vissza a cimoldalra
2019-09-23
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11438)
A csapos közbeszól (95)

Balett-, és Táncművészet (5886)
Élő közvetítések (8141)
Pantheon (2387)
Juan Diego Flórez (738)
A díjakról általában (1069)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4562)
Társművészetek (1411)
Erkel Színház (10315)
Kimernya? (3221)
A nap képe (2157)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1764)
Franz Schmidt (3422)
Opernglas, avagy operai távcső... (20316)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61895)
Operett, mint színpadi műfaj (4061)
Erkel Ferenc (1063)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Wolfi
Leírás:
Honlap:
   


Wolfi (157 hozzászólás)
 
Kórusok, kórusművek, karéneklés • 72006-07-04 15:51:17
Na, amit régóta szerettem volna beírni:

a Magyar Rádió Gyerekkórusa müsorai nem, vagy nem igazán tetszenek. Ami viszont számomra meglepő volt, hogy régebbi felvételeik sokkal jobban tetszenek, főleg az Igó Lenkével készült felvételek. Azokra úgy érzem érdemes odafigyelni.

Ez csak azért tűnt fel, mert a vasárnapi Úzú után mindig ezzel a kórussal adnak le felvételeket, és én mindig kikapcsolom a rádiót, de ez a veszély kevésbé áll fenn, ha Igó Lenke vezényli a kórust. (Nem tudom él-e még?)
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 7802006-06-06 16:47:38
Johanna kritikájához:

Nem tudom pozitív, vagy negatív-e, hogy Szimonov ténykedését táncolásnak minösíti? Egyszerüen nem tudom elhinni, hogy amit Szimonov csinál az Önnek tetszik. Az pedig, hogy a koncert végén megnézte az óráját, az cseppet sem szimpatikus, inkább pejoratív, mint maga Szimonov. Végül is: ki van kiért a koncerten? Nevetséges.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 7792006-06-06 16:41:25
Javított kiadás:

2006. május 21. (vasárnap)

Budafoki Dohnányi Ernö Szimfonikus Zenekar

Szepesi Bence (klarinét), Kesselyák Gergely (karmester)

Bartók: Divertimento
Copland: Klarinétverseny
Beethoven: 5. szimfónia

Sajnos késtem a koncertröl (elég sokat), de mivel úgy gondolom, hogy nem fog róla kritika megjelenni, ezért krónikásként beszámolok a hallottakról.

A Divertimento 2. tételénél érkeztem. Bele a közepébe. Egy el nem készült produkciónak gondolom. Még "zöld" volt. Nyers. (Egyébként nem mintha nagyon meglepödtem volna, mivel Bartókot nehéz jól játszani.) Kesselyák kottából vezényelt, ami önmagában még nem baj, de sajnos "bele volt bújva". A piánói borzasztóan halkak voltak, a fortéi viszont drabálisak. Modorosságból kaptunk eleget ezen az estén. Kézremegtetése nem vált az együttjáték elönyére. Operai gyakorlata elfelejtette vele, hogy még egy piánó kedvéért se kuporodjon a kottatartója alá.

Következett Copland klarinétversenye. Még rossz darabnak is tünhetett volna, ha e sorok írója nem lenne meggyözödve ennek ellenkezöjéröl. A klarinétos (Szepesi Bence) szép tónusú hangon játszott, de elöadásmódja - pláne, ha a darab eredeti karakterét vesszük figyelembe - merev volt, nem kevés iróniával a hangunkban mondhatjuk azt is: "klasszikus". Játékosságnak, lazaságnak, netalán jazz-nek, "cool"-ságnak nyomát sem lelhettük. Szívesen vettem volna egy kis "Gerschwin-feelinget".

A karmester (Kesselyák Gergely) ezen az estén képtelen volt irányítani a zenekart. Úgy tünt: csekély befolyással bír arra, ami a színpadon történik. Ebben saját "technikája" sem segítette, söt: akadálya volt mindannak, amit el akart érni. Ezen az estén falat húztak a karmester köré a zenészek, és ez a "fal" egész este ott tornyosult Kesselyák és a zenészek között. Kíváncsi vagyok hogyan szólt volna a zenekar, ha nincs ott Kesselyák. Tartok töle, majdnem ugyanígy. Hiányoztak töle a fontos impulzusok. (Közhelyekböl ellenben nem volt hiány...)

