vissza a cimoldalra
2017-11-22
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60137)
Momus társalgó (6274)
Milyen zenét hallgatsz most? (24979)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3855)
Társművészetek (1217)
Kedvenc művek (142)
Kedvenc előadók (2813)
Haladjunk tovább... (205)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11196)
A csapos közbeszól (94)

Pantheon (2135)
Brahms, Johannes (155)
Kimernya? (2593)
Élő közvetítések (6685)
Operett, mint színpadi műfaj (3361)
Erkel Színház (8513)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4105)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2419)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (365)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1178)
Franz Schmidt (2956)
Bartók Béla szellemisége (234)
Momus-játék (5366)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1127)
Giacomo Meyerbeer (650)
Simándy József - az örök tenor (487)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: mandarina
Leírás:
Honlap:
   


mandarina (864 hozzászólás)
 
Momus társalgó • 61572017-11-05 15:50:03

Munkaszüneti napon, ma lemondott KMG, és nyugdíjazását kérte. Lehet, hogy perelni is fog később, azt tényleg nem tudom.


Momus társalgó • 61462017-11-05 09:44:49

Vágó István facebook oldala, a második poszt egy hangfelvétel, nagyon érdekes.



https://www.facebook.com/VagoIstvan?hc_ref=ARTwgnF35hlSH8rOoO8ZeoJwMOl3LyBmqX5OnEE7ttDlt1N0ZHLXFxNtp_Y2KRTDPAM&pnref=story


Momus társalgó • 61332017-11-04 18:13:53

Egyikünk sem vitte be a politikát ebbe, legalábbis ezen fórumon.



Blogok és bloggerek véleménye is vélemény, és ha valaki úgy érzi, hogy nem igaz, ami benne áll, miért nem ott fejti ki a véleményét, ahol olvasta? Vagy miért nem a teljes nyilvánosság előtt (MTI pl.), hozzátéve, hogy az általa nehezményezet mondatok szerzőjét perelni fogja? Ehelyett felhívja Bayert, és csak Bayer blogján kommunikál az ügyről. Engem tényleg érdekel, miért dönt valaki így.



 


Momus társalgó • 61312017-11-04 17:22:42

Tényleg, Kerényi feljelentette azt, aki írta róla azt, amit? Tudtommal nem. És miért nem? (Anyagi oka biztos nincs, az Operett is szerződésben áll drága ügyvédekkel.) És arra talál valaki valami épkézláb magyarázatot, hogy Kerényi miért Bayerhez fordult? Miért csak neki engedte meg, hogy a közleményét kitegye a blogjára? És hogyan viszonyul mindehhez a színházfenntartó?


Momus társalgó • 61302017-11-04 17:22:40

Tényleg, Kerényi feljelentette azt, aki írta róla azt, amit? Tudtommal nem. És miért nem? (Anyagi oka biztos nincs, az Operett is szerződésben áll drága ügyvédekkel.) És arra talál valaki valami épkézláb magyarázatot, hogy Kerényi miért Bayerhez fordult? Miért csak neki engedte meg, hogy a közleményét kitegye a blogjára? És hogyan viszonyul mindehhez a színházfenntartó?


