vissza a cimoldalra
2020-01-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11463)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (10440)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3630)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62043)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1383)
Plácido Domingo (920)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4659)
Milyen zenét hallgatsz most? (25049)
Lehár Ferenc (682)
Társművészetek (1575)
Operett, mint színpadi műfaj (4202)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1845)
Franz Schmidt (3505)
Palcsó Sándor (277)
Pantheon (2508)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (3046)
Élő közvetítések (8348)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: oicka
Leírás:
Honlap:
   


oicka (37 hozzászólás)
 
 
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 549142016-01-05 07:35:39
BOCSÁNAT! JANUÁR 3!!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 549132016-01-05 07:33:46
Bohémélet, Jan.4-i előadására 18h45-kor sikerült egy félig sem látó jegyet vennem az előcsarnokban, de azután a fszt.-en nagy szerencsével , végül, de nem utolsó sorban, hanem eggyel előrébb sikerült helyet kapnom. Teljesen megtelt az Operaház ezen az estén. Ami engem nagyon érdekelt, hogy a dec.30.-i előadás után, amit épp Halász Péter vezénylése miatt néztem meg, milyen lesz a Kesselyák Gergely irányította előadás. Meg kell mondjam, hogyha ezt fényéveknek hívjuk, akkor fényévekkel jobbra sikeredett. Minden kapott értelmet, összefogott, mégis "laza', felszabadult, görcsöktől mentes előadás volt.Bár néhány énekestől továbbra is többet vártam volna-(Pasztircsák Polina, Molnár Levente,//Nagy Zoltán??//-maga az előadás mivel jobban egyben volt, talán az újév utáni első napok énekesi "visszaesései" is megbocsájthatóbbak voltak.A közönség eleinte szintén téli álmát aludta, de a végén szép tapssal jutalmazták az előadást.Fekete Attila,Mitilineou Cleo,Fried Péter hozták a tőlük elvárható formájukat. És ami persze fontos, hogy Kesselyák révén elmaradtak a bántó zenei megingások, így zenekar, énekkar különösebb megingások nélkül nagyon jó teljesítményt nyújtott.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 548432015-12-31 11:33:49
Engem is éppen Halász Péter karmester szereplése tett kiváncsivá a tegnap esti Bohémélet előadás meghallgatására.
Sajnos nem kevés csalódással. A darab elején feltűnően próbálta gyorsabb tempókra rábirni a zenekart, iszonyú energiákat mozgósítva.Talán úgy jellemezhetném, hogy vezénylés helyett ideges, görcsös kalimpálásokkal, furcsa testtartásokkal próbált érvényt szerezni elképzeléseinek. Ennek eredménye inkább az lett érdekes módon, hogy minden ilyen kísérletnél lassult a tempo. De még pl. Rodolfo -Marcello párbeszédeket is sürgette, ami abszolut érthetetlen volt, miért türelmetlen velük. Az első nyugvó pontja Mimi első áriája volt, amelyet feltűnő áhitattal vezényelt. Pasztircsák Polina éneklése inkább egy eminens Mimi megszólalásai voltak, mintsem egy “Művésznőjé” aki ma éppenséggel Mimi-t alakit. Visszatérve karmester- zenekar “harcra", a köztes billenésekkel nem is foglalkoznék annyira, mint a IV. fv. végén, a dráma csúcsponti zenéjével, ami maga a katarzis lenne. Rodolfo : .. quell'andare e venire, quel guardarmi così,” mondatai után képtelen volt a karmester elindítani a zenekart; na ez volt maga a dráma, ahogy, és ami ott megszólalt, ill. nem szólalt meg. A tapsrendnél minden esetre Halász nem “méltatta” külön a zenekart, egy apró feléjük mutató elhyanyagolható tapsnyi-gesztus kivételével.
Még röviden az énekesekről: Fekete Attila nem mentes egy fajta nyitott énekléstől, és minden magas hangjánál ugy érezetem, hogy a "Jó Isten" kezében van,(vagyunk).Nem kellene mindent egyformán hangosan énekelnie, több laza differenciáltság többet jelentene, -ha elfelejt harsánykodni- akkor nagyon szép hangon énekel. Váradi Zita kiváló Musetta, évek során “Zempléni Máriás”- hiszterikát varázsolt magából. Molnár Levente hangja még talán nincs is teljében, és helyenként már “nagyot szól”, biztosak a hangindításai, és magasságai, néha világosnak tűnik a ugyan hang, de pár pillanat múlva erre máris rácáfol, talán a szerepkör megválasztása a jövőben még fontosabb lehet számára. Nagy Zoltán Schaunard-ja kevésenk tűnt ebben a szereposztásban. Fried Péter nagyon tetszett, a Kabátáriát épp a megfelelő szép hagszínnel egyszerűen énekelte, talán azért is volt olyan megrendítő. Nem lehet nem megemlíteni Hábetler Andrást “Benoit” szerepében, aki a Tosca "Sekrestyése” után ismét egy jó kabinetalakítást nyújtott.

