vissza a cimoldalra
2018-07-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60968)
Momus társalgó (6347)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4053)
Társművészetek (1259)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11286)
A csapos közbeszól (95)

Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2809)
Élő közvetítések (7304)
Operett, mint színpadi műfaj (3641)
Kimernya? (2729)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (744)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (942)
A díjakról általában (1029)
Gaetano Donizetti (948)
Udvardy Tibor (190)
Erkel Színház (9443)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1442)
Franz Schmidt (3155)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (950)
Marton Éva (745)
Verdi-felvételek (539)
Balett-, és Táncművészet (5529)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: törpekirály
Leírás:
Honlap:
   


törpekirály (135 hozzászólás)
 
Operett, mint színpadi műfaj • 22712014-12-10 08:38:42
Tévedés!Az Operett Szinházban Budapesten az operettekben is használnak!Ez tényleg egyedülálló!Pld,a Giuditta anno az Operában ment,és aki ismeri a darabot,az tudja,operai partik vannak benne,és nincs bukfencező szubrett-táncoskomikus,csak énekelni tudo szerepek!
Operett, mint színpadi műfaj • 22692014-12-09 19:53:47
MINDEZ MIKROPORTTAL?
Jonas Kaufmann • 9532014-11-08 19:50:12


Konzert zum Jubiläum "25 Jahre Mauerfall" !! Wegen der Probensituation in München hat Jonas Kaufmann seine Mitwirkung beim Konzert abgesagt !!
Berlin, Platz vor dem Brandenburger Tor
Erkel Színház • 47272014-11-08 09:22:45
Legnagyobb gratuláció a tegnap esti Vérnász bemutatónak!Külön a zenekarnak és Kovács Jánosnak!
Momus társalgó • 53992014-11-06 20:32:34
Kedves Kugli!
Mellékesen megjegyzem,hogy Weiner Leó után ő volt a legjobb kamarazenetanár!Ő is a pótolhatatlanok közé tartozik és ez nem pártfüggő!Nem ártana ma sem ilyen mester ott az Akadémián!
Jonas Kaufmann • 8902014-10-06 08:59:55
07.10.2014

Recital

!! Wegen Krankjeit abgesagt !!

Budapest, Béla Bartók National Concert Hall
Jonas Kaufmann • 8892014-10-06 08:56:31
Már kinn van a lemondás,más nincs helyette,jegyek visszaválthatók!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 503372014-09-16 19:09:48
Nem mentegetésképpen,de a magasra helyezett szinpadocska nem tett jót,mert a hang elszállt a zsinórpadlásra!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 503062014-09-13 23:47:58
Nemcsak Benned van a hiba,bennem is.Verismusról szó sem volt,énekeseket láttunk,meredten bámulni a karmestert.Iszonyat szinpadkép mindkét darabban.Rettenetes ruhák,csakhogy a hölgyeket előnytelenül lássuk.Meglepetés az volt,hogy nem volt!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 502752014-09-12 08:26:11
Dohnányi:A tenor
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 502742014-09-12 08:24:47
Nagyszerű előadás!A darab szórakoztató,az énekesek lubickolnak,hogy miután a legtöbbje általában tragikus történetű darabokban játszik,kitombolhatja magát a humorban.A zene szép és szintén humoros,hiszen minden korabeli zeneszerző paródiája fellelhető.Ugyanakkor az énekelni való nem egyszerű sőt kifejezetten nehéz,de nagyon jól birják.Azenekar kiváló,és a karmester Vajda Gergely szintén.A szereposztás telitalálat!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 502072014-09-06 08:48:30
Én is áldozata lettem a véletlen lapozgatásnak,és megértem,hogy senki nem reagált,vagy mert fél,vagy mert elszörnyedt.Ez van,ezt kell szeretni!?????
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 18962014-05-15 17:45:05

A zsűri döntött! A Miskolci Nemzeti Színház Don Giovanni előadása nyerte el a PRIMAVERA’14 fődíját. A döntés értelmében ők képviselhetik Magyarországot a 2015-ö...
MI VAN?





