vissza a cimoldalra
2019-12-09
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11455)
A csapos közbeszól (95)

Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2978)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62003)
Kolonits Klára (1147)
Opernglas, avagy operai távcső... (20364)
Franz Schmidt (3472)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1819)
Társművészetek (1519)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4623)
Cziffra György (110)
Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (118)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3530)
Lisztről emelkedetten (980)
Verdi-felvételek (552)
Élő közvetítések (8271)
Palcsó Sándor (274)
Pitti Katalin (828)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: mandarina
Leírás:
Honlap:
   


mandarina (890 hozzászólás)
 
Balett-, és Táncművészet • 59372019-11-14 16:41:59

Ez így van. Csakhogy Apáti Bence mindmáig táncosnak érzi magát, és ezt politikai töltetű írásaiban is fel szokta emlegetni. Talán le kellene erről szoknia, és akkor mi sem emlegetnénk fel a politikai irományait táncblogokon...



 


Balett-, és Táncművészet • 59362019-11-14 16:38:03

Természetesen amíg Apáti a hivatalos fész-oldalán tartózkodik attól, hogy politikailag bárkit is minőtsen, és megmarad az Operett balettigazgatói posztján az őt illető terület minősítésétől, addig ezt a kérését méltányolni illik. Eme határokat ő maga lépi át, úgyhogy nem értem, mi a gond, ha erre ezen a fórumon bárkin reagál...


Balett-, és Táncművészet • 59252019-11-06 09:27:51

Igen, a Günther Pick-féle Carmina buranáról van szó, amelyet itthon is nagyon sokszor előadott az együttes, majd később fel is újította, ekkor eljött a koreográfus is Magyarországra.


Balett-, és Táncművészet • 58622019-08-01 13:48:56

Én értem az ironikus kérdésedet.



Amúgy, ha szakmailag komolyan vesszük, akkor olyan értelemben pl. mint a Holland Nemzeti Táncszínház, három tagozattal (klasszikus, modern/kortárs, néptánc) még mindig nem létezik Magyarországon, ahol egy olyan nyelvet beszélnek, amelyet max. 15 millión beszélnek a világon. A tánc nyelve pedig nemzetközi, hatalmas kulturális vonzerőt képviselnek az idelátogató külföldieknek egy-egy előadás.



Klasszkikus balett csak a MÁO balettkarában van, amelyet hiába hívnak ugyan Magyar Nemzeti Balettnek, mégiscsak a MÁO balettkara jogi helyzetét illetően.



A Várban sem volt táncelőadásra tökéletes hely, de NEM AZÉRT került el onnan a Nemzeti Táncszínház, hanem azért, mert másra kellett a hely. A Millenárist nagy csindradattával adták át, mint a magyar táncszakma új helyszínét... holott már előtte is voltak ott előadások, a színpadon és a nézőtéren jelentős változás nem történt, az előteret kipofozták. Tudja valaki pl., hogy van-e ott próbaterem a hozzá való öltözőkkel, zuhanyozókkal stb.?



A legújabb hírek szerint a Nemzeti Táncegyüttesnek (az ex HOnvédnak) létesítenek "állandó játszóhelyet" egy honvédségi területen, ahol az irodák meg a próbatermek eddig is voltak.


Balett-, és Táncművészet • 58582019-07-30 07:41:09

"Ha ugyanis egy tudósítást az OrbánVárrezidencia címkékkel indítanak, már biztos, hogy szakmai hitelessége (pl. elfogulatlansága) megkérdőjelezhető: aki a táncélet sorsáról szeretne hiteles hírt, már végig sem fogja olvasni."



Azt állítja tehát, hogy a Nemzeti Táncszínháznak nem azért kellett elköltöznie a Várból, mert Orbán odaköltöztette a rezidenciáját? És aki ezt mondja, az nem elfogulatlan? Ezért aztán el sem olvassa az információkat. Kérdés persze, hogy akkor honnan szerez maga szerint "hiteles információkat" például a Nemzeti Táncszínházról?


Balett-, és Táncművészet • 58572019-07-30 07:35:02

Érdekes, másokat vádol személyeskedéssel egy olyan posztban, amelyben éppen maga személyeskedik:



"Ki mondta magának, hogy ezen a fórumon szakmailag kell érvelni? Nyilván senki sem, mert maga még sohasem hozott össze itt egyetlen szakmai hozzászólást, még egy mondatot sem. A linkelés, a hőbörgés, uszítás, a személyeskedés, közhelyek pufogtatása nem az."



Nem tudom, mitől ilyen dühös és támadó, de végül is a maga dolga dolga, csak azért mielőtt egy emberre támad, inkább próbáljon lehiggadni, mert ez a fórum a táncról szól, nem a maga indulatairól.



A linkelés, vagyis az, hogy valaki belinkel ide egy tánccal kapcsolatos cikket, mióta gond? Ki hőbörgött, ki uszított, ki SZEMÉLYESKEDETT? 



p. s.: Azóta sem tudott felhozni egyetlen érvet sem, mi a probléma szakmailag a 24.hu írásával. Azon kívül, hogy maga nem szereti.

 


Balett-, és Táncművészet • 58502019-07-29 10:57:25

A Magyar Narancs híre téves. A Nemzeti Táncszínház kap egyszeri juttatásként cca. 10 havi bérleti díjat, amelyet kifizethet a Millenárisnak. Kérdés, ez meddig elég, hiszen ugya visszafelé, tavasz óta is kell fizetni. A Magyar Nemzeti Táncegyüttesnek pedig elkezdenek építeni egy állandó játszóhelyet a Kerepesi út 29-ben. Egy csöppet zavaros az egész....



https://magyarnarancs.hu/kultura/tovabb-koltoztetne-a-nemzeti-tancszinhazat-a-kormany-121772?fbclid=IwAR3dSIfDByAB-802tuOMCCYvPTYi5RDXauMioPrv53rwpddg-evWhWmqRYE


Balett-, és Táncművészet • 58492019-07-29 10:48:50

"Tudja, hogy ez a topic nem a bulvárlapok szakmai minősítésének helye"? Kérdezi épp maga, aki nehány kommenttel korábban ezt írta:



"Nevek és tények maradtak ki a torzító-lázító cikkből." "Csak nem Román Sándorról van szó, aki a napokban a kormányellenes ATV-nek nyilatkozott névvel, arccal nyilatkozott az üggyel kapcsolatban, mindenre elszántan? Tehát ő rendelte meg ezt a cikket?"



Á, nem minősít, á nem (amellett, hogy Román Sándor-ügyben totál tájékozatlan), á nem... :) Szerintem előbb magát olvassa vissza, magával tisztázza, mielőtt okít másokat.