Balett-, és Táncművészet • 53832017-06-28 10:07:50
Én láttam, de nem vagyok kritikus :)
Balett-, és Táncművészet • 52642017-01-08 19:22:14
A műkorcsolyázás egy sport,amelynek megvannaka szabályai, amelyek szerint pontoznak.
Spéci én nagyon nem kedvelem az orosz sztárokat,akik a Mariinszkij színház stílusában adják elő magukat a jégen. Az egy másik történet. Plusenko a klasszikus orosz gicc mintapéldánya
Balett-, és Táncművészet • 52552016-12-16 23:17:50
Sajnálom, hogy ennyire félreértelmezte, amit írtam.
Természetesen nem óhajtottam önt megzavarni számos teendőiben és adventi készülődésében. Csak mivel láttam, hogy naponta hozzászól a momus egyéb topicjaihoz, reménylettem, hogy a BAlettes topicban tett megjegyzéseit is kifejti.
Balett-, és Táncművészet • 52512016-12-10 21:04:52
Sajnálom, ha "tetemrehívásnak" érezted. (A kifejezést tőled idéztem, nyilván belőled jött az érzés.) Nekem nem tisztem megítélni H. K. írását. Te állítottad, hogy csak morzsányi igazdágokat tartalmat. Én csupán arra vagyok kíváncsi, mik azok a morzsák. Erre nem jött válasz. De értem, számos dolgod akad, csak úgy, érdemi elemzés nélkül hajtottál egy táncszakírót szabira, és nem jelezted, miben tévedett. De nem is kell jelezned, hiszen egy fórumon mindenki szabadon elmondhatja a a magáét. Őt minősíti :)
Balett-, és Táncművészet • 52482016-12-09 23:02:19
Azóta is türelmesen várjuk a részletes véleményét.
Balett-, és Táncművészet • 52422016-12-04 19:03:08
Nagyon várjuk már napok óta a választ!
MÉgiscsak el tetszett küldeni hosszú eltávra egy újságírót egy hete, és azóta sem tetszett szakmailag megindokolni,hogy miért!
Balett-, és Táncművészet • 52362016-11-29 12:32:45
MI nem igaz benne?
Balett-, és Táncművészet • 52352016-11-29 12:32:24
NAgyon jó, pontos és részletes elemzés.
Balett-, és Táncművészet • 51982016-10-29 15:02:28
Bocsi, nem közszereplő. AZ jogilag más kategória.
Balett-, és Táncművészet • 51972016-10-29 15:00:25
Kedves Bence, anno, amikor én, vén csotrogány kamaszlány voltam, a kamaszlányoknak szánt kiadványokban a sztár női szereplő Lakatos Gabriella volt! És számunkra érthető volt, hogy miért! Olyanok akartunk lenni, mint ő, és az ő mestersége mögött hatalmas erőfeszítés és munka állt. Most meg kik a női "celebek"?
Ha ezt megérti megérti azt is, miért idegenkednek sokan a valóságsóktól.
De ez nem a művészek, hibája, gondja, feladata stb.
Balett-, és Táncművészet • 51962016-10-29 14:55:42
"Remélem Leablanch Gerit és Felméry Lilit is egyre több helyre fogjàk hívni."
És miért csak őket?
Kedves Bence,
én elég vén csotrogány vagyok ahhoz, hogy emlékezzek, hogy anno a balettmvészek médiasztárok voltak, mármint az akkor létező médiában.
Igaz, akkor még volt olyan, hogy kulturális sajtó.
A balettművészek abban szepeltek sztárként, nem valóságshow-kban.
És az nem a művészek hibája, hogy anno az országos lefedettségű, nagy példányszámű Film-Színház-Muzsika pl. másként próbálta népszerűsíteni a műfajt, mint a mai kertévés sók.
Balett-, és Táncművészet • 51952016-10-29 14:47:11
Igen, a Kút c. film a filmlistámon szerepel, amint tehetem, megnézem. (Annál is inkább, mert Gigor Attila A nyomozó c. filmmel nagyon a szívembe lopta magát anno.)
Ismétlem: én nem a balettműszi, illetve színészi megjelenésjez szóltam, hozzá, hanem egy belinkelet interjú szövegéhez, mely interjú sajna elég a bulvérban kutakodott...
Balett-, és Táncművészet • 51892016-10-29 11:48:37
Apáti Bence személyes vállalását én sem vitatnám, ez az ő magánügye.
Ami viszont ebből az interjúból a tánccal kapcsolatban átjön, annak sok aspektusa elszomorít, és ez nyilván az újságíró tájékozatlansága.
Nem értem ezt a szembeállítást a közvélemény szerint állítólag nőiesnek tartott férfi balettáncosok és a box meg a tetoválás között.
Ha valaki egy csöppet is ért a tánchoz, tudja, hogy embertelenül kemény munka. Mindkét nemnek. És egy férfi balettáncos gyönyörű, kőkemény és szálkás, de hajlékony izomzattal rendelkezik. Sokkal erősebbel, mint egy felfújt testépítő.
És ha a cikk netán a szexuális beállítottságra céloz, na ott is kárrtékony és félrevezető az írás.
Igen, tény, vannak, akik a saját nemükhöz vonzódnak. De ugyanolyan testi erő és felépítés jellemzi őket a színpadon, mint azokat, akik nem.
Mint ahogy vannak a focisták, teniszezők, sőt, a boxolók között is, akik a saját nemükhöz vonzódnak.
Úgyhogy én ezt az újságírói beállítást, hogy balett-táncos, de boxol és tetkós, ergó macsó... nagyon primitívnek és ártalmasnak tartom.
Balett-, és Táncművészet • 51882016-10-29 11:37:22
Szerintem a celeb az celeb, nem közszereplő. Közszereplő például a megválasztott politikus.
A közszereplővel szemben más az elvárás, mint egy celebbel szemben.
A celebnek az a dolga, hogy hozza annak a lapnak, műsornak, site-nak az olvasót, nézőt, kattintást, amiért fizetik. (Nyilván nem ingyen celeb. Kölcsönös megállapodás. fizetek a bohóckodásért, te meg hozod nekem a közönséget.)
Apáti Bencét mint celebet nem tuidom megítélni, mert nem láttam ebben a szerepben.
Személyétől elvonatkoztatva: szerintem fontos kérdés, hogy egy táncos más területen való szepeplése mennyiben segít hozzá a tánc népszerűsítéséhez. Ha megnézzük, Barisnyikov milyeb filmekben játszott... sztem nem valóságshow-ban
Balett-, és Táncművészet • 51872016-10-29 11:32:05
A szerkesztőséget azért nem menteném, mert pl. attól, hogy nem láttak személyesen egy darabot, attól még tudniuk kell a helyét a színház- vagy tánctörténetben.
Balett-, és Táncművészet • 51782016-10-28 13:13:37
Hogy az Operaház magántáncosa milyen kereskedelni televíziós gagyisókban lép fel,az a magánügye. Magam részéről örülnék, ha a celebszereplés nem keveredne az interjúban a balettművészettel mint olyannal. Az IVA által beidézett tárgyi tévedések, melyeket a riporter meg a szerkesztő sem javított, nagyon elszomorítóak.
Balett-, és Táncművészet • 51672016-09-05 22:21:35
Sajnos senkit nem érdekel, hogy az Operaház éppen regnáló balettigazgatója miként húz hasznot abból, hogy a "Balettintézet" név ebben az országban mihez tapad az emberek emlékezetében, már ha tapad. Az egész egy akkora szégyen, ami a világ boldogabb felén nem fordulhatna elő. Ha az Operaház balettegyüttese fizetés, heti három alkalmas üzleti vállakozást indít, és ehhez eloroz egy régi, jól csengő nevet, és ezt a lopást büntetlenül megteheti... no comment. AZ egész rizsa a főiskolán végzett meg a külföldi táncosok alkalmazásáról arcpirító. A közönésgnek a legjobb jár, mindegy, milyen nációjú a táncos, ez igaz. Csakhogy a szerződtetett külföldi "sztárok" tudásban elmaradnai a főiskola végzettjeitől, ez itt a nagy gond.
Balett-, és Táncművészet • 51312016-05-03 09:26:53
jobban=jobbak
Balett-, és Táncművészet • 51302016-05-03 09:26:15
Amúgy a darab Shakespeare (angol), aki úgy talált ki egy olasz történetet, hogy talán nem is járt Olaszországban. A koreográfus meg magyar, akire, a saját bevallása szerint, rendkívül hatott Zeffirelli filmje.
