vissza a cimoldalra
2020-07-13
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11537)
A csapos közbeszól (95)

Régizene (3425)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3974)
Élő közvetítések (8501)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4864)
Operett, mint színpadi műfaj (4383)
Lehár Ferenc (715)
A MET felvételei (707)
Pantheon (2695)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1979)
Opernglas, avagy operai távcső... (20522)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1433)
Sass Sylvia (478)
Antonin Dvorak (199)
A nap képe (2213)
Franz Schmidt (3640)
Jazz (79)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Norma
Leírás:
Honlap:
   


Norma (277 hozzászólás)
Milyen zenét hallgatsz most? • 82982005-12-26 23:45:54
Vagy rögzítik és dugdossák. Ld. Jenufa-premier.
Bízom benne, hogy azért néhány világszínvonalú előadást rögzítenek.
Milyen zenét hallgatsz most? • 82972005-12-26 23:42:45
Épp a Palotás megy. Az Árnyéktánc nem tetszett. Ismerem jobb tolmácsolásban, de most nem írom le kiében. Nem divatos. Most Rálik Szilvia remeg épp. Igazából eddig csak Fokanov tetszett a gálából.
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 1962005-12-26 18:28:47
Természetesen! Eszményi szereposztás lesz, nem hagyhatjuk ki. Ki tudja, mikor sikerül újra összehozni?
Személyes üzenetek! • 1342005-12-24 23:20:17
Mindenkinek NORMÁlis ünnepeket kívánok.
Békés, boldog karácsonyt: N
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 1422005-12-19 00:55:04
Csatlakozom. Nekem is van pár Turandotom, de valahogy mindig ezt teszem fel.
Opernglas, avagy operai távcső... • 109512005-12-12 23:30:47
És a tegnapi Aidát is láttad? Ha nem, érdemes jegyet váltani holnapra!!!
Opernglas, avagy operai távcső... • 109172005-12-11 23:57:38
Aida - Erkel Színház (2005. 12. 11.)