Továbbiak
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 490722014-01-08 09:46:42
Kiváló zenész,karmester,zongoraművész!Nem kell ezért utálni.A koncert meg nagyon jó volt!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 490712014-01-08 09:46:37
Kiváló zenész,karmester,zongoraművész!Nem kell ezért utálni.A koncert meg nagyon jó volt!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 487122013-11-17 08:58:05
A tegnap esti Pillangó előadás gyönyörű volt!Molnár Leventével kezdeném,aki olyan szinészi momentumokat hozott a szerepébe,ami ritkán látható.Az énekléséről pedig csak szuperlativuszokban lehet szólni.Rost Andrea számomra pozitiv meglepetés volt,alkatilag, énekileg nagyszerű Cso-cso-szan.
És végül László Boldozsár,akit régen ismerek,és soha ilyen koncentrált,átgondolt szerepformálást nem láttam tőle,hangilag pedig szintén "felnőtt"a partnereihez.A zenekar igazán csodaszép dolgokat mutatott meg,a vonóshangzás kiváló volt.Ha kötözködni akarok,akkor a fafúvosok hamisságát emelném ki,és egy pár túl lassú tempót a karmester részéről(Kesselyák)viszont a rézkar végre kicsit visszavonult,ami nagyon jót tett a produkciónak!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 483172013-09-22 08:51:11
Az előadás kiváló volt!A főpróba után a TV adást is végig élveztem.Ez az opera nem statikus,és a rendező kiválóan ismeri a partiturát,ez lejött rögtön.Kerohoz hasonlitani nem szabadna.A zenekar nagyszerüen játszott és a két vendég szintén jó volt.az egész összképe most évek óta először pozitv volt számomra.Elég régimódi vagyok,de nem zavart a retro szinpadkép.Csak a Nanettát éneklő hölgy,akinél nem derült ki számomra,milyen nyelven énekel.Ez is mutatja izlések és pofonok...
Tokody Ilona • 2242013-09-03 08:13:01
Bocsánat, az Operett Szinházi Figaro házasságát nem Vámos László rendezte,ő volt a főrendező akkor,hanem Oberfrank Géza,aki akkor ott volt zeneigazgató!1982!Akkoriban vasárnap délelöttönként komolyzenei sorozatokat is csinált Oberfrank,és nagy sikerrel,pedig sokan ellenezték.Még Bach kantáták is szerepeltek a műsorban,de MIKROPORT NÉLKÜL!
Operett, mint színpadi műfaj • 20692013-08-20 10:04:16
Teljesen egyetértek!Az évek óta tartó operett gyalázás mintaképe volt a "koncert".A mikroport itt jogos,bár lehet,hogy a hely anélkül is alkalmas volna az éneklésre,mint annyi zárt kastélyudvar.Az éneklésre,mondom,mert abból igencsak kevés volt jelen.Le lehet radirozni az elműlt évek kiválóságait,de ők legalább valamilyen hang birtokosai voltak.A lerágott csontok,azaz a koreográfiák,amiket átmentettek régről,nem állnak jól mindenkinek,és változatlanul ebben a műfajban is az éneklés az első,mert lehet cigánykerekezni,bukfencezni,de elsősorban énekelni kell!Nem családi műsorral kell kirukkolni,az állitólagos új szerelmeket reklámozva,hanem ÉNEKELNI!Közelg az igazgatóválasztás,nyomjuk még kicsit a direktort!Az igazi operett koporsóján!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 480222013-07-18 20:28:53
A Magyar Állami Operaház nivót képviselt a zenei életben.Az egész világban.Hiába ennek a tagadása,a modern idők szellemének emlegetése,az idősebbek emlékeinek kigúnyolása ,Fel lehet emlegetni minden nagy elődöt,de Ferencsik óta nem volt olyan kerizmatikus zeneigazgató,aki emlitésre méltó lehetett volna.Kovács János igen,és megemlitendő,sem Ferencsik,sem elődei,Filoni,Klemperer,nem voltak adminisztrációs emberek,CSAK nagy karmesterek!!!Nekik ez a dolguk!
Operett, mint színpadi műfaj • 20082013-07-06 16:51:46
Nem láttam belőle semmit,de a cikket én is olvastam,felháboritónak tartom a darab rongálását.Nem tudom,van e örököse Jakobinak és beleszólása egyáltalán.Azt tudom hogy Tom szerepe testesitette meg az igazi macho bonvivánt,nem is sorolom,kik énekelték Magyarországon.Az első rettenetakkor történt,mikor a rockos változat elhangzott az Operet Szinházban,Sasvárival a főszerepben.A kisérletezés országa vagyunk,Puccini:Bohéméletét erőszakolta meg Kero tavaly a Miskolci Operafesztiválon.Érdekes módon,az ifjuság,akihez közelebb akarják vinni az opera és operett műfajűt,nem vevő ezekre a dolgokra.Ha szinházlátogató,akkor a hagyományost szereti!Ide jut az igazi magyar operett,ha nincs hozzáértő felügyelet,aki meggátolná ezeket a marhaságokat!
Operett, mint színpadi műfaj • 20072013-07-06 16:51:37
Nem láttam belőle semmit,de a cikket én is olvastam,felháboritónak tartom a darab rongálását.Nem tudom,van e örököse Jakobinak és beleszólása egyáltalán.Azt tudom hogy Tom szerepe testesitette meg az igazi macho bonvivánt,nem is sorolom,kik énekelték Magyarországon.Az első rettenetakkor történt,mikor a rockos változat elhangzott az Operet Szinházban,Sasvárival a főszerepben.A kisérletezés országa vagyunk,Puccini:Bohéméletét erőszakolta meg Kero tavaly a Miskolci Operafesztiválon.Érdekes módon,az ifjuság,akihez közelebb akarják vinni az opera és operett műfajűt,nem vevő ezekre a dolgokra.Ha szinházlátogató,akkor a hagyományost szereti!Ide jut az igazi magyar operett,ha nincs hozzáértő felügyelet,aki meggátolná ezeket a marhaságokat!
Operett, mint színpadi műfaj • 19852013-05-25 17:47:46
Kedves Búbánat!Mikor jön Kutmann?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 475242013-05-25 17:45:46
Idézném Lukács Miklós akkori direktort,aki a kezdő korrepetitorok feladatairól szólt:A két szinház repertoárja 92 opera,az első évben felezzétek meg a megtanulásukat,de mivel minden eshetőségre fel kell készülni,mellette azért a másik felet is nézegessétek.
Az akkori karmesterek Lukács,Koródi,Erdélyi,Borbély,Kerekes,Oberfrank,Nagy Ferenc,Varga Pál,szóval mindegyik tudott zongorázni,és maguk is korrepetáltak/bocs,ha valakit kihagytam/
Erkel Színház • 31582013-03-10 09:06:14
Rosszak az információi kedves Cilike!A zenekarban ültek páran operaiak,de mint az egyik vezetőjüktől értesültem,a fiatalok rettenetesen izgulnak az Ön által felsorolt repertoire betanulásától és az időben való felkészüléstől.!
Erkel Színház • 31552013-03-09 19:49:37
A 7.-i előadás tisztességesnek mondható,a legnagyobb hiba a rendezés,mondhatnánk,az se jó,ha valaki belegondol valamit,de az nagyobb baj,ha semmit.A darab szereplői kinlódtak a nem megrendezett helyzetekkel,az Erkel jó akusztikája sokat segitett,de sajnos érezhető volt,hogy az árokban nem beleszokott zenészek játszottak,és a karmester megvalósitásai sem segitettek az opera drámai pontjainak megszólaltatásaiban,a tempók néha bántóan gyoesak voltak.A két fiatalember Bretz és Cser derekasan próbálta megoldani a semmit,nem igazán sikerült megfogni a lényeget,és az olasz szöveg elhadarása nem minden.A fiatal tenorista talán belenő a szerepbe,főleg technikailag,csalódás volt Keszei Bori.Miksch Adrienne elfogultan indult,a szövegértés ott is kivánni valót hagyott maga után,voltak nagyon szép pillanatok a későbbiekben.Szabóky Tünde intonációi nem mindig sikerültek.Az együtteseknél ez nagyon zavaró volt.A siker azért megérdemelt volt,ez csak egy főpróba volt,még összerázódhatnak.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 468482013-03-08 19:44:42
Kiváncsi vagyok,ki hogy értékeli a tegnapi Don Giovannit.Én nagyon örültem újra ott ülni az Erkel nézőterén,megállapitva.milyen klassz az akusztika.
Az előadásról részletesen később!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 467132013-02-21 20:01:48
Sokan humorizáltak azon,hogy a karmesterek sokáig élnek.A felmérések szerint igy van,és ez egy olyan szakma,ahol mindhalálig tanulni kell!
Otto Klemperert,Bruno Waltert Charles Münch-öt,Ansermet nem küldték el 62 évesen,azt hiszem Soltit sem.Biza,ezek a nagyszerű ifjoncok egy dolgot nem tudnak,megtanulni a szakmát,ami nemcsak a levegő szeleteléséből áll,érteni a hangszerekhez,ZONGORÁZNI,és egy operában dolgozónak ismerni a hangfajokatKülömbséget tenni szoprán és szoprán között.De nem ragozom.Sajnálni tudom a jövő énekeseit és zenészeit!
Momus társalgó • 50192013-01-03 15:27:54
Az egész este egy rémálomnak tünt!Horváth István volt az egyetlen kivétel.A rábizott nótákat elénekelte rendesen és szépen.nem táncolt hozzá,nem cigánykerekezett,mert az nem állna jól neki.A szedett-vedett műsorszámok,a rémes ruhák és az eröltetett sztárolás/lásd:Kertész Marcella/ a z állandóan hajszolt zenei tempók,a rémes angol-francia számok eredetiben való erőszakolása,nyelvtudás nélkül,az álmagyarkodós betétek,mind a gagyi szinvonalára süllyesztették a műsort.És ennek koronája a Himnusz tragikusan hamis előadása éjfélkor!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 457282012-12-10 10:00:17
Kovács János mindent megtett,hogy a pénteki Bohémélet zeneileg megszólaljon,a zenekar nagyrésze vette is a lapot,a fafúvósok a klarinét szólam kivételéval nem nagyon tettek ki magukért.Nem értek egyet az elöttem szólóval Fekete Attila esetében,éneklése forszirozott és hiányt szenved a pianokban.Ez a szerep nemcsak kiabálásból áll.Molnár Levente a harmadok felvonásban tért magához.Fodor Gabriella kicsit éles hangokat énekelt,a Bohémélet liráját érdekes módon nem a két főszereplőtől kaptuk meg.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 456902012-12-02 19:59:50
Miksch Adrienn Debrecen,Szeged és Miskolc után végre az Operaházban is énekel!Több dija van,és a legutolsó fellépése a héten Szegeden az André Chenier Maddalenájaként hatalmas siker volt.Már régen ott lenne a helye az Operaház szinpadán.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 22422012-11-13 09:20:01
Köszönöm a kedves sorokat,de a más helyszinek nálam az igazi "komoly"zenei helyeket jelenti,ahol ilyen vagy olyan produkciók megszületnek,és lehetnek jók vagy rosszak,de a klasszikus zenét képviselik.Az emlitett produkció zenei szinvonaláról nem esik szó a cikkben,persze ez nem is baj,mert ennél igényesebb képviselői is vannak a musical irodalomnak.Az más kérdés,hogy a hangszerelés ismeretében bizony komoly kvalitású fúvós szekcióra lenne szükség.Ha már azt iros,hogy ismerem a vidéki szinházakat,hát bátran állitom,hogy Miskolc nem jár élen a saxofonosok képzésében.Harag egy szál se.Üdv!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 22402012-11-10 09:27:29
Mit keres ebben a rovatban ez?
Amúgy meg kivételesen igazat szólt!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 22172012-10-31 10:40:18
Az oldalfülön nem stimmel a ma esti koncert szereplőinek neve:Z.Horváth István és Gábor Géza énekel és nem Brickner Szabolcs és Fried Péter!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 445772012-08-04 11:10:40
Nem vagyok Tünde rajongója,de én őt,mint operalátogatót ismertem meg.Na ez nem áll a mai országvezetőkre,valószinűleg nem tudják vagy nem akarják tudni,hogy mindenütt a világon az ország operaháza egy olyan fogalom,amit a legutolsó szegényember,punk gyerek is tisztel.Nem kell a fővárosban lennie,például a Scala,de egy fogalom egy mérce,az ország mércéje.Felszánthatják a Kossuth teret,átrendezhetik a múzeumokat,de az Ybl palota jelkép,és ezt nem lehet kiradirozni az emberekből.A nem operábajárók is felfigyelnek a házbeli balhékra,és ha már a művészet szentélyében is napirenden vannak a botrányok,akkor valami tényleg nincs rendben.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 19852012-08-04 11:01:38
