vissza a cimoldalra
2020-09-26
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11553)
A csapos közbeszól (95)

Régizene (4442)
Eiffel Műhelyház (293)
Társművészetek (2082)
Bartók Béla szellemisége (283)
Bartók Béla (1881-1945) (217)
Jazz (80)
Bartók Rádió (780)
Mi újság a ZAK-on és a hazai koncerttermekben? (307)
Opernglas, avagy operai távcső... (20660)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62451)
Kimernya? (3772)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4934)
Balett-, és Táncművészet (6037)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1449)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4108)
Franz Schmidt (3691)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: takatsa
Leírás:
Honlap:
   


takatsa (555 hozzászólás)
Régizene • 34732020-07-30 00:10:41

Azért van az oroszlánnak bajusza, hogy húzgálják. Először óvatosan, aztán egyre bátrabban, végül önfeledten. :)



Hogy mi fogott meg ebben az áriában? Először is az, hogy egy nagyon érdekes és elgondolkoztató film zenéje volt, egy olyan filmé,  amelyet jó szívvel ajánlok mindenkinek. Másodszor az, hogy én nem ismertem ezt az áriát. Azt éreztem, hogy Vivaldi, de így is kutakodnom kellett, amíg megtaláltam. Harmadszor pedig az, hogy azonnal két ilyen felvételt is találtam. Jarousskyét - aki a filmben is énekelt, és Orlinskiét. Negyedszer az, hogy ez a két előadás annyira különböző. És a különbözőség egy jó dolog, mert a művet megmutatja egy másik oldaláról is, így a megismerés, a befogadás teljesebb lesz. 



Én nem tudom, hogy Orlinskibe hogyan kell beleverni a műveket, nem is tudhatom ezt, nem rendelkezem semmi háttérinformációval. Én csak megyek a fülem után és azt értékelem. Pl. azt a kitartott hangot, amely tényleg nyers és éles és nem kellően szabályozott, de amelyből valami elementáris erő tör fel. És ez az erő, ez a csúnyaság a szépsége, mert ez az erő lenyűgöző.  Lehet, hogy úgy kell beleverni minden hangot, nem tudom. De aztán ez a hang kijön belőle... Én tudok kottát olvasni, van valamelyes zenei érzékem is, de hiába verne belém bármit is a karmester, ilyen hang nem jönne ki belőlem. És a karmester hiába érti a zenét, belőle sem jön ki ilyen hang. Ilyen hang Orlinskiből jön csak ki, ez egyes egyedül az övé, az ő talentuma. Azt írod, hogy "amit a karmester mond, azt az utolsó hangig megvalósítja". Ezen a mondatodon én nagyon elgondolkoztam. Lehet, hogy ez az, amit úgy hívnak, hogy szakmai alázat? Nem tudom, kevés tapasztalatom van ezen a téren, mert a szakmai alázat manapság ritka, mint a fehér holló. :)


Opernglas, avagy operai távcső... • 205782020-07-29 18:47:23

Kedves Telramund,



beszégessünk inkáb Semenchukról. Én a közös nevező híve vagyok, nem a legkisebb többszörösé.  :)


Opernglas, avagy operai távcső... • 205752020-07-29 18:20:12

A vonyítás: magas, hosszú, elnyújtott hang. Általában kutyák és farkasok sajátságos hangja, de az ember - mint tudjuk - mindenre képes, így vonyítani is tud. A vonyítás ebben az esetben olyan fokú modorosság (ami már modortalanság) és ennyire extrém megnyilvánulása már akkoriban is túlment a jóérzés, a jóizlés és tolerancia határán. Ez fakadhatott önmutogatásból, pökhendiségből, önteltségből, a zenekar, a karmester, az énekes partnerek, a zeneszerző szándékának semmibevevéséből, a szakmai alázat teljes hiányából és mindabból, ami egy önmagában kételkedő, szorongó, örökös megfelelési kényszertől gyötrődő, labilis elme sajátja. 


Opernglas, avagy operai távcső... • 205652020-07-29 12:13:34

Elnézésedet kérem Ladislav, csak nem találtam rá szavakat.


Opernglas, avagy operai távcső... • 205622020-07-29 11:17:56

A Nilsson-Corelli páros Turandot beli "együttműködéséről" is lehet olvasni érdekes dolgokat, ami szintén a zaklatott idegállapotot támasztja alá. Persze ez nem kisebbíti Corelli érdemeit, a 22 másodperces Vittoria vonyítással méltán került be a guiness rekordok könyvébe. Akkoriban ezt a sportot űzte mindenki. :)


Opernglas, avagy operai távcső... • 205582020-07-28 20:26:56

"Saját bevallása szerint romló idegállapota is közrejátszott abban, hogy 1976-ban tökéletes hangi állapota ellenére visszavonult a színpadi énekléstől."



Ennél azért többről volt szó, de maradjunk ennyiben.


Opernglas, avagy operai távcső... • 205482020-07-28 14:18:37

Ugyan már, nemcsak a Youtube-on kell vadásznod a felvételeit, van pár jó minőségű videód is, ahol megítélheted azt, hogy milyen hangot nem tudott kiénekelni, amit megkívánt a szerepe, akár Pinkertonként, Otellóként, Des Grieux-lént, Alfred Germonként, Calafként, Rodolfóként, és kilométer hosszan sorolhatnám. 



És manapság már nem kell óránként sorbállni egy jegyért, kényelmesen online is megveheted, és az Erkelbe egy mozijegy árából is el tudsz menni - már ha éppen nincsen bezárva.


Opernglas, avagy operai távcső... • 205472020-07-28 14:09:13

Mostani szerepével én sem értek egyet (bár éppen azt bizonyítja, hogy sohasem volt bariton), de ez nem teheti és nem is teszi zárójelbe az egész pályafutását. Nem vitatom azt, hogy Pavarotti könnyedébben énekelte a magas hangokat, ez így van, de Pavarotti mindent könnyeden énekelt, az a szerepformálás, átélés és mélység (nem hangmagasságra értve) hiányzott belőle, ami Domingo lényegi sajátja volt. Távol áll tőlem, hogy Pavarotti kvalitásait kétségbe vonjam, de Domingo ugyanolyan nagyság volt, a XX. század második felének nagy énekese, számtalan felejthetetlen szerepben.



Corelli egy idegroncs volt, ne kívánd senkinek, hogy az ő példáját kövesse. :)


Opernglas, avagy operai távcső... • 205442020-07-28 12:09:19

Hát, azért egy tenor megítélése és minősítése nem a sport kategóriájába tartozik, és nem az dönt hogy egy időegység alatt hányszor  vágja ki a magas c-t vagy d-t. Talán lehet árnyaltabban is szót ejteni a XX. sz. egyik legnagyobb tenorjáról, bár tudom, ez nem igazán divat itt mostanság.


