmaradt mögötte. Létai Gabriella nyár óta zsinórban énekel, mostani Mimije eröltetett, hátra esett hangokkal, fény nélkül, minden lírát mellőzve szólalt meg. Váradi Zita sziporkázott Musettaként, csodálatos alakítást nyújtott. Jól énekelt a cseh / vagy szlovák?/ bariton is. A többiek? Inkább hagyjuk!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 509372014-11-30 09:12:28
Sok helyről hallani, hogy ez a Steinberg mással se foglalkozik, csak a magyarokat fikázza!!! Miért tűrik el neki, miért nem küldik el? Rosszul vezényel, ez már a napnál is világosabban kiderült, koros is, lenézi a magyar nemzetet és terrorizálja a művészeket, a zenekart, a kórust. Hiba volt meghívni, de még nagyobb hiba itt tartani!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 507912014-11-12 15:22:55
Hátborzongató vallomás: " engem nem engedtek énekelni!" Létezik olyan, hogy az énekesnek megvan a hangja, de leparancsolják a színpadról? Nem bűncselekmény ez?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 507662014-11-03 19:39:35
Nem utolsó sorban hatalmas főhajtás Lukács Gyöngyi Tosca interpretációja előtt, akinek gyönyörűen fényes hangja, minden tartományban kiegyenlített drámai szopránja tökéletesen passzol a szerep támasztotta követelményekhez. Imája tegnap szívbemarkoló volt. Az egész előadás magas hőfokon égett.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 507262014-10-30 11:39:56
A sekrestyést kifelejtettem. Hát alaposan elrontotta a Scarpia bejövetelét megelőző részt. Zeneileg totálisan, de az is nonszensz, hogy meg sem ijedt a rendőrfőnöktől, hanem nevedgélt az egyébként nagyon hatásos Agache bejövetelkor. Az az érzésem, hogy nem nagyon lehet, aki kontrolálja rendezésileg a szereplők mozgását és játékát. Igazából a szoprán és a bariton játszik kitűnően és nagyon hatásos eszközökkel, de a körítés sokat elvett az előadás egészének pozitív megítéléséből.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 507222014-10-30 09:08:01
Lenne pár megjegyzésem a tegnapi Toscáról.
Az opera mindjárt rosszul indult, amikor betévedt a színpadra egy felismerhetetlen hangfajú, igencsak rosszul éneklő új Angelotti. Játék sehol nem volt, és látszólag ő sem értette, hogy hogyan kerülhetett oda.Szemével csak a karmestert pásztázta.
Új Spolettája van az operának, akit köszönünk szépen, de vissza a kórusba! Hangilag minősíthetetlen, (nincs hangja semmi)nem tudja, hogy milyen karaktert kell játszani, és jelenlétével megakasztja a opera sztoriját.
A főszereplők közül Kiss B. Atilla elég jó formában énekelt, jobban, mint vártam volna, de alapjáraton most minden rendben volt vele. Néha nem lehet értelmezni a játékát. Volt néhány pont amikor nevetségesre sikerült. Példa rá a második felvonás eleje, amikor bejön, és fellengzősen üvöltözik Scarpiával, mintha azonnal a kínzó kamrába akarná küldeni. A "Vittoria" előtti és utáni játéka sem értelmezhető, nem tudni, hogy mit akar.
Ezért az előadásért a Scarpia-Tosca nagy jelenet miatt volt érdemes igazán elmenni. Mint hangban, mint játék szempontjából izgalmas és nagyon erős jelenetet kaptunk. Scarpia megölését és haláltusáját még nem láttam így előadni.
Leszámítva egykét zenei pontatlanságot és oda nem illő mellékszereplőket, jó előadás volt!
Alexandru Agache, a bariton • 282014-10-28 12:19:33
A hölgyek körében különösen...
Edita Gruberova • 26342014-10-28 08:53:43
Nagyon örültem, hogy el tudtam menni a Luciára, mert felejthetetlen koncert volt. Elsősorban Gruberova énektechnikáját csodáltam, ami ennyi év éneklés után is fölényesen biztos. A hangon már itt, ott mutatkoznak kopások, néha kicsit éles, de 68 éves korára is káprázatosan uralja a torkát, és MUZSIKÁL.
