vissza a cimoldalra
2019-05-27
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11348)
A csapos közbeszól (95)

Élő közvetítések (7884)
Erkel Színház (10132)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1320)
Operett, mint színpadi műfaj (3918)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3255)
Opernglas, avagy operai távcső... (20222)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6726)
Kocsis Zoltán (662)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4492)
Lisztről emelkedetten (952)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1666)
Franz Schmidt (3337)
Kimernya? (3067)
Elena Mosuc-drámai koloratúra (901)
Jonas Kaufmann (2385)
Birgit Nilsson (41)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: svaler
Leírás:
Honlap:
   


svaler (27 hozzászólás)
 
 
Erkel Színház • 47832014-12-15 17:48:25
"Az iszony (vagy iszonyat? már nem emlékszem) szöszörög (hogy ez mit jelent? A jó ég tudja)" ... volt olvasható a kivetítőn. Mondhatnám, hogy "a néző meg az iszonyattól nyöszörög". A bűvös vadászt állítólag vagy 70 éve nem játszották az Operában. Nos, a legkevesebb, ami elmondható, hogy még várhattak volna néhány évet, amíg ez a "rendezői színház őrület" alábbhagy. A zeneszámokat nem számítva: gusztustalan, zeneietlen, művészietlen katyvaszt kap a néző. Látványban: a színpad fölött egy nagy kerek Alfa Holdbázist vásári világítással, melyből időnként le föl megy valami leszállóegység (ebbe ki-bemásznak az énekesek, akik meglepően jól bírják az éneklést a lengedező alkalmatosságban), plusz egy fényreklám-baglyot, éneklés közben folyamatosan vonagló, s eközben a Holdbázis leszállóhelyét óvatosságból elkerülő, óriási körben haladó kórust (le a kalappal, mert a hangzás elsőrangú volt, leszámítva a folyamatos körbenjárásból eredő csoszogás zaját), továbbá egy villamostargoncát, melyet kőkorszaki szakik (Frédi-Béni jelmezben) kezelnek és tologatnak a színpadon (az énekesek időnként ennek a kosarába is fölmásznak énekelni), egy profi táncosnő benyomását keltő statisztahölgyet, aki hol sebzett madár, hol (az ég tudja miért) csokoládéban fürdő és vonagló nemtudommicsoda, akit anti-tűzoltók locsolnak lángszóróval (talán hogy megpöröljék?); és végül sok puskást és puskát, ami talán az egyetlen, aminek valami köze van a történethez. Hangzásban: remek szólistákat (kivétel az elsőnek megszólaló talán-tenor, mert ilyen rekedt-hamis hörgést még életemben nem hallottam operaszínpadon), csodálatosan egységes kórust (köszönet érte Strausz Kálmánnak), kicsit vegyes hangzású zenekart, bár voltak határozottan szép megszólalások is, borzalmas magyar szöveget (a prózát magyarul mondták, valami útszéli stílusban… csak éppen, hogy a nézőket el nem küldték valahová, mert egymást egyébként elég gyakran). Koncepcióban: semmit. A rendezőnek valószínűleg fogalma sincs se zenéről, se operáról. Ehelyett önmagát rendezte meg. Összegezve: remek (sok helyen ismerős) dallamok, kiváló szólisták és kórus, de az egész le van öntve a gusztustalan és zavaros rendezéssel, valamint az alpári szöveggel, ami messze viszi az egészet a művészettől… és valószínűleg Weber elképzelésétől is. Az ember egyszerűen azt várja, mikor lesz vége… az operának és a szenvedésnek.
Kedvenc előadók • 26832014-10-16 09:51:57
Interjú Berczelly Istvánnal
Azért jöttem a földre, hogy ezt csináljam
Balett-, és Táncművészet • 38292014-09-12 14:00:07
Interjú Elisabeth Danailov mesternővel
Gaetano Donizetti • 8152014-07-15 18:58:40
Hiánypótlás (letörölt videók helyett):
Betly Magyarországon
Kedvenc magyar operaelőadók • 9112014-07-01 20:00:47
Interjú Berkes Jánossal:

Én a hangom vagyok
Kedvenc magyar operaelőadók • 9062014-05-28 10:12:17
Interjú Rozsos Istvánnal:

Soha nem voltam rosszkedvű
Kedvenc előadók • 26652014-05-13 16:23:04
Ma jelent meg ez az interjú:

A beszélgetőpartner:Hantos Balázs
Balett-, és Táncművészet • 36392014-02-26 16:34:12
Érdekes hír az Operaház honlapjáról:
"Balett-tavasz!
A víg öz­vegy cí­mű víg­ba­lett óri­á­si si­ker­rel in­dí­tott az Er­kel­ben, ám a Ma­gyar Nem­ze­ti Ba­lett még szá­mos meg­le­pe­tés­sel ké­szül ta­vasszal..." Őszintén szeretem a műfajt, és emiatt is nagyon remélem, hogy egyszer majd az előadás színvonalához a jegyértékesítés színvonala is fel fog nőni.... tekintettel az eddig tapasztalt és a mai és holnapi várható (35-45 százalékos) helykihasználtságra.
Balett-, és Táncművészet • 36382014-02-26 16:33:25
Érdekes hír az Operaház honlapjáról:
"Balett-tavasz!
A víg öz­vegy cí­mű víg­ba­lett [b]óri­á­si si­ker­rel[b] in­dí­tott az Er­kel­ben, ám a Ma­gyar Nem­ze­ti Ba­lett még szá­mos meg­le­pe­tés­sel ké­szül ta­vasszal..." Őszintén szeretem a műfajt, és emiatt is nagyon remélem, hogy egyszer majd az előadás színvonalához a jegyértékesítés színvonala is fel fog nőni.... tekintettel az eddig tapasztalt és a mai és holnapi várható (35-45 százalékos) helykihasználtságra.
Balett-, és Táncművészet • 36212014-02-17 13:53:25
És még egy:
„Az Operaház nem eléggé izgalmas hely”
Erkel Színház • 44842014-02-14 22:33:14
Nincs köztünk vita: közepes színvonalú előadás volt. Jó iparosokat láttunk/hallottunk. Csakhogy ez így nem művészet, ezért kár elmenni az előadásra. Én nem a világszínvonalat kérem számon, hanem a hozzáállást. Attól, hogy egy előadás szegényes, még igenis oda kell tenni a legjobbat, amit aznap este ki tudunk hozni magunkból. A szerdai Szöktetés ebből a szempontból volt félelmetesen középszerű és unalmas. Egy rendezőnek vagy valakinek illene leporolni időnként a darabot és lelket verni az énekesekbe. Különben ripacskodás lesz a vége. Aki ott volt, emlékezhet rá, milyen halálos csöndben ment le az első félóra... egyetlen poén sem váltott ki nevetést, egyetlen zenei szám sem eredményezett tapsot... nem véletlenül. :(
Erkel Színház • 44802014-02-14 16:04:23
A Szöktetést láttam az Erkelben, a Bájital tényleg kedves darab. A Szöktetés ellenben hihetetlenül lapos előadásban megy mostanában, és maximum Kolonits Klára hangja adhat okot némi örömre, ami azonban kevés ahhoz, hogy az egészet megmentse az unalomtól. csak azt nem értem, hogy nincs felelőse az előadásoknak, nem látják a vezetők, hogy ezzel a darabbal nincs minden rendben?
Erkel Színház • 44762014-02-14 11:04:30
Szép napot!

Szerdán én is ott voltam, bár én életemben nem először, hanem kb. kétezredszer, és egyáltalán nem voltam elragadtatva a látottaktól. Az előadás előtt félórával még 1200 jegy közül lehetett válogatni az interneten. A pénztárnál nem engedtek jegyet venni emeleti páholyba, viszont a földszintre az internetes ár harmadáért ajánlottak jegyeket. Kérdeztem, mi lesz azokkal, akik már megvették drágábban, azt válaszolták, hogy igen, vannak reklamációk... Szerintem minden előadásnak kell legyen felelőse, aki "eladja" a házat. Kérdés, hogy mit tesz érte, mennyire ért hozzá... Nyilvánvaló, hogy az Erkelbe sokkal kevesebb külföldi jut el, mint az Operába, egyszerűen kívül esik a turisztikai városrészeken... már csak ezért sem értem, miért nem magyarul énekelnek (a Bájital ritka kivétel)...

