vissza a cimoldalra
2019-11-15
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11449)
A csapos közbeszól (95)

Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3503)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1801)
Franz Schmidt (3454)
Erkel Színház (10352)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4457)
Kimernya? (3281)
Simándy József - az örök tenor (633)
Pantheon (2445)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2944)
Plácido Domingo (919)
Balett-, és Táncművészet (5939)
Élő közvetítések (8237)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4607)
Mi újság a ZAK-on és a hazai koncerttermekben? (300)
Giuseppe Verdi (1394)
Zenei témájú könyvek (99)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Cilike
Leírás:
Honlap:
   


Cilike (5249 hozzászólás)
Erkel Színház • 84982017-11-03 20:13:27

És ennek mi keresnivalója van az Erkel színház topicban?  Semmi.


Momus társalgó • 61082017-11-03 18:14:55

 Teljesen teoretikus módon nézve:  az egy dolgo, hogy van egy olyan ember, aki vezető pozícióban van, mindegy, hogy hol, és hogy ez az ember visszaélve a pozíciójával, a beosztottjait megalázza, esetleg szexuálisan is, és még egyéb módokon. És megint egy dolog, ha ennek a vezetőnek a családtagjai ugyanennél a cégnél dolgoznak, tehát szükségképpen tudnak ezekről és nemcsak hogy hallgatnak, de élnek a vezető beosztású papa és férj pozíciójának előnyeivel. Ez tényleg lelkiismereti kérdés. (Van egy kedvenc King-könyvem, amiben kisregények a bosszú témakörét járják körbe,  ebben volt egy olyan történet, hogy a feleség egy véletlen folytán rájön, hogy a férje egész életükben, sőt, már a megismerkedőésük előtt is sorozatgyilkos volt. Itt is az a kérdés, hogy tud-e együtt élni ezzel. Nos, ő nem tud.)


Momus társalgó • 60792017-11-02 21:48:42

Jól gondolom, hogy nem vagy pszichológus? Akkor inkább hiszek a szakembereknek. Valamit te itt nagyon nem értesz. A szexuális zaklatás az a fizikai kontaktusban jön létre. Nem az ordibálásban. Amúgy meg dolgoztam olyan karmesterrel és olyan rendezővel, aki soha fel nem emelte a hangját, nem volt rá szüksége. Olyannal, aki kiabált, ha valami sokadjára se ment, de nem alázott meg senkit. És olyannal is. Aki igen. Mit nem értesz ezen?


Momus társalgó • 60732017-11-02 17:21:56

De hát ez nem újkeletű probléma. Szerintem mindig is megvolt. El kell olvasni egyik-másik Jókait. Az ő felesége színésznő volt, biztos tudta, miről ír. Célzok itt Chataquela és Evila figurájára. Vagy Molnárnál az ibolya. Vagy Maughamnál A Színház Júliája. Mindegyikben ott van ez a jelenség.  És még valami. A színház nem demokratikus intézmény. Sose volt az. A darab rendezése sem egy demokratikus folyamat. Szavazzunk, a jelenlévők egyszerű többségével, jobbról vagy balról jöjjön be Júlia. Szóval nem. Aztán ezzel lehet visszaélni, súlyosan, és vannak, akik tudnak normálisak maradni vezetői pozícióban is. Vannak emlékeim, például jó pár éve az egyik opera színpadi zenekari próbáján a karmester nagyon durván beszólt az énekkarnak és az egyik szólamvezetőnek. Erre válaszként az énekkar a következő jelenteben egyszerűen nem volt hajlandó megszólalni. Volt rendező, aki üvöltött, kikérte az énekkar nevében a karügyelő. És vannak rendezők és karmesterek, akik partnernek tekintik a szereplőket és nem aláznak. A szexuális visszaélések a szakértők szerint nem szexről szólnak, hanem a hatalomról. Mindig voltk, akik eltűrték, hogy kihasználják pket és voltak, akik visszautasították.


Erkel Színház • 84882017-11-01 18:39:28

Erre meg csak azt tudom válaszolni, hogy mikor egy ismert jobboldali színész megpályázta a Víg igazgatói posztját, milyen iszonyatos vihar támadt Eszenyi Enikő védelmében. Amúgy nekem semmi bajom Eszenyivel, csak hogy értsük egymást. Sajnos, prózai színházba nagyon ritkán jutok el, De akkor most hagyjuk a felelősséget őrá és a felettes szervre, nehogy már ezért is a mostani kormány legyen a hibás.


Erkel Színház • 84842017-11-01 16:30:09

Itt most melyik színházra utalsz, az Operettre vagy a Vígre?


Erkel Színház • 84782017-11-01 14:47:23

Ez nagyon cuki hozzáállás. Megvetted a jegyet, ezáltal biztosítottad, hogy addig nem lesz világvége. Elvégre VAN jegyed. Marton László se hitte volna, hogy elmarad a Vadkacsa premier. Szerintem arra is eladtak már egy csomó jegyet.


Pantheon • 21142017-11-01 00:08:14

Nem mondhatom, hogy jól ismertem, hiszen talán sose beszéltem vele, de sok előadásban álltam mögötte a kórusban. És ha megjelent valahol civilben, akkor is mindig olyan "nőcis" volt, macskaszerű kicsit, sose láttam hisztisnek vagy rosszkedvűnek. Kedves volt, áradt belőle valami életszeretet, pozitív energia, derű. Ilyennek emlékszem rá. Nyugodjon békében.


Pantheon • 21092017-10-31 14:15:07

Ezzel sokan így vagyunk...nehéz elhinni annak, aki nem látta csak jókedvűnek és egészségesnek. Nyugodjon békében. :-(


Erkel Színház • 84622017-10-30 20:33:07

 Hát, lehet, hogy én vagyok szörnyen műveletlen. Pedig nem mondom meg, hány éves vagyok, de csak az Operaházban csaknem 29 éve dolgozom, és 12 éves korom óta vagyok operarajongó, 13 éves koromban kaptam az apukámtól az első zongorakivonatomat, a Pillangókisasszonyt. Tény, hogy elsősorban az olasz oprák körében vagyok jól tájékozott, de azért ismerek azon í körön kívülről is elég operát. A Hugenottákból egészen addig, amíg színpadta nem kerültünk vele, egyetlen hangot sem hallottam. Soha. Rohadtul zászlóshajó lehetett.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600412017-10-30 16:58:56

Erre egyetlen dolgot lehet válaszolni: a karmester nem fújja a rezeket és nem húzza a vonót. Ő semmit se tehet, ha a zenekari művész elhibázza a szólamát. A zenekari próbákon is előfordult. Úgy látszik a kilóra is sok zenekari anyag kifogott néhány emberen.