Alexandru Agache, a bariton • 222014-10-20 14:29:03
Barátaim mondták, hogy óriásit alakított, és én nem látok a méregtől, hogy megint nem jutok el a Falstsffra, ahogy tavaly sem láttam!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 506722014-10-19 09:28:23
Hát nem feltétlenül baj, ha nem végzett Zeneakadémiát, szerintem jobb is!! Olyan rémhírek terjengenek az ottani énekes képzésről, hogy el sem hinném, ha nem hallanám az újoncokat!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 506412014-10-17 13:50:53
Elgondolkodtam, mi lehet az oka, hogy egyre rosszabb rendezésekben kerülnek bemutatásra az operák. De a koronát a Cosi tette fel a premierek sorozatára. A nagy SEMMI, valahogy így lehet csak jellemezni ezt a szélhámoskodást! Nem különösebben jók az énekesek sem, de inspiráció nélkül nehéz lehet alkotni.
Kelemen Zoltán, operaénekes • 82014-10-16 16:22:24
Szánalmas! Lucic akkor is világsztár, gyönyörű matéria tulajdonosa és nem Szegeden hanem a Metben énekel. Ezért mindenképpen tiszteletet érdemel. Csak egy kicsinyes és irigy művész szapulhatja így a másikat nyilvánosan! Hol van ő hozzá képest, és hol van ahhoz a pályatársához képest, akivel holnap lesz szerencséje fellépni. Példát vehetne róla! Vele sosem olvastam olyan interjút, ahol fachtársát, vagy más énekest kritizált volna!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 505672014-10-10 16:09:59
Hozzáteszem, hogy a főpróba is csak egy próba. Megeshet, hogy a játékkal is spórolnak az énekesek, vagy kihagynak egy- egy magasabb hangot, Nem szeretem, amikor a főpróbát analizálják, csak azért mert arra tudtak elmenni!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 505332014-10-06 15:18:10
Megfellebbezhetetlen vélemény nincs, a véleményalkotás szubjektív, nekem ez tetszik, neked meg az, kinek a pék...De a kioktatás, hogy így kéne énekelni csak akkor állja meg igazán a helyét, ha az illető meg is tudja mutatni, hogyan kell jól vagy jobban csinálni! Kritizálni könnyü, énekelni annál nehezebb, mégis léteznek egyértelmű helyzetek. Tavaly mérgelődtem egy előadáson, amikor a szopránból nem lehetett semmit hallani, pedig szerettem volna! Nem tátogást látni megy el az ember! Meg is írtam és egyet is értettek velem. Vagy Ledesma recsegős hangja ugye!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 505182014-10-05 12:34:08
Ők azért HANGOK, jól énekelnek, és elég jó nevek is! Tehát nem rajtuk kellene frusztráltságodban a port elverni! Komlósival pedig rohadt igazságtalan, amit itt egyesek állítanak!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 504752014-10-01 12:13:05
Balga Gabriellát Cherubinóként hallottam. Elég kicsi reszketeg hangra emlékszem.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 504522014-09-29 08:56:53
Két felvonás. Ennyit láttam a tegnapi Toscából, de ennyi elég is volt ahhoz a megállapításhoz, hogy az előadást Ambrogio Maestri "lopta" el.
Két partnere jó messze volt tőle, Fekete Attila kevésbé, Boros Csilla nagyon.
Maestri hatalmas hanganyagával nagyon tud bánni, faldöngetően megy előre és lesöpri az útjában állókat. Nem mondanám, hogy színészileg nem láttam még jobb Scarpiát, de Borosst nem volt nehéz maga alá gyűrnie. A játékban suta mozgású énekesnő alkatilag is eltűnt a hatalmas termetű bariton mellett. Sajnos nem csak játékában, de hangjából is hiányzott a drámai erő, a magas hangok nem szárnyaltak úgy, mint ahogy az a drámai szopránok sajátja szokott lenni. A mélyebb tartomány teljesen hiányzik hangjából, erőtlen benyomást hagyva a 2. felvonás legfelkavaróbb részeiben.
