vissza a cimoldalra
2017-11-19
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Momus társalgó (6255)
Milyen zenét hallgatsz most? (24979)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60134)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3855)
Társművészetek (1217)
Kedvenc művek (142)
Kedvenc előadók (2813)
Haladjunk tovább... (205)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11195)
A csapos közbeszól (94)

Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (559)
Kolonits Klára (1015)
Bartók Béla szellemisége (233)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6422)
Erkel Színház (8507)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1175)
Franz Schmidt (2953)
Verdi-felvételek (530)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2410)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (363)
Élő közvetítések (6678)
Kocsis Zoltán (640)
Operett, mint színpadi műfaj (3346)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2414)
Zenei témájú könyvek (92)
Nagy koncertek emlékezete (32)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Cilike
Leírás:
Honlap:
   


Cilike (5184 hozzászólás)
 
Kolonits Klára • 10022017-11-17 16:55:29

CSak ez a beírás nem erre vonatkozott eredetileg. Nem a szereposztásokról volt szó. Legalábbis úgy rémlik, hanem a Filharmóniai társaság megszüntetésének lehetőségéről. Ehhez semmi köze annak, hogy ki énekli Violettát.


Kolonits Klára • 10002017-11-17 07:51:11

Nyilán pusztán anyagi szempontok miatt nyitották újra az Erkelt is, a művészeti szempontok mellőzésével...ezért futott két ház egyszerre, ezért vettek fel egy csomó embert, hogy működtessék...


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601272017-11-16 23:17:35

De azért megnézted azt a nézőteret és a színházat? Kbakkora,mint a Pesti Színház.


Mi újság a Magyar Állami Operaház Énekkarában? • 5322017-11-15 19:37:54

Áááá...ez de jólesik...Engem is zavar ez az újabb amerikanomán vagy hogy mondják az ilyet, mánia.  Tegnapelőtt kiskarácsonyi bevásárlókörúton minimum négy boltban köszöntek így el. Miért, miért, MIÉÉÉRT???


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601192017-11-15 14:51:30

Erre most mondhatnám, hogy x esetben az 1000 Ft-os jegyárral is fél- sőt negyedház volt nem egyszer...  Nem tudom, mi alapján képzik a jegyárakat, de egy biztos, nem értelmezhető,mint jelent az, hogy "van zsé"? Nincs. Ha lenne, akkor sok minden nem okozna problémát. Az, hogy egy gigaberuházásra többletfinanszírozást ad a kormány, nem azt jelenti, hogy arra "van zsé", hogy olcsóért adják a jegyeket. He lenne "zsé", akkor ne lenne a fizetésünk nagyon sok éve csaknem változatlan, kivéve a most újra kinevezett igazgató által bevezetett spielgeldet.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601162017-11-15 11:46:49

A  Hugenottákon is szépházak voltak, ahhozképest, hogy úgy látszott,nem fogynak a jegyek.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601132017-11-15 08:45:23

Mert a Szerelmi bájital és a Parázsfuvolácska nem érdekelt senkit.



 


Momus társalgó • 62462017-11-13 09:00:20

Én biztos nem vagyok cinikus és értetlen, de egy biztos: sok-sok éve -csaknem 30 - színházban dolgozva az a tapasztalatom, hogy előfordultak ilyen esetek, de ez most nagyon túl van lihegve. Az esetek többségében olyanokat lehetett kihasználni, akik hagyták magukat. Nyilván előfordult olyan is, aki nem volt elég határozott és erős, hogy visszautasítsa az erőszakos közeledést, de már elnézést, tényleg bárki azt hiszi, hogy egy külső személynek kellene közbeavatkozni? Itt van ez a legutóbbi vád is, mikor egy "szemtanú" vádolta be az igazgató-rendezőt, aki -mily  meglepő - a haragosa. Az inzultált meg nem állt ki, sőt megszakította a kapcsolatot azzal, aki fogadatlan prókátorként helyette vádaskodott.



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601102017-11-12 18:56:51

http://www.uzletresz.hu/penzugy/20170810-az-evosz-a-vartnal-magasabb-alapanyag-aremelkedesrol-szamolt-be.html



Momus társalgó • 62402017-11-11 13:35:29

Már bocs, de nem ennyi. Mert ha valóban kirúgta Szikora és valóban azt kiabálta, hogy bosszút áll, akkor nem ennyi. Arról nem beszélve, hogy MI, akik SZEMÉLYES tapasztalattal bírunk vele kapcsolatban, nem tartjuk valószínűnek. Nem lehet soha semmit biztosra mondani, de maradjunk abban, nagyon meglepődnék, ha igaz lenne.


Momus társalgó • 62322017-11-10 10:34:51

És még valami eszembe jutott. A művészi tevékenységről nem lehet következtetni a személyiség torzulásaira, erre most hadd ne hozzak példákat, de már csak ha Wagnert nézzük, mint rég megboldogultat, azt hiszem, érthető.  Lőrinczy VALLOMÁSA szerint nem  tudott az esetekről -érdekes, mert ezek a dolgok színházi berkekben eléggé közbeszéd tárgyát képezték.  Ami meg a szövőszéket illeti: láttál te a Bolygó színpadán valóban működő, csattogó szövőszéket? Én ott voltam, része a "szövésnek", és nem láttam,csak finom mozdulatokat tevő, rugalmas szalagokkal összekötött kórustagokat, aminek egyértelműen jelképes jelentése volt. Nem direkt. A rokizó Mary alatti zene pedig abszolút megengedte azt a mozgást. De nem ez alapján ítélem meg Szikorát, akivel 1989-ben találkoztam először, még mint statiszta a Saloméban, aztán a Carmenben, a Bolygóban és most a Hugenottákban, ott voltam a Mahagonny próbái közül néhányon is, noha abban nem működtem. És soha nem tapasztaltam, vagy láttam semmi olyat, ami ilyen viselkedést akár csak feltételez is. Nem mondom, hogy nem történt meg, amit ez az úr elmesélt, de egyrészt, mért nem a "sértett hölgy" jelentkezett ezzel az esettel és amúgy lehet, hogy elkerülte a figyelmemet, de még a konkrét időt se hallottam, hogy mikor történt a dolog, csak a helyét. Lehet, hogy nem pont úgy esett meg, ahogy ez a színész meséli...