Kimernya? • 37172020-07-27 23:41:48

A katolikus új bibliában valóban szerepel Lilit, de pl. a régi, vagy újkiadású református bibliában boszorkánynak, vagy éji boszorkánynak fordítják ezt a részt, és az angol fordítású bibliákban is a Lilith név csak elvétve fordul elő, bár lábjegyzetben 1-1 helyen azért megjegyzik hogy az a boszorkány héber nyelven Lilith.



https://biblehub.com/isaiah/34-14.htm


A MET felvételei • 8212020-07-27 20:42:29

Mivel bejelentették, hogy decemberig nem nyit a MET, ezért logikusnak tűnik a gondolatom.


A MET felvételei • 8202020-07-27 20:41:41

Én is nagy Moll rajongó vagyok, Gurnemanz alakítása is felülmúlhatatlan.


Régizene • 34682020-07-27 18:07:58

Azért linkeltem be mindkettőt. Elég érdekes összehasonlítani. Egészen más technikával énekelnek. Jaroussky finom és érzékeny hang, nagyon szép frazeálás. Orlinski pedig valahogy nagyobb hangvolumen, férfiasabb hangzás. 


A MET felvételei • 8142020-07-27 11:51:00

Nekem sohasem volt kedvencem ez az opera, de ha már erről van szó, akkor van sokkkal jobb produkciója a MET-nek, az 1982-es (Levine, Kanawa, Blegen, Troyanos, Hammond-Stroud, Moll). Szerintem valami véletlen-generátorral találják ki a Nightly stream programot, korántsem a legjobb előadások kerülnek közvetítésre. De decemberig bőven van idő arra, hogy minden sorra kerüljön.


Régizene • 34662020-07-26 20:02:52

és tavasszal jön a MÜPÁ-ba. :)


Régizene • 34642020-07-26 19:38:04

ma voltunk moziban, és egy Remény című, nagyon szép norvég-svéd filmet néztünk. És a kisérőzene külön is megragadott, egy csodaszép Vivaldi ária volt Jaroussky előadásában. De, hogy Corvette orra alá egy kis borsot törjek, belinkelem ezt az áriát egy másik előadóval is, akit ő nagyon nem szeret. :)


Régizene • 34602020-07-26 19:01:03

gyurgyalag egy csodaszép madár.


A MET felvételei • 7832020-07-24 00:13:49

Leonardot én is nagyon szeretem, a kiváló hang mellett nagyszerű színész, és igazán üdítő jelenség. És mellesleg szép is. :)



A MET-nek mindhárom Sevillai borbély felvétele káprázatos, bár nekem a Battle-féle tetszik a legjobban. Ha sokáig tart a COVID, akkor talán előbb-utóbb azt is láthatjuk, legalább a járványnak lesz valami pozizív hozadéka is.


Opernglas, avagy operai távcső... • 205242020-07-18 10:04:25

Uramisten, micsoda Delila! Szót kell ejtenem a zongoristáról is, mert itthoni koncerttermekben ritkán hallhatunk ennyire magas színvonalú és átszellemült zongora-kíséretet.



Köszönöm a linket. :)


A MET felvételei • 7462020-07-17 13:07:47

Amikor Lukács Gyöngyi a Normát énekelte, akkor Budapesten volt a világ közepe.A Kisvárosi mellett talán ez volt élete legnagyobb alakítása.


A MET felvételei • 7432020-07-17 11:38:25

Itt van mindkét felvétel, akinek éppen ez kell, az választhat. :)



Amúgy még a 90-es évek második felében én is vásároltam ilyen "Callasos" CD-ket, rendesen, boltban. Volt olyan Délamerikai opera előadása, ahol a CD-ről leginkább a súgót lehetett hallani, aki ordítozta az egész szöveget.


Régizene • 34382020-07-17 10:12:49

Amit én az Operában hallottam Vashegyivel az mind szörnyű volt. Megölte a zenét. És mintha egyre többször és egyre szélesebb repertoárban tűnne föl. Volt egy-egy alkalom, amikor öszehasonlítási lehetőség adódott, pl a Cosi előadásaiban. Ugyanaz a zenekar, sinte ugyanaz az időpont, nagyjából ugyanazok az énekesek, csak a karmester különböző. Vashegyinél minden lapos, szürke, unalmas, szinte kibírhatatlan. A másik karmesternél (nem akarom leírni kinél, akit érdekel, úgyis tudja) Mozart életre kel, izgalmas, tündöklő, emlékezetes.


A MET felvételei • 7392020-07-17 08:05:41

Haha, én is elküldtem ezt magánban valakinek. MIt szólsz az AAD minőséghez?


Minden, ami nem opera... • 4482020-07-16 18:27:25

Hát ez tragédia. :)


A MET felvételei • 7152020-07-14 10:10:51

Én is többször megnéztem, annyira tetszett. Tudom, hogy ezen a fórumon ezzel egyedül maradok, de azóta is visszasírom a Halász Péter-féle időszakot.


Régizene • 34242020-07-13 21:32:43

Vahegyi biztosan okos és jó ember, de karmesterként szürke és unalmas.


A MET felvételei • 7032020-07-13 11:40:33

Pedig az itthoni előadás sem volt kutya. 


Pantheon • 26822020-07-06 17:03:10

Én ezzel a felvétellel búcsúzom Morricone-től. (A zentai templom orgonájáról általam készített hangmintán Jean-Pierre Silvestre játszik.)


Giacomo Puccini • 1362020-07-05 14:48:39

Hát igen, az egy csoda-dvd, a fiatal Domingoval, és a bájos Frenivel. Köszönöm az infót, nem tudtam, hogyan készült ez a dvd. Akit esetleg érdekel a tátogásuk, az kattintson bátran. (A kínai felirat helyére magyart csempésztem, remélem senki sem haragszik meg érte,)


Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. • 8542020-07-04 15:12:42

Kedves Heiner Lajos. A Hu volt az első?? És azt milyen idős korodban olvastad? Csak azért kérdezem, mert a Hu erősen különbözik Fekete István többi állatregényétől, komoly társadalom- és korrajzot tartalmaz, és biztos, hogy nem az ifjúság számára íródott. Én 10 éves koromban olvastam végig Fekete István "állatos" könyveit, kedvencem sokáig a Kele és a Lutra volt. A Hu-t akkor 20-30 oldal olvasása után félreraktam, aztán 6-8 évvel később, már érettebb fejjel olvastam végig. Annyira szerettem Fekete István könyveit, hogy volt, amikor feldörzsöltem a lázmértőt, hogy néhány napig, nyugodt kötülmények között otthon olvasgathassam.


