vissza a cimoldalra
2017-12-13
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Társművészetek (1220)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3859)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60213)
Momus társalgó (6308)
Milyen zenét hallgatsz most? (24990)
Kedvenc előadók (2814)
Kedvenc művek (143)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Haladjunk tovább... (205)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11198)
A csapos közbeszól (95)

Berlioz újratemetése (140)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2451)
Erkel Színház (8577)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1203)
Franz Schmidt (2975)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1142)
Bartók Béla szellemisége (256)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (423)
Opernglas, avagy operai távcső... (19881)
Jonas Kaufmann (2150)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (571)
Lisztről emelkedetten (879)
Élő közvetítések (6743)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (935)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6440)
Kimernya? (2610)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Werbőczy
Leírás:
Honlap:
   


Werbőczy (364 hozzászólás)
 
Miklósa Erika • 11622017-01-14 19:21:55
Mit kiabálsz? Ilyen ideges vagy? És ki vagy te itt, a momus igazgatója, vagy mi? Hogy mindenkinek előírod, hogy miről és mennyit írhat? Te a kórusból megmondod, hogy olyan fantasztikus énekesnőről, mint a Kolonits Klára mennyit és mit szabad írni? Jó vicc! Kit védesz? Az operavezetést? Miklósát? Mit akarsz eltussolni és miért? Na erre válaszolj, de pontosan és lényegretörően, ne félreveszélve, ahogy szoktál!
Miklósa Erika • 11582017-01-14 17:17:37
Aha.
Ez egy nagyon de nagyon de nagyon egyszerű válasz ám!
Mintha nem akarnád, hogy beszéljünk róla!
Miért is nem???
Miklósa Erika • 11562017-01-14 16:35:08
Miért is nem Kolonits Klára Luciáját adták le a TV- ben? Tud erre valaki egy ép ésszel elfogadható választ adni? Miért kellett a roncs Traviátája után ezt is vele mutatni? Már bocsánat, de miért?
Miklósa Erika • 11192017-01-12 22:17:38
Maradjunk abban, hogy magácska meg maradjon a saját magácska véleményénél!, és ne üsse a hosszú orrát másokéba!
Miklósa Erika • 11152017-01-12 19:33:41
Régen rossz, ha azt latolgatjuk, hogy a Lucia 2. szereposztásában melyik oda nem való énekes volt gyengébb a másiknál! Maradjunk abban, hogy se a szopránnak, se a szerepébe majdnem belefulladó tenornak nem kellett volna énekelnie!
Élő közvetítések • 60992017-01-10 19:43:23
Nekem sem! És nem vigasztal, hogy talán voltak még nála is rosszabb Luciák! A csúnya mekegés is sajnos ott van, azt égen-földön sem lehet letagadni!
Élő közvetítések • 60852017-01-09 21:37:16
Hát egy eltévedt magas f se vót?
Szégyen!
Élő közvetítések • 60842017-01-09 21:22:55
"Ecco il miniiiiiiistro!"
Itt vajon kire gondolhatott?
Élő közvetítések • 60832017-01-09 21:04:31
Hmmm. Ez a Lammermoori nem is olyan jó opera!
Erkel Színház • 70222016-11-27 08:29:10
És sajnos vannak hallgathatlanul rossz énekesek is, akik úgy vannak beállítva, mintha jók lennének! A Traviata meg nem csak szimplán unalmas, hanem egy tehetségtelenül elfuserált produkció!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 571002016-10-01 10:42:07
A tegnapi Traviata? Nem szeretnék csúnya jelzőket használni sem a rendezésre, sem egyes énekesi produkciókra! A véleményem az, hogy egyes egyedül Agache énekelt kiválóan, igazi énekkultúrát és gyönyörködtető hangot mutatva. A többi feledhető!
Kedvenc magyar operaelőadók • 9702016-05-23 08:20:24
Az énekesek általában mindig a másikkal foglalkoznak, ahelyett, hogy magukban keresnék a hibát!
Ez egy tipikus nemszereteminterjú!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 61562016-04-04 08:50:53
A főpapnő szerepe nem szerep! Azt még a kórusból is kiválóan elénekelték, nem egy példa volt már rá!
Simándy József - az örök tenor • 2452016-03-04 14:46:50
Istenem! Velük kellene emlékeznünk Simándyra?