Ergo: bármilyen nemzetiségű táncos remekül eltáncolhat bármilyen szerepet ebben a multikulti darabban, HA MEGVAN HOZZÁ A TUDÁSA ÉS AZ EGYÉNISÉGE...
Ha nincs, akkor viszont jogos a kérdés: minek kell ideszerződtetni, amikor jobban akadnak helyben?
Balett-, és Táncművészet • 51292016-05-03 09:21:30
Kozmér Alexandra eltáncolta volna, de nem engedték?
Amúgy sztem külföldi is el tudja remekül táncolni a Seregi-szerepeket, ha olyan alkat.
Csakhogy aki eddig is hidegen, szenvtelen arccal táncolt, arról nehezen tudom elképzelni, hogy jó Makrancos. Akár külföldi, akár magyar.
Balett-, és Táncművészet • 51212016-04-29 23:24:45
"két földreülős eleséssel"???
Huh, azért ez nem semmi. Ilyet én még vizsgaelőadáson sem fogtam ki, igaz, régen voltam ilyenen. Láttam olyat, hogy a fiú nem jól kapta el a lányt, aztán úgy húzta vissza, de földreülés még ott sem volt.
Balett-, és Táncművészet • 50742016-04-04 20:39:44
Nem általában a "távol-keletiekről" van szó. A Győri Balettben pl., amely többségében itthon végzett táncosokból áll, van "távol-keleti", egy fantasztikus táncos japán fiú, és van olasz, orosz stb. A tánc tényleg nemzetközi. Csak ismételni tudom, és egyébként is Boglárka nálam sokkal szakmaiabban és pontosabban megírta: nem a "külföldi" táncosok ellen tiltakozunk. "CSupán" az ellen, hogy szakmailag indokolatlanul a volt szovjet blokkból szerződtet a mostani balettigazgató táncosokat, függetlenül a színvonaltól.
Balett-, és Táncművészet • 50722016-04-04 20:28:37
A tánc nemzetközi. Szerencsére. De: abban az országban, ahol világszerte elismerten jó a klasszikus balett képzés (Magyarország), nem az itt végzetteket felvenni, hanem helyettük NEM JOBBAKAT hozni, jobbára a volt szovjet blokkból... én ebben nem látom a színvonalat.
Ha mondjuk a HNB úgy gondolja, hogy végre (bár talán már túl későn) a modernet is egyerangúként emeli be a repertoárba, és ezért olyan országokból, társulatokból hoz modern képzettséggel, gyakorlattal táncosokat, amelyekben erős ez a hagyomány (USA, Németország, Svédország stb.)... de nem ez történik. Ilyen társulatokból nem hívnak táncosokat. Jobbára a volt szovjet blokkból jönnek, klasszikus képzéssel, nem világhírűek, és nem jobbak, mint a MTF-en végzettek.
Cilike, nem értem, te énekkarokról beszélsz, ez meg egy tánctopik.
Balett-, és Táncművészet • 50702016-04-04 20:20:49
A floodolás nem dicséret vagy szidás, nem esztétikai kategória, hanem az információk, szövegek olyan rendszerezetlen ömlesztése, amely egy adott fórum topikolóit zavarja.
Azzal teljesen egyetértek, hogy Simon-Hatala Boglárka hozzászólásai számomra is sokkal informatívak, hasznosabbak.
Pontosan ez a különbség a jól fogalmazó, össszegző, érvelő szakember (Boglárka) és a dézsával beöntött, ámde szövegkörnyezetben el nem helyezett adatok, azaz a floodolás között.
Balett-, és Táncművészet • 50662016-04-04 18:11:23
Kérem a fórumtársakat, segítsenek. Ledpeer keményen floodol ebben a topikban, bemásol egymás után mindenféle magyarázat nélkül különböző szereposztásokat. Hol szólhatok a fórum kezelőinek, hogy távolítsák el a floodolást?
Balett-, és Táncművészet • 50412016-03-24 19:15:20
Ha a saját pénzéből alapította, az más kérdés, azzal azt csinál, amit akar. Bár akkor sem szép az Operaházban átadni, ahol most ő az államilag megbízott balettigazgató.
Balett-, és Táncművészet • 50202016-03-03 00:00:10
Preljocaj-társulatot látta valaki?
Balett-, és Táncművészet • 50122016-02-11 18:44:49
Nagyon szép gondolat, én sajnos nem tudtam volna így megfogalmazni. Igen, ez a mesei szimbólumrendszer élteti tovább a darabokat. És hogy az adott korban hogyan szól, attól is függ, hogy az adott kor feldolgozói (balettigazgató, díszlet, táncosok, jelmez, új koreográfus) hogyan tudják éreztetni a nézővel, hogy ez az ő történetük...
Balett-, és Táncművészet • 49142016-01-15 22:29:40
Gikovszki Sznezsana már Capuletné? Huh... hamar elhasználja a táncosait ez az igazgatóság. Miközben a "nagy öregeket" meg egyszerűen kirúgja, nehogy már eltáncolják a szülőket a Rómeo és Júliában.
Van, akinek bejön a nem túl fiatal Tanikpajeva (miért nem Capuletnét táncolja) spilás előadása, de azért Volf Katira, HÁgai Katalinra, popva Aleszjára nem emlékezni ezekben a szerepekben...? Hm... És akkor még nem is említettem, hány szereposztásban láttam eddig a darabot, micsoda csodálatos Thybaltokkal, Mercutiókkal stb. stb
Balett-, és Táncművészet • 48812015-12-20 00:09:20
Sima reklámcikk, ennyi.
Egyre kevesebben vannak, akik a szakközönségnek tudnak érdemben írni, és azok is egyre kevesebben vannak, akik a nem szakközönség olvasót, esetleges táncnézőt meg tudják szólítani. Addig marad az Operaház fizetett menedzsentjének a fizetett bértollnokai...
Balett-, és Táncművészet • 48422015-12-10 19:47:56
Kedves IVA, aki követi ezt a blogot, az tudja, hogy mi ritkán értünk egyet, Ámde be kell vallanom, ami ezt a hozzászólásodat illeti, a legteljesebb mértékben egyetértek.
(Bocs a tegezésért.)
Balett-, és Táncművészet • 48412015-12-10 19:46:01
Klassz, hogy bevállaltak egy balettes sorozatot, és még jó díjjelölést is kapott a főszereplő!
Balett-, és Táncművészet • 48362015-12-08 17:56:58
De aki a Magyar nemzet cikkét írta, arról vonyít, hogy semmi köze a baletthez, kultúrához, az igazi polgári kultúrához meg végképp nem
Balett-, és Táncművészet • 48352015-12-08 17:55:55
Ezt nem is tudtam...
amúgy én a Kádár-korszakban születtem, ennek ellenére obligát volt megnézni a Diótörőt karácsonykor, úgyhogy tényleg nem annyira polgári hagyomány
Balett-, és Táncművészet • 48332015-12-07 18:30:41
Újságíró? :DDDDD Reklámszövegíró. Elég elolvasni a szöveget, kiderül, gőze nincs a baletthez, tánchoz :DDD És hogy a díszlet a bejglitészta, amibe beletöltik a balettet mint tölteléket... Röhej.
Balett-, és Táncművészet • 48122015-11-28 20:37:57
Az mióta szempont, hogy a nem hozzáértők mihez tapsolnak?
Balett-, és Táncművészet • 47822015-10-17 21:42:41
És egyáltalán: aki ezt a bikkfanyelven megfogalmazott szöveget írta, hogyan kerülhetett a MÁO közelébe????
Balett-, és Táncművészet • 47812015-10-17 21:40:49
Amúgy meg most látom a Nemzeti Táncszínház honlapján látom, hogy a Szegedi Kortárs Balett Diótörője végig elérhető lesz a gyerkőcöknek, úgyhogy hajrá, új idők!
Balett-, és Táncművészet • 47802015-10-17 21:35:09
huh. mingyár elsírom magam :)
Balett-, és Táncművészet • 47482015-09-09 22:06:36
Az a grande plié az egyik utolsó fotón! Tökéletes!
Balett-, és Táncművészet • 47472015-09-09 21:52:26
A szöveget sajnos nem értem (SAJNOS), de azt sejtem, hogy részletes. A fotók pedig fantasztikusak! Gratulálok!
Balett-, és Táncművészet • 47432015-09-08 19:16:20
Nem az eredeti koreográfiával adják majd?
Balett-, és Táncművészet • 47202015-08-26 18:34:40
Idézetek a Magyar Nemzeti Balett honlapjáról:

"Szintén szeretettel gratulálunk az előléptetett művészeknek:
2015. januártól folyamatos kiváló teljesítménye eredményeképpen magántáncosi kinevezést kapott Balaban Cristina, Kekalo Iurii és Lagunov Ievgen
2015. augusztustól kimagasló teljesítménye elismeréséül címzetes magántáncosi kinevezést kapott Chernakova Olga, Kim Minjung, Myasnikov Boris, Starostina Kristina és Taravillo Carlos"

"Újonnan belépő tagjaink / New company members:
Melnik Tatiana magántáncosnő / soloist
Matsak Natalia címzetes magántáncosnő / demi-soloist
Kartáncosok / Corps:
Adachi Yuiko, Borsai German, Cheprasova Elizaveta, Diachkov Dmitry, Genovese Mario, Gezmis Obengül Polen, Kovtun Maksym, Kulikova Kseniia, Martyanova Maria, Melnyk Vladyslav, Morimoto Ryosuke, Okajima Takaaki, Pesel Anita Tiffany, Rohonczi Viktória, Tóth Nikolett, Tikka Yulia"
Balett-, és Táncművészet • 47032015-06-29 12:00:03
Szerintem blognak álcázott reklám. Ha "sima" blogoló lenne, akkor más táncelőadásokról is írna, de ebben a "blogban", ami elhelyezkedését illetően az Origo táncrovata (nyilván fizetnek a kiemelt helyért is) 90 százalékban az épp az Operaházban kiemelt szereplőket interjúvolják. Akár többször is ugyanazon alkalomból. És képtelenek felfogni, hogy a táncos nem azonos a szereppel, nem neki kell szóban értelmeznie egy Dosztojevszkij-figurát pl. Az Opera meg tényleg égeti magát ezzel az "álbloggal", azaz fizetett hirdetéssel.
http://tanc.reblog.hu/huseg-szerelem-nelkul
Balett-, és Táncművészet • 46672015-06-22 07:57:38
Szerintetek ez mi?
http://tanc.reblog.hu/a-megsemmisito-orosz-szenvedely
Balett-, és Táncművészet • 46412015-06-12 22:47:34
Lesz belőle videó? Alexandra is nagyon kedvenc táncosom, még azokból az időkből, amikor Nurejev-balettversenyeken vett részt. És szerintem -- bár lehet, hogy tévedek -- megérni több nyilvánosságot, amit megküzdött a "kilóival" anno. Azért idézőjelben, mert ami a színpadon rezgő szaláminak látszik, az a való életben, az Operaház büféjében csak egy ropi
Balett-, és Táncművészet • 46152015-06-07 17:36:55
Én először a Vanity Fair címlapján láttam Roberto Bollét, szexi fotók voltak fenn róla. Nekem túlzottan beállítottak és reklámszerűek, de biztos sokaknak bejött. De szerepelt a cikkben, hogy világhírű táncos, és a Scala szólóistája volt, tehát rögtön rákerestem a neten, és ott láttam a felvételekből, hogy milyen kitűnő előadó, úgyhogy a lényeg végül is nem változott :)
Ha ezzel a fotósorozattal elérték olyanoknál is, akik eddig nem néztek balettet, hogy érdeklődni kezdjenek, már elérte a nemes célt.
Balett-, és Táncművészet • 45832015-05-31 22:28:40
Sajnos Bollét sosem láttam élőben :( És meg kell mondanom, hogy mielőtt láttam volna róla videót, láttam egy csomó fotót cikkekben, amelyeken Bolle mórikálta magát, mosdó szélén ült durcizva, mint egy kisfiú... szóval előbb szembesültem (sajnos) az úgymond "szexi" sztárfotóival, mint a táncával. Aztán amikor megláttam a videókat Bolle táncáról, akkor azt mondtam, le a kalappal! És főleg, hogy a tánc világában viszonylag magas emberről van szó, a végtagjai nem másztak el mindenfelé... Szóval tényleg respekt minden szempontól. De ha van valami, amit én nem látok Bolléban, az éppen a "csibészség" -- amit azonban Majorosban igencsak, és őt Bpesten is láthatnám.
Jiří Bubeníčekre rákeresek a neten, és megnézem. Azt gondolom, sajna, "élőben" őt sem láthatom :(

