vissza a cimoldalra
2018-06-21
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4038)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60874)
Momus társalgó (6335)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Társművészetek (1255)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11277)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (9341)
Wagner (2594)
Pantheon (2233)
Kinek tetszik Rimszkij-Korszakov ? (46)
Opernglas, avagy operai távcső... (20100)
Erkel Ferenc (1044)
Jacques Offenbach (471)
Bánk bán (2965)
Palcsó Sándor (214)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2768)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (892)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1424)
Franz Schmidt (3141)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1234)
László Margit (149)
A díjakról általában (1026)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Vladiszlav
Leírás:
Honlap:
   


Vladiszlav (174 hozzászólás)
 
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 467972013-03-01 15:51:36
Szomorúan, de sajnos igazat kell adnom a szkeptikusoknak.
Nagy a zűr az utánpótlás körül, de nem hinném, hogy egyetlen megoldás a külföldiek minél nagyobb számban való felléptetése lenne.
Bebizonyosodott ez évadban is, hogy a magyar énekesek jobbak voltak a inportáltaknál.
Nem azt szeretném mondani, hogy ne kérjenek fel külföldi énekeseket, de a Bolygó hollandi vendégei nem érték el a gyenge kategóriát sem.
A koreai Turandotlány bájos külseje és kultúrált éneke ellenére sem tudott megszólalni a kínai hercegnőhöz nélkülözhetetlen hangerővel.

A jövő évadban nehéz operák sorát fogják előadni, éspedig kikkel? -ha szabad kérdezni.
Például a Luisa Miller címszerepét, Az árnyék nélküli asszony összes nyaktörő szerepét, Falstaff címszerepéről és a többiről nem is szólva!
Szóval?????
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 466502013-02-10 08:42:55
Nyugodtan mondj ellent! Az a te véleményed.
Nekem a meglátásom, hogy külsőleg alkalmatlan a szerepre. Esetlen a mozgása, a lábait nehézkesen terpezben szétvetve járkál a színpadon.
"Köpcös, egy dolog, ilyen alkat."

De ilyen alkattal nehéz elhitetnie magáról a Don Giovanni-legendát, és vállalhatatlan, hogy ott áll mellette a Don Giovanni kinézetű Bretz, aki "agyonüti".
Lejátsza a színpadról. Nem leénekli, mert azt nem tudja, de lejátsza!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 466402013-02-09 10:19:56
Szegedi Csaba Don Giovanniként egyik legnagyobb melléfogás amit eddig láttam!
Alkatilag egyáltalán nem való neki. A szereposztók nem látják, hogy nem Don Giovanni
figura? Fiatal kora ellenére elégggé köpcös, a színpadi járása nehézkes. Olybá tűnt, hogy maga sem hisz az egészben. De az éneklése sem győzött meg teljesen. Szomorú voltam.
Wagner • 24552013-02-07 16:52:16
Wagner, ahogyan Kovács János látja
Hollandi kritika a Népszavában
Giuseppe Verdi • 11842013-02-07 16:50:10
Wagner, ahogyan Kovács János látja
Hollandi kritika a Népszavában
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 465932013-02-06 13:38:17
Tovább folytatódik az "ügy" Rácz Istvánnal és Tokody Ilonával?
Az ország egyik leghíresebb művésznője ki világhírű is, nem ezt érdemli!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 465842013-02-06 09:00:18
Írtam, hogy nem teljesen értek veled egyet. Van amiben igen, van amiben nem.
Nem Bretz volt a leggyengébb a Kálmándis szereposztsában, hanem a vendég tenorista lógott ki keményen!
A Bretzről írtakat komolyan gondolom. Azzal, hogy mindent neki adnak, végeredményben roham tempóban csinálják ki.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 465822013-02-06 08:51:11
Én sem értek teljesen egyet Parampampolival.
Az előadás gyengesége, tragédiája, még élesebb szóval énekesi és színpadi katasztrófája címet a vendég Georg nyerte el. Reméljük, hogy a vezetésben jeleskedő emberek véleménye is hasonlít a miénkhez és nem engedik többé ide a fiatalembert énekelni.
Ebből a szereposztásból csak Kálmándi Mihály teljesítményét díjaznám, ami hangi és színészi értelemben is a legjobb volt.
Bretz Gábornak fel kellene vállalnia, hogy hangja kis volumenű, és bár csak ne akarna nagyobbat énekelni, mint amire adottságai predesztinálják. Én itt látom a bökkenőt: fiatalsága hevével mindent akar, de a hang sajnos nem bírja követni. Verdi és Wagner nem az ő repertoárjába tartozik.
Mozartot minden mennyiségben, Escamillot, francia repertoárt, de az erős zenekari kísérettel megáldott darabokat és a súlyos szólamokat jobb lenne ha messze elkerülné! Az ő érdeke!
Olvasói levelek • 98832013-02-06 07:58:45
Meggyőződésből mondom, hogy mindaddíg, amig nem torzulnak személyeskedő vitába a hozzászólások, nem sértegetik egymást a fórumozók, miért ne írhatná le bárki a véleményét?
Magam részéről megpróbálok mások bántása nélkül véleményt formálni. Nem is szeretem az ilyesmit,és kőkeményen kerülöm az összeütközéseket. No meg a politikai és faji eredetű összezörrenéseket.
De azért született a fórum, hogy kicseréljük a nézeteinket. Enélkül unalmas lenne, meglehet, hogy a kutya se írna ide.
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 26852013-02-03 11:46:51
Több Bolygó előadás kellett volna, mert tegnap a kasszánál "verekedtek" a jegyekért.
Lehetett volna még plusszban 5-6 előadás Kálmándival, Lukács Gy.-vel, Palerdivel, Horváth Istvánnal és a kitűnő Kovács Jánossal!
A tegnapi élményt még a bariton se ronthatta el annak, aki nem figyelt rá.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 465022013-02-03 00:01:25
Sokkal kellemesebb téma. Igen nagyon jó volt a ma esti Bolygó hollandi. Nem számolva a kényszerűségből elszenvedett vendéget. Lukács Gyöngyi ma volt a legjobb, gyönyörűen énekelt, a végsőkig átélt alakítást nyújtott. Fekete Attila csakúgy.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 462962013-01-25 10:48:23
Talán tényleg az operavezetés elégelte meg a bariton lehúzását,- amit mint énekes maximálisan megérdemelt, - és ők adtak ukászt a védelmére. Ez mit sem von le Gazheli katasztrofális teljesítményéből.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 462952013-01-25 10:44:56
A két kritika is jól bizonyítja, hogy normális ember nem ad a szavukra.
HA EZ A Hollandiaz etalon a Magyar Nemzetnek, kívánom, hogy életük végéig csak őt hallgassák! Tegyék úgy, hogy mások lehetőleg ne sérüljenek!