A Cavaradossit éneklő Fekete Attilától sokkal jobb előadásokat is láttam már. Fekete hangja egyre csak keményedik, és a lírai részekkel adós is maradt.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 504332014-09-26 08:32:35
Pár szót a tegnapi Par- baj- ról. Összességében felemás produkció volt meglepetésszerű debütálókkal és nem a hangjuknak megfelelő szereptulajdonosokkal. Hektor Lopez nálam mindent vitt! Tömör, sötét hőstenorhang, játéka szenvedélyes, heves vérmérsékletű. A fáradság csak a Bajazzók legvégén jelentkezett nála, de azt hiszem, hogy ilyen anyagmennyiségnél bocsánatos bűn. Alfio- Tonio alakítója nekem nem tetszett annyira, mert nem lehetett nem meghallani kellemetlen vibrátóját, a hangmagasság korlátozottságát. Elszántan játszott, de énekesi eszköztára korántsem teljes. Komlósi Ildikó merőben más Santuzza, mint Lukács Gyöngyi, de a két profi világnagyság más- más eszközökkel mégis kiemelkedő alakítást nyújtott. Komlósi is kiváló volt. Sajnos Nedda szerepére Pasztircsák Polina hangi adottsága nem teszi lehetővé, hogy gyönyörködhessünk éneklésében. Nagyon kevés a hangja hozzá.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 504182014-09-24 16:46:38
A főszereplők, Lukács, Chanev, Agache most is nagy sikert arattak, de nagyon jól is énekeltek. Az a rész katasztrófába fulladt, akárki mulasztásából adódott.
Alexandru Agache, a bariton • 32014-09-22 20:58:20
Kijárt neki a topic. Óriási énekes!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 504052014-09-22 08:35:42
Olvasom a sok kommentet, az ember egészen beleszédül! Csak 1 valamiről nem esik soha szó: az EGYÉNISÉGRŐL! Na ez az, ami hiányzik az operaház színpadáról. Ma jó ha 5-6 igazi nagy egyéniség énekel, (sokat mondok) a többi egy tucat egyforma hang és karakter. A legújabbak között azt kell, hogy mondjam, egy egyéniség sincs! Jöttök a nagy nevekkel, Házy, Rigó Magda, Takács Paula, Déry, László Margit..... Igen, igen, igen! Énekelni is tudtak és jelenségek voltak! Házynak meg sem kellett szólalnia és ragyogott tőle a színpad! Most meg bejön egy kétballábas, elnyinyereg valahogy, és nekünk el kell hitetni magunkkal, hogy hűde tetszik!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 51282014-09-19 17:23:27
Kétszer láttam az előadást, és lényegében egyet értek pppével, két észrevételem azért akadna. Nem akkora tragédia, ha Santuzza nem süvölt az egész szerepén keresztül. Nekem nagyon tetszett az elején Lukács visszafogott hangja, a két nő közötti beszélgetésben, amikor feltárja fájdalmát Turiddu anyjának. A másik, hogy én bizony hiányoltam Chanev játékát. Szinte mindig egyforma és egykedvű volt mindkét szerepében.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 503572014-09-17 20:44:19
Látva ezt a szürke-piszkos előadást bennem is az a kérdés motoszkált: mi lesz a produkcióval a három nagy egyéniség nélkül? Lukács-Rost- Agache nélkül nem lett volna ilyen siker. Ők éneklik be a teret, és ők mozgatják tehetségükkel a szomorúan lehangoló színpadot. Minden más feledhető!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 503352014-09-16 13:25:25
Kösz a találó választ, igen érdekes érvelés. Agache viszont nem hogy lefáradt volna, de úgy éreztem, hogy még egy nagy lapáttal rápakolt a második operában.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 503182014-09-14 14:50:10
Nem szerencsés a rendezés, annyi szent! Ködös- szürke dél Olaszország, fabódékkal, amik hangosan csikorogva forognak, és különösen rossz megvilágítás. Alfió erősebb és férfiasabb karakter a " falu bikájánál", Santuzza szép, de régimódi népviseletbe csomagolva , Lola meg mai szajharuhában , Nedda szinte pőrére vetkőzve, Canio fürdőköpenyben utazik. Az egész nem áll össze, nincs mondanivalója. A feszület kétségbeejtően groteszk. Aztán még jelentős a szakadék a főszereplők és kisszereplők hangi adottságaik között. Ki hallott már hangtalan Lolát? Most itt a lehetőség! Aztán szerencsétlen Silvio Rost Andrea partnereként!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 503102014-09-14 01:38:28
A rendezést még meg kell emésztgetnem. Az énekesek kiválóak voltak: Lukásc Gyöngyi, Rost Andrea és Alexandru Agache, róluk csak a legjobbakat lehet elmondani. Chamen Chanev is jó, de kifárad, a Bajazzók második fele elég gyenge volt. Nagy Zoltán meglehetősen csúnyán énekelt.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 502982014-09-13 14:31:59
Don Carlos? Volt valaki tegnap?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 502792014-09-12 12:04:23
A tenort is megnézem, mert érdekel, hogy milyen darab. A Parasztbecsület-Bajazzókat holnap fogom látni, amiről előzetesben már sok jót hallottam. Van aki ehetőnek tartja a rendezést.
