vissza a cimoldalra
2019-04-23
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11346)
A csapos közbeszól (95)

Társművészetek (1299)
Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (22)
Erkel Színház (9939)
Pantheon (2341)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4337)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (163)
Kolonits Klára (1093)
Élő közvetítések (7829)
László Margit (195)
Milyen zenét hallgatsz most? (25018)
Balett-, és Táncművészet (5793)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1640)
Franz Schmidt (3313)
Operett, mint színpadi műfaj (3886)
Thomas Hampson (266)
Charles Gounod (221)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: digidigi
Leírás:
Honlap:
   


digidigi (6 hozzászólás)
 
 
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 615932019-04-02 03:36:41

Molnár Levente szólólemeze:"Hangemlékmű"



https://faymiklos.hu/2019/03/16/hangemlekmu


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 568342016-06-26 10:14:46
Az operaházi névsorok gyakran okoznak meglepetést. Bár nem terem minden évben egy "Sümegi", vagy Kolonits",: Pasztircsák Polina "ígéret" még, a dijat inkább, mint megelőlegezett bizalom értelmezem, mert annyit még sem években, sem szerepben nem tett le az asztalra.Palerdi András olyan kiegyenlitetlen teljeítményű, hogy az pláne talány.Úgy látszik, van aki nélkül nem lehet dijátadó(kicsit már megmosolyogtató):Cser Krisztián az Oláh Gusztáv emlékplakettet kapta. Schök Atala ellenben nagyon megérdemli, valamint a kiemelkedő egyik legjobb balettáncos :Leblanc Gergely és a koncertmester:Danyilova Galina!
Rost Andrea • 17042015-05-06 23:06:12
Nem tudom, kire gondolsz, de maga a műsor és a számok előadása jobb volt, mint a elmúlt sok évi átlag. Egyesekről nem értem, hogy miért vannak egyáltalán opera szakon.A tanároknak kell biztos munka. Pl.a tenorok alapvetően nem tűnnek olyannak, mint akire azt mondjuk, hogy na ez egy jóhangú énekes.Azokon nem is tudom lehet e tönkretenni valamit is. A nagyon sok szoprán közül meg az idő még eldönti, hogy milyenné válnak, mert régen sem volt az átlag színvonal magasabb.Viszont a személyiség-egyéniség nagyon hiányzik.Talán két szopránnál van remény(S.X;SZ.L) monogrammal tudok utalni rájuk.
Erkel Színház • 49502015-01-07 00:53:31
Én sem "nekik" rovom fel, de egy énekes kell érezze a határait, és hogy mi az ami jól fekszik a hangjának, és mi az, ami nem. Első sorban persze azok tehetnek róla, akik megbízzák őket a nekik nem való szerep eléneklésével.Pl.: Palerdi Kaspart jól énekelte, de Sarastroban nemhogy nem ideális, hanem ő nem Sarastro.
Én mint hallgató-néző, pedig ezt nem kell megértéssel acceptáljam.
Erkel Színház • 49402015-01-05 13:51:28
Ami igaz a karmesterre Kovács Jánosra, , és Kolonits Klára Éj királynőjére, az nem mondható el Palerdi András Sarastro-jára, amely számomra nagy csalódás.Sem hangban sem személyiségben nem győzött meg, csakúgy mint a Dalandként sem.
Olvasói levelek • 101192013-10-17 07:56:02
Örülök, hogy "ppp" a Két pirosruhás ésegy Frakkos cikkében kimondja azt, ami a legfontosabb:Nem volt DÍSZVENDÉG!(pedig ő nyilván nem jótékonykodott(?!)
Van három Prima Primissima Assolutánk,(Sümegi,Lukács,Rost) van egy PRIMO ASSOLUTONK,Agache,) és van (illeteve nincs sajnos) a "SAJTÓBASSZUS".(Bretz)Tudvalevő Fiesco a legegyszerűbb basszus ária, amit basszusnak gond nélkül kellene abszolválnia.
Palerdi elvileg Attila hang, de a lekülete nem az.
Kálmándy előző este Wolfram szerepében excellált, talán ,hiányzott a pihenés a torkának. Feltűnő volt az ária középmagas 'esz' hangjai és környékének gyengesége után a nagyszerű záró "g".Grtatulálás megilleti a Rigoletto beugrásért!)
Fekete Attila jó formában lenne, de a Wagner gálán is hallhatóan új számokkal küzködött! Ennek mi értelme??
Kolonits Klárának drukkolok, hogy tehetségéhez méltó feladatokat kapjon.

   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Saki Kono zongora diplomakoncertje
BYRD: My Ladye Nevels Grownde
SOSZTAKOVICS: 7. (A-dúr) prelúdium és fúga, op. 87/7
SOSZTAKOVICS: 12. (gisz-moll) prelúdium és fúga, op. 87/12
SOSZTAKOVICS: 15. (Desz-dúr) prelúdium és fúga, op. 87/15
SOSZTAKOVICS: 24. (d-moll) prelúdium és fúga, op. 87/24
J.S. BACH: f-moll zongoraverseny, BWV 1056
Szokolay Balázs (zongora)
SOSZTAKOVICS: 2. (e-moll) zongoratrió, op. 67
Mikola Ivanovich Román (hegedű), Háry Péter (cselló)
Saki Kono (zongora)

19:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Trio Encuentro: Tóth Kristóf (hegedű), Agárdi Eszter (gordonka), Szőcs Henrik (zongora)
"Kontrasztok"
SCHUBERT: 2. (Esz-dúr) zongoratrió, D. 929
RAVEL: a-moll zongoratrió

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Miklósa Erika (szoprán), Balázs János (zongora)
"Zongopera"
Donizetti, Verdi, Strauss, Piazzola áriái, Cziffra György átiratai és improvizációk
19:00 : Kaposvár
Szivárvány Kultúrpalota

Operát az Operából! – Belföldi turné
'Puccini Itáliája' operagála
Koncertszerű előadás

19:30 : Debrecen
Kölcsey Központ

Kiss Péter (zongora)
Kodály Filharmonikusok Debrecen
Vezényel: Vajda Gergely
LISZT: A bölcsőtől a sírig (Von der Wiege bis zum Grabe)
VAJDA GERGELY: Szomorú Vasárnap Variációk
LISZT: A-dúr zongoraverseny Nr. 2.
MENDELSSOHN: V. (D-dúr) ,,Reformáció’’ szimfónia, Op. 107.
A mai nap
született:
1857 • Ruggiero Leoncavallo, zeneszerző († 1919)
1858 • Ethel Mary Smyth, zeneszerző († 1944)