Még azt sajnálom, hogy első tenoristánkról Fekete Attiláról az a fejekből kiverhetetlen kép alakult ki, hogy erőlködik és forszíroz. Rásütik, ha a fene fenét eszik is!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 462862013-01-24 20:53:52
Leírhatatlanul boldog lennék, ha olyan isteni pianissimókat tudnék rikkantani! Más is szerintem.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 462692013-01-24 09:02:28
Ha Perencz Béla kilépett a hollandiból, miért nem Kálmándit helyezték előre? Miért kellett mást hívni, aki nem üti meg a minimál szintet se, vokálisan nem felel meg a szerep által támasztott követelményeknek? Kézenfekvő kérdés az is, hogy vajon megkérdezték-e Agache urat, hogy elvállalná- e a Hollandit? A nagy román bariton orkánszerű hanggal hatalmas alakjával a hollandi szerepében is színházunk dicsőségére válhatott volna ! A vendégtenort sürgősen küldjék haza barbibabázni!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 462652013-01-24 07:39:59

Mielőtt munkába sietek röviden megírom a 2. szereposztásról szerzett tapasztalataimat. szerintem a kettőből kellene egyet gyúrni, úgy jönne ki egy egészen elfogadható csapat. Kálmándi Mihály meggyőző hollandi, egészen más kollégájánál, többet játszik és nagyságrendekkel jobban énekel. Mintha nem ugyanazt a szerepet hallanánk. Rálik Szilvia viszont nem nyerte el semmiben a tetszésem. Csúnya hangon tolja az egész szerepet. Pengeéles hangon, tulajdonképpen lírai szoprán, ki nyomja, nyomja, mint süket a csengőt. Nincs pianó, se mezzavoce, ám igazi forte sincs. A főhősnő jelleme jobbára egy valóban erőszakoskodó operett primadonnára és valamilyen modern opera főhősére hajaz szív, érzelmek, nőiesség nélkül.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 462522013-01-23 15:27:41
Ilyenek vagyunk, hál' Istennek, nem látunk és nem hallunk egyformán, de ez így van rendjén.
19.-én és tegnap is voltam, ma a másik szereposztást nézem meg.
Nekem nagyon tetszik a rendezés, gyönyörűek a színek, a fényhatások, félelmetes a vitorlás szellemhajó fölbukkanása.
Mint másokat, engem is a bariton "bántott", nem részletezem, hogy miért, már sokan leírták.
Partnernője kegyetlenül leénekelte. Két egyáltalán nem össze illő hang, karaktar, kategória és művészi interpretáció találkozott, aminek egyvelegéből rendre a vendég maradt alul.
A Senta-Georg duettekben fellélegezhettünk, gyönyörű pillanatokat szereztek tökéletes összhangukkal,éneklésükkel és átélt játékukkal.

Csak ajnározni lehet a kórust, kiváló munkát végeztek, egységes, fényes színben szóltak. Nagyon tetszettek.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 16052012-10-16 19:37:42
A zsüri véleménye a versenyzőkről megerősítette bennem, hogy nincsen igazságos énekverseny. A mezőny is igen gyatra volt, de hogy a gyengék között is a leggyengébbek kaptak díjat, ezt nem gondoltam volna!
Mi értelme így az egésznek?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 454062012-10-11 07:52:52
Megítélésem szerint elment a Carmen. Nem 100 százalékos, nem a MET színvonalán. Amolyan langyosan jó. Összegezve, híven mutatja az opera mai énekes felhozatalát.
Alapvető probléma, hogy igazi Carmen-hang úgy tűnik nincs az operában. A zsíros, hízelgő, kacarászosan negédes, mindezek mellé sokszínű voce, méghozzá sötét színű mezzo voce teljességgel hiányzik. Megjegyzem, Micaela hangszínét többször éreztem sötétebbnek, mint a Carmenékét!
Elég sokszor láttam anno Komlóssy Erzsébettel, majd Mészöly Katalinnal, külföldön Jelena Obrazcovával, ahhoz, hogy ne csengjen az emlékezetemben, milyennek kellene hangoznia az ideális Carmennek. És akkor még nem beszéltünk a játékról,a zsigeri szenvedélyről, aminek át kéne járnia a főhős minden porcikáját. Nos szerintem mindkét Carmenünkből hiányzik az a bizonyos és elengedhetetlen hangtónus, és a mindent maga mögé utasító vulkanikus szenvedély.
László Boldizsár sokkal intenzívebben át tudta élni szerepét, ám vele is a hangja természetéből adódó elvékonyodás zavart, ráadásul mindez a magas hangokon jelentkezett.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 451452012-09-30 08:58:18
Összességében nekem is nagy csalódást okozott az új Hunyadi. Kivételt képez a címszerepet éneklő Fekete Attila. Szerintem élete egyik legjobb premierjét énekelte.
Miklósa Erika tremolós hangja kevésbé fogott meg, a tehetséges Fodor Beatrixot pedig más fajta szerepekben kellene kitűzni.
A zenekari hangzás harsánysága összességében sajnos nem tett jót az énekesi teljesítményeknek, többször gyűrte maga alá a hangokat. Szvétek Lászlónak és Kálmándi Mihálynak kifejezetten erőlködniük kellett.

Talán bizonyos fokig ízlés kérdése a rendezés, nekem viszont egyáltalán nem tetszett. Megmagyarázhatatlan összevisszaságnak és koncepció nélküliségnek fogható fel.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 451112012-09-29 12:38:33
Pont ez jutott eszembe. És hol van a többiek munkája?
Miért nem kocsikáznak a kórustagok, a jelmez készítők, a zenekari tagok......
Giccs, giccs, giccs Ókovács-módra!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 449802012-09-25 13:19:12
Nem foglalnék állást, hogy ki a "cirkuszfelelős", de mint kívülálló, normális operába járó és a műfajt majdhogynem áhitattal imádó ember szeretném tudni, hogy mikor ér véget az operacirkusz.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 449752012-09-24 19:47:43
Nekem meg iszonyúan elegem van az opera körüli cirkuszból. A nemtom hogyan, honnan kapott hatalmon lévő utóbbi évek igazgatóiból, az összetűzésekből és a botrányokból. Nincs még egy ilyen operaház a világon-gondolom én, -ahol ilyen kaotikus állapot uralkodna!
Legalább valamiben mi is elsők vagyunk.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 21192012-09-21 11:49:39
Rosszul nézett ki az utóbbi fényképeken az újságokban és a Tények műsorában is.
Gyógyulást kívánunk neki!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 449462012-09-20 17:38:47
Ugye nektek is furcsa ez a nyomulás?