Hasonlóképp kezdem, mint a múltkor a Pillangót. Itt is volt egy ragyogó címszereplő - Sümegi Eszter személyében. Magyarországon ma ő AZ AIDA. Sőt, világviszonylatban is megállná a helyét bizton! (vö. Aida, Mezzo kb. két hete - de ez igaz az egész produkcióra). A művésznő az évek során tökéletesre dolgozta ki szerepét, azt csinál a hangjával, amit akar, már többször láttam vele az előadást, mindig képes újból - valami mással mindig - elvarázsolni.
A különbség a Pillangóval összevetve, hogy itt a többi szereplő is kiváló volt, karakteres figurákat hoztak, s ebből a csapatből tündökölhetett ki Eszter, úgy, hogy a többiek is igen szép sikert arattak - megérdemelten: Rácz István, Pánczél Éva, Kiss B. Atilla, Palerdi András, Kálmándi Mihály. Ilyen sztárszereposztásnál már nem is reklamál az ember a zenekar és a karmester túlkapásaiért (pl. Amneris elnyomása), a táncosok botladozásaiért.
A megannyi élmény közül Palerdi Andrást emelem ki (a többiek is megérdemelnék bőven). Ramfis szólamát ilyen erőteljes basszus hangon nagyon rég hallottam - tán Begányival utoljára. Palerdi fantasztikusan építette fel a 3x3 Radames felkiáltást: fokozni tudta, nem egysíkúan énekelte, mint megszokhattuk. Kirázott a hideg (szigorú tekintete is hozzájárult!), szinte rettegtem, hogy engem is elítél. Fontos, hogy ez a szerep végre jó gazdára talált, mert nélküle jelentéktelenné válik a dráma. Mégiscsak ő mozgatja a szálakat. Most reményt látok, hogy a nagy basszus szerepek újra nagy formátumú énekesekhez kerülhetnek majd.
Szóval: a mai estére sokáig fogok emlékezni, köszönöm minden fellépőnek. És köszönöm a közönségnek is: ilyen beteg bandát rég hallottam már! Negrót nekik! Vagy Ramfist! Egy menti csak őket: nem spóroltak a tapsokkal, és szép számban bravóztak is... De lehet, hogy nem a beteg torkúak...
Opernglas, avagy operai távcső... • 108302005-12-09 23:49:29
Ma este Pillangókisasszony adatott az Operaházban. Hou, Cso-cso-szán!
Ha egy mondatban kellene összefoglalnom: igen gyenge énekesgárda asszisztált Frankó Tünde tündökléséhez. Nem mintha az ő éneklése kifogástalan lett volna, nem is különösebben szép az énekhang, de előadásában megjelent Cso-cso-szán, a gyermek, az anya és a döntését-sorsát méltósággal vállaló nő. Színpadi megjelenésének minden mozdulata nemes, hiteles, és énekesi produkcióját is rendben találtam. Talán pont a Nagyária nem robbant akkorát, mint kellett volna, de a szerep nehézségeit máshol magas színvonalon győzte. Különösen megrendítő volt búcsúja gyermekétől, és az öngyilkosság megkoreografált jelenete.
Berkes János megjelent a színpadon, hogy a drámát biztosítani lehessen. Hangja egyre fáradtabb, régi fénye csak nyomokban, itt-ott sejthető. Az első felvonás nagy részében hallhatatlan volt, amit azzal igyekezett ellensúlyozni (súlyosbítani), hogy a dallamívek elején nagyokat vakkantott - demonstrálandó, hogy csakazértis hallható ő. Nem kellett volna. Káldi Kiss András fess vágású fideszes honatyaként sétált fel s alá, hirdette is az amerikai lelkiismeret hangját - már ahol a zenekar ezt engedte neki. A Levélkettős kifejezetten kellemes volt, ez a hangerő még nem teszi próbára őt. Sánta Jolán teszi a dolgát: hoz-visz ezt-azt (kimonót, teát, gyereket), amit épp úrnője kér tőle. Nagyobb baj, hogy énekel is. Korábbi Ulrikája még hallgatható volt, a mai rekedtes-fátyolos hang már nem tetszett.
A nagy csapatot "erősítette" még Gurbán János (még jó, hogy az átkot zeneszerző a hangszerekkel is megjeleníti, így nagy kárt Gurbán sem tud tenni, nélküle is hat a jelenet), Martin Jánost én is kikosaraztam volna, Derecskei Zsolt és Markovics Erika is méltó partnerek voltak az összjátékban.
Miért érdemes hát megnézni az előadást? A zeneszerzőért. Meg ahogy Medveczky Ádám zenekara kihozza az a rengeteg színt és árnyalatot a zenéből, ami a varázsát adja e különösen kedvelt darabnak. Kentaur színpadképe is kiemelendő, azzal a megjegyzéssel, hogy a világítástechnika sokat dob a kopott-szürke díszletfalakon.
Házy Erzsébet művészete és pályája • 122005-12-05 22:00:31
Szívemből szóltál! Kár, hogy Pittivel nem rögzítettek előadásokat videóra (csak egy margitszigeti Aidám van, az meg nem a legjobb szerepe), most vigasztalódnék...
De tegnap épp Házyékat hallgattam a Manonban. Micsoda előadások lehettek! Melis és Ilosfalvy a partnerek, legendás felvétel, nagyon jó. És olykor egy kis Csárdáskirálynő vagy Mosoly országa is belefér az időmbe - épp Házy miatt.
Áriák • 302005-12-05 08:51:01
OK. Kezdjük: Árnyéktánc
Natalie Dessay • 4692005-12-03 22:29:09
Szia, bermi!

Hogy vannak a bálnák a Bermudákon?
Milyen zenét hallgatsz most? • 78752005-12-03 17:57:30
Bellini: A puritánok (Sills-Gedda)
Opernglas, avagy operai távcső... • 107322005-12-03 17:53:50
a türelmetlen bermikének:-)

A tegnapi Toscáról: "Ki lesz jó ebben? Talán a sekrestyés?"
Mindent összevetve nem volt rossz előadás. Kezdjük a nehezével: szegény Egri Sándor nagyok árnyékában küzd a szerep kihívásaival, s rendre alulmarad (láttam már korábban is vele). Egy kedves ismerősöm toleráns véleményével egyetértve javára írom, hogy megmentette az előadást. Mármint hogy meg tudták tartani. Sajnálom, hogy Perencz Béla Scarpiájáról lemaradtam, többi szerepét ismerve tudom elképzelni, milyen lehetett. Meg stúdiós barátaimtól hallottam róla.
Egri hangszíne kifejezetten csúnya, karakterszerepeknél tovább nem kéne vállalkoznia. Sajnálom, mert sok éve még remek Bagót énekelt a János vitézben, azóta csúnyult meg a hang - de ez sem ma volt már.
Kovácsházi István várakozáson felülit nyújtott, ez a második szerepe - Lenszkij után -, amiben el tudtam fogadni hangját. A nazális tónusból most észlelhetően kevesebb volt, hangja a Vittoriáig - azt is beleértve olaszosan csengett, remekül hozta a szólamot. A Levélária már nem sikerült olyan jól, a szólamot tördelte, és a közönség elvárása is nyomaszthatta. A zárókettős újra jól sikerült.
Rálik Szilvia hangilag elég jól győzi Tosca szólamát, színészileg még van mit fejlődnie - mindenesetre a második felvonásra és a záróképre összpontosított nagyon; ezek voltak a legsikeresebb jelenetei. Gyengébbnek éreztem az első templomi megjelenését: ott még operettangyalt formált mozgásában, hangszínében egyaránt. A Sacrpiával való templomi képben viszont előjöttek hangjának sötét tónusai, ott már igazi vérbő Tosca volt. (Tán a gyengébb partner inspirálta: tudta, az ő vállán nyugszik a felelősség) Ennek jegyében telt a 2. felvonás is: hatalmas hangerővel vitte át a zenekart, Egrit, tüsszögő közönséget egyaránt. A hangerő tehát megvan, a differenciálás képessége hiányzik még: Tosca "imájából" az ő előadásában kimaradtak a meghitt, lírai vonások, harsogóbb, élesebb volt, mint a megszokott. Ha ezeket a finomságokat, árnyalatokat megtanulja, kiváló Tosca lesz belőle, s ehhez csak sok sikert kívánhatunk neki.

