vissza a cimoldalra
2018-12-18
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4129)
Társművészetek (1284)
Haladjunk tovább... (217)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61410)
Kedvenc előadók (2825)
Milyen zenét hallgatsz most? (25007)
Momus társalgó (6349)
Kedvenc felvételek (149)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11296)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (9503)
Lehár Ferenc (649)
Balett-, és Táncművészet (5586)
Momus-játék (5565)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1200)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3031)
A nap képe (2113)
Opernglas, avagy operai távcső... (20169)
Jonas Kaufmann (2319)
Diana Damrau (437)
Élő közvetítések (7609)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1551)
Franz Schmidt (3244)
Operett, mint színpadi műfaj (3781)
Pantheon (2286)
Edita Gruberova (3066)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: estallo
Leírás:
Honlap:
   


estallo (127 hozzászólás)
 
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 591722017-05-30 23:22:52
Meg tudná magyarázni valaki, hogy a MAGYAR Feszt záró előadása miért R. Pape ária estje, és miért nem a legjobb magyar énekeseink gálasetje?
Erkel Színház • 70322016-11-27 12:35:29
Koszonom, mar Elkelt!
Erkel Színház • 70312016-11-27 11:35:11
Elnézést,fszt 7.sor!!
Ma esti Luciára /Erkel van
fszt. jobbk.7 sor, 2db jegyem 5800 helyett 3500/ 2db. Prviben S.O.S. ha érdekel vkit.
Erkel Színház • 70292016-11-27 10:59:13
Ma esti Luciára /Erkel van fszt. jobbk.17 sor, 2db jegyem 5800 helyett 3500/ 2db. Prviben S.O.S. ha érdekel vkit.
Erkel Színház • 70282016-11-27 10:59:11
Ma esti Luciára /Erkel van fszt. jobbk.17 sor, 2db jegyem 5800 helyett 3500/ 2db. Prviben S.O.S. ha érdekel vkit.
Erkel Színház • 70122016-11-25 22:44:04
Az előttem szóló 7011. sz /Cilike hozászólással teljesen egyetértek.
Ahogy egy régi szinházi szabály mondja, a jegyedet amikor megveszed, az arra biztositék, hogy azon az este te ülhetsz ott. Még a műsor és szereplőváltoztatás joga is a szinházé. Ha mást kaptál, amit vártál, otthagyod az előadást, vagy nem tapsolsz, vagy....
Az hogy a szinház mit ad érte, és ha az nem tetszik, az nem egy visszacserélhető ing! , hogy adnak egy másikat helyette.
Én vasárnap újra megnézem, és bizom abban, hogy nem mondja le senki, és már az eredeti szereposztást hallhatom.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 568462016-06-27 13:00:39
Az igazán érthetetlen, hogy a jövő évi műsorban már nem is szerepeltetik a Purcell operát!? Eleve csak az idei 4 előadást tervezték belőle? Bár előre nem lehetett mérget venni rá, de a közönség szerette!
Erkel Színház • 67332016-05-22 00:36:00
Szokolay Sándor: Hamlet c. operája május 19-én koncertszerű előadásban hangzott el az Erkel Színházban. Megint egy nagylétszámú, hatalmas erőket felvonultató opera-koncert, a Magyar Rádió Zenakarával, kórusával, és az est legfáradhatatlanabb ktűnő zenei irányítójával, Kovács János karmesterrel az élen.Kiválóan telejsítettek szinte mindannyian. A bevezetőben nem véletlenül emlitettem az előadói gárda nagy létszámát, mert sajnos még talán félig sem telt meg az "Erkel", de dícséretesen kitartott a közönség és a szereplők is,
ui. bőven késő este, kb. 22.40-kor lett vége a koncertnek.
Őszintén mondom, hogy egyike a legnehezebben befogadható zenéknek ez az 1967!-es mű. László Boldizsár kiválóan éneklő, kiválóan előadó címszereplő volt.Erőteljes és biztosmagasságokkal,kifejezőerővel, jó szövegmondással. Ophélia szerepét Röser Orsolya Hajnalka énekelte,nála kicsit elnagyoltnak tűnt főleg a szövegmondás, ezért kifejezésben is egysíkúbb maradt. (Szerencsére feliratozva volt a magyar szöveg). A további főbb szerepekben emlékezetes maradt Meláth Andrea Gertrud királynéja, Boncsér Gergely kiváló Laertes-sze, Fried Péter sokszínű és karakteres Polonius szerepe, Szvétek László, mint Hamlet apjának szelleme, és a kisebb szerepek közül Kiss Péter valamint Kiss Tivadar Rosenkrantzként, ill. Guildensternként.
Színészkirályként a prózát Bátki Fazekas Zoltán mondta nagyszerűen.
Mindenkin érezni lehetett az odaadást, és hogy küldetést teljesítenek. A közönség a késői óra ellenére is kitartóan többször visszatapsolta az előadókat. A mikrofonok rádiós jelenlétre utaltak, lehet, hogy egyszer találkozunk a művel a Bartók Rádió műsorán. Annál is inkább, mert nemcsak Shakespeare '400', de Szokolay Sándor "85". évforduló is van.
Kossuth-díj • 12932016-03-15 14:01:12
Az a hir, amely 60 millio ft kitünteésekre való rendkivüli átcsoportositását adja tudtul, mégis a Kossuth-dij átadását valószinüsiti.
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 19842015-09-28 08:02:13
Az irodalmi és vers felvételek szintén így járnak. Magyar vers hangfelvételt hallottam a rádióban jellegtelen hangú, és előadásmódú színésznőtől. majd megkerestem Rittkai Évával,
és több fényévnyi a különbség ez utóbbi javára. ellenben ezt már nem játszák le.Pedig előadási felfogásában sem marad el, ugyanolyan modern-nek momdható.Ellenben az új "legalább" helyenként érthetetlen.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 529192015-07-07 02:23:02
Az, hogy ennyi a nem kimondottan operai hang, azt még elfogadom, mert voltak régebben is hullámzások e tekintetben.
Az egyáltalán nem tanári hiba.
Az, hogy egyáltalán bekerültek ennyien az operatanszakra, az hiba, és nem kellene hivalkodni vele, mert azt viszont nem értem, hogy az un. hallhatatlan énekeseket minek viszik ki az Operaház szinpadára?Az ilyeneknek bőven elég a Solti-terem!
Ki írhat kritikát? • 13932015-04-20 01:27:16
Itt pedig feltéve anetre doktorija.
Azt nem tudni hogyan védte meg!!, vagy ki...