Nem akarok gyanakvónak tűnni, de mélyen elgondolkodtató, hogy várjunk csak!- miért is nyomja tövig a gázpedált, csak hogy megakadályozza valahogy a főigazgatói pályázat kiírását? Minden esetre ez a látványos akciója(is)halál ellenszenves!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 42262012-09-09 15:32:41
Ez egyszerűen nem igaz! Voltak halványabb előadásai, mint például Posája a Don Carlosban úgy 3 éve, de alapjában véve jó énekes.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 41812012-09-06 11:28:50
A Nabucco pozitív élményként él tovább az én emlékezetemben is, de gyorsan leszögezem, hogy a visszhang miatt nem szeretem ennek a teremnek az akusztikáját.
Osztom azt a véleményt, hogy Kálmándi Mihály hangját még sosem lehetett hallani ilyen tömörnek, pedig nemrég két előadásán is jártam az operában. Szépen, kultúráltan énekelt, és győzi a szerep minden nehézségét. Örömmel konstatáltam, hogy most nem hallottam azokat a torkos hangokat, amik zavarni szoktak az éneklésében. A túlzott fogyással viszont vigyáznia kéne! Véleménynem szerint jobban nézett ki, amikor pár kilóval több volt rajta.

Boross Csilla kitűnő koloratúra,aki játszi könnyedséggel énekli ki a magas hangokat. Nem fárad el, a hangja hajlékony és szép színű. De a terem hangnagyobbító akusztikája mellett sem érzem őt drámai szopránnak, de még drámai koloratúrának sem! Nagy a felelősségük a szereposztóknak abban, hogy milyen szerepekkel kínálják meg az énekesnőt,és ő milyeneket vállal el.
Zakariás szólama szerintem elég korai volt Bretz Gábornak. Véleményem szerint jó pár évet várhatna a sietséggel. Ebben a szerepben még csak ígéret, igaz, mindent megtesz azért, hogy bízzunk benne. De Verdivel még mindenképpen várnia kéne, mert hangilag még nem érett meg rá.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 446982012-08-23 08:39:38
Abnormális helyzet, amin sürgősen változtatni kellene!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 20822012-08-11 12:48:53
Nincs szerencséje mostanában a szabadtéri előadások tekintetében a közönségnek. A szegedi Parasztbecsület-Bajazzók után a tegnapi Margitszgeti Turandot is hiányérzetettel és elég sok bosszúsággal járt. Igaz más szempontból. Hogy eshetett meg, hogy az opera első fele a Sziget Fesztivál dübörgéséről szólt, majdnem teljesen elnyomva Puccini zenéjét? Pedig adva volt egy kiváló szereposztás, elsőrangú operaénekesekkel, operazenekarral , kórussal. Egyébként minden szólista remekelt, Lukács Gyöngyi, Rubens Pellizzari, Létay Gabriella és Alexandru Agache fantasztikus énektudását bizonyítva adva voltak az előadás nagy sikeréhez- a végén szép ovációval zárult az előadás- de a kihangosítás a zenekari és a kórus hangzás sok kivánni valót hagyott maga után!

