vissza a cimoldalra
2019-10-22
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11440)
A csapos közbeszól (95)

Jonas Kaufmann (2436)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4407)
Erkel Színház (10342)
Kedvenc magyar operaelőadók (1146)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (993)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3460)
Momus társalgó (6355)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1782)
Franz Schmidt (3438)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2681)
Lisztről emelkedetten (968)
Ilosfalvy Róbert (863)
Erkel Ferenc (1068)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4590)
Amatőrtől a Zenetudósig... (avagy, ki ért jobban a Muzsikához?) (277)
Kimernya? (3254)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Livingstone
Leírás:
Honlap:
   


Livingstone (214 hozzászólás)
 
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 69572019-07-18 09:24:30

Ez így van, de ne feledjük, hogy Ókovács választotta maga mellé ezeket az embereket! Talán csak egyet kényszerből, hogy a hatalmas név ne forduljon ellene, mert az nem tett volna jót neki! De megfigyelhetjük, hogy amióta kinevezték, csak fiatal, alacsony létrákat elért karmestereket tett meg főzeneigazgatónak, akiknek még a vezénylést is tanulni kellett volna, nemhogy a vezetést! Meg szakmai múlttal egyáltalán nem rendelkező főtitkárokat, egyszóval, senkiket! Anger Ferencről azt se lehetett tudni, hogy honnan szalasztották, mit tett le az asztalra, a semmiből egyszerűen művészeti igazgatóvá avanzsáltatták! A nagy karmestereket és a nagy egyéniségű művészeket pedig tényleg kiírtották, lefokozták, vagy teljesen száműzték az operából, hogy ne zavarják a dilettantizmus vizét! Az jó, aki bólogat, aki cinkos az Opera szétverésében, aki elárulja és befeketíti a művésztársait, és akinek normális minden, ami az elmúlt években történt! Ez az egész nagyon szomorú!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 69512019-07-18 07:54:10

Nagy bravó Zétának ezért az összefoglalóért! A mindenki által látott, hallott és tapasztalt tények magukért beszélnek, ezért úgy gondolom, hogy az írásban felsorolt hajmeresztő anomáliák megcáfolása egyenlő a lehetetlenséggel! Ugyanakkor nekem is az a véleményem, hogy nem csak Ókovács felelős  a kialakult tragikus helyzetért, még azzal együttvéve sem,hogy ő a vezér, és ezt irányítása alatt  tulajdonléppen szünet nélkül adta mindenki tudtára, ellentmondást nem tűrve! Aki ellene próbált valamit szólni, már repült is! De nem szabad elsiklani azon tény mellett sem, hogy van a háznak főzeneigazgatója, főtanácsadója, művészeti igazgatója! Ők úgy látszik, hogy  mindenben egyet értenek a főnökkel, mert a háttérben hitelesítik mindazt, ami iaz évek alatt a feje tetejére állította az operát! Szerintem ők is felelősek, nem is kicsit, ha másért nem, akkor azért, hogy ilyen körülmények között sem álltak fel! Talán azért nem, mert ezek a körülmények számukra nagyonis jók, nekik megéri, természetesen anyagilag! 


Erkel Színház • 102342019-06-17 22:23:33

Ha minden igaz, az Oláh Gusztáv emlékplakett idei elnyerője pedig a legfényesebb csillag az opera területén: Alexandru Agache!


Erkel Színház • 98952019-04-09 14:39:42

Csatlkozom a véleményedhez, mindössze annyit tennék hozzá, hogy egyes nagy művészeken csodálkozom, hogy ráálltak erre, tudván, hogy őket pedig nem könnyű befolyásolni és megvezetni! Milyen nagy nyomás lehet rajtuk, és azokon is, akik aláírták, hogy ők afro-amerikaiak! Mi jöhet még, és meddig terjed a művészek türelme, megaláztatásuknak a határa? Sajnálom, hogy mindent le kell nyelniük, és ki kell szolgálniuk a főigazgató egyre durvuló szeszélyeit, ha továbbra is munkát szeretnének kapni tőle! Ez ám a teljes kiszolgáltatottság!


Erkel Színház • 96992019-02-25 09:33:21

Az új Gioconda rendezés olyan amilyen. Sok sebből vérzik, hatásvadász, olcsó elemekkel, érthetetlenül félrevitt értelmezésekkel. Még több sebből vérzik a szereposztás! Az nem állja, hogy az öt főszereplő közül egy énekel világszínvonalon, Agache, egy efogadhatóan, Gál Erika, egy kisebb fenntartásokkal, Cser Krisztián, kettőnek pedig hangilag egyáltalán nem való a szerep, Sümegi Eszter, Boncsér Gergely. Aki Enzo szerepét a tiszta lírai tenor hangú Boncsérra bízta, remélhetőleg felelni fog majd az énekes hangjának az elvesztéséért, ami őt már nem fogja megvigasztalni!


Erkel Színház • 95232019-01-05 09:26:14

Óriási gratuláció Alexandru Agache Művész Úrnak, aki fenomenális hangjával, páratlan énektudásával, elementáris játékával és nem utolsó sorban a Verdi éneklés fantasztikusan hiteles tolmácsolásával toronymagasan emelkedett ki a tegnapi szereplő gárda közül! Nem lehet elégszer leírni, hogy mekkora szerencse, hogy hallhatja őt a magyar közönség! Az egekbe is emelte, sokáig, szinte magukon kívül örjöngve ünnepelve!  Előadás után rengetegen vártuk az öltözőnél, és  a kijáratnál,  de azt mondták, hogy nagyon gyorsan elment. 


Erkel Színház • 94642018-12-02 12:36:31

Még egy katasztrófa rendezéssel bővült az operaház új bemutatóinak a sora, és nem különben még egy rosszul kiosztott szereplistával! A rendzésről kár is szót ejteni, mert úgy pocsék, ahogy van! Szégyen a köbön! Az énekesek hangja kevés, egyáltalán nem ilyen hangokra lett írva ez a darab, úgyszólván nincs bennük semmi vívőerő!! Ahogy itt már mások is szóvátették, játékukból hiányzik a karizma, hozzátéve, hogy ilyen  szörnyű rendezésnél elég nehéz is lehet! Az egésznek semmi súlya! A karmester is ludas, mert unalmas és fakó, ahogy más operákban is lenni szokott!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611452018-10-18 14:23:24

Az erdélyi és a V4 turnékról is meglehetősen rossz hírek érkeztek, negyed termek, gyérebbnél gyérebb publikum, csapnivaló helyek, rossz szervezés, és embertelenül feszítő időbeosztás. Eddig csak a zágrábi Hunyadi, és a vidéki Turandot turnék örvendtek megfelelő közönségsikernek, és a semmi publicitás ellenére is majdnem megteltek a nézőterek.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 40672018-10-15 13:29:07

Nem gondoltam volna, hogy Miskolcon fogok világszínvonalú Turandot előadást hallani! Tegnap igazi csillagórás jelmezes koncerten szólalt meg az opera, rendkívül jól éneklő szereplőkkel, egy mindenre figyelni tudó, összetartó karmesterrel, és nem utolsó sorban a nagyon jól játszó zenekarral és a világ legjobb kórusával! Ki kell hangsúlyozni Lukács Gyöngyi óriási Turandotját, leírhatatlan, hogy mit művelt a szereppel! Ahogyan most énekli az világviszonylatban is utolérhetetlen! A jól láthatóan nehéz körülményeket fölényesen legyőzve az egész apparátust, mindenkit beleértve nagy- nagy gratuláció illet! 