-A Diszlet kérdés??-Nem hiszem. Az elkpott rendezés már igen. Az adott diszlethez kellene keresni egy rendezőt, aki rekontsruál. Ugyanis akármilyen is a rendezés, ez a díszelt-jelmez MEGMENTI még ma is az előadást.De nem mindenkori főrendező feladata lenne egy ilyen kérdés megoldása?



Erkel Színház • 58472015-10-31 00:43:33
Az azt jelenti, hogy másfél operaháznyi közönség!
Erkel Színház • 58382015-10-25 23:40:03
A "Sába királynőjé"-t másodszor néztem meg. A margitszigeti előadás grandiózusabb látványt nyújtott a kiterjedt tét révén. Most a színpad bizony több oszlopot nélkülözött, minden közelebb került, a sivatagi kép talán illúziótlanul is túl közel.Ellenben a szigeti szerencsétlen hangosítással ellentétben sokkal jobb vokális produkciókat hallhattunk.
Assad szerepét énelő Thai tenorista áténekli a teret és minden "esetlensége" ellenére szimpatikus énekes, aki győzi a magasságokat, nem fárad el, az áriájában gyönyörű szineket kever, úgy tűnik gond nélkül. Sulamit szerepében Sümegi Eszter kimagasaló volt.Hangja szinte nem ismer korlátokat. Gál Erika is mindenben,-hangban, színészileg,- jobbat formált mint nyáron. Kelemen Zoltán Salamonja talán túl "egyformán jó", Fried Péter sötét és magvas orgánuma pedig kiegyenlítetten szól, sőt inkább zeng, hangja a legkiválóbb basszus elődökével vetekszik. Astaroth szerepében Töreky Katalin most is helyt állt, ő az aki talán épp hangosítva tetszett jobban.
Kovács János keze alatt sokkal érzékenyebb Sába produkció hallható, amely nyári előadáshoz nem viszonyítható, csak mint ég és föld--Kovács J. javára. Sajnos egy-két zenekari hanszeres bejátszási gyenge pontja van az előadásnak, amiért kár. Az előadáson Tv-kamerák is voltak, így valamikor valószínűleg látható lesz majd az előadás képernyőn is-vagy nem.
Polgár László • 2572015-10-06 02:56:19
Köszönet a Zenei Könyvtár munkatársainak a művész úr emlékének
ápolásáért!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 56152015-10-06 00:50:30
Számomra a legfontosabb tanulsága az írásnak az, hogy miután bizonyos együttes részleteket következetesen ostoroz a beszámoló,
akkor ott valami zenei koncepció bukott meg a karmester részéről.
Az mégesm járja hogy épp ugyanabban az együtteseben megy el négy énekes hangja egyszerre!
De már megint arról a karmesterről van szó, akiről túl gyakran lepereg a mű amit vezényel. Mi a francnak kell ezt még nyomni és nyomatni, mikor évek óta egy nagy adag elrontója az "ünnepi miséknek".