Momus társalgó • 62312017-11-10 07:53:02

Csak én ezt úgy írtam, hogy mindhárom rendezővel dolgoztam. Kicsit más. A személyes találkozás és heteken át tartó kontaktus alapján alakult ki ez a véleményem. Nem tudom, re találkoztál-e velük.


Momus társalgó • 62292017-11-09 23:55:53

Nahát ezt nehezen tudom elhinni. Martonról simán elképzelhetőnek tarottam, Kerényiről meg pláne, de Szikorát nagyon nem olyannak  ismertem meg.


Momus társalgó • 62232017-11-08 20:09:25

Csakhogy mindkét zaklatási ügy más kormány alatt történt, tehát még annyi köze sincs a mostani miniszterelnökhöz, nem mintha én személy szeint az akkori kormányokat tenném felelőssé a színházakban történt visszaélésekért, ez nevetséges. Amúgy meg, van, ahol kiköpnek, van, ahol nem, ugyebár. Svédországban, ahol tudtommal elég katasztrofálisan alakul a migránshelyzet, köpködjenek, ha akarnak. (Él ott egy barátnőm, tőle hallottam, mielőtt még azt mondaná, hogy a kormánypárti sajtóból tájékozódom)


Momus társalgó • 62192017-11-08 15:51:27

Mármint milyen minőségben? Mint operettszínházi művészeti vezető? Mint nyomozóhatóság? (Hozzáteszem, anno Kerényi Hoffmannjában volt egy statiszta-szerepe, Kleinzack, végigvitte az egész darabon, az biztos, hogy tudna mesélni). De ez, hogy "hazahívni", olyan diktatórikusan hangzik. Szerintem esze ágában sincs hazajönni, nem azért van Németországban, mert kitiltották Magyarországról. Itt valami régi reflex lépett életbe.


Momus társalgó • 62182017-11-08 15:37:35

Ez most hogy jön ide? Amerika még jobban. Az arab országok meg még sokkal jobban, ott meg is kövezik a nőket, ha úgy esik. Leöntik savval. Medencébe fojtják. Ne a gyűlölködés határozza már meg a tudatot. Örüljön neki, hogy nem abban az országban él, amelyikben született és amelyiket ezek szerint gyűlöl. Mert ezek az ügyek sokkal régebbre nyúlnak vissza, mint a mostani kormányzat hivatali ideje.


Pitti Katalin • 7482017-11-08 13:18:30

Jó, akkor csak annyit, hogy 84-ben az Anyeginben, mint Filipjevna már  szanaszéjjel volt törve a hang.


Pitti Katalin • 7422017-11-08 09:37:50

Éppen az említett mezzoszoprán hölgy esetében szerintem nem áll meg az állítás. Én egyszer hallottam egy összeállítást a rádióban a felvételeiből, mert én már csak romjaiban láthattam élőben, és sajnos rendkívüli csalódást okozott. Egyedül a Carmen volt az, amiben valóban magas színvonalat hozott, de Don Carlos Eboli, Ulrika, még nem tudom milyen áriák nem ütötték meg a mértéket. Bocsánat, hogy ezt mondon. És nem véletlen, hogy már negyven éves kora körül  teljesen kész volt vokálisan. 


Pitti Katalin • 7212017-11-07 18:24:28

Igen. Nála más probléma volt. 


Momus társalgó • 62022017-11-07 17:29:40

Én tudom, hogy mire utaltál. CSakhogy nem áll meg a hasonlat. Ugyanis a Vadkacsát Merton rendezte volna, és még a folyamat legelején voltak, első olvasópróbánál. A Luxemburg grófja meg főpróbahétben volt, mikor kirobbant a botrány ÉS ráadásul nem is az érintett rendezte. Semmi se stimmel, nem is értettem, miért hoztad összefüggésbe.


Pitti Katalin • 7192017-11-07 17:26:09

Bár ez eleve ízlés kérdése, de nekem a hangszíne nem jött be. És a magasság felé veszített a minőségéből, furcsán képezte a felső hangokat. De mondom, ez szubjektív.



 


Momus társalgó • 61902017-11-07 14:13:57

Csakhogy nem Kero rendezte. Majd Sevillait nézzük meg. 


Pitti Katalin • 7102017-11-07 12:44:40

Ebben igazad van. De mikor a művésznő karrierje elkezdődött, már nem  volt Aczél et. És őt aztán eléggé elárasztották szerepekkel, nem hiszem, hogy ne engedték volna ki. Az az igazság, hogy van, aki konvertibilis, kelendő a külföldi operavilágban és van, aki itthon ünnepelt, de a kinti ízlésnek nem felel meg. Ezt mindig nehezen értik és élik meg az illetők.


Pitti Katalin • 7052017-11-07 09:00:33

Én nagyon elfogult voltam mindig Molnár Andrással kapcsolatban, mert egyszerűen odavoltam a hangszínéért, de szerintem objektíve is csodálatos Kalaf volt.


Pitti Katalin • 7002017-11-06 19:15:13

Amúgy meg úgy hangzott, hogy "Io sono la Turandot".


Pitti Katalin • 6992017-11-06 19:13:55

Ez meg úgy történt,hogy a próbán Marton Éva rendelkezett, ő kérte meg művésztársait, hogy egy háromszög alakban álljanak be, ő,mint Turandot állközépen,és a háromszög két csúcsa Kalaf és Liu.És az előadáson nem ezt csinálta, hanem besasszézott középre, gondolva, hogy ott már azt csinál, amit akar. Erre ment oda hozzá Marton és mondta az ismert szavakat.