A MET felvételei • 5932020-07-01 22:50:51

Kedves Heiner Lajos!



Az utóbbi kettő abban különbözik az elsőtől, hogy velük kapcsolatban nem tudok download linket küldeni.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 621792020-06-30 17:14:57

Ma kaptam meg az Interticketen keresztül a szabadfelhasználású jegyeimet, az elmaradt előadások után. Kicsit lassan és vontatottan ment, de minden jó, ha a vége jó. Már csak jövő évadi műsor kellene, hogy el tudjam költeni. :)


A MET felvételei • 5892020-06-30 11:31:47

Ez ugyan nem MET, hanem Staatsoper, de érdemes megnézni a 2016-os Rigoletto streamet (Flórez, Alvárez, Peretyatko), szuper előadás, és Peretyatko annyira, de annyira szép. :) A töbit magánban.


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 23632020-06-29 18:52:36

Akkor Anyegin talán maradhat a repertoáron? Majd a plakátról kisatírozzuk Csajkovszkíj nevét.


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 23602020-06-29 11:50:50

Ezen te csodálkozol, kedves Iva? Ide vezet a határtalan liberalizmus.



Én előfizetője vagyok a MET Opera on demand-nak, így rendszeresen kapok híreket a MET-ből. Íme a tegnapelőtti:



The Met Celebrates Pride

Though our stage may be temporarily dark, we’re still committed to celebrating our LGBTQ artists, administrators, and audience members—including by illuminating the façade of the opera house each night during Pride Month. Last year, opera stars Stephanie Blythe and Anthony Roth Costanzo joined more than 100 Met employees to participate in the NYC Pride March for the first time. While the ongoing health crisis has forced the city to cancel this year’s official festivities, we’re excited to share some virtual Pride celebrations with you below.Happy Pride!



RAINBOW CONNECTION



Stephanie Blythe and Anthony Roth Costanzo recently recorded a special rendition of the classic “Rainbow Connection.” Watch video



MET PRIDE 2019



Take a look back at the Met’s historic first year participating in the NYC Pride March. Watch video



PRIDE IN CONVERSATION



Blythe and Costanzo reflect on the importance of Pride—both now and for years to come.  Watch video.



Most majd jönnek a szegény Feketék is. Aztán a Sárgák, legvégül a Marslakók...



 



 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 46532020-06-28 17:24:28

Koba? Nem is tudtam, hogy Sztálin is volt főzeneigazgató. Így már értem, hogy min ment keresztül szegény zenekar. :)


Operák, amelyeket utálunk • 2362020-06-26 19:48:23

Megvallom kedves Dávid, hogy én is - amíg volt Operaház - minden évben, karácsony táján eltipegtem az operába, felkúsztam a harmadik emeletre, és megnéztem a Bohéméletet. És bizony, amikor a harmadik felvonásban elkezdett nagy pelyhekben hullani a hó, tapsra fakadtam, pedig nem érhetett ez meglepetésként, mert hányszor és hányszor láttam már, és pontosan tudtam, hogy mikor, mi fog következni. És, ha már itt tartunk, megvásároltam DVD-n is, egy olyat vettem, amin a Netrebko és a Villazon énekel. És még magyar feliratot is írtam hozzá, hogy pontosan tudjam, hogy hol tartok, és mikor, mi történik. És amikor az a Villazon gyerek énekelte az áriáját, és közben a tetőablakon át megjelent a felhők között a hold (Zeffirelli után szabadon), hát akkor -bármennyiszer is láttam - mindig kipottyant egy könnycsepp a szemem sarkából. Nyálazni ugyan nem nyálaztam, de egyebekben a találó leírásod pontosan rám illik. 


Operák, amelyeket utálunk • 2352020-06-26 18:24:14

Így igaz.



Pl. ez a bécsi Alvajáró fantasztikus volt, remélem mások is élvezték. Azt, hogy mennyire varázslatos az emberi hang, a bel canto szerzőknél senki sem tudja jobban megmutatni. 


Opernglas, avagy operai távcső... • 205102020-06-25 15:44:36

Ha jót akarsz magadnak, akkor nézd meg a bécsi Sonnambulát. (Guillermo García Calvo; Luca Pisaroni, Rosie Aldridge, Daniela Fally, Juan Diego Flórez, Maria Nazarova, Manuel Walser, Hacik Bayvertian, 2017.01.13.) Fantasztikus előadás.



És még egy dolog jutott az eszembe, ma megy a MET streamingen a Sámson és Delila, ezt is nagyon érdemes megnézni, Garanča káprázatos.


Operák, amelyeket utálunk • 2282020-06-24 23:04:49

Ez a Conwiramur, valami mostanában divatos betegség, ugye? :)


Opernglas, avagy operai távcső... • 205072020-06-24 13:13:48

Viszont... Mit szóltok az Orlandóhoz?? Valaki látta már? Szerintem nagyon izgalmas kisérlet. Az biztos, hogy a látvány, a képi megjelenítés bámulatos.


Opernglas, avagy operai távcső... • 205062020-06-24 13:10:39

Ne búsulj. Lesz másik szereposztás is, amit közvetítenek néhány nap múlva.



Domingo nekem régebben nagyon tetszett a baritonális tenor hangjával. De most ez a tenorális bariton... Hangja alsó regiszterében nincsen meg az az átütőerő, amely a bariton hang elsődleges kritériuma. Biztos vagyok benne, hogy tenorként még most is jobban teljesítene, mint baritonként. De ez az utolsó korszaka - a zaklatásos sztorival együtt - majd elfelejtődik, és az utókor úgy fog emlékezni rá, mint a valaha élt egyik legjobb tenorra.


És te mit láttál a youtube-on? • 4152020-06-17 13:18:51

Látod megy ez nekem könnyen ösztönösen szabadon. :)



Bejegyzésemet anúgy humorosnak szántam, nem kell komolyan venni. Corvette bejegyzéseinek védelmében pedig - komolyabbra fordítva a szót - csak annyit modanék, bár stílusa kissé idegesítő, azért minden bejgyzésében volt legalább egy gondolat, amelyre érdemes volt odafigyelni, vagy egy link, amelyre érdemes volt kattintani. Ez bizony nem kevés, és én pl. örülnék annak, ha valaha eljutnék erre a szintre.


