vissza a cimoldalra
2018-06-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60860)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4025)
Momus társalgó (6335)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Társművészetek (1255)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11277)
A csapos közbeszól (95)

A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (892)
Opernglas, avagy operai távcső... (20092)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1424)
Franz Schmidt (3141)
Erkel Színház (9337)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2767)
Wagner (2593)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1234)
László Margit (149)
A díjakról általában (1026)
Élő közvetítések (7243)
Fiatal művészeink hazai és nemzetközi sikerei (326)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4282)
Palcsó Sándor (213)
Ilosfalvy Róbert (803)
Marton Éva (724)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Momo
Leírás:
Honlap:
   


Momo (6629 hozzászólás)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602802017-12-31 14:42:46

Igen, értem én a dolgot persze. Ilyen esetekben legtöbbször arról van szó, hogy az előzetesen megadotthoz képest változás volt a szereposztásban, de ezt a műsort közlő lapokban már nem javították. (A ilyen szempontból a Rádióújság - melyből egyébként szerintem nagyszerűen gyűjtöd ki az információt - sem feltétlenül hiteles forrás.)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602702017-12-30 19:57:19

Ami a Hovanscsinát illeti: Ez az 1950. február 21-i előadás. A rádióújság, amit Búbánat  - gondolom - idéz, tévesen írja a szereposztást (Vaszy Viktor viszont jól emlékszik): Ivan Hovanszkij Losonczy György, Doszifej pedig Littasy György volt.



Ami a Rádió archívumát illeti, arról jobb nem beszélni. Az 50-es években akár heti több alkalommal is közvetített az Rádió az Operaházból, vagy az Erkelből (viszont nem feltétlenül vettek fel mindent). Most meg jó, ha egy tucat felvétel megvan 1956 előttről.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602482017-12-30 02:11:27

Kedves Jóska!



Értem, amiről beszél, de ez nem működik. A konkrét munkavégzés az egyén feladata, de politika hozza a stratégiai döntéseket, és teremti meg hozzá a feltételeket.



Vagyis odafigyelhet rettentően egy orvosprofesszor, vagy egy első hegedűs az igazgatójára, a minisztériumra, a törvényhozásra, hivatalosan még véleményezési joga sincs. A törvény szerint beosztott, aki köteles a lehető legjobban elvégezni a feladatát, és ezzel lényegében véget is értek a jogosítványai. (Még sztrájkolhat esetleg, ha sokan egyetértenek vele.) Magánvéleménye lehet, ellenőrzési jogköre nincs. Ezt országunk politikai-hatalmi berendezkedése másokra bízza, nem a dolgozókra. (És mindenütt így van a világon, legyen az az amerikai demokrácia, vagy Észak-Korea.)



Az orvosprofesszor dolgozik, ahogy tud, de hogy van-e mivel műtenie az a felettesei dolga, hogy van-e rá pénz, az meg egyenesen politikai döntés kérdése. Az karmester, a rendező dolgozik tehetsége szerint, de, hogy kap-e elég próbát (a minőség egyik fontos feltétele), az az igazgatóján múlik; hogy a színház mennyit dolgozik (jut-e idő próbára), azt meg végső soron a politikai vezetés hagyja jóvá valahol a felhők felett: a minisztériumban, vagy még feljebb.



A politikusokat pedig politikusok ellenőrzik. Ez így van kitalálva.



Ehelyett ott tartunk, hogy a politikusok helyett a sajtó politizál, de mivel ellenőrzési jogköre neki sincs, teszi, amit tud: egyre vadabbá tüzeli az embereket. Valódi, a nép (szavazók) számára is elfogadható alternatívák meg nincsenek. Viszont egyre rosszabb a kedvünk.



Azt kellene megérteni, hogy ha valódi alternatívát kínál az ellenzék, olyat, aminek van kellő támogatottsága a választók körében, akkor a kormány is kénytelen máshogy politizálni. Kénytelen kompromisszumot keresni, az elképzelésein finomítani, mert fél, hogy leváltják. Ha nincs életképes alternatíva, akkor a kormány mehet a saját feje után, nincs, aki fenyegetné a hatalmát. Pedig mindnyájunknak jobb, ha közösen találjuk ki a dolgainkat. Lehet ugyanis valaki bármilyen elhivatott kórház-, vagy színház igazgató, nem biztos, hogy minden ötlete jó, és mindenben igaza van.



Erre gondoltam az előző hozzászólásomban.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602452017-12-29 18:32:14

Szerintem nem az a jó vezető, aki alatt mindenki mindent vitat, és lényegben csak egy kuplerájt menedzsel. Demokrácia a választásokon van, ott el lehet menni szavazni, és "ellentmondani". És nagyon hasznos tud lenni, ha van egy politikai ellenzék, megfelelő kínálattal, amiből tudnak választani az emberek. Engem például nagyon érdekelne az ellenzék mondanivalója kulturális ügyekben, és egyben az Operaház kapcsán. Mit képviselnek, milyenek az elképzeléseik a jövőt illetően. Mekkora Operát képzelnek el, hány előadással, milyen színházi struktúrában, (milyen szerepet szánnak a vidéki opera tagozatoknak, stb). És akkor lenne miről beszélni. Ugyanilyen alapon lehetne vitatkozni Ókovács elképzeléseivel (mennyiség vs minőség, valóban a kőbányai bázisba kell-e önteni a pénzt, stb.) Lehetne, ha lenne valaki a szakmapolitikai túloldalon, akinek az lenne a dolga, hogy odafigyel, ellenőriz és alternatívát kínál.


Erkel Színház • 86342017-12-29 18:16:16

Ha már szőrözünk: A "karigazgató" év végéig Strausz Kálmán. Tehát ilyen formán a kiírás helyes. Az Énekkart viszont a Chenier produkcióra (nem csak erre a koncertre) Csiki Gábor tanította be.



(Az utóbbi évek bemutatóinál bizony sok esetben fel kellene tüntetni a karigazgató mellett a betanító személyét is.)


A Porgy és Bess Magyarországon • 1732017-12-28 22:56:04

Ugyanmár. :-)



Ami 35 éve volt, az rég elmúlt. Itt most egy csomó fiatal ember sok munkát, energiát, lelkesedést, odaadást beletesz egy produkcióba. Ők ma ezt tudják, ilyenre formálják. Ez a Porgy most, itt és nekünk szól.