Maga az előadás kb. olyan unalmas volt, mint az a hangulat, amit a szünetben lehetett érezni. Valakinek rajta kellene tartania az ujját a darab pulzusán, de ez a valaki vagy nem létezik, vagy kb. úgy ért hozzá, mint a közönségszervező a saját feladatához...

szegény énekesek!!! egyik jobb, mint a másik és csak kínlódnak ebben a rendezetlen közegben...

ettől függetlenül imádom az Erkelt, jó volna megint olyan, forró hangulatú előadásokat látni, mint az "átkosban" ... amikor vendégünk volt Patané, pavarotti, Popov stb....

persze mindez egy öregember magánvéleménye... nem kell komolyan venni :)
Balett-, és Táncművészet • 36202014-02-11 14:10:49
Még egy interjú:
A pas de deux-n túl II.
Balett-, és Táncművészet • 36132014-02-04 23:03:46
Köszönöm, Búbánat!
Balett-, és Táncművészet • 36122014-02-04 23:03:01
[http://www.kulturpart.hu/tanc/39962/a_pas_de_deuxn_tul]Eichner Tibor interjú[/http://www.kulturpart.hu/tanc/39962/a_pas_de_deuxn_tul]
Balett-, és Táncművészet • 36102014-02-04 22:58:52
http://www.kulturpart.hu/tanc/39962/a_pas_de_deuxn_tul
Balett-, és Táncművészet • 36092014-02-04 22:56:04
http://www.kulturpart.hu/tanc/39962/a_pas_de_deuxn_tul
Balett-, és Táncművészet • 36082014-02-04 22:55:31
[url]http://www.kulturpart.hu/tanc/39962/a_pas_de_deuxn_tul[/url]
Balett-, és Táncművészet • 36072014-02-04 22:51:50
Szeretnék egy cikket a figyelmetekbe ajánlani: Eichner Tiborral alias Pepével készült interjú a Kultúrpart internetes portálon.
[url]http://www.kulturpart.hu/tanc/39962/a_pas_de_deuxn_tul[url]
Gaetano Donizetti • 7332013-06-16 19:41:02
Betly-I.felvonás-részletek

Betly-II.felvonás-részletek
Gaetano Donizetti • 7322013-06-08 11:23:54
BETLY-videók
Gaetano Donizetti • 7312013-06-08 11:20:19
BETLY-videk-fotók:

[url]https://www.facebook.com/events/290931201041718/[/url]
Gaetano Donizetti • 7302013-06-08 10:24:52
Fotók és videók!
https://www.facebook.com/events/290931201041718/
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 45942013-05-05 14:57:12
Köszönöm szépen.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 45882013-05-04 17:04:39
Kedves Macskás!

Kimásoltam a lényeget:

- első előadás: Kunszentmiklós, Varga Domokos ÁMK 2013. május 31. péntek este 18 óra; (>300 ülőhely) - második előadás: Ráckeve, Savoyai Kastély nagyterme, 2013. június 02. vasárnap este 18 óra; (~200 ülőhely)

Betly: Zilai Györgyi
Max: Molnár Zsolt
Dániel: Decsi András
Betanítja, zongorán kísér és vezényel: Oberfrank Péter
Közreműködik a Kelenvölgyi Férfikórus, karigazgató: Stiblo Anna
Magyar szöveg, jelmez, díszlet, rendezés: Somai Miklós és családja

A művet ebben a formában a világon még sehol sem játszották, mert az egy- és kétfelvonásos változat egy sajátos keverékeként adjuk elő. Az eredetileg egyfelvonásos operának mind a zenéjét, mind pedig a szövegét Donizetti írta 1836-ban. Az 1837-es kétfelvonásosra bővített változat egy kissé dagályosra sikerült, ezért aztán szép lassan lekerült a világ operaházainak műsoráról. Amikor manapság itt-ott újra előveszik, általában a koherensebb, rövidebb változatot játsszák, és a mi produkciónk is ehhez áll közelebb.

A zene hamisítatlan Donizetti muzsika, mely a szerző érett korszakából származik. Donizetti néhány évvel korábban írta a Szerelmi Bájitalt (1832), egy évvel korábban a Lammermoori Luciát (1835), és ugyanebben az évben, 1836-ban a Csengőt, hogy csak néhányat említsünk az azóta is a világ operaházainak műsorán maradt, hallhatatlan darabokból. A történet a svájci Appenzell-tartomány gyönyörű hegyei között játszódik, paraszti környezetben. Az alcíme "A svájci kunyhó", ami Betly házacskájára utal. Nos, ez a kunyhó két hatalmas átverés tanúja lesz, melyek közül az egyik kissé vaskos, szíveket sebző, a másik pedig, a látszat ellenére rendkívül jószándékú tréfa. Bár a happy end garantált, a nézők - akár egy jó detektívtörténetben - az utolsó pillanatig találgathatják, miként oldódik meg a dolog. A felállás a hagyományos sémát követi: a tenor szereti a szopránt, és harmadikként megjelenik a bariton. De a séma máris felborul, mert a hagyományos rend nem érvényesül: a szoprán nem szerelmes a tenorba és a bariton sem akar nekik rosszat. Mi sülhet ki ebből? Remélhetőleg önfeledt szórakozás, és zenei csemege az újdonságra vágyóknak.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 45832013-05-04 09:48:49
Kedves momus olvasók.
Szeretném felhívni figyelmeteket, hogy Donizetti: Betly című darabját Magyarországon először magyar nyelven Kunszentmiklóson és Ráckevén adják elő. Pontosabb információk a facebook oldalon.:https://www.facebook.com/events/290931201041718/?fref=ts
   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. terem