Erkel Színház • 84392017-10-30 11:55:23

 A zenei érték NEM csak ízlés kérdése. Senki se mondhatja mondjuk, hogy -egy közismert példával élve - Salieri egyenrangú Mozarttal. Ez nem ízlés kérdése ma már tudjuk, hogy óriási különbség van köztük. Nem ízlés kérdése, hogy vannak összecsapott, felületes Donizetti-operák és vannak zseniálisak. Ezek zenetudományi tények. 


Erkel Színház • 84382017-10-30 11:52:35

Amúgy nagyon sokat profitált az operett-szerepekből. Gergő egy nagyon tehetséges, szép hangú, jó külsejú éenekse, nagyon szorgalmas és alázatos művész, viszont későn került a zenei pályára, nehéz helyzetből indult. Az operettben színpadi rutint szerzett és a bonviván-szerepek technikailag is jót tettek neki. Szerintem, ha az Operában rendszeresen kap főszerepeket, akkor fel fog hagyni az operett-szerepekkel, ezt mondjuk én gondolom, nem ő nyilatkozta. A felesége is operett-primadonna, tehát ilyen érdekeltsége is köti oda.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600382017-10-30 10:57:34

A szakmai hozzáértés kiviláglik ebből a hozzászólásból. Sem a zenekari árokban, sem a színpadon nem tud mindenki egy helyen lenni. Ezért kell a karmester kezére játszani illetve énekelni, akárhol van az ember. Ami meg a rendezést illeti, úgy tudtam, hogy ez se lesz jó, se a modern, se a hagyományos, se semmilyen. Kiváncsi vagyok, egy negyedórás áriát vagy duettet, amiben effektíve nem történik semmi, hogyan lehetne megrendezni. Ez tényleg érdekel. Ezekben az operákban épp ez a baj, hogy iszonyúan statikusak dramaturgiailag. Persze lehet kitalálni bele akciókat, de akkor az meg zeneellenes lesz.


Erkel Színház • 84252017-10-30 00:24:41

Írtam volna bármilyen "zászlóshajóról"?   Nem, úgy látom, nem írtam. Írtam két JÓ belcanto operát. Írhattam volna a Bolenat, a Luciát, a Lucretia Borgiát, bármelyiket jobbnak tartom a Hugenottáknál. Nem mondom, hogy nem nézhető, hogy nem lehet meghallgatni. De középszerű. Jobbára ihlet nélküli. Sajnálom,így hallom.


Erkel Színház • 84212017-10-29 23:18:44

Egy lapon nem lehet említeni a Normával vagy a Puritánokkal. Már az én véleményem szerint, persze.


Erkel Színház • 84162017-10-29 13:18:34

Eljött az a feljegyzésre méltó pillanat, hogy egyetértünk.  :-)


Erkel Színház • 84132017-10-29 13:02:48

Bevallom, szerintem ez egy igen-igen közepes opera. Sok helyen éreztem úgy, hogy minden ihlet nélkül vatta-zenét hallgatok, percekig. Vannak benne szép dallamok, de azok egy maximum másfél-két órás műre elegendők.


Erkel Színház • 84092017-10-29 10:13:03

Ez egy piszkosul magas szerep, tele c-kkel. Nem tudom, hogy énekelte Simionato, de ez egy kifejezetten kellemetlen fekvésű szólam.


Erkel Színház • 83992017-10-29 08:04:28

Ami Dohnányit illeti, én így látom: egyrészt a nyugalma és kedélyessége megfizethetetlen volt a próbaidőszak alatt. Aztán: mikor látta, hogy azok az extrém gyors tempók, amik elvileg be vannak írva a kottába több helyen, nem fognak menni, simán visszavett. Teljesen énekesbarát. Mondj néhány ilyen karmestert, hiszen éppen ezért szokott a legtöbb néző és közreműködő is panaszkodni. Legcukibb beszólása az volt, hogy "én szívesen kísérnélekm de nem tudom, hol vagy". Hát ilyen karmester Dohnányi, aki amúgy akcentussal, de hibátlanul beszél MAGYARUL.


Erkel Színház • 83942017-10-29 00:11:42

 Na itt van a baj a kívülállókkal. Mert azm hogy a szétmenés határán voltak, nem a karmester hibája. Ezt nehéz megérteni annak, aki nem áll a színpadon. Maradjunk abban, hogy a karmesternek nagy, nagyon nagy szerepe volt abban, hogy ez a darab össze tudott állni. Nem megyek bele a részletekbe, jó?


Erkel Színház • 83912017-10-28 23:54:18

Egyébként a karmestre NEM szerepelt zavaró tényzőként. Ezt mint belső információt, hadd mondjam el.


Erkel Színház • 83892017-10-28 23:45:01

Kórus nem is volt a datrabban, kösz.



