vissza a cimoldalra
2019-04-22
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11346)
A csapos közbeszól (95)

Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4331)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (163)
Erkel Színház (9937)
Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (10)
Kolonits Klára (1093)
Élő közvetítések (7829)
László Margit (195)
Milyen zenét hallgatsz most? (25018)
Balett-, és Táncművészet (5793)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1640)
Franz Schmidt (3313)
Operett, mint színpadi műfaj (3886)
Thomas Hampson (266)
Charles Gounod (221)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4482)
Palcsó Sándor (242)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Csiki Gábor
Leírás:
Honlap:
   


Csiki Gábor (203 hozzászólás)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 563692016-03-23 14:13:18
Én azért a biztonság kedvéért szavaztam! Sajnos azonban a pillanatnyi eredmények alapján úgy tűnik, nem az én lovam lesz a befutó...
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 563252016-03-20 22:33:35
Utóbbi kérdésére talán jó példa az Operaház "Pique Dame" c. előadása, amelyet öt év kihagyás után veszünk most elő, így talán joggal nevezhető felújításnak. A darab rendezője, Vagyim Milkov most nincs itt (2003-ban láttuk utoljára), a rendelkező próbákat - amelyeket a színház erre képzett művészei vezetik - már elkezdték a szólistákkal két hete. Az énekkar a jövő héten kezdi meg a szinpadi próbákat a darabbal, ám zenei értelemben már január vége óta foglalkozunk a darabbal (persze, a folyamatos játszás miatt nem minden héten). Karmesterünk (egy orosz úr) is ezen a héten érkezik meg Budapestre. Kérdésére tehát az a válasz, hogy kb egy hónap szinpadi és összességében kb. két hónap zenei előkészítő munka előzi meg ezt a felújítást. (Ismét hangsúlyozom, hogy ez nem 60 napnyi folyamatos munkát jelent az adott darab kapcsán, hiszen közben azért akadt "néhány" más darab is a játékrendben.) Bemutatók esetében ez persze hosszabb, valamivel...

Szíves kérdésére ennyit volt szabad elmondanom. Remélem, tudtam segíteni.
Erkel Színház • 65242016-03-18 23:00:38
Úgy érzem, a produkcióban közreműködő minden egyes személy megtette azt, amire ma este képes volt. Én ezt nagy dolognak tartom, függetlenül minden körülménytől és következménytől.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 562072016-03-15 18:15:13
Akkor ez valamikor a kilencvenes évek elején lehetett! Ebből a produkcióból úgy emlékszem, van fenn a Youtube-on is néhány részlet, Karizs Bélával...vagy összekeverem valamivel? Na mindegy, köszönöm az információt! :)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 562032016-03-15 17:48:30
Tényleg? Ez remek hír! Feltételezem, valami operett lehetett, legalábbis én el tudnám képzelni valamelyik Offenbach-ban.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 562012016-03-15 17:14:19
Úgy tűnik, az Operaház valamiért fontosnak tartja hangsúlyozni, hogy állami alkalmazottként (azaz közalkalmazottként) nem foglalkoztat magánénekeseket a produkcióiban. Természetesen, a "szerződéses"-jelző önmagában nem alkalmas erre, hiszen azon személyek, akik az Operaházzal munkaviszonyban állnak, mind valamilyen munkaszerződés szerint teszik a dolgukat, tehát "szerződésesek". A titkársági dolgozónak, a kellékesnek, a zsinórmesternek, és Placido Domingónak ugyanúgy van szerződése a színházzal, mint e sorok írójának. Persze ettől még eszem ágában nem lenne önmagamat az operaház szerződéses kóristájának titulálni, ahogy gondolom, a spanyol világsztár sem írja ki innentől kezdve a weboldalára, hogy a "Magyar Állami Operaház szerződéses magánénekese" - annak ellenére nem teszi ezt, hogy e mondatnak minden szava igaz.

Úgy emlékszem, az Operaház 6-7 évvel ezelőtt megpróbálta egyfajta rendelkezéssel rendbe tenni azt a kérdést, hogy ki használhatja az "Operaház magánénekese" megnevezést, mondjuk egyéni fellépései során. Sajnos egyetlen mondatra sem emlékszem ebből a dokumentumból - pedig elolvastam - sőt arra sem, hogy ez Győriványi Ráth György igazgatása avagy a jelenlegi vezetés első évei alatt történt-e. Arra viszont emlékszem, hogy azért érezték ennek szükségét, mert sokan - az Operaháztól független fellépéseik esetében is - használták (pl. plakátokon) ezt a megjelölést, attól függetlenül, hogy az adott 1-2 évadnyi időszakban valóban felléptek-e az Operaház produkcióiban. Hogy mi lett az irásos rendelkezés folyománya, azt nem tudom.

Azt sem tudom, az előbbi sorokkal sikerült-e világosabbá tenni az idézett jelzős szerkezet szerepét, avagy inkább tovább bonyolítottam a kérdést, esetleg újabb kérdéseket keletkeztetve. Szerintem nem is kell ezekkel a "címekkel" annyit foglalkozni. Benedek Miklós például tegnap is ugyanolyan jó színész volt, mint ma.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 559722016-03-05 22:35:44
Úgy 5-6 évvel ezelőtt Gyurcsány Ferenc őszödi beszéde alapján is keletkezett egy zenedarab. Szerzője emlékeim szerint Ambrus Ákos volt, de azt nem tudom, hogy opera volt-e (azaz színpadi zenés moonodráma) avagy oratórium. Sőt, azt sem tudom, előadták-e végül, vagy csak tervezték. Ezzel csak azt szerettem volna megvilágítani, hogy a híres politikai beszédek zenei-szinpadi megfogalmazása többek képzeletét is beindította. Nem kizárt, hogy született már zenei alkotás "I have a dream-re", avagy "Ich bin ein Berliner"-re is. Utána kellene nézni.
Jonas Kaufmann • 13382016-03-05 22:17:06
Erre igazán nem tudok mit mondani. Legfeljebb annyit, hogy úgy tűnik, nem ugyanazt a nyelvet beszéljük. Off-nak részemről itt vége.
Jonas Kaufmann • 13352016-03-05 21:09:08
Egy véleményben (amely úgy kezdődik: "szerintem") nem lehet tévedni. Ezért hívják vél-eménynek és nem igazságnak.
Jonas Kaufmann • 13332016-03-05 19:32:42
Szerintem Simon jóképübb.
Jonas Kaufmann • 13312016-03-05 18:48:48
Kutatok az emlékeimben, de nem tudom felidézni, hogy tíz évvel ezelőtt lett volna "Svéd100" gálakoncert az Operaházban. Ha tényleg nem volt, akkor ennek a kaufmannos koncertnek a mintájára elképzelem, milyen lehetett volna: fellép Melis, Ötvös, Miller, Bede-Fazekas, Solyom, Busa, Gurbán, Kálmándy. Vendég Kinliszájd.
Erkel Színház • 63772016-02-28 21:19:54
Kérem, ne vegye snki magára, nem kötekedni akarok, mindössze tudni szeretném, kinek mit jelent a "bel canto repertoár" fogalma. Eddig ugyanis azt gondoltam, hogy ez az olasz kifejezés zenetörténeti értelemben a Rossini-Bellini-Donizetti korszakot jelöli ki. Ha mások is így tudták, akkor viszont én annyit tennék hozzá az előttem szólókhoz, hogy én Boncsér vokális adottságából sokkal inkább a jövő Kalafját, Peter Grimes-át, netán Stolzingi Walterét hallom ki, sem mint Idreno-t, Arturo-t, avagy Percy-t. Persze, itt most több éves - esetleges évtizedes - távlatokról beszélek. És az is lehet, hogy rosszul tudom, és a "bel canto" (azon kívül, hogy szép éneklés) valami tök mást jelent.



Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 554852016-02-15 20:58:45
Köszönöm a szíves tájékoztatást. Ma sem éltünk hiába.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 554832016-02-15 19:41:59
Sajnos nem vagyok elég pallérozott az orosz emberek által beszélt nyelvben. Segitene valaki abban, hogy megértsem, mit akart Főigazgató úr kifejezni a cikk végén olvasható mondattal?
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 59672016-02-01 13:25:14
Fischer-Dieskau például pont egyel kevesebbszer énekelt a MET-ben, mint Capuccilli. Azért legalább egy Benoit-ra meghívhatták volna...
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 552002016-01-30 17:03:14
A színlap nem állít valótlanságot: a "Lear" című előadásban kizárólag a Honvéd Férfikar művészei működtek közre. Hozzáteszem, remekül, ezúton is gratulálok nekik!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 59272016-01-30 14:49:30
Sutherland énekelte?
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 59242016-01-30 00:57:38
Ezzel egyet tudok érteni. Ráadásul CsCsSz az idézett résznél már a háromszólamú nőikarral együtt - és velük körbe véve - énekel. Nincs könnyű dolga, ez tény, és akkor utána még az a nettó 2.5 óra szinpadon levés, éneklés. Ha belegondolok, ebből a szempontból ez a szopránszerepek Otello-ja és Rigoletto-ja.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 59222016-01-29 17:37:00
Na például az előző hozzászólásom hangszerelése tényleg picikét vastag volt. Egy "pontosan"-nal kevesebb is elég lett volna.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 59212016-01-29 17:33:17
Ja, bocs. Nehéz pontosan belőni, hogy az "aztán meg" kifejezés pontosan hány taktust takar.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 59192016-01-29 17:04:20
Azt feltételezvén, hogy a hozzászólók nálamnál többet - azaz két évnél hosszabb ideieg - tanultak hangszerelést, csak félszegen jegyzem meg, hogy szerintem a Pillangó-belépő zenekari szövete egyáltalán nem vastag. Sokkal inkább nevezném diszkrét, intim zeneszerzői megvalósításnak. Puccini ennek egyébként is az egyik legnagyobb mestere volt. Mármint a hangszerelésnek.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 58452016-01-25 23:51:40
Ezzel tisztában vagyok, és nagyon szép dolognak tartom. Csak tudja, a kórusban érző emberek vannak, mindegyiknek van neve és saját története. MIndegy, nehéz ezt szavakba foglalni, hagyjuk is ezt a témát...
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 58432016-01-25 23:24:39
" az egykori premier sikercsinálóiból mára már csak a kórus és a zenekar maradt meg". Nem kijavítani szeretném a kedves ppp megállapításait (a kórusra vonatkozókat pedig kollégáim nevében ezúton is köszönöm), de azért a teljes igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy a Turandot mai kórusában már csak kb. harmincaóan vannak az eredeti, 1997-es premiert éneklő társulatból. Én magam is "mindössze" kilenc éve csinálom - hogy a kritika egy másik jelzőjére is reagáljak: vészesen szűnő lelkesedéssel... (magánügy, tudom)

Ezt csak azért tartottam fontosnak leírni, mert a múlt héten is találkoztam egy hasonlóan kedves indíttatású, jószándékú és udvarias mondattal, akkor éppen Miklósa Erika művésznő szájából, aki a 25 éves jubileumi gálán - mikor felkonferált bennünket a Traviata részlet előtt - azt mondta, hogy pályakezdő éveiben is ott álltunk mögötte, és hogy milyen öröm volt számára a kórussal találkozni. Nos, többen közülünk (ahogy én is) azokban az években még az iskolapadot koptattuk, ezért némi mosolyt csalt az arcunkra a művésznő (valóban nagyon kedves) mondata.


Erkel Színház • 61712016-01-21 21:21:06
Félek, hogy énektechnikai felvetésekkel szét-offoljuk az Erkel Színház topikját (talán kellene nyitni egy újat erre a célra). Mindenesetre passaggio, "váltóhang", "fedés" stb. témákban ezen a videón érdekes dolgokat mond egy általam nagyon tisztelt - ám sajnos már tíz éve visszavonult - tenorista. Érdemes végighallgatni, mert a vége felé szemlélteti is, amiről beszél.
Erkel Színház • 61622016-01-19 21:46:53
Egyes "kiválasztottak" számára pedig a határ a csillagos ég...
Erkel Színház • 61562016-01-19 18:14:50
Szerintem a stretta hangneme Desz-dúr. Ízlés kérdése, hogy való-e s végére a magas Desz. Csakis azért nem kellene számon kérni az énekművésztől, mert birtokában van ezen képességnek. Van ahol helye és zenei értelme van, és van, ahol inkább csak akrobatikus mutatvány lenne belőle.
Történelem • 4302016-01-09 14:38:11
Konkrét felvetésem nem volt, és mint kiderült, a cikket is már fél éve belinkelte egy fórumozó. De most tényleg, mit is lehetne a cikkben olvasottakra mondani? Más világ volt akkor, olyan, amelyet mai tudatunkkal felfogni, átérezni nem nagyon lehet. Hogy lehetne akkor véleményt nyílvánítani, avagy állást foglalni ez ügyben? Az mindenesetre csodálatra méltó számomra, hogy Svéd Sándor ebben a magánéletileg eléggé zaklatott, keserűséggel teli helyzetben is fenn tudta tartani énekművészetének utolérhetetlen nívóját. Legalábbis az akkori felvételek erről tanúskodnak.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 549692016-01-09 10:50:53
Kedves IVA, nem is tudtam, hogy létezik olyan című topic. Azt viszont tudtam, hogy Svédnek nincs topicja, ezért választottam ezt a helyet ezen cikk számára, amely elsősorban a nagy baritonistáról szól, és nem arról, hogy kiről mit mondott kinek.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 549552016-01-09 00:11:29
Nem tudom, helyes topicba helyezem-e jelen mondataimat, és abban sem vagyok biztos, hogy helyesen teszem-e. Ráakadtam ma egy cikkre, amely alapvetően Svéd Sándorról szól, illetve életének azon pár évéről (1950-56), amikor az állami szigor - akarata ellenére - a hazai szinpadokhoz szegezte. Ezzel nem is lenne nagy baj, mert erről a dologról eddig is tudtunk - ha nem is ilyen feltáró részletességgel, és ilyen közvetlen forrásokból dokumentálva, mint ebben a cikkben.