S hogy milyen volt a sekrestyés? Gárday Gábor nagy igyekezettel látta el feladatát, karakteres figurát hozott, hangilag is megfelelt.

A zenekar Kesselyák Gergellyel az élen jól teljesített, a Te Deum Egri ellenére is katartikusra sikerült, ez nyilván az ő és az énekkar érdeme.
Opernglas, avagy operai távcső... • 106072005-11-27 23:11:10
Akkor nem találkozunk többet.:-(
Milyen zenét hallgatsz most? • 62152005-11-26 22:14:41
Szöktetés a borbélyházból, mezzo. Zeneileg oké.
Milyen zenét hallgatsz most? • 72222005-11-19 00:50:41
És még lehetne tovább is: mindezt a színpadon teszi? Jól mozog, hiszen. A kárpótolt Villazon meg üvöltözik, pedig klimaxos. Viszont kontrollálatlanul teszi, árnyaltabban is élvezhetné a helyzetet. :-)Bocs.
Milyen zenét hallgatsz most? • 72202005-11-18 23:03:56
Jaj, most elpirultam.:-)
Milyen zenét hallgatsz most? • 72182005-11-18 22:55:08
Jobb, mintha felül lihegős, de alul kárpótol?
Renée Fleming • 4282005-11-18 20:47:08
Én csak ma délután jutottam hozzá; még most is aléltan vegetálok a gyönyörűségtől. R. Carsen, a rendező, a nagy színházi varázsló, most is kitett magáért. Fleming pompásan énekelt, gyönyörű volt, ragyogott a szerepben, minden mozdulata fenséges, kiváltképp első megjelenésekor ill. a záróképben. És a ruhák! Ah... Most még ülepítem az élményt, holnap újra megnézem az egészet!
Ha adják még, mindenki nézze meg! Nem szabad kihagyni.
Opernglas, avagy operai távcső... • 104362005-11-15 00:01:43
Mert te mondtad: Marton-fan. Nem Jenu fan.
Opernglas, avagy operai távcső... • 104292005-11-14 01:04:17
Óriásplakát? Jó ötlet. A Marton már kint is van mindenfelé, igaz Edvin. Éjszaka átfesteni!

Örülök, hogy ilyen színvonalas volt a mai este az Operában! Bravó!
Milyen zenét hallgatsz most? • 71042005-11-11 19:00:07
Talán, hogy ne kelljen játszani. Elég hosszú.
Nekem at apa-fia duett a kedvencem belőle.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 142462005-11-10 21:34:03
Én a harmad ikra szakosodtam. Ott is beszélnek angolul: Programm? For you, gratuit...
Milyen zenét hallgatsz most? • 70862005-11-10 21:30:05
Nagyon jó! Nekem a Lidércek-részlet a kedvencem erről a lemezről.
Milyen zenét hallgatsz most? • 70842005-11-10 21:29:10
Lefénymásolom, ha kell.
Natalie Dessay • 2812005-11-09 23:54:57
Köszi. Talán mert apró betűvel volt.:-)
Natalie Dessay • 2792005-11-09 23:45:28
Félénken írom le: nem hallottam még róla. Terminálsz?
Milyen zenét hallgatsz most? • 70592005-11-09 23:41:50
Ha már filmek: Fruzsi, a terminátor.
Natalie Dessay • 2772005-11-09 23:40:30
Akkor a feje búbjára is kell egy.
Milyen zenét hallgatsz most? • 70572005-11-09 23:37:36
Arra fog emlékezni: Jacobs, a roma...
Natalie Dessay • 2742005-11-09 23:36:22
Ez egyre jobb lesz. Még valaki lerajzolja a rajzos topikon.
Milyen zenét hallgatsz most? • 70542005-11-09 23:33:58
:-) Ja, így rendben van. Csodálkoztam volna, ha elhiszed az amatőrnek.
Natalie Dessay • 2712005-11-09 23:32:57
:-))))))))))))))
Ezt most elképzeltem.
Milyen zenét hallgatsz most? • 70522005-11-09 23:31:17
Biztos, hogy elfogyott? Ha egyszer nem is hallott róla.
Natalie Dessay • 2682005-11-09 23:30:03
Fül mellé leginkább.
Natalie Dessay • 2672005-11-09 23:29:37
Az meg Lyókait keresett volna?
Natalie Dessay • 2642005-11-09 23:26:39
Bocsásd meg neki. Az ő baja, hogy nem ismeri, nem tudja, mit hagy ki. Kedvet is kaptam, mindjárt kivégzik Robikát, jöhet Lüszi.
Milyen zenét hallgatsz most? • 70492005-11-09 23:25:23
Akkor megkaptad végül?
Natalie Dessay • 2602005-11-09 23:24:04
Mozartot vagy Dessayt nem ismerte?:-)
Milyen zenét hallgatsz most? • 70452005-11-09 23:19:55
Mi volt az erősebb csábítás?
Milyen zenét hallgatsz most? • 70432005-11-09 22:54:27
Itt is Donizetti. Donizetti-bomba: felváltva Borgia és Devereux. Sutherland-Horne-Aragall-Wixell ill. Sills-Ilosfalvy-Glossop.
Milyen zenét hallgatsz most? • 70292005-11-08 22:03:24
Mindig ez a robot! Francia? Most épp papír zsebkendőt csomagolunk... Ha kell?
Milyen zenét hallgatsz most? • 70272005-11-08 21:38:30
Kedves Bermuda!

