vissza a cimoldalra
2019-11-17
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11450)
A csapos közbeszól (95)

Opernglas, avagy operai távcső... (20351)
Erkel Színház (10362)
Vincenzo Bellini (478)
Élő közvetítések (8243)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4608)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1362)
Palcsó Sándor (268)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3504)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (998)
Kimernya? (3282)
Kedvenc magyar operaelőadók (1148)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1801)
Franz Schmidt (3454)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4457)
Simándy József - az örök tenor (633)
Pantheon (2445)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: tiberio
Leírás:
Honlap:
   


tiberio (594 hozzászólás)
A legnagyobb képzavar • 2082015-11-11 19:19:32
Milánóból érkezett barátom a Carmen egy 1934-es kiadású olasz nyelvű librettóját hozta ajándékba.
( Prezzo Lire Tre )
Erről - mármint a régiségéről- jutott eszembe, hogy a darab egykor rettenetes fordításban ment itthon, így hangozhatott el Don José szájából, hogy_
- Börtönbe mégy, s ez ellen nincsen óvszer!
Ez nekem annyira tetszik!
Aki nem hiszi, nézzen utána a Mi Operaháziak c. kötetben.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 543152015-11-09 21:32:43
Ez az előadás nekem is nagyon tetszett, de inkább Pavarotti miatt. De igazad van, Dimitrova is nagyszerű volt. De hogy a legjobb lett volna Amnerisként?! Akkor inkább Obrazcova, vagy Cosotto.
Dimitrova nekem a tökéletes Abigél volt...vagy Gioconda...netán Turandot.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 56952015-11-03 20:56:40
Gratulálok a Lukács Gyöngyi beszélgetéshez. Nagyon szimpatikus alany. A kérdező pedig nagyon tapintatos....:)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 539732015-10-22 20:08:14
Szerintem is jókor jött számára a Norma.És tényleg túl van rajta. A Lady is jókor jött (?), mert az első sorozatban nagyszerű volt. A Turandotban is nagyon jó volt ... ma már kerülöm.... Lehet, hogy mégsem volt szerencsés, hogy ezek így jöttek egymás után....
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 535972015-10-06 19:28:11
Nekem ugyan nem!
Azért ez is túlzás!
Pantheon • 15952015-10-06 19:15:36
Az Emberre emlékezem.
Erkel Színház • 57512015-09-11 21:00:39
Ja.
Erkel Színház • 57402015-09-10 20:18:33
Nem tudom mi a fene az a mandiner, de azt igen, hogy naponta magyarok tucatjai követnek el erőszakot magyarokkal, időnként lányokkal - akik néha néptáncolnak - néha másokkal. Néha a nevelt lányukkal, máskor a sajátjukkal. Hála kiváló jogrendünknek általában megússzák.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 534042015-09-10 20:12:55
Tetszett a cikk!
A legkevésbé sem érzem úgy, hogy megrendelésre készült, és abban is biztos vagyok, hogy nem Ókovács titkársága küldte el a kérdéseket ennek a szerencsétlen embernek, hogy miket kérdezzen.Nem PR-os szakemberek találták ki a miniszterelnök képét akinek úgy kell kicibálni a kezéből a műsorfüzetet, és unszolni, hogy inkább a román-magyar összeállítását tanulmányozza Excellenciád!Annyira életszerű, mint magyar embernek megtiltani, hogy piásan biciklizzen!
Puszta véletlen, hogy Molnár Levente - aki ugyan indulatból nyilatkozott, de őszintén, és netto kevesebb hülyeséget mondott mint Ókovács -, szóval, hogy ő véletlenül kapott ekkora teret a " mély" interjúban. Még, hogy mély volt ez, ennél mélyebbre újságíró aligha süllyedhet.
Erkel Színház • 57372015-09-10 19:21:55
Milyen lenne?! Minden bokorban ül egy, mint rendesen. Ádázul villogó szemekkel, a fogai között - á la Kabir Bedi - kifent tőrt tart és lesi az arra járó Kiss B. Attila rajongókat vérszomjasan.
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel • 7712015-08-26 21:49:09
Mit jelent, hogy nem mindíg volt igazán kedve énekelni? Olyankor nem énekelt, vagy nem adott bele mindent?
Kolonits Klára • 4172015-08-26 21:07:00
Kalpagom lengetem Kolonits Klára tiszteletére! Csodálatos a hangját, elképesztő a technikája, napjaink egyik legnagyobb énekesnője. Valamelyik nap hallottam a rádióban Odabellát énekelni, le voltam nyűgözve. Tényleg nem kell neki szerepet adni, az ilyen menjen külföldre!
De: szerintem ezt a kellemes,szép lírai hanggal, és szépséges magasságokkal is rendelkező- szimpatikus, kedélyes fiatalembert, Horváth Istvánt sem lenne helyes bel canto szerepekkel megkínálni itt, e helyett el kellene vadítani, minél messzebbre, és majd 40 év múlva kell elhalmozni kitüntetésekkel, Corvin láncokkal és egyéb nehezékekkel, amikor majd egy nagyszerű pálya végén hazatér mi pedig csócsálhatjuk, hogy hol. mikor mit énekelt, amit mi sosem hallottunk.
Köszönöm szépen előre is! ( Ugyanis akkor már nem élek. )
( Itt tényleg süket és hülye a szereposztó?! Ne már! )
Abbado – az ember • 1302015-08-25 20:32:15
Abbado számomra mindíg a szép EMBER volt. ( Kicsit hezitáltam, hogy a szépet szedjem-e nagy betűvel. Az is, úgy is igaz lenne. ) Halálfejnek is szépnek láttam, úgyis szerettem! Mindegy volt, csak muzsikáljon!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 533282015-08-24 15:01:32