Polgár László • 2562015-10-06 00:38:18
Polgár László halálának 5. évfordulója alkalmából az Ötpacsirta utcai O.SZ.K. Zenei Könyvtár hirdetett megemlékezést fszt-i olvasótermébe
Okt.5-én 18h-ra. Kevés volt az ülőhely az összegyűltek számára.
Meghívott művészvendégek, volt tanitványok emlékeztek a művész úrra. Hábetler András moderátorként közvetlen, családias beszélgetésre invitálta Várhelyi Évát, Gulyás Dénest, Fried Pétert, akik kerek kis személyes történetekkel hozták közelebb mindazok számára Polgár Lászlót, akik csak a nézőtérről hallva. látva távolról ismerhettük őt.
Régebbi Polgár László személyes vallomásokból bejátszások voltak,
ikonikus szerepeiből áriákat énekelt. Fried Péter pedig élőben is énekelt,
mindenki örömére, Polgár László egyik nagy szerepét felidézve:
Sarastro Heilige Halle c.áriáját zengte nemes orgánumán. Sajnáltuk, hogy néhány beszélgető társ elmaradt betegség miatt.
Köszönet a Zenei Könyvtár munkatársainak a művész úr melékének
ápolásáért!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 528072015-06-15 23:59:31
Nem tudom miért várattak még a Farnace kezdéssel+ negyedórát!?! Inkább lenne előbb vége, hogy a nem létező sofőröm megvárjon az utolsó csatlakozásnál.(Mellesleg teltházról nincs szó. Mi lenne az eredetileg meghirdetett Erkel-ben?)
Erkel Színház • 53802015-03-24 15:46:22
Abszolut érthetetlen ás indokolatlan szerintem a 'Rajna' két vendégművészének meghívása. Kinek az éredeke, hogy Markus Jupiter kásás hangját kelljen hallgassam, de A.Erőd sem egy hangbirtokos.
Marton Éva • 5102014-09-24 15:30:03
...ÉS NYERTESE
Marton Éva • 5082014-09-24 11:41:15
A zsűri döntése de jure megfellebezhetetlen, de a Grand Prix-t túlzásnak tartottam adni annak,aki kapta. Nyilván Marton Éva a saját növendéke szekerét tolta, és szerintem nagyon elfogultan.
Győriványi Ráth György, karmester • 7432014-05-20 21:18:05
NEM SZÓLT JÓL A JÓ ZENE
Erkel Színház • 46102014-05-18 23:01:40
A Várbazárt is átadták már 1x, most Lánchídtól - Szarvas térig minden lezárva. De maga a Budai Vár is feltúrva, túrista szinte " se be-se ki. Pont az Erkel miatt vagy oda?!
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 18812014-04-26 16:28:46
Szerintem is, maradjanak a paprikánál, ha utálják az operát.
Miért jó kórusban énekelni? • 7002014-04-22 10:01:23
Száz kórustag énekelt a földvári fúvószenekarral
04.17. 15:12
Fónai Imre, Czene Attila
Carmina Burana fúvószenekarra és százfős kórusra: ez volt a fénypontja a jubileumát névadóval is ünneplő negyven éves balatonföldvári vegyeskar koncertjének.