Opernglas, avagy operai távcső... • 183882014-09-07 08:07:02
Valami történhetett a háttérben, amit nem osztanak meg a nyilvánossággal.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 502202014-09-06 21:02:53
De ugye Agache énekel? 2 előadására vettem jegyet, és őt szeretném hallani!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 501962014-09-05 17:00:10
Én már a múlt héten is hallottam erről, hogy a főszereplők, az első szereposztás két szopránja, tenoristája és a bariton igazi világszínvonallal fog robbantani!
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28192014-09-01 15:32:14
Az Operaház örökös tagja lett Lukács Gyöngyi Kossuth- díjas operaénekesnő. Isten éltesse a művésznőt és még nagyon sok sikert kívánok neki!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 501302014-08-26 12:16:28
Állítólag Kolonits mást sem énekel, meg aztán Perencz Béla is kikerült az évad első premierjéből. Vajon miért?
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 50992014-08-24 14:48:10
Nekem egy felvételem van vele Pavarotti Manricoja mellett szenzációs Luna gróf!!!
Opernglas, avagy operai távcső... • 183672014-08-24 08:10:43
Az egyetlen igazán értékelhető alakítás Netrebkóé a Trubadúrban. Kövér vagy sovány, kit érdekel ez az üres kifogás, gyönyörű szép a hangja és jól tud vele bánni. A nagy Placido Domingo viszont értékelhetetlen, és ezzel a fellépésével tovább rongálta saját nimbuszát. Csak feltételezem, hogy atrakciói világviszonylatban sérti a baritonokat, amire tesz egy jó nagyot! Mint ahogy az sem elképzelhetetlen, hogy a világon senki nem veszi a bátorságot, hogy szóljon neki: öreg, ideje lenne abbahagyni!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 500412014-07-16 18:19:52
Bizony közeledik az örökös tagság választás és az elhunyt művészek helyére újak kerülhetnek. Mégsem gondolom helyesnek, hogy a partszélről kiabáljuk be, hogy szerintünk kit válasszon tagjai közé az illusztris társaság. Nem vitatom Palcsó Sándor szakmai érdemeit, de tényleg ne akarjunk a korára való tekintettel erőszakoskodni! Megalázó neki is, de az örökös tagok sem szerethetik ha előírják, hogy mit kéne tenniük! Nekem erről ez a véleményem.
Kolonits Klára • 882014-07-14 11:23:17
Melinda ugyanaz lesz, akit tavaly nem lehetett hallani a nézőtérről! Az Agache - Rácz Rita párosítás is elég vicces! De még akadnak ilyen malőrök a szereposztásokban.
Balett-, és Táncművészet • 38102014-07-06 17:23:26
Ó Istenem, rég nem az a kérdés, hogy mihez van mersze az igazgatónak, hanem kik és mit engednek neki megtenni!