Momus társalgó • 61682017-11-05 23:12:48

Egyébként meglehetős emberismerettel rendelkezett. Pontosan tudta, kivel nem érdemes kekeckedni. Engem még például el is engedett próbáról, mikor el kellett mennem a gyerekekért bölcsibe és a karügyelők nem mertek elengedni, odaküldtek hozzá.  Hallottunk mi ezt-azt, meg tapasztaltuk az ordítozást. Az az érzésem amúgy, hogy az Operában más tárakban vadászott áldozatra.


Momus társalgó • 61282017-11-04 16:15:10

Remélem, ezt nem tőlem kérdezed. Honnan tudjam, hogy megtette-e?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600602017-11-04 16:13:38

Ez sajnos lehetetlen, az Operában és az Erkelben sincs wc-s néni. Ingyen van a mosdóhasználat.


Momus társalgó • 61252017-11-04 15:24:01

Ezzel a következő a probléma: Az érintett, ahogy fogalmaztál, egy módon indíthat peres eljárást: rágalmazási ügyben és az magánvádas eljárás. A perbe fogott, tehát ez esetben az, aki a nyílt levelet vagy blogbejegyzést írt aé közzé tette, valamit akik megosztották, próbálhatnak keresni tanúkat, akik vállalják, hogy nyilatkoznak.  Abból ítélve, ahogy most hallgatnak és ahogy még a volt asszisztens is név nélkül nyilatkozott, nem könnyen fog találni tanúkat. Ez van. Ami meg az előző felvetést illeti: félrenézni, mikor másokat aláznak.  Tudod, az ember nem okvetlenül áll ki másokért, mert azok sem fognak kiállni adott esetben érte. Ez a tapasztat. És azok, akik úgymond áldozatai voltak, miért tűrték el?


Requiem • 4482017-11-04 11:15:49

És, ahogy ppp-nek már írtam, életemben nem hallottam olyan gyönyörűen az Offertorio záró zenekari taktusait, olyan ihletetten.


Requiem • 4462017-11-04 09:31:25

Tekintve, hogy életem során minimum 50 Verdi Requiemet énekeltem, merek nyilatkozni a tempókról, ha szabad.


Momus társalgó • 61192017-11-04 09:30:33

 Pontosan így van. Ezt értik mindig félre. Sajtóhírek, főleg ilyen jellegű hírek nem számítanak hivatalos információnak. Vizsgálatot csak akkor indthatnak, ha van bejelentés. Ha a hivatalos utat megkerülve vizsgálódnak, na akkor van csak iszonyú nagy hiszti, jogállam és demokrácia halála, fasiszta-náci diktatúra.  Majd tényi úr tesz feljelentést és akkor mehet a nyomozás.


Erkel Színház • 85002017-11-03 20:46:47

A HuGenoTTák két szünettel megy, kb 10-ig tart.



 


Requiem • 4432017-11-03 20:15:07

Nem lett lekergetve. Teljesen normális tempók voltak, még kicsit lassabbak is a szokottnál. 


Erkel Színház • 84982017-11-03 20:13:27

És ennek mi keresnivalója van az Erkel színház topicban?  Semmi.


Momus társalgó • 61082017-11-03 18:14:55

 Teljesen teoretikus módon nézve:  az egy dolgo, hogy van egy olyan ember, aki vezető pozícióban van, mindegy, hogy hol, és hogy ez az ember visszaélve a pozíciójával, a beosztottjait megalázza, esetleg szexuálisan is, és még egyéb módokon. És megint egy dolog, ha ennek a vezetőnek a családtagjai ugyanennél a cégnél dolgoznak, tehát szükségképpen tudnak ezekről és nemcsak hogy hallgatnak, de élnek a vezető beosztású papa és férj pozíciójának előnyeivel. Ez tényleg lelkiismereti kérdés. (Van egy kedvenc King-könyvem, amiben kisregények a bosszú témakörét járják körbe,  ebben volt egy olyan történet, hogy a feleség egy véletlen folytán rájön, hogy a férje egész életükben, sőt, már a megismerkedőésük előtt is sorozatgyilkos volt. Itt is az a kérdés, hogy tud-e együtt élni ezzel. Nos, ő nem tud.)


Momus társalgó • 60792017-11-02 21:48:42

Jól gondolom, hogy nem vagy pszichológus? Akkor inkább hiszek a szakembereknek. Valamit te itt nagyon nem értesz. A szexuális zaklatás az a fizikai kontaktusban jön létre. Nem az ordibálásban. Amúgy meg dolgoztam olyan karmesterrel és olyan rendezővel, aki soha fel nem emelte a hangját, nem volt rá szüksége. Olyannal, aki kiabált, ha valami sokadjára se ment, de nem alázott meg senkit. És olyannal is. Aki igen. Mit nem értesz ezen?


Momus társalgó • 60732017-11-02 17:21:56

De hát ez nem újkeletű probléma. Szerintem mindig is megvolt. El kell olvasni egyik-másik Jókait. Az ő felesége színésznő volt, biztos tudta, miről ír. Célzok itt Chataquela és Evila figurájára. Vagy Molnárnál az ibolya. Vagy Maughamnál A Színház Júliája. Mindegyikben ott van ez a jelenség.  És még valami. A színház nem demokratikus intézmény. Sose volt az. A darab rendezése sem egy demokratikus folyamat. Szavazzunk, a jelenlévők egyszerű többségével, jobbról vagy balról jöjjön be Júlia. Szóval nem. Aztán ezzel lehet visszaélni, súlyosan, és vannak, akik tudnak normálisak maradni vezetői pozícióban is. Vannak emlékeim, például jó pár éve az egyik opera színpadi zenekari próbáján a karmester nagyon durván beszólt az énekkarnak és az egyik szólamvezetőnek. Erre válaszként az énekkar a következő jelenteben egyszerűen nem volt hajlandó megszólalni. Volt rendező, aki üvöltött, kikérte az énekkar nevében a karügyelő. És vannak rendezők és karmesterek, akik partnernek tekintik a szereplőket és nem aláznak. A szexuális visszaélések a szakértők szerint nem szexről szólnak, hanem a hatalomról. Mindig voltk, akik eltűrték, hogy kihasználják pket és voltak, akik visszautasították.


