vissza a cimoldalra
2019-05-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11348)
A csapos közbeszól (95)

Kimernya? (3043)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1318)
Momus-játék (5659)
Jonas Kaufmann (2383)
Jules Massenet ! Ki ismeri ? (307)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4490)
Lisztről emelkedetten (950)
Zenetörténet (255)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1662)
Franz Schmidt (3333)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6711)
Jacques Offenbach (475)
Kedvenc magyar operaelőadók (1110)
Erkel Színház (10060)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3246)
Ilosfalvy Róbert (843)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: King Arthur
Leírás:
Honlap:
   


King Arthur (15 hozzászólás)
 
 
Fáy Miklós Fan Club • 772015-04-17 23:48:43
És ezt szegény Samunak kellett megállapítania "veres bor" nélkül.
Fáy Miklós Fan Club • 752015-04-17 23:44:25
Fellegi meg is nyerte. 50.000.- Ft-ot kellett leperkálnia a Népszabinak. Akkor nagy(obb) pénz volt.
Fáy Miklós Fan Club • 482015-04-17 12:16:50
"Dolgon", gondolom.
Bretz Gábor • 572012-10-22 16:45:57
Nem tipikusan magyar jelenség ez. Sokszor találkozik az ember külföldön is ilyesmivel. Nagy-Britannia nem a legjobb példa, mert ott a fanyalgás meg az "understatement" az angolszász jellem része. De az egész világ polarizálódik, a legkisebb sejteken belül is. Nem csoda, ha ilyen közegben a felek egymásnak esnek. Bretz mindenesetre elképesztő Kékszakállút énekelt szept. 25-én.
Kocsis Zoltán • 4872012-06-04 07:44:20
Erre, erre.
Kocsis Zoltán • 4852012-06-02 22:19:31
Van valami szöveg Kocsistől a Corvin-lánchoz. Ismerem, olvastam. Sehol nem látom, pedig úgy tudtam, az MTI-nek adta le.
Kocsis Zoltán • 4782012-05-29 11:20:33
Ma?
Kocsis Zoltán • 4762012-05-29 00:34:48
Dehogy szúrtalak le. Azt tudod ugye, hogy a Manfrédot Balakirevnek (nézz jobbra) - és Berlioz halálának - köszönhetjük?
Klasszikus abban az értelemben, ahogy ő maga klasszikus - mesterember - akart lenni.
Kocsis Zoltán • 4742012-05-28 11:05:01
Nem is tudom, miért kell jól működő dolgokat "átvariálni"; teljesen igaza van annak a felhasználónak, aki lefosozza az új YouTube-ot.
Kocsis Zoltán • 4732012-05-28 11:03:12
Mi az, hogy nem értem meg, amit írsz? Még mindig nem válaszoltál, hogy melyik zenekarnál volt jobb a BFZ? A Concertonál vagy az NFZ-nél? (mert hogy KZ mindkettővel csinálta).

Szemjonunk utálja a Manfrédot, ezt a legbiztosabb forrásból, tőle magától tudom (viszont az is igaz, hogy akkor minek vezényelgeti?) Különben a vége felé már maga a szerző is utálta - lehet hogy pont a romantikus cuccok miatt, mert azért valahol ő inkább klasszikus volt.

Kitajenkoval és az NFZ-vel viszont emlékszem egy nagyon szép Csajkovszkij I. szimfire, de az már régen volt.
Kocsis Zoltán • 4702012-05-28 08:31:40
"A zenekar persze jobb volt, de a karmesteri elképzelés nekem nem igazán tetszett. A szokásos romantikus cucc."

Melyikre gondoltál, mint rosszabbra? A CB-re vagy az NF-re? Amúgy Kocsisnál is volt romantikus cucc...
Kocsis Zoltán • 4682012-05-27 22:33:33
Persze. De miért vagy te 2Gigi a Fidelion?
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 38262012-01-16 17:23:43
Érdekes. Baráti Kristófnak a Fidelion való megszégyenítése után újabb, hasonló gyöngyszem az NFZ legutóbbi hangversenyéről:

"Mintha Kocsist aznap este valami miatt nem érdekelte volna az Imígyen szóla Zarathustra. Nem volt eléggé fordulatos, beszédes, nem volt „epikus”. Végigmentek rajta, de ettől a hanyag lendülettől az egyes hibák, pontatlanságok és gikszerek is megszaporodtak."

Mi kell ahhoz, hogy valaki a lényegnek legalább futólagos megemlítését hagyja ki egy olyan produkcióról, amelyben ti. ott ült a teljes Kelemen-vonósnégyes, akiket meg sem említett a kritikus? Hallgatótársaim nevében kérdem: ha nem vette észre, vagy nem AKARTA észrevenni, hogy micsoda örömzenélés folyik - ha másról nem, a hegedűszólóról, esetleg az egyre fokozódó sikerről -, nem lenne okosabb hallgatni?

További érdekesség: ugyanaz a Molnár Szabolcs, aki Barátiról a fent említett kritikát a Fidelio-n elböffentette, tegnap ki nem fogyott a dícséretből az NFZ koncertjéről Kovács Samuval folytatott beszélgetésében.