Minden szava igaz!
A díjakról általában • 9212015-08-21 20:08:11
Ezt gondold át még egyszer.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 29052015-08-04 19:46:42
:) Bocsánat, a szemtelenségért.... ( Bár nincsenek szentek....) Csak az jutott az eszembe, hogy ma futni voltam a szigeten és meghallottam a Tosca zongora próbáját, amint éppen ezt a frázist énekli a művész. ( Mellesleg felül intonált.)
Pantheon • 15462015-08-03 21:50:50
Szerintem Sinkó nagyszerűen függetlenítette magát attól az árnyéktól amit a bátyja vetített rá. ( Ő tudta milyen áron. ) Két testvér, két külön pályát bejárt szuverén művész.Én Sinkót sokkal sokoldalúbbnak,érzékenyebbnek, művészi eszközökben gazdagabbnak láttam.
A nap képe • 16792015-08-03 21:27:01
Nem tudom, ti, hogy vagytok vele, én ahogy öregszem egyre kevesebb - feltétlen - kedvencem marad. Carlos Kleiber még mindíg az.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 29042015-08-02 17:52:28
Non ci sono santi sulla terra.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 532852015-07-29 20:53:47
Ne hülyéskedj! Én négyszer láttam, és mindíg kantáron vezette. Volt úgy, hogy rajta volt? Hogy szállt le?
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 28982015-07-29 20:49:47
Igen. Sajnos a műélvezetet rontotta a zenekar. Nem hallottam tisztán a tücsköket, meg a vonatok sem akkor léptek be amikor a vén süket előírta volna. Megfogadtam, hogy többet nem jövök, még akkor se ha a híres Csokis Zoltán játszik.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 532842015-07-29 20:43:40
Kár volt megfúrnia. Szerintem annál rosszabbul már nem éreztem volna magam.Operalátogatásaimnak ez az előadás volt a mélypontja....na de! Majd erről máskor. Mert az a nő tehetséges, hogy a fene egye meg! Csak bosszantó!
Kelen Péter • 2832015-07-27 22:05:05
Továbbá: emlékszem milyen várakozás előzte meg Kelen visszatértét a Végzetbe. Egyik legnagyobb szerepe volt, és emlékszem a tombolásra, amikor végre felgyógyult és énekelt.
És nem feledhetem Edgardoját, sem azt ahogy a Manonban könyörgött, hogy vegyék fel a hajóra. Bár ismertem a darabot, kitörése olyan elementáris volt, hogy szinte a lélegzetem elállt.
Nagyszerű-léha herceg volt a Rigolettóban, de szerintem legnagyszerűbb szerepe Nemorino volt! Ebben érvényesült leginkább gátlásos-kisfiús bája.....és, ugye, van aki emlékszik még ahogy a répát darabolja?:)))
Ugyanezt a kisfiús elfogódottságot láthattuk rajta pályája végéig ahogy előadás végén kijött a függöny elé. Megkapaszkodott benne, szinte duzzogva.
Nagyon bírtam!
Kelen Péter • 2822015-07-27 21:58:14
Sajnálom, hogy hozzászólásomat addig körmöltem, hogy végül csak a hivatkozott link ment át.
A lényeg az volt, hogy.... nem ez a lényeg..
A cikkíró jelzi, hogy Kelen nem volt egy Corelli- típusú férfiszépség. A magam tiszteletlen módján azt akartam jelezni, hogy a fenti linkben két nem túl szép - a pályája delelőjén éppen túljutott - énekest látunk-hallunk - akik mégis olyan élményt nyújtanak - énekesi intelligenciájukkal, kultúrájukkal amely ma már szinte felfoghatatlan. De elsősorban olyan párost - tudom, sokan házon belül gúnyosan "álompárnak" hívták őket - amilyet többet nem fogunk hallani.
Kelen Péter • 2812015-07-27 21:50:40
https://www.youtube.com/watch?v=7xAnc3Fo_tQ
A nap képe • 16662015-07-27 21:19:38
Istenem! Létezik, hogy láttátok őket ebben a darabban? Milyenek voltak? 74-ben Sass biztosan remek volt, bár sosem gondoltam őt mozarti hangnak.Talán a hang gömbölyűbb volt, sötétítések nélkül?Solti lemezén sem meggyőző - szerintem. Na de Kelen! Róla nem is tudtam, hogy Ottavio-t énekelt. Meséljetek!
Miklósa Erika • 9202015-07-22 21:16:31
Uram Isten, az operában még ennél is elvetemültebb felállások vannak, ne kívánja, hogy felsoroljam az elmúlt 31 év során kiket láttam korukhoz képest kínos szerepben-jelmezben-szituációban!És akkor még nem számítottuk a nemzetközi palettát! 63 éves Pamina? Na ne szórakozzon! Osváth úgyis nézett ki - legalábbis a képek tanúósága szerint.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 531682015-07-22 20:57:40
Kérem, ennél a beszáradt öreg lekvárnál szebb hasonlatot senki nem találhat!
Pár éve, találkoztam munkám során egy ügyféllel, - céges meghívás - aki arra kért vigyem el a MÁO-ba.
Rendben, mire gondolt?
Mindegy, hallotta, hogy" a "Tokody Ilona itt énekel, a Bohéméletben.
Jó, mondtam, Tokody Ilona már nem énekli a szerepet, de a darab még megy.
Nem baj - mondja ő - a darab érdekli.
És tényleg! A Momus képnél gyermeki örömmel ütötte össze tenyerét, és felnyüszített, csakúgy mint a hóesésnél.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 529912015-07-16 20:40:12
Kedves Orfeusz, egyetértek Önnel! Ókovács vezetői megnyilvánulásai pimaszak, nyeglék, pökhendiek.Ezeket a politikai támogatottságának tudom be, hiszen a gazdái is hasonló tulajdonságokkal bírnak. Szellemességei, elmésségei bárgyúk, otrombák, lábszagúak.Ezeket inkább otthonról hozta.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 529902015-07-16 20:26:52