A bibi azzal van, hogy cikk egyik bekezdésében említésre kerül múlt századi operajátszásunk egy másik legendás, példás művész-alakja, ám olyan megközelítésben, ami esetleg a művész tisztelőinek szemében (ezen a fórumon is bizonyára sokan vannak) beárnyékolhatja személyének emlékét. Ezért vagyok gondban, mert őt én is nagyon tisztelem, és éneklését mindig is példaértékűnek tartottam, és ezt az sem befolyásolja, amit ebben a cikkben leírnak róla. Ha igaz, akkor sem.

Mivel a cikket a Google az első öt találat között dobta ki számomra a "Svéd Sándor" kulcsszavakra, nemm egy eldugott dologról van szó, bárki ráakadhat, aki hozzám hasonlóan Svédet szereti, valamint érdeklődik a Mester életpályának ezen időszaka iránt. A másik dologról kiki döntse el, hogy mit kezd vele.

Itt olvasható a cikk
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 547792015-12-17 23:04:29
Bátorkodom a bariton-karaktertenor kérdésben ráírányítani a figyelmet arra, hogy van ilyen is:

Állapot_No1_basszus

Állapot_No2_bariton

Állapot_No3_hőstenor_jonvickers_féle?

Ugyanaz a fickó, én még kedvelem is, főleg azt, ahogy No2-esként dalolt.
Pantheon • 16042015-10-21 23:28:50
Jajjjj....Zsolti...Mi történt...? Megdöbbentő.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 538582015-10-19 23:24:40
Maximálisan egyetértek.Valószínűleg a "pszichopata" szakkifejezést értelmezzük mindannyian különbözőképpen. A Google biztos segítséget nyújt a kifejezés orvosi olvasatáról, amelyet én magam nem tudok Jago hús-vér alakjával és kifinomult, intelligens - bár valóban önös szándékoktól vezérelt - személyiségével egy lapon említeni.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 538562015-10-19 22:50:10
[i]Vallom ezt szentül úgy, ahogy a jámbor a Credo-t, mindhalálig:
Hogy az a rossz, ami e szívben tombol, az csak hasznomra válik!
Vallom, hogy aljas az, aki jónak látszik, álnok
képmutató, és szemfényvesztés nála nevetés, sírás, hűség, ölelés,esküszó.
Sorsverte báb, játék az ember, nem más,csak sárból támadt senki...
...kit férgek rágnak szét!
Testeden dáridózva győz a bomlás!Aztán... aztán...Halál és semmi! Világcsalás az ég...![/i]

Szerintem ezek egy nagyon is intelligens, mélyen gondolkodó ember szavai, nem pszichopatáé. Niztos olvassa a Bibliát is, különösen a Prédikátor könyvét. Nemvitatkoztamazelőttemszólóval, csak hozzátettem a picinyke meggondolásomat.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 30322015-10-15 22:38:40
Itt van pl. egy pasas, aki tényleg világsztár, és szintén nagyon szereti az operát (bizonyára gyerekkorától). Sőt, szokott áriákat is énekelni, sok ezer ember előtt (operaáriákból lemezt is kiadott, itthon is kapható volt, nekem legalábbis megvolt és sokat hallgattam). Viszont sosem mondta magáról, hogy operaénekes, és tudtommal nem is lépett fel semmilyen szerepben sehol, pedig hát aztán bizonyosan akadna egy kisebb operaház mondjuk valahol Oklahom-alsóban, ahol küönösebb botrány nélkül kipróbálhatná magát, mondjuk Rodolphe-ként.

Én valahogy mindig is úgy voltam vele,, hogy persze, rémes, ha Pavarottit, Geddát teszem mellé. De nézhetemm úgy is: a maga kis (operai értelemben) szerény hangi képességeivel egész tisztességesen elénekli őket. Szíve van, ízlésesen, szerényen áll a dologhoz. Aki szereti őt, az el fogja fogadni Tőle, aki berzenkedik attól, hogy pop-énekes áriázzon, az meg úgysem fogja a fennt nevezett urakat lecserélni vele.

Szóval, csak azt akartam mondani, hogy vannak olyanok, akiknek az operai jellegű próbálkozásaira igenis lehet szeretettel tekinteni. Valószínűleg Domingó is így gondolta, mert rendszeresen lépett fel vele.

Őróla van szó. Oldalt még sok más felvétel látható tűle í YT-on. Bocsánat, ha valakit megbotránkoztattam vele.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 537762015-10-12 22:03:36
De, azért van,, amin szoktam néha mosolyogni.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 56242015-10-12 21:03:48
Említsük meg Franco Bonisolli-t is, aki még a kétezres évek elején - a Győriványi Ráth György nevéhez fűződő korszakban - ki volt tűzve nálunk a következő évad Otello-jára. Aztán GyrGy ment, Boni pedig pár év múlva meghalt.