Élő közvetítések • 72352018-06-16 09:13:48

Aida Garifullina csodálatos hangú, nagyon szép arcú és remek alakú énekesnő! Netrebko jó ideje már nem a saját hangján akar énekelni, Florez sem tetszett, Eivazovot hagyjuk, botrány, hogy a felesége miatt mindenhol ott lehet, pedig... Domingot is csak sajnálni lehet azért a rossz döntéséért, hogy úgy kapaszkodik a színpadba, mint fuldokló a szalmaszálba! Ildar A. még mindig impozáns hang!


Bartók Rádió • 7292018-05-27 18:37:58

Érdekes és tanulságos interjút adott ma Lukács Gyöngyi és Alexandru Agache a Lemezelő című műsorban. Érdemes rákeresni és meghallgatni!



És ahogy ez a két énekes énekel, arra nincsenek szavak! Csodálatos volt!


Erkel Színház • 92342018-04-24 10:53:05

Van Kaufmann fórum, ott kell róla értekezni! Itt nem kéne elvinni a témát más irányba! 


Alexandru Agache, a bariton • 1222018-04-21 23:26:56

Viva Agache! A művész rendkívüli teljesítményt nyújtott Renato szerepében! Ez a bariton maga a csoda! Egy igazi óriás!


Erkel Színház • 91052018-04-03 10:03:48

Takatsa véleményével maximálisan egyetértve, szép volt a Parsifal előadás az Erkelben! Nagyon örültem Kovács Jánosnak, hogy annyi év kihagyás után végre újra elvezényelhette a művet. Fantasztikusan dirigált! A férfi énekesek teljesen rendben voltak, Kovácsházi nagy formában. Sajnos Németh Judit már nem olyan, mint régen, a hangja megkopott és kicsike lett, ilyen nehéz szerep már nem neki való. Megkisérelve a lehetetlent, még párbajoztam is, és kijelenthetem, hogy ilyen gyönyörű Parasztbecsület- Bajazzókat nem sűrűn lehet látni! Nincs katartikusabb élmény, mint amikor rendkívüli hangok énekelnek, és nagy egyéniségek alakítják a szerepeket! A Lukács-Agache felállás a színpadon a legjobb, amit láthat az itthoni közönség. Hatalmas energiákat képesek közvetíteni, istenien énekeltek, és Kamen Chanev is rendkívüli énekes, aki tegnap óriásit énekelt! Nagy gratula Váradi Zita Neddájáért is, és Haja Zsolt Silviójáért! Számomra végtelenül hosszú volt a nap, de nagyon megérte! 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 606092018-03-23 09:29:43

Ezt a Rost Andrea már lenyilatkozta! " Minden hegyet megmásztam." Érdekes.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 606082018-03-23 09:21:02

Mi sértő? Mi nem igaz? Mondj egy dolgot, ami nem igaz abból, amit leírtam! 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 606022018-03-23 08:16:07

Álljunk meg egy szóra! Túl sok a személyeskedés meg az elfogultság! Ha a száraz tényeket vesszük, nem lehet letagadni, hogy évadról évadra két énekesnő között osztanak el mindent! Annyira unalmas, hogy az ember már előre tudja, hogy Tálik Szilvia melyik frázisa lesz még rikácsolóbb az előzőnél, hogy Sümegi mikor tekeri a száját meg a nyakát egy adott irányba, és mikor fárad, mert olyankor erősödnek a mára már teljesen beült vibrátói! Nyugalom, nem azt akarom mondani, hogy ők ne énekeljenek, de ez már igencsak túlzás, ami itt történik! Olyan iramban adni kitüntetések garmadát, mint Sümegi Eszternek, még a híres aranykorában sem volt erre példa, pedig akkor igazán nagy énekesek énekeltek a palettán! Igazából az látszik, hogy valami nagyon nincs rendben az Operaház táján! Egyeseket szuperszónikus rakétával lőnek ki, másokkal szemben meg mindent elkövetnek, hogy ellehetetlenítsék, megalázzák, nevüket a feledés homályába döntsék! Itt van a nagyon furcsa Bátori Éva eset! Az énekesnőt évekkel ezelőtt eltávolították, leírták, a Jenufájáért sokan könyörögtek, mégsem kapta vissza! Most ennyi kihagyás után a leggyilkosabb szoprán szetepet kapta meg! Mi ez, ha nem dilettantozmus? Lukács Gyöngyi interjújában olvastam, hogy kérte a Gioconda színrevitelét, amit nagyon szeretne énekelni, és az aztán istenigazából az ő szerepe, de Juszt sem kapta meg! Érdekes csavar, hogy a férjet viszont berakták, hozzáteszem abszolút megérdemelten, a feleség meg majd kintről hallgathatja az operát! Mi ez, ha nem abszolút gonoszság? Ha én Agache úr helyében lennék, azonnal lemondanám a felkérést! Így nem lehet nagy művészekkel bánni! Csak ennyi volt a véleményem!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 605492018-03-21 11:54:16

Pedig az énekesnők közül a Gioconda Lukácsnak való a legjobban! De mintha ilyen szitu Kolonitssal is megesett volna! 


Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28942018-03-13 11:21:01

A zenei megvalósítás nekem sem tetszett! Szerintem ehhez a programhoz egy más karmester kellett volna, egy jóval rutinosabb, különösen a Giocondához! Lukács Gyöngyi nagy formátumú énekesnő, aki még " holtában" is többet tud, mint sokan mások egészséges állapotban! A hang még mindig gyönyörű, nagyot szól és fényes. Megjelenése pazar volt. Sajnáltam, hogy Lusine lánya nem énekelt, akit az Operettben látottak- halottak után nagyon vártam. Helyette jött egy szemet gyönyörködtető, világszép modell, aki egy programon kívüli műből énekelt. Mint kiderült, ő a másik leány volt. A rendezés szerintem sem volt a helyzet magaslatán, összecsapottnak hatott, a sok fényképről azt sem lehetett tudni, hogy honnan, melyik színházból, milyen operákból valók! A többi énekes is tetszett, Fodor Bernadett nagy ígéret, remélem, hogy ezután többet fogjuk hallani! Agache az Agache, az egyszeri, a megismételhetetlen gyönyörű hang, Fekete Attila pedig A tenor! 


Operett, mint színpadi műfaj • 35292018-02-25 16:23:02

Óriási az operettes Kékszakáll! Színes, ötletes, és lebilincselő a rendezés!  Én mindkét szereposztással a főpróbát láttam, de márciusban még egyszer megnézem! Szenzációsat alakít benne Sahakyan Lusine, mint Boullotte, aki civilben Lukács Gyöngyi szuper tehetséges lánya! 


Erkel Színház • 88372018-02-05 12:54:48

Elég sokat járok az Erkelbe, ahol még a jegyár emelések ellenére is aránylag megfizethetőek az árak. Ugyanakkor azt kell mondanom, hogy az előadásokkal teletömött évadban alig akad igazán élvezhető előadás. Sokszor a nézhetetlen rendezés, de legtöbbször a hangtalan énekesek miatt! Tényleg érthetetlen ami történik! Maximum 5 vagy 6 énekesért érdemes elmenni, a többiért, a leggyakrabban szereplőkért sajnos nem!  Ez a nagy harci helyzet! 



 


Erkel Színház • 88232018-02-04 12:10:26

Én nem írtam véleményt az előadásról, kivéve azt az egy sort, ami Agache fenomenális Boccanegrájáról szólt, de olvasva az eddigi összes hozzászólást, Parampampolinak adok igazat! Én is teljesen ugyanezen a véleményen vagyok az énekeseket illetően, de annyit még megkérdeznék, hogy figyelmeztette- e valaki az illetékesek közül Fekete Attilát arról, hogy rossz úton jár? Vagy akár Bretz Gábort, hogy a nehéz basszus szerepek nem az ő hangi adottságaira lettek kitalálva? Érdekes lenne tudni minderről a vezetőség hozzáállását! 