Az első külföldi út Csehszlovákiába vezetett (1982), nyugaton az NSZK-ban énekeltek először (1986), a második tíz év alatt három karnagy is váltotta egymást – ez is kiderült az ünnepi esten elhangzott visszaemlékezésekből. S az is, hogy a jelenlegi kórusvezető, Kapusné Dojcsák Edit a csúcstartó: még 1990-ben vállalta el, a földvári zeneiskola újdonsült tanáraként. Férje, Kapus János pedig a fúvószenekart vezeti, mely különleges produkcióra vállalkozott az erre az alkalomra összeállt egyesített, száz fős kórussal: a Carmina Burana előadására. Az ünnepelt, mostantól Sonoro vegyeskar mellett a balatonszárszói Soli Deo Gloria Kórus, a Zamárdi Nőikar, valamint a földvári és szemesi gyermekkar tagjai is színpadra álltak.
hanglemez - lemezhang • 1112014-04-22 09:57:55
BA-LU EUfórikusok - A brémai muzsikusok
2014. április 05. 11:00
IBS Színpad · Budapest

Balogh Sándor legújabb fantasztikusan szórakoztató és roppant élvezetes zenés mesejátéka! A brémai muzsikusok történetét valószínűleg minden gyerek ismeri, azonban a brémai rézfúvósokéról már kevesebben hallottak.
Ezen szeretnénk változtatni és reméljük igazat is adnak majd nekünk! Az öt jóbarát története ugyanis nemcsak mulatságos, de roppant tanulságos is annak, aki jól figyel. A csupa rézfúvósokból álló együttesben a különböző hangszereknek különböző szerep jut. Szó szerint, ugyanis az egyes állatokat az egyes rézfúvós hangszerek testesítik meg. A mesejáték eredeti, Hungaroton által megjelentetett hangfelvételét nem kisebb művészek játszották fel, mint a Berlini Filharmonikusok Rézfúvós Kamaraegyüttese, akik a világ több országában is előadták ezt a felejthetetlen előadást!

Tehát nemcsak kiváló szórakozást, A brémai muzsikusok című mese fantasztikus adaptációját, hanem a rézfúvós hangszerek minden csínját-bínját is megtanulja az, aki erre a koncertre ellátogat!
Erkel Színház • 45232014-04-18 14:59:02
Sajnos tegnap sem Fried Péter énekelte Sarastro szerepét.Kováts Kolost hallhattuk a szerepben, és bár a Magyar Nemzet tegnapi kritikája intakt hangú énekesként említi, ez erősen megkérdőjelezhető. Az operaházi műsor összeállítás érthetetlen, mert a 2. szereposztás Sarastro-ja, Kovács István, aki a váltótárs, ezzel az előadással egyidőben a Máté Passioban, majd ma a Parsifalban énekel. Amiben az M.N.cikknek igaza van, az Szinetár Miklós innen-onnan összeötletelt rendezése.Pld.érthetetlen, hogy Sarastro miért ment vadászni, és miért onnan tér vissza az I.felv. fináléjában rokokó parókában. Arra biztos jobban jön a vad. A Macbethből átmentett szellemöteltek alkalmazása pld. a három dámával kapcsolatban felesleges rossz. A kézigránátosok beötletelése a Xerxes-ből szintén.Ha egy rendezőnek nincs ötlete rögtön elkezd vetíteni 3D-ben. Ez a szemfényvesztés magát a rendezőt is becsapta, mert azt hiszi jól megrendezte. Nincs olyan szabadkőműves jel, amit nem láthatnánk az előadásba belegyömöszölve, becsusszan néhány Windows ikon is .Mi értelme a II. felvonás eleji hosszadalmas szavazásra kihegyezett unalmas prózának az "O Isis" ária előtt, (hacsaknem az ápr.6-i választás előtt még aktuális is volt), mikor azt már hochdeutsch műveltségű operaházak is erős húzással minimálisra redukálják.A tűz-víz próba dögunalom,üres és civil, azt mért nem vetítette tele díszletpótásokkal. Ugyanakkor hiányoltam, Pamina-Tamino-Sarastro tercettjét "Én hősöm visszajössz-e még", mert az tegnap sem hangzott el.Ezek szerint koncepció.Ha az Operaház mindenből ősváltozatot mutat be, miért pont a zenetörténet egyik örök érvényű művét csonkították, a híres tercett kihagyásával?(pláne, ha fut mellette egy „Parázsfuvolácska”.)
Erkel Színház • 45212014-04-17 13:12:39
Ma estére jelenleg még Fried Péter neve szerepel az M.Á.O. honlapján, remélem ő fogja énekelni Sarastrot!Bár ma a második szereposztás énekel.(Nekem Fried a premier Sarastrojaként is nagyon hiányzott.)
A díjakról általában • 8412014-03-15 04:12:34
Szégyen az, hogy a Kossuth-és Széczhenyi -díj bizottság tagjai között nincs klasszikus zenei területet értő és ismerő tag! Sem egy karmester, sem egy zeneszerzö!! Talàn jövőre már Batta A. ott ülhet!
Kossuth-díj • 11952014-03-15 00:50:22
Takács Klára, Szekeres Ferenc (Bp-i Madrigál Kórus vezetője volt) özvegye, akinek leányát Gulyás Dénes vette el.Így már érthetőbb a képlet.Sajnos a legtöbb díjazott A Magyar Művészeti Akadémia rendes, lsd.(Kiss.B.) , vagy levelező tagja, ami közelebb viszi a művészeket a tűzhöz.
Erkel Színház • 44172014-01-27 13:58:18
1995-ben (okt.20) Szegeden volt a Kovalik-féle Turandot bemutatója.
Az erdeti szereposztás a főbb szerepekre ez volt.
Turandot: Misura Zsuzsa m.v. (szerepkettőzés)
Szilfai Márta m.v. (szerepkettőzés)

