vissza a cimoldalra
2019-10-18
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11440)
A csapos közbeszól (95)

Pantheon (2429)
Balett-, és Táncművészet (5894)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4397)
Élő közvetítések (8196)
Kimernya? (3244)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4587)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3454)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7226)
Jonas Kaufmann (2413)
Momus-játék (5751)
Plácido Domingo (911)
Erkel Színház (10330)
Erkel Ferenc (1065)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1779)
Franz Schmidt (3435)
Simándy József - az örök tenor (631)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Bambu
Leírás:
Honlap:
   


Bambu (329 hozzászólás)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 16922013-10-14 07:56:45
Sajnos igazad van. Nekem Miksch Adrienn nagy élményt nyújtott, neki volt színpadi kisugárzása, komplex alakítást nyújtott. Nagyon sajnáltam, hogy a Boccanegrával való duettben nem volt partnere.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 15092013-10-09 16:15:22
Ugye nem úgy értette ezt a megjegyzést, hogy Karikó Teréz és Bajtay Horváth Ágota egyforma művészi színvonalat képvisel?
MET-es operaelőadások moziban • 4332013-10-06 21:27:05
Természetesen mindent lehet többféleképpen értelmezni. Ugyanabból a műből ki ezt, ki azt tartja fontosnak. Számomra ez a zene, és szöveg "belehalós". Ugy gondolom ez nem a szöveggel ellentétes értelmezés, hanem csak egy elfogadható értelmezés a sok közül. A mostani előadás lényege Tatjánának az a megjegyzése, hogy akkor régen talán jobb ember volt. Ezt támasztja alá a bosszú-csók. A korábbi előadás pedig különösen a zárójelenetért, azon belül is a "Scsasztye bilo kak vazmozsna, kak blizka" mondatért lett megrendezve. A két énekes habitusa közötti eltérésen túl nyilvánvaló a rendezői felfogások közötti eltérés is. Ugyanakkor szerintem Fleming ezzel a rendezéssel, Netrebko a régivel nem igazán tudna mit kezdeni. Egyébként nem mondtam, hogy ez rossz lett volna, de az én szívemhez a régi sokkal közelebb áll.
MET-es operaelőadások moziban • 4312013-10-06 19:37:24
feleséget
MET-es operaelőadások moziban • 4302013-10-06 19:35:44
A tegnap esti előadás kellemes élmény volt, de nekem a Tatjána-Anyegin páros örökre a Fleming-Hvorosztovszkij páros marad az egész előadás, és különösen a zárójelenet miatt. Ez utóbbiról egy másik netes oldalon Coppelia néven író személy fogalmazta meg gondolatait, melyeket mindenben osztok. Amit ír, ahhoz nem kell egy mondatot sem hozzátenni, ezért idemásolom:
"A zárójelenet különösen jó. Fleming tökéletesen hozza a szerelmet örökre eltemető, kötelességtudó ovfeleséget, akit újra megkísért a sors, de tanult a leckéből. Amikor megsimogatja Anyegin arcát az mindennél többet elárul Tatjánáról. Arról a nőről, aki tudja, hogy ebből a simogatásból fog élni hátralévő életében. Hogy nincs több, ennek a mozdulatnak elégnek kell lennie amíg él. Hogy ennek az arcnak a képét viszi magával a sírba. Ahogyan ráhajtja a fejét Anyegin arcára, abban a tiltott szerelem minden lemondása benne van. És az a vágy, hogy egyszer, csak egyetlen egyszer szeretné megtudni, hogy milyen érzés, ha olyat ölel, akit szeret....Közben Hvorosztovszkij arcán "a bárcsak örökké tartana ez a pillanat" kifejezés, majd a végén:"a minden elveszett"tragédiája."
Számomra ez hiányzott tegnap. Nem tudom ez a kemény tipusú Tatjána mennyiben Netrebko, és mennyiben a rendező elképzelése, ez valószínűleg már sosem fog kiderülni. Mindenesetre én a "belehalós" Fleming-féle értelmezést jobban szeretem. Itt azért nem említem az akkori rendezőt, mert Fleming több felvételét is láttam és mindig egyforma felfogásban játszott-énekelt.
Jonas Kaufmann • 4492013-09-12 19:44:17
Csoda!
Opernglas, avagy operai távcső... • 179952013-08-17 22:25:02
A minket legjobban érintő változás a metes Werthert érinti, itt Sophie Koch helyettesíti.
Opernglas, avagy operai távcső... • 179942013-08-17 22:20:52
Az őszi new-yorki és londoni Rózsalovag, ill. Carmen előadásokon Elina Garanca helyett Alice Coote, ill. Anita Rachvelishvili énekel. A tavaszi bécsi Rózsalovag előadásokban változatlanul ő van kiírva. Remélhetőleg mindez azt jelenti, hogy ismét anyai örömök elé néz.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 24802013-07-27 16:20:46
Milyen volt a tegnapi Pillangókisasszony?
José Cura • 2892013-07-21 16:09:11
A felsoroltak között állítólag van olyan város ahonnan még mindig tartoznak neki. Talán majd ha nálunk is mindig, mindenhol korrekten fizetnek, ő és más nagy művészek is gyakoribb vendégek lesznek.
Jonas Kaufmann • 2672013-07-20 22:30:06
Fantasztikus hangulat lehetett a koncerten. Az általad említett kémia adja a legnagyobb élményeket. Legkedvesebb énekesnőmnél Renée Flemingnél maradva ez hat mágikusan Domingo (Otello), Andreas Scholl (Rodelinda), Rolando Villazon (Traviata), és Hvorostovsky (Anyegin) partnereként. Az elmúlt hónapokban kétszer is volt szerencsém élőben a Garanca-Alagna pároshoz. Hát itt is működött az a bizonyos kémia. Most Kaufmannal is remek partnerek lehettek, nagyon sajnálom, hogy nem volt livestream-közvetítés. Majd a metes Werther kárpótol. Flemingre visszatérve pedig nagyon sajnálom, hogy mégsem lesz partnere Kaufmann a szilveszteri dresdai koncerten. Ezt a tévé is közvetíti, jó lett volna őket látni-hallani. Így márciusban írigyelhetem a chicagói közönséget.
Plácido Domingo • 2422013-07-14 19:25:18
Tegnap elhagyta a kórházat.( Részletes hír a fidelio.hu-n.)Jobbulást Neki!!!
Renée Fleming • 9282013-07-12 19:58:42
Videó:

http://www.youtube.com/watch?v=2igAkmuFceg

Képek:

http://www.google.com/hostednews/getty/article/ALeqM5jnoHGuid1gl817n9hXlQ0gLNmUug?docId=173232450

Jonas Kaufmann • 1682013-07-09 12:32:11
Egy gondolat a ma megjelent kritikával kapcsolatban. Jobban megbíznék egy férfi által írt kritikában, ha végre olyan írás jelenne meg, amiben nem szerepel utalás a női rajongókra, vagyis az énekes külsejére.
Nem akarok vitát generálni, a magam részéről lezártnak tekintem a dolgot.
Opernglas, avagy operai távcső... • 179802013-06-30 17:36:35
Nachsatz: „Es waren sehr viele junge Besucher dabei.“ Neues Publikum zu gewinnen – und die Vorstellungen der Staatsoper einem breiteren Kreis zugänglich zu machen, dazu soll auch eine Innovation dienen, die Anfang der kommenden Spielzeit für Aufsehen sorgen wird. „Wir machen etwas absolut Neues“, sagt Meyer, „ab Herbst bieten wir in Zusammenarbeit mit Samsung, wo man ein sensationelles HD-Verfahren entwickelt hat, Live-Aufführungen via Internet. Christopher Widauer arbeitet seit Monaten an der Perfektionierung dieses Streaming-Projekts, alle Abteilungen des Hauses sind da involviert. Wir sind so weit, dass das mit Beginn der neuen Saison funktionieren wird.“

Das hat sehr viel mit den Konsumgewohnheiten der jüngsten Generation zu tun: „Wir“, sagt Meyer, „haben uns noch über eine neue CD oder DVD gefreut, die Jungen aber kaufen Rechte...“

Das Staatsopern-Streaming soll die klassischen Vermarktungsstrategien ergänzen, die man natürlich nicht aufgibt. Eben erst konnte, wie berichtet, die ORF-Kooperation erneuert werden, die für traditionelle TV-Übertragungen garantiert. Diese werden mit der neuen „Fanciulla del West“ (mit Stemme und Kaufmann) Anfang Oktober – und später u.a. mit einer Übertragung von Tschaikowskys „Schwanensee“ – fortgesetzt.



