vissza a cimoldalra
2019-11-15
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11449)
A csapos közbeszól (95)

Kedvenc magyar operaelőadók (1148)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3503)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1801)
Franz Schmidt (3454)
Erkel Színház (10352)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4457)
Kimernya? (3281)
Simándy József - az örök tenor (633)
Pantheon (2445)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2944)
Plácido Domingo (919)
Balett-, és Táncművészet (5939)
Élő közvetítések (8237)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4607)
Mi újság a ZAK-on és a hazai koncerttermekben? (300)
Giuseppe Verdi (1394)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: zalbarna
Leírás:
Honlap: holnap
   


zalbarna (5470 hozzászólás)
Barokk zene • 4812015-01-27 12:26:56
Azám ! Én is kösz.
Régizene • 32672015-01-26 21:52:19
Akkor még az voltam....40 éve volt.( iliik ilyet egyáltalán leírni?

( Élj a mának? ) ( de minek? :)
Régizene • 32652015-01-26 13:41:07
Jean Gabin.
Régizene • 32642015-01-26 13:40:34
Egy jó álbasszust még hozok....( F alatt tátogás...:))
Régizene • 32622015-01-26 10:03:32
Tenkes...A Bach-nyavalygás nem általánosítható kategória, aki írta nyilván nem hallotta Bucsival Bachot. :)))
Régizene • 32602015-01-26 09:46:30
Azért kérdem, mert én is elég jól ismerem a h-moll misét, sokat énekeltem is ( mint basszus a kórusban ). Soha olyan egységes megfogalmazással nem találkoztam, mint a Bucsi Lászlóé.
Egyetlen nagy sóhajtás volt az ő dirigálásában a mű. ( azóta csak " részekben " hallottam. )
Vajon ebből a szemszögből ( az egység ) milyen volt Herreweghe dirigálása?
Régizene • 32592015-01-26 08:44:52
Macskás már megmondta, hogy nem ír. Nem ír és kész.( de legalább ott van :))
Régizene • 32582015-01-26 08:43:15
És vajon mi volt az oka ennek Ön szerint ? A karmester személye, esetleg a korhű hangszerek, vagy az egész csapat hozzáállása? Nagyon érdekelne a további véleménye is .
A hangszerek csodálatos világa • 1172015-01-25 18:27:24
A megvalósult (köz)mondás. :))

( Nesze semmi, fogd meg jól ! :)
Momus társalgó • 56582015-01-25 13:45:56
Ha rárakom a kottát, leesik a földre...
Régizene • 32572015-01-25 13:41:48
Annak kell írni, aki ott volt ! :)

Ezért van ez a topic, nem a csodálkozásért, arra ott a koncert :)
Régizene • 32532015-01-24 19:31:29
A dec. 7-i ANS-en voltam, azt ki tudtam fizetni.Róluk írtam is. (A jan 17-i ANS-re temetés miatt nem.)
Régizene • 32522015-01-24 19:14:37
....de vidám vagyok. Ez a zene kifejezi az érzéseimet a kérdéssel kapcsolatban.
Régizene • 32512015-01-24 19:13:20
[urlhttps://www.youtube.com/watch?v=COArfaAf-hQ;....de vidám vagyok. [/url] Ez a zene kifejezi az érzéseimet a kérdéssel kapcsolatban.
Régizene • 32502015-01-24 19:11:28
Nem sikerült eladni a Ferrarimat....
Momus társalgó • 56532015-01-23 16:51:29
És hát pont erről van szó : Igaz, hogy a Yamaha ( a műanyag !!! ) furulya hangja minőségileg gyengébb, nade legalább milyen sokáig gyengébb !! :)

( Minőségi értékelésben egy Mennyiségi érv dönt. vicc, nem szabad belemenni, vagy az élet sz.abb lesz. )

Momus társalgó • 56522015-01-23 16:27:56
A verekedés nem elhanyagolandó szempont egy gyermek esetében, de nem zenei szempont. :)
Régizene • 32462015-01-23 13:21:23
Előadás nincs. Oktatás nincs. Ismeret nincs. Élő élmény nincs. Gyakorlat nincs. Egy-egy előadás még nem gyakorlat. Élő gyakorlat kell. Rang. Valódi zenei műveltség. Ami van itt, az legjobb esetben félműveltség.
Régizene • 32442015-01-23 10:37:29
Mindkettő párját ritkítja...Ebben ők ma a jegjobbak, akiket hallottam. De nem kell mindig a legjobb... a jó is jó lenne itthon, csak lenne...:)
Momus társalgó • 56452015-01-23 10:29:02
Ja, és szabad a választás. Amint választasz, úgy élsz.
Momus társalgó • 56442015-01-23 10:24:01
Csak óvatosan a jókívánságokkal :) olvasd csak eccerű érveit, elég világosak. Semmi baj azzal, hogy Bogányi ezt megpróbálta. Meg hogy pénzt ölt bele ( ha a sajátja ) az ember ilyen, mindig megpróbál jobbat és jobbat, ez nem olyan nagy baj. Most lesz majd érdekes a folytatás, hogy kiderült, hogy nem jobb, mint a régi, sőt... ( akinek füle van, az hallja, beszélni már nem érdemes róla , Bogányi is hallja mostanra már, ha van füle..)