Opernglas, avagy operai távcső... • 176202012-08-07 21:39:34
Valahogy így, de nem volt zavaró. Az énekes szerelmi élete majdnem annyira érdekelte a műsorvezetőnőt, mint a hatalmas karrier.
Opernglas, avagy operai távcső... • 176172012-08-07 14:07:55
Nagyon későn volt, de érdemes volt megnézni. Fantasztikus emberi nagyság Agache. Hatalmas bariton, aki mégis igen szerèny ember.
Opernglas, avagy operai távcső... • 176132012-08-06 15:32:06
Hoppá! Ezt meg kell nézni. Köszi.
Kedvenc előadók • 24102012-08-05 23:10:24
Nem szokványos interjú egy nem szokványos művészemberrel. Szépek a fényképek, gyönyörű ez a rendezés. Vajon honnan van?
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 19402012-08-01 08:31:06
Mondjuk már ki: Dolhai Attilának musical rajongó tábora van! Nem operát imádó emberek rajonganak érte! Nagy különbség.
Lehet, hogy bemesélték szerencsétlennek, hogy képes operát énekelni, de még a nagyhatalmú Kerényivel szemben is mondhatott volna nemet. Ha elég intelligens.
A Parasztbecsület-Bajazzókról gyanítom, hogy nem lehetett kis költségű produkció. Ily gyatra színrevitelt és össze nem illő szereplőket személy szerint még nem láttam. És mennyire nem ment meg senkit a mikroport, ez Frankónál is így volt. Pedig operaénekes, de nem volt kevésbé sajnálni való musical énekes partnerénél, mert ugyanúgy végig szenvedett.
Nekem 30 ezer forintom bánta,mert másodmagammal mentem, és még a benzinpénz. De jó tanulság volt, mert talán végre éppen ez a produkció rántotta le a leplet a puffogtató hazug reklámokról és a sztárcsinálók erőszakosságáról.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 18772012-07-29 10:10:56
...mehetnékem...
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 18762012-07-29 07:20:21
Nem voltam rest, és megnéztem Kero alkotását. Sajnos egy szemérmetlen operagyalázás tanuja lettem. Már Dolhai szerenádja közben mehetnének támadt! Alig lehetett kibírni rekedt küzdelmét gyilkos szerepével. Frankó szereptévesztési hibáját rettentő hangmellezéssel és forszírral közvetítette. A többi énekes a helyén volt, hatalmas szakadékkal az elöbbi kettőtől. A rendezés követhetetlen, túlmozgatott forgataga zavaró tényezőként talán a vokalitás hiányát próbálta meg pótólni. A Bajazzók énekeseivel jobban jártunk, különösen a Neddát alakító Grigorjan énekelt szépen. Kerényi M. Máté direkt melléfogás, nevetséges paródiája még szükséges rossz megoldásnak sem jött be. A rendezésből én hülye nem sokat értettem, kavalkád, rohangálász, biztos az én hibám.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 444162012-07-19 18:24:35
Köszönöm, így már teljes a kép. Ugyanis hatalmas szakadék tátongott a 3 Bartók magas színvonalú előadása és a gagyikínálat között. Valahol sejtettem, hogy nem ugyanabból a fejből pattanhattak ki a szikrák.
Gratula Hamar Zsoltnak!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 444132012-07-18 23:16:37
Az idei miskolci fesztivál Bartókjai zseniális ötletnek bizonyultak. Ki volt az ötletgazda, még Bátor? Vagy ez már az új fesztivál igazgatóság érdeme lett volna?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 443432012-07-13 16:05:55
Átböngésztem a szegedi szereposztást, és utána néztem a külföldről importált énekeseknek. Az egész így együtt siralmas! Értem, hogy nem muszáj leutazni. De szívből sajnálom, hogy Mascagni és Leoncavallo régen játszott operáit méltatlan kísérletezésnek vetik alá. A gyönyörű ám nehéz szerepek hangok (és nem mikroportok) után kiáltanak! Az opera is felújíthatná őket, régóta hiányzik. Még szereplők is lennének, nem lenne muszáj muscalénekest szerződtetni!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 40212012-07-04 20:46:27
Gusztustalan mások életében turkálni. Nem vall úri viselkedésre! Sajnálatosan irigységet sejtek a művésznő iránt, amit rögtön cáfolni fogsz, pedig nagyon látszik.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 40132012-07-04 18:33:14
És milyen jól tette! Gazdagabbak lettünk egy nagyon nagy énekessel!!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 39542012-06-15 10:54:07
Magam úgy mondanám, hogy még a profik is megértik. A szerencsés csillagzat abból állt szerintem,hogy a fesztivál vezetés jól választotta meg a közreműködőket.
A Bohémról futva menekültem!
Olvasói levelek • 95352012-06-14 10:52:07
A Miskolci kritika minden szava igaz, de Ppp valószínűleg csak a Bartókokat látta. A Bohéméletcastingot és az utcára kidobott Toscát látva a miskolci fesztivál erőteljes magas színvonalát azért én erősen kétségbevonnám! A 'komoly' produkciót Román Bartókjai jelentették, de a csodás Puccini operákból zsibvásárt csináltak!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 440202012-06-11 13:05:41
Pedig úgy kell a tenor az operába, mint a falat kenyér. László Boldizsár jobb mint egyesek, akiket például a Carmenben láttam!
Opernglas, avagy operai távcső... • 175232012-06-09 18:01:02
Érdemes volt ezért a hármas produkcióért Miskolcra utazni! Kiváló volt!
Az Experidance koreografiái kitűnő táncosaival egész estét betöltő, különleges estével lepték meg a fesztivál közönségét.
Lukács Gyöngyi és Alexandru Agache hangi és színpadi, szó szerint értendő hátborzongató Kékszakállú teljesítményét leírni nem lehet. Azt látni és hallani kell!
Sok Kékszakállút hallhattunk ilyen, olyan énekesekkel, 3D-s, egy 2-szer ismételtet, koncerteket, de ez a Kékszakállú ezzel a két óriással, kik egybeforrva, de a darabbéli mondanivalóval együtt egymással is kegyetlen csatát víva, valódi erotikus töltettel,és még eszméletlen hangi adottságukkal kivételes élményt adtak.
Opernglas, avagy operai távcső... • 175192012-06-07 13:58:38
Sajnos nem lehettem ott tegnap. De 8. -a Miskolc, ahonnan azt csiripelik a madarak, hogy az sem lesz semmi!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 439192012-06-02 15:29:04
Gyönyörű előadásnak örülhettünk, nagyszerű egyenletes világszínvonalban. Kb ennyivel lehetne leírni a tegnap esti Machbetet.
A Verdi éneklés csúcsa, magasiskolája, Alexandru Agache éneklése, az az ősi erejű, de soha nem erölködő, színekben gazdag őshang.
Lenyűgöző és tökéletes alakítás volt Lukács Gyöngyi részéről a Lady, hangban, alakításban. Ezúttal külseje egyenesen káprázatos átalakuláson ment át, szép és nőies Ladyt formált, a gonoszságot mesterien rejtette el ebben az elképzelésben.
Magasságai hibátlanok, hangterjedelme egyenletes, egyszóval, lehengerlő alakítás volt!
Sokkal jobban énekelt Bretz Gábor, mint azt egy héttel korábban hallottam, de most is úgy gondolom, hogy a fiatal énekes inkább bariton (lesz)és nem basszus.
A karmester Kovács János is remekelt, hmmm, micsoda különbség az egy év óta eltelt zenekari hangzásban!
Nagyon nagy előadás volt!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 438522012-05-22 13:35:40
Macbeth téren megegyezik a véleményem az előttem íródott dettoéval.
A címszereplő Kálmándi magához mérten kitűnő teljesítményt nyújtott, az előadás legjobbjának tekintettem. Ugyanakkor hiányoltam hangjából azt a fajta öblösséget, amit a2. és 3. felvonás drámai jelenetei dinamikában is megkövetelnek. Kovács János megértően szolgálta ki az énekeseket, szinte azonnal visszavéve a zenekari erőteljes hangzást, hogy az énekeseket még véletlenül se fedje be.
Rálik Szilvia hangja nem drámai és semmiképpen nem olaszos, nem beszélve a kiegyenlítetlen hangterjedelemről. Más és más színben és intenzitással szólnak a regiszterek, és zavaró tremoló is felüti a fejét.
A brindisi kiválóra sikerült, és abban hallattszott is, hogy az az ő hangja. A magasságai könnyedén megvannak, némi élességggel, de biztosan.
Banco szerepét miért adták Bretznek, kvízjátékos kérdés is lehetne, de legalább találtatna egy igaz válasz! Birokra ment az áriával, de veszített. Sem a mélysége, sem a félelmetes magas záróhang nem sikerült. Mondják, a basszusok később érnek. Biztos, de ahhoz basszusnak kellene lennie.
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 26662012-05-16 21:01:55
Meglepetés, hogy végre Wagnert is el kezd énekelni, mert úgy tudtam, hogy idáig minden leendő alkalommal itthon és külföldön is visszautasította.
Senta éppen olyan hangra íródott mint Lukácsé. Várom, hogy hallhassam ebben a teljesen új "világban"!
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 26622012-05-11 15:48:49
Miroslav Dvorsky spinto tenor, ideális hang Cavaradossi szerepére. Főleg az áriáit énekelte nagyszerűen.
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 26612012-05-11 15:33:55
Nem tudom. A kezdő akkordokra zuhantam be, attól fogva nem volt menekvés.
A félszcenika gyenge kifejezés. Mindent eljátszottak, és olyat énekeltek,hogy nem túlzok, a nézők magán kívüli extázisba estek!
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 26582012-05-11 14:47:03
Eszméletlen!
Örökre felejthetetlen előadást énekelt Lukács Gy-Dvorsky,Agache a félszcenírozott Toscában, Győrben, a Richter János hangversenyteremben!
Tiszta őrület, hogy sohasem kapnak az ilyen előadások reklámot, előzetes beharangozást. Az utolsó utáni pillanatban ugrottam le Győrbe,mert nem tudtam, hogy lesz. De esküszöm, hogy a hideg rázott végig, az átélt élményt semmihez sem lehet hasonlítani.
Állva őrjöngött a Richter-terem, legalább 20 percen keresztül!
Szomorúan távoztam, mert több mint 1 órán keresztül vártam a művészekre a Filharmónia bejáratánál, de sajnos nem találkozhattam velük!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 436442012-04-26 07:47:31
Szép és jó előadásokról szívesen írok. A Carmenről a közepe táján elhagytam az előadást!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 436162012-04-20 18:08:29
Ezen tűnődök. Junius 1.-én megnézem velük a Macbethet, de nagyon érdekelne a Kékszakállú is.
Nekik való.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 435532012-04-12 07:53:52
Kolonitsé volt az est, a férfiak jóval alul maradtak.
Kovácsházi sajnálatosan rosszul énekelt. Lebegőssé vált a hangja, és sehogy sem találta meg Alfredo személyiségét. Idegen maradt, és látszódott, hogy nem érezte jól magát benne.
Különösen Kálmándi Mihály sem ragadott meg. Felhang nélküli hangja szárazan kopogott. Régebbről öblösebb hangra emlékszem.
A díszlet pedig ó, régi, régi,, mikor lehetne újat kapni helyette?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 434462012-04-01 09:26:13
Csak az öreg, fiatal kérdésről, mint méltatlan szempontról jutott eszembe, hogy láttam télen egy Bohémet, ahol Tokody művésznő egészen elfogadható teljesítményt nyújtott. Messziről nem látszott a kora, szép dallamíveket és pianókat énekelt. Nagy hangereje már nincs, de különösebben nem zavart.