A Budafoki Dohnányi Ernö Szimfonikus Zenekar lassan felveheti az "ifúsági" jelzöt. Tagjai - a hazai "trenddel" ellentétben - egyre fiatalabbak, így nem kell a fiatalításon törniük a fejüket.(Más hazai zenekarok háza táján ez másképpen lehet.) A Budafoki Dohnányi Ernö Szimfonikus Zenekar - a szó legnemesebb értelmében - profi együttes. Jó zenészekkel, egyéni kvalitásokkal. Már "csak" egy rendkívüli karmesterre lett volna szükség, aki rendkívülit tud velük produkálni, vagy akivel ök rendkívülit tudnak produkálni. Éppen ez a "partnerség" hiányzott azon az estén Kesselyák habitusából. És ez nem csak az ö hibája...

Wolf
A Zeneakadémián uralkodó áldatlan állapotokról... • 4222006-06-06 16:35:17
Kedves USA!

Én bizony úgy hallottam, hogy jövöre igen magas tandíjak lesznek a Zeneakadémián.
Sokan már most is igen sokat fizetnek. (pl. külföldiek, 2. diplomások, "párhuzamos képzösök") Hogy jövöre ehhez képest mi fog változni, azt nem tudom. Gondolom az alapképzésben részt vevök is fizetni fognak. Tud erröl valaki valami konkrétumot?
A Zeneakadémián uralkodó áldatlan állapotokról... • 4202006-06-05 18:16:29
Mit miért, mit miért...
Miért nincs elítélő véleményed a magas tandíjról a Zak.-on? Talán minden tehetséges ember gazdag is egyben, ebben az országban?
Kórusok, kórusművek, karéneklés • 02006-06-01 18:11:37
Kedves szerk.!

Szeretnék a Megyar Rádió Gyermekkórusáról írni. Hova írhatok? Melyik topikba?
Olvasói levelek • 34302006-06-01 17:01:58
Kedves szerk.!

Szeretnék a Megyar Rádió Gyermekkórusáról írni. Hova írhatok? Melyik topikba?
A Zeneakadémián uralkodó áldatlan állapotokról... • 4182006-06-01 16:59:36
Miért?
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 7782006-06-01 16:26:11
Kedves USA!

Önnek igaza van, ennek ellenére úgy gondolom, hogy a kritikámnak így is megvan a létjogosultsága. Ha ezt a "malört" kijavítjuk, azért még marad benne egy-s-más.

Egyébként nem a darabot kritizáltam (éppen emiatt), hanem az orrunk elött megszületö (megszületett) hangzást és egyéb körülményeket. Kritikám nem a zenemü ELEMZÉSÉRE szorítkozik, hanem az elöadók zenei felfogására.

Magyarán: NEM A ZENEMÜVET KRITIZÁLTAM, HANEM AZ ELÖADÁST.
A Zeneakadémián uralkodó áldatlan állapotokról... • 4162006-06-01 16:17:30
Köszi eccerü!

Rád mindig lehet számítani. Csak azt nem szeretem, amikor egyesek élböl kioktatnak, anélkül, hogy maguk tisztában lennének az adott körülményekkel az Akadémián és környékén. Ezek pedig igen rosszak, de ezt Neked nem kell ecsetelnem.
Mi a véleményetek Kesselyák Gergelyről? • 1582006-05-22 16:47:41
Lásd: Hozzászólások a koncertkritikákhoz, 688.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 6882006-05-22 16:44:27
Kedves tépé!

Egy igen régi hozzászólására reagálva:

2006. május 21. (vasárnap)

Budafoki Dohnányi Ernö Szimfonikus Zenekar

Szepesi Bence (klarinét), Kesselyák Gergely (karmester)

Bartók: Divertimento
Copland: Klarinétverseny
Beethoven: 5. szimfónia

Sajnos késtem a koncertröl (elég sokat), de mivel úgy gondolom, hogy nem fog róla kritika megjelenni, ezért krónikásként beszámolok a hallottakról.
A Divertimento 4. tételénél érkeztem. Bele a közepébe. Egy el nem készült produkciónak gondolom. Még "zöld" volt. Nyers. (Egyébként nem mintha nagyon meglepödtem volna, mivel Bartókot nehéz jól játszani.) Kesselyák kottából vezényelt, ami önmagában még nem baj, de sajnos "bele volt bújva". A piánói borzasztóan halkak voltak, a fortéi viszont drabálisak. Modorosságból kaptunk eleget ezen az estén. Kézremegtetése nem vált az együttjáték elönyére. Operai gyakorlata elfelejtette vele, hogy még egy piánó kedvéért se kuporodjon a kottatartója alá.