Timur: Szakály Péter (szerepkettőzés)
Altorjai Tamás (szerepkettőzés)
Laborfalvy Soós Béla m.v. (szerepkettőzés)

Kalaf: Bándi János (szerepkettőzés)
Vajk György (szerepkettőzés)

Liu: Vámossy Éva (szerepkettőzés)
Szilágyi Erzsébet (szerepkettőzés)
Vajda Júlia (szerepkettőzés)

Rendező : Kovalik Balázs m.v.
Erkel Színház • 44092014-01-26 13:19:40
A Turandot tegnapi előadását másodszor néztem meg, és az énekesek kimagasló művészete és a kórus remek teljesítménye mentette meg! BRAVÓ ÉNEKKAR!
Sajnos a rendezés, és a világítás szinte romjaira esett szét. A 22 éves Aida rendezés jobban elviselte a porosodást, mint ez az 1997-es Turandot. Talán, ha maga a rendező (Kovalik) felújítaná, elképzelhető, hogy még néhány évre megmenthető lenne.Lehet, hogy így is megtartják, de az eredetitől már nagyon távol van ez az előadás.
A rengeteg fix lámpát, ha elkerülték az énekesek, akkor szinte árnyjáték volt, és az is igaz, hogy vannak fontos helyek, amelyek valamilyen hiba miatt eleve sötéten maradtak.. Gyakran épp a két protagonista:Turandot és Kalaf megvilágítása igen problémásnak tűnik.Turandot megjelenése az elsötétedés után nagyobb fényben történt régebben, ettől erőteljesebb volt.
Ez az opera az Erkelben lett bemutatva, mégis olyan, mintha keresné a helyét ebben a színházban. A tavalyi tervezői ígéret ellenére a sötétre meszelt falak(!) sem láttatják jobban az időnként homályba burkolózó színpadot. Lehet, hogy tart még a próbaüzem??
A zenekarban sok tévesztés volt, -(hangszerek mikor és mit,) -talán volt olyan zenész, aki először játszotta.(?)
A karmester, Héja Domonkos, korát meghazudtolóan gyakran enervált tempókat játszatott, és húzta mint a rétestésztát. Dinamikai árnyalás nyomokban! Megbocsájtandó, hogy a felvonás végeket talán már hangosabban nem is lehet játszani, de ott hatásos volt.
A szereplők közül a három minisztert említem először, mindhármuk teljes összhangban nagyon impozánsan teljesített.(Kelemen Zoltán, Meggyesi Zoltán, Kiss Péter).
A címszereplő Jee Hye H. fiatal kora ellenére tökéletes mesternője a hangszerének. Hogy ezzel a lírai "hangszerrel" szabad-e ezt a szerepet énekelni, amelyet mások 40 évesen, vagy azután kezdenek,-ne legyen igazam- úgy érzem a jövőjét veszélyezteti.
A Kalafot éneklő Lee Yong W. magabiztos és stabil énekes, aki talán a ma jan. 26-án este (!!) leendő szereplése miatt helyenként jobban spórolt. Az első előadáson ugyanis mindvégig átjött a hangja.
Létay K. Gabriella Liuja beért alakítássá vált. Kiegyenlített hangjával hajlékonyan bánik, hangszíne helyenként szinte drámaibb a Turandoténál.
Fried Péter hangilag, színészileg részleteiben is kidolgozta és formálta fennségessé Timur alakját.
Örvendetes, hogy néhány idösebb énekes újra lehetőséget kap: Berczelly István múlt heti aidás Fáraója után, most Róka Istvánt hallhattuk a Altoum-császár szerepében.