Erkel Színház • 84882017-11-01 18:39:28

Erre meg csak azt tudom válaszolni, hogy mikor egy ismert jobboldali színész megpályázta a Víg igazgatói posztját, milyen iszonyatos vihar támadt Eszenyi Enikő védelmében. Amúgy nekem semmi bajom Eszenyivel, csak hogy értsük egymást. Sajnos, prózai színházba nagyon ritkán jutok el, De akkor most hagyjuk a felelősséget őrá és a felettes szervre, nehogy már ezért is a mostani kormány legyen a hibás.


Erkel Színház • 84842017-11-01 16:30:09

Itt most melyik színházra utalsz, az Operettre vagy a Vígre?


Erkel Színház • 84782017-11-01 14:47:23

Ez nagyon cuki hozzáállás. Megvetted a jegyet, ezáltal biztosítottad, hogy addig nem lesz világvége. Elvégre VAN jegyed. Marton László se hitte volna, hogy elmarad a Vadkacsa premier. Szerintem arra is eladtak már egy csomó jegyet.


Pantheon • 21142017-11-01 00:08:14

Nem mondhatom, hogy jól ismertem, hiszen talán sose beszéltem vele, de sok előadásban álltam mögötte a kórusban. És ha megjelent valahol civilben, akkor is mindig olyan "nőcis" volt, macskaszerű kicsit, sose láttam hisztisnek vagy rosszkedvűnek. Kedves volt, áradt belőle valami életszeretet, pozitív energia, derű. Ilyennek emlékszem rá. Nyugodjon békében.


Pantheon • 21092017-10-31 14:15:07

Ezzel sokan így vagyunk...nehéz elhinni annak, aki nem látta csak jókedvűnek és egészségesnek. Nyugodjon békében. :-(


Erkel Színház • 84622017-10-30 20:33:07

 Hát, lehet, hogy én vagyok szörnyen műveletlen. Pedig nem mondom meg, hány éves vagyok, de csak az Operaházban csaknem 29 éve dolgozom, és 12 éves korom óta vagyok operarajongó, 13 éves koromban kaptam az apukámtól az első zongorakivonatomat, a Pillangókisasszonyt. Tény, hogy elsősorban az olasz oprák körében vagyok jól tájékozott, de azért ismerek azon í körön kívülről is elég operát. A Hugenottákból egészen addig, amíg színpadta nem kerültünk vele, egyetlen hangot sem hallottam. Soha. Rohadtul zászlóshajó lehetett.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600412017-10-30 16:58:56

Erre egyetlen dolgot lehet válaszolni: a karmester nem fújja a rezeket és nem húzza a vonót. Ő semmit se tehet, ha a zenekari művész elhibázza a szólamát. A zenekari próbákon is előfordult. Úgy látszik a kilóra is sok zenekari anyag kifogott néhány emberen.


Erkel Színház • 84392017-10-30 11:55:23

 A zenei érték NEM csak ízlés kérdése. Senki se mondhatja mondjuk, hogy -egy közismert példával élve - Salieri egyenrangú Mozarttal. Ez nem ízlés kérdése ma már tudjuk, hogy óriási különbség van köztük. Nem ízlés kérdése, hogy vannak összecsapott, felületes Donizetti-operák és vannak zseniálisak. Ezek zenetudományi tények. 


Erkel Színház • 84382017-10-30 11:52:35

Amúgy nagyon sokat profitált az operett-szerepekből. Gergő egy nagyon tehetséges, szép hangú, jó külsejú éenekse, nagyon szorgalmas és alázatos művész, viszont későn került a zenei pályára, nehéz helyzetből indult. Az operettben színpadi rutint szerzett és a bonviván-szerepek technikailag is jót tettek neki. Szerintem, ha az Operában rendszeresen kap főszerepeket, akkor fel fog hagyni az operett-szerepekkel, ezt mondjuk én gondolom, nem ő nyilatkozta. A felesége is operett-primadonna, tehát ilyen érdekeltsége is köti oda.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600382017-10-30 10:57:34

A szakmai hozzáértés kiviláglik ebből a hozzászólásból. Sem a zenekari árokban, sem a színpadon nem tud mindenki egy helyen lenni. Ezért kell a karmester kezére játszani illetve énekelni, akárhol van az ember. Ami meg a rendezést illeti, úgy tudtam, hogy ez se lesz jó, se a modern, se a hagyományos, se semmilyen. Kiváncsi vagyok, egy negyedórás áriát vagy duettet, amiben effektíve nem történik semmi, hogyan lehetne megrendezni. Ez tényleg érdekel. Ezekben az operákban épp ez a baj, hogy iszonyúan statikusak dramaturgiailag. Persze lehet kitalálni bele akciókat, de akkor az meg zeneellenes lesz.


Erkel Színház • 84252017-10-30 00:24:41

Írtam volna bármilyen "zászlóshajóról"?   Nem, úgy látom, nem írtam. Írtam két JÓ belcanto operát. Írhattam volna a Bolenat, a Luciát, a Lucretia Borgiát, bármelyiket jobbnak tartom a Hugenottáknál. Nem mondom, hogy nem nézhető, hogy nem lehet meghallgatni. De középszerű. Jobbára ihlet nélküli. Sajnálom,így hallom.