Momus társalgó • 57682016-03-04 11:28:28
De ha nem vezette az autót,akkor ki ment neki a mélygarázs oszlopainak?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 558272016-02-27 21:47:20
Rengetegszer láttam a Bohéméletet jobbnál jobb énekesekkel, de soha nem jutott az eszembe, hogy elégedetlen legyek. Nem kellett Mirella Freni Mimije után siránkoznom, de más külföldi énekes után sem, mert a mieink is nagyon jók voltak.
Lehet Sáfár Orsolya hiányosságait mentegetni, lehet kifogásokat találni, hogy miért ő énekel és miért nem más, de sajnos az a helyzet, hogy kevés, szürke, kisszerű, mint hangban, mint egyéniségben!
Pitti Katalin • 6842016-02-18 09:13:33
Pitti Katalin a legnagyobb jóindulattal sem volt soha világsztár!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 556032016-02-17 11:26:12
Jó hogy említésre került, hogy miért nem tekintette Massányit az Operaház a saját halottjának.
Ezen én is elcsodálkoztam.
Ki tudja, hogy milyen szabályzat van erre, vagy
igazgató függő a dolog?
Mindenesetre megérdemelte volna!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 552132016-01-31 19:12:17
A kinyitott színpad problematikájára a bemutatót követő összes kritika kitért. Hogy miért nem vették figyelembe a koncepció elfogadásánál az illetékesek, ezt nem tudni. Az is lehet, hogy szóltak, de ismerve a rendező erőszakos jellemét, mégis keresztül vitte az akaratát.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 552102016-01-31 18:37:50
Régen az úgynevezett lírai hangok sem úgy szóltak, mint ma.
Kincses Veronikát, Kukely Júliát, Pitti Katalint és a többieket is mindig mindenhonnan lehetett hallani, pedig lírai szopránok voltak!
Tokody Ilonát csak a nem neki való szerepekben tudtuk néha fül elöl téveszteni és a 6. x-hez közeledve, amikor már tényleg erősen megfogyatkozott a hangereje.
Most mi van? Számos énekesnél keressük a hangot, amit a színház rossz akusztikájára, a túl erős zenekart követelő karmesterre és sok minden másra fogunk.
Pedig nevezzük nevén a dolgokat! Használható hang, alig áll rendelkezésre!
A sokat szidott Fodor Beatrix azzal énekel, amije van. Ennyije van, és nagyon sokkal több korábban sem volt neki! Csak a ráeröltetett szerepek és a rossz énektechnika még azt is megette, amije volt!
Pillanatnyilag ezt a hangot ha a kinézetét is hozzávesszük, nem is nagyon lehet miben kielégítően elképzelni.
Egy intenzív fogyókúra és egy az alapoktól újra elkezdett énektanulás még segíthetne rajta.
De így csak hangjának teljes eltűnésének lehetünk a tanui!
Rost Andrea • 17832016-01-13 12:34:44
Rost mindenkinél alacsonyabb, és ezen az irdatlan magas cipői sem segítenek!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 549202016-01-05 20:00:40
Addíg nem szabad véleményt nyílvánítani Rőser Orsolya Melindájáról, amíg nem hallottuk a szerepben!
Még az is lehet, hogy jó lesz benne.
Ellenben Busa Tamás már csak beszélni tud éneklés helyett!
Erkel Színház • 61292015-12-24 22:41:18
Körülbelül ugyanezt hallottam a Failoni koncerten, mégis lenne egy észrevételem.
Semmilyen értelemben nem hasonlítanám Kálmádi Mihályt Renato Brusonhoz! Bruson még idős, kopottas állapotában is más kategóriába tartozott.
Fénykorában a művészete fényévekre volt a magyar baritontól!
Egészen más színvonal!
Erkel Színház • 60812015-12-14 20:43:58
Én a csodálatos Kolonits Klárát sem cserélném el egy futtatott külföldi sztárral se! Az itthoniak közül is akadnak, akiket jobban szeretnek, pedig a közelébe sem jöhetnek! Nevektől eltekintek.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 544802015-11-18 11:17:53
Nem akarom elhinni, hogy ennyire nem értenek hozzá!
Ez már másról szól.
Személyválogatás nem szakmai szempontok szerint! A produkciónak meg annyi!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 544792015-11-18 11:14:05
Nem akartam, de ha már előttem mások is megírták, amit már sokszor szóvá tettünk!
Miért kell külföldi énekest hívni, amikor itt jobbak vannak?
Miért nem az énekel, aki egy adott szerepben többet tud mutatni és jobban illik a hangjához?