 



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 599772017-10-28 00:00:39

Hát én nem így tudom.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 599552017-10-26 14:14:00

Úgy tetszem gondolni, hogy a világ megváltozott. Akkor beérték az emberek az alacsony színvonalú hang közvetítéssel, ma meg tűéles kép-és hangminőségű  felvételt akarnak. egy élő közvetítéshez be kell kamerázni az egész színpadot,, a zenekari árkot, zsinórpadlást. Ha látott már Metropolitan-közvetítést, akkor tudja. Nagyon jó felbontású, nagyon sok képet készítő kamerák -nem tudom, mi a szakkifejezés, de láttam, hogy az ilyen videókat ki lehet kockázni úgy, hogy minden egyes kép tűéles. Szóval: tempora mutantur et nos mutamor in illis, dear  Sir Dantes.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 599482017-10-25 22:49:50

Azért, hölgyem, mert ahhoz iszonyatos technikai apparátus kell. Amit amúgy tudtommal be fognak építeni az Operába. Lesz is miatta sivalkodás, prognosztizálom.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 599422017-10-25 15:01:23

Már ne haragudj, tényleg, de ez a kákán is csomót keresés tipikus esete. Régen nem vettek fel minden premiert. Most gyakorlatilag mindet rögztik és utólag leadják. Ennek pedig elsősorban technikai oka van. Sokkal bonyolultabb élőben közvetíteni, több a baki lehetősége és nincs mód utómunkákra. Így utólag is léehet vágni, Én elenyésző számú operai közvetítésre emlékszem. Sőt, nullára, mert amit leadott a tévé, azt is felvételről.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 598922017-10-20 14:31:25

Szerintem magával a rendezéssel nem volt baj. Nekem kifejezetten tetszettek Sz.M. ötletei. A díszletre voltatok kiakadva.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 598732017-10-18 07:25:42

Egyetlen oka van, a koncert,


MET-es operaelőadások moziban • 6062017-10-10 16:30:31

Nem jelenik meg a hsz-om.


MET-es operaelőadások moziban • 6032017-10-10 15:06:46

 Ja és annyit, hogy a "kánon" szerint DiDonato inkább preklasszikusokra és Mozartra predesztinált hang.  Véleményem szerint messze túlhype-olt énekesnő. Szoprán párja Fleming. Ők véleményem szerint (!) messze a hangi adottságaikat meghaladó karriert futottak. Persze ízlés kérdése.


MET-es operaelőadások moziban • 6022017-10-10 14:26:04

Én csak hallgattam, nem néztem. Nem vagyok elfogult. Nem kell fognom a kottát, mert ismerem az operát. Adalgisa szoprán szerep, noha valamiért az utóbbi 100 évben mezzókat gyötörnek vele. Voltak, akik egészen kivételesen jól el tudták énekelni, mint pl Troyanos, vagy nálunk Pánczél Éva. DiDonato nem győzi a fekvést és ráadásul csúnyán tremolós, élvezhetetlen szintig.


MET-es operaelőadások moziban • 5952017-10-09 15:05:00

DiDonato pocsék volt, ahogy én hallottam. Tremolós, lebutította a magas részeket.


Luciano Pavarotti • 752017-10-02 16:28:07

Jé, azt nem is ismerem. Pedig azt hittem, tudom kívülről a Toscát.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 597562017-09-29 09:25:33
Csillagmorzsák. Klasszikusokat csak pontosan.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 597522017-09-27 15:02:51
Hmmm, tudtommal Alfréd esetében ez valóban a szerencse műve volt...nem láttam olyan rendezést,ahol csalt volna a kártyán. Talán mégseazt fejezi kiapélda,ami a szándék volt. :-)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 597422017-09-26 20:44:17
"Az építőipari céget, a West Hungáriát 1997-ben alapította Paár Attila, és a vállalkozás azóta rendkívüli sikereket ért el. Ez lett az építőiparban, turisztikában, ingatlanfejlesztésben utazó cégcsoport zászlóshajója, és a Napi Gazdaság tavalyi 100 leggazdagabb című kiadványa a 43 éves Paár Attila vagyonát már 7,4 milliárd forintra becsülte, amivel a 87. leggazdagabb magyarnak számított. A legfrissebb lista alapján, a tavalyi vagyonát megbecsülve a 78. leggazdagabb magyar 9,3 milliárd forinttal." Ez nem egy mai történet. 97.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 64042017-09-01 18:07:03
Érdekes, meghallgattam egy felvételt az Ezred lányából és eltérő volt a véleményem a tenorról. Nekem éppenhogy úgy tűnt, hogy szenvedett a felső váltóhangok területén. Az ária nagy részében konkrétan be volt szorulva, ahogy hallottam. A c-ket persze fölé tudta énekelni, ott nyílt megint, de a passaggioval nincs jóban. Az első részben is feltűnt, hogy elfalzettolgat frázisokat. Aztán lehet, hogy élőben jó volt, ez ugye csak felvétel.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 596712017-08-29 15:12:03
:-(Nyelvnyújtó szmájli) Tudom, hogy nem annyi) (csak trollkodok)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 596702017-08-29 15:11:13
60000
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 596282017-08-26 15:56:44
1. Olyan nincs, ami mindenkinek tetszik.
2. Vannak hivatásos és elvi rosszközérzetűek.
3. Természetesen vannak, akik valóban rosszul jártak az Operaház szerkezeti változásával.
4. Amit viszont muszáj volt megcsinálni. Én még emlékszem, mikor volt százhúsz magánénekes, a felük évek óta be se tette a lábát, de szociális alapon tag volt, míg nyugdíjba nem ment.
5. Minden nagy átalakítás nagy kuplerájjal és veszteségekkel jár. Még a nagytakarítás is.