Erkel Színház • 84212017-10-29 23:18:44

Egy lapon nem lehet említeni a Normával vagy a Puritánokkal. Már az én véleményem szerint, persze.


Erkel Színház • 84162017-10-29 13:18:34

Eljött az a feljegyzésre méltó pillanat, hogy egyetértünk.  :-)


Erkel Színház • 84132017-10-29 13:02:48

Bevallom, szerintem ez egy igen-igen közepes opera. Sok helyen éreztem úgy, hogy minden ihlet nélkül vatta-zenét hallgatok, percekig. Vannak benne szép dallamok, de azok egy maximum másfél-két órás műre elegendők.


Erkel Színház • 84092017-10-29 10:13:03

Ez egy piszkosul magas szerep, tele c-kkel. Nem tudom, hogy énekelte Simionato, de ez egy kifejezetten kellemetlen fekvésű szólam.


Erkel Színház • 83992017-10-29 08:04:28

Ami Dohnányit illeti, én így látom: egyrészt a nyugalma és kedélyessége megfizethetetlen volt a próbaidőszak alatt. Aztán: mikor látta, hogy azok az extrém gyors tempók, amik elvileg be vannak írva a kottába több helyen, nem fognak menni, simán visszavett. Teljesen énekesbarát. Mondj néhány ilyen karmestert, hiszen éppen ezért szokott a legtöbb néző és közreműködő is panaszkodni. Legcukibb beszólása az volt, hogy "én szívesen kísérnélekm de nem tudom, hol vagy". Hát ilyen karmester Dohnányi, aki amúgy akcentussal, de hibátlanul beszél MAGYARUL.


Erkel Színház • 83942017-10-29 00:11:42

 Na itt van a baj a kívülállókkal. Mert azm hogy a szétmenés határán voltak, nem a karmester hibája. Ezt nehéz megérteni annak, aki nem áll a színpadon. Maradjunk abban, hogy a karmesternek nagy, nagyon nagy szerepe volt abban, hogy ez a darab össze tudott állni. Nem megyek bele a részletekbe, jó?


Erkel Színház • 83912017-10-28 23:54:18

Egyébként a karmestre NEM szerepelt zavaró tényzőként. Ezt mint belső információt, hadd mondjam el.


Erkel Színház • 83892017-10-28 23:45:01

Kórus nem is volt a datrabban, kösz.



 



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 599772017-10-28 00:00:39

Hát én nem így tudom.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 599552017-10-26 14:14:00

Úgy tetszem gondolni, hogy a világ megváltozott. Akkor beérték az emberek az alacsony színvonalú hang közvetítéssel, ma meg tűéles kép-és hangminőségű  felvételt akarnak. egy élő közvetítéshez be kell kamerázni az egész színpadot,, a zenekari árkot, zsinórpadlást. Ha látott már Metropolitan-közvetítést, akkor tudja. Nagyon jó felbontású, nagyon sok képet készítő kamerák -nem tudom, mi a szakkifejezés, de láttam, hogy az ilyen videókat ki lehet kockázni úgy, hogy minden egyes kép tűéles. Szóval: tempora mutantur et nos mutamor in illis, dear  Sir Dantes.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 599482017-10-25 22:49:50

Azért, hölgyem, mert ahhoz iszonyatos technikai apparátus kell. Amit amúgy tudtommal be fognak építeni az Operába. Lesz is miatta sivalkodás, prognosztizálom.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 599422017-10-25 15:01:23

Már ne haragudj, tényleg, de ez a kákán is csomót keresés tipikus esete. Régen nem vettek fel minden premiert. Most gyakorlatilag mindet rögztik és utólag leadják. Ennek pedig elsősorban technikai oka van. Sokkal bonyolultabb élőben közvetíteni, több a baki lehetősége és nincs mód utómunkákra. Így utólag is léehet vágni, Én elenyésző számú operai közvetítésre emlékszem. Sőt, nullára, mert amit leadott a tévé, azt is felvételről.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 598922017-10-20 14:31:25

Szerintem magával a rendezéssel nem volt baj. Nekem kifejezetten tetszettek Sz.M. ötletei. A díszletre voltatok kiakadva.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 598732017-10-18 07:25:42

Egyetlen oka van, a koncert,


MET-es operaelőadások moziban • 6062017-10-10 16:30:31

Nem jelenik meg a hsz-om.


MET-es operaelőadások moziban • 6032017-10-10 15:06:46

 Ja és annyit, hogy a "kánon" szerint DiDonato inkább preklasszikusokra és Mozartra predesztinált hang.  Véleményem szerint messze túlhype-olt énekesnő. Szoprán párja Fleming. Ők véleményem szerint (!) messze a hangi adottságaikat meghaladó karriert futottak. Persze ízlés kérdése.


MET-es operaelőadások moziban • 6022017-10-10 14:26:04

Én csak hallgattam, nem néztem. Nem vagyok elfogult. Nem kell fognom a kottát, mert ismerem az operát. Adalgisa szoprán szerep, noha valamiért az utóbbi 100 évben mezzókat gyötörnek vele. Voltak, akik egészen kivételesen jól el tudták énekelni, mint pl Troyanos, vagy nálunk Pánczél Éva. DiDonato nem győzi a fekvést és ráadásul csúnyán tremolós, élvezhetetlen szintig.


MET-es operaelőadások moziban • 5952017-10-09 15:05:00

DiDonato pocsék volt, ahogy én hallottam. Tremolós, lebutította a magas részeket.