Ellentétként a színpadon volt még egy másik szoprán, aki fiatal, akit már a debütálása előtt beharangoztak, de én még olyan csúnya, zötyögős, sipítozós hangot mint az övé, sose hallottam!
Az biztos, hogy ha Bobanj Rebekka nevét akárhol is meglátom, na azt az előadást messziről kerülni fogom!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 434282012-03-30 13:18:39
A kormánybiztosnak kellene tűzzel-vassal kardoskodni az énekesei mellett, de az egész leépítéshistóriában számára az a legfontosabb, hogy ők ne legyenek.
("Végig kell tolni a fűnyírót.")
Többször feltettem a kérdést: mi lehet az ok?
De megfelelő válasz sem itt, sem az újságokból nem érkezik!
Opernglas, avagy operai távcső... • 174542012-03-30 13:06:42
Fleming hangja zenitjén csodásan szólt, és még ma is gyönyörű nő. Kisugárzásával, légkörével még külföldön sem sokan vethetik össze magukat.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 434072012-03-29 18:54:25
Nagyon is igazad van, mert ember legyen a talpán aki igazat tud tenni,de állítólag Tokody Ilona nem csak magáért, hanem minden énekesért küzd.
Ma nagy kitüntetésben részesült, amit érdemtelenül nem kaphatott volna meg.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 434062012-03-29 18:49:16
Tokody Ilona kivételes tehetségű művész. Ilyen művészeket más helyeken megbecsülnek, minimum, hatalmas tisztelettel viseltetnek irántuk.
Nem arra gondolok, hogy örökké előadást kell adni,mert a hang elkophat, de megtépázni a sajtóban és kirúgni az operából, kegyetlen barbárság!
Mellette is énekelnek még fiatalabbak, hangjuk fényében, de őket is erre a sorsra szánják.
Ókovács Szilveszter és Héja Domonkos m.b. főzeneigazgató a sajtó megnyilvánulásokból következtetve, bizony nagy híjával vannak a helyes értékítéletnek.




Tokodyn kívül még mások is énekelnek, fiatalabbak, hangjuk fényében, de velük is el akarnak bánni.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 15302012-03-20 10:46:36
Kovács Évára szegedi jó ismerőseim is felhívták a figyelmem. Mindkét szereposztással látták az új Pillangót, és nagyon kiemelték Kovács alakítását.
Egyértelműen a sokkal rutinusabb, de szerintük hangja fényét veszített Létay_Kiss Csocsoszánja fölé helyezték az övét.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 433192012-03-18 16:48:31
Bennem is szóról szóra ezek a kérdések kavarognak. Miért kell a dolgoknak idáig fajulniuk?
Ugyanakkor azt is látni, hogy a kormánybiztos és az operaegyesület levelében is fellelhető az elkeseredettség, tehát mindkét fél sérül.
A kormánybiztos levele a múlt heti Népszabadságban kimondottan durván volt megfogalmazva, majdhogynem halálos ellenségként tüntetve fel az énekeseket.
Én is azt kérdezném, hogy mire jó ez? Jobban mondva: kinek jó ez?
Kik irányítják a szakszervezetet az operában, és miért nem tesznek valamit?
Pedig a házban csodálatosan éneklő énekesek dolgoznak, kár értük!
Engem két gyönyörű operával is megajándékoztak két hét alatt, egyik a tegnapi Arabella, a másik a rendkívüli élményt nyújtó Tosca!
Kossuth-díj • 10792012-03-15 09:09:49
Kovács Ákos egy nagy kérdőjel! Talán saját magának is. Különben nem mondta volna az átadás után, hogy neki ezt a díjat meg kell magyaráznia.

Demjén jobban jogosult rá, de én sem értek egyet az egyre növekvő könnyűzenei Kossuth-dömpinggel.