Den Anfang macht der „Rosenkavalier“

Wenige Tage nach der Puccini-Premiere steht dann aber der erste Live-Stream bereit, und zwar in aller Welt, „gestaffelt nach der Uhrzeit auf dem jeweiligen Kontinent, sodass man die Vorstellungen auch in den USA oder in Japan zur besten Zeit abrufen kann“. Das Jus primae Noctis gilt Richard Strauss' „Rosenkavalier“ mit Renée Fleming, Peter Rose, Sophie Koch und Mojca Erdmann. Europäische Opernfreunde werden wirklich live dabei sein können. „Man kann“, erläutert der Direktor, „entweder eine einzelne Vorstellung kaufen oder ein Abonnement für eine Saison.“ Details werden im Herbst bekannt gegeben. Für Spitzenqualität ist gesorgt: „Die Bilder kommen in höchster Auflösung“, sagt Meyer, „zwei Möglichkeiten stehen zur Wahl, eine totale Sicht auf die Bühne und eine weitere, die von der Regie geschnitten wird.“

Das wird dann etwa so funktionieren wie die Live-Übertragungen auf den Karajan-Platz. „Nur wünsche ich mir eine ruhigere Kameraführung“, sagt Meyer, der bei all diesen Projekten auch an die Bewahrung von künstlerischen Leistungen denkt: „Jahr für Jahr kann man mustergültige Aufführungen aufzeichnen – und dann den Interessenten zur Verfügung stellen.“ Auch das Archiv an Ton- und Bildaufnahmen soll schrittweise digitalisiert und online bereitgestellt werden.

Die Staatsoper multipliziert sich also demnächst, um das offenbar enorm gestiegene Interesse auch international zu befriedigen. Wie man mehr als eine Vorstellung pro Tag anbieten kann, hat man bereits 2012 geübt, als während des Japan-Gastspiels auch im Stammhaus am Ring täglich gespielt wurde: „Genau berechnet hatten wir im Oktober – inklusive Konzerten – 47 Vorstellungen in Wien und Fernost. Und das, obwohl wir mit 350 Personen in Japan waren...“

("Die Presse", Print-Ausgabe, 28.06.2013)
Help me! • 9112013-06-26 22:04:03
Holnap (június 27-én) 22.30-kor az ORF 2 közvetíti a Capriccio bécsi előadását. Valaki fel tudja venni, és dvd-re, vagy más adathordozóra ki tudja írni nekem. Természetesen minden költséget megtérítek. Előre is köszönöm. (Az adást az ORF 3 június 28-án megismétli.)
Carl Maria von Weber • 1202013-06-12 21:33:11
Lehet, hogy meglepő, de Budapesten kívül is van zenei élet az országban. Cseh Antal például az ország több színházában énekel évek óta. Szerepei a teljesség igénye nélkül: Falstaff, Nabucco, Georges Germont,Pomádé, Háry János, Guglielmo, Varlaam, Schaunard, Sharpless, Figaro (Mozart), Jean Valjean.
Opernglas, avagy operai távcső... • 179692013-05-29 06:18:29
Köszönöm a válaszokat!
Opernglas, avagy operai távcső... • 179652013-05-28 22:39:11
Vasárnap megyünk Bécsbe a Carmenre, állóhelyre. Szerintetek hány óra körül érdemes odaérni, ha az első sorban szeretnénk állni. (Azért fontos, mert gyerek is lesz velünk.) Áprilisban a Wertheren kettőkor értem oda, az első sor akkor sikerült. A Carmen viszont nyilván népszerűbb előadás, és 1,5 órával hamarabb is kezdődik.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 475052013-05-24 21:06:22
A Strauss-sorozat NN-jeiről ( Az árnyék nélküli asszony: a császár, Barak, Arabella: Mandryka, Salome: Heródes, A rózsalovag: a tábornagyné )tudtok valamit?
Vincenzo Bellini • 3172013-05-23 20:55:28
Valóban. Varázslatos!
Pantheon • 11492013-05-22 20:11:10
Henri Dutilleux
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 472562013-05-08 19:07:21
Amikor "váratlanul" megnyerte Nemzeti Színház igazgatói posztjára kiírt pályázatot lemondta az Ariadnét.
Opernglas, avagy operai távcső... • 178192013-04-22 06:15:31
A földszinti rész teljesen tele volt. A tömeg méretéből feltételezem, hogy a többi is. Én két órára értem oda, a 11. voltam a sorban, a földszinti rész első sorában álltam.
Opernglas, avagy operai távcső... • 178152013-04-21 22:20:41
Jó utat, és nagyon jó szórakozást kívánok! Nem tudom szoktál-e aláírást kérni. Ha igen, nyugodtan menj a végén a művészbejáróhoz. Mindketten nagyon kedvesen állták az ostromot, mindent aláírtak, lehetett őket fotózni, aki akart, velük is fotózkodhatott.:)))
Opernglas, avagy operai távcső... • 178132013-04-21 21:51:12
Szombaton este életem egyik nagy élményét élhettem át Bécsben, ahol a Werther mostani sorozatának első előadását álltam végig. Ahhoz, hogy ez az opera élvezhető legyen feltétlenül szükség van két kiváló énekesre, különben nemcsak Werther, hanem a közönség is végig szenvedni fog. Szerencsére ez a feltétel maradéktalanul megvalósult. Mind Elina Garanca, mind Roberto Alagna fantasztikus teljesítményt nyújtott. Garancát sokszor vádolják hangi és játéki hidegséggel, érzelemmentességgel. Tegnap mindez megcáfolásra került, ( az állítás vagy nem igaz, vagy partnerfüggő a dolog) a két főszereplő körül izzott, szikrázott a levegő, a közönséget a mennyekbe repítették. Alagnát most hallottam élőben első alkalommal, kellemes meglepetést okozott. Van a hangjában valami érzéki melegség, amit a felvételek nem adnak vissza.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 16302013-04-18 20:39:59
Nem a Szegedi Nemzeti Színházhoz, hanem a szabadtérihez kapcsolódó hír:

http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/valtozik_a_szabadteri_programja_a_jegyek_atcserelhetok/2329389/
Opernglas, avagy operai távcső... • 177892013-04-04 11:26:53
A beteg Franz Welser-Möst helyett, ma Fischer Ádám vezényli Bécsben a Parsifalt, a címszereplő Jonas Kaufmann lesz.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 23642013-03-28 19:20:46
Szuper! Én is nagyon örülök DiDonatonak!
Élő közvetítések • 26542013-03-27 01:35:11
http://tracking-opera-stars.blogspot.hu/2013/03/listen-live-renee-fleming-streetcar.html