Tehát képes lesz-e maradni a tényeknél, vagy eztán is csak nyomja, nyomja...

Nézd a műanyag furulyák esetét. A helyzet ugyanaz. A zeneiskolákban már nincs is fafurulya. Na ez az, amire oda kell figyelni. Nekem volt még az iskolában egy 90 forintos körtefa furulyám, csodás hangja volt, a régizeneirodalom szopránfurulyás részét 90 százalékban el lehetett játszani rajta. Boltban vettem. Mindenkinek fafurulyája volt. Mi van ma : Mindenkinek műanyag furulya kerül a kezébe először ma Magyarországon. Miért: Mert olcsóbb. Mosható. Nem olyan sérülékeny. Csupa anyagi mmegfontolás. Megváltozott a tétel, miszerint a fafurulyának szebb a hangja??? Nem !!! A pénz dominál. És nem is sok pénz . Ma már egy fafurulya, gyakran nézem az árakat, egy kezdő gyereknek egy jó minőségű barokk fogású fafurulya már teljesen kifizethető áron kapható nagy választékban. Van a zeneiskolákban?? -- Nincs. Pénz és nemtörődömség a vezérelvek. Ezt nem Bogányira értem, hanem a zeneiskolák vezetésére . Bogányi megpróbálta. Köszönjük meg. Hajrá. Én is próbáltam már sok mindent. Más is. Az ember ilyen. Nem baj. Most mi lesz, az a kérdés. Lecserélik a Bösendorfereket ?? Ha azt hiszed, hogy ez lehetetlen, nagyon tévedsz. A zeneiskolákban a furulyákkal megtörtént. A koncerttermekben most történik a microporttal, meg a microphonokkal. Valami VALÓDI MINŐSÉG helyett kapsz egy nem egészen valódit, de szinte korlátlan MENNYISÉG - ben.
Régizene • 32412015-01-23 08:44:47
Ezt csak azért nézzétek meg , hogy tudjátok, miről is van szó. ( miből is maradunk ki . mertha nem gyakorlat, akkor nincs. Nálunk nincs " gyakorlat." )
Régizene • 32402015-01-23 08:35:20
A politika döbbenetes. A helyzetet tisztán mutatja ez a video. Szavak, szavak, szavak. A régizene nagyszerű .

És semmi tett. " Ez a nép ajkával tisztel engem " - mondja a honi régizene.

Momus társalgó • 56332015-01-22 22:19:01
Ja, Te azt írtad, hogy nem vagy süket..:)

Egyébként már több hancert is feltaláltam, csak a világ nem ért meg engem....:)
Momus társalgó • 56302015-01-22 21:27:34
Hánemtom...azér a pénzér vehettünk volna egy igazi Bogányi-zongorát....( naná, hogy akkor nem írnánk róla ilyeneket...)
Bánk bán • 27862015-01-22 20:17:03
" Csak tiszta forrásból.. "
Momus társalgó • 56282015-01-22 20:16:16
De tény.
Momus társalgó • 56272015-01-22 20:15:33
Így van. Én is úgy hallom ( csak felvételről, igaz ) , hogy " Nem érnek célba " a hangok, túl korán lecseng, vége a hangnak. ( Mint eddig minden műanyagnál, amit életemben hallottam. ) És sztem ez lehet az ok: hogy műanyag. Pontosan ugyanaz a helyzet, mint a carbon-hegedűnél: Naon jók a grafikonok, mérési eredmények, még mosható is..... csak nem szól olyan jól, mint a nem műanyag.

Hogy miért nem tud úgy a műanyag, mi történik itt tulképpen...nagy kérdés.
Régizene • 32392015-01-21 22:05:33
Micsoda zene.... és nem élünk vele. Mekkora kár. Itt hallani csak. Szólhatna este az Operában ....és mégse. És ez ( az Ariodante ) csak egy fa a nagy erdőből.
Momus társalgó • 56182015-01-21 21:26:07
A pénz.
Régizene • 32352015-01-20 10:35:24
Az a bizonyos csembalós játéktechnika meg tényleg jól sikerült, itt aztán hallani, bizony.
Régizene • 32342015-01-20 10:32:32
Elismerésem, hogy ezt kihallod belőle. Gouldnak egy bizonyos Steinway modell volt a kedvence, amit biztosan tudom, hogy megpróbált " csembalósítani " és kifejlesztett egy speciális csembalós játéktechnikát is hozzá rengeteg munkával.