Szombaton vannak az operapremierek 20 óra 50-kor. Most szombaton és vasárnap ment a Lucrezia Borgia (még ismétluk), jövő hétvégén Aida a Covent Gardenből, két hét múlva Bohémélet Pavarottival és Fiamma Izzo d'Amicoval. Jó szórakozást! Préparez vos mouchoirs.
Opernglas, avagy operai távcső... • 103722005-11-06 10:45:29
:-) Sajnos. És kedden sem lesz. A gyártósor...
De úgyis nagyon szigorú lennék, nagyok az elvárásaim Traviata-ügyben.
Tavaly láttam Gonzival, örülök, hogy mostanra még jobb volt. A legutóbbi emlék pedig Vargicska, úgyhogy öblögethettem itthon Ileanával.
Opernglas, avagy operai távcső... • 103702005-11-06 10:09:35
Csak itt-ott? Akkor jó, hogy nem mentem.
Milyen zenét hallgatsz most? • 69712005-11-05 22:04:04
Lukra cica Borza - mezzo
Sutherland-Kraus (elég jó, sőt nagyon)
Milyen zenét hallgatsz most? • 67582005-10-24 23:35:16
Én is megtartottam a magyar operett napját:
Csárdáskirálynő (Honthy-Házy-Feleki-Rátonyi-Korondi-Zentai-Csákányi)

Marica grófnő (Pitti-Berkes-Oszvald-Gerdesits-Kovács)