Szívesen ajánlok meghallgatásra emellett egy méltatlanul elfeledett urat is.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 537652015-10-12 20:00:02
A véleményem az, hogy nem voltam goromba. Tudtommal a fórum moderátorai a gorombaságot kíméletlen poszt-törléssel sújtják.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 537612015-10-12 19:16:32
Köszönöm, hogy felhívtad a figyelmemet arra, hogy mit írtál. Azt hittem, hogy elsőre is értem, de most már még jobban értem. Remélem, Neked nem kell megmagyaráznom semmit a "hozzáfűznék" szó jelentésével kapcsolatban.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 537602015-10-12 19:12:22
Szerintem minden egyes operaelőadásról több száz kritika születik meg, hiszen talán senki nem megy el a nézőtérről anélkül, hogy valamit ne gondolna a látottakról. Hogy ezekből a gondolatokból hány fogalmazódik is meg, az sok mindentől függ. Van, aki veszi a fáradtságot, és összedob egy blogot "mezei négő" címmel, mint például a lentebb említett M. Zsuzsa tanárnő. Szerintem ez egy csodálnivaló dolog: nagyon sokat jár mindenféle színházba, és amit gondol, azt leírja, úgy, ahogy tudja, sokszor még aznap éjjel. Ezt bármelyik mezei néző-társa megtehetné, a blog ingyen van, de a blog rendszeres íráához lelkesedés, munka, komoly elszántság kell. Ezért én nagyon tisztelem őt.
Aztán meg van, aki ide írja le a fórumra a véleményét. A vélemény szerintem nem egyenlő az igazsággal, még akkor sem ha sok egyező, egyfajtavélemény születik meg egy dologgal kapcslatban. Mert száz vizslakutyából sem lesz sohasem griffmadár.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 537552015-10-12 18:53:02
Kedves Cilike és kedves ppp! Azt bizonyosan sosem tudhatjuk meg, hogy ki mit olvas és mit nem, de a kettejük közötti szóváltáshoz annyit hozzáfűznék, hogy az Operaház saját kiadású havilapja (amelynek felelős szerkesztője maga az intendáns-főigazgató) emlékeim szerint már egyszer, avagy többször is átvett néhány bekezdést (egy-egy bemutató kapcsán) a momus írásaiból - így a ppp tollából származók közül is.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 535232015-09-26 13:05:25
Ízbomba a ma estéhez
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 533612015-08-28 21:15:22
Engedtessék meg, hogy én is javasoljak egy nevet az Örökös Tagok csoportjába: Ötvös Csaba. (ha még nem az)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel • 7672015-08-25 22:40:19
Tyűűű! Ebből a "Vándorból" van a HUngarotonnál magyar nyelvű előadásban, kiszenekarra hangszerelve. Ott a végén Svéd lemegy a mély Gesz-re! Bámulatos.
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel • 7632015-08-25 22:09:52
Köszönjük az információt! :)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel • 7622015-08-25 22:09:20
Hát csak bátran! Amiket én letöltöttem kb 8000 ft-ért, azok közül utólag sok felkerült a Youtube-ra is, tehát érdemes megnézni, hogy melyik számokon lehet forintokat spórolni. De pl. most fedeztem fel, hogy van Svédtől Nilakantha-ária is, és ez korábban nem volt fenn (vagy csak nem vettem észre).
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel • 7582015-08-25 21:55:58
Bocsánat, igaza van zétának: ezek nem kiadatlanok, régi-régi LP-ken lehet megtalálni őket. A Winterreisét úgy emlékszem, egy csehszlovák lemezgyártó hozta ki annak idején.
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel • 7572015-08-25 21:52:47
Hungaroton weboldalán pénzért le lehet tölteni a kiadatlan felvételeket is. Olyan 250 Ft/műsorszám árért töltöttem le sok-sok Svéd Sándort, főleg operetteket, de van Schubert dal is, na meg a Winterreise. Megérte!
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel • 7502015-08-25 21:39:26
Kivételes fizikai adottság, tökéletes énektechnika, és micsoda kifinomult muzikalitás! Operett-felvételei is példaértékűek, nem beszélve a ki nem adott Winterreiséről! Jut eszembe: Svéd Sándor örökös tag?
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel • 7462015-08-25 21:29:53
Én pl. nemrég tudtam meg az "Operafejedelmek" c. könyvből, hogy volt egy-két tanítványa is. Pl. Bódy József basszista. Ugyanúgy tanította, ahogy ő tanult a háború előtt Stracciaritól: Bódy odaköltözött hozzá a villájába!
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel • 7452015-08-25 21:28:02
Köszönöm, ez jó ötlet! Privátban akkor majd cseréljünk email-címet!
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel • 7412015-08-25 21:12:33
Egyetértek. A tőrdöfés pillanatában fenti A-kat B-ket énekelt mellesleg. Gyönyörű, izzó, szenvedélyes volt a 2. ária - tényleg elhittem, hogy ez az ember szerelmes Toscába. És végre elmondhatja neki...
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel • 7402015-08-25 21:09:01
Igazat adok, jobb a teljes szerintem is - bár ez a program hibájából már nem lesz annak nevezhető. Nem fáradtság, egy kattintás csak, akkor felveszem a 3.-at is. Érdekes lesz hallgatni volt rendezőmet Pásztorfiúként!
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel • 7372015-08-25 20:56:42
Felvegyem az egészet? Merthogy engem igazából a 3. felvonás már nem érdekel.
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel • 7362015-08-25 20:41:48
Én kezdem kiismerni őkelmét. Ha hiányzik valami, később szívesen átküldöm e-mail címre a felvett anyagot (pl. wetransferrel).
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel • 7332015-08-25 20:31:13
Nekem közben párszor lefagyott a program, a mentés céljaként alapból kijelölt mappán nem szabad változtatni, mert akkor nem hajlandó dolgozni. Svédről hál' Istennek csak pár taktus maradt le... eddig. Érdekes, hogy itt 220 évvel késsőbb járunk, mint a részletekben fennmaradt bécsi (Mária Jeritzás) felvételeknél, de az őserő és a technikai precízió mit sem kopott. Szegényt érezhetően gyötri kicsit a magyar szöveg. Göndöcs József milyen jó!!!
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel • 7262015-08-25 19:52:55
Nekem is pörög. Elvileg az "Options" menünél megadott mappába menti rögtön mp3-ba. Szerintem érdemes lesz felvonásonként új felvételt indítani, mert különben gigantikus lesz a fájl. Birkás Liliannak milyen elbűvölő hangja van!!!
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel • 7242015-08-25 19:27:42
Éppen emiatt jómagam is nagyon örülök a közvetítésnek. Svéd számomra az éneklés non-plus-ultrája, ezúton is köszönöm Búbánatnak, hogy felhívta a figyelmet a ma esti eseményre. Igyekszem felvenni az előadást, erre vonatkozólag találtam - és szeretettel ajánlok mindenki figyelmébe - egy szoftveres megoldást, remélem, beválik.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 29192015-08-08 19:35:00
A kedves közönség hálás tapssal jutalmazta az előadás minden résztvevőjét, ezért talán joggal vélhetem azt, hogy remek előadás született tegnap. A Nyári Játékok Youtube-oldalán (illetőleg a Facebook-on) megjelent kedvcsináló videót pedig szívesen ajánlom megtekintésre, mert jómagam ebben a műfajban kevés hasonló színvonalú alkotást láttam. Csak gratulálni tudok hozzá, ráadásul mindezt 24 óra alatt hozták össze, a főpróba zenei és képi anyagából.
Élő közvetítések • 46512015-07-19 20:39:19
A glyndebourne-i "Szöktetés" egyik érdekessége, hogy késő ősszel, a Nagy-Britannia-szerte turnézó produkció előadásaiban Szappanos Tibor kollégám is énekli Belmonte szerepét. Gondolom, jó ezt tudnunk, mert ez nagy dolog. Sok sikert kívánok neki!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 526772015-05-30 13:21:13
Örülök, hogy fevetődött a Faust - Ember tragédiája párhuzam. Jómagam Bozay Attila "Az öt utolsó szín" c. operáját többre tartom, mint jószándékú kezdeményezés, szerintem ritka kivételes alkotás, bár az tagadhatatlan, hogy a madách-i archaikus-filozófiai szöveg egy-az-egyben nem alkalmas operalibrettóként - legalábbis úgy gondolom, a közönség számára igen nehézkessé teszi az opera befogadását. Talán ez is az oka annak, hogy az ezredfordulón történt ősbemutatót nem követte hosszabb előadás-sorozat. Mindenesetre az egy hónappal ezelőtt, az Énekkari Művészek Minifesztiválja keretén belül megrendezett, "Faust és kora" című kamaraesten (Jókai utca) jómagam éltem a kínálkozó lehetőséggel, és kollegáimmal (Magyari Eszter, Dobos Sándor, Fekete Károly és Kovács Ágnes zongorakísérő) a koncert zárószámaként előadtuk az "öt utolsó szín" utolsó jelenetét. Remélem, hogy öröme telt benne annak a kb. 15 embernek, aki az estet megtisztelte jelenlétével.
A Ránki György illetve a Dobos Attila tollából származó adaptációkat nem ismerem, de bizonyára érdemes lenne fellapozni őket. (A Ránki-darab zongorakivonatának néhány lapja éveken át kellékként szolgált különböző előadásokban, ahol mondjuk egy jelenetben kottalapra volt szükség, sokszor láttam pl. a Figaro szinpadi kamu-csembalojának tetején.)
Erkel Színház • 56182015-05-03 13:51:46
Akkor ez olyasmi, mint mindenki Jack-jének történelmi "Ich bin ein Berliner"-je? Akkor ezt most megtanuljuk, köszi! :)
Erkel Színház • 56132015-05-03 07:45:19
Bonyolult...
Erkel Színház • 56072015-05-02 22:43:45
A nemrég elhunyt Fodor Ákos. A darab már a 90-es évek végén is ezzel a szöveggel ment a Győri Nemzeti Színházban.
Erkel Színház • 49272014-12-29 21:02:34
Köszönöm!
Erkel Színház • 49182014-12-28 23:20:12
Kedves IVA! Örülök, hogy elégedett volt azzal, amit csináltam. Igyekszem a hátralévő előadásokon is helyt állni.
Erkel Ferenc • 8942014-12-09 10:07:30
"Fájdalmas nemzeti opusz, amely számos sikeres átírás után nyomokban Egressy Bénit tartalmaz." Már a megújult opera.hu is egyértelműen erröl árulkodik. (És jómagam sem az ujjamból szoptam).
Erkel Ferenc • 8852014-12-08 21:58:39
Kedves musicus2!