Állandóan ezt hajtjuk, és a közönség soraiban is sokszor elhangzik, de mégis, mintha valakik nem azt akarnák, hogy minden szebb és jobb legyen!
Marton Éva • 6242015-11-06 14:08:52
Mit mondjak, elég nevetséges a felvételen, ahogyan Marton Éva basszus hangon énekelni kezdett. A fő, hogy a Zaknak, és a Marton Éva énekversenynek is megítéltek jó pár 10, 100 milliárdot!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 540602015-10-29 15:17:01
Rettenet!
Bánk bán • 28202015-10-29 09:55:49
Hiába veri itt mindenki a nyálát, őket semmi nem érdekli. Se a közönség, se az eredeti vagy az átolgozott mű közötti különbség, sem az átdolgozók neve.
A honlapon olyan igénytelenség uralkodik, kezdve a helyesírási hibáktól a művek cselekményének röhögést kiváltó megfogalmazásáig, hogy jogosan kérdezhetjük: ezek normálisak?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 540442015-10-27 23:09:17
Szerintem most nem volt benne, én erre nem emlékszem.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 56792015-10-27 22:49:26
Úgy jössz ide, hogy te viszont mindig nagyon snasszul énekeltél! Értsd: sosem tudtál!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 56732015-10-27 21:27:28
Meg nálad!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 56532015-10-24 17:32:32
Eszméletlen erős, egyenes, tanulságos interjú!
Gratulálok Zétának, de aki tudja, adja át Lukács Gyöngyinek, hogy CSODÁLATOS!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 538962015-10-20 19:37:13
Faust- László Boldizsár!
És tessék mondani,ennek most örülni kellene?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 538472015-10-19 11:33:28
Bocs, nem magyarkodni akartam a Hunorral.... szóval HUMOR!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 538462015-10-19 11:32:38
A hunor hiányát a kritikus szerzőtől én sem nagyon tudtam mire vélni, de egy dolgot azért szögezzünk már le! Nem csak Otello, de igazi Jagó-hang sincs az operában!Minden esetre Kálmándi Mihály nem az!

Létai Kiss Gabriellánál pedg megjegyzi a arcjátékot, mint színészi mutatványt. Ez röhej!
Létainál a szörnyű grimaszkísérte kacsaszájas éneklés a technikájához tartozik. Minden szerepében ezzel csúfítja el önmagát és a szerepet is, akit megformálni próbál!
A rendezés pedig úgy szar, ahogy van! Ezen nincs is mit szépíteni!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 56342015-10-13 18:40:54
Remek a Zéta-kritika, és sajnos igaz is!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 536442015-10-08 13:25:17
Kerestem a Mi újság fórumot, de helyette mindig csak ez az Edmond Dantes jött be!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 533572015-08-28 09:02:31
Miről beszélsz, milyen 10 év? 20 év! Azért ez nem mindegy!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 533562015-08-28 08:15:59
Sass, Marton, Rost nem lehetne örökös tag, mert nem dolgoztak itthon. Rost csak azután kezdett itthon fellépéseket vállalni, mikor elfogytak a külföldi meghívásai. A megtisztelő cím azoknak jár, akik folyamatosan jelen voltak az operaház színpadán, kiemelkedő művészi teljesítményükkel legalább 20 éven át! Marton Évának úgyis minden kitüntetést megadnak, de erre ő sem jogosult bármennyire szeretné!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 530052015-07-17 09:10:11
Erről az egészről csak annyit tudok mondani, hogy mélységesen felháborító! Ez az ember méltatlan az opera vezetésére!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 527952015-06-15 13:09:47
Mostanra kialakult, hogy milyen arculatot terveztek az operaháznak. Az új rendezések egytől egyik csúfos bukásnak bizonyultak. Sajnos az elkövetkező produkciók sem kecsegtetnek sok jóval!
Alexandru Agache, a bariton • 912015-06-04 11:31:12
Az éneklésük viszont megközelítőleg sem ugyanaz!

De azért meggondolandó, hogy a plakátozást végző emberke, milyen mértékben lehet jártas az operában!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 54592015-05-22 10:35:39
Kondor Kata NEM volt ott a vizsgán!!!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 54432015-05-12 14:58:27
Nekem is a nevek hiányoztak. Csak úgy, hogy úgyis kitalálják az illetékesek, hogy kikről van szó, és aki nem volt ott?
Legalább a ppp szerinti négy legjobb növendék, Mimi, Grófnő, Rodolph és Júlia legyen megnevezve!