Most már Aida megy.
Van-e élet a komolyzenén kívül? • 11122005-10-15 21:27:00
Én csak együttesben ismerem: The Paul street boys...
Van-e élet a komolyzenén kívül? • 11092005-10-15 21:15:47
Hát... most már elolvasom valamelyiket.
Natalie Dessay • 392005-10-12 23:57:07
Na, majd kapsz ezért!:-)
Egyébként sokmindenben egyetértek, én is a rám tett hatás alapján ítélek, úgysem értek hozzá, hogy az a hang szólalt-e meg, amit a szerző megálmodott. Illetve hiába szólal meg, ha nem hat rám.
Natalie Dessay • 372005-10-12 23:42:40
Van, aki meg épp ezt nehezményezi. Én nem értek hozzá, de a technika hiányáról beszélnek. Szerintem meg csak van technika, amivel előcsalja ezeket a hangokat. Viszont épp a természetességével, könnyedségével hat. Nem szeretem látni a technikát és végigizgulni minden hangot, hogy sikerül-e.
Lehet, hogy erre a technikára rámegy szegény Nati hangja, de akkor is volt 5 éve, amikor olyat csinált, amit senki más. De tán enm kell temetni.
Jacques Offenbach • 252005-10-12 23:37:39
Sok sikert! Meg kell kérni, próba szerencse. Ezt nem lehet pénzzel bírni.
Jacques Offenbach • 232005-10-12 23:32:37
Abüdösmindenit! Jó drágán mérték 5 éve! Egy dalocska? Mennyi lehet egy komplett mű? Fruzsi, fizetéskor menj!:-)
Natalie Dessay • 352005-10-12 23:31:02
Bizony. Utolsó mondatodhoz: látni kellene az Olympiát, akkor látnád is az "átszínezést". Döbbenetesen jó, mondhatom, szerelem első látásra. Engem levett a lábamról. Pedig csak baba, tehát megértem Hoffmannt.:-)
Natalie Dessay • 312005-10-12 23:00:12
Én a mezzon sugrzott Hoffmannban figyeltem fel rá, egyszerűen lenyűgözött hangjával is és játékával, ahogy a már unalomig koptatott bravúráriából új színeket hozott elő (2. strófa), s külön bájt sugárzott az is, hogy a baba, aki teljesen elvarázsolja a szerelmes Hoffmannt, épp babát várt. Utána nagy örömmel leltem meg azt a cd-t, amin ő éneklete ismét Olympia szerepét. Aztán a mezzo adott egy műsort R. Carsen rendező munkásságáról, ahol egy másik rendezésben próbálta Olympiát, majd a teljes opera is műsorra került, de ott már nem Dessay játszotta a szerepet (a szekeres változat). Az említett Orfeusz is ment a mezzón, én ezt is csak a hagyományos VHS formátumban őrzöm - jobb lenne DVD-n, de így is kincs. Persze a cd-t is begyűjtöttem, nagyon szeretem, és időnként a videót is megnézem, fantasztikusan játszik Dessay; aki nem látta, feltétlenül pótolja!
A Lakmé-felvételt is gyakran hallgatom, csoda az a Csengettyű-ária! A francia Lucie-vel csak mostanság barátkozom: Nati persze nagyon jó, de ott a fájó hiány (Regnava nel silenzio...). Az én francia változatom ezt is tartalmazná. A helyette lévő áriát függelékbe tenném.
Szóval ezeket bírom Natitól, remélem, még lesz sok másik is. És az említett bajok átmenetiek.
Milyen zenét hallgatsz most? • 65312005-10-09 15:06:24
Massenet: Werther
Alagna, Georghiu, Hampson, Petibon - Pappano

Egy kedves barátom adta kölcsön, köszönet érte.
"Lá-bas, au fond du cimetiere,
il est deux grands tilleuls!...
C'est lá que pour toujours, je voudrais reposer."
Nagyon szép! :'(
Opernglas, avagy operai távcső... • 100902005-10-09 15:00:10
Kérdés, ki foglalta az asztalt? Ottokár a fan-clubnak, hogy megtapsolják az áriát?

Vajon kik lehettek? Kirendelt tanoncok, akiknek az volt a házi feladat, írjanak dolgozatot a 9 C-ről? Profik nem lehettek, mert tudhatták volna, pár perc múlva véget ér a felvonás. Otto-fanok? Akkor meg neveletlenek, mert nem illik _csak_ a kedvencükért beülni. Még jó, hogy nem az ária előtti percekben érkeztek.
Egyébként meg a szokásosnál több suttyó ült a nézőtéren, nem is értem, mi vezérelte őket ide, és sikerült pont ezt az előadást kiválasztani. Ha nekem egyszer kellene - kényszerből - az operába menni - tán hamarabb kapnám fel a fejem egy Carmenre vagy Trubadúrra. Bár ezeknek az sem mond semmit, de Az ezred lánya?
Opernglas, avagy operai távcső... • 100842005-10-08 23:54:12
Ja, a nyuszi egér volt. De volt nyuszi is. Ült a fúben.:-)
Opernglas, avagy operai távcső... • 100832005-10-08 23:37:54
Az élet nem habostorta, hanem egy nagy büdös sajt.
Félretéve a tréfát, nagyszerű előadás volt a mai Az ezred lánya. A prózai dialógusok terjengősségétől eltekintve - mely inkább operetteket idézett már - teljesen lenyűgözött az előadás. Sírtam és nevettem egy estén: a címszerepben Adriana Kohutkova varázsolt el hangjával, játékával. Megkönnyeztem első felvonásbeli búcsúját, ugyanakkor zseniális parodistának mutatkozott pl. a Dessay-Olympia megidézésében. Klein Ottokár is nagy sikert aratott. Persze ami megszólalt, nem tudom, tényleg a 9 magas C volt-e, de lehetőségeit jól használva korrektül énekelt. Igaz, nem az ő hangszíne az, amit tenorban kedvelek, de nem panaszkodhatom rá. Egy azonban érdekelne: bravúráriája után miért rohantak ki tömegével a harmadikról a nézők.
Rengeteg játékötletnek adott lehetőséget a díszlet teremtette játéktér, még a giccs is funkcióba került; volt itt minden: habostorta, sajtlika, galambszobor és gombaasztal, ugribugri nyuszika mint ceremóniamester, mézeskalácsszív... De ebben a mesetörténetben ez bájos inkább, mint kellemetlen.
Az egész előadás azért is hatott, mert látszott, hogy a kis csapat élvezte, amit csinál, mindenki remekül adta a neki szánt figurát. A szereplők közül hangjávl is kimagaslott még Marta Benacková. A fehér díszletelemek között jól érvényesültek a pazar színvilágú ötletes és igényes jelmezek.