Akit érdekel, igenis jöjjön el, és nézze meg!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602292017-12-24 15:27:21

Boldog Karácsonyt mindenkinek! (Az igazság állítólag odaát van... a (zenekari) árok túloldalán. :-)




A nap képe • 20172017-12-19 08:56:04

Reiner Frigyes mellszobrának avatása Chicagóban




"2016. június 14-én a Chicago Symphony Orchestra Association által szervezett megemlékezésen, a Chicago Symphony Orchestra alapításának 125. évfordulója alkalmából, a zenekar székhelyéül szolgáló Orchestra Hallban Riccardo Muti, a zenekar jelenlegi karmestere ünnepélyes keretek között leleplezte Reiner Frigyes (Fritz Reiner) magyar származású karmester mellszobrát."



(kormany.hu)



Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602242017-12-17 14:49:25

Leonadro Sini nyerte a Maestro Solti Nemzetközi Karmesterversenyt



A karmesterverseny második helyezettje az osztrák Azis Sadikovic, a harmadik pedig az izraeli Nimrod David Pfeffer lett.

A közönségdíjat Dobszay Péter kapta, Ferencsik János karmesteri pálcáját pedig a másik magyar döntős, Cser Ádám vehette át.



(hirado.hu)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602162017-12-16 12:16:37

Azt írja a Közlekedési Múzeum a Facebook oldalán: "Az 1962-ben átadott, részben műemléki védettségű Dízelcsarnok a világháború utáni vasúti ipari építészet egyik kiemelt jelentőségű épülete, melyet most múzeumként születik újjá. Az 1870-től itt működő Magyar Királyi Államvasutak Gép- és Kocsigyárának legrégebbi csarnokában a Magyar Állami Operaház fejlesztése valósul meg, mellyel aktívan együttműködik majd a Múzeum, ezáltal új kulturális negyeddé formálva az elhanyagolt ipari zónát."


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602152017-12-16 03:19:21

(Ami azt illeti, szerintem a Közlekedési Múzeumnak kimondottan jó ez a terület. (Kicsit bezavar, hogy van már egy Vasúttörténeti Parkunk a másik egykori nagy fővárosi szerelő központ az Istvántelki Főműhely mellett, az Északi Fűtőház területén, de hát ez van.)

A Népligetnek pont az a baja, amit a Városligetben túlzásba visznek: míg ott egymást érik a különböző létesítmények a Népligetben semmilyen egyéb funkció nincs, csak fák, bokrok és szexmunkások. Szerintem nem baj, ha történik ott valami.)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602142017-12-16 02:44:14

Úgy tűnik, szomszédot kap az Operaház új bázisa:



"Az egykori Északi Járműjavító területén épülhet meg az új Közlekedési Múzeum! A Kormány szerdai döntése szerint Budapesten, Kőbányán, az 1-es és 28-as villamosvonalak találkozásánál épülhet meg az új Közlekedési Múzeum, a MÁV korábbi Északi Járműjavítójának dízelmozdony-javító csarnokát felhasználva, annak átépítésével és bővítésével. Az előzetes tervek szerint mintegy 30 ezer négyzetméteres múzeumi épületkomplexummal a korábbi városligeti helyszínnél lényegesen nagyobb területen, a nagy járműveink kiállítására is igazán alkalmas, tágas csarnokokban valósulhat meg a Közlekedési Múzeum."



(a vezess.hu cikke)





(Itt a képen az Eiffel-csarnoktól balra látható a Közlekedési Múzeumnak szánt (jó nagy) épület, a Dízel-csarnok.

A kép bal szélén a Hungária körút, alul a zöld sáv a Népliget. Az Északi Főműhely területét (a képen) felül kerülő sínek a már bezárt Józsefvárosi Pályaudvar kivezető vágányai (voltak), és itt zajlik a Keleti forgalma is. Lényegében minden vonat erre jön ki a Keletiből.)


Erkel Színház • 86002017-12-14 21:37:54

8600


Erkel Színház • 85972017-12-14 19:44:51

Na látod, ezért mondom, hogy az Erkel Színház végső soron tehertétel az Operaháznak (amellett, hogy persze érték). Mert éppen az Erkel mérete miatt folyamatosan a 30 (de inkább 15) legnépszerűbb művet kellene játszani benne (az összes többi kárára). Nem a közönség igényhez lehet tervezni a műsort, hanem az épület méretéhez. Ez nem műsorpolitika, hanem szükségmegoldás.



Egyébként teljesen igazad van, ez a színház erre való. Erre is épült: nagy, népszerű műveket játszani, sok embernek. Csak az Operaháznak más dolga is lenne. Sok minden másra is van igény, ha nem is sportcsarnok méretben. (Rendszeresen olvasható itt a fórumon is, mi mindent látnának szívesen élőben hozzászólók.)


Erkel Színház • 85822017-12-14 08:17:48

Kedves IVA, olyan vagy, mint az egyszeri politikus: Megpróbálod elmagyarázni, hogy az előre hátra, a fekete meg fehér.

Tisztelem a szándékodat, de a mondandódat erősen vitatom.



(Meg a módszeredet is: ennyi csúsztatást, ferdítést, szándékos félreértést, stb, rég olvastam.)


Erkel Színház • 85802017-12-13 20:51:03

Itt az Erkel alaprajzának egy részlete, még Városi Színház korából. A színpad és környezete lényegében ma is ugyanaz.




Erkel Színház • 85792017-12-13 20:33:32

Igazából nem szélesebb az Erkel színpada (24-25m) az Operaházénál (28m), mélységben pedig nagyjából a fele (11m körül) az Opera színpadának (hátsószínpadok nélkül).

A portálnyílások hasonló szélességűek (13m körül). Az Erkelé kicsit szélesebb, és nem olyan magas.



(A Theatre Database oldalán vannak ilyen méret adatok, de nem mindegyik jó.)


Erkel Színház • 85762017-12-13 12:02:39

„A nagy színpad, nagy nézőtér alapvetően érték, amit ki kell(ene) használni, és nem tehernek tekinteni.”



Igen. Egy 1955-ös gyártású, Csepel teherautó is érték. Szeretjük, szépen mutat a múzeumban, vasárnap délután az autóstalálkozón is körülállják sokan, csak éppen a napi használatban nem praktikus. Részben azért mert nehézkes, elavult technológia, részben azért, mert a mindennapokban nem kizárólag 10 köbméter mennyiségű sódert kell szállítani. Az évi egy-két alkalom. Minden másra kisebb autó az optimális. Ha viszont mindenhová a Csepellel jársz, jönnek az okosok, és nyivákolnak, hogy de hülye vagy, állandóan üres a plató…





Visszatérve az Erkel Színházra: (Egyrészt ott nem nagy a színpad, a nézőtér nagy. A színpad operához eléggé szűkös.)