Előre bocsátanék valamit: volt olyan időszak, amikor magam is feltétlen meggyőződéssel vallottam, és hírdettem is a környezetemben azt a nézetet, hogy Erkel Ferenc korának egyik legtiszteletreméltóbb zeneszerzője volt. Nemzetközi mércével is, ha a kortárs Donizetti, Bellinni, Mercadente, Meyerbeer, Auber stb.-"terítéket" nézzük. A Zseni és Mester titulusok közötti különbségen pedig értelmetlen lovagolni: mert akár mondhatom, hogy Erkel "zseniális" zeneszerző volt AMELLETT, hogy tíz ember munkáját végezte egyszerre szép fővárosunk zenei életében. És még sakk-mesterként sem volt akárki. Ki rónáfel neki azt, hogy megszámlálhatatlan gyermekével végeztette el a partitúrák körmölési feladatait, hangszerelést, kidolgozást stb. Szerintem (ahogy a zseniknél talán ez lenni szokott) semmire nem volt ideje úgy igazából. Szóval szerintem kivételes az ő munkássága, művei színvonalának egyenletességét pedig kár is lenne számon kérni rajta. Nem írhatott tíz Bánk Bánt, sak egyet, úgy ahogy Keith Jarrett is sok szóló-zongora estet improvizált, DE CSAK EGYETLEN KÖLNI KONCERT van, amiiért az egészet szerintem megérte csinálni... (Akár ki is mondhatom, hogy ahhoz képest minden szar.) Na és? Ezért már nem lenne zseniális zongorista? Bocsánat, tudom, hogy nem teljesen frankó ez a párhuzam, de pl.Momo kollega talán érti, hogy honnan veszem :)

A Bánk Bánhoz annyit szeretnék szólni, hogy 1997-ben a karvezetői diplomámon az első felvonás fináléját tűztem műsora, mert a Bácskay-Oberfrank-féle felvételbe korábban teljesen beleszerettem. Rögtön megértettem, hogy AZ AZ IGAZI Bánk Bán! Hallgatva egy minden szempontból arányos, harmonikus logikus, és hatásos drámai kompozíciónak tűnt az Erkel Színházban akkor futó Rékay-változathoz képest. Bácskay Györgyöt fel is kerestem lakásán a CD-felvételen használt kottákért, és ő sokat mesélt a felvétel viszontagságairól. (De ezekről Ön biztos sokkal többet tud. Jut eszembe: remélem Bácskay tanár úr jó egészségnekk örvend, régen nem láttam).

Na szóval azóta eltelt 17 év, és most az Operaházban az "eredetit" játszottuk az elmúlt három évben. Az előadás 7-kor kezdődik, és fél 11-kor megy össze a függöny, miközben húzva vagyon:

- az I. felv balettjének nagy része,
- az I. felv finálé strettája
- a II. felvonás duettjeiből komplett zárt egységek
- a Király bevonulási indulója
- Király áriája és Stretta
- III. felvonás: Ravatal-kép, a Békétlenek elbeszélése
- meg gondolom a Tisza-parti jelenetből ez+az...