Kérem, nézzék el nekem, ha úgy tűnik offolok, de ha ebben a hozzászólásban behelyettesítem Ókovácsot a Szeretett Vezetővel, az Operát pedig a Patria opressával, akkor is ugye értelmes mondatokat kapun k?! Szerintem igen!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 529372015-07-14 19:05:05
Többé kevésbé egyetértek.
Sajnálatomra, azt kell mondanom, hogy Sümegi Eszter egy-egy éles hangja már nem volt számomra meglepetés, mert az utóbbi időben többször is hallottam ilyennek.
Nicolai Gedda-az univerzális tenor • 2212015-07-13 14:25:26
Szerintem a Holnap Kiadótól nem lenne idegen gondolat...Ilosfalvyról, Sólyom-Nagyról, Glenn Gouldról, Menuhinról, Richterről, Brahmsról (is) jelentetett meg könyveket.
Lásd:
http://www.holnapkiado.hu/temakor/zene-273?action=sale&paging=1
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 28672015-06-28 21:06:41
És most? Már érti?
Milyen zenét hallgatsz most? • 242112015-06-16 21:16:22
Sose szerettem szegényt. Most meg ilyen reszketősen , áriáról-áriára egyre lebegőbben végképp borzalmas volt. Még jó, hogy volt összekötő zene! Kovács János tényleg csodás karmester! Sokan- az Operában sem! - nem is tudják mennyire!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 28322015-06-16 21:10:37
De, járnak..csak várd ki a végét. A régi produkciókat már kifikázták, újra várnak.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 54992015-06-04 19:55:22
:) Örülök, hogy megemlítetted Gardellit, mert nagyon szerettem az általa betanított/vezényelt előadásokat.De meg kell mondanom, hogy volt kórista ismerősöm, aki sokallotta a Maestro alaposságát. Emlékszem, éppen a Gioconda betanulása kapcsán morgott a rengeteg próba és ismétlések miatt.( Nem csak újra és újra elénekeltette a szólamot, de a kórusnak ki is kellett menni a színpadról hozzá és újra bevonulnia..)Mindenesetre a végeredmény Gardellit igazolta.A szólisták is kitűnőek voltak és a kórus is csodásan szólt. Nagyszerű előadás volt.
Ki írhat kritikát? • 13942015-05-05 20:32:40
...bárki. Csak legyen aki elolvassa.
Szerintem, ez borzalmas:
http://operavilag.net/kiemelt/molnar-lujza-esete-a-napolyiakkal/
Elena Mosuc-drámai koloratúra • 8692015-04-28 21:25:56
Nem restellem bevallani, de én e napon jöttem rá, hogy a Luisa Miller jó. Sőt talán nagyon jó!
Nem gondolom, hogy a tenor túlteljesített volna, már csak azért sem, mert az első részt a második emeletről hallgattam, a másodikat pedig a földszint ötödik sorból. ( Arról, hogy egy Tavaszi Fesztiválos előadást hogyan lehet ilyen gyalázatosan rosszul eladni - majd máskor. Mindenesetre, remélem, hogy KL Csaba, az igazgatói páholyból éppolyan jól látta a foghíjas sorokat, a teljesen üres 3. emeletet mint az előadás szereplői.)Tehát a tenor nekem nagyon tetszett, ilyen tenort bármikor szívesen látnék a MÁO társulatában - ok, társulatról itt talán már nincs is mit beszélni. Mint ahogy az előadás összes szereplőjét szívesen látnám operaházunkban. Jó, az atyát éneklő bariton valóban nem volt kifogástalan. De tőle kifogásosabb baritont voltam kénytelen elszenvedni márciusban ugyanebben a szerepben.
Remélem az előttem szólók egyetértenek velem abban, hogy a kórus és a zenekar kiváló volt! Amennyiben így van, bizonyára azt is elismerik, hogy ebben nem kevés része volt az előadás karmesterének, aki tökéletesen énekes-barát módon dirigált, maximális koncentrációval - meglehet igen vehemensen, olykor hanghatásokkal kísérve. Ilyet már hallottam másoktól is - mást ne említsek Fischer Ivántól ( a második emeletre felhallatszott )- ám nem orroltam meg érte. Lemezen rossz néven venném. Itt nem.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 524182015-04-22 20:32:15
Szerintem csak annyival gyengébb, hogy Bátori Éva tíz perc után meggyőző Jenufa lett számomra, Rálik Szilvia egy óra múlva sem. És ez nem az alma arcon múlt, hanem ének kultúrán. És ezzel nem azt állítom, hogy Bátori Éva ennyivel jobb énekesnő lenne mint Rálik Szivia. Sőt! Azt állítom, hogy Jenufa szerepe Bátori művésznővel egy nagyszerű találkozás volt. Rálik Szilvia pedig - önmagát felülmúlva - mindent megtett, hogy jobb Jenufa legyen mint eddig. És korábbi alakításaihoz mérve tényleg jobb lett.
Miklósa Erika • 8622015-04-22 20:06:17
Mennyi keserűség lehet Önben! Őszintén sajnálom!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 518292015-02-15 18:06:13
Áj tink, disz, iz, ö biginning, öf, a bjútiful frendsip, Lúi. Ha-ha-ha-ha ( Kusturica)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 506202014-10-14 21:49:48
Igaz. hülye voltam, spongyát rá. ..
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 506152014-10-14 19:50:52
Mint látod parampampoli a beszámolót nem én írtam. Köszönetedet ne az én hozzászólásomhoz adresszáld.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 505412014-10-09 20:17:06
Köszönet a beszámolóért!
Tetszett.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 51742014-10-06 20:30:05
Az ebben leírtak tetszenek, és egyetértek vele.