Szóval szívesen látnám ezt az előadást az új blokkrendszerben is, akár egy hétig. Ha már ideszállítják a sajtot meg a tortát.
Milyen zenét hallgatsz most? • 65222005-10-07 22:27:17
Én eddig megálltam, hogy hallgassam, de pótolni kéne valószínűleg.
Milyen zenét hallgatsz most? • 65192005-10-07 22:24:52
Miért, csak az ezred lánya lehet huncfut?:-)
Milyen zenét hallgatsz most? • 65162005-10-07 22:20:11
Ha még föl tud ülni.
Milyen zenét hallgatsz most? • 65132005-10-07 22:08:01
Szerencsés flótás!:-)
Milyen zenét hallgatsz most? • 65112005-10-07 22:03:59
Akkor mindnyájan mulatunk így vagy úgy...
Milyen zenét hallgatsz most? • 65092005-10-07 21:56:57
Az életem zajlik, csak nem zenei téren sajna. Így ritkán írtam. De holnap ott leszek Az ezred lányán. Meg valószínűleg itt is.
Milyen zenét hallgatsz most? • 65052005-10-07 21:51:27
Jó bizony! Csak egyet sajnálok:"Mélységes néma csend honolt..." - a legjobb ária hiányzik róla. Van helyette másik, de az nem sikerült olyan jól.
A szereposztás viszont remek.

Nálam épp Aida fut, de lehet, hogy leváltom De verő Robikára.
Milyen zenét hallgatsz most? • 62362005-09-19 13:38:23
Cotrubas után? Minek?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 132102005-09-18 15:35:01
Jogos észrevételek. A vonatkozó névmás mindig a hozzá legközelebb álló fogalomhoz kapcsolódik. Így tehát a közönség búcsúzik a szereptől. De lehet, hogy az Operaháztól?
Callas • 1592005-09-16 07:57:17
Szia, mimi!

Találtam egy kincset: A végzet hatalma 1954-ből, EMI-felvétel. Callas remek rajta!
Edita Gruberova • 7142005-09-15 22:22:27
Fonalat is adtak hozzá? Nem mindegy, melyik úton va.
Áriák • 42005-09-14 10:01:48
Érdekes, én is hasonló topik nyitásán gondolkodtam katartikus pillanatok v. hasonló címen. Néhány kedvencem:

Don Carlosból: Carlos lefegyverezésének pillanatában Posa jelenete az egyszerre felcsendülő Szabadság-kettős és Fülöp motívumával
Traviatából: "Mily szörnyű kín, mely most lelkemre támad..." ill. "Tedd el ím ezt a képet..."
Otellóból: "Mért vezényelt téged szomorúfényű csillag..." - Otello halála
Boleyn Annából: "Giudici ad Anna? Giudici?" - az első felv. fináléja.

Ezeken mindig kiráz a hideg.
Meg most, indul a gyártósor... Addio.
Edita Gruberova • 6402005-09-13 23:03:02
:-) Még nincs kész!
Edita Gruberova • 6382005-09-13 22:54:38
, csak a gyors- és gépírónő
Edita Gruberova • 4612005-09-11 01:05:14
Nem volt. De taps volt rendesen, abból nem tűnt ki. Aki nem volt, sajnálhatja. Hátha rögzítette valami médium, bár nem láttam ilyesmit.
Edita Gruberova • 4532005-09-11 00:27:53
Nagyszerű estében lehetett része annak, aki ma este a Művészetek Palotájában járt. Donizetti Roberto Devereux-je nagyon szép, fülbemászó melódiákkal teli, olykor drámai erejű opera. A harmadik felvonás teljes zenei anyaga maga a gyönyörűség. Az első kettőben itt-ott éreztem vontatottságot, kissé hosszabb jeleneteket, áriákat, de összességében elvarázsolt a muzsika.
Ehhez jelentősen hozzájárult Edita Gruberova kiforrott játéka, hangszínének a dráma menetéhez illő váltogatása. Ennek szép példája volt a 2. felvonás fináléja. Inkább drámai erejével varázsolt el ma este, nem annyira "a bel canto királynőjeként" koloratúrbravúrjaival. Bizony itt-ott elcsuklott a hangja, a magasért többször megküzdött, néhol kellemetlenül élesen szólt. De minden mozdulatára, megszólalására oda kellett figyelni, nagyon övé volt a szerep ma este. Hálás közönséget kapott, az állva tapsolás szinte már ösztönösen kötelező volt.
Partnerei közül Ulbrich Andreát kell megemlíteni, hihetetlen profi módon énekelt, s szemmel láthatóan élvezte a játékot, kissé tán pózolt is, lubickolt a lehetőségben.
AQ férfiak mezőnye gyengébb volt jóval: a bariton Schagidullin ugyan szép hangú énekes, de a szerephez jelentéktelen a hang volumene; a címszerep pedig sokkal karakteresebb megszemélyesítőt, szebb, erőteljesebb hangot kíván.
A felirat létrehozóinak köszönet - állítólag műfordítás -, remek plusz szórakozást adott: megtudtuk, hogy élve pusztul el szegény hősnő, majd felállásra szólította az amúgy már álló tenoristát; aztán a bariton percekig küzd árijában, hogy megígérje a tenornak: megmenti életét, az meg rá se hederít, és kisomfordál az ajtón balra. Máskor meg Edita elküld mindenkit a színről, de azok csak ülnek tovább...
Félre a tréfát, tényleg jó, hogy volt felirat, mert nem értettük volna tán teljesen a művet, de ezt a pár dolgot megjegyeztem, roppant mulattató volt.