http://tunein.com/radio/A-Streetcar-Named-Desire-Mar-26-2013-p495972/
Opernglas, avagy operai távcső... • 177812013-03-24 20:51:20
http://www.osterfestspiele-salzburg.at/
Innen elérhető a 2014-es műsor.
Opernglas, avagy operai távcső... • 177802013-03-20 21:53:57
http://www.lamonnaie.be/fr/421/2013-2014
Opernglas, avagy operai távcső... • 177792013-03-20 21:50:48
http://www.deutscheoperberlin.de/de_DE/calendar_next#
Opernglas, avagy operai távcső... • 177762013-03-19 20:24:57
Elnézést! A bécsire gondoltam. Pár percem volt belekukkantani a munkahelyen, a nagy sietségben pontatlan voltam.
Opernglas, avagy operai távcső... • 177672013-03-19 13:12:44
A Staatsoper honlapján már olvasható a 2013-2014-es műsor.
Richard Strauss • 6082013-03-03 16:33:15
Nagyon köszönöm!
Richard Strauss • 6062013-03-03 09:04:55
Elérhető valahol a Capriccio magyar fordítása?
Help me! • 8952013-02-28 11:50:41
Köszönöm!!!
Help me! • 8932013-02-28 10:23:02
Barcelonában ismertek jó lemezboltot? Előre is köszönöm a segítségetek!
MET-es operaelőadások moziban • 4082013-02-27 15:31:22
Találtam olyan hírt is, mely szerint április 26-án a Cosí fan tutte is közvetítésre kerül.
MET-es operaelőadások moziban • 4052013-02-27 07:27:40
Az árnynélküli asszony (további két Strauss művel) a repertoáron szerepel, de én olyan listát láttam amin nem volt felsorolva az élő közvetítések között. Nagyon sajnálom hogy ez, és a Fischer Ádám által vezényelt előadás is kimaradt. Az utóbbinál viszont arra van remény, hogy a rádiós közvetítésben benne lesz. Az idei 12 előadással szemben csak kilenc közvetítés lesz.
MET-es operaelőadások moziban • 4022013-02-27 01:12:04
2013-2014-es közvetítések:
-okt.5. Anyegin
-okt.26. Az orr
-nov.9. Tosca
-dec.14. Falstaff
-febr.8. Rusalka
-márc.1 Igor herceg
-márc 15. Werther
-ápr.5. Bohémélet
-május 10. Hamupipőke
Opernglas, avagy operai távcső... • 177492013-02-27 00:37:51
http://www.metoperafamily.org/metopera/season/index.aspx?type=next&sn=st
Opernglas, avagy operai távcső... • 177482013-02-26 21:17:48
http://www.semperoper.de/spielplan/monat/9/jahr/2013.html
Opernglas, avagy operai távcső... • 177472013-02-26 18:38:43
http://www.operadeparis.fr/saison_2013_2014/
MET-es operaelőadások moziban • 3852013-02-18 11:16:18
Óriási élmény volt a Rigoletto. A rendezésben semmi "darab elleni erőszakot" nem találtam, sőt ilyen emberi Rigoletto alakítást, és ilyen mély apa-lánya kapcsolatot sem láttam-hallottam még. Megrendítő volt.
Opernglas, avagy operai távcső... • 177382013-02-11 07:21:49
http://www.grammy.com/nominees?genre=5
Opernglas, avagy operai távcső... • 177292013-02-08 17:13:27
Egy kis kiegészítés:

http://opera.broadwayworld.com/article/PARSIFAL-OTELLO-THE-SOUND-OF-MUSIC-and-More-Highlight-Lyric-Opera-of-Chicagos-2013-14-Season-20130207-page2
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 465652013-02-05 17:32:47
Részlet a Vasárnapi Hírekben megjelent riportból:

"– Mi alapján választja ki az évi tíz új darabot?

– Az évadoknak munkacíme van: a mostaninak Verdi és Wagner, a következőnek Richard Strauss a főszereplője. 2014 júniusában hat produkcióból álló, nagy turisztikai csemegének is beillő fesztivállal ünnepeljük a szerző 150. születésnapját két teljes héten át. A Kovalik-féle Elektra, egy észt rendező által színre vitt Rózsalovag, Bereményi Arabellája, Szikora Saloméja, Anger Ferenc most készülő Ariadnéja és a főmű, Az árnyék nélküli asszony premierjével és szoborral állítunk emléket a hajdan az Operában is gyakran megforduló Straussnak."

Tudtok már valamit a szereposztásokról?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 463552013-01-28 13:56:54
Hivatalosan is bejelentették, hogy Ókovács Szilveszter lesz az igazgató.
Élő közvetítések • 25222013-01-28 11:41:24
Milyen fantasztikus dolog két ilyen hangot hallgatva kezdeni a hetet!
MET-es operaelőadások moziban • 3682013-01-21 21:44:42
Még annyi, hogy nincs szubjektívebb dolog mint a művészet megítélése. (Ez igaz valamennyi ágára.) Van olyan művész akiért tömegek lelkesednek, engem meg a világból lehet vele kikergetni. Nyilván van olyan is akit én kedvelek, mások ki nem állhatják. Szerencsére nem vagyunk egyformák, és ez így van jól. Éljen a sokszínűség, és próbáljuk meg tolerálni a miénktől eltérő ízlésvilágot.
MET-es operaelőadások moziban • 3672013-01-21 21:21:52
Soha nem állítottam, hogy van fülem, azt viszont én érzem, hogy valami hat rám, vagy sem. A szombat este tapasztaltak pedig az első csoportba tartoztak. Ugyanígy érzett az a - szerinted lelkiszegény, idióta - hat ember is akikkel azóta az előadásról beszéltem. Úgy gondolom ahhoz pedig "nagykislány" vagyok, hogy én döntsem el mikor, mit és kivel nézek, hallgatok. A régi nagyok teljesítményét egyébként eszem ágában sincs megkérdőjelezni. Most pedig megyek és hallgatom tovább a sz@rokat.
MET-es operaelőadások moziban • 3582013-01-20 19:05:12
Tökéletesen igazad van, az egész előadás fantasztikus volt. Sajnálom, hogy egybeesett az operaházi rádiós közvetítéssel, mert jó lenne még a hangtárból ismét meghallgatni.
MET-es operaelőadások moziban • 3552013-01-20 18:12:45
Fleming Desdemona alakítása után tegnap megtörtént az évad második csodája: Joyce DiDonato Stuart Maria szerepében hangjával és játékával is lenyűgözött.
Mozartról magasabban • 5812013-01-07 20:51:57
Elnézést a zaklatásért! Kérlek, írd meg hogyan, milyen program segítségével tudsz felvenni a hangtárból. Más adók esetében is használható? Az ORF OE1 7 napig hallgatható archívumából szeretnék felvenni. Előre is köszönöm segítséged!
Renée Fleming • 9252013-01-06 14:47:33
http://oe1.orf.at/programm/tag/20130106#
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 22902013-01-04 20:52:55
A beteg Janine Jansen helyett Liza Ferschtman lép fel a BFZ-vel.
MET-es operaelőadások moziban • 3532013-01-03 15:33:35
Változás a szombati (jan.5.) szereposztásban:
Aeneas: Bryan Hymel
A karácsonyi előadás óta ő énekli a szerepet.
Január elsején Susan Graham helyett Elizabeth Bishop volt Dido, de szombatra Graham van kiírva. Remélem nem lesz változás.
Momus társalgó • 50182013-01-03 15:27:11
Bocsánat, csak most jártam erre újra, azért nem reagáltam. Látom, a kérdés már megválaszolásra került. Köszönöm a gyorsaságot!
Momus társalgó • 50122013-01-02 17:23:37
Én csak Horváth Istvánt hallgattam örömmel. Gyönyörűen énekel! A mikroportos műszaki problémát is jól kezelte. A szegedi Ory grófja óta nagy kedvencem. Az itteni vezetőség nagy hibája, hogy akkor nem csaptak le rá. Évente legalább egy operát lehetne ráépíteni.
Miklósa Erika • 7682012-12-17 20:43:50
Engem is kiborít Radvanovsky hangja. Más tulajdonságát nem említem, azokról nem tehet.Annak viszont nagyon örülök, hogy Szegeden szinte az összes előadást láttam Misura Zsuzsával.
Renée Fleming • 9242012-12-13 17:27:22
Felejthetetlen élmény volt a keddi bécsi koncertje. Hogy megkíméljelek benneteket áradozásomtól, itt van néhány írás a londoni, és bécsi koncertekről:

http://www.guardian.co.uk/music/2012/dec/10/renee-fleming-maciej-pikulski-review

http://www.standard.co.uk/arts/music/rene-fleming-barbican-ec2--review-8398697.html

http://www.theartsdesk.com/classical-music/ren%C3%A9e-fleming-barbican-hall

http://intermezzo.typepad.com/intermezzo/2012/12/renee-fleming-barbican.html

http://www.edwardseckerson.biz/reviews/renee-fleming-barbican-hall-review/

http://lietofinelondon.wordpress.com/

http://www.telegraph.co.uk/culture/music/classicalconcertreviews/9740809/Renee-Fleming-Barbican-London-review.html

http://derstandard.at/1353209028256/Ausgeleuchtete-Liedemotion

http://diepresse.com/home/kultur/klassik/1323343/Musikverein_Glueck-das-uns-verblieb

http://kurier.at/kultur/musik/ideale-verbindung-von-emotion-und-interpretation/1.806.326
Opernglas, avagy operai távcső... • 176562012-12-06 20:52:53