Kedves fórumtársak!Nem érdemes ezt a szegedi produkciót tovább ragozni.A hirverés,a mérgelődő operakedvelők mondatai,beleértve magamat is,csak az ő malmukra hajtja a vizet.Miután a szép miskolci bukásról/Bohém casting/ hallgattak mint a sír,természetes volt,hogy Szegedről nem lesz csönd.A Miskolci Operafesztivál utolsó két éve már nyögvenyelősen ment,ez az utolsó,pedig ,köszönhetően a városvezetésnek,egyértelmű bukta volt,kivéve a 3 Bartókot.A kisérletezés pedig kudarcot vallott.Szeged sokkal inkább a középpontban van és sokkal jobban beépült Kesselyák és Kero,adott,hogy minden ténykedésüket megemlitik és dicsőitik.Egy ország,ahol bármelyik kereskedelmi csatornán kulturális műsorvezető lehet Kerényi gyereke,ahol a komoly zene és annak igazi művelői,csak útban vannak a felső vezetésnek,ahol nem tudják,hogy kik a szakma megfelelő képviselői,ott kár a szóért.
Hogy valaha Simándy,Udvardy,Ilosfalvy énekelt operettet,rendben,de senkinek nem jutott eszébe,hogy Németh Sándort meghivja operát énekelni,mert jól mozog.(Nem akarom őket megsérteni) Szóval zárjuk le a dolgot,egyesek mindent megtehetnek,mások semmit,mert az egyik ide húz,a másik oda.A magas c-t kivágni nem kell bennfentesnek lenni,az tanulás és tehetség következménye és a tnulásé.A módszeres hülyités,a gyenge könnyüzenei produkciók,a Kodály módszer és az énektanulás fontosságának eltörlése,minden odavezet,hogy butulnak a fiatalok.Ömlsztve kapják a
mellékterméket!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 19252012-07-31 21:11:46
A rajongónak egy tanács:itt a baloldalon van egy név:Franco Corelli,tessék mán rámenni és meghallgatni véle valamit itt a neten!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 19202012-07-31 20:50:18
Okulásul még az elfogult rajongónak:attól még,hogy valaki a szinpadon lót-fut,még nem jó szinész.Ez a rendező bűne és az is,hogy bemeséli a szerencsétlennek,hogy képes operát énekelni,és bűnös az énektanár is,aki engedi és bűnös a zenei gazda,aki ezt benyalta,akinek még van más bűne is,Frankó Tünde személyében,mikor ott énekel egy Mester Viktória,mint Lola,akiért ordit a szerep.De ez már a rajongónak túl szakmai.Mert az operaéneklés is szakma,a felcser se operál a sebész helyett,és akármilyen hihtetlen,Kero sem az Isten földi helytartója.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 19182012-07-31 20:33:42
Mindenki maradjon a kaptafánál!Dolhay énekelgessen a musicalekben és felejtse el azt a műfajt,hogy opera.A drága közöndége visongjon a Nagymező utcában,ha pedig nem fogják fel,hogy ez a kettő nem ugyanaz a műfaj,kezdjenek el ismerkedni az operairodalommal.A sok éves tanulás,képzés és a felkészültség,valamint a a komolyzene megismerése,a rettenetes pálya minden nehézségével,nem egy mikroportot szájbakapó,szabadtéri összegányolt előadás ,meg lehet kérdezni Marton Évát,Tokody Ilonát,ha egyáltalán tudják,kik ezek a múvészek,akiknek visitottak a Nagymező utcán kivül,a Metben,meg a Scalaban,ennek meg utána lehet olvasni....az egyik New York,a másik Milano.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 18782012-07-30 16:40:58
Nem láttam és nem is akarom látni!Már Miskolcon is bebizonyosodott,hogy az agyabeteg ötlet,a Bohémélet-tel nem jött be.A Kesselyák féle szlogen,hogy az opera válságban van,nem attól van,hogy nem szeretik a népek,hanem attól,hogy a mindenféle ügyek miatt olyan előadásokat látnak és hallanak,amitől elmegy a kedvük az egésztől.Az opera lényege a HANG,és ha ezt megpróbálják helyettesiteni idióta rendezésekkel,vagy sztár musical énekesekkel,még az ovodások is elfutnak!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 443122012-07-13 11:04:40
Másik röhej,Mester Viktoria meg Lola,Frankó meg Santuzza,fül kéne emberek!Mikroport helyett!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 443112012-07-13 11:03:41
Az,hogy össze-vissza beszélnek,behozni mindenkit az operába,mert"a műfaj haldoklik"(Keselyák)DUMA!!!
Ök ölik meg,eltitkolva,hogy hogyan is kellene énekelni!Beppot valamikor RÉTI JÓZSEF énekelte az operában,majd üzenjenek,akik KMM produkcióját megfelelőnek tartják.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 442872012-07-10 15:54:48
Aki nemtetszését fejezte ki a Bohémcasting miatt,azt lehülyézték,finoman szólva,elavult,maradi és egyéb jelzőkkel illették.Sehol nem irtak róla egy sort sem,mert a közönség se vette be.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 442822012-07-10 08:34:45
Nem akartam a vitába beleszólni,de...László Boldizsár,mikor felhagyott az együttesével,elhatározta,hogy operaénekes lesz,időt,pénzt énektanárra,fáradtságot nem kimélve tanult tovább .Szinpadi gyakorlata ahhoz is hozzásegitette,hogy szinészileg is megfeleljen.Más dolog szabadtéren énekelni mikroportba és más egy szinházban.Dolhai eddig a szinházában is ,az operettekben is mikroportba énekelt.Sem technikailag sem zeneileg nem áll azon a szinvonalon,ami feljogositaná operaénekesi babérokra.LB.elénekelte már Turiddut több helyen,és sikere volt mikroport nélkül is.Persze,akármilyen lesz a másik fiatalember,mennybe fog menni női partnerével együtt,és kimagyarázzák majd,ez is azért kellett,hogy az operákat közelebb hozzák a néphez.Csak egyet felejtenek el,a nép nem hülye,mert azért hallgat komoly zenét is,hallgat operai felvételeket,no nem a mostani itthoniakat,vagy hall a szüleitől olyan mondatokat,hogy valamikor hangnagybirtokosok énekeltek a MÁO-ban.Feltünni és letünni ma nem nehéz,mert nem hozzáértők osztják a szerepeket!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 442812012-07-10 08:34:07
Nem akartam a vitába beleszólni,de...László Boldizsár,mikor felhagyott az együttesével,elhatározta,hogy operaénekes lesz,időt,pénzt énektanárra,fáradtságot nem kimélve tanult tovább .Szinpadi gyakorlata ahhoz is hozzásegitette,hogy szinészileg is megfeleljen.Más dolog szabadtéren énekelni mikroportba és más egy szinházban.Dolhai eddig a szinházában is ,az operettekben is mikroportba énekelt.Sem technikailag sem zeneileg nem áll azon a szinvonalon,ami feljogositaná operaénekesi babérokra.LB.elénekelte már Turiddut több helyen,és sikere volt mikroport nélkül is.Persze,akármilyen lesz a másik fiatalember,mennybe fog menni női partnerével együtt,és kimagyarázzák majd,ez is azért kellett,hogy az operákat közelebb hozzák a néphez.Csak egyet felejtenek el,a nép nem hülye,mert azért hallgat komoly zenét is,hallgat operai felvételeket,no nem a mostani itthoniakat,vagy hall a szüleitől olyan mondatokat,hogy valamikor hangnagybirtokosok énekeltek a MÁO-ban.Feltünni és letünni ma nem nehéz,mert nem hozzáértők osztják a szerepeket!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 440862012-06-27 08:13:40
Kedves Iva!Ugye tévedésből irtad,hogy "pályatársa"?
Akármilyen világ van,a megbizott Ókovács NEM PÁLYATÁRSA a művésznőnek!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 440762012-06-26 17:54:32
Lehet szeretni vagy nem szeretni Tokody Ilonát,lehet arra hivatkozni,hogy elszállt felette az idő,mindent lehet,egy bizonyos határon belül.Nem vagyunk egyformák,akik nem hallották anno, fénykorában,csak mostanság,nem tudják milyen volt,az,hogy Kossuth dijas,azon kevesek egyike,aki megérdemelte.
De ki az,aki igy szólt hozzá,ki az,aki ilyen hangnemmel illette?Tessék felsorolni,de gyorsan,hová vitte a világban a hirünket,mit tett le az asztalra eddig,amire mi,a nép,büszke lehet?
Meddig lesz a művészeti élet ilyen ocsmány alakokkal teletömve,Pesten és vidéken egyaránt?
Szégyen,annyi minden mellett ez is csak "öregbiti"nagyszerű megitélésünket a világban.
Térden csúszva kérjen bocsánatot a művésznőtől és örüljön,ha az Operaház szellemei nem fogják kisérteni!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 440752012-06-26 17:54:28
Lehet szeretni vagy nem szeretni Tokody Ilonát,lehet arra hivatkozni,hogy elszállt felette az idő,mindent lehet,egy bizonyos határon belül.Nem vagyunk egyformák,akik nem hallották anno, fénykorában,csak mostanság,nem tudják milyen volt,az,hogy Kossuth dijas,azon kevesek egyike,aki megérdemelte.
De ki az,aki igy szólt hozzá,ki az,aki ilyen hangnemmel illette?Tessék felsorolni,de gyorsan,hová vitte a világban a hirünket,mit tett le az asztalra eddig,amire mi,a nép,büszke lehet?
Meddig lesz a művészeti élet ilyen ocsmány alakokkal teletömve,Pesten és vidéken egyaránt?
Szégyen,annyi minden mellett ez is csak "öregbiti"nagyszerű megitélésünket a világban.
Térden csúszva kérjen bocsánatot a művésznőtől és örüljön,ha az Operaház szellemei nem fogják kisérteni!
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 15802012-06-12 07:01:06
http://szinhaz.hu/operett/46599-dolhai-attila-elete-elso-operaszerepere-keszul
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 15732012-06-08 15:40:24
A Tosca szabadtéri, ingyenes előadását kiemelt jelentőségűnek nevezte, mint kiemelte, Kesselyák Gergely eredeti tervei arról szóltak, hogy a Szent István téren, két külön napon tartják meg az első és második felvonást, a harmadik felvonás lesz csak az Avasi Kilátónál.
– Amikor azonban megláttam ezt a helyszínt, azt mondtam, itt kell megrendeznünk az egész Toscát, az adottságok kiválóak, azonban úgy gondoltuk, hogy a Szent István téri két felvonás se maradjon el, legyen az a belvárosi járókelők, az ottani fesztiválozók számára invitáló – tette hozzá a rendező.
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 15642012-06-07 10:50:30
A Bohém Casting, Puccini Bohéméletének átdolgozása a harmadik pillér Kesselyák Gergely szerint, hiszen megmutatja azt az irányt, amilyennek azt a bizonyos kortárs népoperát kívánja látni – melyet létre kíván hozni, s mely munkában a későbbi operafesztiváloknak is komoly szerep jut majd. Csekély mértékben módosult a történet is, levetette az „opera rózsaszínségét”, viszont megszólal benne hangról hangra az eredeti mű egy klasszikus zenekar és egy ötfős rockzenekar kíséretében.
– Ez az operatörténeti mérföldkő hitem szerint közelebb hozza az opera világát a fiatalokhoz mind a zenei, mind a történeti vonal érthetőbb, befogadhatóbb lesz többek számára – hangsúlyozza az igazgató.
Olvasói levelek • 95012012-05-22 08:15:52
Hevesi Sándor-díjat 1998-ban Ascher Tamás, Bozsik Yvette és Lakos Anna, 1999-ben Lengyel György, Szabó György és Zsámbéki Gábor, 2000-ben Antal Csaba, Marton László és Szilágyi Mária, 2001-ben Eszenyi Enikő, Nagy András és Szilágyi Dezső, 2002-ben Bába Krisztina, Gombár Judit és Szűcs Miklós, 2003-ban Huszti Péter, Oszvald Marika és Novák Ferenc vehetett át.