Ő " harpsipiano " - nak nevezte a kísérleti hangszerét ( sztem itt a felvételen nem az szól ) .
Lényegi változtatást nem alkalmazott a zongorán, csak a kalapácsfejek filcanyagát preparálta ( van rá sok mód, a modern zenében pl Cage a nagy machinátor.) Végül nem lett belőle elterjedt módszer.

Engem ez nem lep meg, mert azt gondolom, hogy Gouldnál - tudatosan, vagy kevésbé tudatosan - az áll a háttérben ezeknél a törekvéseknél, hogy a régizenét sokkal fontosabbnak érezte, mint a saját kora, és semmiképpen nem kívánt tőle elszakadni, ezt látom az életművében és szerintem ez jobban is sikerült neki, mint a hangszerpreparálás.
Régizene • 32322015-01-20 08:15:03
Jó kis felvétel
Régizene • 32292015-01-18 08:01:38
Én megpróbálok elmenni. Eladom a két szép lovamat. :)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 513432015-01-15 19:39:02
Amíg nem írod ide a nevüket, leminősítő jelzőkkel megrakva, minden különösebb magyarázat nélkül, addig nincs baj. :))
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 513392015-01-15 16:21:50
ÉÉÉrtem... Szóval itt valaki azt írta, hogy mini és rossz hangú énekes, az is jó énekes. Hm ÉÉÉrtem. De ki írta ezt??? Ki lehetett?? :)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 513342015-01-15 15:47:51
Látod, így megy ez, de azért bevállalod ! :))
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 513312015-01-15 14:20:49
De minek ezt elmondani róla per pillanat? - ez itt a kérdés, avagy mitől nemesb a lélek?? :)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 513302015-01-15 14:18:00
De melyik a jó eszköz???? Amelyik beveri a szöget. Nem a kék és nem a sárga. Hanem esetleg mind a kettő.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 513292015-01-15 14:15:56
De jó fehér testvérek! Mondta itt valaki, hogy rossz eszközt kell használni?????? ( - mondta, és már a haját tépte...) Csak jót!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 513252015-01-15 12:52:16
Jójó, érteni értem én ezt, csak valami nem stimmel vele. Pontosan az, hogy ahol ez van . " MÁR az eszközök a lényeg és nem a mű! " ott rossz valami. Én azt mondom, a szemlélet. Azt írod : " Evidens,hogy nincs az a mű ,amit nem lehet megunni.. " nos, a 200. hallgatás után én eltelni szoktam egy remekművel, nem pedig megunni. Ami azt jelenti, hogy kívülről tudom, nincs már szükségem, hogy egy más helyre elmenjek, ha hallani akarom. ( jó, tudom hogy Te is így vagy vele, nem lovagolok itt szavakon) . Arra hogy a művekről beszéljünk és azt nevezzük lényegnek, ne pedig az eszközöket, arra egymás miatt van szükségünk. Hogy pontosan értsük egymást, ne sértsük egymást, hanem haladjunk valami jó felé. Értelmesen tudjunk beszélni, ne veszekedjünk. Van valami objektív. Ez a vezérfonal. A mű. Ez szükséges a kommunikációhoz. Az objektum. Ilyenek vagyunk. És hát ezért is vagyunk itt, nem? :)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 513232015-01-15 12:19:05
Kétfajta szemléletben leledzünk , Te meg én. Szerinted a mű egy alkalom, hogy hallhass egy gyönyörű hangot. Szerintem a gyönyörű hang egy eszköz arra hogy halhassak egy örökkévaló művet.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 513222015-01-15 12:16:00
Ebben nincs vita. A szemléletben van. Hogy honnan nézed az énekes teljesítményét. Onnan, hogy neked tetszik a hangszíne, vagy a mű felől. Hogy tudna egy rossz énekes egy művet megvalósítani?? Sehogy. Evidenciákat döngetsz.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 513212015-01-15 12:12:32
Egyébként a rendzésről és a kritikáról is hasonló a véleményem. Az értékelés fő szempontja itt is a mű ( az eredeti mű ! ) megvalósulása vagy meg nem valósulása kell legyen . Hogy értsd : Az egész jó értelemben vett cirkusznak sztem a mű a mozgatója. A kritikának is. Ez biztosítja az objektivitását a cirkusz minden mozzanatának, énekesnek , rendezőnek , kritikusnak a mű mentén kell haladnia. Nem az, hogy valakinek - " kellemetlenül karcos a hangja, miért nem megy szolfézstanárnak inkább, vagy bkv ellenőrnek " - hányszor olvastam ezt itt. Tiszteletlenség. A tiszteletnek vannak elemi szabályai. Bármilyen kritikának csak az lehet az alapja, hogy a mű mentén tudja kimutatni a saját véleményét. A mű kell hogy igazolja. De ha nincs szó művekről az egész olyan, mint az arab-izraeli konfliktus. Mindenki azt mond, amit akar.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 513192015-01-15 11:56:19
Ez jó :))
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 513182015-01-15 11:55:22
" Tökéletesen értelek, csak nem értek veled egyet. Abban igen, hogy a mű a legfontosabb. "