Kár, hogy a rossz időjárás és az alkalmatlan időpont miatt sokan nem tudtak eljönni. De így is zengett a ház a tapstól...
Milyen zenét hallgatsz most? • 59852005-09-03 01:52:36
Ja, és a pásztorjáték neked külön tetszeni fog!
Milyen zenét hallgatsz most? • 59842005-09-03 01:50:01
Én is többször kezdtem, mindig eljutottam vagy fél felvonásig, aztán pihentettem. Kissé fáradt voltam az új befogadására. Most meg nagyon szeretem, már többféle változatban is nyomatom.
Olvasói levelek • 27982005-09-03 01:28:51
Hát, most jól felébresztették álmából...
Olvasói levelek • 27972005-09-03 01:28:02
Bukdácsolva a hullák között.
Olvasói levelek • 27942005-09-03 01:10:19
Mást sem biztos, hogy fognak...
Olvasói levelek • 27932005-09-03 01:08:19
"Ulrica tán segíthet"?
Milyen zenét hallgatsz most? • 59812005-09-03 00:16:34
Ciléa: Adriana Lecouvreur
Dessí-Larin plusz a gyönyörű és zseniális Olga Borodina!
A mezzo adta nemrég.
Olvasói levelek • 27892005-09-03 00:13:31
"Nagy bajt, szenvedést küld a trón reád:/ Szégyen vár és száműzetés,/ A kincs, hatalom, minden elhagy,/ Bolyongsz mint koldus, nyomorult./ Sem ész, sem tudás, sem a győzelmes harcok/ Nem hárítják el végzeted,/ Már döntött a sorsod./ Majd egyszerre zúdulnak rád keserűen/ A gond meg a nélkülözés,/ S te rádöbbensz, könnyeid ontván,/ Mily iszonyú kín e világ..."
Callas • 1562005-08-27 11:06:46
Nem mondtam, hogy nincs. Olvasd újra az utolsó mondatot, három szóra felhívom a figyelmet: veszélye, talán, magamról. :-)
Callas • 1542005-08-26 23:54:57
Nagyon örülök a Parasztbecsület-Bajazzók cd-ismertetőnek! Minden gondolatával egyetértek: Callas Santuzzájának - talán az egész lemeznek is - a zenetörténet nagykönyvében a helye.
Sajnos igaz a Panerairól írt rész is, nagyon találónak érzem, hogy alakításában semmi kivetnivalót nem találhatunk, de ez ebben a csapatban kevés.
Érdemes eljátszani a gondolattal: micsoda Parasztbecsület lett volna, ha Gobbi tudja vállalni Alfio szerepét (valahol olvastam, hogy a rögzítés idején épp másik lemezen dolgozott, vagy valamiért nem ért rá) - sajnálhatjuk! De bőven kárpótol az egy évvel későbbi Bajazzók-felvételen nyújtott alakítása, ne legyünk elégedetlenek!
Szóval valóban kötelező vétel, egy veszélye van csak: ha az ember meghallgatta Callas Santáját, Gobbi Tonióját, utána már nagyok lesznek az elvárásai - talán teljesíthetetlenek is -, magamról tudom.
Játsszunk... • 8202005-08-26 23:28:15
Jó ez az Oszifej:-)
Milyen zenét hallgatsz most? • 55892005-08-20 00:01:35
Parasztbecsület - Bajazzók (bár nincs szezonja)

Callas-Di Stefano - Gobbi - Panerai

/Jelenleg épp: ...á ventitre ore.../
Gaetano Donizetti • 62005-08-19 18:23:51
Az egy érdekes felvétel, én is szeretem.
Mit csinálsz éppen most? - azon kívül, hogy a Momust olvasgatod. • 9322005-08-17 11:55:17
Szöcsketés a szerájból?
Mit csinálsz éppen most? - azon kívül, hogy a Momust olvasgatod. • 9292005-08-17 11:02:18
Olyan nálunk is volt. De békés vagy bágyadt, mint a barna este, mert rátereltem egy papírlapra, és hagyta magát kitessékelni. Méretes, szép példány volt.
Mit csinálsz éppen most? - azon kívül, hogy a Momust olvasgatod. • 9252005-08-17 10:41:49
Rémisztő!