Grammy jelölések:
Classical Field
Best Orchestral Performance
Adams: Harmonielehre & Short Ride In A Fast Machine - Michael Tilson Thomas, Conductor (San Francisco Symphony)
Mahler: Symphony No. 1 - Iván Fischer, Conductor (Budapest Festival Orchestra)
Music For A Time Of War - Carlos Kalmar, Conductor (Oregon Symphony)
Rachmaninov: Symphonic Dances - Valery Gergiev, Conductor (London Symphony Orchestra)
Best Opera Recording
Berg: Lulu - Michael Boder, Conductor; Paul Groves, Ashley Holland, Julia Juon & Patricia Petibon; Johannes Müller, Producer (Symphony Orchestra Of The Gran Teatre Del Liceu)
Handel: Agrippina - René Jacobs, Conductor; Marcos Fink, Sunhae Im, Bejun Mehta, Alexandrina Pendatchanska & Jennifer Rivera (Akademie Für Alte Musik Berlin)
Stravinsky: The Rake's Progress - Vladimir Jurowski, Conductor; Topi Lehtipuu, Miah Persson & Matthew Rose; Johannes Müller, Producer (London Philharmonic Orchestra; Glyndebourne Chorus)
Vivaldi: Teuzzone - Jordi Savall, Conductor; Delphine Galou, Paolo Lopez, Roberta Mameli, Raffaella Milanesi & Furio Zanasi (Le Concert Des Nations)
Wagner: Der Ring Des Nibelungen - James Levine & Fabio Luisi, Conductors; Hans-peter König, Jay Hunter Morris, Bryn Terfel & Deborah Voigt; Jay David Saks, Producer (The Metropolitan Opera Orchestra; The Metropolitan Opera Chorus)
Best Choral Performance
Handel: Israel In Egypt - Julian Wachner, Conductor (Trinity Baroque Orchestra; Trinity Choir Wall Street)
Life & Breath - Choral Works By René Clausen - Charles Bruffy, Conductor (Matthew Gladden, Lindsey Lang, Rebecca Lloyd, Sarah Tannehill & Pamela Williamson; Kansas City Chorale)
Ligeti: Requiem; Apparitions; San Francisco Polyphony - Peter Eötvös, Conductor (Barbara Hannigan & Susan Parry; Wdr Sinfonieorchester Köln; Swr Vokalensemble Stuttgart & Wdr Rundfunkchor Köln)
The Nightingale - Stephen Layton, Conductor (Michala Petri; Danish National Vocal Ensemble)
Striggio: Mass For 40 & 60 Voices - Hervé Niquet, Conductor (Le Concert Spirituel)
Chamber Music/Small Ensemble Performance
Americana - Modern Mandolin Quartet
Meanwhile - Eighth Blackbird
Mind Meld - Zofo Duet
Profanes Et Sacrées - Boston Symphony Chamber Players
Rupa-khandha - Los Angeles Percussion Quartet
Classical Instrumental Solo
Bach: Das Wohltemperierte Clavier - András Schiff
The Complete Harpsichord Works Of Rameau - Jory Vinikour
Gál & Elgar: Cello Concertos - Claudio Cruz, Conductor; Antonio Meneses (Northern Sinfonia)
Holst: The Planets - Hansjörg Albrecht
Kurtág & Ligeti: Music For Viola - Kim Kashkashian
Classical Vocal Solo
Debussy: Clair De Lune - Natalie Dessay (Henri Chalet; Philippe Cassard, Karine Deshayes & Catherine Michel; Le Jeune Coeur De Paris)
Homecoming: Kansas City Symphony Presents Joyce Didonato - Joyce Didonato (Michael Stern; Kansas City Symphony)

Paris Days, Berlin Nights - Ute Lemper (Stefan Malzew & Vogler Quartet)
Poémes - Renée Fleming (Alan Gilbert & Seiji Ozawa; Orchestre National De France & Orchestre Philharmonique De Radio France)
Sogno Barocco - Anne Sofie Von Otter (Leonardo García Alarcón; Sandrine Piau & Susanna Sundberg; Ensemble Cappella Mediterranea)
Classical Compendium
Partch: Bitter Music - Partch, Ensemble; John Schneider, Producer
Penderecki: Fonogrammi; Horn Concerto; Partita; The Awakening Of Jacob; Anaklasis - Antoni Wit, Conductor; Aleksandra Nagórko & Andrzej Sasin, Producers
Une Fête Baroque - Emmanuelle Haïm, Conductor; Daniel Zalay, Producer
Contemporary Classical Composition
Hartke, Stephen: Meanwhile - Incidental Music To Imaginary Puppet Plays Stephen Hartke, Composer (eighth blackbird)
León, Tania: Inura For Voices, Strings & Percussion - Tania León, Composer (Tania León, Son Sonora Voices, Dancebrazil Percussion & Son Sonora Ensemble)
Praulins, Ugis: The Nightingale - Ugis Praulins, Composer (Stephen Layton, Michala Petri & Danish National Vocal Ensemble)
Rautavaara, Einojuhani: Cello Concerto No. 2 'towards The Horizon' - Einojuhani Rautavaara, Composer (Truls ørk, John Storgárds & Helsinki Philharmonic Orchestra)
Stucky, Steven: August 4, 1964 - Steven Stucky, Composer; Gene Scheer, Librettist (Jaap Van Zweden, Dallas Symphony Chorus & Orchestra)Classical Field
Best Orchestral Performance
Adams: Harmonielehre & Short Ride In A Fast Machine - Michael Tilson Thomas, Conductor (San Francisco Symphony)
Mahler: Symphony No. 1 - Iván Fischer, Conductor (Budapest Festival Orchestra)
Music For A Time Of War - Carlos Kalmar, Conductor (Oregon Symphony)
Rachmaninov: Symphonic Dances - Valery Gergiev, Conductor (London Symphony Orchestra)
Best Opera Recording
Berg: Lulu - Michael Boder, Conductor; Paul Groves, Ashley Holland, Julia Juon & Patricia Petibon; Johannes Müller, Producer (Symphony Orchestra Of The Gran Teatre Del Liceu)
Handel: Agrippina - René Jacobs, Conductor; Marcos Fink, Sunhae Im, Bejun Mehta, Alexandrina Pendatchanska & Jennifer Rivera (Akademie Für Alte Musik Berlin)
Stravinsky: The Rake's Progress - Vladimir Jurowski, Conductor; Topi Lehtipuu, Miah Persson & Matthew Rose; Johannes Müller, Producer (London Philharmonic Orchestra; Glyndebourne Chorus)
Vivaldi: Teuzzone - Jordi Savall, Conductor; Delphine Galou, Paolo Lopez, Roberta Mameli, Raffaella Milanesi & Furio Zanasi (Le Concert Des Nations)
Wagner: Der Ring Des Nibelungen - James Levine & Fabio Luisi, Conductors; Hans-peter König, Jay Hunter Morris, Bryn Terfel & Deborah Voigt; Jay David Saks, Producer (The Metropolitan Opera Orchestra; The Metropolitan Opera Chorus)
Best Choral Performance
Handel: Israel In Egypt - Julian Wachner, Conductor (Trinity Baroque Orchestra; Trinity Choir Wall Street)
Life & Breath - Choral Works By René Clausen - Charles Bruffy, Conductor (Matthew Gladden, Lindsey Lang, Rebecca Lloyd, Sarah Tannehill & Pamela Williamson; Kansas City Chorale)
Ligeti: Requiem; Apparitions; San Francisco Polyphony - Peter Eötvös, Conductor (Barbara Hannigan & Susan Parry; Wdr Sinfonieorchester Köln; Swr Vokalensemble Stuttgart & Wdr Rundfunkchor Köln)
The Nightingale - Stephen Layton, Conductor (Michala Petri; Danish National Vocal Ensemble)
Striggio: Mass For 40 & 60 Voices - Hervé Niquet, Conductor (Le Concert Spirituel)
Chamber Music/Small Ensemble Performance
Americana - Modern Mandolin Quartet
Meanwhile - Eighth Blackbird
Mind Meld - Zofo Duet
Profanes Et Sacrées - Boston Symphony Chamber Players
Rupa-khandha - Los Angeles Percussion Quartet
Classical Instrumental Solo
Bach: Das Wohltemperierte Clavier - András Schiff
The Complete Harpsichord Works Of Rameau - Jory Vinikour
Gál & Elgar: Cello Concertos - Claudio Cruz, Conductor; Antonio Meneses (Northern Sinfonia)
Holst: The Planets - Hansjörg Albrecht
Kurtág & Ligeti: Music For Viola - Kim Kashkashian
Classical Vocal Solo
Debussy: Clair De Lune - Natalie Dessay (Henri Chalet; Philippe Cassard, Karine Deshayes & Catherine Michel; Le Jeune Coeur De Paris)
Homecoming: Kansas City Symphony Presents Joyce Didonato - Joyce Didonato (Michael Stern; Kansas City Symphony)