Erkel Színház • 88012018-02-03 09:09:31

Agache - Boccanegra fenséges énektudásának összes tárházát bemutatva, rendkívüli leckét adott abból, hogy hogyan kell énekelni! 


Erkel Színház • 87892018-01-26 10:46:20

Én is úgy jártam, mint IVA, mert  a Lukács  -  Agache páros előadására váltottam jegyet, de mégis a másik szereposztást kaptam!  Részemről ambivalens érzések kavalkádja kísérte az előadást, amiben voltak szép pillanatok, de sok kérdőjel is, ami az énekesek énekesi és színészi teljesítményét illeti!  Boross Csilla szép hanganyag, méghozzá sokkal szebb, mint egyeseké, akiket mindenféle szerepekben futtatnak,  és olaszos színezetű is, összességében  meleg, kellemes voce.  A problémát a technikai megvalósításban éreztem, és ahogy IVA is írta, nem lehetett nem észrevenni, hogy nem tartja ki a hangokat, és nem csak a Tosca imájában! Voltak olyan részek, ahol egyértelműen levegő után kapkodott! Fekete Attilának viszont kitűnően fekszik a szerep minden része,  a magasságokat még tovább is tartotta, mint kellene, és játékban is hiteles. A hiteles játék Fokanov Anatolijról már nem mondható el! Nem tudott meggyőzni, mint félelmetes rendőrfőnök, a figura, amit alakít másról szól, súlytalan, sokszor komédiába torkolló pojáca jellegű!   Énekben még mindig elfogadható, igaz, hogy egysíkú. A zenekart sokszor hallottam túl hangosnak, de alapvetően  hozták a megszokott színvonalat. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601572017-11-27 09:55:18

A mostani Traviátát nincs kivel megnézni!  Nincs igazi címszereplője,  igaz, nem is volt!!,  a tenor még csak- csak elmegy,  Agachét kivették a darabból,  a rendezés pocsék! 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601562017-11-27 09:54:54

A mostani Traviátát nincs kivel megnézni!  Nincs igazi címszereplője,  igaz, nem is volt!!,  a tenor még csak- csak elmegy,  Agachét kivették a darabból,  a rendezés pocsék! 


Erkel Színház • 83762017-10-22 10:09:56

Tegnap, és tegnapelőtt is megnéztem a Nabuccót. Ami jó hír, hogy az operának két ragyogó címszereplője is van Alexandru Agache és Kálmándy Mihály személyében!  Agache világszép hangja, hatalmas hangereje, átütő személyisége, valamint az énektudása  óriási kincs az operaházban! Kálmándy más hang és egyéniség, de nekem ő is tetszett. Ami kevésbé jó, hogy egyes fontos szereplők " hiányoznak"! Nincs Zakariás, mert akik éneklik egyáltalán nem megfelelőek. Palerdi András hangja kifáradt, elhasználódott a rengeteg feladattól, amivel folyton leterhelik. Bretz- el más a helyzet, nem rossz énekes, ahogyan azt itt többen leírták, hanem az a problémája, hogy teljes szereptévelygésben szenved! Egészen más szerepek valók neki, nem ezek a böhöm nagy basszus szerepek! A két Abigél közül Sümegi Eszter volt a jobb, igaz, hogy  Abigélje még nem kiforrott, és sok bizonytalanság is érezhető volt az előadás során. Rálik Szilviáról sajnos én sem tudok mást írni, mint amit általában mások is megjegyeznek,  hogy erősen forszírozott, bántóan éles és lélektelen éneklése nem sok örömet ad az őt hallgatóknak. Gál Erika szép hangja viszont üdítően hatott, és a kórus is kitett magáért. 