Balett-, és Táncművészet • 45812015-05-31 19:13:09
Én nagyon szívesen megtudnék tőleg többet erről a két kategóriáról.
A danser noble-ról szerencsére már hallottam (és volt szerencsém ilyeneket "élőben" is látni Bpesten, nemcsak a You Tube-on), de a harleqinről kevesebbet... és hiába kerestem rá a neten is...
Van egy kérdésem is: a MÁO-ból Majoros Balázs pl. beleférne a danser noble kategóriájába? Mert az ugyan tény, hogy alkatilag (amin ugye, ha megszakad, sem tud változtatni) a bordái és a csípőcsontja között viszonylag rövid a dereka.
De: valami fantasztikus ereje, lendülete, kisugárzása és egyéni stílusa van. Nagyon egyedi, mi több, egyéniség. Mondjuk miatta szívesen elmennék a MÁO előadásaira is. De egyre ritkábban látom a szereposztásban... pedig a modern is remekül megy neki
Balett-, és Táncművészet • 45742015-05-30 18:47:25
Ezt mikor lehet Magyarországon látni?
Balett-, és Táncművészet • 45682015-05-30 00:14:06
Lukács András :) Zseniális koreográfus, és nemrég láttam a bécsiek egy videójában: 35 felett is topon van mint táncos!!!!
Balett-, és Táncművészet • 45402015-05-27 12:49:10
A riporter olyan egyszerű, mint egy faék.
Balett-, és Táncművészet • 45192015-05-24 13:01:00
Próbálok nagyon óvatosan fogalmazni, mert azt nem szeretném, hogy úgy tűnjék, az egyik legkedvesebb koregráfusom ellen vagyok. Kyliant imádom. És örülök, hogy jövő januárban láthatók ismét a darabjai a MÁO-ban (bár, ha tovább folytatódik az orosz-szovjet iskolából kikerülő "sztárok" szerződtetése és a többiek kirúgása, nem tudom, ki marad, akinek úgy áll a modern technika, mintha ráöntötték volna...)
De a Seregi-díjról. Alapításakor így határozták meg: "A jelöltek között lehet bármely, az adott évben új koreográfiát készítő, pályájának csúcsán lévő, kiemelkedő teljesítményt nyújtó koreográfus, akit a kuratórium bármely tagja jelöltnek javasol."
Ennek szellemében nem kellene a MÁo sajtójának megemlíteni, hogy mi volt az az idei Kylian-koreográfia, amelyért díjat adtak?
Balett-, és Táncművészet • 45182015-05-24 12:43:10
Válaszom a poszt végén feltett kérdésre: Vagy :(
A többire pedig: úgy látszik, tehetségtelenek által elkövetett píárra van pénz...
Balett-, és Táncművészet • 45042015-05-23 23:14:18
Kedves BOglárka, szívesen hozzászólok a többi bejegyzésedre is, mert nagyon fontosak számomra, és sok kérdésem lesz majd hozzád, csak most munkailag el vagyok havazva. Ámde nem tudtam megállni, hogy akár a munkám rovására is, de kifejezzem egyetértésemet a bloggal kapcsolatban! Először megörültem, hogy egy ilyen látogatott honlapon végre balettel, tánccal is foglalkoznak. Aztán elolvastam az írásokat -- hát, ilyen látogatottságú honlaphoz képest vér dilettáns szerző publikál itt. És igen, bennem is felmerült, hogy ez végül is egy blognak álcázott, ámde fizetett reklám a MÁO-tól... na de pénzért ennyi dilettantizmus...?
Balett-, és Táncművészet • 44322015-05-19 19:48:38
Kedves www, az ön által "tánctörténetnek" nevezett hozzászólások engem nagyon érdekeltek. És nemcsak a tánctörténetet fedték le, hanem a mai színházi előadások krémját is. HÁlás vagyok, ha erről valaki beszámol ezen a topicon, ingyen és bérmentve, a táncszerető micimackók érdekében :)
Természetesen az is érdekel, mi történt azokkal a táncosokkal, akiket örömmel néztem az Operaház színpadán, és akik most állítólag se szó, se hang, eltűnnek a szemem elől... De erről számoljanak be az érintettek ezen a fórumon, csináljanak forradalmat, hadd szóljon.... de ennek hiányát az érintettektől ne azokon verjük le, akiket érdekel a táctechnika és a tánctörténet!
Balett-, és Táncművészet • 44312015-05-19 19:41:52
Nagyon sokszor leírtam: számomra a tánc nemzetközi. Ezért is tááncolhatnak neves külföld9i társulatokban magyar táncosok is. Az, ami most az ún. "Magya Nemzeti Balettben" történik, azt én nem a hazai-külföldi törésvonalon látom. Hanem ott, hogy a külföldről szerződtetett művészek csakugyan olyan színvonalat képviselnek, amelyet a magyar táncosok nem teljesítenek??? Sztem itt kellene megközelíteni szakmailag a kérdést, azoknak akik értenek hozzá. Mert az, hogy magyar, nem magyar önmagában nem szakmai minősítás. A Holland ÍNemzeti Táncszínháznak alig akad holland tagja (magyar szólistája viszont volt!) -- a lényeg: a MINŐSÉG!
Balett-, és Táncművészet • 44242015-05-16 12:33:35
Szia, Boglárka! Az utolsó sor azt jelenti, hogy azzal, hogy igazgatóként visszavonult, a társulata is megszűnt?
Balett-, és Táncművészet • 44112015-05-14 09:24:39
Fantasztikus videó, köszönöm! Jól indult a napom :) Arra ösztönöz, hogy én is ilyen tökéletes próbáljam tenni a dolgaim egész nap!
Balett-, és Táncművészet • 43802015-05-11 21:34:19
Tény, hogy csodálatos élmény a táncot látni élőben... de az is igaz, hogy nem mindegy, hogy honnan... ha olyan helyről nézem, hogy az izzadságcseppeket is látom a táncosokon, más nézőpont, mint az ucsó sorból vagy a kakasülőről.
Természetes, hogy a film nem ugyanaz... de: először is dokumentum, amit a hozzáértők tudnak "olvasni", egy százéves, fennmaradt filmficnyiből is fel tudják építeni a tudásuk és a személyes színházi tapasztalatuk alapján, milyen lehetett anno az élő előadás...
Számomra is csoda, hogy a netnek hála láthatom azokat az előadásokat, amelyeket személyesen nem.
Balett-, és Táncművészet • 43782015-05-11 20:42:29
Az ilyen profizmussal és kitűnő stílusban megfogalmazott szövegek nekem sosem hosszúak, bármikor szívesen olvasok ilyet :)
Balett-, és Táncművészet • 43772015-05-11 20:40:50
Ehhez még hozzátenném azt az apró, gyakorlatias, ám az én nézőtéri műélvezetemben igencsak meghatározó tényt, hogy bizonyos távolságból már nem látom a táncosok arcvonásait. CSAK a mozdulatokat tudom értékelni.
Balett-, és Táncművészet • 43692015-05-10 20:57:59
ÓÓÓ, Dévény Anna növendék vagy? Csodákat mesélnek róla! Én sajnos nem jártam nála, de valaki a családban igen, az általa képzett oktatókhoz. Igaz, ez pünkt a családnak a legkevésbé táncos tagja volt, mi több, gyógytornaként járt oda, de akkor is...
Arra gondoltam, ha valaki hozzáértő kissé átdolgozva újra kiadná Madzsar Alice könyvét... nagyon hasznos ma is... És a Mensendieck-módszer, persze, inkább torna, mint tánc, de milyen hasznos lenne az átlagemberek egészsége szempontjából (akiket néha igen dilettáns módon ugráltatnak a fitneszekben, csoda, hogy nem sérülnek le), vagy Dalcroze...
Nagyon szégyellem magam, de nem tudom, ki Ellen Tells, és a neten is csak egy képet találtam...
Amit Fenyves Márk és Pálosi István dolgozik az Orkesztika Alapítvánnyal, az pótolhatatlan. természetes, hogy ők elsősorban mesterük, Dienes Gedeon és annak édesanyja, Dienes Valéria munkásságára koncentrálnak, de erejüket meghaladóan próbálják a többi mozdulatművészeti és modern iskolát dokumentálni, életben tartani.
Kellene valami forrás, aminek a segítségével dokumentálni lehetne ezeknek az iskoláknak a tevékenységét, mielőtt az utolsó fénykép, hangfelvétel, videófelvétel is eltűnik.
Balett-, és Táncművészet • 43662015-05-10 20:18:21
Én úgy tudom, remélem, rosszul, hogy nem lehet fotót feltölteni a fórumba. Talán ha a fórum működtetői segítenek... vagy ha van ismerősöd, akinek van webtárja, onnan linkelheted. Én nagyon örülnék neki, ha ilyen szépségek és komoly szakmai dolgok megjelenhetnének itt.
Balett-, és Táncművészet • 43652015-05-10 20:07:36
Huh, ez szép fotó, köszönöm. Ami pedig a Teremtést illeti, hát az tényleg csodálatos kéz és kartartás mindkét részről. De azt ritka nagy zseni alkotta, ecsettel...
Ez a két kéztartás például melyik iskola? Én nem ismerem fel, igaz, nem vagyok jártas:

első...

második...
Balett-, és Táncművészet • 43642015-05-10 19:43:40
:) Előttem van ugyanis máig élénken a kép, ahogy meglehetősen hangosan méltatlankodva mennek kifelé... volt aki bottal... és az az Opera nézőtere volt, képileg beégett.
Balett-, és Táncművészet • 43612015-05-10 17:53:41
Ami a hozzászólásod végén szereplő In the Middle-t illeti: én repesve vártam és repültem a bemutatóra, bár úgy emlékszem, én az Operaház nézhettem meg ezt a csodálatos darabot. Emlékszem a dühödten, előadás KÖZBEN távozókra, ahogy írtad, jobbára idős bérleteseknek tűntek.
A hangos zenével viszont nekem is gondom volt. Kitűnő a hallásom, mondhatnám, hiúzfülem van. Nekem ez a hangerő konkrétan fizikai fájdalmat okozott a fülemben. Állítólag a koreográfus előírása volt, hogy ezen a hangerőn kell játszani, nem a hangosítást rontották el. Imádtam a darabot, és kocsányon lógott a szemem,úgy néztem mindent, ami a színpadon történik -- de zavart a műélvezetben, hogy közben mindkét fülemet szorosan be kellett fogni a kezemmel, így is kristálytisztán és nagy hangerővel hallottam a zenét.
Balett-, és Táncművészet • 43532015-05-09 14:59:03
Huh, nekem nem nyitotta meg a videót, errort jelzett.. de ha a fondunél először a súlyláb nyújtott, olyat már láttam. Ha nem az, akkor...
Balett-, és Táncművészet • 43522015-05-09 14:55:57
Jaj, ez nagyon jó lenne! Lehet, egykori mesternőm a Balanchine-féle labdát tanította, kissé elnyújtottabb, lapítottabb változatban... Ami a kort illeti, stimmelne! És Balanchinnál aztán végképp nincs sündisznózás, pedig nem mai koreográfus ő sem! Nagyon várom a fotókat!
Balett-, és Táncművészet • 43512015-05-09 14:55:51
Jaj, ez nagyon jó lenne! Lehet, egykori mesternőm a Balanchine-féle labdát tanította, kissé elnyújtottabb, lapítottabb változatban... Ami a kort illeti, stimmelne! És Balanchinnál aztán végképp nincs sündisznózás, pedig nem mai koreográfus ő sem! Nagyon várom a fotókat!
Balett-, és Táncművészet • 43502015-05-09 14:53:06
Igen, erről találtam egy videót a neten!
Balett-, és Táncművészet • 43492015-05-09 14:48:47
Küldöm is rögtön a privit!
Balett-, és Táncművészet • 43442015-05-09 11:54:39
Én nagyon örülnék, ha videón megnézhetném Simon István hozzászólásait -- ha talál olyan, ezen a fórumon felvetett témát, amelyre szeretne reflektálni. Meg úgy általában: szívesen értesülnék, hol, mit dolgozik most.
Balett-, és Táncművészet • 43432015-05-09 11:43:41
Kedves BOglárka, én "sündisznóztam", és nagyon várom a szakmai véleményedet, hogy mennyiben más a kéztartás a különböző klasszikus iskolákban.
A Vaganova-módszerét ismerem: két középső ujj egymáshoz zárva, hüvelykujj a tövük felé néz, esetleg érintheti is ott a tenyeret, kisujj és mutatóujj különböző mértékben eltartva. Én ennek a rontott, modoros változatára hallottam azt mondani, hogy olyan a keze, mint a sündisznó, és nagyon találónak tartottam és tartom most is. Az, hogy valaki valamelyik híres orosz műhelyben tanult, még nem garancia...
Kedves BOglárka, az első kérdésem a következő:
amikor én tanultam táncot, már gyerekkoromban (és ez elég régen volt), egy olyan mesternőtől, aki fiatal korában modernben lépett fel, de 12 év szigorúan és komoly klasszikus balettképzés után. Na, az ő kéztartása olyan volt, amiről csak álmodoztam, de sosem tudtam utánozni... alapjában a Vaganova-féle balett-kéztartás volt, de ő azt mondta, hogy nem szabad az ujjakat szétnyitni (talán csak egy kicsit), mert akkor a kéz úgy néz ki, mint a kar meghosszabbítása, és sokkal hosszabbnak látszik a kar. És amellett, hogy alig szátnyitva kellett tartani az ujjakat, nagyon lazán, könnyedén is... Gyönyörű volt nézni, ahogy ő csinálta, még bőven nyolcvan felett is. De mi csak halvány utánzatai voltunk. Ez melyik stílus, iskola lehetett. A hölgy cca 1912-körül született.
Balett-, és Táncművészet • 43332015-05-08 15:51:05
Nagyon köszönöm ezeket a CSAKUGYAN szakmai észrevételeket, és részemről bármely témakörben olvasnék ilyen minőségi hozzászólásokat a topickvan. Most sajnos éppen munkailag el vagyok havazva, de amint időm lesz, kérdeznék és, mert látom, hogy tényleg hozzáértő válaszolna.
Addig is egy rövid kérdés: mikor láthatjuk Simon Istvánt itthon színpadon?
Balett-, és Táncművészet • 43322015-05-08 15:48:08
Ezek szerint Sarkissova művésznő ennyivel jobban teljesít, és ennyivel nagyobb rá az igény?
Balett-, és Táncművészet • 43152015-05-06 22:27:40
Ezt jogilag hogy lehet?
Balett-, és Táncművészet • 43112015-05-06 21:20:35
Ami az első négy nevet illeti. cca. egy évjárat, nem? Alig hiányzott nekik a szakmai nyugdíjig... Ezt jogilag lehet,
Balett-, és Táncművészet • 42982015-05-04 00:07:32
Nem tudom, milyen szerepet töltött be a szakszervezetben, én csak azt láttam, amit a színpadon táncolt, kitűnően. A szakszervezeti tisztségviselőket már nem védi semmi törvény?
Balett-, és Táncművészet • 42952015-05-03 22:58:42
Ez most komoly???? Tényleg alkalmatlanná nyilvánították??? Nagyon nehéz elhinni
Balett-, és Táncművészet • 42932015-05-03 22:43:17
Zorbaként csodálhattuk Soltit, de jelzem, nem az Operaház balett-társulatának az igazgatója jóvoltából... Az a Zorba a Margitszigeten történt, és nem az Operaház szervezése volt. Solti -- ahogy a tánckar, zenekat és énekkar -- fantasztikus teljesítményt nyújtott.
Balett-, és Táncművészet • 42922015-05-03 22:37:11
"Egyébként voltak még remek Rothbartok. A Harangozó féle Hattyújában Solti -most rúgták ki- és Bajári is átütő alakítást nyújtott. Később Csonka Roland, és Apáti vették át a szerepet."
NEEEEE!
Ha tényleg kirúgták Solti Csabát -- akinek, ha jól számolom, néhány éve van csak a szakmai nyugdíjig -- akkor húzzon ez a vezetés a FRANCBA! Tényleg.
Solti kitűnő karaktertáncos volt ebben a társulatban -- ha szerencsésebb országban születik, akkor egy kortárs táncegyüttes sztárja lehetett volna.
Balett-, és Táncművészet • 42912015-05-03 22:33:12
"Aliya karmunkája: rafinált , vén róka, ha téged is meg tudott téveszteni. Ugyanis az a leggyengébb pontja. Ő dolgozik a legcsúnyábban a karjaival, a kézfejével.
Ugy általában is. De most különösen kijött. Érdekes, hogy vele kapcsolatban pont a karmunkáját emeled ki pozitívumként"
Az egykori szovjet képzés kéztartását csak úgy hívták szakmai berkekben: sündisznó. Merthogy az ujjak mindenfelé álltakmó, a csukló meg tőből tört kéztartás... ez ma a minta? Azt hittem, végleg kiirtják a színpadról ezt az avítas szovjet cuccot
Balett-, és Táncművészet • 42902015-05-03 22:24:30