A tanárnevek felsorolásánál néztem nagyokat! Mit is keresnek ott néhányan? Milyen alapon taníthatnak ők?
Elena Mosuc-drámai koloratúra • 8812015-05-06 11:29:31
Egyet azért ne felejtsünk már el:
ELENA MOSUC világsztár! Elég régóta. Nagy neve van a világban és nagyon jó énekesnő.
Ezzel nem Kolonits Klárát akarom kicsinyíteni, de az objektivitást sem ártana szem előtt tartani!
José Cura • 4392015-05-05 13:48:46
Őszinte véleményt Rosttól?
Elöbb fognak a hegyek megmozdulni és két lábon járni!
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 19662015-05-01 14:20:05
Tudhatták volna előre, hogy ez az ember alkalmatlan erre a feladatra. Egyáltalán, hogy jött ahhoz, hogy a művészeti kérdésekbe is bele akart pofázni?
De legalább Orbán apánk időben közbevetette magát. Egy piros pont oda!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 524272015-04-26 21:02:13
Szerintem nem az általad említett kiváló énekesekre értette a középszert. Róluk mindenki tudja, hogy jó énekesek. Az első három név a négyből világszínvonalú énekesnő.
De az igaz sajnos, hogy sok olyan is énekel, akinek semmi keresnivalója a magyar opera színpadán! Hangtalanok, akik protekciósok, politikai kegyeltek.
Erkel Színház • 55782015-04-25 14:41:08
Én is úgy gondolom, hogy ha nem találnak megfelelő énekest egy nagy szerepre, inkább ne játszák az operát.
A szóban forgó úrnak maximum a kórusban a helye.
Fáy Miklós Fan Club • 1082015-04-20 21:12:29
Ezt a mondást úgy is hallottam ahogyan leírtam, és szerintem sok az igazságtartalma. Olyan énekest is ismerek, aki az életében nem tudott énekelni, semmire se jutott, de kritikákat ír!
A lényeg egyébként a mondandóm többi részében van.
Fáy Miklós Fan Club • 1012015-04-20 15:49:29
Egyetértek.
Fischer Iván reagálása telitalálat, és engem nem érdekel, hogy milyen indíttatásból írta, de az úgy van.
Aki nem tudja csinálni, az kritizálja- szól a régi mondás.
Fáy régóta kártékonykodik, és valamilyen perverz kielégülést érezhet amikor a nagy művászeket bántja, alázza, nem egyszer Kossuth-díjasokat és külföldi művészeket egyaránt.
Nem beszélve arról, hogy utat mutatott a többi senkiházinak, akik gomba módra szaporodnak és ők már nicknév alatt dobálják a sz..t.
Egy garast sem szabad adni a szavukra, mert igen kevés kivétellel mind csak a frusztrációjuk levezetésére, irigységből, hatalomvágyból és hálapénzért írják szakmaiatlan förmedvényeiket!

Ezzel egyyütt Rácz úr is megválogathatta volna a szavait! Értem a kiakadását, de egy kultúrált hangnemben megírt helyretevés szerintem erősebb lett volna.
Fáy Miklós Fan Club • 672015-04-17 19:19:41
Nem csak ő akarta Fáyt megverni, mások is beígérték neki!
Erkel Színház • 55592015-04-17 08:55:44
Igazgatósága alatt Szinetár Miklós minden előadás előtt bement az énekesekhez az öltözőbe. Megkérdezte, hogy hogy vannak és sok sikert kívánt. Előadás után pedig a színpadon várta őket. Ha valaki kiemelkedően jó volt, még a szünetben is felkereste, hogy tetszésének hangot adjon.
Még most is ha elmegy egy-egy előadásra a fellépő művészeknek soha nem felejt el gratulálni.

Ma ettől a nagyvonalú, barátságos és emberi gesztustól (is) fényévekre van a színház.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 523282015-04-07 16:48:53
Figyelj, ahhoz olyan hang is kell, mint Halfvarsoné.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 523052015-04-06 08:31:09
Baritonokban hiány? Ezt meg ki hazudta?