Luciano Pavarotti • 752017-10-02 16:28:07

Jé, azt nem is ismerem. Pedig azt hittem, tudom kívülről a Toscát.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 597562017-09-29 09:25:33
Csillagmorzsák. Klasszikusokat csak pontosan.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 597522017-09-27 15:02:51
Hmmm, tudtommal Alfréd esetében ez valóban a szerencse műve volt...nem láttam olyan rendezést,ahol csalt volna a kártyán. Talán mégseazt fejezi kiapélda,ami a szándék volt. :-)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 597422017-09-26 20:44:17
"Az építőipari céget, a West Hungáriát 1997-ben alapította Paár Attila, és a vállalkozás azóta rendkívüli sikereket ért el. Ez lett az építőiparban, turisztikában, ingatlanfejlesztésben utazó cégcsoport zászlóshajója, és a Napi Gazdaság tavalyi 100 leggazdagabb című kiadványa a 43 éves Paár Attila vagyonát már 7,4 milliárd forintra becsülte, amivel a 87. leggazdagabb magyarnak számított. A legfrissebb lista alapján, a tavalyi vagyonát megbecsülve a 78. leggazdagabb magyar 9,3 milliárd forinttal." Ez nem egy mai történet. 97.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 64042017-09-01 18:07:03
Érdekes, meghallgattam egy felvételt az Ezred lányából és eltérő volt a véleményem a tenorról. Nekem éppenhogy úgy tűnt, hogy szenvedett a felső váltóhangok területén. Az ária nagy részében konkrétan be volt szorulva, ahogy hallottam. A c-ket persze fölé tudta énekelni, ott nyílt megint, de a passaggioval nincs jóban. Az első részben is feltűnt, hogy elfalzettolgat frázisokat. Aztán lehet, hogy élőben jó volt, ez ugye csak felvétel.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 596712017-08-29 15:12:03
:-(Nyelvnyújtó szmájli) Tudom, hogy nem annyi) (csak trollkodok)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 596702017-08-29 15:11:13
60000
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 596282017-08-26 15:56:44
1. Olyan nincs, ami mindenkinek tetszik.
2. Vannak hivatásos és elvi rosszközérzetűek.
3. Természetesen vannak, akik valóban rosszul jártak az Operaház szerkezeti változásával.
4. Amit viszont muszáj volt megcsinálni. Én még emlékszem, mikor volt százhúsz magánénekes, a felük évek óta be se tette a lábát, de szociális alapon tag volt, míg nyugdíjba nem ment.
5. Minden nagy átalakítás nagy kuplerájjal és veszteségekkel jár. Még a nagytakarítás is.

