vissza a cimoldalra
2018-12-14
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61406)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4125)
Társművészetek (1283)
Haladjunk tovább... (216)
Kedvenc előadók (2825)
Milyen zenét hallgatsz most? (25007)
Momus társalgó (6349)
Kedvenc felvételek (149)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11296)
A csapos közbeszól (95)

Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3026)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1547)
Erkel Színház (9494)
Élő közvetítések (7598)
Callas (443)
Franz Schmidt (3242)
Szkrjabin (539)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1192)
Momus-játék (5563)
Operett, mint színpadi műfaj (3778)
Jonas Kaufmann (2313)
Pantheon (2285)
Karmesterekről, karmesterségről-"úgy általában" (635)
Polgár László (267)
Abbado – az ember (153)
Franz Schubert (309)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: appassionato
Leírás:
Honlap:
   


appassionato (14 hozzászólás)
 
 
Kedvenc művek • 582009-06-25 14:12:24
Beethoven:
Zongoraszonáták
(összes, de néhányat mégiscsak kiemelnék: op.2/1, op.13, op.27/2, op.57, op.81a)
Hihetetlen szemvedély, erő van ezekben a szonátákban, mindig magukkal ragadnak, ha pedig játssza is az ember, úgy még nagyobb hatása van...
Zongoraversenyek
(Nagy kedvencem a c-moll, de mindet nagyon szeretem. Egyik álmom, hogy egyszer ez zenekarral játszhassam.)
Szimfóniák:V,VI,VII,IX. (főleg)
Kisebb zongoradarabok(pl.WoO.80 c-moll Allegro)
Hegedűverseny
De nem is sorolom tovább, nem akarom Beethoven szinte összes művét ideírni.

Czerny:
Akik ismerik Czerny zongorára írt kisetüdjeit, most biztos ki fognak nevetni, de akkor is leírom. Van egy olyan kötete, hogy 160 rövid ujjgyakorlat. Ezek közül kivétel nélkül az összes 8ütemes. Én nagyon megszerettem ezeket.
Kevésbé ismertek a szonátái, én magam is csak kettőt ismerek a tizenegyből, mert sajnos nem nagyon van belőle hangfelvétel. Az egyik egy op.13-as a-moll Szonáta. Zseniális. 5tételes, és az 5.tétel egy fúga. A másik egy op.57-es f-moll Szonáta. Ez bizonyos szempontból hasonlóságot mutat Beethovennel, hisz kinek ne jutna eszébe erről az Appassionata! Czerny szonátája viszont az Appassionataval ellentétben 4tételes, de a lassú tétel hangneme Desz-Dúr, és a tétel formája is variációs, akárcsak Beethovennél.

Kifejezetten a klasszikus stílus áll közel hozzám, és valójában nem rajongok az operákért a klasszikus, barokk operákon kívül. Vannak, amiket szívesen meghallgatok, de alapjában véve elég távol áll tőlem ez a műfaj...

Mozartról ami elsőnek eszembe jut, az a d-moll zongoraverseny, a d-moll "túlvilági" hangulata magával ragadja az embert. Annak ellenére, hogy Mozart kevés moll hangnemű darabot komponált, rám azok vannak nagyobb hatással. (Helyesebben fogalmazva a Dúr darabok nagyobb arányban fordulnak elő, mint a moll hangnemben írtak, hiszen moll darabokból is van egy pár...)
Kedvenc előadók • 19672009-06-25 13:51:04
Zongoristák(nem sorrendben):
Vásáry Tamás
Hegedűs Endre
Boris Berezovsky
Nikolai Lugansky
Martha Argerich
Énekesek:
Dietrich Fischer-Diskau
Werner Güra
Karnagyok:
Herbert von Karajan
Leonard Bernstein
Milyen zenét hallgatsz most? • 192062009-04-21 14:38:41
A Csitári hegyek alatt zenekari kísérettel
Andor Éva és Simándi József a két énekes
Érdemes meghallgatni, kimagaslóan jó előadás szerintem

youtube...
TOP 10 - Kedvenc zeneszerzők • 942009-03-21 17:00:15
Mégis! Érdekel, miért kérted, hogy mondjak példákat!
Mit akartál ebből kideríteni??
Milyen zenét hallgatsz most? • 188352009-03-04 12:46:11
Mozart:K.550 g-moll szimfónia I.t