Opernglas, avagy operai távcső... • 182862014-06-26 15:32:55
A műsor és a szereposztások kecsegtetőek, panaszra nincs ok, ha mindez megvalósulhat. Beczalát, Marco Bertit, Cura Otellóját várva várom! Szintúgy Anghela Gheorghiut, Furlanettót, Agachet. Rost Andreát Margitként, Sümegi Esztert Aidaként, Lukács Gyöngyit Santuzzaként. Fekete Attila Radamesét, Kálmándi Mihályt a Rajna kincsében. Ha minden úgy lesz, ahogy beígérték, nagy baj nem lehet!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 499482014-06-25 16:07:07
Tulajdonképpen igazad van. Hozzáteszem, hogy mindig ugyanazok a nevek énekelnek minden koncerten és csillagóra gálán. Másokat készakarva kifelejtenek.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 498442014-06-05 15:40:47
Elismerésem Szikora Jánosnak a rendezésért, bennem egyáltalán nem maradt hiányérzet. A jelmezek már nem teljesen nyerték el a tetszésemet, a császár és a császárnő ruhái és kiegészítői valóban előnytelennek mutatkoztak. Sümegi Esztert sajnos öregítette a cucc, erre jobban oda kellett volna figyelni! Kovácsházi István énekesi teljesítménye elmaradt a többiekétől, hallottam már ennél intenzívebb formában is énekelni.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 498272014-06-03 10:16:41
Tény, hogy Manuela Uhl hangja kis hang, a zenei csúcspontokon kevéske,de ezt leszámítva szépen énekel. Más szerepekben, kevésbé drámaiakban jobban el tudnám képzelni, mert egyébként valóban kulturált énekesnő. Elég sok énekesnőt láttam Szikora János Saloméjában, de nálam az első helyen Zempléni Mária áll. Fölényesen birtokolta a nehéz szólamot de színészileg is felülmúlhatatlanul izgalmas alakítást nyújtott.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 497812014-05-30 09:18:04
Sajnos a társadalom rég elvetette a sulykot ebben a témában pro és kontra. Miért kell erről annyit beszélni? Miért kell ezzel kérkedni és miért kell a másik tábornak a személyesen érintetteket bántani? Mindig volt és lesz, régen is tudtuk, hogy kik azok, de mindenki megfért a másik mellett. Hallgatni arany! Sokszor a hallgatással lehet kifejezni a legnagyobb toleranciát. Pro és kontra!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 497162014-05-26 09:39:10
Bizonyos daraboknak mondhatni állandóan műsoron kell lenni, mert a közönség igényli őket. De olykor kellenek a kuriózumok is, viszont túlzásokba sem szabad esni.
Sajnos a énekes társulat megszűnése több problémát is felvet. A társulat megléte összetartó erő,ahol le van tisztázva, hogy ki mire kötelezhető és milyen jogai vannak. Jelenleg cover rendszer sincs, és amikor valamelyik énekes hirtelen megbetegszik és lemondja az előadást, a titkárság a fejét fogva kapkod, mert senkit sem lehet a fiókból előrángatni. Vagy megoldják egy vaktában szalasztott külföldi művésszel, aki sok esetben meg sem közelíti a honiak nívóját.
Az is nagyon feltűnő, hogy a futtatottak nagy részének a teljesítménye nem indokolja a sztárolásukat. Vagy csak részben.
Az egyik sztárolt énekes több előadását is hallottam az évadban 4 szerepben is, és nem értem, hogy ,miért lett kiválasztott!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 496842014-05-23 18:31:28
Tényleg, ennyi külföldi lemondás normálisnak számít? A Parasztbecsület - Bajazzók csak nemrég került fel a honlapra, és a tenor máris meggondolta magát? Ha igaz, fura annyi szent! Pedig a premier szereposztás többi tagja jót ígér, remélem nem lépnek ki belőle mások is!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 496832014-05-23 18:23:43
Az árnyék nélküli második előadását fogom látni, kiváncsi vagyok, de nem biztos, hogy kétszer meg fogom nézni. A rendezés és az énekesek teljesítménye érdekel, de Richard Strauss zenéjét nem különösebben kedvelem.
Jonas Kaufmann • 7672014-05-20 12:08:50
Igen magas színvonalú Toscája ebben a szerencsés csillagzat alatt született szereposztásban /Fekete, Agache/ az évad egyik legjelentősebb előadásai közé tartozik. Full drámai szoprán erős magas és mezzókat megszégyenítő mély regiszter birtokosa. A Gioconda jó opera, ha mindenkit telibe találnak a szerepek. Basszus is kell abba, az meg nincs, és mezzó, alt. Nem egyszerű ebből a kínálatból.
A nap képe • 14042014-05-20 07:51:12
Tudod mondasz valamit! Hogy néz ki az operaház eleje, teljesen el van csúfítva. Megint az ízléstelenség.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 496712014-05-18 10:06:58
Hova tűnt a mai előadásból Agache? Miatta akartam még egyszer megnézni!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 496452014-05-14 11:42:35
Kevés beszámoló esik az előadásokról, sajnos így megy ez már egy ideje. Pedig a jót mindig meg kéne írni, és talán a kevésbé sikerültet is. Talán abból is lehetne tanulni.