Paris Days, Berlin Nights - Ute Lemper (Stefan Malzew & Vogler Quartet)
Poémes - Renée Fleming (Alan Gilbert & Seiji Ozawa; Orchestre National De France & Orchestre Philharmonique De Radio France)
Sogno Barocco - Anne Sofie Von Otter (Leonardo García Alarcón; Sandrine Piau & Susanna Sundberg; Ensemble Cappella Mediterranea)
Classical Compendium
Partch: Bitter Music - Partch, Ensemble; John Schneider, Producer
Penderecki: Fonogrammi; Horn Concerto; Partita; The Awakening Of Jacob; Anaklasis - Antoni Wit, Conductor; Aleksandra Nagórko & Andrzej Sasin, Producers
Une Fête Baroque - Emmanuelle Haïm, Conductor; Daniel Zalay, Producer
Contemporary Classical Composition
Hartke, Stephen: Meanwhile - Incidental Music To Imaginary Puppet Plays Stephen Hartke, Composer (eighth blackbird)
León, Tania: Inura For Voices, Strings & Percussion - Tania León, Composer (Tania León, Son Sonora Voices, Dancebrazil Percussion & Son Sonora Ensemble)
Praulins, Ugis: The Nightingale - Ugis Praulins, Composer (Stephen Layton, Michala Petri & Danish National Vocal Ensemble)
Rautavaara, Einojuhani: Cello Concerto No. 2 'towards The Horizon' - Einojuhani Rautavaara, Composer (Truls ørk, John Storgárds & Helsinki Philharmonic Orchestra)
Stucky, Steven: August 4, 1964 - Steven Stucky, Composer; Gene Scheer, Librettist (Jaap Van Zweden, Dallas Symphony Chorus & Orchestra)
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 43482012-10-29 20:35:19
Hát, ha neked az Armel és BODOLAY a csúcs, csak nézd! Az Armel sokat hangoztatott célja, vagyis a jó színészi képességgel rendelkező énekesek felfedezése, és a kortárs operák népszerűsítése valóban nemes. A megvalósítással vannak gondjaim. A jelentkezők, és így a döntőbe jutók színvonala -nyilván a verseny híres, vagy hirhedt volta miatt- meredeken zuhan. Elgondolkodtató hogyan jutottunk Adam Diegeltől a mostani mezőnyig. Ingyen jegyekkel megsegítve is kong a színház az előadásokon. Erre nyilván azt mondod, hogy primitívek az emberek, ami részben igaz, de a fesztivál és a színház egyre rosszabb híre sem segít. Úgy gondolom, ha a támogatás összegéből egy-egy valóban igazán nagy, és híres énekest hívna meg a színház, a városra, és a szegedi operajátszásra nagyobb figyelem irányulna, mint amit a fesztivál kivált. Bár ebben az esetben bizonyos személyek pénztárcája nem vastagodna.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 43442012-10-29 14:10:24
Beszűkült, igénytelen alak vagyok, de minden nap hálát adok a sorsnak, hogy már ötször (köztük Desdemonaként is) hallottam-láttam az "öreg" Fleminget.
Szegediként, nézve a szegedi operajátszás tönkretételét de nagyon örülnék ilyen megfásult előadásoknak.
Opernglas, avagy operai távcső... • 176382012-10-23 23:10:13
A magyar tudósítások nem voltak teljesen pontosak. Az esés oka stroke volt, melyet egy oroszországi jótékonysági rendezvényen szenvedett el. Nem volt hajlandó ottani kórházban maradni, most egy barcelonai kórházban ápolják várhatóan egy hétig. Gyors és teljes felépülést Neki!!!
Opernglas, avagy operai távcső... • 176372012-10-23 14:44:04
Tudom, hogy ez még nem hivatalos, de azért érdemes böngészgetni:
http://parterre.com/2012/10/22/our-retrospection-will-now-be-all-to-the-future/#more-26862
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 43002012-10-21 22:49:49
Az opera-vilag.hu oldalon egy teljesen más megközelítésből született megemlékezést olvashatunk.
Mindkét írás igen elgondolkodtató.
Játsszunk... • 14442012-10-20 20:32:08
2. Verdi-Boito: Otello
MET-es operaelőadások moziban • 3512012-10-20 19:50:56
...az évadkezdő előadás. Én nagyon jól szórakoztam. Valamennyi énekes jó hangi formában volt, jókedvűen, aranyosan komédiáztak. Bíztató kezdet!
MET-es operaelőadások moziban • 3502012-10-20 19:47:51
Úgy tűnik nem indította meg e topicot
Renée Fleming • 9232012-10-20 15:08:16
Nem szerintem, hanem a MET honlapja szerint ma is Amonov énekel.
Renée Fleming • 9152012-10-16 22:07:11
Itt a témákból adódóan minden topic minden bejegyzése szubjektív egyéni véleményt tartalmaz. Én sem írtam azt, hogy bárki másnak hozzám hasonlóan kell érezni, de ez az én véleményem amit vállalok. 1969-ben születtem az általad említett művészeket tisztelem, de nem láttam őket színpadon, nem fűz hozzájuk ilyen személyes emlék. Természetesen biztosan sokan vannak akiknek ők "A" Tábornagyné, de én úgy érzek ahogy írtam, ez pedig az én jogom.
Renée Fleming • 9132012-10-16 21:31:20
Ma este is Amonov énekel. A továbbiakra még Botha van kiírva, de ez semmit nem jelent, mert tegnap a maira is őt írták.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 16032012-10-16 18:21:30
Tökéletesen igazad van. Néhány ember zsebe gyarapszik, ennyi az egész.
Renée Fleming • 9112012-10-12 22:52:45
A holnapi előadáson valóban Avgust Amonov énekli a címszerepet. A további háromra Botha van kiírva a MET honlapján.
Gaetano Donizetti • 7192012-10-12 22:36:45
Előástam feljegyzésemet, a Szerelmi bájital február kilencedikei előadását közvetítik. Ekkor is Netrebko énekli Adinát.
Gaetano Donizetti • 7182012-10-12 22:33:39
Emlékezetem szerint az élő, rádiós közvetítések korábban is csak decemberben kezdődtek. Úgy tudom idén is így lesz. Ha jól emlékszem, azt olvastam valahol, hogy 8-án.
Renée Fleming • 9092012-10-11 21:09:47
Tegnap hajnalban meghallgattam az Otello élő, netes közvetítését. Fleming szívszorító, gyönyörűséges énekét most találtam meg:
http://www.youtube.com/watch?v=y43WZMe1uNE
Az élő HD közvetítés miatt viszont aggódom Johan Botha állapota miatt. Az első két felvonásban gyakorlatilag egyetlen magas hangot sem tudott hibátlanul elénekelni. A dolog annyira kínos volt, hogy a szünetben - allergiára hivatkozva - a közönség megértését kérték. A fényképekből, és videókból látható továbbá, hogy gyakorlatilag mozogni is alig bír kövérsége miatt. Tehát abban sem lehet nagyon bízni, hogy játékával valamit feledtetni tud.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 15992012-10-07 19:45:09
Hiányoltam a szereplők közötti kapcsolatok kidolgozottságát. Érzelmekre jobban ható eredmény született volna, ha a padokra és kisszékekre való fel-és lelépkedés helyett erre jobban figyelt volna a rendező. Ez az oka az énekesi alakítások hiányosságainak is. A fiatal versenyzőknek szüksége lett volna egy elemzőbb rendezői segítségre. Aladrén szerintem sem rossz énekes, de az előbb részletezett rendezői hiányosság miatt nem éreztem nála azt a tüzet és izzást ami ehhez a szerephez szükséges. Nem gondolom, hogy nálam a bölcsek köve, de ez a véleményem, bár lehet, hogy én voltam rossz passzban.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 15982012-10-07 19:35:13
Két részletben írok, mert amikor egyben próbáltam elküldeni kidobott a rendszer. Én is tudom, hogy több rettenet kikerült. Köszönet érte! Vitathatónak tartom a vak asszony jelenetet. Számomra sokkal megrázóbb, ha egy valódi feláldozott gyermeket is látok a színpadon, és a gyermek nem kizárólag a vak asszony képzeletében él. Szintén jobban szíven üt, ha a bírósági jelenet végén a szerelmesek egymás karjaiba borulnak. Az, hogy a frissen halálraítélt hős szerelmét meglátva hátrálni kezd azért, hogy a nyaktilót be tudják közéjük tolni hatásvadász megoldás.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 15962012-10-07 15:32:10
Engem nem érintett meg az előadás. Bodolay Géza rendezése nem olyan borzalmas, mint volt az Álarcosbál esetében, de így is van benne egy-két bosszantó megoldás. Sajnos az énekesek sem viszik el az előadást. A két versenyző ( Leila Zlassi, Eduardo Aladrén )nem rossz énekes, de egyik sem az a kaliber ( hang és személyiség ) aki azt váltaná ki az emberből, hogy feltétlenül követni akarja további pályafutásukat. Szép teljesítményt nyújtott a zene-és énekkar. Dícséretet érdemel a jelmeztervező is. Miksch Adrienn beállását nagyon várom!