http://www.c3.hu/~danczics/Dissert/danczi04.pdf
Erkel Színház • 55622015-04-18 23:48:22
Azt hiszem valamit félreértettél azzal kapcsolatban, amiről szó van:hogy ti. a jelenlegi főigazgató "pezsgőzni" valóban odamegy, de a "hétköznapi" előadásokat saját maga, mint HÁZGAZDA nem üli végig, mégha az a "2" szereposztás premireje is. Viszont szívesen küld maga helyett kémlelő szemet és fület, ahogy Marton Éva a "Lemezelőben" mondta:"jelentéseket ír az általa megtekintett előadásokról ír e-mailben a főigazgató úrnak. Hm.....
(A mai Tallér Zs:Leánder-t az Erkel-ben Szinetár Miklós végignézte.)
Erkel Színház • 55102015-04-13 01:15:13
elmegyek Nuccira
Erkel Színház • 55092015-04-13 01:14:18
Ma-Tegnap este voltam Aidán, azt hiszem nem szabad megfejteni a megfejthetetlen rendezést, amely következetlen,
öncélú.Verdiért érs az énekesekért érdemes volt ott lenni.Sümegi E.hangja szárnyalt , Fekete A. kimagasló formában volt, a Radames ária vége b" decrescendoja tökéletesre sikerült, mindvègig olaszos kerek hangokat énekelt.Komlósi I. Amnerise talán küzdelmesebb volt mint eddig, de müvészete atsegitette a nehéz iveken.Fried P. mint Ramfis kormos , de fényes basszushangon volt az itélkezés ellentmondást nem türő föpapja.Az első felv. nagyképe már óriási siker volt.Az opera végén pedig nem akart csitulni a taps, 4x5x kellett meghajolniuk a szolistaknak, a fszt--i közönség állva unnepelt.bravio Aida, Amneris,Bravo Radames,bravo Ramfiss es Amonsro.,
szóval ezek után elmegyek nuccirs
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 523012015-04-05 22:11:27
Töbnyire csak egy részükre lehet számítani, Molnár ősszel is elhúzott a Don Carlos-ból, Perencz az Arabella óta "nemkívánatos", és nem bánnak vele szerinte érdemei szerint.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 522932015-04-05 12:46:45
Van-e szükség arra, hogy J.S.Bach János Passio-ja komplett szcenizálást, rendzést kapjon. A válasz talán igen is lehetne, ha Eperjes Károly rendezése és színpadképe a zenét nem csorbítaná.
De Bach zenéje sérül. Olyan zenei aránytalanságokkal szembesülünk, ami már nem Bach. Addig nincs is baj, amig Jézus szerepét impozánsan fejből éneklő Kovács István a színpad elején,
a zenekari árokban kissé megemelten elhelyezett zenekar, normál mai "A"-ra hangolva Strauss Kálmán vezényletével játszik.Talán a karmesternek kellet volna tiltakozni ezen körülmények elle, aki ő maga is annira el van foglalava az énekesek, és a kórus koodinácójával, hogy a zenekari dinamikai árnyalás alig jellemző az előadásra.
De már a színpad jobb szélére "kihelyezett" Evangélista, akit Mukk József személyesít meg, piano részeiben néha alig hallható. A többi szólista, egy kb.6-7 méterrel megmelt illetve függeszetett emelvényen áll, egy impozáns katedrál belső impozáns ólomablakai előtt, amelyek a stációknak megfelelően egyenkét kapnak kivilágítást.Még talán hangvetőként is szolgálna az emelvény, de ezt a funkcióját nem tudja maradéktalanul betölteni.
A baj, hogy ez az emelvény a színpad mélységében is legaláb 10-12 méterrel beljebb van. Ezzel a szólistákat duplán távolitja el a rendező, ami ráadásul a karmestertől való távolságot nézve azt még tovább növeli. Ezért több helyen akadnak tér-idő áthidalhatatlan problémájából adódó késések, kisebb-nagyobb pontatlanságok. A kórus elhelyzésére viszont alul a földszinten került sor, két félkörívben, a"Szent Sír" előtt, a már előbb emlitett emelvény alatt és előtt. Igy a kívánatosnál néha hangosabb is a kórus. Így e hármas tagolású térben, az Operaház nem épp legjobb akusztikai körülményei között mindvégig kiegyensúlyozatlan maradt J.S.Bach zenéje.A szcenizálás bizonyos részeknél a bellettet is bevonja a megvalósításba, amely hol nagyon hatásos, hol kevésbé.
Az árikákat éneklő szólisták, a már említett nehézségek elenére is derekasan telejsítettek. A kiegyensúlyatlan akusztikai térben, ott ahol néha a zenekari kíséret(!) dupla hangos(!!) a kelleténél, nehéz lenne objektivnek maradni. Schök Atala tetszett legjobban, Megyesi Zoltán is és Blazsó Domonkos, (nála különösen érvényesült az akusztikai rendezetlenség)-de értékes hangjára oda kellene figyelni.Szemere Zita is jól helytállt, és Palerdi András, aki operai hangjával jelentős Pliatust formált.

Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 20312015-03-22 14:27:00
A már kitüntetett művészek elmondásaiból is kiderült, hogy volt aki éveken át többször is fel volt jelölve, da akadt mindig valaki "fontosabb" nála.Vagy ott volt valaki a bizottságban, aki permanensen ellene szavazott.(Kalmár Magda-Petrovics Emil esete).
Miklósa Erika • 8182015-03-09 21:51:42
Miklósa Erika iskolái a "Wikipedián' így szerepelnek:

"Iskolák:
Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola konzervatóriuma, Szeged (1990)
Academy of Vocal Arts, Philadelphia (1996-97)
Milánói Scala ösztöndíjasa (1997-98"

Ez aligha jelenti azt, hogy diplomával rendelkezne.
A diplomához 2 db min. középfokú nyelv vizsga is kell ma már. :-((

Erkel Színház • 49192014-12-29 01:10:42
Ma az utolsó előadása volt a Bűvös Vadász-nak. Az előbbiekben panaszkodtak a fúvósokra, ma a "szokásos" fúvós gikszerek elmaradtak. Külön köhögő hangversenyt rendeztek viszont a nézők., ami szünet után sem csökkent amikor jópáran elmentek.
A nyitány hiába megy felhúzott függöny mellett, a látvány nem segíti az előadásba való belehelyezkedést. De Zsótér legalább nem rendezte meg. Ahogy a mai ruhák keverednek a „kreáció-szerű“ jelmezekkel, már első meglátásra is az az emlék ötlött fel bennem , mint amikor egy „hóhelyzet“ miatt egy Nabucco előadást az előadás szereplői az alig kétszáz néző számára félig civil ruhában is, de megtartottak, ugyanis a jelmez és diszlet kiszolgálók nagy része nem tudott az Erkel színházba beérni. Igy volt aki saját ruhában, volt aki félig jelmezben énekelte a szerepét,.
Halász Péter ma még energikusabbnak tünt, mint eddig.
Ladányi Andrea továbbra is élményt ad, és maradandót. Ez felveti azt a kérdést is, hogy egy mai rendező, ha képes arra, hogy illúziót keltsen, -mert vele Zsótér azt teszi- akkor miért törekszik arra, hogy ezt az illúziót valami villogó neon bagollyal, vagy más „aprósággal“ mielőbb elvegye.
Sajnos az is hallható, volt, hogy van énekes, akinek túl nagy az Erkel Színház, és nem tudja hangja betölteni a termet. Továbbra is probléma, hogy nem összeillő hangok kerülnek egy szereposztásba. Ezt viszont már a karmester, aki egyben főzeneigazgató is, „hatalmával élve“ igazán összehangolhatná.
Az énekesekről, ha ne mis mindenkiről: közülük Kovácsházi I. nyújtotta a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt, aki ma tűnt a legszabadabbnak, mert már talán nem spórolt a többire.Cser Krisztián Kasparként a Bordal alatt igen lefáradt, és a „Schweig,schweig“ kezdetű áriája hallhatóan nehezére esett, igen karcos hangadással. A végén lévő magas „triumph“ -ok nem igazán sikerültek. Sajnos a bántó beszűkült magas hangok még mindig előjönnek.
Fodor B. Agatha-ként a legjobbat ma nyujtotta. Hallani, hogy értékes hang, amelyre oda kell figyelni.Nem tapasztaltam nála a korábbi előadások negatívumait.
Busa T.-nak kifejezetten jól fekszik Ottokar szerepe.
Kováts Kolost mindig nagy tisztelettel hallgatom.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 508882014-11-23 11:03:54
Bár főpróbákról nem szíveseven írok, de ha már írtál kedves IVA, ne felejtsünk el szólni arról, hogy a német szerző operaáját vezénylő német karmester, aki jelenleg a Filharmoniai Társaság vetetője,:P. Steinberg, aki ugyanúgy karmesteri tudásának problémái vetitíti
vigig a Tannhäuser egész előadására, mint a korábban bemutatott két olasz egyfelvonásosban. Pontatlan belépések, zenei hibák halmaza zenekarban, kórusban és szólistáknál. Fúvós hangszerek fontos helyen, (II.felvonás trombitái) egy helyen be sem léptek, a II. felvonás
"finale" kórusos együttese el sem indult, majd az összeomlás határán.
volt. A lassabnál lassúb tempók, majd a tempók hiretlen gyors rángatása inkább idegesítő, mint "katartikus"volt.Helyenként teljes inaktivitásba vonult a karmester, helyenként pedig túlmozgásosan,inkább kétségbeesettnek tűnt, aki véginyögte a dallamrészleteket rekedttes károgással, ha valamit már kézzel nem
tudott megvalósítani. Ez rányomta a bélyegét az egész főpróbára.
Az énekesekről úgy tűnt, hogy dresszír alatt vannak tartva, és állandóan kellet nézniük a karmastert. Steinberg egy jól megfgyelhető "4"-et mutatott fel egyszer, majd hirtelen elhatározásában "2"-ben kezdett vezényelni, nem kis kavarodást okozva a zenekarban is, színpadon is. Ez az opera ihletetten, kiváló megazólaltásban hangoztt már el :Kovács János, Medveczky Ádám, Ch Badea keze alatt.Összefoglalva:Pinchas Steinberg miért kell, hogy operát vezényeljen?
Edita Gruberova • 26652014-10-30 11:49:40
Kedves Telramund, kiegészítenélek, hohy "még így is kitűnő volt"!!!