Balett-, és Táncművészet • 58482019-07-29 10:41:48

Értem, magyarán nincsenek szakmai érvei, ennyi :)



Maga tarthatja a 24.hu-t bulvárlapnak, a belinkelt cikk szerzőjét, Spirk Józsefet pedig bulvárújságírónak -- de az a helyzet, hogy 1) a cikk egyetlen szavát sem tudja SZAKMAILAG cáfolni. 2) a 24.hu-t és Spirk Józsefet ezerszer többen olvasták/olvassák, mint a maga írásait a Momuson 3) maga sem tudja, mi van a Nemzeti Táncszínházzal, de attól még nem kell lebulvározni azokat, akik próbálnak utánajárni, feszegetni 4) visszautalva az 1) pontra: egy morzsa szakmai érve nincs.



További szép napot!


Balett-, és Táncművészet • 58452019-07-26 17:10:05

Az persze még mindig nem derült ki, hogy tételesn cáfolta volna az maga által bulvárnak minősített site-ot, amit belinkeltem. Valami szakmai érve van? Úgy tűnik, nincs...


Balett-, és Táncművészet • 58442019-07-26 17:10:01

Az persze még mindig nem derült ki, hogy tételesn cáfolta volna az maga által bulvárnak minősített site-ot, amit belinkeltem. Valami szakmai érve van? Úgy tűnik, nincs...


Balett-, és Táncművészet • 58432019-07-26 17:06:37

Úgy látszik, ezen a fórumon ez senkit nem izgat, valószínűleg itt csak a MÁO balettkara a téma, ha egyáltalán, mert én azon kívül nem láttam tánccal, balettel kapcsolatos hozzászólást.


Balett-, és Táncművészet • 58422019-07-26 17:04:48

https://www.facebook.com/notes/t%C3%A1ncm%C5%B1v%C3%A9szet/sikeres-k%C3%BClf%C3%B6ldi-karrierek-darai-tam%C3%A1s-a-dresden-frankfurt-dance-company-t%C3%A1ncm%C5%B1v/2524404277590938/


Balett-, és Táncművészet • 58382019-07-16 09:09:44

Maga írta: "Amikor a Nemzeti Táncszínház kiköltözött a Várszínházból, Novák Ferenc örömtől ujjongva vallotta meg, hogy ő volt az, aki éveken át teljes mellszélességgel küzdött azért (valamilyen agresszív állatéhoz hasonlítva a harcát), hogy a Táncszínház elhagyhassa a Várszínházat, ahol a nézőtéren hátrafelé haladva takarásban van a színpad felső része," 



Én éppen most olvasok egy interjút Novák Ferenccel, és semmi újjongást nem tapasztalok: 



https://168ora.hu/kultura/novak-ferenc-tanc-interju-nemzeti-tancszinhaz-171159?fbclid=IwAR1dsoEGtgPrbwDTENTyh9h3Xhz_AKaaJTUMLG0EywdIZlR2Q2YWFC6n5v0



 


Balett-, és Táncművészet • 58292019-07-12 16:55:53

IVA! Szerény tudomásom szerint nincs szabályozva, hány hozzászólással lehet kommentelni.



Ha mégis,és vétettem a fórum szabályai ellen, akkor elnézést kérek a fórumtól.



Amúgy továbbra is állítom: lényegi szakmai hozzászólása nem volt a témához.



Azt hitte, Román Sándor a Nemzeti Táncszínház, aztán ezt visszavonta, mondván, "téves információhoz jutott". Semmi olyan információt nem tud belinkelni, ami félrevezette volna. Maga volt tájékozatlan, ennyi.


Balett-, és Táncművészet • 58272019-07-07 18:57:36

"A Román Sándorra vonatkozó bekezdésemet téves információból fűztem hozzá, visszavonom. "



Milyen téves információk? Vagy manapság így hívják a tájékozatlanságot? SOHA SEHOL SENKI nem állította, hogy a Román Sándor a Nemzeti Táncszínház, tehát sehol egy téves információ. Csak a nagy tudatlanság. Maradjon a MÁO Balettkaránál, azt ismeri, mást nem.


Balett-, és Táncművészet • 58262019-07-07 18:55:00

"Amikor a Nemzeti Táncszínház kiköltözött a Várszínházból, Novák Ferenc örömtől ujjongva vallotta meg, hogy ő volt az, aki éveken át teljes mellszélességgel küzdött azért (valamilyen agresszív állatéhoz hasonlítva a harcát), hogy a Táncszínház elhagyhassa a Várszínházat, ahol a nézőtéren hátrafelé haladva takarásban van a színpad felső része," 



Csakhogy a cikk nem erről szól. Hanem arról, hogy néhány hónappal ezelőtt nagy csinradattával átadták a Nemzeti Táncszínház épületét, erre kiderül,hogy az adófizetők pénzéből épült székhelyet a szintén állami tulajdonban levő cég olyan horribilis összegért béreltetené a NEMZETI táncszínházzal, amit az nem tud kifizetni. Minimális szövegértelmezési képesség kell mindezek megértéséhez.



 


Balett-, és Táncművészet • 58252019-07-07 18:49:29

Látszik, hogy semmit nem tud a Nemzeti Táncszínházról, annak történetéről stb. Ez amúgy nem baj. De akkor ne minősítsen cikkeket, plíz. Maradjon meg a MÁO Balettkarának az előadásainál, hiszen azokat látogatja, arról van tapasztalata. A magyar táncművészet ezen kívül eső 90 százalékát nem ismeri, ez sem baj. De ne ítélkezzen.


Balett-, és Táncművészet • 58242019-07-07 18:47:03

Aha... a 24.hu meg a hozzászóló a hibás, ha valaki keveri Román Sándor társulatát a Nemzeti Táncszínházzal -- már bocsi. Ha nem tájékozott valaki egy ügyben, járjon utána.


Balett-, és Táncművészet • 58232019-07-07 18:45:38

Hát, pontosan, Nem is értem, hogyan keverik egyesek a szezont a fazonnal, Román Sándort a Nemzeti Táncszínházzal.


Balett-, és Táncművészet • 58192019-07-05 09:57:27

https://24.hu/belfold/2019/07/04/millenaris-nemzeti-tancszinhaz/?fbclid=IwAR0THWXB8rm0wIQbLFLft88NMz_Ab--5OA08ckPcbDTy6F7LpkTMoENqZ2c


Balett-, és Táncművészet • 55312018-07-21 07:03:34

Lőcsei Jenő face-bejegyzése Billy Elliot-ügyben:



giugno alle ore 14:00





Billy Elliot



A Billy Elliot története nagyon közel áll hozzám, mert 1966-ban magam is egy bányatelepről, Királdról kerültem az Állami Balett Intézetbe. Már csak... ezért is személyesen megszólítva érzem magam ha a darabbal kapcsolatos eseményekről olvasok.