Mindazonáltal, természetesen sajnálom azokat, akik áldozatul estek vagy vesztesei lettek ennek a változásnak. Van köztük olyan -nem fogok neveket írni -, aki évekig élvezte annak előnyeit, hogy családi kapcsolatai miatt kapott szerepeket. És van köztük olyan, aki maradhatott volna. Ezt nem is vitattam soha.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 596172017-08-24 20:19:37
Sajnálom azokat, akik mindenen csak gúnyolódnak és dühöngenek. Ókovács szerintem, bár sok hibát elkövet, főleg amiatt, hogy nem szereti, ha ellentmondanak neki, jóindulatú ember. Mindig, minden vezető szubjektív volt, ő is az. Aki nem élvezi ennek az előnyeit, annak nyilván rosszul esik. De hogy csak rosszat találjanak a munkájában, ez nem reális.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26752017-08-20 11:45:52
Igazad van, mert tényleg voltak katasztrofális Radamesek, nem neveznék meg egyet se de tudok még neveket... viszont Meli sztárolása előtt én is értetlenül állok. Nekem ez nulla. Se hangszín, se semmi.
Opernglas, avagy operai távcső... • 198212017-08-11 17:49:49
Nem ismerem a mostani Aida-előadást, de egyrészt Muti tutira nem engedne egy ilyet,és Netrebkoból se nézek ki ilyen ízléstelenséget. Ha már itt tartunk,a legsúlyosabb kottától valóeltérés,amit azAidában hallottam, az a magas esz volt a második finálé végén. Azmeg belefért a nagy,kórusos, csinnadrattás együttesbe.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 595702017-08-06 16:31:03
Hát nem.
Erkel Színház • 80462017-08-06 13:00:36
Igen, az első felvonás olyan csehovosan lassú, inkább érzések,mint történések.De valóban, a második és harmadik felvonás szívfacsaró.Emlékszem, először a rádióban hallottam azt a jelenetet -magyarul -amelyben a két barát összevész. És alig akartam hinni a fülemnek, hogy ez ilyen életszerű, reális, drámai. A Pikk dámához pedig nekem Galuzin volt a kulcs.Mikor ő énekelte, akkor értettem meg a művet, ami az egyik legjobb opera. (Nagy szó tőlem, a Verdi-mániástól.)
Simándy József - az örök tenor • 4532017-08-05 10:29:37
Igen,a pontos megjelölése a kottában grand scena ed aria, a második részben voltaképpen együttessel, nem csak Elvira énekel bele,hanem az összes jelenlévő, Ernani kivételével, mert ugye őrajta megy a vita, őtrejtették el.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 595602017-08-05 10:24:09
Jó, csak a téma a sztrájkból indult.
Simándy József - az örök tenor • 4492017-08-04 22:15:38
Nekem nem stimmel. Don Carlosnak és Elvirának nincs kettőse a második felvonásban. Sorrendben az a duett az Elvira-ária után közvetlenül van.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 595572017-08-04 18:07:06
Na de ha nem lenne Anger, akkor lenne más, pont annyiért. Ezt próbáltam magyarázni. Ti most művészi kifogásokat hoztok a sztrájkfelhívásnak meg financiális okai vannak.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 595502017-08-03 20:01:07
Legkevésbé se akarnék saját magunk ellen beszélni, de egy biztos: ezek a dolgok nincsenek egy kategóriában a bérköltséggel. Az Operaház dolgozóinak bérköltsége sokkal nagyobb összeg annál,hónapról hónapra, mintsem Poda vagy Znaniecki vagy bárki meg nem hívása számítana ebből a szempontból. Aztán lehet, hogy nem hívunk meg külföldi rendezőt, énekest, karmester és akkor olyan színvonalon vagyunk, mint egy tízezres német kisváros kis színháza. Sajnos, ez van.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 595182017-07-26 21:06:22
Ráadásul ez egyfajta misszió. Én nagyon szívesen megyek. Alig várom, őszintén szólva. Még sosem voltam Ergélyben, és remélem, a többi helyre is elmehetek. Mármint Felvidékre, meg a vajdaságba.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 594942017-07-25 12:11:46
Bizony, bizony. Van például egy ismerősöm, akinek az ismerőse arra költi a pénzét, hogy összerakjon magának egy iszonyú drága részekből álló számítógépet, csak egy elem -nem tudom melyik -3-400 ezer forint vol, mindez azért, hogy játsszhassa a kedvenc játékát. Vagy van például olyan ismerősöm, aki egy céges bulira képes volt magának az egyik legnevesebb divattervezővel varratni ruhát, több százezer foruntért, amit egyébként soha többé nem fog felvenni. Prioritás kérdése. Már írtam erről pár szót.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 594922017-07-25 11:15:53
Annyira azért nem kerülhet sokba, mondjuk az egyéb látványberuházásokhoz képest. Úgy kerítettek rá pénzt, hogy eldöntötték, és kész.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 594902017-07-25 09:58:37
Átkozott fiskális problémáidra azt tudom felelni, hogy tudtommal a turnékat a minisztérium szervezi, tehát a gyakorlati teendőket ott végzik, úgy mint helyszínek, szállás, utazás. Ez NEM látványturné. Ez teljesen beleillik a kormány határon túli magyarokkal kapcsolatos politikájába. Elvinni Erdélybe -most egyelőre oda- a Magyar Állami Operaház produkcióit, egy magyar, nemzeti operát és egy könnyedebb balettet. Van ezzel valami probléma?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 594642017-07-20 15:53:02
Viszont a színpaddal megegyező méretű oldal- és hátsósznpada van.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 594432017-07-18 12:55:35
A zenébe még nem halt bele senki.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 594372017-07-17 17:53:45
Nem én kezdtem. Nem írok több offot.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 594312017-07-17 16:12:30
Egyetlen dolgot ajánlok minenki figyelmébe. Ha azt az elvet vesszük alapul, hogy míg nem jön el mindenkinek a jólét, míg nincs munkanélküli, alulképzett, szegémy, addig a "felesleges" kiadásokat mellőzzük, úgymint művészet, sport, ünnepek, felvonulások, tűzijáték, virágkarnevál, akkor soha -SOHA- Nem fogunk semmire áldozni, ami nem a közvetlen megélhetés, puszta üres anyagi dolog. És ki határozza meg, mi az a szint, amit mindenkinek el kell érni? Akinek van ennivalója, az irigyli azt, akinek van saját lakása. Akinek van egy kis lakása, irigyli azt, akinek nagy háza van. Akinek nagy háza van, az medencéset akar és jó autót. És így tovább. Tudomásul kell venni, hogy vannak olyan dolgok, amik többek az ennivalónál, lehet, hogy lehet élni nélkülük, de vajon miért fejlődtek ki a művészetek? Akkor is volt nyomor. Utálom ezt a hülye demagógiát.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 37312017-07-07 18:32:35