Részemről nehezemre esik negatív kritikát írni, de a Varázsfuvolával és ha az emlékezetem jól működik, a Jenufával kivételt tettem, mert oly mértékben felháborított a rendezés,(Varázsfuvola) és egyes énekes művészek teljesítménye.
De ha azokra az előadásokra gondolok, amikor utána szárnyalva mentem haza, azt kell mondjam, hogy mindenképpen megéri előadásokat látogatni. Azok közül amiket én láttam, a Bánk bán még ha fenntartásokkal is, a Bolygó hollandi, a Trubadúr, és a vasárnapi Tosca megszínesítette az életem!
Erkel Színház • 46062014-05-13 12:25:45
Két szereposztással néztem meg a Varázsfuvolát, és csak azért tartogattam a véleményemet, mert nem szeretek rosszakat írni, csak a jó produkciókról és művészi teljesítményről. A rendezés innen- onnan összelejmolt tákolmány, élvezhetetlen úgy ahogy van. Több szót kár is rá vesztegetni! Az énekesek közül Kolonits Klára nyújtott makulátlan teljesítményt, és Haja Zsolt telitalálat Papagénóra, de nincs egy jó Tamino, és Sarastro fontos szerepe is gazdátlan. Rost régen túl van Pamina szerepén, kocsonyás a hangja és kevésbé hajlékony. Ezért áhítozik a drámai szerepekre, de azokra hangi és alkati szempontból alkalmatlan. Még rosszabb a másik Pamina, akinek fotója hiába virít az operaház homlokzatán, Pamina szólamával alaposan adós maradt mindannyiunknak. Elég siralmas az egész!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 496232014-05-12 17:35:34
Tökéletes előadás állítólag nincsen, de ez a Tosca nálam minden eddigit vitt! Lukács Gyöngyi és A. Agache összjátéka zseniális, a drámai szituációk fokozásának határa csak a csillagos ég. A két drámai hang énektudása, a hangerő és a szerepeikkel való azonulásuk tökéletes élmény. Hozzájuk csatlakozott Fekete Attila, akinél jobb tenorista nincs jelenleg Magyarországon.
Kolonits Klára • 622014-05-05 10:42:40
Ugye csak viccel, kedves "Márta"?
Kolonits Klára • 602014-05-05 10:08:11
Tavalyi Luisa Miller produkciójuk után a tenort és a baritont azonnal lecseréltem volna! Kolonits miatt újra elmennék, de még miatta sem akarom Pataki Adorjánt és Busa Tamást hallgatni, amint szenvednek nehéz szerepeik súlya alatt.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 496092014-05-05 08:50:42
Ugyan már! A nyugat lánya szoprán és tenor szerepeit csak kiénekelt, és már nem intakt hangokkal lehet kiállítani? R. Sz. És K. B. A. ebbe a kategóriába tartozik. Ebben én nem hiszek!
Erkel Színház • 45872014-05-03 13:15:13
Nagyszerű teljesítményt nyújtott Ulbrich Andrea, mint Azucena. A legjobb volt.
Erkel Színház • 45732014-04-29 22:07:22
Az önkritika mint olyan, igen hasznos lehet az embernek! Nála egyre jobban hiányzik!
Erkel Színház • 45692014-04-29 19:49:53
Ha nevetségessé akar válni....!
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28142014-04-24 12:23:45
volna!
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28132014-04-24 12:21:31
A Klub Rádión példátlan, döbbenetesen jó másfél órás internú hangzott el a művésznőve! Érdemes utána keresni! Családján és Kelen Péteren kívül senkit nem nevezett néven, mégis tudni, hogy kikről beszélt! Még hallgattam vona!
Kedvenc magyar operaelőadók • 8992014-04-22 15:33:28
Túlénekléstől igazán nem kell tartani Brickner és Hajnóczy esetében!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 495322014-04-15 11:56:47
Nem is a kontraszt miatt annyira, hanem a fülsértő kemény hang egyáltalán nem való a Jenufához.