Másrészt: Az épület önmagában oké. Van egy műemlékünk.



Az Erkel az Operaház feladatainak és napi működésének tükrében nem praktikus. Nem lehet optimálisan műsort tervezni, mert minden produkció mellett ott a feltétel, hogy egyben a sportcsarnok méretű Erkelt is meg kell tölteni. Most az van, hogy egyrészt ragaszkodunk az Erkelhez, mert „szeretjük”, aztán ugyan ezzel a lendülettel állandóan csesztetjük az Operaházat, hogy üres az Erkel nézőtere.



1. Elvárjuk az Operaháztól, hogy az országban egyetlenként, játsszon mindent: barokkot, belcantot, Verdit, Wagnert, kamara-, és kortárs műveket.

2. Elvárjuk, hogy működtesse az Erkelt az eredetileg 3200 főre épített nézőterével.

3. Elvárjuk, hogy mindig legyen tele az Erkel nézőtere.



Azt kellene megérteni, hogy ezek az elvárások egyszerre nem működnek.


Erkel Színház • 85732017-12-13 03:09:45

Persze nem vitatom, hogy igazán olcsó helyáraknál minimális marketing is elég az Erkel megtöltéséhez. 


Erkel Színház • 85722017-12-13 03:06:22

Nem erről beszéltem, de te is tudod...



Igen, van olyan darab, ami optimálisan az Operaház 1000 fős nézőterénél is kisebbet kíván. (Budapest tele van ennél kisebb színházakkal. Vajon miért...)



Másrészt, ha a marketingnek folyamatosan az a feladata, hogy megtöltse az Erkelt, akkor előbb-utóbb a közönség is meg a marketing is belefárad ebbe a hajszába. Egy bizonyos mennyiségen túl nem hatékony a reklám. A potenciális vásárló közeg nem fogadja jól a megjelenéseket.


Erkel Színház • 85632017-12-12 16:15:55

Meg nyilván az se okoz gondot, hogy az Erkel nézőtere akkora, mint háromszor a Madách. Az erkély hátsó sora 80 méterre van a színpadtól. 



Mindennel nem lehet egyfolytában megtölteni. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602032017-12-10 13:25:00

A Hugenották Csiki Gábor betanítása, ezért nem láttad Strausz Kálmánt a tapsköszönésnél.


A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei • 4022017-12-06 12:57:15

Gratulálok. Szép... :-)


Momus társalgó • 62932017-12-06 10:04:55

Kedves Klára! Azt látom, hogy maga akárhogy is, de csak az áldozatokat akarja helyre tenni ez ügyben. Én ezzel szemben úgy gondolom, nem tudunk utólag, kívülállóként okosak lenni mások helyett.


Momus társalgó • 62832017-12-04 19:36:21

Kedves Klára... otthonról, a billentyűzet mellől könnyű okosnak lenni. :-)



 



A pofonokkal egyetértek, de konkrét helyzetekben, nem mindig olyan könnyű kiosztani őket.


Momus társalgó • 62812017-12-04 18:38:36

Amíg ezeket az embereket színigazgatók, felelős politikai vezetők alkalmazzák, támogatják, elismerik, kitüntetik, addig nem nagyon van mit tenni. Szerintem.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601892017-12-01 08:54:56

Engem igazából nem zavarna, hogy néhányan a partvonalról (nyugdíj, mellőzöttség), innen üzennek a vezetőségnek. Hát tegyék. Az ember úgy küzd, ahogy tud. Nem is szívesen keverednék bele, ezek az ő dolgaik. Ha lehetne tőle rendesen beszélgetni itt, és nem gyaláznák menetrendszerűen az épp munkához jutó kollégákat. Én értem, hogy fáj, és hogy nagyon rossz nézni, hogy más dolgozik, de hát hadd ne tetsszen már, hogy nem lehet itt megszólalni leugatás nélkül.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601702017-11-29 12:17:25

(Mondjuk a Momus fórumát amúgy sem nem szabad komolyan venni a vélemény alkotásnál, a hozzászólásokban időnként elképesztő a rosszindulat és irigység faktor.)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601692017-11-29 12:13:34

Szerintem semmi baj nincs Zavaros Eszterrel. Komoly feladatot bíztak rá, és szépen megoldja. Tessék utána csinálni... :-)



 


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 64372017-11-20 13:38:52

Pierre Tschaïkovsky:




Hozzászólások a Momus írásaihoz • 64352017-11-20 13:15:07

Anton Rubinstein:




Hozzászólások a Momus írásaihoz • 64342017-11-20 13:06:09

Ő maga elég konzekvensen Sergei Rachmaninoff-ot ír.




Hozzászólások a Momus írásaihoz • 64322017-11-20 12:17:36

Kuszevickijtől szoktam idegbajt kapni, akit sokszor Serge Koussevitzky-nek írunk, ami magyar szövegben szerintem rémes. Viszont ő a Wikipédián szerencsére Kuszevickij... :-)


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 64312017-11-20 12:00:38

Azért van Stravinsky a Wikipédián, mert nálunk az a hivatalos. Ahogy Anton Rubinstein, meg Rubinstejn. (Mert ott meg nagyon ragaszkodunk az átírási szabályhoz, bár megjegyzésben oda írják, hogy "szabatosan átírt formája Rubinstyejn volna, de a családnév idegen eredetű lévén az oroszban, az átírás során az е utáni т nem lágyul, marad.")



Szóval van egyszer az átírási szabály, aztán legegyszerűbb megtanulni az összes kivételt. :-)



(Mert ugye Sztravinszkij esetében mi az emigrációra való tekintettel az egyik nyugati névváltozatát tettük hivatalossá a magyarban az átírás helyett. A Rubinstein viszont tényleg idegen eredetű név az oroszban, melynek van latin betűs változata (sőt az az eredeti), amit használhatnánk, de ezt félig átírjuk, félig meg nem…)



:-))))


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 64272017-11-19 23:14:36

Na, a Stravinszkij... őt jól helyre tette a kádárista magyar helyesírási szabályzat: Angolosan írjuk a nevét a gonosz emigránsnak. :-)



Ő maga is többféleképpen írta át latin betűre a nevét, hol németesen, hol angolosan, ahol éppen tartózkodott. A Wikipédia vele foglalkozó szócikkeit nézve látható, hogy sokféleképpen írják át a nevét világszerte: Strawinski, Stravinsky, Strawinsky, Stravinskij.