Dehát én pont ezt kérdezem: Miért nem beszél itt a legfontosabbról senki???
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 513142015-01-15 11:22:45
leg :)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 513122015-01-15 11:21:22
Kedves smaragd, igazad van a rövid mondattal kapcsolatban, tényleg félreérthető. De pampoli nem akkor " értett félre " , hanem jóval később, amikor már világos volt, hogy hogyan is gondolom :

" Kedves smaragd, Neked is ez a válaszom. Eszköz. Van jó kalapács és van nem olyan jó. Van használhatatlan kalapács. Ezek eszközök. Nincs két egyforma kalapács.

A mű pedig az, hogy a szöget be kell verni.
( ez lenne a katharzis, vagyis a mű megvalósulása, a szög be van verve. ) És ez a lényeg. Marhára nem mindegy, milyen eszközzel vered be a szöget, ok.
De a lényeg az, hogy rendesen be legyen verve. Rossz eszközzel nem tudod beverni a szöget, de ez evidencia. "

Ezután már érthető sztem.

üdv
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 513112015-01-15 11:11:58
Kedves Parampampoli ! Nyilván directe érted félre, amit a hangról mondok. Hogy nem az a lényeg. Hanem a mű. A műért megyünk az operába. A hang egy eszköz. Az egyik ilyen, a másik olyan. Horn-é ilyen, Bartoli-é olyan, Flemingé amolyan. Mezzo. Mind megpróbálják ( jó esetben ) a művet megvalósítani. De ez nem a torta. Ez a hab a tortán. Nyilván, ha Gruberova énekel és előre tudom, akkor viszek magammal egy ötliteres üveget ( azzal még talán beengednek ) mert tudom, hogy benzint fogok pisálni a gyönyörűségtől, de megkockáztatom mégis, hogy a dolog nem erről szól, ez csak a ráadás. Örök hálám érter. De elmegyek ( és el is kell) akkor is, ha más énekel, aki elég jó, képes arra, hogy egy művet megvalósítson. Ha a mű jó. Csak egy Gruberova van és nemtomhánymilliárd ember, akinek mind szüksége van jó művekre, mint a kenyérre.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 513082015-01-15 10:17:19
Szavaimból azt érted ki, amivel ledorongolhatsz... " nem számít, egy énekesnek milyen hangja van, " ilyet én nem írtam olvasd el, legalább, hogy mit írtam, ó Effendi..de gúnyolódásod nem sért...

Nyilván nem jó művek mennek az Operában, ha nem beszél róluk senki...ezt gondolja, aki ezt a topicot olvassa ( és nem operás ) . Az baj, ha nem tudsz egy kívülálló szemszögéből tekinteni a kérdésre. " Élj úgy, hogy nem vagy egyedül, vagy egyedül maradsz vagy egyedül maradsz " mondja a bölcs, és ez az a probléma, amivel meg kell az Operának küzdeni nap mint nap, sztem. Jó lenne itt a művekről olvasni. Nyilván, aki nem szereti a műveket, vagy nem tartja jónak azokat, , az nem beszél róluk. Egy kívülállónak ez jön le. Vagy az, hogy itt az énekesek bénaságán vagy istennőségén kívül nincs semmi. Ez meg ugye nem a lényeg. Nézd kívülről magad, és a témát. De csak békésen. Van egy indulatküszöb, ami felett már nem gentlemanlike megvitatni dolgokat.

Szerintetek, smaragd , Werbőczy , szerintetek is azt írtam, hogy nem kell hang?? mert akkor halj meg , Caesar...( meghal)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 513052015-01-15 08:59:03
Mindig elképedek, hogy itt eme topicban a művekről ( a lényeg ) soha soha egyetlen szó sem esik, csak az eszközökről ( hangok )
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 513042015-01-15 08:53:04
Kedves Werbőczy, evidenciákról nem érdemes mennydörögni. Nem arról van szó, hogy a némák menjenek énekesnek. Az megy énekesnek, akinek hangja van hozzá. Senki sem mondta, hogy nem kell hang. De a hang egy eszköz.

Kedves smaragd, Neked is ez a válaszom. Eszköz. Van jó kalapács és van nem olyan jó. Van használhatatlan kalapács. Ezek eszközök. Nincs két egyforma kalapács.