Az igazság az, hogy az Operaház főigazgatója találhatott volna más alkalmat saját magamutogatására, és a Fricsay Ferenc elvitathatalan tehetségének méltatására, mert ez nem a megfelelő alkalom volt.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 507272014-10-30 11:42:56
Annak idején emlékszem egy Petrovics Emil interjú-ra,-(bár sokan finoman szólva Operaházon kívül szivesebben látták volna, ebben mégis igaza volt), szóval kitért arra, hogy a szereposztásokat finomra kell hangolni, és egyik példának a Toscát is említette:"Az nem lehet, hogy Angelotti szerepét, aki Róma konzulja, és "miatta" indul a drámai cselekmény, ne jelentős énekes énekelje."
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 504152014-09-24 12:43:38
Ez azért érezhető volt az elkötelezett akarnokságán.
És gyanítom, hirtelen azt sem tudta mi történik exaltáltságában.
Minden részvétem a szereplőknek.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 504132014-09-24 11:08:48
Kivételesen Dénes István merészsége jól jött volna, aki ilyen szörnyű helyzetben ezt meg meri tenni. Ebből is látszik Steinberg "autokrata és erőszakos " jelleme, nem szabadna ilyenkor tűzön-vízen végigvinni valamit, hogy még a néző is " belehaljon", és az estéből én is erre emlékszem elsőként, olyan mély benyomást tett rám....
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 502172014-09-06 18:18:05
Egyáltalán nem lenne fontos, hogy Steinberg operát vezényeljen. Nem azért hozták ide. Különben sem tartom jó opera karmesternek.
Annak idején Bécsből Hollander elzavarta. Maradna a koncerteknél, mindenkinek jobb lenne. Van egy gyanúm, hogy kompenzálni próbálja a hiányosságait, talán nem is könnyen birkózik meg a két egyfelvonásossal, ezért támadóan lealázza a másikat. Üzemorvosnak szólni (ha még van olyan): pszichiátriai eset + orbáncfűtabletta.
Milyen zenét hallgatsz most? • 238172014-04-27 22:22:00
Verdi:Rigoletto
Tito Gobbi,
Giuseppe di Stefano
Maria Callas

Vez: Tullio Serafin
A Hungaroton LP lemeze!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 495612014-04-22 17:50:33
Elhunyt Komlóssy Erzsébet operaénekesnő

Életének 81. évében, kedden elhunyt Komlóssy Erzsébet Kossuth-díjas operaénekesnő, a Magyar Állami Operaház örökös tagja és mesterművésze - közölte az intézmény az MTI-vel. Komlóssy Erzsébet az Operaház magánénekeseként elénekelte szinte az összes jelentős mezzoszoprán szerepet, a 60-as, 70-es években vált igazán sztárrá, fellépett Berlinben, Rómában és Londonban is.
A művészt az Operaház saját halottjának tekinti, temetéséről később intézkednek
Andreas Scholl • 912014-04-22 09:48:08
Fidelio/ Énekiskola a giccshatáron
2014. április 10. - Kolozsi László - Fidelio - 24 Hozzászólás
Andreas Scholl angol dalokból összeállított produkció előadójaként, minden igyekezete ellenére, nem tudta megtartani az egyensúlyt. Ügyesen billegett a giccshatáron, de olykor bizony félrelépett. KRITIKA. /részlet/ "Tulajdonképpen a kímélő üzemmódnak tudható be, hogy jelen, április 5-ei dalestjének egy jelentős hányadát a Weiner-Szász Kamaraszimfonikusok igyekvő, ám messze nem makulátlan Britten- illetve Purcell-előadása tette ki. Várható volt, hogy Scholl már nem megy bele veszélyes operai játszmákba, nem kockáztat jelentősebb alt szerepekben, várható volt, hogy eljut a dalokig, de ha jósolni kellett volna, én semmiképpen sem azt jövendölöm meg, hogy már-már a popzenéig megy el, hogy az angol balladák és dalok populárisabb változatát választja - kontratenorból Joan Baez vagy Joni Mitchell lesz. Tévedés ne essék, Scholl a kiváló harcostárssal, az utcazenész múltját sosem tagadó, a közönséget szintúgy ügyesen szolgáló Edin Karamazov lantossal és az említett magyar zenekarral adott estjének voltak megható, megejtő pillanatai."Csalódásomat mégis kénytelen vagyok kifejezni, mert az Erbarme dichet egykor könnyeztető átéltséggel abszolváló csodafiú átváltozása láttán azt kell gondolnom, ő már nem fog visszatérni az oratóriumokhoz - bármennyire is szurkolok ezért -, pláne nem az operaszínpadra. Érzi képessége határait, érzi, hogy megfogta és kérlelhetetlenül szorítja már az idő, és hanyatlásához nem az operarajongókat hívja tanúul, hanem a szép/szomorú angolszász balladák szerelmeseit, azokat, akik ölelésként élik meg dalait, akik némi álfájdalomért cserébe feloldozást kapnak a valódiság, a valóban megrázó élményt adó művek pártolása alól."
Andreas Scholl • 922014-04-22 09:48:08
Fidelio/ Énekiskola a giccshatáron
2014. április 10. - Kolozsi László - Fidelio - 24 Hozzászólás
Andreas Scholl angol dalokból összeállított produkció előadójaként, minden igyekezete ellenére, nem tudta megtartani az egyensúlyt. Ügyesen billegett a giccshatáron, de olykor bizony félrelépett. KRITIKA. /részlet/ "Tulajdonképpen a kímélő üzemmódnak tudható be, hogy jelen, április 5-ei dalestjének egy jelentős hányadát a Weiner-Szász Kamaraszimfonikusok igyekvő, ám messze nem makulátlan Britten- illetve Purcell-előadása tette ki. Várható volt, hogy Scholl már nem megy bele veszélyes operai játszmákba, nem kockáztat jelentősebb alt szerepekben, várható volt, hogy eljut a dalokig, de ha jósolni kellett volna, én semmiképpen sem azt jövendölöm meg, hogy már-már a popzenéig megy el, hogy az angol balladák és dalok populárisabb változatát választja - kontratenorból Joan Baez vagy Joni Mitchell lesz. Tévedés ne essék, Scholl a kiváló harcostárssal, az utcazenész múltját sosem tagadó, a közönséget szintúgy ügyesen szolgáló Edin Karamazov lantossal és az említett magyar zenekarral adott estjének voltak megható, megejtő pillanatai."Csalódásomat mégis kénytelen vagyok kifejezni, mert az Erbarme dichet egykor könnyeztető átéltséggel abszolváló csodafiú átváltozása láttán azt kell gondolnom, ő már nem fog visszatérni az oratóriumokhoz - bármennyire is szurkolok ezért -, pláne nem az operaszínpadra. Érzi képessége határait, érzi, hogy megfogta és kérlelhetetlenül szorítja már az idő, és hanyatlásához nem az operarajongókat hívja tanúul, hanem a szép/szomorú angolszász balladák szerelmeseit, azokat, akik ölelésként élik meg dalait, akik némi álfájdalomért cserébe feloldozást kapnak a valódiság, a valóban megrázó élményt adó művek pártolása alól."
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 491482014-01-18 09:35:21
Komolyzenei szuperközpontot akar a kormány
Újabb többletkiadással járó, az Operát is érintő centralizálási kísérletről jelent meg hír.Ezek az intézmények önmagukban is láthatóan jól funkcionálnak, miért kellene szupertömbösíteni?