Marilyn Horne • 2942012-10-06 15:06:39
Pár nappal ezelőtt készült kép:
http://www.zimbio.com/pictures/DVBVxRNq4TT/Carnegie+Hall+2012+2013+Season+Opening+Night/ClPqVzKAUYF
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 14102012-10-02 18:39:02
Szerintem egy Otello előadás jó Desdemona nélkül semmit nem ér. A szerep karaktere valószínűleg azért nem szimpatikus a számára, mert arra gondol vele kapcsolatban, hogy biztosan agyműtéten esett át, azért feledkezik meg férje féltékenységi kirohanásairól, és viselkedik úgy ahogy viselkedik. Erről a gondolatról Renée Fleming ír a könyvében. Beszámol arról, hogy először ő is ezt látta benne, de a szereppel foglalkozva megtalálta Desdemonában az igazi ártatlanságot: Desdemona annyira hisz az őt Otellóval összekötő szerelemben, el sem tudja képzelni, hogy valami közéjük álljon. Azt írja, amikor a szerepet énekli arra törekszik, minél több jóságot és bizalmat találjon benne, és reméli, hogy a hallgatóság is jobban megérti személyisége mélységét.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 14002012-09-29 10:02:04
Arra hivatkozott, hogy az említett szerepek karakterét nem érzi magáénak.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 13972012-09-26 20:57:29
Saját nyilatkozata szerint a következő évek szerepei: Tatjána, Manon Lescaut, Leonora /Il trovatore/, Giovanna d'Arco, Elsa. Strauss dalokat is akar énekelni. És amit nem fog, mert a figurát nem érzi megfelelőnek: Desdemona, Maria /Simon Boccanegra/, Pillangókisasszony, Angelica nővér.
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 16322012-09-11 20:56:50
Az idei "előjáték" után a Szegedi Szabadtéri Játékok vezetőségének sikerült az operát - itt a teljes mű előadását értem - kiszorítani a Dóm térről. A műfajt a Dóm téri színpadon egyedül egy Verdi-Wagner gála képviseli. Hát itt tartunk! A tárgyilagosság kedvéért: két új Vajda János egyfelvonásost előadnak az újszegedi színpadon. Kíváncsi vagyok a szereposztásokra és a gálán fellépők névsorára. Vajon ezekben rejlik majd a kegyelemdöfés, vagy énekesek is lesznek a színpadon?
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 21062012-08-31 22:42:56
Nem akarok kötözködni, de az általad említettek legfeljebb a hatodikai előadásra vonatkozhatnak. Aznap van ugyanis a helyettesítő hangverseny. Tudomásom szerint 4-én semmilyen rendezvény sincs. Hatodikával kapcsolatban sem hiszem, hogy nem létezik megfelelő számítástechnikai megoldás. Továbbra is úgy gondolom, hogy a szándék hiányzik, vagy tényleg bizonytalan a jövő év is.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 21042012-08-31 21:13:29
Nem értem, hogy a következő év októberére halasztott Strauss bemutató (A hallgatag asszony) esetében miért kötelező a jegyek visszaváltása, miért nem felhasználhatók a jegyek a 2013-as előadásokra. Így interneten vásárolt jegynél a vidékieknek fel kell utazniuk Budapestre, (ami nem kis kiadást jelent), vagy e-mailben meg kell adniuk bankszámlaszámukat (amit én, és gondolom még sokan mások sem szívesen tesznek meg). Megadhatták volna a választási lehetőséget. Ez az eljárás csak nem azt jelenti, hogy az egész Strauss ciklus bizonytalan?
Renée Fleming • 9082012-08-20 18:36:57
Zéta korábbi megállapítását tudom megismételni: még mindig Renée Fleming a Marschallin a világban. A nyáron Münchenben hallottam-láttam egy szépséges Rózsalovagot. Flemingen túl további két szereplő is megegyezett a Zéta által ismertetett felvétel énekeseivel: Franz Hawlata, és Sophie Koch. Óriási élmény volt őket, és persze a többieket is élőben látni-hallani. Amit Fleming az első felvonásban hangban és játékban művelt, az maga volt a felülmúlhatatlan csoda. Nem lehet szavakkal visszaadni az általa kifejezett finom árnyalatokat, a monológ szívszorító melankóliáját, fájdalmát, az elragadó színpadi jelenlétét.
Ahol én megjelenek ott mindig beüt valami probléma. Most is így volt. A harmadik felvonásra Sophie Kochnak elment a hangja. A helyzetet úgy oldották meg, hogy a felvonás első részét gyakorlatilag prózában elmondta, a hármast pedig némán lejátszotta, közben az addig Anninát éneklő Heike Grötzinger a színfalak mögül énekelt.(Igen szépen!)A szokatlan szituációt valamennyi szereplő, és a tehetséges fiatal karmester Constantin Trinks óriási profizmussal oldotta meg. Az biztos, életem Rózsalovagját láttam.
Renée Fleming • 9072012-07-14 15:21:47
Tökéletesen igazad van.Az utazás - nemcsak az operás, hanem a túristázós is - a legfantasztikusabb dolgok egyike. A férjemmel töltött 18 év alatt már biztosan elutazgattuk már egy szerényebb ház árát, de teljesen elégedettek vagyunk a társasházi lakásunkban is. Legalább van és lesz mire visszaemlékeznünk.
Fleming valószínűleg a 2016-17-es szezonban búcsúzik a Coven Garden-től Marschallinként, tehát feltehetően akkortájt visszavonul. (Azt nemtudom, hogy ez a hír mennyire hivatalos. Arról pedig még nem olvastam sehol, hogy ez csak az operaszínpadtól való búcsú, vagy a koncerttezéstől is?) Megpróbálom kihasználni a következő pár évet. Zenében és minden másban is kellemes nyarat kívánok mindenkinek!
Renée Fleming • 9052012-07-13 21:17:15
Köszi!
Renée Fleming • 9042012-07-13 21:14:37
Igen, én is így gondolom. A szájfeltöltés pedig úgyse segítene már rajtam! Egyébként nem került többe, mint kétszer felmenni Szegedről Pestre a MÜPÁ-ba, vagy az operába. Hála ugyanis a remek vonat-, és buszközlekedésnek (nincs éjszakai járat!) csak autóval tudok utazni. Ha tömegközlekedek, szállodában kell éjszakáznom, ennek a költségével pedig elérem az autós költséget. Fleming pedig igazán megér nekem annyit, hogy két pesti programról lemondjak.
Renée Fleming • 9002012-07-11 18:28:30
Az biztos, hogy nálam enyhébb esetek már kerültek gondnokság alá! Első alkalommal 2010-ben hallottam Bécsben, a Capriccio-ban, ettől kezdve hatalmasodott el rajtam az őrület. 2011-ben láthattam-hallhattam Desdemonaként Párizsban, és természetesen ott voltam Pesten is. Idén az egyik barátnőmmel Bécsbe készültünk az Arabellára, de sajnos ezeket az előadásokat lemondta. Így hirtelen felindulásból párizsi utat szerveztem magamnak. A férjem és a fiam bíztattak, de rengetegen meg voltak döbbenve, hogy egyedül megyek. Kint viszont nem néztek rám furcsán, elég sok az egyedül érkező túrista. Háromnapos kirándulás volt, amibe elég sok túristázás is belefért. Állójegyért álltam sorban, amikor találkoztam egy magyar házaspárral, ők mondták, hogy új rendszer van, ilyen jegyeket már csak a 3. emeleti oldal-erkély 2. sorába adnak. Végül szerencsém volt, egy jegyét családi ok miatt visszahozó idős úr jegyét vettem meg, az 1. emeleti erkélyen ültem. Ahogy már írtam Fleming és Volle elvarázsolt! Külön öröm volt még, hogy előadás után aláiratni is sikerült. Július végén és augusztus elején Münchenben nyaralunk, van jegyem a Rózsalovagra, izgatottan várom! Bármilyen kérdésedre szívesen válaszolok! Üdvözlettel: Bambu
Renée Fleming • 8982012-07-10 21:33:02
The winners Classical ECHO awards 2012:
Category 1
Female singer of the year:
Renée Fleming "Ravel, Messiaen, Dutilleux: Poèmes" (Decca/Universal)
Opernglas, avagy operai távcső... • 175392012-07-10 21:31:56
The winners Classical ECHO awards 2012:
Category 1
Female singer of the year:
Renée Fleming "Ravel, Messiaen, Dutilleux: Poèmes" (Decca/Universal)

