vissza a cimoldalra
2019-01-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4180)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61446)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2285)
Társművészetek (1286)
Haladjunk tovább... (218)
Kedvenc felvételek (150)
Kedvenc előadók (2832)
Milyen zenét hallgatsz most? (25007)
Momus társalgó (6349)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11308)
A csapos közbeszól (95)

Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1267)
Jonas Kaufmann (2345)
Momus-játék (5592)
Operett, mint színpadi műfaj (3802)
Élő közvetítések (7677)
Erkel Színház (9629)
Balett-, és Táncművészet (5595)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3083)
Lisztről emelkedetten (938)
Rost Andrea (2037)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (811)
Kiss B. Atilla (194)
Lehár Ferenc (656)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2649)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4419)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (593)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: King Arthur
Leírás:
Honlap:
   


King Arthur (15 hozzászólás)
 
 
Fáy Miklós Fan Club • 772015-04-17 23:48:43
És ezt szegény Samunak kellett megállapítania "veres bor" nélkül.
Fáy Miklós Fan Club • 752015-04-17 23:44:25
Fellegi meg is nyerte. 50.000.- Ft-ot kellett leperkálnia a Népszabinak. Akkor nagy(obb) pénz volt.
Fáy Miklós Fan Club • 482015-04-17 12:16:50
"Dolgon", gondolom.
Bretz Gábor • 572012-10-22 16:45:57
Nem tipikusan magyar jelenség ez. Sokszor találkozik az ember külföldön is ilyesmivel. Nagy-Britannia nem a legjobb példa, mert ott a fanyalgás meg az "understatement" az angolszász jellem része. De az egész világ polarizálódik, a legkisebb sejteken belül is. Nem csoda, ha ilyen közegben a felek egymásnak esnek. Bretz mindenesetre elképesztő Kékszakállút énekelt szept. 25-én.
Kocsis Zoltán • 4872012-06-04 07:44:20
Erre, erre.
Kocsis Zoltán • 4852012-06-02 22:19:31
Van valami szöveg Kocsistől a Corvin-lánchoz. Ismerem, olvastam. Sehol nem látom, pedig úgy tudtam, az MTI-nek adta le.
Kocsis Zoltán • 4782012-05-29 11:20:33
Ma?
Kocsis Zoltán • 4762012-05-29 00:34:48
Dehogy szúrtalak le. Azt tudod ugye, hogy a Manfrédot Balakirevnek (nézz jobbra) - és Berlioz halálának - köszönhetjük?
Klasszikus abban az értelemben, ahogy ő maga klasszikus - mesterember - akart lenni.
Kocsis Zoltán • 4742012-05-28 11:05:01
Nem is tudom, miért kell jól működő dolgokat "átvariálni"; teljesen igaza van annak a felhasználónak, aki lefosozza az új YouTube-ot.
Kocsis Zoltán • 4732012-05-28 11:03:12
Mi az, hogy nem értem meg, amit írsz? Még mindig nem válaszoltál, hogy melyik zenekarnál volt jobb a BFZ? A Concertonál vagy az NFZ-nél? (mert hogy KZ mindkettővel csinálta).

Szemjonunk utálja a Manfrédot, ezt a legbiztosabb forrásból, tőle magától tudom (viszont az is igaz, hogy akkor minek vezényelgeti?) Különben a vége felé már maga a szerző is utálta - lehet hogy pont a romantikus cuccok miatt, mert azért valahol ő inkább klasszikus volt.

Kitajenkoval és az NFZ-vel viszont emlékszem egy nagyon szép Csajkovszkij I. szimfire, de az már régen volt.
Kocsis Zoltán • 4702012-05-28 08:31:40
"A zenekar persze jobb volt, de a karmesteri elképzelés nekem nem igazán tetszett. A szokásos romantikus cucc."