De kedves Héterő, a konkrét esetre ez nem áll. Mert ez nem szegényházas (szerintem).
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 37292017-07-07 12:37:31
Bocsánat, a magyarságon BELÜL
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 37282017-07-07 12:37:07
Az "elemelés" nem volt önmagában minősítés. Arról szólt, hogy egyrendkívül speciális környezetbe tett művet, ami még a magyarságon kívül is egy kis csoportot érint -nem írom, hogy róla szól, mert ez nem igaz -, általános érvényű történetté transzformált. Szerintem ezzel nem rántotta a mélybe. Szerintem minden népnek vannak néphagyományai és ebből a rendezésből bármelyik ráismerhet a saját életére. Hiszen itt az ember életét formálta történetté a rendező. A székely fonónak gyakorlatilag nincs cselekménye, csak utalások és a jobbára egymástól független "számok" füzére. Én megértem, hogy neked nem tetszett, de szerintem, ha negyvan vagy akárhány éve jársz színházba, akkor fel kéne ismerni azt, hogy valami meg van rendezve, vagy nem. És ez meg van.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 37192017-07-06 07:44:17
Szerintem sincs, de engem is le szoktak torkollni a kollégák. Sokan vannak vele úgy, hogy egyszer láttak valamit, ami tetszett és azt akarják látni és semmi mást. Én ezzel nem vagyok így, engem érdekelnek az új ötletek. Nagyon érdekesnek találom például ezt a nürnbergi Attila rendezést, Konwitschnytől, még ha eléggé hagyományostól eltérő is.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 37162017-07-05 23:26:54
Znaniecki elemelte a történetet az eredeti környezetből. Ezt fel lehet róni, ha valaki nem tudja elfogadni, ha valamit megváltoztatnak. Kitalált egy élettőrténetet, halállal, gyerekneveléssel, az emberi sorssal. Szerintem nem volt rossz ötlet, de én rendellenesnek számítok, én a Faustját is szeretem. Persze, ez nem a fonóban játszódik, de szerintem nem nagy veszteség, mert ott kb nem is történik semmi.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 593722017-07-05 23:14:59
És több is. A Devereuxben énekel egy kétrészes áriát, egy duettet Robertoval, egy tercettet és a finálé nagy kétrészes áriát. A Normában a kétrészes cavatinát, duett Adalgisával, finálé tercett, szólójelenet, duett Adalgisával -és ezek nem könnyű duettek ám -, szólójelenet, duett Pollionéval, együttes, finálé. Rohadt sokat kell énekelni és ráadásul magas is, mély is, koloratúrás is, drámai is. Óriási feladat.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 593702017-07-05 20:53:25
Pedig nem hiszem, hogy nehezebb.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 593672017-07-05 16:17:20
Kétlem, hogy a Norma állandóan játszott darab volna, főleg szinte minden operaházban. És a Devereux-t is elénekli minden arra alkalmas szoprán. 12 lemezfelvétel készült belőle 1964 óta. (Pedig ezt nem Callas hozta újra divarba, és érdekes módon a Normábólis épp csak eggyel több készült ugyanebben az intervallumban.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 37142017-07-05 11:07:11
Láttad, mi volt a reakció a Znanieczki-féle Székely fonóra. Szerinted más lett volna egy olasz rendező Bánk bánjára?
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 63962017-07-02 22:17:44
Én annyit fűznék csak hozzá, a magyar művészek (többségének) védelmében, hogy valóban problémás egy koncertre megtanulni egy szerepet, amit utána nem biztos, hogy hasznosítani tudnak. Schöck Atalát én sokkal pozitívabban ítéltem meg, ő hozta az én fülemnek azt a belcanto stílust, ami másoknál fájón hiányzott. Nem tudják nálunk ezt a stílust, sokszor meg kell állapítanom. Mikor hallottuk a Puritánokban Demurot, akkor tudatosodik, hogy ez nálunk mennyire nem működik. Egy vonalban tartani a hangokat, ami a pozíciót illeti, levegőzés, legato, frazírozás, dinamika és akkor még ott van a dallamok érzelmekkel való megtöltése. Nincs meg a zenei életünkben ennek a kultúrája, sajnos. És ma már nincs Gardelli és Patané, még Morandi se -bár ő elvileg jön majd Requiemre -, akik legalább egy-egy produkció erejéig beleverték az énekesekbe a belcanto alapokat.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 593532017-07-02 21:14:25
Együtt tudok érezni veled. Kamasz lány voltam és nagy-nagy Sass Sylvia- és Kelen Péter-rajongó, mikor évek után először Sass Sylvia hazajött egy Bohémélet előadásra. Már megvolt a jegyem a szüleimmel együtt, de akkor kiderült valami stiklim -nem volt ritka akkoriban, hogy valami volt a rovásomon -, és büntetésül otthon hagytak. Még ma is emlékszem, mennyire hitetlenkedtem, hogy ezt megcsinálják velem, és tényleg megcsinálják... Mérhetetlen tehetelen dühömben éhségsztrjkba kezdtem, egészen addig, amíg meg nem éheztem a nagy mérgelődésben...:-)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 593512017-07-02 20:41:56
Nem.Voltál.Ott? Ezt nem hiszem el.
Momus társalgó • 60362017-07-02 20:21:23
„A közhelyeket a nyelvben a lélek figyelmetlensége szüli – írja Pilinszky János. – Használunk egy igazságot anélkül, hogy tartalmára gondolnánk, egy ítéletet anélkül, hogy alkalmazásának érvényességét ellenőriznénk.” Közhely minden olyan megállapítás vagy megnyilvánulás, amelyet helyettünk bárki más is közreadhatna. Teljességgel közkeletűek, nélkülözik az egyéni leleményt, nem tartalmaznak jóformán semmi információt a konkrét helyzetre vonatkozóan. A közhely motiválatlan lényeg. Ez a két szó párhuzamosan fut egymás mellett, és valahol a végtelenben találkozik. Úgy gondoljuk, hogy megfogtuk az isten lábát, csak nem érjük át. Hisszük, hogy bölcsek vagyunk, mert nemzedékek tapasztalatát sűrítették néhány szóba, pedig csak előre gyártott szavakba botlunk. A közhelyek olyan igazságok, amelyeket addig ismételnek egyesek, amíg megfertőznek velük másokat. Oscar Wilde szerint a közhely „rokonlelkek társadalmává változtat bennünket”. Kétségtelen, hogy aki közhelyekkel él, reméli, akinek mondja, az hasonlóképpen gondolkodik, mint ő. Pedig nincs természetellenesebb, mint egy közhely. Árulkodik arról az emberről, aki belekapaszkodik. A közhely bóvli, olcsó hús, könnyű beleszédülni. Elismerem, hogy a gondolkodás fárasztó valami. Minek vele bíbelődni? Pedig gondolkozni annyit jelent, mint különbözni. És ahol mindenki egyformán gondolkozik, ott senki sem gondolkozik túl sokat.