N. Tahó Zsófiát el kell rettentsem: nem vert el az apám és az édesanyám sem, nem akarták ,hogy bokszoló vagy focista legyek, sőt a királdi bányász kulturház balett tanfolyamára rajtuk kívül még legalább tíz- tizenöt bányász házaspár küldte el a gyerekeit. A közeli Ózdon kohász házaspárok tucatjai tették ezt a gyerekeikkel és közülük is számosan kerültek a Balett Intézetbe és lettek a táncművészet jeles képviselői. Persze mire is számíthatna az ember, ha a szocializmusban eltorzult lelkületű emberekről beszélünk.

Nyugalom! Ma már ilyen veszély nem fenyeget, az akkori többezer felvételizővel szemben most alig akad évente néhány aki ilyen megvetendő álmot dédelgetne magában. Biztos vagyok benne hogy a demográfiai válság leküzdésének szándéka vezérli a szülőket amikor megóvják kölykeiket ettől a fertőtől.

Félreértés ne essék! Én a nyolcvanas évek elején, amikor Bécsben dolgoztam, rendszeresen szamizdatot csempésztem haza a kocsim kárpitja mögé dugva. A rendszerváltás után 29 évvel talán egyszer ezt is leírhatom, szerénytelenség nélkül.

Az életemből ötvennégy évet abban a tévhitben éltem le, hogy a balett a táncművészet egyik ága, avagy egy tánctechnika, amelyet használva magasrendű művészeti alkotások hozhatók létre. A balettművész pedig az a művész aki ezen a nyelven magas szinten „beszélni„ képes.

Most végre fel lettem világosítva: „ aki balettozik az nyilván meleg” a balett pedig „penetráns és féktelen melegpropaganda”.

Nem vagyok meleg, de erre nem vagyok büszke. Ha azonban most ennek van itt az ideje, akkor büszkén beállok a melegek közé, ahogy igény szerint akár azt is vállalom hogy civil buzi cigány és zsidó vagyok. Tessék választani. Bízom a fiaimban,hogy ezt meg fogják bocsájtani nekem.

Ha csak ürügy az előadások elhagyására az Ókovács Szilveszter által emlegetett „visszaesett érdeklődés”,akkor elég nagy baj van. Ha viszont egy szennylap, egy ócska cikkel, néhány nap alatt ilyen hatást képes kiváltani, akkor az már talán a tragédia előszele.

A legnagyobb csalódás,hogy a „szakma” ezt is csendben lenyeli, mint gyöngytyúk. No komment.Pedig vannak írástudók, vannak szervezetek, valaki tán kikérhetné magának. A cikket, minimum. Ne bagatelizáljuk a lapot kérem.

Nem kell lájkolni.




Balett-, és Táncművészet • 55302018-07-20 20:33:11

Van ennek bármi köze a baletthez vagy táncművészethez?


Balett-, és Táncművészet • 55292018-07-20 20:32:51

Van ennek bármi köze a baletthez vagy táncművészethez?


Balett-, és Táncművészet • 54702018-02-02 20:53:16

Amúgy a "cikk" egy nyelvhelyességi hibáktól hemzsegő reklám, amiért közpénzből fizetett a MÁO a site-nak.


Balett-, és Táncművészet • 54692018-02-02 20:50:28

Nekem a bicska nem ettől nyílt ki, hanem a link miatt, amelyen megjelent.



A linkről köztudott, hogy a MÁO, vagy annak a balettkarának a FIZETETT linkjek, fizetett vagy lefizetett szerzőkkel, ergo: semmi szakmai köze a szakmához.



Én személy szerint sajnálom a meginterjúvolt fiatalt, aki talán nyelvi problémák miatt sem érti, micsoda blama környezetbe került


Momus társalgó • 61572017-11-05 15:50:03

Munkaszüneti napon, ma lemondott KMG, és nyugdíjazását kérte. Lehet, hogy perelni is fog később, azt tényleg nem tudom.


Momus társalgó • 61462017-11-05 09:44:49

Vágó István facebook oldala, a második poszt egy hangfelvétel, nagyon érdekes.



https://www.facebook.com/VagoIstvan?hc_ref=ARTwgnF35hlSH8rOoO8ZeoJwMOl3LyBmqX5OnEE7ttDlt1N0ZHLXFxNtp_Y2KRTDPAM&pnref=story


Momus társalgó • 61332017-11-04 18:13:53

Egyikünk sem vitte be a politikát ebbe, legalábbis ezen fórumon.



Blogok és bloggerek véleménye is vélemény, és ha valaki úgy érzi, hogy nem igaz, ami benne áll, miért nem ott fejti ki a véleményét, ahol olvasta? Vagy miért nem a teljes nyilvánosság előtt (MTI pl.), hozzátéve, hogy az általa nehezményezet mondatok szerzőjét perelni fogja? Ehelyett felhívja Bayert, és csak Bayer blogján kommunikál az ügyről. Engem tényleg érdekel, miért dönt valaki így.



 


Momus társalgó • 61312017-11-04 17:22:42

Tényleg, Kerényi feljelentette azt, aki írta róla azt, amit? Tudtommal nem. És miért nem? (Anyagi oka biztos nincs, az Operett is szerződésben áll drága ügyvédekkel.) És arra talál valaki valami épkézláb magyarázatot, hogy Kerényi miért Bayerhez fordult? Miért csak neki engedte meg, hogy a közleményét kitegye a blogjára? És hogyan viszonyul mindehhez a színházfenntartó?


Momus társalgó • 61302017-11-04 17:22:40

Tényleg, Kerényi feljelentette azt, aki írta róla azt, amit? Tudtommal nem. És miért nem? (Anyagi oka biztos nincs, az Operett is szerződésben áll drága ügyvédekkel.) És arra talál valaki valami épkézláb magyarázatot, hogy Kerényi miért Bayerhez fordult? Miért csak neki engedte meg, hogy a közleményét kitegye a blogjára? És hogyan viszonyul mindehhez a színházfenntartó?