Következett Copland klarinétversenye. Még rossz darabnak is tünhetett volna, ha e sorok írója nem lenne meggyözödve ennek ellenkezöjéröl. A klarinétos (Szepesi Bence) szép tónusú hangon játszott, de elöadásmódja - pláne, ha a darab eredeti karakterét vesszük figyelembe - merev volt, nem kevés iróniával a hangunkban mondhatjuk azt is: "klasszikus". Játékosságnak, lazaságnak, netalán jazz-nek, "cool"-ságnak nyomát sem lelhettük. Szívesen vettem volna egy kis "Gerschwin-feelinget".

A karmester (Kesselyák Gergely) ezen az estén képtelen volt irányítani a zenekart. Úgy tünt: csekély befolyással bír arra, ami a színpadon történik. Úgy tünt ebben saját "technikája" sem segítette, söt: akadálya volt mindannak, amit el akart érni. Úgy tünt: ezen az estén falat húztak a karmester köré a zenészek. És ez a "fal" egész este ott tornyosult Kesselyák és a zenészek között. Kíváncsi vagyok hogyan szólt volna a zenekar, ha nincs ott Kesselyák. Tartok töle, majdnem ugyanígy. Hiányoztak töle a fontos impulzusok. (Közhelyekböl ellenben nem volt hiány...)

A Budafoki Dohnányi Ernö Szimfonikus Zenekar lassan felveheti az "ifúsági" jelzöt. Tagjai - a hazai "trenddel" ellentétben - egyre fiatalabbak, így nem kell a fiatalításon törniük a fejüket.(Más hazai zenekarok háza táján ez másképpen lehet.) A Budafoki Dohnányi Ernö Szimfonikus Zenekar - a szó legnemesebb értelmében - profi együttes. Jó zenészekkel, egyéni kvalitásokkal. Már "csak" egy rendkívüli karmesterre lett volna szükség, aki rendkívülit tud velük produkálni, vagy akivel ök rendkívülit tudnak produkálni. Éppen ez a "partnerség" hiányzott azon az estén Kesselyák habitusából. És ez nem csak az ö hibája...

Wolf
A Zeneakadémián uralkodó áldatlan állapotokról... • 4012006-05-17 21:41:52
Kedves tépé!

Tudna segíteni? Hol találom ezeket a tandíj (milliós) összegeket a Zak. honlapján? Megköszönném...

És még egy kérdés: Ön szerint ki tudja öket megfizetni?
Csengery Kristóf fan klub • 1752006-05-08 18:55:23
Tovább: mit müvel. Bár igyekszik mostan ság fehéret, vagy feketét mondani, de a konkrétumokon kívül mindig "becsúsznak" kisebb "költöieskedések" és ezzel a régi Csengery köszön vissza. Szóval jobb lett, de még messze nem jó!
Csengery Kristóf fan klub • 1742006-05-08 18:53:30
Már egy másik fórumon megírtam: Mikor hagyja már abba Csengery a "kritikáskodást"???Szörnyü és semmitmindó, a
A Zeneakadémián uralkodó áldatlan állapotokról... • 3522006-05-08 18:52:06
Kedves Mindenki!

Vannak-é arról új infók, hogy mennyibe kerül a Zak-on tanulni manapság?

Milliókról szólnak a hírek...
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 6252006-05-08 15:25:46
Ennyi elég is, hogy ezt a mesterséget üzze?!Nem éppen örömteli, ha így van...
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 6232006-05-08 11:39:36
Kedves tépé!

Sajnos tovább kell szükítenem a kört: nem is minden Varga Péter kritikára gondoltam, hanem csak az Orgonaavató II.-re.

Lehet, hogy megpróbálkozom kritkaírással, de vajh fizetnének is-é érte?