Én csak erről szóltam. Már régi téma. Mindig vannak aktuális divatos közhelyek. Csak szavak nincsenek.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 593442017-07-02 17:01:48
Most komolyan, miért hazudna? Gondolod, hogy nem derülne ki? Ennyire nem kell ellendrukkernek lenni.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 37002017-07-01 23:08:17
"A Ringet már le akarták venni, mégis játsszák tovább. Miért?
Az egész világon azt mondják, ez egy érdekes Ring, érdemes megtartani, ez determinálja a Wagner-napok műsorát. Ha fel akarjuk építeni a kicsi Bayreuthot, több előadást kell adnunk, de a mostani Ring-díszlet ezt lehetetlenné teszi. Két nap a beépítése és újabb két nap a bontása, díszlet nélkül meg nem is lehet próbálni. Azt szeretném, hogy a fesztivál ideológiája az legyen, amit Wagner mondott: a jót meg kell tartani, a rosszat kijavítani.
A siker dacára miért tartanak hamarosan szünetet a Ringben?
Bayreuthi tapasztalat, érdemes Ring-szünetet tartani, mert megterheli a többi előadást. Eredetileg 2017-re terveztük ezt, de 2018-ra halasztjuk, akkora a sikere! A Ringen kívüli darabokra – a Trisztán és Izolda kivételével – kétszer akkora kórusra van szükség. A bayreuthi vendéglátó-ipari egységek is tudják, forgalmuk húsz százalékkal csökken, ha A bolygó hollandi megy, mivel nincs benne szünet."
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36992017-07-01 23:07:20
És ez is rohadtul nem igaz, mert Fischer már idén se akarta a Ringet játszani, mégis műsorra vették, az idénre tervezett pihentetést akarják jövőre bepótolni. Íme.
Jonas Kaufmann • 19852017-07-01 22:34:08
Ide figeljen, kedves. Én tudtam, hogy maga mire gondol,csak maga csacsiságot írt. Az Otellóban nincs csókária, hiába énekli Oteello, hogy "un bacio, ancora un bacio". Az opera vége nem ária, több okból. Leginkább, mert nem úgy van szerkesztve, nincsenek benne nagy, összefüggő dallamok, töredezett, mivel egy ember teljes szétesését és öngyilkosságát mutatja be. Ez scena, azaz jelenet. Ha meg mástól vette át a csacsiságot, azt kell kérdeznem, ha más kútba ugrik, maga is? Tessék, vizsgáztasson és kérdezzen az Otellóból. Nem hiszem, hogy tud olyat kérdezni, amire nem tudnék válaszolni azonnal.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 593342017-07-01 21:16:31
Örömmel tájékozratom az érdeklődőket, hogy a főigazgató úgy tájékoztatott minket, hogy az Eiffel műhelyház szerződéskötése és a munkák rövid időn belül elkezdődnek, az Operaház felújítása is sínen van, július vége, augusztus eleje a szerződéskötés várható ideje.
Jonas Kaufmann • 19832017-07-01 20:24:31
És azt magán kívül senki se hívja csókáriának. Fogadjunk, hogy jobban ismerem az Otellót, mint maga. Az egész darabot, nemcsak a finálét. Az a baj magával, hogy maga aztán okoskodik, csak nincs hozzá ismeretanyaga, csak egója.
Jonas Kaufmann • 19812017-07-01 18:44:13
Csókária a Sámson és Delilában van. Ez egy duett.
Jonas Kaufmann • 19632017-06-30 11:03:39
De nem az.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 593132017-06-30 11:00:24
Ma már lehet kapni olyan telefont, ami tud ékezetes betűket.
Jonas Kaufmann • 19542017-06-29 16:43:24
Érdekes, mert az "Esultate" gyakorlatilag majdnem a capella. Pár akkord szól alatta. Talán azért hangzik kevésbé erőteljesnek, mert előtte a kórus teljes hangerőn énekel, plusz a zenekar is teljes erővel szól.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592932017-06-26 12:23:15
Viriust nem kell bántani, ő csak megpróbált nagyon korrekt lenni, az érzelmei amúgy nem a kritizáló oldalhoz húzzák, azt hittem, ez már kiderült.
Momus társalgó • 60192017-06-25 23:16:06
Nem egyforma a két dolog, de úgy látszik, hiába próbálom magyarázni. Az egyik nem konkrétan nyelvtani kérdés, hanem egy általánossá vált jelenség, amit meg ön felhozott ellenem, egy szó két alakja, amiből akármelyiket lehet használni, de a többség úgy mondja, ahogy én. Cseppet sem csodálkozom, hogy sokaknak magasztos a közhelyszámba menő vers idézése, hiszen a giccsre is nagyobb az igény világunkban, mint a valódi művészetre. Ez a vers amúgy talán nem is lenne giccs, de épp attól lesz közhely, hogy úton-útfélen idézgetik. Lehet, hogy önnek nem tetszik, de én minden fórumon küzdök a nyelv elsekélyesítése, a kifejezések leértékelése, a nyelvtan figyelmen kívül helyezése és a giccs ellen. Úgy érzem, ez nemcsak jogom, de kötelességem is.
Momus társalgó • 60162017-06-25 20:48:55
Szíve joga. Én ennek ellenére nem "eszek-iszok", hanem "eszem-iszom". A magyar nyelv elég gazdag és vannak árnyalatai. Viszont fórumtársunk csak vissza akart vágni szerintem, amiért egy stilisztikai megjegyzést tettem. Annyit még hozzátennék, hogy ha valamit túl sokat használnak, az elhasználódik. Mikor a tragikus veronai buszbaleset történt, akkor alakult ki az allergiám erre a modorosságra, mikor a kommentáradatban minden poszt alatt minden harmadik beírás ez volt. Mint ahogy már rosszul vagyok, hogy ha valaki sajnálatos módon meghal, valaki tuti benyomja Mary Elizabeth Frye: Ne jöjj el sírva síromig című versét, ami alapvetően szép és érzelmes vers, de mikor az ember minden egyes gyászjelentés alatt ezt olvassa, már sikítani tudna. Legalábbis én. Elcsépelni valamit, ez a helyes kifejezés erre, remélem, nem írtam rosszul, nem ragoztam ikes vagy iktelen módon tárgyas vagy alanyi,tökmindegy. Meg lehet sértődni, de szerintem nincs értelme.Használjuk ki a nyelv gazdagságát és ne éljünk előregyártott nyelvi panelekkel, abból csak olyan szöveget építhetünk, mint a panelházak, pedig a csodálatos nyelvi építőkövekből építhetünk akár tündérkastélyt is. Na puff neki.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592742017-06-25 20:14:35
Én nem nyelvészkedtem, hanem egy mostanában sajnos nagyon divatos modorosságra hívtam fel a figyelmet. Ez a jelenség a szavak, jelzők általános devalválódása. Megfigyelheti, hogy ma
minden kis tehetségkutatón megnyikkanó gyerek azonnal sztár, ha már kettőt nyikkan, szupersztár. Mindent túltolnak, túlértékelnek, legalábbis szóban.így lett divat ez a "nincsenek szavak" (csak könnyek, mert általában így folytatódik. Ezt eredetileg ugye valami nagy veszteségre mondták, ma ott tartunk, hogy ha felfordul a kutyus, arra "sincsenek szavak". Szerintem meg vannak. Én szerencsére elég jól meg tudom fogalmazni az érzéseimet, a gondolataimat. Akik azt írják, nincsenek szavak, azok általában, és itt nem smaragd ft-ról beszélek, lusták megkeresni az odaillő mondatokat. Enbyiről szólt, amit írtam és direkt kiemeltem, hogy nem személyeskedésnek szántam, mint ahogy magakötözködni kezdett egy nyelvészetileg is vitatott szóval kapcsolatban, amit százból 98 ember úgy használ, mint én.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592692017-06-25 16:58:42
Szeretettel
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592592017-06-25 11:19:50
Bocs, nem személyeskedés, de ez a "nincsenek szavak" a legpusztítóbb közhelyek egyike, amit manapság mindenki puffogtat. Vannak szavak. Itt már minimum hárman megfogalmazták és fogadjunk, hogy még többen is meg tudják. Könyörgöm, legalább művelt emberek ne használják már a leglaposabb divat-közhelyeket. Még egyszer elnézést.
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 10722017-06-20 09:56:22
Muskátról nem is beszélve. Bár így is elég hallgathatatlan volt. Tán jobb is volt, mikor kevesebb hallatszott belőle. (Bocsánat, de van az a szint, ahol nem vagyok hajlandó udvariaskodni.)
Rost Andrea • 19372017-06-18 15:02:56
Nem bántásból mondtam, én nagyon szerettem az alakítását, csak így emlékszem. Mondjuk végigtáncolni a hétfátyol-táncot, ami nem volt egy könnyű koreográfia és utána még elénekelni a Schlussgesangot, szálegyedül, szintén vagy 10 perces monológ, hát nem kis feladat, valljuk be.
Rost Andrea • 19342017-06-17 21:57:14
Nagyon jó volt benne, egyetlen hibát tudok felróni: nagyon kifáradt a végére emlékeim szerint. Ami amúgy nem csoda.
Giacomo Puccini • 1032017-06-13 14:29:10
Azt nem mondtam, hogy nála nincs, csak máshogy. Egymás után sorolhatnám a példákat, minden egyes művéből, még az elég kezdetleges Edgárból és Le villiből is, hogy hatásvadász módon van megkomponálva. Persze nem mondom, hogy az baj, csak számomra egy kicsit olyan, mint a könyveknél a bestseller-lista. Azt falják a legtöbben, de azért nem azok a legkomolyabb irodalmat képviselő művek. Mondom, egyszer csak meghallottam ezt benne és azóta sajnos ez az uralkodó érzésem az operáival kapcsolatosan. Mit ahogy volt énekes, most mindegy, hogy ki, akit nagyon szerettem, és ahogy hanyatlani kezdett és egyre hallhatóbbak voltak a technikai problémák, már a régi felvételein is meghallottam ugyanazt, és soha nem tudtam többé úgy hallgatni, mint előtte. Na és Puccinival is pont így vagyok. Elnézést minden rajongójától.
Kocsis Zoltán • 6292017-06-12 18:38:44
Néha elfelejtem, hogy már nincs. :-(
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592162017-06-12 13:58:16
Szeretem a Pomádét, szellemes darab, egyéni, hangulatos zenével. Emlékszem, a két nagyobbik gyerekem volt kicsi, mikor ment a hosszú változata az Erkelben KMG rendezésében, annyira élvezték, együtt mozogtak a zenével. Ez szerintem is szép gesztus volt Papétól, még akkor is, ha én spec nem szeretem a hangját.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592052017-06-11 21:57:12
BasszIsta akart lenni.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592042017-06-11 21:56:43
Bevallom, én akkor se mentem volna el Papé koncertjáre, ha fozetnek, persze kivéve, ha dolgoznom kellett volna. Még soha nem hallottam úgy, hogy tetszett volna. Nem szeretem az ilyen fajta hangot. Akkor már ezerszer inkább az az olasz basszista, akinek sajnos elfelejtettem a nevét, aki Fiesco volt a Boccanegrában. Hosszú, ősz hajú és szép kormos mélységekkel rendelkező basszusta.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592012017-06-11 20:32:06
Magam részéről máig orosz akcentussal "tudom" a Kékszakállút, mert az első lemezem az Obrazcova-Nyesztyerenko-féle volt és az rögzült a fejemben...
Giacomo Puccini • 912017-06-10 21:28:07
Igen. Szerintem igen.Puccinit szeretem, de egy idő után mindegyik operájáról az a véleményem alakult ki, hogy sok hatásvadászat van bennük és hogy gorombán, túlozva fogalmazzak, kulisszahasogatás. Ezzel szemben Verdinél kompozíció van, dráma felépítés, szereplők zenei jellemzése és formai szabályosság. De miként mondom, ez az én véleményem, nem kötelező vele egyetérteni.
Giacomo Puccini • 842017-06-09 17:57:44
Sok mindenben igazat adok Neked,Verdi és Puccini vonatkozásában mindenképpen, az én szememben Verdi legalább egy, de talán két kategóriával komolyabb zeneszerző, mint Puccini. A belcantoval kapcsolatosan is, viszont megemlíteném, hogy ha legalább húzva nem adták volna elő, lehet, hogy feledésbe vesztek volna ezek a művek, leht, hogy kellett hozzá egy primadonna assoluta, hogy a köztudatba kerüljenek. Ami a Tiszaparti jelenetet illeti, azzal is egyetértek elvben, viszont ha megnézzük, évtizedekig olyanok énekelték a szerepet, akik nem tudták elénekelni az eredeti verziót. Most se sokan tudnák Kolontis Klárán kívül, megkockáztatom, hogy senki.
Giacomo Puccini • 652017-06-08 07:58:35
amit viszont nem lehet, nem szabad: a szerzők által megírt cselekményt, annak végkifejletét megváltoztatni. Rómeó és Júlia meghalnak, Desdemonát megfojtja Othello és Otelló és Butterfly is végez magával, pont.
Azt csak hiszed... volt egy rendezés, Bieito-é, ahol Butterfly életben maradt, inkább megölte a lányát (!) és Suzukit. Bieito ha cambiado el final de 'Madame Butterfly'. En vez de suicidarse, la 'jinetera' asiática mata a su hija y a su criada, porque el director teatral considera que la ópera de Puccini es "una tragedia y no un melodrama".
 