Balett-, és Táncművészet • 53832017-06-28 10:07:50
Én láttam, de nem vagyok kritikus :)
Balett-, és Táncművészet • 52642017-01-08 19:22:14
A műkorcsolyázás egy sport,amelynek megvannaka szabályai, amelyek szerint pontoznak.
Spéci én nagyon nem kedvelem az orosz sztárokat,akik a Mariinszkij színház stílusában adják elő magukat a jégen. Az egy másik történet. Plusenko a klasszikus orosz gicc mintapéldánya
Balett-, és Táncművészet • 52552016-12-16 23:17:50
Sajnálom, hogy ennyire félreértelmezte, amit írtam.
Természetesen nem óhajtottam önt megzavarni számos teendőiben és adventi készülődésében. Csak mivel láttam, hogy naponta hozzászól a momus egyéb topicjaihoz, reménylettem, hogy a BAlettes topicban tett megjegyzéseit is kifejti.
Balett-, és Táncművészet • 52512016-12-10 21:04:52
Sajnálom, ha "tetemrehívásnak" érezted. (A kifejezést tőled idéztem, nyilván belőled jött az érzés.) Nekem nem tisztem megítélni H. K. írását. Te állítottad, hogy csak morzsányi igazdágokat tartalmat. Én csupán arra vagyok kíváncsi, mik azok a morzsák. Erre nem jött válasz. De értem, számos dolgod akad, csak úgy, érdemi elemzés nélkül hajtottál egy táncszakírót szabira, és nem jelezted, miben tévedett. De nem is kell jelezned, hiszen egy fórumon mindenki szabadon elmondhatja a a magáét. Őt minősíti :)
Balett-, és Táncművészet • 52482016-12-09 23:02:19
Azóta is türelmesen várjuk a részletes véleményét.
Balett-, és Táncművészet • 52422016-12-04 19:03:08
Nagyon várjuk már napok óta a választ!
MÉgiscsak el tetszett küldeni hosszú eltávra egy újságírót egy hete, és azóta sem tetszett szakmailag megindokolni,hogy miért!
Balett-, és Táncművészet • 52362016-11-29 12:32:45
MI nem igaz benne?
Balett-, és Táncművészet • 52352016-11-29 12:32:24
NAgyon jó, pontos és részletes elemzés.
Balett-, és Táncművészet • 51982016-10-29 15:02:28
Bocsi, nem közszereplő. AZ jogilag más kategória.
Balett-, és Táncművészet • 51972016-10-29 15:00:25
Kedves Bence, anno, amikor én, vén csotrogány kamaszlány voltam, a kamaszlányoknak szánt kiadványokban a sztár női szereplő Lakatos Gabriella volt! És számunkra érthető volt, hogy miért! Olyanok akartunk lenni, mint ő, és az ő mestersége mögött hatalmas erőfeszítés és munka állt. Most meg kik a női "celebek"?
Ha ezt megérti megérti azt is, miért idegenkednek sokan a valóságsóktól.
De ez nem a művészek, hibája, gondja, feladata stb.
Balett-, és Táncművészet • 51962016-10-29 14:55:42
"Remélem Leablanch Gerit és Felméry Lilit is egyre több helyre fogjàk hívni."
És miért csak őket?
Kedves Bence,
én elég vén csotrogány vagyok ahhoz, hogy emlékezzek, hogy anno a balettmvészek médiasztárok voltak, mármint az akkor létező médiában.
Igaz, akkor még volt olyan, hogy kulturális sajtó.
A balettművészek abban szepeltek sztárként, nem valóságshow-kban.
És az nem a művészek hibája, hogy anno az országos lefedettségű, nagy példányszámű Film-Színház-Muzsika pl. másként próbálta népszerűsíteni a műfajt, mint a mai kertévés sók.
Balett-, és Táncművészet • 51952016-10-29 14:47:11
Igen, a Kút c. film a filmlistámon szerepel, amint tehetem, megnézem. (Annál is inkább, mert Gigor Attila A nyomozó c. filmmel nagyon a szívembe lopta magát anno.)
Ismétlem: én nem a balettműszi, illetve színészi megjelenésjez szóltam, hozzá, hanem egy belinkelet interjú szövegéhez, mely interjú sajna elég a bulvérban kutakodott...
Balett-, és Táncművészet • 51892016-10-29 11:48:37
Apáti Bence személyes vállalását én sem vitatnám, ez az ő magánügye.
Ami viszont ebből az interjúból a tánccal kapcsolatban átjön, annak sok aspektusa elszomorít, és ez nyilván az újságíró tájékozatlansága.
Nem értem ezt a szembeállítást a közvélemény szerint állítólag nőiesnek tartott férfi balettáncosok és a box meg a tetoválás között.
Ha valaki egy csöppet is ért a tánchoz, tudja, hogy embertelenül kemény munka. Mindkét nemnek. És egy férfi balettáncos gyönyörű, kőkemény és szálkás, de hajlékony izomzattal rendelkezik. Sokkal erősebbel, mint egy felfújt testépítő.
És ha a cikk netán a szexuális beállítottságra céloz, na ott is kárrtékony és félrevezető az írás.
Igen, tény, vannak, akik a saját nemükhöz vonzódnak. De ugyanolyan testi erő és felépítés jellemzi őket a színpadon, mint azokat, akik nem.
Mint ahogy vannak a focisták, teniszezők, sőt, a boxolók között is, akik a saját nemükhöz vonzódnak.
Úgyhogy én ezt az újságírói beállítást, hogy balett-táncos, de boxol és tetkós, ergó macsó... nagyon primitívnek és ártalmasnak tartom.
Balett-, és Táncművészet • 51882016-10-29 11:37:22
Szerintem a celeb az celeb, nem közszereplő. Közszereplő például a megválasztott politikus.
A közszereplővel szemben más az elvárás, mint egy celebbel szemben.
A celebnek az a dolga, hogy hozza annak a lapnak, műsornak, site-nak az olvasót, nézőt, kattintást, amiért fizetik. (Nyilván nem ingyen celeb. Kölcsönös megállapodás. fizetek a bohóckodásért, te meg hozod nekem a közönséget.)
Apáti Bencét mint celebet nem tuidom megítélni, mert nem láttam ebben a szerepben.
Személyétől elvonatkoztatva: szerintem fontos kérdés, hogy egy táncos más területen való szepeplése mennyiben segít hozzá a tánc népszerűsítéséhez. Ha megnézzük, Barisnyikov milyeb filmekben játszott... sztem nem valóságshow-ban
Balett-, és Táncművészet • 51872016-10-29 11:32:05
A szerkesztőséget azért nem menteném, mert pl. attól, hogy nem láttak személyesen egy darabot, attól még tudniuk kell a helyét a színház- vagy tánctörténetben.
Balett-, és Táncművészet • 51782016-10-28 13:13:37
Hogy az Operaház magántáncosa milyen kereskedelni televíziós gagyisókban lép fel,az a magánügye. Magam részéről örülnék, ha a celebszereplés nem keveredne az interjúban a balettművészettel mint olyannal. Az IVA által beidézett tárgyi tévedések, melyeket a riporter meg a szerkesztő sem javított, nagyon elszomorítóak.
Balett-, és Táncművészet • 51672016-09-05 22:21:35
Sajnos senkit nem érdekel, hogy az Operaház éppen regnáló balettigazgatója miként húz hasznot abból, hogy a "Balettintézet" név ebben az országban mihez tapad az emberek emlékezetében, már ha tapad. Az egész egy akkora szégyen, ami a világ boldogabb felén nem fordulhatna elő. Ha az Operaház balettegyüttese fizetés, heti három alkalmas üzleti vállakozást indít, és ehhez eloroz egy régi, jól csengő nevet, és ezt a lopást büntetlenül megteheti... no comment. AZ egész rizsa a főiskolán végzett meg a külföldi táncosok alkalmazásáról arcpirító. A közönésgnek a legjobb jár, mindegy, milyen nációjú a táncos, ez igaz. Csakhogy a szerződtetett külföldi "sztárok" tudásban elmaradnai a főiskola végzettjeitől, ez itt a nagy gond.
Balett-, és Táncművészet • 51312016-05-03 09:26:53
jobban=jobbak
Balett-, és Táncművészet • 51302016-05-03 09:26:15
Amúgy a darab Shakespeare (angol), aki úgy talált ki egy olasz történetet, hogy talán nem is járt Olaszországban. A koreográfus meg magyar, akire, a saját bevallása szerint, rendkívül hatott Zeffirelli filmje.