És te mit láttál a youtube-on? • 4122020-06-17 10:01:15

Kedves Héterő és Corvette,



A központozás kérdéséhez csak annyit szeretnék hozzászólni, hogy a magyar nyelv egyik nagy csodája a szabad szórend, amely óriási szabadságot és a lehetőségek szinte végtelen tárházát kínálja ama szerencséseknek, akik a magyar nyelvet anyanyelvi szinten használják. A teljes és korlátlan szabadságnak már csak egyelen - de sajnos komoly - gátja van: a központozás. Mindenkiben - kiben jobban, kiben kevésbé - él a vágy hogy széttörje nyelvünk utolsó bilincsét, és a központozást levetve, szabadon szárnyaljon, akár a madár. Ez teljes mértékig csak nagy költőinknek sikerült, de azért nap mint nap, mindnyájan próbálkozunk.


Dmitrij Dmitrijevics Sosztakovics • 1052020-06-17 09:54:52

Ez a No. 4 valóban fantasztikus (akárcsak valamennyi Sosztakovics mű). Még a youtube-on fejhallgatóval hallgatva is nagyszerű, persze azért nem árt jobb minőségben megkeresni és letölteni, ráadásul akkor mentesülünk a kéretlen reklámoktól is. :)



A Bostoniakkal megtaláltam 4-től felfelé az összes szimfóniát, tudja-e valaki, hogy felvették-e az 1-3-at is?


És te mit láttál a youtube-on? • 3982020-06-15 23:00:00

Ó, azért ne ess kétségbe kedves Corvette, és ennyire ne háborodjál fel ezen a felvételen. Hát igen, Erwin Schrott az igazi Don Giovanni, ebben a szerepben hála Istennek mi is többször megcsodálhattuk. És ezen a felvételen sem tudott kibújni a bőréből, Don Giovanniként énekelte el Leporello áriáját. Baj ez egy gálán? Nem hiszem. Vicces? Szerintem igen. Látták vagy 200 ezren, és csaknem mindenkinek tetszett. Az igazán illetékes persze Mozart lenne, hogy eldöntse ezt a kérdést, tetszik-e neki egy ilyen előadás. De éppen Mozartot kérdeznénk meg erről, aki - többek között - a Nyald ki a seggem c. kánont írta? Á, nem! Egy ilyen kelekótya alak nem lehet itész ebben a nehéz és sorsdöntő kérdésben...


Pantheon • 26582020-06-13 23:06:27

Talán Ő volt az utolsó, a nagy magyar jezsuita generációból....


Kortárs zene • 792020-06-12 16:35:21

A MET-ben egy kortárs darabnál ez a mód járja. :)


Kortárs zene • 772020-06-11 22:59:00

Nekem a 2011-es MET felvétel van meg.



 


A MET felvételei • 5572020-06-11 21:17:21

Én inkább súlyban mérném. Vettem is hozzá egy nagyon pöpec, kínai beakasztós mérleget, digitális kijelzővel. Mert a súly az igazi, az minden dolognak a kvintesszenciája. Régebben pl. tudományos kísérleteket is folytattak: megmértek egy haldoklót, aztán megmérték a halál beállta után is. És a két tetsúly közötti különbség nem volt más, mint a lélek, amelyet így sikerült materializálni.


Kortárs zene • 752020-06-11 21:10:35

Bocs, hogy belerondítok a monológodba, de meg szeretném kérdezni, hogy tetszik-e neked a Nixon kínában. Mert szerintem egy nagyon vicces mű. Annyira tetszik, hogy talán készítek hozzá magyar feliratot. :)


Philippe Jaroussky • 2652020-06-11 17:11:01

Szívesen.



Töltögetek én fel, viszonylag gyakran, főleg olyan operákat, amelyekhez írtam magyar feliratot. (Legutóbb Shostkovich Orr-ához). Ha érdekel, akkor kövesd figyelemmel.:) Én a jó zenét szeretem, kortól, stílustól függetlenül.


Philippe Jaroussky • 2632020-06-11 16:54:10

Sebaj. Hátha van még itt olyan őrült, akinek éppen ez kell, hát akkor letöltheti a 3 CD-t.


Philippe Jaroussky • 2612020-06-11 16:43:42

Ezt nem találod????



De hiszen itt van!


A MET felvételei • 5492020-06-11 15:55:10

A legnagyobbat nem a partitúra vastagsága vagy súlya szerint értettem, hanem arra, hogy a Mandarin a bartóki zene csúcsa.


Philippe Jaroussky • 2592020-06-11 13:28:41

Várd ki a végét, majd jön hozzánk tavasszal. 



Nekem amúgy Joshikazu Mera volt a kedvencem, de sajnos ez már régen volt.


A MET felvételei • 5392020-06-11 13:23:42

Ezzel teljesen egyetértek. A MET előadásai - 1-2 kivételtől eltekintve - igen magas színvonalúak, mérvadóak, és szinte etalonként szerepelnek. Bartók operája a világ átlagos operaközönsége előtt kevésbé közismert, mnt a népszerű Verdi vagy Puccini operák. Éppen ezért sokan, egy ilyen, MET előadás keretében találkoznak először Bartók operájával, különösen akkor, ha ezt világszerte - és most - ingyenesen közvetítik. És ilyen szempontból egy ilyen kritikán aluli előadás többet árt a műnek, mintha egyáltalán nem játszanák. 



Maga a zenekar és a karmester nem volt rossz. Nem volt kimagasló, de hozta a jó átlag színvonalat. Ellenben a rendezés, az énekesek (különösen Judit) és maga az egész koncepció borzalmas volt, abszolút módon ellentmondva a mű alapvető gondolatainak és a zeneszerző szándékának. És most elsősorban nem a helyes kiejtésről van szó, ennél sokkal többről: ez az előadás merénylet volt a XX. sz. egyik legnagyobb zeneszerzője ellen és arculcsapása a műben megfogalmazódó mély gondolatoknak.



Igen, rövid ez az opera, de a szünet után ehhez hozzáfűzhető Bartók legnagyobb színpadi műve: a Csodálatos mandarin. És egy ilyen este után mindenki maradandó élménnyel távozhatna.


A MET felvételei • 5342020-06-11 12:27:23

Megnézted ezt a mostani MET-Kékszakállú felvételt?


Philippe Jaroussky • 2572020-06-11 12:02:09

Esetleg Jakub Józef Orlińskiről nincsen egy hasonlóan megható történeted?