p.s.:Olcsóbb lenne Batta Andrást tovább foglalkoztatni miniszteri biztosként( ha már állás kell neki), mint 1 milliárd kezdő tőkével egy kulturális mammut konglomerátumot létrehozni.
Olvasói levelek • 102902014-01-07 18:01:49
Rost A. - Mozart lemezének kritikája abszolut nem aktuális szerintem, hiszen már sem a művésznő, sem mi hallgatók nem "ott" tartunk, tekintettel Rost A. nemrég megjelent Colours c. albumára.
Remélem tíz év múlva erről is olvashatunk a Momus-on!
Olvasói levelek • 102892014-01-07 18:01:36
Rost A. - Mozart lemezének kritikája abszolut nem aktuális szerintem, hiszen már sem a művésznő, sem mi hallgatók nem "ott" tartunk, tekintettel Rost A. nemrég megjelent Colours c. albumára.
Remélem tíz év múlva erről is olvashatunk a Momus-on!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 487442013-11-20 23:33:00
...és az a Kery Lynn Wilson vezényel, aki a Don Giovannit itt hagyta csapot papot....
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 484662013-10-13 00:17:54
Az eredeti koncepció a főigazgató nyilatkozata alapján, hogy a 26 alapműből hangozzék föl részlet, kronológiai sorrendben.
Remélhetőleg a Erkel Színházban más lesz a koncepció ,
és olyanok is énekelnek, akiket most nélkülöztünk!
(Bár nagyon hiányos a műsorleírás!!, csakúgy, mint az operai gálán, tulajdonképpen "lutri" jegyeket árult az Operaház.
Két nappal a gála előt adott szereplő és műsorleírást.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 484032013-10-04 13:01:36
Ez is lehet egy fontos kérdés.
De a 2013 OKTÓBER 10-i VERDI-gála műsor és szereplők
tekintetében egy nagy talány.
Jelenleg ezt látom:

TESZT Verdi Gála

opera
19:00 - 22:00 | Operaház csütörtök10

Maj rákattintva ez látható.
Közreműködő Bartha Katalin

????????? Értitek ezt?--és mi az a TESZT?))
Balett-, és Táncművészet • 35042013-09-21 18:17:01
(MEGVILÁGOSODÁS!!)

A művészeknek is életpálymodellt kínálnának

Hosszú távú megélhetést biztosító művészi életpályamodellre van szükség a parlament kulturális bizottságnak fideszes elnöke szerint, táncművészek is az alacsony jövedelemről és az emiatti táncos-hiányról panaszkodnak.
Az Országgyűlés kulturális és sajtóbizottságának elnöke szerint szükség van egy olyan művészi életpályamodell kidolgozására, amely garantálhatja a kimagasló tehetségű művészek hosszú távú megélhetését. L. Simon László fideszes politikus a baranyai megyeszékhelyen, a 7. Pécsi Nemzetközi Tánctalálkozó keretében tartott táncművészeti fórumon azt mondta: a megfelelő pályakép, az akár több évtizedre biztosított egzisztencia hozzájárulhat ahhoz, hogy a szülők a művészi pálya felé irányítsák gyermekeiket.

Hangsúlyozta, a kormányzat részéről töretlen a művészeti képzés támogatása, evidencia annak fenntartása. Kitért ugyanakkor arra, hogy a képzés terén több dolgot is célszerű átgondolni, mert megítélése szerint a művészképzésben a tanárokkal szemben nem fogalmazhatók meg ugyanazok az elvárások, mint a klasszikus képzésben.

A fórumon elhangzott, hogy bár a táncművészoktatás magas színvonalú Magyarországon, a pálya egyre kevésbé vonzó a gyerekek és szüleik számára. Különösen fiú táncosból van kevés, ezt a szakma presztízsének csökkenésével, a várható jövedelemmel indokolták a szakemberek.

A művészeknek is életpálymodellt kínálnak
TOP 10 - Nagy Nevek, akiket élőben láttam • 662013-09-21 01:07:28
Edita Gruberova
Edita Gruberova
Natalie Dessay
Juan Diego Florez
Pierre Boulez
Anna Netrebko
Daniel Barenboim
Ricardo Muti
Roberto Alagna
Jessye Norman
EDITA GRUBEROVA
Wagner-felvételek • 2382013-09-20 17:17:34
MET új Ring DVD-jéről
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 47062013-08-30 00:41:52
Tisztelt Magyar Állami Operaház Főigazgató Úr! , Főzeneigazgató Úr!
Ajánljuk szíves figyelmükbe Némedy Csaba operarendezőt,
aki reforméhes és reformképes operarendező, anélkül tud hozzátenni az akotáshoz, hogy maga az alapmű sérülne.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 47052013-08-30 00:40:31
Tisztelt Magyar Állami Operaház Főigazgató Úr! , Főzeneigaugató Úr!
Ajánljuk szíves figyelmükbe Némedy Csaba operarendezőt,
aki reforméhes és reformképes operarendező, anélkül tud hozzátenni az akotáshoz, hogy maga az alapmű sérülne.
Nagy érték!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 482472013-08-29 23:43:39
Alföldi azt a vákumot tudja kihasználni, amit a "nagy öregek"
légüres térként maguk mögött hagytak.Féltvén pozícióikat nem neveltek szakmai utódokat. A mai operarendezők mintegy "autodidakta" módon nevelik ki saját magukat.De nincs is működő "nagymester", akiktől tanulni lehetne. Hol van ma egy Békés András, Vámos László, nem beszélve Nádasdyról,
Oláh Gusztávról, akiknél pld. Mikó András aszisztens volt.
Jelenleg operarendezői képzés sincs, az eredmény végképp siralmas állapotokat mutat.
Az utolsó zenés rendezői szakot végzett csapat: Galgóczy Judit, Kalmár Péter, Nagy Viktor, Tímár Béla (✝).

Alföldi szegedi Faustja lidérces, MÜPA-beli Le Balconja fiaskó, az itthon menedzsere által sikeresnek titulált versailles-i Charpentier rendezését a francia kritika szóra sem méltatta. Talán egy kísérleti színházban elviselhető lenne,
de jelenleg ugy néz ki, hogy mi leszünk az ő kísérleti egerei.
Erkel Ferenc • 6162013-08-17 23:43:36
Hallott már valaki erről a DVD kiadásról,ill. miután élő felv. hol volt az előadás.A szereposztás ránézésre is eléggé "műfaj-kevert."

