vissza a cimoldalra
2020-07-05
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11529)
A csapos közbeszól (95)

Giacomo Puccini (136)
Operák, amelyeket utálunk (304)
A MET felvételei (618)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4851)
Balett-, és Táncművészet (6028)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1429)
Társművészetek (1806)
Franz Schmidt (3632)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1973)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3959)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7362)
Régizene (3402)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (856)
Operett, mint színpadi műfaj (4376)
Mozartról magasabban (695)
Pantheon (2681)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: vivart
Leírás:
Honlap:
   


vivart (8 hozzászólás)
 
 
Erkel Színház • 98352019-04-02 16:26:42

Ybl.koncert 205. A műsorválasztással nem volt gond. Azt hogy Kocsár főzeneigazgató  elfogadhatóan abszolválta a ritkán játszott Goldmark műsorrészt, az talán nem is csak rajta múl(ZENEKAR)t. De a Mahler IV. annyira ismert dolog, hogy kiderül, hogy Kocsárnak lövése sincs Mahlerről.  Ha annyi önismerete nincs, hogy ő nem "Mahler" karmester, az nagy baj. Eltűnt zenei szólamok, ki nem emelt fontosságú hangszercsoportok, a zenei biztonság hiánya. Ilyen rosszat régen hallottam, pedig jó helyen ültem. Nem mondom, hogy Abbado legyen vagy Haitink,, mert sosem lesz az, de a maiak közül ajánlom E.P.Salonen, Dudamel, horr. dict.a magyar  I.Fischer felvételét. Pedig ez a szimfonia nem a nagyromantika, hanem a klasszikus stilushoz nyúl vissza. Nem szégyen, és volt már ilyen az Operaház történtében, hogy ilyen esetben a főzeneigazgató valakinek átadja a pálcát, legalább a fél estére.


Bartók Rádió • 7282018-03-11 22:52:58

A rádióból hozzánk szólók  tk. hangszinükkel, stilusukkal, beszédük tartalmával, annak folyékonyságával, illetve  töredezettségével, sőt még levegő vételük módjával is hatnak ránk. Ezek egy része tanulható, aki mikrofon elé ül annak tanulnia is kellene ezeket. Mindezeket azért emlitem, mert László Ferenc-et hallgatva bizony komoly hiányosságokat  vél a hallgató felfedezni, akár zenekritikai (UZU) beszámolói, akár legutóbb a "Semiramis" élő közvetitése kommentátori tevkenysége során. Kapkodó szavankénti levegő vétele, nemcsak a gondolatait töri meg, hanem az enyémet is. Szakadozott beszédmódjával, levegő után való kapkodásával jó lenne valamilyen beszéd tanárhoz fordulnia, aki segiti, hogy kikeveredjen ebből  a kellemetlen beszéd modorból.


Bartók Béla szellemisége • 1252017-02-21 01:14:59
A Youtube-on találtam ezt a Kékszakállú élő koncertfelvételt.
Az előbbiekben emlitett előadások között ez is magállná a helyét.
P.FRIED-J.NORMAN-P.BOULEZ
A kékszakállú herceg vára-vez.Pierre Boulez
Fried Péter • 302017-02-21 01:09:55
2017 feb. 19-én öt CD Kékszakállú felvételét hasonlitották össze a Bartók Rádióban. Miután az Eötvös Péter vezényelte Cd is élő előadás felvétele, ez a tavaly Youtubra feltöltött koncert is közte lehetetett volna.

Bartók : A kékszakállú herceg vára-BOULEZ-NORMAN-FRIED (Paris 2008)
Bartók Béla szellemisége • 1242017-02-20 01:08:53
EGY ZENEMŰ,-TÖBB ELŐADÁS
Bartók Béla: A kékszakállú herceg vára c. opera összehasonlitó elemzése öt CD alapján:

Kékszakállú, Judit, Karmester készült
FRIED PÉTER -CORNELIA KALLISH-EÖTVÖS PÉTER (2001)

POLGÁR LÁSZLÓ- KOMLÓSI ILDIKÓ-FISCHER IVÁN (2002)
POLGÁR LÁSZLÓ - JESSYE NORMAN- PIERRE BOULEZ (1998)

WALTER BERRY-CHRISTA LUDWIG-KERTÉSZ ISTVÁN (1965)

SZÉKELY MIHÁLY-PALÁNKAY KLÁRA-FERENCSIK JÁNOS (1956)

Egy zenemű-több előadás

A fenti linken lehet meghallgatni az a műsort, amely a 2017 február 18-án hangzott el a Bartók Rádióban.
Katona Márta és Szabó Ferenc János összehasonlitó elemzése