Nekünk is van saját szabályzatunk a cirill betűs nevek átírására, talán használhatnánk azt.




Momus társalgó • 62612017-11-19 04:14:04

Jó, nem kell tekergetni a választ, csak a véleményedre voltam kiváncsi. :-)



Szóval az a helyzet, hogy a dolog eredményeképp KMG kapott egy rakás végkielégítést, (amit sima nyugdíjba vonulással nem kaphatott volna meg), Lőrinczy meg egy Pro Urbe Budapest-díjat. 



Sztem Kalmár az ő emberük... :-))


Momus társalgó • 62582017-11-19 01:37:15

Gondolod, akkor is jár végkielégítés, ha a menesztett személy a színház számára kárt okozott…?



Egyrészt a színház presztízsét hátrányosan érinti, ha fenekelés és egyéb furcsa dolgok folytak a falai között. Másrészt konkrét anyagi hátrány, ha elmarad egy már előkészített bemutató… (akár több 10 milliós tétel, ha a jelmezeket, díszleteket legyártották)


Momus társalgó • 62542017-11-18 17:01:14

Mondjuk az egy érdekes kérdés, hogy ha valóban akkora a gond KMG-vel, hogy azonnal nyugdíjba megy / ki kellett rúgni, mért kap 8 havi végkielégítést..? Ahogy a 444 írja a Népszava cikket szemlézve: "Lőrinczy György nem adott választ arra, hogy fegyelmi eljárás helyett miért nyolc hónapnyi fizetéssel engedte el Kerényi Miklós Gábort."



Ha viszont nincs gond, akkor mért küldik el...?


Momus társalgó • 62482017-11-13 11:12:09

Látom még mindig nem egyértelmű (pedig az lehetne): én mindenkiről beszéltem. Aki fórumozni kezd, és nem közvetlen érintettje egy ügynek, az legtöbbször kívülállóként viselkedik, sokszor a kolléga is.


Momus társalgó • 62442017-11-12 11:31:31

Ami a fórumok cinikus és értetlen közönségét illeti. Azt látom, hogy zavar ez a kitétel. Sajnálom. (Nem kezdek el minden mondatoddal vitatkozni.) Nekem az a tapasztalatom, hogy a fórumozás, kommentelés a résztvevők többségéből kihozza a legkevésbé empatikus énjüket, és ezzel közelítenek minden témához. Ez egy ilyen közeg. Érdemi és értelmes beszélgetésre csak rövidtávon van lehetőség. A néhány kivétel, csak erősít a szabályt.



A fórumok virtuális világa épp olyan, mint az emberi elme: Mindenen kívül áll. Semmiből semmit nem ért, és mindennel baja van.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601062017-11-11 12:06:26

További lehetőségek:



1. Messze magasabb árajánlatok érkeztek be, mint amire számítottak.

2. Mészáros Lőrinc

3. Atom

4. Putyin



egyébként tényleg nem tudom


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601052017-11-11 11:53:21

Kedves Jóska!



Szerintem stadion épül az alagsorban, attól szálltak el az árak. Remélem, válaszomat minden tekintetben kielégítőnek találja. 



elvtársi üdvözlettel



M.


Momus társalgó • 62372017-11-11 04:41:16

Szép történet. (Én is ide akartam rakni, de megelőztél. :-)


Momus társalgó • 62362017-11-11 04:36:48

Ezt én úgy fogalmaznám meg, hogy mi tudjuk, hogyan működnek ezek az emberek hatalmi helyzetben. Kivel sokat, kivel kevesebbet dolgozunk együtt. Ez elég alapvető tapasztalat. Ezen kívül sok-sok énekes, táncos, zenész kollégánk van (köztük jó barátokkal) Házon belül és más színházakban, akik olyasmit is elmesélnek, amit mi nem látunk. Ezért egy jóval átfogóbb képet tudunk alkotni az ilyen esetekben, mint a kívülállók.



Ettől függetlenül a dolgok nagy része nem jelenik meg itt a fórumban. Nem lehet mindent kiírni. Egyrészt a legtöbb dolog nem tartozik a fórumok értetlen, cinikus közönségére. Másrészt senki sem akar a bíróságra járni egy-egy jól eltalált mondatért. Harmadrészt, az ember alkalmazottként sok esetben nem írhatja le ilyen módon sem a tényeket, sem a véleményét a nagy nyilvánosságnak.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601002017-11-10 02:10:04

Eiffel Műhelyház - egy hosszabb bemutató (látványvideó)


Momus társalgó • 62282017-11-09 22:37:13

Szikora János rendezőt is zaklatással vádolják



"Fölálltunk az asztaltól, italt kértünk, megfordultunk a kollégával a kikért italokat kitöltögettük, és mikor visszafordultunk már az illető kolléga kuncogott, ne nézz hátra, ezt nem hiszem el. Én abban a pillanatban, amikor hátranéztem azt láttam, hogy az illető úrnak a keze a (lány) combjai között, és a másikkal a nyaka felől próbál a blúza alá közelíteni."



(24.hu)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600982017-11-09 14:59:06

Az Eiffel Műhelyház többletfinanszírozásáról döntött a kormány



"A Magyar Közlöny keddi számában megjelentetett kormányhatározat hangsúlyozza, hogy a kabinet kiemelt célja az Eiffel Műhelyház létrehozását célzó beruházás mielőbbi megvalósítása.



  A projekt ezért csökkent műszaki tartalommal valósul meg, amelynek során a beruházás létrehozásához a belső és külső kertek, a konyhatechnológia, a B stúdió kialakítása a kapcsolódó műszaki beavatkozásokkal együttesen, és a C épület befejező munkáinak elvégzése nem szükséges."



(Amdala.hu, 2017. 11. 09.)




Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600972017-11-08 14:23:42

Troll...?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600942017-11-08 12:03:33

Te úgy működsz itt a fórumon, hogy ha van egy viszonylagos egyetértés valamiben, akkor elkezded az ellenkező álláspontot képviselni. Aztán napokig ragozod, mindentől függetlenül, ha van értelme, ha nem. Igazából vitát generálsz ott, ahol nincs. Nem az értékek és elvek fontosak neked ezekben a helyzetekben (ahogy előadod), hanem az opponálás és a vita. De ez a többségek - aki értelmesen szeretne beszélgetni - nem jó. Csak neked.


Momus társalgó • 62072017-11-07 21:16:45

Hát azért egy másik helyszínen, más világítással stb. lehet mit próbálni. :-)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600922017-11-07 20:55:26

Ugyanmár... nem erről volt szó.