Ugyanakkor arra bátorítok mindenkit - így a kritizált kritikusokat is -, hogy ha van erre kínálkozó felület,inkább ezeken éljék ki
magukat, mint hogy pszichoszomatikus tüneteket produkáljanak maguknak, vagy frusztráltságukban telefonfülkéket törjenek össze.
Mi el tudjuk dönteni, hogy elolvassuk-e vagy sem.
Én például havonta már csak egyszer jövök ezen okból a Momusra, és ki vitatná, hogy milyen jó nekem?!

Nem történt itt semmi rendkívüli, csak az itteni kritikusokat utolérte Fáy sorsa.
Szerintem ő is jól alszik. Ezt kívánom az ittenieknek is.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 50372014-07-10 21:04:44

-zeta - ezt írja :" A lemez meg megmarad mementónak annak illusztrálásaként, hogyan nem lett valaki az opera királynője." - nem nagyon tudok mit kezdeni ezzel.
Miért, ki lett a királynő? Lemaradtunk valami választásról?
De most tényleg: Monteverdi óta hány tenorkirályt és szoprán királynőt számítunk? Persze, szegény baritonok, mezzok, basszusok és egyebek csak duzzoghatnak.
Mondhatjuk azt, hogy a királynők-királyok nimbuszát csak az eleven emlékek táplálják? Meddig fogunk Callasra emlékezni, és rá idolra tekinteni-hivatkozni?