[url]http://www.cdbt.hu/index.html?cart=c310503501-atinfo-1960692-10503501&PHPSESSID=031989d6de1dd3b66b0bd3898cad426c[/url]
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 479082013-07-08 00:12:06
Ahogy az énekesek névsorát elnézem, szinte mindegyikük dolgozott már a karmesterrel, még ha nem is az Operaházban, de többnyire sikerrel, és a választás is nyilván a karmesteré lehetett.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 478812013-07-06 14:15:56
Nem tudom mit szóltál a Rameau-hoz?
A Xerxes műfaja opera seria-buffa elemekkel,saját korát is megdöbbentette, egyébként tul hosszunak tartották már akkor, Kovalik szerencsésen meghúzta.Kétszáz évre eltűnt az operházakból,1924-ig nem játszották, (La Scala 1964!-áriák még koloraturák nélkül),a cselekmény, mint rendesen,a recitatívókban gördül.Handel is saját korának akart megfeleni, amikor lényegében a több ezer éves töténelmi-mondát vette elő i.e 450-ből.Xerxes szerepét kasztrált-nak írta.
USA-ban, Németo-ban , Svédo-ban, Fanciao-ban láttam recitatívós operákat.Kivétel nélkül az érintett ország nyelvén énekelt recitativókkal! (Finno-ban még oratotiumoknál is tapasztaltam a rec. finn nyelvű megszólalását, német nyelvű áriákkal). Egyébként Kovalik nem ultramodern, és ne felejtsük a színház "játék", még ha itt operáról van is szó. Én kifejezetten szerettem a Xerxest/Kovalik, mert jártam Ó-perzsa vidéken/Irán, aminek esszenciája visszaköszönt a rendezésben-diszletben. A régi ezer éveket ott átszövik a civilizációs ártalmak:légiós és nem légiós katonák,parabola antennák a viskók,sziklalakások oldalán, mobilozók az ablakokban,(víz meg nincs a lakásban).Mindent elárasztó plasztik ,piacokon igazi selyem helyett viszkoz és acetát, sziklás emelkedőkön elakadt autók,teve ,tévé,stb. Handel korában a recitativok is a kor érthető nyelvén szólaltak meg,(Angliában már Handel korában is minden angolul!, Olaszo-ban olaszul, Németo-ban németül!!)-mert szerették volna az öncélú bravur áriák után érteni a tartalmat. Szerintem a befogadást jobban segíti az saját korunk nyelvén való megszólalás, mintha ez archaizált nyelven történne.Mennyivel lett volna jobb egy csipkebájos barokk imitáció, amit gazdagabb operaházakban is Anne Murray mögé festettek . Mai napig a Mozart Varázsfuvolája áriástól magyarul szólal meg, mert ugyancsak félő, hogy minden tartalom elvész,annyira elfelejtett németül még az operalátogató közönség is 70 év alatt.
Momus társalgó • 52062013-07-06 01:03:46
Hiányolom, és sajnálom, hogy nem "csempésztek" be a számok közé klasszikus magyar zeneszerző(k) művének részletét,pld: Bartok:Concerto,vagy Kodály :Háry:Bécsi harangjáták, stb,és itt arra gondolok, hogy a Bartók-maraton kertében Fassang, Boldoczky stb. átiratok hangzottak el.ennek alapján gondolom, hogy népszerű és avatatlanabb, ha úgy tetszik még túrista fülnek is befogadható zenei részletek hangozhatnának el, persze ha az örökösök is úgy akarnák!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 478502013-07-03 01:12:18
Minek ez a bohócmutatvány az operaházi honlapon, a műsor/előadások mellett található 'jegyvásárlás' lehetőséggel? Ugyanis a "jegyvásárlásra' rákattintva a "Jegymester"-hez átirányítva :
"Az előadásra jegy nem értékesíthető" ablak leráz, és elküld a fenébe minden előadásról, és minden esetben!!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 478082013-06-29 16:03:35
"FÉNYÉVEKRE LANDOLUNK A JÓÍZLÉSTŐL "-kritika / Rameau
http://figaro.postr.hu/fenyevekre-a-jo-izlestol

Hozzáfűzném, hogy eléggé megviselte a fülemet különösen az első felvonás 'egynegyedóráira' eső hamis hangindításainak és aláintonálásainak száma.
--és valamiért nem említi a kritikus,fotó ugyan van a cikkben róla -szerintem az est egyik legjobbját, -SCHÖK ATALÁT!
Jonas Kaufmann • 532013-06-25 00:38:57
Telramundot meg a Királyt majd egy másik helyen fröcsköli vagy keni fel,ki tudja? Nem nézheti kétszer feleslegesen meg az előadást, "É S" csak egy bőrt húz le róla!?!
Wagner : Lohengrin • 292013-06-23 13:39:06
FÁY/ÉS/LOHENGRIN

NDK TURMIXGÉP
(Wagner: Lohengrin, MűPa, június 16.)

Ha zöldség, hát zöldség, mit csináljak. Lehet, hogy az, hiszen teljes operába ágyazott előadást vet össze az ember egy gála-produkcióval, világsztárt a saját erővel, tévéfelvételt a valósággal, de annyira meglepő, hogy egyszerűbb kimondani: nem cseréltem volna el Kovácsházi Istvánt Jonas Kaufmannra. Ami nagy szerencse, mert nincs is szükség a feltételes módra, nem cseréltem el egyiket a másikra, akármilyen vonzó is volt a Marton 70 gála, egy időben ment a Lohengrinnel, és az utóbbit nem Káel Csaba rendezte. Nem mintha olyan nagy szerencse volna Marton László munkáját nézni, most olvastam, hogy egész életében operarendezőnek készült – hát, ezt megúsztuk.

Nem botrányos az egész, csak közhelyes, az NDK vagy posztszocia­lista életérzést kissé laposan adja vissza, legrosszabb pillanataiban nevetséges. Csúnya, de direkt csúnya, a nők béna cipőkben, előnytelen szoknyahosszal sétálgatnak a színen, lakodalmat tart Lohengrin és az ő Elzája, fehér habos ruhát hord a nő, a férfi meg idegen ebben a faluban, messziről jött, ahol a férfiak keresztbe vetik a nyakukon a sálat, és egy fehér hegedűtokban valami rejtélyes dolgot cipelnek magukkal. Megvan a nagy egyesülési lehetőség, elhevernek az ágyon, Lohengrin kifűzi és lerúgja a cipőjét, majdnem olyan, amilyennek lennie kell, de Elzácska végül mégis megkérdezi, amit nem volna szabad, és szól a Grál: gyere haza, jobb lesz itt neked.

Nem ezzel van a baj, hanem a megvalósítással, a fölöslegesen szaladgáltatott statisztákkal, az álhelyzeteket álságosan megoldó kóristákkal, a gyere be-menj ki alapon mozgatott emberekkel. De az, hogy Lohengrin úgy idegen a világában, hogy szemüveges intellektus, az éppenséggel jó is lehet, nagyon könnyű szeretni Kovácsházi Istvánt, amikor az istenítélet előtt megigazítja a szemüvegét, és csak aztán emeli föl a kardját, hogy megvívjon Elzáért.

Elza persze rémes a lógó hajával, és még kis baleset is éri: a szenvedélyes odaborulás pillanatában leesik a koszorú a fejéről, és csak úgy lóg rajta, elvacakol vele Ricarda Merbeth, amíg kigabalyítja a hajából. Egyébként azonban remekül énekel, bőséges hanggal, kellemes nyugalomban tartva a hallgatót, hogy vele aztán nem történik semmi baj. Ha nincs eszeveszett sikere, annak csak az az oka, hogy Ortrud szerepében Michaela Schuster nála is jobb, igazi önmegvalósító banya, természetesen vad eszelősséggel, nagy gesztusokkal, szélsőséges vérmérséklettel. Mindent játszik, minden szót, félmondatot külön, de olyan ez a zene, hogy elbírja ezt a szélsőséges kidolgozottságot, a pihenés nélküli odaadást, amellyel az énekes a szerepbe költözik, és járja az utat, Ortrud útját ravaszság és érzelmi kitörések között.

Ha tökéletes az előadás, akkor a néző is megy velük, de ennyire azért nem egyszerű a helyzet. Már a karmester Vajda Gergely sem ment mindig velük, épp a nászmenet és az azt megszakító Ortrud-kitörésnél lehetett érezni, hogy minden egy kicsit túl olajos, a nászmenet is ideges, a kitörés is mérsékelt volt, a kontraszt kicsit szürkébe hajlott, a meglepetés elmaradt, olyan ember irányította az előadást, aki tudta előre, hogy ez fog történni. Ez a viszonylagos drámaiatlanság a másik oldalon kellemes biztonságot is jelentett, jó tempóban, frissen zajlottak Lohengrin kalandjai, a harmadik felvonás előjátékára elég nehéz volna panaszkodni. Általában is nehéz volna duzzogni, szépen jövögettek elő a szólamok, értelmesen tagolódott a darab, a hangzásból magából hiányzott az az ezüstös lohengrinség, amit azok is szeretnek, akiket zavar a sok Heil és Sieg, és hogy a végén az új Führert cipeli be a szőke herceg.