Category 2
Singer of the year:
Klaus Florian Vogt "Helden" (Sony Classical)

Category 3
Instrumentalist of the year (trumpet):
Alison Balsom "Seraph - Trompetenkonzerte" (EMI Classics)
Instrumentalist of the year (clarinet):
Eduard Brunner "Musik für Solo-Klarinette" (Naxos)
Instrumentalist of the year (piano):
Rudolf Buchbinder "Beethoven: The Sonata Legacy" (RCA Red Seal/Sony)
Instrumentalist of the year (violin):
Isabelle Faust "Berg, Beethoven: Violinkonzerte" (harmonia mundi)
Instrumentalist of the year (organ):
Harald Vogel "J. P. Sweelinck: Orgelwerke Vol.1" (MDG)

Category 4
Conductor of the year:
Riccardo Chailly "Beethoven: The Symphonies" (Decca/Universal)

Category 5
Ensemble of the year (new instruments):
Quatuor Ebène "Mozart: Dissonances" (Virgin Classics/EMI)
Ensemble of the year (historical instruments):
Freiburger Barockorchester "F. Mendelssohn Bartholdy: Doppelkonzert für Violine & Klavier" (harmonia mundi)
Ensemble of the year (vocal music):
amarcord/Leipziger Streichquartett "Das Lieben bringt groß' Freud!" (MDG)

Category 6
Lifetime Achievement Award:
will be announced later

Category 7
Young talent (singer):
Anna Prohaska "Sirène" (Deutsche Grammophon/Universal)
Young talent (piano):
Khatia Buniatishvili "Franz Liszt" (Sony Classical)
Young talent (guitar):
Miloš Karadaglic "Mediterráneo" (Deutsche Grammophon/Universal)
Young talent (cello):
Julian Steckel "Korngold, Bloch, Goldschmidt: Cello Concertos" (Cavi-Music)
Young talent (conductor):
Vasily Petrenko "Rachmaninoff: Sinfonie 3" (EMI Classics)

Category 8
"Classic without borders" award:
Tori Amos "Night of Hunters" (Deutsche Grammophon/Universal)
Pera Ensemble/Valer Barna-Sabadus "Baroque Oriental" (Berlin Classics/edel)
Erwin Schrott "Rojotango" (Sony Classical)

Category 9:
Symphonic recording of the year (19. century):
Radio-Sinfonieorchester Stuttgart des SWR/Sir Roger Norrington "Elgar: Enigma-Variations" (Hänssler Classic)
Symphonic recording of the year (20./21. century):
Berliner Philharmoniker/Sir Simon Rattle "Schönberg" (EMI Classics)

Category 10
Concert recording of the year (18. century)/piano:
Christian Zacharias/Orchestre de Chambre de Lausanne "Mozart: Klavierkonzerte Vol.7" (MDG)
Concert recording of the year (19. century)/cello:
Maximilian Hornung/Bamberger Symphoniker/Sebastian Tewinkel "Saint-Saëns: Suite und Romanze & Dvořák: Cellokonzert" (Sony Classical)
Concert recording of the year (19. century)/piano:
Maurizio Pollini/Staatskapelle Dresden/Christian Thielemann "Brahms: Klavierkonzert Nr. 1 op. 15" (Deutsche Grammophon/Universal)
Concert recording of the year (19. century)/trumpet:
Guiliano Sommerhalder/Simone Sommerhalder/Roland Fröscher/Mecklenburgische Staatskapelle Schwerin "A. Ponchielli: Konzerte für Trompete" (MDG)
Concert recording of the year (20./21. century)/violin:
Anne-Sophie Mutter/New York Philharmonic "W. Rihm: Lichtes Spiel & S. Currier: Time Machines" (Deutsche Grammophon/Universal)
Concert recording of the year (20./21. century)/piano:
Jos van Immerseel/Anima Eterna Brugge "Poulenc: Konzert für zwei Klaviere/Concert Champêtre/Suite Française" (ZIG ZAG Territories/note1)

Category 11
Opera recording of the year (17./18. century):
Sonia Prina/Ann Hallenberg/Max Emanuel Cencic/Il Complesso Barocco/Alan Curtis "Gluck: Ezio" (Virgin Classics/EMI)
Opera recording of the year (19. century):
Jonas Kaufmann/Claudio Abbado "Beethoven: Fidelio" (Decca/Universal)
Opera recording of the year (20./21. century):
Solisten, Chor und Extrachor des Theater Bonn/Beethoven Orchester Bonn/Stefan Blunier "F. Schreker: Irrelohe" (MDG)
Opera recording of the year (opera arias & duets):
Philippe Jaroussky/Max Emanuel Cencic/William Christie/Les Arts Florissants "Duetti" (Virgin Classics/EMI)
Nuria Rial/Kammerchor Basel/Julia Schröder "Telemann: Opera Arias" (DHM/Sony)

Category 12
Choir recording of the year (16./17. century):
John Eliot Gardiner "J. C. Bach: Welt, gute Nacht" (Soli Deo Gloria/harmonia mundi)
Choir recording of the year (18./19. century):
Chor des Bayerischen Rundfunks/Münchener Kammerorchester/Peter Dijkstra "Fauré: Requiem" (Sony Classical)
Choir recording of the year (20./21. century):
Coro Nacional de Cuba/Digna Guerra "El canto quiere ser luz" (MDG)
SWR Vokalensemble Stuttgart/Rundfunkchor Köln/WDR Sinfonieorchester/Péter Eötvös "Ligeti: Requiem, Apparitions, San Francisco Polyphony" (BMC Records/Codaex)

Category 13:
Chamber music recording of the year (17./18. century)/strings:
Amaryllis Quartett "J. Haydn, A. Webern: Streichquartette" (Genuin)
Chamber music recording of the year (17./18. century)/wind:
Sebastian Manz/Marc Trénel/Herbert Schuch/David Fernández Alonso/Ramón Ortega Quero "Mozart, Beethoven: Quintette für Bläser und Klavier" (Indésens Records/Klassik Center Kassel)
Chamber music recording of the year (19. century)strings:
Joshua Bell/Jeremy Denk "French Impressions" (Sony Classical)
Chamber music recording of the year (19. century)/wind:
Münchner Horntrio "J. Brahms, G. Ligeti, C. Koechlin: Horntrios" (Farao)
Chamber music recording of the year (19. century)/mixed ensemble:
Renaud Capuçon/Gérard Caussé, Gautier Capuçon/ Nicholas Angelich/Michel Dalberto/Quatuor Ebène "Fauré: Sämtliche Kammermusik für Streicher und Klavier" (Virgin Classics/EMI)
Chamber music recording of the year (20./21. century)/mixed ensemble:
Martha Argerich and Friends "Live from Lugano 2010" (EMI Classics)
Chamber music recording of the year (20./21. century)/strings:
Galatea Quartet "Bloch: Landscapes - Music for String Quartet" (Sony Classical)
Chamber music recording of the year (20./21. century)/strings
Hilary Hahn "C. Ives: Vier Sonaten" (Deutsche Grammophon/Universal)