Kedvenc előadók • 26772014-06-26 20:24:14
Nem találtam önálló Caballé topicot - létezik, hogy nem léteik? Ezért ide másolom, szerintem annyira kedves:
https://www.youtube.com/watch?v=MK_kgeNKGgQ
Kedvenc előadók • 26762014-06-24 15:33:04
Nem is tudtam, hogy Leia hercegnő Mimit énekelt!
És milyen szépen! :)
Marton Éva • 4822014-03-12 19:58:38
Én úgy tudom, az Ünnepi Könyvhétre időzítik. ( Június első hete. ) Az eredeti német nyelvű könyv, amely egy operaénekesekről szóló sorozat része, már megjelent Németországban ősszel. Itthon ennek a kibővített verzióját kapjuk - ha jók az információim.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 491782014-01-23 19:53:17
IVA türelmével visszaélve jelzem, hogy a jobb 6.sor. 6. székéből tisztán látszott a Császár hüvelykujja.
Minden további riposztra kizárólag az Erkel topikban vagyok hajlandó reagálni. Kéretik ezt tudomásul venni.:)))
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 491732014-01-22 21:00:54
A tegnapi Turandottal kapcsolatos legkedvesebb élményem, hogy amikor a második felvonás végén a vendég énekesnő felment a lépcsőn, a derűsen mosolygó Róka- Császár óvatosan felmutatta neki hüvelykujját, és száján jól olvasható volt a Brava szó.
Egyébként tényleg jól énekelt a koreai énekesnő .Egy kicsit gondolkodtam az " elég jól" kifejezésen, de ez nem lenne igazságos. Igaz, hogy , ha Turandotot hallgatok, akkor a mérce Marton, vagy Dimitrova - nekem. De jó volt. A tenor nem kevésbé, bár a Nessun dorma végét nem értem miért kell így forszíroznia annak akinek amúgy is van hangja.
Létay Kiss Gabriella nagyszerű volt, őt nem győzöm újra és újra csodálni.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 491432014-01-17 19:06:58
Én nem így gondolom. Dinamika biztosan volt. Szív is. ( Telramundnak igaza van, fenemód érdekes, szinte megszokhatatlan hangszíne, éle volt. )
Amit te kifogásolsz, az inkább az egyik tanítványára igaz, aki manapság - jó ideje - igen sok előadást kap. Nos, én úgy vélem, egyedül az elnyűhetetlen technikát sikerült elsajátítania.
Marilyn Horne • 3792014-01-16 20:55:23
Ebben is eszelősen jó - ő is.
http://www.youtube.com/watch?v=WxAyuc1XSUc
Marilyn Horne • 3782014-01-16 20:46:44
Ezt hallgasd meg öreganyám! Ez Ő! :)
http://www.youtube.com/watch?v=4ZopvAHy4c4
Marilyn Horne • 3772014-01-16 20:41:33
:) Ebben verhetetlen!!
És még sok-sok másban!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 491202014-01-16 19:38:25
Nagyszerű énekes!
Szinte minden szerepében láttam, és igazolhatom, hogy mindben szédítően jó volt. Az a bizonyos jubileumi koncert pedig feledhetetlen!Jól írta Caruso: ha az ő előadására mentél nem kellett tartani gikszertől.
Marilyn Horne • 3742014-01-16 19:34:09
Nagy énekesnő. De ez rossz példa. Nézd meg a kommenteket. Igazuk van. Szerintem...
Moldován Stefánia • 262013-11-03 18:50:40
Talán egész Farkasréten nincs még egy olyan elhagyatott, beszakadt, gazos, virág nélküli sír mint az övé.Szégyen!
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 27742013-08-05 16:18:50
A Marton Éváról szóló könyv idén októberben jelenik meg németül a Frankfurti Könyvvásárra időzítve. A magyar változatot - amely bizonyosan bővebb kiadás lesz - jövőre olvashatjuk.
Momus társalgó • 50732013-02-13 08:09:48
Köszönjük, Emese!
Momus társalgó • 50682013-02-12 19:55:17
:) ..és milyen kár érte....
Momus társalgó • 50662013-02-12 19:37:02
Már éppen ideje volt.
Szerintem az egyházra is ráférne egy Gorbacsov szerű peresztrojka, avagy glasznoszty.
Nem Giordano Bruno miatt kellene bocsánatot kérni, vagy ahhoz pozícionálni magukat, lennének itt frissebb dolgok is.
Bartók Béla (1881-1945) • 1432013-02-06 21:23:20
Minden hátsó szándék nélkül: mi jár a fejedben?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 465752013-02-05 21:15:18
Sajnálom, nem értek egyet veletek. Bretz lehet, hogy túl korán kapta ezt a szerepet, de az előadás gyengeségének nevezni erős túlzás. Színpadi jelenléte, játékkultúrája sokkal erősebb mint fachtársáé, sokkal nemesebb voce - amint az számomra már a Mefistofelében bebizonyosodott -, és egyáltalán nem érzem azt, hogy az előadás során fáradt volna, és ne lehetett volna hallani.( Nem a 3-ban, de a 10-ben.)
Palerdi persze sokkal rusztikusabb hang - de nem nagyobb -, és alkatából adódóan sokkal könnyebb elhinni, hogy a szoprán - azaz - Senta apja.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 465712013-02-05 20:27:39
Szerintem, amikor Bretzről írsz tömény méreg a nyelved.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 465672013-02-05 19:50:04
Az egyik kedvenc történetem a Gördülő Opera múltjából - amelyet az általam már idézett Benedek Marcell mesélt " Mi Operaháziak" c. kötetében -, amikor egy tájelőadáson, a Pillangót a vasútállomás közvetlen közelében játszottak. Olyannyira közel, hogy a Pinkertont éneklő tenor, az utolsó " Butterfly, Butterfly, Butterfly" kiáltását a vasúti hálókocsijából kurjantotta be, immár pizsamában és ez után rögvest le is feküdt, nem törődve azzal, hogy a nagyérdemű esetleg a tapsrendben látni szeretné.
Ez némileg rávilágít arra is, hogy a résztvevők milyen nagy jelentőséget tulajdonítottak a "tájolásnak".