Ami a közreműködő testületeket illeti, a Honvéd Férfikar vadulását igazán lehetett élvezni, ritkán látni ilyen dalárdai jókedvet a színpadon, kiálltak, és ahogy a torkukon kifért, végre tisztességesen kiordibálhatták magukat, jól fognak aludni. És jól aludhatott Kovácsházi István is. Lehet jajongani, hogy egy kicsit nazális volt a hangja, hogy a hangerő érezhetően behatárolt, de minden megszólalt, kerek és szép volt az alakítás, következetes, átgondolt, fölépített kicsiben és nagyban is. Értette a néző, hogy ki az, akit lát, és élvezte, ahogy a zenei megfelelések egyszerre voltak azonosak és mások, kétszer beszélt a hattyúhoz Lohengin, de közben eltelt egy egész opera, változott a világ. A Grál-elbeszélés ülve kezdődött, halkan, valóban elbeszélésként, szemüveget lekapó csúcspontot ért el, aztán elért a bemutatkozásig, az ember szereti, ha ilyenkor leszakad a mennyezet, de ez egy ilyen hős, nem zajong. Utána még haza lehetett érni a tévé-Kaufmannra, egy minden szempontból kézenfekvőbb előadó produkciójára, és hiá­ba olyan, mintha azt mondanám, hogy a Trabant után a Mercedes visszalépés, ha azzal a Trabanttal el lehetett jutni valahová, a Merci meg csak állt egy helyben, és nyomatta a légkondit meg a GPS-t.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 477822013-06-15 22:27:38
Csak megjegyezném, hogy engem is érdekelt volna az előadás.
De MÜPA-ba volt jegyem 14-én,16-án pedig a Marton70-gálára.Nem lehetett volna körültekintőbben bánni a dátumokkal?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 477672013-06-11 21:06:04
Még korábban Japán Magyar Kulturális Központja ezt adta hírül,ahol Miklósa Erikát említik első helyen:

"La Traviata” a Magyar Állami Operaház előadásában

 Az Operaház Tokioban, Yokohamban, Osakaban, Nagoyaban és sok más városban tart előadást. A főszerepet -Violettát- a magyar Miklósa Erika, a görög Dimitra Theodossiou valamint az olasz Eva Mei felváltva fogják előadni. Szeretettel és örömmel várjuk az Operaház minden tagját, és sok sikert kívánunk!

http://src-hokudai-ac.jp/hungary/tips/japanhirek.html
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 477082013-06-08 13:48:24
Lehet, hogy beázott az Opera.hu?-mert egyik böngészőm sem nyitja meg.Hiba az én készülékemben lenne?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 476502013-06-04 08:32:19

"A Kamaraénekes és az Étoile rangjelzés egy évadon keresztül illeti meg a kitüntetett művészeket - egészen a 2014-es Csillagóra-gálaestig, amelyen a következő évad kiemelkedő művészi teljesítményeit díjazzák majd"

Ezt nem igazán értem!Ezt ha valaki megkapta, egy év múlva már nem Kamaraénekes és nem Etoile? Ez valami "magyaros" változat?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 475352013-05-26 09:17:39
Tud az Operaház arra elfogadható magyarázatot adni,(azontúl.hogya műsr-és szereplőváltoztattás jogát fenntartja,) hogy mért kerül a Verdi Ritkaság Fesztivál előadásba olyan Banquo szereplő,akinek felléptetése kész cirkusz?-és ritka gyenge!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 474362013-05-19 23:42:42
Kb. 40 fős a zenekar.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 472822013-05-15 00:33:19
Kedves "der", íme.:
http://www.opera.hu/UserFiles/PlyzatifelhvsOperaNagykveteiProgram.pdf
Erkel Színház • 34102013-04-18 22:26:47
A "szereposztási malőr" nem csupán a szopránokra vonatkozik, a baj már ott kezdődik,hogy nem volt zenekar, és megfelelően koncepcózus karmester , aki igazi zenei vezetője lett volna a műnek. A rendezés rekonstruálása enyhén szólva fércmunka.
A többi szólistát már kiveséztétek. Ez az előadás még próbaüzemben sem megfelelő.
Momus társalgó • 50882013-02-16 13:11:35
Érdekes fotó, L.Simon feje fölött trófeakétn a sok szögre akasztott levágott fej...
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 466412013-02-09 11:06:41
Nem várt fejlemény a Filharmóniai Társaságnál.
"A Budapesti Filharmóniai Társaság rendkívüli közgyűlése Pinchas Steinberg világhírű karmestert választotta meg a Társaság elnök-karnagyának február 5-én"

http://www.opera.hu/hu/news/Vilaghiru_karmester_a_Budapesti_Filharmoniai_Tarsasag_Zenekara_-_az_Operahaz_eguttese_elen

Azért biztató ,hogy nem Héja Domonkos lett hivatalból...
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 465172013-02-03 21:54:40
A tegnapi MN cikkben így olvasni a szubvenciós kérdésre adott választ:
"A Magyar Állami Operaház élére hétfőn kinevezett főigazgató a lap szombati számában közölt interjúban kifejtette: a 8,3 milliárd forint az eddig az intézményre fordított legnagyobb nominális összeg. Az Erkel felújítására szánt 1,7 milliárd forintot azonban nem ezen felül, hanem ebbe foglalva kapták meg. Mivel az ország két legnagyobb színházát a maradékból nem tudnák fenntartani, tárgyalásokat kezdenek a helyzet rendezésére."
A mai Nol.hu-n az idevágó részlet pedig:
"Egy színház nem tartja el önmagát, egy operaház meg végképp nem. Az idén 8,3 milliárdot kaptunk a két intézményre, elégnek kell lennie a saját bevételekkel együtt."