Mindazonáltal, természetesen sajnálom azokat, akik áldozatul estek vagy vesztesei lettek ennek a változásnak. Van köztük olyan -nem fogok neveket írni -, aki évekig élvezte annak előnyeit, hogy családi kapcsolatai miatt kapott szerepeket. És van köztük olyan, aki maradhatott volna. Ezt nem is vitattam soha.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 596172017-08-24 20:19:37
Sajnálom azokat, akik mindenen csak gúnyolódnak és dühöngenek. Ókovács szerintem, bár sok hibát elkövet, főleg amiatt, hogy nem szereti, ha ellentmondanak neki, jóindulatú ember. Mindig, minden vezető szubjektív volt, ő is az. Aki nem élvezi ennek az előnyeit, annak nyilván rosszul esik. De hogy csak rosszat találjanak a munkájában, ez nem reális.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26752017-08-20 11:45:52
Igazad van, mert tényleg voltak katasztrofális Radamesek, nem neveznék meg egyet se de tudok még neveket... viszont Meli sztárolása előtt én is értetlenül állok. Nekem ez nulla. Se hangszín, se semmi.
Opernglas, avagy operai távcső... • 198212017-08-11 17:49:49
Nem ismerem a mostani Aida-előadást, de egyrészt Muti tutira nem engedne egy ilyet,és Netrebkoból se nézek ki ilyen ízléstelenséget. Ha már itt tartunk,a legsúlyosabb kottától valóeltérés,amit azAidában hallottam, az a magas esz volt a második finálé végén. Azmeg belefért a nagy,kórusos, csinnadrattás együttesbe.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 595702017-08-06 16:31:03
Hát nem.
Erkel Színház • 80462017-08-06 13:00:36
Igen, az első felvonás olyan csehovosan lassú, inkább érzések,mint történések.De valóban, a második és harmadik felvonás szívfacsaró.Emlékszem, először a rádióban hallottam azt a jelenetet -magyarul -amelyben a két barát összevész. És alig akartam hinni a fülemnek, hogy ez ilyen életszerű, reális, drámai. A Pikk dámához pedig nekem Galuzin volt a kulcs.Mikor ő énekelte, akkor értettem meg a művet, ami az egyik legjobb opera. (Nagy szó tőlem, a Verdi-mániástól.)
Simándy József - az örök tenor • 4532017-08-05 10:29:37
Igen,a pontos megjelölése a kottában grand scena ed aria, a második részben voltaképpen együttessel, nem csak Elvira énekel bele,hanem az összes jelenlévő, Ernani kivételével, mert ugye őrajta megy a vita, őtrejtették el.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 595602017-08-05 10:24:09
Jó, csak a téma a sztrájkból indult.
Simándy József - az örök tenor • 4492017-08-04 22:15:38
Nekem nem stimmel. Don Carlosnak és Elvirának nincs kettőse a második felvonásban. Sorrendben az a duett az Elvira-ária után közvetlenül van.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 595572017-08-04 18:07:06
Na de ha nem lenne Anger, akkor lenne más, pont annyiért. Ezt próbáltam magyarázni. Ti most művészi kifogásokat hoztok a sztrájkfelhívásnak meg financiális okai vannak.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 595502017-08-03 20:01:07
Legkevésbé se akarnék saját magunk ellen beszélni, de egy biztos: ezek a dolgok nincsenek egy kategóriában a bérköltséggel. Az Operaház dolgozóinak bérköltsége sokkal nagyobb összeg annál,hónapról hónapra, mintsem Poda vagy Znaniecki vagy bárki meg nem hívása számítana ebből a szempontból. Aztán lehet, hogy nem hívunk meg külföldi rendezőt, énekest, karmester és akkor olyan színvonalon vagyunk, mint egy tízezres német kisváros kis színháza. Sajnos, ez van.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 595182017-07-26 21:06:22
Ráadásul ez egyfajta misszió. Én nagyon szívesen megyek. Alig várom, őszintén szólva. Még sosem voltam Ergélyben, és remélem, a többi helyre is elmehetek. Mármint Felvidékre, meg a vajdaságba.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 594942017-07-25 12:11:46
Bizony, bizony. Van például egy ismerősöm, akinek az ismerőse arra költi a pénzét, hogy összerakjon magának egy iszonyú drága részekből álló számítógépet, csak egy elem -nem tudom melyik -3-400 ezer forint vol, mindez azért, hogy játsszhassa a kedvenc játékát. Vagy van például olyan ismerősöm, aki egy céges bulira képes volt magának az egyik legnevesebb divattervezővel varratni ruhát, több százezer foruntért, amit egyébként soha többé nem fog felvenni. Prioritás kérdése. Már írtam erről pár szót.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 594922017-07-25 11:15:53
Annyira azért nem kerülhet sokba, mondjuk az egyéb látványberuházásokhoz képest. Úgy kerítettek rá pénzt, hogy eldöntötték, és kész.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 594902017-07-25 09:58:37
Átkozott fiskális problémáidra azt tudom felelni, hogy tudtommal a turnékat a minisztérium szervezi, tehát a gyakorlati teendőket ott végzik, úgy mint helyszínek, szállás, utazás. Ez NEM látványturné. Ez teljesen beleillik a kormány határon túli magyarokkal kapcsolatos politikájába. Elvinni Erdélybe -most egyelőre oda- a Magyar Állami Operaház produkcióit, egy magyar, nemzeti operát és egy könnyedebb balettet. Van ezzel valami probléma?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 594642017-07-20 15:53:02
Viszont a színpaddal megegyező méretű oldal- és hátsósznpada van.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 594432017-07-18 12:55:35
A zenébe még nem halt bele senki.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 594372017-07-17 17:53:45
Nem én kezdtem. Nem írok több offot.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 594312017-07-17 16:12:30
Egyetlen dolgot ajánlok minenki figyelmébe. Ha azt az elvet vesszük alapul, hogy míg nem jön el mindenkinek a jólét, míg nincs munkanélküli, alulképzett, szegémy, addig a "felesleges" kiadásokat mellőzzük, úgymint művészet, sport, ünnepek, felvonulások, tűzijáték, virágkarnevál, akkor soha -SOHA- Nem fogunk semmire áldozni, ami nem a közvetlen megélhetés, puszta üres anyagi dolog. És ki határozza meg, mi az a szint, amit mindenkinek el kell érni? Akinek van ennivalója, az irigyli azt, akinek van saját lakása. Akinek van egy kis lakása, irigyli azt, akinek nagy háza van. Akinek nagy háza van, az medencéset akar és jó autót. És így tovább. Tudomásul kell venni, hogy vannak olyan dolgok, amik többek az ennivalónál, lehet, hogy lehet élni nélkülük, de vajon miért fejlődtek ki a művészetek? Akkor is volt nyomor. Utálom ezt a hülye demagógiát.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 37312017-07-07 18:32:35
De kedves Héterő, a konkrét esetre ez nem áll. Mert ez nem szegényházas (szerintem).
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 37292017-07-07 12:37:31
Bocsánat, a magyarságon BELÜL
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 37282017-07-07 12:37:07
Az "elemelés" nem volt önmagában minősítés. Arról szólt, hogy egyrendkívül speciális környezetbe tett művet, ami még a magyarságon kívül is egy kis csoportot érint -nem írom, hogy róla szól, mert ez nem igaz -, általános érvényű történetté transzformált. Szerintem ezzel nem rántotta a mélybe. Szerintem minden népnek vannak néphagyományai és ebből a rendezésből bármelyik ráismerhet a saját életére. Hiszen itt az ember életét formálta történetté a rendező. A székely fonónak gyakorlatilag nincs cselekménye, csak utalások és a jobbára egymástól független "számok" füzére. Én megértem, hogy neked nem tetszett, de szerintem, ha negyvan vagy akárhány éve jársz színházba, akkor fel kéne ismerni azt, hogy valami meg van rendezve, vagy nem. És ez meg van.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 37192017-07-06 07:44:17
Szerintem sincs, de engem is le szoktak torkollni a kollégák. Sokan vannak vele úgy, hogy egyszer láttak valamit, ami tetszett és azt akarják látni és semmi mást. Én ezzel nem vagyok így, engem érdekelnek az új ötletek. Nagyon érdekesnek találom például ezt a nürnbergi Attila rendezést, Konwitschnytől, még ha eléggé hagyományostól eltérő is.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 37162017-07-05 23:26:54
Znaniecki elemelte a történetet az eredeti környezetből. Ezt fel lehet róni, ha valaki nem tudja elfogadni, ha valamit megváltoztatnak. Kitalált egy élettőrténetet, halállal, gyerekneveléssel, az emberi sorssal. Szerintem nem volt rossz ötlet, de én rendellenesnek számítok, én a Faustját is szeretem. Persze, ez nem a fonóban játszódik, de szerintem nem nagy veszteség, mert ott kb nem is történik semmi.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 593722017-07-05 23:14:59
És több is. A Devereuxben énekel egy kétrészes áriát, egy duettet Robertoval, egy tercettet és a finálé nagy kétrészes áriát. A Normában a kétrészes cavatinát, duett Adalgisával, finálé tercett, szólójelenet, duett Adalgisával -és ezek nem könnyű duettek ám -, szólójelenet, duett Pollionéval, együttes, finálé. Rohadt sokat kell énekelni és ráadásul magas is, mély is, koloratúrás is, drámai is. Óriási feladat.
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:00 : Budapest
MOM Kulturális Központ