Momus társalgó • 61952017-11-07 15:32:03


Momus társalgó • 61932017-11-07 15:02:39

Tovább gyűrűzik a zaklatási botrány - Az ATV Start vendége Czapáry Veronika



(ATV, Start - video)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600882017-11-07 14:40:29

Az Operaház örökös tag címe azoknak van, akik az Operaház társulatának tagjaként különösen sokat tettek az Operaházért. Van egy csomó más formája is a megbecsülésnek: a Kossuth-díjtól, a Nemzet Művésze díjon keresztül a Szent István-rendig...



Az örökös tagság az Operaház tagjainak egy speciális megbecsülése. Nekik van. Mit nem lehet ezen érteni...?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600872017-11-07 14:34:20

Most elhatároztad, hogy mindenképp hülyeségeket írsz ezügyben...?? :-))))


Momus társalgó • 61912017-11-07 14:14:50

Kerényi-ügy: Tizenegy áldozatról tudok név szerint



"Kirúgta az Operettszínház a visszaélésekkel vádolt Kerényi Miklós Gábort, aki bocsánatot kért és nem tagadta az őt ért vádakat. Kerényi nem sokkal azután szólalt meg, hogy Czapáry Veronika írónő is megnevezte őt. Czapáry azt állítja: csak ő legalább tizenegy olyan emberről tud, akit a művészeti vezető molesztált."



"Az Indexnek az írónő azt állítja: az elmúlt időszakban több olyan emberrel is beszélt, akiket Kerényi zaklatott. "Én tizenegy áldozatról tudok név szerint, de hattal beszéltem is. A tizenegy ember közül kettő volt kiskorú a történtekkor, egyikük 13 éves." - állítja Czapáry."



(index)


Momus társalgó • 61882017-11-07 14:04:04

A lány, aki mindent elkövetett, hogy ne tekintsék szexuális tárgynak... :-)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600852017-11-07 09:53:07

Igen. Ez nem egyfajta díszdoktori cím, amit az egyetemek osztogatnak, neves távoli személyeknek. 


Momus társalgó • 61842017-11-06 21:52:45

Itt az interjú - video



(ATV - Egyenes beszéd, 2017.10. 06.)


Momus társalgó • 61792017-11-06 10:50:45

KMG operaházi munkái:



Ormindo (Cavalli) (Operaház, 1990. 04. 28.)



Hoffmann meséi (Operaház, 1990. 12. 08.)



Mózes (Rossini): (Operaház, 1992. 01. 23.)



Don Carlos (Operaház, 1994. 02. 19.)



Szöktetés a szerájból (Erkel Színház, 1994. 11. 26.)



Karl és Anna (Balassa) (Operaház, 1995. 05. 21.)



Faust (Erkel Színház, 1996. 03. 01.)



A bolygó hollandi (Operaház, 1997. 05. 17.)



A denevér (Erkel Színház, 1997. 12. 20.)



Álarcosbál (Operaház, 1998. 09. 17.)



Szávitri (Szokolay) (Thália Színház, 1999. 01. 30.)



Pillangóasszony (Erkel Színház, 2000)



Pomádé király új ruhája (Erkel Színház, 2000. 02. 18.)



Az öt utolsó szín (Bozay) (Operaház, 2000. 10. 21.)



C’est la guerre (Petrovics) (Operaház, 2001. 02. 17.)



 



(Elnézést, ha kimaradt valami.)


Momus társalgó • 61762017-11-06 10:35:05

Kedves Edmond... ne, haragudj, de ehhez a szőrözéshez nincs kedvem. :-))) Kiigazítani minden csúsztatást, túlzást (és, ami nem úgy volt, ahogy válaszoltál rá...)

Ilyenkor szoktam írni, hogy "hagyjuk..."



(A 444 portálján és a Facebookon posztolt cikkei alatt is vannak kommentek. Nézegesd őket, imádni fogod. :-)


Momus társalgó • 61712017-11-06 09:48:03

KMG és ÉN - Az én történetem KMG-vel



"1997-ig nyúlik vissza a történet: Amikor az Operettszínház Közalkalmazotti tanács elnökeként szavazhattam a következő igazgatóra.

Ahogy kell, megszavaztattuk a társulatot, kit is akarnak. A három jelölt közül Halasi Imre került ki győztesen. KMG is pályázott. A szavazás előtti napon felhívott és megkért, szavazzak rá.

Én őszintén és udvariasan elmondtam neki a társulat döntését. Azt hittem, úriemberként fogadja és tudomásul veszi. Nem így történt. Teljesen kikelt magából, elkezdte szidni a társulatot és Halasi Imre rendezői tehetségét…"



(bozsojozsi.blog.hu)


Momus társalgó • 61672017-11-05 23:02:53

Ó, igen... Egyik első operaházi élményem az volt 25 évesen, hogy kitartóan üvölti a nevemet a mikrofonba. A színpadon kollégák, statiszták, jó 100 ember, ő meg beleszállt az új kollégába, hogy zengett a Ház. A következő szünetben rögtön kimentem hozzá a nézőtérre, és megkérdeztem, hogy Mért kell ez? Azért mert.. – kezdte mosolyogva. Mire mondom, De tudod, hogy nincs igazad! Valamit válaszolt, én meg elmondtam neki ezt még 2x-3x, és otthagytam. Gondolom rájött, hogy ez a hangnem velem nem fog működni. mert bár sokat dolgoztunk együtt a következő 10 évben, mindig békén hagyott. Majd minden darabjában osztott rám kisebb nagyobb dolgokat, de soha nem beszélt velem többet úgy.



Amikor igazgató lett máshol, néha belegondoltam, hogy milyen lenne, ha ott dolgoznék a keze alatt, és megállapítottam, hogy addig jó, míg nem ő a főnököm…


Momus társalgó • 61542017-11-05 14:28:36

Kedves Edmond... korábban musicus és én is írtunk már mindenfélét a zongorával kapcsolatban. Valójában te vagy az, aki érdemi beszélgetés helyett szinte mindent leönt a cinikus politikai szöveggel.



Oké, nem szereted a rendszert: majd az ellenzékre szavazol. Már mindenki tudja. De ez itt egy zenei fórum. Te nem akarod megérteni, hogy nem szólhat minden a politikáról, nem juthat mindenről az ember eszébe a politika, nem végső érv mindenre a közpénz, és a csaló kormány.