A MET felvételei • 5322020-06-11 11:55:57

Oké, ha már az Orrom nem kellett senkinek, akkor megajándékozlak titeket a legkedvesebb Kékszakállú felvételemmel, bizonyságul, hogy külföldi énekesek is csodálatosan tudják énekelni Bartók operáját. (Troyanos-Nimsgern, vez. Boulez). Én ezen a felvételen szerettem meg Bartók zenéjét. Ez a felvétel többé-kevésbé fellelhető a youtube-on is, de érdemes letölteni, mert eredeti minőség, borítóval, tájékoztató füzettel.


A MET felvételei • 5152020-06-10 12:54:37

Aki látta őt és a zenekarát a Müpában, az érti, hogy miről beszélek.:)


A MET felvételei • 5132020-06-10 11:24:03

Igen, ez az album valóban csodaszép. Ettől függetlenül, az általam idézett szemelvény két dolgot bizonyít. Egyrészt azt, hogy az emberi hang a legcsodálatosabb hangszer (ezt egy opera-site-on azt hiszem nem kell bizonygatnom), másrészt pedig azt, hogy lehet (sőt talán korról-korra kell is) a régi műveket újraértelmezni, de ahhoz, hogy ebből valami jó dolog szülessen, két dolog szükségeltetik: alázat és zsenialitás. 


A MET felvételei • 5122020-06-10 11:14:49

Ez a világ legrosszabb Kékszakállúja. A MET szégyene. A koncepció, a rendezés teljesen félreértelmezett, egy végtelenségig lesilányított horror-utánzat. Én nem is találok erre magyarázatot, ez nem lehet egyszerű hülyeség, felületesség, idiótizmus, itt kell lennie valamiféle aljas és sötét tudatosságnak. Ahhoz nem kell magyarnak lenni, hogy érzékeljük, vagy legalább megsejtsük ennek a műnek a sokrétűségét, a férfi és a nő, vagy ha úgy tetszik az emberi lét alapkérdéseinek drámaiságát, amelyet Bartók zseniálisan ábrázolt. Szóval ez a mű nem valami érthetetlen és perverz magyar specialitás, ez egy univerziális, mindenkihez szóló és mindenkit megérintő történet, elég, ha csak Boulez mélyen átélt produkcióira utalok. 



Ennyit a MET előadásáról, és akkor még nem is tértem ki annak a nőszemélynek a minden kritikán aluli, szánalmas alakítására. No, és akkor ott van mellette az az igazán jól sikerült Jolanta....


A MET felvételei • 4992020-06-10 00:08:43

Kedves Corvette!



És, ha mindez kevés, akkor itt van egy talán kevésbé ismert csoda.



Jóéjt.


A MET felvételei • 4972020-06-09 20:25:43

Kedves Lujza. Én úgy gondolom, hogy a barokkban semmi sem unalmas, persze a valóban jó zeneszerzőkre és a jó előadásokra értem ezt a megjegyzést. Az operaház is néhány éve, évről-évre kitűzött egy-egy barokk opera-bemutatót, általában nyár elejére. Én kifejezetten élveztem ezeket az előadásokat, különösen azért, mert gyakra hoztak 1-1 valóban fajsúlyos külföldi barokk énekest. Az biztos, hogy a barokk opera egy külön világ, szokni kell. Javaslom, hogy hallgasd meg Purcell Dido és Aeneas-át, Currentzis tolmácsolásában, akkor talán megváltozik a véleményed. És jut eszembe, az a vicces, teljesen blőd rendezésű Handel Xexes az Operaházban, az pl. a gyerekeimnak nagyon tetszett, kicsordult a könny a szeműkből a nevetéstől, és persze közben belemászott a zene a fülükbe.


A MET felvételei • 4832020-06-08 16:40:39

Vígasztalódj, Kedves Klára. Van a MET-en ennél jobb Otello is, egy 78-as felvétel. Persze a kép és a hang minősége rosszabb, mint a mostani felvételeké, de ha hozzászoksz, akkor sok örömben lesz részed. :)


A MET felvételei • 4712020-06-07 11:28:51

Azért van ez kedves Ladislav, mert az emberek unalmukban és jódolgukban már nem tudnak mit kitalálni. Ezért aztán egyrészt folyamatosan ijesztgetik magukat, pl. klimaváltozással, koronavírussal, másrészt pedig hülyébbnél hülyébb Tosca rendezéseket produkálnak. Nem is tudom, hogy a két dolog közül melyik az idegesítőbb, de az biztos, hogy az utóbbi az ártalmatlanabb.


A MET felvételei • 4602020-06-03 14:52:41

Amíg nem működik a MET Nightly Opera streams, addig itt van Sosztakovics Orra.



Tüsszentettem a DVD-be magyar feliratot, váljék egészségetekre! :)


Charles Gounod • 2262020-05-31 10:39:56

Ha már linkekről van szó, akkor érdemes belenézni ebbe is: Garifullina és Hvorostovsky, koncert 7 hónappal Hvorostovsky halála előtt.


Marton Éva • 7942020-05-27 17:05:06

Lehet, hogy csak frusztrálta Marton Évát a környezet, ahol - Polgár Lászlón kívül - nagyságrendekkel gyengébb énekesekkel volt körülvéve. És - ha jól emlékszem - a kórus pedig, az olasz nyelven előadott opera közepette magyarul énekelt. Ez egy eléggé összegányolt, provinciális előadás volt, ahol Marton Évában elszakadhatott a húr. Abban az időben voltak azért sikeresebb produkciók is Marton Évával itthon, pl. a Végzet hatalma, erre szívesebben emlékezem. (Persze nem arra az előadásra gondolok, amit balesete miatt aznap reggel kellett lemondania - akkor viszont Szergej Larinnal vígasztalódhattunk.)


Erkel Színház • 105902020-05-25 09:02:42

Az operaház a jövő évadra egy nagyon vicces bérletfizetési akciót hirdetett. Fizess most tízezreket a bérletért, aztán majd valamikor, a bizonytalan jövőben, megtudod, hogy a bérletedet be tudod-e váltani az általad kívánt 4 előadásra, és egyáltalán hová kapsz helyet. MIt szóltok hozzá? Én mindenesetre nem fogom elsietni a vásárlást.


Erkel Színház • 105892020-05-25 08:55:10

Az igényelhető szabadfelhasználású jegyről:



Annyit tudok pontosítani a leírásodhoz, hogy a vonalkódok beadása után annyit láthatsz, hogy a vonalkód rögzítése megtörtént. Semmilyen visszaigazolást nem kapsz, a leírás szerint majd jún. 16-a után értesítenek. Ja, és még egy fontos információ: az egész akció csak június 15-ig tart, és állítólag, ha nem élsz vele, akkor utána már futhatsz a pénzed után. Ezt írják:



 Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a visszaváltási határidő jogvesztő. A határidő után nem kezdeményezhető a jegy visszaváltása/cseréje. Kérjük, a tájékoztatásnak megfelelően legyen szíves eljárni a visszaváltás során!