Teljességgel elfogadhatatlan, hogy csak 1 bariton énekest foglakoztatnak. Ilyen még soha egy igazgató működése alatt sem volt, hogy csak egy énekeljen állandó jelleggel és minden operát csak vele lehessen megnézni, pedig régen Kálmándinál sokkal jobb énekesek is voltak, és most is vannak! Megnéztem jó pár külföldi színház szereposztását, és még a tagsággal rendelkezőknél sincs ilyen eszement kivételezés!
Ókovács szereposztási taktikája pofa szerint megy, -szeret engem, nem szeret engem, az én emberem, vagy nem az én emberem.-
Borzasztó ami folyik és megengedhetetlen, mert az operaházat az adófizetők pénzéből tartják fenn, nem magánzsebből finanszírozza az igazgató!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 522952015-04-05 17:05:17
Mindenkit beengednek rendezni az operába, aki politikai téren hasznot hozhat bizonyos embereknek.
Csak ez számít, de a végeredmény magáért beszél!
Giuseppe Verdi • 13472015-04-04 09:02:56
Szánalmas!
Minden egykori de ma már koros sztárt, akinek semmi köze az operához, Szegedre hívnak. A nevükkel akarják eladni a produkciót. Ők meg eljönnek, naná, ha megfizetik őket!
Szerencsésebb lett volna ha Verdi egyik legigényesebb operáját olyan hangokra bízzák inkább, akiknek tényleg való! Igaz, van mikrofon, erősítés amennyi csak belefér, különben is fő az attrakció! Kit érdekel az opera!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 522212015-03-28 17:00:24
Nem óhajtok vitába keveredni veled, de ezzel a felfogással nagyon nem értek egyet! Szerintem nem vagyok egyedül.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 53382015-03-28 11:35:14
Tavaly 8-szor ment a Bánk bán két szereposztással, idén csak 5 előadás volt egy csapattal, jövőre csak 4-szer adják szintén 1 szereposztással.
Utána talán már nem is fogják játszani.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 521752015-03-27 06:51:58
A Sába királynője nincs a világ legjobb 10 operája között, de még a legjobb 20 és 30 között sem.
Salamon szerepe igazából nem is főszerep, folyamatosan a tömegben énekel, nem szólózik és áriája sincsen.
Én is úgy érzem, hogy ezért adhatta vissza, ami tökéletesen érthető.
Világszínvonalú Falstaffja,Rigolettója,Hollandija, Scarpiája és rendkívüli Nabucco premierje után ezt adni a művésznek...


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 7352015-03-26 19:46:08
Mindenki tudja, hogy Steinberg rossz karmester. Magyar karmesterjeink is folyamatosan erről beszélnek, és értetlenül szemlélik, hogy miért engedik vezényelni ezt az embert. Elégszer bizonyította már, hogy alkalmatlan opera vezénylésére, rossz karakterével rontja a levegőt, senki nem szeret vele dolgozni, félnek tőle. 1945-ben született, tehát nem is fiatal már.
Ez kell nekünk?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 521232015-03-23 16:47:07
Jogos az értetlenség, sőt a felháborodás is!
Ésszerű, szakmailag megmagyarázható indokot keresve sem lehet találni sem Koonits, sem más énekesek mellőzésére.
Rajta kívül is még vannak egypáran igen jó énekesek, akiknél rosszabbak énekelnek, sok előadást, sok-sok szerepet.
Felvetül az az égetően fontos kérdés, hogy mi számít a szereposztások kialakításában? Személyes kapcsolatok, intim kapcsolatok, politikai kapcsolatok, haverság, vállveregetés....Rengeteg a találós kérdés, de az már szinte biztos, hogy nem az éneklés minősége számít! Óriási baj, mert nagyon megsínylette a színvonal. És akkor még nem beszéltünk a monotomitásról, amikor ugyanaz az énekes látható hónapról hónapra a színpadon, nagyon sokszor halálos fáradtan, teljesen kiénekelt vocéval, vagy alig hallhatóan, hajszolva. Némelyeket halálra reklámozva, erőszakosan fényesre subickolva tolják, a másikat meg, a sokszor jóval nívósabb énekest meg agyonhallgatva, érdemeit lekicsinyítve, eltüntetve.
Rossz politika, rosszindulatú, művészeket megalázó politika.
Mindenki látja már ezt,
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 521192015-03-23 11:05:57
Az Anger már vezényel is? Mikor fog énekelni?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 521072015-03-22 17:51:32
Pál Tamás- természetesen.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 521062015-03-22 17:49:40
A Kossuth-díjat most politikai alapon adják-kapják. Állítólag régen is így volt, de akkor a kiválasztottak művészi szempontból megalapozottak voltak.
Pá Tamás is megérdemelné, de az mindennek a teteje, hogy Berczellyt a múlt rendszerei is mellőzték és a mostani is ezt teszi!
A fiatalabbak közül Miklósától Kiss B.-ig mindenki megkapta, de róla nem akarnak tudni.
Kossuth-díj • 12532015-03-17 06:56:10
Ha egy kiváló operaénekes a maga idejében nem kapta meg a Kossuth-díjat, akkor sajnos kevés az esélye, hogy a későbbi direktorok felterjesztik.
De azért erre is van példa:
Ágai Karola és Déry Gabriella régen visszavonult már, amikor végül is megkapták.
Nem tudni, hogy miért nem előbb, pedig előttük jóval fiatalabbaknak is odaadták.
És nem tudni és egyenesen érthetetlen, felháborító, hogy mit ülnek annyit Berczelly István Kossuth-díján! Ki szerint érdemtelen rá? Vagy fel sem terjesztik, és ha így van, miért nem?
Ha pedig nem, fogjanak már össze a Kossuth-díjas művészek és terjesszék fel a művész urat!
Úgy tudom, hogy ők megtehetik.
Kossuth-díj • 12512015-03-17 06:40:02
Pogány Imola? Meg vagy huzatva, ugye?
Ne haragudj, de nevetnem kell!
A díjakról általában • 8962015-03-16 09:47:12
De még mennyire sorsszerűen!
Akiknek olyan igazgató jutott, aki soha nem terjeszti fel őket, azok a művészek sorsszerűen nem fogják megkapni!
Kapásból 4 nagy művészt tudok említeni, akiket hosszú évek, vagy évtizedek óta ki kellett volna tüntetni:
László Margit, Berczelly István, Misura Zsuzsa és Pál Tamás.
Sajnos egyik sem lesz már fiatalabb, szerintetek valamikor meg fogják kapni a nekik járó elismerést?