Erkel Színház • 82392017-09-17 21:02:54
Valamikor tényleg nagy ígéret volt. De azóta rengeteget romlott az éneklése. Ma már leginkább egy kitűnő énektanárra lenne szüksége, nem pedig nehéz drámai szerepekre!!!
Erkel Színház • 81582017-09-10 15:13:58
Semmivel sem rosszabb rendezés a Bánk bán, mint az utóbbi évek semmitmondóan katasztrofális rendezései! Hanem itt most már tényleg felháborítóan rossz énekesi produkciók születtek, kezdve a kritikán aluli hangi kondícióban levő bariton nagy úrtól a iciripiciri hangú feleségén át a falzett énekes tenor csábítóig! Simándy, Ilosfalvy, Osváth forog a sírjában, de Palánkay Klára és Komlóssy Erzsébet is!
Erkel Színház • 78402017-05-04 17:03:20
Az idei Bánk maraton mérce hozzávetőlegesen így néz ki: László Boldizsár és Kovácsházi István fej- fej mellett nagyon- nagyon jók a címszerepben, Melindák közül Rőser Orsolya Hajnalka viszi a pálmát, Lukács Gyöngyi a légkiválóbb Gertrudis, a férfi középszerepekben Kelemen Zoltán, Boncsér Gergely és Bede Fazekas Csaba jeleskedik.
Alexandru Agache, a bariton • 1192017-04-30 08:15:30
Különleges élmény élőben hallani egy olyan hatalmas énekest, mint Alexandru Agache! Hangjának szépsége és ereje lenyűgöző, színpadi jelenléte egészen döbbenetes! A tegnap esti Nabuccóban rendkívüli alakítást nyújtott!
Erkel Színház • 78072017-04-24 10:34:49
Teljes mértékben reálisak voltak a Nabucco beszámolók! A tegnapi előadásról egy az egyben ugyanaz a véleményem: adva van egy minden tekintetben kitűnő bariton címszereplő csodálatosan szép és nagy hanggal, és van az énekkar, akik gyönyörűen szólnak. Melletük énekel egy értékelhetetlen Abigél, egy súlytalan hangú Zakariás, egy nevetséges mozgású tenor, akit a szerep 80 százalékában nem hallani, és egy olyan Fenéna, aki inkább szoprán, mint mezzó, és a színpadi mozgása is hagy némi kívánni valót maga után!
Tokody Ilona • 2922017-03-21 12:50:07
Óriási énekes, nekünk meg nagy nyereség, hogy idejött hozzánk, és nekünk énekel! A művésznőnek köszönet, az operavezetésnek is szintúgy, és várjuk Jágóját és Nabuccóját!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 586752017-03-08 14:06:56
Sajnálatos, hogy Boros Csilla művésznő mindent lemond mostanában! Két éve láttam a Nabuccót, akkor is kifogásolható Abigaillel!
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28552017-03-03 11:38:38
Állítólag a művésznő két énekes lánya is énekelni fog a híres anyukával együtt, és külön- külön is!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 583192017-02-11 11:53:41
Tegnap a Máo- ban a Gerard című operát láttuk!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 582902017-02-10 07:57:56
Mindenek ellenére jó színvonalú előadás született tegnap este az operaházban. Én maestro Steinberget sem találtam rossznak, összefogottan, jó tempókkal vezényelt, és amennyire megtudtam ítélni a 7. sorból, az énekesekre is figyelt. Nagyon jók voltak a főszereplők! Fekete Attila beért a hős tenor szerepkörre, sötét hanggal, olaszosan énekelte nem könnyű szerepét. Lukács Gyöngyi csodálatos Maddaléna volt, gyönyörű hangszínnel, biztos magas hangokkal , és nagyon tetszetős külsővel állt a közönség elé. Kálmándi Mihály hangját eleinte tompának, fáradtnak hallottam, de utána ő is belejött, és az áriában jól odatette magát. Vörös Szilvia Bersijénél kicsit bujább hangot képzelek el., Megyesi Swarcz Luciát viszont alig hallottam! Tetszett Geiger Lajos, és figurában Böjthi Kiss László is megfelelt, de nála is sajnos a hangvolumen hiányzik.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 581892017-02-03 17:35:23
A ma délelőtti Chenier katyvasz próbán egy igazán értékelhető hangot hallottam!! Agachéjét! Hova tűntek a hangok az operából?
Kolonits Klára • 6462016-04-10 11:08:27
Nagy gratuláció Kolonits Klárának a Violetta alakításáért!
Csodálatosan énekelt és játszott.
Ha szabadna megjegyeznem, értetlenül állok az előtt, hogy kihagyták őt az Operaház új Traviata produkciójából!
Miért?
A Margitszigeten se gondoltak rá, de az évadban sem fogja énekelni!
Felfoghatatlan szereposztási malőr! Igaz, mások esetében is tapasztalható, hogy a rosszabb magyar, vagy külföldi énekes énekel azok helyett, akik jobbak!
Magyarázza meg valaki, hogy akkor hogy is van ez?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 564382016-04-02 10:40:51
Borzalmasan irritáló, csúnya és minden értelmet nélkülöző rendezés! Az énekesek a baritonfachba tévedő tenoron kívül egészen jók, de sokat ront az előadás zenei színvonalán ez a hamisan éneklő Luna gróf! Én Ruizt adtam volna neki énekelni!
Erkel Színház • 65812016-03-28 09:41:26
Csodálatos előadás volt a Parasztbecsület és a Bajazzók, és még a színpadkép sem volt zavaró ilyen fantasztikus, nagy egyéniségek fellépésénél! Fekete Attila remek Turiddu volt, Lukács Gyöngyinél hitelesebb Santuzzát elképzelni sem lehet, ünnepelte is a közönség. Agache óriási nyeresége a Háznak! Hatalmasat énekelt és alakított mindkét operában, gyönyörködtető hangjával és erőteljes színpadi játékával. Rost Andrea most is kiváló volt Nedda szerepében, szép pianókat is énekelt. A Bajazzókban Fekete szintén jó volt, de abban a szerepben véleményem szerintem még érnie kell.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 560842016-03-09 09:12:21
A tegnapi Bánk csak egy főpróba volt,ezért számonkérni nem lehet a teljes hangon való éneklést, főleg, hogy másnap van az előadás. Nekem jó benyomásom volt a szereplőkről, leszámítva Kiss B.Atilla oktávozását olykor. Tetszett Rőser Ordolya szép hangja, biztos magasdágai. Brikner Szabolcs viszont még adós Ottó szetepével. Nagyszerű volt Lukács Gyöngyi a Bánkkal való összecsapásban, szép sötét hangja a magas fekvésben nyílt ki igazán. Busa Tamás mint mindig, sajnos már r3g túl a zeniten. 15-én újra negnézem az előadást.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 559162016-03-03 17:07:09
A jövő évad röpke átfutása után van már, aminek lehet örülni! Kolonits Luciája! Már alig várom! Az új Traviata csak a címszereplő miatt lomboz le! Ide szép hang és szép nő kéne! Sümegi Pillangónak ideális, hiába nem fiatal már. Agache többek között a Nabuccóban, a Chenierben és a Traviátában, kiváló! És örülök, hogy visszatér a Chenierbe Lukács Gyöngyi! Ulbrich Andrea is szerepel, eddig elég keveset énekelt. De olyanok is vannak, akiknek a felléptetéseiket semmi nem indokolja!
Erkel Színház • 63442016-02-23 15:39:19
Sokakhoz hasonlóan nekem is a fiúk teljesítménye tetszett jobban, közülük is Boncsér Gergely szép tenorja. Szívesen látnám más szerepekben is! Alfréd, Pinkerton utána kiált. Mimi megszólaltatója nem tudott lenyűgözni, és nagyon szegényes lehet az operaház szopránfelhozatala, ha nem akadt más! A többiekkel többé, kevésbé meg voltam elégedve. Kovács Jánosnak nagy gratula, még mindig a legjobb karmester!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 553192016-02-08 11:22:23
Nagyszerű előadás volt! Én mindkettőt láttam, az elsőt csak a 2. felvonás végéig. A tegnapin Fekete Attila nem énekelt olyan jól, mint az elsőn, valami lehetett a hangjával, mert eléggé keményen szólt. Agachéról azt írtátok, hogy Scarpia a legjobb szerepe, de én akàrmiben hallottam, mindenben a legjobb. Csodás Nabucco, Falstaff, Hollandi, Germont. Tegnap is nagyon jól énekelt. A pálma tegnap mégis Lukács Gyöngyinek járt, hajlékony, szárnyaló énekléséért. Óriási siker volt!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 552852016-02-04 09:36:16
Meglehetősen gyenge volt, a második felvonás után le is léceltem.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 58512016-01-26 16:35:42
Csak részben értek egyet pppvel, mert Létay Liúja szerintem elfogadható, azzal együtt, hogy nem hasonlítható Tokody Ilona toppon énekelt előadásaihoz. A pianóit elveszítette, kár, mert voltak neki, de azt mondom hogy ebben a szerepben és az Angelicàban dokkal jobban tetszik, mint a Verdi szerepekben. A Rálikkal leírtakkal teljesen egyet értek, kellemetlen hallgatni. A hang egyre csak csúnyul.
Erkel Színház • 61762016-01-22 09:30:08
A Turandotról. Kamen Chanev meglepően jó benyomást keltett Kalaf szerepével, és relatíve hosszú idő után hallhattunk egy komplett áriát is, a végén egy biztosan megfogott magas hanggal. Utána a sorban Létai Kiss Gabriella következett, szépen megoldotta a szerepet, kisebb gurgulázásokkal ugyan, de panaszra nincs sok ok. Örömmel hallgattam Fried Péter szép basszus hangját, kulturált éneklését. Ellenben Rálik Szilvia a hangi katasztrófa szélén, bántóan éles rikácsolással , énekelt, vagy megpróbált énekelni. A hangja egyáltalán nem nagy volumenű, középen tremolós, fent vékony és egyenes. Lehet mennyiséget énekelni minőség nélkül, hallgatni már nehezebb!
Erkel Színház • 61752016-01-22 09:30:04
A Turandotról. Kamen Chanev meglepően jó benyomást keltett Kalaf szerepével, és relatíve hosszú idő után hallhattunk egy komplett áriát is, a végén egy biztosan megfogott magas hanggal. Utána a sorban Létai Kiss Gabriella következett, szépen megoldotta a szerepet, kisebb gurgulázásokkal ugyan, de panaszra nincs sok ok. Örömmel hallgattam Fried Péter szép basszus hangját, kulturált éneklését. Ellenben Rálik Szilvia a hangi katasztrófa szélén, bántóan éles rikácsolással , énekelt, vagy megpróbált énekelni. A hangja egyáltalán nem nagy volumenű, középen tremolós, fent vékony és egyenes. Lehet mennyiséget énekelni minőség nélkül, hallgatni már nehezebb!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 548262015-12-28 17:24:30
Sajnos meglehetősen gyenge kivitelezésű az idei Bohém. Fekete A. egy olyan úton indult el, ahonnan nehéz a visszatérés. Nyomással és préselve éri el a magas hangokat, énekléséből hiányzik a lazaság.Pasztircsák P. kevés hangban, sokszor el is tűnik a zenekari kkavalkádban, játékban meg szürke, semmitmondó! Molnár Leventétől többet vártam, mint amennyit nyújtott. Nagy Zoltán rossz technikája most is nyilvánvaló volt. Nem tudni, hogy miért alkalmazzák. Fried P.szép hangon énekelt. Összességében Cleo Mitilineou nyújtott elfogadható teljesítményt, pedig hát...Szomorú, mert ebben az operában évtizedeken keresztül a legjobb hangok énekeltek! Mi történt mára? Csak találgatni lehet!
Erkel Színház • 60382015-12-13 12:05:17
Ez az Anger rendezés összességével tetszett. Talán elegük lehetett a sok rossz kritikából az utóbbi idők elrugaszkodott agymenései miatt.
A Köpenyben Sümegi Eszter nem tudta utolérni más szerepekben hozott magas színvonalát, mert valamiért ez a szólam nem annyira fekszik neki. A sok középhang, amivel tele van tűzdelve a szerep éppen ott helyezkedik el, ahol neki nem a legszebb a hangja. A hangerőt is keveseltem egy-két helyen, Kesselyák hibája vagy Puccinié, erősen vitatható.
Fekete Attila pedig úgy látszik, hogy képtelen elhagyni a forszírozást. Sajnos ost is repesztett, pedig nem lenne rá szüksége.
A bariton többé, kevésbé rendben volt, de hangerőben ő sem vehette fel a versenyt a zenekarral.
Létai Kiss nem tartozik a kedvenc énekeseim közé, de Angelicával úgyszólván mindent vitt. Komlósi viszont kevés volt.
Erkel Színház • 59802015-12-05 15:40:08
Nagy élmény volt a Don Giovanni! És mi tagadás, annyi csalódás után igazi címszereplőt kaptunk. Általánosságban el lehet mondani, hogy a férfi szereplők alaposan kitettek magukért.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 544282015-11-15 13:18:25
Nagyon nagy gratuláció a Tosca résztvevőinek! Ilyen 2. felvonás, nem találom a szavakat! Lukács- Agache nagy pár, kifejező hangok, dráma, minden, ami ide kell! Szép volt a Vittoria is. Bravi!
Erkel Színház • 58702015-11-09 07:24:37
Óriási előadás volt a tegnap esti Tosca, végre a mű követelményeihez méltó hangokkal és hatalmas énekes egyéniségekkel. Tegnap különösen kitűnt, hogy megkerülhetetlen az a tény, bizony ám nem mindegy, hogy milyen hangokra osszák ezt az operát! Lukács Gyöngyi a címszerepben óriásit énekelt, drámai szoprán hangja minden regiszterben hatásosan és főlényesen uralta a szólamot. Megindítóan szép áriája nagy bravózást váltott ki a közönségből. Ezúttal Hector Mendoza énekelte a Cavaradossi szólamát, meggyőzően, de néha alacsonyra intonálva a magas hangokat. A rendòrfőnök Alexandru Agache volt, fantasztikus, leírhatatlanul csodás énekléssel, félelmetes figurával. Óriási művész, művészóriás!
Erkel Színház • 58692015-11-09 07:24:32
Óriási előadás volt a tegnap esti Tosca, végre a mű követelményeihez méltó hangokkal és hatalmas énekes egyéniségekkel. Tegnap különösen kitűnt, hogy megkerülhetetlen az a tény, bizony ám nem mindegy, hogy milyen hangokra osszák ezt az operát! Lukács Gyöngyi a címszerepben óriásit énekelt, drámai szoprán hangja minden regiszterben hatásosan és főlényesen uralta a szólamot. Megindítóan szép áriája nagy bravózást váltott ki a közönségből. Ezúttal Hector Mendoza énekelte a Cavaradossi szólamát, meggyőzően, de néha alacsonyra intonálva a magas hangokat. A rendòrfőnök Alexandru Agache volt, fantasztikus, leírhatatlanul csodás énekléssel, félelmetes figurával. Óriási művész, művészóriás!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 56752015-10-27 22:40:37
Nem lehet könnyű nagy énekes lányának lenni! Minden esetre én is kiváncsi vagyok rá.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 56602015-10-25 18:24:26
Szó esik az interjúban a művésznő készülő könyvéről is, amiből mindenki nagy örömömére a közösségi oldalán lehet olvasni belőle idézeteket. Őszintén mondom, hogy nem semmi ahogyan ír! Nagyon tehetséges író is,különleges a stílusa és lebilincselő az élettörténete!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 539962015-10-23 10:37:37
Pedig ennél a hármasnál nagyságrendekkel jobb énekesek vannak!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 539832015-10-23 08:43:23
Mielőtt levették volna a Normát a műsorról, 2009- ben láttam az előadást Lukács Gyöngyivel. Csodálatos Norma volt! A szerepet a drámai oldalról közelítette meg, izzott, megríkatott, személyiségének varázsa benne volt az egész előadásban. A nagy hangok mellett sok pianót is hallhattunk. Sümegi Eszter is jól énekelte a szerepet azon az egyetlen koncerten, biztos technikával győzte, nála a pianókat hiányoltam. Abban nem vagyok teljesen biztos, hogy Kolonitsé lenne az egész szerep. Bizonyos részei igen, bizonyos részei nem.
Alexandru Agache, a bariton • 1042015-08-18 09:20:55
A művésznő közösségi oldalán találtam kicsit megkésve egy álomszép születésnapi köszöntést színházi fényképek kíséretében. Isten éltesse a baritonkirályt még hosszú,hosszú ideig!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 29482015-08-13 16:13:00
Bóka Gábor Tosca kritikájával egyet értek. A jó megjelenésű és szép nevű olasz tenor éneklésr gyalázatos pontja volt az előadásnak. Fokanovról annyit, amennyit nem írt le Bóka Gábor. Így játszani nem lehet! Ódivatú, nevetséges, semmi köze Scarpiához! Ma már így senki nem játszik. Beugrott mert nem volt más.A szabadtér elszalasztotta Agachét, aki ki volt tűzve, és ezzel sokat veszített a színvonal. Úgy mondom ezt, hogy ott voltam.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 29272015-08-10 08:45:51
Egyértelműen a jó kinézetű tenorista volt a leggyengébb láncszem, pedig van hangja, amennyire mikroporton keresztül megállapítható. Furcsa technikával nyomja a hangokat. A szoprán sokkal jobb nála, de hallottam a mieink között is nagyon jókat. Fokanov fellépéséròl nem tudtam, hozta a nagyon is megszokott hangzást és játékot. Részemről sajnáltam, hogy nem Agache énekelt, aki világszínvonalú minőséget képvisel minden fellépésén. A kisszereplők ugyanolyanok voltak, mint mindig, de a sekrestyést éneklő pali röhejes hangszínnel, rossz belépéseivel igazi kakukktojás volt a javából.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 530302015-07-18 07:35:14
A közönséget már évekel ezelőtt is elöregedettnek tartotta Ó.Sz. Az újságokban sokszor beszélt erről. Viszont nem tapasztaltam, hogy tőbb fiatal járna az új rendezésekre. Mondhat, amit akar, szavának hihetősége erősen megkérdőjelezhető. A stìlusa pedig kb Majka és a többi pokrócceleb szintjén mozog.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 28132015-05-05 13:15:46
Hányan voltak az operatanszakosok?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 524412015-04-27 13:57:35
Érdemes lenne a Jenufát műsoron tartani, akár 2 szereposztással, mert a közönség nagyon szereti, kifejezetten sikeres rendezés és nagyon jó opera. Mind a négy előadást láttam. Az utolsón szereplőcsere volt, Temesi Mária ugrott be necces magas hangokkal, helyenként beszélve mintsem énekelve oldotta meg a feladatát. Nyilván kényszerhelyzet volt. A karmester viszont kitűnően vezényelt, nagyrészt neki köszönhető, hogy sokkal jobb produkció született a tavalyinál.
Miklósa Erika • 8742015-04-23 09:53:00
Időről- időre bekukkant az illető a Miklósa topicba, hogy lássa, történt- e vele valami. Én ezt nem értem. Ha ennyire nem bírja, minek olvasgatja a fórumát? Én sem vagyok Miklósa rajongó, de tény, hogy abban az egy szerepben jó volt. A többi operában nem szerettem, müviségét sosem tudta levetkőzni. A karrierje szempontjából szerencsét hozott neki, hogy sokan segítik, rendkívül jó kapcsolatai vannak, tipikus celebalkat. Az operán kívül jobban érzi magát, gyönyörűnek tartja magát (sic!), akit imádnak a férfiak?- a valóság azonban mindig a másik oldalon van! Kossuth- díj? Jó dolog lehet, de kintről mindenki tudja, hogy ki érdemelte meg.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 524192015-04-22 21:02:11
Szinte szó szerint ezt írtam. Tavaly is hallottam, de azóta sokat javult a szerepben. Vigyáznia kellene arra, hogy ne dramatizálja hangját, ne forszírozzon! Olyankor születnek a csúnya hangok. Az új Sekrestyésnével is sokat javult az előadás, fontos szerep kapott kitűnő énekesnőt.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 524142015-04-20 14:47:46
Érdekes nekem is az volt az érzésem, hogy R. Sz. most először vállalta fel a lírai szoprán mivoltát, és milyen jól tette! Sokkal szebben szólt a hangja. Amikor nagyobb hangot akar magából kiadni, olyankor csúnya lesz a hangszíne, egyenes és éles magas hangok és mozgó középregiszter jellemzi. Szombaton ebből semmi nem volt szerencsére! A két hangfaj közötti különbség egyébként tetten érhető a Jenufában, Lukács sötét drámai szopránja mellett.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 523992015-04-19 11:12:04
Ritkán látni olyan komplex, nagy hatású előadást mint a tegnapi Jenufa.
Nem találok szavakat rá.
Tavalyról egy mindig bömbölő, énekeseket teljesen elnyomó zenekar és két egymást levisító szoprán emléke maradt bennem.
A tegnapi Jenufa egészen más dimenziójú és nagyon magas színvonalú előadás volt.
A címszerepben Rálik Szilvia sokat javított tavalyi produkcióján, talán a karmester kérésére hagyta el azt a forszírozott éneklést, amit megszokhattunk tőle. Ez a hang soha nem lesz puha és símogató, de tegnap egy lírai szoprán korrekt és élvezhető éneklésével lepett meg minket.
Összjátéka a Sekrestyésnével kiváló volt.