A végén pedig egy szívböl jövö kívánság: Vajh mikor hagyja már abba Csengery Kristóf kritikák megfogalmazását? Tippek leadhatók ezen a fórumon.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 6212006-05-07 13:36:26
Kedves tépé!

Kérem ne magyarázza (félre), amit írok.

Én olyat nem írtam, hogy a Momus kritikáinak színvonala (an Block) alacsony, azt viszont írtam, hogy Varga Péter blődliket írt.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 6002006-05-03 11:47:40
"Pedálos hangeröszabályozó"?
Még gyakrabban a redöny szokott "pedálos" lenni. No meg persze a pedál...De ilyen messze ne menjünk...
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 5992006-05-03 11:40:32
Kedves daunerni!

Úgy látom nem loptam magam az Ön szívébe. Node sebaj!

Ami az - eszerint - basszetklarinétot illeti, mégsem írtam olyan farkasordító blödlit...Legjobb védekezés a támadás...De nekem a Basszetkürt is tetszik!

Varga Péter cikk:

Miböl gondolja V. P., hogy csak a barokk regiszterekkel van összeköttetésben az I. emeleti játszóasztal?

Mit ért "barokkos frázisformálás" alatt?

A nyelvsípokat "érdes hangzású"-nak nevevezni nem éppen hízelgö az orgonaépítökre nézve...Szakmai kifejezésnek pedig még kevésbé gondolnám...

Ami szerintem semmitmondó blödli:

" Az egyes regiszterek hangszíne inkább a lágyabb tónus felé húz, természetesen leszámítva azokat, amelyek kifejezetten harsányak akarnak lenni."

A "pedálos hangeröszabályozót" hengernek hívják...

Írjak még?
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 5552006-04-24 11:19:44
Kedves Johanna!

Annyit esetleg meg lehetett volna említeni, hogy a Mozart klarinétverseny basszusklarinétra készült, és ezért e nagy hangterjedelem.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 5542006-04-24 11:09:30
Jézus, Mária!

Mik olvashatók at Orgonaavató II. c. kritikában? Hát lesír róla a tudatlanság! Bölcsebb lett volna Varga Péter, ha nem szól hozzá olyan témához, ami nem asztala! Hát ez a kritika egyszerüen botrányos! Nem is idézgetek, mert fölösleges is volna. Ha egy kicsit elmélyedt volna a témában, akkor nyilván nem mert volna ilyen farkasordító blödliket gépelni. Ha mindenhez így szól hozzá, azt hiszem leszokom a momusról...
Bartók Béla (1881-1945) • 802006-04-02 11:24:49
Valamelyest egyet tudok érteni Vásárhelyi Gáborral. Nekem sem tetszik, hogy bárki bármire "ráragaszthatja" a Bartók nevet, hogy ezzel népszerűbbé tegye a "termékét", látogatottabbá a rendezvényét. Szerintem jó, hogy valaki ezért szót emel. Tényleg sokan vannak olyanok, akik úgy használják ezt a nevet, hogy semmmi, vagy szinte semmi közük sincs Bartókhoz.
A Zeneakadémián uralkodó áldatlan állapotokról... • 3492006-03-28 16:40:26
A könyvtár a legizgalmasabb helység abban az épületben! Csak ahogy bementél, már ki is jönnél onnan...Olyan "vendég-dédelgetö" hely...:-)
Bartók Béla (1881-1945) • 712006-03-28 16:37:43
Kedves Sipi!

Nyilván a Concerto-nál Kocsis-ra gondoltál.
Egyébként Kocsis a Muzsikába írt Bartókról, de a metronom-számokról beszélni, vitatkozni felesleges. Lerágott csont. Nyilván igazodni kell a metronómjelzésekhez. A többi Bartók írást/írót azért nem említem, mert ugyanabban a "száraz"/unalmas stílusban írnak, mint eddig.
Èn is írtam hasonló hangvételü "kritikákat" a topikokba, mint te, de azok (is) csak "pusztába kiáltott szavak" maradtak.
Csengery Kristóf fan klub • 1712006-03-14 23:28:42
Csengery megint kitett magáért!

Talán most nem fűződött semmilyen érdeke ahhoz, hogy kesztyűs kézzel bánjon egy "színpadi szereplővel", ezért egyenesebben írt. Jasminka Stancul megkapta a magáét. (Hogy jogosan, vagy jogtalanul, ezt nem tudom megítélni, mindenestre "pisztoly-táskája" a szólistáról szóló rész alatt "nyitva volt".)