A mű pedig az, hogy a szöget be kell verni.
( ez lenne a katharzis, vagyis a mű megvalósulása, a szög be van verve. ) És ez a lényeg. Marhára nem mindegy, milyen eszközzel vered be a szöget, ok.
De a lényeg az, hogy rendesen be legyen verve. Rossz eszközzel nem tudod beverni a szöget, de ez evidencia.

Hogy az Operában vannak ilyen rossz eszközök ( alkalmatlan hangok ) az más kérdés, nem erről beszéltem
Régizene • 32262015-01-14 23:25:10
Kultúra.hu

" Évtizedes hiányt pótol a Müpa Régizene Fesztiválja

Idén a historikus zenében is stafétabotot ragad a tizedik születésnapját ünneplő Művészetek Palotája. A január 21. és 25. között első alkalommal megrendezendő Régizene Fesztiválra a műfaj legkiválóbb hazai és nemzetközi képviselőit hívják meg.

A hat koncertes eseménysorozat nyitóelőadásán a műfaj világsztárja, Philippe Herreweghe a negyvenöt éve működő Collegium Vocale Gent élén dirigálja az európai zene egyik alapvetését, Bach h-moll miséjét. A zárónapon a neves specialista a Purcell Kórussal és az Orfeo Zenekarral kiegészült belga társulat élén mutatja be az első historikus „mozgalmár”, Mendelssohn Paulus című oratóriumát, amelynek nyilvános próbáiba a közönség is betekinthet. Természetesen a fesztivál fényét hazai bemutató is emeli: Bach Máté-passiójának 1841-ben előadott változata első alkalommal csendül fel Magyarországon korhű hangszereken, a műfaj egyik legavatottabb hazai népszerűsítője, Vashegyi György és társulatai tolmácsolásában. "
Régizene • 32242015-01-14 17:52:07
..és mindig eltolja a furulyát...:)
Régizene • 32232015-01-14 17:51:24
Az a pöszfe-kígyó-technika. Nagyon szfsziszfeg...:)
Régizene • 32212015-01-14 15:22:26
Ellenpont hegyek.

( A ritmika, a ritmika ! Soha nem jön zavarba, aki ezen tanul...)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 512952015-01-13 00:04:30
Úgyértem mindegyik hang lehet jó, nem az a lényeg...
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 512942015-01-13 00:02:29
Hát hogyne ! Hogy a művet ( az előadás tárgyát ) megvalósította-e. Csak ez számít. Az eszközök ( hangszín, " volumen, óóóh ", világos , sötét meg egyéb tónusú hang, stb ) másodrendűek, kinek ez tetsz, kinek az...
Régizene • 32202015-01-12 13:23:15
Régizene, a zenekultúra élő része. Nem a múlt. És nemcsak a rokokó. Kincsek. A jövő zenéje.

( A Machaut mise kb 6:20-nál kezdődik )
Régizene • 32192015-01-12 13:22:28
[ur]https://www.youtube.com/watch?v=11A4wqv8_wo; Régizene, [/url] a zenekultúra élő része. Nem a múlt. És nemcsak a rokokó. Kincsek. A jövő zenéje.

( A Machaut mise kb 6:20-nál kezdődik )
Régizene • 32182015-01-10 20:16:05
A spanyol zene integrációja Dufay egy műve alapján. Szakdolgozat.
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 19552015-01-09 22:46:32
Ja, Őket tollnok emlegette, :(
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 19542015-01-09 22:45:30
Tényleg..szted mit tudnak a korabarokk operáról a szervezők, meg a zsűri?? Hiszen nem látnak ilyet soha...!!! Még azokat a neveket sem ismerik, amiket ideírtál ! Ez a helyzet.
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 19532015-01-09 22:42:02
Ja, a lényeg... Tényleg azért teszik bele korabarokkot a vetélkedőbe hogy ez a hiány ne legyen olyan éles... . ( Nem valami meglévőből csinálnak vetélkedőt, hanem olyanból, ami nincs. Jó, asszem ezt nem tudom tovább ragozni.)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 19522015-01-09 22:38:04
:) Nem, nem rossz hangulat, hanem tapasztalat.... Tenni kéne, lehetne, és semmi.-...ja, és a műveletlenség terjedése, mint következmény.. és akik tehetnének nem tesznek...már oda sem azért mennek, mert valóban tenni akarnak.. ja, és ebből maradunk ki..én, Te, a gyerekeink..... végül is nem mindegy, csak azért írok...semmi rosszkedv.
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 19502015-01-09 20:53:06
Igen, így lesz. A hihetetlenül gyönyörű és gazdag 17.sz-i operakincs nem lesz benne. A lényeg nem lesz benne, ja...De majd ott pöffeszkednek a mediában, hogy : " Igeeeen, megcsináltuk, operavetélkedőt, igeeen... "...