A Sekrestyésné szerepében Lukács Gyöngyi debütált a reveláció erejével, mindent elsöprő drámai átéléssel és gyönyörű énekléssel.
Zavarba ejtett először a megjelenése, mert jobban hasonlított egy csinos spanyol dámához, mint egy falusi parasztasszonyhoz, és azt sem ártott volna tisztázni, hogy ki kinek az anyukája, mert a színpadon két egyforma korú nő jelent meg. De mindez nem vont le semmit attól az átlényegüléstől, amit Lukács a közönségre zúdított. Tökéletes magas hangok, pianók, és olyan hangmélység, amilyen a színházban jelenleg egy mezzónak sincs.
A két főszereplő hölgy összjátéka elképesztő hatást váltott ki mindenkiben.
Jók voltak a tenoristák, és remek volt a vendég karmester. Nem zúszta össze az énekhangokat, szép árnyalatok és drámai kitörések mind érvényre jutottak a zenekari hangzásban.
Mindenképpen megemlítendő, hogy Vindnyánszky Attila Jenufa rendezése világszínvonalú, ma is olyan nagy hatású mint amilyen a premieren volt.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 523972015-04-19 08:41:54
Megköszönöm az összes közreműködőnek a tegnapi fenomenális Jenufa előadást. Óriási élmény volt! Később részletesebben írok róla.
Fáy Miklós Fan Club • 562015-04-17 15:30:08
Nem tegnap volt az sem, amikor Sólyom Nagy Sándorról és Gregor Józsefről olvastam tőle egy kifejezetten sértő és lealázó kritikát. Elborzadtam, hiszen az egyik előadáson én is jelen voltam, és ma sem értem, hogy mi akasztotta ki annyira.
Erkel Színház • 55282015-04-15 15:25:39
Lelkesen tapsoltunk Leo Nucci nagyszerű koncertjének, valóban az olasz bariton kitett magáért. Hogy 73 évesen is lehet így énekelni, tanulság lehet azoknak, akik sokkal fiatalabb énekeseket is le akarnak írni, csak azért, mert középkorúak. Nucci számomra nem tartozott soha a legszebb bariton hangok közé, de kibillenthetetlen énektechnikája, hangjának sokszínűsége mindig lenyűgözött. Koncertjén a legnehezebb áriákat hozta, a fáradság legapróbb jele nélkül. Példaértékű, ahogy magában" egy szál zenekarral" is kiváló szerepábrázolásokat teremtett, és bár Nucci fiatalabb korában sem volt daliás alkat, még most is hiteles jellemrajzokat varázsolt elénk.
Erkel Színház • 54852015-04-11 10:41:26
Johann Botha, igen, nagyszerűen énekelte Radamest. Nem Adonisz kinézet, nekem ez nem is fontos ha ott a hang. És nagyszerűen ott volt. A két Aida közül Boross Csilla jobban tetszett, de kiemelném, hogy teljesen hibátlan pianótechnikával egyik énekesnő sem büszkélkedhet. Amonasro szerepét mindkét énekes közepesen abszolválta, Kálmándi hangerőben volt kevés, Fokanov pedig hogy mondjam, idős hangon énekel. Egyértelmű, hogy Gál a jobb Amneris, Komlósi i felett kezd eljárni az idő.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 523512015-04-10 10:05:34
Erre én is kiváncsi vagyok, de az őszintét megvallva, tavaly nagyon elvették tőle a kedvemet.
A 3. felvonás előtt el is jöttem.