Miklósával még vártam volna, mert korainak érzem az ő kitüntetését. Nem évei száma teszi indoktalanná, hanem szerény megítélésemmel úgy gondolom, hogy énekelhetett volna még kicsit a Kossuthért.
A "várólistán" igen sok énekes csücsül, hosszú, sok évtizedes munkával és rengeteg szereppel a háta mögött. Nem szabadna róluk megfeledkezni!
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 14652012-03-12 08:25:08
Eláruljátok a nevét. Tájékozatlanságomból fakadóan nem tudom kiről van szó.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 432312012-03-10 19:54:53
Esetleg még visszafordítható, vagy már végleg eldöntötték?
A csudába!
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 15152012-03-09 13:16:20
Pedig elmentem volna, mert imádom a Parasztbecsületet és a Bajazzókat. De köszönöm szépen, így nem kell.
A külföldiek neve nem cseng ismerősen, tán ők is musical énekesek? Nem lepne meg.
Dolhainak szemernyi önkritikája sincs. Azért mert musicalben jól ordít a mikrofonba, jól csengő név, ennyi elég ahhoz, hogy operát is énekelhessen??? Nem fél a szakma, -értsd: profi operaénekesek- kritikájától?
Meglepő, hogy Keselyák Gergely karmester beleegyezik és hagyja.
Már csak a legfélelmetesebb kérdés van hátra:
mi következhet még?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 431062012-03-05 16:08:00
Nekem is megfelelt Perencz, nem egy Agache színvonal, más hang és egyéniség, de lejött.
Lukács mindig képes megújulni, máshogy énekel most, lazán, puhán, selymes hangon. De a dráma ott van minden mozdulatban és megszólalásban.
Nagyon büszke lehet a színház Fekete Attilára is, tehetséges, szép hangú tenoristánkra. Biztosak a magas hangjai, nem kell félteni!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 430812012-03-03 17:23:49
Fekete Attila- elnézést.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 430802012-03-03 17:23:26
Nos, én csak a 2. felvonástól láttam a Toscát, de számomra kielégítő volt amit tapasztaltam.
Azért azt el kell mondanom, hogy a bariton csak a szoprán és a tenor után jött a ranglistán, de nem volt rossz.
A Lukács -Fekete páros repítette az előadást, -Lukács megrendítően szép Tosca imája, feket szép fényes magasságai uralták az ekőadást.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 429992012-02-26 07:50:30
Úgy általában hallgatom az operáról szóló híreket, és az inrejúkat a kormánybiztossal, de a fiatal úr sunyi képpel mindig kitér a 36 operaénekes elbocsátásának magyarázata alól.
Valószínű , hogy kielégítő értelmes magyarázatot nem tud adni, mert a pénzmegszorítás, amire a leépítések kapcsán hivatkozik, a 36-okkal kapcsolatban nem lehet valós indok. Hisz az újonnan kötött vendég szerződések jóval többet fognak kóstálni, mintha, teszem azt egy jó énekes fizetésért énekel egy hónapban 4 főszerepes előadást.
Egyértelmű, hogy az énekesek elbocsátását nem a fenntartó kezdeményezte, hanem a kormánybiztos rendelte el. Még nekünk is feltűnik, akik az életünket nem az operaházon belül éljük, hogy ennek az észtvesztő és megsemmísítő akciónak a gyökerét máshol kell keresni!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 429662012-02-23 11:02:30
Tudom, hogy sok gond van az operaházban, de nem állhatom meg, hogy leírjam, hatalmas sikerű Tosca előadásnak tapsoltunk az este.
Mi közönség, imádtuk, és tényleg fantasztikus, hogy iszonyú gondok közben ilyen előadás születhet!

A legjobban Agache tetszett mint Scarpia. Őrületes hangi teljesítményt (is)nyújtott.
Mint Boccanegrájakor, most is hangjának szépsége és ereje fogott meg legjobban, de sokszínűségével sem vetélkedhetnek sokan.
Nem játsza túl a szerepét, nincs szüksége rá. Hatalmas alakja mindenki fölé tornyosul,a mozdulatai arisztokratikusak. Minden lépésének súlya van, minden mozdulata hatalmat, fenyegetést, felsőbbrendűséget sugároz. Haláltusája egyedülálló, handabanda nélkül.

De a hangja, és amit azzal kifejez! Bravó, és még sokszor hallhassuk!

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 429202012-02-21 07:50:55
Kifejezett drámai szoprán, Lukács Gyöngyi.
A három másik "keverék". Cserna és Sümegi szép hangú énekesnők, de Rálikéval nem tudok kibékülni, mert nagyon éles.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 429192012-02-21 07:48:04
Sántít Kovalik interjúja. Ugyan már, 2 éve még az operában volt,de abban az időben máshogy beszélt a sajtóban. Bizonyos lépések kisértetiesen hasonlóak voltak a mostaniakhoz.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 428742012-02-20 13:05:35
Kedves Telramund fórumtárs!

Mielőtt még kiszurnád a szemem, ledöfnél, felnégyelnél, elmondom, hogy sajnos nem ismerem személyesen a művésznőt, csak hallomásból és a megnyilvánulásaiból arra következtetek, hogy olyan személy, akinek vág az esze, mondják, nagyon fegyelmezett, erős egyéniség. (A színpadról ismertekből is erre következtetek.)

Feltételezem, hogy nem vagy a testőre, mert ha szüksége lenne ilyenre, már rég felfogadott volna téged. (Agache a színpadon is élő bástyaként védelmezi, vigyázz!)))))
Nem helyes amit csinálsz!
A művésznőt tisztelem és nagyra becsülöm, mert egy ilyen hanganyag van per pillanat az egész országban, az övé.
Kérlek hagyd, hogy irigykedjen, aki irigykedni akar, és más is szerethesse!
Ne sajátítsd ki magadnak!
Nem hiszem, hogy egy ilyen nagy művésznő szálka a momus szemében!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 428162012-02-19 18:12:52
Utálattal tölt el, mikor ennyire elfajulnak a dolgok, és nem lehet emberi hangnemben -akár vitatkozni is - a fórumon belül.

Problematikusnak láttam a műsor szerkesztését.Érett, nagy karriert befutott művészeket összeereszteni, akik megjárták a Scalát és a Metropolitant, és iskolás tanoncokat, egyiket a másik után! Nem volt szerencsés ötlet.
A fiatalok sajnos vitatott teljesítményt nyújtottak. Nem tehetnek róla, még nem jött el az idejük. Hallható volt a bizonytalanság, a nagyszínpadi jelenlét is szokatlan volt még nekik.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 428072012-02-19 15:01:09
Gyerekek, ne csináljátok!
Ettől nem lesz senki jobb, vagy rosszabb!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 427982012-02-19 10:25:52
Legközelebb talán már nem arról fogunk beszélni, hogy a Miklósa Erika mibe volt felöltözve, hanem hogy teljesen le volt vetkőzve! Nem sok kell hozzá!