Amit viszont már kevésbé értékelek nagyra, az a Bécsi Szimfonikusokról szóló rész. Ehhez csak egy megjegyzés: Pernye András szerint az nem jó kritika, amiben, ha az ember behelyettesítené a szereplők nevét más szereplőkével, akkor is érvényes maradna...
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 5422006-03-14 23:19:48
Végre!

Egy koncertről két kritikát is olvashatok! És ráadásul két egészen eltérőt! Ez már döfi! (momus+mr. uzu)
Érdekes, kis, tanulmányozni való cikkecskék. Inkább le se lövöm a poént.

Szintén Uzu: A Katona Márta által magasztalt Pierre-Laurent Aimard koncerten magam is voltam. Ha nem lettem volna még el is hinném neki, hogy jó volt. De hát ott voltam! És, amit hallottam az a legkevésbé sem tetszett. Valószínűleg az általa megemlített mobil után érkezhettem (Sajnos késtem...), mentségére szóljon. Az általam tapasztalt "félgőzt", "félgőzös zongorázást" mégsem tudom megérteni.

De hát nem vagyok kritikus...
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 5352006-03-03 17:57:57
Elolvastam a Magyar ràdijò onlànyon a Kurtàg-koncertekröl szòlò beszàmolòkat. Nos: tudtam, hogy a koncert hangulatàbòl, az eljàtszott müvek milyensègèröl semmit sem fogok megtudni, helyesebben: semmit sem fogok èrezni. Hàt bejött. Csak szòcsèplès ès szòcsèplès, màs semmi. Sajna. Hàt ìgy àllunk. Okos dolog az internet, de ezùttal semmit sem tanultam.

Üdvözlettel:

Wolf
A Zeneakadémián uralkodó áldatlan állapotokról... • 3472006-02-20 16:36:31
Ki gondolta volna...Ja, és az új villamosok is megérkeztek...
Csengery Kristóf fan klub • 1682005-12-22 21:00:41
Úgy gondolom, hogy a művészet nincs rangján kezelve azok részéről, akik kezében a hatalom van. Valahogy a médiában sincs ennek a hiánynak visszhangja. Egyszerűen a kultúra (pl KOMOLYzene)anyagi támogatása, vagy annak propagálása a médiában sincs jelen. Ezt a helyzetet nevezem én sárnak(úgy általában). Ez a nagyobb sár. A művész/előadó pedig akkor van sárban, ha mondjuk művészete "hiányos érzetet" (filozófiai értelemben) hagy a hallgatóban (ad absurdum: kritikusban). Ez a kisebb sár.
CsK pedig azért árt a KOMOLYzene ügyének, mert 1. kritikája azt az érzetet keltheti az egyszerű hallgatóban, hogy ez a zene ugyanúgy érdektelen (és semmitmondó), mint a kritikája;2. az előadónak semmilyen olyan információval nem szolgál, amivel a művészetét "magasabb szintre fejlesztheti". Egyszóval minden szempontból, és a szó legszorosabb értelmében HASZONTALAN, amit csinál.
Lehetőség is éppen emiatt lenne, mert lehetne építő kitikát is kifejteni, de ezt ő (és még sokan mások) elmulasztják.

Üdv:

Wolf
Csengery Kristóf fan klub • 1632005-12-21 23:01:07
Persze. Valahogy ki kell fejeznie magát a kritikusnak is, csakhogy nem mindegy, hogy hogyan teszi.

Egyébként úgy gondolom, hogy a CsK féle emberek nagyon sokat ártanak a (zene)művészetnek, mert kritikájuk semmitmondásával nem segítik ki "a sárból" a művészetet (annak szekerét...), művet, előadót etc. hanem egyszerűen elmennek mellette. És ezzel szerintem nagyon is ártanak a művészetnek, sőt(!) egy jó(!) lehetőséget hagynak ki. Beszédüket aztán egy laikus is szívesen "tekeri el"(rádió esetén) és így egyre kevesebb híve lesz (az igazi) művészetnek.
Csengery Kristóf fan klub • 1622005-12-21 22:50:59
Rendben, de én még nem válaszoltam rá.
Csengery Kristóf fan klub • 1452005-12-19 15:31:58
Kedves zeta!