Ezel mindössze azt akarom mondani, hogy az előadás terjedelme - nekünk, előadóknak, és bizonyára a közönségnek is - jelen formájában épp az elviselhetőség határát súrolja. Tanult muzsikusként feltétlen híve vagyok a BB minden taktusának, de színházi alkalmazottként - nem szégyellem - azt kell mondjam: jól van ez így, ahogy van. Persze az Operaház szerint még sincs jól, így márciustól visszatér Rékay Nándor opusza, a maga "gyengédszíved-nemörül"-jével, és "amagyarszabadság, éjjensokááá"-jával. Valaminek mindig lennie kell. :)

Bocsánat, hogy hosszú voltam, és összefüggéstelen. Üdvözlöm, és gratulálok a szívós munkájához!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 507422014-10-31 08:30:39
Kedves Momo, kedves Búbánat! Köszönöm a figyelmességüket, és hogy idejükből ilyen sokat szántak személyemre. Búbánat szavaihoz a köszönet mellé két apró megjegyzést fűznék. Az első egy pontosítás: a "kórusból való első lépések" megtétele nem a jelenre, hanem 1999-re datálódik, azóta hat főszerepet és több kisebbet is énekeltem, az Operaházban és vidéken egyaránt. (igaz azonban, hogy minderre nem olyan látványos gyakorisággal volt lehetőségem, mint a folyó évadban). A másik dolog: az, hogy a szerdai Spolettám két Requiem-előadás, plusz napi négy óra Lukrécia-próba után hogyan sikerült, én nem fogom véleményezni, mindenki más viszont megteheti, ha úgy kivánja . Mindenesetre ami a kottában szerepel, valamint amit Frigyesi segédrendező úr , illetve a Lukács-Agache művészpáros tőlem kért, azt megtettem - utóbbiak megelégedésére.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 507372014-10-30 23:14:35
Kedves parampampoli! Csakis azért írok saját nevemen, mert nnincs más nevem, csak amivel megszülettem, és nem is kívánok neveket kialálni, adományozni magamnak. Mindazonáltal felhívom a figyelmét, hogy a fórumba való regisztrálás é hozzászólás joga mindenkinek biztosított, foglalkozásától függetlenül. A "ne szavakkal operáljon" felszólítást ilyeténformán nem tudom értelmezni, ahogy azt sem, hogy az énekkarba "visszavonulnom" kellene, mert ahogy előzőleg említettem, nem hagytam ott a - tényleg nagyszerű Operakórust.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 507352014-10-30 22:58:13
Kedves hozzászólók! Nem sértődöm meg, miért is sértődnék meg azon, ha valakinek véleménye van, és esetleg nem tetszem neki. Örömmel tölt el, hogy napjaink operalátogatói a kis szerepek tekintetében is magasra teszik a mércét - ez csakk azt bizonyítja, hogy operajátszásunk ígényes füleket és szemeket szolgál. A"vissza a kórusba" felszólításra reagálva megnyugtathatom a tisztelt hozzászólót, hogy vissza fogok menni (pl. legközelebb a Tannhäuserben), már csak azért is, mert el sem jöttem az énekkarból. Abból az énekkarból, amelynek büszkén vagyok a tagja, immár 17 éve.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 505132014-10-05 00:49:54
Kedves Parampampoli! Köszönöm a nyílt, őszinte véleményét!
Erkel Színház • 43302013-12-16 22:51:53
KOVÁCS GYÖRGY férfi fodrász, maszkmester! Bárhol is van jelenleg, Isten Éltesse! Imádtalak, Gyurika!
Erkel Színház • 43222013-12-16 21:58:06
Kedves álmodó! Én azt mondom, ne legyünk "szégyenlősek" sorolni a neveket - ha már más egyebet úgysem tehetünk értük. Én kezdem:
LAJCSÁK ELEMÉR, férfi szóló öltöztető! 50 éve az Erkelben! Sokáig éljen az emléke!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 489642013-12-16 21:45:56
Kedves der és IVA! Régesrég nyugdíjba vonult énekkari kollégám hívott ma fel telefonon, hogy elmondja: Rajna András ÉL!!! Nemrég találkozott is a 90 éves volt énekkari művésszel, aki köszöni, jól van. Még felhívta arra is figyelmemet, hogy az egyik korábbi hozzászólásban említett Mohácsy nevű énekkari tag keresztneve ZOLTÁN! Csupa jó hír!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 489502013-12-12 23:51:11
Kedves IVA! Fellegi Zoli bácsi - ahogy Cilike kolléganőm írta - már tényleg nincs az élők sorában, ahogy ismereteim szerint Jánosi Rudolf és Rajna András sincs. Érdekes, hogy Zoli bácsi 1974-ben (amelyik évben születtem) Gyümölcsárus volt a Bohéméletben, most pedig én domboríthatom ezt a kedves kis szerepet. Lényegében tehát az Ő nyomdokain járok... Valóban nagyon kedves, normális ember volt, egyszer privátban még kísértem is Őt zongorán: a "Ridi Pagliacco"-t énekelte, korához képest meglepően jól. Nagyon szép hangja volt. Ha jól emlékszem, úgy 2000 körül vonult nyugdijba, sosem felejtem, hogy az énekkari búcsúztató ünnepség után kiment a karterem ajtaján, hátrafordult, és csak annyit mondott:"Isten Veletek!". Aztán kiment és nem láttuk többé. Örülök, hogy vannak, akik emlékeznek még rá, és más hajdani énekkari tagokra.
Élő közvetítések • 33172013-12-02 19:24:36
Bocsánat, megtévesztett a topic címe: ez a mai Wozzeck nem élő közvetítés.
Élő közvetítések • 33152013-12-02 18:09:01
Gerhard Siegel tegnap még Heródest énekelt az Operaházban - és holnap is fog... Le a kalappal! Egymondatos Rabszolgaként részese vagyok az előadásnak, és nagyon kedves, figyelmes embernek ismertem meg. (Pénteken mindannyiunkat egy dedikált Siegel-fotó és egy kis finom édesség várt az öltözőasztalon, premier-ajándékként).
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 486252013-11-08 12:05:39
Kedves IVA és Janus! A Lakmé 2011-es bemutatója - a helyszín és az előadói aparátus indokolta húzások miatt - valójában "kamara-előadás" volt, ám az eredeti nagyopera zenei anyagából csakis a kórusokat, és néhány zenekari közzenét húzott ki az előadás megálmodója és zenei vezetője (szerénységem).
Az idézett írás egyébként téved abban, hogy az Agamemnón gyermekeit is az Opera énekkari művészei csinálták volna: a Vakok Intézetében lezajlott előadáson ugyan ott voltam, de csakis nézőként (remek volt!).
Az egyszeri Lakmé-előadást szervezési okokból sajnos nem követhette repríz, ám az akkori társulat magjából alakult ki a kezdeményezés egy újabb ritkaság előadására. Így esett a választásom Gounod Mireille-re, amelynek kétszeri előadását nagy örömünkre az Operaház karolta fel, helyszín, próbalehetőség stb. biztosításával. A két nagy sikerű előadáson - előzetes sorozatos ajánlásaim ellenére - a sajtó EGYETLEN MUNKATÁRSA sem jelent meg, beleértve a momus.hu szerkesztőit (akik egyébként hűek maradtak önmagukhoz, hiszen annak idején a felajánlott ingyenjegyek ellenére sem jöttek el a Lakméra, mi több, egyszerű válaszlevélre sem méltattak).