Ergo: bármilyen nemzetiségű táncos remekül eltáncolhat bármilyen szerepet ebben a multikulti darabban, HA MEGVAN HOZZÁ A TUDÁSA ÉS AZ EGYÉNISÉGE...
Ha nincs, akkor viszont jogos a kérdés: minek kell ideszerződtetni, amikor jobban akadnak helyben?
Balett-, és Táncművészet • 51292016-05-03 09:21:30
Kozmér Alexandra eltáncolta volna, de nem engedték?
Amúgy sztem külföldi is el tudja remekül táncolni a Seregi-szerepeket, ha olyan alkat.
Csakhogy aki eddig is hidegen, szenvtelen arccal táncolt, arról nehezen tudom elképzelni, hogy jó Makrancos. Akár külföldi, akár magyar.
Balett-, és Táncművészet • 51212016-04-29 23:24:45
"két földreülős eleséssel"???
Huh, azért ez nem semmi. Ilyet én még vizsgaelőadáson sem fogtam ki, igaz, régen voltam ilyenen. Láttam olyat, hogy a fiú nem jól kapta el a lányt, aztán úgy húzta vissza, de földreülés még ott sem volt.
Balett-, és Táncművészet • 50742016-04-04 20:39:44
Nem általában a "távol-keletiekről" van szó. A Győri Balettben pl., amely többségében itthon végzett táncosokból áll, van "távol-keleti", egy fantasztikus táncos japán fiú, és van olasz, orosz stb. A tánc tényleg nemzetközi. Csak ismételni tudom, és egyébként is Boglárka nálam sokkal szakmaiabban és pontosabban megírta: nem a "külföldi" táncosok ellen tiltakozunk. "CSupán" az ellen, hogy szakmailag indokolatlanul a volt szovjet blokkból szerződtet a mostani balettigazgató táncosokat, függetlenül a színvonaltól.
Balett-, és Táncművészet • 50722016-04-04 20:28:37
A tánc nemzetközi. Szerencsére. De: abban az országban, ahol világszerte elismerten jó a klasszikus balett képzés (Magyarország), nem az itt végzetteket felvenni, hanem helyettük NEM JOBBAKAT hozni, jobbára a volt szovjet blokkból... én ebben nem látom a színvonalat.
Ha mondjuk a HNB úgy gondolja, hogy végre (bár talán már túl későn) a modernet is egyerangúként emeli be a repertoárba, és ezért olyan országokból, társulatokból hoz modern képzettséggel, gyakorlattal táncosokat, amelyekben erős ez a hagyomány (USA, Németország, Svédország stb.)... de nem ez történik. Ilyen társulatokból nem hívnak táncosokat. Jobbára a volt szovjet blokkból jönnek, klasszikus képzéssel, nem világhírűek, és nem jobbak, mint a MTF-en végzettek.
Cilike, nem értem, te énekkarokról beszélsz, ez meg egy tánctopik.
Balett-, és Táncművészet • 50702016-04-04 20:20:49
A floodolás nem dicséret vagy szidás, nem esztétikai kategória, hanem az információk, szövegek olyan rendszerezetlen ömlesztése, amely egy adott fórum topikolóit zavarja.
Azzal teljesen egyetértek, hogy Simon-Hatala Boglárka hozzászólásai számomra is sokkal informatívak, hasznosabbak.
Pontosan ez a különbség a jól fogalmazó, össszegző, érvelő szakember (Boglárka) és a dézsával beöntött, ámde szövegkörnyezetben el nem helyezett adatok, azaz a floodolás között.
Balett-, és Táncművészet • 50662016-04-04 18:11:23
Kérem a fórumtársakat, segítsenek. Ledpeer keményen floodol ebben a topikban, bemásol egymás után mindenféle magyarázat nélkül különböző szereposztásokat. Hol szólhatok a fórum kezelőinek, hogy távolítsák el a floodolást?
Balett-, és Táncművészet • 50412016-03-24 19:15:20
Ha a saját pénzéből alapította, az más kérdés, azzal azt csinál, amit akar. Bár akkor sem szép az Operaházban átadni, ahol most ő az államilag megbízott balettigazgató.
Balett-, és Táncművészet • 50202016-03-03 00:00:10
Preljocaj-társulatot látta valaki?
Balett-, és Táncművészet • 50122016-02-11 18:44:49
Nagyon szép gondolat, én sajnos nem tudtam volna így megfogalmazni. Igen, ez a mesei szimbólumrendszer élteti tovább a darabokat. És hogy az adott korban hogyan szól, attól is függ, hogy az adott kor feldolgozói (balettigazgató, díszlet, táncosok, jelmez, új koreográfus) hogyan tudják éreztetni a nézővel, hogy ez az ő történetük...
Balett-, és Táncművészet • 49142016-01-15 22:29:40
Gikovszki Sznezsana már Capuletné? Huh... hamar elhasználja a táncosait ez az igazgatóság. Miközben a "nagy öregeket" meg egyszerűen kirúgja, nehogy már eltáncolják a szülőket a Rómeo és Júliában.
Van, akinek bejön a nem túl fiatal Tanikpajeva (miért nem Capuletnét táncolja) spilás előadása, de azért Volf Katira, HÁgai Katalinra, popva Aleszjára nem emlékezni ezekben a szerepekben...? Hm... És akkor még nem is említettem, hány szereposztásban láttam eddig a darabot, micsoda csodálatos Thybaltokkal, Mercutiókkal stb. stb
Balett-, és Táncművészet • 48812015-12-20 00:09:20
Sima reklámcikk, ennyi.
Egyre kevesebben vannak, akik a szakközönségnek tudnak érdemben írni, és azok is egyre kevesebben vannak, akik a nem szakközönség olvasót, esetleges táncnézőt meg tudják szólítani. Addig marad az Operaház fizetett menedzsentjének a fizetett bértollnokai...
Balett-, és Táncművészet • 48422015-12-10 19:47:56
Kedves IVA, aki követi ezt a blogot, az tudja, hogy mi ritkán értünk egyet, Ámde be kell vallanom, ami ezt a hozzászólásodat illeti, a legteljesebb mértékben egyetértek.
(Bocs a tegezésért.)
Balett-, és Táncművészet • 48412015-12-10 19:46:01
Klassz, hogy bevállaltak egy balettes sorozatot, és még jó díjjelölést is kapott a főszereplő!
Balett-, és Táncművészet • 48362015-12-08 17:56:58
De aki a Magyar nemzet cikkét írta, arról vonyít, hogy semmi köze a baletthez, kultúrához, az igazi polgári kultúrához meg végképp nem
Balett-, és Táncművészet • 48352015-12-08 17:55:55
Ezt nem is tudtam...
amúgy én a Kádár-korszakban születtem, ennek ellenére obligát volt megnézni a Diótörőt karácsonykor, úgyhogy tényleg nem annyira polgári hagyomány
Balett-, és Táncművészet • 48332015-12-07 18:30:41
Újságíró? :DDDDD Reklámszövegíró. Elég elolvasni a szöveget, kiderül, gőze nincs a baletthez, tánchoz :DDD És hogy a díszlet a bejglitészta, amibe beletöltik a balettet mint tölteléket... Röhej.
Balett-, és Táncművészet • 48122015-11-28 20:37:57
Az mióta szempont, hogy a nem hozzáértők mihez tapsolnak?
Balett-, és Táncművészet • 47822015-10-17 21:42:41
És egyáltalán: aki ezt a bikkfanyelven megfogalmazott szöveget írta, hogyan kerülhetett a MÁO közelébe????
Balett-, és Táncművészet • 47812015-10-17 21:40:49
Amúgy meg most látom a Nemzeti Táncszínház honlapján látom, hogy a Szegedi Kortárs Balett Diótörője végig elérhető lesz a gyerkőcöknek, úgyhogy hajrá, új idők!
Balett-, és Táncművészet • 47802015-10-17 21:35:09
huh. mingyár elsírom magam :)
Balett-, és Táncművészet • 47482015-09-09 22:06:36
Az a grande plié az egyik utolsó fotón! Tökéletes!
Balett-, és Táncművészet • 47472015-09-09 21:52:26
A szöveget sajnos nem értem (SAJNOS), de azt sejtem, hogy részletes. A fotók pedig fantasztikusak! Gratulálok!
Balett-, és Táncművészet • 47432015-09-08 19:16:20
Nem az eredeti koreográfiával adják majd?
Balett-, és Táncművészet • 47202015-08-26 18:34:40
Idézetek a Magyar Nemzeti Balett honlapjáról:

"Szintén szeretettel gratulálunk az előléptetett művészeknek:
2015. januártól folyamatos kiváló teljesítménye eredményeképpen magántáncosi kinevezést kapott Balaban Cristina, Kekalo Iurii és Lagunov Ievgen
2015. augusztustól kimagasló teljesítménye elismeréséül címzetes magántáncosi kinevezést kapott Chernakova Olga, Kim Minjung, Myasnikov Boris, Starostina Kristina és Taravillo Carlos"

"Újonnan belépő tagjaink / New company members:
Melnik Tatiana magántáncosnő / soloist
Matsak Natalia címzetes magántáncosnő / demi-soloist
Kartáncosok / Corps:
Adachi Yuiko, Borsai German, Cheprasova Elizaveta, Diachkov Dmitry, Genovese Mario, Gezmis Obengül Polen, Kovtun Maksym, Kulikova Kseniia, Martyanova Maria, Melnyk Vladyslav, Morimoto Ryosuke, Okajima Takaaki, Pesel Anita Tiffany, Rohonczi Viktória, Tóth Nikolett, Tikka Yulia"
Balett-, és Táncművészet • 47032015-06-29 12:00:03
Szerintem blognak álcázott reklám. Ha "sima" blogoló lenne, akkor más táncelőadásokról is írna, de ebben a "blogban", ami elhelyezkedését illetően az Origo táncrovata (nyilván fizetnek a kiemelt helyért is) 90 százalékban az épp az Operaházban kiemelt szereplőket interjúvolják. Akár többször is ugyanazon alkalomból. És képtelenek felfogni, hogy a táncos nem azonos a szereppel, nem neki kell szóban értelmeznie egy Dosztojevszkij-figurát pl. Az Opera meg tényleg égeti magát ezzel az "álbloggal", azaz fizetett hirdetéssel.
http://tanc.reblog.hu/huseg-szerelem-nelkul
Balett-, és Táncművészet • 46672015-06-22 07:57:38
Szerintetek ez mi?
http://tanc.reblog.hu/a-megsemmisito-orosz-szenvedely
Balett-, és Táncművészet • 46412015-06-12 22:47:34
Lesz belőle videó? Alexandra is nagyon kedvenc táncosom, még azokból az időkből, amikor Nurejev-balettversenyeken vett részt. És szerintem -- bár lehet, hogy tévedek -- megérni több nyilvánosságot, amit megküzdött a "kilóival" anno. Azért idézőjelben, mert ami a színpadon rezgő szaláminak látszik, az a való életben, az Operaház büféjében csak egy ropi
Balett-, és Táncművészet • 46152015-06-07 17:36:55
Én először a Vanity Fair címlapján láttam Roberto Bollét, szexi fotók voltak fenn róla. Nekem túlzottan beállítottak és reklámszerűek, de biztos sokaknak bejött. De szerepelt a cikkben, hogy világhírű táncos, és a Scala szólóistája volt, tehát rögtön rákerestem a neten, és ott láttam a felvételekből, hogy milyen kitűnő előadó, úgyhogy a lényeg végül is nem változott :)
Ha ezzel a fotósorozattal elérték olyanoknál is, akik eddig nem néztek balettet, hogy érdeklődni kezdjenek, már elérte a nemes célt.
Balett-, és Táncművészet • 45832015-05-31 22:28:40
Sajnos Bollét sosem láttam élőben :( És meg kell mondanom, hogy mielőtt láttam volna róla videót, láttam egy csomó fotót cikkekben, amelyeken Bolle mórikálta magát, mosdó szélén ült durcizva, mint egy kisfiú... szóval előbb szembesültem (sajnos) az úgymond "szexi" sztárfotóival, mint a táncával. Aztán amikor megláttam a videókat Bolle táncáról, akkor azt mondtam, le a kalappal! És főleg, hogy a tánc világában viszonylag magas emberről van szó, a végtagjai nem másztak el mindenfelé... Szóval tényleg respekt minden szempontól. De ha van valami, amit én nem látok Bolléban, az éppen a "csibészség" -- amit azonban Majorosban igencsak, és őt Bpesten is láthatnám.
Jiří Bubeníčekre rákeresek a neten, és megnézem. Azt gondolom, sajna, "élőben" őt sem láthatom :(