2004-ben Gregor József, Kiss János és Novák János, 2005-ben Fábri Péter, Markó Iván és Pintér Béla, 2006-ban Békés Pál, Horváth Csaba és Schilling Árpád, 2007-ben Kovalik Balázs, Lénárt András és Upor László, 2008-ban Meczner János, Csanádi Judit és Gáspár Máté,
2009-ben Radnóti Zsuzsa, Váradi Katalin és Goldschmied József,
2010-ben Alföldi Róbert, Bérczes László és Ladányi Andrea, 2011-ben pedig Bagossy Levente, Lengyel Anna és Tompa Gábor részesült az
Olvasói levelek • 95002012-05-22 07:56:55
Váradi Katalin:Budapesten született. Négy éves korától zongorázni tanult, a zeneiskola befejezése után a budapesti Bartók Béla Zeneiskolába került, közben nagybőgőzni és ütőhangszereken is tanult.

A Liszt Ferenc Zeneakadémián két tanszakon végzett mint zongoraművész és mint karmester Wehner Tibor és Kórodi András professzoroknál.

Zongoristaként nemzetközi kamaraversenyeken volt díjazott: Budapest, München, Belgrád.

Karmesterként több nemzetközi kurzuson vett részt, mesterei: Nicolai Rabinovits, Arvid Jansons, Igor Markevitch.

1976-ban helyezett volt a "Gino Marinuzzi" versenyen San Remóban. Asszisztensként dolgozott a spoletói fesztiválon Giuseppe Patané mellett.

A Zeneakadémia elvégzése után a Magyar Állami Operaházba került és három évi korrepetitori munka után több operát vezényelt. Tanított a Konzervatóriumban és a Zeneakadémián, valamint a Színház és Filmművészeti Főiskolán Vámos László mellett.

Olvasói levelek • 94992012-05-22 07:54:18
Váradi Katalin soha nem volt a Gyermekszinházban,Korodinál végezte a karmesterképzőt,egyidőben Kovács Jánossal és Kovács Zoltánnal/Debrecen/valamint Wehner Tibornál a zongora szakon szintén diplomázott.Nagybőgősként Simon Albert szimfónikus zenekarában játszott 3 évig,/KISZ művészegy./
Olvasói levelek • 94852012-05-16 08:20:26
Gratulálunk! Váradi Katalin Déryné-díjas

Miskolc városa Déryné-díjat adományozott színházunk zeneigazgatójának, Váradi Katalinnak. Az elismerést Váradi Katalin Miskolc város színházunkban tartott ünnepi közgyűlésén, 2012. május 11-én vette át.

Váradi Katalin a Zeneakadémia elvégzése után a Magyar Állami Operaházba került és három évi korrepetitori munka után több operát vezényelt. Tanított a Konzervatóriumban és a Zeneakadémián, valamint a Színház és Filmművészeti Főiskolán Vámos László mellett. 1980-ban először vendégkarmester, majd első karmester a Budapesti Operettszínházban. Kilenc évig volt a tatabányai szimfonikus zenekar vezetője.
Vendégszerepelt Ausztriában, Németországban, Hollandiában, Olaszországban, Izraelben, Japánban, ahol állandó vendége a tokiói Japán Operett Társaságnak, és több szimfonikus zenekarnál vendégszerepel. Miskolcon 2003-tól dolgozik.

Váradi Katalin nevéhez a Miskolci Nemzeti Színház zeneigazgatójaként és karmestereként számtalan sikeres zenés színházi előadás fűződik.

Aztán elküldik?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 434512012-04-01 10:48:32
A régi nagyok,akik letettek valamit az asztalra,el lettek felejtve.Ha még birják szuflával,nem gondoskodnak róluk.Az énekesekkel úg bánnak,mint a használt papirzsebkendővel,ha elhasználódott,kidobandó.Nincsenek lehetőségek, egy korosabb énekesnek találni megfelelő kisebb szerepet,persze ehhez ő is kell,hogy még ne hagyja el a szinpadot.Az opera társulat nélkül semmivé válik,mint ahogy a többi szinház is,kellenek alapemberek a szinpadon is.A másik baj,hogy felkapnak fiatalokat,telenyomják többnyire nem nekikvaló szerepekkel,és 5-6 év után mehetnek,amerre látnak,tönkretéve.Nincs gazda,aki felépitene egy életpályát a fiatal tehetségeknek,igaz életpálya sincs.Csak a mának élünk,és az értékek hullanak mellettünk a süllyesztőbe.
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 15122012-03-09 10:45:31
PARASZTBECSÜLET/BAJAZZÓK – VÁGYOPERÁK CROSSOVER SZEREPOSZTÁSSAL
Szegedi Szabadtéri Játékok 2012


Kerényi Miklós Gábor rendezésében mutatja be a szabadtéri a két egyfelvonásos operát, méghozzá egy izgalmas, összművészeti élményt nyújtó koncepcióban. A vágyoperák színpadra állításával nem csupán a vájt fülű operakedvelőknek, hanem egy sokkal szélesebb közönségnek szeretne kedvezni a rendező. A népszínházi elképzelést többek között artisták színre lépése is erősíti majd.



Az előadások érdekessége lesz még, hogy egyedülálló, crossover szereposztásban láthatjuk őket. A kiváló operisták, többek között Frankó Tünde, Perencz Béla és Mester Viktória mellett Dolhai Attila, a hazai musical-élet egyik legnépszerűbb énekese is színre lép a Parasztbecsületben. A nemzetközi szereposztásban – Avgust Amonov, Asmik Gregorian és Boris Grappe közreműködésével – színre vitt Bajazzókban pedig Kerényi Miklós Máté is szerepet kapott, akit eddig szintén leginkább musicalekben láthattunk.


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 15112012-03-09 10:45:17
PARASZTBECSÜLET/BAJAZZÓK – VÁGYOPERÁK CROSSOVER SZEREPOSZTÁSSAL
Szegedi Szabadtéri Játékok 2012


Kerényi Miklós Gábor rendezésében mutatja be a szabadtéri a két egyfelvonásos operát, méghozzá egy izgalmas, összművészeti élményt nyújtó koncepcióban. A vágyoperák színpadra állításával nem csupán a vájt fülű operakedvelőknek, hanem egy sokkal szélesebb közönségnek szeretne kedvezni a rendező. A népszínházi elképzelést többek között artisták színre lépése is erősíti majd.



Az előadások érdekessége lesz még, hogy egyedülálló, crossover szereposztásban láthatjuk őket. A kiváló operisták, többek között Frankó Tünde, Perencz Béla és Mester Viktória mellett Dolhai Attila, a hazai musical-élet egyik legnépszerűbb énekese is színre lép a Parasztbecsületben. A nemzetközi szereposztásban – Avgust Amonov, Asmik Gregorian és Boris Grappe közreműködésével – színre vitt Bajazzókban pedig Kerényi Miklós Máté is szerepet kapott, akit eddig szintén leginkább musicalekben láthattunk.