Hogy a ritka operák kamara-előadásának lesz-e folytatása ilyen "privát" jelleggel, jelenleg nem tudom (a Britten-operának operaházi alkalmazottként "mindössze" szereplője vagyok), ám a rendező Nina Dudek részéről már felmerült néhány ötlet, és magam is töröm a fejem. Sőt, azt is elárulhatom, hogy mostanság egy egyfelvonásos vígopera írásával is foglalkozom, csak időhiány miatt meglehetősen lassan haladok vele. P.S. Jöjjenek el a Lukréciára, a jegyeladás jelenlegi állapota szerint egyelőre ÜRESEN KONG A NÉZŐTÉR...
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 485142013-10-26 20:35:11
Nagyon nem megy.... Feladtam. Egyszóval kétféleképpen van fenn a novemberi műsor. Viszlát.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 485132013-10-26 20:34:09
Kedves IVA, én semmin nem csodálkozom. Ha összehasonlítja ezzel, akkor Ön sem fog. Mindkettő az opera novemberi műsora, mindkettőhöz (különböző sorrendben) az Operaház weboldalán szörfözve jutottam hozzá. Egyiken van Lukrécia, másikról pedig eltűnt (gyalázatában?).

BOCSÁNAT, de nekem ez a NASA-kódos link-beillesztés nem megy...)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 485122013-10-26 20:31:33
Kedves IVA, én semmin nem csodálkozom. Ha összehasonlítja ezzel, akkor Ön sem fog. Mindkettő az opera novemberi műsora, mindkettőhöz (különböző sorrenben) az Operaház weboldalán szörfözve jutottam hozzá. Egyiken van Lukrécia, másikról pedig eltűnt (gyalázatában?).
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 485102013-10-26 19:21:30
Kedves IVA, az előadáson angol nyelven fogunk énekelni, a magyar fordítás pedig tudtommal vàszonra lesz vetítve.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 484992013-10-21 21:17:09
Kedves Janus! Szeretettel várjuk az előadásra. A darab remek, a közepes színvonallal pedig a hátralévő egy hónapban igyekszünk nem megelégedni. :)
Élő közvetítések • 30322013-08-01 19:43:51
Nem túl ügyes mozdulat-művész Noseda Úr, de végre valaki felfedezte (és el is dirigálja), hogy ez darab nem a Halálról szól, hanem az Életről.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 477812013-06-14 13:19:49
Tisztelt "Kávéházi Baristák"! Köszönöm szépen a javítást! Ahogy levélben is írtam, várjuk Önöket a két előadásunk valamelyikére! /Hivatalos sajtófotók nemsokára rendelkezésükre állnak/
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 477802013-06-14 10:57:06
Tisztelt Fórumozók! Mivel a Cafe Momus hangverseny-naptárában (számomra érthetetlen és elfogadhatatlan módon) nincsen feltüntetve a Magyar Állami operaház mai Premierje - így a jobb oldali "Műsorajánló"-rovatban sem jelent meg. Itt szeretném újfent megragadni a lehetőséget, hogy felhívjam szíves figyelmüket Gounod: "Mireille" c. operájának két előadására (június 14 és 16, este 7 óra), amelyekre még kaphatók jegyek az Operaház Andrássy úti jegypénztárában!
Charles Gounod • 1572013-06-13 19:11:35
Tisztelt Fórumozók! Mivel a Cafe Momus hangverseny-naptárában (számomra érthetetlen és elfogadhatatlan módon) nincsen feltüntetve a Magyar Állami operaház holnapi Premierje - így várhatóan a jobb oldali "Műsorajánló"-rovatban sem fog megjelenni ma 24:00-kor) itt szeretném újfent megragadni a lehetőséget, hogy felhívjam szíves figyelmüket a "Mireille" két előadására (június 14 és 16, este 7 óra), amelyekre még kaphatók jegyek az Operaház Andrássy úti jegypénztárában!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 476222013-05-31 00:09:10
Kedves Búbánat, igazán megtisztelő a bizalma, de erre körülbelül annyi esélyem van, mint karmesteri pálcát ragadni, és elvezényelni pl. az Anyegint, vagy megrendezni a Tannhäuser-t! Ha viszont már mindenképp a láz-álmaimat feszegetjük, akkor ha nagyon muszáj, egy kapitány-szerepet szívesen elénekelnék: Vere-t, Britten remek Billy Budd-jában! IttaVége.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 476152013-05-30 15:17:59
Kedves Búbánat! nagyon kedvesnek tetszik lenni, de az igazság az, hogy már a Győriványi-féle másodpremier során bevittem a színpadra az íjászkapitány jelmezét. Így tehát részemről nem bemutatkozás volt a tegnap esti előadás, hanem (a holnapival együtt) sokkal inkább búcsú...
Charles Gounod • 1562013-05-28 14:32:49
Kedves Serse! Ha eljön a két előadás valamelyikére, akkor társaimmal azon leszünk majd, hogy ezen véleménye - részben vagy egészben - megváltozzon! Szeretettel üdvözlöm!
Charles Gounod • 1492013-05-28 00:17:28
Tisztelettel ajánlom a kedves Fórumozók figyelmébe
Charles Gounod • 1482013-05-28 00:15:49
Tisztelettel ajánlom a kedves Fórumozók figyelmébe:

[url]http://www.youtube.com/watch?v=MCD2Z-dyxQg[/url]

Charles Gounod • 1472013-05-28 00:14:35
Tisztelettel ajánlom a kedves Fórumozók figyelmébe:

[url]http://www.youtube.com/watch?v=MCD2Z-dyxQg&feature=share[/url]