A díjakról általában • 8732015-03-13 17:05:25
Takács Klára Kossuth-díja derült égből villámcsapásként ért mindenkit.
A díjakról általában • 8722015-03-13 17:02:25
Mi van, egyszerre írtunk? Hát most aztán tényleg engem hisznek téged, és téged engem.

Egyébként igen, Misura Zsuzsa nagyon sokat dolgozott, megérdemelné!
A díjakról általában • 8712015-03-13 17:00:32
Kolonits is megérdemelné, ez igaz! Vashegyiben nem vagyok olyan biztos. Berczellynek pedig már réges rég meg kellett volna kapnia! Ami késik, nem múlik, talán.

A felsoroltak közül Lukács Gyöngyi már Kossuth-díjas 2008 óta.
A díjakról általában • 8682015-03-13 16:56:47
Az operaénekesek közül nem kaptak sem Liszt-díjat, sem Érdemes Művész díjat.
Érdekes...
Bánk bán • 28012015-03-12 07:04:17
László Boldi???
Te nem tudod, hogy Bánk bán szerepéhez nagy hang kell?
Miklósa Erika • 8172015-03-09 19:06:29
Furcsa lenne, ha nem kérnék a felsőfokú végzettséget. Ha például az MMA-ba kíván valaki bekerülni, az első amit a kérelemhez csatolni kell, a diploma!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 519922015-03-05 17:14:13
Hát ne kapjon világszínvonalú produkciót a néző! Kapjon közepeset, kicsinyeset,lehetőleg minden nap! Ez is lehet egy cél, egy eszme, aztán hogy ebből ki mit profitál és hogyan...
A közönség igénye pedig ennél az intendatúránál nem számít.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 519722015-03-04 13:23:05
A menopauza sok nőnél okoz gondolkodásbeli elváltozásokat.
Egy dolog, hogy mit akar Rost egy 8 számmal nagyobb szerepben, de hogy a színház vezetése ki is szolgálja, ez őket minősíti!
Ha egy énekesnő már 54 éves, még nem jelenti azt, hogy a neki való lírai szerepek helyett 'komolyabb' osztályba léphet.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 519462015-03-03 19:42:42
Nem korai, hanem nem neki való!
Trovatore, Radames, Turiddu-Canio... mit művelnek vele és ő magával!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 519442015-03-03 19:21:56
Valami nagyon nincs rendben. A műsorszerkesztés is rossz, rengeteg bemutató és felesleges darab van, ugyanakkor meg sok kedvelt mű hiányzik a palettáról. 9 Otello 1 szereposztással! Döbbenet! Amúgy is mindent egyetlen szereposztásra építenek, és ez alaposan lecsökkenti az énekesek lehetőségeit. Külföldi Mimi, aki ráadásul bizonyította már, hogy rossz énekes! Minek? És bizony több nagyon jó énekesünkkel alaposan kicsesztek!
Balett-, és Táncművészet • 41012015-03-03 08:21:47
Valamennyien megrökönyödtünk a kritika címén, pedig tudjuk, hogy a magyar eléggé kevert nép. Na de ennyire?
Erkel Színház • 53382015-03-02 19:46:07
Corelli hőstenor volt, Fekete nam az, csak szeretne az lenni.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 53162015-02-26 15:26:00
Mennyit ittál? Ejnye, még elég korán van testvér!
Rost Andrea • 16892015-02-25 15:52:48
Kezdem unni, de elmagyarázom: nem oly egyszerü az élet, hogy aki nem (annyira) tetszik, azzal személyes probléma van, akit pedig megdícsér valaki, azzal baráti a kapcsolat.
Rost Andrea • 16862015-02-25 13:00:52
Nem csak neki kell megadni a tiszteletet, hanem az más művészeknek is kijár! Mint ahogy nem csak másoknak kell tudni elviselni a kritikát, hanem itt az idő, hogy ő is megtanulja ezt!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 52872015-02-23 11:25:38
Igazad van annyiban, hogy a "miért úgy kell énekelni a művet, ahogy" mellé jobban le lehetne fektetni az indoklást. Talán nincs erre elég hely, vagy túl hosszúra nyúlna a kritika.
Hiányérzet talán ebben adódhat.
Példát is írok:
Anna szólama kis szerep, de nem annyira, hogy azt egy teljesen hangtalan énekesnőre bízzák. A kottában hosszú, forte magas hangok vannak írva, ahol az együttesekben neki is ki kell ezeket énekelni. És van egy fontos mondata: "Deh fratelli perdonate...", ahol minden é hang más helyen, nem szépen, de ugyanolyan gyengén szólalt meg.
Ismael szerepét jóval erősebb hangra írta a Mester, hiszen erős zenekari hangzástól és az "üvöltő" kórustól körbevéve kellene magát megvédenie.
És még van egy tévedés: ha egy szopránnak nincsen mély hangi tartománya, azt mellezéssel sem tudja elérni.
Lehetne még folytatni.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 519112015-02-23 10:58:07
Erről van szó!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 52842015-02-23 10:25:00
Most végeztem az elolvasásával.
De miért is nem kritika szerinted?
A rendezést, az énekeseket, a zenekart és a kórust elemzi igen kiváló meglátásokkal.
A mű elemzését írd meg te, és csatold hozzá, ha hiányzik neked! Nekem és szerintem még sokaknak nem hiányzik, mert elég jól ismerjük a művet.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 519092015-02-23 10:11:50
Mit kiabálsz, menj el és nézd meg! Ha volt is fórumtárs ezeken az előadásokon, nem kötelező írnia.