Ha politikai szövegeket akarok hallani (közpénzekről, és a kókler kormányról), elolvasom a 444 cikkei alatt a kommenteket. Azért jövök ide, hogy ez ne legyen.


Operett, mint színpadi műfaj • 33332017-11-05 13:12:09

3333


Momus társalgó • 61512017-11-05 11:35:23

Egy értelmes és érdekes hozzászólásra, ezt a butaságot... Ez olcsó politikai heccelődés... Ha nem tud hozzátenni az ember a témához (mert nem ért hozzá, mert nem tud róla semmit, ezért nem tud véleményt alkotni), akkor nem kell... ez nem egy politikai anyázó.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600662017-11-04 17:57:57

(Lajos, Lajos, méltatlan ám ez a wc-s nénizés...)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600652017-11-04 17:56:14

Igen. Egyetértek.


Momus társalgó • 61202017-11-04 12:35:11

Ha nincs konkrét tanú, - mint a Marton-ügyben - nincs ügy.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600562017-11-04 12:13:17

Jó, hát neked van barátod, az örökös tagok között. Ha ő úgy érzi nem korrekt eljárásban született döntés, én azzal nem tudok vitatkozni. (Mert gondolom, magadtól te nem találsz ki ilyeneket.) Sajnálom, hogy belefolytam.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600492017-11-04 00:54:10

Az új örökös tagokat az élő örökös tagok választják maguk közé. Csak akkor, ha valaki meghal. (Most Csikós Attila helyére választottak új tagot.) Egyenként megvitatják a jelölteket, aztán addig szavaznak, míg egy név nem marad (vagy amennyi helyet be lehet tölteni). Ha ők így döntöttek, azt szerintem nyugodtan tiszteletben tarthatjuk. Korrekt eljárás.


Momus társalgó • 61072017-11-03 16:56:14

Jó, akkor teljesen érthetetlen mért írtad, amit írtál. Nem baj, mások egész életműveket alapoznak erre. :-)))


Milyen zenét hallgatsz most? • 249772017-11-03 13:22:30

Rahmanyinov: Csellószonáta - (Op. 19 - g-moll) (1901)



I. Lento - Allegro moderato

II. Allegro scherzando

III. Andante

IV. Allegro mosso



Szvjatoszlav Knusevickij - gordonka

Lev Oborin - zongora



Moszkva, 1962.


Momus társalgó • 61052017-11-03 13:13:12

Bayer mai posztja



Benne elképesztő kommentekkel Kalmár Péter blogjáról (ezekért simán lehet bíróságra menni).



Gregor Bernadett tegnapi facebook posztját is idézi: "Hol vagytok most, magyar sajtó?? Ha volt bátorságotok hosszú éveken át alaptalanul pocskondiázni becsületesen dolgozó, gyermekeiket lelkiismeretesen nevelő embereket (természetesen magamra is gondolok!!), akkor most miért nincs tele minden hírportál a valódi mocsokságokkal??! Gregor Berni, két FIÚGYERMEK édesanyja."


Momus társalgó • 61042017-11-03 12:39:22

Hát dehogy kerülöd a politikai vonalat. Te voltál az első, aki idehozta a pártpolitikát (6067), amikor arra célozgattál, hogy KMG nem véletlenül fordult Bayerhez. Ezt aztán - mostanában éppen "nickname" néven fórumozó - régi barátunk ki is fejtette (6077-78). (Ezt próbálja megetetni az olvasókkal a balos sajtó egy kisebb része is.)



Namost kérdem én, ha szerintetek KMG annyira fideszes, hogy még a Válaszközleményét is a Bayerral rakatja ki, akkor a balos sajtó, mely egyébként arra is ugrik, ha Vajna Timea vesz egy nagyobb levegőt, mért hallgat egyöntetűen erről az ügyről...? Marton László a Klubrádióban vezető hír volt (első a félóránkénti hírblokkokban), a 444 és az index naponta több cikkben foglalkozott Marton László "ügyével" és "újabb áldozataival..." Most meg semmi...? Hol az erkölcs, hol az áldozatokért való aggódás...? Hol van a harc a megtisztulásért...?



Mindezt azért kérdezem, mert a "Marton-ügyben" túlzottnak tartottam az erkölcsökre hivatkozó lihegést, most meg túlzottnak tartom a hallgatást. Nem lehetne, hogy a sajtó azt csinálja, ami a dolga: tájékoztat, és nem manipulál...???


Momus társalgó • 60982017-11-03 11:00:17

Ezt még magyarázhatod egy darabig, akin nincs politikai szemellenző, látja, hogy nem így történt.



Inkább arra válaszolj, hogy az a média (444, Index, Klubrádió stb.), amely 48 óra alatt kinyírta Marton Lászlót, mért hallgat most feltűnően ebben az ügyben? Ha akkora az érintett Fidesz barátsága, akkor pláne nem kéne leszállni a dologról, nem...?


Erkel Színház • 84952017-11-03 01:36:15

:-)))


Momus társalgó • 60802017-11-02 22:00:05

Megpróbálom összefoglalni ezt a Bayer dolgot, mert szerintem félreértésben vagytok:



1. Bayer volt (valószínűleg) az első a médiában, aki tegnap reggel közölte a blogján Kalmár Péter nyílt levelét. (Bayert sokkal többen olvassák, mint Kalmár személyes blogját. Én is így találtam rá, merthogy a Blogstar ajánlotta a Facebookon ezt a bejegyzést.) Megfejelte mindezt azzal, hogy ő már az érintett nevét is kiírta, és fényképet mellékelt hozzá. Hadd legyen egyértelmű, kiről van szó.



2. Erre jött valamikor délután a telefon, aminek eredményeképp Bayer az eredeti posztot kint hagyta ugyan, de betette a válaszközleményt.(Ekkor még mindig nem vette át a sajtó Kalmár bejegyzésért. Tán egy másik helyen tárgyalták.) Ez szerintem korrekt eljárás.



3. Mai posztjában Bayer visszatér a dologra, és többek közt olyat is ír, hogy „Tegnap óta közel húsz színházi ember, színész hívott fel, és egyöntetűen azt mondták, amit Kalmár Péter állít, minden igaz.”



Így van ez sorban. Nem hiszem, hogy bele kéne bonyolódni az összeesküvés elméletekbe.


Momus társalgó • 60752017-11-02 19:06:33

“Őfelsége asszisztense voltam” – kitálalt KERO segédrendezője


Requiem • 4362017-11-02 15:31:40

Verdi - Messa da Requiem - Budapest 1981


Momus társalgó • 60702017-11-02 15:17:56

Nem fekete-fehérek ezek a dolgok.