Olvasói levelek • 92542011-11-24 09:28:47
http://www.mnsz.eu/new/index.php?option=com_content&view=article&id=2278:giacomo-puccini-bohemelet&catid=8:nagyszinhaz

Érdemes!
Operett, mint színpadi műfaj • 18572011-11-04 16:04:26
Éljen a magyar operett,ami mikroportozva igazi hungarikum.Lásd:Cigányszerelem fotók!
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 14492011-10-17 10:26:30
Nem kell hozni,nevelni kell jó tanárokat,nem kövületnek tekinteni a régieket,hanem példának!
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 14112011-10-17 10:23:39
Szerencse,hogy vannak nem süketek is a honban.Miskolcon énekelt Cosit/Fiordiligi/Mosoly országa Lisát,Santuzzát,több koncertet,most Musetta lesz.És persze imádják Miksch Adriennt!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 401812011-09-01 09:21:31
Csak két észrevétel:1.Donatella Failoni zongoristának is rossz volt,a kezdetektől fogva a családnevét és anyukája impresszáriós készséét használta az előmenetelhez.
2.Pataki Adorján ritka szép hanganyaggal rendelkezik,ami sajnos egy rendkivül negativ hozzáállással párosul,lusta és nem szeret dolgozni a darabon,amiben résztvesz.(tapasztalat)az adottság nem minden,egy idő után azt is karban kell tartani.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 401802011-09-01 09:21:27
Csak két észrevétel:1.Donatella Failoni zongoristának is rossz volt,a kezdetektől fogva a családnevét és anyukája impresszáriós készséét használta az előmenetelhez.
2.Pataki Adorján ritka szép hanganyaggal rendelkezik,ami sajnos egy rendkivül negativ hozzáállással párosul,lusta és nem szeret dolgozni a darabon,amiben résztvesz.(tapasztalat)az adottság nem minden,egy idő után azt is karban kell tartani.
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 13582011-08-06 16:27:43
Se irni,se olvasni,se zenét tanulni,csak focizni!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 395742011-08-06 16:26:14
Uraim és Hölgyeim!Báró Lukács Miklós az átkos szocializmusban volt ennek a háznak igazgatója,és a Zeneakadémián énektanszakvezető.Mégis kibirta a rendszer!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 395732011-08-06 16:22:48
Öntsünk tiszta vizet a pohárba!Tudomásul kellene venni,hogy a Magyar Állami Operaház léte,szakmai szinvonala,repertoárja,a magyar kultúrában elfoglalt helye NEM LEHET POLITIKAI eszköz senki kezében.Büntetendő cselekmény,a régi nagyok által lerakott alapok megcsúfolása,a magyar kultura világban elfoglaló helyének ledegradálása.Az oszág nemzetközi megitélésének egyik pontja ez is,lehet,nem szól még akkorát,mint a nyugdijpéztárak vagy a média dolga,nem olyan fontos egyeseknek,mint a elszámoltatások,de sokkal nagyobbat durran a világ értelmiségének körében,mint azt egyesek gondolnák.
Akinek eszébe jutott ez a zeneigazgató és titkárnője,az már büntetendő cselekmény.Nem lehet a közalkalmazotti státuszú művészeket,és szerepre szerződtetett magyar fiatalokat ilyen embereknek
birálni,életük felett rendelkezni,vagy akár velük nem szóbaállni.Egy harmadrangú,a családi nevével visszaélő zongorista, nem itélkezhet a művészek felett,pláne szerepet nem oszthat.Egy zeneigazgató dolga pedig minden hangszeres,táncos és énekes munkavállalójával szóbaállni. Ha pedig Neronak képzeli magát,addig küldjék el,amig nem gyujtotta fel Rómát.
Ott fenn a minisztériumi fellegekben pedig szintén nem ártana odafigyelni és MEGTANULNI,miaz opera,a Magyar Állami Operaház,mit képvisel egy országban és akármilyen szégyenletesnek tartják,utánanézni a hatamas elődöknek és munkájuknak.Nem rombolni,tanulni kéne belőle!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 392582011-07-17 11:58:10
Nagy a baj,nincsen már olyan ember Magyarországon,akinek hozzáértése,művészi felkészültsége,tapasztalata alapján megkérezhetnék a véleményét,ami nem politikai vagy egyéb befolyás alapján születhetne meg.Még az átkos rendszerben is voltak olyan súgók,akik szakmailag alátámaszthatták az egyes intézkedéseket.Lehet mindenfélét megfogalmazni,de Medveczky és Kovács pillanatnyilag az etalon,nincs már más,aki maradéktalanul tudná a szakmát,amit csinál.Mindegy milyen hitű,pártállású,hite a zene,a vallása,hogy karmester.A mindenféle operai babérokat viselők maximum,ha tudnának zongorázni,korrepetitorok lehettek volna Tóth Aladár,Lukács Miklós,és még Mihály idejében is.A karmesterség mesterség,amit meg kell tanulni,nagy mellénnyel nem pótolható a tudás és a felkészültség,politikával meg pláne nem.
Amig a minisztériumi népek nem tudják,mi az opera,mi szükségeltetik minden szinten hozzá,amig csak köntörfalaznak,csak azt nézik,ki a jó "elvtárs",addig a valaha nagy hirű opera teljesen tönkremegy,a fiatalok ugyanugy elmennek,mint az orvosok és a többiek,amig a torna óra naponta fontosabb ,mint az énekóra Kodály VOLT országában,amig csak az a fontos,hogy a fesztiválok,amiket hirdetnek éjje-nappal a TV-ben,nagy tömeget vonzanak,minél több ital fogyjon,egyetlen egyszer nincs főműsoridőben komoly zenei fesztivál hirdetve,éjfélkor beszél Mártha István meg Gulyás a terveiről,amig nem lesz celeb,aki zenei versenyt nyer,addig nem várhatunk semmit.Az Opera gyönyörű épülete pedig nagyon sok mindenre lehet még alkalmas....
Mi újság a debreceni Csokonai Színházban? • 172011-05-28 16:23:52
Bocsánat, a bécsi Operaházban volt!De a zeneszerző akor is Korngold,biztos csak elirás volt!Elnézést
Mi újság a debreceni Csokonai Színházban? • 142011-05-27 08:35:09
A darab már ment Magyarországon!Nagyon klassz mű!Kiváncsi leszek a szereposztásra,mert a két főszereplő hangfajilag Wagner énekes kell legyen.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 380262011-05-22 07:23:42
Nem kell azon csodálkozni,hogy nem közlik le a sajtóban,mi ujság a pályáztatással.Egy országban,ahol a cimoldalon a legfontosabb hirek a következők:melyik faluban lesz uj focipálya és focisuli,melyik celeb aludt rosszul az éjjel,kik a legnépszerűbbek a TV-k iszonytató tehetségkutatóiban,és milyen sexelés folyt az ilyen -olyan gusztustalan valóság showkban,ahol le lehet nyilatkozni,hogy művészekre nincs szükség,ott egy "vacak"operaházi igazgatóválasztás nem téma.Az a kevés ember,akit még érdekel a komoly zene jövője ebben az országban,hisztizzen csak,nem tényező.A kulturálatlanság lassan mindent betakar,és ehhez a most,a húsosfazék mellett ülők ,még rátesznek egy lapáttal
Operett, mint színpadi műfaj • 18182011-05-11 18:06:23
Fergeteges csárdás és lélekemelő keringő

Amilyen szórakoztató, olyan igényes is volt a Miskolci Nemzeti Színházzal töltött este a Velodromban.

Gerhard Heldt, MZ (Mittelbayerische Zeitung – 2011. 05. 06.)

Regensburg. A bécsi operett igazán magyaros. Mi sem kézen fekvőbb, mint, hogy a májusi anyáknapi operettkoncertet egyszer egy magyar csapatra bízzák? A Miskolci Nemzeti Színház, Magyarország harmadik legnagyobb városa, több éve áll már a Regensburgi Színházzal kapcsolatban. 2009-ben a Cigánybárót vitte itt rendkívül meggyőzően Halasi Imre (igazgató, rendező) és Váradi Katalin (vezető karmester) színre.
Ők voltak felelősek „Az operett csillagai” címet veselő igencsak szórakoztató operettestért, ami eddig három szinte teljesen teltházas estéivel közel 2000 nézőt csalogatott ide. Az első részben klasszikusok, Johann Strauß és Lehár Ferenc örökzöldjei csendültek fel, a második részben a magyar Kálmán Imre tollából származó ismert és ismeretlen művek voltak hallhatók.
Az „Éljen a Magyar“–ral, Barinkay belépőjével a „Mint sok szegény, de víg legény”-nyel, a Cigánybáróból a „Ki esketett” című, Szaffi és Barinkay duettjével “, majd Rosalinde csárdásával „Hazám ha dalolsz“címmel „A denevér“-ből Magyarországon maradtunk Straussal, majd Lehárral egy világkörüli utat tettünk Luxemburgból (Luxemburg Grófja) Japánon keresztül (Mosoly országa) Párizsig (Víg özvegy).
Elejétől fogva látszott hogy a zenekar Váradi Katalin elkötelezett vezetése alatt a legjobb kezekben van, dúskáltak csárdás dallamokban és keringőmámorban.
A regensburgi zenészekkel együtt a magyar énekesnők és énekesek, balett-táncos hölgyek és urak egy magával ragadó tavaszi hangulatot varázsoltak a színpadra, amely újra és újra tapsra motivált. Dicséret illeti az öt énekest és előadóművészt, akik árnyalatokban gazdagon játszottak hangjukkal és színpadi alakításukkal.
A pálmát vitte a „nagy páros”, a fiatal szoprán Miksch Adrienn és az ugyancsak fiatal tenor Vadász Zsolt. Miksch Adrienn változatos csillogó estélyi ruhákban jelenik meg és fantasztikus énekesi teljesítményt nyújt: Nem egy operett dívát hallhattunk itt, hanem egy Mozartból és Verdiből is képzett értékes hangot. A lírai tenor, Vadász Zsolt tartása egészen az est végéig megmaradt és brillírozott nagyszerű hangjával. A szubrett Teremi Trixi és Buffo, Boszó József, „az egyszerű pár” már régóta állnak együtt színpadon. A szubrett ujjongó hangjával és szélvészszerű táncával nagyon emlékeztetett a fiatal Rökk Marikára, meggyőzően alakít elbájoló hölgyet.
A szünet után következik az operettekből hiányozhatatlan komikus fellépése. Bakai László nem egy grimaszoló komédiás, inkább egy régi iskola bohócára emlékeztet, ügyetlenkedésével és izgatott hangjával gondoskodott hangos nevetésről.
Utoljára de nem utolsó sorban: a balettegyüttes négy hölgy és négy úr tagja, akik eleganciával és éppen olyan pontos, mint lendületesen egymásbafolyó mozgássorozatával tüzet gyújtottak. A program 25 száma hihetetlen gyorsasággal telik el, egyik darab váltja a másikat, semmilyen szóvicceket gyártó konferansz nem fékezi ennek az igényes, mint szórakoztató estének a tempóját.