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 16582013-01-28 20:57:06
Én nem zenei tagozatosba jártam...,de zenét hallgattunk rogyásig - a tanárnő ezzel próbálta pótolni tudása hiányosságait.
Egy napon tőlem tudta meg, hogy A négy évszak, és az Évszakok az két külön szerző műve, és még mennyi egyéb különbség is van közöttük.
( Ilyen zenei képzéssel mit vártok tőlem?! :)))
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 463382013-01-28 08:45:50
Nekem sem tetszett a fluoreszkáló haj! És a pólók is idétlenek-infantilisok.
Különösebben a csizma lázas suvickolásától sem voltam elragadtatva.
Továbbá muris, ahogy Senta a New York-i Szabadság-szobrot formázva emelkedik fel az elején, és az is, hogy Georg később körberakja döglött madarakkal.
Egyáltalán:van olyan érzésem, hogy ez a rendezés úgy próbál "trendi" lenni, hogy a tegnapelőttök trendjét alkalmazza.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 462842013-01-24 19:12:59
Én jobban szerettem volna,ha vízbe ugrik. ( Olasz operákon nőttem fel, ott mindenki tudja a dolgát, és felfordul a végén....miután megbocsát mindenkinek.:) Jól néznénk ki, ha Violetta kapna Grenviltől egy penicillin injekciót, és összebútorozna Alfreddal, boldog öregség,együtt járnának az SZTK-ba, stb. )
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 462662013-01-24 08:21:48
Igaz, Kálmándi nagyon jó volt, összehasonlíthatatlanul jobb mint a német bariton. Rálik viszont hozta a formáját, nyomta ahogy a csövön kifér, mindegy, hogy Senta, Salome, vagy Tosca - egyik olyan mint a másik.
Ez a Georg vajon kinek jutott eszébe? Hiszen nem is lehet belőle hallani semmit! Az embernek az az első gondolata, hogy megkérdezi tőle: - Öcsi, anyukád tudja, hogy te itt vagy?! Mars az iskolába!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 462542013-01-23 16:02:07
Kénytelen vagyok védelmembe venni a vendég baritont. Én tegnap hallottam, és bár nem találtam minden tekintetben jónak - valóban néha nazális, néha hátraesik a hang, furcsán elerőtlenedik, majd újra erőre kap -, de azért voltak szép pillanatai is. Ha belegondolok, hogy csak a legutóbbi Ring felújításon milyen baritonok merészelték Wagnert a szájukra venni, nem is volt ez olyan rossz!
Lukács Gyöngyi többnyire tetszett. A felső regiszter élesedik ugyan, de szépek a pianók, nagyon kifejezően énekel, ha kell imponáló drámai erővel, és játékban is kitűnően hozza a szerepet.
Fekete Attila rég tetszett ennyire mint ebben a szerepben. Itt egyáltalán nem zavart a forszírozottsága.
Elsőre persze a kórust kellett volna mondanom: kiváló volt, csak kalpag lengetéssel lehet róluk szólni.
Ami a karmestert illeti, nem hinném, hogy ennyire vissza kell fogni a zenekart, hiányoltam a nagy katarzisokat, amelyek érzésem szerint benne vannak a darabban. E helyett jóformán csak a harmadik felvonás kórusában találtam, a finálé különösen enervált, lehangoló volt.
Wagner • 24472013-01-21 09:01:03
Felteszem, a hajó magát az átkot, a bolyongásra ítéltetést szimbolizálja, a megsemmisülése pedig a megváltást jelképezi...
Azért, nem úgy pózol a Hollandi és Senta mint régen a Moszfilm főcímein Muhina figurái, ugye? :)
Holnap megnézem magam is!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 461562013-01-18 19:27:45
Én mindkettejüket nagyon tisztelem és szeretem - Caballét jobban!:))) - de mindkettő akkora volt tisztesség ne essék szólván mint egy hegyomlás. Caballé horizontálisan, Sutherland vertikálisan.
Mindketten tisztában voltak ezzel, mindketten viccelődve beszéltek róla.
Sutherland emlékirataiban ironikusan említi azt az epizódot, amikor bekerült a Covent Garden-be, és ott egy játékmesterrel fáradtságos munkával dolgozta ki azt a jelenetet, amikor a szoprán a darab drámai csúcspontján összecsuklik, leomlik, térdre esik. ( Ezt ő "generál keservnek" írt le, hiszen ez rendre megtörténik az olasz operákban.) Mint írja, rendkívüli munka volt ezt kitalálni az ő estében, hogy ne úgy tűnjék, mintha egy "mamutfenyő dőlne ki.". :))
Szóval, volt öniróniája.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 461442013-01-18 08:17:07
:) Némelyik nagy sztárnak igen éles a nyelve. Birgit Bilssonról mesélik, hogy egy alkalommal a takarásban hallgatott egy előadást. Egy ismerőse belebotlott és megkérdezte, hogy kerül oda. Azt válaszolt:- Meghallgatom Madam Aballé-t.
Az ismerős kijavította: - Úgy érted: Caballé-t.
Nem - mondta Nilsson ironikusa - úgy tűnik a C-je már nincs meg.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 461372013-01-17 20:14:27
Hányszor járt az eszemben huszonvalahány év alatt, hogy vajon, milyen lehet egy előadás "hátulról"? Mit hallanak a kórustagok a zenekarból, mit a szólistákból? Hiszen a szólista nekik többnyire háttal énekelnek...Vajon érdekes-e még meghallgatni takarásból 225-ödször, hogy énekli a tenor a Una furtiva lagrima-t, vagy mindenki a büfében punnyad?Vajon milyen volt hátul, amikor Pavarotti a Che gelida-t énekelte Kincsesnek, ott tolongott a műszak, a kórus a színfalak mögött?Vagy amikor Domingo elcseszte a Celeste Aida B-jét.... Vajon, a "szakma" lélegzetét visszafojtva ott tömörült a takarásban? Nagyon érdekelne, hogy milyen ez hátulról? :)))
