vissza a cimoldalra
2018-08-21
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61026)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Társművészetek (1268)
Momus társalgó (6348)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4053)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11286)
A csapos közbeszól (95)

Operett, mint színpadi műfaj (3663)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1002)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2841)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (761)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1466)
Franz Schmidt (3168)
Élő közvetítések (7357)
High Fidelity - beállt a jégkorszak? (545)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4331)
Beethovenről - mélyebben (682)
Kolonits Klára (1075)
Jules Massenet ! Ki ismeri ? (303)
Wagner (2609)
Opernglas, avagy operai távcső... (20130)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6684)
Pantheon (2248)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: ricora
Leírás:
Honlap:
   


ricora (4 hozzászólás)
 
 
Erkel Színház • 91882018-04-14 16:06:33

A Varázsfuvola kétszer egymás után.Teljes részletességgel nem írok, csak amit fontosnak tartok.Vashegyi György vezényelt, és a zenekar néha bizonytalanul szólt, a tempo választás a gyorsaságát tekintve túl volt helyenként  az értelmes határon. Hangszeres bizonytalanság többször is akadt. Maga a zenekari hangzás kellene  sokkal szebb legyen. Kolonits Klára kilépésével  egyelőre a drámai koloratúra, mint legjobb Éj királynő hiányzik a szereposztásból. Varga Viktória szinte hibátlanulugyan, és Röser  Orsolya még ha egy-két intonálási hibával is, de jól elénekelte a szerepet, csak ami pluszt megismertünk már Kolonits Klárától, az bizony nincs. Pozitivuma ennek a rendezésnek az új Sarastro, amelyet Fried Péter énekelt. Váltótársa Palerdi András. A különbség az, hogy amíg Fried teljes személyiségével és hangi súlyával  maga a megtestesült Sarastro, addig Palerdi megpróbál aznap este Sarsatro lenni, de többször kivül marad a szerepen, énekelni valójában nem egy szinben szólnak az alsó és felső hangok. Lefelé elmattul  a hang. A második áriája pedig indokolatlanul már-már romantikus hangvételű és harsány, Mozarthoz nincs sok köze. Rab  Gyula  “új" Tamino, “délceg” Tamino ő, igéretes hang, amely nem nyúlhat túl a mozarti vonalon egyelőre. Ideális alkat, mig Szappanos Tibor éneklése imponálóbb. Sáfár Orsolya már több éve ebben a rendezésben Pamina, szinpadi jelenléte sokat fejlődött, nála a túlvibrált éneklésre kellene vigyázni, ne hatalmasodjon el.A " Monostatosok"  imponálóan aktivak, megjegyezném, azonban, hogy   különösen Kiss Tivadarnál nem túl jó, ha pl. az I.felv.  fináléban az énekelt hangok közé sok prózai hangütés kerül. A két Papageno figurája közül Rezsnyák Róbert kedvesebb, (népiesebb figura), de Sándor Csaba is megfelelően játszott. Zavaros Eszter nagyszerű Papagena, Nagy Zsófiát először hallottam, kiváló lesz a szerepben. A dámák mind eltalált hangok és jól eltalált figurák. Szinetár Miklós rendezése látványos és szinháziélményt nyújt. Bár a MET HD közvetitései között szerepelt egy röviditett változat, ez nem kellene követendő példa legyen  és szerintem megbocsájthatatlan, hogy Pamina-Tamino-Sarastro tercett kimaradt  Mozartnak ebből az operájából. Továbbá időszerű lenne átgondolni, hogy magyar prózával,  de eredeti nyelvű együttesekkel, áriákkal szólaljon meg  végre ez az opera.


Erkel Színház • 61412016-01-11 23:35:59
Tegnap este a Turandotot néztem meg. A címszerepben Rálik Szilviával. Ez a legnagyobb talány számomra, hogy meddig kell hajtania egy énekesnek, énekesnőnek magát egy ilyen szerepben, amelyik talán már nem annyira vló neki, és amelyik sokak számára jelentette már a búcsút a színpadtól. Kalaf szerepében Kamin Chanev, ahogy láttam bolgár tenorista. Kifejezetten jól érzi magát a magas hangokon.természetesen a ‘Nessun dorma’ sem jelentett számára problémát.
Ha a karmester hagyta volna, biztosan megismételte volna. Liu-t Létay Kiss Gabriella énekelte, az I fv.és III. fv-beli áriáit nagyon hatásosan, szép pianókkal, mégszebb fortékkal. Timur alakját Fried Péter tette fenségessé, és különösen Liu-tól való búcsúja szólt drámai erővel. Kovács János keze alatt össszeszedetten szólt a zenekar, a kórus kiválóan énekelt, és kiválóan JÁTSZOTT! A közönség nagy tapssal jutalmazta a szerplőket.
Bretz Gábor • 942015-02-25 08:58:55
http://newyorkclassicalreview.com/2015/02/passion-in-short-supply-the-second-time-around-with-mets-low-voltage-carmen/

Egy újabb kritika a MET "A szenvedély második alkalommal is hiányzik A MET "alacsony feszültségű "Carmen előadásból. '

A Bretz G-ről szóló részben így fogalmaz a kritikus:

"Az épp futó Carmen szériához A MET számára nehéz volt egy olyan Escamillo megtalálása,aki valóban behozza a Házba a Torreádor dal sistergését. Bár annak ellenére, hogy Bretz hozza ugyan a Torreador elképsztő hetvenkedő vérpezsdítő alakját,és ezzel még ő került legközelebb a szerephez, de miután hangja kicsi a MET-hez, így eltompult a hatás."




Hozzászólások a Momus írásaihoz • 47182013-09-10 20:48:11
Furcsa pénzügyekben érintett a Müpa koprodukciós igazgatója
/Bátor Tamás/
(Miután több fórum támát érint, inkább ide másolom)

http://magyarnarancs.hu/belpol/furcsa-penzugyekben-erintett-a-mupa-koprodukcios-igazgatoja-86453
   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1933 • Janet Baker, énekes