Salzburgi Mozarteum Zenekara, vezényel:Hans Graf
Nemszeretem zeneművek • 2322009-03-04 10:07:56
Nem csodálom, hogy nehézséget okoz a Missa Solemnis, ezzel sok mindenki így van.
Amúgy tényleg nehezen értelmezhető mű. Sokszor meg kell hallgatni ahhoz, hogy tényleg megértse az ember...
TOP 10 - Kedvenc zeneszerzők • 922009-03-04 09:59:11
op.33 no.6 Etüd-tableaux (esz-moll)
op.39 no.1 Etüd-tableaux (c-moll--főként ez)
op.39 no.6 Etüd-tableaux (a-moll, ez elég közismert etüd)
Hirtelen ennyi jut eszembe.
Hogy rengeteg "romantikus" műve közül is említsek néhányat: no.2 c-moll zongoraverseny
op.39 no.5 (?)Etüd-tableaux
op.16 no.4 e-moll Moment musicaux
op.23 no.7 c-moll prelűd
Sokat lehetne ide írni, nem is írok többet.
"Ellenpéldákat" lehet, mondok majd még, de most így ezek jutottak eszembe hirtelen.

Miért??
TOP 10 - Kedvenc zeneszerzők • 892009-03-03 16:47:48
Sok zeneszerző van, aki újat hozott a zenébe, aki sok zseniális művet írt. Ezért nehéz erre a kérdésre válaszolni. De mégis megpróbálom.
Számomra a legnagyobb: Ludwig van Beethoven.
Emellett nagyon szeretem Rachmaninoffot is (a romantikus-stílusú műveit! hiszen vannak olyan művei, melyekre inkább azt mondom, hogy XX.századiak), illetve Lisztnek azon darabjait, amelyben nem feltétlen a technika az elsődleges, amely nem virtuóz-kodás céljából van írva, hanem ami a valódi mélységeket tárja fel. Chopin darabjai közt is találok olyanokat, melyek rendkívül közel állnak hozzám, de találok ilyeneket pl. Scriabin műveiben is. Egyre jobban értékelem Bachot is, pedig régen nem szerettem. Szívesen hallgatok Brahms-ot, meg szinte bárkinek a zenéjét. Szerintem nem az számít, ki írta, hanem hogy milyen mondanivalót hordoz magában a zene. Ettől függetlenül felsoroltam pár szerzőt, de természetesen itt nem ér véget a sor...
Milyen zenét hallgatsz most? • 188262009-03-02 19:52:02
Félreértetted, azt hiszem...
Nem a darab nem tetszett, hanem az előadásmód. Nekem más elképzelésem van a Hammerklavier-szonátáról, és emellett nagyon kritikus szemmel nézek mindenkit(beleértve magamat is), aki Beethoven-szonátát, vagy bármilyen más Beethoven-művet játszik. Tudom, hogy mit lehet kihozni a Hammerklavier-ből, és ezért tudom, hogy egy zseniális remekmű, mert valóban az, mint bármelyik másik zongoraszonátája Beethovennek.
Az énekkar mint közösség • 192009-03-02 19:46:47
Én is több éve járok kórusba énekelni, de sajnos 2 éve nem oda járok, ahol elkezdtem az éneklést. Nagyon hiányzik az előző énekkar színvonala, a hangzás tisztasága, az igazi éneklés élménye és nem utolsósorban az élvezet, melyet a kórusmuzsika nyújt. Hihetetlen élmény volt kísérni a kórust, nagyon sajnálom, hogy nem tudok már oda járni. A nyíregyházi Cantemus kórusról van szó. A távolság és a szabadidő hiánya miattsajnos nem tudok részt vennni a kórus munkájában. Az az énekkar, amelyikbe most járok, valójában a közelébe sem ér a fent említett színvonalnak. Lehet, hogy talán azért sem, mert nálunk kötelezővé van téve a kórusokon való megjelenés, és nagyon sokan egyszerűen utálnak beülni kórusra. Pedig jó darabokat tanulunk, de sokan nem tudják értékelni a zene szépségét, tisztaságát.
Egy kórusba nem lehet úgy járni, hogy nem szereti az ember a darabokat, és szimpla kötelességből sem érdemes kórusban énekelni...
És te mit láttál a youtube-on? • 2512009-03-02 16:34:56
http://www.youtube.com/watch?v=McUQ7aj2E5g
Liszt:Wilde Jagd (c-moll transzcendens etüd) Boris Berezovsky előadásában. Mindenkinek ajánlom a többi transzcendens etüdöt is Berezovskyval. Szerintem nagyon jó előadás mindegyik! Élő koncertfelvételek, végigjátssza mind a 12 etüdöt. Érdekes pl. a Mazeppa is. Semmi technikai nehézséget nem lehet felfedezni a játékában. Pedig a Mazeppa a zongorairodalom egyik legnehezebb darabja. (Persze sok nagyon nehéz darab van, ez csak egy a sok közül.) A b-moll etüd is szenzációs. Meg igazából mindegyik! Akit érdekel, hallgassa meg!