Category 14
Solo recording of the year (17./18. century)/violin:
Rebekka Hartmann "Birth of the Violin" (Solo Musica)
Solo recording of the year (19. century)/piano:
Jin Ju "Beethoven, Czemy, Schubert: Piano Music" (MDG)
Solo recording of the year (20./21. century)/piano
Rafal Blechacz "Debussy - Szymanowski" (Deutsche Grammophon/Universal)

Category 15
Song recording of the year:
Werner Güra "Schubert: Willkommen und Abschied" (harmonia mundi)

Category 16
Editorial work of the year:
Siegbert Rampe "Mozart: Sämtliche Clavierwerke Vol. 12" (MDG)

Category 17
World first recording of the year:
Michala Petri/Danish National Vocal Ensemle/Stephen Layton "The Nightingale" (Our Recordings/Naxos)

Category 18
Classic for kids award:
Ensemble L'Art pour l'Art "Haltbar gemacht" (Nurnichtnur)

Category 19
Surround recording of the year:
Do.Gma Chamber Orchestra/Mikhail Gurewitsch "American Stringbook" (Audiomax/Berthold Records)

Category 20
Music DVD production of the year (Documentation):
Canadian Broadcasting Company "Glenn Gould on Television: The Complete CBC Broadcasts 1954-1977" (Sony Classical)
Music DVD production of the year (Live Recording):
Elmar Kruse "John Neumeier: The Little Mermaid" (C Major)
Music DVD production of the year (Opera):
Ensemble Theater Lübeck "Richard Wagner: Der Ring des Nibelungen" (Musicaphon/Klassik Center Kassel)
Pantheon • 9702012-07-02 20:32:01
Evelyn Lear
Renée Fleming • 8972012-06-22 21:01:40
Óriási előadás volt vasárnap Párizsban az Arabella. Számomra nincs nagyszerűbb Arabella-Mandryka páros a Fleming - Michael Volle párosnál. A báli jelenet, és az utolsó rész kettőse - ahogy a két hang összeolvadt - igazi katarzis volt!!!
Opernglas, avagy operai távcső... • 174962012-05-22 20:45:20
Szerencsés fordulat: Turandot: Lukács Gyöngyi!!!
 
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

"Józsa Tamás és Lázár Dániel szerzői estje"
JÓZSA TAMÁS: Vigilate mecum
Józsa Dalma, Rozsnyói Judit, Körmendi Johanna (hegedű)
LÁZÁR DÁNIEL: Quartet „E”
Szabady Ildikó (fuvola), Tóth Csamangó Blanka (klarinét), Schaff Magdolna (hegedű), Puskás Bernadett (gordonka)
LÁZÁR DÁNIEL: Lux Aeterna
Aya Shirai (gordonka), Lázár Dániel (zongora)
JÓZSA TAMÁS: Floyd
Tritonus Guitar Trio: Molnár Levente, Szurgyi Gergely, Varga Bálint (gitár)
LÁZÁR DÁNIEL: Air
Aya Shirai (gordonka), Riko Hosomi (zongora)
JÓZSA TAMÁS: Vinea mea
Józsa Dalma (hegedű), Kósa Lőrinc (bariton), Frecska Rebeka (fuvola), Láposi Dániel (vibrafon), Tóth Barnabás (gordonka)

18:00 : Budapest
Marczibányi Téri Művelődési Központ

Ninh Duc Hoang Long (tenor), Balogh Ádám (zongora)
Duna Szimfonikus Zenekar
vez.: Kanai Toshifumi
Jótékonysági koncert a Törös alapítvány javára
ROSSINI: Sevillai borbély - nyitány
DONIZETTI: Szerelmi bájital - Nemorino áriája
LEONCAVALLO: Mattinata, op. 5
BEETHOVEN: Holdfény szonáta („Mondschein-Sonate”) - I. tétel
CSAJKOVSZKIJ: b-moll zongoraverseny

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Kállai vonósnégyes:
Kállai Ernő, Szajkó Géza (hegedű), Dráfi Kálmán (brácsa), Balázs István (cselló)
Balog József (zongora)
"Kamarazene karnyújtásnyira"
BARTÓK: 2. vonósnégyes, BB 75
BEETHOVEN: 11. (f-moll) vonósnégyes, op. 95 („Serioso”)
BRAHMS: f-moll zongoraötös, op. 34

19:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Halmai Katalin (ének), Dorota Anderszewska (hegedű), Bálint János (fuvola)
Szokolay Balázs (zongora)
"Liszt Születésnap Bevezető Koncert"
LISZT: Három dal Schiller Tell Vilmosából
LISZT: Zarándokévek, Második év: Itália – 1. Sposalizio
LISZT: Wartburg Lieder – 4. Walter von der Vogelweide
LISZT: Epithalam (hegedű-zongora változat)
LISZT: Romance oubliée (hegedű-zongora változat)
LISZT: Benedictus a Koronázási miséből (hegedű-orgona változat)
LISZT: S’il est un charmant gazon
LISZT: Comment disaient-ils
LISZT-BÁLINT JÁNOS: 2. magyar rapszódia

19:00 : Budapest
BMC Könyvtár

"Billentyűs történetek 3/2"
Tóth-Vajna Zsombor történelmi billentyűs hangszereket bemutató sorozata.
FRESCOBALDI: Partita sopra Ciacona (Libro II, 1627.)
FRESCOBALDI: Toccata Quarta (Libro II, 1627.)
FRESCOBALDI: Toccata seconda (Libro II, 1627.)
FRESCOBALDI: Aria detta la Frescobalda (Libro II, 1627.)
FRESCOBALDI: Capriccio di durezze e ligature
FROBERGER: Toccata in G
FROBERGER: Ricercar
BUXTEHUDE: Toccata in G
BUXTEHUDE: Nun lob mein Seel den Herren
LÜBECK: Chacon ex A
"Stile Italino" - Frescobaldi és hatása a német zenére

19:00 : Budapest
Nádor Terem

"Lukács Péter (az unoka) brácsaművész és barátai"
Lukács Pál 100 sorozat/1.
MOZART: Kegelstatt trió, K. 498
HINDEMITH: Szonáta-fantázia, op. 11, No. 4
MAX BRUCH: 3 Stücke für Klarinette, Bratsche und Piano aus, op. 83

19:00 : Budapest
Magyar Rádió Márványterme

Süle László (zongora), Borbély Mihály (fafúvók), Kántor Balázs (gordonka)
Süle László és Borbély Mihály szerzeményei
Klasszikus és jazz

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Mayu Kishima (hegedű)
Pannon Filharmonikusok
Vezényel: Gilbert Varga
"Virtus & eksztázis"
HAYDN: E-dúr szimfónia, Hob. I:12
LALO: Spanyol szimfónia, op. 21
SZKRJABIN: Az eksztázis költeménye, op. 54

20:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)
19:00 : Szeged
Szegedi Nemzeti Színház

PUCCINI: A köpeny / Gianni Schicchi

19:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély

Csuprik Etelka (zongora)
"Liszt Fesztivál"
SZERKESZD TE IS A PORT.HU-T!
LISZT: Zarándokévek – Második év: Itália S. 161.
Sposalizio
Sonetto 104 del Petrarca (104. Petrarca-szonett)
Szonáta h-moll S. 178.
CHOPIN: Grande Valse Brillante Op. 18.
Nocturne No. 4, Op. 15 No. 1. F-dur
Mazurka Op. 17, No. 4. a-moll
SCHUMANN: Carnaval, Op. 9.

19:00 : Debrecen

Maxim Vengerov (hegedű)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Hamar Zsolt
"A tánc apoteózisa"
RAVEL: La Valse
BRUCH: 1. (g-moll) hegedűverseny, op. 26
RAVEL: Tzigane
R. STRAUSS: A rózsalovag – szvit
A mai nap
született:
1706 • Baldassare Galuppi, zeneszerző († 1785)
1898 • Lotte Lenya (Karoline Wilhelmine Blamauer), énekesnő, színésznő († 1981)
1927 • Lakatos Gabriella, balett-táncos († 1989)
1945 • Jávori Vilmos, jazz-muzsikus († 2007)
elhunyt:
1545 • John Taverner, zeneszerző (sz. kb. 1490)
1893 • Charles Gounod, zeneszerző (sz. 1818)
1944 • Viktor Ullmann, zeneszerző (sz. 1898)
1968 • Tóth Aladár, zenetörténész, 1946 és 1956 között az Operaház igazgatója (sz. 1898)