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 44702013-01-15 21:30:17
Én szívesen adok teret a hölgyeknek....:)
Pár éve riadtan hallgattam a rádió hangmérnök hölgyének(!) nyilatkozatát, aki azt mondta, nem veszi jó néven, ha egy szimfonikus zenekarban - szavai szerint - "egy baromfiudvar ül a rezek sorában."
Szerintem, például a Pannon Filharmonikusok egy elég jó társaság, sőt egyre jobb, és hál' istennek elég sok hölgy ül közöttük, sokuk rézfúvós!
Társművészetek • 7832013-01-15 21:12:09
:)))
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 44672013-01-15 21:03:51
Azt hiszem, ezt nem az én hozzászólásomhoz írtad. :))) Én ilyet nem állítottam.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 44652013-01-15 20:50:22
...Gyarmathy Lívia is jelentős...., és biztos vannak még.....
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 44642013-01-15 20:43:59
Mészáros Márta
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 461042013-01-15 20:41:08
Én arra is kíváncsi vagyok, hogy szólnak ebben az "olasz" hangok: Lukács és Kálmándi.
Persze, arra is, hogy miként érvényesül ez a díszlet három felvonáson át - ami végtére is egy.
Az is izgalmas, amit Weikert nyilatkozott a rezek dinamikájáról, hogy ő visszafogja, mert a mai rézfúvósok "harsányabbak" a korabelieknél.
Nagyon várom mindkét szereposztást! :)
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 44602013-01-15 20:24:33
Norman Lebrecht szerint a karmesteri pályán nem érvényesülhet nő, meleg, avagy színes. Szerinte ez a hivatás szexista és rasszista.
Szerinte Henry Lewis csak M. Horne miatt érvényesülhetett, Mitropoulost nemi identitása miatt nyírták ki, Bernstein ezért lett depressziós.
Olvasói levelek • 98622013-01-10 08:45:32
A Magyar helyesírás szabályai c. kötet új kiadása elkészült, nyomdakész állapotban van, de az előző kötetből olyan raktárkészlet van, hogy addig nem adják ki.
A jelenlegi szótár anyaga - időnként - hozzáférhető az Országos Széchenyi Könyvtár honlapján.
Játsszunk... • 19692013-01-10 08:02:44
Turandot
Játsszunk... • 19352013-01-08 15:50:46
Jean Marie Leclair
Játsszunk... • 19292013-01-08 08:24:57
Úgy van! Jár a boci csoki!
Játsszunk... • 19262013-01-07 16:03:13
Főleg, hogy nem a zeneszerző a kérdés, hanem a mesterlövész. :)))
Játsszunk... • 19242013-01-07 15:27:13
A zeneszerző kilépett háza ajtaján, hogy rágyújtson pipájára. A fellobbanó gyufa lángját torkolattűznek nézte egy mesterlövész és "visszalőtt".
Házy Erzsébet művészete és pályája • 22502013-01-04 21:50:37
Már emlékszem a címre! " Mi Operaháziak"
Házy Erzsébet művészete és pályája • 22492013-01-04 21:49:18
Nem tudom...:) Egy kedves, aranyos öregúr könyvéből vettem - a könyvet egyre keresem a polcomon -, aki azt hiszem nagyon régi motoros, magáról úgy vall mint az opera ügyelőjéről, és egyre a Gördülő Operát emlegeti könyvében, amely igen régi intézmény lehet.... Ez segít valamit? :)
Házy Erzsébet művészete és pályája • 22472013-01-04 21:41:43
Ismertem a rajongót, aki megvette Házy VW Bogarát. ( Manon-nak nevezte el.)
Egyébként szerintem kedves sztori Házy 1951-es debütálása -, ha igaz.
Úgy 0mondják az Apródot énekelte a Rigolettóban. Szerepe ez lett volna:
- Látni óhajtja hercegnőnk a férjét.
Ceprano: - Alszik.
Apród: - Erre jönni láttam éppen.
Borsa: - Vadászni indult.
Apród: - Fegyver nélkül és gyalog?
Nos, az első estén Házy állítólag az - "Alszik" - után rögtön ezzel állt elő:
-Fegyver nélkül és gyalog?
Társművészetek • 7652013-01-04 20:38:04
Én sem tudom, hogy milyen János vitézt akar rendezni, de őt ismerve, biztos, hogy nem a Blahán fog játszódni, Iluska pruszlikban lesz, szöszke haja befonva, orcáin a rózsa a tizenkettedik sorból is látható lesz, és műszempillái - mert azoknak is láthatóaknak kell lennie ilyen távolságból, és amúgy is minden parasztleány tartozéka - , szemérmetesen fognak verdesni, amikor az alkalom úgy hozza.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 459982013-01-03 20:05:33
Szerintem is csak jót tett vele, nekem legalábbis örömet szerzett.
Wagner • 24292013-01-02 11:59:52
:) Köszönöm!
Wagner • 24272013-01-02 11:45:55
Mi a különbség az ős Bolygó és a másik között? Mit kapunk? :)
Olvasói levelek • 98432012-12-22 20:48:11
Szép ünnepet kívánok minden itteni barátomnak és ellenségemnek!
:))
Társművészetek • 7592012-12-21 20:36:28
Én láttam ezt is azt is. Vidnyánszky engem nem dobott fel, bár találtam egy-két jó dolgot....Alföldi többnyire tetszett - mint rendező. Mint színigazgató, SZÍNHÁZCSINÁLÓ elsőrendű!Szerintem..
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 457942012-12-21 20:16:33
:) Gizmo?!
Igazad van, úúútálok harcot viselni, jó éjszakát!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 457902012-12-21 19:33:33
Nem is tudtam, hogy maga ennyire...
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 457772012-12-20 20:17:26
Kedves Péter, alighanem igazad van. Vajon életszerű, hogy a karmester a próbafolyamat közepén rácsodálkozik a partitúrára, azt összehasonlítja a színpaddal, majd újra a kottába néz és azt mondja: - Na, de én nem is ezt a verziót akartam.
 
Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:30 : Budapest
Duna Palota

Duna Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Deák András
Műsorvezető: Zelinka Tamás
"London híres muzsikus vendégei"
HANDEL: Tűzijáték-szvit / Vízizene (részletek)
HAYDN: 104. (D-dúr) szimfónia („London”) – 4. tétel
MENDELSSOHN: Hebridák – nyitány, op.26
BRAHMS: 6. Magyar tánc
DVOŘÁK: 8. (G-dúr) szimfónia, op.88 (tétel)

11:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Budafoki Dohnányi Zenekar
Magyaráz és vezényel: Hollerung Gábor
"Megérthető zene"
Sorsok ütközése
VERDI: Rigoletto – 4. felvonás

11:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Alasdair Beatson, Várjon Dénes (zongora), Karasszon Eszter (cselló), Homoki Gábor (brácsa), Kaczander Orsolya (fuvola), Klenyán Csaba (klarinét), Molnár Anna (ének)
Kuss Quartet: Jana Kuss, Oliver Wille (hegedű), William Coleman (brácsa), Mikayel Hakhnazaryan (cselló)
Vezényel: Keller András
A fesztivál művészeti vezetői: Simon Izabella és Várjon Dénes
kamara.hu - Utas és holdvilág
kamara.hu/5 - Hold
A Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja
WEBERN: Zongoraötös
SCHÖNBERG: Pierrot lunaire, op. 21

11:00 : Budapest
Erkel Színház

MOZART: A varázsfuvola

11:00 : Budapest
Müpa, Fesztiválszínház

Falvay Attila (hegedű), Kántor Balázs (cselló), Horváth Béla (oboa),
Bokor Pál (fagott)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Műsorvezető és házigazda: Dinyés Dániel
Zenemánia - Ifjúsági bérlet 1.
Versenyművek
CARL PHILIPP EMANUEL BACH: a-moll csellóverseny I. tétel
MOZART:Fagottverseny II.tétel
HUMMEL: Bevezetés, téma és variációk op. 102 oboára és zenekarra
HAYDN: Sinfonia Concertante III.tétel
ismétlés: 15:00

15:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Orgonalátogatás haladóknak
Szabó Balázs zenés orgonatörténeti sorozata/1
A barokk fénykor – Bach, Händel
Előad és orgonán játszik: Szabó Balázs

18:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Szutrély Katalin, Perencz Béla
Szent István Király Oratóriumkórus
Zuglói Filharmónia - Szent István Király Szimfonikus Zenekar
Vezényel:
Záborszky Kálmán
VERDI: Quattro pezzi sacri
WAGNER: A walkür - a III. felvonás zárójelenete

18:00 : Budapest
BMC Koncertterem

Egri & Pertis Zongoraduó
Sárik Péter Trió
Egri Mónika, Pertis Attila (zongora)
Sárik Péter (zongora), Fonay Tibor (nagybőgő), Gálfi Attila (ütőhangszerek)
Áthallások | Ha Beethoven dzsesszelt volna
BEETHOVEN: Für Elise
PETER PETROF: If Beethoven playing Jazz
J.S. BACH – EARL WILD: Sarabande „Hommage à Poulenc“
POULENC: Szonáta (1918)
PIAZZOLLA: Libertango
BEETHOVEN: Marmotte Op. 52 No. 7
BEETHOVEN: Molto vivace a 9. szimfóniából Op. 125
GRIEG: Rigaudon a Holberg-szvitből
George Gershwin: Három prelűd
GERSHWIN: By Strauss („The Show Is On“)
GERSHWIN: Kickin' The Clouds Away – improvizáció
BARTÓK: Bolgár ritmusban - Mikrokozmosz No.113
BARTÓK: Allegro barbaro
BEETHOVEN: Örömóda a 9. szimfóniából Op. 125

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Alasdair Beatson, Várjon Dénes, Simon Izabella (zongora), Keller András (hegedű), Jean-Guihen Queyras, Perényi Miklós, Rohmann Ditta (cselló), Ib Hausmann (klarinét), Kolonits Klára (ének)
A fesztivál művészeti vezetői: Simon Izabella és Várjon Dénes
kamara.hu - Utas és holdvilág
kamara.hu/6 - Éjfél
A Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja
SCHUBERT: a-moll („Arpeggione”) cselló-zongora szonáta, D. 821
BRAHMS: a-moll klarinéttrió, op. 114
WOLF: Um Mitternacht
WOLF: Verborgenheit
WOLF: Nimmersatte Liebe
DVOŘÁK: 3. (f-moll) zongoratrió, op.65
21: "Kóda" - kötetlen beszélgetés az előadókkal

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: A nyugat lánya

19:00 : Budapest
Marczibányi Téri Művelődési Központ

Dömötör Máté (zongora)
Szovák Kitti Mónika (gordonka)
"GRADUS AD PUBLICUM"
ANTON RUBINSTEIN: D-dúr szonáta zongorára és csellóra Op. 18, I. tétel
CHOPIN: c-moll Polonaise Op. 40 No. 2
CHOPIN: Fisz-dúr Nocturne Op. 15 No. 2
CHOPIN: b-moll Scherzo Op. 31
BARTÓK: Kis szvit
AGGHÁZY KÁROLY: Ländler-Impromptu
AGGHÁZY KÁROLY: Soirées Hongroises
LISZT: Tell Vilmos kápolnája
LISZT: Orage
LISZT: Honvágy
LISZT: Faust-keringő

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Leclair Consort:
Paulik László (barokk hegedű), Ratkó Ágnes (csembaló), Krommer Lucia (viola da gamba)
Leclair, Duphly és Marais művei
A mai nap
született:
1923 • Eősze László, zenetörténész
1925 • Charles Mackerras, karmester († 2010)
elhunyt:
1959 • Heitor Villa-Lobos, zeneszerző (sz. 1887)