http://www.youtube.com/watch?v=7p1RKZg2_mw
Scriabin: disz-moll etüd
Boris Berezovsky
Milyen zenét hallgatsz most? • 188232009-03-02 16:24:46
Az is egy szenzációs remekmű! Szerintem az egyik legnehezebb szonátája Beethovennek. De amilyen nehéz, olyan zseniális! Én még nem hallottam ezt a darabot olyan előadásban, ami nekem is tetszett volna...
Milyen zenét hallgatsz most? • 188222009-03-02 16:22:21
Scriabin: disz-moll Etüd
És akivel épp hallgatom, szerintem az egy elképesztően jó zongorista: Boris Berezovsky.
Beethovenről - mélyebben • 5972009-03-01 10:07:49
Das höchste: Beethoven.
Érdekes, ha végignézzük pl.a zongoraszonátáit.
A Mondschein és a Patetique megírása között mindössze 3 év telt el, mégis, mekkora a különbség a két mű között! Mekkora a különbség és mekkora a hasonlóság! AZ is érdekes kérdés lehet, hogy Beethoven vajon melyik zenetörténeti korszakba tartozik. Mert se nem klasszikus, se nem romantikus.
Igaz, vannak olyan művei, amik ,klasszikusnak' hatnak, de valójában túllép a klasszicizmus formáin, érzelmi mondanivalóin. A hangnemek és egyéb dolgok miatt nem romantikus... De akkor vajon hova is tartozik? Egy külön korszakot alkot.
Patetique-szonáta: hihetetlen erő, szenvedély van a darabban, Beethoven szeszélyességét jól tükrözi. Egy egész zenekart kell helyettesítenie a zongorának az első tételben. Nem könnyű feladat zongorista-szemmel nézve, és nem is nagyon tudják megvalósítani. Sokan eljátsszák ezt a darabot, de én még nem hallottam olyan előadásban, ami igazán tetszett volna. Sokan csak a technikára meg a tempóra figyelnek, a valódi mondanivalót nem veszik figyelembe, nem tudják visszaadni azokat az érzelmeket, amiket a darab magában hordoz, amiket Beethoven beleírt ebbe a darabba...
   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Erkel Színház

CSAJKOVSZKIJ: Diótörő - balett

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. terem

Csalog Gábor tanítványai
Házimuzsika a Zeneakadémián

18:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Magyar Rádió Gyermekkórusa
Arany Zsuzsanna (zongora), Mészáros Zsolt Máté (orgona)
a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarának kamaraegyüttese
a Magyar Rádió Énekkara (karigazgató: Pad Zoltán)
vez.: Walter Judit, Vargáné Körber Katalin
A Magyar Rádió Gyermekkórusának karácsonyi hangversenye

18:00 : Budapest
Hold utcai református templom

Szathmáry Zsigmond (orgona)
J. S. Bach összes orgonaműve / 14.
g-moll fantázia és fúga, BWV 542
a-moll concerto Vivaldi nyomán, BWV 592
Auf meinen lieben Gott, BWV 744
c-moll prelúdium és fúga, BWV 546
In dulci jubilo, BWV 729
Pastorella, BWV 590
G-dúr prelúdium és fúga, BWV 541
Befejezetlen Contrapunctus a Kunst der Fuge-ból, BWV 1080

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Bartók Plusz Operafesztivál - Operaíró verseny
Döntő

19:00 : Budapest
Erkel Színház

CSAJKOVSZKIJ: Diótörő - balett

19:00 : Budapest
Klauzál Gábor Budafok-Tétényi Művelődési Központ

Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Guido Mancusi
MANCUSI: Jesu Redemptor Omnium
STRAVINSKY: Dumbarton Oaks
HAYDN: Trombitaverseny
SCHUBERT: III. szimfónia

19:45 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Yeree Suh (szoprán), Fulvio Bettini (bariton)
Budapesti Fesztiválzenekar
Művészeti vezető és koncertmester: Midori Seiler
Barokk gesztika: Sigrid T’Hooft
GEMINIANI: 12. (d-moll) concerto grosso („La Follia”)
HASSE: Larinda e Vanesio – intermezzo (1. rész)
TORELLI: g-moll („Karácsonyi”) concerto grosso, op. 8/6
HASSE: Larinda e Vanesio – intermezzo (2. rész)
VIVALDI: Esz-dúr triószonáta, RV 65 – 2. Allemanda, 3. Sarabanda
HASSE: Larinda e Vanesio – intermezzo (3. rész)

20:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Orgonaestek Virágh Andrással (operaénekesekkel és hangszeres művészekkel)
A mai nap
történt:
1925 • A Wozzeck bemutatója (Berlin)
született:
1922 • Németh Amadé, karmester, zeneszerző († 2001)
elhunyt:
1788 • Carl Philipp Emanuel Bach, zeneszerző (sz. 1714)