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Japán - Dél-Koreai - Magyar kamaraest
CSAJKOVSZKIJ: Az évszakok, op. 37a – 11. November: Trojka
Kim Min-Ji (zongora)
BARTÓK: Román népi táncok, BB 68 (Székely Zoltán átirata)
Park Eun-Kyung (hegedű), Kim Min-Ji (zongora)
KODÁLY: Szonatina csellóra és zongorára, op. 4
Balázs Emma (cselló), Kovács Kálmán (zongora)
LISZT: Szerelmi álmok – 3. O lieb, o lieb, so lang du lieben kannst (Mark Skalmer átirata)
Kwoun Hyun-Jin (cselló), Kim Min-Ji (zongora)
DOHNÁNYI: C-dúr rapszódia, op. 11/3
Kiss Petra (zongora)
CHOI SUNG-HWAN: Arirang Fantasy (átirata zongoratrióra)
Park Eun-Kyung (hegedű), Kwoun Hyun-Jin (cselló), Kim Min-Ji (zongora)
Koreai népzene – Sangryeongsan
Kang Seuk-Ju (Pee-Ree)
POPPER: Requiem, op. 66
Balázs Emma, Kwoun Hyun-Jin, Mizuno Yuya (cselló), Kikuchi Reiko (zongora)
J.W. LEE: Koreai népdal szvit
Kang Seuk-Ju (Pee-Ree), Park Eun-Kyung (hegedű), Kwon Hyun-Jin (cselló), Kim Min-Ji (zongora)
MENDELSSOHN: Dal szöveg nélkül, op. 109
Balázs Emma (cselló), Kikuchi Reiko (zongora)
RAHMANYINOV: Keringő és Románc
Kikuchi Reiko, Kiss Petra, Lee Sang-Cheol (zongora)
BARTÓK: Zongoraötös, BB 33 – 4. Poco a poco più vivace
Park Eun-Kyung, Molnár Zsuzsanna (hegedű), Kökényessy Zoltán (brácsa), Mizuno Yuya (cselló), Kim Min-Ji (zongora)