AKKOR ELÉG ,vagy NEM ELÉG??
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 464992013-02-02 23:40:09
Állítólag sokan repültek az énekkarból,
a zenekarról és a műszakról nem is beszélve...
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 464952013-02-02 23:10:57
"Arra a kérdésre, nem kényelmetlen érzés-e, hogy tavaly csaknem ugyanennyi állás szűnt meg, és most alig egy éven belül fel kell venni dolgozókat, azt válaszolta: ha elhúzódott volna az Erkel-felújítás előkészítése – amire volt esély –, nem érne össze ilyen látványosan a kettő"-
EZ ÉRTHETETLEN ÉS ARCÁTLAN VÁLASZ,HISZEN AZ ERKEL MEGNYITÁSÁT AZ ELMÚLT ÉV NOVEMBERÉRE ÍGÉRTÉK!!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 464942013-02-02 23:10:44
"Arra a kérdésre, nem kényelmetlen érzés-e, hogy tavaly csaknem ugyanennyi állás szűnt meg, és most alig egy éven belül fel kell venni dolgozókat, azt válaszolta: ha elhúzódott volna az Erkel-felújítás előkészítése – amire volt esély –, nem érne össze ilyen látványosan a kettő"-
EZ ÉRTHETETLEN ÉS ARCÁTLAN VÁLASZ,HISZEN AZ ERKEL MEGNYITÁSÁT AZ ELMÚLT ÉV NOVEMBERÉRE ÍGÉRTÉK!!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 463052013-01-26 00:17:14
ÉG és FÖLD!! Ekkora volt a különbség Kovács János vezényletével az "A Bolygó Hollandi " tegnap esti előadása során a zenekari hangzás tömörsége, a dinamika széles skálája, és a tempóválasztások terén , a vendégkarmester premieres produkciójával szemben. Az énekesek a kórus szárnyaltak, jobb lett a vendég bariton ,izzott az előadás.Lukács Gyöngyinek el kellene hinnie,hogy a kevesebb néha több,itt értem a "Ballada" megvalósítását.Egyébként csodálatos produkciót nyújtott.Fekete Attila kiegyensúlyozottan jó volt,a többekről most nem szólok.
Visszakanyarodva Kovács Jánoshoz;
Érthetetlen,hogy ha van egyekkora tudású karmester óriásunk, akkor miért dobnak ki milliókat vendég karmesterre, akinek még ráadásul a neve sem mond semmit,de a művészete sem győzött meg arról, amit beharangoztak róla;Wágner specialista. (?!?)
Nagy vesztesége a premiernek,hogy nem Kovács János kezében volt a pálca. Megjegyzem ,az igazgatói páholyban ott ült az mb.főig.,kérdés,hogy másfél méterrel a zenekari árok fölött hallott-e, akarta -e meghallani a különbséget?? MILLIÓKAT SPÓROLHATOTT volna, és világklasszis minőséget kaphatott volna az Operaház (és a nézők) Kovács János révén.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 462472013-01-23 10:19:15
Már látom,amint" PromoboxBocs"-nak öltözve Ókovács Sz. átadja az első "aranylemezt".
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 461872013-01-21 12:37:31
Ahogy 'Parampampoli' említi az éppen 'leparancsolt' vagy fel nem kért szereposztási lehetőségeit a "Bolygónak"-(Kovács J.,Perencz B,Fried P)-, olyan ez az Operaházat tekintve, mintha a vérvörös szegedi édesnemes itthoni paprika helyett, jó drága , de sápadt spanyol paprikát használnánk.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 461662013-01-20 00:42:17
Akármi is zajlott Perencz Béla és az Operaház vezetése között,
be kellene látnia az igazgatóknak,hogy -a ma este tanulságát levonva -ad.1.: a legnagyobb vesztes a
KÖZÖNSÉG, ad.2.: többedik alkalommal az új bemutató színvonala lett gyengébb, ami viszont -belátva, vagy beláttatlanul is - az Operaház vesztesége!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 460992013-01-15 00:50:06
Úgy látszik a minisztériumra való ráhatás kezd beérni. Részlet egy 2012 július 30-i Ókovács interjúból, amikor a pályázaton való részvételéről kérdezték: "A kormánybiztos megjegyezte: a Magyar Állami Operaházban 107 éven át pályázat nélküli kinevezési gyakorlat folyt, és ez ma is így van a világ legtöbb intézményében, de például az etalonnak tekintett brit közmédiában is."
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 460382013-01-06 15:31:18
Ha jól belegondolunk, most meg a premier előtt KÉT héttel történt az ami történt.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 460242013-01-05 14:58:19
Én is valószínűnek tartom,hogy Perencz művészúrnál nem egy egyszerű "torokgyulladás" lehet a háttérben,valamilyen mélyebb indoka lehetett a távozásának.Sajnálom!
Rost Andrea • 15732012-12-26 05:22:51
A négy név emígyen változott:Kovács I, Csereklyei A, Rost A, és BUSA Tamás
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 457632012-12-20 00:07:08
..Egy évvel ezelőtt.----
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 457622012-12-20 00:06:11
Szinte napra pontosan K.L.Wilson állt odébb a Don Giovanni premier előtt pár nappal.Itt legalább még van egy hónap.Lehet sejteni az okokat?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 457612012-12-20 00:05:59
Szinte napra pontosan K.L.Wilson állt odébb a Don Giovanni premier előtt pár nappal.Itt legalább még van egy hónap.Lehet sejteni az okokat?
Miklósa Erika • 7512012-12-14 23:42:50
Ránki Pomádéja egyre inkább aktuális újfent!(és lent)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 22612012-12-06 23:45:52
Anyegin látlelet...

http://fidelio.hu/klasszikus/kritika/anyegin_te_kit_valasztanal
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 450092012-09-26 12:12:07
Sajnos nem sikerült ,lásd Bánk Bán kudarc...
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 449662012-09-22 09:08:17
És mi van azzal,akit próbajáték nélkül megbíznak??
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 449052012-09-12 01:49:32
Igazán méltatlan marketing fogásokkal tarkítva indul az évad.És a honlapon még mindig visszaszámláló működik,ma:88 -at mutat! Tisztességes helyzetet tükröz-e ez a játék velünk?Vagy valaki jó pénzért levédte a napok számát is?

"Diva(t) SÍVA,
ríkat -sírva.
Mi e számos irka-firka?
Dívik -hírlik,
AntiDívat-molett SÍVA,
Jöhet az AlternaDíva!
Vidulj magyar ,Díva(t)az úr/nő,
TE!- DEUM,nézz ránk,ha rajtunk túlnő!



Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 448022012-09-05 20:26:53
A szinházi gyakorlatban a , tavalyról' elővett darabokból gyakran tartanak teljes erő -befobással előadási főpróbákat Ezeket az alkalmakat most nyilvános ,de zártkörü előadásként lehet,hogy a már jelzett ' népművelő" sorozat része, diákoknak stb...9
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 439222012-06-03 17:14:58
Nagyon örültem én is Lukács Gyöngyi tegnapi alakításának, amely minden tekintetben kimagasló volt.Ha ilyen 'Ladyje' is van az Operaháznak,akkor miért kell kevesebbel beérni?Alexandru Agache eddigi legjobb formáját mutatta hangban és játékban.
Valóban furcsának tűnt,hogy a Banquo-t éneklő Bretz Gábor hangszíne világosabb,mint a bariton Macbethé,és a hang volumenben is lemarad társaitól.(itt is érthetetlen,hogy miért nem a basszusok énekelnek?)Kovácsházi István imponáló Macduff szerepében.A karmester:Kovács János keze alatt nagyságrendekkel jobb produkciók születnek,így a tavalyival össze nem mérhető a zenei megvalósítás- természetesen Kovács J. javára.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 438622012-05-25 01:09:12
Gondolod,hogy pontosan lehet tudni?



Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 438532012-05-22 15:02:19
Bejött "Werböczy" próféciája ,akit idézek a'43723'-ból:
Bretz nem tudja vagy még nem érzi, hogy mit kellene énekelnie, hol tart mint énekes, és az igazgatók sem tudják.
Nemsokára Banco lesz, ami szintén szereposztási butaság, mert Bancóhoz igazán szárnyaló, biztos mélységű Verdi-hang kell! Fried-hang, ha már magyarokban gondolkodunk. Vagy ha az énekes basszbariton, Berczelly, James Morris, Samuel Ramey.
Nekem Bretz kevés, Mozart-hang. Aztán később mivé válhat, nagyban függ a most vállalt szerepektől is.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 438342012-05-20 13:52:10
Hallottatok valamit arról,h. a Macbeth tegnap este milyen volt??
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 438082012-05-15 00:32:18
Szó nincs arról,hogy borulás van,szerintem eddig csináltak úgy mintha minden rendben lenne. :-)(
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 437982012-05-12 13:30:11
Nem is értem , hogy a karmester ,várhatóan:Vashegyi Gy. ,miért N.N.,
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 437762012-05-10 10:01:00
Nem lepődnék meg,ha egy "titkos" Káel-Ókovács paktum keretében mondott volna le az Operaház a Wagner -évről!!
Bretz Gábor • 512012-05-05 10:12:42
Miután az elmúlt hetekben többször volt alkalmam meghallgatni Bretz Gábort,itt folytatnám vele kapcsolatban,nem az operai fórumon.Nyilván nagyon tehetséges alapjában véve. De a hangja mit enged és mit nem ,talán ő sem tudja.Szerepeit átnézve énekelt már Senecát is!!-amely profondo szerep.De Escamillo is a repertoárján van.Ez már a másik véglet.Ami baj is lehet,mert valójában nem tudjuk ma sem,hogy milyen hang.Escamillo-ját meghallgatva sem győzött meg igazán a múlt héten hangilag, a Don Basiliója pedig végképp nem4-ahogy "detto" írta az operai fórumon,szerepei fiaskója.A nagy elődök Kováts Kolos,Gregor József,Polgár László,és a kortársak Fried Péter és Rácz István ,mindannyijuk meggyőzőek (voltak) Basilio szerepében hangban,játékban egyaránt.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 434352012-03-30 23:42:36
Lehet tudni valamit a kormánybiztos váci " Winterreise" produkciójáról?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 431002012-03-04 23:49:46
ÚGY TŰNIK ,AMIT KERESNEK AZ OTT HEVER (LASSAN AZ UTCÁN),
INKÁBB AZ OPERAHÁZ VEZETÉSE KELLENE MÁR VÉGRE AZ EURÓPAI SZÍNVONALAT ELÉRJE!!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 430062012-02-26 13:17:59
✝ ✝ ✝ ✝ ✝ ✝ ✝ ✝ ✝ ✝ 2012 FEBRUÁR 22 GYÁSZNAP -ÉS SZÉGYENFOLT-
A MAGYAR ÁLLAMI OPERAHÁZ MAGÁNÉNEKESEINEK
"KIVÉGZÉSE" ,MESTERSÉGES ELTÁVOLÍTÁSA,EGYBEN A TÁRSULAT MEGSZÜNTETÉSE
MINDENKI,AKI ÉRINTETT és EGYÜTTÉREZ ÖLTSÖN FEKETE GYÁSSZALAGOT ! ✝✝✝✝✝✝✝✝✝
Kér
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 429982012-02-26 07:36:15
✝ ✝ ✝ ✝ ✝ ✝ ✝ ✝ ✝ ✝ 2012 FEBRUÁR 22 GYÁSZNAP -ÉS SZÉGYENFOLT-
A MAGYAR ÁLLAMI OPERAHÁZ MAGÁNÉNEKESEINEK
"KIVÉGZÉSE" ,MESTERSÉGES ELTÁVOLÍTÁSA,EGYBEN A TÁRSULAT MEGSZÜNTETÉSE ✝✝✝✝✝✝✝✝✝
MINDENKI,AKI ÉRINTETT és EGYÜTTÉREZ ÖLTSÖN FEKETE GYÁSSZALAGOT !
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 429972012-02-26 07:34:34
✝ ✝ ✝ ✝ ✝ ✝ ✝ ✝ ✝ ✝ 2012 FEBRUÁR 22 GYÁSZNAP -ÉS SZÉGYENFOLT-
A MAGYAR ÁLLAMI OPERAHÁZ MAGÁNÉNEKESEINEK
"KIVÉGZÉSE" ,MESTERSÉGES ELTÁVOLÍTÁSA,EGYBEN A TÁRSULAT MEGSZÜNTETÉSE ✝✝✝✝✝✝✝✝✝
MINDENKI,AKI ÉRINTETT ÉS ÖLTSÖN FEKETE GYÁSSZALAGOT


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 429962012-02-26 07:34:33
✝ ✝ ✝ ✝ ✝ ✝ ✝ ✝ ✝ ✝ 2012 FEBRUÁR 22 GYÁSZNAP -ÉS SZÉGYENFOLT-
A MAGYAR ÁLLAMI OPERAHÁZ MAGÁNÉNEKESEINEK
"KIVÉGZÉSE" ,MESTERSÉGES ELTÁVOLÍTÁSA,EGYBEN A TÁRSULAT MEGSZÜNTETÉSE ✝✝✝✝✝✝✝✝✝
MINDENKI,AKI ÉRINTETT ÉS ÖLTSÖN FEKETE GYÁSSZALAGOT


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 429282012-02-21 10:19:41
Na látod!! Ez a borzasztó konklúziója az egész gálaestnek,
és ami méltatlanná teszi arra,hogy betöltse célját. Ez viszont magukat a műsor összeállítóit is minősíti,akik viszont kizárólagos minősítési jogkörrel bírnak!
Bretz Gábor • 482011-12-29 23:01:04
Akkor te nem tudsz mihez viszonyítani!Hallottad ezt a szerepet már basszussal,pld. Rácz Istvánnal?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 421852011-12-29 22:58:16

Akkor íme egy Fradi drukkernek való hír!
Még jó,hogy volt ennyi maradvány pénz,amit nem rezidensek itthon tartására, és nem is kultúrára (lsd.operaházi helyzet) költ az állam.

"Még karácsony előtt jelent meg a Magyar Közlönyben, hogy az állam 5 milliárd forintért visszavásárolja Kevin McCabe-től az Üllői út és a Könyves Kálmán körút sarkán fekvő ingatlant"
http://pepsifoci.hu/node/103853
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 420202011-12-16 01:25:55
Dehogynem így van! Azért lett a felduzzadt adminisztráció is,mert csak az évi három igazgató váltás tucatnyi új "ügyintézöt" hozott az O/Aházba. Ókovács urat fordítva dajkálták?Állítólag a Duna TV sem munkássága egyik piramisa marad.Persze mi valamit nem értünk.Azt,hogy a kitervelt vonal végére ő tenmagát képzeli,ezért már úgy indítja a munkát,mintha saját magának keresné az embereket.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 418872011-12-09 01:12:47
MOZART ÚJRATÖLTVE /KOLTAI TAMÁS II:sz.o.

http://szinhaz.net/index.php?option=com_content&view=article&id=36227:mozart-ujratoeltve-&catid=13:szinhazonline&Itemid=16
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:30 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. terem

Takács-Nagy Gábor Kamarazene Kurzusa

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

Pálfalvi Tamás (kornett), Lukács Gergely (szerpent, basszus szaxkürt), Stürzenbaum Róbert (sackbut, ventil harsona), Szepesi Bence (alt szaxofon); Dévényi Gábor (nagybőgő); Szelcsányi Ágnes (csembaló, zongora); Szabó Zsolt (viola da gamba), Magyar Bálint (ének)
Szentpáli Roland tuba DLA zárókoncert
PALAZOTTI: Montechiaro
PALAZOTTI: Vallone secco
ZUCCARO: Ricercar
FARNABY: The Old Spagnoletta
FARNABY: A Toy
FARNABY: The New Sa-hoo
DESVIGNES: Antiennes du jour des Morts
DE FESCH: B-dúr szonáta, op. 4/6
VEIT: Romance
CORBIN: Teutatès – Fantasie mystique
DEMERSSEMAN: Ave Maria
PILATI: Le serpent de village

18:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Fülei Balázs tanítványai
Házimuzsika a Zeneakadémián

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Horváth Ágnes (brácsa)
G. Horváth László, Kiss Enikő (hegedű), Kónya Attila (cselló)
Zuglói Filharmónia
Vezényel: Ménesi Gergely
Horváth Ágnes brácsa diplomakoncertje
J.S. BACH: 1. (g-moll) hegedűszonáta, BWV 1001 - 1. Adagio, 2. Fúga
BARTÓK-SERLY: Brácsaverseny, BB 128
SOSZTAKOVICS: 8. (c-moll) vonósnégyes, Op.110

19:00 : Budapest
Erkel Színház

CSAJKOVSZKIJ: A diótörő - balett
19:30 : Debrecen
Kölcsey Központ

Jónás Krisztina, Bakos Kornélia, Szerekován János, Jekl László
Kodály Kórus Debrecen (karigazgató: Szabó Sipos Máté)
Savaria Barokk Zenekar korhű hangszereken
Vezényel: Németh Pál
MICHAEL HAYDN: Te Deum MH 28
MICHAEL HAYDN: d-moll szimfónia MH 393
JOSEPH HAYDN: Nelson-mise, Hob. XXII/11
A mai nap
történt:
1892 • a szentpétervári Marinszkij színházban bemutatják Csajkovszkij Diótörőjét
született:
1786 • Carl Maria von Weber, zeneszerző († 1826)
1890 • Sergio Failoni, karmester († 1948)
elhunyt:
1737 • Antonio Stradivari, hegedűkészítő (sz. kb. 1644)
1869 • Louis Moreau Gottschalk, zongorista, zeneszerző (sz. 1829)
1990 • Paul Tortelier, csellista, zeneszerző (sz. 1914)