Ismétlés május 8., vasárnap, 17 óra, Velodrom
Operett, mint színpadi műfaj • 18172011-05-11 18:04:53
Soubrette Trixi Teremi und der Buffo József Boszó
Foto: Theater
Flotter Csárdás und selige Walzer
So unterhaltsam wie anspruchsvoll ist der Abend mit dem Nationaltheater Miskolc im Velodrom.
Von Gerhard Heldt, MZ
Regensburg. Die Wiener Operette ist recht ungarophil. Was lag da näher,
als das alljährliche Mai-Muttertags-Operettenkonzert einmal einem
ungarischen Team zu übertragen? Dem Nationaltheater in Miskolc, der
drittgrößten Stadt Ungarns, ist das Theater Regensburg schon länger
verbunden. Das Team Imre Halasi (Intendant, Regie) und Katalin Váradi
(Chefdirigentin) hat hier 2009 den „Zigeunerbaron“ eindrucksvoll auf die
Bühne gebracht.
Nun zeichneten sie für den höchst unterhaltsamen Operettenabend „Die
Sterne der Operette“ verantwortlich, der mit bisher drei nahezu
ausverkauften Vorstellungen schon knapp 2000 Besucher angelockt hat.
Klassikern von Johann Strauß und Franz Lehár war der erste Teil
gewidmet, der zweite brachte Unbekanntes und Bekanntes aus der Feder
des Ungarn Emmerich Kálmán. Mit „Éljen a Magyar“ („Hoch lebe Ungarn“),
„Als flotter Geist“, dem Auftrittslied des Barinkay und „Wer uns getraut“,
dem Duett Saffi-Barinkay aus dem „Zigeunerbaron“, „Klänge der Heimat“,
dem Csárdás der Rosalinde aus der „Fledermaus“, blieb man mit Strauß in
Ungarn; mit Lehár machte man eine Weltreise von Luxemburg („Graf von
Luxemburg“) über Japan („Land des Lächelns“) nach Paris („Lustige
Witwe“).
Von Beginn an zeigte sich das Philharmonische Orchester unter der
engagierten Leitung von Katalin Váradi bestens aufgelegt, schwelgte in
Csárdás-Klängen und Walzerseligkeit. Zusammen mit den Regensburger
Musikern zauberten die ungarischen Sängerinnen, Sänger, Ballett-Damen und -Herren eine mitreißende Frühlingsatmosphäre, die
immer wieder zum Mitklatschen animierte. Ein dickes Lob gibt es für die fünf Sängerdarstellerinnen und Darsteller, allesamt stimmlich
sehr präsent und darstellerisch nuanciert agierend. Die Palme des Abends gebührt dem „hohen Paar“, der jungen Sopranistin Adrienn
Miksch und dem ebenfalls noch jungen Tenor Zsolt Vadász. Adrienn Miksch präsentiert in wechselnden glänzenden Roben eine
exzellente sängerische Leistung: Hier war keine Operettendiva zu hören, sondern eine kostbare, auch an Mozart und Verdi geschulte
Stimme. Der lyrische Tenor von Zsolt Vadász hält die Spannung bis zum Schluss, glänzt mit sehr schön aus der Linie heraus
gesungenen Spitzentönen. Die Soubrette Trixi Teremi und der Buffo József Boszó, das „niedere Paar“, stehen seit langem gemeinsam
auf der Bühne. Sie ist mit jubelnder Stimme und als tänzerischer Wirbelwind eine Widergängerin der jungen Marika Rökk, er gibt
überzeugend den Charmebolzen.
Nach der Pause hat dann auch der in der Operette unentbehrliche Komiker seine Auftritte: László Bakai ist kein grimassierender
Entertainer, eher ein Clown alter Schule, der mit seiner Ungeschicklichkeit und heiserer Stimme für Lachstürme sorgt. Last but not
least: die vier Damen und vier Herren des Balletts, die mit Eleganz und ebenso exaktem wie schwungsvoll-flüssigen
Bewegungsabläufen zusätzliches Feuer entfachen. Die 25 Nummern des Programms flogen wie in einem Rausch vorüber, ein Stück
greift in das nächste, kein kalauernder Conferencier bremst dasdas rasante Tempo dieses ebenso anspruchsvollen wie unterhaltsamenAbends.
Wiederholung am Sonntag, 8. Mai, 17 Uhr, Velodrom
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 371742011-03-28 19:11:06
Nem kell fröcsögni,a világ változik és halad előre.Ez a kritikusok esetében is igy van.Valamikor az Új zenei ujságban Kroó György kritikáit vártuk,izgatottan,most egy miniszoknyás operabarát hölgy nyilatkozik "hozzáértően" zenéről,énekesekről,hosszasan ecsetelve saját hibás elképzeléseit,valamikor Pernye András kritizálta a koncerteket,de az ő nevét már csak az élemedettebb korúak ismerik.A Muzsika zenei lap kritikusai között böcsész végzettségű vadász mondja meg,ki milyen operaszerepet énekeljen.Tehát ez nem politikai kérdés,ez a kultura teljes lenézése,mert ilyen emberek a tanácsadók is,ilyen emberek birálják azokat,akik hosszasan tanultak valamit,ilyen emberek mondanak itéletet a bőrüket a vásárra vivő művészekről.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 369232011-03-02 18:20:46
Valószinüleg én más előadást láttam és hallotam kedden.A cimszereplő hatodrangu énekes volt,méltatásra csak Molnár Levente Malatestája és az eddig ismeretlen Horváth István Ernesoja érdemes.A zenekarról meg ne beszéljünk....
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 1942010-12-30 11:23:36
Végre más is észrevette,hogy milyen lealacsonyitó a mikroportozás egy operettben.Mikor én először leirtam,fejemet akarták venni.Pedig a régi operett felvételeken megoldotta a TV az ugynevezett puska mikrofonozást ,de persze,akkor hangok énekeltek.Az operettek modernizálása cimén irogatnak bele mindenfélét és ez még az "átdolgozónak"hoz is a konyhára,ami igencsak számit.Ha pedig valahol az országbaen "hagyományosan" merik előadni a darabot,rögtön támadóállásba gyülnek a kritikusok,hogy elavultak a módszerek,nem halad a rendező a korral stb.Keronak sikerült elérni,hogy a fiataloknak fogalma se legyen az igazi mgyar operettről.Nálunk nem fognak egy pocsék rendezést kifütyülni,mint Bécsben a pár évvel ezelötti Mosolyt,mert tinilányok csak a felfuttatott Dolhaikat meg a többit istenitik,hogy milyen hangok kellenek egy Vig özvegyhez,arrol fogalmuk sincs.Kitörölték az agyakból,hogy pld.valaha ebben a darabben Házy,Bende,Korondy énekelt.Ma csak az a fontos,hogy flikk-flakkokat ugráljanak.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 340272010-10-12 20:10:00
Kár a dolgokat szépiteni.Van egy mondás:kutyából nem lesz szalonna,ez most is igy van és lesz.Vegyetek példát Szinetárról,ő még most is tudja ,hova ell udvarolni!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 332382010-09-09 19:50:12
Igy járt a Magyar Állami Operaház,nem gondoltuk volna,hogy még lejjebb lehet süllyedni,és ime megtörtént.Kovács János "leváltása"az első karmeteri posztról egyértelmüen azt sugallja,hogy a szinvonal,ami ugyis a béka ....alatt van,még továbbmegy lefele. A KHT-s megoldás is be fog következni,és akkor lesz aztán Kánaán a féltehetségű társaságnak.Szomorú,hogy az ország egyik ékkövére milyen sors vár....
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 332372010-09-09 19:50:07
Igy járt a Magyar Állami Operaház,nem gondoltuk volna,hogy még lejjebb lehet süllyedni,és ime megtörtént.Kovács János "leváltása"az első karmeteri posztról egyértelmüen azt sugallja,hogy a szinvonal,ami ugyis a béka ....alatt van,még továbbmegy lefele. A KHT-s megoldás is be fog következni,és akkor lesz aztán Kánaán a féltehetségű társaságnak.Szomorú,hogy az ország egyik ékkövére milyen sors vár....
Bizet és a Carmen • 1062010-07-29 12:29:48
Egyébként halászléhez meg a tortához,jóétvágyat kivánok szeretettel!
Bizet és a Carmen • 1052010-07-29 12:27:52
Nem értem az értetleneket,miért nem jó a Carment is átformálni,mint annyi mást már megtett,átrendezte,átirta,átforditotta,belelátott,ésközbe gyalázta a munkatársakat.Ennek ugysem lesz vége,mig valaki rá nem lép a tyúkszemére.Merimée novellája vagy kisregénye smafu,a közönség nagy része nem is tudja,hogy ebből lett az opera,meg Halevy mint szövegkönyviró is érdektelen.De ott van a kutyuli elásva,hogy a kulturális tárca,bármelyik oldali is,szintén nem tudja,és a maszlagot meg beveszik.A Kékszakállú látványoperának lett kinevezve Miskolcon,emez meg élményopera.Igy van ez jól,a közönség meg le van....
Bizet és a Carmen • 792010-07-27 10:23:44
Ja,és én a művésznő helyébe jól beperelném Kesselyákkal együtt,hoszen eléggé ismerték őt,mikorráosztották a szerepet.
Bizet és a Carmen • 782010-07-27 10:18:56
Mit szerzett vissza?A Fővárosi Operett Szinház 16 éven keresztül vendégszerepelt Münhenben,karácsonyi és szilveszteri gálán,augusztus és szepember hónapban 1985-től minden évbena Deutsches Theaterben,turnékon Németország nagy városaiban,Párizsban,Toursban Szjatoszlav Richternél,Triestben,Moszkvában és azután Japánban.Ezeket sikerült elbaltázni,bár biztosan jobb üzlet a mai "rengeteg"turné"főleg neki.