A j jogos, de ettöl meg a kritika kritika marad.
Csengery Kristóf fan klub • 1592005-12-16 15:18:54
Kedves kapa!

Nagyon érdekelne, hogy TE a hangzás/a alapján hogyan ítéled meg, hogy valami "izzadság(ad absurdum)szagú(!)". Nincs itt valami képzavar esetenként a színen???

Sajnos részben sem értek egyet veled, mert szerintem valami NEM LEHET "valószínütlenül tökéletes", legfeljebb mert valami vagy tökéletes, és akkor tökéletes, vagy nem, és akkor tökéletlen. Ès akkor ennyi.
Csengery Kristóf fan klub • 1392005-12-04 12:03:45
Kedves mindenki!

Igéretem szerint néhány idézet (kommentárral):

Úzú(dec. 3-4)

1.,...intenzív hangsúly...(még milyen lehet?)
2.,..markánsan drámai...(?!)
3.,Nagyon szakmai: Szerinte pálca nélkül "humánusabb" a karmester. (Ja, mert nem ver vele a zenészek kezére!)
4.,Szerinte Fischer Iván keze alatt "többnyire perfekt" a Fesztiválzenekar hangzása.(Ez most dícséret vagy feddés a részéről?)
5.,Szerinte a Feszt. zenekar vonósai "fürgén zakatolnak".
6.,B. Berezovszkijról:
"Magányos éjszakai monológ"-ot fojtatott.
A zongora szólamnak "férfias ereje" volt. (Milyen lett volna?)
B.-t "elegáns visszafogottság" jellemezte.(?!)
B. "fölényesen virtuóz" volt. (Még hogyan lehetett volna virtuóz?)
(Legjobb!): B. játéka "valószínűtlenül tökéletes" volt...
Karmesterekről, karmesterségről-"úgy általában" • 4532005-11-16 13:45:27
Kocsis Zoltán karmester?
Csengery Kristóf fan klub • 1342005-11-16 13:30:51
Nagyon erősen fontolgatom, hogy azokat a spec. kifejezéseit amelyeket az uzu műsorában alkalom adtán Csengery "be szokott-mondjuk így-mondani" a mikrofonba a nagyközönség elé tárom, végiggondolási, megvitatási, értelmezési céllal.Támogatja valaki az ötletemet?
A Zeneakadémián uralkodó áldatlan állapotokról... • 3132005-09-23 13:23:57
Kedves eccerű!

Sajnos ezirányú információval nem tudok szolgálni.

Üdv:

Wolfi
A Zeneakadémián uralkodó áldatlan állapotokról... • 3082005-09-13 21:56:57
Kedves eccerű!

Rád mindig lehet számítani. Eléggé megbízhatóak szoktak lenni az információid, és valahogy ez a legutóbbi sem lepett meg különösebben.

Kedves Búbánat!

Köszi az infót! Talán ez a "Batta-féle út" nyerő lesz, de, hogy "ott fönn" sz.rnak az egészre, az egyszer biztos.
Olvasói levelek • 28122005-09-08 14:53:04
Kedves szerkesztők?

Hogyan lehet az oldalukon új témát létrehozni?
A Magyar Zenekarok helyzetéről • 32005-09-08 14:49:40
Mégegy dolog: Mikor érkezik Fischer Ádám a Rádiózenekarhoz?
A Magyar Zenekarok helyzetéről • 22005-09-08 14:47:47
Ebbe a "témakörbe" nem nagyon szoktak írni, de azért kíváncsi lennék, hogy mi a helyzet jelenleg a Danubia zenekar "egzisztenciájával"? Tud erről valaki valamit? Fennmarad a zenekar?

Vag mi a helyzet [u]jelenleg[u/] a [b]Filharmóniai Társaság Zenekarával[b/]? Megszűnik???
Lehet-e komolyzenét hallgatni otthon? • 862005-09-05 17:21:37
Már hogy ne lehetne?!
Csak koncerten jobb!!!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 3862005-09-05 17:19:55
Uzu. Jó lenne, ha Molnár Szabolcs levinné a hangsúlyt mondatai végén. Nekem jól esne.