Erkel Színház • 43642014-01-12 16:16:58
Sajnos az Erkel "ravatal-függönye" már nem először makacsolja meg magát! Lehet, hogy a 'kisördög " beköltözése a hamarjában végzett felújítás eredménye.jó lenne minél hamarabb megválni tőle!
Erkel Színház • 43512014-01-10 14:45:24
Tegnap este nagyszerű Aida előadást láthattam, hallhattam.
Talán már 25 éve is van, hogy megy ez a "poros" Nagy Viktor rendezte előadás.
Mégsem mondható, hogy ki kellene seprűzni. Annál is inkább, mert az énekesek közül az Operaház talán a legjobb erőit vonultatta fel. Sümegi Eszter a címszerepben az előadás leg-legje volt, jelenleg klasszis számba megy alakítása. Ahogy azt az eleinte "fagyos" közönség végül ki is fejezte számára szűnni nem akaró tapsával. Radames,- Fekete Attila szívembe lopta magát a románc záró 'b'-jének tökéletes decrescendo-jával.(Simándy óta nem tudta ezt igy szinte senki.(-És rögtön megbocsájtottam a fránya Norma-gikszert).
Komlósi Ildikó (már-már) túl rutinos Amnerisként a tőle elvárt nagyszerű formát hozta.
Külön gratuláció a Király szólamát tökéletesen elóadó Berczelly Istvánnak. Még talán régi szerepét, az Amonasrot is képes lenne elénekelni, lehet, hogy érdemes lenne az Operaháznak ezt megtudakolnia,ha jól utánanéztem, jövőre 50 éve lesz a pályán.
Tegnap este Kálmándy Mihály abszolválta Amonasro szerepét, nekem néha mesterkélt sötétítéssel, és fénytelenebb magassággal, de ez az én fülem, egyébként meggyőző erővel. Nagy öröm volt újra az Operaház, ill. Erkel színpadán látni és hallani Fried Pétert, aki kormos basszusával Ramfis szerepét énekelte, egész frenetikus ítélkezési jelenettel,amit így még sosem hallottam talán, úgy nyomott be a hangja a székbe. A zenekar érzékenyen reagált Dénes István pálcájára, aki remek tempókkal és dinamikai árnyalásokkal szólatatta meg a darabot. ( A máik szerposztást is meghallgatom, akkor majd arról is írok)
Olvasói levelek • 102952014-01-10 14:18:37
…..Ami késik, az nem véletlen...
Olvasói levelek • 102862014-01-03 00:28:27
Eötvös Péter 70. születésnapját ünnepli. Isten éltesse sokáig!