Mi újság a Magyar Állami Operaház Énekkarában? • 4862013-04-16 00:51:08
Kedves Búbánat! örülök, hogy eljött! Üdvözlettel: Csiki [B]Gábor[/b]
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 471442013-04-12 00:37:38
Hát, kedves Búbánat, ez bizony téves nyomtatás! Valószínűleg figyelmetlenség következménye. Szabó Sipos Máté az Operaház Énekkarának karigazgatója, és mivel a Carlos NEM ezen Énekkar produkciója, így neki sincs (idén) sok köze hozzá. (A Stiffelio-Parasztbecsület-Messa di Gloria-Parsifal-Tosca "csomag" mellett neki ugyanúgy nincs rá kapacitása, mint nekünk, az Énekkarnak)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 471392013-04-11 21:01:33
Kedves Búbánat! Igyekszem minél pontosabban fogalmazni: NEM, a Honvéd Énekkar és a Stúdió Kórus (karig.: Strauss Kálmán) nem a MAO Énekkarát segítik ki a jelzett előadásokon, hanem teljes egészében elvégzik az előadások kórus-feladatát. Ilyeténformán nem kórusunkat "segítik ki", hanem az Operaházat, és csakis futó évadunk végéig! Ezután a meghallgatások útján jelentősen kibővitett MAO-énekkar fog közreműködni HIVATALOSAN IS a két színház előadásaiban. Azon 1-2 kolleganőm, akik pl. ma este is részt vesznek a D.C-ban, ezt nem a MAO tagjaként teszik, hanem privát előadóművészeti tevékenységként - azaz ezúttal ők segítik ki Strauss úr énekkarát (amelyben egyébként szép számmal működnek olyan énekesek is, akik VALAHA az Operaház Énekkarát erősítik). Remélem, legjobb ismereteim szerint sikerült Ön és fórumtársai előtt tisztáznom a képet.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 471282013-04-11 14:51:46
Kedves Búbánat! Itt a fórumon is többször "elhangzott" már, de úgy látszik ezúton is nyomatékosítani kell: a mai Carlos-ban, és az azt követő Aidában (csakúgy mint János v., és májusi Hunyadik) a Honvéd Férfikar és a Bp. Stúdió kórus látja el az énekkari szolgálatokat. A MAP kórusának bővítése az áprilisi meghallgatásokkal veszi csak kezdetét!!!! De ez mind-min olvasható az Operaház honlapján, tessék nyitott szemmel olvasni. Üdvözletem!
Erkel Színház • 33232013-04-05 20:53:02
Kedves IVA! Az Erkel Szinház 2001-es János vitéz-bemutatóját FEHÉR ANDRÁS rendezte, emlékeim szerint az Operaház rendelkezésre álló MINDENFÉLE diszlet-elemeiből. A produkciót az akkoriban Gonzálezné Horváth Veronika által vezetett Operastúdió "vizsgaelőadásának" szánták, két szereposztásban, pár előadásban, ám végül emlékeim szerint még egy évadig műsoron maradt. Minderre kér dolog miatt hívtam fel a figyelmet :
1. Ismerve Palcsó Sándort, nem feltétlenül örülne, ha a 2001-es produkciót összefüggésbe hoznák a nevével.
2. A második szereposztás Jancsija szerénységem volt.

De a második pont nem annyira fontos...
Mi újság a Magyar Állami Operaház Énekkarában? • 4822013-03-28 23:40:38
Kedves Héterő! Köszönöm szépen, erről a miskolci előadásról nem tudtunk - de nagyon örülünk neki! Búbánatnak pedig a figyelmet és a figyelemfelhívást köszönöm. Szereposztásunkban egyébként némi változás történt, itt olvasható a legfrisebb.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 440112012-06-11 00:17:11
Kedves László Boldizsár! Én nem foglalnék állást torkosság-ügyben, mert énekesként az vesse rád az első követ, aki tökéletes technikával énekel, és mindig kifogástalan hangi formában, kondícióval áll színpadra. Szerintem csak páran voltak ilyenek, mind halott, ja , és ők sem voltak mindig tökéletesek.
Abban sem foglalnék állást, hogy jó-e ide beírogatnod, nyilván megvan ennek a jó oldala (egyszer talán azt írtad, hogy a kritikus hozzászólásokból is lehet tanulni) meg a rossz is, lásd alant. Én azonban a helyedben fantomokkal nem vitáznék szakmai kérdésekben: ha valakinek szakmai tanácsa lenne feléd, akkor a weboldaladon levő üzenőfalon megtehetné - ha éppen működne. Működjön, és akkor majd talán kiszűröd, hogy a személyed bántja egyesek csőrét, vagy az, hogy egyszer régen Miskolcon tényleg egy kicsikét szarabbul énekeltél , vagy nincs is nagy gáz, mert a legtöbb ember azért mégiscsak igyekszik intelligens módon véleményt mondani a másikról. Én ez utóbbiban hiszek, és félek hogy ez a fórum - jellegéből adódóan - nem alkalmas erre, merthogy nem is erre találták ki.

Még annyit hadd mondjak el, hogy 2 hete a Pillangóasszony próbáján a szÍnpad mellett álltam, és az arra kódorgó L.B. (2. felvonás ment éppen) odajött hozzám, köszönt és kezet nyújtott. Pedig esküszöm, az életben nem találkoztunk, jómagam pedig nem vagyok senki.
És azt hallottam, az előadáson is egész tisztességesen helytállt. Ez pedig nagy szó manapság.
 
Műsorajánló
Mai ajánlat:
15:00 : Budapest
Erkel Színház

RATMANSZKIJ - PROKOJEV: Hamupipőke
A Mariinszkij Színház Balettegyüttesének előadása

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Szemere Zita, Fokanov Anatolij (ének), Polgár Csaba (próza)
A Prágai Filharmónia Kórusa
Moszkvai Csajkovszkij Zenekar
Vezényel: Jan Latham-Koenig
BRAHMS: A sors éneke, op. 54
DVOŘÁK: Te Deum, op. 103
CSAJKOVSZKIJ: Rómeó és Júlia – nyitányfantázia
SOSZTAKOVICS: Hamlet – szvit, op. 116a

20:00 : Budapest
Eiffel Műhelyház

Szigetvári Dávid, Kovács István, Gabriella, Schöck Atala, Megyesi Zoltán, Bakonyi Marcell
vez.: Csiki Gábor
BACH – MENDELSSOHN: Máté-passió
Oratórium egy részben

20:00 : Budapest
Erkel Színház

RATMANSZKIJ - PROKOJEV: Hamupipőke
A Mariinszkij Színház Balettegyüttesének előadása
A mai nap
született:
1912 • Kathleen Ferrier, énekes († 1953)
1916 • Yehudi Menuhin, hegedűs († 1999)
elhunyt:
1892 • Edouard Lalo, zeneszerző (sz. 1823)
2014 • Komlóssy Erzsébet, énekművész (sz. 1933)