Házimuzsika a Zeneakadémián
Csalog Gábor tanítványai
Kamarahangversenyek 2018/2019 tavasz
PERSÁNYI ZSÓFIA: 3 tétel vonósnégyesre
Korossy-Khayll Csongor, Tóth Kristóf (hegedű), Albert Julianna (brácsa), Devich Gergely (cselló)
BEETHOVEN: 4. (a-moll) hegedű-zongora szonáta, op. 23
Holló Mirella (hegedű), Ulysse Burnod (zongora)
BEETHOVEN: 4. (C-dúr) cselló-zongora szonáta, op. 102/1
Petruska Emma (cselló), Juhász Eszter (zongora)
BEETHOVEN: F-dúr kürt-zongora szonáta, op. 17 – 1. Allegro moderato
Liu Sicong (kürt), Tóth Kamilla (zongora)
Grieg: 1. (F-dúr) hegedű-zongora szonáta, op. 8
Lin po Sheng (hegedű), Takumi Nashimoto (zongora)
BEETHOVEN: B-dúr („Gassenhauer”) klarinéttrió, op. 11
Mészáros Dániel (klarinét), Yuya Mizuno (cselló), Souhei Yamagami (zongora)
Felkészítő tanárok: Csalog Gábor (1, 3, 6), Mali Emese (4, 5), Szabó Judit (2)

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

"Házimuzsika a Zeneakadémián"
Varga Oszkár tanítványai
Kamarahangversenyek 2018/2019 tavasz
J.S. BACH: 4. (c-moll) hegedű-csembaló szonáta, BWV 1017
Rábai Benedek (hegedű), Róbert Ágoston (zongora)
DE FESCH: G-dúr szonáta nagybőgőre és csembalóra
Xu Yi (nagybőgő), Ma Cheng (zongora)
MIŠEK: Szonáta nagybőgőre és zongorára, op. 5/1 – 1. Allegro, 2. Andante religioso
Li Na (nagybőgő), Nadira Ajanović (zongora)
PROKOFJEV: C-dúr szonáta két hegedűre, op. 56 – 1. Andante cantabile
BARTÓK: 44 duó két hegedűre, BB 104 – részletek
Somogyi Barnabás, Nyári Kornél (hegedű)
SCHUMANN: Három románc, op. 94 – 1. Nicht Schnell
J.S. BACH: 1. (h-moll) hegedű-csembaló szonáta, BWV 1014
Gyódi Norbert (hegedű), Szalacsovis Sándor (zongora)
GLIÈRE: Nyolc darab, op. 39 – 1. Prélude, 2. Gavotte, 3. Berceuse, 5. Intermezzo
Klein Zsófia (hegedű), Tunç Çivril (nagybőgő)
BOTTESINI: Grand duo concertante, no. 2 – 1. Allegro agitato, 2. Andante
Kocsis Gerda, Tunç Çivril (nagybőgő)
MOZART: 4. (C-dúr) vonósnégyes, K. 157
Hévizi Virág, Rebeca López (hegedű), Albert Elemér (brácsa), Friderikusz Péter (cselló)
FRANCK: A-dúr hegedű-zongora szonáta – 1. Allegretto ben moderato, 2. Allegro
Hadobás Gergely (cselló), Ayumu Maehara (zongora)
BEETHOVEN: Esz-dúr variációk Mozart Varázsfuvolájának „Bei Männern, welche Liebe fühlen” című áriájára, WoO 46
Alice Valbon (cselló), Dahee Choi (zongora)

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: A fecske
A mai nap
született:
1799 • Jacques François Halévy († 1862)
elhunyt:
1840 • Niccolo Paganini, hegedűs, zeneszerző (sz. 1782)
2003 • Luciano Berio, zeneszerző (sz. 1925)