p.s.:A MÜPA honlapján láttam ugyan, hogy a Lilith(Paradise reloaded) c. operáját bemutatják(jan 23). Talán jó lenne, ha ő maga is vezényelne, mert Bp.-en erre ritkán kerül sor.
Láttam pld. több Kékszakállút is vezényelt
Komlósi I. és Fried P. előadásában.Kíváncsi lennék élőben, hogyan szólal meg pld. ez a mű a keze alatt, mert szerintem épp Magyarországon ezt soha el nem vezényelte.
Sőt 60. születésnapját Párizs egyhetes saját dirigálású koncertsorozatával ünnepelte.Párizs miért figyel oda arra, amire mi szinte egyáltalán nem?
Erkel Színház • 41982013-11-29 14:05:35
Múlt héten BKK miatt késtünk, de a Fszt hátsó soraiban volt hely,le tudunk ülni.
Erkel Színház • 41602013-11-22 21:15:33
Némely "ítész" írása olyan, mintha a Pomádéból kerültek volna elő:
"Hallani (látni) fogom jól tudom,
ha hem hallom ráfogom"...
Erkel Színház • 41362013-11-21 22:32:13
Carmenként Pánczél ÉVA tetszett a legjobban , amíg énekelhetett!
Erkel Színház • 41032013-11-17 23:02:34
Márió-Kékszakállú- az UZU-ban.(Nesze semmi, …meg jól)
Erkel Színház • 41022013-11-17 23:00:54
[urlhttp://hangtar.radio.hu/bartok#!#2013-11-17;Márió-Kékszakállú- az UZU-ban.(Nesze semmi, …meg jól)[/url]
Bartók Béla (1881-1945) • 1612013-11-16 01:16:03
Nekem egy Fried-Katharina Dalayman /Stockholm van,
és egy Fried-Komlósi Ildikó / Párizs.(Ez nagyon jó!)
Látom, hogy már máskor is énekelték Komlósival, aki nekem a Juditok leg-legje.
Nem tudom, hogy itthon még miért " nem hozták össze őket" még?
Erkel Színház • 40902013-11-14 22:58:31
KORTÁRS ONLINE-Márió és Kékszakáll
Erkel Színház • 39992013-11-13 08:43:12
Lassan, de biztosan, lejár a 70 év!! :-))
Erkel Színház • 39912013-11-12 22:52:53
"Ez a világ már nem az a világ. Székelyék, Fodorék katonák voltak, a mi generációnk már nem volt. El vagyunk kényeztetve ,.... a férfiak nem olyan kemények mint régen és nem olyan tökösek"

Miért gondolja, hogy SÜMEGI E, LUKÁCS GY,WIEDEMAN B,LÉTAY G,FODOR BEATRIX, FODOR GABRIELLA, GÁL ERika,
BOROSS CS,NÉMETH JU,VIZIN V,VÁRADI Zita lettek volna katonák, és attól énekelnének tökösebben??
Erkel Színház • 39622013-11-11 15:15:19
A rádióközvetítés során mindent igyekeznek kiegyenlíteni, sohasem mérvadó.Kis hangból tudnak nagyot fabrikálni, úgy mint egy mikroportos előadáson,nem lehet következtetni az élő akusztikai élményre. Az,hogy magas 'C' nem volt, az már Palánkaynál sem volt, és Kovács Annamária is kihagyta.Én is vártam, mert azt hittem Mester V.-nak van 'C'-je. Sokkal inkább zavart a helyenkénti rendezetlen téblábolás, a "színészvezetés" hiánya, a sok apró zenei billenés,
a zenekari hangzás és játék bizonytalansága.
Alapvető tévedés volt, és felesleges hazárdírozás az énekesek erőnlétével, hogy két külön darab főszerepeit kellett alakítaniuk.
Értelme nem volt!Lehet, hogy "Egy" több lett volna.
Az Operaházban kezd gyakorlattá válni, hogy nem megfelelő hangerejű énekessel elvállaltatnak olyan szerepeket, amelynek a hangigénye meghaladja az aktuális énekesi kvalitásokat.
Ha már elhatározás volt, hogy a két énekest "kiemelik", akkor a rendező, a karmester ezt kellet volna szolgálja.
Én még hozzá vagyok hozzá szokva, hogy Sólyom-Nagy,Miller,Kováts Kolos, Gregor, Polgár,Kálmándy kiegyenlített hangon,"hallhatóan" énekeltek.Ezzel nemcsak én lehetek így, hiszen a Bartók-darab hagyományai legek neveit sorakoztatja, és az általános operai programot is általában egy bizonyos kvalitást elért "hangokra" bízták.Ezt a kiegyenlítettséget itt nem tapasztaltam.
Ebben a Bartók rendezésben inkább el tudtam volna képzelni Agache-Lukács Gy. párost, pláne a miskolci nagyszerű előadásuk után(!),de Komlósi-Kovács I, Wiedeman-Fried is beleférne a képbe.(Wiedeman C-vel!!) A rendező és rendezése viszont számomra nem nyerő.
   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