Meglátom, hogy mit mondanak az ideiről, és majd valamelyikre lehet, hogy elmegyek.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 53702015-04-09 13:59:48
A rengeteg szám és adat között elveszik a színvonal, pedig a minőség romlása igencsak tetten érhető. A főigazgató csak mennyiségben gondolkodik, de arról nem beszél, hogy nincsenek az operák tisztességesen bepróbálva, mert nincs rá idő , fejetlenség uralkodik és gőzük sincs, hogy kire milyen szerepet kell osztani! Egyébként is egymásra mutogatnak ha a szereposztásokról kérdez valaki. Ezerszer visszatérő kérdés, hogy miért énekelhet valaki mindent, még azt is amit messziről kerültetni kellene vele, és miért nem az énekel, akiről mindenki, így ők is tudják, hogy jobb énekes! A közönséget éri kár, a közönséget csapják be, és őket rövidítk meg. Erről is kell beszélni!
Erkel Színház • 54392015-04-06 16:59:07
Köszönöm, láttam az Aidát és szomorúan visszasírtam Nagy Viktor szép rendezését.
Köszönöm, nem kérek a belemagyarázásból, a ferdítésből, nem kérek abból, hogy a modern sztárrendezőknek kikiáltott okoskodók többet tudnak a mű szerzőjénél. Ennek a darabnak a rendezője is kifejtette nagyképű interjúban, hogy milyen ellaposodott és unalmas, ha mindig ugyanúgy játszák a műveket. Kell valami extra, ami feldobja és érdekessé teszi Verdi Aidáját vagy Otellóját.
Hát akinek ez a rendezés érdekes, úgy gondolom, hogy menjenek és nézzék, én többször biztos, hogy nem fogom megnézni.