Olvasói levelek • 104022014-04-10 21:38:37
Ott voltam azon a Bolygó előadáson, amiről Zéta írt, jelentem, minden szava szín igaz!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 495052014-04-10 14:43:30
A Faustba szerződtetett tenornevet nem ismerem, reméljük a legjobbakat. Rost Andrea Margitján és Neddáján jócskán meglepődtem, tehát a szerepkeresgélés még tart a művésznőnél. A Rajna nagyon kellett már,a Parasztbecsület- Bajazzók a lehető legjobb választás volt a palettára!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 494722014-04-04 14:43:26
részeihez-
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 494712014-04-04 14:42:07
Én egy-egy előadáson láttam a két szereposztást ugyanazzal a szopránnal. Jó lehet Lukács a tegnapin is fantasztikus hangi állapotban énekelt, de amiért még jobb volt ez az előadás, az egyértelműen a bariton hangminősége. Kálmándi Mihály is nagyszerű Hollandi, akinek kész figura, sok előadás, rutin áll a háta mögött, de ki kell mondani, hogy a szerep drámai részeibez kevés hangerő áll rendelkezésre. Gondolok a híresen hangot próbáló monológra, ami A. Agache hangján nyert igazán értelmet. A művész nagy, sötét baljósló hangja képes volt uralkodni a vastag zenekar fölött, minden hangja tökéletesen telibe talált.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 494652014-04-04 09:29:14
Nálam a 26- t is überelte! A rendezés se nem jó, se nem rossz, klasszikus eset, amikor az énekesek elviszik az előadást.
Diana Damrau • 4032014-03-30 09:46:31
Ki hallotta a közvetítést, és milyen volt?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 494362014-03-29 11:16:38
A jövő szezonban Faust és Parasztbecsület- Bajazzók bemutató is lesz, úgy hallottam. Mindkettőt imádom, és tudható már a szereposztás, karmester, rendező személye?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 494342014-03-27 10:09:42
A "Bolygó" előadás dícsérőit én is meg tudom erősíteni, mert nagyszerű volt az előadás!!
A Jenufa fiaskó után kész felüdülés volt számomra.
Zenei, hangi és színészi alakításban is felemelő élményt nyújtottak a művészek.
Kálmándi mindig is ihletett hollandi volt, az előző rendezésekben is lehetett rá számítani.
Senta szerepében a valóban drámai szoprán Lukács Gyöngyi hangja szárnyalt fenségesen, a lírai részekben is csodálatos fénnyel, és nagyon szeretni való szerepformálással.
Nem hallottam még Fekete Attilát német szerepben, meglepő, hogy ebben is milyen jó. Szép fényes hangon énekel, tökéletes stílusérzékkel.
Bretz sem rossz, de a hangképzése fura, szerintem valamit nem jól csinál, de azt nem tudom, hogy mit. Nyilván vannak nálam szakavatottabbak, akik ezt jobban értik.
Kovács János éljen, éljen, éljen sokáig, és vezényeljen, és kívánom, hogy hosszú ideig tudja még szolgálni a magyar opera kultúrát!!!!!

 
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Erkel Színház

GERSHWIN: Porgy és Bess

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Josef Špaček (hegedű)
MÁV Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Csaba Péter
DVOŘÁK: Karnevál-nyitány, op. 92
DVOŘÁK: a-moll hegedűverseny, op. 53
DVOŘÁK: 8. (G-dúr) szimfónia, op. 88

19:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Váradi László (zongora)
BEETHOVEN: 13. (Esz-dúr) zongoraszonáta, op. 27/1
BEETHOVEN: 14. (cisz-moll) zongoraszonáta, op. 27/2 („Holdfény”)
MUSZORGSZKIJ: Egy kiállítás képei

19:30 : Budapest
Nádor Terem

Marczi Mariann (zongora), Lukács Péter (brácsa)
SCHUMANN: Adagio e Allegro
VIEUXTEMPS: B-dúr szonáta
SCHUMANN: Meseképek

19:45 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Elisabeth Leonskaja (zongora)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Fischer Iván
DVOŘÁK: d-moll legenda, op. 59/1
DVOŘÁK: II. szláv tánc, op. 46/2
DVOŘÁK: Nem mondom el - kórus vegyes karra, op. 29, No. 3
BEETHOVEN: IV. (G-dúr) zongoraverseny, op. 58 (11.21-én és 23-án)
BEETHOVEN: V. (Esz-dúr, „Császár”) zongoraverseny, op. 73 (11.22-én)
DVOŘÁK: VII. (d-moll) szimfónia, op. 70
A mai nap
született:
1942 • Hamari Júlia, énekes
elhunyt:
1695 • Henry Purcell, zeneszerző (sz. kb. 1659)
1938 • Leopold Godowsky, zongoraművész (sz. 1870)