- rendkívül kínos, szavamra...
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 19492015-01-09 20:46:49
Minden tiszteletem az okfejtésednek, mikor gyerek voltam a " Ki Mit Tud " nevű ismeretterjesztő kártyajáték volt a napközi sztárja és hála annak, még ma is pontosan tudom, hány neve van a Mount Everest-nek és pontosan hány méter magas, meg még sok mindent.

De ez a játék csak úgy jó, ha csinálod is. Ha a magyar zenei műveltségnek NEM RÉSZE ( mert nem tanítja a gyakorlatban, nem használja, nem gyakorolja) a kora barokk-barokk-rokokó zene, akkor milyen alapon rendez belőle vetélkedőt?? Vak vezet világtalant??

Régizene • 32172015-01-08 12:28:37
Az együtthangzás alapjai. Tananyag ( lehetne ) a zeneiskolák számára.

( egyedülálló lehetőség arra, hogy a tananyagot egy műalkotás által sajátítsuk el, nem száraz szolfézsgyakorlatokkal.)

A jövő zenéje.
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 19462015-01-07 21:04:53
Ha a CD meg DVD igazi megismerés lenne, nem is lenne probléma....de ez nem face to face találkozás, remélem , ez nem vita tárgya...
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 19442015-01-07 16:42:06
Itt egy ilyen versenykiírás lehet csak gentlemanlike : A klasszikától a XXI.sz-ig. Ilyen operákat néha láthat a nagyreményű ifjúság, ha kipengeti a 15 ezret ( az évi kettő ifjúsági előadás az kivétel, legyünk igazságosak )
Ergo - arról fognak vetélkedni, amit nem is láthatnak. Igaz, legalább vetélkednek róla.

A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 19432015-01-07 16:33:35
Pörszi naon örülök, hogy van egy ilyen verseny, jónak is tartom, csak a korabarokkot, preklasszikát beletenni Magyarországon, mint követelményt, nos ez pontosan az a langyos sz.r, amit gyorsan el kéne takarítani.
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 19422015-01-07 16:28:34
" A vetélkedő anyaga az operatörténet négy évszázadát öleli fel a kora barokktól a huszadik századig. "

Na, ezzel a kiírással jól feladták a leczkétt !!!!

Mehetnek szegény fiatalok külföldre felkészülni....a kora barokktól a klasszikáig itthon csak vákuummal találkozhatnak, ami ugye nem opera...

De van bőr az arcokon azért beletenni a versenykiírásba. Csupa képmutatásból.
Régizene • 32162015-01-06 22:19:37
A link, ami kimaradt az előző beszólásból...


(...egyszer nem veszem be s gyógyszert és tessék...)
Haspók • 11822015-01-06 17:55:05
Mostanában fedeztem fel a " Chez Pierre " mustárt. Még fogva tart az íze, gyakorlatilag mindegy is, milyen ételhez eszem, a mustár a lényeg...
Régizene • 32152015-01-05 18:20:03
" Open mouth " technika. A nyelv hosszú hangoknál a szájüreg aljában pihen. Ez az alapállás. Minden motívum után . Így nincs sziszegés.
A nap képe • 15462015-01-05 16:26:37
Sztem Brendel honoráriumát most tudták meg...:)
Marton Éva • 5582015-01-05 09:05:06
" Mit gondoltok erről ? "

Üdvözlöm ezt a megszólítási módot, ritka errefelé, pedig ez lenne a fórumozás alfája.