És nem ihletett egy kis zenehallgatásra? Mondjuk Straussra. :-)
Opernglas, avagy operai távcső... • 97182005-08-11 10:29:08
Ez nem igaz. Violetta elénekli, hogy "Ogni speranza e morta!" - de még van vagy negyed órája utána.:-)
Opernglas, avagy operai távcső... • 97132005-08-11 09:54:04
Szívesen. Örültem volna, ha jobbat írhatok, de remélem, vasárnap jobb lesz. A reményét látom.
Van-e élet a komolyzenén kívül? • 9622005-08-11 09:28:56
Egy brutális komédia: Elszabott frigy.
Opernglas, avagy operai távcső... • 97082005-08-10 23:53:44
Bár tisztes taps dörgött a mai Traviata végén, érezhető volt, hogy a legjobb művészi teljesítményt és közönségsikert Perencz Béla Germontja aratta. Ez egyrészt öröm, másrészt kellemetlen is, hiszen ez a szoprán operája. Kiss B. Atilla tisztességgel állt helyt új szerepében, bár hangszíne mostanság nem nagyon tetszik nekem, s a szerep is több játéklehetőséget kínál az általa megjelenítettnél.
A közönség nagy része - magam is - nyilván Vargicovára volt főleg kíváncsi a címszerepben. Életrajzát átfutva megtudjuk, hogy némi nemzetközi ismertséggel érkezett hozzánk, kiemelik főbb szerepeit, csodás koloratúrakészségét, vonzó színpadi megjelenését. Ez utóbbi maradéktalanul igaz, bár elég közönséges kis Violettát hozott az első felvonásban. Koloratúrakészségét sem sikerült megcsillantania, az első felvonás végi nagyária végén rendkívül furcsa dolgokat művelt - nem csupán a csúcshangra gondolok. Elég hűvös is volt az első felvonás fogadtatása. És ez Violetta nagyjelenete, ha ez nem sikerül, akkor később hiába énekel gyönyörűen - voltak is szép pillanatok -, akkor is megmarad a csalódás a közönségben. A második és harmadik felvonás egész jól sikerült, a Germont-nal való kettőse volt talán az előadás legerősebb része, meg is tapsolták rendesen. A negyedik felvonás áriája is tetszett, a pianók is rendben voltak, de az ária előtt a levél felolvasása és az "E tardi!" - felkiáltás újabb krtikus pontja volt az előadásnak. Továbbá a negyedik felvonásban rengeteget trappolt, rohangált dübörgő papucsában, ami szintén előnytelen oldaláről mutatta a művésznőt.
Az énekkar szépen látta el feladatát, a balettesekkel nem lehet mit kezdeni: három pár már nem tud harmonikusan együtt mozogni, a zenekar Medveczky Ádám vezényletével jól teljesített - itt-ott a fúvosokkal volt némi gond, de az utolsó akkordok fantasztikusak voltak, a hideg is kirázott rendesen. Még egyszer megy ez a szereposztás, elképzelhetőnek tartom, hogy Vargicova is jobb lesz, ha eltölt pár napot nálunk, kívánom, hogy így legyen. Csak az én jegyem mára szólt.
Ebben a rendezésben marad továbbra is a nosztalgikus emlék 1986-87-ből Pitti-Kelen-Melis felosztásban. Azóta sokszor láttam, nem sikerült felülmúlni. Sajnos önmaguknak sem.
Opernglas, avagy operai távcső... • 97052005-08-09 23:08:58
Szinetár rendezte? A maciból gondoltam... :-)
Opernglas, avagy operai távcső... • 97042005-08-09 23:05:53
10.000 :-)
Kávéházi terefere • 36662005-08-09 09:22:49
Majd meztelenül megyünk, akkor ingyenes. Vagy fizetünk, és akkor jövünk meztelenül.:-)
Kávéházi terefere • 36642005-08-09 09:00:17
Kukkoska! :-)
Callas • 1532005-08-09 01:06:35
Késő van, nem megy a fogalmazás: az "olyanom" természetesen a 3Sat-ra vonatkozik, videóm van. :-)
 
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1924 • Carlo Bergonzi, énekes († 2014)
elhunyt:
1951 • Arnold Schönberg, zeneszerző (sz. 1874)
2004 • Carlos Kleiber, karmester (sz. 1930)
2014 • Lorin Maazel, karmester (szül. 1930)