Melyikre gondoltál, mint rosszabbra? A CB-re vagy az NF-re? Amúgy Kocsisnál is volt romantikus cucc...
Kocsis Zoltán • 4682012-05-27 22:33:33
Persze. De miért vagy te 2Gigi a Fidelion?
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 38262012-01-16 17:23:43
Érdekes. Baráti Kristófnak a Fidelion való megszégyenítése után újabb, hasonló gyöngyszem az NFZ legutóbbi hangversenyéről:

"Mintha Kocsist aznap este valami miatt nem érdekelte volna az Imígyen szóla Zarathustra. Nem volt eléggé fordulatos, beszédes, nem volt „epikus”. Végigmentek rajta, de ettől a hanyag lendülettől az egyes hibák, pontatlanságok és gikszerek is megszaporodtak."

Mi kell ahhoz, hogy valaki a lényegnek legalább futólagos megemlítését hagyja ki egy olyan produkcióról, amelyben ti. ott ült a teljes Kelemen-vonósnégyes, akiket meg sem említett a kritikus? Hallgatótársaim nevében kérdem: ha nem vette észre, vagy nem AKARTA észrevenni, hogy micsoda örömzenélés folyik - ha másról nem, a hegedűszólóról, esetleg az egyre fokozódó sikerről -, nem lenne okosabb hallgatni?

További érdekesség: ugyanaz a Molnár Szabolcs, aki Barátiról a fent említett kritikát a Fidelio-n elböffentette, tegnap ki nem fogyott a dícséretből az NFZ koncertjéről Kovács Samuval folytatott beszélgetésében.

Kritikus urak! Hátrább az agarakkal!
Requiem • 3152011-11-09 00:25:39
Az semmi... De amikor elnyomta Japánban Verdi Requiem-je után a Rákóczi-indulót! Az nem volt semmi.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 36832011-10-28 18:35:22
Szóval hogy is van ez? SzJ felrója a katarzis hiányát annak a Kocsis Zoltánnak, aki néhány nappal ezelőtt döbbenetesen katartikus élménnyel ajándékozva meg bennünket, vezényelte/dirigálta Liszt: Krisztus-óratóriumát. Jómagam is ott voltam a koncerten, de semmi rohanást nem éreztem sehol. Feszes, élénk tempók voltak jellemzők, amelyeket a szólisták fölényesen birtokoltak a kórussal egyetemben.
Ám jón X régizene-guru a katarzissal köszönő viszonyban sem lévő gigue-et kreálva a Máté-passió nyitókórusából - az persze reveláció, mert valami miatt úgy gondoljuk: aki ennyire specializálódott a régi stílusokra, annak okvetlenül igaza lehet.
Kocsis nem specialista, egyszerűen "csak" zenész, akiről nem tudom feltételezni, hogy ne ismerné hajszálpontosan a fellelhető forrásokat és a darab keletkezéstörténetét. Markáns véleménye a darabról nálam nem tévesztette el a hatását. Kifejezetten az a gyanúm, hogy a volt ÁHZ-tól egyesek egyenesen elvárják az ultrakonzervatív hozzáállást.
   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Rálik Szilvia (szoprán), Megyesi Schwartz Lúcia (alt), László Boldizsár (tenor), Cser Krisztián (basszus)
Budapesti Akadémiai Kórustársaság (karigazgató: Tőri Csaba)
Budafoki Dohnányi Zenekar
Előad és vezényel: Hollerung Gábor
Megérthető zene
A zeneirodalom mérföldkövei
BEETHOVEN: 9. (d-moll) szimfónia, Op. 125 – 4. Finale


11:00 : Budapest
Erkel Színház

ADAM: Giselle - Balett

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Operavizsga Fesztivál
Minioperák
A Ljubljanai Zeneakadémia előadása

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Jekl László (basszus)
Kodály Vonósnégyes
SCHUBERT: Winterreise (dalciklus)
- vonósnégyesre átdolgozta Salgó Tamás

19:00 : Budapest
Erkel Színház

ADAM: Giselle - Balett

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Balázs János (zongora)
Budapesti Vonósok
(koncertmester: Pilz János, művészeti vezető: Botvay Károly)
MENDELSSOHN: 10. (h-moll) vonósszimfónia
CHOPIN: 2. (f-moll) zongoraverseny, Op. 21
MENDELSSOHN: Esz-dúr oktett, Op. 20
A mai nap
született:
1935 • Balassa Sándor, zeneszerző
1951 • Fischer Iván, karmester
elhunyt:
2014 • Claudio Abbado, karmester (sz. 1933)