Keszei Borikával mi történt? Beteg volt?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 427712012-02-18 09:08:14
Kétség nem férhet ahhoz, hogy a kisebb szerepek gazdái nem voltak a helyzet magaslatán, de játékban sem.
Szerencse, hogy a Tosca-Scarpia jelenetben a főszereplő művészek olyan erősen elvonták a figyelmet minden másról, hogy nem nagyon törődtem a többiek téblábolásával. Sokszor megállt a levegő a teremben. Igazi élet-halál harc volt a színpadon.
( a csókjelenetet Scarpiával nem értettem, de messze ültem)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 427582012-02-17 12:57:06
Igazi nagy szenvedélyes Tosca előadásnak tapsolhattunk az operában tegnap este.
Igazi világhangok, nagy formátumú művészek léptek fel. Ezerszer is bravi, különös figyelmetekbe ajánlva Alexandru Agache lehengerlő Scarpiáját.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 427182012-02-14 16:57:03
Hosszú és tartalmas koncert lesz február 18.-án az Erkel gála. Az operaház vezető szólistái mellett kezdő fiatalok is "szót" kapnak.
A műsort böngészve ki-ki megtalálhatja kedvenc operái részleteit, mert a program megálmodói nem fukarkodtak a műsorszámok összeállításánál.
Felcsendülnek többek között a Bajazzók, a Carmen, a Hunyadi László, a Bánk bán, a Turandot, a Cosi fan tutte, és az Otello áriái és duettjei.
A műsorban fellehetők koncertpódiumon ritkábban előadott áriák is, mint a Dózsa áriája, a La grande ária a Hunyadiból, vagy a Turandot nagyária.
Többek között fellép Tokody Ilona, Szegedi Csaba, Perencz Béla, Lukács Gyöngyi, Gál Erika,Kiss B. Atilla, Bretz Gábor, Rácz István, Gulyás Dénes, Wiedemann Bernadett, Sümegi Eszter, Frankó Tünde, Miklósa Erika és Fodor Beatrix.

Igazán szép estének nézhetünk elébe!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 427172012-02-14 16:56:21
Hosszú és tartalmas koncert lesz február 18.-án az Erkel gála. Az operaház vezető szólistái mellett kezdő fiatalok is "szót" kapnak.
A műsort böngészve ki-ki megtalálhatja kedvenc operái részleteit, mert a program megálmodói nem fukarkodtak a műsorszámok összeállításánál.
Felcsendülnek többek között a Bajazzók, a Carmen, a Hunyadi László, a Bánk bán, a Turandot, a Cosi fan tutte, és az Otello áriái és duettjei.
A műsorban fellehetők koncertpódiumon ritkábban előadott áriák is, mint a Dózsa áriája, a La grande ária a Hunyadiból, vagy a Turandot nagyária.
Többek között fellép Tokody Ilona, Szegedi Csaba, Perencz Béla, Lukács Gyöngyi, Gál Erika,Kiss B. Atilla, Bretz Gábor, Rácz István, Gulyás Dénes, Wiedemann Bernadett, Sümegi Eszter, Frankó Tünde, Miklósa Erika és Fodor Beatrix.

Igazán szép estének nézhetünk elébe!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 18122012-02-11 12:36:01
A hangszín is fontos mérce.
A halott városban fellépő énekesnő példának okáért jó énekes, de az éles hangszín nálam zavaró.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 427012012-02-11 12:32:13
Kerekasztal beszélgetés a Magyar nemzet mai számában

A hangya epéje
Ókovács Szilveszter,Szinetár Miklós,Lukács Gyöngyi, Rácz István
Tanulság, igazság, ködösítés, lényegelterelés, okoskodás, szakmai szempontok és szakmaiatlanság egyaránt jellemzi a cikket.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 18052012-02-10 19:32:09
Igen az nagyon igaz, hogy kinek a pap, kinek a papné.
És tiszteletben kell tartani mások ízlését.

Az énekhangok megítélésében én legelső helyre teszem a hang szépségét. A csúnya hangokat nem tudom értékelni, nem tudom igazán szeretni. Ez van. Nekem fontos, hogy a fülemet is símogassa az emberi hang. Produkálhat a színpadon színészileg az énekes mindenféle falrengető dolgokat, adja el magát, de lényegében az operaénekeseknél a nemes hang a legnagyobb vonzerő.

Továbbra is az a véleményem, h Terfelt nem tartom sokkal többnek egy remekbe szabott előadóművésznél.
Abban viszont párját ritkitja!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 17942012-02-09 09:03:36
Csak a nevét ismerem, de úgy tudom, hogy fiatal korában az operaház tenor szólistája volt.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 13752012-02-09 09:01:18
Többek között Callassal van meg az anna Bolena, és a felvételek közül ez tetszik a legjobban.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 17822012-02-05 19:59:59
Ki hogy van vele, hogyan csapódik le másoknál nem tudhatom, de nekem nem zsánerem a hatásvadász körítés, pláne ha a főtevékenykedés számos hiányérzetet hagy az emberben. Sajnálom, de Terfel idióta pózolásai ellenszenvet váltottak ki belőlem. Bocsánat, ha valakit megbántottam volna.
Elterelő manőverként is betudható a túlzott jópofáskodás, mert ha nem szól a hang, valamivel el kell adni a cuccot!
Jobban örültem volna ha az énekes vokálisan győzött volna meg.
Valahol szomorú, hogy "Terfelt nem is a hangjáért tapsolta annyira a közönség."
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 17732012-02-05 13:42:39
Egyetértek veled Cilike, én is nagyon szomorúan hagytam ott a Müpát!
Nem első alkalommal történt meg velem sem, hogy a beharangozott világsztár mélységes csalódást hagy maga után, de tegnap még irreálisabb volt az a nagy semmi, amit ma Terfelnek hívnak!
Még szánalmasabb volt attól az egész esten szerzett benyomásom, hogy a közönség mámorittasan bravózott.
De miért, egy névért, azért mert régebben jól énekelt? Nem a bukását vártam, de pardon, ha rossz minőséget nyújt a művész, azért nem jár/hat/ siker!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 426512012-02-01 07:53:26
Nos én azért ebben a szezonban is láttam kiemelkedő előadásokat, /Boccanegra premier, Aida, a Turandotban csakúgy mint a Mefistofelében sajnos nem minden szereplő volt a topon/ de cáfolnám azt a hiresztelést, hogy nincsenek színvonalas előadások.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 426262012-01-30 13:09:06
Mint egyszerű operarajongónak cefettül elegem van,hogy mindenki elsiratja az operaházat. Ha senkit nem zavar, én továbbra is szeretnék még operába járni!
Ahelyett, hogy megoldást keresnének, az okos /kakukk/tojások vádaskodnak, adják a nagyfiút.
A szóban forgó Koltay úr is veszettül belevalónak gondolja önmagát, pedig az operakritikái szerintem kritikán és övön aluliak, mindig több benne a rosszindulat mint az objektív megítélésen alapuló szakmai értelem.
Ebben a cikkben is fellelhetők bizonyos kötődések, amikhez az úr közel érzi magát, többször utalva Kovalikra és Fischerre, erősen kihangsúlyozva, hogy lám, a megmentő sereg sem kellett.
Ne menjünk bele, hogy milyen volt a Fidelio, Koltay odáig van érte, lelke rajta, én életemben először sajnáltam a jegyre kidobott pénzt! Erre is van válasz: biztos öreg és konzervatív vagyok.
De még mindig nem állt elő valaki egy isteni ötlettel, hogy hogyan lehetne megmenteni a magyar operát, a házat és az operaénekesi hivatást!