Szerintem nem véletlen, hogy Marton " nyüzsög " . Az említett énekesek közül ( sőt az összes magyar énekesek között ) az életútja miatt Neki van a legnagyobb súlya a nemzetközi operaéletben. Nem hiszem, hogy Ő ezt nem tudná és csak simán " nyomulna " , mint ahogy itt néhány felhang ezt sugallja. Sztem tudatos a közszereplés- vállalása, nem szórakozás, és valóban ( ha ez valamit is számít ) ő tehet a legtöbbet a nemzetközi kapcsolatok terén. Szerintem is, a kérdés megvitatásánál esztétikai szempontokat belekeverni ( ki a jobb énekes ) teljesen felesleges. (Azért mindenki beleteszi, hacsak zárójelben is, de ezen úgylátszik nem lehet segíteni. )
Régizene • 32142015-01-03 11:36:23
Még egy kis hangköztan..
Marton Éva • 5202015-01-02 19:11:07
kétharmad
Régizene • 32132015-01-01 16:04:58
Vokális kéjmámor, és hangköztan.
Régizene • 32122014-12-31 15:50:53
Mivel már úgyis visszaszámoltál, kedves macskás, mindenkinek boldog új esztendót kívánok!
Régizene • 32102014-12-30 13:12:07
A művek talán megtörténhetnek velünk. Hallgassátok ezt úgy, hogy épp történik veletek.( nem az hogy hallgatjátok, hanem az amit kifejez .) Akkor tetszik, ha megértitek, mi történik, és szeretnétek, hogy megtörténjen.
Régizene • 32092014-12-28 17:52:00
És hát a dolog végtelenül egyszerű. Aki egy ilyet el tud hibátlanul énekelni, az már énekelheti a Brindisit elegánsan , mert az ehhez képest szegényesen egyszerű ritmikailag. ( Éppen ettől lesz elegáns, hogy marad fölösleg, ami az elegancia nélkülözhetetlen összetevője) Dehát ezért nem hagyható ki a tudás. Csakhogy Dolhait szegényt becsapták. Azt mondták neki, hogy megtanítják énekelni. Véletlenül tudom, hogy rengeteget tanult. De mit?? - Becsapták. Nincsenek meg az alapok.
Régizene • 32082014-12-27 14:16:59
nem jön zavarba...( hihi, ez meg hogy került ide , ez a Bavaria??? vki tudja?? hihi...:))
Régizene • 32072014-12-27 14:15:44
Szegény Dolhai is azért nem tudja elénekelni a Brindisit , mert nem ilyeneken tanult. Sőt, nem is találkozott ilyesmivel. Aki hasonló műveket elő tud adni, ritmikailag semmitől nem jön Bavaria.
Mi újság a ZAK-on és a hazai koncerttermekben? • 2202014-12-25 21:30:38
Ez van...
Régizene • 32062014-12-24 10:48:36
Bezony, zenészek. Lehetett zenét oktatni egy ideig régizene nélkül, de elfogy a talaj lassan a lábak alól. Bartók a gregoriánban ugyanakkora tudós volt, mint Mozart. Az egyik megtanulta, a másik meg beleszületett. A mai magyar szervetlen oktatással nincs miből meríteni. Elsősorban a zeneiskolákra gondoljatok. De fejétől bűzlik a hal. A szemlélet rossz. Ennek a gyönyörű motívumnak ma magyarországon nincs tere az oktatásban. Bartók korában még alapként kezelték az Akadémián.
Pitti Katalin • 6752014-12-24 10:27:16
" én " - közlés. Mindenki szerint szükséges a mai világban. ( dehát pont Neki erre nincs szüksége , vagyis pont nem erre van szüksége sem Neki, sem senkinek, aki valóban tud...micsoda egy beteg világ... )

Régizene • 32052014-12-23 18:55:29
Szóval: A zenekultúra alapja a régizene. A régizene oktatása = régizene játszása, csinálása. Zeneoktatás régizene oktatás nélkül = szakbarbároktatás. Tehát soká éljen a kiterjedt és magas színvonalú magyar egyetemi régizeneoktatás.
Régizene • 32042014-12-21 18:39:30
Ez itt a Dél Karolinai Egyetem régizene fakultása.....egy fakultás....ja, meg Bölcs Alfonzról és udvaráról (1250 körül) némi " első kézből " információ, ami semmi egyéb magyarázatra nem szorul.. És miért ? Hát mert csinálják , nem beszélnek róla.
Régizene • 31982014-12-19 15:02:38
Hű, hogy szól az eleje ! Az egész előadás tiszta dinamika, ami a kórust és zenekart illeti.... csodás.

( és macskás, hallga csak a hegedűsöket játék közben... jól látszik sokszor, hogy nem használnak fekvést, hemzsegnek az üres húrok , de ha egyet is kihallasz, írd ide, hogy hol...)
Régizene • 31972014-12-17 22:37:31
Régizene. Egyensúly. Mértékletesség. Kultúra. Semmi hivalkodás, semmi gigantománia.

És micsoda zene ez. És micsoda színvonal egy élő előadáson. Maga a kultúra.
Régizene • 31962014-12-15 19:53:26
Miazhogy naonjól...Prímán !
Régizene • 31952014-12-15 19:32:18
Ja... és naon jól jáccanak a kis névtelen nemsztárok....ki érti.
Régizene • 31942014-12-15 19:28:54
Úgy 4:50-nél már tisztán tudni véli a hallgató, hogy miért olyan izé...jobb a fafuvola a fémnél. De ha nem is tudja, hasonlíthatatlanul izé.. jobban érzi magát....mintha fémet hallgatna.
Régizene • 31932014-12-14 19:37:20
Így van...:) ...szó szerint a gép süllyedt el, de szerencsére nem rántott magával...:)

Ez volt valamikor a templomban..