Úgy voltam vele, hogy ugyanezeket az énekeseket hallottam már jobban is énekelni ebben a darabban, különösen a mezzó kissé előrehaladott kora sajnos már hallatszik a hangján.

Ez a mű gyönyörű, nem érdemli meg, hogy ilyen közegbe ágyazzák!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 523092015-04-06 12:30:25
Két külön kategória!
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 7412015-04-01 08:47:10
A Párbaj- Bajazzók rettenetes rendezése némileg feledhető, mert legalább jelentős hangok éneklik és átütő egyéniségek játszák. A Carmen - katyvasz kiábrándító színrevitele tragikusabb. Énekelni nem tudó Don Jose és minden tekintetben langyos címszereplő, mellettük az opera mindenese a Torreádor szerepében. Ezt a színvonalat nem is olyan rég bármelyik vidéki színház Carmen produkciója túlszárnyalta!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 522502015-03-29 11:48:35
Különös és nagyon gyanús, hogy miért a legjobb hangú énekeseket és a legkiválóbb karmestereinket mellőzik? A Rajna katasztrofális nőii hangjai hogy kerültek oda? Csak egy példa a sok közül.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 521772015-03-27 08:54:24
A Parasztbecsület- Bajazzókat teljesen tönkretette a karmester. A tvben is látszott, hogy megfullasztja az énekeseket, sleppel a kórus és zeneileg egy nagy katyvasz az egész.
Erkel Színház • 53792015-03-24 15:03:20
Wiedemann Bernadett kis és középszerepekre van lesilányítva, azokból is összesen négyben léphet fel! Főszerepeitől megfosztották.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 521112015-03-22 20:57:33
Hát ezt odarakták rendesen!
A nagyszerű hangok és a kiemelkedő egyéniségek találkozója volt ez az előadás.
Hála Istennek, hogy Kolonits Klára be tudott ugrani, és ebben a kitűnő szerepében is hallottuk.
Miért nem énekli, miért kell arra várnia és nekünk is, hogy beugorjon?
Lukácsot már dicsértem korábban, de ma még átütőbb volt, igazi királynő.
Kiss B. Atilla jobb formában énekelt mint amikor utoljára hallottam, és játékban is meggyőzőbbnek tűnt.
Hatalmas sikere volt Alexandru Agachénak, akit nagyon szeret a közönség. Ma arra jutottam, hogy szebb hangot nála élőben még nem hallottam.
Akármilyen szerepet énekel, nincs mese, a legjobb!
Végül de nem utolsó sorban említeném meg Medveczky Ádámot rendkívül összefogott, kifejező vezényléséért.
Mikor lesz ráadás?

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 521022015-03-22 10:14:56
Este nekem is kellett egy kört futnom, de legalább sikerült 1db jegyet szereznem. Ez egy jó szereposztás, Kolonits, Lukács, Agache neve garancia, Kiss B. Atilla attól függ, hogy jó formában lesz- e.
Kossuth-díj • 12572015-03-17 15:34:35
Meg ebben is!
Kossuth-díj • 12562015-03-17 15:32:12
Ebben is van valami igazság.
A díjakról általában • 8812015-03-14 10:09:37
A Fidelio megállapításaira nem érdemes adni!
Palerdit sok szerepében láttam, -(egyébként is, lehet mást látni?-
mindenben közepes, korlátozott énektechnikájú és súlytalan egyéniségű énekes.
Túlfoglalkoztatott énekeseikkel azt bizonyítják, hogy a minőséget felváltotta a mennyiség.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 520082015-03-07 09:40:54
Nehéz ehhez a témához bármit hozzáfűzni.
Véleményem szerint senki nem tud véletlenül bekerülni a Metropolitanbe. Ma egy kicsit fellazulhatott a felhozatal, de ha megnézzük a magyar énekeseket, a legjobbak közül is csak a még jobbak juthattak el oda.
A vasfüggöny nagy akadály volt, ez tény. De még abban az időben is voltak szerencsés tehetségek, mint Ágai Karola, Sass Sylvia, Tokody Ilona, Miller Lajos vagy Gulyás Dénes, akik énekelhettek New Yorkban.
Érdekes, hogy amikor minden felszabadult, kevesen tudtak mégis bekerülni. Gregor József, Rost Andrea, Komlósi Ildikó, Lukács Gyöngyi és Miklósa Erika a névsora a kiválóságoknak, ma pedig Bretz Gábor tartja a frontot.
Nem hiszem, hogy vannak véletlenek.
Bánk bán • 27922015-03-06 13:38:36
Miért nincs tényleg ilyenkor egy másik szereposztás, ahonnan baj esetén be tudnak ugrani? Nagy felelőtlenség a színház részéről, és kitolás a publikummal.
Bánk bán • 27882015-03-05 16:05:52
Idős rokonomat kísértem el a Bánk bánra, és nem értettem, hogy ha az előző előadáson olyan jó volt a Bánk énekese, mi történt tegnap este? Valószínűleg betegen vállalta az előadást szerintem, másra nem gondolhatok. A többiek jók voltak. Kertesi sokkal jobb formában énekelt mint az elsőn, Lukács Gyöngyivel intakt hanggal frissült a szerep és szól neki lent- fent. Agache világszám! Még az a picike akcentus is megbocsájtatik neki.
Kolonits Klára • 2352015-03-05 08:51:37
Kolonits Klárával kapcsolatban azonos a véleményünk. Óriásit énekelt!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 519642015-03-04 08:31:15
Ez egy jó kérdés, mert a szereposztásokat elnézve hisztérikus elfogultságot gyanítok. De az is jól kivehető, hogy bizonyos hangokat, sokszor bizonyított nagyszerű énekeseket nem palástolt módon mellőznek. Szegény közönségnek nem adatik meg a választás lehetősége, mert Kálmándi Mihályon kívül alig van olyan este amikor más bariton is labdába rúghat! Túlzásnak tartom Rálik Szilvia túlfiglalkoztatását is, a neki szánt szerepek közül nem mindegyik való az ő hangjának. Rost és Tosca??? Röhej!
Dühöngő és lappangó őrültek számára • 3372015-03-01 16:08:50
Dühítő volt látni, hogy az én nicknevemet is parampnak tulajdonították! És mégis miért, ha szabad kérdeznem? Néhány énekes mindkettőnknek kedvence, kik egyébként tényleg nagy énekesek, de ez még nem ok arra, hogy összemossanak minket! Gruberova fan például sohasem voltam mégsem, és nem is leszek. Nagy bátorság kijelenteni, hogy te és te meg te az ő!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 519202015-02-27 10:37:30
Összességében szép és elfogadható Bánk bánt láthattunk tegnap az operaházban, ami a kiváló szereposztásnak és Medveczky Ádám dirigálásának volt köszönhető.
Tavalyi elégedetlenségem le is írtam, a hangos zenekar, ami teljesen elnyomta az énekeseket és az akkori szereposztás nagy része egy az egyben hazavágta Erkel remekét.
Tavalyról Kolonits kitűnő Melindája és Agache remek Tiborca maradt meg bennem.
Sajnos Kolonits Klárát idén nem láthatjuk ebben a szerepében, tegnap is hiányzott, mert Kertesi Ingrid akármilyen szépen énekel, a hangja olyan kicsi, hogy alig hallani valamit belőle. Magához képest sincsenek fortéi, így a szerep nagy részével nem tud megbirkózni.
Sokkal jobban énekelt Kiss B. Atilla mint tavaly, hatalmas ovációt kapott Bánk áriája és az azt követő duett Tiborccal. Tiborc most is Agache volt, gyönyörködtető hangon, alig észrevehető pici akcentussal énekelt.
Végre valahára van ennek az operának Gertrúdja is! Nem is akármilyen. Lukács Gyöngyi megeszi reggelire a szerepet, de olyan fölényesen, ahogy én még nem hallottam. Jelentőségteljes figurát formál a szerepből, ehhez jár egy kimondottan impozáns megjelenés. A nagyjelenetet végén pedig végre nem egy halálsikolyt hallottunk befelé fordulva, hanem a rivalda előtt hatalmas hangon
kitartott c-t!
Tetszett Kelemen Zoltán Petur bánja, de mint tavaly is, most is zavaró volt a hátra rendezett lépcső tetején énekelt bordal. Nem eléggé jött át.
Szegedi Csaba Biberachja első osztályú, neki való szerep.
II. Endre szerepében a veterán Berczelly István énekelt még mindig hatalmas és meglepően jó állapotban lévő hangján.
Igazi élmény volt.
Erkel Színház • 53112015-02-25 10:45:21
Ritkán van itt olyan egyetértés, mint ebben a témában. Kevés ez a 6 előadás. Ilyen operát többször több szériában kellene játszani az évad folyamán!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 53012015-02-24 14:54:37
Egyértelmű egyéni produkciók voltak, a világszínvonaltól a hallgathatatlanig. Meg ami közben volt.
Erkel Színház • 52992015-02-21 15:05:36
Rácz hangján végre megszólalt a Zakariás. Tegnap ő vitte a pálmát . Nyári Zoltán ordibálásával a közönséget kínozzák.
Angela Gheorghiu • 1832015-02-17 20:26:31
Jól néz ki még mindig, igaz csak fényképeket láttam róla. A fekete- fehér összeállítás különösen előnyös neki.
Erkel Színház • 52162015-02-16 21:54:12
Ne már, hogy-hogy nem lesz? Csak most mutatták be! Ez nagy butaság lenne!
Erkel Színház • 51842015-02-14 10:18:58
Lehet, hogy olyan helyen ültem, de én nagyon jól hallottam Agachét az első felvonásban is. Látni nem láttam, ami nonszensz! És ami rettenetesen kirívó volt, az a partnerek hiánya. Zakariás tragédia, Abigél a világ legcsúnyább, legélesebb hangja! Ismaelt maga alá temette a zenekar. Fenena elfogadható, abdallo is. Igazi nagy énekes csak acímszereplő volt, akiért érdemes volt venni a fáradtságot és elmenni. De ezért legalább nagyon megérte!
Alexandru Agache, a bariton • 742015-02-14 09:11:01
Szenzációs volt a művész úr a Nabucco premieren tegnap! Nem hallottam soha még férfi énekest ilyen gyönyörü hangon énekelni, de játékban és kinézetben is tökéletesen jelenítette meg az erős hadvezért. Ez az alakítás abszolút világszínvonalt hozott az Erkel színházba!
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Tóth-Csamangó Blanka (klarinét), Persányi Zsófia (zongora)
moderátor: Fülei Balázs
"Hangulat Junior" Őszi színekben
BRAHMS: f-moll szonáta brácsára és zongorára, op. 120, No. 1

18:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Mocsári Károly (zongora)
"Emlékkoncert Liszt Ferenc 208. születésnapján"
LISZT: 16. magyar rapszódia
LISZT: Költői és vallásos harmóniák – 7. Funérailles
LISZT: h-moll szonáta
A koncert előtt fél órával, 17.30-kor emléktábla koszorúzás a Régi Zeneakadémia Andrássy úti falánál.

19:00 : Budapest
Magyar Rádió Márványterme

Szutrély Katalin, Balogh Eszter, Komáromi Márton, Borka Ákos (ének), Fülöp Andrea (zongora)
SCHUBERT: A tánc D. 826, Tavaszi üdvözlet, D. 686, Az ifjú apáca, D. 828, Megszentelt napok, D. 763, Fény és szerelem, D. 352, Atlasz, D. 957, Éj és álmok, D. 827, Himnusz a végtelenhez, D. 232
BRAHMS: Vasárnap, op. 47, No. 3., Üzenet, op. 47, No. 1, Májusi éj, op. 43, No. 2, Az ajtó előtt, op. 28, No. 2, Kék szemed, op. 59, No. 8, Négy kvartett, op. 92

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Rohmann Ditta (cselló)
A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
Vezényel: Vajda Gergely
LISZT: A bölcsőtől a sírig – szimfonikus költemény
LIGETI: Csellóverseny
BRAHMS: 4. (e-moll) szimfónia, op. 98

19:30 : Budapest
Erkel Színház

Juan Diego Florez
Magyar Állami Operaház Zenekara
vez.: Jader Bignamini
VERDI: A végzet hatalma – Nyitány
Rigoletto – “Questa o quella”
Rigoletto – “Ella mi fu rapita…. Parmi veder le lagrime…. Possente amor mi chiama”
A pünkösdi királyság – Nyitány
Attila – “Oh dolore!”
A lombardok – “La mia letizia infondere… Come poteva un angelo”
A két Foscari – “Brezza del suol natio… Dal più remoto esilio… Dal consiglio alla presenza… Odio solo, ed odio atroce”
Traviata – Prelűd – I. felvonás
Traviata – “Lunge da Lei… De’ miei bollenti spiriti…O mio rimorso”
LEHÁR: A mosoly országa – “Dein ist mein ganzes Herz”
Paganini – “Gern hab’ ich die Frau’n geküsst”
Giuditta – “Freunde, das Leben ist Lebenswert”
BERLIOZ: Rákóczi-induló
MASSENET: Werther – “Pourquoi me réveiller”
BIZET: Carmen – “La fleur que tu m’avais jetée”
MASCAGNI: Parasztbecsület – Intermezzo
PUCCINI: Bohémélet – “Che gelida manina”
15:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély

Ránki Fülöp (zongora)
"Liszt Fesztivál"
LISZT: 3 darab a Szent Erzsébet legendájából zongorára
A keresztes lovagok indulója, Interludium
LISZT: A Sixtus- kápolnában
Lento, Aleegri Miserere című műve nyomán
Andante con pietá Mozart Ave Verum Corpus című műve nyomán
LISZT: Két Legenda

17:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély, Lovarda

Klukon Edit, Ránki Dezső (zongora)
"Liszt Fesztivál"
LISZT: Tasso, Lamento e Trionfo, Szimfonikus költemény - A szerző általi négykezes változat
LISZT: Dante Szimfónia - A szerző általi kétzongorás változat

19:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély, Kápolna

Klukon Edit, Ránki Dezső (zongora)
"Liszt Fesztivál"
LISZT: Amit a hegyen hallani - A szerző általi négykezes változat
LISZT: Via Crucis - A szerző általi négykezes változat
A mai nap
történt:
1883 • Megnyílt a New York-i Metropolitan Opera House
született:
1811 • Liszt Ferenc, zeneszerző († 1886)
1832 • Leopold Damrosch, karmester († 1885)
elhunyt:
1764 • Jean Marie Leclair, zeneszerző (sz. 1697)
1859 • Ludwig Spohr, zeneszerző (sz. 1784)
1973 • Pablo Casals, csellista (sz. 1876)
1979 • Nadia Boulanger, zenepedagógus (sz. 1887)