Balett-, és Táncművészet • 45812015-05-31 19:13:09
Én nagyon szívesen megtudnék tőleg többet erről a két kategóriáról.
A danser noble-ról szerencsére már hallottam (és volt szerencsém ilyeneket "élőben" is látni Bpesten, nemcsak a You Tube-on), de a harleqinről kevesebbet... és hiába kerestem rá a neten is...
Van egy kérdésem is: a MÁO-ból Majoros Balázs pl. beleférne a danser noble kategóriájába? Mert az ugyan tény, hogy alkatilag (amin ugye, ha megszakad, sem tud változtatni) a bordái és a csípőcsontja között viszonylag rövid a dereka.
De: valami fantasztikus ereje, lendülete, kisugárzása és egyéni stílusa van. Nagyon egyedi, mi több, egyéniség. Mondjuk miatta szívesen elmennék a MÁO előadásaira is. De egyre ritkábban látom a szereposztásban... pedig a modern is remekül megy neki
Balett-, és Táncművészet • 45742015-05-30 18:47:25
Ezt mikor lehet Magyarországon látni?
Balett-, és Táncművészet • 45682015-05-30 00:14:06
Lukács András :) Zseniális koreográfus, és nemrég láttam a bécsiek egy videójában: 35 felett is topon van mint táncos!!!!
Balett-, és Táncművészet • 45402015-05-27 12:49:10
A riporter olyan egyszerű, mint egy faék.
Balett-, és Táncművészet • 45192015-05-24 13:01:00
Próbálok nagyon óvatosan fogalmazni, mert azt nem szeretném, hogy úgy tűnjék, az egyik legkedvesebb koregráfusom ellen vagyok. Kyliant imádom. És örülök, hogy jövő januárban láthatók ismét a darabjai a MÁO-ban (bár, ha tovább folytatódik az orosz-szovjet iskolából kikerülő "sztárok" szerződtetése és a többiek kirúgása, nem tudom, ki marad, akinek úgy áll a modern technika, mintha ráöntötték volna...)
De a Seregi-díjról. Alapításakor így határozták meg: "A jelöltek között lehet bármely, az adott évben új koreográfiát készítő, pályájának csúcsán lévő, kiemelkedő teljesítményt nyújtó koreográfus, akit a kuratórium bármely tagja jelöltnek javasol."
Ennek szellemében nem kellene a MÁo sajtójának megemlíteni, hogy mi volt az az idei Kylian-koreográfia, amelyért díjat adtak?
Balett-, és Táncművészet • 45182015-05-24 12:43:10
Válaszom a poszt végén feltett kérdésre: Vagy :(
A többire pedig: úgy látszik, tehetségtelenek által elkövetett píárra van pénz...
Balett-, és Táncművészet • 45042015-05-23 23:14:18
Kedves BOglárka, szívesen hozzászólok a többi bejegyzésedre is, mert nagyon fontosak számomra, és sok kérdésem lesz majd hozzád, csak most munkailag el vagyok havazva. Ámde nem tudtam megállni, hogy akár a munkám rovására is, de kifejezzem egyetértésemet a bloggal kapcsolatban! Először megörültem, hogy egy ilyen látogatott honlapon végre balettel, tánccal is foglalkoznak. Aztán elolvastam az írásokat -- hát, ilyen látogatottságú honlaphoz képest vér dilettáns szerző publikál itt. És igen, bennem is felmerült, hogy ez végül is egy blognak álcázott, ámde fizetett reklám a MÁO-tól... na de pénzért ennyi dilettantizmus...?
Balett-, és Táncművészet • 44322015-05-19 19:48:38
Kedves www, az ön által "tánctörténetnek" nevezett hozzászólások engem nagyon érdekeltek. És nemcsak a tánctörténetet fedték le, hanem a mai színházi előadások krémját is. HÁlás vagyok, ha erről valaki beszámol ezen a topicon, ingyen és bérmentve, a táncszerető micimackók érdekében :)
Természetesen az is érdekel, mi történt azokkal a táncosokkal, akiket örömmel néztem az Operaház színpadán, és akik most állítólag se szó, se hang, eltűnnek a szemem elől... De erről számoljanak be az érintettek ezen a fórumon, csináljanak forradalmat, hadd szóljon.... de ennek hiányát az érintettektől ne azokon verjük le, akiket érdekel a táctechnika és a tánctörténet!
Balett-, és Táncművészet • 44312015-05-19 19:41:52
Nagyon sokszor leírtam: számomra a tánc nemzetközi. Ezért is tááncolhatnak neves külföld9i társulatokban magyar táncosok is. Az, ami most az ún. "Magya Nemzeti Balettben" történik, azt én nem a hazai-külföldi törésvonalon látom. Hanem ott, hogy a külföldről szerződtetett művészek csakugyan olyan színvonalat képviselnek, amelyet a magyar táncosok nem teljesítenek??? Sztem itt kellene megközelíteni szakmailag a kérdést, azoknak akik értenek hozzá. Mert az, hogy magyar, nem magyar önmagában nem szakmai minősítás. A Holland ÍNemzeti Táncszínháznak alig akad holland tagja (magyar szólistája viszont volt!) -- a lényeg: a MINŐSÉG!
Balett-, és Táncművészet • 44242015-05-16 12:33:35
Szia, Boglárka! Az utolsó sor azt jelenti, hogy azzal, hogy igazgatóként visszavonult, a társulata is megszűnt?
Balett-, és Táncművészet • 44112015-05-14 09:24:39
Fantasztikus videó, köszönöm! Jól indult a napom :) Arra ösztönöz, hogy én is ilyen tökéletes próbáljam tenni a dolgaim egész nap!
Balett-, és Táncművészet • 43802015-05-11 21:34:19
Tény, hogy csodálatos élmény a táncot látni élőben... de az is igaz, hogy nem mindegy, hogy honnan... ha olyan helyről nézem, hogy az izzadságcseppeket is látom a táncosokon, más nézőpont, mint az ucsó sorból vagy a kakasülőről.
Természetes, hogy a film nem ugyanaz... de: először is dokumentum, amit a hozzáértők tudnak "olvasni", egy százéves, fennmaradt filmficnyiből is fel tudják építeni a tudásuk és a személyes színházi tapasztalatuk alapján, milyen lehetett anno az élő előadás...
Számomra is csoda, hogy a netnek hála láthatom azokat az előadásokat, amelyeket személyesen nem.
Balett-, és Táncművészet • 43782015-05-11 20:42:29
Az ilyen profizmussal és kitűnő stílusban megfogalmazott szövegek nekem sosem hosszúak, bármikor szívesen olvasok ilyet :)
Balett-, és Táncművészet • 43772015-05-11 20:40:50
Ehhez még hozzátenném azt az apró, gyakorlatias, ám az én nézőtéri műélvezetemben igencsak meghatározó tényt, hogy bizonyos távolságból már nem látom a táncosok arcvonásait. CSAK a mozdulatokat tudom értékelni.
Balett-, és Táncművészet • 43692015-05-10 20:57:59
ÓÓÓ, Dévény Anna növendék vagy? Csodákat mesélnek róla! Én sajnos nem jártam nála, de valaki a családban igen, az általa képzett oktatókhoz. Igaz, ez pünkt a családnak a legkevésbé táncos tagja volt, mi több, gyógytornaként járt oda, de akkor is...
Arra gondoltam, ha valaki hozzáértő kissé átdolgozva újra kiadná Madzsar Alice könyvét... nagyon hasznos ma is... És a Mensendieck-módszer, persze, inkább torna, mint tánc, de milyen hasznos lenne az átlagemberek egészsége szempontjából (akiket néha igen dilettáns módon ugráltatnak a fitneszekben, csoda, hogy nem sérülnek le), vagy Dalcroze...
Nagyon szégyellem magam, de nem tudom, ki Ellen Tells, és a neten is csak egy képet találtam...
Amit Fenyves Márk és Pálosi István dolgozik az Orkesztika Alapítvánnyal, az pótolhatatlan. természetes, hogy ők elsősorban mesterük, Dienes Gedeon és annak édesanyja, Dienes Valéria munkásságára koncentrálnak, de erejüket meghaladóan próbálják a többi mozdulatművészeti és modern iskolát dokumentálni, életben tartani.
Kellene valami forrás, aminek a segítségével dokumentálni lehetne ezeknek az iskoláknak a tevékenységét, mielőtt az utolsó fénykép, hangfelvétel, videófelvétel is eltűnik.
Balett-, és Táncművészet • 43662015-05-10 20:18:21
Én úgy tudom, remélem, rosszul, hogy nem lehet fotót feltölteni a fórumba. Talán ha a fórum működtetői segítenek... vagy ha van ismerősöd, akinek van webtárja, onnan linkelheted. Én nagyon örülnék neki, ha ilyen szépségek és komoly szakmai dolgok megjelenhetnének itt.
Balett-, és Táncművészet • 43652015-05-10 20:07:36
Huh, ez szép fotó, köszönöm. Ami pedig a Teremtést illeti, hát az tényleg csodálatos kéz és kartartás mindkét részről. De azt ritka nagy zseni alkotta, ecsettel...
Ez a két kéztartás például melyik iskola? Én nem ismerem fel, igaz, nem vagyok jártas:

első...

második...
Balett-, és Táncművészet • 43642015-05-10 19:43:40
:) Előttem van ugyanis máig élénken a kép, ahogy meglehetősen hangosan méltatlankodva mennek kifelé... volt aki bottal... és az az Opera nézőtere volt, képileg beégett.
Balett-, és Táncművészet • 43612015-05-10 17:53:41
Ami a hozzászólásod végén szereplő In the Middle-t illeti: én repesve vártam és repültem a bemutatóra, bár úgy emlékszem, én az Operaház nézhettem meg ezt a csodálatos darabot. Emlékszem a dühödten, előadás KÖZBEN távozókra, ahogy írtad, jobbára idős bérleteseknek tűntek.
A hangos zenével viszont nekem is gondom volt. Kitűnő a hallásom, mondhatnám, hiúzfülem van. Nekem ez a hangerő konkrétan fizikai fájdalmat okozott a fülemben. Állítólag a koreográfus előírása volt, hogy ezen a hangerőn kell játszani, nem a hangosítást rontották el. Imádtam a darabot, és kocsányon lógott a szemem,úgy néztem mindent, ami a színpadon történik -- de zavart a műélvezetben, hogy közben mindkét fülemet szorosan be kellett fogni a kezemmel, így is kristálytisztán és nagy hangerővel hallottam a zenét.
Balett-, és Táncművészet • 43532015-05-09 14:59:03
Huh, nekem nem nyitotta meg a videót, errort jelzett.. de ha a fondunél először a súlyláb nyújtott, olyat már láttam. Ha nem az, akkor...
Balett-, és Táncművészet • 43522015-05-09 14:55:57
Jaj, ez nagyon jó lenne! Lehet, egykori mesternőm a Balanchine-féle labdát tanította, kissé elnyújtottabb, lapítottabb változatban... Ami a kort illeti, stimmelne! És Balanchinnál aztán végképp nincs sündisznózás, pedig nem mai koreográfus ő sem! Nagyon várom a fotókat!
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Pro Musica Leánykar (karigazgató: Szabó Dénes)
Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
A Bartók Béla Zeneművészeti Szakgimnázium növendékei
Vezényel: Antal Mátyás
Műsorvezető: Becze Szilvia
"Magyar Karácsony" - Szokolay Sándor művei
A Szokolay InspirArt – SZIA 2019 zeneszerzőverseny díjnyertes művei
SZOKOLAY: Magyar Karácsony – magyar karácsonyi énekek és népi betlehemesek
SZOKOLAY: Mohácsi Betlehemes – népdalkantáta nőikarra és zenekarra

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Balogh Eszter (mezzoszoprán), Varga Oszkár, Osztrosits Eszter (hegedű), Kurgyis András (brácsa), Matuska Flóra (cselló), Radnóti Róza (zongora)
"A tehetség kötelez"
Mendelssohn-est
MENDELSSOHN: Három dal, op. 84 – 2. Herbstlied
MENDELSSOHN: Hat dal, op. 71 - 5. Auf der Wanderschaft, 6. Nachtlied
MENDELSSOHN: 1. (d-moll) zongoratrió, op. 49
MENDELSSOHN: Hat dal, op.57 - 5. Venetianisches Gondellied
MENDELSSOHN: Hat dal, op. 86 – 5. Der Mond
MENDELSSOHN: Hat dal, op. 34 – 6. Reiselied
MENDELSSOHN: 6. (f-moll) vonósnégyes, op. 80
21:00 "Kóda" Beszélgetés az előadókkal

19:35 : Budapest
Erkel Színház

Komlósi 35
Jubileumi gálaest
19:00 : Debrecen
Csokonai Színház

MOZART: Szöktetés a szerájból
A mai nap
történt:
1905 • A Salome bemutatója (Drezda)
született:
1915 • Elisabeth Schwarzkopf, énekes († 2006)
1934 • Kun Zsuzsa, balettművész
1967 • Joshua Bell, hegedűs