Nem értettem, hogyha mindvégig az Eötvös Péter fevételt dicsérték, akkor miért P.Boulezből játszottak hosszabb rész.
Erkel Színház • 70102016-11-25 21:32:47
Ha a " Mezei néző blog" irója szerint nem készült el a diszlet, akkor valójában milyen előadást kapunk az Operaháztól, ill. miért nem halasztotta el a premiert. A rendező és tervezők is , ezek szerint egy fel nem vállalható , de a szereplőkkel együtt egy bevállalt előadás részesei lettek önkéntelenül és nyilván kötelezően /akinek nem tetszik, az mehet/, és igy a füst és köd mind mind azért van, mert nincs diszlet. Ezek szerint Magyar Állami Operaház egyfajta tisztességtelen játékba kezdett a közönség felé is(?). A "Simándy100 -Kaufmannal" már elég adalék lett volna az Operaház moráljának megismeréséhez. Az "A bánya' c. opera sajtótájékozatóján panaszaival kifakadt finn rendező ki merte mondani véleményét, mert ő nem érzett fenyegetettséget, és elkeseredetten sejtetni engedte, hogy a Magyar Állami Operaházban szervezetlenség, és fejetlenség van. Az Operaházban uralkodó helyzetet nem véletlenül hasonlitotta a mediterran hanyagsághoz, és orosz nemtörődöm állapotokhoz. Ez a Lammermoori Lucia "helyzet" pedig minden elképzelést felül múl, és komoly intézmény vezetési gondokra utal. Annak volt igaza, aki itt is leirta, hogy talán egy koncertszerű előadás sorozat, vagy egy u.n. félig szcenirozott előadás ennél a „fércmunkánál“ is jobb lett volna.

Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 29692015-09-27 17:41:56
Bocsánat, ha a Bartók Béla topicból itt magamat ismétlem. Két nappal ezelőtt MÜPA-ban boldogtalan részese lehettem a próbálkozásnak, amit Bretz Gábortól hallhattam. A legkevesebb a magánhangzó torzítások, és aki ismeri a zenét is, annak zenei a pontatlanságok, de főleg a volumen hiány, ami az V. ajtótól kezdve igen feltűnővé válik, és a torkos hangszín, ami a nyomás révén nagyon zavaró tud lenni.El kellene döntenie, hogy basszus,, vagy bass-bariton, vagy bariton. Mert talán itt is igaz, hogy aki mindent el tud énekelni, az valójában mindenhol hagy egy adag hiányérzetet maga után. Bretz mersterkélten kikevert hangszínekkel operált mindvégig,
Sem az Erkelben, sem itt nem jött be a Kékszakállúja.
Az is kiderült, hogy Widemann Juditja megeszi reggelire.
AGACHE ellenben nagyszerűen énekelte Miskolcon, nagy tévedése az Operaháznak, hogy eldugják, mint Kékszakállút.
Most egyébként átnéztem a miskolci Bartók előadásokat,
és meglepően láttam, hogy Fried viszont soha nem énekelte ott a Kékszakállút.
Bartók Béla (1881-1945) • 1792015-09-27 17:38:14
Két nappal ezelőtt MÜPA-ban boldogtalan részese lehettem a próbálkozásnak, amit Bretz Gábortól hallhattam. A legkevesebb a magánhangzó torzítások, és aki ismeri a zenét is, annak zenei a pontatlanságok, de főleg a volumen hiány, ami az V. ajtótól kezdve igen feltűnővé válik, és a torkos hangszín, ami a nyomás révén nagyon zavaró tud lenni.El kellene döntenie, hogy basszus,, vagy bass-bariton, vagy bariton. Mert talán itt is igaz, hogy aki mindent el tud énekelni, az valójában mindenhol hagy egy adag hiányérzetet maga után. Bretz mersterkélten kikevert hangszínekkel operált mindvégig,
Sem az Erkelben, sem itt nem jött be a Kékszakállúja.
Az is kiderült, hogy Widemann Juditja megeszi reggelire.
AGACHE ellenben nagyszerűen énekelte Miskolcon, nagy tévedése az Operaháznak, hogy eldugják, mint Kékszakállút.
Most egyébként átnéztem a miskolci Bartók előadásokat,
és meglepően láttam, hogy Fried viszont soha nem énekelte ott a Kékszakállút.
   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1914 • Fischer Annie, zongorista († 1995)
1916 • Rév Lívia, zongoraművésznő († 2018)
1924 • Starker János, csellista († 2013)
elhunyt:
2007 • Régine Crespin, énekes (sz. 1927)
2010 • Cesare Siepi, operaénekes (sz. 1923)