Kritikus urak! Hátrább az agarakkal!
Requiem • 3152011-11-09 00:25:39
Az semmi... De amikor elnyomta Japánban Verdi Requiem-je után a Rákóczi-indulót! Az nem volt semmi.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 36832011-10-28 18:35:22
Szóval hogy is van ez? SzJ felrója a katarzis hiányát annak a Kocsis Zoltánnak, aki néhány nappal ezelőtt döbbenetesen katartikus élménnyel ajándékozva meg bennünket, vezényelte/dirigálta Liszt: Krisztus-óratóriumát. Jómagam is ott voltam a koncerten, de semmi rohanást nem éreztem sehol. Feszes, élénk tempók voltak jellemzők, amelyeket a szólisták fölényesen birtokoltak a kórussal egyetemben.
Ám jón X régizene-guru a katarzissal köszönő viszonyban sem lévő gigue-et kreálva a Máté-passió nyitókórusából - az persze reveláció, mert valami miatt úgy gondoljuk: aki ennyire specializálódott a régi stílusokra, annak okvetlenül igaza lehet.
Kocsis nem specialista, egyszerűen "csak" zenész, akiről nem tudom feltételezni, hogy ne ismerné hajszálpontosan a fellelhető forrásokat és a darab keletkezéstörténetét. Markáns véleménye a darabról nálam nem tévesztette el a hatását. Kifejezetten az a gyanúm, hogy a volt ÁHZ-tól egyesek egyenesen elvárják az ultrakonzervatív hozzáállást.
   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Asuka Kawamura (zongora)
Haruka Iwashita (fuvola), Aya Shirai (cselló)
Asuka Kawamura zongora diplomakoncertje
HAYDN: 47. (h-moll) zongoraszonáta, Hob. XVI:32
PROKOFJEV: Szarkazmusok, op. 17
HUMMEL: Adagio, variációk és rondó egy orosz témára, op. 78
LISZT: h-moll szonáta

17:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. Terem

Házimuzsika a Zeneakadémián
Falvay Attila tanítványai
MOZART: G-dúr hegedű-brácsa duó, K. 423
Székely Anna Lilla (hegedű), Borka Ráhel (cselló)
HAYDN: 38. (D-dúr) zongoratrió, Hob. XV:24
Rebecca Lopez Mena (hegedű), Blaskovics Bence (cselló), Giorgia Fabro (zongora)
HAAS: Szvit oboára és zongorára, op. 17
Bálint Dóra (oboa), Máté Emese (zongora)
SCHUMANN: 3. (A-dúr) vonósnégyes, op. 41/3
Durst-Gál Márta, Orgován Csenge (hegedű), Zsótér Zita (brácsa), Márkus Ágnes (cselló)
SCHUMANN: Fantáziadarabok, op. 73
Saki Kono (zongora), Blaskovics Bence (cselló)
Felkészítő tanárok: Falvay Attila (1, 2, 4), Botvay Károly (3), Kiss Péter (5)

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. Terem

Házimuzsika a Zeneakadémián
Csalog Gábor tanítványai

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Horváth Benjámin cselló diplomakoncertje
J. S. BACH: 3. (C-dúr) csellószvit, BWV 1009
BEETHOVEN: 4. (c-moll) vonósnégyes, op. 18/4
Szentimrei Noémi, Doffkay Eszter (hegedű), Papp Nóra (brácsa), Horváth Benjámin (cselló)
DVOŘÁK: h-moll csellóverseny, op. 104
a diplomázó barátaiból alakult zenekar
Vezényel: Ménesi Gergely

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: Messa di Gloria / Lidércek

19:00 : Budapest
BMC, Koncertterem

Alexander Sitkovetsky (hegedű)
Anima Musicae Kamarazenekar
Művészeti vezető: G. Horváth László
HÄNDEL: Concerto Grosso
ANDRZEJ PANUFNIK: Hegedűverseny
HOLST: Szent Pál szvit Op. 29, No. 2
BRITTEN: Variációk egy Frank Bridge-témára, Op. 10

19:30 : Budapest
Nádor Terem

Granik Anna (zongora), Balogh Ferenc, Detvay M. Marcella (hegedű), Kiss Alexandra Enikő, Rudolf András (brácsa), Újházi Gyöngyi (csello)
TÓTH ARMAND: Duo Concertant
TÓTH ARMAND: Brácsa-szerenád
TÓTH ARMAND: III. vonósnégyes
TÓTH ARMAND: Eszterlánc
DOHNÁNYI: c-moll zongoraötös Op.1.
18:00 : Balatonfüred
Kisfaludy Színház

Baráti Kristóf Kossuth-díjas hegedűművész
Mendelssohn Kamarazenekar
Művészeti vezető: Kováts Péter
MOZART hegedűversenyek és szimfóniák
A mai nap
elhunyt:
1896 • Clara Schumann, zongorista, zeneszerző (sz. 1819)
2000 • Jean Pierre Rampal, fuvolista (sz. 1922)
2002 • Kónya Sándor, operaénekes (sz. 1923)