Üdv:

Wolf
A Zeneakadémián uralkodó áldatlan állapotokról... • 2932005-09-05 17:17:23
Arról, hogy hová költözik a Zeneakadémia, semmi hír? És mikor?
Opernglas, avagy operai távcső... • 90372005-06-17 14:47:31
Kedves mimi!

Ne hagyd abba a kérdezést! Az visz előre (ha értelmesen válaszolnak)!

Üdv:

Wolf
Mit hallgat a vájtfülű? • 1492005-06-17 14:43:43
Mozartot.
Mi van a MUZSIKÁban? • 172005-06-17 14:43:17
Szerintem két dolog kellene:

1, Egy másik, jó minőségű,komolyzenével foglalkozó újság;

2, Egy másik, komolyzenével, művészekkel foglalkozó "új-ÚZÚ".
Mi a véleményetek Kesselyák Gergelyről? • 352005-06-17 14:33:55
Sajnos, amit az utóbbi időben csinál annak a minőséghez nem sok köze van.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 3642005-06-17 14:23:41
Úgy látom nem igen tudnak a kritikusok mit kezdeni a karmesterekkel...Norrington nem csinál semmit? Nem gond. Jó volt a koncert, mert sok felvétele van. Micsoda érvelés!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 3632005-06-17 14:19:59
Hát, amit itt Szilgyo leírt "kritika" címén a Bp-i Filh. Társaság koncertjéről az nem éppen sok (terjedelemben), ami meg a tartalmat illeti: ilyet én is bármikor "kifirkantok" magamból.
Olvasói levelek • 26242005-04-30 12:47:43
Kedves szerk.!

Nem találom az impresszumot...

Farkas Gábor ma diplomázik a Zak Nagytermében, fél 8 - kor.

Üdv.:

W.A.M.
Olvasói levelek • 26122005-04-28 12:48:33
Kedves szerk.!

Mi ez a Momus megjelenese es honlap es beallitäsok?

Mit kell itt beallitani?
Olvasói levelek • 26112005-04-28 12:46:18
Kedves szerk.!

Kis malör törtent! Sajnos "elrontottam" a W.A.M. - os bejelentkezesemet... Szeretnek W.A.M. maradni!!!
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

MÁV Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Szenthelyi Miklós
"Különleges tehetségű hegedűsok gálakoncertje"
Szenthelyi Miklós zeneakadémiai osztályának hallgatói
BRUCH: 1. (g-moll) hegedűverseny, op. 26 – 2. Adagio
ifj. Mága Zoltán (hegedű)
RAVEL: Tzigane
Korb Vanessza (hegedű)
BRUCH: Skót fantázia, op. 46 – Bevezetés: Grave
Kuti Róbert (hegedű)
SAINT-SAËNS: Havanaise, op. 83
PAGANINI: Moto perpetuo, op. 11
Hodos Dániel (hegedű)
WAGNER: „O du, mein holder Abendstern” – Wolfram áriája a Tannhäuser 3. felvonásából
DONIZETTI: „Come Paride vezzoso” – Belcore áriája a Szerelmi bájital 1. felvonásából
Szenthelyi Krisztián (bariton)
PAGANINI: 1. (D-dúr) hegedűverseny, op. 6 – 1. Allegro maestoso
Z. Lendvai József (hegedű)
PAGANINI: 1. (D-dúr) hegedűverseny, op. 6 – 2. Adagio espressivo, 3. Rondo. Allegro spirituoso
Bácsy-Schwartz Zoltán

19:45 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Nora Fischer (mezzoszoprán)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Fischer Iván
SCHUBERT-BERIO: Visszaadás
BERIO: Népdalok
J.S. BACH-RESPIGHI: Nun komm, der Heiden Heiland, BWV 659
RESPIGHI: Róma fenyői
19:00 : Veszprém
Hangvilla

Győri Filharmonikus Zenekar
vez.: Medveczky Ádám
DUBROVAY LÁSZLÓ: Ünnepi zene
BARTÓK: A fából faragott királyfi - szvit, BB 74
RIMSZKIJ-KORSZAKOV: Seherezade, op. 35
A mai nap
született:
1923 • Kónya Sándor, operaénekes († 2002)
1973 • Ingrid Fliter, zongorista
elhunyt:
1835 • Vincenzo Bellini, zeneszerző (sz. 1801)
2006 • Pege Aladár, jazz-muzsikus, zeneszerző (sz. 1939)