"Operavizsga Fesztivál"
A Drezdai Zeneművészeti Főiskola előadása
MILHAUD: Le pauvre matelot
PUCCINI: Gianni Schicchi

19:00 : Budapest
Erkel Színház

Rácz Ottó (oboa), Kovács Zoltán (fagott), Soltész Ágnes (hegedű), Pólus László (cselló), Kiss Sándor (klarinét)
Magyar Állami Operaház Zenekara
vezényel: Stefan Soltész
PROKOFJEV: I. (D-dúr, „Klasszikus”) szimfónia, Op. 25
HAYDN: B-dúr sinfonia concertante, Hob I:105
WEBER: f-moll klarinétverseny (op.73)
HINDEMITH: Szimfonikus metamorfózisok Carl Maria von Weber témáira

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Szappanos Tibor (tenor), Tekula Endre (kürt), Tóka Ágoston (orgona)
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Kovács János
LISZT: Les Préludes – szimfonikus költemény
BRITTEN: Szerenád
SAINT-SAËNS: 3. (c-moll) szimfónia, op. 78 („Orgona”)


19:30 : Budapest
BMC, Koncertterem

LUX:NM:
Ruth Velten (szaxofon), Florian Juncker (harsona), Silke Lange (harmonika), Sebastian Berweck (zongora), Zoé Cartier (cselló), Martin Offik (hangmérnök)
"Átlátszó Hang Újzenei Fesztivál 2020" - Anamorphoses
LAURA MELLO: Pidg In Note Out
JUDIT VARGA: Anamorphoses
LISA STREICH: MOLE’S BREATH
SARAH NEMTSOV: Journal
OXANA OMELCHUK: 5 Widmungen an die verborgenen Empfänger

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Hegedűs Endre, Hegedűs Katalin (zongora)
J.S. BACH: C-dúr zongoraverseny II. tétel, BWV 1061
MOZART: D-dúr szonáta, K. 448
CHOPIN: C-dúr rondó, op. 73
CHABRIER: España
RACHMANINOV: Románc (II. szvit), op. 17
BRAHMS: Változatok egy Haydn témára, op. 56b.

19:45 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Benjamin Beilman (hegedű)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Marek Janowski
BEETHOVEN: D-dúr hegedűverseny, op. 61
SCHUMANN: II. (C-dúr) szimfónia, op. 61
19:00 : Veszprém
Hangvilla

Mendelssohn Kamarazenekar
BIBER: Battalia (A csata) „Sonata di marche”
BEETHOVEN: c-moll vonósötös, op. 104 (a szerző átirata a c-moll op. 1, No. 3 zongorás trióból)
SOSZTAKOVICS: Kamaraszimfónia op. 110a (Rudolf Barshai átirata a 8. vonósnégyesből)
A mai nap
született:
1935 • Balassa Sándor, zeneszerző
1951 • Fischer Iván, karmester
elhunyt:
2014 • Claudio Abbado, karmester (sz. 1933)