( marha nagyot fejlődtünk, ha belegondolunk...)
Régizene • 31912014-12-10 21:43:13
A Nebra családban mindenki zenész volt, apa, bácsika és a gyerekek...
Régizene • 31892014-12-09 13:09:24
Ja.. és a BMS-ben volt az ANS, most voltam ott először, és annyira cipődoboz a terem, hogy ami ennél jobban cipődoboz, az már csal... Szóval... és kb 300-an férnek be... szóval ideális a régizenére. Az akusztika optimális. Élményszámba megy csak a hangokat hallgatni. ( tiszta vokális koncerten lehet a legjobban látni, mennyire fontos ez.)
Régizene • 31882014-12-08 00:04:51
Ma este volt ANS. Biztos tudás, magas színvonal, elmélyült előadás. ( Műsor : Plummer , Ockeghem és egy modern, egy Machaut darab. )

Úgy kerestem egy ismerőst...
Bánk bán • 27302014-12-06 21:25:37
..és : a Himnusz zenekari bevezető része tökéletes...
 
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Japán - Dél-Koreai - Magyar kamaraest
CSAJKOVSZKIJ: Az évszakok, op. 37a – 11. November: Trojka
Kim Min-Ji (zongora)
BARTÓK: Román népi táncok, BB 68 (Székely Zoltán átirata)
Park Eun-Kyung (hegedű), Kim Min-Ji (zongora)
KODÁLY: Szonatina csellóra és zongorára, op. 4
Balázs Emma (cselló), Kovács Kálmán (zongora)
LISZT: Szerelmi álmok – 3. O lieb, o lieb, so lang du lieben kannst (Mark Skalmer átirata)
Kwoun Hyun-Jin (cselló), Kim Min-Ji (zongora)
DOHNÁNYI: C-dúr rapszódia, op. 11/3
Kiss Petra (zongora)
CHOI SUNG-HWAN: Arirang Fantasy (átirata zongoratrióra)
Park Eun-Kyung (hegedű), Kwoun Hyun-Jin (cselló), Kim Min-Ji (zongora)
Koreai népzene – Sangryeongsan
Kang Seuk-Ju (Pee-Ree)
POPPER: Requiem, op. 66
Balázs Emma, Kwoun Hyun-Jin, Mizuno Yuya (cselló), Kikuchi Reiko (zongora)
J.W. LEE: Koreai népdal szvit
Kang Seuk-Ju (Pee-Ree), Park Eun-Kyung (hegedű), Kwon Hyun-Jin (cselló), Kim Min-Ji (zongora)
MENDELSSOHN: Dal szöveg nélkül, op. 109
Balázs Emma (cselló), Kikuchi Reiko (zongora)
RAHMANYINOV: Keringő és Románc
Kikuchi Reiko, Kiss Petra, Lee Sang-Cheol (zongora)
BARTÓK: Zongoraötös, BB 33 – 4. Poco a poco più vivace
Park Eun-Kyung, Molnár Zsuzsanna (hegedű), Kökényessy Zoltán (brácsa), Mizuno Yuya (cselló), Kim Min-Ji (zongora)

18:00 : Budapest
Bartók Emlékház

Kállai Ernő (hegedű), Varga István (cselló), Csalog Gábor(zongora)
"Beethoven összes zongoratriója 1."
Esz-dúr trió, op. 1/1
B-dúr trió klarinétra, csellóra és zongorára, op. 11
D-dúr („Geister”) trió, op. 70/1

19:00 : Budapest
ERöMŰVHÁZ

Baráti Kristóf (hegedű)
Camerata Pelsonore Kamarazenekar
RAMEAU: Platée szvit
MENDELSSOHN: d-moll hegedűverseny
JANÁČEK: Idyll

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Henning Kraggerud (hegedű), Jean-Guihen Queyras, Perényi Miklós (cselló), Várjon Dénes, Simon Izabella (zongora), Vigh Andrea (hárfa), Kolonits Klára (ének)
Kuss Quartet: Jana Kuss, Oliver Wille (hegedű), William Coleman (brácsa), Mikayel Hakhnazaryan (cselló)
kamara.hu – Utas és holdvilág
kamara.hu/2 – éjszaka
A Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja
BELLINI: Tizenöt dal – 6. Torna, vezzosa Fillide, 14. Per pietà bell'idol mio, 15. Ma rendi pur contento
CHOPIN: cisz-moll noktürn, op. posth (Henning Kraggerud hegedű-zongoraátirata)
DONIZETTI-ZABEL: Szóló a Lammermoori Lucia című operából
CHOPIN: g-moll cselló-zongora szonáta, op. 65
SCHUBERT: C-dúr vonósötös, D. 956

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: A nyugat lánya

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Ránki Dezső (zongora)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Rajna Martin
SCHUMANN: Bevezetés és allegro appassionato, op. 92
HAYDN: D-dúr zongoraverseny, Hob. XVIII:11
BEETHOVEN: 2. (D-dúr) szimfónia, op. 36

20:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Orgonaestek Virágh Andrással (operaénekesekkel és hangszeres művészekkel)
A mai nap
született:
1942 • Daniel Barenboim, karmester, zongorista
elhunyt:
1787 • Christoph Willibald Gluck, zeneszerző (sz. 1714)
1963 • Reiner Frigyes, karmester (sz. 1888)