Na neee...
Soltit nagyon hiányolom a színpadról, mert nagyon egyéni táncos, kitűnő klasszikus, de annál is kitűnőbb modern technikával... mondjuk nekem is ő az ideális Rothbart...
Balett-, és Táncművészet • 41452015-03-06 13:49:24
Intelligens és szakmailag korrekt válasz egy nagyon ostoba újságírói kérdésre. Sajnos manapság már nem érkezik ilyen válasz.
Balett-, és Táncművészet • 40872015-02-20 22:17:07
?????????
A "balettintézet" már anno főiskolai értékkel bírt, most meg már jó ideje EGYETEM. Középiskolai végzettség, 8 általános?????
Balett-, és Táncművészet • 40832015-02-19 22:45:28
Nem is vettem kekeckedésnek :) És mit jelent az, hogy "kamara"változat?
Balett-, és Táncművészet • 40812015-02-19 20:32:36
Még más is színre viheti, nincs kizárva :)
Amúgy, ha jól emlékszem, egy 1974-es koreo, negyven éves. Attól még lehet jó, sajnos nem ismerem.
Balett-, és Táncművészet • 40752015-02-17 21:21:52
"...KERÉNYI MIKLÓS DÁVID és JELLINEK GYÖRGY elbocsátása az Opera belügye, az érintett személyekre tekintettel nem adhatok érdemi információt. "
Ha magánszínház szerződtette őket, akkor az a színház belügye. De ha egy nemzeti intézmény kiemelt közpénzből, akkor a munkaadónak indokolnia kell, a nyilvánosság előtt is.
Balett-, és Táncművészet • 40742015-02-17 21:16:00
Ez tényleg érthetetlen, és a fidelio.hu "újságírója" rá sem kérdezett. AMúgy sincs nevesítve, "Fidélio szerk." a szerző, közröhejként.
Amúgy meg a "120 táncosból 71 vett részt" ... 59 kismama van a társulatban???? Annyi még S. T. szerinte sincs
"a többség állapotos, gyesen van, beteg, sérült, vagy egy éven belül csatlakozott a társulathoz (belépéskor mindenki átesik egy minősítésen) és egy éven belül nem lehet két minősítést végezni a munkajog szerint." stb.
Néhány bekezdéssel később kiderül, hogy "19 a GYED-en, GYES-en lévő kismamák, állapotosok száma)"
ezek szerint 30-an sérültek vagy egy éve kerültek oda? Egy 120 fős társulatból????
És arra hol a válasz (meg előtte a riporteri rákérdezés), hogy a jelenlegi társulat harmadát kitevő táncosok miért mind orosz területen végeztek? Nyugat-Európa meg a nagyvilág nem létezik S. T. számára?
Na persze, ahol Fidelio a szerk. a szerző, ott nyilván megrendelt píár cikkről van szó.
Balett-, és Táncművészet • 40642015-02-13 17:54:42
Nem szeretnék az általam személyesen nem ismert Szemere Katalin helyett szólni. De. Lapja, egy országos napilap kiadta neki a feladatot, vagy ő javasolta szakújságíróként a témát, mindegy, lényeg, egy országos napilap újságírójaként kereste meg egy állami pénzből fenntartott nemzeti intézmény balett-tagozatának a szakigazgatóját. Az adófizetők pénzéből eltartott vezető "családi okokra" hivatkozva nem állt mikrofon elé (TELEFONICE sem), tehát nem vállalta azt, hogy a dolgát végző újságíró belekérdezzen a szavaiba. Ezzel (és az írásbeli válaszaival) önmagáról állított ki bizonyítványt. Ebben az ügyben az újságíró egy percig nem sáros. Mert ha nem megy bele -- ahogy maga fogalmaz -- a "kérdőíves interjúba", akkor nincs, ami megjelenjen.
A közpénzből fizetett vezető megmutatta, hogyan áll a nyilvánossághoz, és még a helyén van. Ez mindent elmond a feletteseiről is.
Balett-, és Táncművészet • 40632015-02-13 17:54:29
Nem szeretnék az általam személyesen nem ismert Szemere Katalin helyett szólni. De. Lapja, egy országos napilap kiadta neki a feladatot, vagy ő javasolta szakújságíróként a témát, mindegy, lényeg, egy országos napilap újságírójaként kereste meg egy állami pénzből fenntartott nemzeti intézmény balett-tagozatának a szakigazgatóját. Az adófizetők pénzéből eltartott vezető "családi okokra" hivatkozva nem állt mikrofon elé (TELEFONICE sem), tehát nem vállalta azt, hogy a dolgát végző újságíró belekérdezzen a szavaiba. Ezzel (és az írásbeli válaszaival) önmagáról állított ki bizonyítványt. Ebben az ügyben az újságíró egy percig nem sáros. Mert ha nem megy bele -- ahogy maga fogalmaz -- a "kérdőíves interjúba", akkor nincs, ami megjelenjen.
A közpénzből fizetett vezető megmutatta, hogyan áll a nyilvánossághoz, és még a helyén van. Ez mindent elmond a feletteseiről is.
Balett-, és Táncművészet • 40592015-02-13 16:06:14
Ja, és olyat sem láttam eddig, hogy egy nemzeti intézmény szakmai igazgatója "családi okokra" hivatkozva írásban válaszoljon egy országos napilapnak, és ne álljon egy rögzített telefoninterjú elébe... de hát ha a felettesei szerint ez tűrhető...
Balett-, és Táncművészet • 40582015-02-13 16:02:43
Nem értem, hogy jön egy magánlap által alkalmazott újságíró vélt vagy valós szakmai kvalitása ahhoz, hogy egy közpénzből fenntartott nemzeti intézmény szakmai vezetője ilyen dolgokat ír: "Nem
tisztem minősíteni az operaház
örökös tagját, de azt hiszem, ez
a rang megköveteli, hogy ő se
minősítse annak az
intézménynek a jelenlegi
szakmai vezetését, amely
életjáradékot folyósít neki –
pláne ne állítson valótlant."
Ha Keveházi "életjáradékot kap", akkor nyilván azért, mert kiérdemelte, és nem azért, hogy ne mondhassa el, amit gondol.
Az én újságírói kérdésem: ha Kerényi M. D. és Jelinek Gy. kirúgása belügy... ok. Ha vállalkozói szerződéssel voltak, és olyannal, amellyel bármikor el lehet bocsájtani őket. De miért is abban voltak, és nem közalkalmazottként egy nemzeti intézményben? (Ha közalkalmazottként, akkor ugyanis némi indoklás, fegyelmi, stb. kell.) Netán SOlymosi T. is vállalkozóiban nyomja egy nemzeti intézmény szakmai igazgatójaként? Miért? És ha mégsem, akkor a többiek miért? Szóval: hogy is van ez?
Balett-, és Táncművészet • 40282015-02-07 19:44:51
Kissé tanácstalan vagyok. Mert van egyrészt ez a "vizsga", a táncosok számára, amiről a sajtóból értesültem. Másrészt több táncost régen nem látok színpadon, és nem tudom miért, vizsgától függetlenül. Azonkívül ha van valaki, aki azt vallja, hogy a tánc nemzetközi, az én vagyok. Tehát nem önmagában a "külföldi" táncosok szerződtetésével van gondom. Hanem azzal, hogy csakugyan annyival jobbak-e a hazaiaknál, hogy tétlenségre, kényszerpályára kényszerüljenek táncosok az Operaházban miattuk?
Az Operaház alkalmazottai általában közalkalmazottak. Ha a szabály előírja, hogy kell az ún. "minősítő", lehet akár formalitás is. Minden azon múlik, hogyan hajtják végre a gyakorlatban. Mint ahogy már a "minősítő" előtt tűntek el táncosok a színpadról, vagy ritkultak a fellépéseik.
Jó lenne pontos infókkal rendelkezni.
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Belvárosi Főplébánia Templom