"A hangszerek világa" – MVM Koncertek
Vigh Andrea hangszerbemutató koncertje gyerekeknek

11:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Nyíregyházi Cantemus Vegyeskar (karigazgató: Szabó Soma)
Budafoki Dohnányi Zenekar
Előad és vezényel: Hollerung Gábor
"Vokális univerzum"
KODÁLY: Liszt Ferenchez
KODÁLY: Akik mindig elkésnek
KODÁLY: Öregek
KODÁLY: Jézus és a kufárok
KODÁLY: Mátrai képek

11:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Várjon Dénes, Roman Rabinovich (zongora)
Veronika Eberle (hegedű), Perényi Miklós, Marie-Elisabeth Hecker (cselló)
Escher Vonósnégyes:
Adam Barnett-Hart, Danbi Um (hegedű), Pierre Lapointe (brácsa), Brook Speltz (cselló)
"kamara.hu/4"
A Zeneakadémia Kamarazenei Fesztiválja
SCHUMANN: Fantáziadarabok, Op.88
SOSZTAKOVICS: 9. (Esz-dúr) vonósnégyes, Op. 117
SCHUMANN: Meseképek, Op.113
SMETANA: g-moll zongoratrió, Op.15

11:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

"Énekeljen mindenki!"
KODÁLY: Háry János

11:00 : Budapest
Erkel Színház

MOZART: Parázsfuvolácska

17:00 : Budapest
BFZ Székház

Bodó Antónia, Illési Erika, Molnár Noémi, Nagy Gabriella (hegedű),
Gálfi Csaba, Juhász Barna, Yamamoto Nao (brácsa), Kertész György,
Mód Orsolya (cselló), Jóföldi Anett (fuvola), Szitka Rudolf (klarinét),
Polónyi Ágnes (hárfa), Teraszova Brigitta (zongora)
"Vasárnapi Kamarazene"
ENESCU: F-dúr hangversenydarab brácsára és zongorára
MOZART: A-dúr klarinétkvintett, K.581
BAC: Elegiac Trio
DVOŘÁK: Esz-dúr vonósnégyes, Op.51, No.10

18:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Juhász István (tenorharsona), Veér Mátyás (basszusharsona)
Kodály Filharmonikusok Debrecen
Vezényel: Dobszay-Meskó Ilona
KODÁLY: Galántai táncok
HIDAS: Florida - kettősverseny
LAJTHA: VI. szimfónia, Op.61

18:00 : Budapest
FUGA Budapesti Építészeti Központ

Környei Miklós (gitár), Pregun Tamás (zongora)
BEETHOVEN: G-dúr szonáta (Op.49, No.2)
TÁRREGA: Traviata fantázia
RODRIGO: Concierto de Aranjuez
RAHMANYINOV: Etudes-Tableaux (Op.33)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Simon Izabella, Várjon Dénes (zongora)
Megyesi Zoltán (tenor), Muriel Cantoreggi (hegedű), Kim Kashkashian (brácsa), Perényi Miklós (cselló)
Klenyán Csaba (klarinét), Radovan Vlatković (kürt)
Escher Vonósnégyes:
Adam Barnett-Hart, Danbi Um (hegedű), Pierre Lapointe (brácsa), Brook Speltz (cselló)
"kamara.hu/5"
A Zeneakadémia Kamarazenei Fesztiválja
BRAHMS: Változatok egy Schumann-témára, Op.23
SCHUMANN: A költő szerelme, Op.48
WOLF: Olasz szerenád
DOHNÁNYI: C-dúr szextett, Op.37

19:00 : Budapest
Erkel Színház

ROSSINI: Olasz nő Algírban

19:00 : Budapest
MűPa, Fesztivál Színház

"Cimbalom és tárogató, hagyomány és megújulás"

19:00 : Budapest
Marczibányi Téri Művelődési Központ

Kemény Krisztina és tanítványai (gordonka)
Fauré, Glazunov, Popper, Klengel, Csajkovszkij és Dvořák művei

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Solymári Tímea (gitár)

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Musica Nostra Nőikar, Szekér Bernadett (zongora)
vez.: Mindszenty Zsuzsánna
Meláth Andrea (mezzoszoprán), Szabó Ferenc János (zongora)
Vass Lajos Kamarakórus, Baja Mónika (zongora)
vez.: Darázsdi Zita és Somos Csaba
Kolonits Klára, Megyesi Schwartz Lúcia (ének)
Budapesti Monteverdi Kórus
Erdődy Kamarazenekar (koncertmester: Szefcsik Zsolt)
vez.: Kollár Éva
"A KÓTA ünnepi hangversenye Orbán György 70. születésnapja alkalmából"
ORBÁN GYÖRGY: Missa sexta
ORBÁN GYÖRGY: Kilenc dal Weöres Sándor verseire
ORBÁN GYÖRGY: Prédikátor-ének
ORBÁN GYÖRGY: Liber scriptus
ORBÁN GYÖRGY: Tószunnyadó
ORBÁN GYÖRGY: Zsoltárváltozat
ORBÁN GYÖRGY: Tavaszi szél
ORBÁN GYÖRGY: Stabat Mater
10:00 : Tatabánya
A Vértes Agorája

Tatai Ütőegyüttes:
Májer Dániel, Wéber Péter, Molnár Szabolcs
Szerkesztő, műsorvezető: Ocskai Gabriella
"Ráhangoló"
A mai nap
született:
1921 • Anda Géza, zongorista († 1976)
1928 • Pernye András, zenetörténész, zenekritikus († 1980)
1944 • Agnes Baltsa, énekes
elhunyt:
1828 • Franz Schubert, zeneszerző (sz. 1797)