Hát, ha ez nem jogsértő magatartás (pénzedet nem fizetik vissza, ráadásul a szabad jegy igénylést is nagyon szűk határidőhöz kötik) akkor semmi sem az. Ráadásul csak jún. 15-e után kapsz információt arról, hogy valóban rögzítették-e a kérelmedet és helyt adtak-e az igényednek, tehát akkor, amikor korrekcióra lehetőséged már nem lesz.



 


A MET felvételei • 4182020-05-24 19:16:42

Bocs, de a bejegyzésemet humornak szántam. Ha jól tudom, akkor a premiert Mozart vezényelte, hát, azon szívesen ott lettem volna. :)


La Voix humaine - avagy az énekhang varázsa • 1652020-05-24 18:45:37

Én is úgy gondolom, hogy Puccininek élete vége felé a pénznél és a hírnévnél magasabb- és fontosabb szempontjai is voltak, és nem a koporsójára gyűjtögette a pénzt, midőn Kalaf áriáját írta.


A MET felvételei • 4102020-05-24 14:58:55

Don Giovannit nem Prágában adják? Mert a premierre szívesen elmennék. :))


A MET felvételei • 4052020-05-23 09:12:00

Köszönöm a köszönetet. Ez itt ritkaság. :)


A MET felvételei • 4022020-05-22 14:38:01

Erre gondoltál?


A MET felvételei • 3962020-05-20 12:40:22

Nekem az a kedvenc pillanatom, amikor Marton Éva a Turandot (MET, Domingo, Mitchell, Levine) előadás végén, a tapshoz a színpadra kilépve, röptében, fél kézzel kapja el a színpadra berepülő virágcsokrot. Ez volt minden idők egyik legnagyobb Turandot alakításának a megkoronázása. :)


Erkel Színház • 105832020-05-18 20:16:59

Oké, köszönöm az infót. Valahogy nincsen kedvem belevágni. Megvárom, amíg valakinek tényleg jön valami. Mert pl. az sem mindegy, hogyan lehet felhasználni, hogy tudok-e majd online rendelni, úgy, hogy a rendelés egy részét ezzel fizetem, és csak a maradékot bankkártyával, vagy ez egy olyan jegy lesz, amit csak pénztárban történő rendelésre lehet felhasználni. 


Erkel Színház • 105812020-05-18 16:57:17

Nem emélkszel a részletekre? Kb 4 napja kaptam emailt az operaháztól, tehát nem régi dolog ez. De ha esetleg megnéznéd az emailedet, amit kaptál, és visszaemlékeznél valami részletre, azt nagyon megköszönném.


Erkel Színház • 105792020-05-18 15:52:17

Az mit jelent, hogy ajándék-utalvány?



Engem leginkább az érdekelne, hogy online próbálta-e már valaki a bérletét-jegyét beváltani utalványra?


A MET felvételei • 3712020-05-16 07:46:50

Május 19-én egy igazi "csemege" lesz, Wagner Lohengrin, 1986-os felvétel, Marton, Rysanek, Hofmann. Ez egy csodálatos előadás, mindenkinek ajánlom. :)


A MET felvételei • 3682020-05-15 17:19:20

A MET-hez ez a link



és Lucia csak éjfél uitán


A MET felvételei • 3632020-05-14 22:29:00

Igazad van, az orosz nyelv dallamosabb. Bár, a pivo-t én eddig mindig helyesen tudtam kiejteni, de a zmrzlinával már meggyűlt a bajom, ezért - fő a békesség - maradtam a pivonál.:)


A MET felvételei • 3612020-05-14 20:51:37

Hallottam már Horti Lilllát több szerepben, igazán igéretes fiatal énekes. Másik kedvencem Pasztircsák Polina, ő már bizonyított Strauss operákban is, amelyek hangzásvilága talán közel áll Dvorákhoz, ráadásul neki a cseh is könnyen menne az orosz anyanyelv után. Ezt az operát csak csehül szabad előadni, ebben nem lehet kompromisszum.


A MET felvételei • 3592020-05-14 12:07:42

Köszönöm a válaszodat, kedves Ladislav. Remélem néhány embernek örömöt fog okozni ez a 2017-es felvétel.


A MET felvételei • 3572020-05-14 09:03:46

Kb. 3 hete volt a 2014-es Rusalka közvetítése, amely után élénk diskurzus bontakozott ki. Én akkor nem szóltam hozzá, nem is lehetett volna sok mondanivalóm, hiszen egyáltalán nem ismertem az operát. De kedvet kaptam hozzá, főleg Kozlok barátunk lelkendezése, és Héterő ajánlása hatására. A 2014-es felvétel viszont nemigazán tetszett. Leginkább azért, mert Fleming 55 éves volt, amikor a felvétel készült, és ez nem mondható ideális rusalkai kornak, a hangja sem a régi már, és a játéka sem tetszett, valahogyan hiányzott az az intenzív jelenléte, amely pl. Tatjana alakítását számomra felejthetetlenné tette.  Ezért aztán kerestem-kutattam egy igazán jó felvétel után. Olyat nem találtam, amellyel maradéktalanul elégedett lennék, de végül kikötöttem a MET 2017-es produkciójánál Kristine Opolaissal. Opolais előadása eléggé megosztotta a közönséget és a kritikusokat, mondtak rá hideget-meleget, persze leginkább a Fleming hívőknek nem tetszett.  Lehet, hogy sok énekesnő líraibban tudja előadni a Dal a holdhoz áriát, de Opolais - talán a megszokottnál nyersebb hangon -, bámulatos intenzitással és azonosulással éli át a szerepét, az opera olyan rétegeit bemutatva, amely ezelőtt rejtett volt előttem. Mert ez nem egy Rómeó-Júlia történet, ez a mű nemcsak a szerelemről szól, hanem az emberi lét alapkérdéseit (csaknem wagneri szinten) boncolgatja. Opolais alakítása megrendítő. És hát ez a MET, ahol (szinte) minden tökéletes. A rendezés, a színpadi látvány bámulatos, és az epizódszereplők is elsőrangúak.  És van egy egészen fenomenális alakítás: Jamie Barton, Jezsibababája. Ezért az egy alakításért is érdemes végignézni az operát. Egyedül Brandon Jovanovich halványabb, de sajnos manapság nem futkosnak a színpadon Szergej Larinok.  Én ezt a csodás DVD-t szeretettel ajánlom a fórum tagjainak. (6 napig lehet letölteni, írtam hozzá magyar feliratot, 1 hét alatt. - Héterőnek üzenem, hogy nincs benne pióca.) 