Vagy másfél éve láttam Marius Vladot az Otellóban, köszönöm, annyi elég is volt belőle.
Erkel Színház • 52942015-02-21 08:19:56
Ajjaj, az meglehet, viszont ha így van még nagyobb a baj, mert ebben az esetben nincs mit tenni!
Engettessék meg, de hogy van az, hogy Fried Péter, akinek gyönyörű hangja van, nem fél sem a mély, sem a magas hangoktól és soha nem szokott zeneileg elmenni az erdőbe, nem énekel?
Minden szériában és minden basszus szerepben Palerdit tukmálják a közönségre!
Külföldi zenész ismerősöm felháborodott, mert nem tetszett neki Palerdi a Bűvös vadászban sem, erre a Nabuccóban is őt kellett néznie és hallgatnia a premieren, hogy hányszor csúszott el zeneileg végig az opera folyamán, és még a záró hangra is két ütemmel előbb érkezett meg!
Erkel Színház • 52852015-02-20 11:55:21
Nem csak egy jó rendezőre lenne szüksége Palerdi Andrásnak, hanem jó zenei felkészítőre is, mert igencsak hadilábon áll a zenei dolgikkal. Egy előadáson belül számtalanszor hibázik, rossz helyen lép be. Egy kiváló énektanár szintén nem ártana, mert a technikáján is sok javítani való lenne!
Erkel Színház • 52262015-02-17 08:18:17
Abban, amit a rendezésről írt az MNO kritikusa,nem egészen osztozom vele, de amit az énekeskről "mondott", azt úgy ahogy van, kőbe kellene vésni!
Nagyon gáz, amikor nem lehet hallani a teremben az énekest, vagy ha hallod, inkább elfutnál a hangja elöl!
Erkel Színház • 52102015-02-16 15:38:54
Rövid és velős, nagyon igaz és korrekt értékelés.
Gratulálok barátom, akárki is vagy!
Bretz Gábor • 912015-02-11 09:03:15
impresszáriójának!
Bretz Gábor • 902015-02-11 09:02:42
Nem kell ahhoz a MET színházterme, hogy kiderüljön, Bretz Gábornak meglehetősen korlátozottak a hangi kvalitásai. Gondoljunk a Marióra, vagy a Kékszakállúra, minduntalan elnyomta a zenekar.
Szép teljesítmény, ha ilyen hanggal eljut egy énekes a Metropolitanba, nagy dicséret az ipresszáriójának.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 516092015-02-07 14:19:42
Látod, látod, te sem vagy tévedhetetlen!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 516062015-02-07 13:52:59
Ppp??? Na ezen jót röhögtem, azóta sem tudom abbahagyni!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 516042015-02-07 13:32:13
A jelenlegi operaházi állapotokat remekül tükrözi, hogy már az is nagy dolog, ha beint a karmester! Ha pedig még jó időben is int be...Hurrá!!!
Nem Cilike ellen mondom, de álljunk már meg egy pillanatra!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 515552015-02-06 09:31:24
Magam ezzel a véleménnyel értek egyet.
Énekesi szempontból Agache, Lukács és Fekete kiválóak voltak, remekül énekeltek. Mindhármuknak nagy gratuláció jár.
Palerdit nem csak a ruházata zavarhatja a játékban, attól ugyan még játszhatna máshogy, járhatna másképp, és főleg: énekelhetne jobban!