A szeretet hiány miatt meg ne panaszkodjon,van helyette más,és azt se felejtse,volt idő,mikor orditva tiltakozott a Kero megszólitás ellen.Az a baj,hogy sokan felejtenek,vagy az agymosás igen sikeres.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 325752010-07-23 08:24:40
Felbizottság-albizottság!Kérdéseim a következők:
ha az Erkel nem veszélyes,ebben a kiváló gazdasági helyzetben honnan lesz a felújitásra pénz?Az összevont minisztérium a focitól vagy az egészségügytől csoportosit át?
Selmeczi úr!A vidéki szinházak zenekarait lapátra tették,kivéve Miskolcot,a többi városban a szimfónikusok látják el a feladatot,elég nehézkesen,ha az operatagozatokat lecsippentik,változtatni kell a most kialakitott törvényen,létszámstopp van a közalkalmazottaknál,amibe a zenekarok,balettek,kórusok tagjai vannak még besorolva,viszont ezeket vendégűvészként foglalkoztatni elég költséges móka lenne.Mirl tetszik álmodni?Vagy már tudja ,megtalálták az aranytojást és milliárdokat tojó tyúkot?
A bizottságok feladata nem az,hogy kivihetetlen dolgokkal huzakodjanak elő,hanem olyan javaslatokat tegyenek,ami a magyar operajátszást visszahozza legaább arra a szintre,ami az átkos 50-60-as években volt.
Dénes István kiváló karmester,d régen nem él itthon,és álomvilágban él,ha azt hiszi,hgy egy központositott rendszer itt létrejöhet.A vidéki szinházak már cserélgetnek javában,mert rá vannak kényszeritve a spórolásra.
Újra csak az bizonyosodik be,hogy a fürdővizzel kiöntik a gyereket.Az Operában is elkezdik a tisztogatást,csontvázkeresést,ami rendben is lenne,ha először a művészeti részt próblnák rendbetenni.Ehhez viszont nincsenek Grál-lovagok,a szamélyes sérelmek előhozása,és megtorlása,a mindenkori kormányoldal támogatásával elég ciki.
A Magyar Állami Operaház pedig ennek martalékává válik.
Olvasói levelek • 78182010-05-28 08:49:01
Nem óhajtok vitába bonyolódni senkivel,de:a legjobban mutatja a tendenciát,a nagy öregek nem emlegetése,sőt a tudatból való kiirtása évek óta folyik.A mai generáció lehetőleg ne tudja meg,ki alapitotta a Győri Szimfónikusokat,ne tudja és ne is ismerje,hogy hány generáció nőtt fel Földes tanár úr keze alatt és tanult meg a zeneirdalmon kivűl sok minden mást is,művészettörténetet,képzőművészetet,az ő útmutatása egy művelt világkép kialakulását segitette.Igen,szigorú volt,a vizsgák előtt tele volt a nadrág,de haszna volt valamennyiünknek.
Ma,a kulturális rendezvények főmüsoridejében Demjén Rózsi a nagy szám,én szeretem,de nem az a kultúra.Nem a buta TV sorozatok,és nem a lehetetlen celebek.Csk sajnálni és bocsánat lesajnálni tudom a kultura mai stilusán felnövekvő gnerációt.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 315972010-03-26 18:15:33
Bocsi!!!!Xavier Miskolcon 4 éve énekelte rossz magyarsággal Hoffmannt.A tavalyi Sevillai két tenoristája Alessandro Codeluppi olasz tenor és Horváth István voltak,Horváth egyébként osztatlan sikert aratott a szegedi Ory grófjában,a Tavaszi fesztiválon 27.-én megy vele a darab a Thaliában.
Jó lenne,ha leirunk valamit,utána is néznénk,hogy valós legyen legalább egy szereposztás emlegetése!!!!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 315852010-03-25 10:06:24
Nem Boncsér Gergely énekelte az olasz énekest?Kedves ZÉTA?
Operett, mint színpadi műfaj • 17262010-02-15 17:42:16
Csak a tisztesség kedvéért:az első felvonás tánc betétje Lehár:Éva c.operettjének keringője.A második felvonás kinai balettje (négy részből álló)
benne van a darabban,bár van egy olyan változat is,a nyitóképre,ahol ezt húzzák,gondolom a tánckar nélküli tárulatokban.
Operett, mint színpadi műfaj • 17222010-02-14 10:38:55
ocsánat,gépi miatt met el többször!
Operett, mint színpadi műfaj • 17212010-02-14 10:38:11
Lezajlott a két bemutató előadás a Miskolci Nemzeti Szinházban,A mosoly országa c. operett két szereposztása nem vallott szégyent.Igazi különleges énekesi produkciókat hallhattunk.Vadász Zsolt megérett a szerepre,gond nélkül,teljes intenzitással énekelte végig,a másik Szu Csong,Balczó Péter a kezdeti elfogódottság után,igazán szépen produkált,persze érződött,ez az első ilyen szerepe,prózában még tanulnia kell,de az érzelmi töltés megvan.Eperjesi Erika szép fejlődést mutat,minr éneklésben,mint szinpadi játékban,Miksch Adrienn pedig ,mint operettpimadonna,óriási meglepetés,hiszen a Cosi van tutte c.opera Fiordiligieként ,mint énekes,már bizonytotta,hogy mindentudó énekművész,de most azt is,milyen kiváló szinésznő is és milyen nagyszerű megjelenésű primadonna. A többi szereplő is derekasan helytáll,de ebben az operettben a szerelmeseké a főszerep,nemcsak a történetben,hanem az énekelnivaló mennyiségében is.Figyelemreméltó Kis Domonkos Márk,mint Hadfaludy,igaz,nagyon fiatal,de szép hang van a torkában,ami buffoknál ritka.A zenekar kiváló teljesitményt nyújtott ,érződött,hogy a könnyű műfaj is komolyan van véve,Váradi Katalin betanitásában.A kórus rendben volt,ellenben a szinház tánckara nem nyújtotta a maximumot,ők kcsit kilógak a sorból.
A nagy siker megérdemelt volt mindkét napon,remélhetőleg a továbbiakban is megmarad az előadás ilyen feszesnek,zeneileg kiválónak.
Operett, mint színpadi műfaj • 17202010-02-14 10:38:01
Lezajlott a két bemutató előadás a Miskolci Nemzeti Szinházban,A mosoly országa c. operett két szereposztása nem vallott szégyent.Igazi különleges énekesi produkciókat hallhattunk.Vadász Zsolt megérett a szerepre,gond nélkül,teljes intenzitással énekelte végig,a másik Szu Csong,Balczó Péter a kezdeti elfogódottság után,igazán szépen produkált,persze érződött,ez az első ilyen szerepe,prózában még tanulnia kell,de az érzelmi töltés megvan.Eperjesi Erika szép fejlődést mutat,minr éneklésben,mint szinpadi játékban,Miksch Adrienn pedig ,mint operettpimadonna,óriási meglepetés,hiszen a Cosi van tutte c.opera Fiordiligieként ,mint énekes,már bizonytotta,hogy mindentudó énekművész,de most azt is,milyen kiváló szinésznő is és milyen nagyszerű megjelenésű primadonna. A többi szereplő is derekasan helytáll,de ebben az operettben a szerelmeseké a főszerep,nemcsak a történetben,hanem az énekelnivaló mennyiségében is.Figyelemreméltó Kis Domonkos Márk,mint Hadfaludy,igaz,nagyon fiatal,de szép hang van a torkában,ami buffoknál ritka.A zenekar kiváló teljesitményt nyújtott ,érződött,hogy a könnyű műfaj is komolyan van véve,Váradi Katalin betanitásában.A kórus rendben volt,ellenben a szinház tánckara nem nyújtotta a maximumot,ők kcsit kilógak a sorból.
A nagy siker megérdemelt volt mindkét napon,remélhetőleg a továbbiakban is megmarad az előadás ilyen feszesnek,zeneileg kiválónak.
Operett, mint színpadi műfaj • 17192010-02-14 10:37:19
Lezajlott a két bemutató előadás a Miskolci Nemzeti Szinházban,A mosoly országa c. operett két szereposztása nem vallott szégyent.Igazi különleges énekesi produkciókat hallhattunk.Vadász Zsolt megérett a szerepre,gond nélkül,teljes intenzitással énekelte végig,a másik Szu Csong,Balczó Péter a kezdeti elfogódottság után,igazán szépen produkált,persze érződött,ez az első ilyen szerepe,prózában még tanulnia kell,de az érzelmi töltés megvan.Eperjesi Erika szép fejlődést mutat,minr éneklésben,mint szinpadi játékban,Miksch Adrienn pedig ,mint operettpimadonna,óriási meglepetés,hiszen a Cosi van tutte c.opera Fiordiligieként ,mint énekes,már bizonytotta,hogy mindentudó énekművész,de most azt is,milyen kiváló szinésznő is és milyen nagyszerű megjelenésű primadonna. A többi szereplő is derekasan helytáll,de ebben az operettben a szerelmeseké a főszerep,nemcsak a történetben,hanem az énekelnivaló mennyiségében is.Figyelemreméltó Kis Domonkos Márk,mint Hadfaludy,igaz,nagyon fiatal,de szép hang van a torkában,ami buffoknál ritka.A zenekar kiváló teljesitményt nyújtott ,érződött,hogy a könnyű műfaj is komolyan van véve,Váradi Katalin betanitásában.A kórus rendben volt,ellenben a szinház tánckara nem nyújtotta a maximumot,ők kcsit kilógak a sorból.
A nagy siker megérdemelt volt mindkét napon,remélhetőleg a továbbiakban is megmarad az előadás ilyen feszesnek,zeneileg kiválónak.
Operett, mint színpadi műfaj • 16952010-02-08 16:28:59