A MET felvételei • 3542020-05-13 20:01:46

Úgy látom, hogy a mai operabemutató (Thomas Ades: The tempest) nem hozott lázba senkit sem. Én ezt nagyon sajnálom, mert nekem az utóbbi évek egyik legnagyobb opera-élménye volt a 2016. májusi operaházi előadás. 

Aztán sokáig kerestem, mire  sikerült megvásárolnom DVD-n a MET 2012-es előadását, amely a mai napon mindenki számára elérhetővé vált. Ez egy csodálatos mű, fantasztikus előadásban. Shakespeare Vihar c. drámája amúgy is egy különleges darabja a nagy drámaíró életművének, egy misztikus, transzcendentalis, az emberi lét alapkérdéseivel foglalkozó mű, amely azóta is sok-sok művészt megihletett. Én először a Győri balett produkciójában találkoztam vele, de igazán a shasespeari mű megértéséhez Thomas Ades zenéje segített. Ahogyan Verdi Othellója az eredeti drámából nem elvesz, hanem hozzátesz, ugyanez mondható el Ades művéről is. Ez egy csodálatos, jó értelemben vett eklektikus zene, amely a gyűlöletről és a megbocsátásról, a szeretetről, féltésről, elválásról, elhagyatottságról, örömről és bánatról szól, tragikusan, humorosan, költőien, szívbemarkolóan. Ezt a művet sokszor kell meghallgatni, mert minden hangnak és minden szónak jelentése van, ha türelmesek és kitartóak vagyunk, akkor új, és új rétegét fedezhetjük fel.

Ha az ember talál valami csodaszépet, akkor az örömét meg akarja osztani mindenkivel, én is erre törekszem, ezért adom most "kölcsönbe" a DVD-met, amely 1 hétig letölthető, és írtam hozzá magyar nyelvű feliratot is. A felirat sajnos nem indul el automatikusan, az 1-es subtittle-t kell kiválasztani.


A MET felvételei • 3222020-05-09 15:29:16

Hát én nem ismerem őt személyesen, így csak a felvételeiből indulok ki. Amit pl. Rosinaként művel, az káprázatos. Végülis számunkra a produkció az érdekes. Levine-t is a produkcióiért szeretjük, még akkor is, ha egyébként rossz bácsi volt, és a sort folytathatom... 


A MET felvételei • 3092020-05-08 22:10:57

Köszönöm, Héterő.



Hogy ez a Kathleen Battle mennyire bájos.És úgy csicsereg-csacsog, akár egy kismadár. Szeretnivaló, nem lehet betelni vele. A magyar szöveg mesteri...


Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek • 6202020-05-04 16:11:21

Tegeződés-magázásba ebben az esetben próbáltam némi (sajátos) logikát követni, bár néhol kizökkentem belőle, ha elkapott a hév.



Tehát (általában) a feliratomban a gróf tegezi az alábbvalókat, részeg katonát játszva tegezi Bartolót, de Alonsoként magázza Bartolót. Figaro tegezi Rosinát, Basiliót, magázza Almavivát és Bartolót. Bartolo tegezi Figarót, Rosinát, Basiliót, magázza a részeg katonát. Rosina tegezi Lindorót, Figarót, magázza Bartolót. Kicsit bonyolult és szövevényes, és időnként belegabalyodtam és lehet, hogy nem voltam következetes. És lehet, hogy az olaszban Figaro és Rosina magázódnak, de az operában való kapcsolatuk annyira közvelen, baráti és cinkos, hogy a tegeződés számomra természetesebbnek tűnt.



Enneken a 2016-os magyar fordításnak a megítélésében teljesen egyetértünk. Én egyébkként sem szeretem a trágárságot, de aki ezt művelte ezzel a bájos operával, annak a számára nincsen kegyelem.:)


Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek • 6182020-05-04 13:02:11

Kedves Héterő!

Ha már az én munkám került górcsöved alá, akkor úgy gondolom, illik rá válaszolni. 

Először is pontosítani szeretnék; nekem sem egy hétig tart egy felirat elkészítése, és nem ez szerepelt a válaszomban, amelyre hivatkozol:



"Lehet, hogy más ember másképpen működik, de én egy operában is akkor tudok a megértés magasabb szintjére jutni, ha egy-egy zenei mondatot, frázist, aztán egy áriát, utána egy nagyobb egységet újra- és újra, teljes figyelemmel végighallgatok. Tehát a feliratkészítésem nem a librettóból indul ki, hanem a zenéből, a konkrét videó-felvételből, az énekes gesztusaiból, mimikájából, tekintetéből, szerepformálásából. Így a feliratom abszolút szubjektív, egyedi, egy előadáshoz kötött, leginkább az érzéseimet tolmácsolja, és azt, amit én megérteni és felfogni voltam képes a műből. Ebből a szempontból az idő nem jellemző és nem jelentős faktor, a napszak - mivel sok, és egyéb elfoglaltságom van - leginkább éjszaka, és ha számszerűsíteni szükséges, akkor nagyjából 2-3 hét."



Szóval - nagyjából 2-3 hét. Privátban már folytattam veled egy hosszabb csevegést a feliratkészítésről, ezt most csak ismételni tudom. Én nem librettót fordítok, hanem feliratot készítek egy konkrét videóhoz, a szintén az adott videóhoz készült angol feliratból kiindulva. Mivel az angol feliratból indulok ki, ez lényeges kötöttséget jelent, a magyar felirat megtartja az angol felirat időzítését, és a librettóból azok a sorok lesznek lefordítva, amelyet az angol feliratkészítő fontosnak tartott. A felirat a librettóhoz képest tehát mindig redukált, rövidített szöveg. A célja az, hogy úgy adja vissza az opera hangulatát, úgy segítse a történések megértését és úgy vezesse végig a hallgatót az operán, hogy közben a háttérben maradjon és ne vonja el a hallgatót a zene és a látvány komplex élményétől.  



A felirataim egyrészt erősen kötődnek az angol felirathoz, másrészt mérhetetlenül szubjektívek. Én azt szeretném bennük visszaadni, amit nekem jelent ez a zene és ez a konkrét előadás. Én (büszkén) vállalom a szubjektivitásomat, és ezt megtehetem: nem vagyok költő, nem vagyok nyelvész, a napi munkám (orvos vagyok) egyáltalán nem kötődik ehhez a területhez, én műkedvelő vagyok, nekem ez (az egyik) hobbim, nem tartozom számadással ezzel senkinek. Te, kedves Héterő,  párhuzamosan nézed az operát az angol és a magyar feliratommal (és persze ez is sokkal jobb, mintha csak a feliratokat néznéd zene nélkül), de reményeim szerint vannak és lesznek olyanok, akik az operát fogják nézni önfeledten, és a feliratom talán egy icipicit hozzátesz majd az élményükhöz. Én (saját magamon kívül) nekik készítettem a feliratot.