Momus társalgó • 60602017-11-01 17:11:36

Kerényi Miklós Gábor nyilatkozata:




„Mint azt az egész színházi szakma tudja, Kalmár Péter az általam vezetett színház egyik reprezentatív produkciójának létrehozása során tíz nappal a premier előtt itthagyta a produkciót, mert rendezőként képtelen volt befejezni a darabot. Sikeres pályámmal szembeállítható az ő sikertelensége. Megértem a féltékenységét, irigységét, de az a rágalomhadjárat, amit ellenem, a családom és a társulat ellen folytat, egy magát európai állampolgárnak tartó művésztől megengedhetetlen és értelmezhetetlen. Ugyanezt gondolom mindenkiről, aki a rágalmait megosztja, blogolja vagy a sajtó munkatársaként közzéteszi. Éppen ezért kénytelen voltam mindannyiuk ellen elindítani a jogi eljárásokat. Jelen nyilatkozatom felhasználását kizárólag a közösségi médiában engedélyezem.



Kerényi Miklós Gábor Kossuth-díjas rendező, Kiváló Művész, az Operettszínház művészeti vezetője.”



Momus társalgó • 60592017-11-01 15:56:54

Miután Dantès barátunk figyelmeztetett, elnézést, hogy Mindenszentek napján ilyesmit raktam ki...



Tegnapi a poszt, gondoltam, ne maradjon említés nélkül. (Halloweenre viszont épp megfelelő).


Momus társalgó • 60572017-11-01 14:23:16

Kalmár Péter: Levél egy apja fiához - 2017. 10. 31.



"Apád egy – kétségtelenül sikeres – rendszert működtet immár közel 18 éve, azonban a csillogó, flitteres operett-világhoz, a szárazjégtől és lézerfényektől vibráló musical-színpadhoz rengeteg könny, lelki és szexuális megaláztatás, abúzus, verbális és fizikai bántalmazás tapad."



"Nem a bi-, vagy homoszexualitását kell tehát szégyellnie, nem is a zsidóságát, hanem azt, ahogy más emberekkel – főleg kiszolgáltatott, lányos fiúkkal, kiskorúakkal és gyengékkel – bánik, ahogy őket használja kénye-kedve szerint."



"Te már láttad azt a híres noteszt, amibe apád jó előre beleíratta az asszisztensével, hogy a próbafolyamat alatt mikor és kibe fog belemászni, tönkretenni, megalázni? Csak, hogy tudja, hogy hol a helye. Nem? Akkor majd kérd el, nézz bele és gondolkodj el rajta. És arról sem tudsz, vagy pedig csak nem zavar, hogy egy vidéki városban az alsóneműjétől megszabadított kiskorú fiúgyereket fenekelt el a férfivécében az ölére fektetve?"



"És amikor apád nem egy alapvetően heteroszexuális férfit térít el a „helyes” útra? És amikor behívatja az irodájába a kiszemelt fiatal tehetséget, és közli vele, hogy a hőn áhított szerepet csak akkor kaphatja meg, ha „kedves lesz” hozzá?"



"Láttad már amikor apád többszáz ember előtt szándékosan aláz meg másokat? Akár egyéneket, akár csoportokat? Átélted már, amikor páros lábbal száll bele valakibe, ameddig az ki nem készül, el nem kezd zokogni, vagy akár az átélt stressz hatására el nem viszi a mentő?"



 



(kalmarpeter.wordpress.com)


Olvasói levelek • 111862017-11-01 11:49:16

Igen. Azért kérdeztem, mert jártam én is így, és ahogy próbálkoztam a szöveggel, az lett a megoldás, hogy a szövegben szereplő képet másik forrásból kellet belinkelnem. Akkor megjelent. De nálad ezek szerint nem ezen akadt el.


Olvasói levelek • 111832017-10-31 18:00:15

Link vagy kép van benne?


Erkel Színház • 84522017-10-30 15:29:14

A korai operái mások. A Tannhäuser pl. egészen máshogy működik. Ott még nem borította így fel az arányokat.


Erkel Színház • 84442017-10-30 12:07:05

"A zenekar egyelore nem perdul tancra, de torzshelyet, a zenekari arkot olykor bizony mar el kell hagynia..."



ajjaj... szóval van perspektíva...



Már látom, amint feltöltik a zenekari árkot vízzel, és úszás közben játsszák a Leonóra nyitányt... Esetleg fürdőköpenyben masíroznak az Aidában.


Erkel Színház • 84332017-10-30 11:23:56

Csak egy betű sztrájkolt az Erkelben



"Azonnal beindult a pisszegés, amint Ókovács Szilveszter főigazgató egy mikrofonnal a kezében megjelent a nézőtéren. Hiába gyűlt azonban vérszagra az éji vad – ennyi médiamunkást három premier alatt nem látni összesen a nézőtéren, mint szombaton –, a botrány elmaradt. A premier meg nem. Szerencsére."



"...amit Kolonits Klára Valois Margit szerepében művel a második felvonás elején, nem szimplán világszínvonal. Ha futballista volna, azt mondanám: mesterhármas, [...] Olyan könnyed rugalmassággal frazíroz, olyan éteri tisztasággal énekel, hogy az Erkel Színházban megáll az idő. A reakció mi is lehetne: harsány bravózás és hosszú, nyíltszíni vastaps. És persze egy ilyen után még a tétova karddal hadonászást és téblábolást is elnézi az ember."



"...kettő volt ezen az estén, ami sztrájkba lépett: a kijelző, amin a szöveg futott, meg a Bacchus-felirat egyik – jelesül: nem létező – c betűje. Az utóbbival azért nem ártana minél előbb megkötni a kollektív szerződést."



(Népszava, Csepelyi Adrienn)




Erkel Színház • 84302017-10-30 03:42:45

Amikor látod a monitort a "túloldalon" (a közönség 90%-a nem látja), akkor ott valaki vagy figyelmetlen volt, és rossz helyre rakta, vagy a takarás nincs rendesen megoldva. (Aminek lehet az az oka, hogy nem férnek el tőle a közreműködők, és lehet, az az oka, hogy nem figyeltek oda rá.) Elvileg nem kellene, hogy lásd.


Erkel Színház • 84292017-10-30 03:30:34

"...egyszerre csak beállnak, vége minden játéknak és kontaktusnak, és mindenkinek a szeme csak a karmester pálcáján csüng."