18:00 : Budapest
Bartók Emlékház

Kállai Ernő (hegedű), Varga István (cselló), Csalog Gábor(zongora)
"Beethoven összes zongoratriója 1."
Esz-dúr trió, op. 1/1
B-dúr trió klarinétra, csellóra és zongorára, op. 11
D-dúr („Geister”) trió, op. 70/1

19:00 : Budapest
ERöMŰVHÁZ

Baráti Kristóf (hegedű)
Camerata Pelsonore Kamarazenekar
RAMEAU: Platée szvit
MENDELSSOHN: d-moll hegedűverseny
JANÁČEK: Idyll

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Henning Kraggerud (hegedű), Jean-Guihen Queyras, Perényi Miklós (cselló), Várjon Dénes, Simon Izabella (zongora), Vigh Andrea (hárfa), Kolonits Klára (ének)
Kuss Quartet: Jana Kuss, Oliver Wille (hegedű), William Coleman (brácsa), Mikayel Hakhnazaryan (cselló)
kamara.hu – Utas és holdvilág
kamara.hu/2 – éjszaka
A Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja
BELLINI: Tizenöt dal – 6. Torna, vezzosa Fillide, 14. Per pietà bell'idol mio, 15. Ma rendi pur contento
CHOPIN: cisz-moll noktürn, op. posth (Henning Kraggerud hegedű-zongoraátirata)
DONIZETTI-ZABEL: Szóló a Lammermoori Lucia című operából
CHOPIN: g-moll cselló-zongora szonáta, op. 65
SCHUBERT: C-dúr vonósötös, D. 956

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: A nyugat lánya

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Ránki Dezső (zongora)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Rajna Martin
SCHUMANN: Bevezetés és allegro appassionato, op. 92
HAYDN: D-dúr zongoraverseny, Hob. XVIII:11
BEETHOVEN: 2. (D-dúr) szimfónia, op. 36

20:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Orgonaestek Virágh Andrással (operaénekesekkel és hangszeres művészekkel)
A mai nap
született:
1942 • Daniel Barenboim, karmester, zongorista
elhunyt:
1787 • Christoph Willibald Gluck, zeneszerző (sz. 1714)
1963 • Reiner Frigyes, karmester (sz. 1888)