Írtam már jó pár feliratot opera-videókhoz, de eddig csak "komoly" operákhoz (pl. Don Giovanni, Rigoletto, Traviata, Simone Boccanegra, Anyegin, Bohémélet, Pillangó kisasszony, Turandot, Manon, Parsifal, Trisztán és Izolda,  Kisvárosi Lady Macbeth, Ades: the Tempest, stb) de ez az első vígopera-feliratom. Az a cél vezérelt, hogy visszaadjam azt a bájos és ártatlan, mindenféle szarkazmustól, cinizmustól vagy durvaságtól mentes humort, ami ezt a csodálatos operát jellemzi. Ebbéli igyekezetemben gyakran elrugaszkodtam az eredeti szövegtől, ezt nem tagadom, de talán bocsánatos bűn ez. Mindenesetre ennek eldöntését rábízom a felhasználóra, a Sevillai borbély néhány napig még letölthető. Ez egy csodálatos előadás, bátran adja mindenki a gyereke, unokája kezébe, ha az a célja, hogy megszerettesse vele az operát, amelyért itt, velem- és veled együtt sokan, élünk-halunk. 

 


A MET felvételei • 2722020-05-03 12:10:01

Nagyon kell akarni.


A MET felvételei • 2612020-05-03 08:57:52

Mindent le lehet tölteni, csak akarni kell. :)


A MET felvételei • 2492020-05-02 17:08:06

A MET napi sorozat keretében talán két hete volt a Sevillai borbély (2007-es felvétel, Benini; DiDonato, Flórez, Mattei). Körülnézve a MET opera-tárjában, akad még kettő, legalább azonos színvonalú felvétel: egy újabb (2014-es felvétel, Mariotti; Leonard, Brownlee, Maltman) és egy jóval régebbi, 1988-as. Megvallom nekem ez az 1988-as a nagy favoritom (Weikert; Battle, Blake, Nucci). Nem akarok rangsort állítani a három felvétel között, de azt jó szívvel ki merem jelenteni, hogy Kathleen Batle minden idők legbájosabb Rosinája. Nézzétek, hallgassátok meg ti is, döntsétek el, hogy igazam van-e. :)



(Az opera 1 hétig tölthető le az általam írt magyar nyelvű felirattal együtt. Mindenkinek jó zenehallgatást kívánok!)


A MET felvételei • 2342020-04-28 16:01:35

Kedves Héterő! Én még "élőben" sohasem láttam szopósszájú guminőt, így nincsen összehasonlítási alapom, de neked - természetesen - elhiszem, hogy pontosan így néz ki. Bár megvallom egy ilyen guminőt, ha egyszer el lehetne csalni a per(e)mvidékről, szívesen látnék az Erkel recsegő deszkáin, a zenekarral és karmesterrel egyetemben. 


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30602020-04-28 12:23:56

Hát tördelje - apróra.


A MET felvételei • 2322020-04-28 09:58:42

A Traviata hagyományos és modern előadásaihoz szeretnék egy kis adalékkal hozzájárulni. Akinek túlságosan modern és elvont volt a salzburgi rendezés, az vajon mit szól Robert Wilson valóban meghökkentő szürrealista rendezéshez, pantominszerű játékhoz, amelynek premierje 2015 szeptemberében volt Linzben? Pedig Verdi zenéje ebben a rendezésben is életre kel, bizonyíték rá egy 2016. júniusi felvétel, sokaknak meghökkentő helyszínről, a világ (talán) legjobb karmesterével, zenekarával, kiváló szólistákkal. Aki vállalkozik erre a kalandra, az töltse le ezt az 5 GB-os picike fájlt, nem fog csalódni.


Help me! • 11092020-04-26 14:36:51

Ez így egyre gyanúsabb, küldtem privát üzenetet. :)


Help me! • 11072020-04-26 14:06:14

1106. MI kéne?


 
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Gulyás István (zongora)
Liszt: Zarándokévek, Első év: Svájc


15:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Andrew Staples (tenor)
Szőke Zoltán (kürt, Báll Dávid (zongora)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Fischer Iván
"Európai hidak 2020 - Egyesült Királyság"
Haydn: Induló a walesi herceg tiszteletére, Hob. VIII:3
Britten: Simple Symphony
Britten: Szerenád tenor hangra, kürtre és vonósokra, op. 31
James MacMillan: Cumnock Fair

18:00 : Budapest
Bartók Emlékház

Szokolay Ádám - zongora
BARTÓK BÉLA:
Három csíkmegyei népdal zongorára (1907), BB 45b
Zongoraszonáta (1926), BB 88
Válogatás a Gyermekeknek című sorozatból (1908-09), BB 53
Román kolindadallamok (I. sorozat, 1915), BB 67
Szonatina (1915), BB 69
Román népi táncok (1915), BB 68
Táncszvit (1923, 1925), BB 86

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Berecz Mihály (zongora)
Concerto Budapest
Vezényel: Keller András
Ünnepi hangverseny Bartók Béla halálának 75. évfordulóján

Bartók: Táncszvit, BB 86a
Beethoven: 2. (B-dúr) zongoraverseny, op. 19
Beethoven: Lento assai
Bartók: Zene húros hangszerekre, ütőkre és cselesztára, BB 114
Élő közvetítés!

19:45 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Andrew Staples (tenor)
Szőke Zoltán (kürt, Báll Dávid (zongora)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Fischer Iván
"Európai hidak 2020 - Egyesült Királyság"
Haydn: Induló a walesi herceg tiszteletére, Hob. VIII:3
Britten: Simple Symphony
Britten: Szerenád tenor hangra, kürtre és vonósokra, op. 31
James MacMillan: Cumnock Fair
A mai nap
történt:
1835 • A Lammermoori Lucia bemutatója (Nápoly)
született:
1877 • Alfred Cortot, zongorista († 1962)
1891 • Charles Münch, karmester és hegedűs († 1968)
1898 • George Gershwin, zeneszerző († 1937)
1930 • Fritz Wunderlich, énekes († 1966)
elhunyt:
1945 • Bartók Béla, zeneszerző, népzenekutató (sz. 1881)