Élő közvetítések • 16762012-01-23 13:15:52
Jobban magára talált a Pape, utóbbi időben nem lelkesedtem érte.
Nem volt jó a szoprán, és a bariton is közepes.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 425292012-01-22 09:45:39
Nos láttam a Mefistofelét. Gyönyörű zene, és el kell mondanom, hogy nem szeretem a modern rendezéseket, de hiába mert ez egy nagyon érdekes kivitelezés.
Fekete Attilának szuperül fekszik a Faust szerepe, a tenorista kiváló kinézetbeli adottságokkal is megáldatott ,-( valljuk csak be, ez is nagyon fontos kritérium az énekeseknek, nincs súlyfelesleg, pocak. És hangmagasság gondjai is mára egészen megszűntek.
Létayról kicsi más a véleményem. Engem éppenséggel Liú szerepével talált telibe. Egyszerű magyarázattal élve,az énekesenő lírai szoprán, hangadottságainak Mimi,Liú, Tatjána szerepei jobban fekszenek mint a drámaibb hangvételü Margit.
Jobban el tudnám képzelni a másik Margitban, vagy Angelika nővérnek, ilyen és ezekhez hasonló szólamokban.
Sajnos talán ő is beleesik abba a hibába, ami sok kolléganője végzete lett, hogy ti. súlyosabb, nagyobb hangot kivánó szerepeket eröltet magára, vagy eröltet rá az igazgató. Rosszul teszik, mert tehetséges énekes, de nem lehet nem észrevenni a szerephez való "igazodást", a hangsötétítést, a középhangok befeléfordulását.
Ez csak egy vélemény, de én így látom. /hallom/
Erkel Színház • 25592012-01-17 08:29:16
Az operarajongó laikusságával tudakolnám, hogy miért akarják ennyire veszettül a társulat feloszlatását, és miért nem lehet a nyugdíjasok helyére fiatal tehetségeket felvenni.
A természetes folyamat mindig így működött és sokáig nem volt probléma az operaénekesi piacon.
Magyarország most is el tudja látni énekesekkel az operaházat.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 424472012-01-12 09:50:17
De a Mága Zoli sem magától jutott a honi zenei élet hegycsúcsára, hanem erős politikai dörgölőzései repítették oda!
Ennyi untig elég ahhoz, hogy valaki itthon sztárt faragjon magából.
A"hegedűművész" nehéz darabokat sosem választ, csak püntyöm-püntyöm édeskés, vagy cigány zenéket.A futamai általában hamisak, nem tudja rendesen kijátszani őket, és az éttermi arckifejezésein meg csak hahotázni lehet!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 423432012-01-05 16:36:22
Nem olyan biztos! Csak várj!
Bretz Gábor • 502011-12-30 10:14:54
Bretz érdektelen hang. Többször sikerült hallanom koncerteken és az operában. Behatárolhatatlan hangfekvéssel rendelkező kis hang.
A diferencia Palerdi András éneklése mellett még erősebb volt az Aidában!Ahogy mondani szokás, nagyobb a füstje mint a lángja.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 421862011-12-30 10:08:16
Tíz Toscaaaaa? -a jóból is megárt a sok, ámbár örömmel fedeztem fel Alexandru Agache Scarpia nevét a szereplők között, akire örömmel befizetek.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 419352011-12-13 10:36:20
Nem kellene rögtön szőröstül, bőröstül bekapnod! Semmi rosszat nem mondtam, csak örültem a jó előadásnak.
Hogy egyesek milyen agresszívek!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 419252011-12-12 20:07:42
Jól rácáfolt Fekete Attila a sok-sok álféltésnek, és bebizonyította, hogy az ilyen embert próbáló dramatikus szerepekben is jól veszi az akadályokat. Ő volt a tegnapi előadás abszolút győztese.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 419112011-12-12 07:52:09
Nekem különben nem a Don Giovanni, hanem az Aida az operák operája.
Összességében tényleg jó volt, de nem mindegyik énekes teljesített topformában én szerintem.
A tenorista viszont fantasztikus Radamest énekelt,
fényes, erőteljes hangon buktatók nélkül diadalmasan. Nagyon tetszett!
Már a Turandot kapcsán is megjegyeztem, hogy milyen kiváló az opera kórusa, de tegnap a zenekar is remekelt!
Szép volt fiuk (lányok)!
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
20:00 : Budapest
Dohány utcai Zsiagóga

Sümegi Eszter, Bódi Zsófia, Kristófi Ágnes, Széll Cecília - ének
Dunai Tamás, Lisztes László - narrátor
Nemzeti Filharmonikus Zenekar és Énekkar
vez. Hamar Zsolt
MILHAUD: Ani maamin - kantáta
BERNSTEIN: III. ("Kaddish") szimfónia
A mai nap
történt:
1868 • A nürnbergi mesterdalnokok bemutatója (München)
született:
1893 • Alois Hába, zeneszerző († 1973)
1958 • Jennifer Larmore, énekes
elhunyt:
1908 • Nyikolaj Andrejevics Rimszkij-Korszakov, zeneszerző (sz. 1844)