"Belvárosi orgonakoncertek"

17:00 : Budapest
MűPa, Üvegterem

Borbényi Dániel (gitár), Hegyi Zoltán (bőgő), Kárpáti Benedek (dob)
"Hangulatkoncert"

18:00 : Budapest
Stefánia Palota

Budapest Helyőrség Zenekar fúvószene koncertje

18:30 : Budapest
Jézus Szíve Jezsuita templom

Jótékonysági gálakoncert az orgona felújításának javára

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Accord Quartet:
Mező Péter, Veér Csongor (hegedű), Kondor Péter (brácsa), Ölveti Mátyás (cselló)
KODÁLY: 1. vonósnégyes, Op.2
KODÁLY: Szerenád, Op.12
KODÁLY: 2. vonósnégyes, Op.10

19:00 : Budapest
Budapest Kongresszusi Központ

"Moszkva Napok Budapesten" - Opera Show

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

English Chamber Orchestra
Vezényel és hegedűn közreműködik: Julian Rachlin
BEETHOVEN: Coriolan – nyitány, Op.62
BEETHOVEN: D-dúr hegedűverseny, Op.61
BEETHOVEN: 7. (A-dúr) szimfónia, Op.92
A mai nap
történt:
1928 • A Bolero bemutatója (Párizs)
született:
1458 • Jacob Obrecht, zeneszerző († 1505)
1710 • Wilhelm Friedemann Bach, zeneszerző († 1784)
1901 • Joaquin Rodrigo, zeneszerző († 1999)
1913 • Benjamin Britten, zeneszerző († 1976)
1951 • Kent Nagano, karmester
1962 • Sumi Jo, énekes
elhunyt:
2007 • Maurice Béjart, koreográfus (sz. 1927)