szereposztás
röviden
a zeneszerző
a rendező
Szu-Csong - Vadász
Szu-Csong - Balczó
képgaléria

Lehár Ferenc
A MOSOLY ORSZÁGA

operett két részben
Leon Viktor szövegkönyve alapján írta: Herzer Lajos és Löhner Frigyes
Fordította: Harsányi Zsolt

SZU-CSONG HERCEG Kína bécsi nagykövete, majd Kína miniszterelnöke
VADÁSZ ZSOLT
BALCZÓ PÉTER

LIZA, ifjú bécsi grófnő
EPERJESI ERIKA
MIKSCH ADRIENN

GRÓF HATFALUDY FERENC, ifjú huszárfőhadnagy
HAGYMÁSI SÁNDOR
KIS DOMONKOS MÁRK

MI, ifjú kínai hercegnő, Szu-Csong húga
TEREMI TRIXI
POHLY BOGLÁRKA

CSANG, ortodox főúr
KINCSES KÁROLY
MOLNÁR ERIK

FŐEUNUCH
BAJ LÁSZLÓ
HOMONAI ISTVÁN

LICHTENFELS GRÓF, táborszernagy, Liza apja
SOMLÓ ISTVÁN

HARDEGGNÉ, bécsi grófnő
ORTH ÉVA

FU-LI követségi titkár
OSVÁTH TIBOR

FINI
JAMBRIK BOGLÁRKA

FRANCI
LIPTÁK ÁGNES

VALI
CSIZMADIA MÓNIKA

TÓNI
HIRCSU ANGELIKA

Közreműködik a Miskolci Nemzeti Színház tánckara, kiegészített ének- és zenekara

Karigazgató: REGŐS ZSOLT
Díszlettervező: MENCZEL RÓBERT Jászai-díjas
Jelmeztervező: LACZÓ HENRIETT
Zenei vezető: VÁRADI KATALIN
Koreográfus: MAJOROS ISTVÁN
Korrepetitor: BÓDI TAMÁS/TÓTH ANIKÓ
Színpadmester: FARKAS GÁBOR
Ügyelő: FÜSTI MOLNÁR ÁGOTA
Súgó:HORTI ZSUZSANNA
Rendezőasszisztens: RADNAI ERIKA

Vezényel:
VÁRADI KATALIN / PHILIPPE DE CHALENDAR

Rendező:
HALASI IMRE
Jászai-díjas

Bemutató
2010. február 12.
Nagyszínház

MISKOLCI NEMZETI SZINHÁZ




























Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 303212010-01-18 09:39:33
Micsoda világban élünk!Valamikor nemcsak képviselő volt Nagytétényben,de büszkén taglalta francia származását,apuka révén,és sváb származását anyuka révén Leblanc Győző a MÁO nyugdijasa(igy tiszta)az igaz magyar.Legnagyobb bűne talán,hogy sok énekes feleség és barátnő után sikerült összebutorozni evvel a banyával,sőt még éneklésre is biztatni!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 251282009-03-04 17:03:06
Kiváló előadást élveztem végig tegnap a Thália szinházban,a Mahagonny-t,nagyszerű szereplőkkel,Herczenik,Wiedemann,és a férfiúk,az első szereposztás,nagyszerű kórus és zenekari teljesitménnyel Kesselyák vezényletével.CSAK!Az erkélyen ülve időnként elvonta a figyelmemet az,hogy egyes mzsikusok,milyen kiválóan szórakoznak előadás közben,mikor olyan részlet van,mint a II.felvonás nyitánya,akkor a klarinét-saxofon szólam milyen jól érzi magát,sajnos,ismerem is az illetőket,és szeretném megjegyezni,a Magyar Állami Operaház zenekarában játszani rang,mindig is az volt,és gondolom,még mindig az.A Tháliában játszani lehet,hogy nem akkora,de ez a darab az Opera műsorrendjében szerepel,tehát,ha egy hegytetőn játszák el,akkor is "viselni"kellene az operai rangot.Arról nem beszélve,hogy az ilyen kiváló produkciót,a zenekari kollégákat,akik éppen játszanak és a karmestert talán nem kellene locsogással zavarni,a közönségről nem is beszélve.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 239252008-12-29 08:39:57
A bécsi újévi gálán a szokás a zsakett!ami nem öltöny.Ezt a viseletet Mehta,Maazel sőt még Ozawa is hordta,mert hagyomány!
A mai nálunk divatos opera-és szinjátszás pedig nem azt szolgálja,amire eredetileg hivatott lenne.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 215792008-05-06 12:28:20
Természetesen mindenki azt hall és mond ,amit szeretne hallani és mondani.
Egy mondat csak.A Cavaradossit éneklő Muskát András nem fiatal,40 éven felül van,pálykezdésre is volt már alkalma,pld.a Carmenben vidéken,nem sikerült jól....
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 215662008-05-06 09:44:31
Először is,és utoljára Gárday:egyetlen hangot nem énekelt a helyén,ez lehet,hogy csak azt zavarja,aki ismeri a darabot.
Muskát lehet,hogy szorgalmas,képzi magát,de a hangszin csunya,a magasságokat sokszor nem éri el,a szinpadi jelenléte,vagy ha igy jobb játéka semmi.
Nem értettem a vidéki szinházakra a célzást,de nem is fontos.Aki lát ottani előadásokat,no meg kritikát is irt róla,biztos befolyásolható,vagy rossz a füle!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 215522008-05-05 17:04:32
A tegnapi Tosca rettenetes volt.
Nem szabadna kitenni a többieket,Sümegit,Fokanovot,de az apróbb szereplőket sem ilyen kinzásnak.
Kivéve Gárdayt,akit az első hang után ki kellene küldeni!
Operett, mint színpadi műfaj • 13912007-10-18 10:12:27
Dicséretes dolog Kálmán Imre ürügyén elhivni a szakma kiválóságait!
Egyetlen gúnyos megjegyzés:Nehogy megint dalra fakadjon a Direktor.
Lássa be,Kálmán szobor készült,az övére még várnia kell,azoperettet ünneplik,nem őt,és ime Kálmán Imre zenéje túlél mindenkit,még őt is!
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Hold utcai református templom

Karosi Bálint (orgona)
"J.S. Bach összes orgonaműve"
Lipcsei korálok
Komm, Heiliger Geist (Fantázia), BWV 651
Komm, Heiliger Geist, BWV 652
An Wasserflüssen Babylon, BWV 653
Schmücke dich, o liebe Seele, BWV 654
Herr Jesu Christ, dich zu uns wend (Trió), BWV 655
O Lamm Gottes unschuldig, BWV 656
Nun danket alle Gott, BWV 657
Von Gott will ich nicht lassen, BWV 658
Nun komm der Heiden Heiland, BWV 659
Nun komm der Heiden Heiland (Trió), BWV 660
Nun komm der Heiden Heiland, BWV 661
Allein Gott in der Höh sei Ehr, BWV 662
Allein Gott in der Höh sei Ehr, BWV 663
Allein Gott in der Höh sei Ehr (Trió), BWV 664
Jesus Christus, unser Heiland, BWV 665
Jesus Christus, unser Heiland, BWV 666
Komm, Gott Schöpfer, heiliger Geist, BWV 667

20:00 : Budapest
Szent István Bazilika

"Orgonaestek"
20:00 : Balatonfüred
Gyógy tér

OperaFüred – Zenekari operagála
A mai nap
született:
1927 • Michael Gielen, karmester