Egy új produkciónál ez akkor van, ha nincs mód rendesen bepróbálni a darabot. Se színpadilag, se zeneileg. Emlékszem én még arra, amikor Szinetár tanár úr kitartóan veszekedett amiatt, hogy a művészek játék helyett közvetlenül a karmestert nézik. Csak akkor még volt idő ilyesmivel foglalkozni.


Erkel Színház • 84142017-10-29 13:13:20

Viszont, szerintem van igazságuk azoknak, akik a Hugenották operatörténeti jelentőségéről írnak (itt is szóba került korábban). (Én is csak menet közben jöttem rá.) Ugyanis annyian merítettek belőle a későbbi szerzők közül, hogy mindenképpen figyelemre méltó. Elsősorban a franciák: Gounod, Bizet, Offenbach), de Wagner is. Szituációkat, színpadi helyzeteket, cselekményfordulatokat, zenei megoldásokat.


Erkel Színház • 84002017-10-29 08:05:30

Máshogy rendeztek. Azaz, máshogy helyezték el a közreműködőket (többségüket) a színpadon. Nem lehetett annyira mélyen és annyira laposan. Egy mai rendező eleve abból indul ki, hogy a színpadon olyan helyre is tehet embereket, ahonnan nincs közvetlen rálátásuk a karmesterre, elég, ha a monitort látják. (A közönség persze ettől még jól látja őket.) Ezért nem működik, amikor azt mondják, hogy monitor híján "állj úgy, hogy lássál", mert a rendezés felborulása, esetleg plusz emelvények berakása nélkül ez lehetetlen. 




Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600332017-10-29 00:48:42

Ami a mindenféle oldali (keselyű-, hiéna-, politikai- és egyéb sajtót illeti: A zárójel.hu azt mondja, a demokratikus oldal szerint Ókovács “ugyan fidesz-közeli, de remek szakember”...



Na, most tessék kiigazodni.



Itt a cikk:



Ókovács közpénzen sztrájk-töret - (zárójel.hu)




Erkel Színház • 83932017-10-29 00:07:25

Hát igen. A karmester nem zavar. Tekintve az Erkel Színházban a színpadi monitorok szomorú állapotát, a karmestert az ember a színpadról csak akkor látja, ha véletlenül közvetlen elé kerül. Nem is értem, mért nem lehet ezt megoldani. 19"-os számítógép monitorokat nézünk 10-15 méterről. Némelyik kivehetetlenül homályos. A nézőtér hátuljára, szembe fel van szerelve egy nagy kijelző, az viszont konkrétan késik a karmesterhez képest, arra nem szabad énekelni. 10-15-20 évvel ezelőtt, amikor nagyképernyős fekete-fehér tévék voltak beállítva monitornak, jobb volt a helyzet. Elég elkeserítő. Évek óta kérjük, hogy a minőség érdekében oldják meg, de nem foglalkoznak vele. Pedig alkalmanként akár 60-80 ember is nézné a monitorokat. Nem hiszem el, hogy ez nem fontos, hogy erre nincs pénz.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600322017-10-28 23:57:28

Agyalok itt közben, mi lehetett még. Kovalik Turandotját is felvette valmikor a tv. Le is adták (talán a Dunán).


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600292017-10-28 23:34:01

Kedves Búbánat, kénytelen vagyok néhány helyen pontosítani a feljegyzéseidet:



Adriana Lecouvreur 1992: Nem az Erkelben, hanem az Operaházban volt.



Mózes 1992: Nem az Erkelben, hanem az Operaházban volt.



A vajda tornya 2003: Nem az Operaházban, hanem az Erkelben volt.



Lucia 2003: Nem az Operaházban, hanem az Erkelben volt.



Don Carlos premierek nem 2002, hanem 2001 december 15-16



Ezen kívül még néhány tv felvétel ebből az időszuakból (szinte biztos, hogy ezzel sem teljes a lista):



1992. 11. 21. Operaház, Bellini: I Capuleti e i Montecchi



1994. 06. 14. Erkel Színház, Erkel: Dózsa György



1996. 04. 11. Erkel Színház, Bajazzók



2002. 11.30 - 12. 03. Operaház, C’est la guerre - Mario és a varázsló



2004. 11. 01. Operaház, Verdi: Requiem (Lukács Gyöngyi, Wiedemann Bernadett, Kelen Péter, Kováts Kolos)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600012017-10-28 15:21:02

Kedves Búbánat, érdemeid elévülhetetlenek. Amikor megláttam, akkor jutott eszembe, hogy ide is jó lesz. :-)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 599992017-10-28 15:05:43

Hát nézd... az nem megy, hogy én ide kiírom egy internetes fórumba a megfejtést, miközben fent csapkodnak a villámok, fejesek nyilatkoznak pro és kontra, stb.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 599962017-10-28 14:40:20

Nem kell túlbonyolítani: Ez történik az Operaházban. Ha belinkelem, akkor van miről beszélgetni a fórumozóknak.


 
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Erkel Színház

Billy Elliot - A musical

18:00 : Budapest
Győri Nemzeti Színház

"Győri Táncfesztivál"
VENEKEI MARIANNA, TENNESSEE WILLIAMS, DÉS LÁSZLÓ: A vágy villamosa

19:00 : Budapest
Erkel Színház

Billy Elliot - A musical

19:00 : Budapest
BMC Koncertterem

Kristóf Réka (ének)
Szüts Apor (zongora)
MOZART: D´Oreste, d´Aiace az Idomeneo c. operából
MOZART: Fantázia és fúga
SMETANA: Och, jaký žal az Az eladott menyasszony c. operából
BIZET: Je dis que rien a Carmen c. operából
LISZT: XI. Magyar rapszódia
JOHANN STRAUSS: Klänge der Heimat a Denevér c. operettből
KODÁLY: Zöld erdőben
KODÁLY: Tücsöklakodalom
KODÁLY: A csitári hegyek alatt a Székelyfonó c. daljátékból
BARTÓK: Piros rózsát szedtem én
LIGETI: Öt Arany-dal (Csalfa sugár, A legszebb virág, A csendes dalokból, A bujdosó)
GERSHWIN: Fascinating rhythm, The man I love, Swanee
RICHARD STRAUSS: Fünf kleine Lieder op. 69 (Der Stern, Pokal, Einerlei, Waldesfahrt, Schlechtes Wetter)
MOZART: h-moll Adagio
RICHARD STRAUSS: Tavaszünnep op 56. No. 5
A mai nap
történt:
1947 • Az Albert Herring bemutatója (Glyndebourne)
született:
1819 • Jacques Offenbach, zeneszerző († 1880)