"Minden pillanatban szétesett a zene, nem voltak csúcspontok, nem voltak feloldások és nem szólt az egész semmiről."
Akkor miért nem KOVÁCS JÁNOS vezényelt???
Balett-, és Táncművészet • 39972015-02-05 16:01:08
Ja. Például Kossuth-díjas balettművész esetében értelmetlen, érthetetlen, megszégyenítő és elfogadhatatlan a vizsga.
A cikk elolvasása után nem kétség, hogy miért akarják lebonyolítani az egész procedúrát.
Mit akar Solymosi és Ókovács?
Valszeg azt, ami az operaénekeseknél van.
Balett-, és Táncművészet • 39822015-02-05 08:23:58
Nekem "nagyon tetszik", hogy Ókovács xenofóbnak nevezi a munkájukat féltő magyar táncosokat!
Úgy látszik, hogy otthon nem tanították meg a tiszteletre!
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Belvárosi Főplébániatemplom

"Belvárosi orgonakoncertek"

17:00 : Budapest
MűPa, Üvegterem

Berecz Mihály (zongora)
Central European String Quartet:
Miranda Liu, Soós Máté (hegedű), Nagao Haruka (brácsa), Szabó Judit (gordonka)

"Hangulatkoncert"
BACH: c-moll szonáta, BWV 1017
CSAJKOVSZKIJ: Meditáció, Op.42
HAYDN: C-dúr („Madár”) vonósnégyes, Op.33/3

18:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

A Zeneakadémia Népzene Tanszékének tanárai és hallgatói
"Találkozások Liszt Ferenccel"
Liszt Ferenc és a cimbalom

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

"Házimuzsika a Zeneakadémián"
Mező Péter tanítványai

18:00 : Budapest
MTA Zenetudományi Intézet

Classicus Kvartett, Brassói-Jőrös Andrea (ének)
"Kodály és kortársai III."
KODÁLY: II. vonósnégyes
DEBUSSY: vonósnégyes
SCHÖNBERG: II. vonósnégyes

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Borbély Mihály (klarinét, szaxofon)
Kodály Kórus Debrecen
Vezényel: Szabó Sipos Máté
"Kodály-parafrázisok"

19:00 : Budapest
Erkel Színház

CSAJKOVSZKIJ: A diótörő

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Frankl Péter (zongora) Ács Ákos (klarinét), Szőke Zoltán (kürt) Kelemen Kvartett: Kelemen Barnabás, Kokas Katalin (hegedű), Homoki Gábor (brácsa), Fenyő László (cselló)
DOHNÁNYI: 1. (c-moll) zongoraötös, Op.1
DOHNÁNYI: esz-moll zongoraötös, Op.26
DOHNÁNYI: C-dúr szextett, Op.37

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Lenneke Ruiten, Hélène Walter, Christopher Ainslie, Helena Rasker, Paul Schweinester, Valerio Contaldo, James Platt, York Felix Speer (ének)
Les Musiciens du Louvre
Vezényel: Marc Minkowski
J.S. BACH: Karácsonyi oratórium, BWV 248 - 1., 2., 4., 6. kantáta
A mai nap
született:
1870 • Leopold Godowsky, zongorista († 1938)
1943 • Gösta Winbergh, énekes († 2002)
elhunyt:
1976 • Lily Pons, énekes (sz. 1904)